Van élet 25 lóerő alatt?

  2010. augusztus 01. - prokee Címkék: kispolszki fiat126p

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Egy Polskival szép az élet.

Még akkor is, ha nincs két kerek lámpa az elején, vagy négy henger az orrában. Sőt, még akkor is, ha egyetlen henger sincs az orrában.

Sokadalom


Bevallom, a Polski Fiat 126 mindig is autóbuziságom periférikus látómezejének legszélére szorult. Persze fém, benzin, olaj alkotja ezt is, így amikor megkaptuk a fiat126.hu meghívóját az aktuális nyári találkozóra, én voltam a legerőszakosabb jelentkező. Véres közelharcban meg is nyertem a feladatot, így július 23-án kora este megérkeztünk az Agárdi Park kempingbe.

Félős srác vagyok, ezért sokáig tétováztam, milyen autóval menjünk. A Swift túl konzumidióta lett volna ide, a BMW pedig komplexusokat ébresztett volna azzal a rengeteg hengerrel. Maradt tehát a Tramp, orrában négyhengeres, 903 köbcentis Fiat-motorjával - legalább a távoli rokonságra hivatkozhattam.

Megnyitó

Épp a megnyitóra értünk le - élek a gyanúperrel, hogy valójában megvártak vele a srácok -, így annyi időnk volt, hogy leparkoljunk, felkapjuk a képrögzítő alkalmatosságokat, és meghallgassuk a díszbeszédet. Ja, és a sebtiben összeállt 903 köbcentis szekcióval egy villámpálinkázásra. Ez egyébként a hétvége további részében visszatérő esemény volt. Esténként, az autók kipányvvázása után rendszeresen bukkantak fel emberek a sötétből, a bokrok és/vagy a sátrak közül, vagy csak szimplán odamaterializálódtak egy kékes villanással, és ahelyett, hogy a ruhámat és a motoromat követelték volna, finomabbnál finomabb pálinkával kínáltak. Ezúton is elnézést mindenkitől, akit kénytelenek voltunk visszautasítani, de ha az összeset megkóstoltam volna, még mindig ott kukorékolnék a tó közepén - ahol egyébként a péntek éjféltájban prezentált fürdés alkalmával szintén pálinkát kínálgató emberekkel találkoztunk...

Most a 903-asok isznak!

Tehát következett a megnyitó. Szerencsére nem hasonlított sem évnyitóra, sem termelési értekezleti felszólalásra, sem pedig országértékelő beszédre. Rövid volt és velős, a szükséges technikai részletek után Polski-totóra invitált, majd hirtelen vége lett. A népek fegyelmezetten felsorakoztak a lányoknál, akik kiosztották a tesztlapokat. Pár pillanattal később, papírral és tollal a kézben, remegő térddel és gyöngyöző homlokkal arra eszméltem, hogy beneveztem a játékba.

Ismerd fel!

Abszolút esélytelenként persze. Az alkatrész-felismerő versenyben még csak-csak tudtam néhány választ, a műszaki adatokra vonatkozó kérdésekből is ráhibázhattam néhányra, de amikor autó alapján kellett a klubtagokat felismerni, már csak Hókuszpókra, Győzikére és Julius Caesarra tudtam tippelni. Mindezt persze villámgyorsan, a kivetítőn ugyanis néhány másodpercenként váltották egymást a képek. Ahogy néztem, a rutinosabb polskisokat is megizzasztotta a feladat :)

Szerencsére ezután kevésbé megterhelő program következett, az önfeledt Karaoke-party. Néhány rövid percig arról is esett szó, hogy eléneklem a Maluchon szállni élvezet című dalt, majd a szlovák csapattal együtt a Horkyze Slizétől az Atomovoy K-k-k-ryt című dalt, persze szöveges segítség nélkül. Szerencsére aztán ez elmaradt, inkább egy jófajta ismerkedős estét csaptunk, sok-sok barátságos figura részvételével.

Helyettünk persze daloltak mások, és bár azt gondoltuk, a Megasztár elődöntő színvonalát hozzák, kellemesen csalódtunk. Külön szólnom kell Kingáról, aki friss névnaposként felszabadultan és magával ragadóan énekelt. Tetszett. 

Kinga, aki dalol és vezet

Maluch

Ahogyan nálunk kispolszkiként, kisfityóként ismerjük, úgy hazájában, polákföldön is 'Mały Fiat', azaz Kis Fiat néven emlegetik. Ennek rövidítése lett a Maluch, ami egyszerre jelent valami kicsi dolgot, és egészen kicsi gyermeket. Ráadásul gyönyörűen rímel a gyár nevére: Fabryka Samochodów Małolitrażowych, azaz Kisköbcentis Autók Gyára (szószerint kisliteres).

Ráadásul az olaszok is Bambinoként (kisgyerek) ismerik, néhány piacon ezt márkanévként is használták.

Szombat reggel aztán arra ébredtünk, hogy indul a tájékozódási verseny. Azonnal beneveztünk, kiváló edzés lesz ez nekünk az Ágyugolyófutamra, és nem igényel olyan speciális ismereteket, mint az előző esti verseny. Gondoltuk, ezzel mi is megküzdünk.

Gondoltuk.

Szadista, embergyűlölő állat lehetett, aki a feladatokat kitalálta, vagy már szembesült az elmúlt találkozókon azzal a roppant kínos helyzettel, amikor egy adott versenyben tizes holtverseny van. Tenni kellett hát valamit, biztosítani azt, hogy a tökéletes és hibátlan megoldás szinte elérhetetlen legyen, az első helyezettnek az elérhető tizenkét pontból ne jusson több, mint mondjuk négy, komoly kitartással esetleg öt.

Profik között profinak lenni

Nem tartozik szorosan ide, de el kell meséljem egy TWK nyári találkozójának alkatrész-felismerő versenyét. A sok-sok év rutinja igazi profikat nevelt ki az úri közönségből, nem volt könnyű hozzájuk méltó feladatot találni. Egy letakart asztalhoz kellett leülniük, a lepel alatt pedig tapogatással kitalálni, mit kaptak. A tíz tárgyból egy szívatás volt, hol egy sípolós gumikacsa, hol egy öngyújtó, hol egy marék fű került a versenyzőhöz, mindenkinek más és más. Ezekért két pontot lehetett kapni.

A verseny huszonöt nevezőjéből huszonöten értek el tizenegy pontot. A győztes végül Huszta Tibi lett, aki nem csupán felismerte az adott alkatrészeket, de hónapra pontosan leírta, mettől meddig szerelték azokat.

Megkaptuk az itinert. Tartalmazott egy térképet, rajta az az útvonal, amelyen minden, a versenyben szereplő helyszín elérhető. Mellette tizenkét fotó (mindenkinek más és más), amelyek ezeken a helyszíneken készültek, ám utólag egyetlen apró részletet kifotósoppoltak belőle. A feladat ezeknek a részleteknek a felfedezése és minél élethűbb berajzolása volt.

Innen például hiányzott a tábla

Egyszerűnek tűnt, de megizzadtunk. Először is a képek télen készültek, hótakaróval, kopasz fákkal. Másrészt szürkeárnyalatokkal voltak kinyomtatva, ami meglehetősen nehezíti a részletek azonosítását. Harmadrészt, mint már futólag említettem, a feladatokat maga Voldemort nagyúr álmodta meg, Hókuszpók és Jockey Ewing segítségével.

Ezt a mai napig sem tudom

A legdurvább az a kép volt, ahol a Nadap és Velence közötti domb tetejéről készült panorámakép elveszett részletét kellett megtalálni. Egyesével számoltuk át az épület cserepeit, méregettük a nyeregtető arányait, hogy a kémények vajon beleesnek-e a látómezőbe. Sorba vettük a tó nádbokrait, és végül arra jutottunk, a mesterséges félsziget hiányzik. Nos, nem, azon csak hó volt, a tavon meg jég, és hát a szürkeárnyalatos fotón ezek eléggé hasonlítanak egymásra. A mai napig nem tudom, mit kellett volna megtalálnunk.

Egyetlen helyszín volt, amelyet nem találtunk meg, a többivel azért boldogultunk. A fotózáshoz képest eltelt jópár hónap azért megdolgoztatott minket, a sukorói templom mögött például sokáig tanácstalanul álltunk, és kerestük az elveszett részletet. Igen hosszas egyeztetés után derült ki, hogy a kitörölt szobrot élőben sem látjuk, mert a villanyoszlop lábai között ugyan átlátunk, ám a fa - télen hiányzó - lombja hatásosan rejti el.

Ott az a rohadék szobor

Miután befutottunk, egy alapos ebéd után a szlalomversenyt is megkóstoltuk. A lendületes futamot sajnos elkajáltuk, de a vak verzióra - hosszas unszolás után - én is beneveztem. Szerencsére kiváló navigátorom volt (Pocok, kösz!), akivel nyerő időt futottunk - amíg a végén el nem bíztam magam, és egy lendületes gázadással el nem csaptam egy bóját. Így végül a korrekció és a büntetőidő miatt a mezőny értékelhetetlen részében végeztünk :)

Nagyjából itt adtuk fel a próbálkozást, és inkább az autókkal és arcokkal ismerkedtünk. Nem találkoztunk egyetlen Fiatossal sem, aki a hozzá intézett kérdésekre ne válaszolt volna szívesen - és hosszasan. Alaposan elmerültünk a különböző évjáratok boncolgatásában, a Polski-faragó iskolák jellegzetességeiben. Hamar kiderült, hogy a legnépszerűbbbb sportág a motorháztető-szobrászat - nem gondoltam volna, hogy ennyi különböző formát és fazont lehet kihozni egy egyszerű szögben tört lemezből.

Egy a sok géptető közül

Belefutottunk pár érdekesen átfaragott Maluchba is, egyelőre legyen elég annyi, hogy a homlokfal mögött elrejtett vízhűtő nem volt igazán szokatlan látvány. A személyes kedvencem mégis Tibee autója volt, amely egy relatíve fiatal, kis osztókörös, műanyag lökhárítós, nagyműszerfalas Fiat volt. Már úgy értem, volt. Már nem az. Lelkes gazdája kevés pénzből, sok energiával és munkával öregített rajta nagyjából húsz évet úgy, hogy a végeredmény egy egyébként ízléses, átgondolt, roppant egyedi autó lett.

Stílusos, elegáns

Suzuki vs. P126

Sajnos Tibeet utolérte a hobbiautók végzete és egy Suzuki Alto. A találkozóról hazafelé egy idegen autó satuzott, a mögötte érkező Fiatok még meg tudtak állni, a suzukis hölgy azonban nem. Összetolta az autókat, ahogy illik, pénzben nem, de szívfájdalomban kifejezhető komoly károkat okozva.

Ezúton is részvétem.

Késő délutánra mindenki hóna alá kapta az autóját, és kisétáltunk egy közeli rétre. A szervezők határozott utasításai kíséretében a megjelent 100+ autó felsorakozott többé-kevésbé V-alakban, és kezdetét vette a féktelen fotózás, no és persze egymás autóinak vizslató szemléje. A V-alak csúcsán pihenő Don, a Nuova 500, Minden Kisfityók Édesapja pedig csak bölcsen mosolygott, és nézte az ifjakat.

...és szólt a DON: Ti mind az én spermámból fogantatok!

Innen indult el a tó körüli felvonulás. Ennyi mosolygó, integető embert régen láttam. Úgy tűnik, minden lenézettsége és mellőzöttsége ellenére a Fiat126-tal kapcsolatban mindenkinek a pozitív élmények jönnek elő, és ez így szép, így jó.

Oda-vissza

A kempingbe visszaérve egy kellemes vacsora közben/után előkerültek a már emlegetett pálinkásüvegek és sörök - egy külföldi klubtag egy egész hordó sört hozott ajándékba a márkatársaknak, amelyet aztán egész késő estig fogyasztottak a felhasználók. Köztük mi is persze, a vacsorát és az eredményhirdetésig hátralévő időt kellemesen beszélgetve, sztorizgatva, sörözgetve töltöttük roppant barátságos Fiatosok között.

Apropó, eredményhirdetés... Természetesen nem sikerült még dobogóra sem kerülnünk egyetlen számban sem, bár ez nem okozott csalódást. Az este 11-kor kezdődő tombolahúzást azért még megvártuk, feltétlen szerettem volna nyerni egy Polski gázbovdent, vagy egy jóféle fékrugószettet, de sajnos itt sem jártunk szerencsével.

Az este hátralévő részét nehéz felidéznem - no nem az alkohol, inkább az élmények sokszínűsége miatt. Itt is, ott is felbukkantunk, kellemes órát beszélgettünk el egy Fiat 127 elsőkerekes (!!!) Abarth-váltója felett, miközben keresgéltük a 3-4-5 fokozatokat. A lehető leghülyébb sztorik kerültek elő autókról és emberekről, mint ahogyan az egy baráti társaságban szokás. Későn mentünk el aludni, és sajnáltuk az ébrenléttől ellopott időt.

Másnapra, a kemping elhagyása utánra betervezett programok helyett azonban eső fogadott bennünket. Mivel az esőtől nem félünk, de nem szeretjük azt, igyekeztünk mielőbb fedett helyre juttatni az autót, így elköszöntünk frissen szerzett barátainktól.

Úgy érzem, nem jöttünk el üres kézzel. Egy remek hétvégét töltöttünk el barátságos és vidám emberek között, akik közé - ha ismét befogadnak - jövőre is megyünk.

A Klub

A legmegdöbbentőbb, legmaradandóbb élmény, amit azóta emlegetünk, a klub, a válaszott vezetők és a tagság fegyelmezettsége és egysége volt. Soha, de tényleg soha nem jártunk még olyan találkozón, rendezvényen, ahol ilyen fegyelmet tapasztaltunk volna. Persze közel sem terrorról, botozásról van szó, csupán a mindenhol meglévő elégedetlenek és különutasok teljes hiányáról.

Nagyon furcsa volt nem látni a reklamálókat, a fotózásnál juszt is máshová állókat, a saját kis hangnyomás-versenyt szervezőket.

Valamit tehát nagyon jól csinál Marczin Robi, Nyuszy és a többi szervező. Irigykedünk kicsit.

Még rengeteg kép a résztvevőktől:

Ditti, VadMacs, raver, Csaba és Niki, Áron, The Boss, KeMa, Sztancsik Viktor, FZRTom, Laceeee, pocok, Stiffi, Plósz Gyula, piszmogi, Viera Kalnová, Schäffer Szilvia, slayer csabi, Káosz, Marczin Róbert, FanTomee, brazda.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr412185633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.01. 11:23:21

na ez az az autó, ami nekem sose kéne

vannak akik jelentősen változtatnak a Kisfityó méretein, például Andy Saunders, aki 40 cm magasra csökkentette az autó teljes magasságát, kép itt: special.blog.hu/2010/07/22/fiat_126_flat_out_a_la_andy_saunders

na ha ezzel mennél, akkor a találkozó sztárja lennél, csak kérdés a magyar rendőr mit szólna hozzá, ha a forgalmi helyett a Guiness Rekord certifikátot mutatod meg (:

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.08.01. 11:32:42

@biohazard:

minden provokáció nélkül: hogy ki a véglény, azt most megmutattad. Egyébként senkinek nem hiányoznál, ha elhúznál a tarka f.szba! Minden provokáció nélkül...

bexxter 2010.08.01. 11:35:00

@biohazard: Ahogy téged a zöldeknek..

ommm 2010.08.01. 11:36:01

Volt ilyenem. Szerettük. De soha többet.

jokó 2010.08.01. 11:46:07

Nekünk is volt kisfityónk ,soha semmi baja nem volt ,pedig a régi fém lökhárítós volt.Több mint 10 évig volt a családba ,de a kopó alkatrészeken kívül hozzá sem kellet nyúlni.Nem is hitte el senki(még én sem )pedig így volt!

biohazard 2010.08.01. 12:00:23

Először is örülök, hogy a szabad véleménynyilvánítás jegyében kitöröltétek a hozzászólasom, klassz srácok vagytok.

Kettő: az, hogy néhány ember egy személygépjármű gyakorlatilag semmilyen feltételével nem rendelkező vashalmazt dicsőít, rendben van. Ha minősítem a jelenséget, az cenzúrázva van. Ez nincs rendben.

Atu 2010.08.01. 12:06:51

Csak kis kötözködés:) "Nadap és Velence közötti domb" az a Bence-hegyi kilátó, a másik képen nem a sukorói templom látható hanem a pákozdi. (remélem a gárdonyi Lada talira is sokan eljöttök)

Tibee87 · http://garageblog.net/blog/tibee 2010.08.01. 12:27:17

Nagyon jó a cikk, tök jó visszagondolni erre a hétvégére. :)

Tök jó, hogy mindig van egy két ember, akinek fogalma sincs, hogy miről beszél és osztja az észt... Nem érdemes foglalkozni vele szerintem, mert csak felesleges szájkarate lesz belőle.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.08.01. 12:45:46

no offense, de nem feltek akkor, amikor 80 korul a kulsoben haladva elmegy mellettetek egy bolgar kamion 95 korul? :)

15 evvel ezelott Bp-Tokaj-BP utvonalat ultem vegig egyben, negy szemely, csomaggal

sohhhhha tobbet ilyen kis autot :)

Wortex 2010.08.01. 12:54:54

ez volt az en kicsikem:
www.ngkszki.hu/~wortex/126w/main.htm

szerettem, de neha a sirba vitt a rigolyaival.
Remelem az uj tulajnak is oromet okoz, mert amiota eladtam nem hallottam rola semmit :(

GrandeChino20 2010.08.01. 12:55:30

@biohazard:
Már bocsi, de azt azért vegyük figyelembe, hogy ezen az 50-100 fanatikuson kívül, akik tényleg szeretik a kispolákjukat, és hétköznapra esetleg van más autójuk, a magyar emberek legtöbbsége azért vesz Polskit, mert nincs másra pénze. Lehet, hogy venne nagyobbat, erősebbet, de miből? 20 ezerért már lehet polskit kapni, gyorsabb, esőbiztosabb, mint gyalog, vagy biciklin.

Azt pedig, hogy nem felel meg semmi MAI biztonsági és egyéb előírásnak, azt tudjuk be annak, hogy mégiscsak egy 1957ben tervezett autón alapszik.

captain morgan 2010.08.01. 12:58:11

Kb. 20 éve anyáméval mentünk Monsters Of Rockra (AC/DC, Metallica, Mötley Crüe, ilyesmi), én meg az öcsém meg három haver. 180 centimmel én voltam a legkisebb az öt közül.
Meg volt még kb. 2 Nyugat-Berlin, a családdal.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.01. 13:07:44

@Wortex: reméljük él még (:

@captain morgan: de valszeg Kelet-Berlinből mentetek át, nem itthonról (:

azt ne meséld már, hogy Kispolákkal 5-en elutaztatok Budapestről Berlinbe, mert megszaggatom a ruháimat

GrandeChino20 2010.08.01. 13:15:50

@GYUSZI BACSl:
Tavaly volt a klubból 9 autó, akik a lengyel tengerpartig is elmentek, az messzebb van, mint Berlin :)

www.youtube.com/watch?v=4szhDtTuOKY

Tibee87 · http://garageblog.net/blog/tibee 2010.08.01. 13:18:59

@Wortex: Megvan még az autód, legutóbb BP-en a VIII. kerületben láttam, de szegény már nincs ilyen szép állapotban, mint a képeken. AZ enyém még bőven készülő félben volt, amikor először láttam a gyors 7-esről. Mondanom sem kell, visszafelé le is szálltam róla és jól körbecsodáltam. :)

youlopukku 2010.08.01. 13:59:00

most én vagyok ügyetlen vagy tényleg nem látom a hozzáaszólásaimat?

dynand 2010.08.01. 14:15:37

A kis Polski nem autó.

postakocsi 2010.08.01. 14:28:59

Nekem is volt egy kispolszkim nagyon régen, a 80-as évek végén, egy 100-as Skoda után. :) Az tetszett, amikor a vezetőülésből hátrafordulva letörölte az ember a hátsó ablakról a párát. :) Igazi jó orosz klíma volt benne..

Nagy élmény volt egyszer, már ismét Skodásként (120L) az M3-on nézni a külső sávból ahogy elhalad mellettem 120-al egy kombi Lada, méterre rajta egy kispolák és villog,tolja lefelé. Amikor elhagytak, a Lada kisorolt a külső sávba, a kispolszki meg megindult. Gondoltam megnézem mennyit tud menni. Úgy 150-ig gyorsultam, utána nem mertem nyomni neki, de a kispolák folyamatosan távolodott, szerintem vitte a 160-170-et. :) Gondolom nem véletlenül lógott ki a lökhárítója alól az Abarth felirat a kocka alakú karteren. Nem tudom, hogy a féket is hozzá igazították e a teljesítményhez, de nem semmi volt. Főleg úgy, hogy végig gondolva a fiatos időkből, az ember lába előtt nem sok minden volt, csak a 2-es lemez, na meg a pótkerék. :)

Nem vagyok fideszes 2010.08.01. 14:56:44

Hehejj, az első autóm nekem is pók volt, igaz, többet feküdtem alatta, mint ültem benne. Három és fél évig volt meg, aztán sajnos addig buheráltuk haverral, amíg vége nem lett szegénynek.

biohazard 2010.08.01. 15:27:52

Háromszor kértem bocsánatot a kispolszkisoktól, az elhamarkodott hozzászólásomét. Mindhármat kitörölte a moderáció.

erre most mit mondjak?

Nem vagyok fideszes 2010.08.01. 15:31:02

@biohazard:

Az eddigi hozzászólásaid után leginkább semmit se mondj, csak húzz el szépen a brébe.

biohazard 2010.08.01. 15:35:04

@Lófasz Hadnagy: értelemszerűen nem Hozzád szóltam.

bobirobi903 · http://garageblog.net/blog/marczinrobert 2010.08.01. 15:35:35

Prokee!
Először is köszönjük, hogy eljöttetek, s ott voltatok.
Köszönjük az átfogó cikket is és természetesen várunk titeket jövőre is.

@Gyurma73:
Hibátlanul! ;) Így már lehet vele meglepetéseket okozni, és ismerkedni emberekkel, reakciókkal. Egyik kedves emlékem, mikor egy Bömbis srác csapat annyit kérdezett a Pest előtti már nem JET kúton az M3-on, hogy ugyan mivel etetem, mert hogy nem torpant meg a parton a technika, és tartottuk a 130-as tempót, természetesen csomagokkal együtt, megpakolva. :) Jót beszélgettünk.

@bekman:
Így van. ;)

@Dr. Robin Masters:
Soha nem volt ilyen problémám annak ellenére, hogy jelenleg is 126 kg vagyok (ilyenkor örülök, hogy nem 307-es Peugeot-ot vettem, hanem 126-os Fiatot) és hozzávetőlegesen 190-195 cm között, az asszony sem az a kimondott manöken alkat, mégis elférünk frankón a két kagylóban még úgy is, hogy minden csomag az utastérben van, hiszen a hűtő elfoglal elég sok helyet a csomagtartóban.

@biohazard:
Ezek szerint te valami iszonyatosan szipi-szupi autó tulajdonosa lehetsz. Gratulálunk hozzá, használd egészséggel.

@Tibee87:
És tegyük hozzá, hogy jó eséllyel talán Matchbox-uk van, az is a kettes átlagért, vagy csak kölcsönbe.
De persze annak sokkal jobb lehet az élete, sőt annak is, aki drogra, alkoholra költi minden vagyonát, vagy esetleg elkártyázza...

@GrandeChino20:
Illetve annyival egészíteném ki, ha már felmerült a biztonság, hogy amennyire én tudom, minden autónak meg van a maga ellensége, ahogyan a legújabb Bömös is meghajlik a a dicső ZIL előtt, alatt.... ;)
És köszönjük a reklámot, valóban nagy élmény volt az általad megemlített Lengyel túránk, amit senkivel sem cserélnénk el semmire!!! ;)

@dynand:
...az asszony nem ember, a medve nem játék. Ez olyan székelyes. ;)

@postakocsi:
:):):):):) No comment. :):):):):)

Sank 2010.08.01. 15:59:24

Szép darabok.Egy kombi még előkerülhetett volna.

DeezL 2010.08.01. 15:59:34

a 126 BIS nevezetű jószágot ki ismeri?

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:07:55

Van itt olyan P126 tulaj, akinek az autójának a rendszáma ENX 363?

bobirobi903 · http://garageblog.net/blog/marczinrobert 2010.08.01. 16:10:02

@kultúrpesszimista:
Van, pontosabban volt.

@Sank:
Idén sajnos nem tudott eljönni, de volt már.

@IV. (Parkoló) Béla:
Amennyire tudom, Club-on belül maradt eladás után az autó, de nem volt jelen.

KeMa 2010.08.01. 16:11:31

Prokee, tuti a cikk, köszönjük, hogy ott voltál! Jó volt tizenpár év után újra találkozni :)

Amit pedig nem találtál a tájékozódási versenyen a hegyen, az a trambulin volt a háttérben. Sajnos én sem találtam meg, utólag tudtam meg.

youlopukku 2010.08.01. 16:15:14

@kultúrpesszimista: akinek az aranyalmát adom mert megérdemli vagy akinek a kutyája lehugyozta a 20-as felnimet?mert bármilyen kérrdésre én sem ugranék

Sank 2010.08.01. 16:15:18

@bobirobi903: Egy olyat szívesen bevállalnék.

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:16:29

@bobirobi903:

És most hol van? Mármint az autó. Lehet tudni róla valami konkrétat? Köszi..

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:17:40

@youlopukku:

Gondolom, ezeket a soraidat nem nekem akartad címezni és csak a harmadnaposságnak lehet betudni.

bobirobi903 · http://garageblog.net/blog/marczinrobert 2010.08.01. 16:18:16

@Sank:
Sorozatban sajnos sosem készült, csak tanulmány autóként.

@youlopukku:
:):):):):):):):):):):)

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:25:35

@bobirobi903:

Nos? Tudsz valamit a gépről? Köszi!

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:26:56

@bobirobi903:

Köszi! Jó dolog tudni, hogy egyben van még... Remélem, nincs ízléstelen módon agyon tuningolva...

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:29:11

Minden, az autózással kapcsolatos paranoiámat a kispolszkinak köszönhetem, én mégis szerettem. Gondterhelt voltam, de fiatal. Örültem neki. Az első autóm volt. Soha többé mindazonáltal.

kultúrpesszimista 2010.08.01. 16:30:14

@youlopukku:

Olvasd vissza a soraid. Számomra értelmezhetetlenek.

youlopukku 2010.08.01. 16:38:32

hááááát,izé,lehet így érteni, lehet úgy,de elhiheted,P126 tulajként nem én vagyok aki idejön genyókommenteket írni.

a márk 2010.08.01. 17:29:19

altós csajtól végleg örökre elvenni a jogosítványt!

Szépek a Polákok!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.01. 17:40:57

Talán kétszer vezettem Pókot - huhh, rémes volt :)
A legszörnyűbbnek a fokozatok rövidségét éreztem... rázkódás-kettes-bömbi-szétforog-hármas-motoros fűrész-szétforog - és akkor mentünk olyan harminccal :D
Minden tiszteletem a pókosoké! A különböző rendszámtalan félautók azt hiszik, tudnak valamit, de nem :)
no offense, tisztára vigyorgok közben

VadMacs 2010.08.01. 17:42:54

Prokee:
köszi a cikket! :)
Viszont a 25 lóerőből kiesünk páran, még akkor is, ha csak a gyári állapotú gépeket vesszük. :D A nyúl kabrio (Pop2000) és a többi sima vizipók (BIS) 26 lovas... :D

Azt fotóztad, amikor súlyzóznak a Trabigépeddel? :)

@youlopukku:
seprűnyéllel csak azok a kispolszki tulajok tudnak indítani, akiknek még a régi fajta önindítójuk van (89 -től felfelé, & BIS és EL/X esetében már nincs ilyen)... :)

@Uborka Ubulka:
engem anno egy éven keresztül próbáltak lebeszélni a klubtársaim BIS vételéről, még az addigi "példaképem" is csak szidta a típust. Aztán amikor már majdnem sikerült lebeszélni mindenkinek erről a döntésemről, 2006 februárban megvettem az elsőt. A sima kispolszkihoz viszonyítottan is megbízhatatlanabbnak kikiáltott gépet végül követte még egy BIS 2008 -ban, így most ebből a két gépből áll a "flottánk". Hogy miért lett végül egy, majd még egy? Biztos azért mert "használhatatlan", "megbízhatatlan"...

A klub nyári találkozóit 2005 -ös indulásunk óta járjuk (első Club126 nyári tali, pár tíz autóval), 2006 -tól fogva javarészt már csak "vizipókkal". Most is jelen voltunk, a 29 -es, és 116 -os képeken lévő flotta tagunkkal - ami most elöl kissé under construction egy őzzel való találkozás miatt. :(

Egy szó mint száz, aki most akarna lebeszélni egy BIS -ről, azt alaposan körberöhögném. :)

@Dr. Robin Masters:
én vontattam anno az öcsém Ford "Sziesztáját" (még a legelső léghűtéses gépemmel), de a francnak sem akart leszakadni a hátulja. Legközelebb jobban szét kellene rohasztanom... ;)
Másik érdekes vontatás csak egy "kolléga" (másik kispolszki), akit a veszprémi elkerülőről vontattam egészen Győr-Ménfőcsanakig (~91Km), természetesen a bakonyon keresztül. Valahogy akkor sem akart leszakadni a hátulja...

@biohazard:
miért csodálkozol ha lehülyéznek, azok után hogy ilyen épületes baromságokat irogatsz?
A típusnak ugyanúgy vizsgáznia kell, mint minden más autótípusnak. Ráadásul volt szerencsém nem egyszer olyan zk értékeket látni gondosan karbantartott kisautóktól, amivel zöld plakettes gépeket vert (most meg ezeket is kitiltják ősztől)... ;)

@gergo:
szerintem teljesen mindegy, milyen autóban ülve 80 -al haladva előz meg 95 -el egy bolgár kamion... :)
Régebben megszokott tempó volt nálunk a 110 utazó a fehérrel (kéknek a motorját hazavágta a volt pesti tulaj, jelenleg felújítás és ~200000Ft csak a motorba ölése után várja az első indítást), manapság már egyre inkább kímélő módban használom. Bár nincs kimondottan "használós" autónk, mégis egyre inkább ebbe az irányba terelgetjük őket.

@Wortex:
mi párszor láttuk valami hirdetésben. Valahányszor láttuk némi kihagyás után, még szakadtabb lett mint előtte. Igazából soha nem értettem azokat, akik miután "befejezték" az álmot, sorsukra is hagyják rögtön. ;)

@dynand:
a kis Polski nem, de a Polski Fiat igen. :)

@DeezL:
2db 126 BIS -em van. Az egyik felújítását most fejezzük be éppen, elvileg ismerem... :)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.01. 17:46:01

Ja egy kis kiegészítés - nem kispókban féltem legjobban a mecsóság miatt, hanem egy barátom LJ 50-esében, na azzal a hatvan, az kéremalássan fittipaldi.
Kilencven a halálközeli.

Meg a Barkas - jézusom, az a hang, amikor lejtő virsligumi, motorfék helyett besivít a nemtudommicsoda - atyaég!

God save the Pók
:)
egy fiatos

Wortex 2010.08.01. 17:50:42

@Vadmacs:

Hat, mivel en elso tulajkent adtam el, es belenyomtam kozel 100e-t, nem mondanam, hogy a befejezes utan rogton a sorsara hagytam...
Masik auto jott helyette, amiben elfer a csalad, masodik autonak meg nem maradhatott hely- es anyagiak hianya miatt.
Azert sajnalom, hogy nem jo helyre kerult, pedig aki megvette, nagyon lelkesnek latszott :/

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 17:57:46

@bobirobi903: a váltója az eredeti volt?
valamint melyik 903 as motor van benne?
a régi 127 fiaté 75 ig volt.Az kb 8-9000 ezret birt pörögni.Azutániak ami a pandába is került már a lényegüket veszítették el.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 18:01:07

@GYUSZI BACSl: én láttan anno a Bulgár tengerpaton lengyel rendszámos kispolákot.vonóhorog is volt rajta.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 18:03:01

kispolszkiból csak orrmotor hátsókerékhajtásut nem láttam még.Azon kívül minden variáció van a a neten.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.08.01. 18:03:26

Azt viszont nem tudom, hogy én mi rosszat szóltam azzal, hogy teljesen emberi hangon, tulajdonképpen megvédtem a kispolszkisokat és a cikket is a háborgókkal szemben. Ennek ellenére kimoderáltak minden hozzászólásomat, csak azt nem, amiben gyakorlatilag a legalpáribb voltam...

Érdekes...

Moderátorék???Hmm???Valami magyarázat???

Uborka Ubulka 2010.08.01. 18:51:17

@DeezL:
Fasza vizes Lancia motor van benne, de ugyanakkora szemétkupac mint a hagyományos, csak hátul is van csomitartója.
Ezért is gondolkodtam el egy olajzöld darabon, de szerencsére végül nem vettem meg.
@biohazard:
te is megtapasztalhattad a vélemény nyilvánítás szabadságát a TC felfogásáben. Nem tom ezt a rakat barmot mit zavarja hogy ki hogyan köpködteti le magát a véleményért.

@VadMacs:
áhh akkor se kéne már semmilyen kGST-s vacak, Már túl hozzászoktam a rothadó nyugat kényelméhez. Persze mindamellett hogy a kortársaihoz képest is fapados szarom van, a maihoz képest meg akár egy napon lehetne említeni egy Samarával is, dehát az se kispók még messziről nézve se.
De tudod mi kéne helyette, egy szép magas, barna, közepes keblű csaj, akinek kispókja van, és képes egymaga életben tartani, na az ilyet a kocsijával együtt is megszeretném :D

biohazard 2010.08.01. 18:53:03

@bekman: Job is the job. Always.

Utoljára mégegyszer megkövetem, akit megsértettem, ostoba voltam, nem gondolkoztam. Ennyi.

dennisthemenace 2010.08.01. 19:19:37

@Kókler Róbert: A műmellet "használom",semmi baj vele...)
Expornós picsát még nem próbáltam, de biztosan azt választanám, nem Audit, meg Bmw-t...)))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 19:32:22

@Uborka Ubulka: ha elmondod melyik Lanciábab volt,kapsz egy pirospontot.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 19:36:45

@Zotyó: ezt meg hogy???
normális?!:-)
hát nem gondoltam hogy van olyan hülye aki megcsinálja.
126p Drift.-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 19:44:30

anno gondolkoztam egy cinquecento alapjaira egy kispolák kaszni.Mert a méretek elég közel állnak egymáshoz.Csak hát az elég közel is iszonyat mennyiségű munka pénz stb lett volna.

kultúrpesszimista 2010.08.01. 19:48:27

@youlopukku:

Agyadra ment a hőség?! Hol írtam én itt genyókommentet?!?! Fuss már neki a hozzászólásaimnak! Paranoiás barom.

Uborka Ubulka 2010.08.01. 20:01:03

@Gyurma73:
mittomén, lehet semelyikben. Ennyire nem izgat egyik olasz kocsi se.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 20:18:19

@Uborka Ubulka: pedig nyerhettél volna egy Ferrarit.De téged nem izgatbak az olasz kocsik.:-)

VadMacs 2010.08.01. 20:19:27

@Uborka Ubulka:
1.: a blokkon nem simán Lancia, hanem "Fiat Lancia" szerepel. Aki látott már Punto, Tipo, Tempra, stb blokkot, az sem azt emlegeti hogy Lancia motoros, mert egészen "véletlenül" ezen blokkokon is ez a két szó szerepel. Tudom, menőbb ha mi ilyeneket is tudunk (überlancsia motros), egy kizárólag lengyelben gyártott autó kizárólag lengyelben gyártott motorjáról. ;) Ez a motor annyira Lancia, mint ahogyan az autó "eredeti olasz" ("én akkor is jobban tudom" típusú gazdik jelmondata, eladás esetén).
2.: sorolj fel olyan Lancia autókat, amelyekben ez az erőforrás szerepel. Helyes, leülhetsz, megbuktál. A BIS -en (& Fiat 126 Pop2000) kívül ezt az erőforrást csak a Fiat Cinquecento 700(ED) kapta meg, igaz pár apróságot variáltak rajta (jeladós gyuszi, balra forgó főtengely, hidrotőkés szelepemelés, stb).

A KGST -s vacak kifejezés is idiótán áll ezen a típuson: a BIS gyártását bár a lengyelek végezték, de a Fiat adta el az összeset, és nyugati országokba kerültek. A Fiat meg azért eléggé megnézte, mit vesz át egy olyan gyárban, ami pár évre rá a tulajdonába is került. Ugyanazon a gyártósoron készült, mint a Cnq (meg bizonyos léghűtésesek), a Cnq előtt meg az egyik legjobban sikerült széria léghűtéses ment még (87 -es évjáratúak).

Amúgy vicces mód nem a lengyel dolgokkal van gond. Pl a szövet kárpitokat olaszországból szállították, de a leggagyibb amit 126 -osban valaha is láttam. 15 éves korukra már feslett, szakadt, fakult, mostanra alig lehet ép állapotút találni.

Mellesleg ezeknek az autóknak a legnagyobb ellensége a kókler "szerelő", meg az olcsó utángyártott alkatrészek erőltetése a gyári (/minőségűek) helyett. Ilyesmi régebbi autót élből ne vegyen olyan ember, aki úton útfélen csak szidni tudja, de nem képes egy villáskulcsot a kezébe fogni - mert elvárja hogy a digitális lábával a pedálokat tapossa, és soha ne menjen tönkre semmi. Ami azért egy idősebb autónál várható dolog, de kordában tartható egy gondos gazdi kezei által.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 20:23:16

@kultúrpesszimista: semilyen Lanciában nem volt benne,nem tudom honnét veszi ezt bárki is.

horgszoszt 2010.08.01. 20:36:33

Nekem is volt ilyen szarom,négy év alatt 150000 km.Minden este autószerelés,télen tologatás,nyáron hőguta.Bevásárlásnál mindennek meg volt a helye a csomagtartóban:mosópor a pótkerék elött,étolaj az aksinál,wc papir a maradék helyen a többi az ölemben.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.08.01. 20:38:13

18 évig Kispókunk volt, imádom :)
Sajnos már nincs, de lesz! Muszáj! :)

KeMa 2010.08.01. 20:52:39

@VadMacs: Trabigéppel súlyzózást nehezen fotózhatta le, mivel Ő és Pocok súlyzóztak vele ;)

@Gyurma73: pedig van olyan is. köülünk épített valaki már olyat :)

ddi 2010.08.01. 21:01:20

Kis polskin tanultam vezetni 10 évesen, jó kis verda volt. Egyszerre 3 is volt a szüleimnek, abból kettő új... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 21:04:59

@KeMa: az érdekelne hogy oldották meg.
Cinque alvázon kispók kaszni.

gabexka123 2010.08.01. 21:20:48

Jó képek! :)
A legkomolyabb az a rozsdaszínű Kispolák. :D Még a rendszám is direkt ferdén van felcsavarozva rá. :D Anno mindig szerettem volna egy Kispolákot, csak a 192 centimmel vicces lettem volna benne... :)

VadMacs 2010.08.01. 21:21:40

@KeMa:
basszki azt nem figyeltem. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 22:20:35

@KeMa: Csak azt ne mondd hogy négykerékmeghajtású is van!!
Mondjuk egy régi panda jó alap erre.

VadMacs 2010.08.01. 22:22:16

@gabexka123:
van 192cm -nél jóval magasabb tagunk... :)

triumphator · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.08.01. 22:23:42

volt ilyenem, az obligát narancssárgában. indítóbovden rulez. minden tizedik indításnál szakadt, akkor jött a mosókefe nyele. budapest-miskolc távra volt tartva. srácok, a gödöllői autópálya-szakasz, meg a vattai emelkedő és lejtő a régi hármason... az legényes volt. aztán eladtam - és örültem neki.

pickapu 2010.08.01. 22:38:54

Nálam csak kölcsönbe volt ilyen szerkezet. Rövid távon bejött a gokart-érzés, meg a repülőgépturbina-hang, hosszú távra meg nem mentem vele.

lr 2010.08.02. 00:09:49

A címlapon hat henger nincs az orrában, itt már csak négy. Na,mit nyertem?
Persze ha ez nem a fényképes feladatok utánérzése kedvéért volt, akkor én kérek elnézést - nem szeretnék úgy járni, mint az Alekos olvasó. :D

MrKiraly 2010.08.02. 01:29:33

Nem is tudtam hogy ennyi fanatikus Polakos van kis hazankban:) Sogorunknak volt 2 is, es mind 2 vel borultak. Szerencsere kisebb karcolassal megusztak. Csak ovatosan a vasakkal sracok.

bobirobi903 · http://garageblog.net/blog/marczinrobert 2010.08.02. 03:23:53

@Gyurma73:
A valtoja meg most is gyari az enyemnek, bar teny hogy a gyari 24LE helyett most 45-47 LE feszegeti, amit nem halal meg sajnos. :( Nem erre terveztek, igy ha kicsit odateszed jobban, akkor az roviditi az eletet sajnos. Az enyemben pl pont egy altalad emlitett Panda motor van, de nincs ra panaszom. 8000-be beleforog gond nelkul, bar olyankor kicsit para, mikor az ember lelkiszemeivel elkepzeli, hogy ennyit forog a lendkerek a derekunk mogott 35 cm-rel... :)

Én tudom a tutit, DE nem mondom meg! 2010.08.02. 07:47:54

jaj a régi szép idők, mikor még polákoztam :)

nagyon szépek a kispókok, de a legütősebb a ratter polák és azzal a csomitartóval [nyálcsorgató smiley]

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.08.02. 09:49:48

Prokee! A vezetőség többi tagja mellett én is köszönöm, hogy eljöttetek Tündérrel a találkánkra. Számomra külön élmény volt, hogy az első pálinkát ráderöltethettem ahogy a fotó is mutatja. :) (nem úgy tűnik, de ott még alkoholmentes volt a vérem)
Trabitalin már többször láttunk, de közelebbi kapcsolatba (szigorúan verbális :) ) csak most kerültünk, és nagyon kellemesen csalódtam. Kevés az ilyen közvetlen, szimpatikus fazon, akinek kb. 5 perc kellett, és hibátlanul beilleszkedett. Nem hiába, messziről bűzlött a benzin a bőröd alól. :)
Talán jövőre is szívesen jöttök, várunk titeket!!! :)
Illetve én titkon remélem, hogy sikerül egy régebbi eseményt majd egyszer újra összehozni, feléleszteni egy közös vetélkedő keretében... ( www.fiat126netclub.hu/klubrofiadatok.php?uid=8993668809&kereskinal=trabifityo_2003-05-30
www.fiat126netclub.hu/klubrofiadatok.php?uid=8993668809&kereskinal=skodatrabifityo_2003-12-06 ) :):):)

@Pipi:
Köszönöm a kedves reklámodat, de kisautóm csendben megbújt a szürke tömegben, ahogy szokta. ;)
Bár Prokee ráérzett a dologra, hogy nem a festék ára által lett gyári foszöld színű, fogta a stílust, és úgy érzem a "Sleeper" képaláírása minden publikációs éhségérzetemet kielégítette, a kaján vigyort azóta sem lehet letörölni az arcomról. :)

@Wortex:
Ahogy Tibee is írta, ez az autó nagyon sokáig a VIII. kerület egy sötét utcájában parkolt. Az autó nagyon szép volt régen (egyszer összefutottunk egy este a Nyugatinál, és hosszasan kérdezgettelek róla), így el sem tudom képzelni, hogy hogyan tudták így lelakni. Borzalmas és elkeserítő volt nap mint nap látni.
Valószínűleg nem az volt már a tulaja, mint akire Te gondolsz, mert a gondos kifejezés nem volt aktuális rá, bár elég gyakran láttam szerelni az út mentén.
Mostanában már nem látom a kocsit, de érdekel, hogy mi lesz a sorsa.

@VadMacs:
Ki volt a példaképed, mesélj? :) Csak nem egri, mert akkor sejtem. ;):D:D:D:D:D

@bobirobi903:
Ez a teljesítmény életveszélyes már egy ilyen kiskocsiba, jó lenne, ha óvatosan használnád, mert könnyen kitör a fara kanyarban. ;)

bobirobi903 · http://garageblog.net/blog/marczinrobert 2010.08.02. 10:10:35

@KG126:
De kiadta, vagy kiadta, ahogyan a fuves placcrol kijottunk keresztben, szepen egy iven a foutra??? :):):):)
Ezek a rendorok a legkiralyabbak szerintem, tavaly is, iden is hagytak minket szorakozni. :)
Csak azt sajnalom, hogy mennem kell elotted, hogy legyen kit utanoznod...
Mokas volt ugy osszeszedni az autot, hogy kozben mar a tukorben lattalak keresztben titeket is. :):):):):)
Ismet nagyon jo kis buli volt.

KeMa 2010.08.02. 11:22:33

@KG126: Szerintem győri volt a példaképe.

@Gyurma73: tervben van csak. de lehet, 4x4-es trabi lesz inkább belőle. majd elválik.

@VadMacs: ej :) de jó móka volt, az tuti. kár,hogy nem a pömpörömpöm blok van benne, mert akkor elöl is könnyen megemelhettük volna :)

VadMacs 2010.08.02. 11:44:59

@KeMa:
Na ja, egy izzó típus volt a példaképem. :D
Bár volt olyan klubtag, aki szerint Biluxot rég leköröztem, most már neki kellene felnéznie rám. :)

Amúgy gyakrabban kellene csinálni a trabi emelgetést, aztán amikor kicombosodtok, áttértek az elejének emelgetésére. :D

memphis55 2010.08.02. 12:08:18

El lehet vinni egy ilyet tesztvezetésre?:))

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.08.02. 14:58:39

@bobirobi903:
Az biztos, hogy az a kanyar megadta az alaphangulatot a felvonuláshoz. :) Bár fogadni mertem volna, hogy mindketten besokallunk. :)
Rendőrbácsik valóban jó arcok voltak. Szerintem legközelebb simán megbeszéljük velük, hogy csak akkor szirénázzanak, amikor szép a kanyarvétel. :)
Azért a kempingben idén is próbáltam kerülni a kocsim, rendőrök és jómagam trió összefutását a felvonulás után. :)

@KeMa: @VadMacs:
Valszeg akkor tényleg lekőrözted, mert alig emléxem már rá. Neki nem kabriója volt?

@memphis55:
Valamelyik találkozón biztos lenne olyan, aki lehetőséget nyújtana Neked néhány körre. De ha megtetszik a fíling, venned kell egyet. ;)

Motordoktor 2010.08.02. 17:52:49

@KG126: Én megnéztem az autódat a kiskunlacházi léghűtéses VW találkozón, az az autó bárkinek becsületére válna. Csodálatos. Őszintén irigyeltem. ;-)

Mellesleg én nagyon szeretem a 126-ost. Volt, és nem esküdnék meg rá, hogy nem lesz megint.

Jövőre én is ott leszek a találkozón, most nem voltam itthon csak ez az egy ok miatt nem mentem el.

Jamesblond 2010.08.02. 18:23:26

Két kispókom volt. Egy fiatal koromban, egy lakás vásárlás után. Mikor kiment a zsé a lakásra egyértelmű volt mit veszek. Zsebembe gyűrtem 60 ezret és kisétáltam az autópiacra. Találtam is egyet, 78.000-ről le is engedte a tulaj 60-ra, Így egy '90-es évjáratú kopottas, de sok műszakis darabra tettem szert. 2 évig volt napi használatban, nagy bevásárlás, vontatás, kirándulás, stb... Nem volt gond Nyíregyházáról elgurulni vele a Balatonra. Az út is a kirándulás része volt:) Lassan mentünk, mindent jól megnéztünk:) A tuti megérkezést 2 plusz menesztő tárcsa, kondenzátor, megszakító és még pár egyéb kiegészítő segítette elő. az összes minden egy 2 literes jégkrémes dobozban elfért. Klíma nem volt, de az elefántfül ablak isten-király dolog. ajánlom mindenkinek hogy próbálja ki. Szóval az autó annyiba került mint két retúr vonatjegy az ország másik végébe. Lehet fintorogni, leminősíteni ezt az autót, de a mai napig megéri tartani annak, aki autodidakta módon hajlandó kicsit megtanulni bütykölni. A Trabival szemben pedig kb annyival jobb, hogy a rengeteg kisipari cucc ellenére a főtengely még mindig főtengely, nem román meg egyéb olcsó csapággyal "felütött" hulladék. 4 ütem na:) Ha manapság is gyártanák ugyanabban a formában mint régen és kb 400.000-be kerülne, mint pl TATA NANO bizony sok-sok ilyen futkosna az utakon. A kis pók egyszerre jelenti nekem a fiatal éveim verdáját és a nehéz idők mindennapi xarból kihúzóját. Még veszek egyet hogy nálam legyen nyugdíjas legalább az az egy példány a sok harc után. Kicsi, olcsó, fapados, de a kispókosoké meg a Trabisoké a legigazabb szerelem:) Ha ott ül veled az imádott szempár nem kell agyalnod magad miatt vagy a zsebed miatt szeret:) És milyen jó, hogy sok ember tart ilyen autót hobbinak! Gratula mindegyiküknek! Jövőre én is ott leszek egy pókal;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.02. 18:32:56

@bobirobi903:
Hát igen a váltó az gyenge.Ha erősebbet akarsz akár a 850 es Fiat Sport coupéváltóját érdemes betenni.Mondjuk motorrla együtt .Na az a MOTOR úgy pörgött mint az állat.903 köbcentiben az a legerősebb.Dupla torkó karbival,meg hengerenkénti kifufogóval.Unána folyamatosan butitották ezt a motort.még a 47 lóerős 127 es egy álom volt, rövid áttételű váltója volt de mégis vitte a 160 at ,mindezt majd 40 éve.A Sport Cuopé még többet is.Mire a pandába elért a motor visszavettek a pörgösségből hosszab váltót kapott.Konszolídálodott úgymond:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.02. 18:50:01

a legállatabb a autó a kispolski motoros Fiat Panda.kb olyan mint a Citroen kacsa.A motorhoz képest óriási kasznit vitt:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.02. 18:53:49

Érdekes a Pandában csak négy lóerővel volt több a 650 es motor,de valahogy egész máshogy viselkedett.Valahogy sokkal könnyebben pörgött fel és elég jól is ment.pl a Panda kasznit 120al vitte.Sokan tesznek panda karbit meg,sporttengelyt a kispókba.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.02. 18:59:33

ezt a blokkot érdemes beleberhelni a pókba.130 at könnyen viszi és nem kell semmiféle átalakítási engedély.:
auto-motor.vatera.hu/szemelyauto/fiat/fiat_panda_30_maggiora_szemelyauto_175224925.html

bobirobi903 · http://garageblog.net/blog/marczinrobert 2010.08.03. 01:14:46

@KG126:
Ettol jobban szerintem kezdeni sem lehetett volna egy autos felvonulast. :):):):)
Ha meg nem adta volna ki, legfeljebb megint epitettunk volna autot, legutobb is meg volt pikk-pakk, nekem 1.5-2 ev alatt, neked meg mennyi is? 2.5-3 ev? Megy ez hamar. :):):):):):)
Rendorok tavaly is csak megneztek, hogy mi van a motor helyen, meg tavaly elott is, de jo fejek voltak. :)

@Jamesblond:
Ehhez nem is lehet mit hozzafuzni. :)

VadMacs 2010.08.03. 02:35:32

@KG126:
Biluxnak 2005 -ben még volt egy kanárisárga vizipókja, ami később Csanaké lett egy időre... :)

Jacques Foche 2010.08.08. 18:12:53

Gratula Prokeenak mert nagyon fasza lett a cikk, jól visszaadja az egész buli hangulatát, és gratula a találkozó szervezőinek is, mert kurvajó móka volt ismét. Csak kár, hogy mire vasárnap magamhoz tértem, már gyakorlatilag mindenki elhúzott a 'csába. :):)

@Gyurma73: A Panda 30 blokkját csak abban az esetben érdemes beépíteni, ha szeretsz 120-szal tolatni, ugyanis az nem jobbra, hanem balra forog. Viszont a hengerfej átpakolható szívócsonkkal, mindennel, és egy sport veztengellyel már akkor szépen szalad a szekér. :)

@VadMacs: A jóember most alfás körökben mozog, de nem ő az egyetlen ex-pókos, aki felbukkan AlfaAmorén. Meg ő legalább nem ladanivás vérfarkas. :)

@gergo: Az egészben az a bibi, hogy 95-tel haladó kamion kurvára nem tud megelőzni. Pályán még a gyári rövid váltóval is simán megvolt mindig a 100-110-es utazó. Az az emelkedő ahol meg csak 80-nal rombolok felfelé, az a kamiont is ugyanúgy megfogja.

Persze ez ingerküszöb függvénye, de aki félős az vegyen egy jó biztonságos Skoda Fóbiát. A kispolák az rock'n'roll arcoknak való.:):):)

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.08.13. 14:10:29

@Motordoktor:
Köszönöm szépen a dicsérő szavakat! Ilyenkor érzi az ember igazán, hogy megérte azt a pár sz@r belefeccölt évet. :)

Jövő nyáron találkozunk. :)

@bobirobi903:
3 év 4 hónap. :)
Azért kellett 2 hét, mire újra elővettem a kocsit Tibee balesete után.
De asszem ma megint megnyektetem, mert már rángatja az ideg a jobb lábamat. :)

@VadMacs:
És miért is volt példakép azzal a kocsival? Nem emlékszem már a vasra, csak foszlányokban. A sárga szín rémlik, de más nem.