Tényleg jó az olcsó utángyártott?

  2010. július 11. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta era szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hosszú ideig nem írtam Eráról, az öreg kombi Mercimről, aztán pár hete jött egy poszt, most meg rögtön egy másik is. Ez itt. Era ugyanis új életfázisba lépett. A városon belüli, olykor vidékre menős autóból mostanság lép fokozatosan elő internacionális rombolóvá. Magyarul –már külföldre is jár.

Egész más szemmel nézek azokra az öreg autókra, amiket egy évben háromszor elővesznek, hétvégén kigördülnek velük a Városligetbe, egyszer pedig talán elmennek valami ötven kilométerre levő találkozóra, mint azokra, amikkel eljutnak mindenfelé a világban. Előbbieket nem sokra tartom, nem autók, utóbbiakat viszont magas piedesztálra teszem, még ha ütött-kopottak is. Mert egy világ választja el őket egymástól. Az egyik dísztárgy, státusszimbólum, a másik élvezeti eszköz, közeg.

Bazeget ezért is szerettem, azzal becsukott szemmel lehetett külföldre menni, akármilyen pocsék is volt a kinézete, mert műszakilag tudta, megbízhatóságban tudta, kényelemben tudta Ausztriát, Szlovéniát, Olaszországot. A kombi 124-es Mercimet ezért utáltam, mert abban féltem messze menni, a Bianchit pedig azóta tekintem valódi autónak, amióta leküzdött egy Hortobágyot a családdal, meg néhány másik, pár száz kilométeres túrát. Tőle persze nem elvárás a külföld, hiszen 2010-ben nem lehet 85-tel idegenbe menni, mert palacsintává lesz a család egy kamion alatt az autópályán, másodrendű úton pedig pont 18 évig tart az út Bécsbe a megelőzhetetlen, ám nem kevéssé büdös Belarusz traktor mögött.

Era eleddig bel-magyarországos gépjármű volt, mert a megbízhatóságában ugyan nem volt okom kételkedni, de a rezgései és morajai lehetetlenné tették vele távoli úticélok elérését. A Karesz által óriási csodával felhajtott, eredeti kardán-rezgéscsillapító, a rendbetett fékek, kerékcsapágyak, a visszatett saját, hosszú diffije azonban (végül kicsit kényszerből is) arra vitt rá, hogy Németországba vigyem vele Bálint fiamat, valamint néhány barátomat. Ezekről a szerelésekről és az útról már írtam a múltkor.

Egy aggodalmam azonban volt az út előtt, méghozzá a kipufogórendszerrel kapcsolatban. Difficsere közben láttuk, hogy az elsőtől az utolsó milliméteréig porrá van rohadva, annyira, hogy a rétegekben málló, rozsdás falán, mint a Vezúv tetején a kedves kis gejzírek, úgy szivárgott a fekete füst a pórusokon át. Tiszta fekete pötty volt már a rozsda, a kohéziós erő és a fémes kötés szavak már a legelvetemültebb fizikusnak sem jutottak eszébe Era gázelvezető-rendszere kapcsán.

A rétegekben mállás és a porózusság mellett konkrétan lukas is volt olyan pontokon, ahol általában a legkönnyebben eltörik, például a rögzítések tövében meg a dobok nyakánál. Egy rakás szerencsétlenség, ebből tehát mindenképpen új kell – láttam be még én is, a skót anyától és örmény apától származó svájci állampolgár. Tettem is egy tétova kísérletet, hogy még a német út előtt beszerezzek egy új rendszert, de a hátsó dobnál elakadtam, olyan ugyanis nincs. Sem itthon az alkatrész-kereskedőknél (legalábbis ameddig az én tudományom elér), sem az ebay-en, sem sehol. A limuzinénak pedig máshol van a felfogatása, nem úgy kanyarodik a vége, egyáltalán, rossz rá, fel lehet berhelni, de a Merci-kendácsolástól kicsit feljön a gyomorsavam. Mi is azt űzzük Karesszal, de azért van egy szint, ami alá nem megyünk. Hagytam a fenébe, és reménykedtem, hogy nem esik szét. Nem esett, nem BMW ez.

Aztán az úton kijött egy másik hiba: szálszakadásos lett az egyik hátsó gumim – öreg volt, szétment, ajvé, ajvé. Indulás előtt nem csekkoltam, el is felejtettem, hogy a téli garnitúrából van bent a pótkerék, ezért összevissza kellett cserélgetnünk őket (hogy legalább a hátsókon legyenek egyforma gumik), így átmérőjét nézve korrekt kerékkel, de egy keréken dísztárcsa nélkül tettük meg a távot, hiszen a pótkerék 15-ös felnin volt, peresebb gumival. Sajnáltam szegény Erát, mert ment haza az övéi közé, Németbe, és egy ilyen alkalommal más a lemattult, idős báj, és már a dísztárcsátlan elhanyagoltság. Mintha a vénasszonyok partijára valaki nem időskori ráncokkal, elegánsan ősz, de rendbetett hajjal állít be, hanem protézis nélkül, lyukas műbőr ridiküllel.

Hazajöttem, szenvedve kiizzadtam magamból egy rakás pénzt, vettem egy garnitúra új gumit. Nem Barumot, mert a Mercin mindig szálszakadásos lesz (három külön alkalommal, két külön autón ment már tönkre így Brillantis valamelyik autónkon), pedig sem én, sem a feleségem nem parkolunk járdára vadul. Falkenek lettek végül, nem tudom, hogy jobbak-e, bizonyíthatnak, rajta. Az autó ettől az egy beavatkozástól tíz évet fiatalodott. Egy csomó rezgés, bizonytalanság, amit sose tudtam betájolni, megszűnt, Era szinte suhan. Az új gumi jó dolog, és nemcsak a szombat esti diszkó után.

Mivel utoljára két éve voltunk külföldön a családdal, emiatt egy ideje próbáljuk minden másodállásos pénzünket félretenni egy olasz útra. Semmi cicomára ne gondoljanak, csak egy Rimini környéke lesz, amit épp a turisták miatt nagyon utálok, de gyerekkel nincs annál jobb. Először szóba került az a szállás, ahová Imolakor visszük a csapatot, de családdal, fő szezonban képtelenek lennénk odáig nyújtózni. Ezért marad a kempingben a bungaló (a sátrat leszavazta a Kati, aki ismeri a mi Norbinkat, megértené, miért). Én meg kitaláltam, hogy ha már kempingezünk, akkor menjünk a kombival, hiszen azzal tudunk három bicajt is vinni, kitágulnak a lehetőségeink. Képzeljék csak el – egy firenzei túra bringával… Egy Ravenna-járás biciklivel… És Norbika sem ordít, nem kell cipelni, ha elfárad, egyszerűen elalszik a gyerekülésben, mögöttem.

Igen ám, de ehhez nemcsak gumi, hanem kipufogó is kell az autóra, mert nem lehet, hogy Olaszországban szakadjon le a cső. Végül szokás szerint Torjay Laci barátom oldotta meg a helyzetet, némi túrás után talált szuper hátsó dobot, Walkert. Mivel már nagyon fájt a gumik ára, meg a hátsó dob sem volt éppen egy olcsó darab, megkértem, hogy legalább a minden bokorban kapható első résszel (ami csak egy cső), a szerelvényekkel és a középső dobbal próbáljunk meg egy kicsit takarékoskodni.

Közben egy harmadik probléma megoldásának is megágyaztam – még az ornbaui túrán, egy útközbeni bontóban vettem két hátsó lengéscsillapítót. Ezekre azért volt szükség, mert hátul állandóan kopogott a futóművem a budapesti gödrökön, és a csömöri mercis Csabai Sanyi kinyomozta, hogy a hátsó telók alján lóg a golyó. A normál fekvőlámpás Merciknél a lengéscsillapító ugyanis sima csapban végződik, ami soha nem szopósodik ki, de a szintszabályzósaké (és minden kombi olyan) gömbcsuklóban.

Ez a hidrós tag alján levő gömbcsukló, meg pláne a felfogatása A Nagy Konstrukciós Hiba szobrának mintájául szolgálhatna. A gömb a lengőkar mélyedésében lakik, a kerék szép adagokat bever ide a sárból. Van ugyan két kis lefolyó, de az, gondolom, a kocsi kéthetes korában eldugul. Sebaj, a csuklón van gumiburkolat, meg végig, felfelé a hidrós elemen is egy hosszú gumimandzsetta. Ami felül nyitott. Oda is bemegy a sár, naná. És soha többet nem jön ki alul. Azaz, ha szerencsénk van, szétszakad a mandzsetta, és kiengedi a rohasztó sarat az alján, ha nincs, akkor viszont szuper dunsztkötésben lakik az egész cucc. Hogy elrohad-e? Á, dehogy…

Kareszhoz már a kincsekkel felszerelkezve robogtam le, nálam volt a három rész kipufogó (a kombiba befér átlóban úgy, hogy nem kell ledönteni az üléseket, sőt még egy tízszemélyes étkezőasztal, rollerek, csomagok, millió egyéb is bent volt, mert a családomat a földvári házban hagytam), a lengéscsillapítók. Ja, meg a kerekeken az új gumik, el is felejtettem, mi volt a harmadik kincs.

Sokan úgy tartják, hogy ez a lengéscsillapító-elem csak egyben szerelhető és vehető meg, holott nem. Szép is lenne, a listaára valami hetvenezer forint, darabonként… Abból én autót veszek. Az alján a fura, lyuggatott tárcsa egy kontraanya, azt kell megindítani, és máris kicsavarható a gömb. Valahol a gömbcsuklót is felújítják, de most nem jut eszembe, hol hallottam. A futómű bal oldala játszotta Flatley-t a Demszkyken, ott kezdtük, hamar ment a műtét. A hozott német alkatrészről a satuban leszedtük a gömbcsuklót – így könnyű…

A kocsiban levő ellendarabon már nehezebben ment a műtét, az elforgott, lötyögött, kiszedni meg nem lett volna jó ötlet, mert a hidraulikarendszer bélsarával nem akartunk megküzdeni. Előkerült Karesz örök barátja, a hidegvágó. Károlyom művészies, kicsit szögben támadó élt köszörintett rá, nagyot szívott a blázból, és püfölni kezdte. Ilyen terrorra hamar engedett a kontraanya, kis takarítás, és mehetett fel a német darab.

A másik oldalt is lebontottuk, arról kiderült, hogy teljesen egészséges. Benyomtunk egy kis zsírt a golyóhoz, arról is letéptük a gumimandzsettát, hogy ne gyűjtse a sarat, aztán össze. A kocsi hátulja kész, egy óra alatt megvolt az egész.

Jöhetett a kipufogó. Torjay Laci otthon összeállította a rendszert a padlón (vissza is vitte egyszer a középső dobot, mert látszott, hogy nem patent), azt mondta – legalább a csatlakozásokkal nem lesz bajotok. De öreg autó kipufogórendszer-felszerelésekor nincs olyan, hogy nincs probléma, mert vagy az autó lesz odébb, vagy a cseredarab, vagy leginkább mindkettő.

Erám előző tulaja nem aprózta el a dolgot, nem bízott ő a mindenféle függesztő gumikarikákban. Mindegyiket, egyenként, duplán odadrótozta a karosszériában levő fülekhez. Darabonként öt perc volt szétfejteni, mert jó szorosan odakendácsolta őket. Ja, és egy ötödik karikának is felhegesztett egy fület, csak hogy majd valaki később jó nagyot szívhasson, amikor azt hiszi – túljutott a dolgon. Szinte látom, amint éjszakákon át töprengett, hogyan lehetne az egész rendszert szögvasakkal, fixen odahegeszteni a kocsi aljához. Még jó, hogy nem sikerült. Káromkodtam, mire mindent kicseréltem, elment fél óra, Karesz röhögött rajtam. Aztán meg én őrajta.

Mert felpattant ám hirtelenjében az első elem, új bilincs, új tömítőgyűrűk, elvégeztem én a házi feladatot, hoztam mindent. Aztán jött a csőre a tömítőkence, csusszant fel a középső dob, megint kence, ment hátsó dob is, tökig. Mindez Karesz árvíz sújtotta aknájában zajlott, ami legénykorában lehetett olyan százötven centi mély, aztán összegyűlt az alján vagy ötszáz autó folyománya, így most talán százharminc. Na, ennek az aljába tettünk mi rongyokat, hogy ne kelljen bokáig vízben tocsognunk. Így már inkább lövészteknő volt, mint akna.

Persze az összeállított kipufogórendszernek köze sem volt az autóhoz, ilyen erővel letéphettük volna az ereszt Karesz garázsáról, aztán azt is feldrótozhattuk volna. Talán ha egy gumikarikát fel tudtunk erőltetni leghátul, mert minden öt centikkel odébb volt. Pedig már hárman hörögtünk kivörösödött fejjel a viszi aknapenész-szagban – Karesz fia, Máté, Karesz maga, meg jómagam. Nem a boa constrictor a veszélyes, csőszerű állat, higgyék el, rosszul tudják a biológusok. Az utángyártott kipufogó az.

Vagdaltunk a csövekből, hátha csak egy kicsi hiányzik. De az volt a baj, hogy nem a milliméterekkel volt a probléma, hanem a fokokkal. Lebontottuk újra az egészet. Első cső – beigazít a helyére. Hátsó dob – felszerel. Arról rögtön látszott, hogy tökéletes, úgy állt a Walker a Mercin, mint Hugo Boss az Eric Banán. A középsővel lesz itt a baj, naná, az volt az olcsó. Méregetjük, odapasszintjuk, hát van a hátsó csőrésznél vagy öt fok kancsalság.

Sikittó elő, innen bevág, onnan szel egy másik darab, már tökéletes is. A képek miatt károgóknak csak annyit: Karesz szemében beépített védőszemüveg van, de természetesen, akinek nincsenek ilyen furcsa adottságai, az vegyen okulárét, mert az izzó fémreszelék jól beágyazza magát a szaruhártyába, és kellemetlen tud lenni. Vakulásosan.

Aha. Kifogyott a huzal, nem lehet hegeszteni. A rossebbe. Szombat délután szerezzen valaki hegesztőhuzalt Viszen. Látrányban. Lellén, tökmindegy. Be az elnöki W126-osba, ablak le, tető ki, a hamutartóból gomolyog a pernye, nyakig olajosan ülünk a gépben, morog a sorhat, hangulat van, Kareszból dől a füst (de la Füst), hurrábalaton, megyünk huzalér’, lájfizlájf, na-naanaa-nana, jeeee.

Tibi fényezőnél letekerjük a fél dobot (vigyetek még, nehogy ne legyen elég má’, noszogat folyamatosan) a céógépről, Viszre vissza, Karesz cigire gyújt, aknába le, eltűnik a pokol szikrázó, füstölő bugyraiban. Két perc, kész a kipu, indítunk, last minute csekkolás, jó lesz. Olyan a Mercim hangja most, mint az ETZ-é volt, amikor kitolta az ember a Bajcsy-Zsilinszky úti Autóker kapuján. Ilyen zengős, cicegős, még nincs slejm az üres csövek torkán.

A futóműjavításból már csak egy lógó első gömbcsukló van hátra, a fölső talpas, bal oldalon. Kitódulunk az udvarra, a Szentély elé. A Szentély egy tárolóhely. Valaha utánfutó volt, de erről a funkciójára már a falubeli vajákos nénik sem emlékeznek, hát még Karesz. Jó ideje azonban átmeneti tárolóként szolgál – az átmenetet értsd: 1-100 hónapos távon. Minden van itt, talán még levehető ajtós NDK-turmixgép is, ha az nem, a motorja biztosan. Ha ugyan még nem került be valami Daewoo Lanos befecskendező-rendszerébe alapjárati léptetőmotornak. A Szentélynek van egy különös tulajdonsága: körülbelül ötvenszer több alkatrész fér el benne, mint utánfutó korában. A másik képessége: afféle gépi komposztálóként működik: állnak benne az alkatrészek egy darabig, lassan rohadnak, mállanak, egyre lejjebb kerülnek, majd a végén már csak pirosas-szürkés törmelék van alul.

A Szentélyben találunk lengőkarokat. Még viszonylag a fölső rétegek tájáról kerül elő kettő, a komposztálódásnak a korai fázisában vannak, s mindkettő az én Erámba való. A gömbcsukló jó, Karesznak a benti rejtekhelyről pedig még bele való szilentek is előkerülnek. Itt minden van, Visz a világ közepe, én mondom.

Kész az egész futómű, tudtommal most már minden csapágy, gömbcsukló, gumialkatrész jó benne, másfél év alatt rommá ellenőriztük, kicseréltük, kézbe vettük az összeset. Fellélegzünk, s a hirtelen jött boldogságban úgy teszem fel Karesznak a kérdést, ahogy isiben, az utolsó óra végén adta föl Irénke néni a szorgalmi feladatot estére – szelepeket nem állítunk?

Ugyanis a 123-as motorok erre nagyon érzékenyek, a hosszú élettartam egyik záloga, hogy nagyjából minden második olajcserénél ellenőrizve legyenek. Erában megvolt már a két csere, itt az idő most, vagy soha. Végigmegyünk a tíz szelepen, minden cuppanósan ott van méreten. De akkor mi a rossebtől táncol a motor alapjáraton? Oké, nem jive-ot, de az angolkeringő mindenképpen illik arra a bólogatásra, amit művel.

Mindegy, Olaszképesek lettünk. Egy finom vibráció még mindig van ugyan jobb hátul a kerék felől (pedig mindent cseréltünk, ellenőriztünk már – szilenteket, bölcsőgumikat, kardáncsapágy új, kerékcsapágy új, lengéscsillapító jó, a kerék Mercedes, tehát az sincs, hogy a középső megvezetőre ne ülne fel központosan, a gumi új, felnit már többet próbáltam) 80-tól felfelé. Motorféknél erősebb, gáznál kicsit gyengébb, de van, kicsit idegesít, de nem vészes. Talán a féktárcsa az? Meg a kuplung persze megint dobál, most harmadszor jön vissza a probléma, mert a múltkori lendkerék-cserénél nem kellett volna elspórolnunk a szerkezetcserét (de az új volt, a francba, nem akartam kidobni).

Aki olvasta az Eráról szóló korábbi posztokat, annak szerintem már nem áll össze, hány zaj, morgás, vibráció szűnt meg, most mi mit csinál, kicsit hát összefoglalom.

- Kuplungdobálás: volt, szereltük (új kuplungtárcsa, -szerkezet), elmúlt, majd visszajött, szereltük (olajfolyás megszüntetése), elmúlt, ismét visszajött, szereltük (félreköszörült lendkerék kicserélése), jó lett, de most megint visszajött. Egyben kéne cserélni mindent, lendkereket, tárcsát, szerkezetet, de erre sosincs pénzem.
- Motorfordulattól függő (kis fordulaton, erőltetésre jelentkező) borzalmas moraj volt, millió okát kerestük, végül 90 százalékban eltűnt a bolti, nem jó méretű kardán-rezgéscsillapító kidobásával, és kocsihoz való megfelelő (beszerezhetetlen) darab Karesz általi beszerzésével és felszerelésével.
- Kopogás hátulról (kicsi elölről is, talán): most megszűnt mindkettő.
- Általános, sztochasztikus remegés: a gumicserével elmúlt.
- Finom, kiszámított, mindig jelen levő remegés jobb hátulról: van, és most már végképp gőzöm sincs, mitől.
- Táncoló motor. Hm?...

Itt egy ábra erről az egész fejlődéstörténetről, ha szóban nem lenne teljesen világos – elnézést a rajzért, nem vagyok egy Picasso:

Szóval van még hova fejlődni, de az út, amit megtettem, óriási. És a vétel óta semmi nem romlott el Erán, leszámítva egy napellenző-visszapattintó szorítót. 500 forintból vettem egy egész ellenzőt az ürömi Mercedes-bontóban. Hát ennyi. Jövünk, Itália!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr802133897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

swt (törölt) 2010.07.12. 00:17:44

@Rocko-: Arrol, hogy egy ocska penztemeto, es mivel dilettans modon van szervizelve, az is fog maradni. De ha valakinek ez kell, hat ez kell.

swt (törölt) 2010.07.12. 00:26:03

@Csikós Zsolt: Ha nem probalnad bebeszelni magadnak folyamatosan, hogy az az orultseg amit muvelsz, mennyire sporolos es mennyire gazdasagos, sokkal kevesbe lennel frusztralt. (Remelem nem akarsz errol vitatkozni, mert en csak annak az uzemanyagnak az arabol, amit evente elpofekelsz a 300km-es Bp-Visz-Bp viszonylatban, kifizetem a kotelezo szervizeimet.)

Vegyel nagy levegot, jelentsd ki, hogy szeretsz szerelni, szeretsz szopni, szeretsz az autora kolteni, nem erdekel a gazdasagossag, es szerelembol csinalod az egeszet. Aztan igyal egy Vergnanot es elvezd a kilatast. Megkonnyebbulsz, meglasd.

nem kéne... 2010.07.12. 00:26:30

hoppábaszki.

ha már kombi, meg fejlövés, meg mindenkitisztahülyeakinemnormális:
totalcar.hu/tesztek/2010/04/15/a_tokeletes_csaladi_busz/2/#szoveg

én erről lemaradtam.
azért na.
ha valahonnan előkerülne egyszer véletlen a chh-957 (ez volt az az ominózus látványosanelhalálozós cx a cikkben) azt nagyon megsimogatnám.
mint az első autómat ever.
nagyon megbántam, hogy eladtam a daninak, de nem azért, ami történt vele.
tulajdonképpen már akkor megbántam, amikor beült az autóba és magára csukta az ajtót.
azt szar volt végignézni. kívülről.
még egyszer meg nem mernék nekifutni a cxnek.
tudom, hogy volt baja bőven, de engem az az autó mindig mindenhova elvitt, soha nem állt meg alattam és mindig elindult.
nagy volt és szép volt és annyira szerettem, hogy emiatt nem akarnék csalódni a cxben, ha esetleg a második próbálkozás nem hozná stabilan azt, amit szegény krokodil* a maga szerény módján tudott.
hüpp.
valamint ha valaki lenne oly bátyám és szerezne nekem egyet az autópiac (tudom, nem a legjobb helyen jövök a kérdéssel) kettőszázötvenedik jubileumi számából, az az ember kimondhatatlan örömet szerezne.

_______________________________________
*nem én neveztem el, a bátyám meg a haverja voltak, de rajta maradt.
egy tízcentis plüsskrokodil azóta is itt van nálam, ennyi maradt az autóból nekem.

nem kéne... 2010.07.12. 00:29:23

@csunyadiszno:

bontottban.
esetleg.
újban a komplett motor mindenféle fiszfasz elektronika, jeladó, köteg, meg úgy egyáltalán leömlő és szívósor nélkül gyártótól függően, de igen széles ívben átugorhatja az egymilliós lécet.
és akkor az még nem is egy olyan hűdesokhengeres darab.

csunyadiszno 2010.07.12. 00:31:11

@swt: Ha egymilliót rákölt, akkor is egy új suzuki árában lesz úgy, hogy mercsó. Én vezettem ilyet és tényleg jó.

csunyadiszno 2010.07.12. 00:33:20

@nem kéne...: Én a posztban szereplő kocsi motor-váltó kombójáról beszélek, ami nyilván nincs már újban. Mellesleg az a motor mindegyikünket túl fog élni, mint ahogy eleve öregebb az itt irogatók többségénél.

nem kéne... 2010.07.12. 00:43:22

@csunyadiszno:
"ami nyilván nincs már újban."
nem lepődnék meg, ha lenne.

csunyadiszno 2010.07.12. 00:54:35

@nem kéne...: Én kurvára meglepődnék. Manapság nem fognak ilyen minőségű alkatrészeket gyártani. Semmilyen autóba.

swt (törölt) 2010.07.12. 01:07:47

@csunyadiszno: Akkor hivd fel az MBt, es lepodj meg. Legrosszabb esetben MBCC arban, de van.

nem kéne... 2010.07.12. 01:15:14

@csunyadiszno:

namost azért ilyen szempontból a mercedes akkori konstrukciói mérnöki szempontból eléggé kezdetlegesek. nem is ez a leginkább megfelelő szó, de most jobb nem jut az eszembe.
az anyagminőség nem kiugróan jó, viszont elképesztően pazarló anyagfeleslegek vannak benne, pláne, hogy viccesen gyengécskék is.
ennyi csak, amitől tartós lesz.
szóval reprodukálható, sőt.
aztán meg pl vegyük azt, hogy egyszer megkérdeztem félig komolyan, hogy nem-e lehetne-e véletlenül-e egy új (márminthogy nullkilométeres) motort venni az autómba. e?.
értették a viccet és megnézték.
lehetne.
valami nyolcszáz plusz áfa lenne, garanciális, gyári cikkszámos motorblokk a kartertől a szelepfedélig, minden egyéb sallang nélkül.
de pl van váltó is, az akkor 450plusz áfa +/- lett volna
és akkor a mercedes már jóval régebb óta fektet nagy hangsúlyt az öreg(ebb) típusainak alkatrészellátottságára.
szóval lehet venni ilyesmiket újban, hidd el.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.12. 01:32:33

@csunyadiszno: ha csak a munkahelyedre kell bemenni és nem ügyfélhez, én már oda is tiszta ruhában szoktam (ha munkahelyed sincs, akkor tényleg mindegy)
ügyfelekhez, hanem csak a háttérben)

Csikós Zsolt 2010.07.12. 01:38:43

@swt:

Mi az a Vergnat? Úristen, kimaradtam valamiből...

Virago_1000 2010.07.12. 01:40:21

@Dennis01: @dennisthemenace: Megtettem ezt az utat szamtalanszor, nem raboltak ki. Persze ok, jo az elovigyazatossag, de ne felejtsd el soha dennisthemenace, te is voltal fiatal.
En egyedul vagok neki most. A lerobbanastol nem felek, szerintem Dennisnek sem kellene, mert ha valami be is kovetkezik, a Minihez mindenhol van alkatresz.
Nem ertem, miert lenne veszelyesebb, mint barhol mashol autozni.
1 seggel lenyomni persze hogy hulyeseg, ebbol lesznek a balesetek. En mindig nappal allok meg aludni, mert ejjel jobban szeretek vezetni, es kevesbe is almosodok el. Erdekes, de igy van.

Virago_1000 2010.07.12. 01:41:52

@swt: "Es az olyan nivodijas megoldasok, mint a tobb darabbol osszetoldott kipufogo vagy az alkatreszek egyenkenti csereje"

latszik, meg nem szereltel autot.

Virago_1000 2010.07.12. 01:44:46

@Csikós Zsolt: Tudod, a gyaraknak is meg kell elni valamibol. Az alkatreszeladason sokkal tobb a profit, mint magan az auton, ami legjobb esetben sem eri el a 10 %-t. Tomeggyartoknal az 5-t is nehezen.

Virago_1000 2010.07.12. 01:50:52

@swt: "Arrol, hogy egy ocska penztemeto, es mivel dilettans modon van szervizelve, az is fog maradni. De ha valakinek ez kell, hat ez kell."

Hallgatunk isten urunk atyank SWT hogyan kellene szervizelni. Nyilvan oreg autot meg nem lattal.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.12. 01:55:51

@Csikós Zsolt:

1) most mivel kint van a sárga cimke, csak leszopós kinyalós hozzászólásokat lehet? lehet hogy akkor 50x70-es méretben kéne kitenni megfelelő minőségű nyomatban, hogy még inkább tudatosuljon

2) azzal kapcsolatban, hogy én értek-e az autóhoz, azt gondolsz amit akarsz, de ennél fontosabb, hogy én mint hozzászóló, hivatalosan nem kell hogy értsek hozzá, attól még lehet véleményem

3) szerintem te meg - ha nem tetszik amit írok - nyugodtan moderáld ki, de ezzel fenyegetni ilyen hisztis hangvételben az elég furcsa

4) mindenkinek arra van ideje, amire akarja, de egy biztos: két nap alatt jó autót venni nem lehet, ha értesz hozzá, ha nem. Ebben az országban ugyanis nincs akkora kínálat, hogy biztosan legyen olyan autó megfelelő minőségben amilyet éppen venni akarsz

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.12. 02:04:44

@Csikós Zsolt:

a szakértelemről még annyit, hogy a szomszéd topicból (Szarfazék és társai, mellesleg rendkívül kultúrált cím, igazán gratulálok hozzá, ez való az Index főoldalra egy Merci csillag mellé, aztán meg persze támogassák a Totalcart ész nélkül ha valamire pénz kell) világosan kiderül, hogy azok a tanácsok, amiket a Papp kolléga adott (részben rád hivatkozva) totálisan alkalmatlan és valósággal köszönő viszonyban sem lévő, városi legendákon alapuló mendemondák és hablatyolások

Glover 2010.07.12. 06:16:02

T. Csikós Úr!!!

Akkor is született volna ilyen cikk, mint a BMW-ről, ha Eráról hullik le a kipufogó? :)Igaz. jobb megelőzni a bajt, mint írta is, már meg volt rendelve a kipufogó. Erről senki sem tehet, hogy a régi rozsdás vack nem ismeri a naptárat! :)

Ettől függetlenül, meg attól is, hogy BMW-s vagyok, szeretem olvasni a cikkeit, mivel igen sok mindent meg lehet tudni belőle a Mercikről, kár, hogy nincs egy ennyire rámenős, és hozzáértő BMW-s kollégája. Vagy azokat nem kell ennyit szerelni? :P

Továbbra is várom ezeket a minőségi postokat! Sok sikert az autókhoz, ritka az ilyen ember, aki ennyire szereti az autóit!

Glover.

otirt 2010.07.12. 07:26:36

Nem tudom, hogy megnéztétek-e, de nekem ez a motorféknél erősebb remegés a hátsóhídról a hátsóhíd beállítási hibájának tűnik (nekem a LADA-n okozott hasonló jelenséget a keresztbeálló hátsóhíd az egyik hosztartó elöregedett szilentje miatt).

Rocko- 2010.07.12. 07:35:41

@Csikós Zsolt: a T amúgy mit jelent? mármint értem hogy kombit, de a fordítása micsoda? itt is "touring", mint BMW-nél?

Rocko- 2010.07.12. 07:41:02

@nem kéne...: "szerezne nekem egyet az autópiac"
(nem autópiac a főszereplő, hanem más lap) én anno kimaradatam egy újság havi szórásából, az új már megjelent, a régit visszavitték. asszem pont olyan is volt benne, ami kifejezetten érdekelt. írtam egy mailt a szerkesztőségnek, hogy srácok, nem voltam ott osztogatásnál, nem lehetne hogy? és kiküldtek egy újságot mindenféle kommentár nélkül, ingyen és bérmentve.
szóval próba cseresznye, ennyit megér imho.

Johnson Buxton 2010.07.12. 08:08:04

Sokszor a gyári beszállítónak sincs rajza a pótalkatrész dobokról, de ott még jó esetben megadja az ülék, meg a kapuk a pozíciót. Mit várunk az utángyártótól?

Csikós Zsolt 2010.07.12. 08:31:11

@GYUSZI BACSl:

1) Nem a seggnyalásról van szó, hanem arról, hogy egymás után többször is hozzászólsz, ugyanabban a gyomorfájós hangnemben, tehát a te véleményed abszolút dominánssá válik, ez az idegesítő.

3) A Belsőséget te, meg sokan mások mind azért olvassák, mert egy olvasott médium (a Totalcar) mellett él, amit mi (meg csomó korábbi kollégánk) hoztunk létre. Ezt már sokaknak elmondtam: nyilvános fórum, de nem olyan, amit engedünk szétoffolni, szétsivatagosítani, mert ha egyhangúvá válik, nyavalygóssá, dilettánssá, ha páran teljesen átveszik a szót, akkor mások, akik szintén hozzáfűznének megjegyzéseket, nem fognak bejönni. A sárga címke ellenére elmondtad azt a véleményedet, amit akartál, bár nem tartozott szorosan hozzá. Aztán még háromszor. Ekkor szóltam. És most folytattad még kettővel.

4) Nem két nap alatt vettem Erát, nem tudom, honnan vetted ezt a sületlenséget.

Következő komment:
Szakértelemről csak annyit, hogy egy 15 éve Merciket (és kizárólag azokat) szerelő, szuperprecíz, rendkívül értelmes szervizes embertől jöttek a W210-es tapasztalatok, akinek mániája ez a márka. De egybecseng egy Kárpát utcás szerelő ismerősöm tapasztalataival is.

Csikós Zsolt 2010.07.12. 08:32:18

@GYUSZI BACSl:

Ja, és a kulturált rövid u, kétszer. Ha már a kultúráról van szó. Sikerült azért felbasznod, érzed. Hogy a kultúránál maradjunk.

Csikós Zsolt 2010.07.12. 08:36:46

@Glover:
Persze, hogy született volna. Amikor a Pandáról leszakadt, akkor is született. Amikor a Bazegen nem volt fék, akkor is. Amikor a Bianchin szétesett 5 dolog, akkor is. Amikor a Kawasakim kigyulladt, az is. Amikor elestem a Yamahával az is. Amikor a feleségem autójában széthullott az önindító, az is. Tényleg felmerül a gyanúja annak, hogy nem írom meg a rossz dolgokat? Egy ilyen feltételezés már a vicc kategóriájába esik... :-)

Az Erán még nem estek szét dolgok, azaz az állapota még nem ment lefelé, amióta megvan, csak ez a gumidolog volt, az is szerepelt. Ezért csak a szinte láthatatlanul lassú ütemű felépülését tudom megírni. Oké, a kuplung miatt mindig visszaesik, de azt megírtam.

Csikós Zsolt 2010.07.12. 08:38:41

@Virago_1000:

Vigyázz Virago, swt szerel otthon, ráadásul nem alapszinten, hanem felsőfokon... Kár belekötni, tényleg ért hozzá, csak nála a maximum a minimum. Ami alapvetően jó dolog.

esef 2010.07.12. 08:56:32

@Csikós Zsolt:
Zsolt! NYUGALOM! Nem akarok arról olvasni posztot, hogy Csikós úr agyvérzést kapott a sok hülye kommentelőtől az olasz tengerparton és a hazaszállítását intézik a kollégák.

Rocko- 2010.07.12. 09:18:20

@swt: köszönöm. pontosabban Danke schön.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.12. 09:36:21

@ommm: Nem baj, van belőlük egy a Szentendrei úton is, Csillaghegyen. Vagy oda költöztek?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.12. 09:39:39

@Csikós Zsolt: Majd Ede kijavít, de szerintem nem nagyon szerelget ő, legalábbis nem mechanikát. Az ő autója márkaszerviz-látogató, gondolom a jahreswagenekhez még kedvezményes díjak is járnak a Werkstattban.
@swt: Ede, te csak azt felejted el ilyenkor, hogy a te autódnak az egy éves értékcsökkenése kiadja az Era vételárát, átírás+járulékos költségeit, meg némi szervizköltséget. Ha már költségeket hasonlítunk. Aztán később persze lehet, hogy ideális esetben kevesebb a kötelező szerviz díja, de azért lássuk be, nem csak abból áll egy új autó fenntartási költsége.
Sajnos azt is minden egyes alkalommal kifelejted a szervizeltetéssel kapcsolatos véleményed kialakításából, hogy te egy másik országban élsz, ahol nagyon másképp történnek a dolgok. Sokszor világosan látszott a hozzászólásaidból, hogy a kelleténél idealistább az elképzelésed az itteni, akár márkaszerviz munkamorálról/-képességről. Ez önmagában nem a te hibád, igazad van, a dolgoknak úgy kéne működniük, ahogy te mondod, de hidd el, nem véletlenül mondják az itteniek, amit mondanak a szervizekkel kapcsolatban.

zöldi 2010.07.12. 09:51:16

@streetsta: "Ede, te csak azt felejted el ilyenkor, hogy a te autódnak az egy éves értékcsökkenése kiadja az Era vételárát"

Ebben nem vagyok biztos. A dolgozóknak tudtommal szép kedvezmény jár a vételárból.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.12. 10:22:54

@Csikós Zsolt: "Ha én veszek, két napom van rá, a TC mellett nincs idő járkálni az országot jó autó után."

szemeteske 2010.07.12. 11:02:40

Karesznak üzenem, hogy vegyen fel egy szemüveget a flexeléshez!
EÜ-ben dolgoztam régen, és nem telt úgy nap, hogy ne jött volna legalább egy nagymenő autószerelő, lakatos stb. aki azt hitte neki nem kell szemüveg. Aztán belement a vas a szemébe és ott bőgött a szemészet előtt mint egy kisgyerek, mert majd behugyozott a fájdalomtól.
Tényleg csak jót akarok...

kafferbivalybalamber 2010.07.12. 11:09:49

@szemeteske: Stimmt.
De nekem van egy jobb ötletem a szemüvegnél: egész arcot takaró pleximaszk. Főleg ilyen melegben rossz a szemüveg, mert a dolgozó izzad, a szemüveg bepárásodik, és nem látsz semmit. A maszk meg átlátható marad. (Arról nem is beszélve, hogy az se egy élmény, ha az ember orrába áll bele egy izzó fémszilánk.)

nem kéne... 2010.07.12. 11:12:41

@zöldi:

igen, és ez egy általános dolog, hogy mindenki ilyen konstrukcióban vesz autót.

Virago_1000 2010.07.12. 13:57:48

@streetsta: "Majd Ede kijavít, de szerintem nem nagyon szerelget ő, legalábbis nem mechanikát. "

- Igen, ha annyira komoly szinten szerelne barmit is, akkor nem kardoskodna a markaszervizek mellett allandoan.
- Amit swt bmw-jenek ertekcsokkeneserol irsz, az is totalisan megallja a helyet.

Virago_1000 2010.07.12. 14:01:04

@zöldi: Azert annyira nem szep. Nekunk 10 % kedvezmenyunk lett volna mivel a Magyar Suzuki beszallitoi voltunk, de nem eltem vele, nem akartam uj Suzukit venni.
Nemet ismeros aki a MErcedesnel dolgozott, meg kevesebbet kapott, azt is csak fapados alapmodellekre (? - ha jol ertettem)

Dennis01 2010.07.12. 16:05:19

@Virago_1000: dennisthemenace azert gondolja, hogy kirabolnanak, mert ok epp koltoztettek az otthoni cuccokat ide, egy hosszutengelytavu Vw LT plafonig rakva pedig eleg feltuno, nem?

mi nem foglalt még 2010.07.12. 16:54:56

Csikós Zsolt: a 123 szerintem szép autó szedánban.
szerintem nagyon eltalált arányai vannak.

mi nem foglalt még 2010.07.12. 17:02:17

@nem kéne...: ahogy mondod.
múltkor lepődtem hogy a mercedes múzeum foglalkozik yungtimerek eladásával gyári felújítás után garanciával árulják nem is olcsón, 10-15 ezer euróért, volt 123 is

esef 2010.07.12. 18:27:55

@mi nem foglalt még:
Anyósom fél életét odaaadnám egy 123 szedánért. Egy kupéért a másik felét is... :D

mi nem foglalt még 2010.07.12. 19:04:38

@esef: ezt a fajta fizetési módot nem biztos, hogy elfogadják stutgártban.

dennisthemenace 2010.07.12. 20:24:47

@Garp: Nem engedem el egyedul. Anno en is becsavarogtam mindent Simsonnal, de ez azert mas..

dennisthemenace 2010.07.12. 20:26:54

@Virago_1000: Azert az angol utakon nem feltem annyira..)
En is jobb szeretek ejjel vezetni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.12. 21:33:02

Hűha, szétkaptátok egymást rendesen. Pedig ott a poszt elején, hogy öreg autóról lesz szó, nem értem, hogy minek kell minden esetben végigzongorázni, hogy megéri-e? Attól, hogy elbasszátok egymás és Csikós hangulatát, még nem fogjátok meggyőzni a másikat a saját igazatokról.

Én kérek elnézést.

gyújtómágnes 2010.07.12. 21:42:14

"A Nagy Konstrukciós Hiba szobrának mintájául szolgálhatna."
Ez alapvető tévedés németországban nincs sár az utakon.
Tehát oda nem rakódik be semmi.

Krisz_ 2010.07.12. 21:52:32

Jó cikk volt, szokás szerint, köszi! Jó pihenést, megérdemlitek! Klassz lesz, amikor Era megérzi a tenger illatát! :)

nem kéne... 2010.07.12. 21:58:12

@gyújtómágnes:

por sincs.
soha.
semennyi.
meg eső sincs.
hó sincs.

Waldorf Rolandó 2010.07.12. 22:10:18

nincs jobb az öreg cuccoknál

gyújtómágnes 2010.07.12. 22:14:11

@nem kéne...:
Ha por van eső nincs
Ha eső van por nincs
Ha hó van se eső, se por nincs
A kör bezárult.

nem kéne... 2010.07.12. 23:02:01

@gyújtómágnes:

minden úton van por, ha tetszik, ha nem.
azt felveri a közlekedés és bejut mindenhova.
a víz ugyanúgy bejut a futóműelemekhez és a port összeragasztja.
tehát maradjunk annyiban, hogy az az autó, amelyik közúton közlekedik, előbb-utóbb találkozik ezzel a problémával.
itt ne köbméteres sárrögökre gondolj.

Garp 2010.07.13. 00:23:50

@dennisthemenace: hát. egy csöppet :). Lehet én öregszem, de veled értek egyet.

Csikós Zsolt 2010.07.13. 01:44:02

@szemeteske:

De ezt te magyarázod el neki...

Egyébként is írtam: automatikus védőszemüveg van a szemében :-)

Csikós Zsolt 2010.07.13. 01:47:17

@Virago_1000:

Nem, de ő Ede, azaz Il mio nome é nessuno, meg a többi. BMW-t tervez, otthon meg szakért, szerel, nem érdemes vele vitázni. Nincs sok lövése a magyar márkaszervizek munkájáról, nem bírja a tákolást egyáltalán, viszont az autóhoz nagyjából annyira ért, amennyire csak lehet. Ne túrjátok ki, fontos, amit mond, de mindenki úgy értse az üzeneteit, hogy perfekcionista.

Úgy-e swt? :-)

Csikós Zsolt 2010.07.13. 01:49:18

@GYUSZI BACSl:

Oké, túloztam... Azaz aluloztam :-) Legalább három hétig, de talán hatig is turkáltam kombi merga után, nézd meg, mikor jelent meg a poszt, hogy miért nem vettem kombi Mercedest (asszem 2008 decemberében voltam megnézni a zöldet), onnantól folyamatosan figyeltem, néztem, hívtam ilyen autókat, Erát februárban vettem.

Csikós Zsolt 2010.07.13. 01:51:03

@gyújtómágnes:

Viszont pontosan tudják, hova készülnek az autóik. És közel sem mind Németországba, sőt... :-)

Csikós Zsolt 2010.07.13. 01:52:07

@nem kéne...:
Voltam sabcnál, csak arra jutottunk, hogy lehet, hogy a diffi. De lehet, hogy nem...

Ubul a vírus:D 2010.07.13. 08:35:23

@Csikós Zsolt:
Vagy inkább egy elfogult barom egy nyomorult tervezőállás széléről, aki papírterjedelmig faszán ért ezekhez a szarokhoz, de amint a rozsda meg a mocsokréteg alá kéne nézni csak a nonszensz okoskodás marad.
Az utángyári cuccokat pedig nem kell itt bemutatni senkinek, aki már találkozott egyel ismeri. Ami itt kibaszta a biztit jópárnál hogy ésszel felfoghatatlan hogy lehet autót ilyen fillérbaszó módon tartani, mikor az a legelső dolog egyike, ha szarok az abroncsok vétel után lecseréled a komplett szettet. És ha utánajárnál 1/3 új árért vennél 90%-os szettet. Az hogy rohad a 10cm sár alatt az egész kocsi még fél évig a vétel után, meg taknyol a sok elfosott tömítés mellett már csak a sztori folytatása. Aki meg csóró faszarági vegyen zsigát vagy Wartburgot, abban majd hamarabb megvan egy hibajelenség többszörös oka.
Vagy egyszer kéne egy normális kocsit beújítani, ami nem lepukkant durva 1 guriga ráköltés után is. Persze azoknak már mind műanyag a lökhárítója vagy ha nem, akkor kiállítóteremből kínálják őket.

Ubul a vírus:D 2010.07.13. 08:38:56

@gyújtómágnes:
persze öreg, ezt meséld be annak aki még sose járt ott, vadbarom. És nyilván mindenütt le van aszfaltozva az út, még a budi előtt is, hogy nehogy egyzer földútra tévedj. faszikám terveztél már egy szimpla polcot is egyáltalán?! Így nem lehet autót tervezni hogy benthagyunk ilyen hibalehetőséget, mert úgyse megy bele.

primatus 2010.07.13. 09:11:20

Ideje lenne kitárni a pszichiátriai kapukat az idióták előtt és hosszan tartó kezelésre benntartani őkelméket. Amit itt művelnek, az túl van az emészthető kategórián...
Vitának, nézetek ütköztetésének hívják a szimpla és indokolhatatlan durvaságot. Mindezt az ismeretlenség gyáva homályában teszik, mert ennyire-erre képesek.

A többiek értik, hogy egy régi autót (többnyire) nem takarékossági okokból tartanak, hanem a típus iránti szeretetből, a múltunk-fiatalságunk miatt, kalandvágyból és nem utolsó sorban azért, mert ezeknek az autóknak még van "ízük, illatuk" és teljesen másképpen (természetesen) működnek, ezért másképpen (természetesen) is kell használni Őket.

Tudom...., falra hányt borsó....

kerokaa 2010.07.13. 10:02:58

@Csikós Zsolt: Csikós Zsolti a 4.béből :) Tegnap láttam Erát a stadionok felé araszolni a dugóban. Ott feszítettél benne :D Dezső mikor lesz kész, és látható a forgalomban?

esef 2010.07.13. 10:57:25

@Ubul a vírus:D:
a) Használt gumit nagyon sokan elvből nem veszünk. Rejtett hiba, autópályán elszállsz, utána vagy gondolkodhatsz megérte-e, vagy nem...
b) Az utángyártott cuccok közül is van olyan, ami szar és van olyan ami elsőosztályú minőség. Vagy azt mondanád, hogy egy Gates szíj, egy SKF görgő gagyi? Vagy emlékezz csak vissza a pár évvel ezelőtti Renault gyújtótrafó problémára. Ott a gyári volt a szar, az utángyártott meg 1000x jobb.

balazst 2010.07.13. 12:11:01

Off

Ha már Rimini és környéke, akkor szerintem Gabicce Mare. Öt évvel ezelőtt, amikor mi ott voltunk, csak olaszokkal találkoztunk, át kellett sétálni Cattolicába, hogy magyar szót halljunk. :)

Amúgy meg tartanék egy titkos szavazást a családban autószerelés vs. nyaralás témakörben. Lehet, hogy csak nem merik apuci szemébe mondani az igazat...

On

mtk001 2010.07.13. 13:45:56

Jó pihenést !

Apropó, mi van a kis Augustaval ?

Dennis01 2010.07.13. 15:16:42

@balazst: Miota Angliaban elek, ha magyar szot hallok, az esetek tobbsegeben igyekszek elmenekulni a kozelukbol. Nem sokkal, miutan kijottem, az egyik boltban kettovel elottem allt egy no es az anyja. Annyit hallottam, hogy az anyja latogatoban van nala. Mikor sorra kerultek, az oreglany korulnezett, hogy latja-e valaki, felkapott egy koteg nejlonszatyrot (otthon fizetni kell erte, itt ingyen van mindenhol) aztan kirohant a boltbol.
Mondhatom szep magatartas...

nem kéne... 2010.07.13. 18:55:39

@Csikós Zsolt:

igen, tegnap nem is tudom már, miért beszéltünk és említette.
hát, kíváncsi vagyok már rá én is, mi lesz a vége.

gyújtómágnes 2010.07.13. 19:19:48

@Ubul a vírus:D:
Tökéletesen látod a helyzetet a németeknél minden út le van
aszfaltozva, még a földút is.A budi előtt nincs aszfalt oda a
német paraszt gyalog jár gumicsizmában (aminél ez a probléma
nem jelentkezik).A német átlagpolgár a földúton gyalog vagy
biciklivel közlekedik, a kocsit a parkolóban hagyja.
Csak az operencián túl divat, hogy a zöldséges a friss szántáson
keresztűl közelíti meg a hagymaföldet, mert úgy is kibírja a
merci.

nem kéne... 2010.07.13. 19:36:47

@gyújtómágnes:

még egyszer:
nem_kell_földút_a_sárlekódáshoz_a_futóműelemeken.

gyújtómágnes 2010.07.13. 19:42:12

@nem kéne...:
jó jó értem én, hogy villanymotor de mi hajtja

Virago_1000 2010.07.13. 22:18:20

@esef: "egy SKF görgő gagyi?"
- volt mar erre is pelda, igaz nem autoipari alkalmazas de tokmindegy.
Amennyivel dragabb az SKF annyival nem jobb, vagyis nagyobb a fustje mint a langja.

Virago_1000 2010.07.13. 22:19:45

@Dennis01: Szatyorlopas: lehet, hogy nem a napon barnult, azert egy atlag magyar nem csinal ilyet, ne altalanosits.

Virago_1000 2010.07.13. 22:21:04

@Csikós Zsolt:
"Nem, de ő Ede, azaz Il mio nome é nessuno, meg a többi. BMW-t tervez, otthon meg szakért, szerel, nem érdemes vele vitázni. Nincs sok lövése a magyar márkaszervizek munkájáról, nem bírja a tákolást egyáltalán, viszont az autóhoz nagyjából annyira ért, amennyire csak lehet"

Az agressziv frocsogeshez ert o leginkabb. Messzirol jott ember azt mond amit akar, errol a hozzaertesrol meg senkinek itt a forumrol nem volt alkalma meggyozodni. Komplexusos kis hulye. Megneznem, hogyan es mit szerel pont o otthon, ha meg olajcserere is markaszervizbe viszi az autot.
En nem dolok be a neki csak azert, mert nagypofaju, meg meg joparan vagyunk igy a forumon, nem o am itt az egyeduli autoipari szakmunkas, a Magassagos Atyauristen.
Sokkal durvabban leosztott csomoszor teged is, Karesz baratodat is, mint pl. Gyuszibacsi, de nem akartad kimoderalni, ej-ej, ne dolj be neki.

Virago_1000 2010.07.13. 22:22:09

@gyújtómágnes: Autot te is csak kepen lattal. nem kene -nek igaza van.

Csikós Zsolt 2010.07.13. 22:33:07

@kerokaa:

Ha megkapom a biztosítási pénzt, leviszem a Csabihoz Egerbe, kilakatolódik, kap egy fényezést, visszajön, levizsgázik OT, befizetem a pénzeket, kap rendszámot. Talán jövő nyáron. Lehet, h két év múlva :-)

Csikós Zsolt 2010.07.13. 22:35:22

@esef:

Használt gumi volt rajta eddig, tavaly, amikor a sajátja szálszakadt lett, nem volt éppen pénz újra, muszájból vettem, egy hónapra. 3 db szálszakadás a vége, mert mint mindenki, én is halogattam az újabb cserét. Mint minden hülye, bocsánat, mindig vannak akik ezen kiakadnak. Igaz, nem terveztem komoly autópályázással. Abszolút igazad van, bár ki lehet fogni. Leginkább ismerőstől.

Csikós Zsolt 2010.07.13. 22:37:54

@balazst:

Nálunk nincs merik/nem merik kategória. A feleségem igen határozott csaj, ha ismernéd, eszedbe se jutott volna ilyet kérdezni. Gorbacsovtól kézfogás közben kérdezné meg, miért nem mosta meg a homlokát - ilyen.

A gyerekek meg utálják az új autókat. Kedvenc a Bianchi, utána jött régen a Bazeg. Minden, ami nem ez a kettő, már az uncsi kategóriában van, a Kati Mercijét rühellik a legjobban. Bár a Norbi néha örül a teszautóknak, lehet nyomkodni lefele az ablakot, meg ilyenek. Lehet, hogy ő másként szavazna. De pici még, lenyomjuk.

Csikós Zsolt 2010.07.13. 22:40:59

@Virago_1000:

De, Edével volt a legtöbb vitám, talán ki is moderáltam, fenyegetem is sokszor. Aztán rájöttem, hogy hasznos, amit ír. És profi, ismerek 2 embert is a szakmában, aki ismeri, tudja miket tervez, és az nem kispálya, hidd el. Csak 0 a toleranciaszintje, ez van. Viszont egyedi hang. Engem is rohadtul bosszant a hangnem, amiben beszél, viszont nagyon élvezem a tényeket, amiket elővesz. Ne becsüld le.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.07.14. 00:08:57

egy off meg egy on megjegyzésem lenne

off: Edével nem az a baj, hogy ne integrálódott volna klasszul az übermenschek közé, nyilván remek kuplungokat tervez (vagy bármi mást), dehanem hogy mint a szakbarbárok legkellemetlenebb rétege, idegen területeken is úgy revelál, ahogy az a nagykönyvben meg van írva (a "túl jón és rosszon"-ra gondolok;))
on: a Falken (ziex) eddig nekem nagyon bejött, fáintosan tapad, ehhez képest nem kopik túlságosan, valamint kibírt két akkora vérmagyar betyár-kátyút, hogy a veséim is belengtek

Virago_1000 2010.07.14. 00:44:02

@Csikós Zsolt:
A maga modjan mindenki (majdnem) hasznos tagja a tarsadalomnak.
Az, hogy Ede kispalyas-e vagy nem, nem jogositja fol ilyesmi hangnemre, amit itt megenged barkivel szemben, ami egyszeruen turhetetlen. Meg komolyan is venne(n)k, ha ertelmes stilusban vitazna. Hiaba jo valaki a munkajaban, ha az elet sok-sok mas teruletein kibirhatatlan, elviselhetetlen, osszeferhetetlen, stb.
Ez az en meglatasom.
De te tudod.
Beke veled.

Ubul a vírus:D 2010.07.14. 10:36:32

@Csikós Zsolt:
Ez a legjobb rész eddig a cikkben, mikor ismerek egy havert akinek a haverja szomszédja a nagypályás arc én meg azt mondom hogy hűűdefaszagyerek. Szóval ez már a nagyon nemkéne kategória. De azért rákérdezek hogy akkor mégis miket tervez ez az Ede? Nemmintha az a veszély fenyegetne hogy bármikor eszembe jutna nyomorult bmw-t venni, csak jó tudni ha más márkával is van vonatkozása. Pl valami nagyokos egyszer azt terjesztette hogy a PUG gyárt a bmw-kbe dízelmotort.

Ubul a vírus:D 2010.07.14. 10:40:09

@Virago_1000:
Ahogy mondta, csikós szarjai elhanyagolt roncsok. De ehhez nem kell olajosfaszú végzettség hogy belásd.

Dennis01 2010.07.14. 11:03:02

@Virago_1000: Nem akartam altalanositani, de van egy-ket troger itt kinn, akit nem ertek, mit keres itt..
Persze ismerek en is tok jofej magyarokat itt kinn, pl te, Garp.. :)

csunyadiszno 2010.07.14. 11:12:12

@nem kéne...: No, akkor swt kollégával együtt elnézéseteket kérem, fogalmam sem volt róla, hogy kapható még ilyesmi.

Acmee 2010.07.14. 12:18:15

Zsolt: Küldtem privátot a szintezős gátló javításával kapcsolatban.

Csikós Zsolt 2010.07.14. 14:25:02

@Ubul a vírus:D:

A roncs rendben van. A szar is. Az elhanyagolt annyira azért nem. Tehát a magyar szar roncsok között az én szar roncsaim kifejezetten szuperkarbantartott, ápolt szar roncsok :-)

Csikós Zsolt 2010.07.14. 14:26:38

@Acmee:

Köszi, én is küldtem privát választ...

Garp 2010.07.14. 15:10:46

@Dennis01: kikérem magamnak, nem vagyok jófej. Ezt jegyezd meg! Lécci. :)
A szemetet meg összehordja a szél.

dennisthemenace 2010.07.14. 20:54:01

@Virago_1000: Ott voltam en is; atlag magyarok voltak feher borrel..
Ez egy Poundland volt, ugy rohangalt korbe az oregasszony, mintha a paradicsomban lenne.. Aztan, mig a lanya fizetett, felfedezte a reklamszatyrokat es lecsapott...DD
De lattam mar magyarokat kremszappant kipumpalni autopalya-mosdoban.

Virago_1000 2010.07.14. 22:25:09

@Ubul a vírus:D:
"Ez a legjobb rész eddig a cikkben, mikor ismerek egy havert akinek a haverja szomszédja a nagypályás arc én meg azt mondom hogy hűűdefaszagyerek. Szóval ez már a nagyon nemkéne kategória."

Tisztelem Csikos Zsoltot, szeretem a cikkjeit, de most inkabb veled ertek egyet.

Sharkowski 2010.07.15. 11:56:27

@Csikós Zsolt:
Nagyon jó poszt, de ha máraz öreg verdákról van szó: mi van azzal a zöld ajándékba adott Fiat 124-essel? Egyáltalán nekiálltak már?

P12_dCi 2010.07.18. 17:31:15

Tegnap láttalak a szlovén pályán, sajna a túloldalon mentél.

Sharkowski 2010.07.19. 20:24:05

@dennisthemenace: Azaz csak elírtam. Te se tudsz róla semmit?

amateur68 2010.07.22. 01:15:17

Jóestét!

Kedves Csikós kolléga, a vibrációhoz lenne egy gondolatom: Autó hátulját megemelni, kerekek a levegőben. Beindít, 1-es, alapjárat, alámász. Vízuális megfigyelés után kiderülhet, hogy a féltengely üt.
Van egy csomó féltengely felújító műhely és előfordul, hogy gondatlanok. Esetleg a kardán. Az az igazság, hogy most már engem is nyomaszt, hogy mi lehet az. Sok szerencsét, Tisztelettel