Miért készített Cs. Zs. 15 darab viaszbábut?

  2010. május 28. - Csikós Zsolt Címkék: alfa romeo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


„Nem minden arany, ami fénylik” - akartam a címet adni, aztán eszembe jutott egy jobb, a „Szopás Baloccóban”, de végül nem vitt egyikre se rá a lélek. Olyan csodás volt ez az egész meghívás, hogy idióta címmel nem akartam elrontani az emlékét. Meg unprofi dolog privát ügyeket belekeverni a hivatalos cikktartalomba. Viszont van nekünk egy Belsőség blogunk. Itt lehet magánügyezni.

Mert Baloccóval kapcsolatban akadt azért egy nagy de.

Pontosan emiatt a "de" miatt alakult úgy, hogy a tegnapi cikk után (amiben a teljes tartalom őszinte, higgyék el) most meg kell jelennie ennek a Belsőség-posztnak is. Hogy kicsit belelássanak abba, milyen autós újságírónak lenni. Pontosítok: magyar autós újságírónak, egy nemzetközi közegben. Ilyenkor az ember a bőrén érzi azt, amit az országa mérete alapján máskülönben csak sejt, ha nem teljesen elvakult. Hogy kicsike és jelentéktelen nép vagyunk mi a nyolcmilliárdos Földön.

A probléma valahol ott kezdődött, hogy negyven újságíró volt tizennégy vezethető gépre. A szervezés meg olasz volt, ezért semmi rendszert nem alakítottak ki arra nézvést, ki, melyikbe, mikor ülhet bele. Ráadásul a tesztelési időnek betett a délutáni szieszta.

Miután megérkeztünk nagyjából reggel, és ott lődörögtünk tétlenül egész délelőtt az autók körül, és hosszan nem történt semmi, azzal vigasztaltak minket, hogy kettőtől hatig lehet majd nyomulni az autókkal. A mindig ijesztően találó megjegyzéseket mormogó Szécsényi Gábor kolléga már akkor találóan kibökte – „Zsolti, ez Olaszország, bármimbe ide a rozsdás bökőt, ha öt óra után lesz itt akár egy lélek is sajtótájékozódni”. Igaza lett, háromnegyed ötkor nagyjából el is zavartak minket.

Az elmélet a következőképpen szólt: ott a tizennégy vezethető autó (amiből az RL kivonásával rögtön az elején tizenhárom lett), meg a negyven éhes ember. Négy óra alatt minden számítás szerint az összes egyénnek átfedésbe kell kerülnie az összes lehetséges autóval, hiszen egy ember beül, kihajt a pályára, megy egy kört (azért Balocco elég hosszú), visszajön, átadja, ez pár perc. Így a matematika, meg a logisztika.

Ha nem tulkok, vak barmok, agyatlan idióták, valamint számolni, helyzetet átlátni képtelen állatok érkeznek erre az eseményre, vékony, feszes, emberbőrnek látszó kultúrhéjba bújtatva, ami az első komolyabb megmoccanásnál foszlányokban hullik le róluk, akkor fentiek szerint is alakult volna minden. Így viszont végignézhettem, hogy ugyanaz az angol újságíró hetedszer is kimegy a maga két-három örömkörére a sornyolcas, kompresszoros P3-as monoposto versenyautóval. Miközben éhező etióp kisgyerekek zokognak a pálya mentén, hosszú tömött sorokban. Kicsit zavarja már ugyan a szemét a sok bogár, sötéten nedvellik a munkában meglevesedett, kék inges hóna alja, de mivel szemlátomást senki nem akar már beleülni abba az unalmas romba, ezért kicsit még erőlteti. Csak a becsület kedvéért.

Itt több szálat el kell indítanom, mert mindjárt érthetetlenné válik, amit írok.

Tudják, a Goodwood Revival, a Ferrari California-vezetés, a tavalyi öreg Peugeot-zás, a Caterham és egyebek után simán azt gondolhatják, hogy az autós újságírónak az ölébe hullik minden, Karotta szavaival élve – az autós újságíró az élet császára. Na ja, csak azért ez elég sok meló. Ennek a többségét meg kellett szervezni, nagyjából évente egy jutalomút jut. És az igazán érdekes dolgokat akkor is inkább csak láthatjuk, vezetni nem lehet őket.

Ez az Alfa-meghívás egészen egyedi dolog volt, nemcsak az én életemben, de szerintem például Karlovitz Kristóféban is, aki azért itt dolgozik a szakmában már vagy negyven éve, ráadásul mindig is elismert faszi volt, a nulladik perctől. Néhány példányban létező, csilliókat érő versenyautókat ugyanis nem szokás tömegével odaadni az újságíróknak, még egy háztömb körüli kanyarra sem. Könnyen lehet, hogy egy ilyen rendezvény egy életben egyszer jön el.

Más lett az életem attól a perctől kezdve, hogy megtudtam – enyém a baloccói buli. Egyrészt a kétkedés, hogy valóban ott lesznek-e ezek a csodák, másrészt a hitetlenkedés, hogy tényleg lehet-e majd bármelyiket vezetni, aztán meg, hogy hogyan lesz ebből képanyag, videóanyag, miközben én természetesen őrjöngök majd, és nem dolgozni, hanem élvezni szeretnék.

Az esemény előtti este konkrétan hányingerem volt az idegességtől, aludtam talán két órát, egy másik dimenzióhármasba kerültem át. Rosszul voltam az izgalomtól. Ez olyan, mint amikor leszólítasz egy csajt a diszkó sötétjében, dumálsz vele egy jót, majd hazaviszed a kocsiddal, és csak kiszálláskor, az utcai lámpa fényénél jössz rá, hogy Natalie Portman. Aki aztán megjegyzi – most nem jöhetsz be, mert itt van még a volt barátom, de tetszel, ezért holnap várlak randira, este, ugyanitt. Na, akkor nem hiszed így a dolgokat, akkor vagy rosszul ennyire.

És annyira hihetetlenül izgalmas a „hátha mégis igaz”-faktor a dologban, hogy másnap falakon hatolsz át pőre testtel, puszta kézzel löksz odébb utadba álló pankrátor-csoportokat, két szemfogad között marcangolsz szét egész Hummereket, amik zavarják a haladásodat az autóúton, csak hogy rajtad ne múljon a randi. Egy kulturált, ám a mélyben őrjöngő állattá válsz, aki nem hiszi, de ha kapja, marcangolja.

Az őrjöngő állat tehát odaért Baloccóba a 3+1 fős magyar delegációval, és kilenctől kettőig várt türelmesen, no meg fotózott. És ha senki nem nézett oda, epét hányt a gyönyörű zöld fűre az izgalomtól. Meg se merte kóstolni az imádott olasz kávét, mert egy cseppje elég lett volna, hogy menten agyvérzést kapjon. És igen, ott voltak az autók, egytől-egyig, még nem törte őket össze senki, pedig az a szerdai volt a sajtótájékoztató-széria utolsó napja. Ha minden igaz, délután tényleg beleül. Mindbe, gondolta.

Az őrjöngő állat közben fejben preferencialistát gyártott.

A P3-as monopostót mindenképpen, ilyet élő ember nemigen élhet meg a földön.

No meg a Giulia 1300 GTA-t is vezeti majd, ha törik, ha szakad, mert azért az autóért meghal kisgyerekkora óta.

Ki nem hagyhatja a 6C 1750 Gran Sportot, mert arról hallott talán a legtöbbet, az az Abszolút Harmincas Évekbeli Sportkocsi.

És persze a TZ2-est, az Őrületes Legendát, amely egymaga több versenyágban learatta az összes babért az európai szériákban.

Ha ez a négyes meglesz, iszik egy kávét, és nem zavarja, ha agyvérzésben elterül. Mert neki megvolt a tuti.

Persze jó lenne még beleülni a Disco Volantéba, a 6C 3000-be, a Giulia TZ-be is, mert azok is iszonyú érdekesek. No meg ki kellene próbálni a Giulia 1600 TI Supert, hiszen olyanja volt már kisebb motorral, szerényebb kivitelben még amikor nem volt ő egy ilyen őrjöngő állat. Csak hogy meglegyen az igazán jó Giulia élménye is. Még mielőtt elterül a presszókávé kiváltotta agyvérzésben, persze.

Elébe megyek a végkifejletnek: fentiek közül Őrjöngő Vadállat pontosan egy autót tudott vezetni. Mivel kultúremberek között volt, ezért eszébe sem jutott betörni a tűzoltőszekrény ajtaját, hogy az ott talált szekercével miszlikre hasogassa az egész rendezvényt, majd sikoltva szélbe szórja a törmelékeket, hanem mosolyogva belátta, hogy egy használhatatlan, béna, alkalmatlan puhapöcs ő. Nem véletlen, hogy soha nem tudott feladni egy csekket a postán, elintézni egy autóátírást az önkormányzaton mindaddig, amíg be nem vezették a sorszámos rendszert. Mert addig valahogy mindig, mindenkinek fontosabb volt a dolga, ő meg csak a sorba tömegével őeléje beálló hátakat látta világéletében. Hát itt is.

Angol hátakból szép kollekciója lett. Néhány görögöt is begyűjtött.

Egy másik szálat is be kell ide vonni sajnos. A korábban még Csikós Zsolt nevű, eredeti foglalkozása szerint újságíróként ténykedő, de a baloccói érkezés óta csak Őrjöngő Vadállatként ismert elmebeteg angolimádatát.

CsZs 4/b utcai lakos ugyanis tizenöt éve brit autós-motorossajtó-függő. Autós újságírási képességeit folyamatosan az elérhetetlen brit autósújságírási magasságok felé próbálja feszegetni – persze reménytelenül, de legalább kitartóan. Az angol sajtó számára az isten. Az angol újságíró az istencsászár. Az mindent tud. Profi, jól ír, van véleménye, vezet, mint állat, képben van. Egyáltalán, az angol ember a maga humorával, demokráciaszeretetével, kultúrájával, múltjával, hagyományaival maga a döbbenet, az ókori görögök erre mondták talán, hogy Calocagathia, ha rémlik még valakinek művészettörténet óráról. Oké, hipóbőrű, csámpás, de ilyen a modern kori Tökéletes Ember. Hozzá legfeljebb az olasz mérhető, aki laza, szereti az életet, segítőkész, bírja a jó gépeket, összekacsint akár az idegenekkel is. Így hitte mindezt eleddig Csikós Zsolti a 4/b utcából.

Mostanában azért gyanakodni kezdett ő. Vályi Pista barátja részt vett például azon az MX-5-ös pályaversenyen, ahol a magyar csapat harmadik lett a belgák és az oroszok után, a németek valamivel lejjebb végeztek, az angolok pedig (akik két csapattal érkeztek) iszonyatos nagy arccal indultak neki a versenynek, valahol messze lent végeztek, miután az egyik team össze is törte az autót. Aztán a tudósítás úgy jelent meg a Car magazinban, hogy az ügyes, de profi versenyzőket bevető belgákat nem, továbbá a nagyobb nemzeteket sem sikerült lenyomniuk. Magyarokról szó sem esett ottan. Úgy látszik, mi nem létezünk Anglia számára.

Váltok erről a hülye harmadik személyben írásról, már kezd kicsit erőltetett lenni. Szóval más miatt is magasabbra csusszant a szemöldök a fejemen. Van annak hova, elég nagy ott a bőrfelület, de akkor is. Merthogy nagyon keresek 50-70 ezer forint környékén valami igazán szép képet készítő, kifejezetten kompakt, nagy látószöget és teljes manuál üzemmódot is tudó digigépet. Mert az agyonhasznált 350D telém már nem bír éles képet alkotni (lásd Skoda Superb kombi cikk), az utazós Panasonic LZ3-asom pedig szintén csak impresszionista művek készítésére alkalmas, amióta vagy kétszer leejtettem nyitott objektívvel. Csoda, hogy egyáltalán működik, hiszen azt is annyit használtam, hogy majdnem lukas a sarkainál.

Nos, az érdekes gépeket olcsón az ebay-en lehet megvenni. Viszonylag tudományos fickó vagyok, és miután szénné olvastam a teszteket, és körvonalazódott, hogy Canon G10, S90, Pana TZ8, vagy Ricoh GX200 (teleadapterrel) lesz az én barátom, elkezdtem jegyzetelni, mennyiért mennek az aukciókon. Most már szép listám van mindből. Mivel a brit piac kicsit olcsóbb, mint a német, ezért azt is figyelem, de az semmi jóval nem kecsegtet. Az elméletileg fafejű német ugyanis lehet, hogy kicsit valóban fafejű, mondjuk úgy átlagban, de a valóságban igazi européer. Leküzdi a gyanakvását az idegenek felé, és – bár az ebay-en a kis dobozba, a megjegyzés rovatba odaírja, hogy Németországba szállít – szinte soha nem gördít akadályt a külföldi vásárlások elé, maximum megjegyzi, hogy úgy drágább lesz a posta. A németektől többnyire kellemes vásárolni, olykor még rövid barátságok is szövődnek a levelezés során. Az angol? Tízből hét közülük odaírja, hogy csak Nagy-Britanniában regisztrált licitálóknak, csak brit címre ad el, sehova máshova, külföldiek ne is próbálkozzanak.

Baloccóban aztán furcsa dolog történt. Az évtizedek óta sok-sok tapasztalat alapján kialakult pozitív kép az angolokról (most tegyük félre Pistát, meg az ebay-t) egy pillanatra tényleg megrepedni látszott. Olyan – rosszul viselkedtek. Az ok? Nem tudom, de elméleteket gyártottam. Máshogy hull le a kultúra az újságíróról, mint az utca emberéről, hiszen az angolok nem ilyenek, mint azok az illetők voltak ott, Baloccóban. Vagy esetleg az is lehet, hogy máshogy hull le a kultúra rétege egy tizenötös csoport tagjairól, ha érdeket kell érvényesíteni, mint egy háromtagúéról. Az utóbbi környékén lesz az igazság.

Igaz, a görögök legalább olyan, khm, elítélhetően viselkedtek, mint az angolok, pedig ők még feleannyian se voltak. Ráadásul kevesebben, mint a lengyelek, akik viszont végig megőrizték magukon a kultúra vékony héját. Egyiknek megy, a másiknak nem? De lehet egy harmadik magyarázat is: a lengyelek közül sokan unják az Alfákat, meg általában a régi autókat, a britek viszont nagy rajongók, a görögök nem kevésbé – igen, lassan összeáll a kép.

Elmesélem, hogy ment ez, ott az Alfa századik évén.

Sütkérezik a napon a bő tucatnyi, nyálcsorgatós autó, vége az ebédnek, két órába fordulunk. Igen ám, de Olaszországban vagyunk, csak ímmel-ámmal ébrednek a motorok, még nem hatott az espresso a kezelőszemélyzetre. De egyszer csak jöhet a Le Mans-i rajt! Csakhogy itt kevesebb az autó, mint az ember. Kis tülekedés, de csak szemek villannak, hangos szó nem hallik, elmaradnak az ütésváltások, alapvetően béke van. Csettinteni nincs időm, s a prioritási listám elején szereplő autókban máris angolok, a kevésbé ínycsiklandókban görögök, a többiben meg lengyelek feszítenek. A magyaroknak talán ha egy gép marad. Hosszú még a nap, úgyis fel kell vennem hangokat, menjen csak a Karlovitz.

Egyes autók ezen a ponton nagyjából lekerülnek a radarról. Például a 6C 1750, amit utána vagy fél órán át nem látok többé. Meg a TZ2-es, amit egyet. Kristóf közben visszaér, és szappanozott szamurájkard-villanásként csusszan át az 1300 GTA-ba, olya sebességgel, hogy a becsúszó szereléssel támadó angol kis híján felrúgja. Szemek villannak, fog csikordul, de mindenki belül káromkodik, kifelé az udvariasság, a mosoly. Európába tartunk, bárhol is van az.

Én még hozzá se értem egyetlen slusszkulcshoz sem, de máris forog a gyomrom az egésztől. Egy csapásra a kivilágítatlan, régi Krisztina postán érzem magam nyugdíjosztás napján, 1983-ban. Jeges felismerés markol a lelkembe – itt nincs rendszer, nem is gondoltak rá. Aki erős, az b..ik, a többiek meg néznek a partvonalról. Én az ilyen helyzetekben tipikusan mindig alul maradok, túl sokáig volt gyerekszobám, ami, valljuk be, sokszor nagy átok. Úgy hívják az ilyet: lúzer.


Nahát, maga is angol?

Közben az angol újságírók gomolygó elektronfelhőkbe rendeződnek az autók körül, ha jól látom, egyelőre kettőbe. Később lesz több is. A legjobb autók ezekből az elektronfelhőkből hajtanak ki, majd amikor három-négy-öt kör után visszatérnek, ezekbe az elektronfelhőkbe térnek vissza. A görögök ostromolnak, telítetlen gyökökkel bombáznak, olykor megkaparintanak egy-egy kihulló morzsát, akörül kialakítják a saját elektronfelhőjüket. Mint a sivatagban: az oroszlán eszik az elejtett vadból, aztán jönnek a héják, utána a hiénák. Én a kiszáradt csontokon nyammogó mikrorovarok fajába tartozom itt, egyre inkább érzem.

Szerencsére a Giulia 1600 TI Supert békén hagyják. Egy fehér Zsiguli nem kell senkinek, még akkor se, ha sportváltozat, és csak 501 példányban készült, annak ellenére, hogy nem Levi's. Pedig ha tudnák, milyen iszonyatosan jó… Úgy látszik, a britgörög újságíró a csillogásra utazik. Elvisszük Gáborral, egy kört ő vezet, egyet én, visszatérünk a bázisra, hátha rendet teremtettek közben a rendezők (hiszen a nevükben is benne van, még angolul is: organizers).

Gerjesztik már az alfás szakik a vén P3-as monopostót, külső indítómotort hoznak, markolni kell a szárát férfiasan, svimmelni a karbit, rákapcsolni a tekercseket, tolni egy kis előgyújtást, ha érdekel valakit, nézze meg, ott van a tegnapi videók között, hogyan megy ez. Persze már az indítás alatt is végig a kék inges angol ül a volánja mögött. Megvan a videó, beröffen a gép, olvasó letudva, próbáljunk ki valami ínyencséget.


Nahát, megint egy gyári ember a 6C 3000 vezetőülésében... Persze írták, hogy így lesz

De mind kint van, forgatnak velük épp, mondja az egyik alfás ember, és elhúz a TZ2-essel. Hogy miért ő vezeti, nem tudom, biztosan fontos dolga van. Ekkor figyelek fel rá, hogy kialakult egy harmadik csoport is – a gyári pilóták közel annyit ülnek az autók kormányai mögött, mint az angolok, és kicsit talán többet is, mint a görögök, ami már művészet. Nyilván vizsgálják, melyiknek égették meg a kuplungját, mi az a kopogás hátul, fog-e még a fék. Komolyan kell venni egy ilyen rendezvényt, pláne az autók állapotát, maximálisan támogatom. Igaz, az már kicsit zavaróbb, hogy brutálisan vezetnek, hozzájuk képest az újságírók – ha olykor bénán is – de vattacukorként bánnak az autókkal. Teszem hozzá: az öreg Alfák lenyűgözően jól bírták a gyilkolást. Még nekem is meglepő volt, pedig én alapvetően hiszek a régi olasz technikában.

A nap további része azzal telik, hogy a nóném, és általában nem túl zajos autók közül (mert a zajosakra a görögök csapnak le) elviszünk egyet-egyet, amikor csak tudunk. Ekkor veszem észre, hogy az angolok tömegével cserélgetik egymás között az autókat, kint a pályán. Aztán amikor véletlenül mégis visszatérnek a bázisra, nekitámaszkodnak öten a sárvédőnek, és dumálnak. Így fordult be, úgy nem vette be a hármast, de amikor gázt adsz, hát az olyan… Benzingespräche, mondja erre a német, de azért csak jobb az ilyet este, a sör mellett művelni talán. Mert itt ketyeg az idő. A más ideje.

Persze nem engednek oda. Azért próbálkozom. Odasomfordálok, megszólítom az egyiket, kérdezem, vihetem-e egy körre a verdát. Azt a "nézek, de nem látok"-fajta, pincebogaraknak fenntartott tekintetet kapom, meg egy kurta választ – visszük forgatni, most nem lehet. Oké, a tévé hatalom, értek én magyarul, elsomfordálok.

Egyre kétségbeesettebben próbálkozom, mert fogy az idő, de most már tényleg. A monopostóba nem ülök már be, azt látom, ahhoz atomvillanás kellene, hogy én odajussak, de azért legalább a TZ2-be… Így teljesüljön minden óhajom. Autó begördül, nincs körülötte elektronfelhő. Kiszáll a két ember, üres a cockpit. Csoda történt, hiszen már én markolom a filigrán aluajtót, szállnék be, megtört a jég, innentől minden jó lesz. Erre integet az olasz – öt perc pihenő, várni kell vele, túlmelegedett a kuplung!

Öt perc… Mi az a 30 ezer századmásodperc, ha az ember egy TZ2 volánja mögé ülhet? Várok. Közben autók jönnek vissza a pályáról, elektronfelhőbe be, elektronfelhőből ki. Csendben Őrjöngő Vadállat vagyok épp. Horpadtra markolom az ajtó borítását, ujjaim alól már nem izzadság, hanem vér folyik. Tojok rá, úgyse látszik, piros a fényezés. Én meg se érzem. Azt se érezném, ha egy törött Nord-vezértengellyel lassított felvételen kiműtenék a fél szememet. Várok.

Eltelik az öt perc, ami igazából hét és fél, mert Olaszországban vagyunk, de ne hánytorgassuk fel, ez nem Németország, pláne nem Japán. Itt nem a precízió, hanem a hagyomány az úr, a hagyományt meg lehet imádni, ellenben a precízió csak együttélésre való. Kérdezem a cirádás kezeslábasos signorét, lehet? Bólint, ülnék már be, de a túlsó ülésben egy hipóbőrűt találok. Bocs, de jegyzetelnünk kell, csusszan be e süket dumával az ajtókivágás és páncélszekrényként tornyosuló testem közötti kétmilliméteres résen a haverja. Rángassam ki a tulok

britet? Rugdaljam meg? Tépjem ki tőből a karját? Kevés választ el ezektől, de aztán a gyerekszoba felülbírál mindent. Egyáltalán, hol az én partnerem?!?!?!?! Hogy került egy ANGOL, ODA, az ő helyére? Körülnézek, Gabi épp telefonál, aznap negyvenedszer. Lapzártájuk van, ez a fránya nyomtatott sajtó, hát persze, megértem, én is csináltam sokáig, nem egy vidám dolog, mert a standon rosszul mutat ám egy csomó, fűzött, üres A4-es lap.

A TZ2-es felharsanó decibelei megrepesztik az aszfaltot, nekem meg csak egy kis olajpöffenet marad belőle. Kezdek kétségbeesni, mert már háromnegyed négy, és még csak az aljában ültem a kínálatnak, olyan kocsikban, amelyek egy részéről azt se tudtam korábban, hogy létezik. Az angolok most se tudják. Közülük is kettőben csak azért sikerült, mert a lengyel kolónia csapott le rá, és velük aztán lehetett beszélni. Szerintem a 6C 2300 Mille Migliát is csupán azért kaptuk meg, mert addigra kitörték az ülését, és nagyjából használhatatlan volt. De nem nekünk, mi magyarok vagyunk.

Körülnézek. A görögök szemlátomást ökölharcra is készen volnának egy-egy autóért. Láttam én már szerbet verekedni, ha a görög csak kicsit is olyan, akkor inkább nem zavarom a köreiket, meghagyom magamnak a fogaimat, olyan jól megszoktam már őket. Fussunk neki újra. Angolszeretetem és az időhiány vakká tesz. Ismét odasomfordálok az egyik brit elektronfelhőhöz. Megszólítom az egyik tagot, aki épp a pihenő Giulia 1300 GTA-t stíröli. Mélyen a szemébe nézek, magyarázni kezdek udvariasan, elnézést, még nem ültem benne, elvinném, nekem is írnom kell róla – próbálom professzionális síkon tartani a társalgást. Válaszol.

"Hey Nigel, take the silver one, we haven't tried that one yet, let's swap them after this round!" Ekkor veszem észre, hogy nem az én szemembe nézett, hanem két fokkal mellém, a haverjára. Végig. Észre se vette, hogy ott vagyok, pedig öt évig jártam amerikai isibe, viszonylag jól beszélek az ő nyelvén, amit ő nem tesz az enyémen, de persze ez nem elvárás, csak megjegyzem. Hülyét csináltam magamból, de az autót azért elviszi, hiszen én nem is létezek. Talán már harmadszor hajt ki vele a pályára aznap, mert élvezi. Ez a "nemlátszom"-effekt aztán többször előfordul még. Odamegyek az angolhoz, eleinte udvariasan kérek, aztán könyörgök, aztán felszólítok, de semmi. Ezek valami belülről tükrös, hangszigetelő energiaburokban léteznek ilyenkor, és csak a saját embereiket látják-hallják. Meg az Alfa Romeo feliratos signorékat, mert azokkal faszán tudnak bazsajogni.

Ők is kicsit feszültek már. Negyed öt, egyik-másik kocsi már nincs a topon, akad, amelyikkel még forgatni kell, sokan közülük nem is ültek harmadszor a Disco Volantéban, pedig ahogy az ősi szkíta mondás tartja – egy Alfa Romeót csak a harmadik kör után érzel meg igazán a baloccói próbapályán. Információéhesek, ők tényleg profik. Én, a link meg csak koptatom itt az aszfaltot a cipőmmel, mint valami túldimenzionált féreg. Kafka jut eszembe. Aztán arra gondolok, hogy tőlem még csak nem is undorodnak. Egyszerűen nem vagyok.

Tényleg úgy érzem magam, mint román koldus a Kurtfürstendammon, egy perccel az éhhalál előtt, amikor autótól autóig rohangászik ötven centért, és mindig csak a záródó motoros ablak utolsó ötmilliméternyi csusszanása lesz az övé (tudom jól, mafia az, tök egészséges mind, értsék meg, csak egy hasonlat volt, ne kezdjük el ezt a threadet a kommentekben, aki elkezdi, vegyük úgy, hogy kiállította magáról a tuloksági bizonyítványt. Már most tudom, hogy tulokozok majd egy-két arcnak).

Fokozatosan hülyét csinálok magamból. A magyar kollégák finom módszerekkel próbálják éreztetni velem, hogy ciki, amit művelek. Fáradtak. Enerváltak. Nekik ennyi elég is volt. Menjünk már haza, három óra múlva indul a gép, mi lesz, ha dugóba szaladunk a Malpensa reptér felé. Amúgy is, inni kéne vizet, kávét, eleget vezettünk, meg ezt amúgy sem lehet, ne legyek telhetetlen. Telhetetlen?!?!?! Meg hogy ELEGEEEEET vezettünk?!?!?!?!?! Ember, én három napig alvás nélkül vezetgetném ezeket, csinálnám a riportokat, videóznék, bármit, csak engednék végre… Belül már tényleg őrjöngök. Bekeményítek, nem érdekel, mit gondolnak rólam, ismerjék meg a véresen komoly csikószsoltit, hiszen a hat legfontosabb autóból még egyben sem ültem. Ilyen még egyszer az életben nem lesz, negyvenhárom éves vagyok, ez egy sajtótörténeti mérföldkő, ezt MOST lehet megélni. Az életben most először nem fogok félreállni, nem engedek előre, elfelejtem az empátiámat, bunkó leszek, erőszakos, átgázolok mindenen, kipróbálom a magyar sikeres zugvállalkozó-viselkedést.

Erre sem nyílnak meg az elektronfelhők, amelyek kifelé mostanra tökéletesen semleges felületet képeznek, pedig már angol kart is rángatok. Mondom, totális hülyét csináltam magamból. A lengyelek, akik az egyetlen puha pont voltak, már csomagolnak. Az autókat a szakik sorozatosan veszik ki a forgalomból. A monoposto, a DTM 155-ös, a TZ2 és a Giulia 1300 GTA kint rója a köreit, már egyáltalán nem járnak vissza, csak a hangjukat hallom. Minek jönnének, hiszen nincs, aki vezetni akarná őket, nyilván.

Ha szép szóval, erővel, egyáltalán, sehogyan nem megy az angolgöröggel, akkor jöjjenek a dedós módszerek. Megyek az óvónénihez, azaz az olasz főemberhez, de ő is átnéz rajtam, látja, hogy színtelen, szagtalan lúzer közeleg. Erőszakosan behatolok az aurájába, közel állok hozzá, hogy zavarjam az izzadságszagommal, azt biztosan utálja, rólam meg patakokban folyik az utánpótlás. Felfigyel a látványt eltakaró bűzgyárra. Könyörgőre veszem a dolgot. Kedves signore, még nem ültem sem a monopostóban, sem a GTA-ban, sem a TZ-ben, sem a Disco Volantéban… Sorolom, majd megkérdezem, hogy nem tud-e segíteni. Dehogynem, viszont most az autók pihennek tíz percet, mert túl lettek hajtva, utána még lesz negyedóra vezetés. Érzem a hangján a kényszeredettséget, annyira azért nem örül nekem, lélekben már otthon jár, eszi a spagettit a bambinikkel a nagy asztalnál.

Tehát utolsó nagy pihenő, hűlnek a gépek. Legalább egy legendában, legalább egyetlenegyben hadd üljek… Az egyik nagy vágyam, a 6C 1750 Gran Sport szabad. Tök üres. Beslisszolok, markolom a volánt, erekcióm van. Kristóf odajön, lefotóz, kicsit érzi, mennyire fontos ez nekem. A többi, még működő kocsiban angolok mindenhol. Mindenki vár, a motorok állnak. Végtelen sok idő telik el, egész birodalmak csíráznak ki a semmiből, hadjáratok, pestisjárványok és vallási háborúk során világméretűvé válnak, majd elporladnak a válságok és a kintről érkező, mind szervezettebb, de még igen igénytelen kis népek támadásai miatt. Közben mi csücsülünk az Alfákban, és várunk a jelre.


Nem kicsit vagyok ám itt feszült. És bekövetkezett, amitől féltem

Végre indít a főszaki, utána sorra felharsannak a félgömb égésterek, a trombitakipufogók, a repedtfazekak. Nyúlnék én is a gyújtás után, de az enyémben nincs kulcs. Semmi baj, mellettem ott gubbasztanak az angolok a Disco Volantéban, ők se indítanak, várnak. Ennyi belefér, madarat lehet velem fogatni, legalább egy meglesz a listáról, akad mit mesélni az onokáknak, meg előtte az olvasóknak.

Sorra hajtanak a kocsik a pályára, a levegő izzik, remeg a talaj, vér serken a dobhártyákból. A benzin orgiája ez, ennél jobb nem lehet, soha, sehol. Mindjárt én is a részese leszek ennek az orgiának, ráadásul az egyik legszebb, legérdekesebb géppel. Tolom majd a nyitott kulisszában a szinkronizálatlan váltót, profin duplakuplungolok, lám, most jön jól, hogy Fiat 500-zal kezdtem a vezetést, vágom én ezt a szinkronizálatlanságot, én leszek a legboldogabb ember a földkerekségen.

Az utolsó önerős kocsi is kigördül. Két angol jön, kék colstokkal kezdik méregetni az autóm tengelytávját. Tenemméregetelitt, villantok felé egy balkáni sötétgyilkosat, mert véged lesz, de nagyon. Ettől hirtelen Vályinak érzem magam, és arra gondolok, ő bezzeg már minden érdekes autóban ült volna, igaz, akadt is volna dolga a közeli kórháznak. De azért Csikós Zsolti is kivágja a rezet, lám itt ül a Vízipókban, mingyá' megy körözni, ez sem kis tett. Angolok colstokkal el, olasz szakik balról be, nekiveselkednek a Disco Volante farának, aznap sokadszor felharsan az ismerős trombitálás, dadogás, ami fordulaton kitisztul, ahogy a hihetetlen formájú autó elhúz a délutáni napsütésben.

Szólok a signorénak, előveszem jobbik olasz tudásomat, dove e chiave (biztosan rosszul mondtam). Integet a kezével, nincs kiáve.

Az 1750 fáradt, ma már nem kanyarog többet, mindjárt megy vissza a múzeumba, pihenni, múmiává válni újra a többiekkel.

Az éjjelt azzal töltöm, hogy tizenöt kicsi sztearinbábut öntök az otthon talált gyertyákból. Union Jacket mázolok rájuk, majd előveszem a Kati gombostűkészletét. És csak szúrok, szúrok, szúrok…
Az autó, amelyért nem folyt mosolygós, udvarias öldöklés, mert esély se volt vezetni: Alfaa 24HP

U. i.:
Hazafelé azért vettem még egy Octane és egy ClassicCar magazint a reptéren. Mert – akármilyen szomorú – az angol veterános sajtó még mindig a legjobb. Én meg jobb lesz, ha visszaadom az ipart, most végképp bebizonyosodott, amitől régóta félek: alkalmatlan vagyok erre a szakmára. Lehet gyalázni, nekem már mindegy.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr682036843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haywood 2010.05.28. 22:29:58

A leírásod alapján a szervezés volt elqurva. Volt egy hivatalos célja az eseménynek (mindenki vezethessen, lehetőleg mindent), amit aztán úgy valósítottak meg, hogy látszólag sikeres volt (végül is az autók ki voltak használva), gyakorlatilag meg leszarták az egészet, a lovak közé dobták a gyeplőt. Ilyen körülmények között sajnos csak két választásod volt, vagy Te is átmész parasztba, vagy nem vezetsz.

Egyébként megértem az érzéseidet, ilyenkor én is úgy vagyok vele, hogy nem megyek le az ő szintjükre, mert a végén attól érezném magam rosszul. A disznóval birkózás esete...

Egyébként szerintem abszolút céltudatos volt a britek hozzáállása. Ők ugyanúgy átlátták a 40 ember / 13 autó szituációt mint Te, csak ők nem arra gondoltak, hogy akkor mindenki egy kicsit vezet, hanem majd ők sokat. Mert mindenki mást leszarnak. És ennek megfelelően viselkedtek, a velük született tahóság innentől már csak eszköz volt ehhez. Ez ellen nem lehetett mit tenni így, hogy a szervezőket meg nem érdekelte, Te meg kvázi egyedül voltál a "harcban". Legjobb esetben 1-2 autóval vezethettél volna többet, ha nagyon kemény vagy, de valszeg utána ők is bekeményítenek.

Csak hát ilyenkor az eltékozolt lehetőség tudata cseszi az ember agyát. Ez olyan, mint amikor másnap a diszkós csajod küld egy sms-t, hogy felejtsd el a randit, mert az ex mégsem ex, Te meg úgy érzed, elvettek tőled valamit, miközben valójában a lehetőség soha nem is volt adott. Van ilyen.

misinator 2010.05.28. 22:37:44

Kórházunk egyik pszichiátere mondta, hogy a találkozás első másodpercében csillió /Ő más számot mondott/ információt adunk, ill. kapunk a másikról...
Nna, ezért nem fértél oda Zsolti a kocsikhoz:-(
De ezt nem bántásképpen mondom:
Van egy elméletem: A szemtelenségi, vagy szemességi.
Van egy irodaház /hierarchia!/, ahol egy folyosó ketté van osztva egy átlátszó, üveg lengőajtóval. A két folyosórész egyenrangú /nem IGAZGATÓSÁG vs. postázócskácska/. Egyszerre ér a két irányból két egyforma rangú, korú, magasságú, nemű /ííííígen, ez olyan, mint az ideális gázok; nem létezik/ember az ajtóhoz.
KÉRDÉS: melyik megy át hamarabb az ajtón?
MINDIG a szemesebb, pofátlanabb, gátlástalanabb - nevezzétek ahogy akarjátok...
Szóval Zsolti, a csoportdinamikán túl itt buktál el:-(
Együtt érzek Veled.
Az útért, az Alfákért, meg a vezetésért fogadd egészséges és jóindulatú sárga irigységemet!

Vargnatt 2010.05.28. 22:40:16

"Tenemméregetelitt, villantok felé egy balkáni sötétgyilkosat, mert véged lesz, de nagyon." XD

Na, ez egy díjnyertes mondat, de van még jópár ilyen benne, isteni cikk volt, kár, hogy szomorú tendenciáról számolt be. Ami az erkölcsi győzelmet illeti, azt nem vitatja el tőled senki. Én se nagyon tudok kiállni az érdekeimért, és én is megkergültem volna, ha a fent leírtakat eljátsszák velem, megértelek. Bár pl. egy Wartburg 311 Sport, vagy Tatra T-87 esetén talán mégse fognám vissza magam...

Emiatt ne keseredj el, lefogadom, hogy jobb cikket írsz bármelyik angol majomnál, bármilyen autós témában, én a topgíres macskajancsikat se bírom, elég tenyérbemászóak (talán James May-t kivéve).

Megoldás: legközelebb nem Augustás pólóban kell menni, hanem olyanban, amire baszomnagy Ariallal van rápingálva: "GET OUT OF THERE, FUCKERZ". Esetleg egy diszkrét középső ujjas ábrával kiegészítve. Akkor talán a 'burkolt' célzásból a szigetlakó tulkok is értenek majd. ;)

Utána legfeljebb mindenki terjeszti a másik 'jóhírét'... szarni rá! Egyszer élünk, és egyszer jutunk el ilyen eseményre, mint a fenti!

Vargnatt 2010.05.28. 22:42:43

@BeeTm: Ú, ezen az ábrán besírtam a röhögéstől, még nem ismertem...

Egy icipicit sztereotip, és egy hangyányit gyűlölködő, de nagyot üt, főleg az tetszett: "MORDOR" XD

frusztrált SOKKOLÓ 2010.05.28. 22:43:55

Ilyenkor forr fel az agyvizem.
A sok tahó merő erőből, bunkóságból letarol.
Bazdmeg, ha magasabb lennék, meg izomagyabb, meg ketrecharcosabb, már rég börtönben ülnék, ahogy a konfliktusokat legszívesebben lekezelném.
Így meg marad a Csikós Zsolt a IV/B-ből.

Kopi3.14 2010.05.28. 22:51:14

A szervezést le lehetett volna szúrni egyszrüen, hogy a fiatmo-nak fájjon. Meglépni, hogy ott helyben látványosan nem foglalkozol az autókkal, hanem nekiállsz a házakat, a gyepet, midnen mást nézni, alaposan, közelröl, nagyítóval, vagy a cikk lesz olyan öszinte, hogy azt ne tegýek ki szervezési témában kirakatmunkaként, vagy egyáltalán nem írni. Mindegyik kellöen fájó lehetett volna nekik, hisz igen erös véleményformáló oldal a TC, plusz látogatott, s így sok emberhez ér el, valószínü többhöz, mint a nyomtatott médiumok, így fájóbbat tudtok ütni.

mingyá beszólok! 2010.05.28. 22:53:42

Zsóóóóti!!!

Legközelebb, ha ilyen helyre mentek, vigyetek magatokkal kisüstit, meg tokajit. Pár üveg elég lesz, szépen megkínáljátok kaja után a delikvenseket, ügyelve arra hogy TI vizet, meg Canada Dry-t igyatok velük... :)

Tudom ezek a suttyók alapból nem kérnének semmi "kétes eredetű" balkáni löttyöt, esetleg azzal aláznának meg, hogy kiköpik, de egy próbát megér. Amelyik meg bepiázik - partvonal.

Remek cikk volt, komolyan kiakasztó mélylélektani boncolgatásaid vannak. Nem akarsz valami ironikus töltetű regényt írni az életedről? Szerintem elkapkodnák.

MitTomÉn 2010.05.28. 23:18:50

Alapvetően nagy gond velünk, magyarokkal, hogy "digitálisak" vagyunk.

Az egyik véglet a gyengeség, a másik a taplóság. A kettő között alig van viselkedési mintánk.
És ez akár egy emberre is igaz: a gyengeség miatti sikertelenség alternatívájaként egyszer csak átvált taplóba. (Persze van, aki marad mindig gyenge, vagy csak tapló tud lenni, de az most más téma).

Az érdekes az, hogy ez egy konfliktuskerülő magatartás, ami jellemző nagyon ránk.
Jó példa erre, hogy a "nem" szót mennyire keveset használjuk. Mert határozottan, de normális stílusban "nem"-et mondani nehéz. Kultúráltan visszautasítani valakit udvariatlannak tűnik. Pedig nem az.

E helyett inkább kertelünk ("nem tudom", "talán", "térjünk vissza rá"). Ha meg nem hagynak békén: "hagyjál már ezzel a hülyeséggel", "mit képzelsz, mi vagyok én", "mit gondolsz magadról?" és fokozhatjuk egészen durva mondatokig is.
A lényeg, hogy itt már minősítjük a másikat, ettől válik taplóvá.

És ez csak egy példa volt, de jellemző az élet sok területén.

Még egy példa, mondjuk a tömegközlekedésről, ahol alig lehet hallani ilyet, hogy: "Elnézést Uram, már harmadszorra lép rá a lábamra, kérem hagyja ezt abba."
E helyett: semmi.., semmi..., aztán magunkban "b...meg az anyád, azt a redves, sarkit...", aztán amikor a pohár végleg betelik, akkor vagy teátrálisan, sértődött arccal arrébb megyünk (gyenge), vagy elhangzik egy szaftos "Minek lépdelsz állandóan rám a patáiddal te agyatlan zsírsertés!" (tapló)

U.i: Zsolt, az írást meg ne hagyd abba, mert akkor én is átváltok taplóba :-)))

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.28. 23:18:51

Ennyit a sok európahívő vakegértől.
Akik szerint NYUGATON mindenki korrekt, mindenki rendes és kolbászból van a kerítés és gyökerek csakis nálunk vannak, csakis a magyarok a parasztok.

A taplóság a legnemzetközibb tulajdonság.

Nagyon sajnálom Zsolti, hogy nem sikerült odaférkőzni, én biztos atomot robbantottam volna. Vagy minimum pár inget elszaggattam volna. Tudják meg, milyen a magyar virtus!

Harmatos Libaf.s 2010.05.28. 23:20:54

Szólj h hol laknak ezek a brittek , Csík és megy a fél falu ... :D
"MIlyen szerencsések maguk angolok h szórakoztatónak találják a WC-t, számunkra csak egy ócska használati tárgy , de a maguk számára az egész kultúrájuk alapja :D "

Jó kis Fekete Vipera idézet :)

www.youtube.com/watch?v=lLi1QYSgOIk&feature=related

Fekete Vipera Csikós Zsolt and Top Gear for ever :) hasonló helyzetet éltem át én is Csík csak bennem kialakult egy Bunkósági Power szelep :)ami úgy működik hogy ha sokat köcsögösködnek velem fel megy a nyomás szelep nyit és utánna reszkessen aki elémkerül :)

Harmatos Libaf.s 2010.05.28. 23:23:31

DTM ért én is öltem volna :)

nick: 2010.05.28. 23:29:17

CsikósZsolti sztem iratkozzon be krav-magára

és ez most nem vicc

egyrészt tanulsz asszertivitást - ami itt jól jött volna

másrészt meg megtanulod akár jóval gyengébbként is megvédened magad az ilyesmi angolnáci aggresszió ellen - ha az asszertivitás mégsem jönne be

sajnálom ezt, de remélem, lesz még alkalom pótolni, és akkor már nem hagyod magad ennyire

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.28. 23:35:31

@nick::
Az a baj, hogy a Csikós arca annyira ártatlan, hogy akkor sem ijednék meg, ha kiabálna, őrjöngene.
Annyit mondanék: ugyan, ne viccelj már!

tschyllagh 2010.05.28. 23:37:06

Eddig is utáltam az angolokat, hát ezután is fogom. Beképzelt parasztok.
A poszt viszont kiváló! :)

nick: 2010.05.28. 23:40:42

@Csumpi Hálidéj: az asszertivitás jó eszköz megértetni másokkal, hogy nem csak ő létezik - ha pedig ez sem segít, akkor egy CsikósZsolthoz hasonlóan jámbor vki is simán tudja érvényesíteni teljesen legálisan a jogos igényét, ha csak pár edzésen volt már... :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.28. 23:47:36

Egyébként a tülekedésre jellemző, hogy téged simán kitúrnak bárhonnan, fellöknek. Ha pusztán megpróbálod tartani a helyed, akkor simán le tolakodófaszoznak azok, akik háromszor akkora energiával tolakodnak.

Múltkor a postán beállt elém egy öregasszony. Jobbról érkezett, óvatosan, a szemkontaktus kerülésére kínosan ügyelve. Hopp, már bent is van előttem. Szólok neki, hogy "elnézést, de be tetszett elém állni". Mire ő:"ja, hát ha annyira siet?"
Én kérek elnézést.

Múltkor egy gyorsbüfében állok a kasszánál. A mellettem levőnél is állt egy csávó. Nem tökölt, csak nézte a menüt, mit kérjen. Ember utcáról érkezik, be a szomszédos csávó elé, és már kér is. Szomszédos csávó bután néz rá, szája meg-megnyílik, én mondtam ki helyette: öcsém, állnak előtted a sorban.
Mire ő: élelmeseké a jövő.
Erre begurultam: ez nem élelmesség, hanem elég nagy bunkóság, úgyhogy beállsz a sor végére, vagy kibaszlak az utcára. Csávó kiment magától, mert a falkaszellemnek köszönhetően akkorra már több szúrós tekintet pásztázta.

MitTomÉn 2010.05.28. 23:50:51

@nick::
Igen, asszertivitás, amit nem akartam az előbbi kommentemnél írni.

Pedig akkor is lehet asszertív lenni, amikor akár határozottabb érvelésekre kell sort keríteni, mint "Kérem ne tegyen úgy, mintha nem venné észre, hogy Önhöz beszéltem" vagy "Mivel Önök használják a kocsit 2 órája, és így nekem nem marad időm a kipróbálására, kérem MOST adja ide a kulcsot!" vagy "Úgy érzem, teljesen semmibe veszi minden érvemet, ezért most beállok az autó elé és nem tágítok, amíg át nem adja a kulcsot" + akár a "Bizonyára hozzám hasonlóan Ön is tisztában van a könnyű testi sértés jogi fogalmával, ha most itt ráhajtana a lábamra" stb.

Persze ha bunyóra kerül sor, az más, de a fent említett népek azt alapvetően tudják, mit jelentene ez (főleg jogilag) nekik, szóval nem mennek el odáig... :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.28. 23:52:42

@nick::
Szerintem is így van. Nálam hangulatfüggő, hogy lenyelem, vagy begurulok.
A begurulások nagy hányadánál fordult már elő, hogy engem utasítottak rendre, pedig nem dulakodtam, nem dühöngtem, pusztán közöltem a véleményemet.

Az egyik helyi kajáldában egy öregasszony két tenyérrel taszított mellbe, hogy beestem az emberek közé, azok tartottak meg, miután szóvátettem, hogy illetlenség beállni más elé.

Becsületes emberként a tahók közt jól nem jöhetsz ki a szituációból.
Marad a körforgós fejlerúgás? Szeretném elkerülni azt a világot.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.28. 23:55:00

@MitTomÉn:
"Mivel Önök használják a kocsit 2 órája, és így nekem nem marad időm a kipróbálására, kérem MOST adja ide a kulcsot!" vagy "Úgy érzem, teljesen semmibe veszi minden érvemet, ezért most beállok az autó elé és nem tágítok, amíg át nem adja a kulcsot"

Már látom magam előtt, hogy ilyen fellépés esetén szépen kikísérnek a helyszínről a rendezők.
Volt már, hogy olyan esélytelennek éreztem magam, hogy esküszöm, a sírás kerülgetett.

nick: 2010.05.28. 23:57:14

@Csumpi Hálidéj: sztem ma idehaza érdemes majdnem azonnal szólni mindenért vagy tenni ellene (ha lehet), különben a pofátlanok győznek, plusz - ami még nagyobb baj - egyre több lúzer vált át szintén pofátlanba azután, hogy vele is kitolt így vki

ld. pl. a Dráva utcánál a felhajtót a rakpartról: a sok köcsög tudja, hogy a jobboldali sáv el fog fogyni, hiszen ki is van táblázva, meg látszik is messziről, de azért csak elzúg a többi sorbaálló mellett, mert mindig van egy balfék, aki beengedi
ezért állok pl. én be középre a besorolást jelző tábla után, mert ha addig vhogy nem vette volna észre azt a 60-70 rendesen sorát kiváró autót, és a táblát se, akkor majd észreveszi az autómat az útjában

(ez most persze nem kapcsolódott szorosan a tárgyhoz... :-P)

MitTomÉn 2010.05.29. 00:04:29

@Csumpi Hálidéj:
"Már látom magam előtt, hogy ilyen fellépés esetén szépen kikísérnek a helyszínről a rendezők...."

Na az lenne egy magas labda, amit le lehetne ütni! Mert az arra felé nem úgy megy, mint a magyar diszkóban, hogy "na takarodj, öcsi, ha még élvezni szeretnéd a fogmosás örömeit", és az ember egyet tehet, hogy koccol minél gyorsabban.

Ne felejtsük el, hogy a - valóban másokat sokszor leszaró - nyugati népekről van szó, ahol sok minden máshogy zajlik. A kemény érdekérvényesítőkön nagyon jól lehet keményen érdeket érvényesíteni, ha tisztában van az ember, adott helyzetben mit tehet meg és mit nem. A határokkal nagyon tisztában vannak, és ezeket ki lehet/kell használni.

nick: 2010.05.29. 00:06:59

@Csumpi Hálidéj: persze, az biztos, hogy nem egyszerű dolog, de tanulható is (nagyszerű asszertív tréningek vannak erre), és eléggé megéri

mindenkivel más hangnemben és más gesztusokkal kell kommunikálni, illetve meg kell próbálni előre felkészülni

egy-egy képzettebb embert már pl. jóval nehezebb is meglepni ilyen szituációban (pl. lökdösődéssel)

amúgy erről a velveten (fúj!... :-P) is volt egy cikk, hogy a magyar emberek nagy része mennyire nem tudja megfelelő eszközökkel jelezni, illetve ha szükséges, elérni az ilyen jogos igényeit: vagy tűri, vagy kitör - a középút még elég ritka

sajnos ez sokunknak kimaradt a neveltetéséből, és utólag kell felszedni - de érdemes

én hiszek abban, hogy van mód arra, hogy becsületes emberként jól jöjj ki elég sok helyzetből tahókkal szemben (nyilván nem mindegyikből)

persze ez annál könnyebb, minél többen gondolják így

az egyik ismert játékelméleti példa a bárányok és farkasok játéka, melyben az optimális az, amikor egyes bárányok a farkas támadása után rövid időre maguk is farkassá válnak, és bosszút állnak a támadó farkason, majd visszaváltoznak megint báránnyá

...érdemes ezen elgondolkodni :-)

frusztrált SOKKOLÓ 2010.05.29. 00:07:26

@Csumpi Hálidéj: Ezért remélem, hogy következő életemben egy izomagyú barom leszek, egyszerű lelki élettel.
Pedig már az előző életemben sem hittem a reinkarnációban.
Boldogok a lelki szegények, mert övék mennyeknek országa.
Na meg persze a sajtkészítők.

nick: 2010.05.29. 00:08:26

@MitTomÉn: teljesen egyetértek
jó tudni, hogy hogyan és hova kell ütni, de még jobb tudni, hogyan kell mindezt elkerülni, és mégis elérni a célomat

ommm 2010.05.29. 00:12:40

@gyuri-lux: Hmm...erre csak annyit mondok tapasztalatból, hogy ugyanolyan, belét-gépét a földön húzó, izzadt pólós, kitaposott cipős az angol újságiró is, mint bárki más. Alapvetően dolgozni mennek oda az emberek, nem cilinderben parádézni. Dress-code pedig már a koreai utaknál sem divat egy pár éve.

nick: 2010.05.29. 00:15:56

egyébként egyszer régebben, még fiatalabb koromban görög buszsofőrökkel gyűlt meg a bajom

bicajjal voltunk, de már sietnünk kellett, mert másnap ment a gépünk vagy 80km-re, úh kénytelenek voltunk felcuccolni a buszra
megérdeklődtük, mi a módi, megbeszéltük a sofőrrel is, vettünk jegyet, a bicajoknak külön, és utaztunk

aztán félúton át kellett szállni, mindenki át is pakolt, de a mi bicajainkat nem engedték a másik buszra

érvelés nem volt, csak annyi, hogy nem

ekkor jámbor alázatossággal próbáltam megbeszélni az új busz és a korábbi sofőrjével, hogy azért ezt nem kéne, főleg, mert előre egyeztettük, és a kezemben a végig érvényes jegy a bicajoknak is - de nem használt

mivel az idő szorított, a másik busz meg indulni készült, végül lefoszlott rólam a neveltetésem, és a kevés évemmel is igen lendületesen kezdtem el a magyar nyelv trágár mélységeit sűrítve feltárni a 2 érintett buszvezető és támogatólag velük cigiző kollégáik számára

ez aztán elég gyorsan hatott, mert a magyar hadarásomra - amelyet nem értettek, de a gesztusaimból elég jól dekódolhatták a lényeget - egymásra néztek, és az új sofőr szépen a kis kezeivel maga pakolta fel a bicajainkat a buszára... :-)

MitTomÉn 2010.05.29. 00:28:06

Magyarországon: igen, tényleg rengeteg surmó van, akik tojnak a legalapvetőbb emberi együttműködési normákra.

Ennek ellenére mi is tehetünk valamit az eredményesebb fellépés érdekében, akár a fenti ebédlős példán megmutatva:

"elnézést, de be tetszett elém állni" --> igen, éppen ezt tettem... (csak nem ezt mondja szó szerint, hanem valamit helyette)

Helyett: "Elnézést, ön megelőzött a sorban, a sor végére álljon be Ön is!" --> Nem, nem állok be oda, hanem Ön elé állok be továbbra is... (persze nem ezt mondja ekkor sem, de ez az alap helyzet a szituációból, ha el akarja utasítani)

Igen, hiperbunkóéknál nem vezet egyik megoldás sem célra, de a második mondatnak jóval nagyobb az esélye a sikerre.

Az első változat bűntadot próbál ébreszteni, a második felszólít egy konkrét cselekvésre.

A lényeg, ami egy másik hozzászólásban volt: "elmondtam a véleményemet"...

Nem! Nem véleményt kell mondanunk, hanem tényt (azzal alapvetően nem lehet vitatkozni).

Ezen kívül nem csak a tényt kell megemlíteni (azaz nem véleményt!), hanem megtoldjuk egy cselekvésre való felszólítással is!
Ezek után erre a felszólításra kellene nem-et mondania, amit sokkal nehezeben tesz meg, mint mondjuk egy véleménnyel való vitatkozást.

És miért nem jó, ha egy így, megfelelően felépített felszólításba minősítő jelzőket helyezünk el a másikra vonatkozóan (pl. nem látsz a szemedtől)?

Mert akkor egyszerűbben ki tudja kerülni, hogy a lényegre kelljen reagálnia (a cselekvésre felszólító mondatunkra), inkább a viszont-sértésre fog kapásból koncentrálni.

stargazer2 · http://rpgonline.hu 2010.05.29. 00:30:56

tökéletes. mármint hogy ilyen szar dolgok kell hogy történjenek hogy szülessen egy ilyen jó cikk.

beszerző · http://beszerez.hu 2010.05.29. 00:44:58

@MitTomÉn:
Meg ne sértődj, de borzasztó irritáló ez az ex-katedra okoskodás.
Hidd el: Csikós vagy ököllel megy a baromarcúaknak, vagy az történik, amit le is írt...
Annyira vesznek komolyan az angolok egy Kelet-Európait, mint amennyire mi egy - mondjuk- kínai büfés felszolgálót..."nem érted? Akkor még egyszer, hangosan"

MitTomÉn 2010.05.29. 01:04:34

Nem ex-katedra, és teljesen megértem a Zsolt keserűségét, sőt magam sem hiszem, hogy realitása lett volna sokkal jobb eredményeknek. Ott szoptam volna ugyan úgy magam is a sok beképzelt között.
Németek között dolgozom, ismerem a különbséget a normális német és a tahó német között.

Viszont ettől függetlenül nagyon sokat lehetne tanulnunk, erről papolok itt.

Íme saját példák, ahol nekem éppen sikerült, persze sokszor meg nem.

Ja, és ez Magyarországon történt, bár mindkettő multival.

- kb másfél éve egy hiperben észrevették rokonaim, hogy a párom blogjáról egy képet a kislányomról reklámcélokra felhasználtak (amatőr munka, az egyik lelkes munkatárs tudatlanul képeket szedett le a netről, és kiplakátolt vele egy ruhás rácsosládát).
Ugyvéd és pereskedés nélkül 350e Ft kártérítést kaptunk, bár 3 hónapig ment a levelezés.

- a héten vettem egy videókamerát egy (másik) multinál, ahol végül egy 4GB-os SDHC kártyát kaptunk hozzá ajándékba. Itt a cég és a biztonsági őr közös agyatlanságával sikerült kivívnia ezt az ajándékozást. A részleteket inkább nem taglalom, de bárki felháborodott volna helyettem is, nem szoktam a kákán is csomót keresni.

Ami a lényeg: nem volt anyázás, kiabálás, kötekedés, fenyegetőzés, csak tényszerű kommunikáció.
Ezért mondom, hogy nyugaton azért mások a viszonyok, a multik jobban tudják ezt. Persze ott is próbálkoznak, emberileg arra felé is tudnának sokat fejlődni.
Szóval lassan nálunk is javul ez, de nagyon lassan...

Csikós Zsolt 2010.05.29. 01:06:51

@Virago_1000:

Classic and SC-re előfizető vagyok évek óta, Practical Classicset lemondtam, mert nagyon angol belterj, angol szerszámokkal, angol boltokból.

Octane-t, Classicarst néha veszem, egész máshogy írnak, Octane olykor felüdülés, Classicars kicsit földhözragadtabb, de becsúszik egy-két gyöngyszem. De minden képet túlélesítenek, és nem nyomják meg elég feketével az újságot, ezért pocsékul néz ki. Mint volt nyomtatott sajtóst, nagyon szúrja a szemem.

Haywood 2010.05.29. 01:07:02

Még két szempontból szólnék hozzá a témához.

1. Elvek. Bekerültél egy szituációba, ahol frusztráció ért, mivel nem tudtad elérni a kitűzött célod. Ilyen gyakran megesik az emberrel (bár régi olasz sportkocsik vezetésének a lehetősége elég ritka, ez tény), és mindig megjelenik a dilemma, hogy hogy lehet elérni a célt anélkül, hogy feladná az elveit, tehát pl. civilizált emberből büdös tahóvá válna. Nyilván ez függ az embertől (van, akinek nincsenek ilyen lelkiismereti problémái) és a szituációtól (pl. ha a gyereked élete múlik rajta, valszeg leszarsz minden más szempontot). Így nézve a dolgot érezheted magad győztesnek úgy is (erkölcsileg), hogy a kitűzött célt nem érted el. Ha viszont úgy érzed, hogy nem így kellett volna viselkedned, akkor érdemes átgondolni a tapasztalatokat, hogy a jövőben az ismert gyengeségeid tudatos figyelembevételével sikeresebben kezelj egy ilyen helyzetet. Röviden szólva tanulj a hibáidból, próbáld úgy alakítani a dolgokat, hogy ne akadályozzanak a célod elérésében.

2. Kommunikáció. Ha két ember beszél egymással (mindkettő el akar valamit érni a másikkal kapcsolatban), akkor nagyon fontos hogy milyen a hozzáállásuk saját magukhoz és a másikhoz. A legrosszabb, ha az illető nem bízik magában, alárendelően viselkedik ("lúzer magyar vagyok"), mert erre a másik általában agresszióval felel, dominánsan fog viselkedni és ő lesz a nyertes. Ha könyörgve, megalázkodva mész oda, akkor egy alapból normális emberből is kihozhatod a taplót. Ha agresszívan lépsz fel, akkor a másik vagy megalázkodik, vagy ő is agresszív lesz. Ebből pedig konfliktus keletkezik, nem pedig megoldás. A legnagyobb esélyed akkor van a sikerre, ha pozitívan tekintesz magadra (önbizalom, céltudatosság) és a másikra is (barátságos fellépés). Ezzel egy szintre helyezed magatokat. Nyilván egy olyan helyzetben, ahol kicsi az esélye, hogy mindkét fél eléri a célját (hisz kevés az autó), illetve a másik fél nem túl nyitott a kommunikációra, eleve kicsi a siker esélye, bármivel próbálkozol, de azért mégiscsak a harmadik módszer a legcélravezetőbb. Érdemes gyakorolni, mert az ösztönök szintjén a domináns/szubmisszív viselkedések egyike jön elő általában, amik ennél rosszabb hatásfokkal működnek.

Mindezt nem kritikának szántam, inkább csak elméleti eszmefuttatás volt.

MitTomÉn 2010.05.29. 01:12:04

@Haywood:
vigyázz, mert mindjárt te is ex-catedra leszel... :-)))

Csikós Zsolt 2010.05.29. 01:18:35

@Haywood:

Igen-igen, az elején abszolút rendesen, barátságosan, a sorra kerülésem és az angol helyzetátlátási képesség biztos tudatában, határozottan nyúltam az autókért, hiszen úgy gondoltam, az angol tényleg átlát, jó fej. Eszembe se jutott, hogy ilyen durva lesz a dolog.

Aztán amikor ötödször is lepattantam, akkor kezdett a fejemben kialakulni a káosz.

Elméletet gyártani én is tudok, de ott, abban a rövid időben, azokért a csodaautókért vérre ment a harc, és csak nagyon-nagyon vékony volt a kultúra rétege mindenkit. Volt, akinél át is szakadt.

Haywood 2010.05.29. 01:27:05

@Csikós Zsolt: Megértelek én, valszeg én sem lettem volna ügyesebb. Az elméleteket inkább csak általános felhasználási céllal írtam, a jövőre nézve. :)

A tárgyalástechnikai elméletekhez az is hozzátartozik, hogy van olyan szituáció, ahol nem nyerhetsz. Ha a "partner" céljai ellentétesek a tieddel és sokkal jobb az érdekérvényesítő képessége, akkor sajnos beszoptad, nem tudsz mit tenni. Legfeljebb annyit, hogy átlátod, hogy nem a Te hibád, mert esélyed sem volt. Erre írtam korábban, hogy a hibásak a szervezők voltak, az angolok meg csak egy körülmény. Persze nehéz mindezt úgy tudomásul venni, hogy álmaid autói közben karnyújtásnyira vannak tőled.

MitTomÉn 2010.05.29. 01:28:23

@Csikós Zsolt:

A káosz sajnos a pályán volt, a szervezők jóvoltából, ahogy tőled is olvashattuk.

Köszi mindkét cikkért, ismét élmény volt.

Haywood 2010.05.29. 01:31:46

Egyébként maga a cikk király lett, abszolút átjöttek az érzéseid. Köcsög angolok. :)

fujita 2010.05.29. 01:34:46

a cikk konklúziója: csikós úr megérdemelné, hogy ez a "gyár" szépen visszahívja egy tesztnapra, amikor csak ő van ott és azt próbál ki és úgy, ahogy szeretné.
egyenes érdeke: vevőket nyerne vele

halló figyel valaki? 2010.05.29. 01:46:20

A szeretetünkből és gyűlöletünkből, a világhoz való viszonyunkból, annak kimondásából, ábrázolásából áll össze egy kép arról, kik is és mivégre vagyunk a világban. Nyilván van a magyar újságírók kinti szereplésének egy másik olvasata is angol tollból, de az biztos, aki ezt itt és most leírta, az egy rendes ember. Mondjuk, eddig is tudtuk.

Virago_1000 2010.05.29. 04:28:35

@Csikós Zsolt: Hat igen, a te szemed, Zsolt, mivel fotos is vagy, erre all ra.

A PC-rol irott velemenyeddel is egyetertek, angol autok nagyon tulsulyba kerulnek, de en nem banom, mert gyakorlatias, es a szerelgetesekrol is ir ugy, ahogy te is itt a Belsosegen.
A masikakra ez nem jellemzo, es en ezt hianyolom. Ennek ellenere, ketsegtelen, hogy a SCS etalon.

körbezártvillám 2010.05.29. 07:40:49

Intelligens embernek tartom magam, és igen téged szeretlek a legjobban, DE: A FASZ KI VAN VELED ZSOLTI!! Most komolyan, mi járt a fejedben? Hogy majd feljebb tornázod a Magyarok ázsióját a béka segge alól kulturált viselkedéseddel? Nem fogadom el a magyarázatod. Fizikális fájdalmaim lettek miközben olvastam. Lemészároltam volna mindet. Tudom hogy durva amit mondok, de legközelebb tényleg ne Te menjél. Jut is eszembe: nem is lesz legközelebb...

kese a maffiozo 2010.05.29. 08:02:34

És az egész után Csikós csupán "tulok" jelzővel illette az angolokat :)))
Azt hiszem ennél már rég durvábbal jellemezném őket, még írásban is.
De reméljük Barbara segít és visszaküldik Csikóst egy hétre. Mondjuk pár körér cserébe ott maradna szerelni egy hetet.

uglykid 2010.05.29. 08:57:35

Zsolt!
Már megint ŐSZINTE voltál!Kösz!

Az angolok már rég megbűnhődtek!Meg kell nézni az autóiparukat...

Naná, hogy kihasználták a lehetőséget, hogy végre gépcsodákba ülhessenek.

Azt hiszem ez az "alamusziság" v. jólneveltség már generációs probléma!
Mi még voltunk úttörők, ők meg még nem voltak cserkészek!!!

A balatonon, fagyira várva a sorban, tisztes távolságot tartva az előttem izzadótól olyan lazasággal állt a 195centim és 110kilóm elé egy kb.18 éves suhanc, hogy leesett az állam!Levegővétel után egy ujjal megböktem a vállát, erre rámnéz, én némán a hüvelykujjammal magam mögé mutatva jeleztem a helyét.Szemlesütve kibökte, hogy bocsánat és megtalálta a helyét!

Szerintem legközelebb nem próbálkozik!

uglykid 2010.05.29. 09:03:14

Ja, és azért vihettetek volna több tápot a kamerába!!!

Ez az igazi lúzerség!

Csikós Zsolt 2010.05.29. 10:01:14

@Virago_1000:

Én meg lopok tőlük állandóan... Szóval nem olyan rosszak az angolok, sőt, csak direktben elég nehezek.

Csikós Zsolt 2010.05.29. 10:04:44

@körbezártvillám:
Látod-látod, hát ezért voltam ideges.

@kese a maffiozo:
Elég nehéz lenne visszamenni, ezek az autók úgy lettek egyenként kihozva a múzeumból, felkészítve, személyzetet rendeltek ki melléjük, lezárták a máskor tesztelésre használt pályát... Iszonyatos nagy felhajtás volt.

@uglykid:
Új a gép, nem sokat használtuk. És nagyon hamar lemerült. Maratoni videózásra nem készültem, tudtam, hogy nem lesz rá elég idő, de azért ez valószerűtlenül hamar megette az akksit.

ugyan_pityu! 2010.05.29. 10:09:36

szerintem a zsolt által leírt szituációban nem lehetsz győztes.
ha már a szervezők is ignorálnak, akkor az onnantól már bukott dolog.
persze vascső meg geddöfákáut... aha hogyne

soseleszekelső 2010.05.29. 10:24:59

Lehet, hogy nem leszek népszerű, de azért az angolok, meg a görögök, azon kívűl, hogy sokan, meg bunkók voltak, csináltak valami mást is.
Összetartottak.

Mi magyarok meg nagyon szeretünk együttműködés helyett a másikra mutogatni, hogy milyen hülye.
Persze nem feltétlenül az angolokkal kellett volna kooperálni, de esetleg egymás közt, vagy a lengyel felebarátainkkal. Ha Karlovitznál ott volt az 1300GTA, nem igaz, hogy nem talált meg, mielőtt odaadta bárki másnak. Meg a kolléga, aki nem vigyázott a már megszerzett autó utasülésére.

És ez egy picit a profizmus hiányát is mutatja. Miért engedjen át az angol egy neki is kincset érő autót valaki másnak, akitől azt látja, hogy éppen mobilon lapzár, és pont nem érdekli az, amiért ott van?

Én sem jöttem volna ki ebből jobban, nem vagyok egy tolakodós típus. De mondjuk nem is kérdeztem volna meg egy angolt sem, hogy elvihetem-e az autót. Ugyanis nem az övé.

Csikós Zsolt 2010.05.29. 10:26:48

@soseleszekelső:

Igen, de a Gabi telefonja csak ott szólt bele az akcióba, egyszer. Nem ez volt a tipikus.

Puch Cavette 2010.05.29. 10:39:50

Ha egy kicsit elvonatkoztatunk a szemelyes sertettsegtol, nekem az jon
le az irasbol, hogy az angolok siman csak tapasztaltabbak,
rutinosabbak az ilyen talalkozok teren. Ha Csikos nemcsak nyalogatja
sebeit, hanem tanul is a tortentekbol, legkozelebb visz egy profibb
kamerat, es mar a hivatalos kezdes elott odaall "forgatni" a legbababb
gephez. Amikor hozzak a kulcsokat, o epp a bal egyben ulve magyaraz a
kameraba, es ki nem szallva! arra hivatkozik, neki mar felig kesz az
anyaga, meg menne egy kort, hogy teljes legyen a kep, oszt' jonapot.
Miutan megkapja a kocsit, persze nem adja ki a kezebol, csak es
kizarolag egy masik kulcsaert cserebe - Deal? Ha kerdik, miert nem,
mint az angolok, azt mondja, meg nincs kesz az anyag. Nem kell itt
senkit szajbaverni, kerem, lehet parasztkodni stilusosan, vallahato
modon is.

soseleszekelső 2010.05.29. 10:43:00

@Csikós Zsolt:

Köszönöm a választ!

Az a "csak", azért elég rosszkor jött.
Nem tudom, milyen egy lapzárta, de csodálkoznék, ha nem várhatna tíz percet.

Na mindegy, szerintem ne sokat bosszantsd ezen már magad, ugyanis muszáj lesz megérni az Alfa 200-dik szülinapját, hogy újra próbálkozhass. Ahhoz meg jobb nem sokat idegeskedni :)

Csikós Zsolt 2010.05.29. 10:49:35

@Puch Cavette:

Szép elmélet. Ha ott lettél volna, eszedbe se jut ez az egész :-)

Grigorij 2010.05.29. 10:56:21

Érdekes írás...
Egy fura történet jut róla az eszembe:

Több mint 10 éve egy Bábolna környéki helyen tartotta a Fiat Magyarország az új, 166-os Alfa család sajtóbemutatóját.
Aki ismeri a képviselet (akkori) módszereit, azok tudják, hogy a szervezés a leírtakhoz hasonlóan "szabad" volt, a kirakott gépekben benne a papírok, beültél és mentél ki az M1-esre próbálni. Bármit, amit ilyen esetben a Fiátosok kiraktak...

Na akkor a 166-osok voltak a sztárok...
Keveregtünk, kavarogtunk, hogy a kijelölt idő alatt az összes példányba beleférjünk!

Csak egy vas nem volt sehol!!!
A legnagyobb, a V6-os háromliteres tiptronikos full 166-os...

Egyszerűen eltűnt!
Végül a mindig ragyogó MK megsúgta:
Az egy Motor Pressés kolléga elsőként vitte el, és az már nem jön vissza, mert felvitte Pestre és majd ott adja vissza...
Az ifjú kolléga - aki akkoriban nagyon hű cikkeket írt a német szaklap elvárásai szerint... - gyakorlatilag leszarta a sok-sok kilométert utazó újságírótársait!

Nekem EZ jutott az eszembe, amikor egy magyar újságíró a külföldön tapasztalt "leszarások" miatt panaszkodik.

Ami viszont tény! Mi gyakorlatilag nem vagyunk számottevő piac!

karlov 2010.05.29. 11:14:26

Most akkor az a probléma tárgya,hogy miért nem volt a mi "költőnk" elég tahó?!
Kétlem...
Az a jó aki kikönyököli magának az egész napra azt amin elméletileg 15-20 firkásznak kéne "osztozni"?

Puch Cavette 2010.05.29. 11:21:40

@Csikós Zsolt: Persze, persze, nem is cseszegetésnek szántam. Csak egy példát mondtam az alapján, amit leírtál. Nem voltam ott, de te igen! És ha legközelebb meghívnak, már tudod, mire számíts. Mindenesetre nem kell szégyenkezned, ha egy szituációban, amiben más szabályok érvényesek, Te is azok szerint cselekszel.
Ja, és még valami: ugyanazt a meghívót kaptad, amit a többiek. Innentől nem számít, ki a brit legenda, ki a görög névtelen, neked is JÁR minden, amit ott kínálnak.

AR-Peter 2010.05.29. 11:52:49

@Csikós Zsolt: Ha érdekes gépeket nézegetsz, akkor ajánlom figyelmedbe a Fuji S6500fd-t!! Nem sok jobb (képminőségű) nem-DSLR kamera létezik SZVSZ. Érdemes a vele készült képeket is megnézni a neten.

somlói galuska 2010.05.29. 12:03:23

@uglykid: "A balatonon, fagyira várva a sorban,....."
Szerintem, csak ha szólsz neki, hogy "Én is ide várok" akkor is beáll mögéd, csak valószínűleg olyan távolságra álltál az előtted állótól, hogy valami barátnőjét váró droidnak nézett első ránézésre.
Azt te sem gondolod ugye komolyan, hogy provokálni akart téged??
Ha valaki nem a megszokott távolságon belül áll az előtte állóhoz, akkor arról okkal feltételezhető, hogy nem sorban áll, csak várakozik, főleg ha már mögötte nem áll senki.Én se kérdezgetném: "a méltóságos Úr is ide áll sorba?" , hanem beállnék.
Aztán ha mégis megszólalnál, hogy büdös az előtted álló, akkor mondanám, hogy na akkor semmi baj,majd én szagolom, te meg csak ácsorogjál itt nyugodtan tovább:DD
Most ezt pont úgy írtad le, mintha akkora nagy dicsőség lenne, hogy egy "kiscsávót" szavak nélkül, magad mögé utasítottál. Gratulálok:))

Garp 2010.05.29. 12:07:39

@Csikós Zsolt: hűbazzeg Zsolti ez az első írásod, amit 3 részletben tudtam csak elolvasni, annyira sütött belőle a keserűség. Nem olvasta még a kommenteket, szóval lehet már írták előttem:
szerintem a 10-15 évvel ezelőtti angolokra nézel fel még mindig. Lehet (biztos) hogy szakmailag a csúcson vannak, viszont eddig akikkel az én szakmámon belül összehozott a sors kezdenek elcsúszni az "übermensch" hozzáállás felé. Amit leírtál az én felfogásomban egyrészt ez, másrészt meg a (ki kell mondani) profizmusukról szól. Neki ott munkája van, és elvégzi. Ha az anyakirálynő akarja elvinni a kocsit, akkor rajta is átnéz. Szóval _ennyire_ ne vedd személyesnek.
Hanem: megértem, hogy nem törtetsz, én is ilyen vagyok. Azt viszont kezdem megtanulni, hogy vannak esetek, amikor ha tetszik, ha nem, kicsit bele kell rúgni a másikba. Nem kérdezni, "bunkón" beülni, indítani, menni, aztán visszavinni neki a kocsit. Te is dolgozni mentél oda.
És itt jön a lényeg: Amíg te nem hiszed el, h ugyanannyi jogod van ott lenni, menni, kivenni a kezéből a kocsit....hát addig csak ők dugnak. Annyival meg lehetsz "úriemberebb" náluk, h nem tahó módon teszed, mint ők. A másik oldala, h és ha tiltakozik, h elvidd a kocsit, mi van? Látod még az életben? Nem. Számít h ők mit szólnak hozzád? Ne számítson. A lelkifurdalást úgyis elnyomja majd az emlék és az elvégzett munka jutalma.

Elnézést, hogy terjengősre sikeredtem, és Zsolt hidd el, nem "tanítani" akartalak a fentiekkel, de kísértetiesen hasonló szituációkba estem én is régebben. Lúzerség? Igen. De attól, h az ember nyalogatja a sebeit és kikiabálja a sérelmeit a következőre ugyanígy fog járni. A következőre készülj fel fejben is és finoman, de legyél agresszív. (Még annyi: szerinted azért néztek át rajtad, mert kis nemzet, stb. Lószart. Azért,mert tudják: igazad van, és nem néznek veled szembe, mert tudják, ne fordítva is. Inkább dolgoznak, nem vesznek észre (munkaköri kötelesség?). Ha mégis beülsz és elhajtasz, nem tud tenni semmit, csak ezt addig te sem tudod, amíg egyszer el nem játszod. Ő tudja, h nem teheti meg. Pofátlan annyira, h átnéz rajtad, neked meg pofátlannak kell lenni, h nem veszel erről tudomást...)

Legközelebb vidd ommm-ot! Fiatal(abb) bika, eléggé elrettentően tud kinézni, és érdekelne az ő stílusában is egy ilyen esemény. :)) Szerintem jó páros lenne.

swt (törölt) 2010.05.29. 12:19:50

@Garp: Mondjuk ez nem rossz tipp.
belsoseg.blog.hu/2009/02/04/az_oreg_finn_meg_mindig_repul
"Közben látom, már bőszen integet a többi fagyoskodó kolléga, a szervezők azonban hagyják az öreget autózni, nagy örömömre."

Persze azt is latni kell, hogy egy ilyen anyag elkeszitesehez nem eleg 2 perc, meg 1 kor. Akkor a Totalcar foglalta az autot (es csinalt jo anyagot), es masok fagyasztottak le a tokeiket a hidegben, most pedig ok huztak a rovidebbet. Egyszer fent, egyszer lent.

Puch Cavette 2010.05.29. 12:24:30

Esküszöm, utolsó gondolat még az előbbiekhez: ha újságíróként meghívnak valahova, ott Te nem magadat vagy a Totalcart, hanem az olvasóidat képviseled, helyettük kérdezel, értük konfrontálódsz, nekik harcolod ki - ebben az esetben - a legjobb autókat. Lehet, hogy nem vagyunk annyian, mint a brit újságok olvasói, de ugyanolyan fontosak nekünk az írásaid, élményeid, amiket a mi képviseletünkben szerzel. Van szerencsém ismerni az újságíró-etikát, és azt is tudom, hogy ezek a szabályok, normák, ha a nyilvánosság, a közérdek úgy kívánja, áthághatók - nagyon sok visszaélés, korrupció, mocskos ügy stb. nem is derülhetne ki másképp. Persze, nem belpolitikával, gazdasággal foglalkozol, de kicsit az az érzésem, hogy nem ezzel a minden eszközt szentesítő küldetéstudattal felvértezve csörtettél az autókért, nem arra gondoltál közben, hogy na most mindent, de mindent megteszel az olvasóidért.
Talán nem is az elszalasztott kocsikról és a lúzerségről szól valójában ez a keserű írás, hanem arról, hogy Csikós Zsolt úriember ott kerekedett felül benned, ahova pedig mint újságíró lettél meginvitálva...
(Ne haragudj, tényleg nem ekézni akarlak, csak segíteni megtalálni, mit kellett volna másképp, és hogy hogyan lehetne legközelebb, hogy ne egy ilyen írás szülessen. És persze fenntartom a tévedés jogát is, ha nem érvényes a gondolatmenetem :)

phaszfej 2010.05.29. 12:31:56

"Meg unprofi dolog privát ügyeket belekeverni a hivatalos cikktartalomba."

A cikkírás mikéntjét is belekeverni is eléggé "unprofi".

Csizirájder 2010.05.29. 12:34:07

Csiki!

Ne foglalkozz ezekkel a moslék nyelő-nyaló angolokkal, az utóbbi évtizedben nagyon elszálltak maguktól! Ők a világ urai, és ezt éreztetik másokkal is. Amúgy egy gusztustalan, műveletlen, okádék nép, nem tudnak normálisan viselkedni, főleg nem külföldön (tapasztalat). Nekik az a természetes ha mindenhol kinyalják a seggüket, mert ők az angolok. A médiából is egyfolytában csak az angolszász kultúra és világbirodalom magasztalása folyik, csak kapcsold be a Natgeo TV-t, vagy a Discoveryt: a legnagyobb és legzseniálisabb II. vh-s hadvezér Montgomery, a legjobb vadászgép a Spitfire, Rommel pedig béna, a Messerschmitt BF-109-esek pedig ócska kacatok. Ja és az amerikai favágók a legmájerebbek, az amerikai mérnökök a legprofibbak, az amerikai ipar az über és még sorolhatnám. Ha legközelebb találkozol ilyen fatökű britekkel, üvöltsed le a hajukat Monthy Python stílusban:

"I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries. "

:)))

swt (törölt) 2010.05.29. 12:39:15

@Csizirájder: ...esetleg kibaszod az autobol azzal a felkialtassal, hogy "no one expects the spanish inquisition!".

ERLA 2010.05.29. 12:43:49

Üdv!
Szerintem akad kicsi országunkban elég sok Alfa rajongó,aki már attól is álmatlanságban szenvedne,ha csak meghallgatná ezeket a gépeket,és láthatná őket.Én is ebbe a közösségbe tartozom,nekem egy Alfa SZ-t látni is élmény volt,hozzáteszem..-Londonban....
Cs.Z.!!!!Így is kiváltságos helyzetben voltatok,és én így is irigykedek rátok!!!!

korzo 2010.05.29. 13:13:07

Fenképező: Panasonic LX3 ? Nekem LX1 van, de nagyon szeretem (egyedül vakupapucs nincs rajta, de a 3-ason már az is van)

uglykid 2010.05.29. 15:42:16

@somlói galuska:
"..csak valószínűleg olyan távolságra álltál az előtted állótól,..."
Alig egy méter volt a távolság, bőven az intim szférámon belülre lépett, plusz mögöttem is álltak jópáran!Csak nem gondolod, hogy egy helyért bárki is kockáztat egy leb....st??!

Egyébként is pont arra akartam rávilágítani, hogy szelíden is lehet intézni a dolgokat!!!

Kultúrált ember, ha nem tudja hol a sor vége akkor megkérdi!É r t e d ?

somlói galuska 2010.05.29. 16:19:40

@uglykid: Szerintem ha sorban áll az ember, akkor bőven 1 méteren belül állnak az emberek egymáshoz.
Mellesleg, egy ilyen "kulturált" és "intim szférás" ember mint Te, tudhatná, hogy elsősorban nem az a megoldás, hogy ujjal bökdössük a másik embert, hanem szólunk.
Mellesleg, ha a szádat használod, és megkérdezed, miért állt eléd, akkor most nem kellene tippelgetni, hanem tudnánk a választ:DD

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.29. 16:31:39

@uglykid:
Én sokat járok postára csomagokat feladni.
Mikor már a második vagyok a sorban és az előttem álló épp ügyet intéz, akkor én is hagyok némi távolságot, egyfelől nem akarok a nyakába szuszogni, másfelől semmi közöm hozzá, hogy hány, milyen csekket fizet épp be, kitől kap vagy kinek küld levelet. Megtartok egy lépés távolságot.

Nem egyszer ugrott már be a résbe ember, azt gondolván, hogy most megfogta az Isten lábát, mert nem kell hosszan sorbaállnia. Hiába álltak még mögöttem többen.
Sokszor nagyon nehéz elkerülni a balhét, pedig én nem azért megyek és próbálok normálisan viselkedni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.29. 16:34:11

Más is megfigyelte már, vagy csak velem szokott előfordulni, hogy beállok egy hosszú sor végére és mire sorra kerülök, mindvégig senki nem áll már mögém? Végig én vagyok az utolsó.

tükörfúró 2010.05.29. 17:56:23

A klasszikus hibát követte el Csikós kollega, összekeverte az intelligenciát, a kultúrát, a habitust, a személyiséget, a tanultságot, a kultúrát, stb.

Ugy amblokk egy nemzetnél, az azért már valami.

Az angol ugyanis egy beképzelt nyálas kőbunkó, úgy legbelül.

Adott ehhez sokminden, a gyarmati mult, ilyenolyan történelem, ennek elmulásábol eredő szipogo sértettség, meg a satöbbi.

Hogy odahaza, egymásközt mekkora úriember, humorherold, szakember, ésatöbbi, az minket kelet eu pondrókat az ő csizmájuk sarka alatt -jobban járunk-, ha nem hat meg.

Az amerikaiak is hatalmas csávók, ugy amblokk...ha ugynézem,...de nem ugy nézem.

Merthogy mégsem vagyok usa buzi, pontazért, mert tudom és tapasztaltam, hogy az egyes, un.- "tipikus egyedek" szintjén milyen is az a fantasztikusnak tűnő halmaz.

És mégezentul hogyan állnak (a ritka, személyes kapcsolatokat leszámítva) valami távoli zavaros kis ország szerintük busmanok szintjén álló butuska lakóihoz.

Természetesen mindeközben ők azok, akik egymásnak ráírják a mikróra, hótkomolyan, hogy ne süss benne élő macskát.

Node valahol "magánügy" az ilyesmi, egy autósfirkász:) ritkán gondolkodik azon, hogy is mutathat kifelé itt ez a kis lecsuszoban levő putri, politikailag, gazdaságilag, közhangulatilag, turisztikailag, megugyáltalában.

Jobb is, mert a kép minimum nem hízelgő, na.
Ez a nagybüdös helyzet.

Beard 2010.05.29. 18:54:23

Zsolti! Nézd a dolgok jó oldalát. Az angolok ilyen cikket sosem tudnának írni. Téged így szeretünk, ezért szeretünk, így tudsz életszagú cikkeket írni. Ne akarjál megváltozni!

Rocko- 2010.05.29. 19:47:21

@ommm: és a következő felállás? mentek ketten, Te ütsz, ő vezet?
na? :)

Rocko- 2010.05.29. 19:51:01

szóval mocskos tahók voltak, legközelebb szúrd őket herén Csik, had lássák, hogy tudunk mink balkániak is lenni. ha ők úgy, mi így.

baseldon 2010.05.29. 20:20:41

Mint Csikos rendszeres olvasoja, tobbszor erzekeltem az angolokkal szembeni elfogultsagat, ami most szertefoszlani latszik. Engem ez nem lep meg. Majdnem 3 evig dolgoztam angolokkal angliaban. Managerekkel es kevesbe kepzett halandokkal egyarant. Pokhendi tusko volt mind, meg ha okos is. De nem volt mind az. Az intelligencia is meglehetosen tavoli valami volt szamukra. Egyetlen egy volt, aki onmaga is bevallotta, hogy nincs mire fenn hordani az orrukat. O meg azt is tudta, hogy hol van Hungary stb. Ot nem is nagyon dijazta a tobbi. Ahogy irtad is Zsolt, kicsi orszag vagyunk, nagyon kicsi. Sokkal kisebb, mint hisszuk. Csak mi beszelunk angolul, ami az egyeni boldogulasunkhoz elengedhetetlen, viszont ne higyjuk, hogy makro szinten ez tobb a loszarnal.

gnme 2010.05.29. 20:36:32

@baseldon: hasonló dolgokat észleltem német sváboknál. Azóta köpök egyet, mielőtt kiteszem a lábam az autóból arrafelé... a régi időkre emlékezvén.

ommm 2010.05.29. 23:29:00

@Rocko-: Alapvetően nem. De Csik túl finoman nevelt ehhez, én meg eleget kaptam az élettől ahhoz, hogy egy bárki közém és egy 6C közé állhasson, főleg, ha már tizenegyszer ült benne előttem. Ez alapfelvetés, teljes mértékben megértem Csikóst, a minap az ukrán kollegina pucsitott nagyot mögöttünk a sorban, mikor Pantl kollégával vártuk az Audi TTRS-t, hogy mi EZT vinnénk?
- Nem, mi ezt visszük, hölgyem.

Mindig bepróbálkoznak és csordában angolok a legjobbak. Bezzeg két korsó után úgy lehámlik róluk a civilizáció, mint az esőkabát, elhiheted.

ommm 2010.05.29. 23:35:55

@ERLA: Na most.
RZ
megvolt.
Garázsban, tulajdonosi engedéllyel.

(Basszus, az utóbbi mondat, mint egy autópornóból...)

Rocko- 2010.05.29. 23:36:48

@ommm: elhiszem.

meg tudom is Csik finom lelkületét.
de egy ilyen eseményen, a többiek ilyen hozzáállása mellett nem szabad finomkodni.

ommm 2010.05.29. 23:38:52

@swt: ...és ezt egy szóval sem erőltettem, az benne a legszebb. Nagy spieler volt az öreg, azt mondja: - Beszélgessünk, a többiek várhatnak...
És úgy lett. Mert ő egy ilyen ember. Szép emlék volt.

...sztori közben meg már mégsem hagyom ott nem?!
:D

Csikós Zsolt 2010.05.30. 01:53:31

@phaszfej:

Ez a Belsőség.

Ajánlom figyelmedbe a név értelmezését.

soseleszekelső 2010.05.30. 11:48:08

Kedves Zsolt!

Nem tudom jelent-e bármilyen elégtételt az erurovíziós dalfesztivál tegnapi döntője.
Az angolok selejtező nélkül, automatikusan jutnak a döntőbe, mert olyan fontos tagjai a szervező televíziós szövetségnek.
A döntőben sikerült nekik a 39 ország közül, megalázóan kevés ponttal, utolsónak lenniük :))

f2000 2010.05.30. 12:34:28

Pfú annyi mindent írnék, egy ilyen eset kapcsán. Tanulságos az biztos. Előszőr is, hogy a szervezők hibája, hogy otthagytak titeket, hogy osszátok ki magatok közt az autókat. Másodszor nekem már fizikális, és mentális problémáim vannak már ettől az "erősebb kutya ba..-ik" mentalistól, (rohadjon meg aki kitalálta), csak az igazi bunkók csinálják ezt. Nem lehet megtalálni a középutat. Direkt csinálták így az angolok, az biztos. A mi országunk már elég régóta sehol sincs, hiába áltatjuk magunkat.. :(
(Mondom ezt úgy, hogy 118 pont az IQ ponszámom hivatalosan, és ükapám báró volt valamikor, meg az Ő apja is, meg az Ő apja is.)
Szarban a világ..

f2000 2010.05.30. 12:41:05

Drukkolok a mai pedagógusoknak, (nem tanároknak), nem csak itthon, hanem más országokban, talán Ők még tehetnének valamit.

f2000 2010.05.30. 13:20:37

'76-os születésű vagyok, megéltem már pár dolgot, és boldogan emlékszem vissza a gyerekkoromra, amikor még hétfőn nem volt TV adás, akkor apu velünk a gyerekekkel foglalkozott. Igényes műsorok voltak, és ehető, olyan igazi élelmiszereket lehetett még kapni. Akkor még nem láttam magam körül agressziót, maximum Bud Spencer filmekben, ahol a gonoszok nagyon buták voltak, és jól elkalapálták őket. Aztán a '80-as évek végén elkezdett megváltozni minden. Az angolszász "kultúra" nem jó. Apám kétdiplomás ember, édesanyám könyvelő, jó család voltunk, aztán a '90-es évek közepétől romlott minden. Sokan hobbibba menekültek. Nekem is volt a autós hobbim, a sport mellett. Egy olcsó youngtimer sportkocsit újítottam fel, a motort például bérház pincéjében, meg egyéb mást is, -amit tudtam magam-. Aztán elkészült, de eladtam, mert elkezdett szorulni a hurok, támadási felület lett belőle. Szar lett a világ. Ez kihat a közöségekre. Családra, munkahelyre. Sajnálom a mostani gyerekeket, mi lesz a sorsuk. Semmit nem arra használunk amire való. A szövegszerkesztésre, és komplexebb műveletekre kitalált számítástechnikából is nézzétek meg mi lett. Van számítógép vírus, kirakhatod az internetre az ismerőseidet, nézhetsz internetpornót, rendelhetsz kaját, tölthesz le illeglisan szoftvert, zenét, küldhetsz, és kapsz hoaxokat jószándékból. És ezek a dolgok regisztrálva vannak. Tájékozódhatsz mindenről, de agyvérzés veszélye melett. Hogy mekkora hülye az emberiség.

hp2 2010.05.30. 14:50:14

Én nem ismerek egyetlen angolt sem, de a történelmi viselkedésük alapján pontosan ilyennek képzeltem őket eddig is. Pöffeszkedő, önelégült, másokkal nem törödő, kizárólag a saját kultúrájukat tisztelő, másokon gátlástalanul átgázóló nép. Mindezt igen sunyin előadva. Én utálom őket.

Csikós Zsolt 2010.05.30. 15:43:23

@f2000:

A legnagyobb baj az, hogy a mikroközösségek szétestek, pedig olyanok a Monarchiától Kádárig végig voltak mindig. Varrószakkör, cserkész, kisz, úttörő, mhsz, sportklubok, amik sokkal jobban kötötték magukhoz az embereket. Ez a rendszerváltással kikopott. Az autózás azért (tud) jó (lenni), mert egy kicsit olykor pótolja ezeket a dolgokat, közösségbe visz.

Csikós Zsolt 2010.05.30. 15:45:14

@hp2:

Nem, azért nem annyira jellemző, minden országnak vannak faragatlan, antiszociális, rövidlátó tuskói, meg épeszűen gondolkodó emberei. Az angoloknál kicsit vastagabb a kulturáltnak látszó héj, aztán ha felszakad, nagyobb a pofára esés. Pláne ha újságírók. Az sehol nem túl jó fajta...

Garp 2010.05.30. 17:09:13

@Csikós Zsolt: na ezzel maximálisan egyetértek. A magyarokból szinte reménytelenül kiveszett a közösségi gondolkozás, vagy aki erőlteti azt lenyomják.

Az angoloknak, íreknek zsigerből megy, ezt maximálisan tanulhatnánk tőlük. De fentiekből az is látszik, hogy a tejavedelők pontosan tudják, meddig tart a közösségi és a saját érdek. A türhőséget nem zárja ki sajnos.

Remélem Zsolt nem bántalak meg, ha azt mondom: ez a cikked gondolkodtatott el a legjobban (Ponton-sagat nem számítva), és ahányszor eszembe jut elönt a pulykaméreg. Tuti lehetett volna agresszívebben is, de nem tudlak elképzelni könyökölve. Volt aki itt azt mondta, hogy legközelebb ne te menj. Hát ezzel nem értek egyet, de vigyél magaddal valakit, aki kicsit szilárdabban áll a két lábán a talajon (merészeltem ommm-ot említeni példának, de gondolom vannak többen is, pl. Tibit se tudom elképzelni, hogy így lerázzák, stb.).
Na csak azt akarom mondani, hogy nem rajtad dühöngenek itt sokan, hanem a köcsögökön. Persze te is elkúrtad egy kissé, de ez ne tartson vissza a következő ilyentől, na! Csak készülj fel rá...

Csikós Zsolt 2010.05.30. 18:03:54

@Garp:

Csak egy embert vitt ki az Alfa. Szóba se jöhetett volna kettő...

dr.oid 2010.05.30. 20:11:49

enyje enyje BG így nem lehet, magaddal kellett volna vinned egy kegyetlen és vérszomjas droidot,egy újabbfajta humanoid kivitelt aki megmarkolja az angol vállát és stájer akcentussal megszólal: Áj níd zisz car end zö kíjz eszhól! Az angol idegesen röhigcsélve odaszól a haverjának: Hey George (Dzsóudzs)show the rules to this maggot please! A bumburnyák baltaarcú exbokszoló George épp, hogy kezét emelné és már a flaszteren fekszik üvöltve, szinte ugyanabban a pillanatban a vezetőülésben terpeszkedő angol egy szépívű szaltóval távozik onnan és kuglibábuként borítja fel cimboráit, a droid egy elegáns mozdulattal kinyitja a kocsiajtót a galamblelkű magyar zsurnalisztának aki a angolnaként csusszan az ülésbe, ajtó csukódik, zsurnaliszta elfordítja a slusszkulcsot és a kéjmámortól hörögve adagolja a gázfröccsöket, droid ekkor elengedi a kilincset megpördül, szemeiben a demolition üzemmód narancsvörös fénye világít és vészjósló hangon ráförmed a brit csürhére: Zont ívön szink öbáut it! Akik nem teljesen hülyék és azonnal értenek a szóból: -All right Partner keep on rollin' (Áuu roájt pátnö...). A bemutató ezután olajozottan zajlik a galamblelkű magyar zsurnaliszta megvalósítja élete egyik legfőbb vágyát, beteljesül, kielégül miközben egyedül végigpróbálja a zseniális digó művészkezek által életre keltett összes autótörténeti csodát. Ilyen egyszerű, nincs ebben semmi ördöngősség:D:D

Csikós Zsolt 2010.05.30. 20:48:14

@dr.oid:

Droidnak repjegy? Droid = dr.oid? :-)

Garp 2010.05.30. 21:18:25

@dr.oid: nyehehe...Ön nyert. :)
@Csikós Zsolt: értem én, értem. De nem ez a lényeg, pláne nem a múlt...nem akarom ragozni tovább.

OFF Most jövök egy Classic and Vintage Car Show-ról, évi összeröffenés, a VW és a Merci klub is megjelent. Volt 2 Ponton, gondoltam rád, Zsolt, bár ezek jobbkormányosak voltak. :) Fotók holnapra. ON

misinator 2010.05.30. 22:18:09

Ajánlom figyelmébe mindenkinek a sztereotípiák erősítésére "A könnyűlovasság támadása" című filmet.
Szerintem hibátlanul mutatja be az angol mentalitás negatívumait...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2010.05.31. 09:58:39

Ommm-al kellet volna menned, nem ilyen kekszfaszú nyám-nyám szúnyogcsődörökkel, neki biztos vagyok benne, hogy a szocializációja megkövetelte az önérvényesítő magatartást. (duplán!)

szuledenes 2010.06.02. 11:12:58

Egy kis történet a felsőbbrendüségről:
Évek óta jártam már egy német Mercedes szervizbe,alkatrészért,autóért,már jól ismertek.Egy délután,néhány perccel 5 óra előtt a szerviz udvarán a frissen vásárolt lámpaüveget szereltem fel éppen az állólámpásomra.Egyszer csak öles ugrásokkal,fenyegető morgások közepette szaladt felém,az addig bezárva tartott két német juhász kutya. Éppen csak beugrottam a kocsimba a szerszámokat hátrahagyva és kimenekültem a szerviz előtti nyilvános parkolóba.Másnap kávézás közben megkérdeztem Herr Mayert,a gondnokot,miért engedte el a kutyákat,látthatta,hogy még az udvaron vagyok.Válasz: A kutyák minden nap 17.00-kor lépnek szolgálatba,és megzavarta volna a napirendjüket a késedelmes munkakezdés.Herr Mayer amugy fizette a kávémat és jókat derült megrökönyödésemen,nem is igen értette,hol itt a probléma?!

V12 Power 2011.05.27. 14:09:13

T. Csikós Úr!

Sajnálattal olvasom cikked (remélem, nem bántalak meg a tegezéssel, de annyi cikkedet olvastam már, hogy az agyam ismerősként kezel), én is pont ilyen voltam régebben. Nekem is "túl sokáig volt gyerekszobám", és már gyerekként is az fájt a legjobban, hogy nem elég, hogy megszerzik előlem, amit én szeretnék, hanem hogy közben még ki is használja, hogy nem alacsonyodok le a szintjére, hogy udvarias vagyok, és még el is tipor. Egy idő után (úgy 14 éves korom körül) elegem lett, és elkezdtem magamat lenevelni erről. Mára (17 év után) 2 méter vagyok, 110kg, és bár továbbra is udvariasan kezdek hozzá mindenhez, nem tűröm, hogy lemossanak. Minden esetben először kulturáltan indítok, de ha ez nem ér célt, pillanatok alatt határozottabban érvényesítem érdekeimet. Miután megkaptam, amit akartam, újra olyan udvarias leszek, mint az elején. Legközelebb, ezer örömmel elmegyek Veled érdekérvényesítőnek, bármelyik angolt vagy görögöt ha kell a fülénél fogva húzom ki az autóból (bár erre nem hiszem, hogy sor kerülne, szemmel verésben is elég jó vagyok), cserébe csak egy kört kérek a 155 DTM-el, ami amúgy sem volt a listádon!
süti beállítások módosítása