Egy este és egy nap a BMW alatt

  2010. május 23. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta szerelés 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Miután a Török utcában leszakadt a kipufogóm, lassan, alacsony fordulaton hazamentem vele. Már amennyire a Budakeszi út engedi az alacsony fordulatot egy ilyen öregecske autónál, mint ez a BMW 518i. Bőgött, mint a szamár, gázelvételre és motorfékre meg durrogott, tehát az egyetlen opció a folyamatos kis gáz, esetleg a sima gurulás, de az felfelé nem megy. Az emberek megnéztek, majd lesült a képemről a bőr. Biztos az olvasók között is vannak, akikkel ez előfordult, tudják, mennyire kínos egy bömbölő autóban ülni, ráadásul nem látszik, hogy két perce szakadt-e le vagy két hete, csak nem csináltatom meg.

Csikós diagnózisa helyesnek bizonyult, mondjuk én is láttam a szememmel, hallottam a fülemmel.: a leömlő utáni cső tört el, szinte a bilincs előtt, ahová a dob jönne, a következő darabon. Az autót letettem, onnantól a Camryben ültem három napig, amíg a BMW elkészült, de nem volt ilyen egyszerű a dolog.

Szerencsére, a gyári rendszer van még alatta, nincsenek utólagos toldozás-foldozások, ezért úgy döntöttem, a gyárival azonos csövet fogok beszerezni, hamár a hétvégén nem találtam mestert, aki foglalkozna vele.

Felkerestem az elképzelhető utángyártott kipufogót értékesítő helyeket telefonon, hogy az az egy cső, ami nekem kell, az hogyér' van. Nem is volt vészes, 12 000 forint volt maga a cső, és kellett hozzá két tömítés, az egyik az elejére, a másik a végére. Kiderült, hová mehetek csőért, tehát a hétfőt nem úsztam meg, ezzel kellett jönnöm dolgozni – rettenetes vesszőfutás volt –, hogy utána beszerezzem a csövet és még aznap ki is cseréljék.

Az egész hétfőm elment vadászni abban a pillanatban, amikor Csikós szólt, hogy akkor megyünk a Rollst megnézni, ott én voltam a követőautó a kamerázáshoz, ennél nagyobb feltűnést akarva se kelthettünk volna, mint egy szupercsendes Rolls és egy bömbölő Bömbölő. A csőért Érdre kellett volna menni (négyre), de a városból csak késve tudtam indulni az említett okból. A srácok rendesek voltak, megvártak, de ugye öt óra lett addigra.

Elkezdtem hívogatni a környéken lévő kipufogósokat, de amikor meghallották, hogy huszonöt éves BMW, akkor már nem akarták meghallani, hogy nem kell hegeszteni, van cső, csak nyolc csavart kell meghúzni. Az egyiknek hirtelen elromlott az emelője, a másikon fenttermett egy kocsi, ami nem tudott lejönni, sorolhatnám, vagy négyen elhajtottak, nem jutottam előrébb, csak a bolt előtt álltam az új csővel a hátsó ülésen. Egy olyan ajánlatom volt, hogy hagyjam ott a kocsit, és reggel megcsinálják. Köszi.

Mattot kaptam. Senki se vállalt, már bőven kiértünk a szerviznyitvatartó időből, amikor felhívtam Prokee urat, a Totalcar közeli autós mindentudót, hogy tud-e erre valamit. Hümmögött, hümmögött, hogy visszahív, mert most még dolgozik, de utánanéz.

Épp Érden járt a feleségem valami ügyintézés miatt, így jobb híján összefutottunk, ettünk egy hideg pizzaszeletet meg ittunk kólát, a gyerek meg percenként kérdezgette, hogy beteg-e még a BMW, mert olyan hangos, és mikor csinálják meg?

Közben hívott Prokee, hogy ad két számot, ha egyik se, akkor fél nyolcra otthon van, és megcsinálja nekem, reméli, minden lesz a garázsában hozzá, ha mégsem, akkor szopó. A két szám persze nem akarta elvállalni aznapra kocsit, tényleg esteledett már, így Gáborra hagytam magam.

Az erőmű előtt találkoztunk Battán, onnan mentünk a helyszínre. Szépen nekikészülődtünk, és elkezdtük a műveletet azzal, hogy a cigi előtt befújtuk WD40-nel az összes csavart, amihez hozzá kellett nyúlni, hadd szokják egy kicsit. Lekerült az első kerék, a kocsi felbakolva, úgy hat perc múlva kiszól Prokee, hogy ugyan vegyem már el a régi csövet tőle, simán lejött, réz anyák voltak a csavarokon, gyáriak, minden szuper volt, sehol semmi se volt berágódva.

A csövet letette a másik mellé, és közölte, hogy rövid. És kaptam egy szívrohamot, de láttam a szemében a fényt, áttette a másik oldalra, hogy ott meg hosszú. Ez állítólag valami belterjes tanonc vicc, én meg beszoptam. Onnantól résen voltam, és nem adtam oda a kacsacsőrű csavarhúzót, amikor kérte.

Mikor épp a műszerfal alsó darabját illesztettem vissza – amit a műszaki vizsgánál leszakítottak –, eszembe jutott, hogy mikor leszedtem az üléshuzatokat, leesett az ülések papundekli hátsó támlája, vissza kellene tenni, hamár itt vagyunk. SABC, rendszeres kommentelőnk mondta még az OT expón, hogy ezek mind ilyenek, nagyobb alátét kell oda, és ha szerencsém van, megfogja a gyári csavar. Ha sokszor kijött már, akkor nagyobb csavar is kellhet, de ez egyértelműen gányolás, csak óvatosan. Nem sokat tököltem, kerítettem nagyobb csavarokat meg nagyobb alátétet, mert úgyis kell vennem két első ülést középtávon, ugyanis ebbe két vezetőülés van beszerelve, történelmi okokból – gondolom.

Szóval épp végeztem úgy tíz perc alatt a székekkel, és nekiálltam volna az ajtók zsanérjainak, amikor megkért, hogy indítsak, mert kész. Indítottam, és láss csodát, halk volt, nem rezonált és semmi rendkívülit nem mutatott, hegesztőgép nélkül sikerült orvosolni a kipufogóproblémát, köszi Prokee.

Ezzel nem volt vége, ugyanis most jött volna Csikós gumipókozásának eltávolítása, ami önmagában annyi idő volt, mint maga a szerelés, kínunkban röhögtünk, és megállapítottuk, hogy amit Csikós felgumipókoz, az FEL VAN GUMIPÓKOZVA.

Mindenesetre kiderült, hogy a váltó végére rögzített konzol fáradt el, emiatt terhelt a csőre, ami leszakadt. Mivel ilyen konzolt nem szereztem be, megbeszéltük, hogy azonnal vegyek, ha nem akarok megint szívni. Boldogan hazaindultam egy halk autóval. Öröm volt megtenni a kilométereket vele, jobb lett, jó lett, imádtam.

Vettem másnap konzolt, de nem csak ezt, hanem egyebeket is, hiszen a megvétel óta csak egy tisztasági olajcsere volt meg gyertyák, akksi, ablaktörlőlapát, ilyesmik, de komoly átnézés nem történt. A korábban említett Sabc kolléga, az öreg BMW-k ismerője felajánlotta, hogy átnézi a kocsit rendesebben, sok dolga neki is lehet hozzá, ezért mindenképp nézzük át, nehogy valami komolyabb baj legyen.

A kormány segédkar biztosan rossz, az látszott is, így vettem egyet (8000), meg hozott egy bontott hátsó lámpát a repedt helyére, az eltört műszerfali világításkapcsoló-tartóból is akadt, ékszíj is vevődött, kellemes napnak néztünk elébe következő vasárnap. Főleg, hogy Pupp Balázs (hosszú, szintén törzskommentelőnk) még az OT expón adott egy komplett elejét a kocsihoz, úgyis mint lámpákat meg a mellettük lévő műanyag hűtőrácsokat, cserébe megkapja a rádiómat, ami ugyan korhű, de nem eredeti, mert csak előkészítéssel rendelték a kocsit, nem volt benne rádió.

Ezekkel felszerelkezve vártam a vasárnap reggelt. Szombat éjjel még gyorsan lepucoltam a lámpákat és a hűtőrácsokat, hogy ne legyünk koszosak, meg ha bekerül, legyen már tiszta, kellemes lúgos közeg, kis dörzsölés, és a huszonév mocska ott volt a lavórban, a kezemben pedig a tiszta cuccok. Vasárnap ott álltam Sabc garázsa előtt, vártam, mint a messiást, amint jött, nekiálltunk.

Mielőtt felemeltük, bekerültek az új teleszkópok, most már megtartja a motorházat rendesen, nem kell bíbelődni a bácsi kitámasztó fájával. Miután sikerült felemelni, gondoltam, amíg ő kicseréli a segédkart, addig én megbirkózom a lámpákkal meg az apróságokkal. A hátsó lámpával kezdtem: csomagtérburkolat, ki, alatta évtizedes pókháló és rozsdamentes közeg. Ez elég jó hír. Ugyanakkor hiányzott a középső patent, ami mindegy, mert lett másik hirtelen, igaz, nem fekete, hanem szürke.

Kiszereltem a hátsó lámpát, hat csavar tartotta. Leszedtem róla a szigetelést, kiszedtem az izzókat. Elővettem a bontottat, azon szépen megcsiszoltam a csatlakozókat, rátettem a tömítést, visszatettem, bekötöztem, kipróbáltuk, hogy működik-e minden, működött, szépen visszatettem a csomagtér burkolatát is, ez kész, végre nem lyukas a hátulja.

Nekiálltam az elejének, persze minden mozdulat előtt megkérdeztem Sabc mestert, hogy mit ne szúrjak el. WD40, csavarhúzó, szépen jött is ki minden, aminek kellett. A lámpák hátsó burkolatát és elektromos bekötéseit nem piszkáltam, azok bent maradtak végig a helyükön. Lassan végzett Sabc is a kormány segédkarral, én is csaknem végeztem a lámpákkal. Közben megtanultam, hogy amit szétszedünk, annak a csavarjait – lehetőleg oldalanként – tegyük kis műanyag edényekbe, abból nem lehet baj. Amelyik csavar rossz, ahelyett keressünk másikat, és azzal rakjuk össze.

Nagyjából kész is voltunk az aznapi penzummal, amikor kitaláltuk, hogy amíg ő kicseréli az ékszíjat, addig ugyan igazítsam már meg a lökhárítókat, össze-vissza állnak, nem szépek. Megmutatta, hogy az első lökhárítóhoz hogyan férek hozzá a hosszúszárú krovával, ne féljek, nem esik le, mert kifelé kell majd húzni. Először a két szélét kellett kilazítani a kerékdobban, utána a két középső konzolt, a vonószemeken át felnyúlva neki. Szépen kijött, kivitte egy pokrócra megigazítani, fával és gumikalapáccsal addig elpanaszolta a generátorhelyzetet: a feszítő csavarja, ami gumiágyas, eléggé ki van kopva, nehéz lesz összerakni, és nincs kéznél másik, ilyet venni kell, de azért megpróbálja.

Kisimultak a huszonév lökhárítókonzoljain okozott sérülések, azt szépen visszatettük, tényleg jobb lett, nem áll el sehol, nem ér bele a kasztniba, szuper. Ő a generátorhoz, én hátra a hátsó lökhárítóhoz. Csomagtérborítás ki, ott van két csavarja, meg a hátsó doblemezekben is kettő, de azok sárosak, ott vigyázzak, könnyen beletörik. Sármentesítettem, hamar meglett a csavar, kis WD40-es áztatás kint és bent: simán lejöttek. Ez a lökhárító is kisimult, és visszamászott, a különbség nagyságrendi, baloldalt nem ér bele a kasztniba, jobboldalt nem áll el.

A generátor csavarja kellemetlenebb volt, mint kellett volna, ezért nekikezdtem a Prokeenál elkezdett műszerfal-igazításhoz, mert lett két szép kapcsolótartó bele, ami a lámpa és a ködlámpa kapcsolóit tartja. Hamar kicserélődött, némi segítséget követően a műszerfal is visszakerült, elvágólagosan a helyére.

Elkészült a generátor, venni kell ilyen csavart, alig fogja, elmozdulhat, aztán nem lesz töltés, vagy elnyírja a csapágyat, mert oldalra mozdul. Szóval ez fontos, felírtam.

Néztük szemből a még felemelt autót, és egyszerre szólaltunk meg: a rendszám. A rendszám ugyanis gyorskötözővel volt fent, mert annyira szét volt furkálva az eredeti fölé szerelt benzinkutas keret. Ezt mire leműtöttem, a következő eszközök kerültek a kezem közé: satu, fűrész, WD40, csavarhúzó, reszelő. Lejött minden berohadt csavar, végre kilátszott a saját kerete, visszakerült a rendszám is, még szebb lett, kezdtem érezni a dolgot.

A kipufogókonzol maradt a végére, hogy ne végezzünk fél munkát, ugyan erősen délutánba hajlott már az idő, Rita kétszer is telefonált, épp, amikor a hátsó lökhárítót illesztettük (volna) vissza, amihez úgy nyolc kéz és hat szem kellene egyszerre. Tudják, mindig ilyenkor csörög a telefon, mint zuhanyzáskor Efrájim Kisontnál, épp amikor a hátánál tart. Szóval felkerült a konzol, és kiderült, hogy a cső el van fordulva egy negyedet, a dob után. Ez azt eredményezi, hogy nincs középen a lyukban, és odaverődik valamihez alul, indításnál. Megpróbáltuk melegíteni, hűteni, ráolvasni, befújni, imádkozni, de nem engedett, széjjelebb meg nem akartuk szedni, mert ha nem tudjuk összerakni, akkor a kocsi itt marad, az meg nem jó, mert nekem kell. Szóval egy kipufogóst is kell keresnem végül, aki a helyére igazítja roncsolásmentesen a csöveket. Mondjuk fekvőrendőrön már egyszer leért azóta, gyanús, nagyon gyanús.

Eddig a mérleg: kell egy generátorcsavar, meg kell igazítani a kipufogót, a váltókonzolba kell egy pár távtartó meg rugó, alátét, egy váltószoknya, egy váltókar, ezek nem szépek, régiek. Kell előre két ülés. Az átnézés eredményeképp kiderült, hogy a biztonság kedvéért az összes lengőkar csere, de legalább a szilentjeik. Nem ártana egy szett lengéscsillapító meg rugó se, ugyan nem ül a segge, de biztos, ami biztos. Kuplungozni hamarosan kell majd, fent fog.

Összességében remek érzés volt – részben – a saját kezem munkája nyomán egy jobb autóban ülni hazafelé, mint odafelé. Megértettem egy rakás dolog működését, a miértjét, teljesen más szemmel nézek rá, mint eddig. Kicsit jobban megismertük egymást, kiderült, messze jobb állapotú, mint ami reális lett volna és egy kendácsmentes, de kicsit elhanyagolt autót vettem.

Most, hogy bejött a hidegebb idő, mintha nem lenne elég meleg a hűtővíz. Csak megnézem valamelyik nap azt a termosztátot is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482024052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pet77 2010.05.23. 08:15:14

Cola, Pizza, WD40,BMW...
...a világ bármely országában lehetnénk...:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.23. 08:17:43

>A csövet letette a másik mellé, és közölte, hogy rövid. És kaptam egy szívrohamot, de láttam a szemében a fényt, áttette a másik oldalra, hogy ott meg hosszú. Ez állítólag valami belterjes tanonc vicc, én meg beszoptam.

Elsőre majdnem mindenki beszopja. Én is:D

Bata88 2010.05.23. 08:24:43

Jó kis cikk:) Tetszett:)
" kicsit jobban megismertük egymást" Ez tetszik:)

Jaffar 2010.05.23. 08:28:33

Az a gumipókos kipugó nagyon állat :)

1kutya 2010.05.23. 08:32:41

...London, szemerkélő eső, Berlin erős szél, Róma szikrázó napsütés... ...de a gumipók még mindíg tart...:-DDD

1kutya 2010.05.23. 08:34:12

@scheerti: jártak már úgy, hogy mire a mester félrenézett, a "belterjes tanonc" nekiállt fűrészelni:-DDD

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.05.23. 08:38:56

...apropó:
Fotó és asszisztencia: tomnemtom, köszi.

Ádán 2010.05.23. 08:47:18

Jó érzés, amikor javul, szépül az autó. Tegnap a W124 kombim csomagtartó ajtaját szereltem meg. A testelés rossz volt. Javítás után jó lett a központi zár, ajtó behúzó motor, belső világítás kapcsolás, rendszám világítás és az ablaktörlő. Mennyi minden tud lenni egy csomagtartó ajtóban...

Ádán 2010.05.23. 08:48:40

A 2-es képen mi az a C-3PO fej???

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.05.23. 08:57:17

"amit Csikós felgumipókoz, az FEL VAN GUMIPÓKOZVA" pólót!

dr.oid 2010.05.23. 08:58:45

egy vasárnapi szerelősposzt CsikósAlteregó Bendétől:))

dr.oid 2010.05.23. 09:06:32

aaaaand Ladies and Gentlemen! It's Spydergum Magic from Mr. TheMasterCsikós!:))

cork77 2010.05.23. 09:06:57

Ez jó kis önindító volt a mai napra, nagyobb kedvvel megyek neki ma a 40 éves Skoda 100-as tömítés cseréjének. Végre megint olajos leszek, de szeretem.

vnweb 2010.05.23. 09:07:31

Csikós szerelőposztjai megfertőz mindenkit. :) Most Bende BMW-je, hamarosan Ommm mester szerelése a nagypókról, Karotta is nemsokára jelentkezik, Winklerről is rég hallottunk, hogy mi a helyzet a Mercuryval :) Lesznek itt még jó posztok! Várom! :)

Garp 2010.05.23. 09:18:44

"cserébe megkapja a rádiómat, ami ugyan korhű, de nem eredeti, mert csak előkészítéssel rendelték a kocsit, nem volt benne rádió." - már látom előre, a szépen kiglancolt bömbit sokan megnézik majd a találkozókon. Az emberek 60 százaléka összesúg: a Bendének még rádióra se futja! A 30% észre sem veszi a lukat, a maradék 10% meg elismerően bólogat: ó, igggen, ez így autentikus, hisz a gyárból is csak előkészítéssel jött ki! Bááázzzz :). Ha ez így marad, esküszöm lenyalom a saját hajam. Zsigeri autóbuzéria a javából.

Gomulka Béla 2010.05.23. 09:20:58

A béemve elromlott, a Prokee megcsinálta, és most jó. Hol itt a szaroskenyér? Hol itt az élmény? Egy veterános posztnak annyira szórakoztatónak kell lennie, mint egy zaftosabb nyilvános kivégzésnek. Kockacukrot a tankba!

(Az tényleg árt, vagy csak városi legenda?)

abes 2010.05.23. 09:21:00

Mester! Helyesírásból: 1

Mi a tökömért nem lehet az elkészült szöveget egy wordben ellenőrizni.

Egyébként jó a cikk.

Bende Tibor 2010.05.23. 09:24:45

@Ádán: Az az ABS és fényszórómosó és egyebeket tartó kasztnielem a motortérben, nagyon nevettem, amikor megláttam

Devil2 2010.05.23. 09:27:06

@prokee: Semmi hír a 730i-ről?! Megy már minden henger benzinnel? Please, post it.

dennisthemenace 2010.05.23. 09:28:18

Nekem ez szurt szemet; "amit a muszaki vizsgan leszakitottak"..
M I C S O D A ? ? ?

Bende Tibor 2010.05.23. 09:31:53

@dennisthemenace: Kicsit lógott az alja, és amikor nyitották volna a gépháztetőt, meghúzták azt is. Így.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.05.23. 09:32:40

@Devil2:
Lesz, lesz. Benzinüzem már megoldva.

Garp 2010.05.23. 09:33:46

@dennisthemenace: megakadtam én is rajta, de mit csodálkozol? :)

OFF Tegnap vittem műszakira az Octaviat. Pénteken beállíttattam a fényszórókat baloldali közlekedésre, meg kapott 1-1 prizmát mindegyik oldalra. Min bukott meg a zautó? Jobb fényszóró, meg h nem vettem le a dísztárcsákat és nem tudták ellenőrizni a kerékcsavarokat. Ez utóbbiról nem tudtam, h le kell vegyem, de mint megtudtam, ez annyira alap dolog, h elfelejtették megemlíteni. Holnap viszem vissza a pilácsállítóhoz reklamációra. Új időpont megvan, re-test plusz €21. OFF

evil. 2010.05.23. 09:45:36

Jó kis cikk, egyébként így van ez :) ha elkezdünk vmit megcsinálni, legyen az egy csavar meghúzása, akkor mindig az egész napot a kocsban/alatt töltjük, mert valamint mindig találunk :) viszont hazafelé a jobb autó tényleg megfizethetetlen :)

karlov 2010.05.23. 09:58:04

Nem lesz vége a szerelésnek soha de ezzel gondolom tisztában vagy.Hiába a gondos gazda,garázs,miegymás az idő megesz mindent.
De ez azért így szép ahogy vagy,gondolom nem lesz patika minőségű ,inkább csak üzembiztos napi használatra.
Majd ha nagy leszek nekem is lesz csak két ajtóval kevesebb és két hengerrel több lesz benne és talán még teteje se lesz...ha egyszer majd rám tőr a kapuzárási pánik(no meg elmúlik ez a válság vagy mi).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.23. 10:28:05

szép állapotban van akaszni a korához képest.Minimális rozsdák vabbak rajta.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.23. 10:30:33

"Eddig a mérleg: kell egy generátor csavar, meg kell igazítani a kipufogót, a váltókonzolba kell egy pár távtartó, meg rugó, alátét, egy váltószoknya, egy váltókar, ezek nem szépek, régiek. Kell előre két ülés. Az átnézés eredményeképp kiderült, hogy a biztonság kedvéért az összes lengőkar csere, de legalább a szilentjeik. Nem ártana egy szett lengéscsillapító, meg rugó se, ugyan nem ül a segge, de biztos ami biztos. Kuplungozni hamarosan kell majd, fent fog."

alsohangon 500e HUF?

kovacsjozsefjanos 2010.05.23. 10:35:22

Efrájim Kishon vagy KishonT Ferenc. De mindegy, szívemet melengeti, hogy valaki hivatkozásként használja, mint kicsiny családunk...

cmyk 2010.05.23. 10:37:00

Sziasztok! Légyszi a rengeteg elgépelést, helyesírási hibát valaki javítsa ki, mert erősen rontja az olvasási élményt!
A verda nagyon tetszik, irigyellek, hogy meg merted venni. Sok szerencsét hozzá!

Leadfoot 2010.05.23. 10:40:09

Lassan a fél belsőség ott fekszik a Bimmer alatt. :-D

Lassan Tibbynek is kijár a titulus, legyen ő a WD40 Michael Flatley-je.

szuledenes 2010.05.23. 10:55:12

Az esti órákban a javitást lemondó szerelők védelmében:
Az adott feladat gondos kivitelezésének legfőbb akadálya gyakran a gépkocsi tulajdonosa.-"Még ma kellenre az autó kijavitva!"
Aki csak egy kicsit is jártas az idősebb autók javitásában,nem vállal aznapra semmit.Már egy fékbetétcsere is torkolhat pillanatok alatt féknyeregfelujitásban,vagy Mercedes w 123-nál egy olajszüröcsere kapcsán egyszer csak szembesülünk a szürőházfedél megszakadt menetü csavarjával.Az aznapra kitüzött határidő serkenti a hanyag munkavégzést.
Én sem kezdtem volna el a BMW kipufogóügyét késő délután,a szerelés során vélhetően felmerülő egyéb problémák terhe alatt.

Colour of silence (törölt) 2010.05.23. 11:05:22

(Szerintem az a "Fogjunk együtt a majrévasat" egy kicsit sántít. Jó lesz az "Fogjuk együtt a majrévasat"-nak is.)

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.05.23. 11:27:09

@Leadfoot: :D Ezt most elképzeltem ,amint Tibby egyenes derékkal ropogós táncot járva fújkálja össze-vissza a wd-40-t :DDD

tükörfúró 2010.05.23. 11:50:13

Kipufogót hegeszteni eleve gány, ahogy hegesztgetik csak egyre rosszabb és rosszabb lesz.

A kipufogósok 100%-a meg mit tud? Hegesztünk..mindent..mindenhez....és még a jobb eset az a 10% aki legalább TUD hegeszteni..mert az se mindegyiknek megy..

tükörfúró 2010.05.23. 11:54:27

@szuledenes: A szerelő azért szerelő, hogy megszerelje, érted, kezet széttárni kisöcsém is tud, ahhoz nem kell mestervizsga meg vállakozás..

Jahogy pl a helicoil menetjavító "tulnagy beruházás", akkor nincs meg a kellő nyereség, ha csak egy csóró öregautóst vállaunk be egy napra, mert "nehogy szívjunk"..

És akkor ez igy egy önmagát fenntartó örök körforgás, a sok botcsinálta tákoló gányszervizes és általuk 500%-al túlszámlázott, tesséklássék elvégzett vagy el sem vállalt munka körül...

Phrascarica 2010.05.23. 11:54:47

@nem kéne...: ja, 200-ból, ha mindenből megveszed a legalját, és ingyomba dolgozik neked mindenki :)

Phrascarica 2010.05.23. 11:57:04

...persze mindezt a legnagyobb kedvezménnyel megspékelve.

nem kéne... 2010.05.23. 11:59:44

@phrascarica:

azt azért elfelejted, hogy nekem is valami egészen hasonló autóm van, mint tibinek.
tudom, mi mennyibe kerül.

=Daniken= 2010.05.23. 12:01:08

Hát Tibby: innentől menthetetlen vagy. ha esténként ott állsz majd a kocsi mellett egy pohár vmivel, amíg a család ott vár a vacsorával, nyugtázhatod, hogy végleg megfertőzött:-DDD

tükörfúró 2010.05.23. 12:01:53

@phrascarica: ébredj már fel ember, ülésből nyilván nem a gyári újat rendeli majd, a szilent egy filléres gumidarab tkp. akár magyar kisipar legyártja gyári minőségben.., te miről beszélsz ugy mégis?

Phrascarica 2010.05.23. 12:02:05

a Sachs kupplung készlet Unixnál 68eFt
Lengéscsillapító szintés Sachs 60 és 80 ezer/pár, ez így már 200 felett van :)

Phrascarica 2010.05.23. 12:04:51

@tükörfúró: meg ingyen be is mászik? JA! Ebredj már fel, nem is gyárit írtam, csak egy Sachsot!

Phrascarica 2010.05.23. 12:09:08

@tükörfúró: "magyar kisipar legyártja gyári minőségben"
Valószínűleg, az csak egy darab gumi, mindenféle specifikáció nélkül, ahogy a Móricka azt elképzeli!
Megcsavarom jobbról, balról, ugyanolyan mint a gyári! LOL

nem kéne... 2010.05.23. 12:20:04

@phrascarica:

kuplungot legutoljára tizenötért vett egy ugyanilyen motoros barátom.
újat.
sachsot.
sachs lengéscsillapítót hatvan per párért vegyen a kurvaanyja, ha van bilstein negyvenötért.

tükörfúró 2010.05.23. 12:28:23

@phrascarica: Ez innentől ideológiai vita, nem mennék bele joban.

Tömegek közlekednek naponta országszerte millio km-eket igyugy fillérekből szervizelt (fogjuk rá) öreg romokkal.

Egy kb teljeskörüen, lehetőségekhez képest, akármilyne szerény nem gyárias alkatrésszel jóra rendbehozott példány kifejezetten a legjobb és legbiztonságosabb "krémnek" számít, sok 3-6 éves "újkocsi" nagyságrendekkel szarabb állapotban van.

Tapasztalatom szerint.
Szived joga ,hogy másképp gondold, ez innentől topikai léggömbhámozás, különösebb cél, értelem, vagy bármiféle apropó nélkül.

Annyiban IGAZAD VOLT, meg lehet csináltatni 200ból söt valoszinő 600bol és 1millio200ból is.
Ja.

Sőt ha az egész autón MINDENT, beleértve a kasztnit 100%-osan a gyár 0km-es speckojára akarjuk hozni, akkor lehet, hogy 5 millio is KEVÉS volna.

De ezt full OEM restaurálásnak, és nem javításnak, üzembentartásnak hívják.

szuledenes 2010.05.23. 12:33:11

@tükörfúró: tükörfúró: Nem értem a felindultságodat! Én csak annyit bátorkodtam megjegyezni,hogy egy délután javitásra leadott gépkocsit nem a legnagyobb öröm még aznapra elvállalni,pontosan a nem várt események felmerülése végett.
Azt pedig,hogy mennyire nyereséges egy-egy öreg autó tisztességes szerelése a szétszedés kapcsán folyamatosan előkerülő egyéb hibák tükrében,azt a fantáziádra bizom.

Phrascarica 2010.05.23. 12:39:31

@nem kéne...: ja ott van bilstein 45-ért ahol sachs kupplung 15-ért ugye? Persze bontóban megkaphatod ennyiért, de az éppen annyira fasza mint a most bent lévő!
"sok 3-6 éves "újkocsi" nagyságrendekkel szarabb állapotban van." valószínűleg, ha olyan szervizbe hordták ahol ránézésre jobb szilentet gányolnak mint a gyári :)

Phrascarica 2010.05.23. 12:42:50

"Egy kb teljeskörüen, lehetőségekhez képest, akármilyne szerény nem gyárias alkatrésszel jóra rendbehozott példány kifejezetten a legjobb és legbiztonságosabb "krémnek" számít"
Isten mentsen az ilyen KRÉMEKtől vagy inkább varitykolt pudingoktól, ilyeneket a szomszédom szokott csinálni, aki a már 1.5 mm-rrel méret alatt lévő féktárcsa mellé berakja az új betétet, "hogyha elment 200ezret elmegy az még 100-at" felkiáltással ;)

tükörfúró 2010.05.23. 12:45:29

@szuledenes: Nem vagyok felindult, jöttél az óhéber szöveggel, hogy egy olajcsere(!) majd micsoda katasztrófába torkollik, mondjuk menetet kell javítani.

Húha. Esetleg dolgozni kell, és picit megizzadni, nahát, micsoda meglepő..

Ez a látatlanba nem vállalom, erőst kortünet, kb avval analóg, mikor megkéred a "mestert", hogy igy vagy ugy csinálja, őmeg jusztis ugycsinálja, ahogy neki az egyszerűbb, sőt még neki áll feljebb.

Na ezért szerelek én ősidők óta mindent magam, falazástól a gázkészülékig, mert tudom azt, amit én magamnak csinálok az ugy tisztességesen lesz elvégezve, amire meg megbízok valakit, az egyet fog nézni, mennyi pénzt tud mennyi idő alatt, minnél kevesebb erőfeszítéssel keresni.

NYISZI 2010.05.23. 12:48:19

Minden embernek aki régi autót újít fel mélységes tiszteletem!!!
Legyen az Trabi,Bmw,Ponton Merci,vagy Rolls. Csináltam már én is egy 78-as bogárral. Nagy élmény minden perce ,még ha annak idején idegeskedett is az ember...

nem kéne... 2010.05.23. 12:50:34

@phrascarica:

minek is vitatkozzak veled, se tibinek, se nekem nincs se e28asunk, se nem kerestünk még hozzá alkatrészt soha.
neked van igazad.
elnézést.

Phrascarica 2010.05.23. 12:52:57

@Gyurma73: én nem szoktam venni, a szervizben minden van ;), de gondolom máshol sem sokkal olcsóbb ebben a minőségben, legfeljebb ha találták...

tükörfúró 2010.05.23. 12:53:40

@phrascarica: És elmegy. Merthogy láttam kinyilni már tárcsát, ami kb a névleges max kopás kb 5szöröse(!), és még ugy is jártak az autóval tovább, kicsit darált a fék, nohát.

Nem mondom, hogy ez egy dicső példa, mert kb az állatségok legalja, de jol mutatja, merre fele is hajlik az autóipar keze, mikor az ilyen csereperiódusokat meghatározzák.

Főleg régebben, a luxuskategóriában igaz ez, bőséges, néha sokszoros ráhagyás van, mielőtt valami szószerint közveltenül életveszélyes lesz.
Ma már a költségcsökkentés gyártósori mágusai gondoskodnak róla, hogy intenzivebb használattal a gyári futás előtt szétessen minden.

szuledenes 2010.05.23. 12:53:51

@tükörfúró: Félreértesz engem!Természetesen semmi "gondom" nincsen az esetleges menetjavitással. Abban talán egyetérthetünk,ha eközben melletted áll az autó türelmetlen tulajdonosa,aki "csak" egy olajcserére hozta az autót,percenként megkérdezi,mikor lesz már kész,ingerülten telefonálgat a füled hallatára,hogy nem tud elszabadulni a mühelyből,az némileg nyugtalanitó.
Amugy örülök neki,mennyire univerzális vagy és minden müszaki problémádat magad oldod meg,ez ugy látom nem kevés öntudatra ébreszt.

Phrascarica 2010.05.23. 12:55:00

@nem kéne...: akkor villants hol veszel Bilsteint 45e/pár áron, legközelebb én is oda megyek ;)

nem kéne... 2010.05.23. 12:55:24

@nem kéne...:

viszont akkor nem igazán értem, hogy nyolcvanezer forintért mért látok itt magam előtt a képernyőn négy darab vadonatúj bilstein lengéscsillapítót....
bissztos félrehord az üvegszemem.

Phrascarica 2010.05.23. 12:59:17

@tükörfúró: "És elmegy. Merthogy láttam kinyilni már tárcsát, ami kb a névleges max kopás kb 5szöröse(!)"
Tehát akkor kb 3 mm vastag volt a tárcsa? LOL
Ja, én meg láttam a betétet fékezésnél kiesni és utána laposra törni az autót...

nem kéne... 2010.05.23. 12:59:19

@phrascarica:

kétféle probléma létezik.
az enyém meg a tiéd.
az, hogy te szereted drágán megvenni a motyót, na az a tiéd.

nem kéne... 2010.05.23. 13:01:07

@nem kéne...:

ötvenért monroe garnitúra.

nem kéne... 2010.05.23. 13:03:12

@nem kéne...:
húszezerért csak hátsó bilstein pár, mindjárt keresek elejét is.

Phrascarica 2010.05.23. 13:03:33

@nem kéne...: "ötvenért monroe garnitúra."
...az közel sem 45e-ért Bilstein :)
Monroe-val meg járjanak akik 3 hónapra vesznek lengéscsillapítót, én 2X estem még kb 15 éve ebbe a hibába, meg egyszer KYB-ba, az is addig tartott, azóta ilyet kösz nem kérek...

tükörfúró 2010.05.23. 13:05:15

@szuledenes: Nem, fordítva, a rossz, sőt, tulajdonképpen kriminális tapasztalataim vezettek ahhoz, hogy kényszerűségből megtanuljak mindent, amit lehet.

Az autószerelést pl pont ugy kezdtem el, hogy amikor 3adszorra fizettem ki 1,5 havi fizetést a 90es években a 120as skoda generáljára, akkor kezdtem rájönni, az egy dolog, hogy én "széthajtom" az autót, éppen 2évente egy perselygarnitúra, gyűrű, csapágygarnitúra +munkadij épp bele is fért volna..

De vajon miért is van még mindíg alufólia(!) a csapágyakban, miután az autó értékének már kb a dupláját sorozatos állítólagos "generálokra" költöttem..?

Hapci.

nem kéne... 2010.05.23. 13:10:00

@phrascarica: várjál kicsit.
negyvenötért első pár bilstein volt, igaz, nem a vastagszáras b6, csak a vékony, gyakorlatilag oem cseredarab.
ahhoz képest az ötvenért monroe GARNITÚRA, tehát négy darab nehogy már ne legyen alternatíva.
az meg, hogy ki mit szaroz, hit kérdése.
nekem pl az előző autómba monroe került, egyszerre, négy darab.
elég sokat mentem vele, ütöttem is, semmi gondom nem volt vele.
de hát nyilván azt az autót is te vetted, te használtad, nekem semmi közöm nem volt ahhoz se, ugyanúgy, mint az e28hoz.
még egyszer bocsánatot kívánok, kérnék engedélyt meghunyászkodni és apró pici ponttá zsugorodni.

Phrascarica 2010.05.23. 13:13:13

@nem kéne...: "negyvenötért első pár bilstein volt"
Mihez? Hol? Üzletben vagy a Tesz-vesz-en?

nem kéne... 2010.05.23. 13:29:11

@phrascarica:

miről szól a cikk?
e28ról.
nahát akkor ahhoz.
gondolom én.
tudni nem tudom.
a tudás most itt csak a tiéd lehet, te mondtad biztosra, hogy annyiért nincs.

Dennis01 2010.05.23. 13:30:57

@nem kéne...: Apa is ezt mondta, hogy itt mindenki szarozza a Monroe lengescsillapitokat, itt meg majdnem minden szerviz ajanlja oket. Fater Taunusaban voltak Monroe-k, semmi gond nem volt veluk, pedig napi hasznalatban nyustoltuk a kocsit.

Sabc 2010.05.23. 13:35:38

Na szépen összehordta a szél...

phrascarica az egyik véglet, aki úgy gondolja, hogy csak és kizárólag a gyári alkatrésszel nem fog szétesni az autó, minden más szar.
Abban mondjuk van igazságod, hogy a gyári OEM alkatrésszel nagyon mellényúlni nem lehet, mivel annál jobb minőséget nem igazán kapsz.
Viszont azért elég sokféle jó minőségű utánnyomott alkatrészt lehet kapni -nem a legalja török gagyiról beszélek- amiket kis utánajárással korrektnek mondható árakon be lehet szerezni.
Tény, hogy nem OEM alkatrész, de biztonságos lesz vele az autó, és tartós.

tükörfúró a másik véglet.
" szilent egy filléres gumidarab tkp. akár magyar kisipar legyártja gyári minőségben.., "

A magyar kisipar. Gyári minőségben.
Azt bazmeg.
Az ilyen mentalitás miatt vannak olyan állapotban az itthoni öreg BMW-k, amilyenben, mer' "majd a Béla megcsinálja, a Wartburgba is jó vót!".
A filléres gumidarab meg így ebben a formában nem igaz, mert pl. az első kitámasztókar szilent darabja saccperkábé 5000 forint körüli tétel, és kettő kell belőle.

És igen a féktárcsa minimumméret meg hülyeség, azt csak a gonosz alkatrészgyártók találták ki, hogy több féktárcsát eladhassanak.
De te átláttál rajtuk, az egész vasat kifizetted, addig kell vele menni, míg még van belőle.
A végefelé fellépő zaj, az nem hiba, az jelenség.
Háppersze.

Phrascarica 2010.05.23. 13:39:18

@Dennis01: "majdnem minden szerviz ajanlja oket"
Jutalékról hallottál-e?
Az emberek 90%-a észre sem veszi ha rossz a csillapítás, úgy gondolja: ilyen és kész.
Nálam is általában ott borult ki a bili amikor mondjuk a toronycsapágy miatt szét kellett szerelni a cuccot, a lengéscsillapító szára 5 cm-t lógott horizontálisan.

nem kéne... 2010.05.23. 13:44:19

@phrascarica:

jutalék a faszt jutalék.
el kell fogadni, hogy MINDEN autószerelő és/vagy szervíz pénzért dolgozik, egyik sem máltai szeretetszolgálat.
az alkatrészen ugyanúgy pénzt fog keresni, mint a munkájával.
ha egy alátéttel többet el tud adni, már több pénzt keresett.
ezek után meg ha el tud adni lengéscsillapítót, akkor lengéscsillapítót fog ajánlani. azt meg hogy sachsot vagy monroet ajánl, az attól függ, hogy a kereskedőnél, akitől veszi, melyikre van akció.
lényeges műszaki és/vagy élettartambeli különbség nincs.

Phrascarica 2010.05.23. 13:44:21

@Sabc: "phrascarica az egyik véglet, aki úgy gondolja, hogy csak és kizárólag a gyári alkatrésszel nem fog szétesni az autó, minden más szar."
Nem, nem azért írtam. A Sachsot, még elfogadhatónak tartom, a Monroe-t KYB-t már viszont nem (rossz tapasztalat miatt).
A Bilstein meg sokszor drágább mint a gyári, aztán ha jó volt 10 évig jó lesz még 10-ig is a gyári.
A mercimnél sokszor futok olyanba hogy a gyári az olcsóbb mint az utángyártott (akár gyári beszállító is)

Phrascarica 2010.05.23. 13:45:22

@nem kéne...: "lényeges műszaki és/vagy élettartambeli különbség nincs."
:))

e39i 2010.05.23. 13:47:59

korábban nem voltam oda a 90esévek második felénél régebbi BMW-kért , de szép ez a cápa!

nem kéne... 2010.05.23. 13:48:00

@phrascarica:

vigyorogj nyugodtan, leszarom.

Sabc 2010.05.23. 13:50:56

@phrascarica: Ez igazából kicsit vallási kérdés. Monroe-val pl. nekem is volt már rossz tapasztalatom, de van aki meg esküszik rá, mert neki bevált.
Nekem viszont anno a Kayaba vált be, korrekt ára volt és sokat bírt.
A Bilstein és a Sachs vitán felül a top.
És ja, sokszor megdöbbentóen olcsón lehet kapni gyárit, csak az emberek meg se merik kérdezni, mert "jajj, a béjemvéhez minden milliárdokba kerül".
Pl. inkább legyártatja fémből a szétmállott generátorszilenet esztergályossal ötezeré' -az, hogy esetleg oda a gyárban nem véletlenül gumit tettek, és nem tömör fémet, az nemérdekes-, minthogy megvenné gyári újban háromezerért.

Phrascarica 2010.05.23. 13:51:00

@nem kéne...: "kitől veszi, melyikre van akció."
Ezek, szerint Dennis-ék környékén a Monroe mindig erősen akciós. A szerelő ezen kaszál a legtöbbet, mert a listaára ennek a legmagasabb arányaiban...

Bambano 2010.05.23. 13:53:38

Mentem már úgy végig az Andrássyn, hogy minden bukkanón szikrát vetett a szétrozsdált kipufogódob...

Sabc 2010.05.23. 13:56:41

@phrascarica: Nemisaz, hogy akció.
A szerelő keres az alkatrészen. Ez tény.
Nem titok. Hogy mennyit, az attól függ, hogy mennyi kedvezménye van az autósboltban. Ez általában 5-40% között szokott mozogni.
De márkánként nincs különböző kedvezménye, tehát ugyanannyit kap a Lip-re is, mint a Bilsteinre.
Ami meg már egyszer akciós, arra általában a bolt nem adja még meg a plusz kedvezményt, tehát ő ugyanannyiért veheti meg, mint amennyiért az átlag polgár a boltban.

Phrascarica 2010.05.23. 13:58:30

@Sabc: van olyan promóciós eladási verseny is hogy pl: aki megvesz egyszerre 4 garnitúrát az ingyen kapja a protektort (amit rá lehet sózni az ügyfélre listaáron)

tükörfúró 2010.05.23. 14:04:01

@Sabc: "A filléres gumidarab meg így ebben a formában nem igaz, mert pl. az első kitámasztókar szilent darabja saccperkábé 5000 forint körüli tétel, és kettő kell belőle."

Amikor egy olajcsere elfogadható olajjal 20körül van, (és akkor még nem folyik és nem eszi, csak cseréled, se szűrők, se munkadij, se semmi) szerintem a két szilent 10ért bőven "filléres".

A magyar kispart pl Szinvákékkal beszéld meg, miért élnek "gányolásból", (de mondhatnék másik 1000 kisműhelyt), ha negyedáron felújítják a gátlót, az miért "roncsállapot" utánna, én nemtudom, lehet.

A tárcsát, ha méret alatt van, normálisan ki kellene cserélni, ez egyértelmű, sőt nem kérdés.
Nem dupla-tripla kopásig, meg kinyílásig járkálni.

Más kérdés, hogy jobbnak tartok egy éppen méret alá kopott tárcsát még egy garnitúra betétre fennhagyni, ha nem sérült, belülről rohadt, hullámos, megégett, mint a legolcsóbb utángyártottat felrakni azonnal, márpedig általában ez a választás van, marad, vagy legolcsóbbra csere.

Nem az tart ma ilyen autót, akinek mellényzsebből kificcen az uj oem cucc ára, legalábbis általában nem az...

Hogy neked ennyire felvitte a dolgodat a jóisten, annak örülök, spec. én még emléxem olyanra is, mikor nemigyvolt, de az bizonyára még "kevéssé szeles napokon" lehetett.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.23. 14:12:52

ha kijottok ~200e-bol munkadijjal egyutt, az tenyleg nagy fegyverteny lenne.

40% kedvezmennyel hiheto a 60 koruli 4 markas lengescsillapitot, viszont foteleket hol fogtok olcsoert venni, ami nincs szetulve es a karpit/bor is jo allapotban van..

jo munkat a gephez

Ciri 2010.05.23. 14:16:45

@tükörfúró:

"Más kérdés, hogy jobbnak tartok egy éppen méret alá kopott tárcsát még egy garnitúra betétre fennhagyni, ha nem sérült, belülről rohadt, hullámos, megégett, mint a legolcsóbb utángyártottat felrakni azonnal, márpedig általában ez a választás van, marad, vagy legolcsóbbra csere."

Maradjunk annyiban, hogy mindkét "megoldás" egyenlő az idiótasággal. Saját magával baszik ki a jóember minden tekintetben...

nem kéne... 2010.05.23. 14:28:00

@gergo:

én harmincötért adtam el a komplett belsőmet.
hibátlan volt.
többet nem nagyon adnak érte.
mondom:
komplett volt, négy fejtámlával (tibinek ugye csak kettő van...)

Sabc 2010.05.23. 14:32:01

@tükörfúró:
"Más kérdés, hogy jobbnak tartok egy éppen méret alá kopott tárcsát még egy garnitúra betétre fennhagyni, ha nem sérült, belülről rohadt, hullámos, megégett, mint a legolcsóbb utángyártottat felrakni azonnal, márpedig általában ez a választás van, marad, vagy legolcsóbbra csere."

Ezt lehetőség szerint azért ne terjeszd, mert baromság.

"Hogy neked ennyire felvitte a dolgodat a jóisten, annak örülök, spec. én még emléxem olyanra is, mikor nemigyvolt, de az bizonyára még "kevéssé szeles napokon" lehetett.
"

Ezekszerint valahol már találkoztunk, ha máshol nem, akkor itt az információs szupersztrádán.
Igen, volt 1.6D Passatom. És?
Vétel után 3 hónapon belül kihajítottam alóla a komplett futóművet, féket, és kapott mindenből újat, ezenkívül új kuplungot, az összes folyadék és szíj le lett cserlélve, ezenkívül ahol egy kicsit is szivárgott bármi, ott tömítéscsere.
Ja meg persze egy szett új gumit.
Ezek után az az autó engem elvitt kétszer Bécsbe, és egyszer Münchenbe. Hiba nélkül.
Ja meg egyszer hengerfejes lett. Megcsináltam.
So what?

tükörfúró 2010.05.23. 14:35:44

@Ciri: Sok az "idióta" bizony.
Aki nem akarja az újat, a patentet, csak a régit toldozza mindenből, ez ilyen idióta ország, nem akar a fogyasztói társadalom előírásosan működni.
Talán mert nincs miből működnie, tudod a történetet, ha nincs kenyere a parasztnak miért nem eszik kalácsot, navajon,..200éve ittartunk.

De vannak még országok bőven ezalatt is, ahol a xart megszárítják, ledarálják, felhasználják szószerint, merthogy nincsen más, muszáj, ha élni akarnak.

Minden csak viszonyítás kérdése, érdekes látni ahogy néhány emberke itt a nagy öntudattól átjárva csapja magát a földhöz, és szakérti, kit miért hova fúj a szél, neki épp ki az idióta hulladék

Sabc 2010.05.23. 14:36:09

@Ciri: Azért nem. Aki fékalkatrészt akar gyártani, annak elég komoly biztonsági előírásoknak kell megfelelnie, illetve nagyon komoly teszteket is kell végeznie a terméken, erről Prokee tudna mesélni.
Az olcsó az legrosszabb esetben csikorog, esetleg kevesebbet megy el, legrosszabb esetben hamar meghullámosodik.
Extrém esetben mindhárom egyszerre.
De olyan gyártó, akinek a termékét egy hivatalos, jónevű autósboltban árulják, nem fog olyat gyártani, ami balesetveszélyes. Nem is teheti meg, meg nem is érdeke.

BMW /// 2010.05.23. 14:43:41

Szerintem az autó értéke az egyik fő dolog amikor eldönti az ember hogy gyárit akar vagy nem. Meg milyen hosszú ideig tartja meg az autót,mennyire szereti ,érzelmi dolgok stb. Szerintem lehet látni egy alkatrézen hogy egy szar vagy nem. Sajnos sok ember olyat vesz mert hát a pénz.. Ha új autóm lenne mindenképp gyárit vennék, szakszervíz (garancia) meg hát a számítógéphez sem tudna hozzányúlni gondolom egy szaki.. Fontos alkatrészeknél a gyárit preferálom én is. Így hogy régi autó próbálom jó minőséget normális áron.

Sabc 2010.05.23. 14:48:21

@tükörfúró: Ez egy dolog. De itt nem erről van nagybaszó.
A történet arról szól, hogy egy autógyár megszabja, hogy az általa gyártott autót, milyen módon, milyen technikával, milyen időközönként és milyen alkatrészekkel -bár ez kicsit fals, mert a gyárak szerint minden alkatrész ami nem OEM, az a sátántól való- kell szervizelni ahhoz, hogy az autó üzembiztos és biztonságos legyen.
Ez pénzbe kerül. Tény.
Valóban sajnálatos, hogy ez az ország 20 évvel a módszerváltás után is ott tart, hogy sokan becsületes munkából keresett pénzükön nem tudnak rendszeresen szervizeltetni egy autót(meg bármi mást tenni, de ez most nem lényeg), de sajnos ez van.
Ellenben nem kötelező autóval járni.
Tudom az én kurva anyámat, de így van. Nem jár alanyi jogon.
Ha nincs pénz karbantartani, olyan állapotban tartani az autót, hogy se ön-se közveszélyes ne legyen, akkor nem kell vele közlekedni, amíg nem lesz rá pénz.
Amikor nekem 2 éve elfogyott a fékbetét az autómról, egy mérés után a tárcsa is már vékonynak bizonyult, és nekem pedig épp kurvára nem volt 60 ezer forintom egy garnitúra első fékre, akkor szépen letámasztottam az autót arra a néhány hétre-egy hónapra, amíg nem vakartam rá össze a pénzt.

Dennis01 2010.05.23. 14:49:57

@BMW ///: Egyes autoknal en is a gyarit preferalom. De mi van egy olyan autonal, aminek mar a gyara se all, a ceg se letezik?? Olyankor azt kell eldonteni, melyik a legjobb ar-minoseg arany.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.23. 14:58:44

"és nekem pedig épp kurvára nem volt 60 ezer forintom egy garnitúra első fékre, akkor szépen letámasztottam az autót arra a néhány hétre-egy hónapra, amíg nem vakartam rá össze a pénzt. "
kivétel ha munkaeszköz.

Bambano 2010.05.23. 15:00:27

Amikor Csikós irkál ilyeneket, abban valahogy mindig érződik a véres verejtékkel szétvésett nagy vasak szaga meg a küzdés...
Ebben nem volt annyi hangulat...

BMW /// 2010.05.23. 15:01:00

@Dennis01: A Saab példáúl csinál alkatrészeket? vagy most mi van?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.23. 15:01:28

én dolgoztam a bárdinál és rendszeresen hordtam alkatrészt :
Wallis ba.
petrányiba
Sakurába
Wendomba
Tóth autóházba
stb.
volt hogy előhozták a gyárit összehasonlították ha ugyanolyan volt akkor kellet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.23. 15:02:36

egy lefényzezett sárvédőről mond már meg hogy gyári-e vagy sem.ennyit a márkaszervizekről.

ommm 2010.05.23. 15:09:12

Látod, Tibi. Mondtam én: az E28 egyszerű és szerelhető, mindenkinek megadja. Jó lesz ez, mondom neked, jó lesz!

Sabc 2010.05.23. 15:15:58

@Bambano: Mert igazából nem voltak szétvésett nagy vasak meg akkora nagy küzdés. Ez könnyedebbnek mondható hétvégi szerelgetés volt.
Ha gané lennék, mondhatnám, hogy azért, mert ez BMW és nem Mercedes, de akkor Csikós kiherél egy tompa kanállal. :)))

Sabc 2010.05.23. 15:17:42

@phrascarica: Bazmeg, tudod mennyit gondolkoztam, hogy mit jelent a nicked...

:)))

Dennis01 2010.05.23. 15:19:08

@BMW ///: Nem tudom, lehet, hogy az alkatreszellatas helyreallt mar. Itt eltunt az osszes kereskedes a varosomban, egyelore mindegyiknek be vannak deszkazva az ablakai.
En a regi Austinokra gondolok amugy.. :)
Longbridge-et megvettek a kinaiak, ledozeroltak az egesz gyarat..

Bambano 2010.05.23. 15:21:38

@Sabc: de egy jó író a lágytojás főzést is el tudja adni Pearl Harbornak:)))

Phrascarica 2010.05.23. 15:34:43

@Sabc: és fogadjunk hogy most sem tudod mit jelent :)

csöcsfej 2010.05.23. 15:35:33

hát bazmeg, ha egy ilyen egyszerű dologből mártírkodás lesz, a faszomért kell koros autót tartani.
aztán megy a körbenyalás, hősök vagyunk lol.

Doubledeceker 2010.05.23. 15:37:15

Sokan csak nagyon sokára tanulják meg, hogy a gányolás végső soron mindig többe van, mint újat venni.

saját példám, kopog a jobb gömbfej gömbfej csere 5 ropi plusz 4 munka.

Hamarosan kopog megint, megint 9 ropi.

De hamarosan megint kopog, végül kiderült, hogy ja a lengőkarban lóg már a gömbfej, végül vettem egy komplett lengőkart 15-ért.

Dettó a lengéscsillapítók is, 32 ezerért felújítattam mind Szivákinál, most 4 új van benne.

Lássuk csak a féltengelyt is, ja igen felújítattam, 15-ért, most bontott van benne 20-éert, ami azóta is megy.

Az olcsóbb midig dárgább lez hosszú távon, én is csak nehezen tanultam meg.

Doubledeceker 2010.05.23. 15:40:08

Ja megcsináltattam a hűtőt is 11-ért, végül egy fél év múlva vettem úja 25-ért.

Szóval minden gányolásra kidobott pénz, valóban kidobott volt, ja és még bosszantotta is magam.

csöcsfej 2010.05.23. 15:40:39

@Nandi29: felújíttatni ne röhögtess, kibugázod bontóból.
ha az se, akkor veszel újat, szopó de kell.

tükörfúró 2010.05.23. 15:44:36

@Sabc: Természetesen mindig töltő légtelenítő készüléket használsz a fékhez és fékpadon ellenőrzöd minden megbontás után, merthogy a gyár évtizedek óta szigoruan ezt írja elő...

Rengeteg baleset is van ezek miatt, indokolt az aggodalom!

Sőt, normálisan már a 90es években el kellett volna pusztulnom, amikor örültünk egy rommákopott bontott tárcsának, ha nem volt megégett és nem ütött, merthogy ujonan max skoda-zsigulialaktrészt, a bárdi meg egy kis autósbolt volt a sarkon..

Azért mégis ide fút a szél, ebbe a puccos 21.századba, elnézést.

Megtiszteltetés, hogy ennyit tanulok itt ebben a blogban, ilyen kitünő rutinos szakemberektől!

Nem is szabad itt kóklerkedni, házilag bontani, javítani, meg zsiráfot építeni, tök igaz, mindez balesetveszélyes, életveszélyes, szabálysértő redneck tempó, include bontott fékek beépítése, sőtmég jopénzért eladása, förtelem.

Nemsoká ugyis végleg visszafuj a szél ahova való vagyok

Sabc 2010.05.23. 15:48:28

@phrascarica: Nem egy frászkarikát nem. :)

Phrascarica 2010.05.23. 15:50:35

@Nandi29: "Szóval minden gányolásra kidobott pénz, valóban kidobott volt, ja és még bosszantotta is magam. "
Na pont ezért inkább megveszem a gyárit minthogy hetekig stresszeljem magam a rossz minőségű alkatrészek miatt.
pénteken voltam márkaszervízben futóművet állíttatni (biztosító fizette) 2 órát dolgozott rajta egy ürge (néztem az ablakon keresztül). Előtte volt egy kisiparosnál, 15 perc alatt volt meg, mondjuk jó sem lett akkor, és fele annyiba belekerült, na így már tényleg sok.

Sabc 2010.05.23. 15:55:37

@tükörfúró: A gányolás általában szükségmegoldás és/vagy hozzánemértésből adódó dolog. Ez egy már-már történelmi múlttal rendelkező fogalom.
Kis hazánk viszonyai között nagy hagyományai vannak. De ezzel még úgy együtt is lehet élni.
A nagyobb baj az, ha erre büszkék vagyunk.
De mindegy, állapodjunk meg abban, hogy nagy egyetértésben nekem bizony a kurva anyámat, te meg járj tovább méretalatti bontott féktárcsával, és mivel útjaink vélhetően soha nem keresztezik egymást térben és időben, így mindenki boldog lesz.
Ámen.

Sabc 2010.05.23. 15:58:06

továbbá még azt szeretném leszögezni, hogy a nem minden esetben gyári technológiával történő javítás és a gányolás között azért éles határvonal van.
Lásd például szarrákopott bontott fék vs. hagyományos pumpálós légtelenítés.

karlov 2010.05.23. 16:04:01

Ennyi eszementet...
Nem kell sírni,ríni,hogy szar az élet ...
Ha nincs pénzed banánra ne tartsál majmot...
Azon vitatkozni,hogy melyik a jobb a régi kopott vagy az új olcsó után gyártott.Meg ,hogy mindent maga csinál hát lelked legyen rajta "ezer mester".
Reggel házat építek délután meg megigazítom Pakson a kettes reaktort...
Mint a bagoly Huhúúúúú.

somlói galuska 2010.05.23. 16:30:44

@Sabc: "Ha nincs pénz karbantartani, olyan állapotban tartani az autót, hogy se ön-se közveszélyes ne legyen, akkor nem kell vele közlekedni, amíg nem lesz rá pénz."

Szép mondat, és mondjuk igaz is, de azért a folytatásból arra következtetek, hogy te kicsit túlzásba esel.Azért, mert valakinek a megengedett 20mm helyett 18mm vastag a féktárcsája, még nem egy 4 keréken guruló tömegfegyver.
Tudsz ilyen balesetről esetleg?

Az én tapasztalatom az, hogy akinek öregebb, kopottabb, bizonyos dolgokban elavultabb autója van, az óvatosabban közlekedik, nagyobb féktávot tart, derékszögű kanyarba nem úgy fordul, mintha sínautóval menne stb stb...
Ne a vékony féktárcsáktól félj, hanem a "szuper autókkal" közlekedő ittas, és(vagy) drogos felelőtlen f...októl.

tükörfúró 2010.05.23. 16:34:32

@karlov: Oké, következő életemben igérem tartom magam ehhez a filozófiához, még pár évig otthagyom a fél fizetésemet egy skodaszerelőnél, 30évesen is 4en fogunk a szüleimmel lakni 2 szobás lakásban, mert házat csak vizsgás kűműves építhet, vakolhat, borkolhat, sőtmitöbb, adóbevallást sem írok többet, végülis nem vagyok sem mérlegképes könyvelő, sem ügyvéd, mégcsak közgazdász sem, az összes bútoromat az ikeában veszem, ha nincs pénzem bútorra, majd a két ablak közt kifeszített, odacsomózott spárgán lógnak a ruháink, igyekszem megfelelni az elvárásoknak na.

somlói galuska 2010.05.23. 16:40:51

@phrascarica: "2 órát dolgozott rajta egy ürge (néztem az ablakon keresztül). Előtte volt egy kisiparosnál, 15 perc alatt volt meg,"
Nos a helyzet az, hogy ÁTLAGOSAN kb 45 perc egy futómű állítás.
15 perc alatt nem tudom mit csináltak, mert annyi idő alatt még a műszereket sem rakják fel(mivel előtte át kell nézni a futóművet, hogy nem lóg e valami+ keréknyomás ell.+emelés)
2 óra meg elég hihetetlen, mert általában szabott áron dolgoznak(nem órabér) így nem érdeke a szerelőnek, hogy húzza az időt...xoval vagy tanuló volt aki csinálta, vagy nem csak futómű állítás volt, hanem cseréltek is valamilyen alkatrészt.
Vagy kamuzol...de gondolom ezt kizárhatjuk:)

karlov 2010.05.23. 16:48:37

Ez nem háború ,csak ezt sokan elfelejtik.Itt mindenki "küzd" csatázik valakivel...
De szerintem nem a gányolás a megoldás mert ez az akárhonnan is nézem.
Nyilván van amit megtud az ember fia maga is csinálni, no de mindent?!
Aki mindenhez ért az általában semmihez.
Ezután már csak az jön,hogy "majd megoldjuk okosba"Meg lemutyizuk
Én nem kell leugrani mindenki szeme láttára a Ferenc Jóska hídról.

romesz 2010.05.23. 16:50:52

"Most, hogy bejött a hidegebb idő, mintha nem lenne elég meleg a hűtővíz. Csak megnézem valamelyik nap azt a termosztátot is."

Eloszor azt nezd meg, hogy van e benne eleg hutoviz.
Az egyik BMW-en hosszu ideig volt hasonlo gondom. Nem melegedett fel rendesen, ha parkoloban megalltam jaromotor mellett a futesem hideget fujt. Viszont barmikor neztem a hutovizet mindig azt mutatta, hogy van benne eleg. A vegen megis kiderult, hogy keves volt a viz a rendszerben, mikor radiatort cserelt benne a szerelo, nem levegoztette rendesen le a halozatot.

nem kéne... 2010.05.23. 17:11:49

@somlói galuska:
"Az én tapasztalatom az, hogy akinek öregebb, kopottabb, bizonyos dolgokban elavultabb autója van, az óvatosabban közlekedik, nagyobb féktávot tart, derékszögű kanyarba nem úgy fordul, mintha sínautóval menne stb stb..."

he?
és ez így jó?
nebasszálmárfelidegilegléccives.

Ne a vékony féktárcsáktól félj, hanem a "szuper autókkal" közlekedő ittas, és(vagy) drogos felelőtlen f...októl.

???
meg a zsidóktól a cigányoktól, a buziktól, a négerektől, a szlovákoktól, a románoktól, a kínaiaktól, a szuzukisoktól és úgy általában mindenkitől.
nem igazán értem ezt az átkötést,
hogy a picsába jön az elhanyagolt autók témájához stólbuci?

romesz 2010.05.23. 17:18:39

@phrascarica: "Jutalékról hallottál-e?"
nem kapnak jutalekot a szervizek. Viszont ha nagyobb tetelben vasarolnak alkatreszt akkor olcsobban kapjak meg. Mivel az emberek nagy resze kispenzu. Igy az olcsobb alkatreszt fogjak valasztani ha a szervizes megkerdi tole melyik kell.Tehat eleve azt is fogja ajanlani es azert is mert szeretne visszakapni az alkatreszben allo penzet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.23. 17:23:09

Ugye milyen jó szerelni? :)

Amúgy az "odafele jó" poén hatalmas volt, már hogy Bende beszopta :D

gnme 2010.05.23. 18:05:05

A gyári technológia az melyik gyár technológiája?

Mi az hogy gyári technológia?

= szvsz egy szófordulat amit az használ, akinek lövés nincsen, hogy száz partnercég százféle utasításhalmaz és szabvány szerint állít elő és szállít be oda, ahol csak összerakják az alkatrészeket a belső utasításhalmazok szerint.

Tibby ugye gyári technológával lettek meghúzva a csavarok? ..mert ha nem, az egy gányolás b+, mese nincs

somlói galuska 2010.05.23. 18:39:13

@nem kéne...: jól van-e, hogy óvatosabbak a régi autósok? miért ne lenne?
nem azt mondtam, hogy roncsok, bontószökevények, hanem elavultabb, öregebb autó...legyen tisztában mindenki az alatta levő autó képességeivel, határaival, azt tartsa tiszteletben, akkor kisebb az esély a balesetre.(én is jártam moszkviccsal,ladával,és pl.nem akkora féktávot tartottam, és nem volt akkora kanyarsebességem emlékeim szerint, mint a jelenlegi, 8 éves, felső(bb) kategóriás autómmal)

stólbuci vs. vékony féktárcsa?
Most éppen szegény buci az ügyeletes rossz fiú,de több ezer buci szaladgál az utakon..és biztos van pár ezer vékony tárcsa is..melyik okoz balesetet?(bizonyítottan)
Így sem érted?

swt (törölt) 2010.05.23. 18:48:11

@Sabc: "a gyárak szerint minden alkatrész ami nem OEM, az a sátántól való"

...es ez nem veletlen. Mert az autogyar minimalis keszletet tart, ezaltal garantalva, hogy te mindig a legujabb verziot kapod minden komponensbol. A nagyker raktaraban meg lehet, hogy 2 evet ott rohadt egy gyujtotrafo - amely ido alatt volt 3 revizio, meg 2 silent update - te meg vakarod a fejed par tizezer km utan, hogy mitol adta be a kulcsot a markas, vadiuj trafo.

ommm 2010.05.23. 18:50:04

@gnme: Leginkább a gyártó által megadott lépéseket követve, szerszámokat, alkatrészeket használva. Az lesz itt a főlényeg.
Van abban valami, amit mond...
Tudod mit? Az alaposság és tisztesség, na az kéne leginkább, hogy gyökeret verjen. Csak ebbe a morálisan laza talajba nem könnyű...

Ezért van igazán kevés, megbízható szerelő.

swt (törölt) 2010.05.23. 18:58:01

@phrascarica: Na most erre en is johetnek, hogy itt mindenki hulye, mert en meg nulla forintert szerzem mindezt.

Csak eppen ennek ugyanannyi koze lenne egy atlagember szamara elerheto vegfelhasznaloi, piaci arakhoz, mint a 15 ezer forintos Sachs kuplungkeszletnek.

Lofasz.

gnme 2010.05.23. 19:00:43

@ommm: + kapcsolati tőke.

- cső proki kéne szerelni

- hozzad megcsináljuk

Én általában ezzel szembesülök:

- csókolom kéne ez-meg-ez meg ez ilyen meg ilyen hosszban, ilyen meg ilyen minőségben
- nincs
- de régebben tartottak, nem rendelnek után, ha elfogy?
- nem
- nem is importálják ha megrendelem?
- nem

Nah ... dógozzá ilyen környezetben!

swt (törölt) 2010.05.23. 19:00:59

@ommm: "Az alaposság és tisztesség, na az kéne leginkább, hogy gyökeret verjen."

Meg az, hogy szerelokent nem kepzelem magamat gepeszmernoknek.

karlov 2010.05.23. 19:19:05

Forradalom lesz egy kipufogó cső szerelésből.
Mert ugye a szerelő az szereljen ,a mérnök tervezzen,a szakács meg főzzön és ha elromlik a kocsija vigye a szerelőhöz.
Ja és mindenki adjon számlát,vállaljon a munkájáért garanciát.Ha gond van ne a szarakodás legyen ,hanem kérjen elnézést és javítsa ki a munkáját....
Mondom ez már forradalom.

ommm 2010.05.23. 19:59:17

@swt: ...de inkább az előbbi. Mindenkinek könnyebb lenne.

somlói galuska 2010.05.23. 20:44:19

@karlov: jól látod:)ez amiről te írsz pl Svájc:) a lotto 5 -ös birtokában azonnal oda költöznék:))

12csab 2010.05.23. 20:59:00

Én akit ismerek karosszériást az maga az álom.
Egyszer a kislányommal vittem hozzá a családi trabit, haza akart vinnni ,hogy ne keljen annyit sétálni a picurral..
na ez a szerelő :) olyan küszöböt hegeszetett ,hogy jobb lett mint a gyári :)
és nem húzta a száját a majdnem 20éves kocsira

Dennis01 2010.05.23. 21:14:09

@12csab: Apam egyszer bement egy alkatresz boltba, mondta, hogy Fiat Argentahoz ez meg ez kene. A boltos erre: "Minek tart ilyen szart.."
Faterom mondta is, nem a velemenye erdekli, hanem tart-e alkatreszt, de ilyen helyrol nem vesz alkatreszt aztan kisetalt. Egyesek igen fenn hordjak az orrukat ha oreg autorol van szo...

Sabc 2010.05.23. 21:46:53

@swt: Meg még az is, hogy a gépészmérnök egy internetes oldalon ne képzelje magát kisebbfajta istenségnek.

Egyébként megjegyzem -bár vajmi kevés köze van hozzá bárkinek- hogy gépészmérnöki karra járok Győrben, meló mellett.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.23. 21:57:27

Mindenképpen jó érzés, mikor az ember bensőségesebb viszonyba kerül az autójával és az a saját keze munkája által lesz jobb.

Leírhatatlan érzés.

Gratulálok Bende! Jól választottál és jól állsz a kérdéshez. Le a kalappal!

swt (törölt) 2010.05.23. 22:10:23

@Sabc: Ezekkel a durcas beszolasokkal onmagadat szopatod, mert arkot asol sajat magad, es azok koze, akiktol tanulhatnal.

Persze en aztan leszarom, hogy mit csinalsz.

morcosboci 2010.05.23. 23:29:59

ti tökhülyék vagytok. Mind. Ilyen hülyeségeken felhúzni magatokat. A laikus vitatkozik a szerelővel az meg a gépészmérnökkel. Ezek közül a szerelő tudja, hogy mit beszél, a többi meg azt hiszi, hogy tudja.
Egyébként nem gondoljátok, hogy Magyarországon megy az igazi gányolás. Fejlettebb fogyasztói társadalmakban ahol az autó nem érték hanem eszköz vagy utcakép na ott megy az igazi gányolás. Mert a tulaj nem ért hozzá, a szerelőt nem érdekli, a műhelyvezetőt meg pláne nem. Én pl ha elcseszek valamit és az autó visszajön, hogy beszart a motor akkor adunk egy árajánlatot motorcserére. És nem történik semmi velem, nem hív be a főnököm az irodájába, hogy irgumburgum. Ezek után én mennyire figyeljek oda, hogy minőségi, szakszerű munkát végezzek?

nem kéne... 2010.05.24. 00:22:31

@swt:

és akkor mi van?
a két évvel az előtti specifikációnak MEGFELELŐ alkatrész szar volt?
ez meredek dolog pont olyantól, aki elvileg tervezi ezeket, nem gondolod?

boogee 2010.05.24. 06:28:30

Gratu,jó kis WD40 reklám!

plasticar2001 2010.05.24. 09:55:42

én éppenséggel műanyagjavításból élek. Tudom, tudom, ez aztán mindennek a teteje, ördögtől való dolog, mert ez aztán a nem gyári technológia!!
Én mégis azt mondom, NE FÉLJETEK!!!
Ha nem gyári új lökhárító lesz a béjemvén elöl 200k-ért, hanem a tizedéért megcsinálom, még van esélyetek, hogy túléljétek a következő éveket!!Terjesztem a gonoszt, naponta!!!!

plasticar2001 2010.05.24. 10:01:34

Ja, és tessék megvenni a 27 éves nissan sunnyra a gyári alkatrészt!!!!!
Nem baj hogy annyiba kerül, mint a kocsi!!!
Elvégre TI akartok itt luxuskodni, nem muszáj kocsival vinni a gyereket télen oviba!!Ott a busz!! Franc a nagyzolós pofátokat, kocsi mi??Gyárit azonnal és kész!! Majd nem adtok párizsit a kicsinek, elvégre valamit valamiért!!!
Szólottam, jöhet az anyázás, uff!

mtk001 2010.05.24. 10:14:29

Hajrá Bende !
Így kezdődik a valódi autóőrület.

Szsrobert 2010.05.24. 10:26:36

@morcosboci: "Fejlettebb fogyasztói társadalmakban ahol az autó nem érték hanem eszköz vagy utcakép na ott megy az igazi gányolás."

Ha ez a fejlédés útja, jobb ha más irányt szabunk magunknak.

Rocko- 2010.05.24. 11:06:21

"bömbölő Bömbölő"
:D ez tetszett.

és alakul szépen a gyerek. :)

Rocko- 2010.05.24. 11:08:56

@prokee: :D
BMW assistance. :)

swt (törölt) 2010.05.24. 11:12:05

@nem kéne...: Ne legyel mar ennyire egyszeru. Az, hogy valami teljesiti a specifikaciot, az egy dolog. Az meg egy masik, hogy egy redesign / koltsegcsokkentesi intezkedes / beszallito beszallitojanak hibaja / anyaghiba / hibas gyartasi eljaras / nyersanyaghiba / szoftverhiba / osszeszerelesi hiba / beszallitovaltas / anyamkinja kovetkezteben idonkent olyan komponensek kerulnek le a gyartosorrol, amiknek a hosszutavu megbizhatosaga erosen megkerdojelezheto. Ez ellen egy modon vedekezhetsz, ha olyan forrasbol szerzed be az alkatreszt, ahol garantaljak, hogy mindig a legujabb reviziot kapod, aminel mar az osszes komponensjavitasi intezkedest foganatositottak (neha megesik, hogy meg ez is keves). Egy fuggetlen alkatreszkereskedo viszont mindig kiarulja a raktarkeszletet akkor is, ha ciganygyerekek potyognak az egbol. Es ha betancolsz hozza, es megkerdezed, hogy az adott alkatresz hanyadik reviziojat arulja, meg fogja kerdezni, hogy megis mi a faszrol beszelsz.

Hadd ne mutassam be az osszes kollekciomat azokbol a (markas) komponensekbol, amiket fuggetlen alkatreszkereskedoktol sikerult osszekanalaznia az ismeretsegi koromnek, es par ezer km utan azt mondtak, hogy fapapucs.

img15.imageshack.us/img15/1315/screenshot20100524at110.jpg

Ez nyilvan nem jelenti azt, hogy fuggetlen kereskedonel nem szabad venni semmit, de fogalmazzunk ugy, hogy bizonyos komponenseknel nagyon is erdemes figyelni arra, hogy mennyire "friss" az aru. 2010-et irunk, ma mar az informacio jelenti a hatalmat es az elonyt, nem pedig az, hogy mennyire ugyesen tudod porgetni a villaskulcsot vagy az alkatreszkatalogust. De persze tolem te is azt hiszel, amit csak akarsz.

Rocko- 2010.05.24. 11:19:27

@Gyurma73: nézd, ha autón fékkel baszakodsz, akkor az nem munkaeszköz lesz hanem koporsó.

Rocko- 2010.05.24. 11:20:44

@Rocko-: és ne mondja nekem senki, hogy nincs X összege félre téve, a munkaeszköze (itt értsd autó) karbantartására, mert azt kiröhögöm. az egy komolytalan ember.

Rocko- 2010.05.24. 11:22:59

@Bambano: senki nem mondta, hogy minden szerelésnek kötelező szopó lennie. van amit pikk-pakk megoldasz és van amit nem.

van hogy egy termosztát csere 6 óra, és van hogy egy kipuff csere csak 1. működik ez persze vica-versa.

nem kéne... 2010.05.24. 12:04:47

@plasticar2001:

figyimá, segítesz, csinálsz nekem egy lökhárítót?
:)))
amúgy gyári újat (edének: GYÁRI, ÚJ) vettem rá, mert a régi görbe volt.
mit mondjak.
az új egy kalap szart nem ér.

nem kéne... 2010.05.24. 12:06:08

@swt:

nem a kérdésre válaszoltál, de hát nem is vagyok meglepődve.

swt (törölt) 2010.05.24. 12:14:27

@nem kéne...: Kevered a fejlesztest a gyartassal, bela.

nem kéne... 2010.05.24. 12:15:05

@swt:

de még mindig nem válaszoltál.
béla.

Rocko- 2010.05.24. 12:24:00

@swt: Sabc! fogadd meg jól a tanácsát, magától az árokásó mestertől hallottad!

swt (törölt) 2010.05.24. 12:42:44

@nem kéne...: Minden komponenshez meghataroznak minimalis futasteljesitmenyt. Talalos kerdes: ha a trafo LH-jaban az all, hogy 100tkm, viszont 10tkm utan beadja a kulcsot az ugyfel becses segge alatt, na akkor vajon specifikaciokonform volt-e az a legyartott alkatresz?

Ha a valasz szamodra nem lenne eleg egyertelmu, sajnos megint meg kell kerdeznem, nem volt-e nalatok veletlenul birkozoszar reggelire.

swt (törölt) 2010.05.24. 12:44:11

@Rocko-: Apro kulonbseg, hogy az arokaso mestert ezaltal nem eri veszteseg ;)
Na tovabbi kellemes szarragast mindenkinek.

DeezL 2010.05.24. 12:54:04

@nem kéne...:
ez így van....annak idején én is ilyen voltam:D amikor még a szakmámban dolgoztam... persze nem átvertem embereket csak ha láttam h vmi picit már rosszabb volt vagy kopottabb akkor ajánlottam h azt is cseréljük ki...

DeezL 2010.05.24. 12:55:45

@Sabc:
egyet értek teljes mértékben

DeezL 2010.05.24. 12:58:21

@BMW ///:
figyelj!aki BMW-t vesz az számoljon azzal h az költségesebb dolog..aki meg megveszi és akkor jön rá h drága hozzá sok cucc akk meg nem az autót kell fikázni ha beszarik...
meg nem az olcsó BMW-t kell megvenni nem?

neked milyen BMW-d van?
amúgy érzelmi alapról bezséltél.. nekem a jelenlegi E30asom 13éve van meg 2,5milliómba van...soha nem fogom eladni:D

Rocko- 2010.05.24. 13:37:18

@swt: ó hogyne.
az a legnagyobb buta, aki nem képes beismerni, hogy lehet másoktól tanulni. na mindegy, ezzel a nickkel se fogod megtanulni eztet.

és válaszoljál rendesen @nem kéne...: -nek, ne terelj. nem vagy te birkapásztor.

nem kéne... 2010.05.24. 13:44:00

@swt:

ede.
de most azt bizonygatod, hogy csak a legújabb specifikációjú alkatrész az, ami jó.
oké.
vegyük azt, hogy igazad van.

viszont az eszembe jutott, hogy van egy 2006os autó.
közben történt termékfejlesztés mondjuk 2008ban. emiatt egy alkatrészen változtattak valamit.
mindegy, hogy mit, a réginek ez lett a helyettesítő darabja, ezzel együtt az előző cikkszám megszűnt.
pógár az egyik kereskedésben (nem boltban, hanem márkakereskedésben) beleakad egy 2007 gyártású alkatrészbe.
az ő autójába való, de még a régi cikkszám.
te most azt mondod, hogy a 2006os autóba a 2007es gyártású alkatrész nem szerelhető be, mert lényegesen rosszabb, mint az, ami jelen pillanatban elvileg belevaló.
de azért érzed a hülyeségedet? hogy az autó gyári kiviteléhez passzoló alkatrész nem megfelelő...
akkor az 2006ban mitől volt megfelelő?
teccikérteni.

swt (törölt) 2010.05.24. 15:18:46

@nem kéne...: "közben történt termékfejlesztés mondjuk 2008ban."

A revizio legtobbszor NEM fejlesztes, hanem hibajavitas, ertsd meg!

"de most azt bizonygatod, hogy csak a legújabb specifikációjú alkatrész az, ami jó."

Terden allva konyorgom, fogd mar fel, hogy NEM valtoztatott senki semmifele specifikacion, es az a komponens, ami beszarik parezer km utan, semmifele gyari specifikacionak NEM felelt meg, sem akkor, sem most! Specifikacion egy change request alkalmaval valtoztatnak, hibajavitaskor soha. Fingod nincs azokrol a fogalmakrol, amikkel dobalozol.

"te most azt mondod, hogy a 2006os autóba a 2007es gyártású alkatrész nem szerelhető be, mert lényegesen rosszabb, mint az, ami jelen pillanatban elvileg belevaló."

De, beszerelheto. De ha ismert, hogy fos batchbol szarmazik, es tudhato, hogy nem megbizhato, akkor megis mi a fasznak raknad be? Hogy aztan vetess az ugyfellel meg egyet?

Egyebkent most mondom masodszor, hogy nem feltetlenul valtozik a cikkszam, ugyhogy felesleges alkatreszkatalogus alapjan okoskodnod, talan inkabb az adott alkatresz change historyjat kene lapozgatni, hogy megertsd vegre, mi es miert valtozott (ra fogsz dobbenni, hogy a Bosch 6 generacion keresztul nem "fejlesztett" a tekercseken, hanem egeszen mast csinalt). A szart innentol meg mar tenyleg egyedul ragod tovabb. Egyszeruen semmi motivaciom nincs a rugozasoddal meg az ostobasagaiddal foglalkoznom, ne haragudj. Javasolnam a sarki kocsmat, ott te leszel a vakok kozott a felszemu kiraly, es senki nem fog ellent mondani neked.

swt (törölt) 2010.05.24. 15:26:19

Mindenkinek, aki olyan kurva okosnak hiszi magat az alkatreszreviziok teren, javaslom ezt:
allas.multipressz.hu/index.php?pageid=reszletek&szemelyazon=2011656&featured=1

Ez tippem szerint a Bourns hirdetese. Aztan ha itt tuleltetek a kikepzest, es nem basztak ki, lehet visszajonni a szenzorgyartasbol megedzodve osztani az eszt.

Rocko- 2010.05.24. 15:27:17

@swt: "semmifele gyari specifikacionak NEM felelt meg, sem akkor, sem most!"
kérdés: miért fogadta el a gyár AKKOR?

Sabc 2010.05.24. 16:07:11

@swt: "Terden allva konyorgom, fogd mar fel, hogy NEM valtoztatott senki semmifele specifikacion, es az a komponens, ami beszarik parezer km utan, semmifele gyari specifikacionak NEM felelt meg, sem akkor, sem most! Specifikacion egy change request alkalmaval valtoztatnak, hibajavitaskor soha."

E34 tds gyári műanyaglapátos vízpumpa vs. fémlapátos cseredarab?

nem kéne... 2010.05.24. 16:11:40

@swt

na ede.
kezdünk oda kilukadni, ahova az elején nagyon nem szerettél volna.
szar volt az alkatrész?
értem.
és ezt az alkatrészt, amikor új volt az autó, a hozzád hasonló lánglelkű héroszok foggal-körömmel védték, hogy jó, sőt mi több tökéletes.
aztán kiderül, hogy nem tökéletes, sőt, a hivatalos álláspont szerint még csak nem is jó.
de aki akkor szarozta, amikor új volt a konstrukció, na az egy utolsó gazember volt.

ede.
ezt egy kicsit emésszed.
ha személyeskedés nélkül vissza tudsz írni, várom.
kösz.

tükörfúró 2010.05.24. 21:02:40

és akkror arról még nem volt szó, mikor a fészlift, nagy "fejlesztések"(?) után, életciklus végéhez közeledve SZARABB lesz valami..és az elpusztíthatatlan előd, mint "elavult" kifutott cikkszám eltűnik...aztán mégvalami silányabb lesz..aztán mégvalami...aztán kijön az új modell...a régit cseréjjed ám, dehamar...jééé...

énkérekelnézést.. :)

gnme 2010.05.25. 11:58:45

bele lehet szarni a lasztenheftezésbe, ha a gyártás ezer kilométerre van a tervező asztaltól (,,vagy többre, más nyelven beszélő svájcisapkás, szalonnás, gyógyszeresdobozos hirtelen felemelt épületekben)

23-28 éves főiskoláról kikerült emberkék tömege írkálja ezeket (azok még nincsenek iégve a napi 10óra cad előtt üléstől..),,, többiek életkornál fogva magasabb pozícióban eszik a sütit a kantinban

gyerek leír valamit (lehet másnaposságtól büfögve..) aztán abból hogy mi lesz ott azon a helyen ahol gyártják a svájcisapkások és röhögnek a rajzokon ,, ki tudja

ezért jó az, ha hagyományai vannak a gyártásnak azon a helyen ahova egyáltalán kiadják (nameg be tudják fizetni az emberek a sárga csekkeket és nem döglenek mellette éhen a "gyárban")

(tehát nem a közeli faluba, mert a prokurist hozott pálinkt, hogy ők ezt leöntik és megesztergálják délutános műszakban, ahol köztudottan zsebbe fizetik már a munkabért)

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.05.25. 15:19:45

ez szép meló lehetett, grat

devisionhun 2010.05.27. 12:35:51

Bendét is elnyeli a veteránautószerelés... HELYES! =DD

Egy nő a semmiből 2010.06.05. 21:14:10

Szép estét! Már régóta olvasom a posztokat, és nekem nagyon tetszik, hogy kis hazánkban mindenki mindenben szakértő. Itt olyan profi autószerelők, tervezőmérnökök, gépészek vannak, hogy én igazán nem értem, hogy a nagy autógyárak mérnökei miért nem jönnek netbúvár honfitársainkhoz tanulni. :)
Néha elgondolkodom, hogy mennyire jó lenne, ha az ilyen mindent tudó autószerelők tervezték volna az autómat, akkor talán nem állna 1 hónapja kipurcanva a garázsban. Ugye? :)
Uff, én beszéltem.
süti beállítások módosítása