Budai polgár rohadj meg

  2010. május 05. - Bende Tibor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

budaine

Szar önti el az agyamat, ha rá gondolok, kötélen lógva szeretném látni azokat, akik ezt így kihozták.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr151975780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MidlifeCrisis 2010.05.06. 14:05:57

@jahaha: tudod Budapest azért elég nagy. Én pl. Dél-Budán lakom, ott vagyok tősgyökeres, viszont egy kisebb "Bajnai-Kóka kéz-kezet-mos-ingatlanügylet" miatt kénytelen vagyok a III. kerületi Lajos u. helyett a XIII. kerületi Váci útra járni... És mivel fentebb írtam, hogy busszal-villamossal alsó hangon fél órával később érnék be, illetve haza, nem vagyok hajlandó kiszállni az autóból... És amig nincs alternatíva, azon 200 féle adón felül sem vagyok hajlandó még többet fizetni. Az pedig hogy beteg leszel tőle... (bocsi a személyeskedésért) az a Te bajod.
Azt gondolom, hogy az emberek nagy többsége nem önszántából jár be a Váci útra, vagy a belvárosba dolgozni. (Nyugatabbra a kereskedelmi és államigazgatási központok nagyrészt nem a legbelebb belvárosban vannak.) De ha már így van, akkor ehhez meg kellene oldani az infrastruktúra kiépítését azelőtt, hogy dugóadóról, meg hídpénzről ugatna bárki is. Mert így fair. Aki pedig a belvárosban lakik, vegye tudomásul, hogy ebben a városban lakik 2 millió ember, másik 1 az agglomerációban, meg egyébként némi turista is. Ezeknek pedig közlekedniük kell valahogyan. Ez van...

MidlifeCrisis 2010.05.06. 14:11:16

@jahaha: "az alternativa nem mindig jelenti azt hogy olcsobb,gyorsabb,kenyelmesebb egyszerre."

A "kényelmesebb"-et aláírom, de a többi szemenszedett hazugság, amit ademszky sem mondhatott volna szebben...

A szerelő 2010.05.06. 14:15:54

@Kopi3.14: ok, maradjunk abban, hogy hülye vagyok. ezért aztán mi a fenéért várom én el, hogy jobb legyen, legyenek csak dugók. jó ez így. zárjuk le a városhatárt és szarjunk mindenkire, aki nem budapesti, ne akarjon itt semmit, elvégre Budapest a budapestieké! ... ugye?

MidlifeCrisis 2010.05.06. 14:16:03

@jahaha: "mi koze az allami szektornak a bejarokhoz? toredekuk dolgozik a kozigazgatasban, oktatasban."

Mert itt lehetne viszonylag hamar átszervezni az egész struktúrát. Vagy szerinted az úgy jól van, hogy miközben vannak olyan helyek ebben az országban, ahol az emberek egymást eszik, és vagy 90%-os a munkanélklüli ráta, addig a boldogulásra az egyetlen esély, ha valaki Pestre jön. Épp ezek a - sokszor kényszerből - idetelepült embertömegek idézik elő azt, hogy a bevezető utakon már reggel 6-kor sem lehet közlekedni.
Nem az lenne a normális, ha mondjuk egy Békéscsabainak nem kellene idejönnie, hanem ott is megtalálhatná a számítását?

system69 2010.05.06. 14:18:05

@MidlifeCrisis: Azért lássuk be, hogy agy dél-budai sirámai a Váci út kapcsán hitelesebbek lehetnek, mint mondjuk egy Pusztazámorié (elnézést tőlük a megszólításért, semmi bajom velük, csak Pátyot nem merem leírni már :)) ) Egyébként azt gondolom, hogy az emberek nem jószántukból dolgoznak, hanem valamilyen "kényszer" hatására. Aki szereti a munkáját, az nem dolgozik, hanem a kedvtelését végzi. De ez már filozófia...

Phrascarica 2010.05.06. 14:24:14

@jahaha: ez az eső nem olyan volt, itt az esőkabát alatt is megáztál volna, a 80-90 km/órás széllökésekkel és a jéggel :)

MidlifeCrisis 2010.05.06. 14:25:29

@system69: "Azért lássuk be, hogy agy dél-budai sirámai a Váci út kapcsán hitelesebbek lehetnek, mint mondjuk egy Pusztazámorié"

Biztosan így kell értelmezni a mondatot? Szerintem sok különbség nincs egyébként, ami elég baj, mert azt tükrözi, hogy mennyire le van szarva a közösségi közlekedés kérdésköre ebben a városban. Szomorú, hogy 20 év nem volt elég legalább az első lépések megtételére...

Akármennyire is szereti az ember a munkáját, 2-4 óra napi utazás (mindegy mivel) azért eléggé lehangoló tud lenne, azért valljuk be...

csakazértistotalcar 2010.05.06. 14:27:29

Úgy látom, sokan elmondták azt, amiért a "totalcar" kolléga ki lett "moderálva". Ami különösen korrekt, hogy az moderál aki írta a "Budai polgár..." cikket. Hiába, a kritika néha fájó is lehet...

GG81 2010.05.06. 14:27:45

@A szerelő: hát hogyha qrvameleg nyári nap van és a raktárban levő kívánatos ital nem hideg és macerás is, akkor lehet elfogadom az alternatívát, a hideg csapolt bambit...

mindenki úgy okoskodik ahogy akar? persze, mert ez agyarország. eleve azt nem érted, hogy miért tudta megoldani a kis pulya másik város(részbe) járatását!!! ez olyan madzsar, ügyeskedés és ezért napi szopás, keresztül a city-n...

igazi hős 2010.05.06. 15:01:15

@csakazértistotalcar: És a kritika is lehet udvarias vagy legalább nem sértő, ugye?

jahaha 2010.05.06. 15:20:15

@MidlifeCrisis: talan majd megvaltozik ez a szemleleted, ha a gyereked asztas lesz, allergias, stb.
bar lehet karpotol majd, ha a szanatoriumba gyorsan el tudod vinni reggelente autoval.
addigis nyugi, te is szopod a szmogot az vezetes kozben.
az adofizetes pedig nem ugy tortenik hogy te mennyit vagy hajlando fizetni, ha eloirjak, bevezetik - tejelni fogsz, vagy tomegkozlekedsz, vagy elkoltozol...
es ne beszelj fairsegrol, ha masok egeszseget leszarod, mert minimum vicces leszel.

világváros 2010.05.06. 15:23:34

egy trágár pátyi ember egyébként miért lenne "budai polgár"?

jahaha 2010.05.06. 15:24:16

@phrascarica: a vihar tartott vagy 15 percig, a varosban pedig nincsennek 80km/h-s szellokesek. 2-kor tekertem 20 percet, epp az eso utan. meg csak vizes sem lettem.

Krisi 2010.05.06. 15:26:52

@phrascarica: mákom volt, pont akkor kezdett el szakadni az eső, amikor már néztem ki az ablakon a könyvtárból.
most meg kisütött a nap, rohanok is dolgomra amíg nem esik! az élet csupa kihívás :)

@GG81: ez vicces, én meg motoros vagyok biciklin/autóban :D
egyébként meg nem azzal van a baj, aki szarik a szabályokra, hanem azzal, aki leszarja a többieket és veszélyezteti/akadályozza a másikat. ha biciklin ülök akkor is leszarom, hogy páran 90-nel mennek a Váci úton a belső sávban, menjenek csak nyugodtan. de azt már nem szeretem, amikor sávon belül 2 centis oldaltávval kicentiz az anyuka.
pedig előbbi szabálytalan, utóbbi nem, mégis az veszélyeztet jobban.
ugyanígy nem értem, hogy miért fáj az pár embernek, amikor a tök üres kereszteződésben a piros lámpánál kisívben befordulok jobbra bringával. ha a rendőr megbasz akkor kifizetem, de másnak ehhez semmi köze, amíg nem zavarom vayg akadályozom.
na mindegy, elkanyarodtam ekkicsit :D

GG81 2010.05.06. 15:40:44

@Krisi: hát ne is mond... amikor a bringaúton kielőznek szemből és még nekem kell fékeznem. tiszta idióták, olyanok mint a közúton a sok láma, csak 2 keréken azért nincsenek akkora sebességek és hely is szokott lenni, hogy ne legyen frontál.

az ilyen piroson áthajtok, meg azért mert mást úgysem zavarok embereket sem csipázom, mert tegnap is a szabhídnál a fater ZEBRÁN (szabálytalanul) a hídról a hegy irányába (egyenesen) vágódott le a hídról jobb kisívben kanyarodó autók elé, amikor a gyaloglámpa (nincs bringás) PIROS volt. a fater aszitte elsőbbsége van, mert olyan határozott volt, az autós meg köpni nyelni nem tudott, de nem b@szta el sem.

motoros és biciklis rendőröket, hogy nyakoncsíjék a nyamvadt kis elkanászodott bringás sihedereket!!!

de ez elég off a Bendés aglós problémához képest.

záporjózsi 2010.05.06. 15:50:32

@Stock: Ha nincs értelme, ne tedd. A kockázatelemzésről hallottál- már? Mekkora problémát okoz egyes események bekövetkezése, illetve mekkora a bekövetkezés valószínűsége. Még kvalitatív úton is igen jó eredményeket lehet elérni. Pl. mekkora eséllyel áll be az M0 és a Lágymányosi híd csontra? Mekkora a felszabadulás várható ideje? Az elérhető időmegtakarítás mekkora mondjuk az M0-lal? Hogy lehet az aktuális helyzet dugó-valószínűségét minimalizálni?

A villamosok, metrók, buszok közel sincsenek fullra tömve, ezért amit írsz az egyszerűen nem igaz.

@jahaha: 2-3 percenként.

@szalai: Nem csak kényelmesebb, hanem az adott viszonylatban összehasonlíthatatlanul gyorsabb vagy kényelmesebb. Ja, és nem szignifikánsan olcsóbb.

@szcf: Azért nem valószínű, hogy Pátyról gyakran kellene Kerepesre mennie valakinek.

system69 2010.05.06. 15:51:40

@igazi hős: Igen. Kérjed ki, hogy mi volt (szó szerint) a kimoderált hozzászólás és csodálkozni fogsz. Pontosan az, amit utána sokan megírtak. Sőt, nem volt benne semmilyen nemi szervre való utalás, meg tej tárolására alkalmas edény mint jelző, rokonok emlegetése sem. Nem volt demszkyzés, meg senki fikázása. Ellenben le volt írva, hogy a várbeli kettőszobás albérlet nem jellemző a mai fiatal párokra sem (mert, hogy a cikkben ezt Ő írta le, maguk kapcsán) továbbá egy kérdés, hogy Ő azonos-e azzal a Bende Tiborral akit a Totalcaron Subaru Forester meg Toyota Camry kapcsán is ismerhetünk. Ilyen jellegű -hangsúlyozom nem trágár, sértő. megalázó, degradáló stb.- írás volt. Az meg a személyes véleményem, hogy amennyiben neki nem tetsző hozzászólás jelenik meg róla és azt Ő kimoderálja, a felhasználót meg kitiltja az bizony több mint elgondolkodtató. Ennyi, de kérjed tegye közzé a hozzászólást! Ha valami sértőbbet találsz benne, mint itt általában leírtak vele kapcsolatban, akkor azt gondolom, a kollégám nyilvánosan megköveti.

Streckfus 2010.05.06. 15:57:50

1. A Margit hídon legkésőbb 2011 első felében újra indul az autós forgalom. A hidat nem kivonták a forgalomból, hanem felújítják, a munka 2009 augusztusában kezdődött. 5 évről beszélni tehát legalábbis tájékozatlanság.
2. Az Andor utcát 2010 végéig épp 2x1 sávosról 2x2 sávosra bővitik. Gonosz módon 3,6 milliárd forintot költenek egy uniós projekt keretében arra, hogy harmadára csökkenjen az eljutási idő az M1-M7 bevezetője és a belváros között.
3. A Fővám tér - Ráday utca távolság villamossal kb. 40 másodperc, gyalog legfeljebb 6. Talán nem kellene mindenhová kocsival menni. (A Kálvin tér sem heccből van feltúrva, hanem építkezés zajlik, mellesleg egy részét már visszaadták a forgalomnak.)
4. Azt általánosnak minősíteni, s abból kiindulni, amikor baleset van a Ferenciek terén, megdöbbentő ostobaság. Ami a kampányt illeti, erről kérdezzük meg azokat akik - szerinted - Demszky kampánya miatt megsérültek a balesetben.
5. Pátyon adót fizetni, de budapesti szolgáltatásokat igénybe venni, és még üvöltözni is - az igen.
+1: Javaslom tanulmányozni a központozás szabályait, így elkerülhető, hogy már a címben is nyelvhelyességi hiba legyen.

záporjózsi 2010.05.06. 16:11:31

"A Margit hídon legkésőbb 2011 első felében újra indul az autós forgalom."
Reménykedjünk...

"harmadára csökkenjen az eljutási idő az M1-M7 bevezetője és a belváros között"
Ebben ne reménykedjünk. -10% már óriási lenne! Igaz, hogy az 2 lámpaváltásnyi...

Egon Bondy 2010.05.06. 16:14:52

1. Arogáns, tulok fajtájú autós vagy, nem budai polgár.
2. Páty mióta Buda?
3. A budai polgár - többek között - a környező településekről a városba autóval igyekvő tömegek miatt nem tud közlekedni, tehát miattad.

gnme 2010.05.06. 16:17:43

Tibby, központozol már?

Gyere és dobjunk be valamit!

Egy óra alatt leérsz. (!egy defektre készüljél hatvan pusztamonostor között!)

Van itt rossz vaslemez mint a nyű meg az oszlopos fúró. Vagy a szárnyas fúró az nagyobb (öreg csepel), azt részegen könyebb becélozni :D

Rakunk belel központ fúrót, aztán központozunk.

Na jössz?

igazi hős 2010.05.06. 16:20:05

@system69: Nem láttam az eredeti kommentet, csak a reakciót. Talán Bende Tibor is tiszteletét teszi és megmondja miért dobta ki a kommentet és a kommentelőt. Úgy tűnik én hibásan, egyoldalúan ítéltem trollnak a kollégát...

záporjózsi 2010.05.06. 16:24:57

@Egon Bondy: A 4, 6, 17, 18, 19, 41, 47, 49, 59, 61-es villamost mióta akadályozzák jelentősen az autók? Vagy a belvárosi budai polgár is szeretne 4 kényelmes kereket a segge alá? A pátyi (akit meg tudok érteni, de még mindig nem igazán) lakkos meg szívjon, hogy a beljebb lakó, tehát jobb közlekedéssel bíró autózhasson? Na neee...

Nem, nem értek egyet azzal, hogy Pátyról nem lehet értelmes idővel tömegközlekedni, ezt meg kellene oldani. Nem, nem értek egyet azzal, hogy jó áron csak Pátyon lehet házat kapni, de el tudom képzelni, hogy egy adott kialakítású épület csak ott volt. Egyetértek azzal, hogy Bendéék lehet, hogy saját szempontjaik alapján rosszul döntöttek. Egyetértek azzal, hogy nincs megfelelő koordináció a fővárosi építkezéseken.

B.Iván 2010.05.06. 16:25:35

@system69: Pedig már elkezdtem sajnálni...de hát ott van minden a leírás szerint

záporjózsi 2010.05.06. 16:26:46

@system69: Asszem Bendéék nem az én értékrendem szerint választanak. Még szerencse, hogy egyik sem kötelező. ;)))

De szép. :)

gnme 2010.05.06. 16:30:14

jó eza házikó, olyan mediterán majomkodás

de minden más magyar ízlés benne .. olyan mintha tapétán a ház elé tették volna a képét, bent meg egy lovarda a színvonal (lócitrom, lópatkó, lóerő, kreptó vécépapír ilyesmi..)

a mindennapi kielégítő *arás technológiai hátterén még van mit behozni

pedig anélkül nehéz, mer nyom :-)

B.Iván 2010.05.06. 16:33:46

@záporjózsi: ...és csak "pár perc" a város, hiszen azt írta tavaly augusztus közepén: A közlekedés jól megoldott. A 300 méterre található buszmegállóból a Moszkva térre visz a távolsági busz, 350 Ft és 35 perces út. Autóval könnyen elérhető Budakeszi felé észak-Buda és észak-Pest. Biatorgybágy (vagy Budakeszi) felé az M1-en pedig a belváros, az M0-on pedig dél-Pest, Csepel.
Most meg savanyú a szőlő?

záporjózsi 2010.05.06. 16:44:08

@B.Iván: ...és augusztus közepén ez így is van. De most május van. Kb. február közepétől június közepéig, valamint augusztus végétől december közepéig káosz van. Az évben több, mint 50% gyíkos...

B.Iván 2010.05.06. 17:00:59

Mint régen a vásárban mondták: ha megnyerte hadd vigye! Egyébként egy autókkal foglalkozó lap emberétől annyi elvárható, hogy ezeket a viszonyokat felmérje. Főleg azért, mert a Margit-híd mizéria már augusztusban ismert volt, a Móricz Zs. körtér és környéke okozta -onnan messzire ható- káosz már sokkal régebbi, Andor utcai közlekedés .... és még sorolhatnánk. Tehát a cikkben írt hosszú menetidő régóta tudott/várható volt. Én is sokat járok arra évek óta és szívok, nem újkeletű a probléma. A baj az a cikkel kapcsolatban, hogy a saját családi utazási problémáját úgy állítja be, mintha azzal nem lehetett volna előre számolni. Emlékeim szerint volt már tőle hasonló mentalitású cikk, mint már hivatkoztak erre, autókkal kapcsolatban is. Ha valaki rosszul dönt azt nem sportszerű utána másokon elverni. Félreértések elkerülése végett: ha úgy írja ezt a cikket, hogy a saját személyes "sérelme" nincsen benne, nem vált ki ennyi "indulatot". Persze lehet ez a cél és mi vagyunk a hülyék, hogy nem vesszük észre és ugrunk.

acsa77 2010.05.06. 17:02:48

Bár Budapest lehetőségei nem olyan jók, mint Párizsé, de ott rájöttek, hogy hiába javították az autós közlekedést (mert ott több hely van a széles utaknak) egyszerűen nőtt vele a forgalom. Aztán elkezdték korlátozni. És ez hajszál pontosan romlást jelentett az egyéni autós szempontjából, nem valamiféle elvont fogalmat, mint forgalomszervezés stb. Szóval romlás (na nem az utak minőség) fontos hatás a kocsikázás visszaszorítására.

Most sincs összedőlve a gazdaság, csak kevesebb jut a szabadidőre. Tömegközlekedésen ülve/állva pl. rengeteget lehet olvasni, mert nem mindenki a gyerekeivel közlekedik. Ilyenkor már mindegy hogy mennyi a bérlet vagy a km-pénz. Aki meg erre (vagy bármi másra a témában) sír, az gondoljon arra, hogy az őserdőben lényegesen durvább stressznek lenne kitéve :-D És ez most halál komoly. Itt is őserdő volt a nagy letarolások előtt.

system69 2010.05.06. 17:04:07

@záporjózsi: Tudod miért van ez augusztusban!? Mert mindenki szabadságon van, kiürül a város. De hát ő írta a közlekedési lehetőséget. Nem tűnt fel neki, hogy üres a város? Hm...

acsa77 2010.05.06. 17:10:31

Aki meg sír még mindig a tömegközlekedés miatt, az gondoljon bele, hogy mennyibe kerül a kábel-tv, valamint egy lapostévé (vagy bármilyen fölösleges kacatok) 10 évre lebontva.

Tibor példájára: ha álomhelyen laknának közlekedésileg, kis kertecskével bel-Budán - de kocsi nélkül, akkor ugyanott lennének költségekkel.

Autós magazinnál dolgozik - minek saját autó??? Nagy lúzerség.

system69 2010.05.06. 17:17:07

@acsa77: Egyetértek, különösen az utolsó megjegyzéssel

Hurri Kán 2010.05.06. 17:42:11

@system69: azért a saját autó, mert a tesztautó nem saját. Van egy-két barátom aki márkaképviseletnél dolgozik/dolgozott és egy-két autós média munkatársa fel volt háborodva hogyha nem kapott a felesége meg a keresztlánya is tesztautót és ha nem kap akkor khm. hát az adott típusról olyan teszt fog megjelenni....

Egon Bondy 2010.05.06. 18:01:03

@záporjózsi: abban igazad lehet, hogy pongyola voltam, mert nem pontosítottam, hogy a közösségi közlekedést akadályozzák az agglomerációból beáramlók. Persze nem a kötött pályás közlekedést.
Ha meg egyből azt írom, hogy első kerületi lakosként kerékpárral közlekedem minusz ha tárgyat, amit cipelek nem tudom a hátamon vinni, akkor meg rögtön ment volna a hörgés, hogy hülyefaszombringás.

system69 2010.05.06. 18:06:16

@gyvy: nekem mondod? A Fordnak még azt is megmondták (nem a Totalcarosok), hogy mennyi időre, mennyi üzemanyaggal, milyen színben és felszereltséggel stb. Pofátlan fajták. A KIA-t is azért mocskolták sokáig, miközben a világ boldogabbik felén már elismerték, mert a magyar képviselet nem adta meg amit a tesztelésre !jelentkező! (lásd még Csikós Svédországi túráját kisérő autó megszerzése, ami lássuk be magánérdek én még tesztet róla nem olvastam) Tudnék még mesélni, ismerem az autós újságírók és újságíróimitátorok jó néhányat. Nem kevés pénzért írkálnak időnként orbitális hülyeségeket.

Krisi 2010.05.06. 18:06:27

@záporjózsi: öhm, utazzál párszor a 17-es vilmossal a Kolosy tér környékén: hamar tapasztalni fogod, hogy ebédidőben nem egyszer áll meg a villamos közlekedés a sínre parkolt/sínen várakozó autók miatt.

@GG81: elhiszed, ha azt mondom, hogy én is látok nap mint nap gyökér kerékpárosokat? hidd el, én is tarkónbasznám őket :) nem rájuk gondoltam. piroson átmenés és piroson átmenés közt is van ám különbség. pl. nemmindegy, hogy a Körút - Rákóczy kereszteződésénél mész be a közepébe teli pirosnál, vagy mondjuk a Kiskörúton piros a lámpa a gyalogok miatt, de hajnali 2-kor nincs ott senki és sunyin átcsorgok.
bár mióta fixivel küldöm mindig megállok, mert csudajó móka végigtrackstand-elni azt az időt, amíg vált a lámpa :D
(ez a kis off remélem még belefért, bár 800 kommentnél már nem oszt nem szoroz, Tibby így is biztos dörzsöli a tenyerét hogy összehozott egy efféle kattintékony poszt)

system69 2010.05.06. 18:07:56

@system69: Jaj, Bende kimoderál...:)))

GG81 2010.05.06. 18:14:47

@Krisi: jajj, te is ilyen utcán fixis gyerek vagy!? annak a pályán, a versenypályán a helye! rally vagy pályaautót is csak tréleren szállítanak, a fixisnek közúton bringatárolón a helye!
meg hát ugye a kresz és a kerékpár kötelező tartozékai, azaz a 2 független FÉK, hol is van...???

ez a gyalogzebrán átcsorognit is sokan úgy értlmezik, hogy 20-30-cal belerobbannak az átkelők közé, mert lehet este is szokott arra járni, de akkor nem zavarja senki, erre a sok hüje gyalog meg elállja az útját.
sajnos ezeket a magukat félistennek képzelő bringásokat kellene jól megregulázni. és sajnos téged is a fixes bringáddal kötelező műszaki vizsgára küldeni, rendszámot le, műszaki matrica lekapar, forgalmi bevon! csak, hát a bringás egy ilyen rám a kresz nem vonatkozik állatfaj.

GG81 2010.05.06. 18:18:26

@system69: 350 ft-os busz a moszkvára 35 perces menetidővel!!! a qrvaéletbe, eddig sem sajnáltam, de ha ilyet leír már valaki, aqrvaéletbe!

GG81 2010.05.06. 18:21:11

@GG81: bejött a dejónekemterv. mondjuk nem volt akkora dugó mint számítottam (és mint tegnap volt), de ugye bringán nem is érintett volna. viszont száraz aszfalt és no égi áldás, konstans idejű hazakarikázás, testmozgás, jótétemény budapest útjait használó autósoknak... ;-) ámen.

tz1 2010.05.06. 18:28:05

Senkit nem akarok megbántani, mivel (majdnem) mindenkinek kell dolgoznia és laknia valahol, ami a legritkább esetben esik egybe. A munkahely, a közlekedés meg folyamatosan változik és nem mindenki tudja követni őket. Azonban azt szóvá tenném, hogy többnyire azok panaszkodnak a közlekedésre, akik ellehetetlenítik azt, jelen esetben az agglomerációbál ingázók.
Mindenkit hibáztatnak, pedig gyak. miattuk nem tudnak az itt lakók mozdulni. (és megállni sem) Ha nekem netán 1 héten egyszer, tényleg kocsival kell mennem, akkor ki kell előbb sakkoznom, hogy mikor indulhatok és mikorra kell vissza érnem, ha nem akarok 15km-t másfél óra alatt megtenni.
Ha netán feltúrják az utat, azon kívül, hogy menekülési útvonalat keresve és nem találva anyáznak, az meg sem fordul a fejükben, hogy legalább az építkezésidejére alternatív közlekedési megoldást keressenek. Inkább 2-3 órát ülnek a kocsiban és ha elkésnek azt a dugóra és a inkomponenes :)(nem elírás) vezetőkre fogják. Ilyenkor mindig elgondolkozok, ki és miért is anyázik? A vezetéssel tényleg baj van.
Szó szerint, hehe...

donphobos 2010.05.06. 18:43:48

Elolvastam a kommenteket kábé 400-ig, voltak jó gondolatok is a sok fröcsögés között.

Én egy ideig (3 év) dolgoztam Székesfehérváron úgy hogy Törökbálinton laktam. Céges poolcar volt a közlekedési médium, 40 perc alatt tettük meg kábé ha az M7 felhajtót számítom kiindulási pontnak. Ott vettek fel. Hogy az önkéntes rendőrök nehogy felhördüljenek nem az autópálya leálló sávjában történt ez, hanem a faluban. Most már város egyébként...

Akik Pestről jöttek azok nem voltak ilyen szerencsések, ők végigszopták a várost hogy aztán tovább oboázzanak az M7-en a sok idióta között. A HR-es részleg szerint aki Pestről poolcarozott az egy év alatt lemorzsolódott.

Néha felvettem egy kolléganőt Hidegkúton, úgy hogy Törökbálintról Budakeszin át kimentem Hidegkútra, aztán onnan vissza Budaőrsre egy másik kollégáért és úgy le Fehérvárra. Na ez volt az igazi oboa, másfél óra simán.

Szerintem a modern "fejlődéssel" a távolságok lecsökkennek szubjektíve. Objektíve a méter nem változik, csak éppen most már nem nagy kaland bemenni a járásba vagy a másik faluba eljutni. De a távolság megmaradt, csak beletörődtek az emberek hogy többet tesznek meg belőle rendszeresen.

Most már annyira lecsökkent a türelmem hogy ha 3/4 óránál több a közlekedés, akkor azt soknak tartom. Lakást úgy kerestem a mostani munkahelyhez hogy ennél rövidebb legyen. Pont a határon vagyok, ezért erősen gondolkodom az autón. Azzal 12 perc lenne.

Mondjuk nem Magyarországon élek, így kevéssé relatív mindez. Lehet hogy nem sikerült megrepülnöm a topik ívét :-)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.05.06. 18:51:36

Én még mindig nem értem, hogy mi köze a pátyi lakásnak, a népligeti bölcsinek és a Bende keresetének ahhoz, hogy székesfőváros tisztelt vezetői/irányítói és döntéshozói nem képesek útfelújítási munkákat szervezni.

esef 2010.05.06. 19:59:58

@system69:
@igazi hős:
Bende engem is kitiltott. Megbeszéltük, visszaengedett. Ennyi.

esef 2010.05.06. 20:01:45

@Streckfus:
A Margit-híd újraindítására 2010. augusztus volt az eredeti időpont. De mivel Mo.-n télen hideg, nyáron meleg van, tavasszal és ősszel meg esik az eső, ezért szokás szerint csúszik... Olyan ez, mint a 4-es metró, soha nem lesz készen.

záporjózsi 2010.05.06. 20:09:22

@Krisi: Na jó, de azt most akarják megcsinálni. ;) Az Amfiteátrumtól a Margit hídig tényleg van 2-3 gyík szakasz.

@system69: Nem mondod! De jó! Hogy ez még senkinek nem tűnt fel! :D

@Egon Bondy: Hőbörögtem én? ;))) Sok helyen van már buszsáv közepesen aktív sünökkel. Tény, hogy a buszokat el kellene engedni. Nagyon ritkán kerülök busz elengedése miatt hátrányba, pedig ha kint van az indexe, bármit csinál, elengedem, ha ezzel tényleg segíteni tudom és nem csak feltartani az összes többit.
A 22-es buszra tudtommal épül valami, a 40-esek állnak a dugóban (már amelyik), a Bartókon a sínek használhatók. Persze vannak gáz gócok, de azért annyira nem rossz a tömegközlekedés.

záporjózsi 2010.05.06. 20:11:25

@donphobos: "Néha felvettem egy kolléganőt Hidegkúton [...] Na ez volt az igazi oboa, másfél óra simán."
Értünk mi kérem mindent! :D (Bocs, Te dobtad a magas labdát. ;))

igazi hős 2010.05.06. 20:26:38

@GG81: "félistennek képzelő bringások" Hát vannak köztünk szerények is, de szerencsére legtöbben tudjuk a helyünk a panteonban :-)

eml 2010.05.06. 20:27:25

@Maci_GSXR1000:
Csak ezt ne! M0 kiszámíthatatlan.

Egyébként meg Tökről Pátyról Mányról se asszonyt, de még malacot se!

eml 2010.05.06. 20:32:02

@tz1: "akik ellehetetlenítik azt, jelen esetben az agglomerációbál ingázók. "

Tudod ha nem dolgoznának az agglomerációból bejárók, akkor esetleg nem járna nálatok a villamos.

Ha a cégek esetleg kiköltöznének az agglomerációba, akkor esetleg te is megtanulnád mi a szopás.

system69 2010.05.06. 21:09:01

@esef: Azt gondolom, hogy a kollégámat annyira nem verte földhöz Bende pitiánersége, hogy még megbeszéljen vele valamit. Nem azonos "súlycsoportban " vannak a saját szakmájukban. Igazából engem jobban meglepett a fiatalember reagálása a kritikára, mint Őt. Ő személyesen is ismeri, igaz nem az Ő korosztálya, kicsit több, mondhatnánk kb. olyan bátyja-apja közötti korú. Ja, és a szakmában számít is valamit :)))

Szadipapa 2010.05.06. 21:21:34

Nemtom,hogy megy ez a bölcsöde dolog manapság,de nem hiszem,hogy okos a 8ker másik végére járatni a gyereket ha az ember a dunától nyugatra budán kívül lakik...

Amúgy meg Budakesziig v Budagyöngyéig kocsival,onnan meg bkv aztán megoldva
a közlekedési dugó para.

Nagy szar ez az egész város, dolgozni sosem jártam kocsival, gatyám ráment volna a parkolásra...

B.Iván 2010.05.06. 21:29:28

@eml: Nocsak, villamosvezetőket ilyen jól fizetik, hogy Pátyra tudtak kiköltözni? Azt nem gondolhatja komolyan, hogy a bejáró kb. 200 ezer (bölcsödés, iskolás, egyetemista, aktív dolgozó, nyugdíjas stb.)tartja el az 1,7 milliós várost??? Csak kissé naiv a feltételezés. A multik meg azért nem költöznek ki, mert a munkaerő ott sem lesz olcsóbb, márpedig az mozgatja a "költözést", hiszen anno azért jöttek ide, majd mentek tovább Romániába majd onnan is tovább.... Pl. az Adidas Vietnamban telepítette gyárainak jó részét kb 3-4 éve. És nem a közlekedés miatt.

eml 2010.05.06. 22:10:15

@B.Iván: Arra gondoltál már, hogy esetleg tősgyökeres pátyi is lehet villamosvezető?
Tudod Pátyot nem a tehetséges Bende és Társai agglomerációba települők alapították. Páty több mint 700 éves.
www.paty.hu/kozsegunk/
Én magam nem vagyok pátyi, de azt tudom, hogy Páty és a környező településeken nagyon megnőtt a lakosság az elmúlt 15-20 évben. Ez a növekedés nem két hét alatt történt, de az úthálózat fejlesztése (sem) történt meg. Pátyról például nincsen a biai vasútra ráhordó buszjárat, pedig akkor tömegközlekedéssel is egy alternatíva lenne Pátyról bejárni. Jelenleg Pátyról csak egy buszvonal van Budakeszin keresztül a Széna térre. A Pátyról jövő busz állítólag már ment a két Budakeszi tábla között reggel 1:18-at, óra perc.

maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=p%C3%A1ty&daddr=Biatorb%C3%A1gy+Vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s,+2051+Biatorb%C3%A1gy&geocode=FbT_1AId_z0fASnzXz0FY3RqRzFAQh4MKcQABA;FcB81AIdcGUfASl5m9PUK3VqRzHwcwYIKsQAHQ&hl=hu&mra=pe&mrcr=0&sll=47.513524,18.824703&sspn=0.115479,0.220757&ie=UTF8&ll=47.494821,18.829365&spn=0.05776,0.110378&t=h&z=13

A jelzett útvonalon alig van tömegközlekedés. Hétvégén nincs sehogy. Hétköznap kb 5:00-17:00 van 13 db busz, de 8-13 között semmi, ami van nem csatlakozik a vonathoz.

Akkor látható a probléma?

Lehet egymásra mutogatni a dugók miatt, de egy kis éredekes matek:
11-es út 2 sáv
Régi szentendrei út 1 sáv
Üröm Rókahegy 1 sáv
10-es út 1 sáv
Solymár 1 sáv
Nagykovácsi 1 sáv
Budakeszi 1 sáv
Budaörsi út 1 sáv (régi út)
M1-M7 3 sáv
Kamaraerdő 1 sáv
Régi balatoni út 1 sáv
régi 6-os út 1 sáv
új 6-os út 2 sáv

Összesen 17 sávon jönnek a bejövő autók. Ez más helyen (naplemente irányában) 3 forgalmasabb útnak felel meg.

A cégköltözésről annyit, hogy amikor a pestnek kell kijárni vidékre dolgozni, nagyon nehezen viselik. Ellenben az itt lakók nem azért járnak be Pestre dolgozni mert ez a perverzitásuk, hanem mert ezt diktálja a munkaerőpiac.
A kiköltözők meg valamiért menekülnek a városból. Vajon miért? Amíg bennt laktak, addig elméletben nem volt forgalom, és minden szuper volt, egyesek mégis képesek lennének minden fát kivágni a budai hegyek között, csak házhelyhez jussanak.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.06. 22:11:37

@Cselo:
"De milyen jogon várja el ezt egy pátyi lakos, aki Pátyon fizet adót?"

Te sem adószakértőként tevékenykedsz.

Ami adót Pátyon fizet, az a kommunális adó, súly/teljesítményadó.
A munkahelye bp-i, az ott fizet iparűzési adót, miegymást. Bp-en vásárol, költ, de lényegtelen, mert a befizetett ÁFA, jövedelem-, jövedéki adó országos dolog, nem helyi.

Istenem, ennyi hülyeséget összehordani.

igazi hős 2010.05.06. 23:22:33

@Csumpi Hálidéj: "Te sem adószakértőként tevékenykedsz." Remélem te sem. Tavaly 131 mrd forint volt az SZJA helyben maradó része, azért nagyon nem mindegy, hogy a faluban 50% segélyes és 50% minimálbéres van, vagy a többségnek jól fizető állása van - Budapesten. Egyébként az SZJA újraosztott része is majdnem ekkora, de abból épp BP-t és a nagyobb városokat hagyják ki.
És jól látod, ami miatt Pestre jár a pátyi jóember, abból bizony többnyire nem Pestnek jut az adóbevétel, hanem megy a közösbe.

heldentor 2010.05.06. 23:36:17

A cikkíró nem is budapesti lakos, hanem pátyi, akkor meg miért irkál "budai polgár " nevében?
A városvezetés-közlekedészservezés valóban olyan, mintha az autósok ellen dolgozna, de az agglomerációból ingázók is jócskán hozzájárulnak, hogy ez még rosszabb legyen. Bende elvileg egy autós- és közlekedési szakujságíró, hogyan lehet ezentúl hinni az irományainak, ha annyit sem tudott, hogy, ha kiköltözik falura, akkor nem biztos, hogy könnyű lesz 2 autóval bejárni. A környező falvakból már 20 éve is nehézkes volt a beutazás és az autók számának gyarapodásával és az utfejlesztésekkel ez tovább romlott, ezt a cikkiró is tudhatta, akkor most meg miért hisztizik? Nem hiszem, hogy macsétével üldözték és kényszeritették, hogy falusi lakos legyen és ne "budai polgár":)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.06. 23:50:52

@igazi hős:
"És jól látod, ami miatt Pestre jár a pátyi jóember, abból bizony többnyire nem Pestnek jut az adóbevétel, hanem megy a közösbe."

És Pest nem közös?

Akkor legyenek városállamok, szögesdróttal körülvéve. Háborúzhatnak is egymással.

Én sem vagyok adószakértő. Arra próbáltam rávilágítani, hogy ez nem ilyen egyszerű, hogy ha valaki valahol lakik, akkor csak ott finghat.

megint 2010.05.06. 23:51:06

Milyen hülye kérdés az amit itt sokan feltesznek, hogy minek költözik valaki kertes családi házba a családjával(gyerekekkel) ahelyett, hogy 60 négyzetméteren nyomorogna egy lakásban?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.06. 23:53:00

@heldentor:
"akkor most meg miért hisztizik? "

Azért, mert szar a szervezés.

Ehhez semmi kétség nem fér.

Ennyi anarchistát, akik nem értik a szervezés jelentőségét.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.06. 23:57:45

@megint:
Egy ismerősöm és a fia a Pannónia utcában laktak a XIII-ban.
A kissrác 9 éves volt, amikor kiköltöztek Martonvásárra. (szerencsére munkahely is került a közelben)

Csak elmélkedtem rajta, hogy ha ott maradnak, akkor a most 17 éves gyerek e pillanatban valami játszótéri dühöngőben szotyizna, hasonszőrű társaival együtt.

Most a saját motorját szerelgeti (saját garázsban) és nem mellesleg a helyi néptáncegyüttes legjobbja.

Vissza nem mennének abba retekbe.

heldentor 2010.05.07. 00:04:13

@Csumpi Hálidéj: azt senki sem vitatja, hogy a bp-i városvezetés és közlekedésszervezés nemhogy béna, de még szándékosan kárt is okoz. Azonban, aki egy környékbeli faluba költözik és ráadásul közlekedési ujságiró, az igazán gondolhatott volna arra, hogy szivás lesz a vége. Így járt, lúzer, ha megnyerte vigye, de ne nyüszögjön, hogy nem ilyen lovat akart...

igazi hős 2010.05.07. 00:09:01

@Csumpi Hálidéj: Írtam, de most kicsit részletesebben: 3 forrásból kap az önkormányzat az SZJA bevételből: fix rész, visszaosztott rész ami gyengébbeket (leginkább községek) segíti és feladatokra (oktatás, egészségügy, ilyesmi), ez elvileg arányos (gyakorlatban az állam alulfinanszíroz).
Igazából BP-nek több szempontból előnye van, de terhei is nagyobbak, részben a bejárók miatt.

@megint: Ugye nem kerülte el a figyelmedet, hogy a posztoló egy 72 nm-es lakásban lakik? Ami lehet luxuslakás (B.T. szerint, nekem ez mást jelentene), de mégis csak sorház.

info2010 2010.05.07. 00:38:59

Tisztelt Bende Tibor!
A „Budai polgár rohadj meg” címmel megjelent írása jelentősen ellent mond azzal a képpel amit Ön próbál saját magáról elhitetni az olvasóival, hogy egy nagy tudású „szak” „újságíró”.

Tisztelt Tibor! Az a ember aki egy ilyen színvonalú, a tényeket mellőző írást megjelentett, egy a közhangulatot is befolyásolni tudó médiában az nem nevezhető sem „szak” sem „újságírónak” .
Az írása mellőz minden objektivitást, ezért szükségét érzem, hogy a valótlan és eszetlen kirohanását
helyre igazítsam.
Ön nehezményezi, hogy a Margit hidat lezárták és felújítják.
Emlékeztetni szeretném, hogy a Margit híd felújításának szükségességével legalább 5-6 éve tele volt mind az nyomtatott mind az elektronikus média. Ennyi idő alatt mindenki ,akit nap mint nap érint a híd lezárása választhatott magának más optimális útvonalat. Természetesen egy ilyen híd teljes felújítása nem megy egyik hétről a másikra. Az ilyen típusú beruházásokat több lépcsőben lefolytatott közbeszerzések előzik meg. Komoly előkészítő munkákat igényelnek.
Képzelje el, Tisztelt Tibor! A városban folyó munkákat a város vezetése előre megtervezi. Lehet, hogy elkerülte az Ön figyelmét, hogy az út felújítások általában az iskolai tanítási év befejezésének környékén kezdődik és a szeptemberi iskola kezdés környékén fejezik be. Lehet hogy megtudja fejteni, hogy miért van ez így? Ne törje a fejét, elmondom, azért, mert ilyenkor kezdődnek a szabadságok és kisebb a forgalom a városban.
Ilyen tervezett beruházás és nem ramazuri , a Bocskai úton EU-s támogatással épülő Dél-Budai főgyűjtő szennyvíz csatorna. Csak zárójelben, ez mellesleg egy környezetvédő beruházás.
Ugyan csak tervezett az Andor utca kétszer két sávra szélesítő, a Kis- Körúti felújítás, és a Karolina úti beruházás is. Persze ezeket a beruházásokat akár el is hagyhatná a város vezetése, de akkor Ön és az Önhöz hasonló hordószónokok azért háborognának, hogy mért nem tesz a Demszky (nem kisbetűvel) semmit a kátyúk megszüntetésért (Kis-Körút) , a Duna víz minőségéért (Bocskai út), a belső körgyűrű szélesítéséért (Andor utca) .
Nem kívánom Önnek, hogy a lakásában pardon, a családi házában csőtörés legyen. Ha még nem volt, akkor ímátkozzon, hogy ne is legyen. Egy lakást is tönkre tud tenni (3,5-4 bar nyomás), akkor egy főnyomó vízvezetéktörés, hogy tudja az úttestet tönkre tenni.
Ez történt 2010. 04.22-én az Október 23-a utcában az Alle előtt. Erről a hibáról akár Ön is tudhatott már 7órai hírekből. Ha Ön olyan gondos családapa mint ahogy mutatja, akkor akár más útvonalat is javasolhatott volna a feleségének. Az M1-M7 felől bejövő forgalom torlódását tovább növelte, hogy izgága autósok a Lágymányosi hídon összetörték egymást. Persze a dugóról is lehetett tudni, mert folyamatosan bemondták. Lehet,hogy csak figyelni kéne.
Gondolom, hogy Ön még soha nem hallót arról, hogy a város egyik legnagyobb forgalmi terhelése a reggeli és a kora délelőtti időszakban van.
Mit gondol miért? Fogadok, hogy nem tudja!
Ilyenkor érkeznek a Budapest környéki településekből a fővárosba, a korábban kiköltözött munkavállalók. Ezek, az autóval érkezők, nagymértékben növelik a városon belüli torlódásokat, és szennyezik a levegőt.
A Kossuth Lajos utcai balesetet sem szervezte szándékosan a főváros vezetése kampány célokkal. Ilyen baromságot csak félművelt, eszelős állíthat. Javaslom , ha még szándékozik a továbbiakban is az oldalon írásokat megjelentetni, hogy inkább példa ként állítsa a segítőkészséget, vagy Ön egy balesetet szenvedőt otthagy az árokszélén és tovább megy? Még ezt is el tudom képzelni, az írása után.
Végezetül:
Az írása elején azon kesereg, hogy a szűkös anyagi helyzete miatt költözött Pátyra.
A következő részbe arról beszél, hogy két autóval járnak Budapestre dolgozni. Anélkül, hogy a zsebébe kívánnék turkálni, ez a napi túra Önnek havonta csak az üzemanyag költséget számolva
cca 25-30000.- Ft. Természetesen az üzemanyag költségeken kívül az autóval kapcsolatban egyéb
költségek felmerülnek.
Ezek a költségek Önt terhelik, de a két autójával termelt káros anyagok a környezetet terhelik.

A legutolsó fejezetben arról beszél, hogy alternatív módon mennyi idő alatt tudott a felesége beérni
Pátyról Budapest Népligetig.
Mind gondol, ha a felesége nap mint nap nem autóval jönne Budapestre milyen megtakarításai lennék.
Természetesen az üzemanyag, a javítások és a környezet terhelésén is megtakarítása lennének.
Mi az alternatíva?
Ezt is tudom: Pátyról az iskolától indul a busz. Jelenleg 44 perc alatt van az Etele téren a Kelenföldi
pályaudvarnál. Az Etele térről 14 perc alatt van a Népligetben a 103 jelű autóbusszal.

Ha jól számolom, a legjobb időnél 22 perc megtakarítás az autóval szemben. És képzelje, nem terheli a környezetet és a bérlet ára is csak 27.600.- Ft (a Volán és a BKV együttesen.)

Tanulság : Önnel ellentétben én hiszem, hogy van.
Megoldás: Van. A felkészületlen és agyatlan újságíró fejezze be az újságírást.
Kedves Tibor! A társadalomnak lehet hasznos tagja, ha elmegy vályogvetőnek, nem kell minden kinek újságírónak lenni.
Reménykedjünk, hogy a nemérthozzá-dilettáns újságírókat elkergetik jó messzire.
Azt kívánom nekik, hogy életük végéig a saját silány írásait olvassák,hátha szembesülnek butaságukkal.

conmorientes 2010.05.07. 00:48:03

@system69:
Igen teljesen egyet tudok érteni veled, abban hogy a Tc szinvonala bulvárosodik és puhul. Ez azonban általános tendencia amitől hányok, de legalább van néhány arc aki ki mer ezzel szemben állni, még ha kicsit túl is húzza, "hallja Csikós Zsolti??" Winklert már rég nem olvasok, mert egyszerűen szar, az embernek kellene már valami új vagy térjen vissza a kutyákhoz.

Azonban.............
Ennél sokkal jobban van abból elegem, hogy ebben az országban mindenki a szegénységhez, igénytelenséghez alkalmazkodik, ezért az a mérce, és akinek ennél több jutott vagy többet szerzett az már gyűlölhető bűnözö, vagy valamilyen más legalább is pedofil szörnyeteg, vagy biztos kicsi a farka. Persze........

Normális gondolkodású helyeken felnéznek arra aki valamit elért, aki több mint az átlag, nálunk meg inkább a "szar húzza le a WC-t"
Miért kellene Bendének szégyenkeznie a két autóért, vagy a saját kertes házért ?
Miért ítélheti ezt meg olyan ember aki saját erejéből ennek közelébe sem ért még eddig ?
Bende vajon miért nem kutyázza le a nála sokkal gyengébb, tehetségtelenebb balfaszokat ?
Mi lenne ha a piedesztál nem a minimumprogramú élet, hanem a tényleges eredmény volna ?

Ugye egyszerű kérdések ?
Lehet rájuk válaszolni.

jahaha 2010.05.07. 08:05:41

@conmorientes: hol itt az irigyseg, mit kellene irigyelni? 72nm-t patyon, 2 ora szopast a dugoban? vagy a 2 autot? Kadar mar meghalt, az auto reg nem statusszimbolum, mindenkinek van. (felteszem, nem luxusautoi vannak a szerzonek) 2 atlagauto inkabb kenyszer.
egyebkent a legtobben csak megallapitottak, hogy a topicindito hulye, vagy hogy nem korulotte forog a vilag. masok pedig vedtek. egy forumon/blogon ez teljesen normalis, velemenyek utkoznek. sokszor, es ismetlodve. mit nem lehet ezen erteni?

záporjózsi 2010.05.07. 08:44:31

@info2010: "Az Etele térről 14 perc alatt van a Népligetben a 103 jelű autóbusszal."
Ezt azért a reggeli csúcsban megnézném!

@conmorientes: Részben egyetértek - bár magam csak annyit állítottam, hogy eltérő az ízlésünk Bendékkel és szerencsére egyik sem kötelező. Valóban, senki ne irigykedjen, Bendéék megdolgoztak azért, amijük van. De az senkit nem jogosít fel arra, hogy ne gondolkozzon, mielőtt csinál valamit. Kiköltöztek? Lelkük rajta. Szívnak? Ilyen az élet.

r7zw48 2010.05.07. 09:32:12

„Tanulság nincs.”
Má hogy a totalcarba ne vóna. Sok rossz autós nagy helyen se fér el. Aztán ha elkergették a csúnya nemérthozzá-dilettáns városvezető bácsikat-néniket jó messzire (az nagyon fontos, attól lesz nagyon jó), és könnyebb lesz autózni a városban, akkor majd mi lesz? Na mi? Bezony, bezony ezen felbuzdulva még többen fognak nekivágni. Na és akkor mi lesz? Na mi? Bezony, bezony megint nehezebb lesz. Na és akkor mi lesz? Na mi? Bezony, bezony megint el kell kergetni a nemérthozzá-dilettáns … Jaj de hülye vagy(ok), hát csak most veszem észre, hogy egyhelyben jár(ok). Vajon csak én? Miért? MIÉÉÉRT?
Há azé, me aki Budapesten autóval akar járni, az könnyen úgy járhat, mint azok, akik Budapesten autóval akarnak járni.
A sok autós polgár rohad, de nem azért, mert bárki is ezt kívánná nekik (az ilyen kévánságok nem működnek), hanem mert sokaságukkal és autósságukkal ők maguk rohasztják önnön magukat (meg mindent maguk körül).
Én magam is autós vagyok, minden hétköznap autóval járok Budáról Pestre (no meg vissza), és bár látom a nemérthozzá-dilettánsok hibáit, de mindez nem akadályoz meg abban hogy az egész dolog lényegét kristálytisztán átlássam.

r7zw48 2010.05.07. 09:34:08

„leszakadt a kipufogóm – erről is lesz írás „
Én meg fingottam, de sajna nem vagyok „újság(s)író”, úgyhogy ebből nem lesz megélhetés, pedig istenemre volt annyi tanulsága, mint a kipufogónak.

B.Iván 2010.05.07. 10:05:20

@conmorientes: Sajnálatos, ha valaki/valakik nem képesek végigolvasni kommenteket, csak beleszólnak. Ajánlom szíves figyelmében azt a tényt, hogy senki, hangsúlyozom SENKI nem irigykedik a fiatalember úgymond sikeressége miatt, ami siker ugye eléggé relatív! DE! határozottan -finom leszek- nem magas ívű újságírás(?) az, amikor valaki a saját "nem teljesen jó döntését" rávetíti más döntéshozókra. Teljesen jogos lett volna a cikk, ha nem írja le a "sanyarú sorsát", hogy a budai várban kellett egy kétszobás lakást bérelnie (gondolom tisztában van a nevezett helyen az albárleti árakkal), aminek adott helyiség fűthetettlensége miatt volt "kénytelen" Pátyon egy 72 négyzetméteres sorházi lakást venni uszkve 27 milláért. Csak hab a tortán a két autó említése, a gazdasági válság és család növekedésének elmaradása és az egyéb dolgok. Amennyiben Ön úgy gondolja, hogy ezen javak, események elmaradása stb. bemutatása/elmesélése/megírása bármilyen összefüggésben vannak a közlekedés és a tömegközlekedés állapotával, úgy azt gondolom, valami nem kerek. Megjegyzem továbbá, hogy mint előttem INFO 2010 kolléga is leírta, egy magát autós szak újságírónak tituláló ember talán tárgyszerübb lehetne. Tudja az autó, mint műszaki tárgy megkövetel bizonyos pontosságot, ergo az elvárható, hogy aki ilyen témakörben mozog/forog ne adj' úristen ír, az lehetőleg igyekezzen pontos, szakszerű lenni. Ha nem úgy ír, az sem baj (lásd Csikós Zsolt nagyszerű, anekdotázgató stílusát), csak akkor nem kéne a szakértő látszatát kelteni. Talán abban egyetért velem, hogy az említett két Totalcaros dolgozó közül az utóbbit lehet újságírónak nevezni. Ön is azt írja, hogy Winkler R. gyengélkedik. De vajon ki is a TC. főszerkesztője? Ami azt a mondatát illeti, miszerint "...Miért ítélheti ezt meg olyan ember aki saját erejéből ennek közelébe sem ért még eddig ?" nem tudom értelmezni, mert nem ismerjük egymást személyesen. Ergo: ki tudja, lehet kukabúvár vagyok, de az is lehet, hogy egy nagy multi topmenedzsere. Szabadon választható! Azonban anélkül, hogy meg akarnám sérteni, halkan megjegyzem: ez a mondata olyan bendés volt. Ö kisbetűvel írta Demszky nevét, és ezt büszkén hirdette, Ön pedig ismeretlenül állít pejoratív dolgokat. Talán elgondolkodtató, hogy ha valaki -itt Magyarországon a kiművelt főkben ismert szimbólumot (Nemecsek Ernő a kisbetűs!) egy írásában felhasználja, akkor annak jelentéstartalmát is ismeri, főleg azért, mert általános iskolai anyag Molnár Ferenc műve, valamint számtalan film, szindarab, TV játék és főleg könyv bemutatta már. Nos, emlékeztetem, hogy Nemecsek Ernő a hős, áldozatot a közösségért vállaló kisembert jeleníti meg. Nem szeretném tovább magyarázni, hiszen tudom érti miről írok, hiszen mint írta magáról: elege van abból, hogy ebben az országban mindenki pl. az igénytelenséghez ragaszkodik. A jelek szerint műveltségileg (szép szó :)) ) is.
További sikereket kívánok Önnek és kollégáinak az életben, üdvözlettel: egy budapesti igénytelen, irigy, aki a saját erejéből semmire sem jutott. Vagy valamire, de ez nem releváns ebben az ügyben!

system69 2010.05.07. 10:12:54

@r7zw48: Röviden, tömören a lényeg. Nem is veszel lakást Pátyon :))

Hurri Kán 2010.05.07. 10:17:58

@info2010: nem akarlak elkeseríteni de az a busz Kelenföldről az életbe nem ér oda a Népligethez 14 perc alatt. Mondjuk az 1-es villamost már régen át lehetett volna vinni a Lágymányosi-hídon (a híd már eleve úgy épült, tehát megvan a hely mind a vágányoknak mind a felsővezetéknek), az lehet odaérne annyi idő alatt és lehet hogy az emberek használnák is!!! Csak hát ugye azon nem lehet annyi milliárdot ellopni mint a 4-es metrón.

Krisi 2010.05.07. 10:27:56

@GG81: ha ebből azt szűrted le, hogy nappal megyek be 40 gyalogos közé akkor olvasd el még párszor a hozzászólásomat :)
a fixire meg nem kell hátsó fék, ezt nálam sokkal okosabb és tapasztaltabb emberek is alátámasztották már párszor. gondolj rá úgy, mint egy kontrás biciklire, azon sincs külön hátsó fék. na a fixi is hasonló: ott is a hajtókar és a pedálok segítségével lassítom a hátsó kereket (ami fékezés szempontjából nem annyira fontos, mint az első, ahol nekem is van jóféle két forgáspontos versenyfék)

"Kell első fék. Az első fék önmagában elég az elméleti leggyorsabb lassuláshoz. Ez azért van, mert ha a blokkolás előtti maximális fékezőerőt gyakoroljuk az első keréken, a hátsó keréken már nincs annyi súly, hogy hozzátegyen valamit is a fékhatáshoz (csúszik, rosszabb esetben kitör)."

matuzmaster.hu/cikkek/orokhajtos-kerekparok-fixik/

olvasd el a cikket, és ha még mindig kételkedsz akkor próbáld ki magad, aztán már nem fogsz.

imádom hogy egyre többen akarják nekem megmondani, hogy veszélyes a gépem, pedig csak én tudom, hogy milyen hajtani. több, mint egy éve használom, soha nem volt még hátrányom belőle, hogy csak elöl van fék. ráadásul a fix áttétel miatt még lejtőn sem megyek 40-nél többel, mert akkor már annyira pörög a lábam.

Krisi 2010.05.07. 10:42:48

@GG81: jaés műkaki vizsgához: remélem a Te gépeden van első küllőprizma(!) és csengő(!!), mert többek közt ezek is kötelező kellékek minden kerékpáron.

amúgymeg kivagyok világítva rendesen, ha baj van meg tudok állni (bár inkább kikerülni szoktam mivel a 40 centi széles kormánnyal beférek mindenhova), nem veszélyeztetek senkit, sőt, még el is szoktam engedni az autósokat amikor kivételesen gyorsabbak nálam. innentől fogva jófej bringásnak tartom magam :)

szalai 2010.05.07. 11:04:21

Bende gyulavitéz, wikler! Mi a franc van ezekkel. Egyre gyengébb, semmitmondó írásokat jelentetnek meg.

gnme 2010.05.07. 11:22:49

@szalai: lehet a popszakmával jobban járnának, vagy a mulatóssal

www.youtube.com/watch?v=XOwspkCMj7s&feature=related

Joey AK 2010.05.07. 12:02:45

@Joey AK:

Akkor ez most megint süket fülekre talált?

Mit várunk az illetékesektől, ha a témában érdekelt médium is csak kerülgeti az egészet?

Féltek valakitől?

gnme 2010.05.07. 12:05:58

Elnézést, ezt elfelejtettem, de pótolom a hiányosságomat. Remélem itt nem büntetnek érte, mint az apeh-ban, ahol ráfogják az emberre amit akarnak, mert kell a pénz befelé.

-------------

3 deci köménymag jajj de lácsó legény vagy Boldizsár,
csáresz mokár tollaskosár kultiválod a pipát,
aki nem lép egyszerre nem kap mindzsát estére.
Túrós rétes mákos rétes kamázlak én téged édes,
szép a mindzsa mert fekete a jó isten teremtette,
szilvamagot is tett bele hogy a nyelvem pecegtesse,
ha megetted a magot verd anyádba a faszod,
kinyujtom a karomat bekapod a káromat,
inkább legyek koldusszegény csak a károm legyen kemény..
az én károm szolgabíró a te mindzsád üveghintó,
kinyílik az üveghintó besétál a szolgabíró,
hopp Sári sarokra kapd a károm marokra,
kipi kupak lámpakupak ha megfoglak jól megkurlak,
száraz kóró gyenge nád viszked-e még a mindzsád,
a mindzsádon csengő volna ugy megkúrnám mindig szólna,
sej haj lapatyom nyálazd meg a pamacsom.
Az én károm olyan eres mégsem vagyok alezredes,
kék méreg zöld méreg megkúrnám anővéred,
a mindzsának nincsen álla mégis kinő a szakálla,
olyan borbély borotválja kinek nincsen keze-lába,
megjelent a Népszava benne van a pék fasza,
aki nem vesz Népszavát vegye be a pék faszát,
nád nád nád, baszom az anyád, azér ültél az ölembe viszked a picsád,
merthogy én tégedet nagyon szeretlek,
baszom azt a girbe gurba büdös seggedet,
ki látott már ilyen csodát,
hogy a picsa maga dudál felfújja a két pofáját kidugja a szopókáját,
libamáj libamáj bőgősnek a fasza fáj,
az én károm lődörgős kapja be a nagybőgős,
3 tányér bableves baszd az anyád ne nevess,
fakanál fakanál apád fasza ki be jár

záporjózsi 2010.05.07. 12:07:08

@Joey AK: "mi a bánatért kell 1 sávra szűkíteni a 2x2 sávos Rooswelt téri utat a József Attila utca elején."
Nem mindegy?! Egy sáv megy bele, untig elég.

gnme 2010.05.07. 12:19:25

Süket fülekre? Hát persze. Itt élünk. MOst. A másban. ez nem a heri potter, hanem a valóság. És nem ami mögötte van .. az mega kicsoda .. aza szafaris manusz.

A fény fiát kellett volna megkérni, mint médiumot, az tutira elintézi.

Ha levágos a kisujjad a fény fiától az is kinő.

Itt csak egy dolog intéződik. Hogy minél többen legyünk az utcán. Lásd pt cikkét (cikkeit) az autós témákban.

Csak magyar nótája nincsen.

GG81 2010.05.07. 12:25:42

@Krisi: nem szűrtem le azt, mert nem írtad, hog azt csinálod, de mondtam van olyan, aki berobban és takarodjanak az útjából.

fixis őrület. magyarázkodás. a fixi a pályára való pont. zárt pályára és nem a forgalomba. a fixit pedig versenyző ismerősöm is megsínylette, pedig van jópár ezer km a lábában és tapasztalat, mégis egy hirtelen eseményt nem fox úgy lereagálni, mint egy kontrával vagy épp fékkel!

magyarázhat akárki akármit, a kötelező tartozék a 2 fék! a fixivel meg a zárt pályán simán kigurulhatsz, nem jön szembe senki, stb...

másikhoz (egyben válaszolok):
van küllőprizma, van első-hátsó macskaszem, első-hátsó ledes világítás és csengő is!
jah, hogy akkor már nem is vagyok menő bringás? pedig elférnek a cangán és qrvára nem érdekel más véleménye. ezek ráadásul nem csak azért vannak felszerelve, mert kötelezőek, hanem mert a biztonságomat szolgálják! és mert én gondolom így.

Krisi 2010.05.07. 13:47:23

@GG81: akkor én lehetek a Hudini, mert eddig kivédtem minden telefonáló picsát és öreg vak tatát. az, hogy a versenyző haverod béna volt még nem egyetemes igazság.
az meg hogy valami kötelező még nem jelent semmit, de ezt egy autós fórumon nem ecsetelném, mert mindenki tud rá kapásból ellenpéldákat hozni.
csengőm pedig nincs, az pl a tipikusan értelmetlen dolog. autós úgyse hallja, motoros dettó, gyalogokat meg nem terrorizálom, járdán se megyek soha. vészhelyzetben sem csilingelni kell hanem fékezni vagy kormányozni. ha majd eccer megbüntet miatta a rendőr akkor nagymamám tanyabájkjáról átszerelem és mindenki boldog lesz :D

GG81 2010.05.07. 14:10:23

@Krisi: hát igen, egy autós fórumon ne ecseteld, hogy olyan járgánnyal jársz a forgalomban, amivel nem is járhatnál! míg az autóst komoly műszaki kötelezettség terheli, nem igazán fogják megérteni a nyomorod... méghogy hüjeség a biciklire előírt kötelező tartozékok.

csengő... kerékpár-gyalogút pl., és messziről csengetsz 1-et, csodákra képes. 1 újjmozdulat és a szád akkor kell csak kinyitni, amikor elhaladsz mellettük, mert szépen levették jön a biciklis félreállnak. meg sem ijedtek és neked sem kellett a féket koptatnod, csak egy kellő távolságból elengedett: csing.
ugyanúg előzéskor a másik bringásnak is lehet jelezni..., de ezt hiába mesélem, mert szent meggyőződésed, hogy hüjeség.

a hüjeség az, hogy a rendőr ha már büntet, akkor a kisdudával felszerelt bringásokat is bünteti, mert nem csengő. nah az a hüjeség, mert simán lehetne hangkeltő készüléknek hívni a dolgot.

system69 2010.05.07. 14:27:45

@gnme: A műsor pedig a "Totálfásy kár" címmel futhatna

Joey AK 2010.05.07. 14:38:37

@záporjózsi: 2 sáv ment bele, csak úgy nem volt középen járdasziget a gyalogosoknak. Ez lett átalakítva pár éve.
Most, hogy leterelnek mindenkit a rakpartra - onnan fel - plusz még a Lánchíd forgalma osztozik azon az egy sávon, így már más megvilágításba kéne helyezze azt a járdaszigetet.
Ez egy kiragadott példa, Csikósnak egy nagyobb csokorral küldtem. A legfontosabb talán, hogy az összes Duna hídra a feljutás erősen meg lett nehezítve. Miért? Szándékosságot se zárjuk ki.
Ezért kérdeztem, hogy félnek-e valakitől!

Krisi 2010.05.07. 18:40:46

@GG81: és szerinted hány olyan autó van a forgalomban, ami kapásból elhasalna egy hirtelen műszaki ellenőrzésen? én naponta látok többszázat, mégsem mondom mindre azt, hogy életveszélyes. bár még itt is büszkén írta az egyik okoska, hogy a 4 kerekén 4 féle gumi van...

azt meg belátom hogy a szent előírásoknak nem felel meg a gépem, de ettől még nem veszélyes: én tudom kezelni, a rutinom miatt meg rövidebb a fékutam mint egy átlag bringásnak, akinek akár hidraulikus tárcsaféke is lehet tőlem, de ugyanúgy nem tud vele megállni.
szóval lehet, hogy nem kresz kompatibilis a fixim, de azt kikérem magamnak hogy életveszélyes, mert ha én megyek rajta akkor nem az. másnak meg nem adom oda, olyan ez mint a nő, motor vagy fogkefe. még a legjobb havernak se :) csakhát erre nem tér ki a kresz, mert ott nem az van, hogy x tempóról x+2 méteren belül kell megállni, mert az már körülményes lenne - bár azon röhögve átmennék. hanem az van, hogy két kötelező fék, amiből nekem hiába van egy, ami szintén elég, dehát szabál az szabál. így lette törvényen kívüli. majd ha sorozatosan basztatni fognak miatta a rend őrei akkor felteszek egyet dísznek, de használni azt se fogom, mert értelme az nincs.

a csengő meg biztos hasznos bringagyalogúton, kár, hogy én olyanon nem szoktam járni, mivel az nem kötelező, ezért olyankor az úton megyek :D

conmorientes 2010.05.08. 00:00:42

@B.Iván:
Látja kedves Uram (megtisztelő magázását viszonozva) Részben megfogalmazza teljesen egyedi problémáimat, melyek közül talán az első és legfontosabb a kommentelés tényszerűségének szentsége, hogy pontosan idézzem:
"Sajnálatos, ha valaki/valakik nem képesek végigolvasni kommenteket, csak beleszólnak."
Ön volt oly bátor vagy botor félreérteni vagy nem pontosan olvasni mindazt amelyet quasi szabad gondolkodású emberként rögzítettem itt, és amelynek mondjuk kvintesszenciája abban foglalható össze, hogy ugyan a cikk maga fekália, és mutatja a TC általános mostani ellegét amelyet kifejezetten nem kedvelek, sokkal jobban bánt az arra adott kommentek iránya, amelyet lehet irígykedésmentesnek is tekinteni ha Ön úgy kívánja azonban azok nagy része objektive mégsem ilyen. Mint ahogy az emberek nagyobb része se mem szolidáris, se nem kultúrált, se nem tudatos, hanem inkébb őnző, irígy és birka.
Mivel még tényleg nem ismerjük egymást nagyon remélem, hogy alapvetően kioktató levele (amelyet tisztelettel nem veszek tüdőre, mert ugyanolyan súlyú vélemény mint amelyre válaszol) ellenére Ön mégiscsak az általam preferált és áhított csoportba tartozik.
Mindezzel némiképp ellentétesek azonban gondolatai, melynek tényleg van alapja az általam leegyszerűsítetten bitekké dolgozott betűsorokat újraolvasva, most a ki meddig tör előre című magánszámomra utalok, azonban kérem vegye pontosításnak azon gondolatomat mely szerint a jó értelemben törekvő ember igenis eléri a külső szemlélő, mondjuk ebben az esetben autószerető férfiember általi is értelmezhető eredményt egy, vagy több jó autó tulajdonjoga megszerzése formájában, míg a lusta semmilyen emberek erre általában kizárólag vágyakoznak és ebbéli keserűségükben mindenkit tolvajnak, hazugnak tekintenek és utálnak aki ezzel szemben ér el eredményt. Ilyen kommentet ha külön kéri szívesen küldök néhányat, ezzel pedig tovább vitatkozni érdemtelennek tartanám.
Nékem leveléből kitűnik vágyódása egy multi vezetésére, de higgye el nekem korántsem ilyen emberekre gondoltam, mert tapasztalataim szerint a nagyonfelsővezetők túlnyomó része egysíkú barom, gépjárműtulajdonlási ízlésük pedig megegyezik a részükre a tulajdonos által meghatározott keret maximális bővítésével nem pedig az autóban megvalósuló szerelem megtalálásával. Ez pedig közel sem az a kaszt aki itt írogat.
További egyszerűsítést pedig engedjen meg véleményével kapcsolatban, hogy ilyen semmilyen szakmaiatlan, bulvár cikkek ne jelenhessenek meg a TC-n.
Vegye már Ön és az ezzel foglalkozók végre tudomásul, hogy ez egy média, aminek van tulajdonosa, stratégiája és ezzel szabadsága is. Ha ezt akarja megjeleníteni lelke rajta, mert mi médiakárosultak mindössze annyit tehetünk, hogy fújolunk vagy negligálunk, de szubjektív módon befolyásolnunk egyszerűen nem lehet. Az pedig a marketingstratégia része (melyet biztosan hallott már de ahogy látom nem ért) hogy megfelelő számú kattintás, felhajtás, ismetség legyen, ennek elérése kérdésében pedig akárcsak a prostituált nem mindíg lehet erkölcsös utak közt válogatni. Éppen ezért nem értek egyet Bendével, de nem is szapulom, tudomásul veszem kurvaságát és legfeljebb röhögök rajta, javaslom ezt Önnek is.
Egyébként pedig kérem fontolja meg és forgassa még egy keveset legközelebbi válasza megírása előtt a jól ismert "Akinek nem inge, ne vegye magára" közmondást, mert írása irányából nekem nagyon ez kerekedik ki.

Tisztelettel:

u.i: igazán nem bocsátkoznék szellemtörténeti, vagy filológiai vitába nemecsek vs demszky kérdésben már csak azért sem mert a kisbetű oka ebben az esetben kizárólag a shift billentyű vétlen és véletlen elhagyása, nem pedig egy nyilvánvalóan megbomlott elméjű és erkölcsi hullaként üzemelő jelenlegi főpolgármester minősítése, ezt e helyütt teszem meg annak ellenére hogy emlékeim szerint 16 évig szavaztam rá, de ez egy teljesen másik téma amelyet szívesen megtárgyalok egy másik fórumon, mert itt ahogy Ön is nagyon helyesen jegyzi meg a téma az autó, vagy ami ahhoz kapcsolódik.

megint 2010.05.08. 09:24:15

igazi hős, szerintem akkor is jobb hely mint egy panelrengetegbe felnőni, látom én mi lesz az ott felnövő gyerekek egy szép részéből, de még mindig nem értem, hogy minek a cikk írót baszogatják azért mert alapvető dolgok el vannak baszva a városban, nem csak őt érinti

gnme 2010.05.08. 09:45:48

..mindannyian tudjuk hogy működnek a multicégek. Itt van a samsung a közelben.

Puruttyafalván az emberek reggel négykor kelnek, mennek as buszhoz. Hazaérnek déélután négyre. (..) MInimálbérre vannak bejeletve, amit nem kapnak meg ... keresnek olyan 50e forintot egy hónapban a kezükbe. Ezért kelnek reggel négykor és vállaják a sokműszakos munkarendet.

Persze munkavégzés közbeni megalázás az része a munkának.

Én behúznám fülem farkam ha multicég vezére lennék .. a szőnyeg alatt közlekednék és szégyenleném magam, hogy kihasználom a munkásaimat és kulizok az idegeneknek.

igazi hős 2010.05.08. 13:13:25

@megint: Szerintem sem jó panelben felnőni, én laktam a nyócker bérlakástól a pesti panelen keresztül a családi házig, ahogy gyarapodott a gyerekszám úgy mentünk egyre csendesebb, nagyobb és persze drágább lakásba/házba. Mi is megéltük amikor két autónk volt, hogy vagy kimegyünk 5-10 km-t szép, csendes zöldövezetbe és marad a két autó az összes nyűgjével, vagy maradunk beljebb kicsit rosszabban, kicsit kisebben, de megválhatunk a kisebb autótól, mert van jó tömegközlekedés. Pár évvel később még kintebbre költöztünk, ahol nem olyan jó a közlekedés, de még mindig elér a nagyfiam szinte bármelyik gimnáziumba 1 óra alatt, tehát emiatt nem kell kompromisszumot kötni. Ja és az általános iskola, óvoda, gyerekorvos gyalog 10 percen belül van. Ha netán kimentünk volna Lőrincre vagy Vecsésre, akkor most verhetném a fejem a falba, hogy állandó reggeli dugó van az Üllői úton, de nem a városvezetést szidnám, mert mióta Pesten vezetek (15 éve) mindig ilyen volt, sőt folyamatosan romlik. Pont azért mint a cikkben: aki teheti megy ki a zöldbe, de a munkahely nem megy utána, az iskola (közép- és felsőszintű mindenképp) szintén, a fogorvos, nőgyógyász szintén belvárosi.

igazi hős 2010.05.08. 13:25:47

@gnme: Ha én puruttyafalvi melós lennék, elgondolkodnék, hogy kapok-e jobb munkát. Ha nem, akkor így jó.
Ha én multicég tulajdonos lennék, elgondolkodnék, hogy melyik országban éri meg legjobban céget csinálni. Ha Mo-n, akkor dolgozzanak a szerencsés puruttyafalviak.
Ha én multicég vezére lennék elgondolkodnék: tudok-e egy nap alatt bármelyik puruttyafalvi helyett felvenni egy másikat ugyanannyi pénzért. Ha igen, akkor minek emeljek a pénzen. És persze azon is, hogy ha 5%-kal megemelkednek a költségek, akkor vajon megszűnik-e az egész cég (benne az én állásom).
Végül ha nem lennék ilyen lelkes néptanító, akkor elgondolkodnék, hogy érdemes-e szociáldemagóg beírásokra reagálni.

záporjózsi 2010.05.10. 09:19:36

@Joey AK: ??? A Lánchídra nem mindegy, hogy 1 vagy 2 sávon áll a sor? Nem értem, hogy melyik járdasziget szűkíti be úgy a forgalmat, hogy akadályozzon is.

gnme 2010.05.10. 09:40:29

@igazi hős: a vidékiek másképp gondolkodnak.

pl. aki a samsungnál dolgozik gépkezelőként (szakmunkás = van szakmunkás bizonyítványa, nem csak nyolc általános) az nem sokban különbözik ezektől az emberektől fizetés tekintetében. Tud kenyeret venni és kész. Ez az összes "perspektívája".

nyomorszele.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=131452&bejcim=A_munkalehetoseg&todo=

Aztán .. szerintem 2010-ben nem így kellene az embereket kihasználni, mert ettől nem haladunk előre. De hátra masszívna, ahogy elnézem.

Joey AK 2010.05.11. 22:01:05

@záporjózsi: Nem a Lánchídra, hanem a Lánchídról! A Lánchíd forgalma + a rakpart forgalma... De látszik nem jársz arra, ezért nem is érted miről írok. Mindegy is, ez csak egy kiragadott példa volt, van 100 más.

záporjózsi 2010.05.14. 08:20:58

@Joey AK: Valóban nem járok arra heti 2-3 alkalommal. Ettől még valóban nem értem, hogy mi a problémád, mert semelyik irányba nem lehet továbbhaladni.

Dr. Eher 2010.05.16. 19:10:28

Faszé nem BKV-zol, az ilyenek miatt van dugó a városban. Meg is érdemled hogy ott rohadj benne.

Kaila (törölt) 2010.06.27. 21:14:42

Nem tudom... talán időben kéne elindulni... Én ugyan dél-Budán lakom, de tényleg a végén és a Nagytétény-Ecseri út bármikor megvan 30 percen belül... inkább 20 perc.
Múltkor beiktattam egy sasadi kanyart is, tehát dél-Buda, régi 7es, BAH csomópont, Sasad, vissza régi 7esen az Egér útig, Andor, Szerémi... 8-kor indultam, 9-kor Ecserin voltam... varázsló lennék?

Mikrobi 2010.09.09. 13:55:32

Döbbenetes ez a hiszti. Közösségi közlekedésről, P+R-ről hallottál már, Bende?
süti beállítások módosítása