Nem vitás, indulnom kell a 48 éves Merciért

  2010. március 01. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta dezső ponton benz domsjo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt kecsegtető, de miután megmozgattam apait-anyait, gondolatban eladtam az Autobianchit, a Yamahát és a Honda Super Cubot, feléltem minden tartalékunkat, és e fedezet tudtában leszerveztem a kölcsönt, nos, ezzel a közelébe sem értem a rejtett minimálárnak, amikorra az aukció véget ért. Aki nem barátja az internetes aukcióknak, annak csak annyit mondok – ez azt jelentette, nem volt rá elég pénzem. És megint csak hozzáteszem – szerencsére.

Aztán a tulajdonos írt egy levelet, másnap, azaz hétfőn. Nagyon kevés az az 5300 euró, amit ajánlottam a kocsiért, egy ezressel feljebb volt a minimálár, de látja, hogy autóbuzival hozta össze a sors, ha érte megyek a Pontonnak, enyém lehet a mondott összegért.

Ilyen autó Magyarországon nincs gyakran eladó. Ami van, az ezerszer átalakított, hiányos, átépített, beteg, rettenetes, lukas, rozsdás, törött, és 0,9-1,5 millió között adják. Egy olyat tisztességesen restaurálni másik 2-3 millió, attól függően, hogy az apró díszeknek, kárpit-alkatrészeknek hány százalékát lehet megmenteni. Általában a felét, maximum.


Átfényezve, átkárpitozva, tizenöt évvel fiatalabb ülésekkel

A németeknél, franciáknál, olaszoknál is akad Ponton, 7-10 ezer euró között többször felújított, átfényezett, átkárpitozott, több ponton már nem eredeti kocsikat árulnak. Vagy lukasat, hiányosat, óriási projektet. 3000-5000 euró között vannak nulláról felújítandó lomok, de egy jó Ponton minimum 10-15 ezer euró. Igaz, azoknak a java része is inkább restaurált autó, nem megmaradt. Márpedig veteránból a megmaradt sokkal hangulatosabb, mint a felújított. A szagok, a kis kopások, a történet mind-mind óriási pluszt jelentenek, amit az első komoly átkárpitozás, lakatolás, szétszedés elfúj.

És a Ponton nagyon öreg autó. Nem egy fekvőlámpás, nem is egy állólámpás, ó nem. Egy egész más kor terméke, két generációval korábbi kocsi, amikor 1956-ban az oroszok ágyúzták a Móricz Zsigmond körteret, kint már három éve futottak ezek. Pobjeda, Moszkvics 407-es, hiszen még a P70, az ős-Trabant elődje is később jelent meg nála.

Abban az időben nemhogy nem voltak műanyagok az autókban, de az ipar nem is nagyon ismerte a fogalmát. Bakelit az van benne, de a mai értelemben vett műanyag semmi. Az említett svédországi autó a legújabb Pontonok közül való, 1962-es, de a Ponton-derékhad már elmúlt ötven éves. Amikor az apám igazán fiatal volt, és egy ház eladásából vett egy nagykerekű, gömbölyű Wartburgot, azt cserélte el egyszer kis híján egy akkor már öreg autónak számító, tetején jégkáros Ponton Mercire, persze ráfizetéssel. És nagyon sokszor előkerült a sztori gyerekkoromban, mert iszonyúan sajnálta, hogy nem vette meg.

Apám most 77 éves, az a majdnemcsere valamikor 1965-ben történt. A Ponton, mondom, borzalmasan régi dolog, akkor még nem volt nagyon televízió nyugaton sem, nálunk pedig nagyjából egyáltalán nem. A tranzisztort sem ismerték a tömegek, az még űrtechnika volt. Nem volt sztereó. A hype akkor a hűtőszekrény volt, meg a porszívó. A Pannónia, mint márka, még gyerekcipőben járt.


Még a kismaszkos Ponton, az 1957 előtti

Ennyire iszonyú öreg a W120-as Merci, kábé három történelmi korral korábbanról származik, mint amit az ember egyáltalán érezni tud. Nehéz felfogni azt a sok-sok réteg autót, technikát, ami azóta kompletten elmúlt, ahányszor átépítettek teljes városrészeket, amióta elkészült. Csoda, ha nem nagyon létezik belőle eredetiben megmaradt állapotú? Lehet-e egyáltalán alkalmat találni arra, hogy egy ilyen régi kor szagait, anyagait, rádiuszait, kapcsolókattanásait élvezzük? Lehet. De nagyon nehéz. Nagy szerencse kell hozzá. Meg sok pénz.

Ha innen nézzük, akkor egy sokéves Suzuki Swift ára talán nem sok ezért az autóért.

Nagyon meg kéne venni, nagyon meg kéne venni… Már a Kati is teljesen ráizgult a dologra. Az ügyhöz annyi még hozzátartozik, hogy kicsit vakmerően licitáltam, és igazából rettentő jóindulatúan kezeltem a bekerülési költségeket. Benzint csak nagyjából számoltam, kompot vastag ködön át, egy esetleges lerohadást magamnak kell megoldanom. Négy éjszakányi szállást vizionáltam ötven eurójával, kaját majd viszek, gondoltam. Űrkaját.

Kétszáz- kétszázötvenezer elköltött forintot saccoltam (de annyi se maradt), de attól kezdve az 5300 eurós vételáron túl igazából augusztusig annyim se lenne, hogy megtankoljam, csak ha valami szörnyű jól fizető extra munkát ajánlanak valami újságnál. Vagy mondjuk a Zoom magazin kifizetné azt az 55 ezer forintot, amit vagy négy éve lenyúlt, amikor tízoldalas cikket íratott velem az autófotózás történetéről, de az ellenértékét körülbelül tizenötszöri kérésemre, felszólításomra, fenyegetésemre is benyelte – remélem legalább jólesett. Á, nem is idegesítem magam ezen, van még vagy százötvenezer kifizetetlen forintom ilyen, kisstílű, a megrendeléskor nagyon lelkes, de fizetéskor hirtelen nagyon szegénynek tűnő, gerinctelen, amatőr újságoknál, ez a firkászélet. Mindenesetre egy ideje emiatt nem írok kis lapoknak.

Ennek az egésznek a nyomását valahol éreztem a nyúltagyamban. De egyszerűen nem tudtam máshogy eleget rátenni a kocsira, elmentem a végsőkig, látják, ez már az elmebaj. Utálok kockáztatni, még lottószelvényt se veszek soha, de elég felbukkannia egy öreg roncsnak a világ másik felén, és az agyam úgy hagyja el a fejemet, mint mentőcsónak a Titanic-ot.

Hétfőn a plénum – azaz a kollégák - elé tártam a hírt: nem nyertem meg a vén romot, mégis megvehetem, mert az eladó odaadja. Úgy tűnt, a felharsanó hangos röhögés, valamint az elmeállapotom alapos elemzésén túl is érdekli valamennyire az embereket a projekt. Bementem Tibbyhez az értekezlet után, igazából csak hangosan gondolkozni, mercis dolgokban ő mindig partner, meg az ügyvezetői igazgatói sötét lyukban – ami elvileg az irodája – legalább nyugi van. Vázoltam, hogy kimegyek telekocsival, vagy esetleg keresek kamionost, hónom alatt viszek két P-rendszámot, nem eszem inkább egy hétig, úgyis rám fér némi fogyás.


Kyttila, 1999, sarkkörön túli tesztvezetés. Ott is vannak veteránok. És nem sózzák az utakat!

Te Csík, és arra gondoltál már, hogy Svédországban ilyenkor kötelező a téli gumi, és mivel azt a Pontont mindig elzárják télire, biztosan nincs rajta?

Hű, ez a rohadt Bende, megint jobban vág az esze a kelleténél. És megint letöri a lelkesedésemet. Ekkor már örültem, hogy nem sikerült a licit.

Végiggondoltam még egyszer a dolgot. A Ponton felnijei 13 collosak, a gumik 165-ös teljes magasak. A világon nincs ilyen téli gumi, de ha van, akkor méregdrágán, és biztosan nem Domsjőben. Ha veszek egy garnitúrát, sose fogom még egyszer használni, eladni sem tudom, mert nincs olyan hülye, aki télen Pontonnal járna. Ezeken a kocsikon pedig még semmiféle üregvédelem nem volt. A Mercedes első önhordó autója, mindent lezártak hegesztéssel, úgy gondolták, hogy majd csak nem megy be az üregekbe a víz. Bement. Ezért mind szétrohadt. Ami nem, azt nem használták télen.

Viszont a Mercedes – az autózás Nikonja, amely évtizedeken át őrzi a szabványait – a 170-es óta ugyanazt az osztókört használja a felnijeinél, ugyanazzal a kúppal. Ha az átmérő és az ET-szám nem számítana, egy 1939-es Stirlitz-Merci és a legújabb S osztály között csereberélni lehetne a kerekeket. Tehát kis szerencsével jó a Pontonra az Era (a fekvőlámpás kombim) négy téli kereke. Sőt, a Kati autóján még sokkal jobb gumik vannak, ráadásul a felni is fél collal keskenyebb, azokat kéne kivinnem. De akkor autóval kell mennem, ilyet máshogy nem tudok odajuttatni.

Ekkorra Tibby is eljutott ide.

Te, szerezzünk szponzorokat, akkora cikk lesz ebből, mint a ház, menjünk ki, vigyük a Sipos Zolit, neki van P-rendszáma, hozzuk haza együtt, akkor szerszámot is hozhatsz, legalább lesz némi esélyed, hogy hazaérsz, mondta. Megoldjuk, írjál az embernek, hogy megyünk. A múlt hetem ennek az iszonyatos szervezésnek a jegyében telt.

Nem túl jó érzés magánhobbira lejmolni utazáspénzt a hirdetőktől, de azzal vigasztaltam magam (miközben mardos a lelkiismeret), hogy az olvasók ezért kapnak majd valamit, ami szponzorok nélkül egyszerűen elmaradna. És persze a szponzorok is kapnak egy csomó olvasót, remélem. Meg úgyis a Tibby tárgyal mindenkivel, én a háttérben munkálkodom. De most, hogy már látom, mekkorát futott a vasárnapi poszt, úgy gondolom, hogy az a pár, bátor, megbízható, gyorsan reagáló cég, amelyik végül segített, bőven pénzénél lesz.

S. E. nem válaszolt egy napig arra a levelemre, hogy igen, megyünk az autóért. Megéltem száz poklot. Aztán megírta, hogy lábon szó sem lehet róla, oda nem adja az autót, egy hete még mínusz harminckét fok volt, a hó több méteres, a tél arrafelé egy egészen más dolog, mint ahogy elképzeljük. Vagy trélerrel megyek, vagy sehogy, írta. Másik száz pokol.


Bejrut, 1969. Akkor már igen öreg romok voltak ezek

Nem akarok belemenni, de sok levelet váltottunk, mire megpuhítottam, felvázoltam neki, hogy voltam már télen a sarkkörön túl vagy négy autóbemutatón, talán bő ezer kilométert levezettem ilyen körülmények között, tudom, mi a stájsz. És nem most látok először veterán Mercit, igazából vagy százezer kilométert lenyomtam ilyen öreg kocsikkal Európában, összesen meg vagy kettőötvenet. És az életben nem lesz még egyszer esélyem egy ilyen állapotú Pontont megvenni, mert ami délebbre van, azt mind elviszik a németek. Az övé viszont csak egy ilyen hülyének érheti meg, mint én, hiszen még egy hamburgi Merci-őrültnek is 1200 kilométeres téli túra lenne, ennyire pedig kevesen akarnak Pontont.

Végül megenyhült, meg előkerült a lánya is, aki rendesen beszél (ír) angolul, és onnantól könnyebben zajlott a kommunikáció. Elmesélte, hogy ő is nagy autóbuzi, meg régen raliversenyzett is (veteránautót venni egy svéd raliversenyzőtől, az már milyen…), és ha tényleg ennyire felkészültek vagyunk, jöjjünk, az autó jó, most szeptemberben vizsgázott, mindene működik, a motorja felújított, új benne minden lötty, de azért tudnom kell, hogy egy ilyen kocsi megbízhatósága, biztonsága úgy általában nem olyan, hogy 2700 kilométereket kéne vele autózni a legnagyobb svéd télben. Igaza volt. Viszont ha olyan lenne, megvette volna a német. A magyar vagy kihasználja az ilyen periferikus lehetőségeket, vagy csak úgy bámulja mindig Nyugat-Európát, mint hal Stohl Bucit a tévében az akvárium üvegén át.

Szerdára összejött vagy két és félmillió forint szpozori pénz, úsztunk a boldogságban, rettenetes, gyilkos elkövetkezendő projekteket vizionáltunk a TC-nek. Ez azt jelentette, hogy azon túl, hogy a cég eltartásáról gondoskodtunk, még meglenne az az ötszázezer forint, ami három fő kiutaztatásához, a hazahozatalhoz biztonságosan kellene. Ennyi kell, hazafelé muszáj lesz egy ember, aki néha átveszi a volánt, ha valaki kidől.


Meg fogunk halni itt

Aztán csütörtökön épp a tüdőgondozóban ellenőriztettem a tüdőgyuszim maradványait, hogy kialakult-e belőle végleg asztma, esetleg nem is mehetek-e ki, vagy sem (sajnos asztma lett, ne hordjanak lábon három hétig hurutos köhögést, mert ez lesz belőle), amikor Tibby hívott.

Csík, lemondták a szponzorok, egytől-egyig - hallottam, ahogy a veséjéig leszívja a cigit.

Basszus. Akkor április? De az ember hirdeti kint az autót, ha jó lesz az idő, megtalálják, megveszik, ezt biztosan. Én meg csak egy esélytelen balkáni vagyok a világ túlsó feléről. Mert a trélert ki nem fizetem, belehalok, hiszen kell nagy tréler, a nagy vontatóautó, a hozzá való B+E kategóriás sofőr. Igazából egyetlen esélyem volt ez a szponzorációs (értsd: lejm) kimenetel.

Aztán még a Volvo is lemondta a tesztautót, amit kértünk (Era pedig, félek, a mínusz huszonötben nem indulna be, az meg rossz lenne, ha a sarkkörnél derülne ki, mert a havon be sem lehet vontatni), Tibby Mondeója túl van a százötvenezredik kilométerén, és mivel közös nyomócsöves, tartok tőle, hogy a letérdelés küszöbén áll. A Kati 190 D-jének a csomagtartójába épp belefér a négy felni gumival, az sem jó, az nem elég nagy. Őrült telefonálgatás, kiderül, mindenkitől minden tesztautót elvittek a kollégák a genfi szalonra. Pedig nálunk mennyivel érdekesebb dolgok történnek, gondoltam, de ez már voltaképpen cinizmus. Végül, mint mindig, az Opel segített. 4x4-es Insignia kombi. 540 liter csomagtér, négy lábbal kapar, két literes benzinmotor, kis turbó, ha nyomjuk, leeszi a gatyánkat, de ha nem nagyon, akkor egészen takarékos tud lenni. A benzines turbómotorok már csak ilyenek.

Péntek reggel is eljött, de semmi fejlemény, 300 ezer forinton áll a szponzorációs mutató. Azaz van három változás, de nem pénzvonalon.

Sipos Zoli első köhintésre azt mondja, jön. Kész. Iszonyatosan elfoglalt ember, állandóan melózik, de pöröllyel veri szét a következő hetét a naptárban, hogy jöhessen. Siposra az ember bármikor, bármilyen élethelyzetben számíthat.

Persze a Vályi Pista, a Zirig Árpi is jönni akar, de ennyi ember nem hiányozhat a TC-ből. Szoftosan irigykednek, remélem, pár hónap múlva az ő projektjük jön, nekem előbb dobott hatost az internet. Meg Simon Laci barátom is jelentkezik, mert ő pont olyan habitusú, mint a Sipos. Aztán még egy csomóan szintén. Az emberek megőrülnek, Prokee azt írja, hogy ha nem jöhet velünk, jön mellettünk, Trabival. Mindenki beteg, de ez nagyon jó.

A Bendének azonban rossz a háta, félek, hogy nem tud majd akkorát tolni az autón, ha elakadunk, nem is várhatom tőle, hogy a mínusz tizenötben aláfeküdjön a Mergának lengőtengelyt tartani, ha bekap a fék, és bontjuk a futóművet. Kellene még valaki, aki bírja az ilyet, és tud műszakilag improvizálni. Hívom Kareszt, ő nem hiányozhat. Jó a buli, szállás lesz, kaját fizetem, jössz-e. Húsz percet kér, ennyi idő alatt szervezi át az életét, pedig dugig van melóval. Ő is totál hülye. Egy ilyen sarkköri expedícióra benevezni – ezért mások milliókat kérnének… Persze, hogy jön.

Közben kedd este még a Kati is kitalálja, hogy jönni akar, majd megőrül, annyira, azt mondja, ilyen nagy dolog ritkán történik velünk, ezt együtt kell megélnünk. Igaza van. Viszont nem tudja eladni kedd hajnaltól vasárnap estig a lurkókat (ahogy terveztük a túrát), mert a nagyik belepusztulnának, ezért csak kedd délután tudna indulni, szombatra meg itthon kell lennie. Igazából a Bálint is iszonyúan jönne, minden nap betámad ezzel.

Tehát marad a Katinak a vonat, repülő. A következő estéket görcsös tervezéssel töltjük, éjjelig. Ő repjegyet keres, vonatajánlatokat néz, kompot kutat, próbál valahogy autó nélkül fejben kijutni, én maguknak nézem a kompmenetrendeket, a tarifákat, az utak állapotát, ilyeneket. Csütörtök éjjelre talál filléres repjegyet Stockholmba Malmőn át (direktben sehogy nem jön ki a nap), péntekre megvan a vonat is. Aztán inkább Malmőből vonatozik végül, az olcsóbb, alig pár tízezerből kijön neki az egész. Hazafelé velünk tart majd Stockholmig a Pontonban, ennél szebb semmi se lehet. Tehát jön, benne lesz a buli lényegében. De ha megfagyunk, nem tudom, mi lesz a gyerekeinkkel. Kicsit aggódom.

Ponton-tulajunktól levélben öt ágyra kérek foglalást a domsjői panzióba. Kati állítólag ott kint vár majd minket addigra, kávézgat, mire mi befutunk az Insigniával. Túl szép, hogy igaz legyen. De nem is lesz, mert péntek délután még mindig háromszázezer van csak pénzben, nekem van talán még egy százasom, de az már a júliusi büdzséből, ha jól adom el a Bianchit. Minden ki van centizve, rettenet. És négy kiló sehogyan nem elég.

Van még egy szubjektív oldala is mindennek. A hétfői levéltől kezdve, amit a pontonosnak küldök, rémeket álmodok, pedig alvásból normálisan se jut öt, öt és fél óránál több. Magyar P-rendszámos Ponton, orral egy árokban Docksta és Ullänger között félúton. Jól kivehető a lekonyuló féltengely, a nem szabványos, 15 collos W201-es kerék Barum téli gumival, amúgy az egész egy vastagon behavazott púp, bent három merev halottal. Pár kilométerrel előbb egy szintén árokban, a feje tetején álló Insignia, a cigi még parázslik a vérbe fagyott haldoklók kezében… Jaj!

Sok, nagyon sok pillanat volt ezen a héten, amikor elátkoztam ezt az egész Ponton-bizniszt, és még talán ennél is több, amikor egy milliméterre voltam attól, hogy lefújjam az egészet. És minden alkalommal, amikor lementem a garázsba, megszakadt a szívem a Bianchi látványától, a Yamaha szomorú kockaszemétől, a Honda Cub ártatlan bugyikék festésétől. Micsoda egy hűtlen dög vagyok, ezek szeretnek engem, én meg egy elérhetetlen negyedik miatt ki akarom őket söpörni. Pocsék dolog, tényleg jobb a műanyag autó, az legalább nem tud szemrehányóan nézni.

Végül Noszvai András menti meg a projektet, de az Oldtimer Expós bannerért cserébe még azt is kéri, hogy a Ponton kint legyen a tavaszi, Vasúttörténeti Parkban rendezendő kiállításon. A Noszvai mestere a zsarolásnak, de neki akkor is szívesen kivittem volna, ha csak úgy kéri. De hogy hazajut-e az autó, arra azért még nem mernék mérget venni, kicsit összeszorul a gyomrom az ígérgetéstől. Viszont beesik a szükséges pár százezer, a projekt megmenekül, Tibbyvel, Sipos úrral, Karesszel tíz évvel öregebben bár, de tudjuk, hogy megyünk, buli lesz. Innentől eufória – egyelőre, hiszen még mindig csak álmodozunk.


Simán jó rá a 190 D kereke

Pénteken veterán klubunk van a Karasnában, a Kati pótkerekével érkezem az Era csomagtartójában. Csereklyei Dani barátom bérben készülő 190 SL-ére felpróbálom, az alatt egy tök szabványos Ponton-futómű van. Kicsit tartok a hátsó lengéscsillapító bekötési pontjaitól, mert a Ponton eredeti kereke 4 és ½ colos, a 190 D-é 6-os, félek, hogy szorul, és nem forog el. De minden csodás, a gyanúsan masszív első lengőkarok körül is csak úgy siklik a kicsi kerék, mint valami ringlispíl a vurstliban.

A klubtagok értetlenül nézik végig az egészet, ezért tálalok. Készülök venni egy Pontont Svédországban, az északi sarkkörnél, blablabla… Szemek csillognak. Kritikák fogalmazódnak. Nem jön haza. Dehogynem, simán, ötször is, ez egy Mercedes. De a fék bekap, a tankrozsda eltömíti a karbit, így a tapasztaltak. Nem tömíti. Itt nem szalonveteránosok vannak, hanem olyanok, akik már láttak közelről hatlapfejet – az árok szélén, idegen országban is. Az én közeli barátaim, mindegyiknek adok a véleményére. De teljes a káosz, viszont a téma jó.

Aztán előveszem az internetről a kocsi képét (az ebay-ről már eltűnt, de a svéd hirdetés még él) és jön az ováció. Ezt el kell hozni. Ez gyönyörű. Úristen mennyire megmaradt állapot. De aranyos. Ilyenek hangzanak el. A klubban jó lenni, itt értik az ember hülyeségét, abszolút. Era repül hazafelé éjjel kettőkor, amikorra mindenki kómába esik, és becsukunk. Én repülök Erával. Itthon leülök a gép elé, nem bírok aludni, még háromig tervezgetek.

Aztán a hétvégén bevásárolok, összekészülök. A Róna utcai autósboltban (ez nem hirdetés, mindent kifizettem) veszek szabvány, vágható ablaktörlő-gumit. Bilincseket. Négy méter mypolán csövet, hogy ha összeomlik a benzinellátó rendszer, ejtőtartályosra tudjuk alakítani az autót – ezt egyébként Karesz javasolta. Duct tape, hidegindító, akkusaru, vonókötél (van összecsukható vonórúd is hatezerért, elgondolkozom rajta, de marad a kötél), fékfolyadék, rendszámkeret, karbitakarító, régi fajta biztosíték, meg ezer más cucc kerül a szatyorba.

Itthon átszerelem a Kati felnijeit nyárira, máris enyémek a téliek, lemosom őket, rittyósan nem akarom betenni őket az Insigniába, bár lesz szemeteszsák is. Előkészítem az akkutöltőt, a zöld Merci akkuját feltöltöm, pakolok kompresszort, spanifert, gyorsszorítót, zsírt, szerszámokat, schnitzert, szerelőkesztyűt, rongyokat, pokrócot, jelzőfáklyát, láthatósági mellényt, ilyeneket.

Aztán bevásárolunk a Corában, Red Bull, Jana epres-guavás (rosszul hangzik, de az a legihatóbb ilyen lötty hosszú távon), kekszek, minden jön, ami kell, veszek egy kis üveg viszkit is, hátha esténként jó lesz a hangulat. Aztán bepakolok két üveg jobbfajta magyar bort, ajándékba. De eszembe jut Christoffer Johansson uddevallai barátom, aki, amikor Magyarországon járt a barátaival, csak töményet ivott, mert az náluk iszonyú drága.

Visszaviszem hát a borokat, veszek pálinkát, barackot, ötvenszázalékosat, átlátszót, mert a Vályi figyelmeztet, hogy mást nem szabad. Én csak akkor iszom töményet, ha véletlenül van itthon, akkor is ritkán, borozni szoktam, jól jön hát a segítség. Gondolatban már pecsételem a magyar-svéd barátságot.

Az anyósomtól lenyúlom a félretett hatszáz euróját – a vasárnapi ebédnél meg is jegyzem, hogy kifosztom éppen, persze poénból, de sajnos tényleg így van – így a másik kölcsönkapott ötezerrel együtt megvan az 5300, meg még 300 költeni. Svéd koronát már vettem egy adagot.

Mindeközben ketyeg a vasárnapi poszt itt a TC-n, ami arról szól, hogy nem veszek Pontont. Amikor írni kezdtem, ez még igaz is volt. Mire befejeztem, már a metró elől menekültem az alagútban, de inkább nem írtam át az elejét – jobb egy kis feszkó. Most folyamatosan olvasom a kommenteket, és érzem – innen nincs visszaút, ez már nem az autóról szól, dózerol a médiagép.

Basszus, nem tudom, hogy fogom végigaludni a következő két éjszakát. Kedd hajnalban indulunk. Már csak attól félek, hogy nem férünk majd el az Insigniában. Ahogy a garázst nézem – jogos az aggály.

3.rész


(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr741799191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierre73 2010.03.02. 09:06:10

ki a f@szt érdekel?

GGG77 2010.03.02. 09:07:49

Nagyon jó utat kívánok és sok sikert!

Alig várom a posztokat a sztoriról, remélem egy hosszabb videó is készül!

The Good Boy 2010.03.02. 09:08:15

szenzációs cikk, nagy grat érte! zsolf jó utat, ha lesz, hozzál magaddal egy kis havat, meg hideget (vicc volt:D)
na most jöhetnek az összeesküvés elmélkedők a kattintékony posztok plusz bevételéről. Ugye, hogy pénzt kaptok a sok kommenttért? Most már nem mossátok le magatokról:) (gyengébbek kedvéért ez is vicc volt:D)
Ha ezen múlik a pontonod Zsolt, akkor az összes mercis cikkedhez 5 percenként irok 1-1 értelmes kommentet, meg még ha kell a reklámokat is végignézem (akár rá is kattintok) minden alkalommal, csak hogy a szponzorok lássák, hogy mekkora az értéke a munkádnak.
A gagyi újságok meg kapják be, hogy nem fizetnek neked!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.03.02. 09:12:59

Fú, ez nagyon jó mulatság lesz. Sok sikert! Éljenek a veteránok és a youngtimerek! :)

Tomi1973Wien 2010.03.02. 09:13:08

a viamichelin szerint 2290Km..

Csikos is kivarialt vagy 3 fele utvonalat, vegulis nem tudom, melyiket valasztottak... sofor van most eleg az opelben.....

7oraja vannak uton, ejjel lehet nyomulni is.... szamnitasaim szerint mostanra mar minimum 800Km-t meg kellett tenniuk...

ha a hu-sk-cz-d vonalon mennek, akkor mostanra kb. drezda es berlin kozott, nagyjabol cottbus magassaganal kellene lenniuk.... :-)

hajra skacok....

dave00 2010.03.02. 09:16:05

Szerintem össze lehetne még hozni egy kis szponzori lóvét valami olyan módon ahogy az afrikai síugró tette az olimpián. Tehát pl. utalok nektek egy ezrest oszt megjelenik a nevem vagy ilyesmi. Bocs ha már volt.

Jó utat Csík!

Mr.Hodgkin 2010.03.02. 09:16:20

ÉÉÉÉÉÉÉljen, sok képet az útról srácok, posztokat úgyis írtok :)

Milyen felszabadító érzés az emberi végtelen hülyeség. Hihetetlen, szurkolunk!!!

hottentotta 2010.03.02. 09:16:50

Jó utat Csiki, veletek vagyunk!

Workman 2010.03.02. 09:18:14

Azért remélem egy MMS bele fog férni, amikor Csikós úr ott áll a jéghideg Domsjőben első alkalommal a saját Pontonja mellett, és vigyorog mint a vadalma.
Mondjuk az elég vicces, hogy egy Opel támogatja a kiutazást, és nem kaptak valami 4Matic-ot, vagy egy G-osztályt stílszerűen. Valszeg nem ismerték fel a reklámértékét egy ilyen útnak, még egy tartós tesztnek is elmegy.

Asszem idén én is kilátogatok az Oldtimer Expora :-)

ruja 2010.03.02. 09:23:15

Szeretem a veterános történeteket.Bár az enyém csak youngtimer a kis 26 évével és nmem német hanem japán.Hajrá várom a folytatást mint veterán kedvelö.

experimental 2010.03.02. 09:24:17

Ha ezen múlik a dolog, én részemről kattintok a bannerre, és megyek a vasúttörténetire.
De azért hozzáteszem kurva mázlista vagy ám, nem minden nap adatik meg egy álom valóra válása, mert azért ez gyerekkorinak tűnik a javából!

GO CSIKI GOOOOO!!!!!

ruja 2010.03.02. 09:25:00

Hajrá ez jo kis tura lesz.

obota 2010.03.02. 09:26:26

Szoritok neked /nektek/ én is szivesen ott lennék veletek.Remélem az ut minden percéröl irsz majd nekünk.És utána ha ithon lesz a kocsi egy kimeritö (tesztet)leadsz majd itt rola.

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2010.03.02. 09:29:33

igen.
éreztem már az előző poszt végén, hogy nem fogod otthagyni azt az autót.

nagyon várom a folytatást!

crix 2010.03.02. 09:35:05

Csodás ez a lelkesedés.
Én is gondoltam rá, hogy konvojban kéne őket hazavárni. Elmennek a francba a TopGearrel. Ilyen sztorit prezentáljanak.
Zsolt, iszonyat elvetemült alak :D
És még mindig csak pár antiszociális hüje írt. Nem lehetne moderálni őket?

veteranviking 2010.03.02. 09:35:53

Szent küldetés!
Én is hoztam már el veterán autót lábán.
Veletek vagyunk lélekben!

evil. 2010.03.02. 09:36:05

Tudtam:) tudtam:) meg azt is, hogy éjjel mikor hazaérek még be kell kapcsolni a gépet, h nem 500.-ként kommenteljek:) Gratulálok, és vigyázzatok az úton!!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.02. 09:38:13

hat kedves Csikos ur, ha olyan vastag lenne a penztarcaja mint a kedves felesegenek az idegei akkor ujjaepithetne a ponton gyarat es legyarthatna egy uj mercit ott!

az uthoz sok szerencset, imadkozni fogok hogy ne robbanjon le az insignia - a merciert nem kell aggodnom az hazajonne africa fele is.

.. aztan varjunk a beszamolot!

korlat 2010.03.02. 09:39:20

@Liquid_Night: jól mondod! filmet belőle!
B@szassad neki Zsoltiii! Sok sikert!

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.03.02. 09:39:38

Írtam egy 4 oldalas esszét a saját őrültbe esésemről, de sajnos lenyelte a blogmotőr. Így nem marad más, az utolsó szavait megismételném: Hajrá Csikós! :D:D

Fomics 2010.03.02. 09:39:38

Bannereket óránként lekattintom, többet nem mondok csúnyákat Opel autókról, becsszó!
Nagykalappal!

ludens (törölt) 2010.03.02. 09:40:57

Ahogy azt egy volt kollégám szokta mondani: a közülünk való hülyék nem közönséges hülyék.
Előre az északi fény felé!

Garp 2010.03.02. 09:41:01

Én elmentem Svédországba fél-pén-zel
Pontont vettem a sark körön fél-pén-zel
...
stb:)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.02. 09:41:03

Csikós úr! Ha hazaértél vele, nem hoznád ki valamelyik parkolóba hogy meg lehessen nézni semmit a kéznek alapon? Mondjuk írnál egy posztot, hogy vasárnap délután 16 és 17 óra közt itt meg itt fogsz vele parkolni és meg lehet nézni élőben... Szerintem sokan odamennének.

Psziho 2010.03.02. 09:41:39

ennyire szarul állnak a svédek hogy hugyért szarért elkótyavetyélik ezt a gyöngyszemet?

Zsolti tudom hogy nem üzletnek veszed,de biztos hogy legalább a dupláját éri!

csak egy kirándulás és itthon is van

/kicsit irigy vagyok/

deak.atti 2010.03.02. 09:42:41

Kedves Csikós Zsolt!

Már kedden délelőtt írom ezeket a sorokat, mikor elindultatok. Ha 165 R13 téli gumi kellett volna, 4 darabot kölcsön tudtam volna adni egy hétre, sőt, akár tovább is. Újszerű, V-mintás Barum Polaris-okat, alig pár ezer km-t futottakat. Ugyan nem Merci-felnin, hanem Skoda 120-on volt eredetileg, de mégiscsak lett volna. A Skoda el lett adva, a téli gumik meg megmaradtak róla. Még le is gumizom a szent cél érdekében, illetve most már nem, mert minek. A vasárnapi posztban még az volt, hogy nem mész az autóért, most meg már késő ... Amúgy ez Wartburg/Skoda/Lada méret, tehát annyira nem ritka ám. Szerintem Takács Dénes barátomnak lett volna, ha meg nem, akkor Dénes tudja a számomat ... na, mindegy. Ráadásul a Victor Hugo utcában vannak a gumik, a Honda Karasnától 2 sarokra. Tegnap délelőtt voltam is arrafelé, már bánom, hogy nem köszöntem be a szalonba Csereklyei Daninak, merthogy Ő is (Dénes révén) ismerős srác, még az aranyszínű állólámpás Coupé-tulajdonos korszakából ismerem, amit Dénesék garázsában építgetett a Németvölgyi úton. Az is igaz viszont, hogy akkor ott Svédországban kellett volna gumit cserélgetni, így meg csak felcsavarozod a kereket, oszt' jónapot.

Jó utat, így utólag is.

DA

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.03.02. 09:43:14

@crix:
>Elmennek a francba a TopGearrel. Ilyen sztorit prezentáljanak.

Tudnak. Csak nem ennyiből. Nem tudom mennyiből mennek ki, de van egy oylan érzésem, hogy a teljes összeg nem fedezné Jeremy Clarkson egy éjszakáját valamelyik nagyvárosi szállodában. Ezért remélem, hogy Csikósék gond nélkül megcsinálják.

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.03.02. 09:43:23

Képek nélkül is a nihilbe commentezek? Mindjárt kiderül... :D

Jó hosszan leírom a két leghosszabb roadtrip-emet, hátha valaki elolvassa. :))) Nincs benne öreg merci, öregedő mazda van benne, de így is elég érdekesre sikerült a menet.

A fránya internet tehet az egészről, ezt leszögezném. Kb. hetente egyszer ránézek reflexből a mobile.de-re, kedvenc szappantartóm ügyében, hátha van valami alkalmi vétel. Azon a borús téli kedd reggelen viszont - szokásommal ellentétben - felébredtem hajnalban, már nyúltam is a notebook-ért, és mire valamit is láttam a reggeli maszaton át, már nyitva volt az oldal a szokásos kereséssel. Miatát vadászom, MX5-öst. Abból is a 10. jubileumi kiadást, mert abban volt először 6 sebességes váltó meg torsen-sperrdifi.

Mit ad az ég, ott vigyorog egy nem túl fényes darab, piti pénzért, keménytetővel. Szépséghibája: a bal hátsó kerék beakadhatott valami oszlopba, és a küszöb/sárvédő is kapott szépen az ajtó mögött. A hirdetés friss, a hajnlai időpont ellenére már telefonálok is. Kár, hogy egy szót sem beszélek németül, az eladó - aki természetesen török nepper :( - egy szót sem angolul, így kicsit nehezen megy. Nem baj, így legalább nem tudja, hogy az egész világon 7500 kiadott ilyen verdából egyet birtokol. Egy szó mint száz, kiderül, a kocsi berlinben van, a fordításban segít unokatesóm Graz-ból telefonon. Szerintetek mennyibe kerül egy 3 országot összekötő, fél órás konferenciahívás? :)))

Délre az autó leelőlegezve, átutalási bizonylat elfaxolva. És ez a lényeg. A saját kicsi-kocsi fenekét már emelem is az akna fölött, szedem ki a két jobbos lengőkart, a csavarokat, szerszámokat bepakolom a jazz-ba, és este gyite. Hárman megyünk, legyen váltás.

Másnap találkozunk a törökkel, a kocsi egy lepuki gyártelep egyik kisebb épületében parkol, szép poros, de alatta a bilstein, dupla kipuff, fényezetlen keménytető, de amúgy szép. Kitöltjük a papírokat, közben 2 percenként hívják a törököt, már elkelt, viszhall. Kérdezi tőlem, hol van a trailer.
- Később ér ide, két autót viszünk. - mondom. Még a végén összetépi a kétnyelvű adásvételit. Ezzel is megvolnánk. Autó gurul, persze menni nem lehet vele a csálé kerekén, de a bölcső ép. Pattintom a Jazz csomagtartót, veszem elő a lengőkarokat, törökünk szeme tágul... :D:D Kb. 1 óra alatt kicserélem a két lengőkart, majd lefagynak az ujjaim, de a 10th AE megérdemli. Aztán baj. Nagy. Repedt a csonkállvány. Így nem indulunk el. Telefon, mindenki azonnal berlini mazda bontót keressen. Közben elmegyünk az ottani ocsmányirodába, nehogy bezárjon, és pontosan 37 perc (!!!) alatt elintézzük az összes papírt, a biztosítást és a rendszámot. Még fél óra, és kapom a címet uncsitesómtól a bontót illetően, odamegyünk. Egy darab MX5 van, az is a legelső, 1.6-os. Gyakorlatilag tök üres a bódé, csak egyetlen környéken vannak még benne cuccok. Tippeljetek, hol. Igen, talált, benne van a hátsó 4 lengőkar, meg a csonkállványok. :D Az öreg bontós hatalmas arc, épp zárnának, már 5 óra, de ha kiszedem magamnak, akkor lehet róla szó. Viccelünk, nevetgélünk, majd a hazai bontós ár negyedéért elhozom az egészet. Így összeáll a vas, hazajön lábon.

Gondolnátok, itt vége. De nem. Nekem itt kezdődtek a komoly gondok. Tavaszra ott állt egymás mellett a garázsban két MX5. A jövevény, Matka immár szépen, kijavítva, bár a gyári polírozott ENKEI felnigarnitúrát nem sikerült megszerezni hozzá. A másik, a béka évek óta nálam, átestünk már együtt pár dolgon, automata váltósból átalakítottam kézivé, telifény, és különben is gyönyörű, ő az én autóm. Pedig csak egy maradhat, mint hegylakó. Végül győzött a régi, Matka már másé, de jó kezekbe került.

Eltelt egy hét, és továbbra is nagyon hiányzott a sperr, amit Matkában még jobban megszerettem. Közben egy klubtagunk felhívott, a kocsiját telivágta egy taxis oldalról az első keréknél, bölcső kellene, meg balos futómű, nincs-e valami ötletem. Mobile.de? Mindjárt ránézek.Basszus, megint ott vigyorog egy 10th, sajnos rondán összehajtva, de az eleje ép, rajta a sértetlen polír ENKEI, benne a sperrem, a 6 gangos váltóm, a változó szívócsőhosszú beömlőm+hengerfejem, a rozsdamentes négyleömlőm, és nem utolsó sorban a komplett első futomű, amivel talpra lehet állítani szegény taxis-károsultat a hazai alkatrészár töredékéért. Egy a hiba, a város neve: Rostock. Nem tudom, kinek mi jut az eszébe a névről, nekem már örökre az, hogy k...a messze van. ;) Győrben találok egy nagyon rendes srácot, lehet nála bérelni egy Toyota Dyna autómentőt, 15k HUF naponta. Már úton is vagyunk a lefoglalózott kocsiért, csakhogy szegény Dyna szívódízel. 80-at tud. A kis kerekein a cseh autópálya a lelkünket kirázza, deja vu, régi M7 utánérzés.

Kettőnk közül pihenne, aki épp nem vezet, de ebben a kocsiban reménytelen. Rostock messze van. Nagyon messze. 80-nal meg elviselhetetlenül messze. Na, csak odaérünk. Alszunk valamit járó motornál a fagyos hajnali órákban, betyár hideg van, a Dyna fülke rettentően kicsi és hangos, kopog a tetején a jeges eső. 9 körül előkerülnek a kereskedő arcok, fizetünk, adás/vételizünk. Az autómentőre targonca rakja fel az MX5-öt, szegényke nem gurul valami jól. És akkor irány haza. A hegyekben kemény hófúvás, a kamionok oldalaznak a szélben, mi is próbálkozunk. A német-cseh határon a határőr résnyire nyitja csak a tolóablakot, úgy kiabál, hogy fárcójg papíren, majd csukja is be. A cudar idő ellenére szépen haladunk, de visszafelé sincs közelebb pest. Berlin, Drezda, Prága, Brno, Pozsony... egy seggel, egy brutál kényelmetlen autóban. Már nagyon fáradtak vagyunk, de a Dyna ki lesz adva holnap, megígértük, hogy visszaérünk időben. És miután a kertben lerakjuk a kertibútort, már csak le kell ugrani Győrbe a Dynával, és vissza a saját kocsival. :D

Hát így fáradtam el a legjobban eddig, és vidáman élünk, míg meg nem halunk.

Üdv minden elvetemült autóbuzinak!

gram
alapító, magyar mx5 klub
miata.hu

ui.: Ne feledjétek, mindenkinek joga van a saját hülyeségéhez! :DDD

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.03.02. 09:45:38

@Fomics: Én is, de a Repsol nem megy nálam. Másnál működik?

tomiki 2010.03.02. 09:45:49

Ez tényleg egy jó story, jó utat, sok sikert!
Lehet, hogy megkérem apósomat, hogy írja meg az ő storíját, amikor 1984-ben ment Litvániából a szibériai Vorkutába Ladáért. Ott is volt -35 no meg se út, se vonat, se semmi.
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=vorkuta&sll=37.0625,-95.677068&sspn=63.76909,106.962891&ie=UTF8&hq=&hnear=Oroszorsz%C3%A1g,+Komif%C3%B6ld,+Vorkuta&ll=61.856149,47.06543&spn=19.599001,53.481445&z=5

Eddie 2010.03.02. 09:47:33

Száraz utat és vigyázzatok!

ben1988 2010.03.02. 09:47:56

Hű, jó volt olvasni hogy végül bevállalta az utat. Szerintem simán haza fog jönni a kocsi, ezek a korabeli autók nagyon egyszerűek. Ha el is romlik valami, simán meg lehet csinálni az út szélén. Csak ne siessetek vele, ne hajszoljátok, annak sosincs jó vége. London-Ulánbátor ralin is olyan öreg széria, rossz állapotú autókkal végigmentek hogy sosem gondoltam volna hogy célba érnek, pl szakadt citroen kacsával. És ott voltak igen durva földutas szakaszok is+autóhoz semmit sem értő emberek. Ja és hólánc+kisebb lapát hátsókerekes autóhoz alapfelszerelés télen!

jogtörpe 2010.03.02. 09:54:30

Jáj mé pont mergát? tudom mb az isten. Vannak ott komoly amerikai és európai vasak is. Volvo pv800 (taxi) sorozat pl. egy sincs itthon. Jó utat és szerencsés hazatérést kívánok!

Teshow 2010.03.02. 09:58:58

@_gram_: Jó történet ez is! :)
Az úton lévőknek nagy kalappal....
Már előre várom a roadmovie-t illetve story-t!!!
A kalandot (remélem az úton semmi komoly gáz nem történik) talán jobban irigylem, mint az autót!
Szent Őrület rulez! :D

karlmann 2010.03.02. 10:01:11

@scheerti:

Én is azt csinálom, mint Fomics cartárs, de a REPSOL már tegnap este sem ment.

kispestipeti 2010.03.02. 10:01:26

Drága Férfiak!
Én új vagyok itt a forumozók táborában, de rendszeres olvasója a TC-nak. És! a térképen lekövettem az utat, így én is Veletek utazok a nappalimban gép előtt üldögélve. És hát a jó öreg Ponton pedig nekem is egy örök vágyakozás tárgya. sok sikert (élményt)kívánok! jó napot, jó szurkolást!

Labancz 2010.03.02. 10:01:33

Cs.ZS: A Merci kerekeket miért nem külditek fel egy futárszolgálattal? (Pl: DPD) Megéri körülnézni, mert vannak nagyon olcsó ajánlatok.
Így lenne elég hely az Opelben mindenkinek és mindennek.

esde 2010.03.02. 10:03:21

higgadtság!!! :)

hideg lesz, észnél legyetek, nem megállunk kivárjuk a tavaszt:D

ÖTLETEK:

- opelre kéne egy gyári csomitartó keresztrúd, és egy zárható sí-box, az megduplázná a csomagtartó méretét, és ha könnyebb dolgokat raktok még nem is borultok fel:)

- hólánc!!! :) 6db de lehet 8 (jól jöhet lejtős terepen is, mert nem biztos hogy az öreg merga fékei annyira jól adagolhatók és álló kerekekkel árokbacsúszni nem jó)

- olyan törhető nemtommi melegítő bax... ami minden egyéb cucc nélkül meleget csinál, jól jöhet megállás esetén, már csak a gatyába berakni ha le kell feküdni a földre stb.

- jégoldó:) ha befagy valami

- jégkaparó stb...

de SÍBOX szerintem kell... csak egy gyári keresztrúd, és bárkinek a jó nagy méretű doboza jó lehet hozzá:)

fontoljátok meg:)

nem utolsó sorban, lehet akad pár pót alkatrész is amit akkor otthagyni rosszúl esne az tuti:D

Hoerbi 2010.03.02. 10:04:56

Most először kattintottam netes hirdetésre. Ezek megérdemelték.

A projekt folytatását pedig kíváncsian várom.

denieboy 2010.03.02. 10:06:02

Éljen, éljen, éljen!

Együtt sírunk, együtt nevetünk veletek! Nem kérdés ezt meg kellett lépni!

Könyörgöm vigyetek, videkamaerát is és dokumentáljátok le roadtrip szerűen az egész történetet, ilyen még nem volt Mo-n had szóljon!

Jó szeletek kívánok a csapatnak!!! :)

Demidoux 2010.03.02. 10:12:14

Sűrűn olvasom, ritkán írok.
De most nagyon szorítok nekik!
Régi autós álmaimat valósítják meg és adnak reményt.
Online infó? Valami hír róluk?

esde 2010.03.02. 10:12:55

Ja és blogolni képekkel, az utazást élőben kötelező!!!!!!!

Hajrá!!!!!

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.03.02. 10:13:54

Az elejét ki lehetett volna hagyni, azt már eddig is tudtuk, hogy miért kell megvenni az előző postból. Mondjuk arra jó volt, hogy végleg meggyőzd magad, hogy okosan cselekedtél!:-D Jó utat.

NYISZI 2010.03.02. 10:15:07

Run Csíkós Run...

commbeg 2010.03.02. 10:17:46

Külön Ponton blogot!
Szorítunk Nektek.

báró Csekonics 2010.03.02. 10:20:54

@Workman: ezt én sem értem, Merciéknek ez az elevenükbe vág.

Flat-6 2010.03.02. 10:25:39

Hülyék vagytok. :) Szerencsére. :)

esde 2010.03.02. 10:26:34

őőő

olyan telefont ami kamerával rendelkezik és online tudja nyomni a cuccot, kötelező vinni...

kis rövid szöveges postok, és képpel:)

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2010.03.02. 10:30:14

Basszus, vasárnap mellettetek álltam az Ungvár utca végén lévő lámpánál. Ha tudom, hogy mi van, akkor átkiabálok, hogy nagyon szurkolok nektek, hajrá!

esde 2010.03.02. 10:31:23

ja és természetesen olyan szolgáltatóval aki ezt tudja nyomni:)

és kisképeket, hogy ne legyen sok azadat, és maradjon újdonság az itthoni cikkre is, de egy kis étvágygerjesztőnek:)

pici képek rövid szövegek, hogy itt vagyunk megy a merci, pár részlet, egy kép:)

Zsola777 2010.03.02. 10:36:54

Nem szeretem a Mercedest, de ezért még én is kimennék, az biztos! Aztán tudósíts! :)

Workman 2010.03.02. 10:37:40

Mondjuk az elmúlt két blog óta folyamatosan régi eladó merciket nézek, ez most normális???

venator 2010.03.02. 10:41:58

Bár az útvonalat nem tudom, de itt vagyunk az Öresund dán oldalán, hatvan kilométerre Koppenhágától. Ha erre jöttök és bármiben tudok segíteni, jelentkezzetek.

Hajrá fiúk! Haza kell vinni a gépet, nem is vitás. :)

red87 2010.03.02. 10:43:52

na ez nem mindegy!

gyerünk srácok, sok sikert!

kíváncsi lennék, milyen szaga lesz az insigniának, ha Karesz elpippant egy atomvillanást:D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.03.02. 10:48:40

Helyszín B+ még életemben nem írtam ilyet

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.03.02. 10:59:22

Őszintén mondom, leborulok!!! Ez nagyon nagy kaland, hatalmas story!!!!!

Remélem összejön a dolog! Csak ügyesen...

RadafukErnő 2010.03.02. 11:13:50

Ilyet gyártani kellene: retró design de EV kivitelben. Városi autónak vennék én is...

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.02. 11:27:40

Lemaradtam egy kicsit, de csak azt tudom mondani, hajrá!!!

Ha bármi gond van, szóljatok megyek segíteni! :)

kamikaze5 2010.03.02. 11:27:43

Agyamentek. Bolond világ ez... :-)

( de irigylem őket )

marci14 2010.03.02. 11:34:14

Csíkós Zsoltinak a negyedik béből, és a többieknek: Mindenkit hazavárnak!
Hajrá!!!

McK (törölt) 2010.03.02. 11:41:41

@ezeröcsi: A 165 R13 nem azonos gumi a 165/80 R13-al..
Ne hülyéskedj már..
A / nélküli a drága,és magas gumi.
Így..simán 165 R13.

A fiúknak jó utat!
Egy kalappal,kitartást,és jusson szetekbe a szebb jövő,miközben alatta bőgtök a fájdalomtól.

cistron 2010.03.02. 11:42:29

Mindent bele!

Hatalmas élmény lesz! Jó lesz olvasni, az biztos.

zeger 2010.03.02. 11:44:03

Nem vagytok normálisak.
De ezért szeretünk benneteket. És irígykedünk, de veszettül. Ha előbb megírod mit akarsz, szerintem konvoj ment volna veletek! :)
Jó lenne tudni mikor jöttök (na nem a tervezett, hanem a ténlyeges időpontot)!
Sok sikert!

csmarci 2010.03.02. 11:53:36

Én személy szerint csak azért aggódom, hogy az Opel bírja, mert Mercedes felől nincsenek kétségeim. Havazásmentes utat!

Uff 2010.03.02. 12:07:01

Jo utat kivanok! :) Varom a kovetkezo cikket :)

Lious Hott 2010.03.02. 12:16:12

@csmarci:
Na,ne fikázzuk már azt aki segít!
Egyébként az autóbuzi társadalom
Opelos alegységének tagjaként jó
utat ,hiba és problémamentes
hazatérést kívánok a Csikós csapatnak!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.02. 12:33:01

@McK: De, a 165R13 az pontosan azt jelenti, hogy 165/80 R13.

Pont ugyanilyen a Range gyári mérete, csak az 205R16. Azaz 205/80 R16

Opelfan 2010.03.02. 12:37:57

Nagyon tetszik ez a poszt. Csak az ehhez hasonlók miatt járok ide még mindig. Csikós Zs: tetszik ahogy írsz, a többiek sehol nincsenek hozzád képest!
Szurkolok, hogy minden rendben menjen, én magam is szeretnék egy ilyen nagy túrán részt venni. Remélem hamarosan gratulálhatunk az új kocsidhoz!

lanciabacci 2010.03.02. 13:04:13

@McK:

a /80-as gumi jelenti a teljes oldalfal méretet, ezért régebben nem is jelezték külön. Ez azóta szokás, mióta elterjedtek a "peres" gumik. Gyerekkoromban a családi Zsigulira is mindig csak 165R13-as gumit vettünk. Akkoriban az R(adial)/S(teel)R volt a kúl, mert gyárilag halálszar diagolnálokkal szerelték őket.

Jules_V6 2010.03.02. 13:13:21

Csikos nem vagy noooormalis! :O) En meg csak irigykedek... (bar a mercik nem hoznak ennyire lazba, de megertem...)

sompetike 2010.03.02. 13:30:51

óóó,de jóó.hajrá.menjetek fiuk.végre vkinek teljesül az álma.aztán majd irjatok jo sokat rola.mert azt szeretjük ám.

ildottore 2010.03.02. 13:46:12

Hajrá Csikós, engem is magával ragadott az izgalom, már nem is a munkahelyemen ülök, hanem utazok én is veletek Svédországba.
Sok szerencsét!

N@gy 2010.03.02. 13:51:56

HAJRÁ TC TEAM!!!!!!!!!!!!

McK (törölt) 2010.03.02. 13:53:43

@lanciabacci: @Tie: Tyű a qrva anyját,és tényleg.
Nem gondoltam volna,hogy ennyi elkoptatott gumi után még tanulok újat,de lám ,mégis.
Ilyen méretből nem sokat hjasználtam el,de azért ezt nem gondoltam volna.

Én kérek elnézést!

Jules_V6 2010.03.02. 14:14:00

@streetsta: ketesfelora nem lesz sok? Leagalabb gyorsan aludtal?

Ponton miatt hittal tegnap?

(nemet billentyuzeten nem talalok semmit... :( )

szenon 2010.03.02. 14:44:46

Aki ennyit megy érte, az megérdemli! Szórakoztatók az írásaid! Jó utat! Várom a folytatást!:))))

snowman 2010.03.02. 16:02:45

Most úgy érzem magam, mint Hofi a korrupcióval: "Korrupció az, amiből téged kihagynak!" :o)
Lefordítva: jó buli az, amiből én most sajna kimaradok. :o(
Pedig a havat, hideget imádom, a matuzsálemeket is, utazni bármilyen körülmények között szeretek, nem vagyok válogatós.
De azért a fiúknak drukkolok, és persze pótizok is a kilincsbe vagy valahová, ha majd itt az ideje.
Egyébként én csak egyszer hoztam messziről autót, akkor kb. 800+400km-t nyomtam le egy olyan Kacsával, amit azóta is sajnálok, és aminek a gyújtása volt elállítva (szegény tulaja ezt nem tudta), és azt sem sokan tudták lekezelni, de annak idején azzal akartuk beindítani a nyugatról pörgetős autóbizniszt.
Mondanom sem kell, hogy miután eladtuk, és hoztunk helyette egy 305-ös Pözsót, ránk szakadt az új vámtörvény, és a használtas biznisz ott helyben meg is feküdt. :o(
A Kacsás utam pedig mesés volt!
Egész úton a határig valahogy mindig finom dzsessz szólt a rádióból, stabil 110-et jöttem még a rossz gyújtásával is, a tetejét kinyitottam, és lazán bámultam a csillagos eget, és élveztem a benti meleg levegő keveredését a kinti kellemes hűvössel.
Na, valami ehhez fogható feelinget kívánok a fiúknak. :o)

Leadfoot 2010.03.02. 19:24:12

Nekünk (nekünk... anyám 51-ben született...) 1960-ban már volt televíziónk, egy Munkácsy. A családnak volt a lottón egy négyese, épp elég volt rá a pénz.
Mondjuk az is igaz, hogy az egész utca nagyanyámék nappalijában ült esténként.

Nem tartozik ide, csak eszembe jutott.

De ez a leírás a tranzisztorral meg a Pannóniával... épp most került elő a családban egy csomó ősi fénykép és egyéb irat (üknagyapám 1913-as adóbevallása pl. nem semmi), és pont ilyenek jutnak eszembe, mikor nézegetem őket.

Az ilyen szentimentális részeket szeretem legjobban a Csikós-posztokban.

makmarci 2010.03.02. 19:29:51

@Alf: Fullos (-bőr) Golf IV. Most is az van, csak nincs automata váltó, meg ülésfűtés, meg gerinctámasz, meg pénz.....

Kutyafüle 2010.03.02. 19:37:44

@Bandi NL: Szerintem nálad a pont!
Én csatlakozom a kezdeményezéshez...

Leadfoot 2010.03.02. 19:40:31

Volt régebben az a Coca-Cola reklám (kicsit szar minőség, de ez az: www.youtube.com/watch?v=HTJkXCuqd_o).

Ez az egész menet Csikósékkal erre emlékeztet. Mindenféle fura szerzet kísér egy valamit, csak a valóságban Csikóst fogják tolni a Pontonban. :-)

Cortina V6 2010.03.02. 20:10:23

@Garp: Baszki,gyere at,felugrunk a skotokhoz valami tragacsert..
Aztan Stanraeren at hazaviszlek,legalabb bevasarolo Dublinban a Gulyas Cornerben,vagy mi a neve...
(KIBASZOTT VEZETHETNEKEM VAN!!)

Evil1979 2010.03.02. 20:29:54

Hajrá Csík!!!
Csak meg lesz ez lábon is.

Dennis01 2010.03.02. 21:12:30

@Cortina V6: Majd vezetsz eleget egy kis zold Minit Magyarorszag fele... :)

nikó 78 2010.03.02. 21:17:29

Arra felétek tényleg senki nem noormális?????Amúgy beszarás az egész, nagyon jó sztori.

Csikós Zsolt 2010.03.02. 22:21:33

nagyon izgulok értetek,jó utat,oda és vissza is.sajnálnám a kis világoskék csodát,ha eladnád.egészségben gyertek haza,minden baleset mentesen,sikeresen. katinagyi

clubman 2010.03.02. 22:45:30

@Csikós Zsolt: Kedves Katinagyi!
Bár fogadatlan prókátorként nyilatkozom, de mélységes hálámat fejezem ki Önnek, hogy ilyen EMBERT nevelt a lányából mint a Csikós felesége. Szerintem a kommentelők közül több tucatnyian bevállalnának egy ilyen hölgyet feleségnek mint a Kati. Lelki társ, feleség, anya a végsőkig. Gratulálok!!!

Garp 2010.03.03. 08:43:50

@Cortina V6: ajánlanám a futópadot, dodgemet :DD. Valamikor tavaszra tervezek egy skóciai túrát, valami 3-4 naposat. Hmmm? Szólhatnánk annak a Minis gyereknek is.

@clubman: ennél egyszerűbben és szebben nem lehetett volna.
Csatlakozom clubmanhoz: Kedves Katinagyi, kérem fogadja őszinte gratulációmat a "gyerekekhez". A lányához, és a vejéhez is! A legmesszebbmenőkig büszke lehet rájuk!

Cortina V6 2010.03.03. 20:05:35

@Garp: A Minis gyereket most ofoztam fel,csak,hogy edzodjon..DD (o a fiam).

Garp 2010.03.03. 21:11:02

@Cortina V6: :D na ezt nem tudtam. Tudod mit mond a következetes apa? "minden nap megverem a gyereket, mert ha még nincs vaj a füle mögött, hát majd lesz. Viszont ő választhatja meg, mikor."
Ha összejön a skóciai túra, szólok. idegenbe szakadt belsőség találkozó...Inner Circle :D

dennisthemenace 2010.03.06. 07:47:04

@Garp: Junisban lesz a Classic Ford Show a Santa Podon. Arra atnezhetnel,nagyon kiraly..