Rosemeyer nyomában

  2009. december 12. - Csikós Zsolt Címkék: auto union karacsonyihiena

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ha ön Bernd Rosemeyer-rajongó, vagy egyszerűen csak szereti a korukat évtizedekkel megelőző technikai remekeket, nyilván erősen a látóterében mozog az Auto-Union háború előtti, Typ D-re épített technikájú rekorderkocsija. Rosemeyer épp az aznap felállított, 432 km/h-s országúti sebességi rekordot készült megdönteni a már a Venturi-hatást is kihasználó speciálgéppel, amikor autója felrepült, majd a földhöz csapódott. Rosemeyer helyben szörnyethalt, ezzel a balesettel le is zárult a közúti sebességi rekordok korszaka. Kocsija jócskán nyerésre állt, de oda-vissza hoznia kellett volna az eredményt.

IMG 2933

A gyönyörű Auto-Union makettjét korlátozott példányszámú ajándéktárgyként elkészítettette idén az Audi, ráadásul egy 2 GB-os pendrive-ot is beletett suttyomban, hogy hasznos is legyen. Ilyen nehéz pendrive-ja még sosem volt annak az olvasónak, aki helyesen válaszol kérdésünkre.

IMG 2947

Álljon hát itt:

Hivatalosan elismerten milyen autónál alkalmazták először a kocsi alatt nagy sebességgel elsuhanó, majd a faránál kitágulva távozó levegő által termelt leszívóerőt, az úgynevezett "ground-effect"-et, más néven Venturi hatást?

IMG 2945

(A pendrive-ot a Porsche Hungaria Kft. ajánlotta fel.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr651590843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2009.12.12. 08:02:41

1977 Lotus Type 78 F1

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.12. 08:04:14

Basszus, késik a gépem órája, nálam most van 8:02 :(

Krisi 2009.12.12. 08:05:34

ja, és jó reggel Hiénák, de köszönni már nem volt időm :D
(az meg vicces, hogy mindenki mást írt)

Skodába születtem 2009.12.12. 08:05:45

Mikor tudjuk meg, hogy ki válaszolt jól?

wroadd (törölt) 2009.12.12. 08:06:06

Szabotázs... T.offline nem lelökött a hálóról...:(
Na majd a következőben, előre is grat a nyertesnek

2009.12.12. 08:06:23

lovaskocsi... :))))

Garp 2009.12.12. 08:06:33

A Chaparral 2J az 1970-es volt. Sógorom repbuzi, a nyáron beszéltünk ponr erről soksok sör és vita mellett :). Milyen szép az, amikor két fizikai analfabéta ilyenről diskurál!

Amúgy szép jó reggelt! Sok sikert mindenkinek!

Fideszman 2009.12.12. 08:06:43

Chapparal-Chevrolet V8

wroadd (törölt) 2009.12.12. 08:07:09

Valamelyik szerintem jó, egyébként meg nem csak a google, de a wikipedia is a barátod ;)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.12. 08:07:22

@Krisi:
Ja, jó reggelt mindenkinek :)
Nem gondoltam, hogy ennyien leszünk...

fzoli 2009.12.12. 08:07:39

Lotus type 78, 1977

Csubakka Junior 2009.12.12. 08:07:52

Chaparral 2J Sucker Car :)

esef 2009.12.12. 08:07:56

Csikós úr valamelyik korai veterán Mercedesén?

2009.12.12. 08:08:15

ja, autónál? azt nem t'om....

kisdiszno 2009.12.12. 08:08:50

posche vagy esetleg nemtom :)

Garp 2009.12.12. 08:09:24

@Maybe_: viccelsz? A jelszó: Ingyééé! :D

Nap 2009.12.12. 08:09:45

3, 5, k

Chaparral 2J 1970

Krisi 2009.12.12. 08:10:26

"(A pendrive-ot a Porsche Hungaria Kft. ajánlotta fel)"

miaffene? végre kibékült a TC és a PoHu? csaknem? épp ideje volt már :)

Vargnatt 2009.12.12. 08:10:26

Ó, én még a csipáim kinyitásán fáradoztam a fürdőszobában, tudtam, hogy az egyik legjobb cuccról maradok le miatta...

@wroadd: Az igazi kockának Gugli a barátja, Wiki a barátnője ;) Amúgy a Gugliban mint barátban inkább nem bíznék túlságosan...

TaPi 2009.12.12. 08:10:30

Lotus F1 , a szárnyas autó

Zs983 2009.12.12. 08:11:07

Auto Union Typ C 1935.

Explomic 2009.12.12. 08:11:57

Chaparral 2J "sucker car" of 1970

Zs983 2009.12.12. 08:12:38

Auto Union Typ C 1935

Lookie 2009.12.12. 08:12:47

Chaparral 2J majd 1974-ben a Brabham BT44s

davvv 2009.12.12. 08:12:56

Jim Hall - chaparral

Garp 2009.12.12. 08:13:24

Mindnenki rosszul tudja: Mercedes Gullwing, hát a nevében is benne van a szárny! Na jó abba hagyom, kicsit kezdek túlpörögni. Kérdés előtt 2 perccel riadtam fel, hogy a rohadt ébreztő NEM csörgött. Túl sok adrenalin.

kisdiszno 2009.12.12. 08:13:50

mindjárt jön a kövi
de ha egész nap itt ülök az asszony kiveri a balhét!

W_Pooh 2009.12.12. 08:14:51

A 16 hengeres, 545 lóerős motorral hajtott Streamliner, 1938 január 28-án.

esef 2009.12.12. 08:16:11

Komolyra fordítva a szót: Mercedes-Benz W125

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.12. 08:18:24

@Garp:
Nálam dettó ugyanez van. 7:59-kor még bootolt a géo :)
@toyotasupra:
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

aliblog 2009.12.12. 08:21:56

auto-union c streamliner

J3R1CH0 2009.12.12. 08:23:57

Chaparral 2J Jim Hall által építve. Anno 1966.

Garp 2009.12.12. 08:25:27

@Maybe_: de szar lesz 13 percekben intézni a napot! Pisi, kaki, reggeli, beszélgetés, stb:)

covy 2009.12.12. 08:25:55

Hivatalosan elismerten először forma 1-es autónál alkalmazták először, ez volt a Lotus 78.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.12. 08:27:15

@Garp:
Nekem a kaki most volt meg. Szerintem ilyen sebességgel még soha nem toltam ki magamból. Anyám nem néz hülyének, áh...
Most vákuum van a seggemben, nem volt ideje kiegyenlítődni a légnyomásnak :(

Ubul1 2009.12.12. 08:29:03

@J3R1CH0:
Asszem ez a helyes válasz

kishanczur 2009.12.12. 08:30:39

Chaparral 2 1970-es J alighanem!

kishanczur 2009.12.12. 08:32:02

Chaparral 2 1970-es J,ez volt a forradalmi darab,

Bende Tibor 2009.12.12. 08:32:03

@Krisi: Te voltál az ügyes, tied a pendrive, a megoldás: 1977, Lotus 78

gyerünk tovább, már mindjárt itt a harmadik!
t

jujdejo 2009.12.12. 08:38:10

Chaparral 2J, nem?
vagy egy F1-es Lotus???(amit kesöbb jol betiltottak, csak a pontos neve nem jut eszembe)

Fideszman 2009.12.12. 08:39:37

a megoldás 1977, Lotus 78

Garp 2009.12.12. 08:44:47

@Krisi: gratula.

@Bende Tibor: nem kekeckedésből kérdezem, de mi a helyzet a Chaparallal? Jim Hall 61ben tervezte kifejezettem a Venturi el alapján.

Csikós Zsolt 2009.12.12. 09:49:07

@Garp:

Lotus 78 volt az első elismert, épp azért jöt elő a kérdés, mert már az Auto-Unionnál is hasonló kísérletek nyomait lehet felfedezni. De a teljesen arra tervezett autó a Lotus volt.

Garp 2009.12.12. 09:53:19

@Csikós Zsolt: a Chaparall csak tanulmány volt? Én úgy olvastam, azt is versenyre szánták, csak pont a technika miatt diszkvalifikálták. A lotus78 detto, csak egy megegyezés miatt maradhatott 3 verseny erejéig, aztán "kizáródott". Vagy épp ettől lett elismert, h mehetett?
(eksüszöm nem kötözködök, csak érdekelne :) )

Ro3 2009.12.12. 10:08:31

Az első igazi:
John Player Special Mk. III
Ez a 78as Lotus F1 volt.

Vaszi 2009.12.12. 10:21:16

Tuning Suzuki kamu diffúzorral?;)

Krisi 2009.12.12. 11:37:36

@Bende Tibor: ó jee, most van csak időm elolvasni, köszönöm! :)

cso zsi 2009.12.12. 12:29:54

Római harci szekér.

BlazeHun 2009.12.12. 16:55:30

Az első Chaparral autóban

FutoBolond 2009.12.12. 17:29:55

Akkor a Suzuki Swifttel hiaba is probalkoztam volna?

villano 2009.12.13. 09:02:28

első teljes rendszer TYRELL 019
süti beállítások módosítása