Fikáznám egy kicsit a Mustangot, ha lehet

  2009. december 05. - Winkler Róbert Címkék: usa mustang izomautó muscle car autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Az amerikai V8-as dögökről való ábrándozást nem törheti derékba semmi. Még az sem, hogy az ember megvette első amerikai V8-as dögjét – még szép, hogy nem! Elvégre mi van, ha bekövetkezik az a valószínűtlen eset, hogy összetöröm, azzal a még valószerűtlenebb mellékkörülménnyel, hogy túlélem a balesetet? Hát veszek egy másik izomautót. Ami kell, az kell.

Az 1968-as Cougar meglepetésszerűen került az utamba. Úgy értem, nem terveztem, hogy veszek ilyesmit, legalábbis a közeli jövőben nem. Nem nézegettem évek óta hirdetéseket, nem hasonlítottam össze bel- és külföldi lehetőségeket, nem kezdtem okoskodni különféle rendszámokkal, nem kalkuláltam gázszettel és egyéb marhasággal. Megláttam, megszerettem, pénzem volt, megvettem.

Szakirodalom sem sok volt a háznál; egyetlen könyvemben, a Muscle Car Field Guide-ban szerepelt, egyébként az ilyen ezer szép autó, meg az amerikai autógyártás mérföldkövei-jellegű összeállításokból rendre kimarad. Azóta persze sok bit lefolyt az Amazon.com-on, elkezdtem rendelgetni, a múltkor Tevan kolléga az Indexnél csóválta is a fejét, milyen dzsentritempóban vásárlom a könyveket.

Lehet, hogy igen, de most legalább kezdek képbe kerülni. Már olyan könyveim is vannak, mint az American car spotters Bible, 8 ezer fotóval, vagy az American Cars, 1960 to 1972, every model, year by year, tehát nem igazán van olyan izomautó, ami érdemben létezett, és  ne tudnék róla, esetleg ne tudnám, mi mit jelent az alvázszámban.

A kupálódási folyamat ideje alatt kicsit tartottam tőle, hogy hülyeséget csináltam a Cougar megvételével, és hirtelen egy rakás olyan autó között találom magam, amit mind sokkal érdemesebb lett volna megvenni. Szerencsére nem: a Cougar pont nekem való. A legjobb időszakból (1964-68) származik. Kompakt. Igaz, a korabeli Mustang szűk húsz centivel rövidebb volt, de alapvetően ennél kisebb autót a korszakban nem nagyon vehettek az amerikaiak. A Mustangot persze ismertem, és bár az a legenda, hogy például azzal kergetett Steve McQueen a Bullittban Chargert, egyszerűen nem tetszik. Legkevésbé azok a Mustangok, amiket a legdögösebbre optikáznak.

A Mustanggal semmi baj: gyönyörű - persze nem az 1974-es második generáció, de 70-es években amúgy sem gondolkodunk. Szóval szépek a Mustangok, csak valami megmagyarázhatatlan okból nekem nem tetszenek. Egyszer még vezettem is egy Shelby klónt, ami már majdnem Eleanor, arról viszont már meg tudom mondani, miért nem tetszik: mert sűrítve testesíti meg mindazt, ami a 60-as évek izomautóiban vásári gagyi volt.

Először azt hittem, az vele a bajom, hogy csicsássá teszi a sok levegőbeömlő – mellesleg rá is küldeném az ízlésrendőrséget mindazokra, akik súlyos milliókért kifejezetten egy Eleanort, a Tolvajtempó sosem létezett legenda-Mustangját rendelik meg egy műhelytől. Szóval nézegettem, nézegettem: mire valók ezek a beömlők a C oszlopon? Hűtik az utasteret? Nem nagyon, mert a legtöbb ilyen tuningfül csak vakablak. Van, akit ez zavar, és az alsó beömlőnél kilyukasztja a karosszériát, így a légáram hűti a hátsó gumi futófelületét, ami megint csak hülyeség. Úgy néz ki az ilyen Mustang, mintha figyelmetlen ausztrál karosszérialakatosok belefalaztak volna négy kengurut. Zsebes autó?! Minek?

Jöhet

Értem én, mire játszanak: a tudatalattinkban benne van, hogy a hátsó tetőoszlop körüli beömlők igen erős autókon vannak. Mégpedig középmotorosokon. Na már most a Mustang a long hood short deck-filozófia egyik élharcosa, műholdról is látszik, hogy ez egy orrmotoros izomautó. És mégis középmotorosnak akar látszani. Mióta ez összeállt a fejemben, még kevésbé akarok Mustangot, és ha valamelyik könyvben ilyen oldalra tévedek, ugyanolyan gyorsan lapozok el, mintha melegpornó-orgiáról számolna be a haditudósító: felőlem csinálják, de én hadd nézzek valami mást.

Mondjuk egy 1969-es Dodge Coronetet, amit egyébként el is tudnék képzelni alattam. Egy Super Bee, a második rajzfilmautó, mert ugye az első a Plymouth Roadrunner volt, és valójában az egész csak egy fapados, erős kupét jelentett, egyszóval elég proli cucc, de épp az benne a jó. Sima fekete lemezfelnik, elöl-hátul dobfékek, 7,2-es motor 390 lóval – az ajtók mögött van két-két kamu beömlő, csak ennyi a baja. Meg hát persze, hogy egy 5,25 méter hosszú szörnyeteg. 1970-es Dodge Coronet Super Bee Plum Crazy Purple?? 9000 dollár?! 1,7 millió forint? (A plum crazy egy korabeli, alaposan marketingelt színárnyalat volt.)

A '68-as Chevy Nova az egyik nagy kedvencem. Kicsit családi gyufásak az arányai, a legkevésbé tagolt izomautók közé tartozik, de épp puritán egyszerűsége teszi olyan vonzóvá. Két kultuszfilmben is fontos szerepet játszott, a Tarantino-féle Deathproofban egy 68-as, az Al Pacino főszereplésével készült Carlito útjában '73-as Nova volt. Novában nekem a kis, vízszintes hátsó lámpa tetszik. Az volt a pont jó, a tiszta, őszinte forma. Amihez vétek volt hozzányúlni, de mivel az amerikai autópiacon egy-egy modell második évében szinte mindig drámai hanyatlásnak indultak az eladások, mindig hozzá kellett nyúlni. A Nova ráadásul iciri-piciri: 4,81 méter hosszú, és elöl tárcsafékes (mint a Cougar). És kamu beömlők is csak az SS változat motorháztetején vannak.

A kollégákat még nem tudtam meggyőzni, de egy AMC Ramblert 1964-ből 4000 dollárért megint csak el tudnék viselni. Ez sajnos nem a V8-as változat, hanem a sor hatos

Torokszorító bizonyítéka, hogy az AMC a Gremlinig bezárólag a C oszlop igazi mestere volt. Micsoda gyönyörű fara van a Rebel Machine-nek?! A Csikós ugyan azt mondja, hogy bár ő ehhez a témához nem ért, de szerinte csúnyán állnak a kerekei, túlságosan bent vannak. És tényleg, egy kicsit chargeres. De sebaj, tudnék vele együtt élni. Akárcsak egy '64-es Marlinnal, amiről szerintem a '66-os Charger hátulját koppintották. Piros-fehérben nagyon ki tudok készülni a látványától.

Az AMC-ből legjobban mégis a Rambler Rebel Machine-t szeretem, amiből pillanatnyilag csak ez a metál-dohánybarna van eladó, elég drágán, de ha valaki gyakran túrja a netet, talál azért 3-4 ezer dollárért is. A legjobb nyilván a fehér Machine, piros-kék dekorcsíkokkal, egyetlen szerencsém, hogy a Wikipedián van még kép erről.

De persze ez már sajnos elkelt, dekorcsík ide vagy oda. Egyébként is óvatos lennék egy nagyon régen, nagyon zavaros körülmények között megszűnt gyártóval. Ettől eltekintve a Rebel Machine nagyon kéne. Hiába van túl öt centivel az ötméteres álomhatáron. Tényleg, egy fontos szempontot még nem is említettem: azért érdemes kisebb izomautót venni, mert azon jól állnak a kerekek. A 60-as években még nem gyártottak nagyobb felnit, így érdemes megnézni, arányaiban milyen kicsik a kerekek egy Chargeren vagy Galaxie-n. És befelé is állnak, mint ami azonnali pogácsázásért kiált.

Az AMC Javelin vagy rövidített tengelytávú, kétüléses változata, az AMX is gyakran tűnik fel nedves álmaimban, igazából persze az volna a jó megoldás, ha legyártathatnék egy AMC AMX GT tanulmányautót így, ahogy van, ezekkel a színekkel, kerekekkel, sidepipe-pal.

Ha azt mondom, 1967-es Buick Grand Sport, még az izomautó-rajongók is csak értetlenül néznek.

Semmi, ugye? A Buick GS már új korában se volt nagy siker, később se lett belőle legenda, de nekem kéne. Az emberek ugye alapvetően az 50-es évek giccsparádéira gerjednek, vannak, akik felismernek egy ’70-es Chargert a Hazárd megye Lordjai miatt, de a klasszikus izomautókra már sokkal kevesebben figyelnek fel. Márpedig ez az. Legalábbis ha hinni lehet Joe Oldhamnek, a Muscle Car Confidential című könyv szerzőjének, aki a 60-as években a témára szakosodott autós újságíró volt, és gyakorlatilag mindent tesztelt, ami számít. Ő írja, hogy a Buick GSX-nél jobb izomautóban sosem ült. Tény, hogy a többi muscle car közt a GSX kicsit szürke, de manapság Magyarországon sajnos elég könnyű olyan helyeken autózni, hogy ne legyen körülöttünk túl sok izomautó. Tudok is egy felújításra szorulót 17 dollárért, márpedig annyit simán megér. Vagy 19 900-ért egyet garantáltan 54 ezer mérfölddel, 3,5 millió forintért elég jó.

Borzalmasan nagy batár, de formájától teljesen kész vagyok. A motorválasztéka se rigófütty: létezett ugyan soros hatos, 250 köbinch-es (4 liter) Turbo-Thrift motorral, de a 427-es (7 liter) Turbo Jet már biztos szépen vitte. Igen, a '67-es Impaláról beszélek. Persze ha azt mondom valakinek, Impalám van, aztán meglát egy ilyet, csalódik, mert az 50-es évekbeli, Fenyő Miklós stílusú giccsparádét várta. De ez tényleg legyen már az ő baja.

Egyébként, ha már az ilyesfajta batároknál tartunk, de ABC-sorrendben még amúgy se nagyon távolodtunk el a B-től, ugorjunk csak vissza egy pillanatra a Buick-hoz. Riviera, ugye? A Rivierában az a jó, hogy valamiért olcsó, kifejezetten alulértékelt típus. A csónakseggűt tartják még valamire, de igazából az összes, 60-as évekbeli Buick Riviera ász. Tagadhatatlan, hogy az 1971-es, csónakseggű 3. generáció a legmarkánsabb, 5,3 méter körüli hosszával nem is egy kimondott kompakt, de azért könnyebben átvazelinezzük magunkat egy belvárosi sikátoron, mint az Impalával. Itt egy szép '64-es, már cikcakk-orral, 26 ezer dollárért. A '66-osnak meg kicsit gnómoid-kancsal az orra, talán ezért is vesztegetik gombokért. Itt van például ez a 10 ezer dolláros autó – ugye, mennyire összeáll, ha nem bámulunk az arcába? Lelőhely Garland, Texas, csak nincs szétrohadva…

Ha jól meggondolom, játszhatnék évjáratra is. Főleg, ha valami nagyon sallangmentes, klasszikus, agresszív dobozkupét szeretnék. Az én évjáratom pedig nem más, mint 1964. Az egész izomautó-korszak ragyogó jelzőfénye amúgy is ebben az évben gyúlt ki: ekkor lett a Pontiac Tempest durva motorváltozatából a GTO. A Riviera tehát a 70-es évek elejéig nagyjából ugyanilyen szép volt. Bezzeg a Skylark! Béna, ugye? Értem én az olvasót, nekem is kellett pár hónap, mire átjött az agyamon a forma, de megérte. Esetleg tessék felírni a mobiltelefon naptárába, hogy mondjuk márciusban feltétlenül meg kell nézni egy '64-es Skylark fotóját, hátha közben beérett.

Chevrolet-ből sokan a Corvette-re vetnék magukat, de az én nyálam a Malibu SS-re csorog. Kicsit kerek még az eleje, de amúgy nagyon szép, doboz kupé. Az Impala is hasonló volt, de annak pár vonallal több van a hűtőrácsán, úgyhogy mindenképpen a Malibunál maradnék, mert az lényegesen kisebb a full size Impalánál. A Dodge Dart ekkoriban még nagyon békaszemű volt, lehetett viszont kapni Mustangot, de mint már mondtam, sem a Mustang nem tetszik, sem a régi, szivar (vagy nekem inkább fürdőkád) Thunderbird. Egyébként is: egy amerikai kupé ne legyen már kétüléses.

Az Oldsmobile Jetstar 88 viszont jól hangzik, nem? Főleg a 394 köbhüvelykes (szűk 6,5 liter) Starfire motorral. Kár, hogy ez is egy full size, 5 és fél méteres dög. Akkor is a Pontiac Tempest Le Mans kupé kéne! Nem is GTO, ami a 389 köbhüvelykről indult, de tudom én nagyon jól, hogy egy Edelbrock szívósoros ötliteres V8-assal is szépen szedi ám a pacskert! És hosszra is csak 5 méter 15 centi – maradhat.

Aztán, mire mindent végiggondolok, megállapítom, hogy mégiscsak a '68-as Cougar a nekem való. Évjáratban összeillünk, 5 méter alatt van, de megvan 5 liter, a Ford platform miatt az alkatrészek Zsiguli-árban kaphatók

Kettőezer és háromszázötven dollár. Oké, csak ideadják két rugóért. Patina megtartva, csak motorhoz, futóműhöz és fékekhez nyúlunk, mármint restauráljuk, ha kell. Kívülről megtartjuk ebben a félelmetes, nyomasztó állapotában. Rozsda nincs rajta, csak az idő vasfoga szálldosott felette az utóbbi évtizedekben. Ugye, látod benne magad?

Na jó, mára ennyi elég, a jéghegy csúcsának ennyi pont meg is teszi. Mert van még a témában legalább hatszor ennyi titkos tipp.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr21568191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.12.05. 20:27:48

lehet csak én értem félre, de ennek olyan a szaga, mintha az lenne a célja, hogy:
"Megvettem, mert tetszett, de már nem tetszik, de nem akarom bevallani, hogy nem jól döntöttem inkább lehúzom a többit."

De lehet év vagyok hülye. :D

Amúgy meg:
seriouswheels.com/1960-1969/1965-Pontiac-Bonneville-Convertible-White-Red-Interior.htm
vagy
seriouswheels.com/1960-1969/1966-Pontiac-GTO-Hardtop-Red-FA.htm
Kéne de nagyon!

nagyati67 2009.12.05. 20:41:52

Még egy ilyen érdektelen, unalmas írást nem olvastam senkitől, Winklertől meg pláne nem. Az miért autós újságírás, ha valaki egy lexikonból bemásol pár részt?
Menj el egy hétre síelni Robi, és töltődj fel!

sportoutlet.hu · http://www.sportoutlet.hu 2009.12.05. 20:48:50

Basszus segítsetek, mi a 3. képen levő autó ("Jöhet" képaláírással.) Beleszerelmesedtem, de az összes körülötte levő szövegben levő típust begugliztam, de még mindig nem tudom ki Ő.

szazattila 2009.12.05. 20:57:14

"nem kezdtem okoskodni különféle rendszámokkal" akkor miért van E rendszám rajta a képen??? Nem OT kellene rá, vagy sima utcai rendszám??

series_one (törölt) 2009.12.05. 21:09:25

@sportoutlet.hu:

amc_gremlin_amx_gt.
így, egészen pontosan.
sose gyártottak, ez az egy készült, setöbb.

series_one (törölt) 2009.12.05. 21:10:42

@Mk412:
vagy OTT.
:))
erről jut eszembe(tudom, hogy szar, üssetek, bírom):
ottó, etté'?
nem, ottó két té.

series_one (törölt) 2009.12.05. 21:12:26

@szazattila:

egyébként mi tiltja, hogy e-rendszámmal vegyen részt valaki a közúti forgalomban?

series_one (törölt) 2009.12.05. 21:13:43

@szazattila:

egyébként mi tiltja, hogy e-rendszámmal vegyen részt valaki a közúti forgalomban?

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.05. 21:31:37

a mustang nem jon be nekem sem, a chevy chevelle viszont telitalalat.

belul nincs kesz, de az dobja ram az elso kovet aki elhamarkodna a "lakberendezest" :)

mielott a cincogok megszolalnak: az elso kerek nem fordul el teljesen, de ennyit aldozni kellett a megjelenesert...

indafoto.hu/visszakettopadlogaz/alap_album

es most jojjon a sok trabant 1.1 meg suzuki tulaj megallapitasa: nekem nem is tetszik.....

drz 2009.12.05. 21:31:37

@John Beehive:
engedd meg:tán azért, mert nem igen fordult elő sem akkor sem most, hogy ilyen mennyiségű lóerőt és nyomatékot vásárolhatott volna az ember nem is igazán magasnak mondható áron. de ha megnézed, egy régi európai-mondjuk mercedes- is nagy köbcenti mellett dolgozott 250- 280 lóerővel.ne már egy v tech hondával hasonlísd össze./én láttam ahogy a 67-es gto a pöckölt honda integrára 100 métert vert a 400 méteren. / ehhez, tartsa magát mindenki, aki egy pillanatra is azon morfondíroz, hogy esetleg ezek vicces kocsik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.05. 21:36:57

@drz: nem az a baj hogy 400loero hanem az hogy egy akkori mercin a fekek fenyevekkel jobbak voltak

ez en kocsimmal is az a baj hogy menni lehet vele ( edelbrock v8 tudja szedni a talpat ) de a megallas, az gaz.

a futomurol meg nem is beszeltunk.....

de imadni valo kocsi az 7szetseg :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.05. 21:43:42

@John Beehive: akkor valoszinu nem neked vannak ezek az autok kitalalva....

valoszinu nem forditottad meg el a kulcsot egyben sem, es gazadasra nem zorogtek meg az italtartoba tett koladban a jegek az autosmoziban... neked lehet egy honda s2000 vagy egy toyota supra valo.

Stock 2009.12.05. 21:46:09

@tekniq: valahogy én is így gondolom.. :))

bajnaikondom 2009.12.05. 22:38:58

www.youtube.com/watch?v=2Ua7KWNccFA

Nekem ez kurvára tetszik. Nyugalom, ne kapjon senki szívinfarktust, nem Eleanor. Egyébiránt kívánom mindenkinek, hogy az Eleanor kinézete legyen az életében a legnagyobb baja :))) Olyan faszságokon bírnak kiakadni egyesek :)

www.youtube.com/watch?v=9Su7ShYQ6zM&feature=related

Tessék. Imádom. Fakjú mindenkinek. A szőke rőzsére meg inkább hívnék ízlésrendőrséget mint erre.

Dr. Tom 2009.12.05. 22:44:21

@John Beehive:

Dingdingding! McFly, ébresztő!
40 éve ezek nem voltak rossz értékek és lényegében viszonylag olcsó tucatautókról volt szó (mai szemmel nézve ez is máshogy fest). Nálunk mi volt 40 éve? Ja, púposwartburg, például (ami egyébként nagy királyság :) ).
Nagy motorok? Igen, a méretük miatt gyakorlatilag elnyűhetetlenek.

Újabb 40 év múlva lehet, hogy már köbcentik sem lesznek ... csak huzalok, meg tekercsek ... egy 80 éves Charger mekkora flash lesz egy villanymoped mellett :)

bajnaikondom 2009.12.05. 22:59:09

www.youtube.com/watch?v=54Jr2FeQNKE&feature=fvw

Egy ilyen restomoddal én lennék a világ legboldogabb embere.

gromek7 2009.12.05. 23:12:21

Ez volt az első Winkler cikk, amit a felénél abbahagytam.....
Kár.

Stock 2009.12.05. 23:48:54

@gromek7: ha nem szedi össze magát nem is az utolsó!!

megint 2009.12.05. 23:50:14

Ezek nagy része sztem nagyon szép, de ezen kívül nem sokat érnek

Cooper911 2009.12.06. 00:07:12

"Ebben boldog lehet a tököd apám. Bármi van b@ssz fel egy napszemüveget, nyomjad padlóig had hajoljon az a lemez! A kompresszorod úgyis jobban sziv mint bármelyik csajod!"

Igen az amcsik csak szart gyártottak, meg benzintemetők, meg tepsik... A nyáron beinditottak mellettem 3 gyári állapotu veterán V8as 60as évek beli gépet...levegö bent akad, könny kicsordul...

"pálcika" 2009.12.06. 00:13:24

@yeti: Úgy is gondoltam,egy nő(kocsi)akit kihagytam :)
@Mk412: Szerintem lesz majd riviera is :)
Aztán majd elmondom mi a jobb M5 a riviérán vagy forditva :)

medbali76 2009.12.06. 00:14:16

Amikor az elso 68-as Cougarom megvettem en is lazasan keresgeltem, de nem nagyon talaltam szep kepes konyveket amikben lett volna szo errol a tipusrol. Nem annyira nepszeru mint a Mustang, de nem is baj, legalabb nincs annyira tulertekelve...
Szoval szep, szines kepes konyveket nemigen fogsz talalni.
Talan eddig 4 darabot talaltam ami kifejezetten errol a tipusrol szol, de tobbnyire regi fekete feher kepekkel illusztralva.
Meglepetesemre Pesten a Maroti konyvesboltban mindegyik kaphato volt. Nezz korul naluk. Nem akarod kulsore kicsit megmorcositani az autod?

series_one (törölt) 2009.12.06. 01:43:54

@"pálcika":

ha autózni szeretsz, akkor m5.
ha leszarod, csak nagy legyen, hangos, meg sokat egyen, akkor meg a másik iskola vényócasa.
mindegyiket tolerálom, megugye az ember nem is kezd el téríteni, de nekem az egyik annyira nem jön be.

kkn 2009.12.06. 03:10:11

@=Daniken=: Az 560 SEC sem volt benne rossz, de a Buick a lámpáival is nagyon jó volt: www.imcdb.org/vehicle_75361-Buick-Riviera-1965.html

series_one (törölt) 2009.12.06. 03:22:32

@kkn:

óóóóóóóóóóóóóriviéééééééééééééra
forrrr a tengeer
óóóóóóóóóóóóóriviéééééééééééééra
sok boldog ember

ja nem.
az valami más lesz.
(bazz, ez a dolly is hogy megöregedett....)

nemduma 2009.12.06. 04:54:25

En amerikaban elek mar 15 eve, es ezeknel a szaroknal nem sok mindent utallok jobban. Borzalom. Egy halom ocskavas.

Ennel meg egy japan kocsi is jobb.

blaiser 2009.12.06. 05:31:28

Mindig felhuzom magam a kepalairas nelkuli galeriakon. Igy ezt most miert is? Ott van egy csomo szep auto es egy centivel nem kerultem a temahoz kozelebb. A betyarsagat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.06. 08:53:49

" v8-as amerikai auto." nekem ez fogalom. az autozas alfaja-omegaja. DAS AUTO. a kezdet es a veg. azon ritka emberek koze tartozom akinek az alma a garazsban all. nyolc henger - ha kimondom magamban detroitba kepzelem magam a 70-es evek elejen.

nem ragozom - aki nalam jobban szereti ezeket a kocsikat az festi magat.

amikor kijottem amerikaba nekem termeszetes volt hogy v8as kocsim lesz - ha itt nem lehet akkor hol??? na azota is az van ( oke, a CLK AMG 55 is v8 ;) a chevy pedig a szivem csucske vagy ahogy errefel mondjak szerintem talalobban: middle of the heart.

akinek meg nem tetszenek azt sajnalom, tiszteletben tartom a velemenyet de egyet nem ertek vele.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 09:06:00

Nálam nem létezik szépség funkcionalitás nélkül. Ezek az emberi ökörség emlékművei.

drz 2009.12.06. 09:15:33

@visszakettopadlogaz: nos, ez igaz. de azért lehet ott is dolgokat csinálni.gyere, csinálunk rá féket, futóművet. hadd sápadjon az m5.:)

drz 2009.12.06. 09:29:57

@nemduma: akkor éld a kis szürke, unalmams toyota életedet, mert neked pont az való.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 09:48:33

@drz: Neked egy ilyen autótól lesz izgalmas az életed? És a péniszed is hosszabb lesz tőle esetleg? ;)

_Toto_ 2009.12.06. 11:44:09

Ezt a gány cikket...

Mennyit szívsz mostanában???

mehemed 2009.12.06. 11:57:56

ez mi a szar volt???

Coupeboy 2009.12.06. 15:02:34

Nekem a chevrolet chevelle ss és a plymouth roadrunner és a charger a kedvencem.Egyszer biztos vagyok benne ,hogy egyszer megveszem valamelyiket de addig sok pénzt kell félretenni meg más projekt is van.A piros rejtett lámpásnak mi a neve?

bla123 2009.12.06. 15:37:46

Jo nehany eve Kanadaban elek.Otthon az elso autom egy Ford Taunus volt v6 os motorral ,mert az olyan kuul.Azota egy kicsit at ertekelodott az autokrol alkotott kepem.Egy kicsit mulatsagos, ahogy nalunk a v nyocra csopognek.Itt meg foleg a terepjarosok a dizel europai(japan) verdakra.Persze ez erdeklodes kerdese is.Minden esetre siman megvehetnek egy gyerekkori alaomverdat,de azon tororm a fejem,hogy kene egy hiluxra szert tenni...(mindig az kell ami nincs...,ilyen az ember).

"pálcika" 2009.12.06. 16:20:37

@drz: Hát az M5 öst nem könnyű elsápasztani,de egy 40 éves Rivinek nem is az a dóga. :)

drz 2009.12.06. 16:54:23

@Bockó:
vicces, hogy olyanok akiknek fogalmuk sincs miről beszélnek, csacsognak ide-oda-nem mellesleg pufogtassunk még el egy -két sablon dumát a hosszú péniszről, meg a mögé kötött benzinkútról.cö. ezt a marhaságot hallgatom 15 éve olyanoktól akik a közelébe sem voltak még ilyesminek.
meg tudsz tőle kímélni?

A6 2.7 TDI - a lomha tehén 2009.12.06. 17:39:39

Bár a Fordokat általában jobban szeretem, mint a GM taligákat, a kedvenc izompacsirtám mégiscsak a Chevy Chevelle.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.06. 18:07:41

@A6 2.7 TDI - a lomha tehén: az van nekem is, chevy chevelle 1971. kepeimnel megnezheted itt. megunhatatlan auto....

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 18:42:43

@drz: Nem akarsz szembenézni a saját hülyeségeddel? Jó, legyen. Egy ilyen autó nagyon hasznos és praktikus, nem fogyaszt sokat, nem néznek benne nagyképű, kispöcsű idiótának, én pedig nagyon sajnálom, hogy még a közelébe se voltam egy ilyennek. Mennyivel jobb ember lennék akkor.

Meg vagy kímélve.

medbali76 2009.12.06. 19:02:04

@Bockó:
En nem ertem ezt a rakas fikazo embert.
Miert jobb attol Nektek hogy folyamatosan ocsaroljatok az usa auto tulajokat es az autoikat?
Szerinted erdekel minket mennyi a fogyasztasa, hogy szar-e a futomuve, hogy kurvara nem praktikus? Ezek nem szempontok. Aki ezeket nezi az NE VEGYEN OREG AMERIKAI AUTOT. Engem nem hoznak lazba a legujabb hiper szuper BMW csodak.En ezeket az oreg "szar" szutykokat szeretem.
Egyebkent en nem ertem mitol vagyok en nagykepubb pl. egy M5-os tulajatol...
Legyszi magyarazd el.

drz 2009.12.06. 19:29:29

@Bockó: még sohasem néztek nagyképű idiótának. szeretek vele közlekedni a városban, mert előzékenyek az emberek . van, hogy beintegetnek az ablakon, megdicsérik, milyen szép öreg autó.

persze, lehet, hogy veled még nem futottam össze.
mert olyankor pont az olyanok világát mint a tiéd tudom kikapcsolni, akik a kis racionális világukba akarnak kényszeríteni azzal a begyöpösödött világnézettel, melynek a praktikum és a olcsó áll a középpontjában. persze, nekem nagy kedvencem az a manta is, és egy jó 02-es bmw is csodajó dolog, dehát azok is biztos szarok, nem?
nem azzal van gondom, hogy nem teccik -mert olyan van. a probléma, hogy arra sem vagy képes, hogy valami értékelhető indokot tudj felhozni, csak kekeckedsz.

szánalmas egy faszi vagy, s csak sajnálni tudlak, mert a saját korlátaid között vergődve ontod a hülyeséget korlátlanul, miközben feszt azzal vagy elfoglalva, hogy nekem vajon mekkora a brém.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 20:25:08

@drz: Bocsánat, hogy a racionális világomba akartalak kényszeríteni, kirájlány. A valóságban egyáltalán nem gond, ha egy autó harminc litert fogyaszt, az olaj nem fogy el, nincs érte háború, van belőle bőven, hogy életed végéig jól érezhesd magad. Mert megérdemled, ugye. Milyen kár, hogy ez csak újabb három, nem értékelhető indok volt. Bocsesz.

@medbali76: idióta #2, a fenti rád is vonatkozik.

_mikulasbacsika_[+1] 2009.12.06. 21:03:42

Még jó, hogy vannak ilyen Bockó féle usa autó utáló emberek. Lehetnének még többen!
Olcsóbb lenne a jóféle V8, több benzin maradna a köbcentiőrülteknek, még nagyobb lehetne a faszunk a kocsiban :D

medbali76 2009.12.06. 21:33:18

@Bockó: 1. A nagy autos tarsadalom szerinted hany szazalekat kepviseljuk mi?
2. Rengetegen csak talalkozokra inditjak el az autoikat.
3. Hany olyan japan,nemet stb ( soroljam?)
auto van ami uj fejlesztes letere 20 felet zabal?
4. olajiparban dolgozom nem kell ecsetelned a vilag olajkeszletet. Amit a mediabol szajkoznak az egy dolog...
5. Hogy haboruk vannak az olajert?
Hat arrol se az en autom tehet. Te mit tankolsz, vizet? Meg a tobbi milliard nem amerikai autos?
Nincsenek jo erveid, de lehet probalkozni...
En nem idiotaztam senki, szoval ahhoz tartsdd magad :-)

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2009.12.06. 21:40:21

Kedves RobiSzabi

az nem baj, hogy nem érted, mitől az a Mustang ami, csak az a baj, hogy erről írsz.

térdelj le és szeress 2009.12.06. 21:41:58

Winkler,

nagy rajongod voltam. Legyszi szedd ossze magad. Ha nincs idod irni, akkor maradj a radional, vagy TV-z, de ne kapkodj. Ez a cikk borzalmas. En nem vagyok autphil, de elolvasom altalaban a TC-n ami erdekel., Ebbol semmit sem tudtam meg. Aki ert hozza annak meg gondolom nem sok pluszt adott.

Tobb alazatot.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 21:50:08

@medbali76:

3. Más is hülye, akkor már nem is olyan nagy baj, hogy én is hülye vagyok, legalább megértjük egymást, tök jó.
4. Ja, nem véges? Akkor bocs. Még mindig 150 az EROEI, mint a múlt század elején Texasban? Le vagyok maradva.
5. De, a te autód is tehet róla. Meg a busz is, amivel járok. Sőt, a villamos is. A lényeg, hogy te nem. Csak az autód, egy kicsit.

Jó érvnek a te esetedben egy gyalut tudnék elképzelni. Nyilván azért van amerikai autód, mert ezeket az érveket csípődből kognitív disszonancia redukciózod. Az idiótát pedig sajnos nem találtam meg a szinoníma szótárban.

drz 2009.12.06. 21:55:37

@Bockó: és lám, megint olyasmiről beszélsz, amiről fogalmad sincs.

sebaj. csináld csak.végül is még szórakoztató is, ahogy küzdesz a nagy gonosz fene tudja mi ellen.
keményebb vagy mint a greenpeace.egyszemélyes ökohadsereg, kinek az zászlaján természetesen az én mocskos gyilkos veteránom van feltűzve, mind a 2000 kilométeres évi futásteljesítményével.
szánalmas vagy, na.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 22:09:06

@drz: A gonosz hülyeség ellen küzdök, de inkább csak szórakozásból - nyilván nem várok eredményt. Az, hogy szánalmas vagyok, nagyon jó érv, bár az, hogy keveset megy, egy fokkal még jobb. Az, hogy nem zavar, hogy mit reprezentál, szintén elfogadható, azzal együtt, hogy bízol benne, hogy akármeddig élhetsz úgy, ahogy most. Sok sikert.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.12.06. 22:10:37

@drz: Viszont azt leírni, hogy fogalmam sincs triviális dolgokról, amiket egyértelműen leírtam, finoman szólva is takonyba dugása a kis buta fejednek.

Feszty 2009.12.07. 02:20:59

1971 Plymouth Barracuda, ha mar a temanal vagyunk...

I.C.ram 2009.12.07. 05:39:49

Már nem azért, de az AMC AMX is kétüléses. Ja meg a valaha létezett legkisebb Pony Car volt eszméletlen méretű motorokkal. 6.4-es volt a legnagyobb, az meg már tendál a big blockok felé.

gigabursch 2009.12.07. 09:01:27

Öszintén sajnálom azt a sok elmeháborodottat, aki szerint ezen ízléstelen, pazarló és műszakilag is rakás szart élvezni tudja.

Ezeknek a Dunai Vasműben (vagy valami hasonló helyen) lenne a helyük...

"pálcika" 2009.12.07. 09:12:28

@gigabursch: A piramisokból meg a colosseumból meg szegélykövet kéne csinálni ugye? :)))

citrix 2009.12.07. 09:40:14

Egyértelműen 68-69-es Charger,Hemi motorral úgy ahogy kell.A fékeket lecserélni tárcsára,kormányművet,futóművet felújítani tisztességesen,máris teli vigyorral ülhetünk a muscle car autók egyik legkiválóbbjában.Enni eszik,cserébe 400 lóerő feletti teljesítmény,bugyorgó (pörgetve érces) motorhang,hátsókerék hajtás,mint a filmeken...

A6 2.7 TDI - a lomha tehén 2009.12.07. 10:49:27

@visszakettopadlogaz: megnéztem, s bár a felniket egy kicsit túlzónak találom, nagyon tetszik. szoktam nézegetni ezeket a monstrumokat, előbb-utóbb veszek egyet.

szalai 2009.12.07. 11:13:48

Szép, korszerű, takarékos autók. Ennél nem is érdemelnek több szót.

szatyi 2009.12.07. 11:44:24

@"pálcika": Na, ez a telitalálat :)
Szerintem igazán nem is autóbuzi az olyan figura, aki nem szereti ezeket az extremitásokat. A bianchi attól jó, hogy kicsi és gyenge, a kraz meg azért jó mert egy iszonyú állat.A trabant legyen legalább büdös, a hidrogénes honda meg attól csodálatos, hogy vízgőzt pufog ki. A V8 nyugodtan gurgulázik, a VTI honda meg akkor jó, ha sivít, mint a rakéta porszívó. Mindegyikből kéne egy otthonra, mert autóbuzi vagyok. Meg még egy wankel, az kell.

Ja, és toyotám van, tudjátok, az a gyártó, aki az unalom szobrait gyártja :)

Ennyit a kommentekről. A poszt témája meg valóban sokkal több energiát érdemelt volna.

atomAnti 2009.12.07. 12:05:34

Még jóhogy nem vagyunk egyformák.
Béke mindenkinek aki szereti az autókat!
Akár a rakétaporszívó hondát, akár a vartyogó V8-at szereti, vagy ha éppen níva alatt szeret feküdni.
Respect mindenkinek.

gigabursch 2009.12.07. 12:46:48

@"pálcika":

Arányérzéked exponenciális úton felülről közelíti a nullát.

Hány van belőle, hányan használják, mi az értelme, stb...

Tudod ha pár lenne belőle, azt mondanám, hogy érdekes, miként sok tök értelmetlen gépjárműre is ezt mondom.
De ez nem pusztán értelmetlen. Ez a tipukus emberi gigantománia megfűszerezve hozzávaló ízléstelenséggel és pazarlással és minősíthetetlen műszaki állapotokkal...

Ha már csak annyi lesz belőle világszerte, mint a piramisokból (vilgászerte) már egyáltalán nem fognak zavarni. Addig viszont nagyon...

De miattam nyugadtan temetkezhetsz ilyenbe... :-)

bajnaikondom 2009.12.07. 13:56:07

@gigabursch: Gondolom, magadról beszéltél az "előbb" :) Bár én cseppet sem tudlak élvezni.

bajnaikondom 2009.12.07. 13:58:25

@gigabursch: Namostan akkor el is érkeztünk a Msutangfikától az élet értelméhez. Igen. Namost ez egy nagyon filozofikus kérdés is. Minek mi is az értelme? Most eztet fejtegessük már ki akkor, hogy minek is mi az értelme mert okosak és főképpen modernek vagyunk. Neked mi az értelmed? :)

valakimas 2009.12.07. 13:58:59

Hát senki nem tévedhetetlen. És egy folyamatosan finomodó ízlés még nem jelenti azt, hogy a többiek hülyék. Csak később kezdték az érést :-)
Nekem nem nagyon tetszik Winkler elvtárs(némely dolgokban azok vagyunk:-) egyre rohamosabban szélesedő csapongása, főleg a kritikus megjegyzései miatt. Aki tud valamit, jól csinálja, az maradjon szerény, attól marad szimpatikus is, attól nem lesz kevesebb.
Nekem speciel a Corvett/3gen Camaro mellett a Mustang is bejön, ez mindössze szépészet, a lélek megérintéséről szól, mert ugye minőségről vagy precizitásról kevéssé szólnak ezek az autók. Ez szerelem - nem azért szeretjük, amilyen, hanem sokszor annak ellenére :-)
Mostanában kerültem választás elé,hogy talán vehetnék eg yöregebb vasat vagy egy modernet. Hát azért már nem biztos hogy bevállalnám a régit. Persze hogy az az igazi, de azért a hétköznapokban is azt szeretném használni, és sokat kell törődni egy régi vassal.
Tetszenek az uj-régi Dodge Hemi modellek is, gyönyörű a Charger és a Challenger is, bár nem tudom, hogy hozzájutok-e ilyesmihez egy Delta áránál kevesebbért, mielőtt esetleg Bravo lesz belőlük:-)

"pálcika" 2009.12.07. 14:03:10

@gigabursch: Hát az én példáim tipikus gigantománia mintapéldányok.Csak azt akartam érzékeltetni,hogy nem kéne mindjárt elpusztitani őket csak azért,mert eljárt felettük az idő.Lassan pusztulnak maguktól is.A műszaki szinvonaluk,formájuk és stilusuk a kornak megfelelő.Nem értem mi zavar rajtuk olyan nagyon.

bajnaikondom 2009.12.07. 14:03:37

@gigabursch: Másrészt érdekes, hogy olyan dolog zavar téged, amiből havi 1-et láthatsz Magyarországon.De te biztosan napi ötven v8-as vasat látsz nyílván. Peersze. Életszerű. Údezavar :))Utálkozz csak, nyomogasd a pattanásaidat, puffogj a nagy semmin, gyárts magadnak racionális életfilozófiákat, meg magyarázgasd magadnak az értelem értelmét, csak minket hagyj már békén, senki nem kíváncsi rád. Ezzel is csak a szívinfarktusodat hozod közelebb néhány perccel, ide hallom a pulzusod. Na, nem mintha zavarna. Ízlésbeli dolgokon megmondtam, hogy miafasznak vitatkozni? Menj vissza a Suzukidhoz, vagy Hondádhoz és szeresd azt, mi meg szeretjük amink van. Kötözködj máshol.

valakimas 2009.12.07. 14:10:00

@Tom: Hát ez állat vót. Az ilyenekért érdemes megszületni a Földre. Akárki akármit mond, ha nálunk csak töredéke lenne ennek a mentalitásnak, mámint, hogy amit megálmodunk ,azt megvalósítjuk, már nem megindulnánk a felemelkedés útján. Itt meg egyelőre az optikai tuning meg xenon izzó Fábiába. Hát ez a különbség...

bajnaikondom 2009.12.07. 14:15:41

@bajnaikondom: Bocsánat, Lanciába ülj, kívánom neked! Én a saját Integralémat '99-ben törtem ropira 3 év intenzív használat után. Máig szeretem az Integralékat, de csak fotóról. Ennyiszer az életben nem voltam szervízben, mint azzal. 2 hét szerelő 5 nap közlekedés. És ennek bő 10 éve. Milyenek lehetnek a mostani magyarországi példányok? Hányszor voltak szétgányolva, kókányolva, ropiratörve? Ja és milyen keveset fogyaszt :))) Bár egyeseknek még mindig az a jó autó... :)) Háát...:)))

Gixx 2009.12.07. 14:43:01

Azért a 70-es években is készültek jó izomautók. Igaz a környezetvédelmi irányelvek és a HEMI befagyasztása után már nem volt annyi kraft, de attól még igencsak bivaj volt egyik másik.

Mindig is szerettem a Buick GS-t. A 70-es Stage1 hangja meg... ááá: www.youtube.com/watch?v=6bk1zJFgSDY

Gixx 2009.12.07. 14:58:04

Na akkor egy kit toplista:

- Buick Wildcat. A 67-68-as verzónak akkora fara van, mint egy úszómedence.

- 71-es Plymouth Sport Fury GT: ezen a poszteren láttam, egyből szerelmes lettem (na meg a csajba is): www.fuselage.de/ply71/71gt_b.jpg

- a 70-es Mercury Cyclone-nak olyan orra volt, hogy vígan lekaszált volna egy búzamezőt: images.mustangandfords.com/featuredvehicles/p151370_large+1970_Ford_Cyclone_Spoiler+Front_Driver_Side.jpg

- a 68-as Chevelle SS igazi csajozós kocsi: www.pjsautoworld.com/1960cars/1968chevychevelleSS19.JPG

- 71-es Oldsmobile Cuttlass 442? Hm? Kicsit hasonlít a 71-es Buick GSX-re. www.phoenixgraphix.com/gm/7172olds.jpg

Mind kéne. Mecénasokat keresek álmaim valóra váltásához :P

Sausage 2009.12.07. 16:42:11

@Gixx:

A hemiket hogy lehetett "befagyasztani"? Tudtommal az csak a felgomb egesterre utalt... vagy vegul konkret blokkot/motort illettek csak ezzel a nevvel?

Gixx 2009.12.07. 17:18:57

@Sausage: majd utánanézek pontosan, hogy is volt, de emlékeim szerint a HEMI valóban az égéstérre utal, de a blokk, ami ilyen égéstérrel rendelkezett, megkapta a HEMI nevet.

De mivel a HEMI nagy volt, erős, zajos és környezetszennyező, ezért kifejezett tilalmat vezettek be a gyártására. Ennek ellenére az utóbbi pár évben visszatért.

Herman 2009.12.07. 17:22:57

Ezek a régi USA vasak csak nosztalgiázni jók, mindennapi használatra nem vennék...

Az 1X biztos, hogy az USA autógyártása 70-es évekig tartott, azóta csak vergődnek, leszámítva 2 mai darabot, ami esetleg még a klasszikus izomautós vonalat képviseli. (viper, illetve corvette)

Sausage 2009.12.07. 18:40:23

@Sausage:

Bar teszem hozza, hogy nem teljesen korrekt a cikk, az angol bovebb es pontosabb: en.wikipedia.org/wiki/Hemi_engine

(Akkor kezdtem gyanakodni, mikor az elso probalkozast az 50-es evekre datalta, pedig hát az Alfa Romeo (meg sok más;)

Gixx 2009.12.07. 19:42:19

@Sausage: Alfa? abban is volt hemi?

Szerintem azért írhatta, mert bár a technológia nem új keletű volt, de magukat a motorokat leginkább az USA-ban nevezgették el, lásd Slant Six (a 6 sorban levő henger dőlése után), Sixpack (a karburátorok miatt) stb.

Sausage 2009.12.07. 19:59:52

1914 óta, (Egyébként a duplagyertyás gyújtás is ekkor, ebben a Grand Prix modellszeriaban debütált) az utana kovetkezo par evtizedrol nincsenek ilyen adataim, a kovetkezo jol dokumentalt korszak mar a 60-as évek, ott már (szinte) az összes benzines modell az, egészen napjainkig.

Az 59-es Giulietta is teljesen konnyufem motoros+ DOHC + hemi, pedig egy low budget auto. Es ez ki is tart addig, ameddig a Fiat keze be nem teszi a labat,jon a vasblokk (bar legalabb a hf maradt kf), a szij a lanc helyett, McPherson a DW helyett es igy tovabb. :)

Gixx 2009.12.07. 20:08:39

Egy Skylark beszélget egy Grand Sporttal. Biztos az időjárásról :) www.youtube.com/watch?v=6e5aa2uVIyg

Gixx 2009.12.07. 20:25:23

Ja és egy gyöngyszem a 70-es évekből: a 74-es Gran Torino. Na kitalálta valaki? Piros, fehér dekorcsíkkal? Starsky & Hutch? :D

www.youtube.com/watch?v=Xq22JO5xtRg

Sausage 2009.12.07. 20:27:50

@Gixx:

Szinte látom, ahogy horpad a tank, de megéri minden cseppje. ;)

Gixx 2009.12.07. 20:27:50

És a válasz gyerekkorom legégetőbb kérdésére: www.youtube.com/watch?v=GiAE0VzTQTM

Sausage 2009.12.07. 20:33:29

@Gixx:

Begyere, de elég vicces, ahogy úszik az út felett, túl sok kapcsolata nincs vele. :))) A donuts zabáló "rendőr"-ért +2 pont .:)

Sausage 2009.12.07. 20:55:36

@Gixx:

Kár, én Starskynak szurkoltam. :) Azért nem maradunk kétségek nélkül, K.I.T.T. vajon verné mindkettőt? SPM fokozatban biztosan! :)

Gixx 2009.12.11. 16:54:30

Félve írom be, de... Ez nem Ford Mustang...

debrejo 2010.01.05. 15:30:16

Ez a Mustang dolog pont olyan szerintem, mint az amerikai foci. Naná hogy az avatatlan (tapasztalatlan, rookie?) az NFL-t kezdi nézni (NFL->Muscle Cars), kedvenc csapata az éppen aktuális sztárcsapat egyike lesz ( Giants, Saints, Colts -> Mustang, Impala, Corvette), aztán ahogy betúrja magába az egészet, úgy alakul át az egész a saját ízlése mintájára, talál magának szimpatikusabb/szebb/ megfelelőbb "csapatot" (ide bármi behelyettesíthető - és ide is bármi behelyettesíthető, ízlés kérdése, nekem: Chargers ->'69 Camaro SS)
Lényeg a lényeg, minél jobban beleásod magad bármi ilyen dologba, annál jobban eltávolodsz a mainstream-től és érkezel meg az undergroundba...