Lelki terror Honda módra

  2009. november 13. - Winkler Róbert Címkék: honda insight

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Családunkban régi hagyomány a halottak napi dunántúli turné. A közvetlen ősök meglátogatása a Győr-Szombathely tengely mentén esedékes, a hosszú útra általában tesztautót viszek, mert egyébként igen ritkán járok országot, és így legalább lesz fogalmam a kicsit hosszabb használatról. Most az Insignia Ecoflex volt a nyertes, ebben ültünk anyámmal, a nővéremmel és unokaöcsémmel, valahol az M7-esen, Székesfehérvár vételkörzetében. Elmagyaráztam a családnak, mi is ez, és mennyire takarékos, bár a váltó áttételezését gyűlölöm, épp a takarékosságra hangoltság miatt.

Ekkor került szóba a nővérem Honda Insight-ja, amit még a nyáron vásárolt, saját használatú céges autónak. Volt már mindenféléje Trabanttól Honda Civicen és Volvo S40-esen át a Peugeot 307 CC-ig, én pedig láttam rajta, hogy a legboldogabb a Volvóban volt. De hiába, most ötmilliót szánt erre a célra, és az Insight valami kétségbeejtően pontosan adta ki az ötmillát. Néhány perc beszélgetés után a milyen az Insight úgy általában?- kérdésre nővérem az „elég vacak” választ adta, és nagy megkönnyebbülésemre arról tájékoztatott, hogy sokat gondolkozott az ügyön, legközelebb tényleg Volvót vesz.

Az alábbiakban egy kis kivonatot közölnénk beszélgetésünkből, mert közben beugrott Papp Tibi szónoklata az Insightról és a valóban takarékos autókról, meg a vizuális ökoterrorról.

– Most éppen 16 ezer kilométernél tartok az Insight-tal, és fokozatosan gyűjtögetem a pontokat. Mindig ECO üzemmódban megyek, nem merem kikapcsolni, mert attól félek, hogy akkor megbüntet. Ha ECO módban megyek, és nem nyomom tövig a gázt, és nem üvölt a motor, akkor fokozatosan egyre több dolog jön. Először egy sor növényen kijön az alsó csészelevél, a felső csészelevél, azt hiszem, öt rózsa van, rózsánként külön-külön. A végén mindegyik rózsa megkapja a virágját. Majd amikor ez megvan, akkor egy olyan ikon jön be, amit sajnos még nem láttam…

– Mint egy főszörny a videojátékban a pálya végén?

– Nem, ez egy babérkoszorú-jellegű trófea. Ráadásul úgy, hogy van három fokozat. Az első csészelevélé, a második csészelevélé és a harmadik csészelevélé. Kicsit úgy töltődik be, mint egy számítógépes program: marha lassan. Minden alkalommal jelzi, hogy mennyivel jutottam tovább, és mindig izgulok, nehogy elveszítsek valamit a rózsákból. És ez tulajdonképpen szörnyű, hogy az ember állandóan a fogyasztást nézegeti, és bűntudata van, 16 000 kilométer után mindenesetre 5,8 liter az átlagfogyasztás (a gyári vegyes adat 4,4). Amikor a piros lámpánál megáll a motor, az nagyon jó érzés. De amikor elindulok, és még csak nem is adok gázt, csak egyszerűen engedem, hogy az automata elindítsa a motort, akkor valahogy felszívja magát, de annyira, hogy ütközésig felmegy a pillanatnyi fogyasztásmérő, és nagyon sokáig úgy marad. Akkor is, ha csak alapjáraton megy a motor. Iszonyatosan megszívja magát azért, mert előtte leállt. Szerintem ez okozza azt, hogy nem kisebb a fogyasztás.

– Bukod a csészeleveleket?

– A csészeleveleket azért kapom, mert olyan stílusban vezetek. Van egy olyan képernyő, a közepén origóval, amitől jobbra és balra kileng egy ilyen izé. Jobbra azt mutatja, hogy hogyan adok gázt, mennyire dinamikusan, mennyire erőszakosan, a bal pedig, hogy mennyire erősen fékezek. Mindkét oldalon van egy határ, ami azt mutatja, hogy a gáz- illetve fékkezelés mennyire energiahatékony, de a végeredmény nagyjából annyi, hogy úgy vezet az ember, mint a régi plakáton, tojással a gázpedál alatt. Tehát igazából az adja a csészeleveleket.

(itt fél perc közös derültség jön)

– Akkor kicsit nem olyan, mint egy videojáték? Persze nem egy lövöldözős, dinamikus…

– Jaj, nagyon nem dinamikus…! Olyan is volt, hogy Németországból jöttünk haza Károllyal, és azon heccelődtünk, ki tud alacsonyabb fogyasztást kihozni belőle. 4,7 alá nem sikerült lemenni

– Miközben mennyire örült a többi közlekedő!

– Jaj, borzalmas volt.

Közben elhúzunk a sztrádán egy Prius mellett, amelyik 110-zel nyilván gyűjtögeti a külső sávban a maga csészelevélkéit.

– Remélem nem veszed sértésnek, ha ebből a beszélgetésből egy Belsőség-poszt keletkezik „A nővérem megbolondult” címmel?

– Na megállj csak!

A Totalcar alternatív javaslata további terrorista hibridek LCD-ire: a képernyőn vidám pandamackók kapaszkodnak a fán. Minden gázadásra egy végtag elereszti a fát, a végén a mackó sikoltva lezuhan és véresen szétpaccsan a földön.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr701515747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.11.14. 12:20:33

Oké hogy hülyéknek készült a kijelzés, de okos ember tudja, hogy mi az a takarékosság, és ha éppen sietne, akkor lesz*rja...

Amúgy azt nem értem, hogy ha Volvója volt az említett hölgynek, akkor miért adta el, ha tetszett neki :)

Jay350i 2009.11.14. 13:26:28

Basszus mekkora szarok már ezek a hibridek :) Örülök hogy haladunk a korral meg fontos szempont már a fogyasztáscsökkentés, de ezeknek az autóknak - khhmm.. közlekedési eszközöknek - még nem vagyok biztos a létjogosultságában...

Tudom mit érezhettetek németből hazafele úton, én is éreztem hasonlót amikor egyszer elhagytam a tárcámat és és kb 15literrel a tankban kellett hazavergődnöm fürstenfeldből pécsre egy E30as (!) 318i m10- bmwben:) megyjegyzem sikerült! igaz pécsen már egyszer leállt meg szigetvártól kezdődően az AC szürcsölése elnyomta a rádió hangját is:)

soleeroo 2009.11.14. 14:53:12

@Hagalex, Higany: autopalyas adat. De termeszetes, hogy extrem, ahogy mondtam, nem ennyivel jar vele az ember... Viszont a Prius meg a tobbi hibrid is cinkelt lapokkal jatszik.

Vagy ugy gondoljatok, hogy a Toyota olcsobban jarna meg az Amszterdam - Bp tavot, mint egy dizel? aligha... de meg a Nagykanizsa - Bp-et sem

Lipi1945 2009.11.14. 15:43:41

Ejjha, volt itt néhány érdekes fogyasztási adat. Az én autóm meg sík úton 90-100között 0 azaz nulla liter üzemanyagot fogyaszt! Csak persze azt elfelejtettem hozzátenni, hogy előtte felgyorsultam 110re és leugrottam a gázról. Tudjátok kit etessetek ilyen 2 meg 3 egész valahány literes fogyasztással, ja néha annyit mutat a kompjúter, ez nem átlagfogyasztás!

soleeroo 2009.11.14. 16:10:36

@pappito: intelligens hozzaszolas! valami azt sugja, hogy nem egy ejjelnappaliban vagy penztaros :-)

Svéd. 2009.11.14. 16:56:36

Igazándiból nem értem ezeket a CSODÁKAT!! Beülsz egy clió -2 65L dci-be teljesen hétköznapi módon autózva 5 -liter alatt eszik. De a thalia is . Tudom tudom ez sokaknak nem autó ,DE ezek akkor is ennyit esznek minden varázslat nélkül,és még azt se lehet rájuk fogni hogy mozgó úttorlaszok. Bármelyik kölcsönzőben van belőlük,ki lehet próbálni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.14. 17:47:07

Az Audi 10 éve már megcsinálta a full exrtás autót autómatával,digitklimával, ami 5 ajtós 350 literes a csomija és 3 litert fogyaszt átlagban.
10 éve!!!!
4 éve már nem gyártják!!!

Victor Franko 2009.11.14. 17:52:25

"Beülsz egy clió -2 65L dci-be teljesen hétköznapi módon autózva 5 -liter alatt eszik."

Persze jo erzes hogy a dci fogyaszt 5 litert es szinte oda sem kell figyelni a vezetesre.Egyebkent meg - mikozben 5 liter fogyaszt az auto – eregeti a koromreszecskeket ami rakkelto ezt azert erdemes eszben tartani. Persze a benzinkuton csak az uzemanyagot kell kifizetni a koromszennyezest nem igy hat ’elegedett’ az ember. Reszecskeszurovel mar sokkal jobb a helyzet de akkor is van emisszio igaz joval kisebb mint normal esetben. Persze a sok kicsi sokra megy……

ocsisajt78 2009.11.14. 18:00:06

fogyasztas: ilyen 6-7 literek utan en mar le sem merem irni mennyit eszik a jo oreg zosszkerekes turbos mazdim, mert a vegen kivegeznetek :D

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.11.14. 18:07:25

Nem mondom, hogy nekem soha nem virágzana az ökométeren a sok kis tulipán, de néha azért kell egy kis Happy Tree Friends is, nemdebár? :D

jam2005 2009.11.14. 18:32:31

Fiat Punto Classic 1.3 Multijet
26000 km után 3,7 az átlag. Nem fed. comp. szerint, hanem a tankolás alapján.
Többször volt már 2,5 liter az átlagfogyasztás 100 km-es távon 60 km/h átlag mellett. Persze a feleségemnél városban evett már 8 litert is.
Olcsó, kicsi, könnyű, keveset fogyaszt. Nem álmaim autója, de eljutok A-ból B-be gyerekekkel, kényelmesen.
Kormol, mert dízel? lesz@rom, nem greenpeace aktivista vagyok.
Egy Lexus 450h kevesebbet eregetne a levegőbe, mint ez, azt nem hinném. És annak is csak 270 literes a csomagtartója.

isti77 2009.11.14. 20:54:44

Nem lehetne valahogy megállítani az időt? Egyelőre még nem az öregedéstől félek, hanem ezektől a csodaautóktól... :)

Ami a fogyasztást illeti, ezek a hibridcsodák kb. fél-egy literrel fogyasztanak kevesebbet, mint az én tavaly eladott, 1,6-os CJ0-Coltom, '90-es évek közepi (vissza)fejlesztés (akkor lett az előző széria 113 lóerejéből 104, igaz, először lement egész 90-re). Ja, és ez normál használat mellett volt, nem gázpedált nyalogatva. Abban az autóban az egyetlen digitális műszer a japán egyenkvarcóra volt, úgyhogy nem is lehetett volna fél szemmel folyamatosan fogyasztást mérni.
Tehát k.rva nagy fejlesztés ez a mai technika, csak eredménye nincs igazán. Illetve van, az, hogy egy új Prius áráért valamely kevésbé nívós kerületben lakást kapsz. De ahogy nézem, 2 évesen ezek közül is van már féláron, tehát csodák nincsenek.
Folyamatosan a fogyasztásmérőt nézve bármelyik autóval lehet mesés fogyasztást produkálni (mondjuk a fentebb leírt 7,5 liter a 325i-re valószínűleg alapjárati fogyasztás óránként :) ), csak az a baj, hogy az nem átlagos használat, hanem kifejezetten spórolásra menő. És mi lenne, ha mindenki így vezetne az utakon?

Arról nem is beszélve, hogy miféle vezetési élményt nyújt egy fokozatnélküli automata váltós, hangtalan dodzsem? Szerintem semmilyet. Tudom, az autó arra való, hogy eljussunk vele A-ból B-be. Megnősülni meg azért szoktunk, hogy ki legyen takarítva a lakás, és ki legyen vasalva az ingünk, világos.

Előbb-utóbb úgyis csak ilyen amorf, steril high-tech pléhdobozok lesznek, javaslom, addig is autózzunk egy jót, amíg van mivel.

Z o z ó 2009.11.14. 22:30:00

"a képernyőn vidám pandamackók kapaszkodnak a fán. Minden gázadásra egy végtag elereszti a fát, a végén a mackó sikoltva lezuhan és véresen szétpaccsan a földön."

na ezen hülyére röhögtem magam:)

A nővérednek meg grat hogy volvozni akar megint:)mi is volvozunk,eddig ez jött be a legjobban:)De kinek pap,kinek paplan,kinek meg a Papp Tibi...

vittore 2009.11.14. 22:47:41

Baszki! A kijelző, lehet, hogy nem tetszik és gyermetegnek tűnik,de mindjárt megnyúvad ez az egész kibaszott bolygó. Nem a te nyomorult 1 literedről van szó, amit megspórolhatsz ha a computernek tetszően vezetsz.A magadfajta miatt jutottunk idáig, hogy Honda Terrort kelljen alkalmazni.

vittore 2009.11.14. 22:51:14

325. 7.5/100 km. Aha. Ne ezen a blogon írogass.

Péter 2 2009.11.14. 23:55:35

@Hagalex: Vegyél már elő egy számológépet...

Akkuval 40 mérföldet tud megtenni, utána jön a benzinmotor. Annak a fogyasztása 50 mpg (EPA city cycle, Charge Sustaining Mode), ez csak arra elegendő, hogy az autót a működőképesség tartományában tartsa, annál többet nem tölt, tehát amikor befejezted az utazást, megint be kell dugni a konnektorba majd.

A fogyasztás tehát 40 mérföldnél nagyobb megtett d távolságnál (alatta a benzinfogyasztás értelemszerűen nulla, illetve az mpg értéke végtelen lenne):

mpg = 50d / (d - 40).

Oldd meg ezt az egyenletet mpg = 230 értékére, amit a Chevrolet állít. Az eredmény d = 51,1.

Azaz, a reklámozott 230 mpg (1 l / 100 km) fogyasztás egyetlen esetben jön ki, 51,1 mérföldes út megtétele esetén. Kisebb (de még 40 mérföldnél hosszabb) útnál ennél még nagyobb, nagyobb útnál kisebb érték jön ki. De a dolognak semmi jelentősége nincsen, hiszen az a tény, hogy a megtett 51,1 mérföldbôl 40 benzin nélkül történt, és a fennmaradó részre elfogyasztott benzinbe önkényesen beleszámítjuk a villanyüzemben megtett távolságot is, teljesen értelmetlen dologról beszéltünk, mert két össze nem tartozó értéket kevertünk össze.

A Volt korrektül megfogalmazott értékei a következők: 40 mérföld alatti utazásoknál nem fogyaszt közvetlenül hagyományos üzemanyagot (a villany előállítása, természetesen, igen), utána 50 mpg (4,7 l / 100 km) a fogyasztása. Ami nem rossz, de azért nem kellene ennyire hasra esni előtte, mintha ez váltaná meg a világot pillanatokon belül.

Egyébként az egészhez matematika sem kell, csak egy nagyon kevés józan paraszti ész. Ha a technológia mai állása szerint a belsőégésű motor nagyjából 5 litert igényel 100 kilométerre egy ekkora kocsi mozgatásához, márpedig nagyjából ennél a nagyságrendnél vagyunk ma (fél liter ide vagy oda itt most nem számít), akkor nincs olyan, hogy egy ugyanilyen technológiájú motorral nem közvetlenül a kocsit, hanem először egy generátort, majd a termelt energiával egy villanymotoron keresztül a kocsit meghajtva ötödennyi, azaz 1 liter üzemanyag elég lenne. Ennek a lehetetlenségét az autókkal különösebben nem foglalkozó, idén első osztályba lépett kislányom is megérti...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.15. 00:05:05

@vittore: Pedig hihető. Ha a Voyager AWD-vel 3800-as motorral, automata váltóval lehet 9-10 között autózni (tempomat 100-on), akkor egy kisebb felületű könnyebb autóval nem tűnik lehetetlen küldetésnek a 7,5.
A varrógépmotoros fogyasztáscsodák is csak akkor hoznak jó értéket, ha óvatosan vezetnek velük.
Ha egy kicsit is bántalmazzák őket (pl. nem csak akkor előz az ember, amikor ezt gyorsítás nélkül megteheti, és ezért az útjának a jelentős részét nem egy IFA szélárnyékában teszi meg 68-cal), simán többet fogyasztanak, mint egy normális autó.
Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Bladika 2009.11.15. 00:15:09

@Péter 2: Azt még megértem, hogy a kislányod nem hallott még hatásfokról, de hogy te sem!?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.15. 00:25:51

Azt kell csinálni, hogy az autó hulladékhőjével hajtani egy Stirling motort, ami tölti az akkut, így a belsőégésű motor kb 30%-os hatásfokához hozzá lehet adni a Stirling 40%-át, és így kijön egy 70%-os hatásfok. :D

Péter 2 2009.11.15. 00:34:37

@kolbászoszsömle: Pancser, te sem értesz hozzá, nem úgy kell azt... :-)

A villanymotor hajtson egy generátort, az töltsön egy akkut, arról megy egy villanymotor, az hajt egy generátort, az tölt egy akkut, arról meg egy villanymotor, és még egy párszor. Mondjuk, az egyszerűség kedvéért legyen mindegyiknek a hatásfoka 30%, akkor három lépcső után már 180%-nál tartunk...

Péter 2 2009.11.15. 00:37:52

@Bladika: Drága egykomám, ott van a pontos számítás, benzinüzemben a Volt 4,7 litert fogyaszt, ennyi telik ki ennek a hibridmegoldásnak a hatásfokából. Az 1 liter a fent levezetett módon szimpla hazugság.

Bladika 2009.11.15. 00:58:54

Nem tudtam, hogy még azt a megjegyzésedet is kimondottan a Voltra írod! Azt hittem a technológiára. A voltos számításodban nem is kételkedtem, az 1 liter csak akkor jön ki, ha az utazásból elhanyagolható rész (11 mérföld) nem akkumulátoros!

Bladika 2009.11.15. 01:03:04

De amúgy egy olyan embernek aki a város vonzáskörzetében lakik, annak azért nem lenne olyan rossz melózni járni vele!

Krisi 2009.11.15. 01:25:21

@jam2005: "Kormol, mert dízel? lesz@rom, nem greenpeace aktivista vagyok."

én sem vagyok grínpéniszes aktivista vagy valami retardált sötétzöld, de mivel itt élek Butapesten szeretnék kevésbé fos levegőt szívni. De mivel mindenki úgy gondolkodik mint te, hogy nem baj ha kormol, legalább ócsó, addig nincs miről beszélni. a szmogot meg te is ugyanúgy letüdőzöd nap mint nap, de ugye amit nem látunk az nem fáj. no komment. (és akkor még tolhatnám a durvább szöveget, hogy majd amikor kiveszik a fél tüdődet, akkor mennyire fogod leszarni ezt a környezetszennyezés rizsát)

a hibrideket meg én is csak átmeneti marketing megoldásnak tartom, de azért jó lenne, ha inkább ilyenekkel lenne tele a város. a dízelnél még mindig jobb, hiszen
1: nem kormol gázadásnál (tudom, modern dízelek nulla korommal blablabla, olyanok miért nincsenek gyakorlatban az utakon, miért csak a katalógusokban léteznek?)
2: csipkebokor vessző
3: van bennük startstop, vagyis amíg állnak a pirosnál nem jár a motor. ezt a dízelek nem tudják, nem is fogják tudni egy jó ideig
4: nem kormol. Ja, az már volt, de akkoris ez a lényeg :)

oTTo$$ 2009.11.15. 07:22:55

ezen a hibrid+ fogyasztas teman rugozni olyan mint amikor a dzsanni azt mondja hogy "vegyel jo sokat mert akkor sporolsz"
emberek!!! aki uj autot vesz az sokkal tobbet art mint ha barmilyen normalis -ugye ezert lenne a muszaki vizsga+ zold kartya - hasznalt autot vesz!!!

stellaz1 2009.11.15. 08:42:21

Kedvesem 47 éves főnöke tudőrákos...

A hibrid autók főleg a nyagyvárosi forgalomban jönek jól, a start-stop rendszert pedig kötelezővé tenném minden új autónál.

Amúgy aki dieselel (főleg fiatalabbakkal) akar spóroni, az a nyugodtan számítson hozzá pát évente egy pár százezres javítási tételt.

1,5 dci clio, stb, szinte mindegyiknél lesz porlsztócsúcs, adagoló vagy valami hasonló csere, nem is túl sok kilóméternél. Egy egy ilyen javítás 200-400 000 Ft.

Tom Taylor 2009.11.15. 09:14:03

Így elég nagy baromság ez az ÖKO dolog. 4,7-es átlag, poroszkálva? Nekem egy 2.0 dízel Corolla Versom van. Vidéken 5,3-as átlagfogyasztással járok, és nem lépésben!

jam2005 2009.11.15. 09:57:59

@Krisi: Egy régi benzinest cseréltem erre a dízelre, mert kevesebb a CO2. Kevesebb jön ki belőle, és nem nézegettem, hogy mekkora részecskék jönnek ki a kipufogón, ahogy a régi benzinesnél sem, mert lesz@rom. Nem érdekel. Te meg csak számolgasd, nézegesd.
1. Járjál gyalog pesten, te se csinálj szmogot a benzines autóddal.
2. tiltsák be az összes cigarettát
3. Egy 2003-as Prius villanymotorja helyből több, mint 100 kg, az akksi 39 kg, ezt cipelik akkor is, amikor nem hajt. 39 kg nikkel-metál hibrid akksi. Az tuti környezetbarát, az előállítása is, meg majd a kezelése is az lesz, meg megpusztul.

A közeljövő megoldása szerintem a dízel hibrid lesz, ahogy a franciák próbálkoznak (pedig nem szeretem a francia autókat). Kicsi, erős dízelmotor elsőkerékhajtással, hátsó kerekekre pedig villanymotor. Veszély esetén így akár négykerékhajtású is lehet. Természetesen start-stop is. Van hova a fékerőt visszanyerni, akár tisztán elektromos üzemmód dugóban.

Olvastam egy német autós lapban egy érdekes cikket, egy 911 porsche vs. Toyota Prius. 160-nál autópályán a 911-es 2 literrel kevesebbet fogyaszt... városban meg vagy 12-vel többet

I ThomaS I 2009.11.15. 10:16:15

Nem fáj a nővéred jobb térde? Ennyi kulcs+tartó egy jobb szerpentinen kész mazochizmus... Ráadásul a Shell-es Ferrari, fémből...

bounty123 2009.11.15. 12:11:21

Clio2 1.5dci 82LE: országúton 4l alatt kihozható, városban 5l-el el lehet vele menni. Ennyit a hibridekről.

dennisthemenace 2009.11.15. 12:53:29

@I ThomaS I: Ha faj neki,csak szoljon,en szivesen megmasszirozom..)))))

Fricibá' 2009.11.15. 13:30:51

A biciklim csak két szalámis zsömlét, meg egy kovászos uborkát fogyaszt százon, viszont elfáradok, kiizzadok és másfél kiló szmogot beszívok mire beérek a városba. Estére ellopják a biciklimet.
Az autómban kényelmesen zenét hallgatok órákig mire beérek a városba. Estére egy vagyont dobálok parkolóautomatába.
A motoromon egykettőre ott vagyok, ingyen parkolok és fiatalnak érzem magam.
Szerintetek melyiket szoktam választani?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 14:05:11

@Péter 2:

A kérdést jól látod, és bizonyos szempontból igazad is van, de mégsem egészen.
A GM és az EPA is ezen vitatkozik...

Ha a hagyományos módon vizsgáljuk az üza. fogyasztást akkor valóban 4-5 liter közötti fogyasztással kell számolni. (egyenlőre)
De vajon egy ilyen autónál szabad-e így számolni?

Ha a vezetési szokásokat vesszük figyelembe akkor már koránt sem egyszerű a helyzet.

Az a baj, hogy egy teljesen új jelenséggel állunk szemben, ez pedig a tisztán elektromos hajtásból eredő fogyasztás fogalma.
Ez sem a hagyományos benzin/dízel üzemű, sem pedig a hibrid autóknál nem ismert fogalom.

Ha az első 60 kilómétert is figyelembe veszed, és ugye miért is ne tehetnéd, akkor más és más fogyasztási eredmények jöhetnek ki.

Ha naponta csak 60 kilómétert autózol akkor 0liter lesz a benzin fogyasztásod, és minél inkább távolodsz az "egymenetben" megtett kilómétereiddel ettől a bűvös 60 kilómétertől, annál nagyobb benzinfogyasztással kell számolnod.

Így fordulhat elő, hogy ha elindulsz egy 800km -es útra akkor 60km -ig nulla, az első 100km-re kb. 1 liter(?) az első 200km-re kb.6 liter, az első 300km-re pedig kb. 11 liter benzin kell.
600km után pedig meg kell állnod akkut tölteni, minimum 1 órára.

A GM abból indul ki, hogy az emberek nagy átlagban még 100 kilómétert sem autóznak naponta.
Ez a kocsi nem az áruterítők, ügynökök és cégek autója lesz!

Bárki, aki nem közlekedik naponta 60-80 kilóméternél többet annak nagyon is jó megoldás lesz, de aki ennél többet megy néha, annak sem köti meg a kezét a korlátozott hatótávolság! (tisztán elektromos autók)
Természetesen nem ez az autó fogja megoldani az emberiség problémáját, de a Priusnál és az Insightnál sokkal-sokkal többet ér!

Ha az akkukat lehet fejleszteni(?):
www.technet.hu/techtud/20091111/jon_a_csoda_akkumulator/
és a generátor hajtásra használt motort is "hozzáigazítják az állandó fordulat és a kisebb tömeg adta lehetőséghez akkor még sokkal jobb eredmények is lehetnek.
De a megoldás valószínűleg a hidrogéncellás autókkal jön el.
Egyetlen nagy problémát látok, az pedig az ára.
10 millió feletti ár az ma Magyarországon még sok. 5-6 millió körül simán érdekelne.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek első szériás autók. Nincs bennük annyi fejlesztés mint egy mai dízel motorban.

Amúgy én azzal is vitatkoznék, hogy nem lehet sokkal kisebb fogyasztást kicsikarni egy Voltnak szánt robbanó motor és egy hagyományos körülmények közé tervezett motor között! Nem a technológia számít, hanem az özemi körülmények.

1.
Egy pici dízelmotor alapjáraton pöfögve optimális áttételen keresztül forgat egy generátor forgórészt...

2.
Egy nem pici motor mozgat egy olyan autót ami 150 lóerőt tud meg 370NM nyomatékot, az autó súlya pedig átlagos 1200-1300 kg.
Ezt a tömeget rendszeresen lassítjuk, ill. gyorsítjuk is....

Lényeges különbség van.
Kérdezd meg sb-t mennnyi egy autómozgatásra optmalizált motor alapjárat közeli fogyasztása, és mennnyi üzemi körülmények között.

Ezzel együtt neked is igazad van, az 1 literes fogyasztás a mai, hagyományos mérés szerinti felfogással tényleg szemfényvesztés.

jam2005 2009.11.15. 14:50:03

@Hagalex: Egyvalamit elfelejtesz. Az első 60 km-t amit megteszel, azt miből? Feldugod a konnektorba, oszt jónapot. Attól, hogy nem neked füstöl, az az energia még nem tiszta. Hőerőművekben állítják elő, azok meg fosszilis tüzelőanyaggal működnek,vagyis ott füstöl. Ennek az egész akksis dolognak akkor lenne értelme, ha megújúló energiaforrásból lehetne őket táplálni (szél, nap).

w a s d 2009.11.15. 15:32:54

@Krisi:
"3: van bennük startstop, vagyis amíg állnak a pirosnál nem jár a motor. ezt a dízelek nem tudják, nem is fogják tudni egy jó ideig"

Szerintem már bőven van olyan dízel a piacon, ami start- stopos.

Inkább ez kellene, mint hibrid:

green.autoblog.com/2009/08/21/frankfurt-preview-2010-bmw-320d-efficient-dynamics-edition-57/

8,2 alatt százon és 4,1 liter/ 100 km az EU- s szabvány szerint. Start- stop rendszerrel.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 15:54:37

@jam2005:
Ez igaz, de ez nem az autó problémája, ez egy másik probléma!
Ez az autó éppen azt üzeni, hogy TESSENEK használni a megújuló energiákat!

Nem tudom mennyire követed nyomon a világban folyó ilyen természetű változásokat, de pl. Németországban 10 év múlva 30% lesz a megújuló energia volumene.
Az USA -ban most van egy önálló, nem az állam által kitalált és finanszírozott program, ott is napenergiára állnak át egyre több helyen.

Mértékadó energetikai szakemberek ma már koránt sem olyan szkeptikusak mint 5 vagy 10 éve. Szerintük 5-10 éven belül nagyon fel fog gyorsulni a megújuló energiák kihasználása, és bőven túl fogják lépni pl. az EU által előirányzott arányokat.
Főleg azért mert üzlet van benne.

Csak 1 példa.

Az USA -ban vannak cégek amelyek 20 évre garantált áron adnak áramot pl. nagyobbacska boltoknak, iskoláknak, stb...
Felszereli a bolt lapostetejére a cuccait, és az üzlet éves energiaszükségletének majd 70%-át fedezi. (a bolt éjszaka sötétben nincs nyitva).
Az áramot harmada áron kapja.... A bolt is jól jár, és a befektető is pénzt keres miután a napelemek és rendszer ára befolyt. (kb. 6-8 év)

Tulajdonképpen tökmindegy, hogy milyen úton, csak induljunk már el, mert tényleg nagy szarban lesz ez a valami amit Földgolyóbisnak nevezünk! A mobilitás, az autózás erre nagyon is alkalmas, jó katalaizátor lehet.

jam2005 2009.11.15. 16:10:17

@Hagalex: Egyről beszélünk.
Csak én azt mondom, hogy a konnektoros autó egy parasztvakítás. Ma is holnap is, meg 5 év múlva is. Addig meg nem lesz tisztább a dízeleknél.
A hibrid meg ügyes marketinggel eladott ptototípus, amit nem is szabadott volna piacra dobni. De a toyota ügyes volt, mire a többi gyár előrukkolt valami hibrid szarral, addig már eladtak 1 millió priust. Teremtettek egy új szegmenst, "zöld" autót, ami tulajdonképpen nem is az. A Lexus hibridekről már ne is beszéljünk. Egy V6-os vagy V8-as nem lesz környezetbarát, ha teszek mellé egy villanymotort meg 50 kiló akksit.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 16:32:09

@jam2005:

"Csak én azt mondom, hogy a konnektoros autó egy parasztvakítás. "

Körülbelül annyira parasztvakítás, mint anno az első autók, amelyek még csak 20-30 km/h -ra voltak képesek, és egy ló simán állva hagyta őket! :))

Amikor egy olyan "elborult" elme mint Leno, hu.wikipedia.org/wiki/Jay_Leno is aszongya!
-Gyerekek ezt kell csinálni bármennyire is fáj a szívünk a "pöfögős" autókért! Akkor abban azért lehet valami! :)

jam2005 2009.11.15. 17:17:21

@Hagalex:
Nem érted, vagy nem akarod érteni, amit mondok. Holnap veszel egy konnektoros autót. Örülsz, mert ha ezzel jársz dolgozni, akkor rövid távon ugye 0 a károsanyagemisszió. Leaglábbis ha elhiszed a marketingesek maszlagát. Nézd meg ezt:
www.energiaklub.hu/dl/eromuterkep_elemzes.pdf
A 4. oldalon van egy kördiagram, igaz 2006-os adat, de az arányokat remekül mutatja.
Kb 40% atomenergia, legalább 50% fosszilis, a maradék 10 meg a többi, de abból sem mind megújúló energia. Tehát a 0 emmissziós autód ugyanúgy szennyez, ráadásul nem is elsődleges, hanem másodlagos energiaforrást használ, tehát tovább romlik a hatásfok.
Az arányok nagyságrendileg 10 év múlva is ezek lesznek.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 17:48:20

@jam2005:

Nagyon is értem a problémát!
Te nem érted!

Ezeket az autókat nem Magyarországnak tervezik!
Amíg nálunk Orbán, Gyurcsány, és a többiek sárt dobálnak, addig a világ fejlettebb részein (ahova elvileg mi is tartozunk) rohamléptekkel alakítják át az energiapolitikát.
Ne abból indulj ki, hogy a mi politikusaink milyen szűk cellába zártak bennünket, hanem abból, hogy mások merre tartanak.

Amikor egy ország olyan kivételes adottságokkal rendelkezik mint a mienk, és ezt nem képes kihasználni, pedig legalább 15-20 éve van technológiai potenciálunk rá, akkor ott nagy baj van! (geotermikus energia)
Egy ilyen országnak tényleg mindegy mit adsz a kezébe!

Ettől még a Volt/Ampera és a társaik nem elvetélt ötlet!

Ha azon problémáznál, hogy NEKED idehaza nem megoldás a Volt azt elfogadnám, de egyetemlegesen nem lehet kijelenteni, hogy értelmetlen!

Egyébiránt ma már 500 ezer HUF körüli összegért simán szerelnek neked napelemes rendszert, ami arra mindenképpen elég, hogy INGYEN tankolhasd az autódat!!
Németországban meg még meg is veszi állambácsi az áramodat, drágábban, mint amennyiért eladja!
Hm....???

Ha egy kicsit olcsóbbá válik a napelemes rendszer, nálunk is lenne rá igény, sőt kereslet is, főleg ha állambácsi is segítene egy kicsit.

Próbálj elszakadni Agyarországtól!

jam2005 2009.11.15. 18:08:10

@Hagalex: Linket tudnál adni, mert akkor veszek egy ilyen napelemes rendszert, és leszedetem az eonnal a villanyórát. :)
Ezt ugye te sem gondoltad komolyan.
Amúgy kíváncsi lennék mondjuk az USA meg Németország villamosenergia-előállításának arányaira. De most nincs kedvem utánanézni. Biztos hogy ott is több a fosszilis anyagből előállított energia, mint a megújuló.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 18:11:03

@Hagalex: Utánanéztem menetközben..
Nemcsak Németországban veszi meg az áramot az állam.

www.sigsolar.hu/?menu=kerdesek#14

Így meg nem is nagyon van miről beszélni. :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 18:12:26

@jam2005:
Lehetőség adott!! :)))

Én is gondolkodom egyben már egy ideje! :)

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.11.15. 21:22:49

@Hagalex: 500ezerert mit kapsz? 4-500wh csucsteljesitmenyu rendszert? azzal aztan toltheted az elektromos autodat...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 21:41:58

@Pályaelhagyó autóversenyző:

Összességében egy ilyen, kiszolgálja a 2 -3 naponta történő autótankolást, de ha nem akkor kell költeni nagyobbra, a haszna akkor is megvan.
Én azért hoztam az 500W -ot példának, mert az egy viszonylag olcsón elérhető, és havi összesenben talán egy ilyen autót ki is szolgáló kapacitás.

Az nyilvánvaló, hogy 3 óra alatt nem lehet felpumpálni egy ilyen kocsit ilyen teljesítménnyel.

jam2005 2009.11.15. 22:04:09

@Hagalex:
Na és persze ha rossz az idő nem megyek dolgozni, hanem nézegetem az időjárásjelentést. Várom az erős szelet, mert akkor majd egy szélkerék termeli a kraftot, hogy mehessek az autóval.
Aztán egy jégeső 2 év múlva szétveri az egészet, és vehetek egy robbanómotoros autót... :P

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.15. 22:23:19

@jam2005:

Naja.. értem én! :))

Ha van olyan autó végre amit lehet tényleg zöld módon használni, akkor az a baj, hogy az energiát nem zöld mődon termeljük. Ha az energia is zöld, akkor jön a villám, jégeső, vagy valami nagy vihar.... :)))

Ne nevettesd ki magad, engem meg ne fárassz! :)

jam2005 2009.11.15. 22:46:53

@Hagalex:
Túl sok a ha a mondatodban, erre mondom, hogy ez még nem kiforrott technika, és a közeljövőben nem is lesz az. Ez nem fárasztás, hanem az igazság. És tömegesen csak akkor fog majd elterjedni, ha olcsóbb lesz, vagy ha köteleznek rá mindenkit. Nálam is sok már a ha.
ha-ha... :)

Cselo 2009.11.16. 08:45:02

Hi-hi :-)
Hond Civic autómmal (2,9 milla) oda-vissza megjártam Székelyföldet. Volt rendesen szerpentin, kanyar, kamionforgalom, stb. Sebességhatárokat betartottam, mert a román rendőrök sokan vannak és brutálisan büntetnek. Megtettem 3000 km-t. Átlagfogyaszás: 4,6 l/100 Km.

Merida001 2009.11.16. 09:36:07

Én egyetértek a környezetszennyezés problémáival, de mint autós nem eröltetném saját részre ezt az autót. Valakik írták ide és igazat adok nekik, hogy egy kis benzines v. egy takarékos diesel sem fogyaszt annyival többet, viszont pobléma és karbantartás mentesebb napi szinten mint egy ilyen hibrid "csoda". Nyílván még gyerekcipőben jár a fejlesztgetésük. El kell telni még 10-15évnek mi. ahhoz hogy működjenek, jól kiépített legyen minden az ilyen autókhoz...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.16. 10:18:55

@jam2005:

Az elején nem ezzel kezdtél, hanem élből hülyeségnek tituláltad.Még szerencse, hogy nem mindenki úgy közelíti meg a kérdést mint Te, mert akkor még mindig lovon járnánk! :)

10 millió fölötti árral, és drága, nem zöld árammal valóban álom még egy ilyen autó.

....Magyarországon....

szityyyu2 2009.11.16. 10:29:08

Vicces ez az egész vita, meg az EU energiapolitika is stb stb. Mi fejlett országok próbáljuk megváltani a világot, aztán vagyunk rá X millióan, de nem sokan.
A föld túloldalán meg éppen most van az autók számának a robbanása. Kína, Indiában a 2 forintos Tata stb stb... Amerikában is szarnak a fogyasztás csökkentésére. Attól, hogy van egy két cikk, amiben ezt írják, addig a hamburgerzabálók a büdös nagy V8-asokkal fognak közlekedni. Szóval mit akarunk mi megváltani??? Vicc. Manapság úgy is a gyomorrák fog elvinni minket, a sok mocsoktól, amit megzabáltatnak velünk a hypermarketek, mint hogy tüdőbajosak legyünk.
CARPE DIEM....Písz!

stellaz1 2009.11.16. 10:48:18

Érdemes azt is figyelembe venni, hogy az erőmű által megtermelt energia egyrészt tisztább, hiszen ott is komoly szűrőberendezéseket használnak, illetve a városon kívül vannak.

Azt gondolom mindenki belátja, hogy nem mindegy, hogy a kibocsátott füstöt konkrétan beszívod-e vagy sem.

Atomenergia esetén pedig még erről sem beszélhetünk (főleg ha nincs atomkatasztrófa).

Én amúgy bringával járok nagyrészt Budapesten napi 35 kilcsit melóba. Most mondjam, hogy olcsóbb egészségesebb (van aktív szenes maszkom), gyorsabb, élvezetesebb, környezetbarátabb mint akár hibridezni vagy dízelezni?

Beülök a kocsiba ha szükségesnek látom, de a havi 2 tank benzint leredukáltam havi kb. fél tank benzinre, és azért az már nem mindegy.

De hisz tudjátok ezt mind...

stellaz1 2009.11.16. 10:50:40

@szityyyu2: kedvesem főnöke éppen kemoterápiára jár a tudőrákja miatt és nem dohányzik....

szityyyu2 2009.11.16. 10:56:31

Tudom, már irtad.
A szomszéd Jócó bá meg 86 éves és bagózik.
Nyesed?

stellaz1 2009.11.16. 11:17:48

@szityyyu2:

ja, nyesem

Szóval ha mondjuk Anyukádat elüti valaki autóval és esetleg belehal, akkor azt nem lehet az autó számlájára írni, mert a szomszédot is elcsapta egyszer, de ő egy lila folttal megúszta.

Vagy a gondolatmeneted csak arra vonatkozik, amit önkényesen kijelölsz?

jam2005 2009.11.16. 11:35:09

@stellaz1: Az erőművek által termelt energia biztosan tisztább, de ha mindenki konnektoros autóval járkál, akkor növelni kell a termelést is.
Az atomenergia a legtisztább, legjobb hatásfokú energia, ez tiszta sor. Örülnél neki, ha az állam a lakhelyedtől 10 km-re odatenne még négy reaktorblokkot, hogy autózhasson a nép konnektoros autókkal?
Faludy György meg 80 évig dohányzott, nagyrészt talpas cigit nyomott, mégis 96 évig élt... Persze ettől még nem egészséges dolog a dohányzás.
A toyota meg nem a két szép szemünkért és a gyerekeink jövőjéért készít hibrideket, hanem mert profiorientált cég. Ügyes marketinggel teremtettek egy új szegmenst, és kaszálják a lóvét. Ez a lényeg nekik, nem a virágos rétek.
És nem csak ez a cikk szól arról, hogy a hibridek messze nem hozzák azokat a fogyasztási adatokat, amik a katalógusokban szerepelnek. Ezért parasztvakítás az egész.

szityyyu2 2009.11.16. 11:50:12

@stellaz1:

Miért pont az enyémet, miért nem a tiédet?
Ne legyél ennyire emócionális. Amit írsz, nem ugyan az. Ha elütik, megvizsgálják ki a hibás és annak a számlájára írják. Nagy valószínűséggel a főnök úr 86-ban is tüdőrákos lett volna, amikor nem volt ennyi autó. És itt pont.

szityyyu2 2009.11.16. 12:08:05

@stellaz1:

Miért pont az enyémet, miért nem a tiédet?
Ne legyél ennyire emócionális. Amit írsz, nem ugyan az. Ha elütik, megvizsgálják ki a hibás és annak a számlájára írják. Nagy valószínűséggel a főnök úr 86-ban is tüdőrákos lett volna, amikor nem volt ennyi autó. És itt pont.

stellaz1 2009.11.16. 12:16:28

@szityyyu2:

A főnök asszony, de amúgy honnan tudod, hogy tüdőrákos lett-e volna vagy sem? Az a biztos, hogy az a sok szar amit eregetnek az autók, az nem egészséges, nagyon nem. Ezt nem lehet annyival letudni, hogy amúgy is beteg lett volna, mert arra nincs bizonyíték, ellentétben a levegőben lévő mérgező gázokkal.

És engem az is zavarna, ha tőlem 10 km atomerőmű lenne, meg az is zavar, ha a bkv busz, vagy bárki egyéb az orrom alá füstöl, zajong, stb.

Én ha tehetem kerékpárral járok, még ilyen időben is, nem is keveset. Ettől még autózom is, de a havi tényleges fogyasztásomat (bkv-val sem járok) a negyedére sikerült redukálnom és nem kellett hozzá se hibrid se villanyautó.

És akkor itt pont.

szityyyu2 2009.11.16. 12:51:26

Engem ha zavar a Mónika show kikapcsolom a tv-t, nem siránkozok, hogy már megint ez megy.

stellaz1 2009.11.16. 13:07:02

@szityyyu2:

Nem tudom nekem írtad-e, és ha igen akkor mire célzol vele, de nekem cirka 4 és fél éve nincsen televízióm :))))

szityyyu2 2009.11.16. 13:17:15

de gondolom Pesten lax....

stellaz1 2009.11.16. 13:28:06

@szityyyu2:

És mit kéne? Elköltöznöm Pestről?

Azért az otthonomat, családomat hagy ne kelljen elhagynom azért, mert valakik úgy gondolják, hogy "oda szarnak ahol esznek".

jam2005 2009.11.16. 13:43:35

@stellaz1: korábban azt írtad, hogy erőmű a városon kívülre és akkor oké a konnektoros autó, nem szívod a mérgeket. Szívják inkább azok, akik az erőmű közelében laknak. Vagyis te meg oda szarsz, ahol mások esznek. Ez így oké?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.16. 13:46:03

@jam2005:

Mádlné Szőnyi Judit: A geotermikus energia

Ajánlom figyelmedbe elolvasásra.....
Én már elolvastam. Jó könyv!

stellaz1 2009.11.16. 13:52:59

@jam2005:

öö... te most hová akarsz kilyukadni?

Igazából mit szeretnél?

Most akkor autózzunk, villanyautózzunk, vagy egyiket sem?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.16. 14:01:04

@stellaz1:
Erőművet ne telepítsünk emberek közelébe mert az szar!
A napenergia és a szélenergia is szar, mert jön egy nagy vihar és tönkre megy.
A villanyos autók is szarok, mert parasztvakítások!

De bezzeg a Punto ami dízel az nem szar!
50 év múlva is kormot, füstöt pöfögni nem szar.
Megvárjuk amíg a gyártók a zéró károsanyag kibocsátású autót megcsinálják, és ha majd ingyen osztogatják az nem lesz szar!

:))

Sztávrosz_ (törölt) 2009.11.16. 14:11:07

@Hagalex: Az a zsír amikor az öko szélerőmű csapja fejbe a fokozottan védett kerecsen sólymot :)

Szerintem a kulcs a költséghatékonyság.
akkor lesz tisztább a levegő ha egy környezetbarát autó és technológia olcsóbb lesz mint kevésbé környezetbarát társai.
És ez addíg nem így lesz amíg a büntetőadóval akarják drágítani a hagyományos technológiát.

szityyyu2 2009.11.16. 14:21:36

De te mondtad, hogy autózol is, igaz leredukáltad a mennyiségét. Szóval oda szarsz ahol eszel, igaz kisebbet.

Cselo 2009.11.16. 14:31:29

@dennisthemenace: Nem. Romániában nagyságrendekkel több a rendőr az utakon és sokkal több a fényképész autó is. A bírság befizetése sem egyszerű, mert el kell battyogni a legközelebbi megyeközpontba, az önkormányzat ügyfélszolgálatánál be kell csengetni a bírságot, a kiadott igazolással át kell menni a rendőrségre és töröltetni kell a bűnlistáról. Ha ezt nem teszed meg, akkor esélyed sincs átlépni a határt, ugyanis minden rendőrautóban ott a computer, ami azonnal az országos adatbáziba tesz az adataidat, vagyis a határon látják, hogy tartozásod va. Nagggyon komolyan csinálják és fel vannak készülve. Ja és arra esélyed sincs, hogy egy kis zsebpénzt adjál, ugyanis a román rendőröket nagyon jól megfizetik, magas a társadalmi presztizsük.

stellaz1 2009.11.16. 14:33:46

@szityyyu2:

Erőmű szar

Villanyautó szar

Zöld energia szar

Ha tudatosan kevesebbet autózóm 75%-al, az még szar

Még mindíg nem értem mit szeretnél, de ha megtennéd, hogy leírnád....

jam2005 2009.11.16. 14:38:17

@Hagalex:
Nagyon nem látod át se a helyzetet, se azt, amit mondok.
Az EU-ban a személyautók alig több, mint 10%-át adják a károsanyagoknak. A teherszállítás ennek a többszöröse, legnagyobb részét az ipar adja. Sajnos a pontos számokra nem emléxem, és nincs időm megkeresni, az arányok nagyjából ezek. Ha az összes személyautó holnaptól megáll, attól még nem változik gyakorlatilag semmi.
Nézd meg ezt:
http://www.pmkik.hu/world/pmkikweb.nsf/23ebf9045f501530c1256adb00318c1e/17eff5299083b9a2c12574b8002a3cac/$FILE/8-Bohoczky-napen0828.ppt

Elég összetett, de kiemelem a lényeget:
Magyarország teljes energiafogyasztásának 2005-ben mindössze 4,3 százalékát adják a megújuló energiaforrások. Ennek a 4,3%-nak 47%-as tüzifa, 38%-a biomassza, hulladékégetés 3,6%. Ez megújuló ugyan mind, de szintén jár károsanyagkibocsátással. Ami számításba jöhet a 0-emissziós autóhoz, az a vízenergia (1,2%), szélenergia (0,3%), napenergia (0,2%). Ez a három összesen 1,7%. Egy kis matematika: na mennyi a 4,3%-nyi megújuló energia 1,7%-a? Ezzel akarsz te 3 millió személyautót hajtani? És még mindig ottvan a károsanyag kibocsátás majdnem 90%-a, amivel semmit sem kezdtél.
Persze a helyzet nem reménytelen, az EU elvárása 2020-ra Mo. tekintetében 13% a megújúló erőforrásokra nézve, és annak a 1,7%-a már sokkal több...
Az otto-motoros kocsikból is jön ám ki korom, meg füst, meg több CO2, mint egy dízelből. Erre valók az új technológiák: részecskeszűrés, kipufogógázvisszavezetés, stb.
Olvasd vissza, amiket írtam, ás rájössz, hogy én nem ellenzem a hibrideket, sőt! Csak a jelenlegi hibrid technológia parasztvakítás, mert nem tudja azt, amit ígérnek.
És nekem az sem mindegy, hogy 8 liter benzint égetsz el száz kilóméterenként, vagy 4-et gázolajból. Ez már financiális kérdés, nem az ideológiáké.

szityyyu2 2009.11.16. 14:55:16

Nem értesz te semmit ma látom!
Nem akarok én tőled semmit, nem gyanús? Te találtál be engem.

jam2005 2009.11.16. 15:09:13

@szityyyu2:
vegyél hibridet, örülj a zöld virágocskáknak! Én majd akkor veszem meg, ha kiforrott lesz, és ti meg már kifizettétek a fejlesztés költségeit. Úgy 20-30 év múlva. Addig meg összekormolom az összes virágocskátokat... :DDD

szityyyu2 2009.11.16. 15:23:05

@jam2005:

Te olvasod is mit írok, vagy csak úgy létezel vakon?
Ezt miért nekem írod?

jam2005 2009.11.16. 15:27:25

@szityyyu2: Bocs. Stellaz1-nek ment volna. Rosszalkodnak a gyerekek, belepiszkálnak itt mindenbe, nemtok má' figyelni... :)

stellaz1 2009.11.16. 15:34:41

@jam2005:

"Rosszalkodnak a gyerekek"

"Addig meg összekormolom az összes virágocskátokat"

Gratulálok.

jam2005 2009.11.16. 15:41:49

@stellaz1:
Sok volt a matek így hétfőn mi? Az a sok %-jel... :)
És még humorérzéked sincs. :P
Legutóbb októberben tankoltam 3000 Ft-ért. köv tankolásig még van 150 km-em...

stellaz1 2009.11.16. 15:44:02

@jam2005:

jah... bocs, tényleg nem jött át :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.16. 16:09:00

@jam2005:

Olvasd el a könyvet amit ajánlottam aztán rájössz miről beszélek!

Az a baj a magadfélékkel, hogy mindig mástól, a jóságos állambácsitól várjátok a megoldást.

Azt is írtam fentebb, hogy ne a mi országunkból indulj ki!
Sajnos Magyarország mindig mindenben később kap észbe mint mások!
Másfelől elég hibás gondolkodásra vall csak a százalékok világában élni, és azzal "nyugtatni" magad, hogy hááát ez úgyis szar, akkor meg minek?

Én sem arról beszélek, hogy holnaptól a környezettudatosság jegyében költsünk 2-3 milliót napelemekre, vegyünk 10 millióért Amperát. Ennyi pénze az átlag magyarnak nincs.

Arról van szó, hogy ha valaki egy ilyen "fórumon" harsányan hirdeti, hogy már pedig Ő leszarja az új technológiákat, neki jó a dízele is, az nem veszi ki jól magát!
Arról mások talán nem alaptalanul gondolják, hogy pazarló az árammal, nem gyűjti szelektálva a szemetet, kiünti a fáradtolajat, etc. ... és úgy alapvetően is csak él bele a világba!
Sajnos a megnyilatkozásaiddal ezt erősíted!
Itt nem arról van szó, hogy szerinted jó megoldás-e a Prius, hanem arról, hogy hogyan viszonyulsz egy olyan problémához, amely nemcsak téged érint a gázolajtermelő Puntóddal!

De hagyjuk, végül is nem kötelességem meggyőzni semmiről, és te sem vagy köteles másként gondolkodni.
Az itt olvasók meg levonnak olyan tanulságot Winkler Robi cikkéről, valamint a kommentekről(és kommentelőkről) amilyet akarnak. :)

jam2005 2009.11.16. 16:36:01

@Hagalex:
Én nem várok segítséget az államtól, ezt honnad veszed???
Mivel én, a családom , a gyerekeim itt élnek, bizony Mo-i viszonyokból indulok ki. Ez érdekel. Nem az, hogy Amerikában hány petawattot termelnek a Hoover-gáttal. Nem az, hogy mennyi az átlagéletkor Etiópiában. Ahogy téged sem érdekel. Nem értem ezt az egészet, a Honda, Toyota japán cég, Mo-on vehetsz magadnak ezektől a gyártóktól hibridet. Nem az állam, hanem te. Ennek semmi köze ahhoz, hogy itt élsz vagy Németországban.
"Arról van szó, hogy ha valaki egy ilyen "fórumon" harsányan hirdeti, hogy már pedig Ő leszarja az új technológiákat, neki jó a dízele is, az nem veszi ki jól magát!Arról mások talán nem alaptalanul gondolják, hogy pazarló az árammal, nem gyűjti szelektálva a szemetet, kiünti a fáradtolajat, etc. ... "
Ezt miből gondolod? Én ilyet nem írtam. Attól, hogy valami új, és azt mondja a gyártója, hogy jobb, mint a régi, még nem jelenti azt, hogy ez így is van. Új technika a közös nyomócső is, a magasnyomású üzemanyagbefecskendezés is, a részecskeszűrő is, a kipufogógázvezetés is. Ezek működnek is. Ez a Honda nem tudja azt a mindennapokban, amit ígérnek. De marketinggel eladható. Ahogy a prius is. Az 5. generációja talán már jó lesz.
És mert ez a véleményem, nem fogyasztok több áramot...
Kíváncsi vagyok, milyen autód van, leírnád? Biztos nem suzuki, mert te nem Mo-ból indulsz ki. És nem is Audi TT, mert ugye az is a mi autónk! :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.16. 16:53:38

Oké. Szerintem ne fussunk fölösleges köröket! :)
Nem a Prius kapcsán találtál meg, hanem a Volt 60 km-es villanyos hajtása kapcsán.

Azóta nem bírom neked megmagyarázni, hogy a Volt/Ampera és a többi villanyautó nem a Prius kategória.
Nem idehaza, hanem nagyátlagban!

Azt hiszem itt befejezem.
További szép napot!

Jazzó 2009.11.16. 17:33:27

Jó látni hogy a hozzászólásokban ilyen sokan foglalkoznak a megújuló energiával, a villany,- és hibridautóval, részecskeszűrővel stb.
Az emberek gondolkodása és hozzáállása kezd megváltozni.
Tekintettel arra hogy az olcsó olaj korszaka befejeződött, és a CO2 kibocsátást csökkenteni kell a közlekedésben is, a jövő azoké az elektromos gépkocsiké lesz, amiket otthoni/vagy munkahelyi/ állomásról fel tudunk tölteni napelem és akkumulátor segítségével. A konnektorról tölthető autók, amelyek az üzemelésükkel nem szennyeznek - csak az erőműben ahol megtermelik hozzá az áramot - a klímaváltozás megfékezése szempontjából nem nyerőek.
Felhívom a figyelmet még arra, hogy a fejlesztő és gyártó cégek nem azért kezdik kifejleszteni a különböző hibrid, félhibrid, üzemanyagcellás, hidrogén, elektromos stb autót mert csökkenteni akarják a szennyezőanyag kibocsátásukat - hanem azért, mert pontosan tudják, hogy az olajtetőzés és a kereslet növekedése miatt egyre kevesebb olajon fogunk osztozkodni a jövőben.

szityyyu2 2009.11.16. 17:40:44

ez a hibryd biznisz inább trend.... szerintem.
Pár éve még a diesel, meg a közös nyomócső volt az istenkirály, hogy milyen erős és takarékos, most meg azt fikázzátok. Pár év múlva jön egy új technológia majd, akkor meg majd a hibryd lesz a szar az akksikkal meg egyebeivel. Amig habzik a duna, erdőket irtanak ki, hogy a hőerőművekben elégessék pár amperért, addig tök mindegy, hogy Prius, vagy Punto.

w a s d 2009.11.17. 00:13:07

@legkondishop.hu:

Szerintem A2 1,2 TDI, más 3 litert fogyasztó Audiról még nem hallottam.

GGG77 2009.11.17. 19:59:01

Már bocs, de ahhoz tényleg gratulálni tudok, ha vki megvesz egy ilyen sz@rt...
Amúgy az Insignia ecoflex tesztje is ijesztő volt, sajnos mai, modern TDCI-t vagyok kénytelen használni, egy hányinger. Most egy benzines Fusion van nálam, komolyan mondom megváltás! Nem csak egy 1200-as fordulattartományban hasznáható, és nem okádok a hangjától. Le a dízellel, le a hibriddel!!!

BTO11 2009.11.20. 21:32:52

szélerömü. Ács Nagyigmánd környéke.
1 torony 2Mw ,1500 1800 háztartás energiáját képes fedezni-ala 24 ora napislap-
1 torony egyenlö 1 kisebb falu energia igénye.
tatabánya pl bánhidai ltp igénye.
mi a faszra vár ez az ország?????