Tizenhat henger legendája

  2009. november 07. - ommm Címkék: v16 bmw e32

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Mindenki, akit bármilyen szinten vonzanak ezek a füstölő, zakatoló, hangos gépek, amit autóknak hívunk, álmodozik olykor. Eljátszik a gondolattal, hogy egy számára ideális életben (melyben majdnem alaptézis, hogy korlátlan mennyiségű pénz áll rendelkezésére) és környezetben mihez is kezdene, melyik versenypályán nyomná padlóig a gázpedálját a bármikor pótolható, méregdrága autónak, vagy éppen hogyan gördülne végig a legszebb francia tengerparti utakon egy makulátlan, öreg veteránnal. Autonanizál. Ez egy teljesen normális jelenség, még nagyon komoly embereknél is.

Ilyenek például Dr. Karlheinz Lange, Adolf Fischer és Hanns-Peter Weisbarth. Így első blikkre akár Horst Fuchs vendégeiről is lehetne szó, valami idióta teleshop-műsorban, de mostantól már önök is tudni fogják, hogy ők hárman a 70-es évek közepétől a 90-es évek elejéig a BMW legbefolyásosabb emberei közé tartoztak.

Dr. Lange szakterülete a hajtáslánc-fejlesztés, Weisbarth főként az E31 (8-as kupé) illetve az E32-projektben (a jajdeszép 7-es) vállalt oroszlánrészt, Fischer pedig a különféle homályos, titokzatos dolgok kulcsfigurája volt.

Maga az ötlet Lange fejéből pattant ki, tán ő is álmodozott egy kicsit, mint mi szoktunk, de két kollégáját megfertőzve a vízió egyre konkrétabb formát öltött. Mondhatni, kézzelfoghatót. Doktorunk látott fantáziát az ötliteres, V12-es M70-es motorban és megkérte Fischert, spekuláljon rajta, van-e élet a 12 hengeren túl. Volt.

Mennyi?

Kevesebb, mint hat hónap kellett ahhoz, hogy Lange ötletét kidolgozva Fischer elkészüljön a gyártásra kész, 6,7 literes, V16-os motorral. Fanatizmusukat más sem példázza jobban, mint a tény, hogy 1987 december 24.-én röffent be a próbapadon először a giga-motor. Messze nem egy kihegyezett szerkezet volt, sokkal inkább a kellemes, egyenletes teljesítmény és nyomatékleadás volt a cél. 408 lóerőt tudott 5200-as fordulatszámon, maximális nyomatéka 624 newtonméter volt 3900-nál.

Céges berkekben ekkor már csak Aranyhal néven emlegették a projektet, utalva a prototípus fényezésére. Természetesen a plusz két hengerpár rengeteg problémát felvetett főként úgy, hogy illeszkednie kellett a V12-es helyére és csak minimális szerkezeti eltérések voltak megengedettek, hogy elfogadható áron tudják tartani a V16-os típus árát. Lange mindenáron utcán akarta látni az autót, de Fischer nem tudta megígérni neki, hogy sikerrel járnak.

Fischer már ekkor látta a legnagyobb gondot.

Kész

Az új motor ugyanis 30,5 centiméterrel volt hosszabb az amúgy is testes V12-nél, ami önmagában is maximálisan kitöltötte az E32 motorterét. Fischer és mérnökcsapata a lehető legegyszerűbb megoldást választotta és a hűtőrendszert az autó csomagterének helyére költöztették. Persze ez így, ebben a formában sosem kerülhetett volna gyártásba, de tökéletesen mutatta magát a lehetőséget: meg lehetne csinálni. A légáram a két hátsó sárvédőbe vágott lyukakon keresztül került a rendszerbe és a hátsó homlokfalon keresztül távozott, ezért a hátsó lámpatesteket kisebekkre cserélték, hiányoztak belőlük a köd- és tolatólámpák.

Ez szép

Maga a motor teljes mértékben az M70-esen alapult, természetesen nem hét, hanem kilenc helyen csapágyazott főtengellyel. A vezérlő elektronika azonban teljesen megváltozott. Mivel a V12 két-két hengersorát külön, soros hathengeresként kezelte egy-egy Bosch DME 1.2-es vezérlő és a rendszer jól működött, ezért az alapelvet megtartották. A modernebb DME 3.3-as vezérlők két, különálló soros nyolchengeresként vezérelték a V16-ost, ahogy mindkét hengersor pillangószelepét is.

A 6651 köbcentiméteres motor furata, lökete, a szelepnyitás mértéke egyezett az M70-nel. Persze kellően dimenzionált váltó is kellett hozzá, így a 8-as kupé hatsebességes kéziváltóját kapta (1987-ben). Az autó dinamikus tulajdonságai akkoriban kategóriáján belül kimagaslóak voltak. 6 másodperc alatt gyorsult százra és vígan elérte a 280 km/órás sebességet. Persze messze a hibridek és a zöldmánia kora előtt járunk, így nem tépték nagyon a hajukat a fogyasztás miatt: városban 16,8 míg országúton 11,8 liter benzint kért a mozdony.

Csomagtér az nincs

Hogy végül is min bukott meg? Nem nehéz kitalálni: túl kockázatos lett volna piacra dobni, a hűtés problémáinak áthidalása ugyan nem volt lehetetlen, de a többletköltség mindenképpen a végtermék árában csapódott volna ki, ekkora rizikót pedig nem vállaltak.

De nem baj, egyáltalán nem az. Míg az ehhez hasonló ötletek, konstrukciók és álmodók készítik elő az utat az igazán forradalmi dolgoknak és mutatják meg az újabb mérnök-generációknak, hogy nincs lehetetlen. (Ahogy egy BMW-s ismerősöm megjegyezte: a hengerfej, vezérműtengely és főtengely azért komoly darabok lehetnek.)

Legutóbb a Rolls-Royce 100EX prototípusában tűnt fel 16 hengeres BMW-motor, vajon kinek a keze volt abban?

Egy pillanat jelezte, él még a 16 henger ötlete

(A félreértések elkerülése érdekében: tudjuk, hogy voltak ezt megelőzően is működő, megvehető, szagolható V16-osok. Erről azonban nagyon kevés ember sejtette, hogy egyáltalán létezik. Ez teszi különlegessé. Forrásunk a BMWCar és a bmwblog.com voltak. Köszönjük.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr971505241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BMW /// 2009.11.08. 15:08:06

@karaj05: ez nem igaz ,mert nincs 8 hengeres turbo motorja és van 12 hengeres motor amit a 7-esbe tesznek. 2 rossz válasz.

series_one (törölt) 2009.11.08. 15:11:02

@Asszeretnémondani:

nabazz, az nekem odavissza beleugrik 8-900 kilométerbe, de dögöljek meg, elmegyek.
:))))

kocapecas 2009.11.08. 15:27:22

@miami DK:

:):):)

17 évesen az első autóm vw-volt. A német autókról való álmodozásaimról ennyit. Azóta meg voltak már karikák meg csillagok meg kék-fehér-ek is. Most pont egy e92 335d van a garázsban.... Japán fronton pedig 1 navarát, 1 hiluxot, 1 landcruisert és 1 yarist tudok felmutatni.(ezek most így egyszerre vannak ám)

szal mindenféle sallangtól mentesen a te szinteden válaszolva így fonetikusan: KABBE!!:)

kocapecas 2009.11.08. 15:34:35

@miami DK:

:):):)

A német autós álmaimról annyit, hogy 17 évesen egy VW volt az első autóm. Azóta voltak karikák meg csillagok meg kék-fehérek... most egy e92/335d áll a garázsban... Japán fronton jelenleg /így egyszerre/ egy navarát, egy hiluxot, egy landcruisert és egy yarist tudok felmutatni.

Szal így mindenféle sallangtól mentesen a te szinteden fonetikusan: KABBE!!

kocapecas 2009.11.08. 15:35:45

faszom kéccer ment mer nem adta ki elsőnek:)
Bocs:)

Vazze nem is tudtam 2-szer ugyanúgy leírni uff:)

korszellem 2009.11.08. 15:42:37

@evoVIII: Figyejjé mán te gyerök!Te minden poszthoz csak ezt a szánalmasan sz@r pár sort tudod írni?Japó teknika meg minden...

Coupeboy 2009.11.08. 15:44:06

@karaj05: tudtommal literteljesítményben a 458 italia már jobb nála;)

Coupeboy 2009.11.08. 15:45:22

@evoVIII: mi van nyuszi, beijedtél?:D vigyél má egy karikára a fosoddal:D

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 15:50:11

@karaj05: De, a mai napig van 12 hengeres BMW, az F01/F02 760i, N74B60A motorral. 2008 juliusa es 2009 szeptembere kozott nem lehetett V12t kapni, az E65/F01 modellvaltas miatt.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.08. 15:58:58

@ommm: Talán a Változó vezérléses megfejtést a japcsik szögelték össze nem?

don39 2009.11.08. 15:59:01

@evoVIII: Takarodj már innen a kurva anyádba.Neked öcsém,nem hogy evód,de semmilyen kocsid nincs.Gondolom,ez már mindenkinek egyértelmű.Egy sötét nagyon buta emberke vagy te.Probálsz itt vitatkozni a felnőttekkel,de érvelni nem tudsz.Sem autó,sem műszaki stb.ismereted nincs.Tanulatlan sötét anyadad van.Ennyit tudsz: szar és fos.És ezeket a szavakat váltogatva írod és írod .Szoval takarodj,mert senki nem kiváncsi itt rád! Nem veszed észre?

kocapecas 2009.11.08. 15:59:31

Japán tech.... a landcruiser-ben cserélni kellett az összes injektort... 838 ezer magyar pengőért:) most öt éves/újonnan lett vásárolva/ mellékágon 2,5 millát kellett rámázolni. természetesen ebben nincs benne az olajcsere:) Pedig 16 mill. volt anno.

csak sporolosan 2009.11.08. 16:17:01

asszretnémondani: rendben a hóban a mátrában! Ott leszek: KZU-423 fekete EVO 10, Carstalingos matrinyával, így megismersz!
Cúpéboy: okké, megyünk eggyet. Készülj fel!
don39: te mivel nyomulsz nyomorék? Áruld el a szarodat, mielőtt egy sokmillás taggal beszélsz, ember?

kocapecas 2009.11.08. 16:29:25

@evoVIII:

"Áruld el a szarodat, mielőtt egy sokmillás taggal beszélsz, ember?"

Felkiáltójel kell a felszólító mondat végére.

Muhaha!!! Nagyon szar ez a sokmilliós tag dumád! K-s rendszámú verdád van??? olyan régi? Akkor pihenjél:):):)

kocapecas 2009.11.08. 16:31:48

jah és az carstyling akar lenni nem?? Az angolod is szar:P

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.08. 16:32:14

@evoVIII: Én szívesen megyek veled egyet a mátrában, de én mondom meg, hogy melyik úton. ;)

foolproof 2009.11.08. 16:33:00

@kocapecas: Te paraszt vagy, azér' ennyi otthon a picköp/terepráró? Navarában mennyi km van? Ne mondd már hogy a Landy hamarább betojik, mint az a összelapátolt spanyol szervestrágya! Csak mert mindkettő fenn van a listámon, érdekelne egy prof.user véleménye. Előre is köszi

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.08. 16:51:59

@karaj05: Valaki más is írta, hogy a jelenlegi 760-as 12 hengeres! Most akkor mi az igazság?

Coupeboy 2009.11.08. 17:04:45

@evoVIII: nah, adj telefonszámot azt egyeztetünk, mellesleg carstylingon nincs fekete evo x, de te tudod:)

Shadowbull 2009.11.08. 17:44:36

@BMW ///: Mar hogyne lenne 8 hengeres turbo?

N63, meg S63, 4,4-es biturbo.

Az N74 meg V12-es biturbo.

sb

Shadowbull 2009.11.08. 17:47:35

Na, majd ha lesz egy kis idom, meselek az EVO X-rol.

Nyaron probaltam, engem nem gyozott meg.

A Focus RS jobb.

sb

kocapecas 2009.11.08. 17:48:17

@foolproof:

Köszönöm a paraszt megjegyzést:) Nem, közgazdász vagyok csak megvettem egy volt tsz-t óccsóér:) Csak növénytermesztés van nálunk. Azért van ennyi "terepjáró". A nivát most adtam el mert már szét volt rohadva.
A landcruiser-ben 5 éve alatt 210 ezer ment bele. A hiluxba/sr5 220 de az 2002-es évjárat(az is új volt amikor vettem). Na annak semmi baja nem volt/első futóművéhez kellett hozzányúlni 3 szor mert a földutak megadják neki 80-nal:) nem érünk rá:) szal az qva jó. A navara is jó eddig de az 2008-as és még csak 40 ezer van benne. Természetesen nem mindet én hajtom, hanem az alkalmazottaim is. A BMW meg azért van hogy nehogy beforduljak a sok japántól. Megjegyzem annak sincs baja. bár még csak 30 ezer van benne. A landcruiseren az injektorokkal, első futóművel(föld út), légrugóval volt gond ami nagyobb tétel. az automata váltója bírja. A computer ha lemosod a motort akkor baszkódik egy darabig és van hogy hülyeségeket ír ki. A sok por miatt a csomagtérajtó se csukódik mindig rendesen meg van hogy felvillan a benti világítás mert azt hiszi nyitva van valamelyik ajtó aztán egy döccenő és elalszik.... szellemek járják:)

Ha a 3-at hasonlítom, strapára a hilux a császár az a legjobb/az vált be a legjobban.
A yaris is jó az 2007-es azzal anyám jár 40 ezer van abban is még 1.4 d4d EXE MMT. Nincs vele baj csak szar nekem benne ez az MMT. A land + a BMW automatája más világ, de a w211-em automatája is szuper volt.
A BMW az meg egy állat:)
Röviden ennyi.

BMW /// 2009.11.08. 17:53:53

@Shadowbull: Jah tényleg. Tévedtem. Csak 6 henger turbo jutott először az eszembe.

Rocko- 2009.11.08. 18:05:47

@evoVIII: egyetlen egy probléma van. a KZU-423 egy 1987-es, 2 literes Fordhoz tartozik. :)

@Tie: :DDDD

karaj05 2009.11.08. 18:09:47

@BMW ///: Szerintem járj utána,mert én is itt olvastam a totalcarban

karaj05 2009.11.08. 18:14:28

Én úgy tudom hogy csak 10 hengeres van de megszüntették és 8 hengeres turbót gyártanak ,ezt itt olvastam a totalcarban meg a vezess.huban.Ebből elolvastam egypár cikket,de lehet hogy tévedtek.

foolproof 2009.11.08. 18:15:24

@kocapecas: Köszönöm a kimerítő választ, ne érts félre, a paraszt szót nem nyócker/pestbudai szinten használom ám. Én magam is az vagyok, csak dudva, semmi jószág, állatnak én is elég vagyok odahaza'. Sajnálom, hogy a Landy ennyit nyűglődött, igy már nem biztos, hogy olyan jó biznic. Újabb, V8-as dízelt ajánlom, nem annyira borzolja a pórnép neuronjait, mint egy GL, de azért nem gyengén tankszerű szekér.

Valószínüleg én is maradok a hájlaxnál, ütni jó lesz az is. Rohangászni meg egy d.boxer Forester, én nem vagyok olyan gyenge, jappántólbefordulós ám!:)

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 18:39:44

@karaj05: ja, na meg a szivó honda motor motorja amivel Rossi ment pár éve majdnem 1 liter , 245 LE......

Pöresz 2009.11.08. 18:50:15

@evoVIII: én most látom elöször ezt a felajánlásodat,és nagyon szivesen élnék vele,nem azért mert német párti vagyok,ellenkezőleg.wrx sti-t már próbáltam, de igazándiból mindig lancer párti voltam.:)ha komolyan gondoltad dobj egy emailt!:) (luftyka@gmail.com)megtiszteltetés lenne

BMW /// 2009.11.08. 19:00:40

@Pöresz: Nem fogsz kapni e-mailt. Egy 13 éves fiú aki rajong az evo-ért. Lehet hogy busszal kimegy hozzátok a Mátrába. Legalább látna egy BMW-t szegénykém.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.08. 19:09:09

ha valakinek Evo X e van miért Evo VIII a nickneve?

namostatutituti... 2009.11.08. 19:09:41

@evoVIII: Ha nincs érv van pénz? Így nyomulsz? Nekem nincs sokmillás szarom mint neked, csak 1200 kilós 340 lE 400Nm-es bmw fostalicskám, nincs motortuning csak 3800ccm, ezt úgy tervezték hogy legalább, 300000km-t menjen minden gond nélkül, mikorra már az összes evoX-et felszippantotta a Dunaújvárosi olvasztókemence, és lapradiátorként állnak a garázsomban ontva magukból a meleget,az én autóm még mindig ott fog álni, közvetlenül autód reinkarnációja előtt rajt egy rendszámmal ami Így kezdődik: OT-xx...

megint 2009.11.08. 19:22:14

Na majd nézem , hátha látom a fekete evot:)

series_one (törölt) 2009.11.08. 19:24:34

@evoVIII:

a kzu 423 rendszám jelen állás szerint egy 1987es fordhoz tartozik.
üdvözöllek.

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 19:26:35

@namostatutituti...: hát a főnököm X5 se amit zsir ujjonan vett 2 hétig ment gondmentesen....elszált az automata váltó, 2X , asztán a fogyasztás felugrott majdnem duplájára.
Swéd haveremnek 18 autója volt 9év alatt, a fél évig keveset használt bajor csodagépre többet költött mind a töbire osszesen, pedig volt 1 citroenje is......
egyébként 1 válalkozó nyilatkozott autós müsorba hogy azért van 2 db 7es bmwje mert rendszeresen lerobbanak.....és felváltva van mivel járjon :)

BMW /// 2009.11.08. 19:28:00

Istenem a nagykörút-i story-ja:)
Alázni a mazsolákat:)

series_one (törölt) 2009.11.08. 19:28:35

@Rocko-:

ja jó, látom másnak is feltűnt.

007 turbozva nem keverve... 2009.11.08. 19:30:14

na meg a mitsu 1917be csinált autót mig a böm 1938....
és a mitsuék tudnak és gyártanak chippet, robotot, atomerőmüt, oriáshajót...

series_one (törölt) 2009.11.08. 19:38:45

@007 turbozva nem keverve...:

...olyan repülőgépet, ami leesik...

a 38 meg hülyeség.
jó lesz az 27nek is.

kocapecas 2009.11.08. 19:38:48

@foolproof:

Nekem azért kell a bömös amikor csajozni megyek..(vicc) Nagy a pofám mer az asszony nem látja mit firkálok itt (száműzne):)
A bömös szerelemautó. Igazából 335i-t szerettem volna, mert imádom a hangját, de a tevékenységből fakadó mérsékeltebb gázolajár erősebb volt.

Figyelj végzettségem szerint közgazdász vagyok, de volt egy lehetőségem, éltem vele és megvettem ezt a céget. Nyilván jóval olcsóbban mint amit ér. Befektetés. Az más kérdés, hogy mivel foglalkozik.
Szal engem nem zavar, ha egy budapesti honfitársam esetleg lenéz mert szte kilóg a kolbász a számból, vagy hogy mondják. Nekem legalább kilóg, nem csak a seggem a gatyámból mert sok a törlesztő:P
Az már jobban zavar hogy ennyire esik, mert a búzák laposabbjában megállhat a víz és az nem lenne jó. Így is a szar árak miatt van még egy "kevés" idei búzám amit nem értékesítettem, bár a többi növény elment/persze van szerződéses is hál.../

Jó hogy van itt valaki aki látott már traktort élőben:)

Coupeboy 2009.11.08. 19:48:14

@Rocko-: énis próbáltam rákeresni a rendszámra de nekem nem adott ki semmit, te hol találtad?

BMW /// 2009.11.08. 19:56:25

@007 turbozva nem keverve...: A BMW meg tud motort gyártani! A Mitsu meg nem. Bíbííbíí

series_one (törölt) 2009.11.08. 20:05:46

@Coupeboy:

ahogy nézem a közölt adatait, egy zöldkártyás programban.
priviben megadom, ha érdekel, ide ne tegyük már ki, hadd szopassa még magát ez a majomgyerek.
;)

Coupeboy 2009.11.08. 20:11:04

@series_one: oks, ha dobnál egy emailt erre a címre a progi linkjével megköszönném:)
hermanherman@freemail.hu

Coupeboy 2009.11.08. 20:48:21

vehe, ez tényleg egy ford rendszámát diktálta be, az amatőr:)

Rocko- 2009.11.08. 20:50:47

@series_one: semmi gond. minnél több pontos infot ír le, annál jobban ássa alá saját magát. :)

@Coupeboy: magyorszag.hu-n regisztrációval utána tudsz járni rendszámnak.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 21:02:08

@Coupeboy: Ez a legujabb prototipus, Fordnak van alcazva :)

Coupeboy 2009.11.08. 21:07:09

@evoVIII: asszem akkor kihagyom h a vén forddal vigyél egy kört, de azért kösz:)

kocapecas 2009.11.08. 21:08:48

@Rocko-:

Ez egy kis pöcs:)
Az apjának biztos valami japán vasa van és dicsőíti. A gyereknek meg előfizették a netet/tudnék neki munkát adni szokott lenni 150 hektár hibridem jöhetne kapálni:)/és elmondja mindenkinek, hogy a japán az fúú. Persze az apukám azt mondta, hogy bevezetést mellőzi a hihetőség fokozása gyanánt:):):)

pickapu 2009.11.08. 21:12:06

A "sokmilliós tagnak" esett az ázsiója?

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 21:17:47

@pickapu: "A gyereknek meg előfizették a netet/tudnék neki munkát adni szokott lenni 150 hektár hibridem jöhetne kapálni"

Ha egy Evo X moge kotod neki az eket/boronat, egesz biztosan menni fog.

don39 2009.11.08. 21:34:20

@evoVIII: Jaj kisgyerek,pihenjél már.!Szegény apu,és anyu biztos nem tudja,hogy miket hantázól itt.Helyetted égne itt a fejük,hogy milyen kamukirály pöcs gyerkőcük van.Még egyszer mondom: Ne erőlködj,itt mindenki tudja ki vagy.Kis 13-éves buta gyerek

sztrovacsek 2009.11.08. 21:35:46

@evoVIII:

Én nagyon szeretnék menni azzal az Evo X-el amit, ha jól emlékszem 2008-ban lehetett venni mikor is már nem nagyon volt "K"-ás rendszám.
Továbbá mint ez előttem kommentelők jelezték a KZU-423 frsz-nak nem sok köze van bármilyen japo csodához!
Ráadásul nem is Evo X, hanem Mitsubishi Lancer Evolution. Bocs! :-)

don39 2009.11.08. 21:38:35

@series_one: Ne foglalkozzunk vele ,ez egy kamus kiskölyök

kocapecas 2009.11.08. 21:42:05

@Heckantrieb:

Mosmér? A 87-es ford nem bírná?:D Egyébként meg mexikóiak szokták kapálni, munkaerő közvetítéssel dolgoztatunk:)/azokhoz beférne ezzel a sokmilliós tag vakerral, és ingyenfürdő lenne ha megy a lineár:)/ A topdown-t nem bírná az evo, arra ott vannak a Johnyk.

Shadowbull 2009.11.08. 22:00:12

Na, ha mar az EVO elojott:

Nyaron probaltam egyet egy rovid korre. Egy SST-valtos csoda volt. Elorebocsatom, nem olvastam el a hasznalati utasitast beules elott, igy fogalmam sem volt rola, hogy van egy supersport vagy mi uzemmod, amit allo helyzetben a valto melletti pocok 5 masodperces eloretolasaval lehet aktivalni, igy ez kimaradt :)

Igy csak sport uzemmod volt, ami roviden szolva tragya.

Az allam eloszor akkor esett le, amikor kiderult, ez a ruhes allo helyzetben kuszik...Dupplakupplungos valtorol beszelunk... Piros lampanal a dógozó all a feken... Szep.

Aztan megjon a zold, lepadlozod, es semmi. Komotosan elkezd gurulni, es mikor a szamitogep ugy iteli meg, hogy a hajtaslanc kimelese celjabol megfelelo sebessegre gyorsultunk fel, akkor odabassza a teljesitmenyt. Senki se akarjon vele legyorsulni senkit, mert nem fog menni :) Bar ahogy mondtam, szupersport uzemmodban biztosan masmilyen minden :) Mondjuk en azert a vezerloegyseg helyeben a gazpedal 3 szazadmasodperc alatti lepadlozasat rautalo magatartaskent ertekelnem :)

Ha mar egyszer elindult, akkor egesz jol megy, persze mihez kepest, ugye, de egy atlagautohoz kepest mindenkeppen. Olyan 140ig, folotte bizony mar kelletlen a gyorsulas, elfogy a szufla. Maga a motor sem tett tul jo benyomast, mind az eroleadas karakerisztikaja, mind a gazreakcio, mind a felporges olyan jellegu volt, amikor az ember erzi az izzadsagszagot. Nyilvan egy 2 literes 4hengeres motorrol beszelunk, azok kozott azert elegge utos.

Aszondjak az EVO-rajongok, hogy ez az auto igazabol murvan es egyeb szar talajon mutatja meg a kepessegeit, amit en keszsegesen el is hiszek. Viszont aszfalton, ahol a nem versenycelokra vasarolt autok tulnyomo resze haladni fog (mar csak a puccos fenyezes kimelese okan is) bizony nem nyujtja azt az elmenyt, amit a korulotte csapott hirveres alapjan az ember varna.

Nem kene. Viszont ami meglepetes volt, a belseje egeszen turheto, mar-mar a premiumkategoria hatarait surolgatja, de viccen kivul.

Kene viszont a Focus RS, ami egy elkepesztoen jol vezetheto, elmenydus auto. Azert meg penzt is hajlando lennek adni, pedig elsokerekes. Szenzacios a futomuve, a valtoja, a motor pazar, szeles mosolyt csal az ember arcara minden manover.

sb

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 22:29:34

@Shadowbull: "Kene viszont a Focus RS, ami egy elkepesztoen jol vezetheto, elmenydus auto. Azert meg penzt is hajlando lennek adni, pedig elsokerekes."

Menjel fiam gyonni. Chemnitzer Platz 9.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 22:40:39

@evoVIII:
A Sierra hátul hajt, CO-t a diffinek és már mehet is. Ráadásul Gyöngyös meg Hatvan van a zöldkártya adatoknál, úgyhogy még közel is a Mátra. Jó buli lesz!

Shadowbull 2009.11.08. 22:44:29

@Heckantrieb: Inkabb Leipziger Straße 9 az, atyam :))

Amugy odajar a gyerök az oviba, imadkozik o helyettem is :)

Az ilyen autos jellegu elhajlasokat egyebkent nem a Dostlerstraße-n kene meggyonni? :))

sb

series_one (törölt) 2009.11.08. 22:52:41

@Asszeretnémondani:

havon még parasztsperr nélkül is elbohóckodsz a sierrával, akár még egy dízellel is.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.08. 22:59:05

@Shadowbull: Az ugyanaz. Ovi hatul, istentisztelet elol. Dostlerstraßei halalcsillagra ne akarjal onszantadbol menni, higyj nekem.

007 turbozva nem keverve... 2009.11.09. 06:35:32

@BMW ///: azért nyertek anyiszor Dakart.......mert nem tudnak motort gyártani :)
ja meg mit keres rotax a bmwbe..zakatol az is rendesen...
az első autót bajorék az angol Austintől licencelték.....

BMW /// 2009.11.09. 09:06:35

@007 turbozva nem keverve...:
Kétkerekű motorra gondoltam de teljesen mindegy.

Mike-1 2009.11.09. 10:40:24

@evoVIII:

Te nyomorult, legalább olyat hazudnál, amit nem lehet 2 perc alatt lenyomozni!

A KZU-423 nem egy fekete evo, hanem egy FEHÉR FORD TRANZIT.

Istenem de hülye vagy.

habala 2009.11.09. 13:24:38

Hmm, a Totalcar, Magyarország autós legjobb oldala !

A belsőség, Magyarország legjobb autós blogja !

A szinvonal ! A frisseség ! A szakértők hada, aki nem lop nyomtatott sajtóból 8 hónapos késéssel, hanem kimegy saját pénzből, fotóz, dokumentál, cikket ír !

Legalábbis ez az általános vélemény az alacsony igényszintű, totalcar/belsőség olvasó autósok között.

A helyzet meg azért mégis érdekes. Adott egy angol újság, a BMW CAR, ami 2009 márciusban publikált egy cikket. Akkor ez a téma pár bmw fanon kivül senkit se érdekelt.

Még a Totalcar-t se, hiszen egy több százmilliós reklámbevétel termelő internetes újságnak nincsa havonta kb. 15 ezer forintnyi angol fontja, hogy előfizessen a BMW CAR magazinra.

Ezután pár napja egy srác bescannelte a márciusi cikket, ami kikerült a bmwblog-ra, és átment pár másik bmw fórumra is.

Ekkor még mindig nem érdekelte a Totalcar/belsőséget a téma.

Ezután pár napja egyik havernak átküldtem a scannelt anyagot, aki továbbküldte egy pár másik havernak, és így tovább.

És csak ezután, 8 hónappal a cikk publikálása után esett le a totalcar csapatnak, hogy cikket kell lopn... izé... írni a témáról.

De nem ám megkeresték volna a BMW CAR magazint, és megvették volna az eredeti képeket, vagy kimentek volna a bmw-hez fotózni müchenbe, nem nem - a csíkosan scannelt, pdf-es cikkból nyisszantották ki a képeket, és lopták ki a sztorit, amit az angol újság sajtósa és fotósa rakott össze.

És ez, barátaim, nem más, mint a jó öreg totalcar szinvonal:

- fingunk nincsen semmiről, de mellünket verve hirdetjük, hogy miénk a legjobb autós újság és autós blog

- büszkék vagyunk arra, hogy soha nem vettünk a kezünkbe egy tetves prospektus sem (hiszen az csak a lélektelen prospektusgyűjtőknek fontos), és épp ezért büszkén, teljes bátorsággal merünk leírni hatalmas szakmai és történelmi hülyeségeket az autókról

- boldogsággal tölt el minket, hogy mi nem megyünk el sehova anyagot gyüjteni. Megszoktuk, hogy a s*ggünket is kinyalják az autógyárak, telitömnek minket minden anyaggal, és csak annyi munkánk marad ezután, hogy két zöccséges mercis poén között kitaláljuk, hogy lehet lehúzni a kocsikat

- mi ? hogy kimenjünk németországba a bmw mobile traditionhoz fotózni ? Meg hogy körülbelül 20 éve ismert, hogy létezik egy e34 m5 kabrió, és több fotó is ismert erről a prototípusról, tehát nincs a témában semmi újdonság ? Hát ki nem sz*rja le ! Mi nem dolgozunk, megvárjuk mig a sajtó odatolja elénk a kész cikket fotóval, vagy kapunk egy scannelt pdf-et emailben, és abból mazsolázunk

- és persze mindent, és mindenhonnan lopkodunk. És persze szarul. Mert ha nem így lenne, akkor egy 8 (nyolc !) hónapos cikkból nem tennénk be copy paste-vel a rosszul scannelt képeket, és a történtelmi tényeket se innen másolnánk ki.

Azért az elég szégyen, hogy mégis ennyire ajnároznak emberek egy ilyen újságot, mint a totalcar, és blogot, mint a belsőség.

ommm 2009.11.09. 14:06:58

@hextra12: Na, tökikém (gondolom nem sértő rád nézve, leveled hangviteléből következtetve).

Elsősorban.
Bocsáss meg, hogy nem vagyunk előfizetői a BMWCar magazinnak. Ahogyan egyik másik gyártó lapjának sem. Az információt tőlük kapjuk, a többlet, ami a lapban olykor akad pedig eljut hozzánk így vagy úgy.

A bmwblog-ot bizony böngésszük, még aznap láttuk az írást, amikor megjelent, kérlek, bocsásd meg satnyaságunkat, hogy nem azonnal láttunk neki mindannyian a poszt megírásának, hanem pár nappal később készült el.

Kérlek, sorolj fel szakmai és történelmi hülyeségeket, melyek a jelen poszthoz kapcsolódnak. (Mert ugye, most ide kommentelsz, nem máshová, legalábbis remélem, hogy nem a Blue Oyster fórumot kevered velünk).

Erről az autóról egészen a szóban forgó cikk megjelenéséig bizony nem tudtunk, ezért is bocsánat, igazán kiküldhettük volna Angélánkat Münchenbe bedrótozva, hogy egy drink keretén belül vallassa már ki Dr.Langét, vajh' mit rejtenek a garázsok.

A metsző fizikai fájdalom járja át szívünket, hogy csak úgy ripsz-ropsz nem ugrottunk autóba és mondjuk Csikóssal, ebédidőben nem ruccantunk ki a Mobile Traditionhoz. A Porschénál voltunk, a Volvónál is, hát ide még nem jutottunk el.

Upsz, most sikerült végre letörölnöm a monitor belső oldaláról a csulát, amit ráköptél ezzel a lopkodásos marhaságoddal, de semmi vész. Netán elkerülte figyelmed, hogy mind a fotós, úgy a forrás is meg lett nevezve a poszt végén, köszönjük nekik, ha ez nem korrekt sem velük, sem olvasóinkkal szemben, akkor kérlek válaszolj (előtte töröld meg a szád, ha lehet) én pedig kukoricára térdepelek, söréttel gargarizálok, megvárásra sünt sz*rok és korbáccsal csapkodom véresre a hátam.

Sosem múló szeretettel
omm

kocapecas 2009.11.09. 14:19:07

@hextra12:

"Azért az elég szégyen, hogy mégis ennyire ajnároznak emberek egy ilyen újságot, mint a totalcar, és blogot, mint a belsőség."

Nem kötelező ide jönni!

@ommm:

"én pedig kukoricára térdepelek, söréttel gargarizálok, megvárásra sünt sz*rok és korbáccsal csapkodom véresre a hátam."

Ebből lesz videó?:):):)

ommm 2009.11.09. 14:26:04

@kocapecas: Persze, az olvasóért mindent :)

kocapecas 2009.11.09. 14:26:21

@ommm:

Egyik haveromnak is ilyen "töki" kinézete van:) El is neveztük tökinek:) Nagyon ki volt rá bukva ehhhehehe. Aztán ez tovább fejlődött "tökkencs"-re:):):)

Érdekes 2009.11.09. 14:31:16

@hextra12: Hát ez elég tré..érted,hogy mondom.

Érdekes 2009.11.09. 14:33:37

Többiek látom jót pörögtek, a hülyerekevo-n XD

kocapecas 2009.11.09. 14:39:02

@Érdekes:

Ment az oltás:)
De nem tudom most mi van, valahogy nem válaszol a srác, lehet kiszállt a verdából és rájött hogy csak egy tranzitban veretett:) Az a bizonyos segg+hideg fal effekt....

Érdekes 2009.11.09. 14:41:35

@kocapecas: Jah, hát veszemészre XD
nem mellékesen, még színtévesztő is...van baj.lol

Érdekes 2009.11.09. 14:45:45

@kocapecas: jajjj, ennél már csak az lenne rosszabb, ha tranzittal alázná a "mazsolákat" XD

kocapecas 2009.11.09. 14:46:07

@Érdekes:

Ja télleg a szín se okés!
Vazze ez lehet azért gyorsult le mindenkit mert a pirosat zöldnek hitte???:) úgy könnyű, hogy a többiek csak várnak:P

Érdekes 2009.11.09. 15:07:22

@kocapecas: nah igen..így aztán, azt is feltételezhetnénk, h kisbarátunk, nem épp fair játékos... ^^

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.09. 15:12:40

@ommm:

remélem, hogy nem a Blue Oyster fórumot kevered velünk).

A metsző fizikai fájdalom járja át szívünket,

én pedig kukoricára térdepelek, söréttel gargarizálok, megvárásra sünt sz*rok és korbáccsal csapkodom véresre a hátam.

Ez valami gyönyörű volt, éles, mint a penge! :))))

Érdekes 2009.11.09. 15:29:00

@Asszeretnémondani: főleg akkor, ha van alapja hextar mondokájának...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.09. 15:37:35

@Érdekes:
Függetlenül attól, hogy kinek van igaza, ommm válasza nagyon szellemes volt, jót nevettem!

Lord heckman 2009.11.09. 16:04:52

Hát azok a beömlők durván ocsmányak. Jobb lett volna 850 esbe belenyomatni a w16 ot, ott tán el is fért volna :D

amúgy: a képek között van a belső kép.. azt a bűnranda kormányt honnan kukázták?

series_one (törölt) 2009.11.09. 17:12:21

@Lord heckman:

e23 lufis kormánya volt ilyen, valamint egész hasonló, de méretileg kissé más az e28 és az e24 lufis kormánya.
namost ha a project 87es, akkor ugye e23 kilőve, de attól még lehetne e24 vagy e28.
csakhogy ez egyik sem.
ez eredeti e32 kormány.
az oem szerint 87 márciusig létezett ez a fajta.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.09. 21:27:44

@ommm: Kar fennakadnod, ezek a ti teremtmenyeitek.

Tobb kulturat a cikkekben, es tobb kultura lesz a hozzaszolasokban is.

Ezen kattognotok kicsit olyan, mint amikor a Vaklarma c. filmben a vak negert alakito Richard Pryor felkialt a metroban:
- Uristen! Tenyleg neger vagyok? Es anyam tudja mar?

Suttora 2009.11.10. 11:12:06

@ommm: "igazán kiküldhettük volna Angélánkat Münchenbe bedrótozva, hogy egy drink keretén belül vallassa már ki Dr.Langét, vajh' mit rejtenek a garázsok."

Látod, ez nem is rossz ötlet...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.10. 13:37:12

@Suttora: Föleg, hogy Tar Ági ott tanyázik. Szóljak Áginak, hogy beengedje a stábot? ;)

ekutya 2009.11.10. 16:43:08

@Shadowbull: Remélem egy életre megtanultad hogy EVO-ba csakis kéziváltó. Egyébként az EVO X csúnyán meghízott az elődeihez képest. Ha csak a vezetési élmény érdekel, akkor azok jobbak.

Shadowbull 2009.11.10. 22:08:55

@ekutya: Most micsinaljak, ha a Mitsu ilyet adott?

sb

tRebroN 2009.11.10. 23:55:14

@karaj05: Literenkénti 200 ló egy szívó 2 literes Hondából kihozható. Jó pár éve már annak, hogy egy bizonyos ember egy F20C (s2000 motor) mociból 2.09 literes hengerűrtartalom mellett 390Whp-t tudott kisajtolni belőle ez ugye keréken mért teljesítmény NHRA all motor Csúcstartó azóta is a gép. Szal ez hozza a literenkénti 200 lovat vígan.
Ami az s2000 literenkénti 120 lovát illeti az is már a múlté a Ferrari új 458 Italia szíve jelenleg a szériában gyártott legnagyobb literteljesítményű szívómotor

zeddez 2009.11.13. 10:26:22

A Suzuki Swift (Cultus) Suzuka Edition 1.3 szivóbol 188LE R13B motorkóddal, ez ~144LE per liter.
Nissan Almera (Pulsar) VZ-R N1, SR16VE N1 motorkód, ez 1.6 szivo és 200LE, ez is egy kicsivel tobb, mint 125LE per liter

Ez mindkettő utcai autóban volt 10+ éve, bárki megvehette

zeddez 2009.11.13. 10:39:30

@Tie: "Tie 2009.11.08. 15:58:58
@ommm: Talán a Változó vezérléses megfejtést a japcsik szögelték össze nem? "

Pont nem. Az első ilyen autó az egy Alfa Romeo volt 1981/1982-ben.
Japcsik sok évvel később jöttek csak ki sajáttal
A Hondások egymástól szájról-szájra terjesztett és népmesei motivumokkal is ötvözött, de valojában csak kártyvárlegenda alapokon álló téveszméje, hogy de ő autójuk gyártója találta ezt az egészet ki -mert tizenötezerhétszázhatvannyolcan így tudják, akkor az biztos úgy is van-, csak 3.-4. volt a sorban.

;)