Goodwoodot látni… És meghaltam

Goodwood Revival, a világ legszínvonalasabb oldtimer-versenysorozata

  2009. október 09. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény goodwood

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Két hete történt, azóta sem tudok felébredni a sokkból. De igazából minden idegszálammal szeretném, ha benne maradhatnék. Goodwood elnyelt, örökre.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr11438017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.09. 14:22:29

@streetsta: Nemám! :)

Épp a minap agyaltam azon, hogy ilyenkor már kicsit hűvös van arrafelé, de azért egy Series III-mal így a vagány járkálni:

imcdb.org/images/199/549.jpg

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.09. 14:23:01

A jó isten áldjon meg ezért a cikkért, meg a többiért Csikós Zsolt! Most és mindörökké, ÁMEN!!! Jövőre megpróbálok elmenni a versenyre vietnámi papucsban, trenyában, izomtrikóban. Csakhogy ne téged fikázzon a sok stylist!

Ivymike 2009.10.09. 14:23:45

"most komolyan, mire jó ez?"
meglehet máshol, máskor, amikor tényleg fontos lett volna, nem volt okos. esetleg ez rendszeresen előfordul... hát majd a kommentablakban megmondja a magáét jól.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.09. 14:29:23

@streetsta: Mondjuk jövőre akarok menni Billingre is, nekem az még ennél is nagyobb flash... a világ legnagyobb Land Rover összejövetele, ott aztán vannak eszetlen dolgok. :)

Mint pl:
www.rangeroverenthusiast.co.uk/Billing%2008%20001.JPG

Vagy épp a korabeli Series I tűzoltó (nem hinném, hogy egy-két darabnál több lenne belőle a világon):
keptar.terep.hu/Billing2006/K_p_224?full=1

Esetleg az egyik középen lévő kormányos prototípus 48 előttről:
keptar.terep.hu/Billing2006/K_p_236?full=1

Vagy amiről sose tudni, hogy jön, vagy megy:
keptar.terep.hu/Billing2006/K_p_244?full=1

:)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2009.10.09. 14:30:17

ííííííííííííí
a Napier-szörny jöhet.
Na jó, nagy duzzogva egy Jowett Jupiter Glamcab-el is kiegyzenék.
Persze a korhű öltözék az alap ;)

@Csikós Zsolt:
Nagy franc vagy: szemérmetlen korabeli ruhák :D

Evil1979 2009.10.09. 14:33:37

@Csikós Zsolt: a fényképeket nem lehetne kiadni egy vagy két vagy három DVD-n? Biztos sokan fizetnének érte, köztük Én is, már csak azért mert nagyon sok képem van nekem is és némelyikből szoktam rendes nagyobb méretűt is csináltatni rokon suhancoknak poszternek, illetve vannak olyanok amiket szívesen kiteszek Én is egy keretben a falamra, polcomra
Nálad is találtam most ilyet párat és nem tudom rendesen lementeni :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.10.09. 14:57:45

Nagyon jó lehetett...
A korhű környezet külön üt, azt hiszem, ez, így csak a briteknél fordulhat ilyen őszintén elő.

Apropó, Csikós, Chronostopod van?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.09. 14:59:19

Ah, most jutottam el csak a Land Rover Carawagon-ig... gecijó!!! :)

Csiki, követelem az eredeti méretű fotót. E-mailemet tudod! :)

semmicico 2009.10.09. 15:28:07

1. Én is szeretném a képeket eredeti méretben megkapni! (Nem szeretném, ha valaki megsérülne, ne kelljen már miattuk túszokat szedni! )

2. Teljesen világos, hogy jövő ilyenkor hol leszek/mit fogok csinálni....

3. Ez az egész angliai utas cikksorozat egyszerűen fergeteges!!!!

4. Nem jutok szóhoz, csak fejben készülök, hogy én is ott lehessek egyszer!

sc.

semmicico 2009.10.09. 15:39:03

és minden ott van a képeken !!!!

Mert én is régóta készülök erre a fesztiválra és bizony ki is néztem magamnak azt a kabátot, ami a 104-es képeken van (középső sor bal)- Jacky Stewart stílusában.

vintageleatherjackets.blogspot.com/

blaiser 2009.10.09. 15:57:15

Dobbenetes, feldolgozhatatlan. Es nagyon jo cikk, koszonjuk.
Egyetlen, remelem epito jellegunek hato kritika, hogy az Earl of March egy cim, titulus, nem pedig szemelynev, nekem igy furcsa, nevelo nelkul hasznalva.

arthur877 2009.10.09. 16:11:06

A kommenteket már nem tudom elolvasni időhiány miatt, de most úgy irigyellek Csíkós, hogy nem tudom szavakkal kifejezni!
A nejem fejcsoválva méreget a felhördüléseimnél.... :D
Én megnézném azt az egy-két ezer képet...

Riasom 2009.10.09. 16:30:05

@Csikós Zsolt: fura, fordítva kéne lennie :)
(Az Ektachrome amúgy a Kodak "normál" diája, ezt a mai napig is sokfelé elérhető eljárással kell hívni. A Kodachrome a régebbi, spécibb, bonyolultabb de elvileg időtállóbb eljárás, az az amit ma már a világon csak egyetlen laborban hívnak.)

Csodálatos lehet ez az esemény, és én még nem is vagyok igazán autóbuzi.

Humphrey 2009.10.09. 16:33:17

még nem is tudtam elolvasni igazán a cikket, a képekkel hangolok. KO már most. Fergeteges.

ez igazi, nehézsúlyú többfogásos ételsor lesz a hétvégére. jaj.

szemeteske 2009.10.09. 16:51:41

"Ennél jobb dolog biztosan nincs a világon. Még az se."

Itt nyer értelmet az autóBUZI kifejezés.

repecs 2009.10.09. 16:59:09

az egyik ember örül hogy ha eszik valamit a másik meg játszóteret épit a kertben repülőtérel meg versenypályával

repecs 2009.10.09. 17:53:07

@Csikós Zsolt: Még nem döntöttem el hogy ez jó vagy rossz. De remek cikk volt.

CSÖRR-CSI££ 2009.10.09. 18:13:36

Zsolti! (Csikós)

...nem is tudom, mit mondjak!
Ez besz@rás, beh*gyozás!!! :)))

corsair4f 2009.10.09. 18:54:30

Zsolt!

Nagyon jó az írás, pontosan érezni lehet azt az feeliget ami egy ílyen típusú bulikon itt van.

Én szerencsémre :-)) itt élek és dolgozom, bár én inkább a repülőnapokra járok, de azok közül szinte minden jelentősebbre.

Hát igen a Vulcán az külön kategória:-))

Én ujságíróként még csak a Jaguárnál,a Roycenál és a Morgannál jártam de az is egy élmény volt.Már ami az autógyárakat illeti...

Ha gondolod szivesen segítek nektek ha kint jártok mindenben, én már kezdek beletanúlni az itteni menetbe.

A filmezésre is van mód minden ilyen rendezvényen csak van benne egy kis trükk, és nem kell horribilis pénzt kifizetni.

yeti 2009.10.09. 19:02:50

@Csikós Zsolt: A 60 gépes gyűjtemény miatt egy árnyalattal jobban sárgultam bele az irigységbe minta többiek.
(Nekünk csak egy tekercs dia nem vesztett a színeiből,de az sosem lett bekeretezve mai napig abban a tasakban van amiben elhozták a laborból)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.10.09. 19:03:00

Csikós : tönkretetted az estém, azaz a családi békét, most nem lehet hozzám szólni amíg meg nem nézem pár óra alatt az összes képet tüzetesen :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.10.09. 19:04:38

Hja, és azt írtad hogy az egyetlen japán gép a honda pickup volt. De hisz ott volt a kis subaru is, az már kettő, nem? :D

Roadkill 2009.10.09. 19:06:06

[fejet csoval, kozben melyen sohajt]

Mindig is tudtam, hogy kort tevesztettem. Damn.

dennisthemenace 2009.10.09. 19:42:53

@simon says:: ..Es a csipkeszegelyes fekete selyemruhat viselo szobalanyokkal hancurozni...))))

dennisthemenace 2009.10.09. 19:45:10

@Tie: Allitolag nem az az .Egy volt kollegam szerint van annal jobb is,de nem emlekszem,hol.Nezz utana a neten.

Mr. Homn 2009.10.09. 20:08:02

izé. nem lehetne kitenni a képeket (az összeset) valahová a netre? akár csak úgy pőrén, szövegek nélkül. elnézegetném őket.
és hadd legyek telhetetlen, kérem a cikk folytatását, akár több héten keresztül :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.09. 20:20:22

@dennisthemenace: Hát, a billingnél nagyobb Land Rover buli nem nagyon van a világon.

Az LRO Show sem kicsi, és tulajdonképpen ugyanaz a brigád a szervezője mindkettőnek. Land Roveres körökben ha valahol elszólod magad, hogy Billing, mindenki tudja miről van szó, és mindenki ugyanarra gondol.
A Billing Show Land Roverben az, ami veteránban ez, meg az az elegance-os izé. :)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.09. 20:24:55

@Csikós Zsolt: "Nehéz ez, legjobb a több vincsin tárolás."

Nem vagy vele elobbre, a mechanika, a fej es a panel is megadhatja magat. Arrol nem beszelve, hogy 10-15 ev mulva nem fogod tudni rakotni a gepedre. Van a mai gepeden SCSI, LPT csati? Mar PATA se nagyon, MFMet nem is emlitem.

"A DVD is tönkremegy, méghozzá úgy, hogy megszűnnek a képek."

Ezert kell DVD-RAMra archivalni, az nem tartalmaz szerves anyagokat. Semmivel nem kerul tobbe, mint egy mezei DVD-iro (na jo, a medium igen), csak figyelni kell, hogy melyik tudja (LG, Samsung cuccai). Minimum 30 ev az elettartama a gyartok szerint. Egyebkent a nyersanyagtol is fugg, nekem a 90es evek kozepen irt arany Kodak CDim a mai napig olvashatoak, pont mult heten talaltam egy csomo szkennelt kepet.

Matthew Kirby 2009.10.09. 20:34:45

az Earl of March egy cím. A verseny rendezőjének a neve: Charles Henry Gordon-Lennox, Earl of March and Kinrara

en.wikipedia.org/wiki/Charles_Gordon-Lennox,_Earl_of_March_and_Kinrara

cistron 2009.10.09. 21:27:35

Ez kész. Tényleg fantasztikus lehet. Jövőre sok magyar lesz :)
Addig úgyis kitart minden részletes leírása. :)

Még-még-még, ennyi nem elég

Csikós Zsolt 2009.10.09. 21:38:56

@enpera:

Hű, tényleg. Hát akkor legyen kettő... Sőt, volt egy Honda versenymotor is.

Csikós Zsolt 2009.10.09. 21:40:05

@Matthew Kirby:

De hiszen benne van a cikkben. Nem olvastad el, ejnye :-)

cistron 2009.10.09. 21:53:11

És mennyibe kerül 1 kútoszlop?

Kacorka 2009.10.09. 21:55:56

Asszem súloys fétis kezd bennem kialakulni.

Csajok hetvenesévek ruháiban és csizmában. Kész.

www.youtube.com/watch?v=KWK80v4COZM

Cymantrene 2009.10.09. 22:18:25

A Brooks nyergek ott virítanak a bicikliboltban. Legalábbis valószínűleg azok, akad azért más bőrnyereg is :-)
Itthon is kapni őket, én egy Flyert vennék.

Cymantrene 2009.10.09. 22:23:32

Mármint ha a mostani B17-sem megnyuvad. Még csak 16 éves, szerintem még ugyanennyi benne van :-)
ON: a cikk olvastán méginkább érzem, hogy a 18 éves járgányom megtartásával csak emelem a honi kultúr-színvonalat :-)

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2009.10.09. 22:33:01

Basszus, hogy en errol nem tudtam. Itt van egy oranyi atutozasra tolunk. Jovore ott leszek!.(mar ha akkor is itt lakunk meg)
Kicsit off: milyen technikaval digitalizalod a diakat?

Virago_1000 2009.10.09. 22:35:07

@Csikós Zsolt:
Nagyon szepen koszonjuk a cikket, es bar a szavakkal tenyleg nehez atadni, de el tudom kepzelni, mit elhettel at, lelkiekben, mekkora katarzist okoz ez.

Tenyleg, Zsolt, szerinted mi az oka, hogy egy (barmilyen) veteranos rendezvenyen a japan autok nagyon elenyeszo kisebbsegben vannak?

Virago_1000 2009.10.09. 22:39:04

@Virago_1000: Zsolt: Essenben Techno Classican voltal mar? En meg oda (is) szeretnek eljutni egyszer...

Virago_1000 2009.10.09. 22:41:22

@Csikós Zsolt:

"ezért a hazánkfia oly ritka ott, mint Zaporozsecen a korrózióvédelem."
- :)))))))))))

"Octane-t is olvass. Az baromi jó még."
- az tenyleg jo magazin, bar elegge "posh". De akinek nem jon be, van helyette boven valasztek.

Virago_1000 2009.10.09. 22:42:27

@Virago_1000: Es vegul pedig gratulalok, es szivbol orulok, hogy egy almod valt valora, csakugy mint amikor Gullwingot vezettel.

nikó 78 2009.10.09. 22:43:22

Elképesztő!!!!!!!!Ebből is látszik hogy akkora szabadság van náluk ami nálunk sosem lesz.Elképzeltem ahogy Simon Taylor 50-es években készült HWM-Chevrolet-jének papírjaival bekocog az NKH-hoz,hogy brit hathengerest szeretne,GM V8-ra cserélni.Kb az a válasz jönne:NOOOOORMÁLIS VAGY?????TIPUSAZONOS VAZZE.

Virago_1000 2009.10.09. 22:43:32

@dr.oid
"Az angol csajok bűn rondák, "
Azert ezzel nem mindenki ert egyet...

Virago_1000 2009.10.09. 22:45:21

@simonsays:
"mindig van egy paraszt, aki elrontja a mulatsagot es itt most tripper happy-re gondolok. az o fajtaja volt aki anno mindig feljelentgette a szomszedot, aki felnyom a fonoknel, megmergezi a kutyadat, gyomirtoval szorja be a fuvedet, egyszeruen ezek a balansz miatt leteznek szerintem, nehogy mar jol erezzuk magunkat a foldon."

Eppen ellenkezoleg, pont akkor lenne balansz, ha nem lennenek ilyenek.

Virago_1000 2009.10.09. 22:47:44

@corsair4f
"Én ujságíróként még csak a Jaguárnál,a Roycenál és a Morgannál jártam de az is egy élmény volt.Már ami az autógyárakat illeti..."

Irj egy par mondatot a Morganrol, talan tobben is kivancsiak lennenek ra itt a kommentelok kozul, nem csak en.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.10.09. 23:06:05

Hát odavagyok. Valami hanganyagot hoztatok legalább? Tudod? A motorhangra gondolok. :-) Már az MV Agustára is erekcióm van:-) Hát még ami ott lehetett. Komplett orgia :-)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.09. 23:15:37

@Virago_1000: Nekem eloben kicsit kiabrandito volt. Eleg alacsony es szeles, relative kicsi, mintha egy szonyeg kuszna az aszfalton.

Csikós Zsolt 2009.10.09. 23:35:11

@freddy_m:

Epson V500 Perfection lapszkenner. Iszonyat felbontás, csiszolt optika, diára optimalizált szkenner, tesztekben egy szinten van a cél-filmszkennerekkel. És ilyen élmegvilágítós-kivonós módszerrel leszedi a zsírt, port a végleges képről. Zseniális cucc, régebben vetítettem nagyban sokat, gyöngyvászonra - hát a negyedét nem láttam az infónak, ami a diákon van. A színekről nem is beszélve.

Nagy tudomány, fotóstól kaptam a tippet. Nem olcsó, de elképesztő. Nem az az átlagos diafeltétes szkenner, ami arra jó, hogy a mobilodra tegyél valami apró képet...

Csikós Zsolt 2009.10.09. 23:36:23

@Virago_1000:

Itt minden 1966 előtti volt. 1966 előtt Japán lényegében nem exportált Európába autót. Ennyi.

Volt persze Subaru 360 (szerepelt is a rendezvényen), meg Honda S600 (fehér hollóként), de nagyon nem jellemző.

Csikós Zsolt 2009.10.09. 23:37:44

@nikó 78:

Persze, lehetne, de az ő autójában még sokkal-sokkal az ő tulajdonlása előtt, Amerikában cseréltek hajtásláncot, ő már úgy vette, hogy réges-rég olyan volt, ha jól tudom.

Csikós Zsolt 2009.10.09. 23:39:27

@Megszívtuk-waze:

A Fujitsu PDA-mmal kínomban csináltam egy-két videót, de a hang zörgés, a kép pixel lett, az élmény mint a sár. Talán kirakok párat a Belsőségre majd, de igazából szégyellem.

yenoee 2009.10.09. 23:56:16

Ide nekem is muszáj lesz elmenni. Kész. És azért is amit Flat kolléga is megjegyzett, valamint azokért az apró részletekért, amiket Te is fotóztál.
Behaltam :)

Rocko- 2009.10.10. 00:23:50

megnéztem az életképeket. valaki keersse meg az agyamat. én eldobtam.

és meglett a kakukktojás:
galeria.totalcar.hu/kozelet/2009/10/08/goodwood_revival_2009_eletkepek/?current_image_num=70&image_size=ml
ott a Jeep, jobb szélen. mer' az már belül van, nem úgy mint a parkoló kint.

Virago_1000 2009.10.10. 00:54:21

@Csikós Zsolt: Ja, ez mondjuk igaz. Bar en ugy ertettem a kerdest - lehet nem ment at irasban - hogy barmely veteranos esemeny, barmely talalkozo, kiallitas.
Szerintem - elvileg - azt varnam el, hogy a japan autok hasonlo szazalekot kepviselnek egy rendezvenyen, mint amekkora szazalekot az autoiparuk kepvisel, kepviselt, de ez messze nincs igy. Veteranos alkalmakon (barmilyen, es barhol, kicsi vagy nagy) a japan veteranok jo, ha max 5 %-ban jelen vannak. Vajon miert?

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2009.10.10. 01:31:10

@Csikós Zsolt: Uhh. £180. Feltem tole, hogy valami ilyesmi valasz lesz. Kosz az infot.

kujoon 2009.10.10. 03:57:33

Baxxameg, ide én is el akarok menni...és csatlakozom, a képeket én is megnézném eredeti méretben.Nem lehetne kirakni valahová, mondjuk torrentben...? :P Nem hiszem, hogy Csikós az olvasók vérét szívva akarna gazdagodni... :-) Ha ki lesz netán téve, lécci terjesszétek...köszi előre is...:D

kujoon 2009.10.10. 03:58:25

Baxxameg, ide én is el akarok menni...és csatlakozom, a képeket én is megnézném eredeti méretben.Nem lehetne kirakni valahová, mondjuk torrentben...? :P Nem hiszem, hogy Csikós az olvasók vérét szívva akarna gazdagodni... :-) Ha ki lesz netán téve, lécci terjesszétek...köszi előre is...:D

kujoon 2009.10.10. 03:59:52

Baxxameg, ide én is el akarok menni...és csatlakozom, a képeket én is megnézném eredeti méretben.Nem lehetne kirakni valahová, mondjuk torrentben...? :P Nem hiszem, hogy Csikós az olvasók vérét szívva akarna gazdagodni... :-) Ha ki lesz netán téve, lécci terjesszétek...köszi előre is...:D

kujoon 2009.10.10. 04:00:43

Baxxameg, ide én is el akarok menni...és csatlakozom, a képeket én is megnézném eredeti méretben.Nem lehetne kirakni valahová, mondjuk torrentben...? :P Nem hiszem, hogy Csikós az olvasók vérét szívva akarna gazdagodni... :-) Ha ki lesz netán téve, lécci terjesszétek...köszi előre is...:D

kujoon 2009.10.10. 04:02:50

Baxxameg, ide én is el akarok menni...és csatlakozom, a képeket én is megnézném eredeti méretben.Nem lehetne kirakni valahová, mondjuk torrentben...? :P Nem hiszem, hogy Csikós az olvasók vérét szívva akarna gazdagodni... :-) Ha ki lesz netán téve, lécci terjesszétek...köszi előre is...:D

kujoon 2009.10.10. 04:20:14

Szerintem többször nem merem már beleírni... XD rohadék internal szerver error...

RufusMini 2009.10.10. 05:19:23

Nagyon jó az élménybeszámoló,sokkoló...
Milyen jó lenne rajthoz állni csak Én nagyon sajnálnám a Mini-met...
Köszi a sok Minis képeket!

pnegyesi 2009.10.10. 07:12:56

Hát igen, vannak ilyen rendezvények a világban szanaszerte

Egyszer érdemes lenne tudósítani Beaulieu-ból a börzéről, ellátogatni Kaliforniába az "őrült" hétvégére augusztusban (Concorso Italiano, Monterey Historic Races, Pebble Beach Concours d'Elegance).

Én reménykedem, hogy még alkalmam lesz ismét elmenni ezekre :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.10. 07:26:32

@freddy_m: Nem is olyan rettentő drága. A komoly filmscannerekhez képest sehol sincs a cucc, szinte ingyen van.

Herr Glatzkopf 2009.10.10. 07:38:39

Vincent Black Shadow (26. kép)-számomra a veterán versenymotorok non plus ultra-ja! Az agyamba égett a Veterán magazinban valamikor megjelent, a motorról szóló teszt első mondata, ami egy idézet a motorról szóló első tesztek valamelyikéből: "Maximum speed-not obtained." Vagyis: "Végsebesség-nem elérhető. Ez a mondat késztetett arra, hogy elolvassam a cikket és örökre beleszeressek ebbe a típusba. Azóta már a második Vincentnek a restaurálását fejeztem be. (Az utolsó mondat a képzelet szüleménye, a valósággal éles ellentétben áll...sajnos.)

dennisthemenace 2009.10.10. 09:12:18

@Tie: Csak az a gond,hogy a tetu Aquadrome-ban van. Leperkalsz egy tizest,hogy bemehess,ha el kell ugranod valahova,ujra fizetned kell,hogy visszamehess...Utalom azt a helyet.

Csikós Zsolt 2009.10.10. 10:18:46

@Virago_1000:

Itt, ugye, a 66 előttiség korlát.

Egyébiránt meg a veteránozás elsősorban nosztalgia, az emberek a gyerek-, fiatal-, esetleg sikeres korukat szeretnék újraélni, beleképzelni magukat régi filmekbe, versenyhelyzetekbe. A hatvanas-hetvenes években a japán autók nagyon kis számban voltak jelen az életünkben, egyszerűen nem kapcsolódnak hozzájuk emlékek.

1. japán motorok voltak a hatvanas évek közepétől nagy számban Európában, ezért (nem magyar) motoros rendezvényeken igenis nagy mennyiségben vannak, nézz meg egy Weissenkichent.
2. Magyarországon nem voltak japán motorok a nyolcvanas évek legvégéig (oké, pár darab külszolgálatosok, sportolók által behozott, külföldi rokonok által hazaküldött darab, de olyanok voltak az utcán, mintha most Bugatti Veyront látnál), ezért nálunk még motoros találkozókon is ritkák.
3. A nyolcvanas évektől voltak itthon (Európában pedig bőven) japán autók, de azok nem oldtimerek, maximum nosztalgiajárművek, azoknak tényleg semmi helye egy Goodwoodon, ahol az ősrégi cuccok sem férnek már el. Hiszen akkor nekik be kéne engedniük az összes Ford Escort MkII-est, Vauxhall Vivát, Austin Allegrót, Montegót, meg egyéb borzalmakat, és tökkkkéletesen felhígulna a rendezvény, nem lenne értelme.
4. A japán autók, amikor elkezdtek beszivárogni Európába a hatvanas évek végén, egészen a hetvenes évek közepéig a silány aljamezőnyben indultak, ott, ahol a Daewoo, a Kia, a Hyundai volt mondjuk 1992-1998-ban. Sportkocsi nemigen érkezett onnan (pár darab 240Z, Celica, RX-4), de inkább a Cherry-, Corolla-vonal volt a jellemző. A nyugat-európaiaknak ez kábé olyan, mint nekünk, magyaroknak a Dacia. Még ha megbízhatóságban össze se lehet hasonlítani őket.
5. Ahol voltak nagy mennyiségben japán autók, pl. Új-Zélandon, Ausztráliában, Malajziában, ott igenis nagy mennyiségben vannak jelen veterántalálkozókon is.

Remélem elég kimerítő voltam, nekem az volt :-)))))))))))))

karlov 2009.10.10. 10:27:34

Nekem ez olyan volt ,mint Zzóltika a 4.b-ből aki megfogta a Timike mellét és azóta révülten bolyon csak a nagyvilágban,még nem tért magához....

Csikós Zsolt 2009.10.10. 10:30:15

@karlov:

Mert olyan volt.

Sajnos Timike mellét nem fogtam meg, de ez más kérdés. Ó, Timike...

karlov 2009.10.10. 10:40:08

Hát igen .. a beteljesületlen vágyak megmaradnak tökéletes szituációknak.No de autós téren tobzódsz az élvezetekben.
Van egy néhai osztálytársa az öregemnek veterán gyűjtő van vagy 150 verdája de olyan amire azt mondanám,hogy autó olyan egy sincs.Mind ott pusztul és válik az enyészetté.
Kár értük némelyikért a szívem szakad.

Humphrey 2009.10.10. 11:14:37

no, sikerült a képek után (+!+!+!) a cikkel is megbírkózni, illő alapossággal - irigyellek is, örülök is, hogy ez összejött neked, és azt is hogy megírtad, mert olvasva is fantasztikus.

(((azért hadd 'szóljak be' :) azt, hogy bende mit mondott pistának, inkább nem kommentelném, ö khmm, már csak ilyen, talán azt gondolja, ez jópofa, de a 107. kép aláírása , mint valami kivillanó fehér zokni árulta el, miért is nem tudtátok, hogyan kell egy ilyen eseményen kinézni (későn kapott sajtóanyag, blabla) - eszembe jutottak a -szintén fantasztikus- rolls-os cikkedben leirt megpróbáltatásaid - azóta nem sok minden változott, ugye :)

node, nem is ez a lényeg...)))

orosz doki azért hiányzott innen

dennisthemenace 2009.10.10. 13:50:48

@Csikós Zsolt: Ismertem egy lanyt a suliban,ket forintert megfoghattam a mellet,mert annyi volt egy buszjegy es lusta volt gyalogolni..Meg hogy nem volt jo a Kadar-rendszer..

karlov 2009.10.10. 15:26:28

@dennisthemenace: Na ja de milyen csaj az aki ilyen könnyen adja meg magát?
Az elérhetetlen ,a megközelíthetetlen,az az igaz nonplusz ultra...Az a cicic a királyság közepe nem a kétforintos.
Szóval szerintem a Goodwood Revival sem az a kétforintos csaj...
Ettől eltekintve biztos lett volna nekem is két forintom...

blaiser 2009.10.10. 16:13:30

Segitseg, valaki hozzaerto, illetekes, nem lehetne ezetek az indexes fotoalbumokat ugy megcsinalni, hogy ne toltodjon be az egesz oldal midnenestul minden egyes kepvaltaskor? Ez itt most 179 darab kiskepet jelent, amit 178-szor foloslegesen toltok le. Vagy csak en illetoleg a bongeszom a bena? (opera 9.63) Koszi.

ommm 2009.10.10. 17:06:14

160/179
Nagybányai Horthy Miklós

:D
Graham Hill, a sisak, a bajusz, minden stimmel, beszarás

Dennis01 2009.10.10. 18:07:54

@dr.oid: "Az angol csajok bun rondak"
Ezt azert nem mondtam volna... Lehet, hogy te azt a reszet lattad, en itt elek, tobb, mint egy eve, es nagyon jo csajokat latni erre.

Dennis01 2009.10.10. 18:18:02

@Csikós Zsolt: A 26. kepen a Vincent Black Shadow mogott az az erdekes festesu Mini George Harrison, a Beatles tagjanak az igazi kocsija volt, vagy csak egy replika, nem tudod?

dennisthemenace 2009.10.10. 21:41:10

@karlov: Konnyen?? Tudod te,hogy ket forintert akkor negy gomboc finom,vizes fagyit adtak? Ket forint volt egy echte rezboru indian,kulonfele szinu gatyaban...Es 15 forintert muanyag Land Rover Defendert lehetett kapni,ami motorcsonakot vontatott...De a cici azert jobb volt.DDD

dennisthemenace 2009.10.10. 21:50:48

@dr.oid: Vak vagy,vagy nem jartal meg Angliaban????

Suttora 2009.10.11. 00:16:37

Jó a cikk, csodaszépek a képek, de ezt az indexes galériát rettenetesen utálom. Az valami hihetetlen, hogy milyen lassú bír lenni. Nincs is ennél lassabb galéria a neten szerintem. A régi ezerszer jobb volt, azt sokkal szívesebben (és többet) nézegettem.

Csikós Zsolt 2009.10.11. 01:54:30

@Dennis01:

Az igazi az. Majd jön a minis blogposztban.

dennisthemenace 2009.10.11. 09:01:07

@Csikós Zsolt: Ne ingereld,mar nem is eszik,iszik,csak Minizik ejjel-nappal..

Csikós Zsolt 2009.10.11. 17:08:16

@dennisthemenace:

Nem baj, a drogosnak akkor jó, ha nő az adag... >;->>

dennisthemenace 2009.10.11. 17:35:38

@Csikós Zsolt: Ja.Csak a drogos apjanak nem jo,ha ujra es ujra pumpoljak,anyagravaloert.))))

corsair4f 2009.10.11. 18:26:40

@Csikós Zsolt:

Nincs mit Zsolt!

Igazán megérdemled:-)))

A segítséget komolyan gondoltam, akár szállás, akár egyéb esetekben.

corsair4f 2009.10.11. 18:32:29

@Virago_1000:

Szivesen ha gondolod, de előbb talán engedélyt kellene kérnem Zsoltitól, ez mégis az Ő blogja és nem az enyém.

De az mindenesetre igaz,hogy itt van egy olyan műszaki kultúra, hagyománytisztelet amit otthon sikeresen kiírtottak az utóbbi 40-50 évben.

maczko 2009.10.11. 19:18:02

Csikós Úr, nem is értem, hogyan éltétek túl élve. Én lehet, hogy beszedtem volna egy infarktust.

Csikós Zsolt 2009.10.11. 20:41:12

@maczko:

Ó, én nagyon stramm vagyok. Csak három agyvérzésem volt...

conmorientes 2009.10.12. 15:38:13

Sir Chikos !

Nekem ez is tetszett, de még nem bírta űberelni a Bristol tesztedet.
Átérzem érzelmi helyzetedet, nekem ugyanilyen volt amikor először eljutottam a Techno Classica kiállításra. Már régen tudom hogy Goodwod és Beaulieu olyan mint a kangörcs, akinek nem volt meg még az nem is férfi:)

Erőt a további százezer leütéshez.

Jetfighter 2009.10.12. 20:50:50

Átnéztem - asszem - az összes fotót.
Hát azt a leborult szivarvégit.
Ez a Goodwood egy távoli bolygó. Szóljon inkább helyettem egy klasszikus:

"Ideje új kalandoknak,
Semmi nem történik újra,
A gépek elbarangolnak,
A képzelet határain túlra,
Kezdetét veszi a lehetetlen,
Valami, amit nem ismerünk,
Az idôk végtelen szakadéka fölött
Különös holnapra ébredünk..."

Ha jól sejtem, az a holnap volt az érkezés utáni hajnal, Budapesten, amikor útnak indult a két zombi :)
Ezt látni kellett, és nagy köszönet a tudósításért és a fotókért. Átjött.

Csikós Zsolt 2009.10.12. 21:41:08

@Jetfighter:

Ó istenem, Európa Kiadó (vagy te az URH-sat ismered?), kamaszkorom legszebb depressziója...

Jetfighter 2009.10.13. 09:29:13

Ha már nosztalgia. :) Az URH valahogy kimaradt, de az EK lemez megvan. Szóval, kezdetét vette a lehetetlen, ahogy a fotókon láttam. Dekadenciának se utolsó, amikor csilliárdos muzeális gépeket üvegelnek-zúznak a pályán. Majdnem, mint felgyújtani egy rakás pénzt, viszont rendeltetésszerű - és betétprogramként Bean Minit vezet, Moss 80 autója felvonul, világháborús légicsata, egy hangárnyi ős-Ferrari, stb. stb. stb. Tényleg ez a non plus ultra.

Jetfighter 2009.10.13. 10:22:53

A 29. fotográfián a tricikli mellett mintha E. Béla nyugatra távozott színész-életművészt, egykori F40-tulajt véltem volna fölfedezni, de a "csaj" láttán rájöttem, csak hasonmás lehet. :)

Lord Mersant 2009.10.19. 11:53:02

Nagyon jók a képek és az egész tudósítás. DE a 101-103-as képeken lévő csoda egy Jaguar XJ13. A 101-es képnél XJ12 szerepel. Csak egy apró korrekció.

devisionhun 2009.10.22. 14:54:20

Ide fogok kimenni, vagy a '68as Skoda 1000MB-vel vagy viszem mellé az MZ TS150 mocit is... Tán azzal még beengednek! =D

BiG_ 2010.08.25. 13:55:48

Hm, csak annyit, hogy a Messerschmitt Bf-109-nek eredetileg nem Mercedes, hanem Daimler-Benz motorja volt.

Üdv!