Újabb nemzetközi versenypálya lőtávolban

  2009. október 02. - ommm Címkék: slovakiaring versenypálya

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Szinte a kertek alatt, Dunaszerdahelytől nem messze, Dióspatony határában nyitották meg a minap a Slovakiaringet.
Nem holmi falusi libakergetőről vagy hobbiból összetákolt aszfaltcsíkról van szó, még ha rendkívül rövid idő – egy év – alatt is készült el.



Nagyobb térképre váltás

A komplexumot az osztrák Hans Roth tervezte, nevéhez több hazai és ausztriai létesítmény is fűződik. A FIM és FIA mindennemű követelményének eleget tévő ring teljesen egyedi módon hat különböző nyomvonalat kínál mindkét irányban, így 12 lehetséges variánst tudnak kialakítani. Leghosszabb verziója 5922 méter (ez az alapból kijelölt), a legrövidebb 2636. Szélessége 12 méter, a célegyenesben 20 (ez 900 méter hosszú) és minden egyes szegletét kamera-rendszer figyeli. Természetesen gyorsulási versenyeknek is helyet ad, ez esetben 1144 méterre lehet növelni a célegyenes hosszát.

A paddock 18 000 négyzetméteren terül el és magában foglalja a 33 boxot, az irányítóközpontot és ellenőrző rendszereit, konferencia- és oktatói termeket, természetesen az egészségügyi  központot is. A pályán belül 50 000 négyzetméteren kapott helyet a csúszás-iskola, a háromszoros ralikrossz Európa-bajnok Franz Wurz vezetésével valamint egy 30 800 négyzetméter területű, 1500 méter hosszú off-road pálya is. Előbbi 2010-től, míg utóbbi 2011-től használható. Közvetlenül az off-road részleg mellett kapott helyet a 800 méter hosszú gokartpálya, amely utóbbival egybenyitva supermoto és ralikrossz futamok megrendezésére is alkalmas.

Kétségkívül nagy plusz, hogy 2011-re elkészül a hotel, ahol a 84 ágy mellett 42 apartman is kivehető. A ringen továbbá saját benzinkút, étterem és gyorsszerviz is akad.

A ring hivatalos honlapja még alakul, bár a hivatalos versenynaptár már ott van, de a nyílt napokat jelző kalendárium még hiányzik. Csóka László, a szolgáltatásokért felelős igazgató szerint pár órán belül már az is felkerül.

Különböző üzemeltetők vehetik bérbe, a jelenlegi ügynökség egy 3 napos kurzust 390 euróért bonyolít a Hungaroringről már jól ismert lassú csoport-gyors csoport módszerrel. Ez napi 6x20 perc aktív autózást jelent, de természetesen több lehetőség is adott, ezek mind-mind kikerülnek a honlapra, igény esetén nem gond felvenni velük a kapcsolatot, maga a ring este nyolcig nyitva tart.

Úgy látszik, nagyon komoly dolog nőtt ki itt a szomszédban a földből, naná, hogy igyekszünk minél korábban bemutatni egy helyszíni riport keretén belül. Volt kollégám, Somi persze ezúttal is ott volt, képei Viktor galériáját bővítik.

A hivatalos megnyitóról szerkesztőségi Eiffel-tornyunk, Balázs Viktor mesél:

Állok a parkolóban és csak kapkodom a fejem. Mintha Genfben vagy Monte Carlóban lennék, súlyos, csillogó testű luxuskarosszériák mindenhol. Ember viszont sehol sem, mindenki a távolban, a lelátókon hemzseg. Úgy látszik, sikerült elkésnem.

Megállok egy piros szőnyeg végénél, melyet végig Ferrarik, Maseratik, Aston Martinok szegélyeznek. Tőlem öt méterre egy öltönyös alak. Röviden rámnéz, aztán a kapu felé fordul és elkezd integetni. Először egy rendőrautó jön, aztán egy fekete, szélesített sárvédős, páncélozott AMG Mercedes. Az öltönyös az ajtóhoz lép, kinyitja, és az autóból Ivan Gašparovič, a szlovák elnök kászálódik ki. Pár pillanatig ót állunk a piros szőnyeg két sarkán. Aztán rohanva fotósok és operatőrök serege tűnik elő, villannak a vakuk, forogni kezdenek a kamerák, megérkezett a díszvendég.

A Slovakiaring megnyitójába tót atyafiaink tényleg mindent beleadtak. Volt mindenféle versenyautó, dragster, gyorsasági és krosszmotorok, gokart, sőt egy Gašparovič feliratos Seat is. A pálya nagyon különleges, hatféle nyomvonal alakítható ki, és meglepően erős emelkedő és lejtős részek is vannak benne. Nem csoda, hogy a projekt egyik osztrák elindítója azt mondta, nagy kihívás itt igazán gyorsan végigmenni.

Gašparovičon és a járműveken kívül még a hostessek és a megnyitó ceremónián résztvevő kistigrisek voltak figyelemre méltóak, nem kell pánikolni, csináltam képeket, lehet kattintani a galériára.

Gašparovič Seatja nem ismeretlen az ottani közönség előtt, a motorizmusért rajongó államfő rendre részt vesz vele hegyi felfutókon, régebben aktívan is versenyzett. Manapság már versenyen kívül, hobbiból nyomja, nem is rosszul, közben persze minden lehetőséget megragad, hogy címlapra kerüljön. Ügyes.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr241423134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hep! 2009.10.02. 17:43:06

ilyet mi miért nem tudunk?

gramercy 2009.10.02. 17:52:05

durva

@Hep!: Hungaroring sem rossz, és budapest közelsége még a pálya öregsége miatt is nagyon sokat számít. talán egy egyvágányú leágazást kéne építeni a gödöllői hévből (a hévet meg összekötni az M2-vel), habár ez évi egy hétvégére sok lehet

egyébként meg nem tudom miben jobb ez a hungaroringnél (a köztük lévő laza 2 évtizedet! leszámítva)

Dávidkirály 2009.10.02. 18:06:25

Remélem kész lesz a Balatonring jövőre, és meg lesz tartva a magyar MotoGP. Mert ha nem, még az is lehet, hogy átviszik Szlovákiába.

szálka 2009.10.02. 18:11:26

jó kis pálya lett és tényleg közel van jövőre szerintem megnézzük :D de azé majd kíváncsi leszek a köridőkre ezen a pályán tényleg elég ravasznak tűnik

brake 2009.10.02. 18:19:38

@Hep!: Mert mi hasonlót(annyira nem sok a variációs lehetőség amit persze az esetek nagy részében amúgy sem használnak ki)már réges régen tudtunk és az folyamatosan üzemel.A szlovákoknak még nem nagyon volt komolyabb pályájuk.Most lett.Nem kell hasra esni.

Kand Úr 2009.10.02. 18:35:54

hogy ment volna a falnak a seatjával az a g@né!
a pályatól 15 kilométerre lakok, majd kinézek valamikor. gondolom a nyitottnapokon az összes "tuning" puntós-cliós-tigrás csíra ottlesz Dunaszerdahelyről:-)

Szamp 2009.10.02. 18:42:54

Ne is mond! Ott köptem volna le a piros szönyegen!! Amúgy én is 50km-re lakok a pályától! Majd egy kétszer kilesek!!

csiky944 2009.10.02. 19:33:59

én meg olyan 70-80km-re
szóval nincs is messze
majd eccer...

csiky944 2009.10.02. 19:35:41

@TeRRoR: te egy igazi kis faszcibáló vagy

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.10.02. 19:52:18

Gyanítom, hogy ha lejár a Hungaroring jelenlegi szerződése, átrántják az F1-et Szlovákiába. Nyugatnak ez csak Kelet-Európa, ilyen is kell - mondván. AMúgy be valljuk be: a Hungaroring nem a legizgalmasabb aszfaltcsík az 1-es kalendáriumban. Már én is csak elfekvésben nézem sokszor.Az idei is csak Massa balesetétől volt rendkívüli, aztán korábban ott volt az Alonso-Hamilton botrány, még korábban Button győzelme, aztán Schumacher "kvalifikációs" versenyparádéja (ez viszont kiemelkedő, de nem a pálya érdeme), meg a "hovatűntdééémonhill??!!". Több élmény nem jut eszembe. Ja, de: Alesi elrepülése. Emlékszem, jókat röhögtem azon, amikor egy verseny után alaposan körbejárták az első (vagy második kanyart) a tévések: "ez az a kanyar, ahol Johny Herbert megprödült" - mert ez volt az egyetlen esemény az egész futamon.

gramercy 2009.10.02. 19:56:41

a hungaroring a legjobb magyar PR, akkor is küzdenünk kéne a megtartásáért ha a verseny nem túl izgalmas

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.10.02. 19:57:37

@Gee Halen: mármint: "Amúgy valljuk be:" és "F1-es kalendáriumban".

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.10.02. 20:00:23

@gramercy: Helyesbítenék: a Magyar GP, nem a Hungaroring. Simán meg lehetne nálunk is csinálni a belvárosi versenyt, legalább firssen aszfaltozott utak lennének minden évben és sokkal töben lennének rá kiváncsiak. A Lánchídon átvisító kevlár-rakéták? Ha Besenyeiéknek bejött, naná!

gramercy 2009.10.02. 20:05:09

@Gee Halen: politikai öngyilkosság, egyébként meg elég nehéz egy pályát úgy kialakítani hogy ne legyen túl hosszú (hiszen vissza is kéne jönni, és az kb csak az erzsébet híd lehet mert a margiton van villamos)...

Bambano 2009.10.02. 20:06:08

v8-as 16 hengeres:))) azt hittem, ekkora baromságot csak hivatalos vállalati kommunikációban tudnak írni (van egy újságom, nem mondom meg, melyik cégtől, ahol rendes 4 hengeres v6-os van az opelben...nem opel újság).

Lokvenc88 2009.10.02. 20:44:25

@Gee Halen: Sztem nincs semmi baj a Hungaroringgel. Igaz, h kevés lehetőség van az előzésre, de még így is többminden történik egy versenyen, mint sok más pályán egy évtized alatt. Ott vannak a "pályatervező zseni" Hermann Tilke pályái, elvileg tele előzési pontokkal, mégis 3évente jó ha látunk egy próbálkozást.
A Ringnek meg legalább nagyon élvezetes a vonalvezetése, nagyon jó kanyarok/kanyarkombinációk vannak rajta, a versenyzők is szeretik, nem véletlenül.
Úgyh sztem jó a Ring ahogy van, és sztem F1 is még sokáig lesz rajta, de szivesen megnézném majd ezt az új pályát is::)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.02. 20:47:11

Nagy otlet ez a modularis palya, ugyesen megcsinaltak a szlovakok. Mar csak egy ilyen hotel kene melle:
v8hotel.de/index.php?id=88

Heckantrieb (törölt) 2009.10.02. 21:09:15

Egyebkent ha a palya jobb also sarkaba csinalnanak egy plusz parhuzamos szakaszt, elkulonitve es egyszerre lehetne hasznalni a belso es a kulso palyagyurut, akar ket kulonbozo rendezvenyre.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.10.02. 21:24:50

@Heckantrieb:
Na az kemény lenne.
Mondjuk így is nagyon komoly a pálya vonalvezetése. Remélem egyszer sikerül eljutni valami nyílt napra...

Dzso_bácsi 2009.10.02. 21:25:59

Tölem is csak 35 km-re van, alkalom adtán még ebben a hónapban kilátogatok rá...

Kand Úr! Nem mindenki engedhet meg magának páncélozott merdzsót dunaszerdahelyen sem... Akkor sem kérek elnézést, ha te épp igen:)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.10.02. 21:26:44

Ja, ide nekem egy kistigrist! Most azonnal.
Hostesscsaj is jöhet vele.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 21:33:12

@Hep!: Mert mi szomjan halunk a forrás vize mellett.

CSÖRR-CSI££ 2009.10.02. 21:38:03

Nekem első blikkre úgy tűnik, ez a pálya nagyon odab*sz! ...a Hungaroringnek is, sajnos.
Egyszerűen azért, mert mert most tervezték és építették, nem 25-30 évvel ezelőtt, és úgy tűnik, nem dilettáns hülye rajzolta meg a nyomvonalat /-kat/.
A mi ringünk lehetőségei igen korlátozottak.
Jelentős átépítésre nincs lehetőség, tehát okkal sejthető, hogy egy ilyen pálya, mint a Slovakia Ring elszipkázza innen a komolyabb versenyeket, a szerződés lejárta után az F1 -et is.
Én azon se lepődnék meg, ha "Börni" idő előtt szerződést bontana valami mondvacsinált dolog miatt. Na, akkor aztán lenne botrány! Szobrot állítunk neki?! Benyalunk csontig?!
Iszonyat megalázó lenne! (...lesz?)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.02. 21:42:53

@Maybe_: Egyszerre MotoGP es F1, ugyanazon a palyan? :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.10.02. 21:58:53

@Heckantrieb:
Nagy show lenne, az biztos. Vagy egy F1 super special? Csak egy híd kéne. Így is meg lehetne oldani az időmérőket :)

Uff 2009.10.02. 22:17:10

Gyanus, hogy ez odatesz a hungaroringnek. Nem lepne meg ha egyes versenyek áttelepülnének lassan :(

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.10.02. 22:21:21

@Uff: Valószínűleg lesz ilyen, de akkor tök jogosan. A Hungaroringet már réges-rég modernizálni kellett volna.

pejka 2009.10.02. 22:21:37

A vicc az egészben,hogy a Hungaroring idősebb,mint Szlovákia.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.02. 22:24:33

@pejka: Baszhatod, erre nem adnak kenyeret a piacon, belam.

Az elso trianonozo nyer egy hangszorot.

pejka 2009.10.02. 22:29:10

@Heckantrieb:
Te pedig egy méter hurkát,ha igazam van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.02. 22:35:15

Szlovákiát meg lötávolt egy helyen emlegetni? Ha ezt a Slota hallaná...

olleeee 2009.10.02. 22:42:25

nemtudtam mit emlegetnek ma a neten az 1ik chatszobában mien versenypálya van nálunk. és ez tolem kb 45 percre?! na ez való nekem! :)

pejka 2009.10.02. 22:49:05

Elrontottam az előbb,bocs.Fúú de állat,fúú de jó!@Heckantrieb: Kérjél nekem is jegyet,hiszen nem használsz ékezetet.Fúú,de állat,fúú,dejóóó.Ha a versenyek alatt ott alhatunk nálad néhányan,megköszönjük,ígérem.Szurkolunk,dumcsizunk,akár Trianonról is.A pálya nagyon szuper,nagyon jóóó.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 23:28:15

Lehetne magyarkodni, de amíg ilyet olvasok úton-útfélen magyar anyanyelvűtől leírva, hogy "mien", szégyen tölt el.

Egyébként a jobb oldali hirdetésről (Pasarét Residence)jutott eszembe, hogy mennyire igyekeztünk eltörölni a szovjet-szocialista elnevezéseket, közben meg egy csomó egyéb, régebbi elnyomó rendszer nyelvi emlékére magasról szarik mindenki. :)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.10.02. 23:34:14

Hungaroring sux
Hungaroring-Palikkal 2x sux

ccorsa (törölt) 2009.10.02. 23:49:26

Milyen pálya már az, amelyiken előzni sem lehet? Hring. Monaco is szar, de ott lennie kell. De a miénk vacak. Ez van.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.03. 00:00:52

@pejka: Feldughatod az igazadat, aki motorsportesemenyt szervez, ivben szarja le, mikori a palyad, vagy hogy esetleg ott helyben vonult-e be Arpad vezer a Karpat-medencebe. Az fogja erdekelni, mennyire korszeru a palya. Marpedig ebben a Slovakiaring meg fogja fingatni a Hungaroringet.

De erre nem az a megoldas, hogy horogve vered a melledet, mint a gorillak a majomhazban, hanem hogy csinalsz meg jobbat.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.03. 00:03:42

@pejka: "Kérjél nekem is jegyet,hiszen nem használsz ékezetet."

Neked ahhoz lofasz kozod van.

"Fúú,de állat,fúú,dejóóó.Ha a versenyek alatt ott alhatunk nálad néhányan,megköszönjük,ígérem."

Eletemben nem jartam Szlovakiaban, te idiota. Mirol beszelsz?

gramercy 2009.10.03. 00:22:45

Hungaroringet ki tervezte? Kocsis elvtárs?!

tac 2009.10.03. 00:45:40

De jó lehet pályavonalat tervezni. Először biztos fölrajzolsz egy tetszőleges pályát, majd úgy igazítgatod, hogy legyenek benne izgalmas előzési pontok, jó kanyarívek stb. Én is szívesen csinálnám, mondjuk a mérnöki részét sajnos nem vágom.

augustiener 2009.10.03. 02:29:43

Lehet hőbörögni, de pejkának igaza van. Az első kommenten kéne igazán felháborodni. Mi már akkor tudtunk ilyet, amikor még nem volt olyan, hogy szlovákia.

Előzni pedig nem elsősorban a Hungaroring vonalvezetése miatt nem lehet. A többi pályán sincs már annyi előzés, mint korábban. Gyakorlatilag semmi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.03. 05:17:07

@pejka: es remelem a hungaroring meg mindig lesz amikor mar slovakia nem....

Rocko- 2009.10.03. 11:15:24

hmm, ígéretesnek hangzik. mikor próbáljuk ki? :)))

@Maybe_: lehet a csaj is kis trigris. ;)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.03. 11:56:34

@visszakettopadlogaz: "es remelem a hungaroring meg mindig lesz amikor mar slovakia nem...."

Ha a Slovakiaringet holnap arpadsavos Caterpillar-ek dozeroljak el, es a helyet behintik soval, attol neked jobb lesz, te szerencsetlen?

Vasutas 70 2009.10.03. 13:35:07

Háááá

És itt van tőlem 15 km re!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D

kzolika 2009.10.03. 15:22:42

Ki vette le azokat a képeket, amin a jó nők vannak???

lacza87 (törölt) 2009.10.03. 17:15:07

@Heckantrieb: "Ha a Slovakiaringet holnap arpadsavos Caterpillar-ek dozeroljak el..."
Gyanítom h a határköveket dózeroltatná el inkább, a pályát meg ide csatolná. Legalábbis így értettem.

eko 2009.10.04. 10:40:19

@pejka:
"Fúú,de állat,fúú,dejóóó.Ha a versenyek alatt ott alhatunk nálad néhányan,megköszönjük,ígérem."

:-)) Legalább olvasni tudnál!
Heckantrieb nickkel nem lakhat ott. :-)
Várd meg, amíg
pohon zadných kolies kommentel! :-))

bopat 2009.10.04. 16:20:15

Már egy Szlovákiáról szóló cikk kommentjeiből sem maradhat ki a mocskolódás, fennhéjazás, lenézés.
Undorítóak vagytok.
Ez nem politika, ez autósoldal, ha nem vettétek volna észre.

Tomcy 2009.10.04. 18:06:14

Azért azt is nézzétek majd meg, hogy mennyi lesz oda egy 3x20 perces beugró a saját vassal!
A nyakamat rá hogy nem 7800Ft mint a hringen!
Szerintem tőlünk max az evo,sti kategóriás kocsik tulajai fognak kimenni...
Az hogy hol lehet előzni meg hol nem már nem pálya kérdése sajnos...
Nézzétek meg pl Spa-t ahol aztán annyi egyenes van mint állat és még is alig volt előzés pedig pár kocsiba még KERS is volt.
Szóval szerintem nem azért fog elmenni innen az F1 ha elmegy...

Talán megjön a hring vezetőségének is az esze és nem csak évi szánalmas 3 nyílt napot tart hanem minden hétvégén!
Japán példát kéne átvenni, hogy szinte mindig nyitva vannak a pályák.
Elvégre azért van, hogy menjenek rajta, tök mind 1 mivel csak használják!

Nem hiszem, hogy annyira nagy költség lenne oda szervezni 1mentőt meg 10 embert akik felügyelnék a pályát...
Szerintem sok fiatal még nyári diákmunkába is bevállalná, főleg azok akik szeretik a kocsikat!

L-K 2009.10.04. 18:35:32

@Tomcy: "jelenlegi ügynökség egy 3 napos kurzust 390 euróért bonyolít a Hungaroringről már jól ismert lassú csoport-gyors csoport módszerrel. Ez napi 6x20 perc aktív autózást jelent"

fosdapass 2009.10.04. 20:53:39

@bopat: a kommentek irredenta, fasiszta, reakciós hangneme miatt én kérek elnézést. Mi nagyon szeretjük a csodálatos Szlovákiát, a baráti, jóindulatú szlovák népet és internacionalista örömmel tölt el bennünket, hogy egy csapat osztrák üzletember jóvoltából végre a motorsportok terén is ápolhatjuk jó viszonyainkat a békeszerető, testvéri csehszlovák néppel.

Majd veszünk vonatjegyet a Szlovák Álomvasutaktól, ha élő F1 versenyt akarunk látni.

Hep! 2009.10.05. 00:35:13

héjjhéjj,mielőtt háború lenne..én a Balatonring körüli hercehurcára gondoltam,mikor feltettem azt a kérdést,hogy mi miért nem tudunk ilyet..

morcosboci 2009.10.05. 07:43:45

nem kell elnézést kérned, teljesen jogos a kérdés: mi miért nem tudunk ilyet? Régen tudtunk de ma már nem? Ez kicsit olyan mint a Holdraszállás. Ezelőtt 40 évvel állítólag sikerült most meg egy egyszerű Földetérésért is remegni kell.Visszafelé fejlődik az ország ugyanazokkal a vezetőkkel.A Slovákok lehet, hogy seholsem voltak 20 éve de mi hol leszünk 20 év múlva?

XJS · http://www.ae86.hu 2009.10.05. 08:00:58

Aki azt irta, hogy a Hring elavult, megindokolna? Ne a vonalvezetessel,ha lehet, mert az nem avultsag kerdese. Egyebkent kul az uj palya, tenyleg az lenne a jo, ha lenne sok nyilt nap occo'ert. Mert sztem a Hringnek ebben kellene fejlodnie, erosen.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.05. 09:43:44

@XJS: Anno négy-öt éve mondták valahol, hogy katasztrofális a vízelvezetése és kész szerencse, hogy nem volt esös verseny addig.
Nem tudom, hogy
a) igaz volt-e az állítás
b) ha igen, történt-e változás.

XJS · http://www.ae86.hu 2009.10.05. 10:05:13

@malenykij polgar: Dehat egy csomo esos verseny van rajta...Igaz nem F1.

torma99 2009.10.05. 11:05:44

@lacza87: Vannak ilyenek, akik annyira magyarkodnak és határköveket akarnának eltörölni, hogy akarnának egy komplett Szlovákiát és Horvátországot + kb 5 millió románt is, csak hogy kiteljen az az ország ami kb a tatárjárás után , de legkésőbb a török pusztítás után megszűnt kizárólagosan magyarok laktának lenni.
Ennyit az offról.

On:
Nagyon szép a pálya és engem nem érdekel, hogy hol rendezik az F1-et itt , vagy ott, a közelség miatt akit érdekel ki mehet mindkettőre, de egy biztos. A vonalvezetés semmiről sem dönt. A lényeg, hogy fizetjük-e rendesen a jogdíjat, és mennyi néző jön ki a pályára, valamint mekkora lobbyerővel rendelkezünk. Ha ez a cirkusz nyereséges (nehezen mérhető és én kétlem is), akkor nyaljunk be Bernie-nek és állítsunk neki szobrot, de ha nem, akkor hagyjuk a francba az egészet, az a 4-5 milliárd most jól jönne munkahelymegőrzésre.

sufnyi 2009.10.05. 12:02:50

Nem messze van tőlem ez a kacskaringós izé. Slovakiaring... csessze meg ezt is megéltük csak azt nem tudom megérteni ez hogy-hogy nem a Tátrában, vagy annak a környékén épült meg? Ja és hogy ment ilyen kurva csendben? Ja nem volt huzavona meg nem lopták ki az anyagot az építkezésből? De akkor ki építette? Nyugatiak? Miért? Náluk nem volt hely? Vagy itt még esetleg van profitra lehetőség? Nem értem.

tiboro2007 2009.10.05. 14:09:01

Csendben zajlott, mert magánbefektetésrol van szó, Gašparovič csak PR volt. Nem volt mit szétlopni, mert magát senki nem akarja meglopni. Az egész mogott pár emberke áll, egy kulfoldi befekteto, egy DS-i szalon tulaj akit most nem akarok megnevezni... Ami a Hungaroringet illeti, egy darabig még nem kell félni, nem fogja elhalászni az F1-et. Orulnének neki, de a kozeljovoben ez megvalósíthatatlan. Tobb okból is: hiányzik a sportdiplomácia Szlovákia és az FIA kozott (kemény lobbi kell ehhez), az állam nem támogatja egyenlore ezt a pályát, és kétséges, hogy egy F1-es futamot támogatna-e, az infraskruktúra még messze nem áll készen egy F1-es futam rendezésére, hiányoznak a létesítmények, egyenlore csak egy pálya van a pusztán, szó szerint a kertek mogott, koze-távol szinte semmi. A Magny Cours-i pályát tudnám ehhez hasonlítani, ott sincs semmi, vidéki pálya, és tudjuk mennyi huza-vona van a francia futam korul emiatt. Egyenlore az egyetlen pluszt az újdonsága jelenti. Folyamatosan kell felépíteni a pálya imázsát, eleinte kisebb versenyekkel, meg kell ismertetni a motorsport berkeiben és aztán lehet nagyot álmodni. Voltam kint párszor megnézni mikor zajlott az építkézes, a megnyitón is ott voltam, jó és szép lesz ha minden elkészul, de ehhez az is kell hogy az állambácsi is felismerje hogy egy ilyen pálya igen is kell szlovákiának.

bopat 2009.10.05. 17:52:52

@fosdapass: Nem kell szeretni a szlovákokat, főleg úgy nem hogy soha nem voltál ott. Csak nem kell állandóan fröcsögni, azt a szemétséget ismételni állandóan amit a fejetekbe vertek az agitproposok.

Amúgy nem kell izgulni, nem lesznek F1 es futamok, nem is volt ez cél.

bopat 2009.10.05. 17:56:20

@tiboro2007: A pálya messze nincs kész, hivatalosan csak jövő májusban lesz.
www.slovakiaring.sk/kalendar.php
Addigra készül el kiszolgáló épületek többsége, offroad pálya stb.

ixub 2009.10.05. 19:21:14

Mondjuk ha a Hringet keresztbe hosszába átszabnák egy egy aszfaltcsíkkal ami nem túl nagy kiadás akkor azért sok lehetőség megnyílna a nyomvonalak számában.

nikó 78 2009.10.05. 22:24:02

A mi már ezt régen is tudtuk,és hasonló szövegekkel tele van a padlás.Miért minden csak volt,és semmi nem van,vagy lesz.A pálya jó és kész.A mi H.ringünk,meg jól le van pukkanva.Ez az igazság kár is szépíteni.Itt tartunk,és ezt az elmúlt 20 év hozta,nem Trianon.Egyenlő esélyekkel indultunk,ráadásul egy picit korábban is mint ők,most meg jól le vagyunk maradva.Köszönjük meg politikusainknak, a nekik kijáró módon.Pl:villamosszékkel.

tiboro2007 2009.10.06. 09:03:19

@bopat: A pálya messze nincs kész, hivatalosan csak jövő májusban lesz. - Ezt mondtam én is, és az csak a pálya, hol van még a tobbi, az infrasktruktúra, a kiszolgáló épuletek stb, stb... Ezért írtam, hogy egyenlore még nagyon az elején tart az egész. Mert itt már mindenki aggódott hogy majd biztos elveszi, sot ido elott veszi el az F1 rendezési jogát... Messze van még attól ez a pálya hogy egy nagyon komoly világsorozatnak helyet adjon. Ido kell hozzá de erre már az elozo hozzászólásomban kitértem.

fosdapass 2009.10.07. 21:36:25

@bopat: én sokat jártam az ezer tót országában az elmúlt 20 évben és nem kis megelégedettséggel nyugtázom, hogy ugyanabba a zsákutcába kanyarodtak, ahová mi itt a káközépben "éltanulóként" az utat törtük.
Pár évtized késéssel - mert elég lassúak és kicsinyes gondolkodásúak - de szétesnek majd ők is ugyanúgy, mint mi.

Az F1 meg egy baromság, tőlem akár azerbajdzsánba is elvihetik. Az első két mogyoródin kint voltam, hát épp elég volt annyi belőle.

bopat 2009.10.07. 22:22:27

@fosdapass: Az lehet hogy elindultak azon az úton, de ha jövőre elhúz a jelenlegi kormány (amire van esély) akkor visszahozható az ország, főleg a túlköltekezésből. Gondolom te is erre gondoltál...