Papptibi nem szereti a pittyegést

  2009. október 01. - Csikós Zsolt Címkék: hibrid toyota prius

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Kevés jobb, előremutatóbb autó létezik ma a Priusnál, mindenki imádja, akinek esze van. A szívvel bírók többsége is általában szereti. Nem adócsaló-hibrid, nem ímmel-ámmal hibrid, mint az Insight, ez a real job, a Hibridnirvána 2009-ben.

De, ámbátor, és mindazonáltal a Toyota kissé eltúlozta a pittyegéssel visszajelző vészfunkciók számát. Pontosabban: Tibi szerint nem is kissé. Teszt holnap, anyázás ma.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr351420907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 09:48:25

@tac: Mikor (jó régen) tacskó után kuvasz kutyám lett, azt mondtam: na, ez kutya.

Aztán, mikor először kellett utána a kennelt kitakarítanom, már nem voltam annyira odáig érte. ;)

Mindig elmorzsolok egy könnycseppet a szemem sarkában, mikor belegondolok, egy 10-15-20 milliós autó gazdája mennyit tördelheti a kezét a fogyasztási és környzetetterhelési problémák miatt.

Shadowbull 2009.10.02. 10:09:40

@sipike78: "Nem lehet, hogy azt forgatják vissza friccek?"

Nem, mert az nem szamit hulladeknak.

sb

Snake Plisken (törölt) 2009.10.02. 10:21:37

Biztosan jó ez villantani ezzel a snobok közt, környezettudatosság meg mittudomén... (Mondjuk kiváncsi leszek mit csinálnak 5 év múlva a használhatatlan aksival, az 50 lóerős félig se működő útmenti akadállyá degradálódott senkinek sem kellő lommal???)

Szóval jó ez... higgyetek...

Csak nem autó!

Gondoltak e már arra, hogy 2 év múlva ez az autó már nem lesz új?!!!

Lehet e kapni, milyen és mennyiért az első generációs priust?

Szóval vegyétek, élvezzétek... stb...
Így legalább mi többiek tudjuk, hogy ki is ül benne...

karlmann 2009.10.02. 10:25:11

@sipike78:

Ha van mögötte valami, ha nincs egy dolog tény: ezt olyan zöldek mondták és vállalták fel akik előtte szétolvadtak a Priustól. Ha a Mercinek lett volna akkor egy akárcsak kicsit is halványzöld autója akkor még meg is érteném, hogy némi kp-ért ezt íratták le, csak azért, hogy hírverése legyen a sajátjuknak. De az S osztály esetében ezt nem tartom valószínűnek. Az már inkább lehetséges, amit Sanzistift barátod említett.

Ezzel együtt még mindig azt mondom, hogy az LPG-vel működő saját autóm még mindig nagyságrendekkel olcsóbb, mint a Prius. Akinek új autóra fáj a foga az is tud választani, sok remek modellt lehet már most is dual változatban megvenni és jóval olcsóbbak is.

gatsy 2009.10.02. 10:26:14

@vidéki suzukis: Ugyanez az eljárás a Lacettimben is. Ez a tökéletes! Így sosem felejted el a városból kiérve felkapcsolni és haza érve lekapcsolni. Kész!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 10:36:17

@Snake Plisken: Amerikai oldalakon érdemes kutatni.

Itt pl. eredeti akksival 349.531 mérföldet írt a gyerek.

john1701a.com/prius/owners/jesse4.htm

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 10:38:24

@karlmann: Így van. Ha lenne rá keret, én is berakatnám a gázt, oszt hadd szóljon.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 10:46:27

@sipike78: a főoldalról elérhető rengeteg egyéb adat

Shadowbull 2009.10.02. 10:51:00

Abban igazuk van a Prius-fanoknak, hogy ez ennyiert egyaltalan nem draga.

Kifejezetten jo ajanlat.

sb

zar116 2009.10.02. 10:57:02

@series_one: Láccikaz, a műszerfalon mutatja.

Solymika 2009.10.02. 11:00:41

Jól megosztotta ez a kis videó a népeket.
A pittyegő autók mind szarok!

yokohama 2009.10.02. 11:00:50

@papptibi: Biztosan ki lehet ezt kapcsoltatni vhogy. Pölö Opel Antara 120-nál pittyeg villog, amíg vissza nem veszel a tempóból. Bevittük Opel szervízbe és fél óra alatt kiütötték. Egyébk. borzalmasak ezek a hangok az autóban, nem is használok parktronicot sem.

le professionnel 2009.10.02. 11:02:43

Azért milyen vicces, hogy a "nagy" Toyota 2009-re eljutott odáig, h tud olyan fogyasztású középkategóriás autót gyártani (potom 8-9 milláért), amelyik kb. elérte egy - mai áron számolva - 90-es évekbeli 300-400-500E-Ft-os stb. kisautó fogyasztását. :D És hogy néz ki? Mint egy úti vasaló, ez nem autó.

Akarki lehetek 2009.10.02. 11:05:16

Hmmm... prokee nem ért még ide úgy tűnik, tehát akkor felteszem a kérdést. Nem nyiszegett nagyon? 1 hete rommá törték ezt az autót, valahol újpesten csinálták, este 9 után kezdtek neki flexszel :):):)

le professionnel 2009.10.02. 11:06:30

Kb annyi köze van az autóhoz, mint szójafasírtnak a tatárbifsztekhez.

tomnemtom 2009.10.02. 11:11:02

áh, nem megoldás az sem, hogy kiütöd a kódot.
egyszer kiütöttem, egy hét múlva, mikor meggyógyult, visszajött a haverjaival és jól megvertek.

zar116 2009.10.02. 11:19:14

@dead end: Nem tudod menet közben P-be rakni, nem engedi azelektronika. Csak álló helyzetben lehet P-be tenni.

Draco3D 2009.10.02. 11:23:05

Egy kérdés,mást nem nagyon tudok hozzászólni:PA Prius tesztben,"Ott van például a hibridautó-forma, amit a Honda Insight olyan pofátlanul lemásolt"totalcar.hu/tesztek/insightbem/ "És akkor egy a csótány-line nem is a Toyota, hanem a Honda nevéhez fűződik." 1. oldal alja felé.Persze Winkler nem = Papp Tibi Valaki döntse el,kié a forma :D Én CRX-ig tudok visszanyúlni,abból lett 1.gen Insight,majd Prius,annyi hogy van +2 ajtó.Illetve 1. gen Prius az NHW10,és az sedán,www.prestigemotorsport.com.au/modules/news/article.php?storyid=14
Akkor most ki másolt kit?:D

le professionnel 2009.10.02. 11:24:10

Nem lehet hozzászólni a pözsós cikkhez, pedig üvegkeményre sikeredett. Minden tiszteletem a női újságíróké, de... :) Kíváncsi lennék milyen "autó" születne a Prius és a 3008-as keresztezéséből. Meg ez a valamikor volt jó Civic is, ahogy kinéz. Mi lett a japcsikkal?

w a s d 2009.10.02. 11:43:43

A "belső keringetés(!)" kifejezés végén miért van felkiáltójel? Valami különleges fajta keringetés, vagy csak hogy van?

Suttora 2009.10.02. 11:46:36

@4Si: "Még sosem akadályoztam ezzel senkit és amíg nem ártok vele senkinek, miért ne tehetném?!"

Mondjuk azért, mert tilos.

Csikós Zsolt 2009.10.02. 11:48:44

@Seregély:
Bocs, tényleg ebben nincs, nagyon közel volt a Prius 3 és a Mazda Premacy Hybrid bemutatója, mert abban volt...

Suttora 2009.10.02. 11:53:21

@Snake Plisken: "Mondjuk kiváncsi leszek mit csinálnak 5 év múlva a használhatatlan aksival, az 50 lóerős félig se működő útmenti akadállyá degradálódott senkinek sem kellő lommal???"

Vígan futkosnak még az I-es Priusok eredeti akksival, némelyik jóval túl a 300.000 km-en.

Suttora 2009.10.02. 12:15:43

@F/: "A "belső keringetés(!)" kifejezés végén miért van felkiáltójel? Valami különleges fajta keringetés, vagy csak hogy van?"

Asszem az a különleges benne, hogy a kormányról lehet kapcsolni.

csöcsfej 2009.10.02. 12:16:01

jézusfasza, mi ez, budapest tv reboot??? ekkora egy affektáló faszt, már bocsánat...

le professionnel 2009.10.02. 12:17:45

Én meg kíváncsi leszek mennyiért lehet eladni, egy ilyan autónak látszó pár éves tárgyat. Szép kis bukta lehet..., évente 1 milláért autókázni. Ilyet csak a zöldnácik engedhetnek meg maguknak. NyE-ban még egy darabot sem láttam belőle, csak Mo.-on.

Suttora 2009.10.02. 12:26:04

@partyface1973: Ezt muszáj volt? Szólok helyette, hogy aki jót akar, az ne nézze meg...

le professionnel 2009.10.02. 12:26:47

@partyface1973: Az egy dolog, hogy beteg vagy. De szerintem nem vagy tisztában azzal, hogy a halottak mire képesek. Adj nekik tiszteletet, különben nem leszel hosszú életű.

csöcsfej 2009.10.02. 12:27:16

@partyface1973: undorító egy f***kalap vagy. Gusztustalan állat.

optimist 2009.10.02. 13:03:58

2-es Priusom van, a tolatáskori pittyegést a következőképpen kell kiiktatni - talán 3-ason is működik:
1. Power on (not necessarily ready, IG-ON will do).
2. Set Trip/ODO to ODO (if it's already set to ODO, you still have to cycle
through the options: ODO, Trip A, Trip B, and back to ODO).
3. Power off.
4. Power on to ready (brake on).
5. Within 6 seconds, press and hold ODO for 10 seconds or more.
6. WHILE STILL HOLDING ODO *after* 10 seconds, Shift from P to R, then back
to P. Now release ODO.
7. You'll see in the trip display "b on" or "b off".
8. Press ODO to toggle.
9. Now power off.

Parkoló gomb menet közben: volt már, hogy a hifi gombja helyett ezt nyomtam meg, a reakció az, hogy autó megy tovább, emellett egy hosszú sípolás és képernyőn figyelmeztet a hülyeségemre, egyben elmagyarázza, mit tegyek, ha tényleg le akarok parkolni.

Fogyasztáshoz annyit, hogy a 12 havi átlag a jelenleginél 4,4 liter alatt van, az előző autóm is 2-es Prius volt, 4,5-ös átlaggal. (Ezek tankolt fogyasztási értékek, de az autó is nagyon közeli értéket számol, 1,2% az eltérés - persze, szerinte kevesebb). Mindkettő többségében városi használat mellett, városban a forgalomnál gyorsabban, autópályán viszont tiszteletben tartva a sebességkorlátozást.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 13:04:10

Szimplán kegyeletsértés így fellőni a netre a képeket, ráadásul az idióta "puruttya" felirattal megspékelve, de annak is látni kell ilyet, aki nem dolgozik olyan munkakörben, ahol ezek, sajna, mindennaposak...

Ma reggel hallottam, hogy valamelyik megyei rendőrség csúnya képekkel fog riogatni. Tud valaki részleteket?

megint 2009.10.02. 13:05:12

Baxameg én megnéztem, nem kellett volna, jó nagy tuskó vagy bazdmeg. Ez az autó előről nem is rossz, hátulja nagyon ronda, belül meg toyota, tehát keverték a gagyit meg a minőséget, 9 millióért azért van pár jobb autó a piacon, persze azok nem olyan trendik, mindegy majd a celebek bevásárolnak belőle, mint kozsó aki avval járkált a kamerák előtt, a garázsban meg ott áll mellette a benzintemető. Értem én , hogy halk, ha lassan mész, de autópályán már nagyon nem az, plussz még nem is megy valami fényesen.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.10.02. 13:07:34

A témához visszatérve:

Papp Tibit be kéne szervezni a Celebműszakba, mégpedig teszkós pénztáros munkakörbe.
Na, ott estére megszokná a pittyegést. :)

OptimusPrime 2009.10.02. 13:38:34

@Walhun: Egy idióta bármit le tud vezetni és rögtön utána annak az ellenkezőjét is. A legnagyobb idiótáb meg az egészet tátott szájjal beszopják.

OptimusPrime 2009.10.02. 13:46:42

"Hiába mondjuk, hogy a nem kormoló, nem nitrogénoxidoló dízel már nem fogyaszt keveset, pláne nem automata váltóval. Sajnos még mindig elnézi az európai szabályozás ezeket a dízeleknek, és így a Prius-féléknek nincs sok keresnivalója, csak olyan helyeken, ahol valóban értelmesen gondolkodnak a környezetről, meg arról, hogy meghaljanak-e a gyerekeink tüdőrákban. Mert nekünk már mindegy."

"Azonban a mostani fejlesztéseknek mégis megvolt az az értelme, hogy a fogyasztása végre tutira agyonver minden mai dízelt, még a kézi váltósokat is."

Azt hiszem elérkezett a világvége. Még a benzinbe lógó pöcsű dinoszaurusz totálsárosok is rájöttek arra, ami már jó 5 éve igaz.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.10.02. 14:02:31

3 ismerősömnek is van még előző generációs Priusa. Kérdeztem na mennyit eszik? a 5,0l/100km (finoman)5,3l/100km(normál)6,5 l/100km(Normál, néha odalépve). Ekkor el kezdtem vigyorogni.Kérdezik mit vigyorogsz?
Mondom Citroen C1 1.0 Normál 4,5l(ha anyám vezeti) 5,2l(ha én, nekem nehezebb a lábam)
Kérdem én minek hibrid? Ja a Loganom is átlag 6,6l/100km Ja és a 2 együtt fele annyiba volt mint egy Prius.

le professionnel 2009.10.02. 14:03:14

@Csikós Zsolt: Zsolti, nem tudom miért neked címezte ezt az ocsmányságot puruttya, de ha ez akart valamit jelenteni (az irányodba), csak szólj, segítünk, megoldjuk az ügyet. Sok az üres homokozó...

Csikós Zsolt 2009.10.02. 14:42:47

@le professionnel:
Na, szóval visszaálltál, bocs.

Szóval már kimoderáltam azt a barmot. Ilyet nézegessen az, aki célzottan ilyet keres, de itt rossz vicc. Nem mindenkinek erős a gyomra. Ebéd után pláne. Ebéd előtt se mindig. Az enyém az, de akkor se.

The Good Boy 2009.10.02. 15:16:36

@ZL Gergow: azért a végén nehogy ott kössünk ki, hogy még a logan is jobb mint a prius...

papptibi 2009.10.02. 16:33:31

@The Good Boy: Ezt én sem szeretném....amúgy ZL Gergow szerintem csodákra lenne képes egy hibriddel, most mindegy, melyikről beszélünk. Mondjuk, nem a Merci S400 Hbridre gondolok.

megint 2009.10.02. 16:38:14

Szevassz EV=OptimusPrime, a stílusod a régi

GyLovag 2009.10.02. 18:47:10

Az após 2000-es évjáratú Swiftje autópályán eszik 5,5 liter körül. Ha maradnék a 90 körüli tempónál, elég lenne 4,5 is neki. Emiatt nem értem a mostani Euro akárhanyas normákat. Hogyan lehet környezetkimélőbb egy mostani Swift (hogy maradjunk a márkánál), ami az elmondások alapján vagy 60%-al többet eszik.
Hallottam valamit, hogy az újak 130-nál pörögnek vagy 4000-et. Csak költői kérdésként felteszem. Egy hosszabb 5-ös fokozattal, ha ugyanekkor 3000-nél járna a fordulatszám kevesebbet enne ugye? És kevesebb lenne a károsanyag kibocsátás is?
Vagy másik. Ha a 2000-es évjáratú Swift kapná az új elektronikáját (persze hozzáhangolva) akkor az is teljesítené a normát?
Persze ezt feltehetném majd az összes autógyártónak is, mert mostanában mintha elszálltak volna az egyre "takarékosabb" kocsik a fogyasztással. Olyan nagy dolog egy kicsit hosszabb áttétel az ötödikben?

ikarusos 2009.10.02. 18:49:55

A buszom is folyton csipog, ha tolatok ráadásul ezek a fránya mérnökök a busz hátuljára rakták a hangszórót :-)))

Komolyabbra fordítva a szót:
Nekem vannak kétségeim a hybrid autók felől, aki jobban ért hozzá mint én az cáfoljon, ha tévedek :)

1. Szerintem egy motor indításkor sokkal több károsanyagot bocsájt ki, mint alapjáraton. Vajon jó ez?

2. A hybridek élettartama erősen függ az akksi élettartamától. Ami szintén nem valami környzetbarát és nem is olcsó, ha három-négy évente cserélni kell.

Köcsögnepper 2009.10.02. 19:18:02

@ikarusos:

"A hybridek élettartama erősen függ az akksi élettartamától. Ami szintén nem valami környzetbarát és nem is olcsó, ha három-négy évente cserélni kell."

Nem véletlenül vállalnak rá maximum 100.000 kilométer garit...

ikarusos 2009.10.02. 19:32:19

@Köcsögnepper: Egyrészt, másrészt meg arra akartam kilyukadni, hogy nem mindegy, hogy a folyamaots égetéssel vagy az állandó motorindítgatással, illetve az akkugyártással szennyezzük a környezetet?

(Ugyanis úgy tudom, hogy a Prius is gyakran indítgatja a benzinmotort)

3 gb 2009.10.02. 20:10:17

@papptibi: egy jól felszerelt 308-as hdi mondjuk 1 millióval olcsób mint a legszerényebb felszereltségű prius. ez 3700 liter gázolaj. az "átba-st" arra értem, hogy számomra egy prius ár-érték aránya nem megfelelő, az "álhibridek" pedig vicc kategória. nem kötekedés képpen, de én imádok váltani.

Csikós Zsolt 2009.10.02. 20:31:38

@Köcsögnepper:
1997 óta gyártanak Priust, több százezer fut az utakon, némelyik 300e mérföld fölött. Még EGYIKBEN sem kellett akksit cserélni, ha nem piszkáltak bele. Csak a házilag babrált, rövidre zárt, átépített (és lezárt szellőzőjű) akkus kocsikkal volt baj, az is mint a fehér holló. A Toyota nem tud nyilatkozni a Priusok akkujának tartósságáról, mert egyáltalán nincs róla tapasztalat. Ez nem PR-rizsa.

Az Autocar egyszer betelefonált inkognitóban egy Toyota szalonba, hogy döglődik az egyes Prius akkuja. Pár óra múlva visszahívták őket, hogy vigyék az autót, gariban kicserélik, mert ilyen nem volt, állja a cég. Hát ennyit az akkuról...

Csikós Zsolt 2009.10.02. 20:38:39

Bocs, 1,2 milliót gyártottak eddig.

lacza87 (törölt) 2009.10.02. 20:46:30

@ikarusos: A Mazdának van egy rendszere igaz h nem hibridben, hanem csak start&stop benzinesben. Mikor állásnál az ECU leállítja a motrt úgy szabályoznak a generátorral, h a főtengely pontosan olyan helyzetben álljon meg h minden dugattyú a lökethossz felénél legyen. Megállapítják melyik henger van a sűrétési üten felénél. Indításkor ebeb a hengerbe lőnek benzint és gyújtást. Elvileg ezzel megtakarítható valamennyi üzemanyag és nem terheli az önindítót.
Bővebben a konkurenciánál: www.azauto.hu/cikk.php?id=1618

Heckantrieb (törölt) 2009.10.02. 21:00:12

@Csikós Zsolt: Hiba lenne azt hinni, hogy letezik orok elettartamu akkumulator. Amugy 1 db 300 kilos garnitura legyartasa es reciklalasa is epp eleg kornyezetszennyezo ahhoz, hogy a Toyota az autoira ragasztott zold levelekkel elmenjen a faszba.

Shadowbull 2009.10.02. 21:13:02

@ikarusos: "Szerintem egy motor indításkor sokkal több károsanyagot bocsájt ki, mint alapjáraton."

Kiveve, ha uzemmeleg a motor meg a katalizator is. Akkor semmivel sem szennyez tobbet inditaskor.

sb

Kombájnos 2009.10.02. 21:18:47

Magyarország - Én ezért szeretlek! Sajnos a fikázó kommentek nagy részének az okozója az a technológiai-műszaki fölény, amit ez az autó képvisel az európai koromokádókkal szemben. Számomra kiderült, hogy teljesen hülyék a japók, mert nem 1.0-s 700kg-os f_scsomókat csinálnak, mert gondolom azok ötödennyi költségből ugyanennyit fogyasztanának, ráadásul a Logan is keményen megszorongatja ezt a csodát, sőt még az effiszientdájnamics 3-as bmw mellett guggolva is nagyobbakat lehet szippantani az oxigéndús levegőből :)))), hogy a land roveres hasonlatról, vagy a '90-es 300-500e Ft-os autók csodás fogyasztásáról ne is beszéljek. A sok baromállat meg fulladjon meg, aki hybridben utazik, ahelyett, hogy egy 100% újrahasznosítható alukasznis landiban tenné. Sanszos, hogy akik az elmúlt 120 kommentben bizonygatták a hibridek értelmetlenségét, tíz éven belül ugyanitt fogják isteníteni a saját hibrid-technikájú fiatjukat, peugeotjukat, bmwjüket, Uram bocsá' daciájukat. El sem merem képzelni, milyen fogyasztási adatok fognak majd itt akkoriban repkedni...

Heckantrieb (törölt) 2009.10.02. 21:24:33

@Shadowbull: Az MSA is megvarja, mig eleri az uzemhomersekletet a motor.

Csikós Zsolt 2009.10.02. 23:01:19

@lacza87:

Erről mi is írtunk, asszem pont a Papp elég részletesen, csak az új rencerben semmit nem találok meg a régi anyagok közül. De ha te a konkurenciát akarod itt tolni, hát szíved rajta, csak tudd, hogy megvolt nekünk is. :-)

Csikós Zsolt 2009.10.02. 23:02:33

@Shadowbull:
És tegyük hozzá, hogy a Toyota azonnal felmelegíti magát üzemmelegre, és mindig ott is tartja. Tehát ha fél órát állsz dugóban, és be van kapcsolva az autó, időnként kicsit beindítja a motort, hogy maradjon a hő. Na ja.

Shadowbull 2009.10.02. 23:17:41

@Csikós Zsolt: maskepp nem is mukodhet, a szabvany ciklust csak uzemmeleg katalizatorral lehet teljesiteni.

sb

Csikós Zsolt 2009.10.02. 23:18:44

@Shadowbull:
Jaja, tudom, csak gondoltam, még hozzáteszem emberünknek.

OptimusPrime 2009.10.02. 23:33:39

@Ator a Legyőzhetetlen: :) Ez jó volt!
Figyi, mindig ez van. Állandóan van néhány síkbarom, aki a témában létező negatív tudását akarja villogtatni azzal, hogy beköhögi a valóság ellentétét.
Ezeknek az a szerepük, hogy miközben totál hülyét csinálnak magukból, hihetetlen jót lehet röhögni az idióta fejükön. :)
Ilyenek a hibrideket lezsákutcázók, a hidrogén a jövő című barmok, a nincs globális felmelegedés és különben is ott vannak a tehenek meg a vulkánok című idióták, meg a csak egy jó vényóc kell és azzal elvagyok míg világ a világ című elmerokkantak. :)

The Good Boy 2009.10.03. 00:34:10

@ikarusos: "A hybridek élettartama erősen függ az akksi élettartamától. Ami szintén nem valami környzetbarát és nem is olcsó, ha három-négy évente cserélni kell."
@Köcsögnepper: "Nem véletlenül vállalnak rá maximum 100.000 kilométer garit..."
Na ezt szeretem, a teljesen objektiv véleményt...
1. 8 év és 160.000. km a garancia az aksira.
2.tavaly amikor nézegettem a prius2-t akkor a toyota kereskedő a kérdésemre azt mondta, hogy europában 1 aksi cseréről tud: egy 300 000 km felett futott bécsi taxiról, de abban is ingyér cserélték, mert a toyotának megéri marketingszempontból is a gari utáni aksicsere (most olyat ne számoljunk bele, amikor usaból TK behozott összetákolt autónak 2 nap mulva az új tulajnál meghal az aksi, mert az más eset, olyan több is volt, mint ahogy teljes lemerülés miatt meghalt aksi is, de ezek leginkább mind emberi mulasztások miatt.)
Tudom ez csak marketingrizsa, de érdekes módon nem nagyon lehet hallani prius tulajokat, hogy a szar aksi bedöglött, soha többé hybrid...
A másik: a sok fikázónak üzenem, ha jövőre tényleg egy prius3 mellett kötök ki, örülni fogok neki, hogy nem millió priusból fog állni az utcakép, mert ritka marad, mert az szar, sokat fogyasztó, drága autó, amitől egy stift meg egy logan is mérföldekkel jobb autó.
És megpróbálom nem észrevenni a 8-10 éves (nyugaton már fél milka km-el levetett, de itthon óra szerint kevesebb mint 100k km-t futott) pédé passatból* szánakozva néző mókusok arcát sem, nehogy rossz kedvem legyen miatta, csak a korompamacsot ne az én ecomba fújja majd.
*tetszőleges, itthon sztátusz szimbólumnak tartott roncs, akarom mondani tipus behelyettesithető.

Sanzistift 2009.10.03. 02:28:10

@sipike78: Hívásodra megjelentem... :)

Ha már itt vagyok, akkor borzolom kicsit a kedélyeket, meginest.

Mivel már sör is fogyott, így nem két cikket írok egybe, hanem csak egyet... :P

Mint Sipike kollégám említette, kint vagyok a fritzeknél, erősen vasalakításos szakmányban.

De ami a durva, az itt is, mint a Priusnál, a háttéripar, a függöny mögötti rész.

A cég, ahol vagyok, az ipari vashulladék elszállítással is foglalkozik (megjegyzem, egyre kevesebb konténer van, mert még csak most jön a válság java. Amíg azt hittük, hogy válság van, addig én röhögve megcsináltam a havi 200-220 órákat, de most örülhetek, ha 150-180 összejön. És most kezdenek elmaradozni a megrendelők...)

Fontosnak tartom megjegyezni azt is - csak a rálátás kedvéért - hogy én itt kint CNC marógépet építek, jobbára az itteni hulladékanyagokból, ami, ha a gép méretét nézzük (másfélméterszeregyméterszeregyméter), bizony nem cigánytaligányi mennyiség.

Nagyobb részletezésnélkül felsorolnék pár dolgot, amik a németek szerint megérettek a kukára, mert selejtek. A 99%-a soha nem használt dolog:

500kg számítógép tápkábel, rövidebb 2 centivel, mint a gyári méret. 1 köbméter 5-ös anya, nikkelezve, tévedésből, mert a meó utána jött rá, hogy több, mint 5 tized mm-rel rövidebb, mint a szabvány, egyébként tökéletes minőség. Nagyjából 3 tonna súly, csillió darab anya. Hoztam vagy 5 kilót belőle, meg sem látszott a konténeren.

Napokat görcsölök egy darabon, mert extraforma, darabja nagyjából 200€, legyártok 10db-ot.
1 hónap múlva megtalálom a cégtől jövő konténerben, mert dobták a projektet. Egy karcolás nem volt rajta, fel sem szerelték.
Nagyjából 1x0,5 méteres 6 centis alulap, maradék, hibátlan. Kuka, pedig itthon nagyon baráti áron a 4 centis 50E forint, amin nincs áfa.
Golyóscsapágyak, sosem használt lánckerekek, rozsdamentes nagy táblák, autóajtónyi szűz teflontáblák (a teflon kilója 10E)...
Eszement dolgokat dobálnak ki, mert valaki rámondta: szemét, és hulladék.

Amiket itt láttam kukában, attól egy jóérzésű, harmadműszaki beállítottságú emberke simán kapna egyhetes sírógörcsöt.
Én már nem sírok, mert megszoktam.
Mint a sírásó a halottakat.

De a franc a pofájába a nyugatnak!
Amit kint ők elpazarolnak, amiket én itt 2 év alatt láttam, abból simán fel lehetne húzni egy lakóházat.
És ez csak egy cég, és én csak 2 éve látom.

Itt rengeteg ilyen cég van, németország pedig nagyon nagy. Ráadásul ezek svábok, akik a legenda szerint rosszabbak a skótoknál.
Valóban legenda. Itt most azért végezte egy 4000€-s, sosem használt háromszintes tárolópolcrendszer a kukában, mert már 3 éve porosodik egy másik polc tetején, ki sem lett bontva, csak nincs hely, ahova fel lehetne állítani.
Gyengébbek kedvéért annyi vasanyagról beszélek, amiből a Csikós összes verdájának meglenne a nagy garázs fémváza, tetőstül. Szemét.

Tehát, a német dolgok nem azért kerülnek sokba, mert kurva jók, hanem mert iszonyú pazarlás megy a háttérben.
Iszonyú összegek mennek a hulladékos konténerbe, miközben egy ujjnyi elbaszott darabért megy a hiszti, mert drága, miközben a kukában ott figyel annyi anyag, amiből 100 másikat le tudnék gyártani.

Ez németország.
Nem tudom, máshol mi megy, de gyanítom, hogy nagyon máshogy máshol sem.

Csak hogy tudjátok.

Köcsögnepper 2009.10.03. 06:40:00

@The Good Boy:

"Na ezt szeretem, a teljesen objektiv véleményt...
1. 8 év és 160.000. km a garancia az aksira."

Segítek: Prius 3 gari: 3év de legfeljebb 100.000 km teljeskörű garancia. (amelyik hamarabb teljesül)
Hibrid hajtáslánc: 5év de legfeljebb 100.000 km garancia (amelyik hamarabb teljesül)

Elkezdtél "hülye bunkó japánhondacsávó" szintjén fikázódni, ezt nálad eddig soha nem tapasztaltam. Ennél sokkal normálisabb vagy, légyszi maradj is az.

Tudod, csak objektíven...

@Csikós Zsolt:

"Még EGYIKBEN sem kellett akksit cserélni, ha nem piszkáltak bele."

Zsolti, basszus ezt a marhaságot legkevésbé a te szádból nem szerettem volta hallani. (elég megnézni, hogy csak itthon hány, erre a célra szakosodott szerviz van)

"Az Autocar egyszer betelefonált inkognitóban egy Toyota szalonba, hogy döglődik az egyes Prius akkuja. Pár óra múlva visszahívták őket, hogy vigyék az autót, gariban kicserélik, mert ilyen nem volt, állja a cég. Hát ennyit az akkuról..."

Ehh...

(Fontos: semmi bajom a Priussal, vegye akinek ez alternatíva 8 millióért -vagy 9,3-ért Xenon nélkül asszem-, csupán igyekeztem objektív lenni -amennyire tudok- de eléggé anyáznak a kereskedők az ára miatt, mert ennyi pénzért nagyon sok érvet kell felsorakoztatniuk akár az előremutató technika, akár környezettudatosság mellett,hogy megvegye bárki is, lásd korábbi darabszámok...)

Nem a technikával van bajom,hiszen a Toyota hihetetlen pénzeket öl bele, tehát nem lehet szar, hanem a létjogosultságával.

lacza87 (törölt) 2009.10.03. 07:37:06

@Csikós Zsolt: Te tudod a legjobban, h ha lehet direkt a belső anyagokra szoktam hivatkozni, mert azt jobban ismeritek ti is, a kommentelők is. De mivel ugye még Te sem találod a tiéteket:)

The Good Boy 2009.10.03. 09:33:09

@Köcsögnepper: bocs nepper, belátom, hülyén fogalmaztam, és ezt nem is neked szántam elsősorban. természetesen nem akarok elfogult japán fannak látszani (hogy is tehetném, amikor a titkos autó "álmom" a jag XF). Szerencsétlen megfogalmazás volt részemről, már utána gondolkodtam, hogy nem lesz oké. Legalábbis feléd nézve.
De mivel értelmes emberekkel szeretek vitázni, jöjjenek az "objektiv" adatok (igaz, ez csak prius1-re és 2-re vonatkozik, a 3-ra nem találtam még ilyen adatot):

Hybrid gépjárművek garanciája:

"Prius NHW11 (2000)- 5 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik
Prius NHW20 (2003)- 3 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik, kivéve a hybrid-rendszer komponenseire, melyekre 8 év vagy 160.000 km-ig vállal garanciát a Toyota".
Ez a toyota.hu-ról származik!

Rákerestem, a német toyota prius3 katalógusban pedig ez van:
"randbedingungen und annahmen
- angenommene kilometerleistung 150 000 km (neuer Europäischer Fahrzyklus)"

tónik 2009.10.03. 12:25:34

A 160 lovas Ecoflex Insignia ugyan annyit fogyaszt gázolajból, mint a 98 lovas Prius benzinből.Sz'tán még olcsóbb is. Azért ez a "hibrid-technológia" még erősen csiszolható...

ekutya 2009.10.03. 12:29:55

A cikkel kapcsolatban:
"csinál az ember valami egyszerűt, egy túltenyésztett indítómotorral, ami nem nevezhető teljes értékű megoldásnak"

A fékezéskor visszanyert energiát ez a rendszer is képes újrahasznosítani. Az hogy a Prius ezt jobban csinálja, csak marketing. Én még nem olvastam erről komolyabb tanulmányt, pedig szívesen megtenném. A "teljes értékű" megoldásról meg annyit, hogy 100-200kg plusz, és nem kevés pénz az ára. Nem feltétlenül éri meg.

"a Honda lényegesen kisebb, a két autó nem egy kategória."

Egészen pontosan Prius 3 6,5cm-el hosszabb, 5cm-el szélesebb.

ekutya 2009.10.03. 12:36:20

@The Good Boy: "a sok fikázónak üzenem, ha jövőre tényleg egy prius3 mellett kötök ki..."
"És megpróbálom nem észrevenni a 8-10 éves (nyugaton már fél milka km-el levetett, de itthon óra szerint kevesebb mint 100k km-t futott) pédé passatból* szánakozva néző mókusok arcát sem, nehogy rossz kedvem legyen miatta, csak a korompamacsot ne az én ecomba fújja majd."

Ezt a sznob dumát inkább akkor kéne majd előadni, amikor a Prius vízzel megy. Vagy ha nagyon eco akarsz lenni, akkor várd meg a plugin Prius-t. Addig amíg a Prius ilyen drága és ilyen kevés kedvezmény jár érte az államnál, a "mókusoknak" valahol igaza van.

ekutya 2009.10.03. 12:43:11

@OptimusPrime: Te meg szépen mindenhol megtalálod azt, akinek be tudod hízelegni magad. Talán megtanulhatnád, hogy az összefüggő rendszer elemeit nem mindig büntetlenül izoláltan kezelni. Az egész folyamatot látni kell. Ezt izzók kivonásával járó előnyöknél fejtegetett baromságaid jól szemléltetik. A Levegő Munkacsoporttól ezekután is bármit elhiszek majd. Csak tudják bizonyítani!

The Good Boy 2009.10.03. 12:52:24

@ekutya: nem sznob dumát akartam elejteni, márcsak azért sem, mert nem tartom magamat annak, és nem is vágyok sznobizmusra, csupán arra akartam reagálni, hogy fentebb 1-2 kommentelő már szinte ott tartott, hogy egy tizenéves stift meg logan is jobb autó. És már lassan olyan volt a hangulat, hogy sajnálni kell elmeállapota miatt azt, aki egy priust meg mer venni (nagyon sarkosan fogalmaztam, nem kell emiatt kötözködni::).
Az, pedig, hogy melyik mókusnak miben van igaza, az pedig szubjektiv, ezzel tisztában vagyok én is, mert aki az 5-6 évesen vett német népautót tartja a legjobb választásának, azt úgysem lehet meggyözni egy új (ne adj isten hybrid) autó hasznosságáról. Különbözőek vagyok! Szerencsére.
A plugin (prius) autókról meg annyit, hogy pl. én úgy gondolom, hogy egyenlőre nincs itt azoknak az idejük, mert mikor végre relative normális áron lesznek adva, és egyre több lesz az utakon, majd akkor sorba dölnek be a villamos rendszerek, mivel nem fogják elbírni a megnövekedett éjszakai energia fogyasztást. Ne legyen igazam, de látható, hogy nyáron is mennyire csúcsra vannak a rendszerek járatva (klimák miatt), még a fejlett vadnyugaton is.

GyLovag 2009.10.03. 13:28:21

Akkor lenne a plugin igazán olcsó, ha pl az otthoni szélkerékből, de legalábbis megújuló energiából nyerné az áramot.

Nem hiszem, hogy egy stift vagy egy logan jobb autó, csak egyenlőre az árkülönbség miatt nem fognak rohanni a kereskedésekbe az autócsere miatt. Ha már olyan tömegben gyártanák, hogy a mostani fele ára lenne, akkor ésszerűbb alternatívát jelentene, de így véleményem szerint hiába jó autó, ha az árcédula elriaszt.

Az még mindig nem fér a fejembe, hogy miért fogyasztanak a mostani kis autók többet, mint a 10 évvel ezelőtti tesóik? Miért nem lehet egy hosszabb 5-ös fokozat? Vagy tennének egy 6-os váltót hosszú végáttétellel.

Rocko- 2009.10.03. 13:34:24

ahahah, ez a parkolás. :DDDDD
ezt ide, Budapestre fejlesztették, nem? :DDD

ekutya 2009.10.03. 13:45:39

@The Good Boy: "1-2 kommentelő már szinte ott tartott, hogy egy tizenéves stift meg logan is jobb autó..."

Ez nyilván hülyeség. Viszont ha neked fontos az ár, a költséghatékonyság és a fogyasztás, akkor simán jobbak lehetnek egy Prius-nál. Gyakorlatilag ha egyedül közlekedsz egy autóban és a takarékosság a legfőbb cél, akkor egy régi dízellel is eljárhatsz 4 liter alatt. A Prius arra jó, hogy ha nem szeretsz spórolósan járni, akkor nem nő meg a fogyasztás drasztikusan. Kimondottan Amerikának találták ki, tolatókamerával és park assist-al együtt. Oda tökéletes. Itthon viszont horror az ára, az életben nem térül meg.

"A plugin (prius) autókról meg annyit, hogy pl. én úgy gondolom, hogy egyenlőre nincs itt azoknak az idejük"

Még annyit, hogy 3-4 év múlva lesznek. Az éjszakai 1500-2000MW-os kapacitásfelesleg meg bőven elbír még 100000 villanyautót. Fejleszteni meg mindenképp kell, sőt jó lenne, ha oda is pumpálnák már a pénzt. A fogyasztás villanyautók nélkül is folyamatosan növekszik. Képzeld fejlesztés nélkül mi lett volna az úthálózattal 90 után Mo-n. Jaj, nem bír el 1millió autót!

"mennyire csúcsra vannak a rendszerek járatva (klimák miatt), még a fejlett vadnyugaton is."

Főleg ott. Eddig olcsóbb volt, mint jól szigetelt házat építeni.

Na megyek nézni, hogyan égetik a V8-ak a benyát!
üdv.

ekutya 2009.10.03. 13:46:54

@The Good Boy: Még annyit akartam, hogy a plugin Prius felára 6000$ körül lesz. Aki megteheti hogy Priust vesz, annak ez nem kifizethetetlen.

Shadowbull 2009.10.03. 13:52:13

@Sanzistift: Csak elo ne add azt is, hogy a komtenerbe tett darabokat aztan kiviszik a szemettelepre es elassak a foldbe.

Nem igazan ertem, hogy hogyan haboroghat egy iparban dolgozo azon, hogy van selejt.

sb

Sanzistift 2009.10.03. 14:32:57

Nem nem ássák el.
Újra feldolgozzák anélkül, hogy bárki bármire is használta volna. Persze az ára ki lett fizetve.
Mondjuk veszel egy motort, de nincs időd használni. Ezért megy a konténerbe, anélkül, hogy ültél volna rajta.
Bedarálják.
Hülyeségnek hangzik? Pedig itt sok mindennel ez megy.

Ami pedig a selejtet illeti, selejt és selejt között hatalmas különbségek tudnak lenni. Ezt egy iparban dolgozó tudja a legjobban.

Te az iparban dolgozol? Melyik szinten?

Sanzistift 2009.10.03. 15:04:03

@Sanzistift:
Közben megtaláltam, hogy felsőkategóriás vagy.
Igazán nem bántásiból, de akkor neked elvileg van fogalmad arról, mit jelent a túltűrésezés. Mondom, elvileg.

Betűrni egy méretet századra, miközben az sem számít, hogy akár 1-2 mm-rel is nagyobb, vagy kisebb.
A rajz szerint selejt, viszont a gyakorlatban semmi nagy jelentősége annak a méretnek a működés szempontjából, tehát működésileg nem selejt.

Tehát megy a konténerbe az egyébként hibátlan darab, azért, mert a f@sz mérnök nem nézte át, mit rajzolt.

Sebaj, majd a vevő kifizeti ennek az árát is.
Igaz, hogy az eredeti értékének már a 3-4 szeresébe kerül az alkatrész, de hát kit érdekel, ha a mérnök miatt megy a kukába a darab.

The Good Boy 2009.10.03. 16:05:46

@ekutya: "Viszont ha neked fontos az ár, a költséghatékonyság és a fogyasztás, akkor simán jobbak lehetnek egy Prius-nál"
Tudom, még csak elmélet, mert amúgy is, mi lesz ha...
Szóval, ha az ár fontos lesz, akkor "sajnos csak" insight, mert abból már 6 milka alatt megvan a "fullos" változat, ha viszont tovább nyújtózkodhatok, akkor jön a prius3. Meglátjuk mi marad, ha elvonul a válság:)
Nekem szempont, hogy automata legyen a köv. autóm (meguntam a kéziváltós sok dugózást, pedig pesten nem is fordulok meg minden héten::), és nem igazán vagyok oda a dizelekért, úgyhogy az is kizárva nálam (gyakranhasználok egy dizel japán terepest, nekem elég annyi a dizelségből). Marad a benzin+automata. Mivel már öregurasan vezetek (kisgáz, kisfék), ezért számomra nem gond, ha valami nem 200+ lóerős, tehát ideális választás, főleg, hogy szeretek viszonylag néma autóban ülni. Ráadásul benzin+automatában végképp nincs alternativa ezekre fogyasztás ügyileg, én meg minél öregebb vagyok, annál jobban fillérb*szóvá válok, viszont az autótechnikáért odavagyok!
Ez van...

ekutya 2009.10.03. 16:49:22

@The Good Boy: "ha az ár fontos lesz, akkor "sajnos csak" insight, mert abból már 6 milka alatt megvan a "fullos" változat, ha viszont tovább nyújtózkodhatok, akkor jön a prius3."

Ha mindenképp hibridet akarsz, és megfelel az Insight méretben és menetteljesítményben, akkor én azt ajánlom. A Prius csendesebb és kényelmesebb, van benne tolatókamera, stb., de nem sokkal takarékosabb. Főleg ha óvatosan vezetsz ECON módban (ilyenkor a zaj is kisebb, mert nem pörgeti annyira). Talán egy éven belül várható hozzá facelift is. A felárat itthon egyszerűen nem éri meg a Prius. Ha rám hallgatsz, akkor kihúzod egy Insight-al a plugin hibridek megjelenéséig, a maradék összeget meg befekteted (vagy ennyivel kisebb hitelt veszel fel). Persze próba mindenképp ajánlott mindkettővel. Ha tetszik, akkor nem jársz vele rosszul.

ekutya 2009.10.03. 16:57:51

@Sanzistift: A GDP-nek pörögnie kell. Talán abban a tudatban éltél hogy bárminek a valós értékét fizeted meg, vagy számít a hulladékmennyiség?

ekutya 2009.10.03. 17:01:02

@GyLovag: "Az még mindig nem fér a fejembe, hogy miért fogyasztanak a mostani kis autók többet, mint a 10 évvel ezelőtti tesóik? "

Tömeg? Normák? Teljesítmény? Ezek lennének az elsőszámú gyanúsítottaim.
Lehet hogy a lábméret és az átlagsebesség is megnőtt azóta.

The Good Boy 2009.10.03. 17:04:42

@ekutya: "Persze próba mindenképp ajánlott mindkettővel."

A prius3 kivételével már volt alkalmam vezetni többször is insightet, civic ima-t és prius2-t is. Mind tetszett, de persze a prius3 próba lesz a vizválasztó, bár az árat én is sokallom kicsit. Bevallom, úgy számitottam, hogy kb. 8,5 körül lesz a plafon, de ez nem jött be.
Az insight számomra egy dologban negativ (de lehet ez csak úri hiszti), hogy keresztbe (vállban) sokkal szükebb a mostani ufomnál (szerintem vállban 5 cm hiányzik). Amúgy tényleg nem rossz számomra. Ráadásul van játéknak benne 7 sebességes kormányváltó.::))) ami ráadásul dsg-hez hasonló sebességgel képked a - virtuálsi - fokozatok között!

Shadowbull 2009.10.03. 19:56:02

@Sanzistift: "Újra feldolgozzák anélkül, hogy bárki bármire is használta volna. Persze az ára ki lett fizetve."

Azert azt belathatod, hogy ebben az esetben ennek semmi befolyasa nincs a termek arara. A vevo megvette, azt csinal vele amit akar. Az o oldalan jelentkezik a pazarlas, nem az eladoen.

"Betűrni egy méretet századra, miközben az sem számít, hogy akár 1-2 mm-rel is nagyobb, vagy kisebb.
A rajz szerint selejt, viszont a gyakorlatban semmi nagy jelentősége annak a méretnek a működés szempontjából, tehát működésileg nem selejt."

Abszolut tisztelettel mondom, hogy te a gep mellett allva nem fogod tudni megallapitani hogy a mukodes szempontjabol melyik meret/tures a relevans melyik nem.

A termekfejlesztes nem ugy mukodik, hogy a tervezo onkenyesen a hasara csapkodva hatarozza meg a tureseket. Itt es most ezt nem akarom tovabb fejtegetni.

A lenyeg az, hogy minden cegnek elemi erdeke a selejtaranyt a leheto legkisebbre csokkenteni. Megszuntetni sohasem lehet, de csokkenteni igen.

Egy ceg sem marad meg csak kozeptavon sem talpon, amelyik nem figyel oda a selejtre.

Az meg egy nagy marhasag, hogy pont a nemeteknel lenne tul sok a selejt. Megiscsak a vilag (egyik) legfejletteb ipari kulturaja az ovek.

sb

Köcsögnepper 2009.10.04. 06:03:39

@The Good Boy:
Kimásoltam:

"3 év, első év kilométerkorlátozás nélkül további két év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik.
A hybrid hajtáslánc elemeire 5 év vagy 100.000 km.
(Nagyfesz akku, akkumulátor vezérlő-egység, hybrid vezérlő-egység, inverter konverter.)"

Heckantrieb (törölt) 2009.10.04. 12:28:18

@Sanzistift: "Eszement dolgokat dobálnak ki, mert valaki rámondta: szemét, és hulladék."

Az a baj, hogy neked a leghalvanyabb fogalmad nincs, hogy ki, es miert sorolta be ezeket a cuccokat hulladeknak, csak fogalom nelkul kenegeted a taknyot. Aki a tervezoasztal mogott ul, az nyilvan mind hulye, es ok nelkul ket kezzel szorja a penzt selejt formajaban, te meg ott a szemettelepen olyan kibaszott okos vagy.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.04. 12:36:48

@The Good Boy: "A másik: a sok fikázónak üzenem, ha jövőre tényleg egy prius3 mellett kötök ki"

Erre visszaterunk jovore, ha tenyleg megvetted, es odatetted a penzed, ahol a szad van.

OptimusPrime 2009.10.04. 19:07:46

@ekutya: "Talán megtanulhatnád, hogy az összefüggő rendszer elemeit nem mindig büntetlenül izoláltan kezelni. Az egész folyamatot látni kell."

Mondja ezt egy síkidióta, aki nem ért a fizikához de azért beleugat, aki nem ért a mérnöki tudományokhoz de azért beleugat, aki semmit sem ért a hibridekhez de azért beleugat, halvány lövése sincs a fényforrásokhoz sem és persze számolni sem tud, de azért belepofázik ebbe is.
Olyan meszze vagy a rendszerek összefüggő vizsgálatától mint Makó Jeruzsálemtől tekintve hogy még a rendszer elemeit izoláltan sem érted nem hogy összefüggéseiben.

tónik 2009.10.04. 19:55:37

Na de uraim, szelektív a látásuk, vagy csak alapjaiban roggyant meg a téma?:
"A 160 lovas Ecoflex Insignia ugyan annyit fogyaszt gázolajból, mint a 98 lovas Prius benzinből.Sz'tán még olcsóbb is. Azért ez a "hibrid-technológia" még erősen csiszolható...

ekutya 2009.10.04. 20:37:37

@OptimusPrime: "Mondja ezt egy síkidióta, aki nem ért a fizikához de azért beleugat, aki nem ért a mérnöki tudományokhoz de azért beleugat, aki semmit sem ért a hibridekhez de azért beleugat, halvány lövése sincs a fényforrásokhoz sem és persze számolni sem tud, de azért belepofázik ebbe is."

Akkor miért teszed?

Sanzistift 2009.10.04. 20:58:13

@Shadowbull: Természetesen közvetlenül semmilyen hatása sincs, de ha a vevő egyben eladó/szolgáltató is, akkor az ilyen pazarlást tovább lehet görgetni a következő vevőre, amit a többség nagyobb szívfájdalom nélkül meg is tesz, elvégre első a profit, hadd pörögjön a GDP.

Abszolút tisztelettel válaszolom, hogy azért elég nagy rálátásom van, hogy nagyjából minek mi lesz a feladata, és 15 év aktív szakmai múlttal, valamint rengeteg munkahellyel már szerintem többet láttam, mintha végig egy irodában rohadtam volna.
Valamint belelátok abba is, hogy itt miket gyártunk, és mihez. Ebbe viszont nem fogok mélyebben belemenni, ezek szerint elég, ha én tudom.

A selejtbe sem mennék bele mélyebben, mert amit látok, azt én látom, és itt.
Tehát nem muszáj elhinni.

@Heckantrieb:
Valóban a leghalványabb fogalmam sincs, hogy ki és miért sorolta be ezeket a cuccokat hulladéknak. Még akkor sem, ha némelyiken rajta van a gyári csomagolás, tehát az valahol megfelelőnek találtatott,és eladatott.

Aki a tervezőasztal mögött ül, nem mind hülye, de meglepően sok idiótát találhatnál közöttük, ha keresnél.
De nem keresel, tehát ez legyen a te sarad.
Mint említettem én vagyok itt a "szeméttelepen", és én tudom, amit tudok.

(megjegyezném, hogy ez a hely kb annyira szeméttelep, mint pl a lakásod.
Nem sértésként, hanem viszonyításként értve.
Isten mentsen tőle, hogy esetleg személyeskedésbe fojtsam ezt a jó, megértő,empatikus, baráti, épp most kialakuló kapcsolatot...)

Ennek ellenére örülök, hogy ilyen " kibaszott okos" létemre lett valaki, aki még engem is überel, és még "kibaszott okosabb", ennélfogva szerinte teljes joggal oltja le szerénytelen személyem.
Ám legyen.

Shadowbull 2009.10.04. 21:53:13

@Sanzistift:

"az ilyen pazarlást tovább lehet görgetni a következő vevőre"

Megis hogyan lehetne? Pont Nemetorszagban van a legkemenyebb piaci verseny, hulye lenne a vevo feleslegesen dragan vasarolni.

"amit a többség nagyobb szívfájdalom nélkül meg is tesz, elvégre első a profit, hadd pörögjön a GDP."

Ez egy divatos lozung, de semmit nem jelent.

"A selejtbe sem mennék bele mélyebben, mert amit látok, azt én látom, és itt."

Senki nem vonja ketsegbe, hogy te mit latsz. Az altalanos ervenyu megallapitasaiddal van gond.

A 15 eves szakmai tapasztalatod alatt egyebkent megelhetted, hogy amennyiben a gyartas soran kilepnek a turesekbol, es nem lehet korrigalni, akkor a tervezovel szokas konzultalni, hogy itelje meg: a darab felhasznalhato vagy nem. Ha nem haszalhato fel (es ezt a tervezo tudja a legjobban) akkor valoban selejt.

Tomeggyartas beinditasanal meg eleve tobbszoros koroket futnak, amig veglegesitik a tureseket, es kigyomlaljak azokat, amik esetleg valoban indokolatlanul szigoruak, gyanitom, ilyen folyamatot sem lattal meg kozelrol. Kulonosen igaz ez az autoiparra, de logikusan minden mas iparagra is, ahol egy kis profitot probalnak csiholni.

Magan a tomeggyartason belul pedig szigoru ellenorzesekkel es statisztikai modszerekkel (cp, cpk, stb. indexek) gondoskodnak a selejtarany minimalizasarol

sb

ekutya 2009.10.05. 00:05:13

@Shadowbull: Egy kérdésem volna. Nem selejt témában. A világ jelenlegi legnagyobb hatásfokú személyautó hajtáslánca a Prius-é? (Regeneratív fékezést ne vegyük bele.)

Shadowbull 2009.10.05. 08:40:53

@ekutya: A regenerativ fekezest nem hagyhatod ki, mert az a Prius hajtasi elvenek a szerves resze.

a maga mufajaban valoszinuleg a legjobbak kozott van, ha eppen nem a legjobb.

sb

ekutya 2009.10.05. 15:50:12

@Shadowbull: "a maga mufajaban valoszinuleg a legjobbak kozott van, ha eppen nem a legjobb."

Tehát a hibridek között a legjobb, az abszolút kategóriában nem. Jól értem? :)

Shadowbull 2009.10.05. 21:40:39

@ekutya: Nem hiszem hogy lenne abszolut kategoria.

sb

ekutya 2009.10.05. 22:18:49

@Shadowbull: Tök igazad van. Csak arra akartam kilyukadni, hogy hülyeség azt mondani, hogy "A világ jelenlegi legnagyobb hatásfokú személyautó hajtáslánca a Prius-é".