A tükör az tükör, az index meg index

  2009. szeptember 16. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Tudom, a Mercedesnél arra fejlesztették ki, hogy az autópálya belső sávjában is jól láthatóan közölje: takarodj. Csakhogy már zavaróan sokan koppintják.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr301385475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.16. 07:14:11

oda fogunk eljutni hogy te kocsmaba akarsz menni de a boltba visz a kocsi mert a felesegede!!!

Rocko- 2009.09.16. 07:18:45

hmm, érdekes egy eszmefuttatás.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.09.16. 07:35:47

Habár némely modellen jól néz ki a tükörházba épített index, egyet értek a szerzővel. Nekem is volt már tapasztalatom, hogy csak néztem, miért nem indexel a hülye kanyarodó, aztán mikor már szemből volt, láttam, hogy indexel ugyan, de oldalt szerencsétlennek gyárilag nincsen index, így aztán esélytelen hogy észre vegyem (lehet, hogy ott is a tükörbe volt építve, arra már nem figyeltem)

A másik ilyen indexprobléma-trend, hogy amerikai módra nem a kocsi oldalára teszik az indexet az első lámpatesten belül, hanem jól legbelülre a hűtőrács mellé, hogy oldalra még véletlenül se jusson a fényből.

Kíváncsi vagyok mikor fogják a hátsóindexet az ablak mögé helyezett pótféklámpába illeszteni :-(

Felőlem rakjanak a tükörházra IS indexet, de a sárvédőbe mindenképpen! Kompromisszum, emberek!

cso zsi 2009.09.16. 07:47:30

Ha jól rémlik, aki először rakott indexet a tükörbe, az még "tócsalámpát" is rakott bele, hogy be- és kiszállásnál megvilágítsa azt a helyet, ahová lépünk.
Az eddigi oldalindexek között is volt jópár, ami csak dekorációnak volt jó, de a fényerő hiánya miatt tájékoztatásra alkalmatlan.
Tetézi a dolgot, hogy pimpelők "amerikai módra" a helyzetjelző mellett/helyett folyamatosan világítóra alakítják, vagy félfénnyel, és erősebb az irányjelzés, vagy a teljes fény megszaggatásával, mint "echte" amerikai és orosz járműveken, ahol a piros féklámpa az index is egyben.

Szűcslaci 2009.09.16. 07:54:21

Milyen kár - 2 mercink is van ( W203 és 211)- hogy az első lámpatestek szélén és a hátsó lámpatestek oldalra erősen kihajló részében IS vannak indexlámpák. Bárhonnan látható, ha villog, talán csak a túloldalról nem, de azon a sárvédőbe épített sem segít, a tetőre kell egy nagy villogó. Más téma nem volt semmi?

kmrmtms 2009.09.16. 07:55:55

Seat is tartja még magát, az oldalán van az index.

Érdekes 2009.09.16. 08:02:26

Tényleg érdekes, és van benne valami... :) Mondjuk pesten közlekedek, de nagy bajom még nem volt ebből..Asszem vannak olyan lámpák, ahol a lámpa aljában van az idex csík...de most már megnem mondom melyik kocsin.De szerintem ha az allján látszódna még pár mm az indexből akkor nappal is látnák oldalról, főleg ha ledes..nem tom miért nem így csinálják.Tényleg vicces, h ezt a merciféle oldalindexet nem lehet látni oldalról LOL

felcsúti kimdzsongil fan club 2009.09.16. 08:12:19

"Octavián viccesen néz ki" és az "új" swift hello? Emberek, már swiften is nyomul az a fránya index. Ejjj...

Dagiszabi 2009.09.16. 08:19:56

Ha viszont abból a szemszögből nézzük a dolgot, hogy oldalindexet már régóta nem raktak a legtöbb autóra, pl Mercedesre biztos (kivéve olasz piacosokra) akkor a tükörindexet tekinthetjük plusznak is.
Nekem nincs vele bajom, pedig egyik autómon sincs se ilyen se olyan.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.09.16. 08:21:58

akkor szóljon még a fáma a peugeot fényszóróba integrált indexeiről is, amik a *belső* oldalon vannak. értik?
a kicsi oroszlán keze ügyében.
mellette meg ott virít ezerrel a halogén/HID. brávó.
akár az XC90nél.

Érdekes 2009.09.16. 08:30:54

@boyzee: hát belpiacos swift sporton már elég régóta van index a tükrön, máskérdés, h az mo-ig nem jutott el..

ssmith 2009.09.16. 08:32:08

Ha van az elején, meg a hátulján is ahogy kell, tökmindegy, hogy van e a tükrön (sőt ez 1 plusz), engem jobban zavar, hogy a fő indexek nem látszanak sok új kocsin, 1xűen nem elég erős.... nem látod rendesen, ha süt a nap (sok sofőr meg még használni se szereti)
Így nem értem mi a gondja a posztolónak, hogy hova kell nézni. Szomorú ha nem látja anélkül, hogy külön keresné az autón.
Szerintem.

szálka 2009.09.16. 08:33:58

nekem pl a cayenne első sárvédőébe lévő indexe tetszik mert a nagy batárnak kb az övvonaláig érek és elférek a két ajtó között és asszem ez pont a holttere a gépnek, tehát ha kanyarodni akar és netán indexel is én pont nem látnám ő meg pont átmenne rajtam. de az index -nem tudom szándékos-e vagy véletlen- hátulról, a kerékjárati ívben is jól látszik (amennyiben a tulaj volt szíves kimosni a sarat)
de a tükör index tényleg egy baromság.
bár engem a talán 206-os indította vonal is zavar, amikor az első index az alső lámpatest csúcsosan végződő BELSŐ!!! felére kerül. visszapillantóból már megjártam egy párszor, hogy a kvázi nyíl alakú villogást a másik irányba gondoltam de persze ez lehet, hogy csak az én hibám de engem nagyon zavar.
az index fontos dolog bár nálunk még nem jött divatba a használata de ha már ennyi pénzt fordítanak a biztonságra, erre a forintos dologra is lehetne gondolni

Csizirájder 2009.09.16. 08:36:38

Na én is erre akartam kilyukadni mint denever kolléga. Vannak olyan autók, amiknek a fényszóró mellé van beépítve az irányjelző. Marha sokat látni belőle sötétben, amikor a fényszóró fénye elnyomja az irányjelzőét, kb. 30-40 méterről már lehet is látni valamennyire, hogy bekapcsolta a tag. Pláne ha jó magyar szokás szerint még feljebb is van állítva a fényszóró, és enyhén vakítja a szemből érkezőket. :)

kocapecas 2009.09.16. 08:40:27

Baromság!

1.A w124-nél meg egyáltralán nem volt, csak azokon a modelleken, amiket olyan országba vittek, ahol ez előírás volt.

2. Nem a "C" mercin jelent meg a tükörindex, hanem a 98-as w220-on:)

3. Nekem is volt(W211),van(Navara) olyan autóm amiben van tükörindex és lehet azt látni mert oldalra meg hátra is van led. A Navaráé például kva erős. A Béjemwémben nincs, de nem is mondanám hogy jobban látszik.

nelek 2009.09.16. 08:49:06

A VW Passatnak(?) van olyan ledes indexe, ami mintha egy és ugyanaz lenne a féklámpával, így ha fékez és indexel egyszerre (ez elég gyakori ugye)akkor a sötétnarancssárga váltakozik a világosnarancssárgával szóval nem látszik, ha meg a nap is süt, akkor még annyira sem. Én az ilyennek nem adnék forgalmi engedélyt.

A másik probléma az oldalról láthatóság. Míg régebben az indexbúrába préselték azt a hengerlencse sort ami a fényszórásért felel, ma meg a foncsor olyan alakú így a fényforrás "beljebb" kerül így oldalról kevésbé látható.

Pale 2009.09.16. 08:51:33

De a VW-ek hátsó lámpája sem semmi!!! Az a típus, ahol (ha jól emlékszem az elrendezésre) a féklámpa körül körben van az index (talán LEDes is).
Süt a nap, fékez és indexel. Annyi látszik, hogy az autó lassul!

Ugyanez a típus oldalindexe: azért hogy fehér színű lehessen, még a sárga izzót is eltakarja egy kis izé. Napsütésben hiába erőlködik az izzó, ha alig jut ki fény!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.09.16. 08:53:59

Régebben a műszaki előírások (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) között szerepelt, hogy elöl a legszélső világítótestnek kell lenni az indexnek. Aztán az első olyan típus megjelenésekor, amelyiken belül volt, kilobbizták belőle jól.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.09.16. 08:58:48

Nem mindegy merre van!!!

Ennél azért nagyobb probléma, hogy a kedves autóstársak basznak használni!!!

A cikkírónak nem volt jobb ötlete? Ja a tükröt nem csak borotválkozás céljára illik használni. Ha belenézel simán látszik az index ha a tükrörbe van integrálva. Ezért is találta ki anno a Merceds.

hae7es 2009.09.16. 09:03:59

ez hülyeség! az index arra való, hogy a mögöttem lévő ill. aki szemből jön lássa, hoyg mit akarok! Aki mellettem van az miért takarodjon ha sávot váltok?

a probléma ott van, hogy sokan megveszik a többmillás kocsikat, de indexet már nem vesznek bele, egyszerűen nem használják! Sokszor látom pályán, hogy elindul kifelé majd a felezőn kiteszi az indexet! akkor már minek? mi jár a fejében?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.09.16. 09:11:00

szerintem biztonságosabb így, hogy a melletted lévő autónak látod ha indexel és át akar jönni

aki nem indexel, annak meg mindegy, hogy van-e vagy nincs

hae7es 2009.09.16. 09:13:20

@GYUSZI BACSI: oké, de aki mellettem van az várja meg még lesz hely, ez legyen már az ő felelőssége!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.09.16. 09:19:26

kommentvadász poszt, vihar a biliben.

egy jól megcsinált tükörindex kinyúlik oldalra is, elbaszott kicsi, láthatatlan oldalindexet meg szereltek sárvédőbe is.

a presztizst szerintem ne kevejük ide, a gyártási praktikum OK.

amúgy meg emlékszem egy 10+ évvel ezelőtti Autó Motor cikkre, amelyben a magyar(!) feltaláló bemutatta a tükörindexet. remélem, nem lopták el tőle, és szépen kapja a szabadalmi díjat minden eladott példány után. (utána kéne nézni)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.09.16. 09:21:25

@Szárnyati Gézа: ja, a Golf IV-t, Focus I-t, Pug 206-ét és sok más típus idióta lámpatestét én is rühellem. egyszerűen formatervezési nonszensz nem a szélére/sarokra tenni az irányjelzőt

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 09:25:34

A BMW-be tényleg felesleges pénzkidobás lenne egy ilyen index, mert 10 bmx-sből kilenc soha nem indexel, a maradék egy meg valami kis csoffadékban ül, egyes bmw, vagy egy 20 éves. Direkt számolni szoktuk Budapesten, hány bmw-s indexel. Meg azt is, hogy 10 szabálytalanul elöző, bunkó módon közlekedőből mennyi bmw. Legalább a fele, miközben talán vagy 5%-a a amgyar autóknak bmw. Gondolom, erről nem a márka tehet, hanem az átlagos magyar bmw vásárló morálja.

kasu 2009.09.16. 09:28:20

Micsoda műbalhé. Az ilyen fasz írások lökik meg - a lehet nem is létező - márkaegót, magyarázzák a kivagyiságot, és fikázzák az ötleteket, amit az autógyáraknak csak az előnyére kéne írni. Nincs BMW, meg Merci sőt terepjáró egó, sem sáv, a tükrös index se státusszimbólum. Csak közlekedés van. Láthatóság? Akkor miért nem írtok az autók színéről? Nem lenne szabad fekete/szürke autókat gyártani, csak pirosat/sárgát/fehéret. Miért nem írtok a Suzuki egóról, aki nem megy ki a belső sávból, de nem is tud 90-nél többet az emelkedőn. Ő is ugyanolyan értékes, csak neki most nem jutott tükörindex. Ezek a hajánál előrángatott témák nagyon ostobák, még ha meg is kell tölteni a "lapot".
Emberek, a közlekedés nem harc, a tipus nem faszhosszabbító, ne erősítsétek a műbalhét, nem kérünk a hülye cikkekből, okoskodásokból.

Franky4fingers 2009.09.16. 09:29:57

Mondjuk ott kezdődne a dolog, hogy az autóstársak kezdjék el EGYÁLTALÁN használni az indexet. Rengeteg marhával találkozom akinek esze ágában nincs használni, illetve még jobb az aki beleáll a fékbe, kanyarodik és EKÖZBEN teszi ki a villogót.

A legsúlyosabb a budai oldalon a hegyek között, mert hegynek fel sokszor még a fékre sem lép rá, csak motorfék + emelkedő megfogja az autót. Én meg csak nézek, hogy miért áll meg a barom előttem.

Már rá sem dudálok az ilyenekre, mert sokszor láttam a teljes értetlenséget az arcon. Fingja nem volt, hogy mi bajom van.

cdc 2009.09.16. 09:35:04

Olvasva a cikket az írónak nem a tükör indexel van baja, hanem a csillagos márkával!
Aki belenéz a tükörbe és nem látja h a mögötte lévő indexel(lehet az a tükörben, lámpa mellett,lökösben)annak elsősorban szemészhez kell elmenni hiszen a jó szem a jogosítvány alapkövetelmény!

Szerintem aki jobbról bevág elém az nem Merci hanem a BMW vagy Audi,vagy ha kisebség vezeti akkor mindegy csak nagy autó legyen!
Egy érdekesebb kérdés a szerzőnek! pl.új Audik amik LEDes menetfénnyel vannak ellátva autópályán miért nem használják a tompított fényt? kb ugyan az a divat mint néhány éve a helyztjelző+ködlámpa!

Forest (törölt) 2009.09.16. 09:35:52

Teljesen jogos az írás!
Ott b@xták el, hogy nem kiegészítő irányjelzőként alkalmazzák, hanem az oldal irányjelzők helyett.
Namármost. Emlékszünk uigye, hogy is hívták a legpuritánabb Opel Astrát, VW Polót a 90-es évek közepén?
FAPADOS.
És ezeknek sem volt oldalindexe.
Volt egy ilyen céges autóm (POLO) fater javaslatára utólag furtam az első lökös szélére lukat az oldalsó irányjelzőknek.
És basszus, nem sokkal inkább beengedtek olyan helyken is, ahol merőlegesen állva különben nem látszott volna semmi a haladási szándékomból?
A tükör-irányjelző különben nem volna rossz ötlet, de ezzel hogy elhagyják az oldal irányjelzőt fapadossá konvergálják az autókat.
Nesze neked überprestige!

W123qp 2009.09.16. 09:36:01

Azért itt álljunk meg egy kicsit, itt egy pár félreértés vagyon.

Az amerikás féklámpa-index kombó nem ua. a Passatéval. A Passatban nem váltakozó fényerővel villog pirosan a féklámpa, hanem borostyán színnel az index.
A6 Avantban pedig(ahol ledes a hátsó lámpa), ott változik a bekapcsolt ködzárófény esetén az egész ledsor világítása is. Más csoportokkal helyzetjelez és ködzár.

Itt alapból egy speciális szituációban van hátránya a tükörindexnek, és pedig akkor amikor a hátulról jövő autó sofőrje már a hátsó lámpa előtt van, de még tükör síkja mögött. Mondjuk ez az a hely, ahol nem jó sokáig haladni, de ez városi közlekedésben elkerülhetetlende ott meg csak az indexre bízni magad hááát. Itt tényleg nem sok látszik belőle, de szerintem nem kevesebb, mint egy hagyományos sárvédőre szerelt indexnek(csak ezt az A oszlopod miatt nem fogod látni), csak a itt háttér állandó.

Az hogy olcsóbb lenne sem gondolom. A TT-ben egy ledes kis panel volt az alapja, amihez csatlakozik egy fényvezetőszerű valami. A beszállító pedig ígyis-úgyis kifizetteti az árát az autógyárral.
Meghibásodás esetén a gyári eszközök hiányában pedig egyértelműen agyhalál a javítása(egy törött tükörlappal biztosan lehet számítani). Vagy szedheted szét az egész ajtót.
Erre jön a válasz, hogy vidd szervízbe. Igen, de az ott dolgozó emberek nem szednek szét ajtót tükröt egyebet napi rendszerességgel, emiatt tuti, hogy letörnek róla valamit.

w a s d 2009.09.16. 09:36:40

A 601- es Trabin sem volt semmilyen oldalindex.:D
Csak mert itt sorolják páran, hogy melyik Mercikre nem tettek gyárilag.

Forest (törölt) 2009.09.16. 09:37:51

@cdc: "Ledes Menetfény" kifejezés nincs a Kreszben, ezek az autók jogi szempontból nem is kaphatnának forgalmi engedélyt Magyarországon.
Hogy mégis miért kapnak?
Mire tippeltek? Megfordult-e a fekete autó és a fekete táska bizonyos iróasztalok közelében?

K / A 2009.09.16. 09:42:05

Bírom azt amikor, általánosítanak, hogy a béjjjemvés meg a mercis meg az audis.... Megcsinája más is ugyanezt. CSAK a magyar társadalom nagy része ezt veszi CSAK észre, hogy ha egy BMW-s...
Gratulálok gyerekek, csak így tovább. Hangoztassátok a sztereotípiátokat. Így halad előre a társadalom. :)
Jellemző ez a magyarokra. Ja a cikk elég gyenge, jobb témát is lehetett volna boncolgatni.

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2009.09.16. 09:42:07

A tükörindexet ÉN TALÁLTAM FEL még a 80-as években, mégpedig Legó-ból.
Emlékeztek arra kis elemre, amelyiknek 1 kockája volt (ezt raktuk vízszintesen) és kilógott belőle egy (függőleges) karika (temésztesen erre is ráment egy antenna, vagy átlászó elemek).
Na én ezeknek az elemeknek mindkét oldalát használtam. Menetiránynak előre egy sárga lámpát tettem fel (index) hátra pedig egy lapos (csak alulról csatlakoztatható) 2-es elemet (tükör) és ennyi, kész is volt a tükörindex. Azt hittem óriási marhaság, de '98-ban győzött a józan ész! :)
Amúgy szerintem a Golf V.-ben használható a Tük.in. és belülről is látható ha jelzek. (Más kocsit vezetve frankón hiányzik.)

Zed is not dead yet 2009.09.16. 09:45:30

Mókás (szomorú) volt olvasni, hogy mennyi embernek van szövegértési problémája ma Mo-on. Merthogy NEM a "csillagos márkával" van baja, ha tudtok olvasni, hanem a trenddel, amit azok kitaláltak, a többi gyártó meg majmol. És igaza van, ahogy igaza lenne akkor is, ha a sokféle idióta formájú első-hátsó lámpatest miatt is morogna pl. Audi-szempilla, Skoda-zárójel és egyéb faszságok. Egyébként a valódi probléma az, hogy a "menőségi skálán" nem kell túl magasra jutni ahhoz, hogy az illető már annyira egyedül legyen az úton (na jó, hármasban az egojával és a mobiltelefonba zárt babájával/pasijával), hogy egyáltalán eszébe se jusson az indexkart ide-oda toszogatni. Hiszen attól az autó se jobban nem megy, se irányt nem változtat, a sok mobil terepakadálynak meg minek jelezni, majd oldják meg azok, hogy kikerüljék időben Mr./Ms./Mrs. Ego-t. Jellemzően Scrap with Star, Auuu di, Fosvagen Basszát, Bö Meg feltűnése esetén kell erre az effektre számítani (no index). Szóval pénzesparasztoknak az autóhoz vagy kultúr sofőrt, vagy egy adag extra kultúrát kéne extraként ajánlani, nem tükörbe heftelt (sose-)villogót.

Zed is not dead yet 2009.09.16. 09:47:01

Szóval K/A, nem CSAK azok, de azok majdnem mind. Innentől meg nem sztereotípia, hanem pénzen vett egoból fakadó parasztság.

K / A 2009.09.16. 09:54:59

Lehet így látod, de én azt mondom kár a presztizs márkára fogni, mert egy kisértékű/olcsóbb autóban üllő "pénzesparaszt" is megcsinálja ugyanezt.
Én azt mondom kár általánosítani...
Tény hogy aki ilyen autóba beleül, császárnak érzi magát. De van olyan is, aki a Suzukiban feszít és ott császárkodik és mondjuk nem indexel. Ja amugy nincs szövegértési problémám, csak reagáltam egy-két kommentre és nem a cikk tartalmára.

TakiBá 2009.09.16. 09:58:55

Borzasztó dolog ez a fejlődés, egy csomó haladással jár.

A totalcar szerzői mind koravének ? Minden második poszt arról szól, milyen jó volt a 86-os goggomobil, mer azon nem volt semmi, így nem tudott elromlani sem. A másik dolog, ami lassan minden cikkben jelen van, az irigység. És ha a Mercedes, a VW vagy a Volvo úgy gondolja ettől biztonságosabbak a járműveik ? Nekem sem telik ezekre, de nem pocskondiázásban élem ki a hétköznapjaimat...

Zed is not dead yet 2009.09.16. 10:03:34

@K / A: Nem mindent "rád" reagáltam, kérlek ne sértődj meg. Persze, boyracer-ek mindenféle kisautókkal is agyatlankodnak az utakon, de az egy másik történet, viszont nagyon ritka kivételként látok olyat, hogy a "császár" használja a tükrét és az indexét is, sőt megadja az elsőbbséget akkor is, amikor nem muszáj megadnia. Van ilyen, de elenyésző, sajnos.

Zed is not dead yet 2009.09.16. 10:05:22

@TakiBá: Bocs, Taki bátyám, de ha egy irányjelzőt elhagynak onnan, ahol megszokott és sok irányból jól látható, funkcionálisan szükséges elem volt, az nem fejlődés és szóvá tenni nem irigység. Szerintem.

igazi hős 2009.09.16. 10:05:55

@Noname Cowboy: Nem a mögötte jövő miatt panaszkodik, ott jobb (bár aki egy közeledő autót nem lát meg a tükörben, annak rég mindegy milyen az az index), hanem a mellette menő autóra. Ha félig előtted van valaki, aki bejönne eléd, még nem látod a hátsó indexet, az elsőt pláne nem, de a hagyományos oldalindexet látnád (ha használja és figyelsz).

@GYUSZI BACSI: Épp ezt az indexet nem látod a melletted/kissé előtted levő autóból.

K / A 2009.09.16. 10:14:29

@Zed is dead: Nem vagyok az a sértődős fajta, csak utálom a márkával kapcsolatos általánosítást. Tény, hogy a vezetési morál kis hazánkban zuhanórepülésben van, de az nem feltétlen a 3-4 presztizsmárka vezetői miatt. Mindenki majmolja a másikat, hogy ha ő is én is, mert akkor vagyok NO.1. Boldog boldogtalan kap jogsit, a hitelek miatt ha volt egy kis pénzed boldog boldogtalan kapott olyan autót amit akart, hogy jaszkarizzon... Ez a baj szerintem.
Érdekes ha szabályosan be szeretnék sorolni (BMW) index stb... Kik szoktak csak beengedni?! NA?! Nem fogod elhinni nagyrészt a hasonszőrű presztizsmárka vezetői. A többi?! Inkább gyorsít, nehogymár beengedjek pl. egy béjjemvést. Most akkor nekem is általánosítanom kellene?! :)

Wolfram 2009.09.16. 10:16:50

nem értem az egész vitát! minek az index? nincs annál cikibb, mint amikor valaki indexel. az annyira gáz, csak azt jelzi vele, hogy fél. alázatoskodás. kinek mi köze hozzá, hogy merre megyek?

a másik baromság, a jobbra tartás autópályán, főleg emelkedőn. csak a lúzerek húzódnak le, akiknek a kocsijában nincsen KRÁFT.

gyávaság, az egész kresz fölösleges hókuszpókusz. állítólag. igaz, én nem olvastam, de a mergában úgyse lesz semmi bajom.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.09.16. 10:18:10

@igazi hős: Hát azért ne tekintsünk már valami világmegváltóra az oldalindexben!
Mondjuk nekem Honda Jazz-em van. Annak a tükörindexe beívelődik. Még én is látom a vezetőülésből. Tehát működik oldalindexként is.

kowalski 2009.09.16. 10:19:14

No azért nehogy már a Mercinél oké legyen, mert ott úgyis a "takarodj előlem" elv miatt van tükörindex. Ilyet leírni... Lassan dícsérjük a nem indexelőket, de kizárólag, ha merdzsósok.
Én is azon a véleményen vagyok, hogy vannak sima hátsó indexek is, amelyek láthatatlanok. (pl. seat altea 3cm átmérőjű pöttye, amit körülvesz a tompított meg a fék fénye...) De vannak jól eltalált tükörindexek is, pl. Avensis II, 7.gen.Civic - ezeknek hátrafelé is szórja egy led a 4 ből a fényt, szerintem elég jól. Legalábbis nem rosszabbul, mint ugyenezen típusok sárvédőindexes verziói, merthogy mindkettőből van ilyen is, olyan is)
Az, meg hogy túl magasan van.... viccelünk? Eddig dícsérték a minél magasabbra helyezett lámpákért az újabb típusokat, most meg már fújj?
Ha a belső sávban állsz és a külsőben a pont melletted álló (vagy haladó) autónak nem láthatod a sárvédőben villogó indexét, mert kitakarja a kocsid... a tükörben villogót viszont látod.

Érdekes 2009.09.16. 10:21:37

@Forest: "Ledes Menetfény" kifejezés nincs a Kreszben,"

És akkor mivan?Ha használható, és jól látható, és nem zavarja a másikat, miért is olyan nagy probléma?Akkor módosítsák a kresz-t.Egyrészt kevesebbet is fogyaszt.

CApa (törölt) 2009.09.16. 10:29:08

Engem már a fehér/átlátszó indexbúra is zavar, főleg az első lámpatestekben. Másodpercekig tarthat megtalálni a kis sárga fény helyét a másik autón, eldöntendő, hogy egyáltalán indexel-e? Narancs búrával egyértelmű lenne hova kell nézni. Oldalindex dettó. Lenézel az oldalára, hátha van ott indexe. Nem látsz semmit (pedig lehet hogy van, csak fehérbúrás a pl. fehér autón), aztán még egy kis idő, míg felméred, hátha máshová rejtették azt a fránya indexet, valahová a tükörbe vagy annak környékére. Ha itt sem látsz semmit, még akkor is megeshet, hogy valójában indexel, csak nem találtad meg, vagy konstrukciós okokból egyszerűen nem látható. Közben az idő telik, a balesetveszély nő.

Mivel a közlekedők legalább fele úgysem használja, másik részén meg úgysem látható rendesen, talán jobb lenne kihagyni ezt az extrát az autókból, biztos jóval olcsóbb lenne a gyártás is. (A BMW is ettől olcsóbb, abba nem építenek indexet)
:-))

Aztán menjen ki merre lát, majd a mozgásból próbáljuk megfejteni a szándékot, ahogy különben is tesszük.
(Naponta látok olyat is, aki ellenkező irányba megy, mint amerre indexel.)

kowalski 2009.09.16. 10:29:13

@K / A:
A Bömbisek és Merdzsósok álszentek. Szeretnek beengedi, ez az egy helyzet, amikor eljátszhatják az íkúst...
...vagy csak simán azért teszik, hogy a mögöttük jövőket idegesítsék fel, akik elé egy sarokkal korábban vágtak be a kanyarodósávból egyenesen, index nélkül.

no és az a hanyag beengedő legyintés telefonálás és cigizés közben. Felnézek rájuk.

Rocko- 2009.09.16. 10:29:52

@Noname Cowboy: 3/4-es takarásban tuti nem látsz semmit, mert elôtted van az index, szóval ott aztán nézheted te bármelyik tükörbôl, tuti nem látod.

@csmiklos-35: én az elôítéletes embereket számolom. könnyû, mert minden autóban van egy.

@cdc: "pl.új Audik amik LEDes menetfénnyel vannak ellátva autópályán miért nem használják a tompított fényt? kb ugyan az a divat mint néhány éve a helyztjelző+ködlámpa!"
errôl talán a sofôröket kérdezd meg. arról nem az autó tehet, h egy hülye vezeti. hülye meg bármelyik autóban lehet.

@TakiBá: "És ha a Mercedes, a VW vagy a Volvo úgy gondolja ettől biztonságosabbak a járműveik ?"
akkor rosszul gondolja, pont errôl szól a cikk.

K / A 2009.09.16. 10:38:40

@kowalski: ".vagy csak simán azért teszik, hogy a mögöttük jövőket idegesítsék fel, akik elé egy sarokkal korábban vágtak be a kanyarodósávból egyenesen, index nélkül. " Gratulálok, hogy megosztottad gondolatodat :) Belőled is csak az irigység szó, sajnálni tudlak csak. :)

Tomi1973Wien 2009.09.16. 10:40:27

tukorindex... legyen, ha akarjak....

ha mellettem megy vki, akkor qrwara nem erdekel, hisz jojjon be akkor, ha hely van, ha elottem mar indexelt, akkor valszeg lassitok, es beengedem, ha akkor kezd indexelni, amikor mellette vagyok, akkor meg varjon.... sztem meg a hagyomanyos indexeket kellene jobban lathatova tenni....

Trobi 2009.09.16. 10:40:43

már megint az Index...:-) az index az amibe egyetemen/főiskolán jegyeket írnak be, az irányjelző készülék meg az, amivel a KRESZ szerint..."Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen." a zebra meg egy csíkos állat, a másik meg a kijelölt gyalogos-átkelőhely...:-)
csak hogy legyen min puffogni most egy darabig...:-)

Érdekes 2009.09.16. 10:41:31

@Rocko-: "én az elôítéletes embereket számolom. könnyû, mert minden autóban van egy."

Ez a tényen (sokat) nem változtat.Konkrét példáról van szó.

"arról nem az autó tehet" Az autókat emberek tervezik.Nem magától születik a földből.

"pont errôl szól a cikk"
A cikk szubjektív, egy saját problémát "dolgoz fel".Nekem pl. ahogy mondtam, még nem volt ezzel problémám.

nelek 2009.09.16. 10:42:53

Mintha lenne a KRESZben olyan, hogyha van menetfény, nem kell a tompított. Kérdés, hogy az audin a ledsor helyzetjelző-e, vagy menetfény.

Benyás 2009.09.16. 10:44:40

@kocapecas:
Pár pontosítás. Oldalindex a Mercedesen a 90-es ével közepéig egyáltalán nem volt, a w202 C-klasse kapta meg először. Addig csak azokra a modellekre rakták, ahol külön előírták, ezt már többen leírták.
2. Tükörindexet először a w210 E-klasse (a "kereklámpás") második szériája kapott, innen származott át a w203 C-osztályba.

Phrascarica 2009.09.16. 10:46:25

ez a cikk bullshit...
Ha szerző kinyitná a szemét akkor látná hogy pont a Merciken a láthatóságot jól megoldották. A VW Touranon már kevésbé, bár azt sem mondanám rossznak

Érdekes 2009.09.16. 10:49:20

@nelek: Voltak olyan tervezési kisérletek, h a menetfény legyen ledes, kevesebbet fogyaszt, szúró és látható, de nem kellemetlen.Nem tudom, h az audi mérnökök ezt szerették volna-e..De szerintem megfelelne menetfénynek.Viszont több km-es távolságból, annyira jól azért nem látható...Szerintem városban használható, azon kívűl sztem kell a tompított.

Suttora 2009.09.16. 10:49:41

@Trobi: "az index az amibe egyetemen/főiskolán jegyeket írnak be"

Az nem leckekönyv véletlenül? Ha már itt tartunk... :DD

Aldo Moro 2009.09.16. 10:56:35

Ilyen index, olyan index. Tök mindegy, vannak bizonyos autók, amit én még nem láttam indexelni, ha mégis, az biztos valami kontakthiba lehetett. Ódira nagyon jellemző, de a fosvágenre is. Egyszer annyira felhúztam magam, hogy lámpánál megkérdeztem a gyereket, hogy adjam-e meg egy autóvillamossági szerelő számát. Nem tudta miről beszélek, míg fel nem világosítottam.

Ciri 2009.09.16. 10:58:59

@Forest:

"Ledes Menetfény" kifejezés nincs a Kreszben, ezek az autók jogi szempontból nem is kaphatnának forgalmi engedélyt Magyarországon.
Hogy mégis miért kapnak?
Mire tippeltek? Megfordult-e a fekete autó és a fekete táska bizonyos iróasztalok közelében? "

Ezt kifejtenéd?

hae7es 2009.09.16. 11:00:28

az egész cikk egy nagy baromság! sokkal jobban tenné a TC ha olyat írna, hogy hogyan kell helyesen közlekedni!!!

Ha irányt változtatsz indexelsz!
Ha valaki indexel engedd be és ne gyorsíts rá (én szoktam jelezni is, hogy gyere)!
Ha visszamegyünk előzés után (főleg pályán) akkor is indexelünk!

Aztán én még ráteszek egy lapáttal

- Ha pályán beelőzök és tudom hogy nem megyek vissza, de mögöttem már jönne kiteszem még1x, hogy kint maradnék!
- Ha belelőzök és tudom, hogy visszamegyek a mögöttem lévőnek már jelzem hogy amint ezt befejeztem kotródok is!
- Ha megyek és előttem kamion kiszeretnék jönni, de valaki előzésben van ( és bizonytalan, mert látja hogy fékeznem kell) annak jelzem hogy nem fogok kivágni elé, nyomok egy indexet kifelé, hogy itt maradok nyugi!

Általában mindenki megérti!

Ilyen és ehhez hasonló cikkeket várnék!

cdc 2009.09.16. 11:02:47

Uraim!Hogy melyik presztizs márkában ülő paraszt nem használja azt a bizonyos baloldali kapcsolót?Felesleges ezen vittkozni! Hiszen mindenki használja csak a parasztok akkor amikor megelőzték a sort és szeretnének bejönni eléd! Akkor indexel persze!De nem csak az a paraszt aki pofátlankodik hanem az is aki beengedi! :P

2009.09.16. 11:04:15

"...abban a pillanatban nem zavar a többiek szabálytalankodása, ha két alap dolgot betartanak. Először is: adják meg az elsőbbséget, ha az jár, és főleg: ne menjenek át a piroson. A másik pedig az, hogy szabálytalankodhatnak bármit, ha jelzik, hogy merre mennek. Felőlem megfordulhatnak a dupla záróvonalon, vagy akár a síneken, keresztülugrathatnak a járdaszigeten, balra fordulhatnak a hatsávos úton a jobb szélső sávból, beelőzhetnek szemből, nem érdekel. Elvégre nem vagyok rendőr, és nem akarom megváltani a világot. Csak indexeljen, hogy ne menjek nekik. A többi nem az én dolgom, a túlélésre hajtok."
Ezzel értek én is egyet, Tibi.

hae7es 2009.09.16. 11:05:36

@cdc: sok esetben a helyismeret is számít! velem is fordult már elő, hogy benzétem melyik sáv hova tart és utánna bekunyeráltam magam!

Ezért is lenne jó pl osztrák, német mintára a városhoz kötött rendszámtábla, akkor talán elnézőbbek lennének az emberek, de ez már egy másik poszt témája lenne!

2009.09.16. 11:05:50

@hae7es: Önnek is igaza van...ezt is tanítani kellene a vizsgákon, párral kevesebben halnának meg az utakon.
Na meg tolerancia...

2009.09.16. 11:06:50

Nem, nem vizsgákon, ott már késő:) A gyakorlati órákra gondoltam...

kowalski 2009.09.16. 11:09:43

@K / A:
Na igen, ezzel a mondattal általában meg is nyugszotok. Biztos irígy, hagyjad.
Nos, nem vagyok az. Hülyének is nézett már egy pár BMW-s, amikor megtudta, hogy a japán kocsim árából egy X3-ast is vehettem volna... Kell a francnak. Hogy ilyen helyzetbe kerüljek, mint Te most?
:)

cdc 2009.09.16. 11:15:46

@hae7es: nem azokra céloztam akik eltévednek!
aki tudja és tisztában van azzal h pl a váci úton a középső sávból nem lehet jobra menni az Árpád híd felé! mégis a felüljáró elött áll és indexel miközben feltartja a forgalmat! és ha nem engeded be akkor fel van háborodva! mindenki nyugisabban vezetne ha nem lenne ennyi paraszt aki pofátlankodik és használnák az indexet...

Sákif za morro? 2009.09.16. 11:22:04

Minek egyáltalán az az index? Alig használja valaki, 10 milliós ár fölött meg senki.

Zed is not dead yet 2009.09.16. 11:24:34

@K / A: "Mindenki majmolja a másikat, " és mindenki általánosít a saját tapasztalatai szerint. Én most egy micuval járok, ha a forgalmi helyzet olyan, mindenkit engedek, mert miért ne? Ráadásul a pozitív tapasztalatokat is hagyni kell bevésődni, akkor talán valami vissza is jön majd idővel ebből. Az a baj a "bömésekkel" (hogy megint értelmetlenül általánosítsak) hogy ellentétben a boyracerekkel, akik már az autójuk külleméről felismerhetők nem lehet tudni, melyik "bömés" és melyiknek van történetesen BMW-je, de egyébként normális. Ráadásul sajnos a közlekedésben nagyobb gyakorisággal részt vevők többsége "bömés". Ha Te kivétel vagy, akkor azt nagyon üdvözlöm és értékelem, de erről tudjál Te is, amikor autót vezetsz, szóval emlékezz rá, hogy Te nem vagy "bömés".

Amúgy meg hogy még egyet általánosítsak, sajnos a kommentek és a tapasztalatok elég rendesen befoglalják a "pestiközlekedés"-t, ami önmagában olyan, hogy lassan szitokszó lehet belőle. Mennek mint a hülyék, azok is, akiknek nincs meg az ehhez minimálisan szükséges rutinjuk se. Zero udvariasság, zero követési távolság, zero szabálykövetés, digitális pedáltechnika, maximális stressz. És közben egyik se "néz ki" az autójából, csak tekereg az agyukban a napistressz és kis szerencsével baleset nélkül megússzák ezt a napot is. Vidéken azért ez nagyon nem jellemző, vidéki nagyobb városokban se.

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 11:29:08

@K / A: Valóban általánosítás és az hülyeség, hogy minden bmw-s bunkó. Viszont szerintem az igaz, hogy akinek pénze van és bunkó, az inkább bmw-t vesz, mint más modellt. Mercit az idősebbek vesznek, Audit meg azok, akik nem tudják eldönteni, hogy merci vagy bmw... :)

Járunk apósomékhoz Budaörsre és az arra pofátlankodók tényleg fele BMW-t vezet. Aki index nélkül sávot vált, aki furakszik, aki rángatja a kormányt. És sohasem indexelnek.

Lehet, hogy azért mert éppen telefonál, vagy sms-t ír, nem tudom....

Tényleg, az mitől van, hogy valaki 15 milliót költ az autójára, ebből 4 millió az extra, de nem telik neki egy 20 ezer forintos kihangosítóra, vagy egy ötezer forintos headsetre?

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 11:31:04

@hae7es: Erre való a szlovák rendszám magyar autóra... :)

Balazs5 2009.09.16. 11:33:40

Te hülye bunkó poszt író!

"Felőlem megfordulhatnak a dupla záróvonalon"

Ha meghalt volna egy rokonod, lehet, hogy nem ezt írnád! Kívánom hogy előtted foruljon meg!!!

KaPé 2009.09.16. 11:36:09

Még sosem volt gondom tükörindex miatt, ellenben sokkal több a gond az olyan hátsó lámpákkal, amikor a kör alakú piros közepén villog az index. Teljesen láthatatlan, a sofőr meg fel van háborodva, mikor rádudálnak, hogy nem indexel. Pedig indexel, csak szar kocsit vett.

ratobr 2009.09.16. 11:37:49

Egyetertek,a presztidzsert mindent!!Ha a mercedes lecserelne a csillagot egy fenylo golyokon allo faszra,akkor hamarosan igy vagy ugy ott diszelegne jopar auto orran egy futyi..A sok gyoker meg rohanna hitelert,hogy megvehesse,es neki is "nagyemberes"fasz autoja legyen,MER AKKO MAJ FELNEK TOLE AZ UTON,HISZEN VALAHOL MA O IS LEGYENVALAKI,HA MAR OTTHON,MEG AZ ELETBEN CSAK EGY KIS GYOKER...Szanalmas kivagyi paraszt a magyarok tobbsege,emberseg es jozanesz nelkul.Akinek nem inge..

KaPé 2009.09.16. 11:37:54

@Balazs5: te ilyen "üres-autópályán-130-a-belsőben-világmindenkincséért-ki-nem-megyek" sofőr vagy, eltaláltam? :-))

Nancsi 2009.09.16. 11:40:27

csmiklos-35 2009.09.16. 09:25:34
Tájékoztatásul közlöm, hogy csak a gyártási hibás BMWkben van működő irányjelző készülék. De ezeket is visszahívták már, csak még nem mentek el a szervízbe. Túl sokat fogyaszt, ezen is spórolnak a bajorok, hogy zöldek legyenek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.16. 11:41:02

Ez egy komplexusokból fakadó alig burkolt anti-Mercedes post. Kár az idöért, amit a gépelésébe fektettek.

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 11:49:48

@KaPé: Te egy huszonéves kis kölök vagy, eltaláltam? Ha majd látsz pár ronda balesetet, szétroncsolt testeket, csak mert a hülye sietett és a kanyarban előzött, ezért megölt két embert, egyet meg megnyomoritott, szerintem utána majd te sem fogsz 220-szal menni az autópályán sem.

Kell egy pár év, mire beérik az ember fejelágya. Ha mákja van, addig nem lesz se gyilkos, se halott.

Balazs5 2009.09.16. 11:54:09

@KaPé: Nem, nem találtad el.

GERI87 2009.09.16. 12:08:24

szerintem ezért felesleges nyavajogni.
elől a lámpaburánál is van index attol még hogy oldalt nincs csak a vissuapillantóban.
meg hátul is van!
előlről látod hátulról is oldalról meg figyelj..
nem mintha a pestiek szoktak volna indexelni.
ezér balhézni..hihetetlen!

"Ez kevésbé zavart, mivel a merciseknél többnyire nem az irányjelzésből, hanem az arra utaló jelekből tudja meg az ember, merre fognak menni."

ohh hogy azok má csak ilyen kis különcök?????????
és küldik a jeleket?
azti: de klassz.

hát akkor figyeljed másnál ennyi!

(ebből cikket csinálni..gáz)

Norbergh 2009.09.16. 12:13:20

Gyerekek! aki paraszt, az szekéren is az meg F430-al is az!

Norbergh 2009.09.16. 12:14:19

Az màs kérdés, hogy a szegényebb parasztokban az irigység miatt a "dràgàbb" "prezstizsauto" àltali bunkosàg ragad meg :) ezek a "presztizsautok" többnyire a 10-12 éves màsodik nyugateuropai tulajdonos àltal levetett szutykok, amik valojàban feleannyit érnek mint a szalonszutyukik :) amugy a tükörindex éjjel, lakott területen kivül kegyetlen zavaro tud lenni. Mint BMW-s remélem a màrka tartja magàt és sosem lesz tükörindexem.

TPZ 2009.09.16. 12:17:30

@Hammer: Nem kap semmit. Volt vele egy cikk pár éve, mondta, hogy pont a Mercedes volt az első cég, akinek elküldte még a nyolcvanas években, mondták köszönik, majd értesítik. Ennyi.

Tarajos Goethe 2009.09.16. 12:20:39

Bocs ,kicsit offtopic leszek de annyit szeretnék megjegyezni hogy pont ez a cikk mutatja legjobban azt hogy mostanában mi a baj a TC-vel.

ratobr 2009.09.16. 12:23:39

@malenykij polgar: Ellenkeznek,es igazat is adok!Ellenkeznek,mert a mercedes a vilag egyik legjobb autoja,joggal kerul sokba,a vilagelso autojat is nekik koszonhetjuk,ezert elismert es tisztelt automarka.Igazat adok,mert altalanositani nem veletlenul szoktak,a merci tulajok nagy szazalekban nem kulturemberekakik vegigmeloztak az eletuket,hogy sikeresek legyenek..Sok a fiatal,agyatlan-ertelmetlen-anyagias vilagszemleletu embernek kinezo majom,akivel 2mondatot nehez lenne beszelgetni mert akkora suttyo..Vagy strici,vagy diler.Ha ujgazdag kisfiu,akkor legalabb a gazdag szuloktol tanuljon nemi al-eleganciat,es jatsza el ,hogy kulturalt..Szoval szegeny mercedes nem tehet semmirol..:)

wagabound 2009.09.16. 12:23:45

Vihar a biliben. Manapság az ötmillió feletti autókon egyáltalán nincs index, amire abból következtetek, hogy még sohasem láttam, hogy használnák...

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.16. 12:27:51

Érdekes.
És talán igazad is van.

@Tarajos Goethe:
Ezt kifejtenéd?

GERI87 2009.09.16. 12:34:31

Az a baj a TC vel hogy itt van ez a cikk pl.:
olyat vél problémának ami igazából NEM AZ!

valahogy nem látom azt hogy a TC munkatársak tanulták a szakmát és értenek hozzá mert sztem ilyen hülyeségeket énis tudnák irni ehhez nem kell képzettség.
nem beszélve a helyesírási hibákról!!!!!!!!

pink75 2009.09.16. 12:34:39

gondolom, azok, akik nem értik, minek az oldalsó index, még soha nem közlekedtek pl 3 sávos úton, és soha nem láttak olyat, hogy a két szélső sávból éppen egyszerre váltanának középre ugyanazon a szent helyen

amúgy nincsen oldalindexem
led is csak a mókolt pótféklámpámban van

_petya 2009.09.16. 12:38:02

De télleg, emberek, mi a jóbüdös fenéért nem lehet azt a kis műanyag kart lepöccenteni kanyarodás előtt?? :s

isti77 2009.09.16. 13:06:52

Szerintem a "kanyarkövető fényszóró" nagyobb f.szság. Mármint a mai változata, a kormány elfordításakor, annak irányával megegyező oldalon kigyulladó ködlámpa. A Citroen DS-ben annak idején alkalmazott, valóban elforduló lámpának volt értelme, dehát fejlődünk, hiába...
De vannak még ilyen látványosan spórolós "fejlesztések", a kedvencem, amikor azt látom egy autóban, hogy elöl elektromos ablakemelő van, hátul kurbli. Ennyire finom a kaki? Mennyibe kerülne az elektronika a hátsó ajtókra?
De Fiaték defektjavító készlete (pótkerék helyett) mindent visz (bár lehet, hogy már másnak is van ilyen). Nekem már a "vészkerék" is csípte a szemem, hasonló okból (mennyivel olcsóbb, mint a teljes méretű kerék?), de ez csúcs.

Bocs, ha OFF voltam, a tükörbe integrált fényszóró is elég nagy hülyeség.

Krisz_ 2009.09.16. 13:37:44

Hasonlóan borzalmas az új Passat féklámpa körüli hátsó indexe. Egyszerűen nem látszik napfénynél. Veszélyes, szar, utálom. Szépnek szép de egy sima izzó és egy darab sárga műanyag a Trabantban működött. Ez viszont nem működik. Brrrrr.

Érdekes 2009.09.16. 13:42:11

@Krisz_: "Hasonlóan borzalmas az új Passat féklámpa körüli hátsó indexe. Egyszerűen nem látszik napfénynél. Veszélyes, szar, utálom. Szépnek szép de egy sima izzó és egy darab sárga műanyag a Trabantban működött. Ez viszont nem működik. Brrrrr"

Működik és észlelhető, ha FIGYELSZ A FORGALOMRA ÉS ELŐTTED LEVŐKRE.Más esetben nem működik.De úgy tudom, a más eset nem számít közlekedésnek.Szóval, próbáljunk már meg közlekedni...Én már nem egy új passát ledes indexet láttam..napfényben!!!!!!!bár lehet, ti nem a Föld-bolygóról beszéltek... XD

mikrovp 2009.09.16. 14:16:13

A poszt írójának szeretném ismételten és finoman jelezni, hogy egy véleményformáló médiában nagyon veszélyes, sőt, kifejezetten káros dolog a KRESZ szabályainak be nem tartását elfogadhatónak feltüntetni. Az, hogy "túlélésre hajtok", pontosan azért van, mert a szabályok be nem tartása mára már igen széles körben elfogadottá vált. Inkább ez ellen kéne írni. A visszapillantóba épített index nem lenne rossz dolog, ha ad 1) legalább annyira jól látszana, mint a hagyományos oldalindex, és ad 2) nem drágítaná a gyakran fogyóeszköznek m inősülő index árát. Az előbbi gondos tervezéssel elérhető, de az utóbbi asszem soha.

mikrovp 2009.09.16. 14:17:15

Bocs, nem index árát, hanem visszapillantó árát...

adyz (törölt) 2009.09.16. 14:19:41

@isti77: Gondolj bele, ha netalántán belezuhansz egy folyóba vagy tóba...
Az elektronikának vége, de hál' istennek, hátul kurblis van és le tudod húzni.

Kb. ennyi értelme van.

toodark 2009.09.16. 14:22:33

Már a motorkerékpároknál is rákaptak erre a divatra. Na vajon mi törik le elsőnek egy motorról, ha felborul akárcsak álltában?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.16. 14:36:07

@isti77: A defektjavító készlet tényleg nem jó semmire, de nem a pénzzel, hanem a hellyel akar spórolni: a mai óriási kerekek egyszerűen nem férnek el a kisebb autók hátuljában úgy, hogy még néhány táskának is maradjon hely (=csomagtartó). Egyébként messze nem a fiat találmánya, vagy ha igen, akkor is igaz, hogy egyáltalán nem csak ők használják, szinte minden márkának van olyan modellje, amihez nincs pótkerék, még szükség se...

A tükörházas indexel a fő bajom az, hogy drágább lesz tőle a tükör, hogy a cikkhez is hozzászóljak. Szűkutcákban, gépi autómosókban pedig könnyen sérülő alkatrész ez......

mikrovp 2009.09.16. 14:43:33

A Focusban is defektjavító van úgy, hogy a NORMÁL méretű pótkerék helyére betettek egy hungarocell-kereket és annak a közepébe süllyesztették a javítókit dobozkáját. És mindezt 4 milláért. Menjenek is csődbe.

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2009.09.16. 15:03:18

Azért örülök hogy nincsenek ilyen gondjaim. Az én 120 as skodámban vannak olyan extrák mint: valódi pótkerék, SÁRGA oldalsó index, jól látható féklámpa. Mindez számítógép nélkül, tehát ha valami gond van az autóval akkor még akár haza is tud vinni, nem pedig letilt és várhatom a trélert.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.09.16. 15:06:22

@Franky4fingers: "A legsúlyosabb a budai oldalon a hegyek között, mert hegynek fel sokszor még a fékre sem lép rá, csak motorfék + emelkedő megfogja az autót. Én meg csak nézek, hogy miért áll meg a barom előttem.

Már rá sem dudálok az ilyenekre, mert sokszor láttam a teljes értetlenséget az arcon. Fingja nem volt, hogy mi bajom van. "

Mondjuk az, hogy nem tartottad be a követési távolságot?

12csab 2009.09.16. 15:27:58

a jobb oldali kar az index!?

cso zsi 2009.09.16. 15:45:13

@Forest: Nappali menetjelzőként viszont már szerepel.

@Franky4fingers: Emelkedőn valóban nincs sok értelme fékezni, ha a motorfék lelassít.
Ezért már elkezdtek foglalkozni a problémával úgy húsz éve, hogy valamilyen jelzés legyen a követő autós felé, bármilyen, az autó sebességét módosító vezetői változásra.
Akár gázelvétel, akár kuplungolás.
De milyen jelzés legyen?
Az automata autók orrba-szájba villogtatják a féklámpát, pedig látod, hogy a kocsi nem lassul.

@ssmith: Az emelt övvonalú autókból már kevéssé látszik a sárvédőindex, amikor pl a körúton mentek egymás mellett.
A tükörindex viszont "benéz az ablakon".

cso zsi 2009.09.16. 15:47:47

@12csab: Ha Ausztrál kocsiba ülsz, akkor jogos a kérdés.
Ott ugyanis gyártófüggő.
A hazai márkák jobb-indexesek, az európai importgépek viszont az általunk ismert bajuszkapcsolóval rendelkeznek.
Viszont egy Holden nevű, Suzuki Swiftnek látszó tárgyban gondolkodnom kéne... :)

szaporító 2009.09.16. 15:48:58

@adyz: nem tudod letekerni a kurblisat sem, ha vízbe kerülsz. A nyomáskülönbség miatt akkora erővel szorul az ablak a keretnek, hogy előbb szakad el a bowden, minthogy egy centire is letekeredik az üveg.
Egy megoldás van: ablaktörő kalapács.

W123qp 2009.09.16. 15:57:38

@isti77:

Amire te gondolsz az az Audinál statikus kanyarfénynek nevezett dolog, ami csak 30 km/h-ig működik, parkolóban itt-ott jó lehet.
A Citroenes kanyarfényszóró is van, ez a dinamikus kanyarfény, de az csak nagyobb sebességnél működik, a kanyarbelső ívénél lévő lámpa 14 fokot a másik 7 fokot fordul talán.
Vezettem ilyen TT-t, de nem nagyon lehetett észrevenni, illetve nem az a nagy orgazmus amikor vezeted. Akkor láttam legjobban amikor a busz háta mögött ballagtam és láttam a sík hátulján, hogy tekergeti a lámpát.

W123qp 2009.09.16. 16:03:56

@szaporító:
Vízbe kerülés esetén minden ilyen kérdés csak teoretikus, mivel az emberek 99%-a úgyis pánikba esne, akkor sem tudna kijönni ha Kusztó kapitány ülne a hátsó ülésen.
DE. Ha az autó megtelik vízzel, akkor nincs nyomás különbség, akkor le lehet tekerni, az ablakot, ki lehet nyitni az ajtót. Csak bírni kell szuflával…

Lásd: Mítoszírtók

fistic 2009.09.16. 16:16:19

"azt is megoldották, hogy a xenon túlélje azt az időszakot, amikor még rövid időre megvakult, aki szembejött, cserébe a vezető nem látott vele harminc méternél messzebb."
Ezt is csak egy olyan balfék mondja, aki max a diszkóba jár autóval és soha nem látott még országutat éjjel.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.09.16. 16:18:00

@Forest: A fapados astrámon van oldalindex. :)
Amúgy teljesen igazad van, nehéz úgy beengedni valakit hogy nem látom hogy indexel .

Carfan 2009.09.16. 17:02:46

papptibinek sikerült alulmúlni az egyébként sem túl magas színvonalú munkásságát. Erről a baromságról miért kell írni, őszintén? Ha nem látod menj szemészetre.
Vagy egy Merci kifujta az orrod amikor a rizsrakétádban púposkodtál és játszottad a sztrítrészer hülyegyereket?
Remek kattintós poszt amire jöhet a sok kisebbségi komplexusos suzukis, hogy fúj Merci, jöhet a sok roncsrajongó, hogy bezzeg a régi autók stb stb. Persze normális cikkekre és hozzászólásokra nem tellik.
Ez az új design is borzalmas. Össze vissza vannak keveredve a tesztek, hírek, belsőség. Vagy így nem látszik annyira, hogy tartalomban az oldal egy NULLA? Bezzeg a Frankfurti szalonról szinte semmi lényegi információ. De az, hogy ez a vaksi IQ huszár nem látja az indexet a hét problémája.

newname 2009.09.16. 17:19:40

@Szárnyati Gézа:
Az akkor volt, amikor a KÖHÉM fújta (szerette volna) a passzát szelet.
Különben is, MO-on minek az index, úgysem használják.

newname 2009.09.16. 17:24:24

@ratobr:
"vilagelso autojat is nekik koszonhetjuk"??????:):):)

ainex 2009.09.16. 17:27:08

Én nyertem: a régi Toyota Avensis alapvetően egy imádható járgány, busznyi hely van elől és hátul, a csomagtartóban kempigezni lehet, a D4D motorról rosszat nem írhatok még készakarva sem, index-ügyileg viszont halmozza a Merci hülyeségét a Peugeot-éval: nemcsak hogy az oldalsó index a tükrön van (amely elektromos, fűtött, motor hajtja ki és be, úgyhogy naná, hogy villogó is van rajta!), az első indexek viszont a fényszóróBAN vannak, a tompított és a reflektor között, úgyhogy ha világítok, szemből az ég-világon semmi nem látszik az indexelésből. Ja dehogynem! A tükrön! :D

adyz (törölt) 2009.09.16. 17:43:52

@szaporító: De ha okosan megvárod, amíg elég magasra emelkedik a vízszint, akkor le tudod tekerni.

Kérdés, hogy mennyi idő alatt.

kuki123 2009.09.16. 17:45:53

aza baj hogy sok a fehér villogó, és a napfényben nem látni, na ez a baj,

némelyik típuson ráadásaul olyan kicsi az a szar kis index meg még fehérített hogy kurvára nem látni

kkn 2009.09.16. 17:46:40

A két első autómon, '86-os Kadett, meg '85-ös Golf, még nem volt sárvédőindex sem. És még sok ilyen öreg autó fut az útjainkon. Azokon sem látni.

siriuswhite 2009.09.16. 17:48:31

Ennyi erővel lehetett volna írni az Alfa Romeo rejtett hátsó kilincséről is.
Azt is millió egy gyártó lekoppintotta már :S

Széltoló01 2009.09.16. 17:51:14

Nem olvastam el a kommenteket,de Hammer az elején rá világított: ha ez a cik azért íródott,hogy kommenteket generáljon,akkor elérheti a célját,de ehhez kellett a hangnem is, ami erősen hatásvadász. Ha az előttem- mellettem haladó autóstárs hasonló stílusban vezetne, mint ahogyan ír, akkor valószínüleg sarkosan bevágnék neki index nélkül, mely utóbbit szinte soha nem teszem, de vele kivételeznék.

Széltoló01 2009.09.16. 17:56:04

Más: az új külső igen gyatra. Mi a fenének kell itt is bevetni a PR-t? Ha ők azt mondják,hogy új felület kell,akkor rögvest nekiszalad a stáb és csak azt kérdezi mekkorát ugorjak? Gyöngültök... és most magamat sajnálom,mert miből fogok eztán szemezgetni?!...

VOGAben 2009.09.16. 18:01:18

Nem szar téma ez, csak esetleg keveseket érdekel.

A furgonoknál a crafter sprinter párosnál az izzó oldalra néz és ezért viszonylag ez a legjobban látható. Csak sajnos a törékeny búra túllóg a fekete tükörházon így míg a ducatonak csak karcosodik a tükre addig a crafternél megy kis búra a 3,14csába.

De nem csak a "tükörindexek" gázosak, hanem egynémely agyondizájnolt hátsó búra is. Az új focusnál az amúgy tettszetős búra már közepes erősségű napfénynél dezinformációkat közvetít, déli napon totál reménytelen.

De ami a legfosabb mind közül az az ignis hátsólámpája. Az alsó harmada piros:helyzetjelző és féklámpa egyben(zsiga kombi szisztem). Viszont a felette lakó kétharmad borostyán sárgának csak az alsó fele az index, a felső maradék meg geci módon funkció híján már majdnem vakítva sárgán tükröződik. Szerencsétlen esetben bőven elnyomja a fénye az index de még a féklámpáét is. Én tuti elmaszkolnám, vagy leragasztanám valamivel mert életveszélyes.
Éljen a karos index! /Pl. 1960 előtti VW bogarakon látható/

redriot77 2009.09.16. 19:51:33

Hülye trendnek tartom én is ezt a tükör-indexet. Forgalombiztonsági okból számomra közömbös, még nem volt olyan hogy majdnem ütköztem vkivel, mer' nem láttam a tükörindexét. Esztétikailag sem érdekel.

Anyagi és praktikussági szempontból viszont szar az egész: nincs több haszna mint egy sárvédő-indexnek, ellenben sokkal sérülékenyebb helyen van.

Én párszor már centizéskor érintettem idegen ojjektumokat a tükörrel: kicsit megkarcolódott a fényezés, aszt' annyi. Ha ilyen indexes szar lenne, már mehettem volna búrát venni, szerelgetni stb. A logisztikai/anyagi magyarázatot hihetőnek tartom:
-valszínűleg a gyárnak olcsóbb a gyártása
-jóval drágábban tudnak adni egy eléggé könnyen sérülő alkatrészt

gyerek9.3 2009.09.16. 19:54:58

aki paraszt az pereszt BMW BE LADÁBA .TOLÓKOCSIBA és mercibeis.Nem bírom az ien éltalkánosításth a merciket öregek veszik ,a bmwt bunkók ...ez f***ág.Egy dolog igaz ,h AUDIT csak a kocsikhoz nem túlságosan értő ,kevés autószerelő ismerőssel rendelkező ember vásárol.:)

Alvin666 2009.09.16. 20:03:22

A legujabb dili USA-ban, hogy mar az oldalso visszapillanto tukrok uvegeben is van egy jobbra vagy balra mutato nyil alakban elhelyezett LED sor, igy amikor mesza faszi mogott, akkor a tukor uvege is "indexel"... Nem tudom, mi jon meg, bar a csomagtartoban levo potkerekre elhelyezett index, esetleg a kesztyutarto esetleg terkepzseb index meg hatravan.
Ez utobbi arra lenne jo, hogy a terkepek is tudjak merre megy az auto. Nekik ez fontos lehet, nem?

mr_x 2009.09.16. 20:06:01

Az elso index ujabban a fenyszoro kornyeken van sot rosszabb esetben a belso oldalon.
Jon szembe, indexel de nem latni mert elnyomja a tompitott.
Kiveve ha a tukor szele villog (annal messzebb a fenyszorotol rakni nehez).
A masik elonye hogy a mellettem levo auto indexe az en tukrom magassagaban van, tukrot meg ugyis rendszeresen nezem, tehat jobban meglatom ha indexelni kezd es akkor gyorsithatok vagy lassithatok hogy beferjen.
Amikor a kocsi oldalan van alul, eselyem nincs meglatni.
Sajnos az en automon nem a tukorben van az index, pedig motorosan allithato, behajthato, futheto sot "pocsolyalampa" is van benne :-o

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.16. 20:08:02

a cápauszony az cápauszony, az antenna meg antenna :) akár ezt is lehetne írni, azt meg a BMW kezdte el, a Volvo asszem ezt is ellopta :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.16. 20:23:25

hmm elolvastam a kommenteket, és tényleg nem az összes eshetőséget vizsgálta meg a cikkíró. az egymás mellett haladás/állásnál tényleg nem látod az oldalán lévő indexet. ha éppen olyanok a fényviszonyok. egyébként lehet látni, vhogy eljut az ember szemébe a verődő felületekről.

Balt 2009.09.16. 20:27:39

A cikkhez: Erre az aspektusra még nem figyeltem fel, de jogos észrevétel.

@vadász2:
"A másik ilyen indexprobléma-trend, hogy amerikai módra nem a kocsi oldalára teszik az indexet az első lámpatesten belül, hanem jól legbelülre a hűtőrács mellé, hogy oldalra még véletlenül se jusson a fényből."

Ezzel teljes mértékig egyetértek, engem egyszerűen esztétikailag zavar, és bizony oldalról azt a belülre "egyénieskedett" első indexet is csak sötét téli éjszakákon látni...

tlantos 2009.09.16. 20:29:39

Egy V-os golfot bereltunk tavaly, abban is a tukorben volt az index. Engem pl. fenemod zavart, hogy belulrol is latszik, mikozben indexelek.

Balt 2009.09.16. 20:30:01

@Szűcslaci: "Bárhonnan látható, ha villog, talán csak a túloldalról nem, de azon a sárvédőbe épített sem segít, a tetőre kell egy nagy villogó."

Milyen igaz: a Merci kukásautón van extra villogó odafönn. :))

Krisz_ 2009.09.16. 20:54:03

@Érdekes:

Nagyon nem akarok vitatkozni veled, de azért pár dolog:
Persze látszik, nagyon gáz lenne, ha egyáltalán nem látszana. Csak sokkal kevésbé, mint kéne. Főleg, ha a féklámpa is ég középen. Simán lehet olyan helyzet, hogy ezen (is) múlik egy baleset. Szar, hogy a szépségért feláldozták a praktikumot, a biztonságot.

"Én már nem egy új passát ledes indexet láttam..napfényben"
Ügyes vagy :)

loláb 2009.09.16. 21:02:19

@Trobi: Az index a vatikán által tiltott (eretnek) könyvek listája volt, minden más jelentése csak ezután jött.

Rocko- 2009.09.16. 22:12:32

@Érdekes: "Az autókat emberek tervezik."
az már régen rossz ha az emberi hülyeséget is bele kell tervezni a kocsiba.
"Nekem pl. ahogy mondtam, még nem volt ezzel problémám."
én se zuhantam le még repülővel. ami nem jelenti azt, h ne történ volna ilyen.

@gyerek9.3: "Egy dolog igaz ,h AUDIT csak a kocsikhoz nem túlságosan értő ,kevés autószerelő ismerőssel rendelkező ember vásárol.:)"
pedig mennyire nem.

kocapecas 2009.09.16. 22:50:36

@Benyás:

:)

szerintem meg 98-ban az s osztályon volt először tükörindex, mivel a w210-et 200-ben frissítették vagy 1999 végén, és a c is 99-ben jött ki.

mintha én is azt írtam volna hogy a w201-en meg a 124-en sem volt még oldalindex:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 01:06:11

@cso zsi: én ettől akadok ki:

www.youtube.com/watch?v=KFITOkbIX7I

A sima nagy piros villogás (amcsi szabvány) elég feltűnő, de ezeknek meg kell variálniuk ilyen idiótaságokkal...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 01:27:01

@cso zsi: japán belpiacos autóknál jobb oldalon van az indexkar. Ez brit testvéreinknél volt vicces, amikor eleve "rossz" oldalon ültem és az eleve odaszánt autókban ugye minden marad a "jó" oldalon megszokottan. A váltó mondjuk kicsit idétlen így, hogy felém volt az ötödik, de megszokható. Viszont volt szerencsém import japó gépet vezetni és egy jó nagyot töröltem a száraz ablakon indexelés helyett :D

megint 2009.09.17. 03:08:11

Audi elkezdte a ledeket a lámpában, azóta az összes barom teleaggatja az autóját valami tescos cuccal, persze nem a lámpába, hogy valahogy kinézzen legalább, hanem alá érdekes helyzetekbe, szörnyű, suzukisok imádják, a lexus optikás lámpájuk mellé most felkerült ez is.

augustiener 2009.09.17. 03:11:47

Szerintem túl van lihegve ez a cikk. Ha annyira észrevehetetlen oldalról, akkor majd bejön mögém. A mögöttem jövő autó úgyis látja az indexelő hátsó lámpáját. Ennyi. Nem értem mi a gond. Egyébként sok autó első indexlámpáját jól lehet oldalról is látni.

A németeknél pedig elég komolyan büntetik, ha látják, ha az előtted lévőre villogsz, indexelsz, hogy takarodjon le. Na ez az amivel nem értek egyet. Ha valaki elalszik a belső sávban és nem megy le, akkor fel kell ébreszteni. De ez más téma.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.09.17. 15:28:16

A múltkor majdnem összetörtem magam (meg még valakit) az index miatt.
Fordult volna ki elém egy autó. Indexelt is.
Szemem sarkából, nem vettem észtre indexet. Pedig a perifériás látómezőn sokkal jobb a fényérzékelés. Így nem tudtam, mit akar. Ránézek, kimondottan az indexét keresve a szememmel, megtaláltam az "oldalvillogót". Persze sötét volt. Pedig ő indexelt és abban az irányban elsőbbsége volt velem szemben.

Mi is történt?

Az, hogy valami "ráncfelvarrott" jármű volt, ahol már a tükörre tették az indexet, a sárvédőből már elhagyták, és a helyette maradó lyukat betömték valami elmblémaszerűséggel. Ez persze nem villogott, a tükör villogott, de az nem vetette észre magát, nekem meg eszembe sem jutott ott keresni.

Nem tudom, milyen autó volt, egy pillanat alatt történt az egész.

Viszont ezúton is szeretnék küldeni egy nótát a tervezőnek.

Engem egyébként felháborít a mai autóipar. Igazán új, valóbn eredeti dolgokat nem nagyon tudnak kitalálni, valamit meg kell variálni ugye az ladások érdekében. Így kínjukban olyan dolgokhoz is hozzányúlnak, amihez nem kellene, mert rég jól bevált.

Ha lenne felette hatalmam, szakemberekkel megvizsgáltatnám, hogy hol kell lennie a világítótesteknek, tetőoszlopoknak, stb. a biztonságos közlekedés érdekében. Amelyik gyár meg nem aszerint gyártja, az nem kap forgalmit. Ennyi.
Aki meg nem használja az indexet, annak meg ott helyben eltörném a kezét.

Nem is tudom, hogy pl. a botütés miért és mikor szűnt meg. Sokkal hatékonyabb nevelő hatása lenne, másfelől meg mindenkinek egyformán fáj. Nem úgy mint a bírság.

Suttora 2009.09.17. 15:36:03

@Mk412: "Pedig a perifériás látómezőn sokkal jobb a fényérzékelés."
Ebben biztos vagy?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.09.17. 16:10:05

@Suttora:
Teljesen.
Meglep, hogy ez vita tárgya lehet.

Ki is próbálhatod:
a fénycső vagy az 50Hz-es tévéképernyő vibrálása sokkal jobban észrevehető a "szemed sarkából", mintha direkben ránézel.

Tudod a retinán a csapok és pálcikák.....
...általános iskola 7. osztály, biológia.

Egyébként a gépkocsik világítótesteinek épp az a feladata, hogy akkor is lásd őket, ha nem külön azt figyeled.
Én is látom, ha pl. a sokat vitatott ledes passat indexel, ha épp azt nézem. De nem veszem észre sokszor, mikor nem külön arra figyelek.
Ha valami világít, akkor az világítson rendesen.
Ahogy a Talmud mondja:
"Aki halkan beszél, az nem mond semmit."

2009.09.17. 19:16:43

www.suzuki.hu/pages/display/auto/tartalom/akciok
Mikor már egy Swiften is van...
Amúgy nekem még egyszer se volt problémám 'tükörindexesekkel',én mindig láttam ha indexel.

augustiener 2009.09.17. 22:28:00

Ma hazafelé egy E-Klasse indexelt a jobb oldalamon. Se az első, se a hátsó indexlámpát nem láttam, de a tükrön lévő indexet azonnal észrevettem. Tökéletesen látszik. Aztán két lámpával később, ő is balra ment, ahogy én. Mögötte álltam a pirosnál, hátulról láttam tökéletesen, hogy a visszapillantón villog az index. Tehát arra a kérdésre, hogy milyen szögből látszik, ez megadta a választ: minden szögből. Ha pedig a többi autónál is így látszik, akkor nem értem miért baj, hogy többen is átvették.
Tehát a szerző véleménye fos szerintem. Ebben a cikkben mindenképp.

Suttora 2009.09.18. 12:14:29

@Mk412: Engem is meglep :D Ha belenézel a lámpába, az sokkal jobban vakít, mintha csak a szemed sarkából látnád nem?

greyhound (törölt) 2009.09.21. 10:32:45

Szerintem a megoldás egy a B oszlopra helyezett brutál fényerejű, legalább 6X20 cm-es indexbúra lenne (mint a villamosokon).
Na azt a sok vakegér is észrevenné.

vwxyz (törölt) 2009.09.21. 20:33:14

@greyhound: És akkor végre lehet majd nyafogni, hogy vakít a Mercedesek (Opelek, Zaporozsecek, stb.) indexe.

tac 2009.09.21. 22:34:06

Itt a legnagyobb ökörség, valaki pár kommenttel előbb említette:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/6/6b/20080825210052!VW_Sharan_front_20071026.jpg

gepataki 2009.09.27. 22:25:19

www.youtube.com/watch?v=GvzK1niudGE&feature=related

gondolom ez is überelhetö, mondjuk vilågitotorony, vagy batmancsalogato låmpa...

nem kis melo lehetett vele, de besz@rnek, ha elöttem fekezne...

Jay350i 2009.10.21. 15:58:03

engem ezeknél a tükörindexeknél sokkal jobban zavar az ujabb vw-k (pl aktuális passat) hátsó indexe ami lényegében semmilyen szögből nem látható, csak PONT hátulról nézve.
süti beállítások módosítása