Volt luk, nincs luk

Volvo s80 d5 Summum

  2009. szeptember 09. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Volt luk, nincs luk

Nincs több kibúvó. Ez egy tökéletes autó. Kényelmes, halk, takarékos, gyors. Újonnan kell venni, sokat kell bukni rajta és négyévesen el kell adni.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr701370480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pfff_ 2009.09.09. 10:06:57

16 milla? Atya-gatya. :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2009.09.09. 10:08:10

Jó autó, de én nem tudok megbarátkozni a kategória értékvesztésével. Egyszerűen nem veszi be a gyomrom, hogy a fenntartáson kívül még milliók repülnek ki az ablakon. Sok értelmesebb dologra is el lehet költeni. Pl, motor, Hajó, kisrepülőgép, még 1 autó, nyaraló, stb, csak, hogy a 2 éves értékvesztést említsem. És természetesen a cégben is jól jönne a plusz pénz a fejlesztésre.

Phrascarica 2009.09.09. 10:09:57

@akos696: egy Cadillac CTS 3.6 AWD Luxury pedig 18 milla, egy év múlva pedig 8milla! Az 10 milla értékvesztés! Hát pesze hogy a Caddy nyert :)

TheDude 2009.09.09. 10:28:22

Kedves Zsolt, köszi a tesztet, most már van róla fogalmam milyen lehet a főnököm autója :)

Azt az egyet nem értettem, h miért jártál vele folyamatosan bekapcsolt park radarral?
Gondolom úgy mint a Mondeo-nál ez is automatikusan bekapcsol ha tolatni kezdesz, egyébként meg azon ritka esetekben amikor előre is radarozni kék, be lehet kapcsolni kézzel is. A szegről végről rokon Mondeoban ilyenkor a gyújtás elvételéig marad bekapcsolva, ha újraindítod a motort akkor nem kapcsol be magától.

TheDude 2009.09.09. 10:29:35

Ja, egyébként nem kéne ez a kocsi. Ennyi pénzért már autózható kocsit is lehet kapni.

Lowtyo 2009.09.09. 10:39:01

a kollégám s80-ban ugyan még csak fél éves a bürke, de makulátlan, sőt, sokkal komolyabb motyónak tűnik, mint a főnök bimmerében.
olyan, mintha 3x vastagabb lenne, mint a propelleresben.

TóthZé 2009.09.09. 10:41:53

@Lowtyo: ejde bátor, ahogy húzkodod az éhes oroszlán bajszát... :)

Lesz itt flame, vagy ez volt a cél?

2009.09.09. 10:46:49

Köszi Bende, ez jól esett a lelkemnek.
Az amúgy racionális, viszont ős Volvo-buzi lelkemnek meg különösen. Biztos azért, mert sose voltam az a hangsebességgel közlekedő fajta, meg már két évesen is kiszabottul zavart, hogy nincs index a háromkerekűmön és a távolságtartó automatika hiánya is fájt.
Egyszer kétszer szó szerint fájt... :) Ja, kellet volna rá idióta, össze-vissza ugráló nagymama-kikerülő rendszer is rá.

Amikor felkerültem Pestre, még az Andrássy elején lévő Volvo (Denzel) szalonba jártam meditálni (kiállított autóba beül, ajtó becsuk, csönd és kényelem). Tudtam, hogy egyszer lesz egy ilyenem.
Még mindig csak tudom, de egyre biztosabban... :) Asszem én nem sajnálnám az értékvesztést, mert értékelem a biztonságot és különben is, 10 évig nem szállnék ki belőle. Ha meg igen, lezsírozva/vákuumfóliázva eltenném a fiamnak.
Vezetési élménynek meg ott volt nekem a 28 éves VW Polom :)

2009.09.09. 10:48:20

Van amit kétszer írok kétszer írok, bocsesz.

russell 2009.09.09. 10:55:13

Hmm... Egy éve pont ebben a dilemmában voltam én is. Iszonyúan tetszett az S80. Aztán valami miatt Mercedes lett belőle.

Tökös Veréb 2009.09.09. 10:57:36

16 milkáért vennék 2 cruze-t, a maradékot meg félretenném :)

martong 2009.09.09. 10:58:33

Pont ilyen S80-hoz volt és van szerencsém néhanapján, illetve az első generációshoz is csak az T5-ös. Nekem a régebbi belülről jobban tetszik, az újat meg jobb vezetni. Ez a kicsi rásegítés a kormányon nekem tetszik, az előző olyan taknyos-lekvárkevergetős volt.
Érzésre egyébként a D5 jobban megy (mondom csak érzésre), és jobban összerakottnak tűnik.
Kb. relaxációs kamra. De akiinek ez tetszik oda tökéletes :)

M8Rw 2009.09.09. 11:05:01

A naviról:

Kedves Tibor és Karotta!
A navi kezelője a kormány hátulján a vezetőnek van. Az utastársunk a _távirányítóval_ (a tesztautótokon a könyöklőben elhelyezett, a 30-as képen jól látható) segítségével akár a hátsó ülésről is be tudja állítani a Smörgasbrod-mauzóleumot a navin. Tud ilyet a Merga vagy Bimmer?

Az M7-es pedig rajta van a térképen a tavaly év végi állapot szerint. Tessék frissíteni a navi DVD-t RTI 2009.1-re.
(Ha máshogy nem megy, akkor innen: thepiratebay.org/torrent/4975570/)

Tökös Veréb 2009.09.09. 11:13:01

nem szabad volvot venni!

M8Rw 2009.09.09. 11:20:40

Találtam az tesztelőknek még képet a távirányítókról:
www.mmsean.com/sale/volvo/remotes.JPG
A baloldali, ami a nálatok a 30-as képen is látható a navit vezérli távolról, a másikkal lehet a médiát távvezérelni.

M8Rw 2009.09.09. 11:22:17

A beltér öregedése:
Az általam használt világos belsejű kocsiban azt szokták kérdezni, hol bőröztettem újra az üléseket, mert szinte újnak néznek ki, pedig több, mint 7 éves (S60).
Szivesen megmutatom.
(Meg a távirányító használatát is, hátha következő cikkben, már nem Karotta bénaságát idézitek.)

russell 2009.09.09. 11:28:45

@M8Rw: Minek kell a hátsó ülésen utazónak a navi???
Aki hátul ül az nézelődjön, beszélgessen, vagy szundítson, de ne nyúlkáljon a kezelő szervekhez.

russell 2009.09.09. 11:31:16

@Fulzsenszio: Jah!:-) Hátulról mondja a vezetőnek, hogy " na figyelj itt most jobbra, egyenesen 100 méter, majd balra!":-))

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.09. 11:33:51

Ennyi bukó azért elég durva. :s

russell 2009.09.09. 11:34:27

Egyébként meg az az ember aki egy új autóban max 10 perc alatt nem ismeri ki magát a kezelő szervek tekintetében, az jobb ha tényleg hátra ül és sofőrt fogad.

Nem hiszem el, hogy a kérdéses navi kezelő gomb megtalálása akkora problémát jelentett volna. Inkább csak kukacoskodás.
Ülj bele egy Lagunába, vagy egy régi Saab-ba és ott keresd a kezelő szervek funkcióját!

M8Rw 2009.09.09. 11:34:27

@russell: A távirányítót az anyósülésről is lehet kezelni, a hátsó ülésről nem kell, de a lehetőség adott, ami néha jól jön.
Példa életemből: Én vezetek, hátul ül asszony gyerekkel, megyünk babazsúrba, közben cél megváltozott. Távirányító hátraad, asszony telefonon egyezteti új címet, beprogramozza és már megyünk is.
Ezért (is) vezetek Volvot.

russell 2009.09.09. 11:35:34

@M8Rw: Ezek szerint nem szőke a feleséged. Grat:-))

w a s d 2009.09.09. 11:47:23

Nekem inkább egy mérettel kisebb autó kellene egy "mérettel" nagyobb dízellel, összkerékkel egy ilyennek az árából.

Tökös Veréb 2009.09.09. 11:49:01

@M8Rw: ez nagyon jó! hasznos fícsör, mikor épp tréleren viszik :)

w a s d 2009.09.09. 12:03:45

@F/:

Persze ha lenne ennyi pénzem autóra. De hát fiatalság, bolondság...
(Vagy nagyobbat pár évesen, mert gyáva vagyok.)

M8Rw 2009.09.09. 12:05:12

Kb. évi 60e km-t vezetek, évek óta Volvóval, trélel csak karambol esetén kellett eddig.

Egyebként abban igazad van, hogy 16m-Ft-ért nem érdemes ilyet venni, én sem annyiért vettem, hanem használtan (1 évesen), külföldről, saját magam által behozva.
Sajnos az ez a kategória ennyibe kerül, Merga vagy Bimmer sem olcsóbb újonnan, azokon is sokat bukik, aki újonnan veszi.

Carfan 2009.09.09. 12:42:51

A facelift sokat segíthetett rajta, ha ennyi dícséretet kap. Volt szerencsém egy S80 D5 modellhez, de nekem hihetetlenül jellegtelen autónak tűnt. Egy bőrös, automata Mondeo, Passat stb simán hozta azt a szintet, egy E-osztálytól vagy 5-ös BMW-től pedig fényévekre volt. Egyébként szép autó, kívül belül. Bár a cikkben is leírt bimmbammolás nálam is megvolt igaz a hátsó biztonsági övért pittyegett folyamatosan. Ez már előrevetíti az elektronika megbízhatóságát:D Egyébként nagyon találó a cikkben, hogy legtöbbször csak daccból veszik meg, mert nehogymár Merci, Audi vagy BMW. De aki a szomszédnak vesz autót magára vessen.

tomnemtom 2009.09.09. 12:53:47

@BeeTm: azon elfér az emulgátor, vagy mit szoktál kifogásolni :)

igaz, amit Tibor ír, meglehetősvést halálunalom az autó, haveromnak van, kínjában kizárólag a tempomatot nyomogatja gáz meg fék helyett, hogy ne haljon álmon benne. 30km/h felett, mielőtt.

Hypofx 2009.09.09. 13:03:15

Jo a cikk gratula, bar ha levesszuk az autorol a sok parasztvakito csilli villit akkor azert nem marad sok AUTO, jo lenne ha mar iagzi megcsinalt autokra raknak ezeket a szarokat es akkor meg jobban megerne az arat mert igy csak egy szep IPHONE sim kartya nelkul.

Jetfighter 2009.09.09. 13:19:23

@Lowtyo: Ezzel szemben csak saját tapasztalatot tudok felhozni: új (FL előtti) S80 D5,

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.09. 13:21:35

Ez marha jó, ilyen követési csilingelést kérek minden bmw, audi, mercedes gyártmányba, plusz a fehér furgonokba, és Csikós Zsolti kedvéért a Meganokba is :) ki ne utálná, ha vkit le akar tolni, a gép alatta meg mindent megtesz ennek megakadályozására? :)

Jetfighter 2009.09.09. 13:22:31

Nézz oda, eltűnt a folytatás :(
Valami relációs jel miatt, asszem. Szóval: saját tapasztalat, kevesebb mint 100km-es S80 D5 tesztautó, világos bőr, a vezetőülés már gyűrött a bal felső sarkon a combtámasznál.
FL után a Volvo más bőröket használt, de a legerősebb anyag szerintem a prémium újautó-kategóriában az Audi Buffalino.

szabi1983 2009.09.09. 13:28:01

Ha ha ha. Távirányitó a navinak. Na az meg mire jó? Ja hogy az anyorsülésről is lehet használni. És akkor mi van? Aki ott ül az nem éri el a gombot a műszerfalon? Egyébként jó gép az S 80-as de a nagy német hármastól még mindig messze van. Én a müszerfalába kötnék kicsit bele. Egy 16 millás gépben ne legyen már olyan egyszerű a műszerfal mint egy poloban(szerintem).

megint 2009.09.09. 13:28:14

nah, mindjárt jönnek a szerintem jobb mint a 7-es amivel a főnököm,kollégám jár hozzászólók:)

megint 2009.09.09. 13:33:00

Amúgy biztos jó, csak valami erősebb diesel elférne benne, ahogy a konkurensekben is, persze az 1.6d-hez(vicc kategória)képest nagyon erős, parkradar a miénkben(nem volvo) úgy működik, hogy R-be téve bekapcsol magától, amúgy kézzel is be lehet kapcsolni, bár gondolom a legtöbb így működik. Régebbiből vegyetek T5-öt , nagyon jól megy, kényelmes, néha bexarik, de melyik nem, csak tankolni tudjátok.

Bende Tibor 2009.09.09. 13:51:35

@TheDude: Ez bekapcsolt, amint beindítod.

Bende Tibor 2009.09.09. 13:53:26

@M8Rw: Nem hekkeljük a tesztautót.

Dr. Robin Masters 2009.09.09. 15:47:39

Azt hiszem, hogy ez az autó és az új S60 lesz az utolsó igazi Volvo, szóval, aki ilyeneket vesz az elkövetkezendő 10 évben, az jobb, ha már el sem adja.

radzeer3 2009.09.09. 16:00:34

Nekem is Volvóm van.360-as 27- éves ,e még mindig mükszik.A jövőre kijövő S60-asra nagyon HAJAZOK!!!!!Szerintem tökéletes és biztonságos a volvó.Radzeer

M8Rw 2009.09.09. 16:06:00

@szabi1983:
Ha ültél volna navis volvóban vagy elolvastad volna a cikket, akkor rájöhettél volna, hogy a navi gombjai a kormányon vannak. A kormányhoz meg ne nyúlkáljon menet közben a vezetőn kívül senki.
Mivel nincs középen gomb, ezért a távirányító.
(Szerintem a legrosszab ilyen szempontból a Toyota/Lexus navi, amit menet közben nem enged a rendszer nyomkodni.)
A műszerfal meg nagyon jól használható, bár nem követi a német koncepciót, nekem jobban tetszik. Egyedül a Night Panel kapcsoló hiányzik, ami a Saab-oknál van, de szerintem neked annak is túl egyszerű a műszerfala. Engem pl. a Merci pillanatyni fogyasztásának folyamatos mutatása idegesít, szerencsére nem vagyunk egyformák.

Szerintem:
"A tökéletességet nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzáadni, hanem amikor már nincs mit elvenni" Antoine de Saint-Exupéry
Ez érvényes az auitó műszerfalának design-jére is.

Gubo77 2009.09.09. 16:53:17

Naná, hogy ekkora az értékvesztés, ha neked kell majd magánemberkénk szervizbe hordani a kocsid, miután a "főnök" levetette, mint cégest. Én azon csodálkozom, hogy ezeknek az automata presztízsdízeleknek egyáltalán van piaca pár évesen.

dr László 2009.09.09. 18:06:14

de ugye nem elsőkerekes? :-)

M8Rw 2009.09.09. 18:36:15

@Bende Tibor:
A távirányító kiprobálása nem hekkelés.

Ha úgy írjátok, hogy "az autóhoz adott navi DVD nem az aktuális verzió, ahhoz, hogy az M7 rajta legyen be kell szerezni egy újabb verziót valamelyik márkakereskedésből" akkor azt korrektebbnek tartanám, mint, hogy leírjátok, hogy ezt meg azt nem tudja. Ebből az látszik (számomra) hogy nem mentek utána, mások számára meg azt, hogy szar a Volvo navi, pedig a BMW, Merci, Toyota/Lexus elött volt nekik Magyarországi térkép a navijukban.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.09. 19:55:18

@Lowtyo: Látom, messzemenô következtetéseket sikerült levonnod fél év alatt. Szerintem majd térjünk vissza erre 5 év múlva.

A BMWn meg sose volt propeller.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.09. 20:39:44

@TheDude: "Azt az egyet nem értettem, h miért jártál vele folyamatosan bekapcsolt park radarral?"

Ezt nem feltétlenül a vezetô dönti el. A Benz pl 40kmh alatt bekapcsolja a Parktronic-ot, de akusztikai figyelmeztetés nélkül. Csipogni tehát elvileg nem csipoghat, de a szenzorok aktívak lehetnek.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.09. 20:42:06

"Az újban gázpedál elektronikáját is ennek megfelelően hangolták, alul egy kicsit többet ad, így érzetre még jobban megy, mint tudna. Tehát negyed gáznál pont az történik, mint háromnegyednél."

Aha. És mi történik a kettô között? Semmi? :D

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.09. 20:54:04

"Papptibivel végre egyet értünk abban, hogy ez jó, és kézreáll. Jobb mint az érintőképernyő, vagy a BMW-féle kardánalagutas tekerő."

galeria.totalcar.hu/tesztek/2009/09/07/volvo_s80_d5_2009/1094641_cd8e0606334ba2aef7bc81ce40b16596_l.jpg

Muhaha, megnézem, milyen gyorsan tekered be az utcaneveket ezen a gagyi kis biszbaszon, vagy milyen gyorsan görgetsz végig egy 30 utcanévbôl álló listát. Legkésôbb 2 hét intenzív használat után felgyújtod.

M8Rw 2009.09.09. 21:04:10

@Il mio nome è Nessuno:
Ezek szerint ezt nem használtad.
Nekem volt szerencsém a görgetős (Merci, BMW) és érintőképernyős (Toyota/Lexus) több hetes intenzív használatára.
Volvo elsőre fura, 1 hét megszokod, 2 hét és nem akarsz mást használni. Próbáld ki, nagyon el van találva!

Svéd. 2009.09.09. 21:40:41

Nekem van egy 63-as évjáratú Pv-544 Volvóm utcán. És eladtunk egy 850 es D-5 kombit 670000km el aminek felét,autószállítót húzva tett meg.(Most is vígan szalad.) Nem vagyok elvakult fanatikus,de a nagy V-nagyon jó autók.Elmondhatatlanul masszívak,minden egyes alkatrészük. Nincsenek,MERT NEM LEHETNEK, KÉTES MINŐSÉGŰ UTÁN GYÁRTOTT ALKATRÉSZEK. Drága ,de ha 300000 km után kicserélsz egy szillent az megint annyit fog bírni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.09. 21:51:38

@M8Rw: Nincs az az isten, hogy én ezen a szaron akarjak szöveget bepötyögtetni és ideoda pozicionálni egy hangyafasznyi joystick-kal:
apps.volvocars.us/ownersdocs/2005/2005_navigation/IMAGES/xc90pg17b.jpg

Inkább csapkodom magam egy szöges korbáccsal.

ekutya 2009.09.09. 22:36:07

@Svéd.: A 850-es idején még nem volt d5-ös motor. Ha jól emlékszem, ez volt a Volvo első saját fejlesztésű dízele. Korábban többnyire a Volkswagen dízeleket tették beléjük. A tartósságra meg az elavult dízel technológiák adhatnak okot. A D5 jóval korszerűbb és jobb volt az előtte használt VW dízeleknél. Gondolom cserébe kevesebb km-t futott.

GGG77 2009.09.09. 23:13:13

"Ha az előttünk haladó seggébe megyünk, HUD szerűen villogtatja a piros fényt az arcunkba. Csilingel, kolompol. Megtanít a feleslegesnél is kétszer hosszabb követési távolságot tartani"

Hamar belerúgtam volna...

GGG77 2009.09.09. 23:15:12

Amúgy az, hogy ezt gyártják 1,6-os dízellel is, mindent elmond a Volvoról. A világ 2. legcikibb autómárkája. A Saab első helyét nem veheti el. :)

aFx 2009.09.10. 02:54:17

a szomorú valóság a koszolódásról: Svédországban tervezték, és Svédországban messze nincs olyan kosz, mint Magyarországon. vettem ey cipőt svédeknél, fehér puma... kicsit féltem tőle, fehér, koszoslesz hátha, mégsekéne. használtam 4 hétig, tökéletesen fehér maradt. majd Magyarországon két (!) nap alatt beszürkült a cipő Budapesten.

antiautó? node kérem, városban lehet vele lassan menni, városon kívül meg megy mint a golyó. a felsőkategóriában meg nem jaszkarizni szoktak hülyegyerek módjára... ha úgy lenne, akkor lenne m7es. ami nem véletlenül nincsen. keményített futómű, tuning felesleges, ha van pénz egy ilyenre, akkor lesz pénz egy élményautóra is mellé. nagy távolságoknál (300-400km Svédországban kb a leugrom a szomszédba) meg a dinamikus vezetés fárasztó. 100kmnél még oké a kamionsor folyamatos előzése 60-80percig, de 400kmen át max a pilóta totális lefárasztására jó.

1.6os dízel miért ne lehetne, ha elviszi rendesen.

Magyarországra nem éppen ideális, ez tény. svédeknél is inkább az XC70 (4WD és alvázerősítés gyárilag kb 70%ban)-V40-V50 széria eszméletlen elterjedt, az S80as egész egyszerűen nagy és még a kutya se ültethető be a csomagtérbe...:)

Beaver100 2009.09.10. 04:28:14

Itt az US-ben nem lehet venni csak ket benzin motorral. Volt egy 2008-as hathengeres S-80 om amit egy honapja csereltem ki (20000 miles utan) uj 2009 S-80 V8 oszkerekmeghajtasura, ellegge ideges auto mert van benne majdnem 320LE.Mar tobb mint 20 eve mindig van egy ket Volvo a csaladban amit en is felesegem is szeretunk, kozben hasznaltunk Mercedes-BMW-Audi gepeket de a legmegelegedett autonk mindig a Volvo

Ciri 2009.09.10. 05:49:01

@Il mio nome è Nessuno:

"Nincs az az isten, hogy én ezen a szaron akarjak szöveget bepötyögtetni és ideoda pozicionálni egy hangyafasznyi joystick-kal"

Jaj, de szép és átgondolt kijelző! Mint a picilányom kínai "gyereklaptopja" :)))

Lowtyo 2009.09.10. 06:43:06

@Il mio nome è Nessuno: tom, hogy kár neked bármi rosszat is mondanom a bmw-ről, de siralmasan szarok az ülései, pedig ezer felé állítható, feláras sportülések vannak benne. (legalább is ebben az e60-ban amivel mentem már jó pár ezer km-t)a volvoé egyszerűen kényelmesebb és tartósabbnak tűnik.
ettől függetlenül lehet, hogy neked lesz igazad és 5 év múlva jobb állapotú lesz a bimmeré, de kicsi esélyt látok rá.

a propeller meg ha jól tudom ott van minden bmw-n. legalább is én úgy tudom, hogy a logo egy repülőgép légcsavar (propeller) sematikus rajza kis bajor zászlós beütéssel, de ezt te úgyis jobban tudod.

akos696 · www.focusauto.hu 2009.09.10. 08:49:04

@Il mio nome è Nessuno: "A BMWn meg sose volt propeller. "

Dehogynem. Egyrészt sok repülőgépmotort gyártott a korai időszakban, sőt azzal is kezdte a pályafutását. Tehát BMW-n volt propeller (pl a Focke-Wulf 190-esen a Dora verzió kivételével BMW 18 hengeres csillagmotor szolgált.

A jel jelentése pedig kék égen forgó fehér propeller (plusz kék-fehér föld)

Shadowbull 2009.09.10. 09:32:25

@Lowtyo: "a kollégám s80-ban ugyan még csak fél éves a bürke, de makulátlan, sőt, sokkal komolyabb motyónak tűnik, mint a főnök bimmerében."

amikor autot kerestem, nezegettem a Volvokat is, az S60 benzines turbosok nagyon szimpatikusok voltak.

Megneztem nehanyat, meg beneztem a Volvoszalonba itt a sarkon, van nekik egy rakat hasznalt kocsijuk.

Ami nagyon feltuno volt, hogy mar a masfel-keteves kocsikban is nagyon ronda, csikosra kopott volt a borules, nehany autoban a kirepedes hataran, pedig fiatalok voltak, keves kilometerrel. Tok mindegy mi volt, S60, S80, XC90, egy ido utan direkt nezegettemm.

A Mondeomban 5 ev es 100e kilometer utan jobban nez ki a borules, mint azokban.

Meg a felesegemnek is feltunt, pedig nem egy autobuzi.

En ilyet mas autoban meg nem nagyon lattam.

sb

Lowtyo 2009.09.10. 09:41:58

@Shadowbull: ezért is írtam, hogy még csak fél éves a vas és elképzelhető, hogy egy hányadék lesz pár év múlva.
és nem akarom ismételni magam, de tényleg nagyon masszív anyagnak tűnt a bőr.
bimmer meg azért jött képbe, mert más új bőrös autóhoz nem tudom hasonlítani. lenne az én öreg csirkém, amiben elég jól tartja magát a bürke, de azt sem mondanám egy nagyon komoly cuccnak, messze nem olyan, mint haverom 126-osában. azt tényleg már-már páncél vastagságú és meseszép még így huszonpár évesen is.

Con'sigliere 2009.09.10. 10:15:16

Véleményem szerint ilyen gépjárművet az vesz, aki a közlekedést nem tekinti többnek annál, minthogy A pontból eljusson B pontba a lehető legnagyobb biztonságban és kényelemben. Az autóstársadalom brutál gyorsulást és tinilányok nyálcsorgatását kívánó részének lámpánál való acsarkodását pedig fölényes mosollyal arcán szemléli a gyorsan kopó bőrfoteljéből...
GGG77 - véleményeink eltérőek lehetnek a szubjektivitás áldásának köszönhetően, de hogy neked lövésed sincsen a gépjárművekről, az ténykérdés.

Bende Tibor 2009.09.10. 11:41:57

@Il mio nome è Nessuno: tedd azt, csapkodd magad korbáccsal.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.10. 13:48:22

@Lowtyo:

Rosszul tudod....
A múltkor bevallotta a BMW-s főmufti, hogy még a cégnél is rosszul tudják az embléma történetét, ugyanis nem a repülőmotorokhoz van köze, hanem Bajorországhoz, mint tartományhoz.
Nem kekeckedésként írtam, csak véletlenül pont láttam az interjút. Azt hiszem a BMW amerikai gyáráról szólt a National Geography című adón.

16 millióért ez Volvó nincs túlárazva?

Szerintem nincs.... a mi magyar keresetünk van leárazva! De az nagyon. Ezért drága nekünk a "luxusdiesel" Cruze is.

tónik 2009.09.10. 14:16:14

@Fulzsenszio:
Mi van, nigger, a gazdád ráment vele a lábadra?

megint 2009.09.10. 20:12:54

Kemény ez a kijelző, valóban mint egy kínai gyerekjáték, Shadowbull, nézz meg pár szövet mondeo ülést 5 év után, szörnyen néznek ki

GGG77 2009.09.10. 20:24:00

Ez a lebegő műszerfal... K...a ronda, mögé tenni semmit se tudsz.
Az egész autóból árad a sótlanság, ehhez képest egy Kia tomboló érzelmeket vált ki az emberből.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2009.09.10. 21:27:39

Nincs olyan érzésetek a 19. kép alapján, mintha a navi "elfordulna" a vezetőtől?
Mintha sokkal inkább az anyóst szeretné tájékoztatni...

Svéd. 2009.09.10. 21:51:19

ekutya .Hááát volt. 5.hengeres soros,a hengerfejeket külön -külön le lehet venni. Az utánna jövő V6 Wolks di.. egy forintot nem ért, és ér ma se.!! Ezt a zsákutcát kikerülve fejlesztették tovább az 5 hengeres d és csiszolták ,húzták egyre feljebb. Aki szerint pedig túlárazott a BMW-MERC-AUDI trióhoz képest az 'szépen kérem' üljön be egyszer és rángasson meg mindent,azt az ajtóvastagságot és anyagmennyiséget másutt alváznak használják.Aki pedig a tüzet hiányolja ,annak ajánlom az s60-t.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.10. 21:59:38

@akos696: "A jel jelentése pedig kék égen forgó fehér propeller"

Faszság, semmiféle propeller nincs benne.
Láttál te már életedben bajor nemzeti lobogót?
www.nationalflaggen.de/media/flags/flagge-bayern.gif

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.10. 22:10:23

@Lowtyo: "de siralmasan szarok az ülései, pedig ezer felé állítható, feláras sportülések vannak benne."

Hülyeség, sokezer km-t lehúztam már a legkülönfélébb BMW-ülésekben, fôleg pont E60ban. Veled ellentétben.

"a propeller meg ha jól tudom ott van minden bmw-n. legalább is én úgy tudom, hogy a logo egy repülőgép légcsavar (propeller) sematikus rajza"

Rosszul tudod.
www.markenlexikon.com/d_texte/triebel_bmw_logo.pdf

"Denn der erste erprobungsfähige
Flugmotor stand im März 1918 auf dem
Prüfstand – ein gutes halbes Jahr nach
der Entstehung des Logos. ... Diese Deutung wurde und wird bis in
die jüngste Zeit immer wieder als
Entstehungsgeschichte des BMW
Logos erzählt. Allerdings findet sich der
erste Nachweis für sie erst im Jahr 1929
– also zwölf Jahre nach Entstehung des
Markenzeichens – auf dem Titelblatt des
ersten Hefts der neuen BMW Flugmotoren-
Nachrichten. ... Vor das Jahr 1929 datieren keinerlei Belege und Quellen für die „Propeller-Deutung“. In früheren Darstellungen zum Unternehmen und seinem Marken-zeichen wird diese Geschichte nicht
erwähnt, auch nicht in BMW Publikationen
zu Flugmotoren. Aus diesen Gründen ist davon auszugehen, dass der „Propeller-Mythos“ Ende der 1920er Jahre erdacht worden ist, um die Marketing-Maßnahmen für die Produktsparte Flugmotoren zu unterstützen."

"de ezt te úgyis jobban tudod."

Ezt mindenképpen.

nick2005 2009.09.10. 22:11:15

Ahhoz szeretnék hozzászólni, hogy a navi nem tudta az M7-est. Nemrég voltam a NavNgo egyik előadásán. Ott elmondták, hogy a gyári navigációkat nem éri meg megvenni. Az a bökkenő, hogy az autó minden elemére ugyan azok a szabályok vonatkoznak. Magyarul, ha be akarnak rakni egy új navit, akkor azt ugyan olyan szabályok szerint kell tesztelni, mint pl. egy új fékrendszert. Tehát fél év tesztelés, fél év dokumentáció, fél év engedélyeztetés. Vagyis mire a felhasználóhoz eljut 2-3 év eltelik. A térkép lehet újabb, de az azt kezelő szoftver nem. Ha cserélni akarják, kezdődik előlröl az említett 2-3 év. Az meg egy másik dolog, hogy sok kocsiba ezeket a navikat aranyáron adják. Ismerősöm vasárnap vett egy 5 éves VW Tourant, a tulaj jelezte, hogy rossz benn a rádió, ezért engedett is az árból. A készülék javíthatatlan volt, ismerősöm bement a helyi VW kereskedésbe, szeretett volna venni egy navis CD-s rádiót, az ára 780 ezer Ft, így nem vett. A sima CD-s rádió 220 ezer. Vett egyet a Vaterán 35 ezerért.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.10. 22:22:51

@Bende Tibor: Még mindig sokkal kellemesebb lesz, mint joystick-kel szöveget bevinni. Alkalomadtán majd gondolkozz el rajta, hogy az iPod miért tudta letarolni az MP3-lejátszók piacát, különös tekintettel a kezelôszervekre. Az egereden mivel görgeted az oldalakat? Remélem, nem egy icipici Volvo-joystick van beépítve a 2 gomb közé.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.10. 22:36:57

@nick2005: "Nemrég voltam a NavNgo egyik előadásán. Ott elmondták, hogy a gyári navigációkat nem éri meg megvenni."

Höhöhö. Nekem meg a hentes azt mondta, hogy aki házilag próbál meg disznót hizlalni, rákot kap :DD

"Magyarul, ha be akarnak rakni egy új navit, akkor azt ugyan olyan szabályok szerint kell tesztelni, mint pl. egy új fékrendszert."

Ezért is sokkal jobb minôségûek, mint az iGo szélvédôre cuppantható gagyijai, amiknek elég egy kis napsütés, és már szart sem látsz rajtuk. Arról meg ne is beszéljünk hogy egy szûkebb utca/felüljáró/alagút elég nekik, hogy képtelenek legyenek a navigációra, mert egyik sem tud dead reckoning-ot. (Kivéve a TomTom Carminat-ot, de az meg ugye a Renault-val készült közösen.)

"Tehát fél év tesztelés, fél év dokumentáció, fél év engedélyeztetés. Vagyis mire a felhasználóhoz eljut 2-3 év eltelik."

Ezért van az, hogy 5-6 évvel elôre gondolkodnak a koncepciónál. Felbontásban pl az iGo a mai napig nem érte utol az OEM rendszereket, de pl 3D exit view-t sem tud a mai napig. 3D sávasszintens sincs.

Ellentétben a Garminnal, de az OEM rendszerek ôket is megelôzték.
www.elektroradar.de/WebRoot/Store/Shops/ElektroRadar/Products/Images/27/8801827/626612_nuevi765TFM.jpg

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.10. 22:53:14

(Szóval gyerekek, az iGo-t kérdezni arról, milyen navit vegyél, kb olyan, mint ha a Microsoftot kérdeznéd, használj-e Linuxot a vállalati szervereiden.)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.11. 10:10:15

@Il mio nome è Nessuno:
Én elvagyok a 2D-sávasszisztenssel is, és mivel három autót használok, a hordozható navi a legjobb kompromisszum.
Már csak az árkülönbség miatt is.

Az a három elágazás, ami alagútban van és amerre gyakrabban járok, nem okoz problémát, tudok táblát olvasni és értelmezni. Ezért kár lenne az uszkve kétezer ojrós felárat kicsengetni.

nick2005 2009.09.11. 11:31:48

@Il mio nome è Nessuno: Látom navigációban csak felhasználói szinten vagy képben. Szóval a NavNgo-nak semmi köze sem a beépített eszközhöz, sem a szélvédőre cuppantható eszközhöz, hiszen ezek hardverek, a NavNgo pedig egy szoftvergyártó. És a NavNgo mindkét eszközre gyárt szoftvert, de a gyári beépített eszközre az említett hosszú dokumentációs, engedélyeztetési folyamat miatt csak a kettővel, vagy hárommal korábbi szoftvert tudják feltenni. És mégegyszer mondom, ez nem a térkép szoftvert jelenti, hanem a térképet kezelő programot.
Szeritnem is minden a mobil navigációs készülék mellett szól. Először is sokkal olcsóbb, hiszen egy jó mobil navi szoftverrel 50-60 ezer körül beszerezhető, egy gyári ennek sokszor a tízszeresébe kerül. Aztán ha elromlik a cucc, a gyárit nehézkes cserélni, és újracsak mélyen a zsebbe kell nyúlni. Továbbá ezek az elektronikai készülékek 2-3 év alatt elavulnak, ebben az esetben a gyárival mi lesz??? A mobil helyett meg veszek egy újat, és kész, ráadásul a régi még talán el is lehet passzolni egy kis zsebpénzért. A mobil navit magammal tudom vinni, pl. néha jól jön a céges kocsiba, ot ugyanis nincs, vagy kölcsön tudom adni a családtagoknak. Szóval én soha nem vennék gyári navit egy kocsiba.

Shadowbull 2009.09.11. 11:40:12

@nick2005: " Látom navigációban csak felhasználói szinten vagy képben."

:))))

" én soha nem vennék gyári navit egy kocsiba."

Egy bizonyos arszinvonal folott egyenesen ciki a szelvedore ragasztott navi.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.11. 12:03:08

@Shadowbull:
Nekem nem az, pedig az egyik gép listaára kb. 55 tEUR.
Vagy hol kell meghúzni a cikihatárt?

A szandál zoknival, vagy az autóstáska, na az a ciki. (Meg a Rönó Thalia optikája.)

Lowtyo 2009.09.11. 12:22:47

@Shadowbull: :)
ciki, ha valaki sznob és akkor az csak fizessen 5x annyit gyári naviért.

Shadowbull 2009.09.11. 12:33:14

@Lowtyo: Hogy megeri-e a gyari navi vagy nem, az valoban kerdeses, de hogy tobbet tudnak mint egy 20e forintos szelvedore tapaszthato ize, az halalbiztos.

De majd a kollega elmagyarazza, ez az o vadaszterulete.

sb

Rocko- 2009.09.11. 12:45:32

@Shadowbull: hát inkább ciki legyen, de mûködôképes, mintsem sznob, de hasznavehetetlen.

Lowtyo 2009.09.11. 13:45:51

@Shadowbull: tényleg nem sokat értek hozzá, de mikor pakoltuk össze főnökömmel a bimmerét, értékesítő csávó szólt, hogy nyugodtan hagyjuk ki a gyári navit.
az viszont tényleg ciki volt, hogy kért bele kihangosítót az öreg, ilyen könyöklőbe rakható izé. olyat akart, ami tölti is a telefonját, ezért elé toltak egy listát, hogy milyen tartókból választhat. na azon egy darabig nem tudtuk, hogy sírjunk, vagy nevessünk. csupa ezeréves készülék volt rajta (pl siemens s35) újak közül egy sem. végül megrendeltük valamelyikkel és egy ügyes autóhifis megmókolta, hogy belemenjen a főnök telefonja.
amúgy szép okosan működik, ídrájvval lehet matatni menüjében, de azért tényleg röhejes volt, hogy csak ezeréves vackokhoz létezett tartó.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.11. 13:47:59

@Shadowbull:
Egyet értek. Jómagam is egy olyan "kékleopárdos" izével kezdtem, de 2 nap után visszavittem, mert amikor lementem a főútról 200 métertm Ő még mindig a főuton totjázott! :) Olcsó volt, de szar.
Kicseréltem egy Garmin Nüvi féle kis vacakra, az már használhatóbb volt, de kicsi volt a kijelzője, meg az 50 rugós ára ellenére nagyon gagyi összhatású.
Visszavittem ezt is... kihoztam jó drágán egy Asus R700 -at, nna az korrekt, csakhát... 80 ezer píz, az nem kevés ám!

Sajnos autót még mindig nem nekünk magyaroknak gyártanak, kevés az olyan típus, amelyik gyári navigációja Magyarhonban rendesen használható.

Rocko- 2009.09.11. 15:18:49

@Hagalex: na de el kéne különíteni a hardvert meg a szoftvert, nekem ugyanaz a szoftver szar hardveren persze h szarul mûködött.

ekutya 2009.09.11. 15:44:34

@Svéd.: ok, de az még nem D5 volt. A D5 2001-ben érkezett, és a 850 98-ig volt. Ami meg a Volkswagen motorokat, meg az előzőket illeti, arra nem emlékszem pontosan, de a D5252T-s Audi dízel volt 1990-2000-ig a Volvokban (a 850-ben is), és 5 hengeres volt, 2,5L-es. Én D5 előtti Volvo dízelről nem tudok.

ekutya 2009.09.11. 15:49:03

@Il mio nome è Nessuno:

"Szóval gyerekek, az iGo-t kérdezni arról, milyen navit vegyél, kb olyan, mint ha a Microsoftot kérdeznéd, használj-e Linuxot a vállalati szervereiden."

Vagy olyan mintha téged kérdeznénk hogy milyen autót vegyek.

ekutya 2009.09.11. 15:53:48

@nick2005: lehetne tervezni az autókra egy gyári szabványos interfészt, ahova tehetnél tetszőleges márkájú kompatibilis navit, csak az a gyártóknak nem érné meg sem anyagilag, meg nehezebb lenne más gyári rendszerekkel összehangolni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.11. 16:12:07

@Rocko-: Igen, az olcsó masinák attól olcsóbbak az esetek egy jó részében, hogy pl. a proci gyengébb, vagy memória kicsi. Felvásárolják valamelyik nagy gyártó régebbi kifutó chip szériáját. A Blue Panther -nek is az volt a baja, hogy belassult, még akkor is, ha kivettem az épületek 3D megjelenítését.

Amúgy anno volt nálam egy Blaupunkt Lucca(?)navigáció, amiben pl. nem IGO volt. Semmi csili-vili, de az nagyon korrekten mutatott mindent, és amikor Bécsben a soksávoson kellett lekanyarodni, akkor is nagyon szépen, időben mondta az irányokat! Annak nagyon jó volt a szoftvere, igaz, nem volt benne semmi 3d épületábrázolás, vagy hasonlók...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.11. 20:48:17

@malenykij polgar: "Én elvagyok a 2D-sávasszisztenssel is"

A kérdés nem az volt, hogy te mivel vagy el, vagy mivel nem. Hanem az volt az eredeit kijelentés, hogy az egy hülyeség, hogy a PNDkben gyorsabban jelennek meg az új technológiák, ez pont fordítva van.

"Az a három elágazás, ami alagútban van"

Ahogy azt Móricka elképzeli abban az országban, melynek csak egyetlen alagútja van. Kanyonok, szûk utcák, hidak alsó szintje, felüljáról, rámpák, interferenciát okozó radar, MILLIÓ hely van, ahol elvesztheted a vételt. Az alagút csak egy a sok közül.

"Ezért kár lenne az uszkve kétezer ojrós felárat kicsengetni."

...ahogy Móricka elképzeli a fedélzeti rendszereket. A navigáción felül millió funkciójuk van, olyan körülmények között is, ahol a PNA-d már rég összeszarta magát. Ott kezdôdik, hogy a Garminok kivételével már egy erôsebb napsütés is elég, hogy szart se lássál rajta.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.11. 21:21:45

@nick2005: "Látom navigációban csak felhasználói szinten vagy képben."

Tiszta szerencse, hogy itt vagy nekünk te, aki már oly' sok fedélzeti rendszert fejlesztett, és megvilágítod számunkra a kérdést.

"Szóval a NavNgo-nak semmi köze sem a beépített eszközhöz"

Senki nem is állította az ellenkezôjét.

"sem a szélvédőre cuppantható eszközhöz, hiszen ezek hardverek"

Hogyne lenne, ôk csinálják rá a szoftvert. Sôt, a legjobbak (Garmin, TomTom, Navigon) a hardvert is maguk csinálják, legalábbis gyártatják.

"És a NavNgo mindkét eszközre gyárt szoftvert"

Lófaszt. A gyári fejegységekre a NavNGo a büdös életben nem tett fel semmiféle szoftvert. Életükben nem láttak RTOSt.

"de a gyári beépített eszközre az említett hosszú dokumentációs, engedélyeztetési folyamat miatt csak a kettővel, vagy hárommal korábbi szoftvert tudják feltenni."

Baromság. Semmiféle engedélyeztetési eljárás nincs ha már egyszer kész a hardver, csakis az autógyártó saját belsô integrációs és minôségbiztosítási folyamatai. A márkaszervizek mindössze pár hetes késéssel kapják meg a legújabb szoftvereket, évente többször is.

"És mégegyszer mondom, ez nem a térkép szoftvert jelenti"

Eleve nem létezik olyan, hogy térképszoftver. A térképanyag az egy adatbázis.

"Szeritnem is minden a mobil navigációs készülék mellett szól."

Baromság, millió dolgot nem tudnak a PNDk. A mai fejegységeknek rengeteg elônyük van:
- a PND lepkefing fényerejû képernyôjével szemben közvetlen napsütésben is tökéletesen láthatóak
- mindenhol lehetséges velük a navigáció, kanyonokban, szûk utcákban, aluljárókban, hidak alatt, rámpákon, radarok közelében, napokig elvannak GPS jel nélkül, soha nem ugrál a kurzoruk és dobnak át a szomszéd párhuzamos utcába
- HUD segítségével a vezetô látóterébe tudják vetíteni a piktogramokat
- kormányról/középkonzolról irányíthatóak, nem kell görnyedni és képernyôt ujjazni
- a gépjármû összes funkcióját képesek kezelni, az elektromos nívópálcától kezdve a kpzár beállításain és a softclose csomagtérfedél nyílásszögén keresztül az állófûtés bekapcsolási idejéig vagy az MDrive beállításokig
- analóg/DVB-T TVt és DVDt nézhetsz rajtuk
- az OEM rendszerek már 1200x400 környéki felbontással dolgoznak, a PNDk a fasorban sincsenek ehhez a felbontáshoz képest
- rádiót hallgathatsz rajtuk, TMC és TPEG közlekedési infókat foghatsz rajtuk, egyes országokban még autópályadíjat is fizethetsz velük
- CDt rippelhetsz, MP3at hallgathatsz, iPod-ot köthetsz rájuk
- beépített kihangosító letölti a telefonkönyvedet, mindig látod ki hív, és a telefonkönyvedet is jóval egyszerûbb a kontrollerrel kezelni
- különbözô távszolgáltatásokra képesek, operátor segítségével hibatárat tudnak olvasni és távdiagnózist tudnak végezni
- szintén operátor segítségével akár távolról kinyittathatod az autód, ha benne hagytad a kulcsot
- elôzô este megtervezhetem a PCn a másnapi túrámat a CD-portálon, másnap reggel automatikusan látszik az autóban
- bármelyik autóban (akár bérautóban is!) lehívhatom az ülésbeállításaimat vagy a címjegyzékemet
- az operátor közvetlenül a navidba tudja küldeni az általad kért célpontokat, pl olyan cégek naprakész (!) címeit, melyek nem szerepelnek POIként a térképanyagban
- automatikusan képesek a jármû GPS-pozíciójára mentôt hívni airbagnyílás esetén
- netezhetsz róluk, portálszolgáltatásokat vehetsz igénybe (menetrend, hírek, idôjárás, stb), vagy akár eBay-ezhetsz is

...ezen a ponton tényleg meguntam, holnap reggelig tudnám sorolni, mi mindent tud egy gyári rendszer. Lényeg a lényeg, egy szélvédôre cuppantható PND annyira konkurrense egy OEM rendszernek, mint egy Piaggio roller egy Hayabusának. Mindkettônek 2 kereke van, nagyjából ennyi a közös.

Ezért is van az, hogy az autógyártóknál mindkettô kapható, kinek-kinek a pénztárcája és igényei szerint.

"Először is sokkal olcsóbb, hiszen egy jó mobil navi szoftverrel 50-60 ezer körül beszerezhető, egy gyári ennek sokszor a tízszeresébe kerül."

Talán gondolkodj el rajta, hogy vajon miért.

"Aztán ha elromlik a cucc, a gyárit nehézkes cserélni"

Baromság. Középkonzolt 2 perc szétkapni, és szakszerviz csinálja, akik még évek múlva is javítják az ismert hibákat. Ezzel ellentétben hármat találhatsz, hol a tökömben lesz a Blue Panther akár 3 év múlva. A holdban.

"Továbbá ezek az elektronikai készülékek 2-3 év alatt elavulnak, ebben az esetben a gyárival mi lesz?"

Baromság. Minden gyári fejegység frissíthetô szakszervizben. Gyakran jelennek meg új funkciók még évekkel a gyártás megkezdése után is. Hibákat még a gyártás *befejezése* után is javítják pár évig.

Öreg, neked a gyári rendszerekrôl a leghalványabb fingod nincs, fejezd be a szakértést.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.11. 21:29:23

@Lowtyo: "az viszont tényleg ciki volt, hogy kért bele kihangosítót az öreg, ilyen könyöklőbe rakható izé. olyat akart, ami tölti is a telefonját, ezért elé toltak egy listát, hogy milyen tartókból választhat. na azon egy darabig nem tudtuk, hogy sírjunk, vagy nevessünk. csupa ezeréves készülék volt rajta"

És mivel sem neked, sem a fônöködnek nincs lövése a témáról, ellenben kôkorszaki igényeitek vannak, nyilván a gyártó a hülye. A potenciális vásárlók nyilván egymást tapossák a telefonspecifikus adapterekért a szalon elôtt, csak ezek a rohadékok nem gyártanak, direkt, kicseszésbôl.

Neked tényleg nem esett le, hogy vajon miért nem csinálnak új snap-in adaptereket évek óta? Mert SENKINEK nem kell, mindenki BT kihangosítót használ. A telefonok 99%-ával mûködik, hetente cserélhetsz telót ha akarsz, és nem kell drága adapterrel szarakodni beszállásnál, elé ha a kabátod zsebében vagy a táskádban van a teló, esetleg a csomagtartó mélyén.

Ha mégis megszomjazna a telefon (anak ellenére, hogy ma már szarnak számít az olyan telefon, ami nem bír ki egy hetet), a második 12V-os csati az E60 kartámaszában nem dísznek van, hanem pont erre, hogy mûszerfalon lengedezô kábelek nélkül fel tudd tölteni a telódat.

Szóval legközelebb elôbb informálódni és gondolkodni, és csak azután a gyártót fikázni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.11. 22:20:03

Én nem tartom igazságosnak, és szerencsésnek összehasonlítani egy komplett fedélzeti rendszert, amelynek a navigáció csak egy része, a kézi kis navigációkkal.

Nekem egy Asusom van, nem volt még vele láthatósági problémám.

"- mindenhol lehetséges velük a navigáció, kanyonokban, szûk utcákban, aluljárókban, hidak alatt, rámpákon, radarok közelében, napokig elvannak GPS jel nélkül, soha nem ugrál a kurzoruk és dobnak át a szomszéd párhuzamos utcába"

Ilyen gondom sem volt még, alagútban valóban eldobott, de sehol máshol.

Viszont időnként frissíteni kell netről a műholdak pozícióit, hogy bekapcsolásnál hamarabb találja meg őket.
Momentán ezzel volt már gondom, tehát időnként sok idő, mire menetkész lesz.

Ezzel együtt nem lehet vitatkozni azzal, hogy értelmes és jó dolog egy gyári fedélzeti rendszer, de ez még nagyon nem a mi világunk!!!
Addig marad a "szar" PNA, PND, kinek hogy tetszik...

ekutya 2009.09.11. 22:53:53

@Il mio nome è Nessuno: mester! Melyik a legjobb nem gyári navi, illetve melyikek jók? És melyik ócska?

Engem funkciók nem érdekelnek annyira, inkább a használhatóság és pontosság.

nick2005 2009.09.11. 23:22:27

@Il mio nome è Nessuno: Amiről te írsz, az nem (vagy nem csak) a navigáció, hanem egy halom más szolgáltatás, aminek jórésze kizárólag előfizetéssel működik. Hiszen egy operátor (és az őt alkalmazó cég) nyilván nem ingyen dolgozik.
Én egy navitól annyit várok el, hogy ha azt mondom neki, hogy Pécs, Kossuth utca 10., akkor odavigyen.
A hardver és a szoftver pedig úgy működik, hogy vannak a hardver gyártók, és vannak a szoftver gyártók (pl. NavNgo), és ezek szerződést kötnek egymással. Az lehet, hogy nagyobb cégek mindkét üzletágban képviseltetik magukat. És mégegy javítás, az adatbázis is szoftver (sőt még a felhasználói dokumentáció is az, de nem akarok ebbe az irányba elmenni, pedig tényleg ez a szakmám)
Még annyit, hogy nyilván ebben az amúgy minden tekintetben kiváló prémium kategóriás Volvoban is a te általad felsoroltakat tudó csodálatos fedélzeti rendszer van, csak szegény éppen azt nem tudja, hogy megépült az M7-es .... akkor meg miről beszélünk :))))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.12. 00:20:11

@ekutya: Elsô választás egyértelmûen a Garmin. Napsütésben is látod a képernyôjét, évente pontosan érkezik a térképfrissítés, rengeteg autó- és motorgyártó (BMW, Mini, Mercedes, Honda, Harley-Davidson, Peugeot, stb) árulja a cuccaikat átcímkézve. Hülyebiztos, egyszerûen kezelhetô, magyarul beszél, 100%os magyar lefedettsége van. Második választásom a TomTom lenne, de annak bonyolultabb a kezelése, nem olyan jó a hardvere, nem kapsz annyit a pénzedért, de szintén minôségi termék. Navigon se rossz, ôk is régóta foglalkoznak navigációval.

Hogy ezen belül mik az igényeid, neked kell eldöntened, de TMCs Garmin pl már 100 EUR alatt is van, újan:
www.amazon.de/dp/B0017S9VIG/

Amit semmiképp ne vegyél: Wayteq, BluePanther, meg a többi noname fost. Egyrészt hulladék a hardver (képernyô, összeszerelés, chipsetek), hulladék az oprendszer (Windows Mobile), és másfél-két év múlva, mire frissítenéd a térképet, sehol nincsenek, dobhatod ki a cuccot.

(Mio c310-re, amit annak idején annyira nyomtak iGo-val, emlékszik még valaki? Hol van most a support, meg a 2009es térkép?)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.12. 00:33:34

@nick2005: "Amiről te írsz, az nem (vagy nem csak) a navigáció, hanem egy halom más szolgáltatás, aminek jórésze kizárólag előfizetéssel működik."

Baromság. Egyrészt ezek a navi szerves részét képezik, és a navi szolgáltatásait használják, másrészt megfelelô felszereltséggel autókhoz ingyen járnak az elsô X évben (BMWnél 3 évig). Amúgy meg tökmindegy, fizetôs-e, egy szélvédôre tapasztott PNDvel te soha a büdös életben nem csinálsz távdiagnózist, akármennyit fizetsz.

"Hiszen egy operátor (és az őt alkalmazó cég) nyilván nem ingyen dolgozik."

Szerinted miért kerülnek az ehhez szükséges SA-k, annyiba, amennyibe?

"Én egy navitól annyit várok el, hogy ha azt mondom neki, hogy Pécs, Kossuth utca 10., akkor odavigyen."

A világ nem csak belôled áll. Másnak meg navi sem kell, elég egy papírtérkép.

"A hardver és a szoftver pedig úgy működik, hogy vannak a hardver gyártók, és vannak a szoftver gyártók (pl. NavNgo), és ezek szerződést kötnek egymással."

Az autógyártók a büdös életben nem kötöttek szerzôdést a NavNGo-val, ha tökönszúrod magad sem fogsz te telepíteni semmiféle szoftvert a gyári fejegységre.

"Az lehet, hogy nagyobb cégek mindkét üzletágban képviseltetik magukat."

Nem lehet, hanem ez tény. Csak pont nem a NavNGo.

"És mégegy javítás, az adatbázis is szoftver (sőt még a felhasználói dokumentáció is az, de nem akarok ebbe az irányba elmenni, pedig tényleg ez a szakmám)"

Pedig nyugodtan meséld el, hogy szerinted milyen felhasználói dokumentációt kell írni egy szaros térképfrissítéshez.

"Még annyit, hogy nyilván ebben az amúgy minden tekintetben kiváló prémium kategóriás Volvoban is a te általad felsoroltakat tudó csodálatos fedélzeti rendszer van"

Lófaszt. A Volvo rendszere ezeknek a funkcióknak 70%át nem tudja.

"csak szegény éppen azt nem tudja, hogy megépült az M7-es .... akkor meg miről beszélünk"

Ehhez a Volvónak semmi köze, professzor úr, autógyártó ugyanis még soha nem készített semmiféle térképanyagot, megveszik a Navteq-tôl vagy a Teleatlas-tól. Arról meg nem tudom hallottál-e már, hogy térképanyagok nem valós idôben készülnek, kénytelen leszel várni a következô frissítésig. Jóhogy nem a Google Earth-ön akarod megnézni, hogy az ablakon kidugott kezed látszik-e a világûrbôl.

ekutya 2009.09.12. 01:02:33

@Il mio nome è Nessuno: Köszi. Igazából egyáltalán nem érdekel mennyibe kerül. Csak legyen igényes, jó és nagy a kijelző, a készenléti idő, a jelerősség, és ne szaggasson. Nem létfontosságú, de ha PC-n meg tudom tervezni az útvonalat, akkor előny. Ja és ne legyen benne semmi kínai. Blaupunkt nem jó?

totalcar.hu/magazin/hifituning/2009/08/12/nemet_svajcibicska

Mondjuk a bluetooth, net, meg ilyenek egyáltalán nem fontosak. Csak a navi része az. Persze ha benne van, az nem baj, csak másodlagos.

ekutya 2009.09.12. 01:04:15

@Il mio nome è Nessuno: Hordozható navikba nem tesznek giroszkópot? Rémlik mintha láttam volna ilyet.

nick2005 2009.09.12. 09:46:09

@Il mio nome è Nessuno: A tökömet nem érdekli a távdiagnózis, meg a központizár beállítása (különben is mit kell azon állítani?), csak az utat tudja. Olyan ez, mintha a tévém nem tudná a RTL-t, meg a TV2-t, de lehetne rajt látni, hogy a haverok éppen a kocsmában kártyáznak (persze lehet, hogy valakit ez is érdekel). Amúgy szerintem az M7-es autópálya kérdéses szakasza elég régóta megvan. Én legalábbis úgy emlészem, hogy a nagykanizsai kollégám legalább 2 éve autópályán jár Pestre.
A szoftverről meg a hardverről nem nyitok vitát, mert az a szakmám, a te szakmádban meg biztos te is okosabb vagy, de amúgy felhasználói dokumentáció mindenhez kell, mert előírás.
Amit még nem értek az előző hozzászólásodból:

"napokig elvannak GPS jel nélkül"

Na ez az igazi baromság. Egy navi egy pillanatig sincs el GPS jel nélkül, hiszen ha nem tudja meghatározni saját pozícióját, abban a pillanatban nem tud navigálni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.12. 10:15:51

@ekutya: Nem létezik olyan, hogy Blaupunkt navi :)
A Lucca pl egy bevásárolt vas, Windows CE platformmal, és átskinnelt Navigon szoftverrel (bár a TP500on már lehet hogy más fut). Viszont az életben nem tervezel hozzá PCn útvonalat - ellentétben a Garminnal, ahol minden készülékez jár a MapSource.

Ha nagy képernyô kell, TMC, meg útvonaláttöltögetés PCrôl, akkor ennél jobb ár/érték arányú cuccot nem fogsz találni jelenleg:
www.amazon.de/dp/B001F6K18Y
BT kihangosító is van benne.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.12. 10:16:53

@ekutya: "Hordozható navikba nem tesznek giroszkópot? Rémlik mintha láttam volna ilyet."

Tesznek, de szart se ér kerékszenzor nélkül. A TomTom kísérletezett ezzel, meglehetôsen szerény eredményekkel, asszem már nem is kapni ezeket a modelleket.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.12. 10:31:20

@nick2005: "A tökömet nem érdekli a távdiagnózis, meg a központizár beállítása"

A te igényeid kurvára nem érdekelnek senkit, fôleg nem egy olyan rendszernél, amit amúgy sem bírnál megfizetni. Az eredeti kijelentés az volt, hogy a gyári rendszereknek tonnaszámra vannak funkciói, amit a PNDk a büdös életben nem fognak tudni, ilyen az automatikus segélyhívás vagy a távdiagnózis, vagy a HUD. Egy PND egy OEM rendszerhez képest olyan mûszaki szinten van, mint egy kôbalta egy motoros fûrészhez képest. Ha a fejed tetejére állsz, tökönszúrod magad, és még 8 oldalt hadoválsz arról, hogy neked mi mindenre nincs szükséged, ez akkor is így marad.

"(különben is mit kell azon állítani?),"

Például hogy automatikusan lezárjon-e, ha elindulsz, vagy nyitáskor külön nyissa-e a vezetôajtót. De látom, megint képben vagy.

"Na ez az igazi baromság. Egy navi egy pillanatig sincs el GPS jel nélkül, hiszen ha nem tudja meghatározni saját pozícióját, abban a pillanatban nem tud navigálni."

Az a baj, hogy nagy arccal faszságokat böfögsz be annak ellenére, hogy segghülye vagy a témához. Az összes gyári rendszer a GPSen kívül az ABS/ESP kerékszenzorainak és a belsô giroszkóp adatait is felhasználja, így akár napokig is elvan GPS vétel nélkül. Szerinted 2000 elôtt, amikor több mint 100m volt a polgári GPSek felbontása, hogy a tökömbe navigáltak a gyári rendszerek, Einstein?

nick2005 2009.09.12. 12:22:39

@Il mio nome è Nessuno: A sok szolgáltatás szükségessége, vagy szükségetelensége relatív kérdés. Erre talán valamilyen közvéleménykutatás adhatna választ. Szerintem kb. olyan lehet a kép, mint pl. az Office-nál, a Word felhasználóinak több mint 90%-a a szolgáltatások kevesebb, mint 10%-át használja. A profi felhasználók a szolgáltatások 30-35%-át használják.
A műholdas helymeghatározáshoz egyszerre 3 műhold adata szükséges, a tengerszint feletti magasság meghatározásához egy negyediké is. Ez biztos, megkeresheted a neten, én kétszer is tanultam főiskolán is, és egyetemen is, gondolom ez azóta sem változott.
Én továbbra is azt mondom, hogy el kell olvasni az új kocsik tesztjeit, a gyári navik - a tesztelő újságírók szerint - legtöbb esetben igencsak sok hiányossággal rendelkeznek.Persze vannak kivételek is.
Végül, szerintem nem helyénvaló a kultúrálatlan stílusban történő hozzászólás, csak azért mert más a véleményed. Én úgy gondolom, hogy felig-meddig neked is igazad van, félig-meddig nekem is. A szubjektív dolgokban meg mindenkinek, illetve senkinek, mert ott nincs igazság.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.09.12. 14:25:58

A navigációval kapcsolatban nincs mit mondanom azon kívül hogy finomabb stílusban is elő lehetne adni a mondanivalót.
A bőrrel kapcsolatban azt megjegyezném, hogy ápolni is kéne, nem csak ülni benne.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.12. 15:52:17

@Il mio nome è Nessuno:

"A te igényeid kurvára nem érdekelnek senkit, fôleg nem egy olyan rendszernél, amit amúgy sem bírnál megfizetni."

Persze... senkit nem érdekel olyannak a véleménye, aki annak a bizonyos 99% -nak a tagja...

Még jó, hogy az az 1% a lényeg, és azoknak a véleményé érdekel..... kit? Téged?

Tudod amit leírsz az még érdekes, és tanulságos is lehetne, de a fölényeskedő stílusoddal elrontod a dolgot. Kár.

Nem tudom Te melyik világban élsz, de itt, Magyarországon az emberek még nem engedhetnek meg maguknak sokszázezer forintos, esetleg milliós beruházást komplex fed.-i rendszerekre. Szerintem még a németeknél is csak a felső tízezer költ ilyesmire.
Az emberek 90% -a nem is tudja, hogy a mai csúcs gyári fedélzeti rendszerek mit tudnak, mennyi temérdek szolgáltatásuk van. És valljuk be őszintén, sok közülük erős parasztvakítás, semmi másról nem szól, mint arról, hogy a sznob, de gazdag ügyfél elé minél hosszabb listát tehessünk!
Minden mással amit "szakmai" jelleggel leírtál egyet értek.

ekutya 2009.09.12. 16:31:01

@Il mio nome è Nessuno: Köszi. Pont nézegettem tegnap este őket a neten. Szimpi. Mondjuk most már megértem miért kerül annyiba a Z4-es navi. Én is a gyári rendszer mellett szavazok egy közép/felső kategóriás autónál, de ha a második autódba nincs ilyen, akkor jó tud lenni egy hordozható navi is.

ekutya 2009.09.12. 16:35:36

@nick2005: "a gyári navik - a tesztelő újságírók szerint - legtöbb esetben igencsak sok hiányossággal rendelkeznek."

Szerintem meg (főleg Magyarországon) a szoftverfrissítéseket elég lassan telepítik fel a szalonban álló autókra. Viszont valaki feljebb már linkelt egy frissebb térképet, amin már rajta van az M7-es a Volvohoz is. A szervizben frissítik a szoftvert kérésre. Szerintem ez nem hiányosság.

ekutya 2009.09.12. 16:43:54

@Hagalex: "Még jó, hogy az az 1% a lényeg, és azoknak a véleményé érdekel..... kit? Téged?"

Pont a Sevrolés kommentek között volt asszem hogy miért tesztelnek olyan autókat amiket alig tud valaki megfizetni? :) Hát ha valaki úgy olvas el egy autótesztet, hogy potenciális vásárló (tehát van rá pénze is), akkor az ő véleménye lesz mérvadó a nem fizetőképesekkel szemben. Amúgy ha kiadsz egy autóért 10-20 millát, akkor ez az integrált rendszer ára, az alapár kevesebb mint 5%-át teszi ki. És sokkal többet kapsz érte mint egy egyszerű navi rendszer.

"Tudod amit leírsz az még érdekes, és tanulságos is lehetne, de a fölényeskedő stílusoddal elrontod a dolgot. Kár."

Hát én már összeszólalkoztam párszor Senkivel itt-ott. De ez konkrétan az ő szakterülete és ért hozzá. Így valamelyest megbocsátható a stílusa. Amikor ő is csak kívülállóként írja a véleményét, akkor kevésbé.

ekutya 2009.09.12. 16:45:50

@Il mio nome è Nessuno: Apropó! Márió Tejszem úr ma elég korán összepakolt. Nem lehetett túl boldog. Mondjuk precíznek precíz volt a technika. Ha elromlanak, akkor is egyszerre és kiszámíthatóan teszik. Ez is valami. :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.12. 19:20:18

@ekutya:
Az elég nyilvánvaló, hogy azok véleményére adnak elsősorban akiknek el akarják adni a terméket. A kérdést nem is ilyen aspektusból vetettem fel, hanem a stílus miatt, mert lekezelő...

Attól, hogy valakinek valami a szakterülete és ért hozzá, még nem magyarázat az ilyen stílusra. Sőt, szerintem éppen ilyenkor kellene kicsit elnézőbbnek lenni a tudatlanabbakkal, de mindegy, nem feladatom sem moderálni, sem nevelni másokat. :)
Nemcsak nekem tűnt fel a dolog, és én nem is rosszindulatból, vagy kötekedésből tettem észrevételt.

nyelv-ész 2009.09.12. 19:37:36

A navigációs témában észt osztók figyelmébe ajánlanám a kézenfekvő megoldást:

www.navngolimousine.com/hu/index.html

És itt egy teszt, hogy hogyan is működik:

www.navngolimousine.com/hu/index.html

Akik nem akarnak szélvédőre cuppantott PNA-val birkózni, de szeretnének naprakész térképet az autójukba, és van a kocsiban elég nagy monitor gyárilag, azoknak ez az ideális megoldás.

newname 2009.09.12. 20:02:53

ekutya :
nüvi 760 -nem olcsó, de jó, kicsi, lapos, gyalogosan is jó (térkép), MO-i frissítés ingyenes, elég nagy kijelző...
Szélvédőre több okból ne rakd. A brodit.com-on millió tartót találsz, minden kocsi-navi tipushoz.

newname 2009.09.12. 20:06:52

ekutya:
..és meg van oldva a telefon probléma is..

newname 2009.09.12. 20:14:03

ekutya:
..vayg kihjítod a gyári rádiót, és ha van hely egy navngo limousine (mindennel)...minden ellenkező híreszteléssel ellentétben dögös.., de nem olcsó.

newname 2009.09.12. 20:16:03

@nyelv-ész: nem kell monitor, csak hely, bár elég sok tipushoz van szerelőkészlet.

newname 2009.09.12. 20:29:11

@nyelv-ész: ..illetve jobb egy új monitoros fejegység ...és (majdnem) mindened van:

Nézhetünk rajta TV-t vagy DVD-t
Bővíthetjük tolatókamerával
Bővíthető hátsó vagy tető monitorokkal a gyerekeknek
Lehet kétzónás (mást hallgatunk elől és mást néznek hátul)
Bluetooth telefon kihangosító modult tartalmazhat
Kezelheti a komplett telefonkönyvet
Küldhet és fogadhat SMS-t
Vezérelhet iPod-ot
Csatlakozhat a gyári kormánytávvezérlőhöz
Vezérelhetjük hangutasításokkal
Rendelkezhet AUX hang és videó bemenetekkel
Hallgathatunk rádiót
Hallgathatunk CD-t
Játszhat MP3-at és az összes ismert formátumot
Hangminősége magasabb igényeket is kielégít
Bővíthető erősítőkkel, mélysugárzóval
Tartalmazhat equalizert, hang-idő processzort
Csatlakoztathatunk hozzá USB eszközt vagy memóriakártyát
Magában foglalhat merevlemezt a zenék tárolására
...csak lóvé (és buziság) kérdése..:)

Lowtyo 2009.09.12. 20:34:33

@Il mio nome è Nessuno: ja
van akinek az kőkorszaki igény, hogy legyen egy tartó a könyöklőbe, amibe bele tudja tenni a telefonját, hogy ne kódorogjon összevissza és ne kelljen kábeleket dugnosni bele, ha tölteni akarja.
mi itt magyarországon ilyen kőkorszakiak vagyunk.
viszont sokat autózunk és a telefont nem arra használjuk, hogy dizsibe villogjunk vele. ezér' aztán merül is.
csessze meg, a gyártó nem tud róla, hogy szarnak számít, ha nem bír ki egy hetet a telója.
amúgy meg, ha létezik olyan opció, hogy töltős tartó, akkor aszem elvárható, hogy ne ezeréves telefonokhoz lehessen csak kérni.

nick2005 2009.09.12. 20:46:51

@nyelv-ész: Na erről van szó !
Tehát a Nav N Go készít olyan IGO-t, amelyik gyári cuccokon fut. És még egy érdekesség az oldalról: "Kuriózumnak számít egyedülálló Kelet-Európa térképlefedettségünk, mely általában nem érhető el más beépíthető navigációs rendszereken. "
Valószínű ezért kritizálják a gyári navikat a magyarországi tesztek során.

ekutya 2009.09.12. 23:47:39

Köszi a jótanácsokat. A Garmin tetszik, majd élőben is megnézem. Ez a Limousine viszont nekem nem annyira szimpatikus megoldás. Egyrészt ha nem muszáj, akkor a gyári rádióhoz nem nyúlnék, másrészt nem lesz olyan jó mint egy komolyabb gyári GPS (Persze gondolom az ára se). Lehet hogy élőben meggyőzőbb, és a kelet-európai lefedettség is mellette szól. Viszont ha nem tudom leszedni, akkor valami kokainfüggőnek megtetszik, és benyúl érte a felhúzott ablakon. A cuppanóst meg csak bevágod a kesztyűtartóba, vagy a táskádba, és kész.

newname 2009.09.13. 12:19:59

@ekutya:
"A cuppanóst meg csak bevágod a kesztyűtartóba, vagy a táskádba, és kész. "
-ezt is, azután a tapadókorongos-tartós autókra "utaznak" a benyulósok. /Még a korong nyoma a szélvédőn is "ingert" kelt./ És azután benyúlnak a kesztyűtartódba, ahová bevágtad (MO-on élünk!) A papír alapú térképet nem tudom, hogy lopják-e:)
Úgyhogy tapadó helyet használj egyébb tartót -és még ki is látsz:)
-ezért is jobb a beépített /pl. komplett multimédia/: nehezebb kiszedni, és nehezebb eladni, miután típusfüggő.
-van egyébbként olyan GPS-em /mert a GPS csak a koordinátáidat adja meg, a többit a navigációs hardwer-software "csinálja"/ amit notebookra kell csatlakoztatni /benne a software/ és úgy "navi".
-amennyiben komolyan érdekel adok címet, ahol megmutatják a kocsid és lóvéd függvényében a dolgokat (élőben).

newname 2009.09.13. 12:25:34

@Lowtyo:
Autós töltőt fillérekért kapni minden sarkon, ha már lemerül, azután a telefon lehet akárhol. A kőkorszaki kihangosítók (madzagos) pedig felejthetők.Könyöklőből telefonálni (hívást fogadni)-hát eléggé mutatvány. Bár minek a telefon egy kocsiba- ilyen alapon?

ekutya 2009.09.14. 00:13:19

@newname: notebook navi nekem nem kell, backtrackelni sem akarok.
A Limousine sem érdekel annyira. Nekem fontos hogy a kormányról működjön a hifi, és nem akarom lecserélni a gyárit. Persze lehet hogy a kormány gombjaival lehetne a Limousine-t is vezérelni ha bekötik, de nekem egy hordozható navi kell. Úgyhogy köszi a segítséget, valami Garmin navit fogok nézni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.14. 10:22:09

@Il mio nome è Nessuno:
Abban az országban, ahol én élek, jóval több alagút van, próféta úr. Az autósok nagy része itt mégis kökorszaki igényekkel bír és az átlagnak böven elég a hordozható/cuppantható navi.
Aki pedig szeretné, vegyen gyári navit az autóba. Nem nyújt annyival többet, hogy kicsengessem érte az árkülönbséget.
A napsütéses duma pedig faszság. Az enyém minden év- és napszakban hibátlanul látható.

Ja, rájöttél már, hogy miért fröcsögsz mindig? Átlag júzerek véleményét és igényeit olvasod és erre az elefántcsonttoronyból próbálsz tapló stílusban reagálni.
Nichts für Ungut. Moritz.
süti beállítások módosítása