Pályafutásom tíz legrosszabb autója

  2009. augusztus 21. - papptibi Címkék: lada trabant viper aleko aro sirion vaneo opirus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Amikor Winkler elkezdte összeszedni életének tíz legcsapnivalóbb járművét, iszonyatos ötletbörze indult be a TC-ben, ennek aztán az lett a vége, hogy belelkesültünk, és Csikós is összegyűjtötte a magáét, meg én is. Elvégre, tizenöt év nagy idő, van miből szemezgetni. Igaz, Csikós és Winkler után nem nagy kunszt a Total Electricet, a 2110-est és a Kia Pride-ot megint elővenni, sőt, valójában a Daewoo Lanos is megérdemelne további gyomrosokat, de végül egyiküket-másikukat kiszorították az arra érdemesebbek. Még egy dolgot előrebocsátanék: amikor válogattam, még nem láttam, mi volt kettejük végső toplistája. Most döbbenten látom, hogy így is akad átfedés bőven, pedig különböző mintából válogattunk.

Ám ne tessék azt hinni, hogy én mind a tízet gyűlölöm. Jó-jó, persze nagy részüket igen, de egy-kettő közülük annyira vicces volt, hogy nem lehetett nem szeretni. Na nem azt, amelyik meg akart ölni, amputálni akarta az ujjaimat és hasonlók. Ám van egy rögtön az elején, amelyiknek nagyon sokat köszönhetek, noha nem is tesztautóként találkoztam vele.

ARO 244D

Ez a kétes minőségű típus indított el az autók szeretete felé. Mivel a szüleimnek nem volt kocsijuk, ilyen pótszerekhez kellett folyamodnom. Apukám az állami gazdaság gépparkjánál dolgozott, ma azt mondanák rá, hogy logisztikai menedzser, de akkoriban csak gépjármű-előadónak hívták. A lényeg ugyanaz: ott volt az a rengeteg IFA, ZIL, meg néhány Robur, és ő, meg a kollégái osztották be a járműveket a különböző munkákra.

Akkoriban még szombatonként is jártak dolgozni az emberek, meg iskolába a gyerekek. De alsó tagozatban csak minden második szombaton volt tanítás, így sokszor úgy adódott, hogy nem tudtak mit kezdeni velem a szüleim. Apu tehát kivitt az ipartelepre. Ott szerettem bele ebbe a nyomorult ARO-ba, amely nem valami dák hős után, hanem állítólag az Auto Romania rövidítéséből kapta a nevét.

Szerelmünket nagyban elősegítette, hogy a gazdaság mindkét ARO-ja folyamatosan bent állt, tekintve, hogy mindig elromlottak, és sosem volt hozzájuk alkatrész. Így aztán Tibcsi elkérte a kulcsot, amit nyugodtan oda is adtak, hisz még elméleti esélyem sem volt a kocsi beindítására. És én ott ültem benne, tekergettem a kormányt és berregtem, kicsit összeköpve belülről a szélvédőt.

Néha megjavították az egyiket, olyankor nem volt választék. Mivel a két autó teljesen egyforma, tojáshéjsárga színű ötajtós volt, ez nem jelentett gondot. Aztán egyszer beütött a krach: mindkét ARO megjavult. Mit ne mondjak, el volt cseszve a hétvégém. De a következő alkalommal már ott várt letámasztva az egyik, szóval hamar helyreállt a világ rendje.

Most pedig tessék belegondolni, mi lett volna belőlem, ha a román ipar megbízható terepjárókat gyárt? Ülnék egy irodában, közgazdász lennék, vagy ügyvéd és várnám a legfrissebb Magyar Közlönyt. Belegondolni is borzasztó, nem?

Ám ennek meglett az ára. A szocialista autóipar később a lelkemet követelte, mintha valami Mephistó Tiborként eladtam volna a üdvösségemet azoknak az ipari hulladék ARO-knak egy szombat délelőtt, egy barackos Extra üdítőért és a hasonló ízű, mosogatószivacs-állagú Pille szeletért.

Aleko Pick-Up

Először a Moszkvics próbált elragadni a pokolra. Az átkozottak találtak valami importőrt itthon, akik betámadták az első munkahelyemet, az Autó-Motort egy tesztautóval. Méghozzá nem is akármilyennel: a platós Alekóban a Ford 1,8-as szívódízele kerregett.


Forrás: Autó-Motor

Már akkoriban is furcsaság volt, ha egy autóhoz több kulcs járt. Ehhez egy kulcscsomót adtak, mert ugye volt a tanksapka, az ajtó, a slusszkulcs, plusz a plató műanyag felépítményéhez még egy. Meg pár, semmihez sem való kulcs is volt rajta. Persze lemezből sajtolt, éles sarkú, szögletes fejű kulcsok voltak, amiket az ember alig bírt elfordítani anélkül, hogy ne vágta volna el az ujjait. Főként a gyújtáskulcs. A műszerek mutatói ugráltak, az izzítás végét pedig onnan lehetett tudni, hogy a relé jól felismerhető poingggg hangot adott ki magából.

Egyszer elvittük fotózni, a Népstadion parkolójába. Épp elálltam egy kijárót az utolsó fotó kedvéért, majd mondta Sanyi, a fotós, hogy végeztünk. Oké, kuplung ki, indítózás. A kocsi megugrik. Mi a fene? Még jobban nyomom a pedált, csak megy. Hát, ez így nem lesz jó, de be nem indult, fokozatból kivenni nem lehetett, ott hagytuk hát az útban. Felhívtuk az importőrt, eljöttek a kulcsért, pár napig az a kijárat nem volt használható az Aleko miatt, míg el nem tréletrezték onnan. Hamarosan visszahozták a kocsit, állítólag kiugrott a kuplung kiemelővillája. Végül megcsináltuk az összehasonlító tesztet a Tata hasonló ívű járművével, majd felhívtuk az alekósokat, hogy vinnénk vissza a pickupot.

Mondták, hogy maradhat.


Forrás: Autó-Motor

Senki sem járt vele a szerkesztőségből, mert gyűlölték, állandóan nálam volt. Kezdtem megszeretni. A Ford motor a rövid váltóval őrült jól vitte az üres kocsit, száguldoztam vele, mint az állat. A futómű a terhelhetőség miatt kemény volt, főleg a hátsó, így egészen jókat lehettet vele kanyarodni, csak a harmatos féket kellett bekalkulálni a követési távolságba.

Igaz, a biztonsági öve állandóan beszorult, így a kereszteződésekben nem tudtam sosem szétnézni. A plafonon vicces pólóanyagból volt a kárpit, az ülések izzasztottak, a műanyagok sorjásak voltak, szervo nem volt. Még ma is ott van az orromban a fülke vegyiüzem-szaga, ha ránézek a képekre.


Forrás: Autó-Motor

Viszont a fűtés tökéletesen működött, még akkor is, ha nem akartam, és mivel nyár volt, nem akartam. Állandóan tökig leeresztett ablakkal jártam, de esőben, amikor erre nem volt mód, olyan volt a fülke, mint egy nedves szauna. Az üveg párásodása csak azért nem zavart, mert az ablaktörlő amúgy sem törölte le a vizet kívülről, szóval teljesen mindegy volt.

Aztán az egyik este beesett a kulcscsomó a kézifékkar résébe. A baj az volt, hogy a belső világítása mellett eleve azt sem láttam, hogy hova esett. Matattam az ülések alatt, találtam két újabb kulcscsomót, amit végigpróbáltam az összes kulcsnyílásba, de azok egy másik Aleko testüregeibe passzolhattak, ebbe nem. Persze a platón volt valami, otthagyni nem mertem, bezárni nem tudtam. Segítségem nem volt, meg szerszámom sem. Aztán szétégettem a kezemet az öngyújtóval, hogy lássak valamit. Már nem emlékszem hogyan, de 2-2,5 óra alatt valahogy kibányásztam a kulcsokat. Innetől gyűlöltem az Alekót.

Aztán vége lett a nyárnak, eladták az Autó-Motort, elköltözött a szerkesztőség, de még mindig ott volt az Aleko. Az új cégnél először azt hitték, ez is járt a laphoz. Végül hosszas könyörgés után visszafogadta az importőr.

Gazella

Nyilvánvaló, hogy a KGB fedőszervezete volt az a cég, amely a magyar haszongépjármű-piacot próbálta beteríteni a Gazella nevű borzadállyal a ’90-es évek második felében. Hogy miért? Mert már akkoriban sem volt az a hülye, aki megvett volna egy ilyet, a Volga közismerten benzinzabáló, 2,4-es motorjával. A Gazella-import kiváló álca volt egy iroda fenntartására, amiben szerintem ott ültek a kémek, néha lebeszéltek egy pár őrültet a vásárlásról és közben irányították az ügynökhálózatot. A Gazellák (ki volt az a barom, aki erre a behemótra kitalálta ezt a nevet?!) meg ott rohadtak az udvaron, igaz, olyan masszív volt az alváza, hogy a kémszervezet még pár száz évig simán elvegetált volna az első szállítmánnyal.

Hogy az egész ne legyen gyanús, adtak tesztautót az Autó-Motornak.


Forrás: Autó-Motor

A bevezetéskor elmondták, hogy azért hasonlít ennyire az akkori Ford Transithoz: mert már ők is számítógéppel terveznek, és a modern méretezési és aerodinamikai elvek szerint nekik is ezt köpte ki a gép. He?!

Persze csak messziről hasonlított, három liter 70 fokos Raszputyin vodka után. A fülkében volt egy irattartó, aminek a fedele annyira elállt a sarkainál, hogy ott simán berepülhetett volna egy bögöly. Szervo nem volt, meg fék se nagyon, csak masszív laprugó és hátsó híd, meg egy jó nagy plató.


Forrás: Autó-Motor

Tekintélyes üzemanyag-szponzorral a hátunk mögött még az sem jelentett gondot, hogy az első Gazellát télen kaptuk meg, jó sok időre. Szívatóval indult. Nagy hidegben tíz percig kellett melegíteni, hogy egyáltalán meg bírjon mozdulni, különben leállt. Amikor egyszer beütött egy mínusz 20 fokos reggel, a Nagy Lajos király útján akkora gőzfelhőt termelt, hogy nem látszott ki mögüle. Ilyenkor 25-öt evett, amúgy elég volt 16 liter is neki.

Mondjuk a jeges úton nem volt gond a kormányzással, csak száraz aszfalton. Irtó erő kellett hozzá, ami nem lett volna gond. Csakhogy a kormány a küllők tövénél sorjás volt. Az első komolyabb kormánybakapaszkodós manőver után lenéztem a kezemre, hogy mi a fenéért fáj? Látom, dől belőle a vér, ami kissé váratlanul ért, ismerek olyan embert, aki elájult volna. De télen nem volt különösebben ciki kesztyűben vezetni, legfeljebb azt hitték, rossz a fűtés. Pedig egyedül az volt jó benne.


Forrás: Autó-Motor

Szerintem a szavannák gyors kérődzője azért került képbe névadóként, mert a Gazella is ugrálva közlekedett, pláne üresen. A hajtáslánc lengései miatt azonban rángatózott is hosszában, és ez a hascsikarásos gazella-mozgás nem volt túl kellemes. Igaz, a 100 lóerős motorral egészen szép sebességet is elért, mentem vele legalább 110-zel, akkoriban még vakmerő voltam (már elévült). Csakhogy közben exponenciálisan nőtt a fogyasztása is. És az átkozott benzinzabáló rosszul mutatta az üzemanyag szintjét is, fél tankról gyakorlatilag 30 kilométer alatt zuhant a nullába.

Ezt meg is szívtam. A gazosok elkezdték szponzorálni Nagy Ferót – rafináltak ezek az orosz kémek nem? – gondoltuk, megnézzük, mire is használják ezt a furgont, illetve honnan van ennyi pénzük benzinre. Úgyis mindig volt cikk az Autó-Motorban egy híresség autós perverzióiról.

Feró valahol Mogyoród és Fót környékén lakott. Kimentünk hozzá Robival, a fotóssal, megcsináltuk az anyagot. Megállapítottam, hogy a Nemzet Csótányát csak a szerződésbontás mentheti meg a teljes elszegényedéstől, ha tényleg a Gazella a koncertbusz. Még elgázosítva is.


Forrás: Autó-Motor

Nem lehettünk messzebb 30 kilométernél Budapesttől, gondoltam, ha szűkösen is, de elég lesz a benzin a visszaútra, fél alatt mutatta picivel. A mai napig összeugrik a gyomrom abban a vasúti átjáróban, ahol kifogyott a benzin, Csomád és Fót között. Még jó, hogy Robi külön autóval jött, vettünk a fóti kúton öt liter benzint, az elég lehetett akár tíz kilométerre is.

Dodge Viper

Bár úgy tűnhet, hogy most elkanyarodunk végre a haszongépjárművektől, ki kell ábrándítsak mindenkit. Ez a Viper semmivel sem volt jobb a Gazellánál, műszakilag sem volt sokkal fejlettebb. Igaz, amikor kiderült, hogy odaadják az Autó-Motornak ezt a használt példányt, ezt még nem tudtam. Csak azt, hogy egyetlen hengere akkora, mint egy Maruti motorja – és tíz ilyenje van neki.


Forrás: Autó-Motor

Ranga László, néhai sokszoros ralibajnokunk sűrűn megfordult a szeriben, vele beszéltük meg, hogy eljön a tesztre a Rábaringre. Én vezettem le a Vipert Budapestről, de már eleve gyanús volt, hogy zipzzáras oldalablakai vannak, meg a karosszéria akrilkád-jellege is riasztó volt. Őszintén szólva semmivel sem volt jobb a belseje a Gazelláénál, az Aleko pedig simán überelte.

Mindenfelé figyelmeztető feliratok voltak a kocsim, hogy a karosszéria csak arra van, hogy az elemektől megvédjen, nem a balesetektől; a bukókeret csak dísz; meg vigyázzon az ember, nehogy megégesse a lábát a kipufogón. Mert ez amerikai kivitel volt, a küszöbénél pufogott ki és ordított. Ha egy méternél közelebb állt az ember, egy gázfröccs simán levitte a szőrt a lábszáráról.

Az odaút vicces momentuma az volt, hogy a kísérőautónk egy Nissan Serena volt, 1,6-os motorral és 140-es végsebességgel. A Viper ilyen tempónál még rángatott hatodikban, a rángatástól pedig kidobta a fokozatot, ami 140-nél még akkor sem volt kellemes, ha az cammogásnak tűnt. A motor viszont annyira ordított, hogy ötödikben pár perc után már zúgott a fejem. Városban a kettes fokozat volt sok a motornak, országúton a hármas. Egy idő után úgy közlekedtem, hogy elgyorsítottam, aztán üresben gurultam, és megvártam a Serenát, mert már nem bírtam a rángatózást.

A váltókarral folytatott küzdelem legalább elterelte a figyelmemet arról, hogy a lábaim balra néznek, mert ott vannak a pedálok, a felsőtestem pedig a kocsi jobb eleje felé, mert ilyen csálén áll a kormányoszlop. A fék nem fogott, a futómű iszonyatosan alattomos volt, lényegében a gázadás gondolatára kitört a kocsi segge, lehetőleg a másik irányba, mint amire számítottam. Mindezt úgy, hogy mindenhez bődületes erő kellett, a váltáshoz, a kuplunghoz és a kormányhoz is.


Forrás: Autó-Motor

Mire leértem, már nagyon gyűlöltem. Megfélemlítve értem le a pályára, nem érdekelt a 420 lóerő és a 660 newtonméter, alig mertem vele menni, pláne a Rábaring döntött kanyarjaiban. Ranga Laci is szarozta, de legalább nem félt tőle: a végére úgy pörgött vele az aszfalton egy helyben, mint a búgócsiga. Ha másra nem, legalább erre jó volt a Viper.

Daihatsu Sirion

Az első, de durva figyelmeztetés arra, hogy nem minden jó, ami japán. Őszintén szólva, amikor a Daihatsu ismét feltűnt Magyarországon, a Charade és az Applause jó híre után sokkoló volt ez a kis szörnyeteg, morgós, fütyülős, vibráló ezres motorral, elképesztően szűk utastérrel és döbbenetesen csapnivaló minőségével.
Forrás: Autópiac

Persze a nők aranyosnak látták, irigykedve nézték a Suzukijukból, én meg azon törtem a fejem, hogyan tudathatnám velük azt az infót, hogy ennek a zörgő szarládának az árából kettő Suzukit vagy egy Honda Civicet kap az ember. Csakhogy a Swift egy kézműipari remekmű ehhez képest, halk és takarékos motorral, mindamellett, hogy egy elnöki limuzin tágasságát is nyújtja.

Igazából azóta sem vezettem a fejlett világból ehhez fogható trágyadombot, leszámítva a Kia Pride-ot, ami legalább olcsó volt. Valamiért hihetetlenül fel tudja nyomni az agyamat, ha valamiért sok pénzt kérnek, és még ennyire rossz is, a Sirion pedig kinyomta a biztosítékot. A kiskocsi 3,15 millió volt akkor, amikor 4 millióért Mondeót lehetett venni!


Forrás: Autó Magazin

Akkoriban már a Motor-Presse kiadónál dolgoztam, aminek volt egy fura folyománya. Megesett, hogy az embernek két tesztet is meg kellet írnia ugyanarról a kocsiról, ami egy átlagosan semmilyen kocsinál valódi kihívás, pláne, hogy eltérő stílust vártak el. A Sirion esetében nem voltak gondjaim a dologgal, először az Autópiac – akkor még – kéthetilapba adtam le a tesztet, „Siriunk, vagy nevessünk?” volt a címe. Ezután következett az „Ár-érték iszony” az Autó Magazinban. Ez idő tájt volt még egy remek cikkünk a Teriosról, szerzőjét utána sokáig Hernádi Terioskiller Gézának szólítottuk. A Daihatsu képviselet lemondta 1/4 oldalas fekete-fehér hirdetését a lapjainkban, majd rövid agónia után megszűnt e remek járművek forgalmazása.

Lada 2110

Honéczy Barna volt akkoriban a fotósunk, a Hajógyári-szigeten volt az iroda. Egy kanyarodós képért nem mentünk soha messzire, a sziget hátsó részén megcsináltuk, ahogy ezzel a Ladával is.


Forrás: Autópiac

Ez első próbálkozás után mondtam Barnának, hogy tegyen fel valami nagyobb objektívet és menjen messzebb, mert nem tudom garantálni az épségét. Szerinte úgy nézett ki a kocsi a kanyarban, mint egy részeg ló, a négy kereke négyfelé állt. Egy ilyen fotózást azért nem úgy kell elképzelni, hogy kétszázzal jön a kocsi, az itt látható kép 20-25 km/óránál készült, harmincnál pedig már megindult a feneke. Sajnos pont az a kép nem került elő, amelyen jobban szemből látszik a Lada, de szerintem ez is visszaad valamennyit a futómű kvalitásaiból.


Forrás: Autó Magazin

Nagyjából olyan volt, mintha maguk a lengőkarok is gumiból készültek volna, lágy rugókkal, nem létező csillapítással. Rossz úton ez kellemesnek tűnik, de a Ladáé már túlzás volt. Ehhez még jött egy iszonyatos erővel járó váltó, alig fogó, ütő fék, a billegés.


Forrás: Autópiac

A 2110-es kivitele egyszerűen szánalmas volt. Valamilyen vetítőlencsés fényszórói voltak, csak épp fényt nem adtak, az elektromos ablakok nyikorogtak, a szellőzőventilátor búgott, mint az állat és az automata hőfokszabályzó csakis harminc fokot volt hajlandó befújni az utastérbe. A csomagtartó fedele viszont az utastérből nyílt, de olyan erővel csapódott fel, hogy igazából fegyverviselési engedélyhez kellett volna kötni, mert akit megcsap, az ott hal meg.


Forrás: Autópiac

A kettes út szerpentinjein egyszer valami régi BMW-s elkezdett púposkodni, megpróbált körbeautózni, de addigra kiismertem az orosz gép lelkivilágát és megszoktam, hogy akkor sem halok meg, ha az aszfaltot karcolja a kilincs. Szóval, bátor voltam, nem hagytam magamat a külső sávban. Igazából szegény fickó nagyon megijedhetett a mellette négy vinnyogó kerékkel feldőlni készülő 2110-estől. Megértem.

Érdekes, hogy ebben az autóban volt valami jó is: a motor. Egészen jól ment és nem fogyasztott sokat. Csak hát minek?

Trabant 601

Ő sem tesztautó volt. 1979-as volt eredetileg, de valami fiatalabb motor került bele, úgy 23 ezer kilométerrel. Eredetileg a sógornő-jelöltem tulajdona volt, aki állami támogatással felkatalizátorozta ezer forintért, de utána nem volt pénze, hogy levizsgáztassa. Sokáig tárolta, míg megvettem.

Előtte kipróbáltam. Kihoztuk a garázsból, gond nélkül beindult. Elmentem vele egy próbaútra, jól gyorsult, pikk-pakk kilencvennel mentem. Tök jó lesz, gondoltam, és visszafordultam. Nyomtam megint egy nagyot, vissza a házig. Befordultam a kapubejáróra, szerencsére már lépésben. Mert ekkor beesett a fék és úgy is maradt. A kapu fogott meg. Mi lett volna, ha kilencvennél…?

A gyilkos, ám környezetkímélő gép tréleren került fel Budapestre, megbeszéltük Hernádi Terioskiller Gézával, hogy lábra állítjuk. Kiderült, hogy az egyik hátsó lengőkar is kivan – konkrétan nem tartja semmi. Valahogy kievickéltem vele Dunakesziig kézifékkel, de a végére elment az egyik henger gyújtása is. A katalizátor ettől a vörösizzásig hevítette a padlólemezt, amin nem volt padlókárpit. Épp száradt, mert a tető rettenetesen beázott az esőcsatorna mentén. Így aztán jól meg is sütöttem a kezemet a padlóval.

Géza sokat segített, megcsináltuk a féket (csak az elsőket), a gyújtást, a futóművet és még pár apróságot. A többit Kőváry Barnáék – akkor még létező – szervizében intézték, a rohadó küszöböt kihegesztették, hátulra is csináltak féket és a Trabit levizsgáztatták.

De a bajok csak nem maradtak el, hiába volt jó a motor és pöpec a váltó. A fék csak elment, rossz alkatrészeket adtak el nekünk az autósboltban, a végén már csak a jobb első fogott, amivel viszont bámulatos jobbkanyarokat lehetett produkálni. Csak belerúgtam a fékbe, a jobb első kerék lecövekelt és a Trabi egy szemvillanás alatt elfordult körülötte. Nem mondom, a bal kanyarok már nem mentek ilyen gördülékenyen.

Aztán az akkori barátnőmmel egy hideg téli estén elvittük Cilikét, a macskát az állatorvoshoz. Volt valami bőrbaja, kapott rá kenőcsöt. A hazaúton úgy húsz méter után tört ki a másik hátsó lengőkar. Eleve hideg volt a kocsiban, kettővel másztunk hazáig, de addigra Cilikének a bőrbaja már másodlagos probléma volt a kezdődő tüdőgyuszkó mellett. A lengőkart a nyílt utcán cseréltük le Gézával és Csikóssal, mondjuk én voltam a kibic.

A gyújtáskapcsoló is behalt. Csere? Ugyan már, gomb! Bekötöttem relével egy mikrokapcsolót. Mivel egy liftből származott, a Trabi ezután a Stop feliratú, elegáns, négyzet alakú mikrokapcsoló érintésére indult.

További innovációként kicseréltem a fecskendős ablakmosót normálisra. Ehhez vettem egy Lada ablakmosó-szivattyút, bekötöttem a kézipumpa helyére és ez is kapott egy nyomógombot a műszerfalra. Amikor először kipróbáltam, azt hittem, a vízsugár benyomja az üveget az ölembe, olyan bivaly volt a ladás cucc. Annyi víz ment egy másodperc alatt kis a spricnin, hogy a Trabi tetejét, de még a csomagtérfedelét is megmosta.

A beázás viszont nem szűnt meg, ami a villamosított ablakmosóval súlyosbítva halaszthatatlan problémává vált. Végül bedurrant az agyam. Telenyomtam a tetőt az esőcsatorna mentén vagy két-három centi vastagon szaniter szilikonnal, annak ellenére, hogy Csikós szerint penészedni fog. Hehe, majd pont ez lesz a legnagyobb bajom! Ezután már nem kellett bekészíteni egy esőkabátot fixen az anyósülésen utazónak.

Ekkorra fogyott el a Trabika ideje. Utáltam is már, levizsgáztatni sem lehetett volna, eladtam egy trabantos barátomnak, alkatrésznek. Volt rajta négy remek Goodyear téli gumi, az is ért volna valamit, de ő is továbbadta. Asszem fűrészgép lett belőle. Megérdemelte. Meg is ölhetett volna, inkább én öltem meg őt. Jogos önvédelem.

Kia Opirus

Akkoriban még nem jöttek a rémisztő hírek a kínai autókoppintásokról, nem láttam még hasonlót és nem tudtam, hogy otthoni piacra a japánok is bármit lemásolnak. Ott valahogy tesznek erre a témára.

De ez engem annyira sokkolt, hogy először nem hittem a szememnek. Mit gondoltak, ki vesz tízmillióért E-Merci-klónt? Illetve, még csak nem is klónt. Kábé annyira volt ez Merci, mint amennyire a Tescóban kapható játékautók hasonlítanak az eredetire: addig mentek a formával, hogy még éppen ne kelljen jogdíjat fizetni utána. Oldalról pedig már egy béna Buick-Oldsmobile profilt kapott, még a nyolcvanas évekből, de az összkép annyira borzalmas volt, hogy a járókelők lefagytak, amikor meglátták. Ha megálltam valahol, szörnyülködve érdeklődtek, hogy mi ez. Mintha egy debilt vittem volna sétálni, mindenki próbált udvarias lenni, de azért érdekelte őket, hogy mi a baja ennek a kocsinak, hogy ily csúf.


Forrás: Autó Magazin

Egy idő után rászoktam, hogy két sarokkal távolabb állok meg, mint ahová indultam, úgy nem kell magyarázkodni. Viszont tény, hogy az autópályán lehúzódtak előle.

Amúgy egy egészen átlagos autó volt, komfortra berendezve, közepesen gatya futóművel, jó motorral és váltóval. Mégis hihetetlenül utáltam, pláne azután, hogy megtudtam: az Opirust Amerikában teljesen normális hűtőmaszkkal árulták. És olcsón. Gondolom, azóta már a Kiánál is rájöttek, hogy Európában nincs diszkontluxus, mert a két dolog üti egymást.

Mercedes Vaneo

Bizony, a németek sem maradnak ki. A Vaneo tényleg egy gyöngyszem volt 2002-ben hétmillióért, alapáron klíma nélkül. Amúgy olyan volt, mint egy dízel teherautó, csak hangosabb. Akinek kell egy kis támpont, kábé olyan szinten vibrált és kerregett, mint egy SDi- motoros Seat Inca/VW Caddy öt évvel korábbtól. A nemzetközi bemutatóján Lővei Gergő volt ott a Motor-Pressétől, és fel is tette a kérdést, hogy mikor jön a haszongépjármű kivitel, amire a gyáriak megsértődtek.


Forrás: Autópiac

Az elképesztő zajszinten kívül a Merci minősége is lohasztó volt, a slusszkulcs szétesett, zörgött a bele, nyöszörgött az egész padkára felállva, és még sorolhatnám. A gyújtáskapcsolót olyan helyre rakták, hogy az ember a burkolatoktól nem tudta elfordítani, a középkonzol burkolata pedig nem passzolt a mögötte lévő elemhez, és vágta az ember lábszárát. A cikk elején a bevezetésben arról írtam, hogy ezzel új vevőket céloz meg a Mercedes, ami szerencsés dolog, mert aki már ült Merciben, az nyilván nem vesz meg egy ilyen hulladékot. Még egy Vito után sem.


Forrás: Autópiac

Pedig amúgy nem volt rosszul kitalálva és rettentő tágas volt, germánosan precíz ülésvariálással, de olyan szinten éreztem büntetésnek, ha be kellett indítani, hogy azt nem tudom elmondani. Mondjuk méltó utódja a dízel B-osztály, de a Vaneóhoz képest a fasorban sincs – úgy tűnik, a zseniális szendvics-szerkezet nem igazán jó a dízelmotorral. De senki sem kényszerítette őket, hogy ilyet gyártsanak.

Ligier Ambra

Ezt a kis nyomorékot egy olyan társaság próbálta importálni, akik épp importálandó márka nélkül maradtak. Csakhogy akkoriban még nem létezett itthon semmiféle szabályzás ezekre az azóta mopedautónak hívott izékre. Tartottak egy sajtótájékoztatót, ott sopánkodtak, hogy ez miért számít autónak nálunk, majd megmondták az árát.

Próbáltunk nem hangosan röhögni.

Aztán a végén ki is lehetett próbálni. Benéztem az orrába, visszanézett rám a fűnyírómotor és a burkolatlan vario-váltó, de azt mondták, hogy nem árt neki a víz. Egyébként az utastere egész jól nézett ki, legalábbis a Peugeot 106-osból átvett részegységei, de a kocsi drágább is volt a Peugeotnál. Ami 45-ös végsebességgel, hogy is mondjam, kissé túlzó.

A bátrabbak mentek vele a parkolóban, de még ott, forgalom nélkül is elég riasztó volt a sebessége. Egyre vidámabbak voltunk, a házigazdákra való tekintettel mindenki próbálta nem szarozni a helyváltoztató készüléket, ezért ha bárki bármit mondott a másiknak, az röhögött, még ha nem is volt poén. Ezért ilyen vidám a képen Dömsödi Gábor is. Meg azért, mert még nem próbált fékezni vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr511327132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2009.08.23. 00:29:55

@Il mio nome è Nessuno:
"National Engine" az iráni small block :)
Ez azért elég súlyos, azt hiszem az embargó a világot is védi ettől a csodától. Teljesen saját ez a Volgába oltott Fiat Albea seggű kocka Accord? Vagy mi?

Valójában az a baj, hogy ezt a VIP Sarir limót kevés dolog übereli, talán csak a stretch-limo Hummer:
www.ikco.com/products/Gallery/sarir/data/images/larg/wallpaper/car05.jpg

Viszont látókörben van az egyetlen hazai papíros Tofas Dogan, na az már azért magázódós :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 01:52:31

@ommm: Peugeot 405 az alap, az 1.8-as XU7JP motor is onnan származik, a motorvezérlés meg Sagem az adatlap szerint, szóval van egy kis francia háttér. Viszont az EF7-motor saját fejlesztés. Allítólag. Meg külsôleg-belsôleg is átvariálták, a 405 csak nyomokban fedezhetô fel rajta.

Az LX-be lehet kérni kihangosítót, behajtható tükröt és hûtôt, ez arrafelé valszeg ûrtechnikának számít, tekintve, hogy csak 2005 óta gyártanak ABS-es, elektromos ablakemelôs autót.

Szudán még nem tart itt, ôk a Paykan gyártósorát vásárolták meg:
www.edmunds.com/insideline/do/News/articleId=117047

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.23. 02:20:36

@Il mio nome è Nessuno:


hmmm, ebbe ne menjunk bele

a huszadik szazadban bekovetkezett hihetetlen innovacioban elen jartak a magyar tudosok.

kornyezo orszagokbol mondanal valakit? tesla nagy kaliber volt, de nem ismerek sem szerb, sem roman, sem mas tudost aki szamitana.

keress ki a wikipedian vagy a google ben par kelet europai nobel dijast.

amugy amit te hangoztatsz az ma nagy divat, valahogy meg kell torni a magyarsagot.

Ciri 2009.08.23. 06:33:10

Napok óta semmi friss nincs a TC-n. :(

Próbáltam nézegetni a Külsőséget és a konkurens oldalakat is de azok borzalmasan szarok,egyetlen olvasásra méltó sincs közöttük, tehát marad a TC. :)))

(nem lebaszás volt, csak megjegyeztem :D)

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 08:08:32

@lacza87: Miért megy az ember külföldre, nem éppen a szakmájába? Hát egyrészt nyelvtanulás végett, másrészt mert könnyebb "helyzetbe kerülni" pár év külföldi munkavállalás után, mint semmi felkészültséggel beleugrani a mélyvízbe (ld. korábbi topikok Londoni munkavállalóit, akiknek hónapok teltek el, mire olyan szinten beszélték az angolt, hogy komolyabb beosztást betölthettek)

Ja, és dőre fejjel nem maradtam kint:-(

(ezzel kelek, ezzel fexem... "hittem szép szavadnak...", hazajöttem)

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 08:18:14

@Il mio nome è Nessuno: Nem tudom a "nettó faszságomat" objektív módon bizonyítani, de amíg nem habzik a szád a szappantól, nem is látom értelmét...

Tegyük fel, hogy más kérdezte meg: természetesen nincs teljesen híján No a szellemi tőkének, de bizonyos "ideológiai okokból" majd a háborús vereség miatt elvesztette azt, volt aki magától menekült, volt akit a győztesek vittek.

A maradék tervez és alkot, lehet látni hogy milyen eredménnyel. Én nem akarok márkák szapulásába belemenni, mert az csak újabb háborút szül, de azt pl. bátran felvállalom, hogy a BMW motorkerékpár-gyártó részlegénél NINCS SEMMI, amivel kapcsolatban a mellüket döngethetnék, ennek ellenére egy alig-alig használható mkp annyiba kerül, mint egy japán vagy olasz hihgtech motor.

A következő kérdésedre pedig - ha nem tudod megállni hogy ne tapló módon fogalmazd meg - már ne várj választ...

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.23. 08:37:24

@Ciri: bakker, pedig leb@szhattad volna oket :D

itt a TC n a belsoseg kommentjei a jok, meg a csikos ha ir, a tobbi fizetett hirdetes nekem.

a videok amit csinalnak --- pfff, hat eloszor is nem kene karomkodni benne, meg MONDANI is kene valamit ( pl: 5.2 liter szaz kilometerre, na az jo :DDD - majd beszartam rajta, kozhely )

a baj az hogy nincs jobb autos oldal, es ez a magyar autos ujsagiras szegyene.

persze, lehet mondani kis piac vagyunk, az autogyarak marketing osztalyain nem a magyar szakirok ( es most veletlenul megdicsertem egy csomo vasarnapi autos-firkaszt is veletlenul ! ) kegyeit keresik, de akkor is, legalabb erolkodni kene. most divat hogy uj tema helyett mindenki ir 10 autorol es veritekezve meg magyarazza miert.

na! ( es most az asztalra csaptam !!! )

tessek dolgozni, vagy menjetek kapalni/kaszalni ne vegyetek el a lehetoseget lehetseges tehetseges fiataloktol!!! a kutya mindenit!!!

gondolom most bejegyzesem utan osszerezzent mindegyik, atgondoljak szakmai multjukat - ha van esetleg valamelyiknek - es nekiallnak dolgozni :DDDDD :DDDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.23. 08:44:44

@Unter Bahn: bmw motor reszleg apropojara;

ezen most elgondolkodtam, azert a piac azt mutatja hogy ertekallo motorok a bmwk, es ugy hallottam megbizhatoak is. minden esetre nagy muszaki ujdonsagokat tenyleg nem vezettek be, legalabb is nekem nem jut eszembe most.

a nemetek amugy sem a rengetek eszukrol es logikajukrol, hanem precizitasukrol hiresek - de lehet ez csak sztereotipia.

4 eve jartam hamburgban, mindenesetre gondolkodoba estem hogy torokorszagban szalltam e le vagy eszek nemetorszagban - rengeteg torok mindenhol, mecsetek, torok feliratok az utcan, meglepodtem hogy ENNYIRE torokos a varos. musztafaek meg biztos nem emelik a nemet precizitas fenyet :D

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 09:08:41

@visszakettopadlogaz: Hát igen, szerintem a hiba ott van, hogy kreativitást sokan keverik a precizitással, ami viszont valóban "közismerten" német erény...

A sok külföldi (főleg török) meg azért van ott, mert ezek a precíz németek akármilyen munkát nem hajlandók elvállalni... tetszik vagy sem, de én azt tapasztaltam, hogy még mindig él a többségben az "übermensch" felfogás...

Apropó: mondtam már, hogy krampácsoltam a DB-nél is és a legkisebb beosztású német a munkavezető volt? De ő legalább nem nézett le minket, csak szerszámot nem volt hajlandó a kezébe venni, még akkor se, ha látta hogy megszakadunk a sínszállal...

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 09:36:10

@visszakettopadlogaz: "...a piac azt mutatja hogy ertekallo motorok a bmwk, es ugy hallottam megbizhatoak is..."

Való igaz, a boxer-sorozat egyedisége mellett megbízható, persze ha lehet, ne dőljön fel az a motor illetve ne akarjon kanyarvadász lenni... Sokat javít a megbízhatóságon az 1100 ccm-hez tartozó 92 LE is a mai anyagismeretek birtokában, más mkp gyártónál ennyi ccm-hez kb. dupla LE tartozik szériában, igaz az élettartama lényegesen kisebb, hiszen pikk-pakk össze szokták törni rövid időn belül:-(((

Amúgy hasonló elrendezést (hosszában álló főtengely) elég kevés márka alkalmaz (pl. Moto Guzzi) a kellemetlen mellékhatások miatt és nemigen veri az eget az eladási csúcs, gyakorlatilag a márkabarátok tartják fenn a gyártást.

Sokat dobott a BMW motorpiacán az F650 tipus megjelenése is, amelyik a nehézkes boxermotoros endúrókat váltotta ki, sajnos a blokk nem német, hanem osztrák...

rotring 2009.08.23. 09:43:46

Az Oltcit-et kihagytad!

khaleeji 2009.08.23. 11:21:48

Mikor Indiában éltem, egy Hindustan Ambassador tipusú fehér autót kaptam a cégtől, sofőrrel.Először azt hittem, hogy egy 60 éves veterán, nem akartam elhinni, hogy csak 2 éves volt 2008-ban.
Az autót a világháború előtti Morris Oxford licence alapján gyártják Kolkatában ,mind a mai napig változatlan formában és műszaki tartalommal.
No klíma (45 fok árnyékban), bowdenes dobfék, léghűtés,karburátor,no szervófék/kormány stb.
De legalább ment!

Egy ilyen ára újonnan 100 ezer rúpia, azaz kb 400 ezer Ft volt , kár, hogy nem lehetne nálunk forgalomba helyezni(nincs katalizátor sem), szivesen behoztam volna egyetr, olyan jól nézett ki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.23. 12:53:58

@binrashid:
szerintem az inkább a 50 es 60 as évek morris a lehetett.

UltimateUbul_ 2009.08.23. 13:00:06

@Unter Bahn:
Elég ezt összefoglalva annyit mondani, hogy egy szar tetű alja népség, jobb lenne ha kitakarodnának Európából mondjuk belegyalogolhatnának a Mariana-árokba akár és átadnák a felszabaduló helyet az arra érdemesnek. Tul képpen a legegyszerűbb autók között se volt olyan amit arra méltó szinten összehoztak volna, a Bogár pl ékegyszerű kocsi volt, kínszenvedés azon bármit félretervezni, de ezeknek mégis sikerült, akkor szimplán fordítva teszik be a segédszerveket a motortérbe, hogy amit kéne azt érd el a legnehezebben. A Mercit pedig az oda felvett emberanyag nagyon magas kiszűrésének és tökéletes átnevelésének köszönhetően jutott oda ahol van, ott a tervezési alaposság a gépek iránti alázattal vegyül, és erre jön még egy adag külföldi gógyi ráadásként. Pl Barényi esze nélkül jóval hátrébb lennének ezek is. A többi márkájuk mind felejtős, felesleges piaci akadály a kisebb tehetséges emberek előtt.

UltimateUbul_ 2009.08.23. 13:13:18

@LipicaiCukorgyáros:
Na a Trabant 601 a kevés kivételek egyike melyet a maga szintjén egészen jóra sikerült összehozniuk, az azzal az ékegyszerűségével tényleg olyan amiben szinte alig basztak el valamit. Talán a tankot tehették volna hátra is és egy motorból kihajtott AC-vel szívatni, de akkor meg mindjárt ugrott az ejtőtartály és az AC beszarhat, membrán kilukadhat, szóval az amire tervezték arra hibátlan konstrukció. És 90-nel is oda lehet érni mindenhova.

UltimateUbul_ 2009.08.23. 13:25:44

@megint:
"de azért japán imádók ne feledkezzetek meg a Berlin-Róma-Tokio vonalról, és arról, hogy a japánok nem tartották embernek az amerikaiakat"
Még jó hogy! Miért, tán azok? :D

E36M3 2009.08.23. 13:37:29

Több eszük van mint neked kis majmocskám. Ezt a kijelentésedet meg valahol New York közepén hangoztasd és akkor megtudod.:) Te szánalmas csicska.

E36M3 2009.08.23. 13:38:59

Kis nyomorék Győzike féle,ahogy más is írta.

UltimateUbul_ 2009.08.23. 13:51:46

@Unter Bahn:
mert természetesen a motorkerékpár gyártást is a japánok vitték tökélyre, ha reális áron egy végletekig megbízható és használatcentrikus gép kell akkor csakis japán. Úgy általában mindenből. Még nőkből is, LOL
@E36M3:
Mi van csórikám, még mindig nem sikerült felépülni a traumából, hogy beletapostam az impotens lelkivilágodba. :D:D

UltimateUbul_ 2009.08.23. 13:54:04

@E36M3:
Valszeg túl sokat nézegeted a győzikét, mert nekem nem ugrik be hogy kicsoda, de ez érthető, aki faji rokonságban áll vele, az szokta nézni...

UltimateUbul_ 2009.08.23. 13:55:38

Jahh és a béjjemvé egy fos, mondtam már?! XD De itt szerencsére Lexusra még futja, még ha 12 éves is, ennek azért örülök. ;)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 16:51:21

@Unter Bahn: "Nem tudom a "nettó faszságomat" objektív módon bizonyítani, de amíg nem habzik a szád a szappantól, nem is látom értelmét..."

Én viszont bizonyítani tudom a faszságaid ellenkezôjét: ezen a kis vidéki fôiskolán fogta magát 60 diák, és csináltak egy X5bôl egy közúti használatra alkalmas hibridet:
www.fh-landshut.de/pressestelle/news/roll-out-hybrid-bmw-x5/

Tudnál mutatni néhány hasonló projektet, magyar fôiskolákról? Ôszintén, mi a fasznak szakértesz, ha még a büdös életben nem láttál egyetlen német oktatási intézményt sem belülrôl?

Az a faszságod, hogy nélküled ne tudnának a német gyárak összerakni egy pedálos moszkvicsot se, szintén könnyen cáfolható: felpattansz a buszra, hazahúzol, aztán meglátjuk összeomlik-e a gyártás.

"természetesen nincs teljesen híján No a szellemi tőkének, de bizonyos "ideológiai okokból" majd a háborús vereség miatt elvesztette azt, volt aki magától menekült, volt akit a győztesek vittek."

Ez szintén egy nettó faszság. Szerinted mi a tökömet csináltak a német egyetemek és fôiskolák az elmúlt 60 évben? Hol találták fel az MP3at (Fraunhofer), a CANt (Bosch), a MOSTot (Daimler)? Ki szerelt szerinted elôször mûholdas navigációs rendszert az autóiba? Ki a világ elsô számú exportôre, hol vásárol be a fél bolygó, ha gépgyártásról van szó? Te valami kibaszott álomvilágban élsz.

Sutty 2009.08.23. 16:53:35

bevallom őszintén, kedvelem a bmw-t - ha nem az én tulajdonomban van. általánosítani nem fogok, de abban biztos vagyok hogy azért választottam más autómárkát (d5) mert kényelemben, technikai tudásban, MEGBÍZHATÓSÁGBAN, image-ben és árban is jobbat kínált, feleannyi nem jön szembe velem az úton mint bmw , a rendőrök sem cseszegetnek minden utcasarkon az előítéletek miatt, amelyek - valljuk be, - statisztikai alapok nélkül nem így alakultak volna..

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 16:58:25

Az eredeti 3 literes motort persze kivették, ez ment be helyette (1.4es dízel), mert csak áramot fejlesztenek vele:
www.hatz-diesel.com/index.php?id=118&L=cvpjfbkx

Sutty 2009.08.23. 16:59:52

van jópár sutyerák magyarországon, akiknek köszönhető a "tahó bmw-s" image, majd általánosítás kialakulása. 3 hete láttam egy hatalmas karambolt egy piros lámpánál. régi 520-as bömbi slisszolt át a piroson és takart telibe két hetvenévest a suzukijukban. Szerencsére komolyabb sérülés nem történt, de a sztereotípia ott, a szemem láttán kelt életre! a bömbiből egy hatalmas kopasz paraszt ugrott ki és kezdte verni a ronggyá törött suzuki szélvédőjét, hogy "szálljatok ki szétbszom a fejeteket, nem adtatok elsőbbséget!" - igen, nem adtak a piroson áthaladónak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 17:02:59

@Sutty: "azért választottam más autómárkát (d5) mert kényelemben, technikai tudásban, MEGBÍZHATÓSÁGBAN, image-ben és árban is jobbat kínált"

Ha az XC90 D5-re gondolsz, akkor ezzel a véleménnyel meglehetôsen egyedül vagy, mert ha olyan frankó autókat gyártanának, most nem vakargatná a Ford a fejét, hogy kire sózza rá a Volvót.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 17:56:30

@Il mio nome è Nessuno: Neked ilyenkor erekciód van, amikor egy ip-cím mögé bújva fröcsögsz vadidegen emberekre, akikről semmit nem tudsz???

Miért jelenik meg minden TC blogon egy-egy mocskos szájú "észosztó", aki maga a tökély, mindegy hogy a német japán vagy bármilyen nemzet technikáját védve teszi, de olyan vehemenciával, hogy félek a következő lépése az lesz, hogy dühében összeveri a saját klaviatúráját???

Higgadj le: azokat a magaslatokat ahol most tartanak, nélkülem érték el... mint írtam, voltam olyan meggondolatlan és nem maradtam ott. Sőt: német egyetemet illetve főiskolát (meg magyart) is láttam belülről is, még csak nem is turistaként. Ennek ellenére nem gondolom hogy én fingom a passzátszelet, sőt még azt sem állítottam sosem, hogy olyannyira király csávó vagyok, hogy csakis az nyalhatja ki, akinek megengedem. Ezt Te hiszed magadról:-)))

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 18:07:11

@UltimateUbul_: Én nem mondanám azt, hogy nem alkottak nagyszerű dolgokat és mások nélkül sehol sem lennének... ez azért túlzás.

De az idegen elképzelések beengedése és megvitatása még egyik gyárnak sem vált kárára és ahhoz hogy egy propeller, 4 karika vagy egy 'volks-wagen' másfélszeres árat kérhessen a valós technikai tartalomhoz/értékhez képest, elég sok nagy márkának kellett a süllyesztőbe mennie - igaz ez szinte mindenhol megtörtént.

Van az a vicc a pokolról és mennyországról, ahol nem mindegy, hogy mely nemzet milyen feladatot lát el... szvsz ez nem is annyira vicc, már ami a németeket érinti... (ha jól emlékszem, ők maguk a 'szervezők')

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.23. 19:12:31

@Il mio nome è Nessuno: lassan irassa erosodott bennem a dolog: te nagyon elfogult vagy.

legutobbi tema: x5 bol hibrid.

- szerinted magyarorszagon lenne penz egyaltalan arra egy videki tanintezmenyben hogy vegyenek egy legolcsobb x5-ost egyaltalan?? csak ugy, atalakitani? nincs semmire penz ( hogy miert az mas kerdes, mondjuk lehetne )
mondjuk ez ugy nezne ki hogy : gazdasagi igazgato bacsi, vegyen nekunk egy bmw x5-ost, at akarjuk alakitani!!! a valasz kb igy nezne ki> @@@#$%^%$$##, majd ha kifizettuk a futest meg a fizeteseket, addig meg ne fuvezzetek ennyit, hulyeseget beszeltek!!!

:DDDD, bar ezen sirni kene.

- nem is magyarazom, felesleges.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.23. 19:16:50

@Il mio nome è Nessuno:

:DD olvastam tovabb a commentedet: te az mp3 meg az autos navit mutatod peldanak ? :DDDDD azok szerinted egy fajsuly a modern szamitogep elve, a c - vitamin ( tulajdonkeppen a modern felhasznaloi kemiat is irhattam volna ) vagy a sorozat gyartas ( ahol a lenyeg hogy a munkasnak nem kell hosszu kepzes, magyarul galambos ur a betanitott munkast is talalta fel )

hat ezek hirtelen nem olyan hordereju talalmanyok mint egy tomoritesi eljaras feltalalasa :DDDDD mp3, ami megrengette a vilagot :DDD

na, ok, te elfogult vagy, nem reagalok neked tobbet, csak az idomet jatszom el es idegesitesz is.

semmi harag! :)

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 19:43:00

@visszakettopadlogaz: Azért kihagyott olyan ziccereket, mint Einstein (most ne menjünk bele h zsidó meg amerikai, Németországban alkotott kezdetben), a minap előkerült Werner von Braun (szintén Amerikában később), Diesel-Otto-Maybach-Benz hamár autós oldalon vagyunk. Vagy említhetjük a reformáció révén az egész Európai szellemi életet felrázó Luther Mártont. Írók, filozófusok stb. A németek igenis előkelő helyen vannak a szellemi életben.
Az elfogultságot viszont nem vitatom.:)

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 19:43:51

@visszakettopadlogaz: Van egy Dr. Szász András nevű fizikus, aki mit ad Isten: kitalált egy készüléket a rákos betegek hipertermiás kezelésére (pedig nem is orvos, szakmai 'lefitymálását' ezért meghagyom másnak).

Mivel itthon nem kellett senkinek (részleteket nem ismerek hogy miért), végül Svájcból vett az ország egyet (kettőt?) és most lehet rá sorszámot váltani.

Kérdem én: ebben a relációban az mp3 nagyobb találmány-e, illetve akkor most a magyarok-e az okosak vagy a svájciak?

(Igen, észrevettem... magas labdát dobtam fel: egy magyar okos volt, de általánosságban és jelen esetben a magyarok egyébként abszolút hülyék voltak:-(((

Adamantit 2009.08.23. 19:45:13

@Il mio nome è Nessuno: Ez mondjuk nem valami jó érvelés, elvégre is ha olyan reménytelen szar lenne a Volvo, akkor meg se próbálnák elpasszolni, hiszen senki nem adna érte pénzt. (a Fordnak meg nyilván pénz kéne)

Ilyen logika alapján mondhatnánk, hogy a Bugatti baromi sok veszteséget termel a Veyronnal, ha nem lenne pénze a VW-nek máshonnan, akkor a Bugattit is el kéne adni/megszüntetni, tehát a Bugatti nem gyárt jó autókat, ezért a Veyron egy fostalicska.

Ez meg így egy kicsit sántít.

Lényegében annyit akartam mondani, hogy egy adott típus nem lesz attól jó/rossz, hogy mennyire sikeres a cég ami mögötte áll.

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 19:49:49

@UltimateUbul_: "Elég ezt összefoglalva annyit mondani, hogy egy szar tetű alja népség, jobb lenne ha kitakarodnának Európából mondjuk belegyalogolhatnának a Mariana-árokba akár és átadnák a felszabaduló helyet az arra érdemesnek."
Most azontúl, hogy szerintem általánosító (nem mondom h a németek az aranyemberek, van igazság a bírálóiknál!) és elég beteg ez a kijelentés, legalább a saját érdekeid vedd figyelembe kicsikét. Németországban bekövetkező bármilyen súlyos probléma, Magyarországon (is) azonnali bukáshoz vezetne. Lehet őket utálni, de gazdaságilag iszonyatosan függünk tőlük (is).

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 19:56:37

@lacza87: Mivel ma már többször is "fasznak" találtattak, nyugodtan megkockáztatom, hogy Rudolf Diesel fhanszia volt, egy irattöredék alapján pedig Maybach kevéssel, de lekéste az igazi világhírt: "A szabadalmi irodalomból ismert például, hogy Bánki Donát és Csonka János csak egy fél évvel előzték meg Maybach német mérnököt a porlasztó kifejlesztésében és szabadalmaztatásában, ezért az ő nevűk maradt fenn feltalálóként az irodalomban és a köztudatban is".

Természetesen csupán pontosításként írtam a fentieket, az ember feje nem winyó, hogy minden benne legyen és mindent tudjon.

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 20:07:00

@Adamantit: Igen ám, de a Volvo egy tömeggyártó, ahol az a lényeg, hogy a lehető legtöbben megvegyék a kínálatban szereplő modelleket. Versenyképesnek kellene lenni a tömegyártók között, ez azonban, sok ok miatt(amiből a legnagyobb a Ford politikája), nem sikerül. Tehát nem gyárt a piacon kelendő - leegyszerűsítve "elég jó" - autókat
Ellenben a Veyron egy überluxus-sportautó, a VW eleve úgy vállalta be, hogy tudta veszteséges lesz, de presztízsnövelési okokból, mégis úgy döntöttek, hogy szükség van rá.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 20:10:45

@Adamantit: "...ha olyan reménytelen szar lenne a Volvo, akkor meg se próbálnák elpasszolni..."

Márpedig az XC90 (meg az összes többi Volvo) igenis reménytelenül szar... főleg olyannak, akinek a szemüvegébe az egyik lencse az X5-ből, a másik a Q7-ből származik:-)))

A Ford szarban van, ez tény...

Az átlagember is úgy van vele, hogy ilyenkor megpróbál eladni valamit, hogy pénzhez jusson és időt nyerjen.

Te ilyenkor mit adnál el? A szart, vagy amiért pénzt is adnak és tényleg gyorsan eladható? Mert szerintem itt erről van szó: a Ford egyetlen értéke a Volvo, már csak az a kérdés, hogy ki hajlandó érte többet fizetni...

A GM ugye már megoldotta a kérdést: miután ledegradálta a Saab-ot, presztízsből visszavásároltatta a svédekkel. Meglátjuk, hogy a Ford "mennyire jó zsidó"... (bocs a hasonlatért)... az viszont tény, hogy mindkét amerikai gyárnak csak pénze volt, tehetsége nem és mindkét svédnek idő kell majd (és pénz) ahhoz hogy az eredeti helyére kerüljön vissza.

A Ford egyvalamire volt jó: elhitette az emberekkel, hogy mindenkinek lehet Volvoja (S/V40) és az ugyanolyan presztizsautó, mint a többi Volvo... pedig hol van már az:-(((

ommm 2009.08.23. 20:14:23

@Il mio nome è Nessuno: Bakker, ez már perverzitás a javából :)

ommm 2009.08.23. 20:16:18

@visszakettopadlogaz: Ha vannak, jöjjenek, írjanak és lesz helyük.

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 20:18:20

@Unter Bahn: Diesel nem volt francia, egyértelműen német. Párizsban született, de a szülei poroszok voltak felsőfokú tanulmányait Németországban végezte, Berlinben alkotta meg az öngyulladású motort. Ha már nagyon kukacoskodni akarunk, mondjuk h világpolgár volt: felnőtt korában is dolgozott Párizsban, tanított Amerikában is, nem akarta, hogy a találmányát kizárólag Németország használja, stb.

ommm 2009.08.23. 20:21:23

Ja, uraim, kicsit finomabban anyázzunk, nem kell itt mindjárt népeket irtani és pártokat emlegetni. Kösz.

Adamantit 2009.08.23. 20:22:48

@lacza87: Nyilván ez egy eléggé sarkított példa volt, igazából ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy egy cég anyagi helyzete nem feltétlen áll összhangban az általa gyártott termékek jóságával, bár nyilván nem független egymástól a kettő.

De Unter Bahn leírta nagyjából azt amire gondoltam.

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 20:33:39

@Adamantit: "igazából ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy egy cég anyagi helyzete nem feltétlen áll összhangban az általa gyártott termékek jóságával, bár nyilván nem független egymástól a kettő."
Szerintem hosszútávon alapvetően a termék minősége határozza meg a cég bevételeit, és így az anyagi helyzetét. Lehet jót nem gazdaságosan gyártani, ez igaz, de hosszútávon az a cég eltűnik a süllyesztőben. Abban is igazatok van, hogy a Ford, mint konszern "kihasználja" a Volvot.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 20:34:15

@lacza87: Nem poroszok voltak a szülei, hanem bajorok. Apja augsburgi, anyja nürnbergi. Tanulmányait Augsburgban és Münchenben végezte.


Azt viszont tudod, hogy Gustave Eiffel honnan kölcsönözte a családnevét?
de.wikipedia.org/wiki/Eifel

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 20:34:37

@lacza87: Ok, legyen 'német' ő is, ezen már tényleg ne vesszünk össze:-)))

De akkor Teller Ede meg Einstein is legyen 'amerikai':-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 20:38:50

@lacza87: "Szerintem hosszútávon alapvetően a termék minősége határozza meg a cég bevételeit, és így az anyagi helyzetét."

Így van. Illetve a használt cuccok értékállóságán is le lehet mérni a minôséget. A szabad piac a legjobb indikátor, mert az emberek nem hülyék, és nem fizetnek irreális összegeket, fos minôségért.

E36M3 2009.08.23. 20:51:05

A Ford egy nagyon erős és jó autógyártó. Érdekes akkor a Lincoln-t Mercury-t miért nem akarja eladni? A Volvo az egy fos és semmi bevételt nem teremt nekik. Sokan fikázzák ,hogy jujj milyen helyzetbe van. Megmodnom jó helyzetben van a többihez képest és ők szinte az egyedüliek akik ebben a válságban nem kérnek állami támogatást ami egy nagy dolog ilyen helyzetben.

dennisthemenace 2009.08.23. 20:59:37

@ommm: Nem a fenet.Ez itt Magyarorszag,es a magyaroke!Megertetted? Magyar ember azt anyaz,akit akar! Gyanus vagy,biztosan egy nemzetarulo,idegenszivu szolgalelek vagy,aki moderalja a tisztaszivu,tuzes leku magyarokat,mi?! A mindensegit!..:DDD

ommm 2009.08.23. 21:00:36

@dennisthemenace: Hűha! :) Elkussolok gyorsan, meg ne bélyegezzenek :)

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 21:00:49

@Unter Bahn: Einstein-nél oda is írtam, de megjegyezném, hogy a fényelektromos hatás, amiért végül a Nobel-díját kapta leírása 1905-ben történt, és 1921-ben a díj odaítélésekor még Németországban élsz. De érdekes a téma, amit feszegetsz, h mennyire számít a származás, illetve mennyire, hogy végül hol érte el a "delikvens" a kiváló eredményeit...
@Il mio nome è Nessuno: Igen bajorok voltak, bocsánat.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 21:17:55

@lacza87: Elnézést, már csak gonoszkodtam... sorry:-)

Azonban miközben éppen szégyelleni kezdtem magamat, eszembe jutott, hogy azért folytak olyan kutatások, amelyek a rassz, a származás és egyéb származási szempontok alapján különféle jó vagy rossz képességeket próbáltak tudományos alapokra helyezni.

Legutóbb pl. talán a nigériai futókról írták - gondolom a "brit tudósok" - hogy azért jobbak, mert a szervezetük jobban képes hasznosítani a zokszigént...

Miért ne lehetne annak a szerencsétlennek - nem jut eszembe a neve - igaza, aki szerint a jappánok meg a magyarok DNS-ében valami duplacsavar van:-D

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 21:22:35

@Unter Bahn: Figyi minden sztereotípiának van alapja:)
Bonyolult kérdések ezek, orvostudomány, agykutatás, pszichológia, szociológia stb csupa olyan dolog amihez nem értek, azért, ha nem haragszol ebben nem nyilatkoznék...

Unter Bahn (törölt) 2009.08.23. 21:27:50

@lacza87: Ugyan! A főnökömtől lestem el, hogy vitatkozni igazán csak olyan kérdésben lehet és érdemes, amiben szakmai ismeretek nem zavarnak:-)))

Egyébként csak unalmas egyetértés lenne:-D

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 21:29:53

@Il mio nome è Nessuno: Ja Eiffelest is köszi!!
((( Értettem a lényeget, de angol, francia jobban megy.)))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 21:42:46

@Unter Bahn: "Azonban miközben éppen szégyelleni kezdtem magamat, eszembe jutott, hogy azért folytak olyan kutatások, amelyek a rassz, a származás és egyéb származási szempontok alapján különféle jó vagy rossz képességeket próbáltak tudományos alapokra helyezni."

Én viszont kifejezetten örülök neki, hogy végetért az a korszak, amikor a kraniometriát rasszista célokra használták, és hogy az ebben hívô idióták a gépészmérnöki diploma ellenére sem viszik a gyártósornál feljebb.

Ratnet 2009.08.23. 21:55:57

@visszakettopadlogaz: "kornyezo orszagokbol mondanal valakit? tesla nagy kaliber volt, de nem ismerek sem szerb, sem roman, sem mas tudost aki szamitana."

Dehogynem. Írtad is: Tesla.:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 22:04:41

@ommm: Olyat nem lehetne, hogy a jövôben az összes ilyen offtopik faszságot kimoderáljátok? Autókról szeretnék itt olvasni, ha lehet, és a faszom tele van vele, hogy szinte minden alkalommal eljutunk valami szájbabaszott fajelméletig, vagy politikai/történelmi vitáig. Kezd baszottul unalmas lenni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 22:10:42

@visszakettopadlogaz: És mivel te nem tudsz róluk, nyilván nem is léteznek:
en.wikipedia.org/wiki/Category:Romanian_scientists

"amugy amit te hangoztatsz az ma nagy divat, valahogy meg kell torni a magyarsagot."

Tôlem nyugodtan vitatkozz a tényekkel, és ismételgesd szorgosan azt a faszságot, hogy téged így akarnak megtörni. Ettôl nyilván jobb lesz, és megtanulod reálisan értékelni a helyzetedet. Holott minössze arról van szó, hogy a 19 megyényi tudáshoz 64 vármegyényi arc társul. Mire, bélám, mire?

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 22:47:29

@Il mio nome è Nessuno: "Olyat nem lehetne, hogy a jövôben az összes ilyen offtopik faszságot kimoderáljátok? " Szerinted ki fogják? Ebből élnek és annyira nem is szarul. Üzletileg egyelőre mindegy csak komment legyen. Mondjuk egy idő után biztos visszaüt és még többen elfordulnak emiatt tőlük.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.23. 23:27:42

@lacza87: Én titkon bízom benne, hogy egy ilyen sztori is sok kattintást vonzana:
www.auto-illustrierte.ch/aktuelle-news/bugatti-brescia-10787.html
www.classicdriver.com/de/magazine/3300.asp?id=4973

Hogy a szardobálás relatíve sok kattintást hoz, az odáig oké, de szerinted sok olyan szponzor/hirdetô van, aki ilyen környezetben szeretné látni a termékét?

papptibi 2009.08.23. 23:46:41

@visszakettopadlogaz:
"kornyezo orszagokbol mondanal valakit? tesla nagy kaliber volt, de nem ismerek sem szerb, sem roman, sem mas tudost aki szamitana."
Henri Coanda? Az román volt, és épp most ment neki egy oszlopnak a róla elnevezett reptéren a Malév-járat. Nekünk, magyaroknak van egy rohadt nagy hibánk: lenézünk mindenkit.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.24. 01:00:57

@Il mio nome è Nessuno: Tudsz egy olyan hsz-t írni, amiben nincs benne az, hogy: nettó faszság, faszom, szar, szájbabaszott, kibaszott, fos stb.? Elhinném én, hogy értesz az autókhoz, csak sajnos egy mérnökember, vagy egy diplomás mittudomén akárki már eljutott odáig, hogy a másik embert partnernek vegye és ne ellenségnek, a választékos önkifejezésről nem is beszélve... Pontosan úgy beszélsz, mint egy gyártósor mellett álló betanított melós, akit ennek ellenére mélységesen lenézel minden második hsz-ben. :) Kicsit szürreális, nem gondolod?!

kkn 2009.08.24. 03:06:46

@visszakettopadlogaz:

Már FORD-ék előtt használták a szalagmunkát, csak nem akkora termelési volumennel. Ők csak beszorozták a kész sémát X-el.
A saját módszerük kidolgozásáért Charles E. Sorensen felelt, és amikor az új gyárban sikerült ezt az 1910-es építése óta tartó finomítások után véglegesre készíteni, akkor helyezték át 1913-ban, és kezdték el a T-modell szalaggyártását, amit már 1908 óta gyártottak.

Minden elismerésem Galamb Józsefé, de nem ő találta fel a szalagtermelést, ő a főkonstruktőr volt. Ami nem azt jelenti, hogy ő tervezte meg egyedül a T-modellt, mert volt egy magyar, és egy ami munkatársa benne. De nélküle nem jöhetett volna létre, új szabadalmak fűzednek ennek során a nevéhez.

Rocko- 2009.08.24. 06:59:21

@LipicaiCukorgyáros: "Tudsz egy olyan hsz-t írni"
nem.

Unter Bahn (törölt) 2009.08.24. 07:03:33

@LipicaiCukorgyáros: Volt a TC-n egy (több?) hasonló stílusban megnyilvánuló ember, akivel szintén nem lehetett kukoricázni: ha csak egy kicsit is tévedtél vagy rossz humort dobtál be, azonnal berakott a "skatulyájába"...

Amíg az ilyenek itt vannak, addig nem párbeszéd vagy eszmecsere folyik, hanem vizsgáztatás... ráadásul szétkúrja bármelyik topikot, csak hogy uralhassa.

És bár nem kétlem hogy remek szakember lehet (nem tudom milyen területen) vagy nagy lexikális tudással bír, egyszerűen képtelenség vele értekezni. Ha okos, okíthatna is (pl. engem), de ő kioktatni szeret... én meg ilyen kurzust nem veszek fel...


Részemről itt kiszállok, egy hétvégén ennyiszer "fasz" még nem voltam, most egy időre elég is lesz. Pedig akár ki is beszélhettük volna, hogy ki milyen életpályát futott be, milyen tapasztalatokat szerzett, de mindegy... csak én maradtam tájékozatlan felőle, ő bennem teljesen biztos:-)))

lacza87 (törölt) 2009.08.24. 07:13:33

@Il mio nome è Nessuno: Ááá ahogy a magyar marketingeseket ismerem (pl. szomszéd srác) ilyen "részletekkel" tuti nem foglalkoznak.
A Bugattis cikk király. Nem is lenne nehéz ezeket megtalálni és megosztani velünk. Jó, hogy most megtetted te.

ledo76 2009.08.24. 07:26:20

@Il mio nome è Nessuno:
Tök igazad van!
Kár, hogy te is benne vagy, hogy a végén már országokról szólt ez beszélgetés nem autókról...

lacza87 (törölt) 2009.08.24. 08:24:00

@papptibi: Egyetértek a hozzászólás tartalmával, de hogy lehet leírni, hogy "az román volt". Könyörgöm ő. Még negatív értelemben elmenne, hogy "az". Így ne csodálkozzunk, ha ránk sütik a bunkó műszaki közhelyet.

nosferatu 2009.08.24. 09:33:02

a Kia OPirus-nál a japánokat emlegeted,ugye a kiáról nem gondolod ,hogy japán márka?vagy csak én értettem férle!?Azért koreaiak még ott nem tartanak.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.24. 09:56:01

A fent említett autók egyikét sem szeretném az ingóságaim között látni. :D

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 09:56:10

@LipicaiCukorgyáros: "hogy a másik embert partnernek vegye"

Én mindenkihez a saját nyelvén szólok. Aki olyan faszságokat böfög be, hogy Németországnak ne lenne szellemi tôkéje, vagy hogy Romániának ne lennének jelentôs tudósai, az egy soviniszta nagyarcú barom, akinek annyi fogalma van a világról, mintha eddigi életét egy barlangban élte volna le.

Ezekkel az emberekkel nem társalogni kell, hanem megtisztítani tôlük a fórumot, hogy ne mérgezzék mások elméjét az ökörségeikkel, ne pazarolják azok idejét, akiknek a hülyeségeiket cáfolják, és ne basszák tönkre a többiek szórakozását, akik AUTÓKRÓL szeretnének olvasni, nem pedig agyrémekrôl és kisebbségi komplexusokról.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 09:59:30

"akiknek a hülyeségeiket cáfolják" = akiknek a hülyeségeiket cáfolniuk kell

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.24. 11:58:33

@Il mio nome è Nessuno: Meg tudlak érteni, én is ilyen megváltó típus voltam, csak 16 és 18 éves korom között. Hamar ráeszméltem, hogy a világ sokkal bonyolultabb, mint hinném, és hogy az emberek nem változnak/változtathatóak olyan sebességgel, mint ahogyan én szeretném. Azóta felnőttem és senkit nem akarok megváltoztatni, a hülyét meg inkább kikerülöm :). Csak egyszer hibázol és borul az elméleted, és akkor már hiába a bűnbocsánat. Szóval csak óvatosan a "nagytudással". A másik káromlása meg nem szép dolog, és nem túl biztató jelenség a jó egészség szempontjából ;)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.24. 12:06:25

@Unter Bahn: Érdekes amiket mondasz. Észrevettem egy számomra furcsa dolgot. Ugyebár egy csomó magyar ment külföldre köztük kiváló mérnökök is. És sokan közülük hosszú idő után visszatértek Mo.-ra. Oda, ahol szinte semmi nem úgy működik, mint NYE-ban. De ők már megszokták a kinti tempót, életvitelt, fizetést, és azt is, hogy nem lehet hibázni, mert akkor azonnal repülsz (ezzel jönnek a pszichológiai tényezők, az élet minőségének romlásával járó cuccok ect.)... Szóval valahol meg lehet érteni ezt a metódust. És itt nem kifejezetten a közös barátunkra célzok. Persze mindenki az értelmi szintjének megfelelően kezeli ezeket a dolgokat. És azt is tudjuk, hogy egy értelmes ember jobban megzakkan, mint egy buta, aki nehezebben fogja fel, tulajdonképpen mi is történik vele.

Snake Plisken (törölt) 2009.08.24. 13:47:28

Érdekes, jó cikk volt! :-)

Egy dologban nem értek egyet, a Daihatsu Siriont én magam is próbáltam, egy 1000 köbcentiset légkondival, szerintem a egészen jó kis autó volt, viszonyítási alapom egy Renault Clio 1.2 bee-bop volt akkoriban, elektromos abakkal és légzsákkal. A Sirion gyorsabb volt, volt benne légkondi és kevesebbet evett, a műanyagok kicsit talán kopogósabbak voltak mint a Renaultban, de ezen kivül az volt a jobb autó.
Gondoltam elmondom, szerintem a Sirion nem rosz kisautó.

Üdv,

lacza87 (törölt) 2009.08.24. 13:53:05

@LipicaiCukorgyáros: Jobb ha tízszer elmondod valamiről, hogy tévedés (ha tényszerűen bizonyíthatóan az) mintha egyszer nem. Persze a stílusra és az egészségre:) nem árt odafigyelni.

Seca81 2009.08.24. 13:54:39

@Il mio nome è Nessuno: A nem ide való kommentek "megtisztítása" nem a te dolgod hanem a moderátoré. Ami meg nem tetszik, át kell siklani felette, de mint mutattad, van ennél sokkal érdekesebb cikk is, hát olvasd azt!

papptibi 2009.08.24. 14:02:38

@lacza87: akkor ő. Bocsánat az egész Coanda családtól.

lacza87 (törölt) 2009.08.24. 14:10:35

@lacza87: Autós/műszaki/tudományos dolgokra értendő és még 1x objektív tényekre.
@papptibi: :) Biztos örülnek neki h promotáltad Henri-t.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.24. 15:19:17

@Snake Plisken: Amúgy baromira érdekelne, hogy miért eszik egy hasonló motorizáltságú japán (kis)autó többet, mint egy kétszer akkora Dacia? 16V és 8V, ebben állna a különbség? De akkor miért megy jobban egy Dacia, tehát mitől ugrik jobban városban? Szóval érdekelne bárkinek az okfejtése.

Il buono, il brutto, il cattivo 2009.08.24. 15:23:13

@Il mio nome è Nessuno:

"Én mindenkihez a saját nyelvén szólok. Aki olyan faszságokat böfög be, hogy Németországnak ne lenne szellemi tôkéje, vagy hogy Romániának ne lennének jelentôs tudósai, az egy soviniszta nagyarcú barom, akinek annyi fogalma van a világról, mintha eddigi életét egy barlangban élte volna le."

Aki olyan faszságokat böfög be hogy Németországban mindent jobban csinálnak, az egy soviniszta nagyarcú barom, akinek annyi fogalma van a világról, mintha eddigi életét egy német barlangban élte volna le.

Ezekkel az emberekkel nem társalogni kell, hanem megtisztítani tôlük a fórumot, hogy ne mérgezzék mások elméjét az ökörségeikkel, ne pazarolják azok idejét, akiknek a hülyeségeiket cáfolják, és ne basszák tönkre a többiek szórakozását, akik AUTÓKRÓL szeretnének olvasni, nem pedig agyrémekrôl és kisebbségi komplexusokról.

Speedman 2009.08.24. 18:41:41

@Unter Bahn:

Ha ezt a magyar felsőbbrendűséget(tudósok terén) nem hoztad volna szóba, lehet Senki is másképp reagált volna.

Meg ezekkel a Blikk-be való kis(ál)hírekkel sem kellene traktálni a népet,

"Legutóbb pl. talán a nigériai futókról írták - gondolom a "brit tudósok" - hogy azért jobbak, mert a szervezetük jobban képes hasznosítani a zokszigént...

Miért ne lehetne annak a szerencsétlennek - nem jut eszembe a neve - igaza, aki szerint a jappánok meg a magyarok DNS-ében valami duplacsavar van:-D"

mert így a mondandód is hiteltelenné válik.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 21:16:51

@Il buono, il brutto, il cattivo: Ez meglehetôsen szar próbálkozás volt. Persze továbbra is várom, milyen hibrid jármûveket építettek a magyar fôiskolákon, de bemutathatod a magyar autómárkákat is :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 21:18:20

@Seca81: Nem is állítottam, hogy az én feladatom lenne a moderáció. Hol olvastál ilyet?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 21:29:28

@LipicaiCukorgyáros: Félreértesz, én az égvilágon senkit nem akarok megváltoztatni. Mindössze azt szeretném megakadályozni, hogy nagy arccal faszságokat terjesszenek olyan emberek, akiknek a leghalványabb fingjuk nincs a gépjármûtechnikáról, egy olyan médiumon, amit azért sokan olvasnak, és ahonnan sokan próbálnak tájékozódni, vagy véleményt alkotni. Mások elméjének ostobasággal való megmérgezésével van bajom.

ledo76 2009.08.24. 21:33:52

@Il mio nome è Nessuno:
Te mindenkihez a bunkó felsőbbrendűség nyelvén szólsz, még ha néha igazad is van. Ráadásul ahogy több posztot is olvastam szerintem arra mész el, hogy itt vitázgatsz mindenkivel. Ez a németbuziság pedig legalább olyan szánalmas mint egyesek elvakult németellenessége. És még te vagy felháborodva, hogy nem szigorúan autókról szól ez a topik....

konti10 (törölt) 2009.08.24. 21:44:41

Hú, hát a nagy része tényleg egy ocsmány felhozatal. Lesz olyan cikk is, hogy a tíz legfaszább gép? A sok ótvarosból nekem mán kicsit elég.

kovacsas 2009.08.24. 23:05:01

Hehe, GAZella...
Valaki emlékszik még rajtam kívül arra a Hévizgyörk melletti RTE futamra (2000 körül??) amikor egy platós GAZella volt az egyik előfutó?

Hej, pajtásaim, olyan szép keresztben autózásokat láthattunk a murván ezzel a teherautóval...lehet, hogy rossz közegben teszteltétek?

ommm 2009.08.25. 00:21:15

@Il mio nome è Nessuno: Van rá tendencia, de előreláthatóan szeptember elsejétől csökken a viszályt keltő kommentek száma, szóval várjunk még egy kicsit, lassan csak visszatér minden a normális kerékvágásba.
Ha nem, akkor irtás lesz, néha már tényleg nagyon elmászunk mindkét irányba (jobb, bal).

guest_ 2009.08.25. 16:44:51

Tibi, ez qrvajó volt! Különösen a Lada meg a Trabi, ezeken artikulálatlanra röhögtem magam! :-)) Kár, hogy a Fastrát kihagytad... ;-)

bori1993 2010.01.01. 17:10:27

Ha a Ladán elnézzük a nyikorgásokat-zörgéseket, elég jó autó.

virago 2013.09.25. 10:00:23

Hát nem tudom, olvassa -e bárki ezt még, azért leírom.
A cikkben szereplő autókról azonos véleménnyel vagyok, kivéve kettőt.
1,- a Trabant nem volt rossz autó. Családilag elfogyasztottunk 3 db ot, faternak az volt. Imádtuk. Sosem romlott el egy sem, bár nem is akartuk megjavítani örökösen, talán mert nem hittük hogy értünk hozzá. Egyszerűnek tűnik, de nem az. Aki önjelölt módon próbál javítani egy autót csak azért mert kétütemű, és egyszerű, és csak " Trabant" azt nem tudom sajnálni ha utóbb a saját debilségét elfeledve fikázza a hozzá nem értését.
Nekem személy szerint egy volt a hármon kívül. Az sem volt rossz, 6 évig nyúztam, kombi volt cuccoltam is vele rendesen.
Azonban volt egy közös pont a faterral. Mindketten szerelőhöz hordtuk az autóinkat, szervizeltettük, és átnézettük néha. Fontos momentum: szerelőhöz, és nem a szerelő szomszédjához! A Trabant, tehát ha értő kezekben volt, akkor jó volt.
2,- kia opirus.
A sors úgy hozta, hogy láttam egy vidéki kiás kereskedőt életben maradni benne. Egyetlen más autóban sem élte volna túl, amit túl élt.
Nekem ez elég.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.14. 11:06:19

A szomszédomnak van egy Alekoja, igaz nem pickup hanem személyautó, de imádja bütykölni. Ez is még olyan technika, amiben bármit meg lehet szerelni egy csavarkulccsal :)