Állandóan csesztetnek, hogy írjak róla

  2009. június 12. - papptibi Címkék: totalcar flotta toyota avensis

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Összeszámoltam, hogy ebben a szerkesztőségben hány Toyota van. Négy. Rettenetes. Még jó, hogy ott van Winkler Tehene és TéZé Hacsirokuja, ezek talán tudják ellensúlyozni a Balázs Viktor Versója és az én Avensisem által sugárzott masszív szürkeséget. Mert a használós autók már csak ilyenek: az a lényeg, hogy tutira beinduljanak bármikor, és eljussanak oda, ahová kell.


Csikós, Hernádi, Papp: lengőkarcsere az utcán, éjjel. Tudat alatt biztos motiválta az Avensishez vezető utat

Azonban a Totalcarnál szinte elvárás, hogy megosszam az autómmal kapcsolatos izgalmas sztorikat az olvasókkal, ami egy tízéves Toyota Avensis esetében komoly írói vénát feltételez. Hogyan csináljak én húsz- és negyvenezer leütés közötti szerelős posztokat, mint Csikós? Kegyelem! Már azt is megbántam, hogy eladtam azt az átkozott 1979-es Trabantot, pedig volt rajta katalizátor is. Igaz, ez is mindig beindult elsőre, maximum a benzincsapot felejtettem el néha kinyitni, olyankor le is állt egy sarokkal később. Erről a bilikék gépről tényleg lehetne érdekes sztorikat írni, mert törött volt, és sokat berhelték huszonéves korára; átépítették 12 voltosra, maga Kőváry Barna szervizelte; sőt, egyszer Agip versenyolajat is kapott; télen az utcán, az oldalára borítva cseréltünk rajta hátsó lengőkart, és hasonlók. Imádtam, jól is ment, zseniális tárgy volt.


Balázs Viktor tenyere alig kisebb, mint a Trabim teteje

Törött is volt, ettől persze beázott, és szorult a jobb oldali ajtó. Élénken él bennem a kép, amint teli talppal rugdosom, hogy rendesen becsukódjon. Persze úgy, hogy bent ül az utas. A rúgások ereje az Euro NCAP oszloptesztjéével vetekedett, de bírta a duroplaszt, akkori barátnőm feje viszont tőből le akart törni, mint a töréstesztvideókon a dummyké. Eladtam, és vége volt a trabantos romantikának, csak néhány diám maradt róla, amit eddig lusta voltam beszkennelni. Még jó, hogy a Motor Presse parkolójában néhanap egy piros Ford Galaxie mellett állt, így időnként feltűnik Balázs Viktor fotóarchívumában is. Mint például a fenti képen.


A hátulja puffos volt, de így is megfelelt a célnak. Ekkoriban szervóról és ABS-ről álmodtam

Röpke ötéves kitérő következett egy Nissan Micrával, de mielőtt megszületett a kislányunk, eladtuk, hogy valami nagyobbat vegyünk. Az 1999-es Avensisben tényleg csak a megszerzése volt izgalmas, mert a két autó közötti interregnumot át kellett hidalni valahogy úgy, hogy közben ne szüljön meg a feleségem. A Micra vevője szerencsére adott egy kis haladékot, így volt pár napunk a keresgélésre (erről akkoriban írtam is). Hajni tavaly április 19-ére volt kiírva, de 12-én még nem tudtuk, milyen autónk lesz. Végül Tibor napon meglett az 1999-es Avensis, és egy hétre rá megszületett a lányunk, akit már a Toyotával vittünk haza a kórházból. Akkor utoljára még tűrte a kocsikázást.


Így álló helyzetben már négyhónaposan is szerette. Csak ne kelljen beülni a gyerekülésbe

Mert akármilyen hihetetlen is, a lányom gyűlöl autóban ülni, így a tesztautókkal összevetve talán annyi az előnye az Avensisnek, hogy nem ráz és csendes. Benne Timi ingerküszöbe akár 20 percig is kitolódik, valami sportos, hangos dögben ez max. 5 perc. Vagyis megérte megvenni. A legdurvább az volt, amikor egy négy és fél órás utat bő hat óra alatt abszolváltunk, mert háromnegyed óra közlekedés után egyórás nyugtató szünetet kellett beiktatni, ha nem aludt. Amióta kilenc kiló fölött van a súlya, annyit változott a helyzet, hogy menetirányban kötjük be, és tovább nőtt az autóval egyhuzamban leküzdhető távolság. Néha már a harminc perc is összejön.

Pedig állítólag hasonlít rám.

Mivel anno a nyomtatott Totalcar újságban is beszámoltunk a dolgozói flottáról, akkoriban is bajban voltam. Ennek illusztrálására hadd idézzem fel az egyik ilyen szösszenet címét: Újra mosóban az Avensis! Miközben Csikós a szétomló Mazdától az imádott Alfa 75-ösig bármiről kisregényeket tudott írni, addig én alig kapirgáltam össze azt a hatszáz leütést. Azóta már két olajcserén vagyok túl, a második egy nagy, 105 ezres szerviz keretében, amit a toyotások tanácsai alapján márkaszervizben végeztettem el, mert állítólag a gyári vezérműszíjnál nincs jobb. Meg amúgy is, ezer dolgot ellenőriznek.

Nem tudom, mi történt, mindenesetre azóta kevesebbet fogyaszt az Avensis, városban már 8,2-8,5 a normál étvágya, ami a kezdeti 9,5-höz képest jelentős javulás. Először is megtanítottam menni, továbbá átszoktattam szupermarketbenzinről a rendes kutakon kaphatóra, kicseréltem az elmondhatatlanul koszos légszűrőt, ekkor sikerült a 9 litert elérni. Az újabb csökkenés szerintem annak volt köszönhető, hogy a légszűrőházon lévő szenzor (talán a beszívott levegő hőmérsékletét mérheti) lifegett egy kicsit, ott akár kaphatott falsot is, és lehet, hogy hülyeséget érzékelt. Persze ez csak tipp, de ezt is visszarakták a helyére rendesen, és azóta lényegesen jobban fogyaszt. Vicces, de pont ekkoriban rakattam rá a téli gumikat is, ami ritkán jár ugrásszerű, jól kitapintható fogyasztáscsökkenéssel, de így összejött. És karácsonyra még egy tolatóradart is kapott a kis drágánk a feleségemtől, a kazettás magnó AUX-bemenetén keresztül pedig MP3 zenéket hallgatunk. Vicces.


Zirig Árpit megkértem, fotózzon le minket együtt. Ezt a verziót nem volt szívem letörölni

Szerencsémre a háttéripar a segítségemre sietett, és azt hiszem, minden egyes alkalom, amikor szerelő közelébe kell vinni, azért hoz egy kis izgalmat. Az Avensisnek van baja, egy kis kontakthiba a fényszórómagasság-állításban. Nulla állásnál néha le-föl mozognak a lámpák, ezért valószínűleg már az előző tulaj is egyes állásban használta; úgy is volt beállítva a tompított. Mondom a szerelőnek, hogy a vizsgához a lámpát ne is piszkálják, és ha véletlenül egy kicsit korrigálni is kell rajta, feltétlenül egyes állásban legyen. Megértette, és megígérte, hogy így lesz.

Ilyen felvezetés után nem kell mondanom: elállították. Nem is akárhogy. Ha a fényszórómagasságot a nullára állítom, és éppen nem jojóznak le-föl, akkor kábé tizenhét méterre világítanak a lámpák. Az irodánk alatti kicsi mélygarázs végéig nem világít el. Kezdem érteni, miért vesznek az emberek japán autókat. Szerintem nincs még egy ország, ahol mindenki ennyire fél, hogy ha nem is szándékosan, de picivel rosszabb lesz az autója, ha bekerül. Úgy vagyunk a szervizzel, mint az idős nagymamák a kórházzal: csak meghalni megy oda az autó. Pedig egy-egy hiba nem a világ, meg lehet javítani, nem?

Talán emiatt vettem kézbe magam egy másik bosszantó hiba megszüntetését, erről szól ez a kis videó. Meg arról, hogy nem baj, ha egy kicsit zörög az autód, legalább a felesleges hülyeségek nem irritálnak.

Amúgy nem vagyok megrögzött toyotás, sőt, nem szeretek egyetlen márka iránt lelkesedni, mert imádok mindenféle autót. Igaz, nem mindegyiket akarom megszerezni, amiért rajongok, csak párat. Ám ezt az Avensist nagyon megszerettem. Mert pontosan tudja, amire szükségem van, nem töri össze a testemet és a lelkemet, ha valahová menni kell – és ennyi. Persze, majd ha lesz egy jó nagy garázsom, akkor szeretném, hogy ne ácsorogjon ott egyedül, és legyen miről írni vasárnapi posztokat. Addig is, kedves Belsőség-olvasók, be kell érniük ennyivel. Megyek is, mert mosatni kell.

Utóirat: a Daewoo akksi még mindig jó a kocsiban

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571180658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lowtyo 2009.06.12. 13:57:14

baszki, ezzel a videóval megöltél

papptibi 2009.06.12. 13:58:26

@Lowtyo: Nem jutottál el a katarzisig?

yenoee 2009.06.12. 14:09:59

Milyen szépen beállítottátok a Trabin a H betűt vízszintbe :)

korzo 2009.06.12. 14:13:17

A régi szép időkben, még több volt a saab a totalcarnál, mint a toyota :o)

kerokaa 2009.06.12. 14:15:24

Ez az írás olyan volt mint az autó: unalmas. Na de ilyenek a szorgos hétköznapok! Csíkos kolléga autói meg hétvégi jószágok: járni hétköznap egy szürke eminenciással, hétvégén pedig egy szerelemautóval/motorral az igazi! :)

Lowtyo 2009.06.12. 14:21:58

@papptibi: dehonnem
wd40 mindent megold, tiszta sor
de kurva jót mulattam
pistával kéne közös videót csinálnotok
komolyan

DBandesz 2009.06.12. 14:56:44

Az az igazság, hogy egy Avensisről nincs mit írni. A 4A-FE motorosról meg pláne. Megy, teszi a dolgát, picit sokat eszik (bár ez szubjektív), falsot szív a levegő hőmérséklet-mérőnél (valóban az az a kis jeladó), oszt ennyi. Unalmas beltér, hülyén álló, rosszul mutató de a funkcióját tökéletesen betöltő kézifékkar, nagyon műanyag fautánzatok (vagy Terra, Luna esetében műmárvány), de ebben a kocsiban nem is nézelődni kell. Menni, menni, menni.

Unalmas, nem is egy desingncentre, de attól még Instant Get.
Jó gép, jó vétel. További sok együtt töltött kilométert!

Suttora 2009.06.12. 15:06:27

Jó a Trabiszerelős kép :D

B.Petike 2009.06.12. 15:12:54

Wd-40 mindenre jó gépészvazelin powwa.

ViKo · http://fair.blog.hu 2009.06.12. 15:15:31

Nekem is avensisem van ugyan ez a széria csak 2002-es évjárat és ugyan így nyöszörög a kormány csak eddig lusta voltam megnézni hogy honnan is jön de végre ma este leszámolok vele ;) kösz a vidit!

Myko 2009.06.12. 15:16:57

Sokat eszik? Ugyanilyen van. Autópályázás 6.7 ,országút 6,8 ,város 8 :)

szoltan 2009.06.12. 15:35:44

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ köszi!!!!!!! Nekem egy ilyen évjáratú Versom van és megőrültem már a nyikorgástól. Megyek is és meglocsolom a "spraybe töltött gázolajjal" :-)

Autopeti 2009.06.12. 15:36:48

Yenoee:
Az a H-betű a Trabcsin szándékosan az útmenti döntöttautós szereléshez lett hozzáigazítva,summa summárum abba a helyzetbe lett odarögzítve,amelyben az autó a legtöbbet állt:)

Myko 2009.06.12. 15:48:51

A nyikorgás nekünk is előjött ,de leginkább párás időben :)
papptibi-hez kérdés: napszemüvegtartó kis fedele meg van? :)

diablos 2009.06.12. 15:52:34

A WD-40 helyett javaslok valami szilárdat!A spray ugyanis a maradék "zsiradékot" is leoldja a csúszófelületről és jóeséllyel újrakezdi a "zenekar" csak dupla hangerővel!!!
Valami nagyobb viszkozitású olaj-vazelin /sikosító :)/ megteheti a magáét.

TicTac · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40344 2009.06.12. 16:06:41

Toyota, hát igen... kollégámnak is az van, kimegy a világból, soha semmi. Nekem még se kutyám, na jó macskám van, szal' szeretek is bíbelődni a boyracer Skoda Octaviámmal, mindig vannak vele apróságok de én így szeretem. :) Carstylingon ui. név alatt

papptibi 2009.06.12. 16:21:28

@diablos: Igazából a síkosító eszembe sem jutott, mint alternatíva:) Van egy 1szerhasználatos fecskendőbe töltött kenőzsírom valahol, ezt akartam a már említett spray helyett használni, csak nem találtam.

Myko 2009.06.12. 16:25:03

@papptibi: Max 120al haladva lett ennyi ;) Amúgy rendesen haladva 7,1-7,3 körül alakul.

papptibi 2009.06.12. 16:25:39

@Myko: A fedél megvan, ha nem piszkálják, nem esik le (a galériában kép is van róla). Persze bárki beszáll a TC-sek közül, elsőre ezt akarják lenyitni. Különös perverzió ez...

papptibi 2009.06.12. 16:27:02

@Myko: Annyival én nem tudok menni, a bokaízületem nem áll be abba a szögbe:)

Myko 2009.06.12. 16:37:13

@papptibi: Én megittam egy capucchino-t pályázás előtt és hányingerem lett tőle,aztán csak azt vettem észre,h 110-120 "csak" a tempó :)
Nekünk leesett 1 hét nálunk töltött idő után,nem műanyagpöckökkel ,hanem vékony drót darabbal pótoltuk a hiányt,ahogy a jobb első ajtó fedeles rekesze is így járt. Távirányítós kulcs működik?

Cs. (törölt) 2009.06.12. 16:59:18

Nyikorgásra nem kell feltétlenül "szilárd" cucc. Lehet kapni vazelin sprayt (nem röhög!)

Amúgy PappTibi elég szerencsétlen ezzel az uncsi Toyotával.
A Totalcar igazán megvehetné neki a Digólimót, hátha inspirálólag hatna a fiúra...

papptibi 2009.06.12. 17:18:13

@Cs.: Ki tudja, mit hoz a sors....

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.12. 17:39:42

juuuj ez a videó. pláne, hogy használat után is rázod a wd40-et. persze jobb félni, mint 15 év múlva a következő nyikorgásnál rájönni, hogy belekötött a dobozba a drága anyag.

jaja fecskendős zsír, fecskendős-tűs váltóolaj jobban tart, mint a wd.

Tomchy 2009.06.12. 17:47:36

Wd40 az autóipar avasszalonnája...

series_one (törölt) 2009.06.12. 17:53:08

@lapa:

de hogy a váltóba való olajok milyen büdösek tudnak lenni, különösen, ha a napon állva még rámelegszik az autó.
szerintem azt beltérben nem nagyon kéne erőltetni. ;)

Myko 2009.06.12. 18:35:29

@Tomchy: avasszalonna :D
Hát ezen jót nevettem :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.12. 18:59:55

Azért ha szóba kerül, hogy egy tíz éves autón a legnagyobb probléma egy nyikorgó kormány, abból majdnem mindenki tudja, hogy Toyota lesz az:)

Mégis van olyan ismerősöm, aki kegyetlenül szop egy Corollával, igaz az egy öreg 12 szelepes egyhármas motor, ami sokaknak elmegy 400 000 kilométert, másoknak, meg 200 000-et se.

gnme 2009.06.12. 19:00:06

..faterom is annó avas szalonnával kezelte a Simson Schwalbe-t.

..az volt a padláson, semmi más. Minden más pénzbe került.

Attól ugyanolyan jó volt az, ha meg útközben megéhezett egy szelet kenyeret hozzádörgölt a motorhoz és jóllakott :D :D .. persze ez hülyeség.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.12. 19:19:34

@series_one: nemtom enyém nem büdös. legalábbis hozzám / a beltérhez képest nem. csak a kisebb viszkozitás miatt használom motorolaj helyett.

belegondolva az is lehet hülyeséget beszélek és hidralika olaj. már vagy 15 éve tart az 5 lityós kanna, fene se emlékszik már mi volt a neve. kerékpár teleszkópba kaptam anno, abba meg csak 1-2 deci kell.

mindenesetre most vérszemet kaptam és bezsíroztam a kuplungpedál tengelyét.

Isgyu 2009.06.12. 19:32:20

Javaslon teflon spayt!
pl.: www.homasita.hu/index.php?modul=3&term_id=30MT0564&kat=uz

Ebben a szituban jobb mint a WD40, ami egyébként nagyon jó kis szer sok helyre :)

hamika 2009.06.12. 20:00:23

A jó öreg Pufi nyúl kajálda a Tatai uton a Lucid bejáratánál :)

TheDude 2009.06.12. 20:02:57

háát, nekem úgy tűnik, mostanság alkotói válságban, de legalábbis recesszióban van a totalcar stáb. Srácok, én nem ezért szoktam rá az oldalatokra...

Tomchy 2009.06.12. 20:14:28

@TheDude: Még mák, hogy ez itt nem a Totalcar...

maczko 2009.06.12. 20:14:29

Kedves Papp Tibi,

nekem volt egy öreg '84-es Ascona 1.8E CD-m, ami szintén egy elég csendes autó volt, kora dacára. Kis híján megbolondultam, mikor elkezedett a műszerfal széle meg a kuplung nyekeregni. Mindkettőn a palackotott petróleum segített.

üdv, maczko '65

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 20:21:18

@Tomchy: Csak mûanyagra ne használd. Rozsdaoldó van benne. (Fémre szuper.)

nyelv-ész 2009.06.12. 20:23:32

Jé, a Géza! Hogy virít a búrája azon a képen!
Vajon a Nivája meg-e vagyon még?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.12. 21:02:26

Papptibi, nagyon közszolgálati voltál ma! Többek nyikorgásügyi problémájának megoldásában segítettél.
Soha nagyobb gondod ne legyen a kocsival.
@lapa: szerintem a tied automataváltóba való olaj lesz. Az tényleg nem olyan vészes, de a rendes váltóolaj, az valami borzalom. Egy Transit aláfekvős szerelgetés során a barkácsolós láthatósági vakondnadrágomra öntöttem több decit. Legalább nyolc éve már, de még mindég büdös. kiállhatatlan tud lenni, ha megmelegszik. Tudom, ki kellene dobni, de a szívemhez nőtt a kevlárszálas német útkaparó hacuka:))

korne72 2009.06.12. 21:36:43

Ömlengés egy öreg Toyotáról, utána meg egy Toyota reklám fut....Összefüggés?
A feleségemnek 2 éve vettük az új Yarist, óriásit csalódtam benne. Ha nem keringetnék mesterségesen ezt a megbízhatósági legendát, talán nem is lennék ennyire mérges rá.

Stanci 2009.06.12. 21:39:28

asszem wd40-ék ha elemzik majd a 2009 év eladási statisztikáit, nem fogják érteni, hogy 2009.06.12-én mi volt ez az ugrásszerű forgalom növekedés... hehe
sok toyotás elrohant most a bóutba hehehe :D

ZON 2009.06.12. 22:04:32

Mitől kell ráizgulni az avas szalonnára? Üde leheletet ad, vagy tájjelegű Viagraként működik?
Olyat viszont olvastam 15 éve valahol, hogy a leleményes magyar baka az orosz fronton szalonnabőrrel helyettesítette az Opel kiolvadt nyugvócsapágyát, hogy eljusson a műhelybe... Igaz lehet?

magaslaci 2009.06.12. 22:10:35

Nekem is ilyen jószágom van. Megbízhatóan unalmas kis dög...viszont nekem a középkonzolom is rezeg, ahol a csukható kis tároló van. Én attól kapok hülyét. Napszemüveg tartód nem esett le?

papptibi 2009.06.12. 23:41:36

@nyelv-ész: Hol van már az a Niva. Jobbra cserélte!

papptibi 2009.06.12. 23:42:38

@korne72: A Yarisnak nincs megbízhatósági legendája.

papptibi 2009.06.12. 23:43:38

@maczko: Hát igen, mondjuk ez márkafüggetlen dolog. Esetleg sportkipufogó felszerelésével is orvosolható lenne...

Rocko- 2009.06.12. 23:43:41

"Aztán egyik este, munkából hazafelé megszólal valami. Elölről jön, nem messziről, talán a műszerfalban lazult le valami vezeték. Idegesíti a dolog, egy Toyotában azért ne zörögjön már semmi, pláne ne −húszezer kilométer után. Beviszi a szervizbe: Zörög − mondja −, zavar. Nagyon? − kérdezi a szerelő. Nem, de azért ne zörögjön már."

papptibi 2009.06.12. 23:45:22

@magaslaci: Nem rezeg. A nepszemüvegtartó nekem is leesett, de kinek nem?

Myko 2009.06.13. 00:22:45

@magaslaci: Úgy mondják "típushiba". Ahogy az ajtókon lévő műanyag csíkok leválása is :)

AtoszMester 2009.06.13. 03:42:07

Sosem használtam WD40-t. Annak a híve vagyok, hogy ahová gépzsír kell, oda gépzsírt, ahová meg kontaktspray, oda kontaksprayt rakunk.

Na de pöcsöm sem gondolta, hogy a WD40-ből ilyen viszonylag erős és elnyújtott nyikorgáshoz ennyi is elég. Én azért fújtam volna többet, hogy 3 hónap múlva se nyüszögjön.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.13. 09:30:28

@magaslaci: Kapd szét, és tegyél öntapadós zajcsillapító filcet a releváns helyekre.

mtk001 2009.06.13. 11:05:26

Teflon spray. Az tartós és kevésbé keni össze a környezetét.

Póktalicska (törölt) 2009.06.13. 13:29:30

Egy ideje már nincs gyomrom az autósújságokhoz, szóval megkérdezném: a Hernádi Géza most hol dolgozik? Asszem AP-s volt.

Póktalicska (törölt) 2009.06.13. 13:31:31

@Póktalicska: Ja, meg a másik a Balla Márton, akinek egészen elborult, de zseniális cikkei voltak. Őt fel lehet lelni valahol?

MANszerelő 2009.06.13. 17:52:10

Tervezem, hogy közhasznú tevékenység keretében toyotásoknak fogok terápiás foglalkozást tartani, mert attól tartok, hogy egyre többen járnak úgy, mint Michael Douglas az ,,Összeomlás" c. filmben. Tehát vezethetnek majd Olcit Club-ot, vagy Citroen BX-et. A betegebbek gyertyát is cserélhetnek az Olcit boxermotorján. Ezután magasról szarnak majd a zörgő, de amúgy tökéletes Toyotájuk ,,hibáira".

nyelv-ész 2009.06.13. 21:46:35

@MANszerelő: Na azt azért már mégse. Az Összeomlásban Douglasnak egy Chevrolet Citation-je volt, és legyünk őszinték, mi is összeomlanánk, ha ilyen szarral kellene közlekednünk.

maczko 2009.06.14. 17:03:21

@papptibi:
Képzeld magad 1995-be. Barátomnak van egy Golf-I. GTI-je. Az, hogy zörög, nem jó szó rá, mert spontán zajgép. Én meg viszem munkába a barátomat a Gyömrői úton. Na? Mondom neki, nédde villanyótó :-))) Persze, hogy kerstem a nyiszorgás forrását.

BTO11 2009.06.14. 20:19:28

a 6 éves daewoo kalosomba is eredeti aksi van !
Beeeeee!
nekem a seggem alatt lévő ülés nyikorog,43ekm-nél csak oilt cseréltem szürővel,ja 20-t mentünk vele 1 év alatt családiasan.
nincs baja csak tankolni kell bele és megy és teszi a dolgát.

papptibi 2009.06.14. 21:28:50

@AtoszMester: Négy nap után sem nyüszög, a távlati jövőre nézve pedig biztos megkerül a zsíradagoló fecskendőm.

papptibi 2009.06.14. 21:30:01

@MANszerelő: Nos, egy ilyenre beneveznék előre, ha lehet!

MANszerelő 2009.06.15. 07:39:30

@papptibi: Akadályba ütközött a misszió. Az Olcitokat elvitték a fekete kalapos bajuszos bácsik, BX-e meg csak néhány megszállottnak van, ők úgy őrzik az autójukat, mint Lenin bebalzsamozott testét. Talán egy Tavria...

Önjáró Talajgyalu 2009.06.15. 11:22:59

En tudok egy BX-et, amire szerelot keresnek honapok ota (motorfelujitas a cel, meg a ketutemu-szinu fust es ezzel egyutt a hektoliterben mert olajfogyasztas megszntetese)... :)

Ja es kolcson is adjak, lehet vezetni! :)

papptibi 2009.06.15. 15:41:23

@MANszerelő: Na nem baj, részben ismerem a tananyagot, egyszer kölcsönkaptam Bende BX-ét. Tényleg, abban nem keresi az ember, hogy mi zörög. Bár az Oltcit még nem volt meg, és percről percre csökken az esély. Hiszen minden másfél percben szétrohad egy példány

csuf (törölt) 2009.06.16. 12:32:28

@papptibi: kinek nem esett le? nekem!!!
az enyém 2002-es d4d. mikor 3 éve megvettem, már előre tudtam, hogy a napszemüvegtartó leesős. óvatosan lenyitottam és láttam, hogy a jobb oldali kis fülecske már majdnem átrepedt. levettem, szépen hajtogattam hozzá gemkapocsból merevítést (a még ép bal oldalihoz is) és pill.forrasztóval beleolvasztottam. szarakodtam vele vagy egy órát, de olyan jól sikerült, hogy azóta is tökéletes. természetesen használom is :-)))
na megyek a garázsba, megkeresem a teflon spray-t és megszüntetem a kormágyom nyikorgását!

Köszi papptibi!