Mekkora mázli, apám!

Autobianchi Hardy-csere

  2009. május 31. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta autobianchi bianchina

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Csupán tizenegy éve küszködök ezzel a kis szeméttel. A földből húztam ki 1998 februárjában Leányfalun, 2003-ra már elvileg készen lett, aztán mégsem. Mindene rossz volt. Egy teljes körű restaurálás után, amikor a Münchenben, Imolában és itthon kapható összes alkatrészt beleépítettem, elköltöttem festékre, krómra, gumialkatrészekre, kéderekre egy kisebb afrikai állam egész devizatartalékát, nos ezek után pocsék volt.

Fék csak úgy működött rajta, ha a kézit három kattanásnyit behúztam, az ajtaját csapkodni kellett, a kuplung kinyomására megállt a motor. 5-25 kilométer megtétele között változó távolságon egyszer csak lefulladt a motor, és vagy fél órát várni kellett, hogy beinduljon, az ablakokat nem lehetett letekerni, aztán ha mégis, akkor fel nem, dőlt a füst, az olaj, a benzin, támolygott a sávok között, hol mentek az elektromos dolgok rajta, hol nem – egy borzalom volt.

Aztán éveken át minden adódó alkalommal reszelgettem rajta valamit, a felújított motorba – amihez eleinte hozzá se mertem nyúlni – is egyre jobban belemásztam, végül kiderült róla, hogy a hengerei nem lettek generálozva. Állítólag én mondtam, hogy így legyen, tőlem kitelik, bár nem tudom, mit ihattam előtte.

Mindenesetre tavaly télen Tóth Gabi barátom újra felújította a motort, ehhez a hajtáslánc több elemét módosítani kellett, nem volt olcsó (mármint alkatrészben), nem szenvedett vele keveset, de végre, úgy tűnik, jó lett. Közben kicsit rászámolt a fékekre, állított a kormányon, feltette a terelőlemezt is az aljára, amit a leflexeletlen (de szép szó) alsó lemezél miatt nem tudott felműteni rá Karesz, a káromkodóisten, még anno.

Februári örömöm határtalan volt, a hazahozatal ceremóniáját meg is írtam egy posztban. Ez az az autó, amire minden barátom, kollégám és ismerősöm egy emberként azt mondta, amikor megvettem – sose fog menni. És lám, itt robog, most már egyre több lóerővel, egyre virgoncabban, egészséges fékekkel, pontos(ka) kormánnyal a magyar utakon. Juhé.

Nagyon ritkán akad gyereknélküli esténk, de március végén a nagyik elkunyizták a lurkókat, maradt egy szabad esténk Katival. Menjünk fel a Várba, sétálni, legalább tíz éve nem volt ilyen kettesben – volt az ötlet. Menjünk Bianchival, hiszen végre működik, és mert úgy a leghangulatosabb – tette hozzá a Kati. Aztán nem mentünk a Várba, azaz nem álltunk meg ott. Fel-alá tekeregtünk a városban, dumáltunk, egy öreg, pici, kellemesen befűtött autó inspirálja a beszélgetést, rég dumáltunk ennyit. Rég röhögtünk ennyit.

És észrevétlenül, valahogy, Szentendre felé vettük az irányt. Aztán mentünk tovább, végül Esztergomban lukadtunk ki. Egészen, frenetikusan, durván jó esténk volt, pedig nem mehettünk többet 65-nél, mert bejáratós volt a friss motor.

Kicsit fotózkodtunk a Bazilika előtt, aztán Kati vette át a volánt. Kedvenc autója még hét évvel ezelőtt a pisztáciazöld, luxusbelsős (bordó, dönthető üléses) Fiat 500-asa volt, a Bianchi pedig pont olyan, hiszen ez is egy Fiat 500 alul. Nem volt hajlandó átadni a kormányt, hiába, a kis romot mindketten nagyon szeretjük.

Aztán dolgozni is bejöttem a Bianchival párszor, Winkler vezette, Papp Tibi ült benne, az egész csapat mintha örült volna neki, bár aki ment vele, érezte – a luxusfokozat legalján csücsül, nagyjából egy szinttel a motorizált gördeszka felett. Vagy épp ott.

Meg legurultam vele a sukorói Belsőség-találkozóra, ott kicsi Bianchi nagy és nehéz emberekkel megtömve próbált megküzdeni az óriási hegyekkel. Oké, geográfiailag dombok, még inkább sárkupacok, de egy Bianchi volánja mögül a Matterhorn mind.

A Bianchi silány, pici autó. A forgalom gyors, még hétvégén is, és egészen intenzív használatba vettük. Valaminek történnie kellett. Bajnak persze. Történt is. Éppen a nagyikhoz verettünk vele családostul, amikor a Zöldlomb utcán felfele elkezdett kattogni valami hátul. Aztán beugrottunk még egy barátunk negyvenedik éves szülinapjára, nagy volt a buli, mindenki elegánsan, kirittyentve, én meg kölcsönkértem az egyetlen fellelhető szerszámcsomagot, egy ikeás narancssárga dobozt, amiben elsősorban fúró, meg kalapács, meg fogó van, és nekiálltam hibát betájolni. Jöttek a vendégek, nézték is, hogy ki ez az állat, aki egy vén törpeautó alatt fetreng a legszebb napsütésben a Szikla utca elegáns, és újjáépülése óta kizárólag új és hibátlanul működő autók által tapodott flaszterén. Nem éreztem magam otthonosan, de a hiba meglett. Elég súlyos. Aztán bementem olajosan, az ott levő hatvan embernek összeállt, hogy a barom eredetileg ide jött. Hát – aki öregautózik, ne járjon jó társaságba. Vagy csináltassa négerekkel az autóját, és hívjon oldtimer-assistance-ot, ha lerohad. Én nem állok úgy.

A kispolák, a Fiat 500, és az ezekkel valószerűtlen közeli rokonságban álló Autobianchi Bianchina hátsó féltengelyeinek végén ricnis menesztőtárcsa viszi át a nyomatékot. A menesztőtárcsa a nem csavarásirányú erők hatásra a tengelyirányra merőlegesen kissé engedni tudó Hardy-tárcsákba csavarodik négy csavar által. Ebbe a Hardyba csúszik bele a belül szintén ricnis tengelycsonk. Elmondva komplikált, de ha megnézik a képet, nem olyan vészes, ez a felállás: tengely-fémizé-gumiizé-kerék. Nos, az én egyik ilyen gumiizém valahogy eldarálódott, darálódás közben pedig a gumiba belesütött fémdübel is kettétört. Félkör keresztmetszetben pedig a menet nem menet, legfeljebb ipari iskolák tancélú gépmetszetein. Nos, innen kicsúszott a csavar, a többi három kilazult, ez adta a kattogást forgás közben.

Elfogadtam a tényt – drága Bianchim ismét letérdelt, mint oly sokszor már korábban. Még szordinóban hazakattogtunk, aztán annyi.

Hozzáférni nem nehéz a Hardyhoz – autó felbakol, belülről a négy csavar kiteker (azaz a törött dübeles csak kihúz), a középső nagy anya sasszegének kirántása után az is 27-es kulccsal kiteker, s a bűnbánó elem máris az olajos szerelőmarokban hever. Az egész művelet elvitt tán egy órát, és még tököltem is a rádióval, meg felhívtak.

Az ám, de szerezzen nekem valaki ilyen Hardyt. Mert a kispók (és a nálunk a merkuros árusítás miatt felettébb elterjedt, késői Fiat 500F) ugyan majdnem pont ez az autó, de vannak különbségek. Ez a kispolák-boltban derült ki, ahová betántorogtam másnap, alkatrésszel a kezemben.

„Hát, a kispolszkié nem ilyen” – ingatta a fejét a boltos, és erre nekem is elkezdett derengeni valami. Márpedig az, hogy a Bianchi összeszerelésekor Karesz barátom könyörgött, hogy hozzak Hardyt az imolai börzéről, mert ő itthon nem tud szerezni ilyet. Az augusztus végén történt, Imola szeptember végén van, egy hónap fennakadás az akkor már ötévnyi készülődés után olyan volt, mint reggel metróra várni a Deák téren – mindjárt jön.

Most azonban áprilisban történt a baj, Imola még fél év innen, addig Bianchi nélkül maradjon a család? Mikor már végre jó a motor? Nem, ez nem lehet igaz. Biztonság kedvéért kikértem a kispók Hardyt a boltostól, hátha ugyanaz, csak mostanában már formába öntik. De nem. A későbbi alkatrész lapos, magas, alapvetően alumíniumból készült tárgy, benne kis gumibetéttel, olyan, mint valami élére állított hamutartó. Az enyém viszont hosszúkás, de kis átmérőjű, teljesen gumiból öntött dobozka, képzeljenek el két adag szárnyas májkrémet. Közük nem volt egymáshoz.

Ezúttal zseniális alkatrészbeszerző barátom Torjay Laci sem tudott lépni. Több hét alatt egy olasz kontaktot sikerült felhajtania, annak a kínálatában talált ilyen alkatrészt, de persze – mivel olasz – az egyetlen telefonra, e-mailre nem válaszolt. Én is körbenéztem az alkatrészforgalmazók környékén, de semmi. Tóth Gabi csak csóválta a fejét, ő még nem is látott ilyet. Baj van.

Elkezdtem túrni a neten. A német ebay-on nem találtam. Át az olaszra. Bálintot az ölembe vettem, mutattam neki, mi kéne, együtt lapoztuk százával a termékeket. Mindenhol a nagy plecsni, ami az enyémbe nem jó, csak a későbbi 500-asba. De a sokadik oldalon meglett! Ajjaj, 99 euró, plusz szállítás. Ennyi pénzem most nincs. Tovább. Hoppá, még egy találat, ez csak 49 euró, igaz, nem annyira jó a kép, lehet, hogy valami förtelmes utángyártmány. Kicsit fáztam attól, hogy kínomban valami használhatatlanra dobom ki szállítással együtt 15 ezer forint jobbik felét.

Kedden egész nap azon törtem a fejemet, hogy honnan szerezzek inkább egy bontott lengőkart, amiben találok ilyen, már évtizedeken át bizonyított Hardyt. Ki a rossebnek van Magyarországon D-szériás 500-as Fiatja, pláne Autobianchi Bianchinája, ráadásul olyan, aki tart otthon darabolt alkatrészeket? Dzsordzsi barátom ugyan épít egy ős-500-ast, de neki én adtam el két ’57-esbe való lengőkart, azokban nem voltak Hardyk. Más?

Hát ki az a barom, akinek Magyarországon ilyen autója van? Ilyen senkineksemkell gyenge, szétesős mütyür, nulla presztízzsel? Na ki? Hát én.

Mert bizony én egyszer szétbontottam egy Bianchit, még mialatt a saját, kék színűm készült. Annyira tré autó volt, hogy igazából ki is töröltem az emlékezetemből. Még a kilencvenes évek végén találtam, egy csodálatos, XI. kerületi villa mellett hevert évek óta a földön, NSU Prinzek és Opel Panorama Rekordok társaságában. Akkor nem tudtunk megegyezni a tulajjal. Aztán évekkel később egy barátom szólt, hogy most szállítják éppen kukába azokat az autókat, és ha kifizetem a trélerezést, enyém lehet a Bianchi. 15 ezret adtam érte, és egy barátomhoz vitettem, aki szegény – nem volt igazán képben, milyen romokat szoktam én találni – egy hétig kerülgette utána a szörnyű roncsot.

Sokkal egyszerűbb Bianchit kell elképzelni, mint az enyém, az oldalablakokat nem lehetett eltolni, csak kicsi embléma volt rajta, a bajuszoknak még a helye is hiányzott, dísztárcsátlanok voltak a kerekek (gyárilag), küszöbdíszlécnek nyomát sem lehetett látni rajta, fix volt a teteje, 500-as Fiat az órája, fehér a kormánya.

A trélerről úgy kellett lesöpörni egy részét, mert szállítás közben szétmállott. Nem bírta a rázkódást.

Érdemes megnézni ezeket a képeket – egy IGAZÁN elpusztult autóról van szó. Amit a tulaj azért nem akart pár évvel azelőtt eladni, mert kereken megmondtam neki, hogy csak néhány alkatrész miatt kellene nekem.

A küszöb és a padlólemez egyszerűen kettétört, a padló elöl leszakadt.

Először kabriósítottam kicsit, aztán miszlikre vágtam. Annyit dolgoztam a flexszel, hogy kigyulladt a kezemben, és lángolva elégett. Onnantól Zoli barátom saját flexét gyilkoltam, már kicsivel több érzéssel.

Nem is emlékszem, mi maradt meg az autóból mára, a motorblokk és a váltó rémlik, a többi… Rá se akartam gondolni. Mit kellet takarítani utána a kertet… Ráadásul én csak a makroszennyeződéseket gyűjtöttem egy kupacba, a söprést, locsolást már a barátom végezte. Azóta is megrándul az arca, ha előveszem a Bianchi emlékét.

Egyébként egy másik érdekessége annak a Bianchinak, hogy papíron ugyanaz volt, mint az enyém. Egy NSU-Fiat Panorama. Ugyanis az NSU (amely szoros kapcsolatokat ápolt a Fiattal) palettájáról a hatvanas években hiányzott egy kombi, ezért az Autobianchitól (ami a Fiat cége volt) megvette a Bianchina gyártási licencét. Eddig nem tudtam kinyomozni pontosan mennyit, de a kombi Bianchinából, azaz a Panoramicából olyan 2-3000 darabot legyártottak Neckarsulmban. Az enyém is egy ilyen német NSU-Fiat Panorama, meg a fehér is az volt. Milyen véletlen…

Kétségbeesésemben tehát oda lyukadtam ki, hogy talán vannak még alkatrészeim otthon abból a Bianchinából. Talán még lengőkarjaim is. És ha a lengőkarok megvannak, rajtuk van a Hardy is, mert én biztos, hogy nem álltam neki sasszegeket széthúzkodni a Zoliéknál, hiszen csak egy napom volt a szétszedésre.

Kedd délután óriásit turkáltam a veranda alatti, pókhálós, egérkakiszagú lomtárban. És a Vespa-plexi, Alfa 75 felnigarnitúra, Kawasaki Z750 tank, Orion csöves rádió-maradvány, régi konyhaszekrény, Puch-felnihalom mögött találtam két lengőkart. A romos Bianchiét.

ÁÓÓÓÁÁÁÁÁÓÓÓÁÁÁÉÉÉÍÍÍÍÍjuhééééééééÁÁÁÁÁÁÁÚÚÚÚÚÚÚÚÁÁÁÁÁ!!

Üvöltöttem, táncoltam, egész délután danolásztam, mint valami idióta. És nekiálltam szétműteni azt a hullaszagú zsírgöböt, ami pattanásos kamaszkorában még fontos autóalkatrész volt.

Az ilyet azért még én is legszívesebben csipesszel piszkálnám, tényleg kicsit olyan egy effajta alkatrész, mintha dögöt fogdosna az ember, franc tudja, milyen kórságot lehet kapni a tapogatásától. Broáf.

De – bár a fékdobot nem lehetett megmozdítani – a sasszeg szépen kicsusszant, koronás anya ránézésre lazult, kezemben volt a Hardy. Magyarország két felesleges Autobianchi-Hardyja közül az egyik. A másik a veranda alatt várja, hogy a bal oldali is cserére szoruljon. Rettegtem tőle, hogy kiderül: másik szériába való, netán szétmállott, esetleg ebben is törött a dübel.

Brigéciol, féktisztító, kis dörzsimorzsi – és tökéletes. Mondhatni, szuper. Még illőbben – zsír. Bár nem pont olyan szerkezetű, mint a korábbi, ami egy gumiömledvény, de a méret ugyanaz, csak ebben több az aloméneom.

Alapos kenyőcsözés után fel a tengelycsonkra, koronás anya, sasszeg, ennél újkorában se volt szebb. Aha, itt jött a másik probléma – a négyből az egyik spéci csavar szétment, amikor eltört az eredeti Hardyban a dübel. Három csavarral nincs értelme összerakni, azonnal szétlazul az egész. Ilyen csavarom viszont – hol is lehet?

A csavaros dobozomban találtam majdnem megfelelő hosszúságút, de imbusz volt a végén. Kontármunka lenne, ilyet nem. Aztán volt még egy zacskó ömlesztett csavarom, abban is kerestem, de csak végig menetes, kicsit rövidebbet találtam. Nem kockázatok még egy szétesést, nekem pont ilyen csavar kell.

Hát persze! A szarosdoboz! Elnézést, csak így hívom az a régi, eredetileg japán zöldtea-ízesítésű kekszek tárolására szolgáló pléhdobozt, amelyikben valamikor tizensok évvel ezelőtt csavarokat kezdtem gyűjteni. Még az első Fiat 500-asomból is vannak itt csavarok, meg a 850-eseimből, a 127-eseimből, 128 Rally-mból, a Puchjaimból, Verhovinámból, Simsonomból, Jawa Nyuszimból.

Csakhogy egyszer volt valami csőtörés a régi házunk pincéjében, s ez a láda pár napig csatornalében úszott. Azóta – érthető módon – kicsit ódzkodok bármit tapogatni, ami benne van. Olyan – khm - szaga van mindennek.

De hát az ember szerelés közben koszos lesz, igazából már úgyis nyakig olajos voltam, egy kis fekália ilyenkor már mit számít. Feltárult hát a kincsesláda, és szinte az első tárgy, amit megpillantottam, az volt, amit kerestem.

ÁÓÓÓÁÁÁÁÁÓÓÓÁÁÁÉÉÉÍÍÍÍÍjuhééééééééÁÁÁÁÁÁÁÚÚÚÚÚÚÚÚÁÁÁÁÁ!!

Megint üvöltöttem, eljártam a dzsigget, mint Bruce Willis a stadion kivetítőjén.

Fél óra múlva egyben volt a hátsó agy. Kicsit kimosakodtam, talán alaposabban, mint máskor, hergeltem az önindítót (a Bianchi elejti a benzint, ha sokat áll, elölről hátra kell szívnia az AC-nek, ráadásul az önindítóm bendixe mostanában megcsúszik, ezért öt-hat fordulatnyi krenkölés után felpörög és sivít). De Bianchi pöccent, kicsit hagytam dolgozni az olajat, majd kizúztam vele az utcára. Kattogás megszűnt (naná), minden szuper. Mehet vizsgázni a kicsike, mert közben persze az is lejárt.

Tudják mit? Iszonyú sokat röhögtem korábban a hülye káeurópai mentalitáson, tudják, ezen a „jó lesz az még valamire”-stílusún. Még sokkal jobban röhögtem később azon, hogy én magam is egyre inkább ilyen kezdek lenni, egy vén fasz, aki szembeköpi saját régi enmagát. Ja, némi humor nélkül nehéz elviselni az évek múlását.

De hülyeség ennyire jól rég jött, mint most. Megspóroltam tizenötezer forintot, az olcsóbbik, gyanús alkatrész árát és Olaszországból való idepostázását. Épp annyi pénzt, amit elköltöttem anno a fehér, bontott Bianchira. A munkámat nem számolom – ennyi önámítás kell nekem is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr831151761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gulyás G 2009.05.31. 21:14:20

@baowah: már csak intrika és szerelemi szál kéne bele, esküszöm, hogy film is készülne :)

Szerelmi szál volt benne, csak nagyon diszkréten:

"Fel-alá tekeregtünk a városban... rég dumáltunk ennyit. Rég röhögtünk ennyit...Egészen, frenetikusan, durván jó esténk volt..."

clubman 2009.05.31. 21:21:49

Csík Úr!
Apám is ilyen 'jó lesz az még valamire' típusú műszaki ember. 17 éve költözés miatt ürítettük ki a garázs-(házi)műhelyt. Akkor maradt nálam néhány marék rozsdás csavar, anya, szög. Még meg vannak, nem volt szívem kidobni őket. Lehet hogy ez genetikai dolog? :-))))

fikabácsi 2009.05.31. 21:22:54

Ez qrva jóóó!Én valahogy igy vagyok a mühely padlását ellepő 123 alkatrészekkel,mint Te a szarosdobozzal.Ugyan a Merci már nincs meg de sajnálom még bojgatni is a cuccot,nehogy ujra megfertőzödjek,és anyagi romlásba döntsem a familia költségvetését.Egyébbként néztem ERA-ra kardánt,de egyelőre a keresés nem hozott eredményt.Ha találok jelzem!

dennisthemenace 2009.05.31. 21:25:41

@Gulyás G: Nekem egy filmemlekem boffent fel erre;"ahhoz kicsi,hogy lefektessenek benne;de ugyis lefektetnek,ahogy kiszallsz.."..DDDD

CsCs76 2009.05.31. 21:27:12

Üdv!

Csak azt szeretném kérdezni,hogy a Tóth Gabi aki motort szerelte az a bizonyos biatorbágyi Tóth Gabi?

CsCs

THC 71 2009.05.31. 21:29:18

A postban szereplő Tóth Gabi a biatorbágyi mágus?

crix 2009.05.31. 21:29:25

Zseniális.
de egyébként rajtam is kezd elhatalmasodni a kór.
Nemrég vettem egy eredeti kalaptartót a Rapidhoz. 10 év múlva kelleni fog.

clubman 2009.05.31. 21:33:55

@Vidra #23: Mivel a városban leginkább biciklivel járok időnként találok a flaszteron klf. csavarokat, kipufogó dob tartó gumit, miegyebet. Sokszor összeszedem ezeket. Egyszer találtam egy acéllapot, egyik oldalán 45 fokban levágva, felvettem. Később azt találtam ki, hogy talán fűnyírógép kése. Jó lesz még egyszer valamire. Ja, fűnyíróm még sose volt. :-)))

2009.05.31. 21:37:56

Csikós úrnak üdvözlettel, tegnapi nápolyi fotók...
http://matiz.terep.hu/napolysz/nap_sz15
http://matiz.terep.hu/napolysz/nap_sz17
http://matiz.terep.hu/napolysz/nap_sz18

Vespa mindenek felett, bekattantam rá.

csongiaparaszt 2009.05.31. 21:58:11

Csináljanak már pár képet a Bianchival meg a Winkli Cougarjával.
Egyébként Csikós rulez. Szokás szerint.

nabazzmeg 2009.05.31. 22:22:47

@Ubul1:
különben igazad van, én is esztergáltattam volna valakivel aluból vagy bármi fémből, bár gondolom a rezgések miatt van alapvetően gumiba ágyazva a "ricni"...de azt - gumit - az alu vagy bármi más fém két végére akár ragasztással is lehet rögzíteni, úgyhogy az is ki lenne pipálva...pláne, hogy a szomszédban itt az eszterga+ az esztergályos :-))

jürgen baromartz 2009.05.31. 22:24:33

remélem a sárga cédulaszerű akármi megmarad az ilyen jellegű irományok elején, mert megfelelően jelzi mindenki számára a kiemelt fontosságú postokat.

erőt, egészséget

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.05.31. 22:48:03

minekveszelöregautót. különbenis fogadjunk nincs a motortérben gázizé.

Kopasz Szuzukis 2009.05.31. 22:59:14

Szombat délelőtt kiszambázok a garagéba, mert asszonypajti szerint ki kéne ótózni anyósomhoz. Ugyebár a Dália pöccre indul.
Valami iszonyú hangos szívászaj hallatszik a messzi távolból. Csak tán nem valaki ócskavasal?
Mindegy! Egyéni szoc.problem!
Namertháthiszen Dákó pöccre indul.
Béhasalok. Kulcs elfordít.
Pöcc.
Pöcc-pöcc.
Pöcc-pöcc-pöccpöcc. Indulj te......
Pöcc-röff!
Navégre!
Van 2 henger. 1 perc múlva már 3. Még 2 és megy mind a négy! Hurrá, start!
Diszkrét dörrenés. Csak épp akkora, hogy a motorháztető a szomszédban landol. A hátsó kipudob meg a pincében.
Broááááf!
Anyóspajti talonban. Szerszámosláda, hidegvágó, nakkalapócs.
Este 8-kor olajmentesítéshez 2 kiló szappan+köbméter víz.
Majd holnap folyt.köv.
Vasárnap műsor: Dáliagyújtás szexualizálása.
Délután 4: én is bégyüttem a garagéból.
Aztán leültem derülni másokon. Kurvajó érzés, hogy nem csak én szivattyúzok.
Mert legszebb öröm a káröröm! Abban nincs semmi irígység.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.31. 23:00:06

ez kurrva nagy!!! :D Marha jó ezt olvasni, tiszetl!
Ja, a csavarkeresést viszont nem értettem, a régi féltengelyekben nem voltak benne a hardy csavarok?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.31. 23:06:50

@banyaszj: sajnos azok közé tartozol, akik nem tudják értékelni a 60-as tempóval autózást. De milyen autóval, koma!!! ilyen neked nincs 1 millióból, egy pár éves szuzi, az való neked, nyomjad neki 130-cal 90 helyett, mert úgy megy, mint a golyó. Motorozással is ez van már, kurvasok lóerő, meg sebesség... Motorozni 80-90-nel is lehet, és élvezetes az is, ha nem tolnak le az útról eközben, szóval olyan környék kell hozzá. Sajnos ez a mai világ: sok lóerő, nagy sebesség, aki másképp csinálja az hülye.

Csikós Zsolt 2009.06.01. 00:23:05

@nabazzmeg:
Hát, igazból tiltakoznom kéne, de alapvetően igazad van :-)

Csikós Zsolt 2009.06.01. 00:24:29

@Ubul1:
Kikérem magamnak a 24 lóerőt! Ezt 17,5-re tervezték :-)

Igaz, most lehet, hogy már van akár 19,4 is...

megint 2009.06.01. 00:25:09

Jean-Baptiste, jelenleg már olyan futóművek vannak az autók alatt, hogy 90 olyan mintha 40 lenne, én is csodálkozok néha , hogy mi a faxt tököl előttem ez a lajhár, pedig 90-el megy, kell a sebesség, hogy élvezd is az utat. Amúgy nekem nem tetszik ez az autó, meg kicsit félnék is benne, de tiszteletet érdemel az aki ennyit foglalkozik egy ilyen idős autóval, anyagi vonzatról meg felesleges beszélni, magának építi az ember, és akkor már mindent normálisan, mégha drágább is.

Csikós Zsolt 2009.06.01. 00:26:14

@CsCs76:
Hát persze. Ki érdemel még említést Tóth Gabi néven? :-)

Csikós Zsolt 2009.06.01. 00:29:07

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Arról az egyről kicsit lenyíródott a menet, amelyik kicsúszott a Hardyból. Nem akartam visszatenni, utálnám, ha berágódna, vagy újra kilazulna.

dennisthemenace 2009.06.01. 00:37:10

@Csikós Zsolt: Hmm..En lattam egyszer egy pornoszinesznot ezzel a nevvel,emlitesre melto volt..DDD
Figyuzz,van nem messze innet egy faszi,Mercedes-specialista;van nala minden,123-asok is,beajanlak nala,mint mazochista megszallottat,aki mindent meg tud oldani..:D

qualitaet 2009.06.01. 00:42:27

"A földből húztam ki 1998 februárjában Leányfalun"

Az ezt megelőző pályafutásról viszont nemigen esik szó.(Mióta árválkodott ott, mikor került be az országba,uram bocsá' régi tábla, stb.)

Csikós Zsolt 2009.06.01. 00:57:55

@qualitaet:
Majd egyszer, ha készen lesz, és írok róla egy szubjektív, ömlengő tesztet. Pl, legyorsultam vele egy 911-est, elvittem haza egy egész nagyszobányi Ikea-bútort, ilynek...

xxlpityu 2009.06.01. 09:27:20

Üdv mindenkinek.
Tetszik a kis "fityó", láttam benne magukat a veterán expóra menet. A vasúti sinek előtt így pontosan tudtam, hogy mikor kell balra fordulni. Utólag is köszönet érte. Rongyoltam maguk után, de kotortak vagy 60-65-tel előttünk és járókelők, két oldalt parkoló kocsik, ill. a két gyerekem+asszonypajtás miatt csak követtem önt Csikós úr. Élőben szebb az autó szerintem, mint a képeken. Most lehet, hogy nagy baromságot írok, de nekem hajaz egy kicsit a Steyr Puchra. Ha jól tudom, akkor annak is köze volt a Fiathoz. Apósom régi cimborájának volt egy fehérben, kombi volt és nagyon szép, de annak "öngyilkos" ajtaja volt. Csak ennyit szerettem volna, tetszenek az írásai, bár a régi Autó Magazinos idők jobban bejöttek(főleg az akkori autók miatt), Karlovitz Kristóffal(remélem jól írtam a nevét) nagyszerű cikkek születtek. Nekem az autós újságírás legjava az, ahogy ő ír. Tud róla esetleg valamit. Hogy van? Foglalkozik-e még írással?
köszönettel
H. István

békaapu 2009.06.01. 09:30:31

@Csikós Zsolt: Én emlékszem valami hasonló rakományra az ötszázasban...
Édesanyám, a terhes feleségem, és az újonnan vásárolt masszív örökéletű (alig összehajtható) babakocsi.
Ja, és én vezettem...de a hátramenetet csak segédlettel tudtam kapcsolni.

Meg a Kispolákban is hazahoztam egyszer egy kétszáz literes kukát...

:-)))

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 10:08:12

@xxlpityu: "Apósom régi cimborájának volt egy fehérben, kombi volt és nagyon szép, de annak "öngyilkos" ajtaja volt."

Az szerintem a hátul ablaktalan furgoncino kivitel volt, nem a postban szereplô panoramica.

Csikós Zsolt 2009.06.01. 10:11:15

@xxlpityu:
Természetesen, a Kristóf most az Autó-Motornál "főideológus", afféle stílusmeghatározó főszerző, meg ír a Peugeot magazinba, a Mercedesnek, nagy ritkán a 168 órába. De elsősorban az A-M-be.

A másik: van Puchom is, igaz az készül még javában. Ön a kombi Steyr-Puchra gondol (700C), ami a kombi Fiat 500-zal (Giardiniera) azonos karosszéria, utóbbi mechanikájában, motorjában megegyezik az én Bianchimmal. A Puch nem, abban saját, osztrák bokszermotor, saját váltó (vagyis a kombikban éppen nem, azokban ZF), saját hátsó futómű, saját elektromos rendszer, belső tér, lámpák, műszer, tank van.

Azt szoktam mondani, hogy van két majdnem 500-as Fiatom: az egyik nem annak néz ki, de az, a másik annak néz ki, de nem az :-).

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 11:48:19

Kenési rajzot elnézve lesz ezzel még elfoglaltság:
http://www.autobianchi.de/jpg/schmiere.jpg

Ratnet 2009.06.01. 12:41:19

@nabazzmeg: ..ööö, hát arra is gondolni kell mielőtt optimistán nekilát az ember fémet-fémmel 'rugalmas' kapcsolatba hozni (lásd: alu-hardy), hogy a gumi szerepét nem tudja betölteni az alu, és a fellépő erőktől (amit gumi elnyelne) nagyon hamar kikotyogósodnak a vájatok, amit a gépjármű (pl: Simsonos példa) óriási rántásokkal és csattogással jelez majd. Egyszer gyermekkoromban valamilyen segédmotorban úgy oldottam meg a hardyhiányt, hogy a lánctányér belső 'pöcseire' slagdarabokat húztam. Na az sem volt hálás megoldás.:-)

Ratnet 2009.06.01. 12:48:09

@Csikós Zsolt: A képen a tenyeredben az sem két egyforma csavar, ha száruk vastagságát nézzük. Jól látom?:-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.01. 12:51:55

Egy kérdés:

A hátrafelé nyíló ajtó miért "öngyilkos"?

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.06.01. 13:07:05

Fantasztikus! Nem kevés kitartás kellett hozzá, gratulálok a tulajnak!

Ratnet 2009.06.01. 13:14:24

@Mk412: Nekem két tippem van:

1. Mert a menetszél kinyithatja.
2. Ha rányitod a téged épp akkor kerülőre akkor rádcsukja, és nem az első sárvédődre.

Suttora 2009.06.01. 13:22:39

@Rocko-:
@Rocko 2009.05.31. 07:52:20 Mégis elolvastad ember? :DDDDDDD


Az elején a figyelmeztetést meg kérjük máskor is, egész jól bevált.

szuledenes 2009.06.01. 14:04:50

Egy régi esetem jutott eszembe.Autóker árverésen vásárolt Ford Escort ,automata,2-es széria,váltó menthetetlen állapotban a csomagtartóban.Irány Ausztria,alkatrészautóvásárlás,éjszakaszétszedtem a klingenbachi sportpályánál,maradékot leadtam a 17-es ut mentén egy vastelepen.
Átalakitás mechanikus váltóra,közben kiderült az autómata kardánalagut tul széles,nem fér el a pedálsor.
Közelebb vittem a pedálokat egymáshoz,egy évvel később az eladás kissé döcögősen ment,vevőként csak 37-es lábméret alatti hölgyvevő jöhetett szóba.A pedálok olyan közel kerültek egymáshoz,hogy egy lábbal tudtam nyomni az összeset.Végül egy filigrán tanárnőhöz került.

Szüle Dénes

Ratnet 2009.06.01. 14:08:06

@Mk412: Én csupán tippeltem, azt nem tudom más mit ért azalatt, hogy 'öngyilkos ajtó'.:-)

Rocko- 2009.06.01. 15:41:26

@Suttora: a kettő közt volt szerény ötven perc, nem gondoltam volna, h abba belefér. ismerve Csikós írásait (különösen a vasárnapiakat) kell hozzá idő. sok. több, mint egy cikkhez.

a figyelmeztetéssel egyetértek, elég hatásos, csak egy nem értette meg.

Steyr-Puch 2009.06.01. 17:12:02

Hát Csík,ez komoly volt!
Most értünk haza sárvárról,wellnes stb,de ez jól esett!
Nagyapáink nem véletlenül tették el még a húskonzerves dobozt is!
Itt a bizonyíték!De az a csavaros doboz ,hát az odab...sz!
Ez már a vég,de megéri.Csak megemlítem,Sághi kolléga éppen Fiat 500 ajtó csavarokat keres...........
Ja,apropó,álltalában az ilyen meghitt,összebújós,éjszakai autózós túrák után 9 hónappal szokott kelepelni a gólya:-)))))))))

Ubul1 2009.06.01. 17:24:46

Na épp itt vagy te is Csiki mester? Ahogy nézegetem a programajánlót épp elgondolkoztam h megkérdem esetleg előfordulsz e majd te is az Autobianchi meetingen. De akkor eszerint nemigen. Lehet h azokat a borzalmas gépeket nem is a Bianchina szintjére tervezték, azokban már komoly 950-es motorok vannak :D
Van 2 eladó is a klubjukban, ahogy elnézem siralmasabbnál siralmasabb darabok, főleg az a kék, még rohad is! Szegény golfom hátsó ülését se adnám oda érte, azon legalább makulátlan a fényezés, még ha volt is pár apróbb nyavaja vele. De komolyan kezdem egész megszeretni, az is lehet h nem dobom ki rövidúton.

Ubul1 2009.06.01. 17:29:49

Az indás albumod meg ász, köszike! tényleg van benne pár szép darab. Ezt az autós kiruccanást meg asszem beadagolom legközelebb én is az asszonynak, kár h itt nincs 30 km-en belül ilyen szép hely mint az Esztergomi Bazilika. A nagyduna meg totál szúnyogfészek már jó ideje, a partra se lehet kimenni sötétedés után, basszameg.
Különben van egy ismerős akitől tudok lőni jutányosan járókát meg pár cuccot ha tényleg beüt a crach 9 hónap mulva XD!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 18:38:34

@Ratnet: "Ha rányitod a téged épp akkor kerülőre akkor rádcsukja, és nem az első sárvédődre."

Fordítva, ez pont egy érv volt az öngyilkosajtó mellett, mert ha az autópályán véletlenül kinyílik, a hagyományost leszakítja a melletted haladó, az öngyilkosajtót meg nem. (Illetve a nyitott ajtón keresztül meg tudja lökni a jármûvet az A-oszlopnál fogva, egyáltalán nem biztos, hogy elôrecsapja.)

Ki/beszállás közben is kényelmesebb az öngyilkosajtó.

Ratnet 2009.06.01. 19:34:04

@Hrzrasn: Ebbe is bele kellett kötnöd...

Szerintem: Kinyitod, kiteszed a lábad, a mögötted jövő meg rádcsukja, és szervusz láb. Vagy ha esetleg a fejed is kidugtad már....

Van egy olyan sejtésem, hogy soha nem tér vissza az 'öngyilkos' ajtó a gépkocsikon.

Ratnet 2009.06.01. 19:35:55

@Hrzrasn: Azt meg megnézem, hogyan nyílik ki a hagyományos ajtó autópályán miszter fizika.

zUlU 2009.06.01. 19:52:09

És tudjátok a jó cikken kívül mi a szívderítő még? Ugyan minden egyes kommentet nem olvastam el, de talán működik a cikk eleji plecsni, és az orkok (vagyis a hőzöngők-fikázók) távol maradtak. Csodás. :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 21:06:28

@Ratnet: "Szerintem: Kinyitod, kiteszed a lábad, a mögötted jövő meg rádcsukja, és szervusz láb. Vagy ha esetleg a fejed is kidugtad már...."

Ja, teljesen életszerû, hogy két centire mennek el melletted az autók. Szerintem meg:
http://de.wikipedia.org/wiki/Selbstm%C3%B6rdert%C3%BCr
"Ein weiteres Argument war, dass vorn angeschlagene Türen bei unachtsamer Öffnung durch ein von hinten kommendes Fahrzeug abgerissen werden, während eine Selbstmördertür dann wieder zugeschlagen würde."

"Van egy olyan sejtésem, hogy soha nem tér vissza az 'öngyilkos' ajtó a gépkocsikon."

Rosszul sejted. A Dropheadben és a Phantomban is az van. Kezd visszatérni a luxuskategóriában, plusz reteszeléssel persze.

xxlpityu 2009.06.01. 21:08:05

Szép estét
Az "öngyilkos" ajtó asszem visszaköszönt az új Rolls Royce-n is(mármint a nyitott tetősön).....sokkal elegánsabb, mint a hagyományos "más által kiontott életű" nyílászáró traverzliverzli.
állatok vagytok...:DDD....de ha jól tudom, akkor ez volt a pontos neve neki

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 21:12:29

@Ratnet: A szócikkben konkrétan figyelmetlen nyitásról volt szó.

A mai ajtók már sehogy sem nyílnak ki maguktól a dupla reteszelésnek köszönhetôen, tökmindegy, merre nyílnak.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 21:15:29

@xxlpityu: A Phantomon is:
http://www.automedia.com/NewCarBuyersGuide/photos/2005/Rolls-Royce/Phantom/Sedan/2005_Rolls-Royce_Phantom_ext_1.jpg

És az RR04-en is az lesz.

CsCs76 2009.06.01. 21:30:26

Én is hozzá szoktam járni, mármint A Hurkát (1987 Vw T3 Syncro 2.1 WBX ) is Ő szokta meggyógyítani...

Ratnet 2009.06.01. 21:57:04

@Hrzrasn: Te hoztad fel az autópályás példát ha jól sejtem. Emésszed, hogy hülye voltál.

A Rolls és a hasonló hülye sznoboknak gyártott autók nyilván eklatáns példái a ma elterjedt gépkocsiknak.:-)

Ráadásul ha a te általad megpendített figyelmetlen nyitást vesszük alapul, akkor vérmindegy hány reteszes a zár a verdán, ha egyszer elviszi a lábaddal együtt a tőled fél méterre elzúgó kolléga.

Ratnet 2009.06.01. 21:57:49

@Hrzrasn: Te hoztad fel az autópályás példát ha jól sejtem. Emésszed, hogy hülye voltál.

A Rolls és a hasonló hülye sznoboknak gyártott autók nyilván eklatáns példái a ma elterjedt gépkocsiknak.:-)

Ráadásul ha a te általad megpendített figyelmetlen nyitást vesszük alapul, akkor vérmindegy hány reteszes a zár a verdán, ha egyszer elviszi a lábaddal együtt a tőled fél méterre elzúgó kolléga.

Csikós Zsolt 2009.06.01. 21:59:47

Kiváló. Azt hittem megússzuk legalább ebben a posztban, de nem...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.01. 22:01:39

@Csikós Zsolt:
Mint megfigyelhetted, az öngyilkos ajtóról a vélemények megoszlanak.
Zsolt! Szerinted miért öngyilkos egy ajtó?

Ratnet 2009.06.01. 22:07:05

@Csikós Zsolt: Ha egyszer okostóni megérkezik...:-)

Ratnet 2009.06.01. 22:09:20

@Mk412: Ja, erre már én is kiváncsi vagyok.

Bár konfliktuskerülésből csak lábujjhegyen suttogva említse meg Csikós a megfejtést.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:28:15

@Ratnet: A balesetek nem kiszállás közben történnek, hanem ajtónyitásnál. Megnézheted az utcán, senki nem úgy száll ki, hogy elôbb tükörbe néz, aztán ajtót nyit - hanem ajtó résnyire kinyit, hátranéz, kiszáll. (Sokszor sajnos úgy nyitják az ajtót, hogy közben még a kocsiban szöszmötölnek.)

Az a sejtésed is hülyeség, hogy sosem lesz már öngyilkosajtó, a luxusszegmensben reneszánszát éli:
http://www.s-i-r.de/stz/page/detail.php/377979

Hogy klasszikust idézzek, emésszed, hogy hülye voltál :)

Csikós Zsolt 2009.06.01. 22:31:48

@Ratnet:

Á, nem, unom, hogy kétnaponta lemészárolnak valamelyik blogposztban.

Maradjunk annyiban, hogy mindig butának éreztem az öngyilkos ajtó megnevezést, és világéletemben a libakergetőre szavaztam, ami plasztikusabb, kedvesebb, és kis tantuszgurulás után mindenkinek benyeli a telefonja.

Ratnet 2009.06.01. 22:33:07

@Hrzrasn: Téged szokott az zavarni egyébként, hogy kuncognak a hátad mögött? Vagy csak úgy simán arconröhögnek az emberek a hétköznapokban?:-)

Ratnet 2009.06.01. 22:38:50

@Csikós Zsolt: Esetleg innen eredne a kis Polski-ra is átöröklődött gúnybecenév, csak eszerint tévesen?:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:44:20

@Csikós Zsolt: Bármit kimoderálhatsz, ami nem tetszik. Nem tud és nem is akar senki megakadályozni ebben.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:49:30

@Ratnet: "Téged szokott az zavarni egyébként, hogy kuncognak a hátad mögött? Vagy csak úgy simán arconröhögnek az emberek a hétköznapokban?"

Nem, ilyen csak a frusztrált teherautósöfôrök vágyálmaiban szokott történni :)

Brady917 2009.06.01. 22:49:55

Üdv Zsolt!

Lejárt a vizsga?
Szóval jössz a Báróczy utcába?
Írd meg előre mikor jön a kicsike,átnézek a vizsgasorra :)

Csikós Zsolt 2009.06.01. 22:50:22

@Ratnet:
Talán csak újra felhasználták a nevet.

Tudod, a postásmotort (MZ TS 125) is csúzlinak hívták, pedig eredetileg az ES 125-öst, a Trophyt nevezték el csúzlinak, mert a kormánya úgy állt felfelé, hogy csak a gumit kellett volna ráakasztani, hogy lőni lehessen vele.

Ma meg mindenki kutyacsont-Escortozza (német fordítás) a piskóta-Escortot (korabeli magyar név), fürdőkád-Taunusozza a tojás-Taunust (szintén). A kollektív memória feledékeny.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:57:04

@Csikós Zsolt: Pedig a veterán lenne csak igazán a te asztalod, nem a modern technika.

Amúgy erôsen túldramatizálod, bántani senki nem bántott, még csak durvább beszólást sem láttam. Qualität rátapintott a lényegre legutóbb, egy primadonna veszett el benned :)

Ratnet 2009.06.01. 23:01:38

@Csikós Zsolt: Az MZ-s becenév-átragadásról én is tudtam de valamiért természetesnek tartottam.

Még szerelgettem is egy kis Trophy-t az őskorban. Egybetanklámpa, kormányvégindex, kishelyzetjelző, csőhátsólámpa. Érdekes gép.:-)

Ratnet 2009.06.01. 23:06:05

@Hrzrasn: "Nem, ilyen csak a frusztrált teherautósöfôrök vágyálmaiban szokott történni :)"

Fú, most de megsértetted a frusztrált teherautósofőröket. Most majd nem tudnak aludni emiatt, és elkeseredettem hüppögnek a sarokban vagy az asszony vállán, miután megitták a kötelező szeszadagjukat és elverték a gyereket.:-)

Ratnet 2009.06.01. 23:09:10

@Brady917: Hőőőő, protekcionizmus!:-) Nekem is lejár a Saab-ra jövő héten. Fogom a nullásgépet letolom a búbom, azután bajuszt ragasztok és Csikósnak adom ki magam...

Csikós Zsolt 2009.06.01. 23:29:22

@Hrzrasn:
Na ja. A többiek meg egyszerűen nem válaszolnak neki, csak egy piszkálódó ökörnek tartják, csendben. Én legalább nem. De gondolj bele, ő valószínűleg nem egyszerre nemtomhány olvasóval hadakozik, ráadásul több posztban egyszerre, hanem nagyjából a posztok felénél szól hozzá párszor. Sokkal több időt elcseszek a válaszokra, tehát elég mondjuk öt darab qualitaet (és te :-)) és kimúlt a magánéletem. És ez nem fér bele, de sajnos belemegyek. Hát ezért írtam, hogy ha csak passzióból csinálja, akkor ne, mert nem fogom tudni máshogy megoldani, csak:
a) kimoderálom apró hülyeségekért (ilyet nem teszek, mert tiltakozik az elveimmel, még mindig próbálok hinni az értelmes emberek által alkotott demokráciában)
b) nem válaszolok neki (bunkóság)
c) nem írok posztokat (néhányan valószínűleg hiányolnák őket).

Egy csomóan nem fogják föl, hogy a posztolás-kommentelés nem teljesen ugyanaz, mint ha leülünk egy sör mellé és feldobok egy témát. Egyrészt: végig én maradok a témagazda. Másrész: iszonyatosan aszimmetrikus a dolog, mert nagyjából tetszőleges olvasó kapcsolódhat bele bármikor a vitába, amit figyelni kell napi (elméletileg) 24 órában, mert bármikor beindul a cigányozás/zsidózás/orbánozás/gyurcsányozás/leölöm a családatozás - és az ilyen dolgok szétmérgezik a Belsőséget, nem lehet, ilyenkor moderálok.

Nekem minden poszt után beköltözik egy rakás ember a magánéletembe, és ha tetszik, ha nem, kvázi itt laknak, idegesség-, illetve örömhullámokat generálva a kommenteléseikkel. És van pár, akik gyakrabban tesznek egyik serpenyőbe, mint a másikba, viszont irgalmatlan sok időm elmegy rájuk, mert hiszek abban, hogy lehet kezelni a szitut.

Például most egy közepes nyári gumi árát bukom el éppen azzal, hogy nem az egyik megrendelőmnek írok cikket, hanem neked válaszolok hosszan (mert csak összetetten tudom leírni, mi a hiba, mielőtt leprimadonnázol te is, bár alapvetően mindegy, voltam már soká miszter Hányinger (ezzel indult a közkedvelt autós újságírók ámokfutásai fórum is), meg hülye majom (tévés szereplések a gyártásvezető által használt autókról, amikről ott, helyben tudtam meg, mik, és 1 percet tudtam vezetni őket, mielőtt a kamerába mondtam volna a véleményemet) - szóval túlságosan nem hat meg.

Csak kibaszottul fáraszt, és tudom, hogy nettó a gyerekeimtől veszitek el ezt az időt, mert pont ennyit tolódik valami holnap este, holnapután este, valamikor. És kezdek berágni, de még nagyon finoman mondom, mert úgy vélem, a kulturált tájékoztatás mindenkit megillet. De volt egy pár ember az életemben, aki mindig úgy érezte, fontosabb az igaza bárminél, jöttek utánam még hetekkel, hónapokkal, évekkel később is bizonygatni, hogy kurva okosak. És kurva okosak, én meg néha kurva hülye vagyok. Ezért elkerülöm őket, mert szar érzés, amikor az ember orrát húsz év alatt a haverjai kilencszázszor beledörgölik az orrát a hülyeségébe. Vagy ha nem is volt az hülyeség, tulkok ahhoz, hogy megértsék, egy csavarásnyival összetettebb volt az igazság, de az a komplexitás meghaladja az érdeklősésüket. Na, ezeket a barátaimat kicsit kerülöm, legalábbis nagy levegőt veszek, mielőtt találkozom velük, mert igazából senkinek sincs kedve szórakozásból olyanokkal találkozni, akik elbasszák a kedvét.

Én ezeket a posztokat szórakozásnak írom, remélem, szórakozásnak olvassák őket. Igazából az egész újságírást szórakoztató műfajnak gondolom, és szerintem hosszú távon lúzerek a mérnöki precizitással író és gondolkodó, száraz szövegeket előállító kollégák. Meg a sémákból építkezők is. Aztán miközben mindenki a körülményekhez képest jól érzi magát, mindig jön egy, két, max. három idióta, aki nem veszi észre magát, és beleszarik a buli közepébe. A többiek hazamennek, marad néhány kidagadt nyaki ütőerű, izzadságfoltos hónaljú kemény vonalas, meg a néhány autista, monomániás eke, akik szétbaszták a bulit, és nem értik, de leginkább nem is veszik észre, hogy őmiattuk takarodott el mindenki. Hát ez a bajom, és sajnos, mint házigazdának, nekem az utolsó kommentig maradni illik, illetve mosolyognom kell(ene, mert nem mindig sikerül). Na ez.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.01. 23:52:42

@Csikós Zsolt:

Ehhez sok mindent hozzátenni nem lehet.

Ha nem lennének Zsolt írásai, lehet hogy nem is látogatnám a Totalcart.
Szerintem a stílus nagyon jó, sokszor előfordul, hogy többször elolvasok egy cikket, annyira jó.
Az más kérdés, hogy többnyire a tartalmuk is egybevág az érdeklődési körömmel.

Nem csak ennek a fórumnak a sajátossága, hogy marják egymást az emberek, bármilyen(!) fórumon ugyanez megy.
Rengeteg a frusztrált ember, aki ha kicsit is úgy érzi, hogy "lefikázták", bosszúhadjáratot indít.
Ha egy cikkben pl. egy lúzer aranyhaltenyésztőről van szó, mindjárt lesz egy aranyhaltenyésztő, aki személyes sértegetésnek veszi.
Nem kell ezt komolyan venni!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.01. 23:56:27

@Csikós Zsolt: Taps-taps!
Mély meghajlás, őszinte döbbenet, és szívbezárás.

Seca81 2009.06.02. 00:10:17

@Csikós Zsolt: Megéri ez??? Sztem nem.
Jobb nem reagálni dolgokra, minthogy magyarázkodni órákon át.
Írhatod úgyis a következő cikket, a döntő többségnek ill. a rajongóknak úgyis tetszeni fog, ez idő alatt inkább családozz, szórakozz, romantikázz kedveseddel a Bianchi-ban :) , ne a belsőség kommentek előtt üldögélj és járasd az agyad a válaszokon...
Szőrszálhasogatásokon lépj át, nem kell neked idő előtt a pszichiátriára kerülni!
Én így vélem!

Gordini 2009.06.02. 00:13:56

@Csikós Zsolt:
Zsolt,ez tömény volt :)
Tiszta és karakán világnézet - van benned erő. Persze,nehéz a mindennapi sárdobálás zaccát levakarni,kell hozzá humor,jó sok.
Saját búbánatos tapasztalatom,hogy a családtól,gyerekektől,feleségtől megvont percek csúnyán hiányoznak majd,egyszer holnap...
Nna,és hogy ne legyek túlságosan ömlengős: csak győzzed fassal :)

Seca81 2009.06.02. 00:14:53

És a vignettát el ne felejtsd a cikkeid elején! :)

Carrotfield 2009.06.02. 00:34:00

@Csikós Zsolt:

1. A vignetta ezentúl kötelező az elejére
2. Bunkóságra nem válaszolni nem bunkóság. Majd aki nem kap választ tudni fogja, hogy nem jól kérdezett, vagy nem jól mondta. A szimpatizánsok úgyis leoltják az orkokat.
3. Ne szívd mellre. A "nincs ügyetlen szerelő csak türelmetlen" vagy valami efféle hasonlatod óta például én is ügyesebben szerelek, ezzel szemben régen hamar elgurultak a gyógyszereim, aztán odavágtam vagy anyáztam ha nem ment a feladat. Kívánok Neked a nem-szimpi-kommentek kezeléséhez hasonló nyugalmat, sok sikert és jó egészséget.
4. Ja és Gratulálok, hogy megírtad ezt a remek poszt' :o)

Ratnet 2009.06.02. 00:55:32

Na, épp csak megnéztem egy filmet és mire jövök vissza?!

Seca81 fentebbi véleményéhez csatlakoznék.

Carrotfield 2009.06.02. 01:06:46

@Hrzrasn: egy primadonna veszett el benned

Benned meg sajnos nem veszett el egy...

Pedig elveszhetett volna, mert amúgy jókat szoktál hozzászólni, de nem tom mé' kell soxor nekimmenned másoknak. Ha nem válaszolok válaszodra akkor figyelmedbe ajánlom a 00:34-es komment 2. pontját.

Barátsággal: C.

qualitaet 2009.06.02. 01:08:56

@Csikós Zsolt:

"Na ja. A többiek meg egyszerűen nem válaszolnak neki, csak egy piszkálódó ökörnek tartják, csendben."

Nem válaszolak :

1. Esetleg mert sosem kérdeztem őket.
2. Leírtak valami butaságot amit én véleményeztem és nem tudtak ellenérvet felhozni.
3. Volt annyi eszük, hogy és nem feszegették tovább a témát, így hamarabb elterelődik az olvasók figyelme a nyilvánvaló tévedésről ill. tájékozatlanságról/ felkészületlenségről.
4. Leszarták mit gondolok.
5. Tisztában voltak vele (bölcs dolog), hogy amit leírok egyszerú vélemény,nem több nem kevesebb.

"Én legalább nem."

Te viszont érthetelen módon emebertelenül feldühödsz a legkisebb kritikámtól is :)

" hanem nagyjából a posztok felénél szól hozzá párszor"

Azért a felénél mert én későn fekszem, 11-nél előbb nemeigen térek magamhoz, napközben meg csak perceket netezek két mailolvasás között. Nincs ebben semmilyen (ahogy Te hiszed) hátsó szándék.

"Sokkal több időt elcseszek a válaszokra, tehát elég mondjuk öt darab qualitaet (és te :-)) és kimúlt a magánéletem."


Én (Hzrasn koma sem) még soha nem írtam anyázós,trágár, vagy igazán sértő, személyesekedő megjegyzést (egy-két ultraprimitív hozzászólóval ellentétben) egyik kollégádra sem.
Sőt abszolút értelemben olyan sokat sem.
Annyit meg véképp nem, hogy ennyit foglalkozz velem.
Szerintem egyszerűen csak egy-két megjegyzés nagyon betalált. Itt lehet az eb elhantolva... :)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.06.02. 01:21:27

Üdv, Csikós!

Csak az iménti hozzászólásodra reagálnék, bár mostanában keveset járok errefelé.
Hagyd a francba a hülye trollokat, ez is egy kaszt, biztos kell ilyen is, kifürkészhetetlenek az Úr szándékai :D
Mindenki abból építkezik, ami van neki. A halak úsznak, a madarak repülnek, az oldtimeresek olajban micsonganak, a konzumidióták konzumálnak, drifterek füstölnek, okosok osztják a frankót.
Én pont szoktam könyékig olajban is szitkozódni, és ha nem is mindig kommentelek, majdnem mindig olvaslak, szorítok neked.
Szóval relax, egy pozitív hozzászólást, öt másodperc jóérzést besöpörni! ;)

Csikós Zsolt 2009.06.02. 01:23:29

@qualitaet:
Betalált, de többnyire nem a lényeget érintő, viszont az egész kommentsodor küllői közé seprűnyelet toló kommentek voltak. Kétszer, háromszor, ötször, tízszer megismételve. Neked csak egy ember, akivel levelezel, nekem az egész estém, ha még páran beleszólnak. Ennyit nem élek, 42 éves vagyok. Ha van tíz kommentelő, aki tíz percet arra szán, hogy vissza-visszatérjen az igazához, az nekem minimum egy óra. És ennyire jól 2006-ben sem fizettek a TC-nél. 2009-ben meg aztán baromira nem.

Vedd úgy, hogy alulmotiváltságból nem akarok levelezni ezekben az ügyekben. Legyünk rendes kapitalisták - intézel nekem legalább annyi fizuemelést, hogy levegőhöz jussak, vagy mondjuk hosszú távú kölcsönt adsz - biztos vagyok benne, hogy te is szereted ezt a műfajt valamelyik oldalról - és válaszolgatok neked ítéletnapig. De így, hogy a véresen kigyűrt gebines melótól veszi el mindenki az időmet, így nem megy már, válság van.

Carrotfield 2009.06.02. 01:42:44

@Hrzrasn:
@qualitaet: Azt gondolom és javaslom is egyben, hogy ha már Belsőség akkor legyen már "Belsőséges" a hangulat is. Seprűnyelet nem kérünk, a véleményeiteket meg szúrka-piszka nélkül pötyögjétek. Písz !

qualitaet 2009.06.02. 02:43:59

@Csikós Zsolt:


"de többnyire nem a lényeget érintő, viszont az egész kommentsodor küllői közé seprűnyelet toló kommentek voltak. Kétszer, háromszor, ötször, tízszer megismételve"

???

Nocsak. Emlékeim szerint mondössze négy alkalommal volt nézeteltérésem veled.

1. Kifiguráztam a Bendét (lakodalmas zenész optik)a londoni utatok alkalmával.

2. Enyhénszólva megmosolyogtam azt a véleményem szerint meglehetősen fals ideológiát,( szigorúan az általad leírt hibalista+ javítással eltöltött mukaórák alapján) melyszerint a Panda olcsón fenntartható, no meg hozzáfűztem,hogy szerintem újkorában is az autógyártás legalja ( szuverén magánvélemény) volt.

3. Mercedes ülések.
Mint írtam volt W126-os Mercim, viszonylag újszerű, ráadásul lassan 20 éve, ismerem az üléseit(szar).

4. Megkérdőjeleztem egy kijelentésed az RX 2-es Mazdát és a 2002-es BMW-t illetően.


Az első alkalommal kulturáltan megvitattuk miért is kell kimoderálnod egy cigány zenész paródiáját,noha ezzel párhuzamosan Te is megjegyezted,hogy értékeled a humort, csak hát a Belsőséget kötelező ún. -idézlek - "európai irány" miatt nem tehetsz másként.

Az akkori kommentem valóban nem kapcsolódott szervesen a post tartalmához.
Másodjára viszont a Panda-postban véleményeztem a Pandát, harmadjára a W123-asba montírozott ülésekről szóló cikket kommetáltam a W126-os tapasztalataimat felelevenítve, legutóbb pedig a Wankeles cikk kapcsán került terítékre az RX2 és a 2002-ES BMW (általad) amihez szintén hozzászóltam.

Nem igazán értem, hogy a hozzászólások ill. ellnvélemények hol nem érintették a lényeget arra meg végképp nem emlékszem, hogy ezeket nemhogy "kétszer, háromszor,ötször tízszer" hanem akár egyetlenegyszer is megismételtem volna.


"Vedd úgy, hogy alulmotiváltságból nem akarok levelezni ezekben az ügyekben. Legyünk rendes kapitalisták - intézel nekem legalább annyi fizuemelést, hogy levegőhöz jussak, vagy mondjuk hosszú távú kölcsönt adsz - biztos vagyok benne, hogy te is szereted ezt a műfajt valamelyik oldalról - és válaszolgatok neked ítéletnapig."

Halkan és csendben jegyzem meg, hogy én sosem kértem, hogy egy szimpla kommentre oldalnyi válaszokat írj, nota bene kifejezetten zavart, hogy a lényegre törő érvek helyett 90%-ban eltérsz a témától (hasonlóan mint fentebb) és mindig hosszasan és sértődötten fejtegeted, hogy mennyi munkád fekszik az adott cikkben (amit akutya nem von kétségbe)ahelyett hogy egyenes választ adnál.

zöldi 2009.06.02. 07:04:31

@Ubul1: www.simsonbolt.hu
ott kapsz normálisat.

Steyr-Puch 2009.06.02. 08:15:31

@qualitaet: Jó hogy 11-ig alszol,ha hajnalban még kommentelssz!
Kicsit irritáló amiket írkálsz,csak jön jön a sok ellenvetés,habár ez a poszt az alapjaiban kicsit lökött embereknek szól,magamat is ideértve.
De hát ez Magyarország,a 10millió szövetségi kapitány,10 millió autó szakértő országa.
Ott volt a BMX-es írás,nézdd meg hányan gyalázkodtak rajta?
Alapvetően nem benned van a hiba,hanem a mi készülékünkben:-))
Vagyis nem a büfé van rossz helyen,hanem Te!/Üvegtigris 1,Bodrogi Gyula/
Peace,béka veled!

karlmann 2009.06.02. 08:30:22

Ezért már megérte bejönni dolgozni, egyből jól indult a reggelem. De egy dolgot nem értek, hogy lehet ennyire eltérő anyagú és szerkezetű a két alkatrész? Már akkor is volt műanyag után gyártott alkatrész? Vagy azért tér el mert az egyik eredeti FIAT, a másik meg NSU?

Rocko- 2009.06.02. 10:42:21

úgy nem lehetne, hogy az okoskodók egymás közt okoskodjanak, mi, hülyék, mi meg egymás közt hülyéskedjünk? mi nem fogunk tudni meggyőzni titeket és vica-versa. nem jobb a békesség?

Jamesblond 2009.06.02. 14:13:31

Olyan lehet a kuplungtárcsája mint a kispóknak. Nincs benne rugó. A gumihardy helyettesíti. Emiatt a krumplinyi gumipogi miatt nem szakad-rázódik-darálódik szét az egész hóbelebanc:)

hottentotta 2009.06.02. 14:38:35

"Karesz, a káromkodóisten" :DD

Csiki, az a kép a Bazilika előtt igencsak odabasz! Riszpekt

Brady917 2009.06.02. 19:56:36

@Ratnet:Hőőőő, protekcionizmus!:-) Nekem is lejár a Saab-ra jövő héten.

Az sajnos nincs,de jó társaság van ,hogy ne legyen olyan fárasztó a várakozás a sorban...

;)

Kifordított kacagány 2009.06.03. 04:29:38

@Gulyás G: intrika is volt. szerinted mi volt és milyen hangvételen a téma, mikor a bulin megjelent a nyakig olajos "idióta"?:)

@Csikós Zsolt:
szerinted bárki magára fog ismerni? ugyan. szerintem akkor jársz jól, ha 100 hozzászólás után hagyod, hogy kifussam magát a téma nélküled.

@qualitaet: de lám, megint csak az igazadat bizonygatod. most vagy legyél nagyvonalú és hagyj fel ezzel a gyakorlattal, vagy ismerd el, hogy fontos számodra, hogy igazad legyen;)

kzolee 2009.06.03. 08:30:28

@Csikós Zsolt: Szerintem nem feltétlenül kellene minden belsőség-posthoz kommentelési lehetőséget adni. Olvassa el mindenki, aztán alkosson véleményt, némán.

Ha így nem jó, akkor valami perverz vonzódásod van a vitatkozáshoz :-))

Lord heckman 2009.06.03. 13:12:52

Egy haver szomszédjánál állt egy vászontetős 500 as.. első szériás, egész menthető darab, motor, váltó nélkül. Sokszor megdumáltuk, hogy rákérdezünk, de valahogy sosem jött össze. egyszer összefutottunk vele a városban, akkor megkérdeztük.... hát nem kivitette ócskavasnak? ááhhh... nem kellett volna töketlenkedni előtte hónapokig :S

Amúgy engem a Merci éldekelne hasonló posztban :D

Szabad tudni, hogy eddig mindenestül kábé mennyit öltél bele a Biachiba?

Sopánka76 2009.06.03. 22:56:42

Hát ez naon kerek volt!
Megint együtt izgultam a szerzővel!
Jólesett!
Én csak megigazítottam a kipuff. dobot, mert lefittyedt a tartója, de ez is jólesett!