Kész van. Muhaha

Alakul a Corolla, mint púpos gyerek a prés alatt.

  2009. május 29. - TóthZé Címkék: totalcar flotta toyota ae86 corolla autóépítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Januárban még összeszedtem, hogy milyen alkatrészek kerültek szeretett Toyotámba, aztán azóta nem nagyon adtam hírt róla, hogy milyen. Itt-ott felbukkant ugyan, élesben először egy euroringi driftedzésen próbáltam ki, és vele mentem a Belsőség találkozóra is. A beszámolót viszont mindig halogattam, mert arra vártam, hogy tökéletes legyen. Mostanra beláttam, hogy arra várhatok - ítéletnapig.

Pedig közben beletekertem párszáz kilométert, többször is járt szerelőnél, levizsgázott, elkészült az átalakítási engedélye, gépkönyvezte az MNASZ technikai bizottsága, szóval zajlott az élet vele és körülötte. A rajongásom minden közösen megtett méterrel egyre csak fokozódott. Viszont az is igaz, hogy a gondok, kezdeti gyerekbetegségek miatt eddig egyszer sem volt felhőtlen az örömöm a kormánya mögött.

Eddig. Mert most már tényleg közel tökéletes, legalábbis arra, amire használni szeretném. Néha gyorsan, néha keresztbe menni és közben élvezni, hogy céltalanul fogy a benzin.

Első közös utunk még februárban egy Eger-Budapest-Eger retúr volt, gépkönyvezésre hoztam haza. Persze nem tudtam megállni, hogy ne a Mátrán keresztül, Parádsasvár, majd Gyöngyös érintésével járassam be az autót. Az utak mentén még hó borította a tájat, majd megfagytam, mert akkor még nem működött a fűtés, de így is csodás volt.

Meg kőkemény. Az út végén már lassú patakokban ömlött a fülemből a vér, a fejem még a lakásban is 120 decibelen zúgott, a hajamból töményen áradt a benzin- és kipufogógáz szaga. Olyan nyers volt az autó, mint egy szelet frissen darabolt lapocka a falusi disznóvágáson.

Szerencsére a gépkönyvezés csont nélkül sikerült, így a Hachi mehetett vissza Egerbe, ahol megkapta az átalakítás engedélyt, a zöldkártyát és le is vizsgázott. A motorvezérlés a hiányzó sebességjel miatt folyamatosan motorhibát jelzett, ráadásul a kezdeti eufória után egyre erősödött bennem a szívszorító érzés, hogy gyenge a motor. Egerből, Busman gondos kezei közül Kunfehértóra, Tibihez, az AE86 egyik magyarországi gurujához került a kocsi.

Már a kábelezést is ő csinálta, így a sebességjel pikk-pakk meglett, és kiderült, hogy a rosszul beállított gyújtás miatt érződik kelletlennek, gyengének a motor. Kunfehértóról hazafelé szárnyalt CXS és én is alacsonyan repkedtem a boldogságtól. Viszont egyre fájdalmasabb volt a kormányszervó hiánya, a szörnyű hangzavar és az utastérben terjengő agysejtsorvasztó bűz.

Két helyről támadtak a szagok. Egyrészt a lökhárítóba vágott lyukon keresztül kivezetett kipufogóvégtől, ami körül valószínűleg úgy áramlott a menetszél, hogy a gázokat mind visszaszippantotta az utastérbe. Ezen ugyan sokat javított, hogy Tibi leragasztotta a csomagtérajtó alatti szellőzőnyílásokat, de még így se lett tökéletes. A másik illatfelhő a gumitanktól érkezett és legalább annyira zavart, mint a kipufogógázok.

Nem bírtam magammal, ilyen állapotban is kimentem az Euroringre, egy szombati driftedzésre. Muszáj volt kipróbálni, hogy megy az autó lezárt pályán. Szuper kínszenvedés. A pályán a szervó és az izomerő hiánya lett nagyon zavaró. A kanyarok megkezdésekor, a farolás "megindításakor", majd a megfelelő szög után az autó elkapásakor még nem volt semmi gond.

Ilyenkor egy Corollával klasszikusan bekormányoz az ember és rárúg a kuplungpedálra, miközben áll a gázon. A kinyomott kuplung miatt a motor megszabadul a terheléstől, könnyedén felpörög. Amikor újra összezár a tengelykapcsoló, akkor megcsúszik a kerék, kitör az autó hátulja.

Ezen a ponton el kell engedni a kormányt, ami vad tempóban pörögni kezd az ellenkező irányba. A megfelelőnek látszó pillanatban, még a megpördülés előtt, de már elég nagymértékű farolásnál (nagy drift-szögnél) kéne újra elkapni a kormányt és onnantól a gázpedállal és finom kormánykorrekciókkal vidáman csapathatunk. Elméletben persze, illetve akad, aki meg is tudja csinálni úgy, ahogy leírtam. Én meg gyakorolok.

A játéknak ez a része kormánytekerési szempontból egyébként még nem annyira megerőltető, szervó nélkül is kivitelezhető. Viszont elementárisan nehéz volt a másik irányba átfordítani, vagy egyszerűen csak a driftből kivezetni a kocsit. Ezért túl sokat nem időztem a pályán, különösen azok után, hogy elkezdtek előjönni a gyerekbetegségek.

A döntött hátsó szélvédő alatt lévő fekete tank a tűző napon úgy felforrósodott, hogy levegőztető szelep ellenére is elkezdett kipúposodni - akkor dőlt el, hogy visszaalakíttatom gyári tankosra a kocsit, amikor ezt észrevettem. Elöl két új tőcsavar is beleszakad a kerékagyba, olajköd szivárgott az olajhűtő bilincseinél és a fékmunkahenger alatti elosztónál. Nem voltam boldog.

Illetve dehogynem. Ott voltam és épp azt csináltam, amire tavaly egész évben készültem és vágytam. Ráadásul a Corolla a szervóhiányt és a gyerekbetegségeket leszámítva káprázatosnak bizonyult. A motor erős, a futómű és az egyensúly szuper, a difizár kitűnő. Ha megvan annak az esélye, hogy megtanuljam ezt a csodás sportot, akkor ez lesz a tökéletes eszköz hozzá.

A következő héten bekönyörögtem CXS-t a szervós szakemberhez. Szükség volt valakire, aki el tudja hitetni az Ignisből származó, kormányoszlopra szerelhető elektromos szervómotor vezérlésével, hogy épp egy olyan Suzukiban van, amelyik kb. 30 km/órás tempóval halad.

Eredeti helyén ugyanis ez a szervó sebességfüggő és a motorvezérlő elektronika parancsaira változtatja a rásegítés mértékét. Ezt kell meghekkelni, és beállítani egy állandó mértékű rásegítést. Amikor visszakaptam az autót, éreztem, hogy tökéletes.

Még mindig munka a kormány elfordítása, de egyáltalán nem megterhelő és a visszajelzés, az érzés egyáltalán nem hiányzik belőle. Pont ilyenre vágytam. Viszont az elektronika átalakítása közben a fiúk észrevették, hogy a kuplung munkahengerből is folyik az olaj. Itt kicsit az volt az érzésem, hogy egyet lépünk előre, aztán kettőt hátra. De újra jött Tibi és mindent helyretett.

A kunfehértói mágus kivette a gumitankot, majd felújította és visszaépítette a gyári tartályt. Megszüntette az olajfolyásokat, rögzítette a tőcsavarokat, csendesebbre cserélte a kipufogódobot és elvégzett még vagy egymillió kisebb nagyobb átalakítást, amitől most már tényleg jó és használható a Hachi.

Sajnos még mindig hosszú lista van a fejemben arról, amit az eddigi tapasztalatok alapján változtatni szeretnék rajta, illetve arról is, ahol még fejleszteni lehetne. De Kunfehértóról hazafelé úgy tűnt, hogy ez a készültségi szint már bőven elég lesz az idei szezonra. A tervek szerint erről a hétvégén, az Euroring egyik autós napján meg is győződünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr451149757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 13:52:34

@Maybe_: Szerintem meg te nem vagy képben, hogy kinek magyarázol a versenyautókról.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.05.29. 13:52:56

Ne hülyéskedjetek már, az AE86-nál csak egy szebb autó létezik a világon és az a Datsun Fairlady Z :)))

TóthZé 2009.05.29. 13:53:08

@Seca81: félreértesz. Amit ő csinál az nagy teljesítmény, rendes autóépítés és driftversenyzés. Ríszpekt. Én csak egy béna, műkedvelő, de lelkes hobbista vagyok.

DBandesz 2009.05.29. 13:55:16

@TóthZé: Béna mi? Szeretnék én úgy keresztbe menni. Nem kell a szerénykedés... :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 14:03:22

@Hrzrasn:
Ültem már nem egy, nem két nagy múltú versenyző mellett, másfél évig dolgoztam versenypályán, indultam már pár versenyen, kb. 6 éves korom óta amikor csak tehetem, a versenypályák mellett vagyok, láttam eleget ahhoz, hogy eldöntsem, kinek van fogalma a versenyzésről, és ki az, aki a billentyűzet mögül, ötezer lóerős gépeket nézve a youtube-on, autós fórumokon okoskodik...

TóthZé 2009.05.29. 14:03:57

@SirJohn: ne haragudj, de ezt nem is értem..

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.05.29. 14:24:12

euroringen ha minden igaz én is ott leszek :))

TóthZé 2009.05.29. 14:39:26

@[Walaki]D`Lair: Igen láttam, hajráf, hajráf. Legyünk ultra belterjesek? Bent van már és neked jól műkszik a Tokico HTS elől?

TóthZé 2009.05.29. 14:41:54

@Gelu: próbáld meg itt: http://www.performance-tuning.hu/forum/index.php?showtopic=388

De egy kis reszeléssel az ae80 (asszem így hítták az egykorú, ötajtós, elsőkerekes Corollát) lámpája is befaragható, csak a felfogatásokat kell picit átszögelni. Olyat meg lehet kapni autósboltba párezerért.

TóthZé 2009.05.29. 14:43:13

@karlmann: elég az Ignis szervó, bőven. Tényleg nagy szívás volt a gumitank, ki is vettük és visszakerült a gyári.

TóthZé 2009.05.29. 14:48:01

@IV. (Parkoló) Béla: köszönöm, neked is, meg másoknak is, az érdem elsősorban Busmané és Tibié, és még sokan mások is segítettek. Gyorskormány van már az autóban, Quaife gyártmány.

Kukimustáros 2009.05.29. 14:58:30

@Fox888: A kettöt össze se lehet hasonlitani!;-)
A toyotának nagyonsokkal nagyobb a feelingje!
És szinte mindenki bmw-ézik a DRIFT-ben,jó biztos nem véletlen!De a toyota sokkal nagyobb érték!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 15:01:21

@Maybe_: De te a büdös életben nem terveztél semmit. Ô meg igen.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 15:12:55

@Hrzrasn:
Egyrészt nem adtam a kezedbe a biográfiámat, így nem tudhatod, hogy mit terveztem és mit nem. Másrészt attól még h valaki megtervez valamit, még lehet h váratlanul éri pár helyzet egy olyan autóban, amit lefikáz... Nem szeretem ha kiforgatják a szavaimat ;)
A vezetési tudás, a bevállalósság és az élmény nem a terveknél dől el. Ha így lenne, mérnökök döntögetnék sorra egymás idejét a Nordschleifén...
Egyszerűen felbasz, ha valaki lenéz egy autót (vagy bármi mást), úgy, hogy valószínűleg egy métert sem tudna vele úgy menni, mint a tulajdonosa...

megint 2009.05.29. 15:30:24

Biztos jól megy, elég erős, és könnyű, de azt soha nem értettem , hogy ebben az autóban mi a szép

M division 2009.05.29. 15:44:10

Teljes mértékben elismerem a toyotádat, erre a célra teljesen jó, de én még mindig inkább E30at vennék. Ha lenne rá pénzem E30 M3at!

Sayniqua (törölt) 2009.05.29. 16:02:07

Gratula!

Sok-sok örömöd legyen benne!

HAWOCK 2009.05.29. 16:03:01

Nemrég potyautasként volt szerencsém egy AE86-hoz. Nagyot lehet driftelni vele, a terhelésváltások a kis tömeg miatt nagyon jól kezelhetőek, olyan mint a szellő, viszont lendületesen kell autózni vele mert bikából nem lehet, amúgy a srác simán tolta a pályán az E30-okat.

McK (törölt) 2009.05.29. 16:09:29

Nagyon szép az autó.
Persze. Nem úgy mint egy Ferrari,vagy egy Aston Martin..
Mert nem úgy kell szépnek lennie.
Mint ahogy a Lancia Hf is gyönyörű,és a VFTS is.
Egy dolog zavart a cikkben,az sem nagyon.
Csak baszta a csőröm kicsit.
A drift fizikájában az alákuplungolás az ugrósikola olyan alap része,hogy azért minimális rutinnal ezt már nem így csinálják.
Nagyon nem.
És valóban lendületből nehezebb,és élvezetesebb driftelni,nem erőből.
Ettől eltekintve a cikk,és az autó is élmény.
Meglovagolni meg még nagyobb élmény.

TóthZé 2009.05.29. 16:39:32

@McK: sajnálom, hogy csalódást okoz, de én még itt tartok. :)

McK (törölt) 2009.05.29. 16:40:58

Nem okoz csalódást,csak meglepett.

tétovateve 2009.05.29. 16:58:21

Srácok...tudom, hogy ez nem idevaló hozzászólás, de sehol nem találok a Civic-embe motortartó gumibakokat. Tudtok segíteni?
D13B2 a motorkód, 1994-es hatchbackem van. A bal alsó-első van kimenve meg asszem ugyanez a jobb oldalon is. Köc és bocs.

ocsisajt78 2009.05.29. 17:27:16

ezzel az autoval meg mindig csak 2 bajom van: nem 4wd es nem turbos :D:D

(najo, tok allat amugy xD)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 17:46:44

Egyébként én sem értem ezt a Corolla-hypeot, én is a Suprát választottam volna. Feljebb van a teljesítménybeli plafon, rá lehet nézni, és az aerodinamikai tulajdonságai is jobbak egy tölgyfaszekrényénél.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 17:51:07

@Maybe_: "Egyrészt nem adtam a kezedbe a biográfiámat, így nem tudhatod, hogy mit terveztem és mit nem."

De, pontosan tudom, hogy lófaszt nem terveztél életedben.

evo87 2009.05.29. 17:52:22

@Kukimustáros: Azt mondod driftben mindenki bmw-zik? Igen itt Európában. Máshol Toyota, Nissan.

Lada. Az izzadósabb, ritkább. A japók talán nem is ismerik, a németek is csak hírből.

Amúgy van egy szép lépcsőshátú hacsi használtautón 1,2 millióért. Nekem nincs annyim most, de aki ad kölcsön, az kap tőlem egy nagy puszit. :D

LAPoska 2009.05.29. 17:53:15

nagyon szep... imadom ezt az autot... nagyon jo, nagyon drift, nagyon jappan... de a bukolampas jobban tetszik... :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 17:54:15

@sipike78: SB sajnos már házas. Amúgy sem venném feleségül, szarul fôz :)

LAPoska 2009.05.29. 17:55:49

@Hrzrasn: lehet, hogy a szupra erosebb, meg aramvonalasabb, meg mi, de ebben a hacsiban van vagy 800-900 kg... egy szupra motor nelkul sem lesz talan annyi... szoval ezzel szebben lehet jatszani, meg ha nem is olyan eros...

Seca81 2009.05.29. 17:59:23

@Hrzrasn: Drágább a Supra, és bizony idehaza szintén ritka.
Nyilván szebb és erősebb lenne, de a tuningolása pénzesebb...

evo87 2009.05.29. 18:04:14

A Supra meg az AE86 két külön kategória. Olyan mintha Suzukit és Hondát hasonlítgatnánk. Szerintem.

pzkpfw 2009.05.29. 18:15:23

Látszik hogy nagyon sok sok pénz,és munka van ebben az autóban.Bár talán olvastam már róla de a hátulja ahogy kinéz,én nem értem ezt hogy gondolta a lakatos ez bárhogy nézem szégyen.Volt egy régi ZX-em hátulról megtalálta egy Vitó azon állt így a lökhárító és a kerékív.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 18:17:55

@LAPoska: Erôs autóval lehet a legjobban játszani.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 18:20:15

@Seca81: Amekkora pazarlás ennek az autónak az építésénél folyt, kijött volna belôle egy ésszel épített Supra.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.05.29. 18:23:55

@TóthZé: Még nincs kész, ZDoman kificamította a bokáját és nem tud szerelni, de a jövő héten összehozzuk valahogy :)

McK (törölt) 2009.05.29. 18:31:12

Már rég óta olvasom a Totalcart,és feltűnt,hogy nekünk is van egy kis gonosz,herpeszes Ödönkénk,akit anyukája vár a mázsaháznál,akinek semmi sem tetszik,akki jobb kenyeret süt a péknél,jobb tortát a cukrásznál,aki mindenhez ért,szóval ő a mi McGÁJVER'-ünk.
Minden tud,mindenben otthon van,és tanári vénája is van,kioktatásból jeles volt a kiscsoportban,pedíg gumicsizma volt a jele.
Nah..vajh melyik ez a kommentelő?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 18:36:52

@Hrzrasn:
És ebben miért vagy ennyire biztos? Mert te vagy a Naaaaagy Ede?

BartiS2 2009.05.29. 18:41:28

sztem tök állat gép... és kezdő driftesnek gyanítom elég is.... mondjuk ha nem sajnálnám akkor azt mondom meg lehetne próbálni egy 944 turboval is ezt a driftelés dolgot, mert többször van, hogy nem is akarom és megindul a segge.. ebből kiindulva lehetne is: http://www.youtube.com/watch?v=-vTQhKYV0FI

-nb- 2009.05.29. 18:45:30

Gratulálok hozzá, nagyon tetszik nekem még ilyen "rondán" is! :) Erre tiszta szívből lehet mondani: kéne, de nagyon.

LAPoska 2009.05.29. 19:15:21

@Hrzrasn: Te tudod, te votal katona... ;-)

DBandesz 2009.05.29. 20:01:30

Húú gyerekek... menjetek már szobára. Itt nem kell az okostónizás, meg az egymás köpködés. Értelmesen is lehet kommentelni, vitázni, ne adj' Isten beszólni.

Kultúra, Elvtársak!

zalkapone 2009.05.29. 20:01:50

Szerintem faja kis cucc! Mikor Zoli vitt vele a sukorói meetingen, igencsak szorítottam a bukócsövet (képen látszik is)! Indulás után a hallás nevű érzékszervünk nem működött ugyan, de kárpótolt a körforgalom! :-)

zalkapone 2009.05.29. 20:03:23

Viszont azóta minden fehér Celica-t megállítanak arrafelé... :-)

polciae86 2009.05.29. 20:46:04

@Shadowbull:

Most blogolok eletemben eloszor, mert nem szoktam ilyennel foglalkozni. De most tollat ragadtam, mert meg ilyen eszement baromsagokat meg nem hallottam, mint amit ez a shadowbull magyaraz.
Kisbaratom nem tudom, hogy te milyen autot hajtasz, de az biztos, hogy meg hachirokue kozeleben nem voltal.
Addig amig ilyen kocsiban nem ultel, sot meg nem is vezetted, addig megkerlek, hogy egy szavad se legyen.
Hulyesegeket beszelsz!
AE86ra lett kitalalva a drift. Talan nem veletlenul!
Tobb autom is volt mar, de amiota ae86om van azota megfogadtam, hogy semmilyen mas kocsit nem akarok. Ugyanis a nyomaba se ernek vezetesi elmeny tekinteteben.
Barmilyen kocsid is legyen garantalom, hogy minden nap talalkozol ezer ugyan olyannal az utcan.
Ez velunk hachirokusokkal nem fordul elo.
Neked ez az erzes mar csak alom fog maradni.

Bocs mindenkitol a felesleges szocseplésert, de duhos lettem.

Hajra TéZé!

Ratnet 2009.05.29. 20:52:42

@Hrzrasn: "Erôs autóval lehet a legjobban játszani."

Egyre jobban tanúbizonyságát adod a gyakorlati tapasztalatlanságodnak. A legjobban játszani nem 'erős' autóval, hanem -személyre szabottan- megfelelő súly-lóerő aránnyal és megfelelő súlyelosztással lehet. Csupán 'erős' autóval egyvalamit lehet nagyon: elsokallni.

Mondom ezt úgy hogy építek is, s néha versenyzem is. Igaz én olcsón teszem mindezt, mivel így nem öli meg az élményt az aggódás a drága gép és alkatrészek miatt amit akár egyetlen 'hülyülés' alatt is gallyra lehet rakni.

BartiS2 2009.05.29. 21:12:29

@Ratnet: mondjuk abban igazad van, ha pénz nem számítana tuti valami Ariel állna a garázsban... meg egy Exige R is... és ez egyik sem különösebben erős autó :-)

I/I4R[ł 2009.05.29. 21:14:24

Látom már utcán is rohangálsz vele:
http://indafoto.hu/maaszi/image/4211233-b3febdb7
Én integettem, ha emlékszel! :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:20:07

@Ratnet: "Egyre jobban tanúbizonyságát adod a gyakorlati tapasztalatlanságodnak."

Szerintem meg az a tapasztalatlan, aki egy másfél tonnás 4-500 lovas autó helyett egy pillekönnyû, kevéslovas papundekliautót választana, mert mást még nem látott életében.

Én speciel rühellek gokartban ülni.

Ratnet 2009.05.29. 21:22:53

@BartiS2: Ja, ha a pénz nem számít akkor én is választok kettőt:

1. MK1 RS 'kutyacsont' Escort -játszósnak
2. Volvo 1800 vagy Amazon -örömautónak meg veteránkodni

Hm?:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:24:45

@polciae86: "Ugyanis a nyomaba se ernek vezetesi elmeny tekinteteben."

Muhaha

Ki is dobom a bömöst rögtön, és veszek egy ilyen csörgô-zörgô instabil hamutartót :)

bmw335 2009.05.29. 21:25:33

Bejelentkeztem már én is euroringre, úgyhogy majd élőben is végre megsasolhatom ezt a remekművet:)

Ratnet 2009.05.29. 21:28:58

@Hrzrasn: Újfent csak igazolod a fentebbi állításomat. Nem rombolni megy a háborúba, hanem játszani az aszfaltra.

Ha már felhoztad számoljunk: a másfél tonnás 400 lóerős autó az arányban ugyanaz mint a 750 kilós 200 lóerős. Csak hát a másfél tonnásnak nagyobb a 'tehetetlensége'.
Például a Subaru Impreza biztosan jó autó arra amire való de mondjuk egy szlalomversenyen lealázza egy 'reszelt' Golf1-es is. Hát ez van...:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:36:20

@LAPoska: Persze nyitva elôtted a lehetôség, hogy olyan autót vegyél, amilyet csak akarsz. Én azonos kg/LE arányú autókból a nehezebbet választanám, mert egyszerûen baszottul szeretek erôs, tankszerû, hátsókerekes autókkal keveregni különféle kanyargós hegyi utakon (más meg esetleg nem, vagy csak nem vallja be önmagának).

Ha végigtolsz egy alapból 50:50 súlyelosztású, rendesen motorizált (nem 316i!), hátsókerekes kupét (legyen pl BMW :), egy olyan úton, mint a Kesselbergstrasse, két dolog fog történni:
1) A büdös életben nem nézel rá többet a gokartokra
2) Egy életre elmúlnak a merevedési zavaraid ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:44:36

@Ratnet: Könnyû autóval gyorsan menni jó érzés. Tankkal, ugyanolyan gyorsan menni viszont kétszer olyan jó érzés.

Ezt viszont hiába magyarázom olyannak, aki még életében nem vezetett egy modern, 400 lovas sportkocsit, hanem pehelysúlyú húszéves bontószökevényekkel közlekedik, morcosított lámpával :DD

Ratnet 2009.05.29. 21:58:10

@Hrzrasn: "húszéves bontószökevényekkel közlekedik, morcosított lámpával" -csak nem az asszony egykori 750-es Fityójára célzol(profilkép)? Valószínüleg többen megcsodálták ilyen olyan rendezvényen mint mondjuk a BMW-det.:-)

Egyébként ne 'torzíts'. A jelen téma a 'játszós' versenyatókról szól, nem a pénisznövelő zabagép nagyvasakról. Megnyugodthatsz volt hozzájuk szerencsém, most is van egy másfél tonnásom. Saab-nak hívják és nem csapatásra való. Arra van külön könnyű, fürge játszósautóm.

De ha te a tapasztalatoknak sem hiszel akkor hiába győzköd bárki. Menj el egy amatőr versenyre és tedd oda magad. A kezdő BMW-sek általában 'elesnek'... Ez nem véletlen.

BartiS2 2009.05.29. 22:07:50

@Ratnet: hm az MKI RS az valóban kemény kis verda... a Volvot passzolom, nem rossz de nem az én világom... viszont az Rs az jah :-) mondjuk ha ilyen veteránosabb történet akkor nekem is inkább egy 911 Carrera RS 3,0...

Ratnet 2009.05.29. 22:15:51

@BartiS2: Jó, hát nekem van egy kis svédautó fetisizmusom. Bocsássa meg a világ.:-)

Shadowbull 2009.05.29. 22:32:46

@TóthZé: A turbos talan annyiban jobb valasztas, hogy ahogy fejlodsz, tudod szepen novelni a teljesitmenyt. Szivomotornal nyilvanvaloan hamar beleutkozik az ember a korlatokba.

Lehet fel ev mulva azt fogjuk olvasni, hogy eladtad a Corollat, megvetted az SX-et :)

Karakterre egyebkent nekem is a porgos szivomotorok jonnek be jobban, de csak egy bizonyos meret folott. Azert egy 8400-at forgo V8as nem mindennapi elmeny :)

Egyebkent nekem semmi bajom, hogy Te Corollat nyustolsz, mindenki ugy tolti el a szabadidejet, meg arra kolti a penzet, ahogy viragos jokedve diktalja.

En csak eppen maskeppen gondolom.

De azert mar latszik, hogy a Corolla gyakorlatilag egy also szintu belepoauto a drift vilagaba. Nyilvan arra kivalo, de gyanitom, hogy a szuksegbol torteno erenykovacsolassal allunk szemben.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:40:27

@Maybe_: "Rövid váltóval, 800 kilós önsúllyal, 120 lóval sztem nem nagyon nem vagy képben, hogy mekkorát lehet menni."

Az 6,6 kilo egy loerore.

Azert eleg kemenyeket szoktam csapatni olyan 3.5 kg/Le aranyu gepekkel, ugyhogy valami elkepzelesem csak van. Nyilvan nem tudok vegigdriftelni komplett palyakat, de azert nagy gazra egy picit ezek is megnyikkantjak a hatso gumikat :)

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:43:51

@Maybe_: "Egyszerűen felbasz, ha valaki lenéz egy autót (vagy bármi mást), úgy, hogy valószínűleg egy métert sem tudna vele úgy menni, mint a tulajdonosa..."

Nagyon komoly gondjaid vannak az erto olvasassal, vagy egyszeruen csak mas algoritmus szerint dolgozik a dekoder az agyadban, ha ilyeneket olvastal ki abbol, amit irtam.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:51:56

@Hrzrasn: A Corolla sokkal olcsobb mint a Supra. Ha megnezed a mobilen, alig van par darab elado, a jobb allapotuakert meg rengeteget el akarnak kerni, egyebkent Europaban nagyon keveset is adtak el belole.

Finom darab volt a maga koraban. Egy jo allapotut talan nem is lenne erdemes kibelezni.

Itt egy kis turboszuszogas :) csak hogy a youtube-os nyalcsorgatos hulyegyerek-imazsomat erositsem :)

http://www.youtube.com/watch?v=AmPcn3yv-sk

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:55:53

@Hrzrasn: Bezzeg a multkor nem ezt mondtad. De minden szavad hazugsag volt!

Tudd meg, a testem a tied lehet, de a lelkem nem, te diszno :))

sb

Shadowbull 2009.05.29. 23:02:01

@polciae86: "Most blogolok eletemben eloszor"

Majd belejosz. Az elejen nehez, de a sok gyakorlas segit :)

"Addig amig ilyen kocsiban nem ultel, sot meg nem is vezetted, addig megkerlek, hogy egy szavad se legyen. "

Hmm. Szaporodnak errefele az onkentes rendorok. Azert maradjunk annyiban, hogy azt irok, amit akarok. Legfeljebb TZ kimoderal, ha mar nagyon unja a fejemet.

"Neked ez az erzes mar csak alom fog maradni."

Vezetesi elmenyre teccik gondolni? Akkor erre azert ne fogadj nagy tetelben.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 23:03:38

@Ratnet: "Igaz én olcsón teszem mindezt, mivel így nem öli meg az élményt az aggódás a drága gép és alkatrészek miatt amit akár egyetlen 'hülyülés' alatt is gallyra lehet rakni."

Asszem elerkeztunk a kulcsmondathoz.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.29. 23:41:11

@Shadowbull:
Shadowbull! Régebbi posztokon is olvastam már a hozzászólásaidat, pl. az önindítókiszerelős 3D rajz megfejtősdin is. Számomra részben kiderült, hogy autókat vagy valami autós részegységeket tervezel hivatásszerűen.
Olvasva a hozzászólásokat, úgy érzem, ez nem mindenkinek tűnt fel, vagy nem olvastak olyat, amiből kiderülhet.
Én kíváncsi lennék, és szerintem sok vitát megelőzhetnénk, ha gondolod, felfedhetnéd, mivel is foglalkozol ténylegesen. Van pár komoly szakember ismerősöm, és én tőlük inkább kérdezni szoktam, mint leoltani.

Persze ez ettől a témától most független, a hacsi egy nagyon szuper autó driftre, és láttam élőben az autót, nagyon kéne. Az meg ízlés kérdése, hogy ki melyik sportágat szereti, a gokartot, vagy a tankot. A magam részéről én szeretem a V8-as bugyborékolást, a felcsavart TDI-ket (kivéve korom), a pörgő fütyülő turbósokat, a dohogó V2-eseket, és a 125-ös kétüteműt, meg a guruló veteránt is. Kurvára szeretek üres parkolóban kamionnal tolatgatni, és zsigulival keresztben menni. Szerintem ezek nem zárják ki egymást. Szerintem SB is élvezné, ha verethetné egy ilyennel valahol.

Shadowbull 2009.05.30. 00:04:38

@Mk412: Teljesen mindegy, hogy ki vagyok es mit csinalok, attol nem lesz jobban vagy kevesbe igazam. Sot, azt utalnam a legjobban, ha valaki IRL-dolgok miatt nem ugatnak le a fejemet. Vagy pont azert :) A legjobb cimboraim tudnak a legjobban elkuldeni a francba, ugye Gulyas? :))

Egyebkent mar tobbszor megirtam: portas vagyok egy koser vagohidom, anyam neger volt, apam zsido, es a becsuletes nevem Saul Hudson :))

"Szerintem SB is élvezné, ha verethetné egy ilyennel valahol. "

En sem allitottam, hogy nem. Csak azt, hogyha mar elmenyauto, akkor sokkal erosebb kene. Es ahogy mar kiderult itt is, a driftversenyen sem hatrany a nagy teljesitmeny, legfeljebb egy kezdonek. Fog meg TZ is feljebb lepni, latom mar elore :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.30. 00:28:59

@Shadowbull: Elég egyértelmû volt, honnan fúj a szél. Nekem 60 lovas autóm van, ennél több irracionális :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.30. 00:32:21

@Ratnet: "Igaz én olcsón teszem mindezt, mivel így nem öli meg az élményt az aggódás a drága gép és alkatrészek miatt amit akár egyetlen 'hülyülés' alatt is gallyra lehet rakni."

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a munkaadóm által a seggem alá rakott sorhatosokat és vényolcakat sosem szoktam meghajkurászni, mégsem esett rajtuk soha egy karcolás sem (mint ahogy a saját autómmal sem volt semmiféle balesetem soha).

Az lenne a javaslatom, hogy mielôtt ökörködsz, tanulj meg vezetni, és akkor nem lesz miért aggódni. Na meg a casco se egy rossz találmány.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:42:55

@Shadowbull:
"Szerintem SB is élvezné, ha verethetné egy ilyennel valahol. "

En sem allitottam, hogy nem. Csak azt, hogyha mar elmenyauto, akkor sokkal erosebb kene. Es ahogy mar kiderult itt is, a driftversenyen sem hatrany a nagy teljesitmeny, legfeljebb egy kezdonek. Fog meg TZ is feljebb lepni, latom mar elore :)

sb


Ha ezzel kezdted volna, sztem el se kezdjük a szócsatát ;)

w a s d 2009.05.30. 00:46:38

@Shadowbull: "a driftversenyen sem hatrany a nagy teljesitmeny, legfeljebb egy kezdonek"

Én tényleg az alapján okoskodok most, amit (nálam jóval tapasztaltabb, és elismert) ember mondott egy youtubon látott videón, ami szerint egy ilyen gyengébb autóval (pont ae86- ra mondta) nehezebb driftelni, mint egy erősebb kocsival.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:47:49

@Hrzrasn:
"Az lenne a javaslatom, hogy mielôtt ökörködsz, tanulj meg vezetni, és akkor nem lesz miért aggódni."
Ezzel viszont nem értek egyet.
Van olyan ismerősöm, aki 14 éve rallyzik, mégsem tudja soha a maximumot kihozni az autóból elmondása szerint, mert nincs túlságosan eleresztve, 4 év alatt lapátolta össze ezt az autót, és ha törik, akkor újabb jópár év kihagyás kéne az újrakezdéshez. És ha ez van benned verseny közben, akkor soha nem leszel igazán gyors. Ez most nem kötekedés ;)
Én is nagyon jól tudom, hogy lenne még az autómban körönként 1.5-2 másodperc, de nem merem kipróbálni, mert nekem meg ez az utcai is egyben, kb haza se jutok, ha eldobom. Szar így versenyezni egyébként, de van amikor nincs az embernek más választása.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:49:53

@F/: Na ez meg relatív. Ha valaki életében először ül be egy, az általa megszokottnál 3-4x erősebb autóba, akkor jóval nehezebb. De ha már ismeri az autót, akkor sokkal könnyebb. Ehhez persze rengeteg idő és gyakorlás kell, mint minden máshoz.

w a s d 2009.05.30. 00:51:32

@Maybe_: Az volt kb. az indok, hogy egy gyenge géppel már azért is küzdeni kell, hogy csúszásban maradjon, nemám még játszani a gázzal.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:55:11

@F/: Ez igaz. De az erős gépet meg szokni kell, hogy ne sokallj be. A legjobb, ha lépcsőnként haladsz, 160 ló után 200, utána 250, stb. Azt még tudod uralni nagyjából, de megvan a plusz erő is, ami a vigyorhoz kell :)

Ratnet 2009.05.30. 01:14:30

@Hrzrasn: Ismét tereled a témát. Versenyautóról és versenypályáról volt szó ugyebár? Mindenki leszarja miket tolnak a segged alá. Nagy érdem. Ez kábé az a színvonal mint az "apuka autója". Én meg teherautózom hétköznap és akkor mivan? Valószínüleg nekem matchbox az a sorhat-vényóc amivel te sétakocsikázol munka helyett. (Vagy parkolóinasként lemoshatsz?):-)

Az autóverseny pedig nem utcai közlekedés meg jazzkarizás. Egészen más az esélye, hogy megzúzod a vasat. Az a baj, hogy szerintem sosem próbáltad csak elképzelésed van az ott működő 'fizikáról'. Elég egy elcseszett kanyar ahhoz, hogy például lefordítsd a felniről a gumit és már mész is a fák közé 'perecért'. Szinte minden futamon van egy-egy bukta, s bizony gyakran az úgynevezett 'erős' autók tekerednek kiflibe mert a sofőr azt hitte elég a puszta lóerő (meg a CMR4) végigtolása a dobogóhoz.

Ja és még valami: amikor ezeken a versenyeken a saját magam által épített romommal 'ökörködtem' (mer' a vezetéshez tök hülye vagyok) mindíg hoztam haza egy kupát. Neked van már ilyesmid?

Szerintem az van, hogy elfogytak az érveid és ahogy nézem ilyenkor mindig mások személyes érintettségeit túrkászod, hogy beleköthess. Holott a téma fel lett vezetve. Ahhoz próbálj meg hozzászólni.

Vagy bizonyíts élőben, csak nehogy sírva fakadj amikor a Levota Sanyika (hogy a BMW-nél maradjunk) féle tizenéves srácok lemosnak az útról.:-)

w a s d 2009.05.30. 01:14:44

@Maybe_: Persze, jó úgy, és nem is kezdőkről volt szó abban a videóban, az igaz, de ha a profinak könnyebb, akkor az erősebb autót vezetni tudó, de kezdő drifternek is az lehet akár.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.30. 09:26:16

@Ratnet: "Versenyautóról és versenypályáról volt szó ugyebár?"

Nem. Élményautóról volt szó. Köridôrôl ezúttal egy szót nem ejtettem. De persze egy BMWbôl ugyanúgy lehet pályaautót építeni, mint bármi másból (ha olcsó megoldás kell, én is a Suprát választottam volna).

"Mindenki leszarja miket tolnak a segged alá."

Nem úgy néz ki. Te pl a jelek szerint elég nehezen tudod feldolgozni.

"Nagy érdem. Ez kábé az a színvonal mint az "apuka autója"."

Remélem nem okoz nagy sokkot, ha azt mondom, hogy magánemberként is kizárólag csak BMWim voltak. A saját, leadózott keresetembôl.

"Én meg teherautózom hétköznap és akkor mivan?"

Meglátszik a szellemi színvonaladon, az van :)

"Valószínüleg nekem matchbox az a sorhat-vényóc amivel te sétakocsikázol munka helyett."

Ja, igazából csak pecsételni meg kávét inni járok be reggel. Utána megyek, és morcosított lámpájú bontószökevényekre vadászok a városban :)
A rendszámrezgést, szemöldököt, sötétítôfóliát kilométerekrôl megérzem, mint cápa a vérszagot :)

"Az autóverseny pedig nem utcai közlekedés meg jazzkarizás. Egészen más az esélye, hogy megzúzod a vasat."

Valóban. Sokkal kisebb. Pályán csakis és kizárlóg a te képességeiden (meg az autódon) múlik, perecelsz-e. Közúton rengeteg más tényezô van, amire lehetetlen felkészülni.

"Az a baj, hogy szerintem sosem próbáltad csak elképzelésed van az ott működő 'fizikáról'."

Azt te csak szeretnéd.

"Elég egy elcseszett kanyar ahhoz, hogy például lefordítsd a felniről a gumit"

18ast? Megnézném. Engem viszont ez a veszély nem fenyeget:
http://www.conti-online.com/generator/www/de/de/continental/automobil/themen/sicherheit/img/rss_movie_en.wmv

"és már mész is a fák közé 'perecért'."

De nem.

"Szinte minden futamon van egy-egy bukta,"

Biztos. De ettôl függetlenül én még nem pereceltem soha, annál is inkább, mert nekünk kötelezô a vezetéstechnikai tréning. Közúton meg nem rendezek autóversenyt.

"Ja és még valami: amikor ezeken a versenyeken a saját magam által épített romommal 'ökörködtem' (mer' a vezetéshez tök hülye vagyok) mindíg hoztam haza egy kupát. Neked van már ilyesmid?"

Életemben nem voltam ilyen rendezvényen, mert nem érdekel. F1-en voltam néhányszor ajándék jeggyel, de az sem kötött le túlzottan. Magamtól nem adtam volna érte pénzt. Driftre meg aztán végképp nem mennék ki soha, a gumifüstölôs-E30as-hülyegyerekkorszakomon 18 évesen túlléptem.

"Vagy bizonyíts élőben, csak nehogy sírva fakadj amikor a Levota Sanyika (hogy a BMW-nél maradjunk) féle tizenéves srácok lemosnak az útról.:-)"

...vagy például te mosol le, azzal a morcosított papírsárkánnyal :DDD
(Fingom nincs, ki az a Levota Sanyika. Az egyik gumifüstölôprofesszor? :)

Ratnet 2009.05.30. 10:09:07

@Hrzrasn:
Nna, azt hiszem nem kell különösebb kommentár. Mindent 'elmondtál' magadról, s kiállítottad a bizonyítványodat.:-)

BartiS2 2009.05.30. 11:07:07

ti mit össze tudtok vitázni a gép mögül értelmetlen dolgokon... ha SB nek meg Hrzr...nak nem tetsztik az AE86 mert kicsi meg xar meg gyenge akkor ez van, ha meg a többieknek igen akkor is ez van... mér kell egymást mindenféle hülyeséggel csesztetni... muszáj egymást meggyőzni? jobban alszotok?... nem értem... ez a magyar virtus... az okosabb hagyja már rá a másikra és kész, az meg legyen boldog akié az utolsó szó... az a ti problémátok, ami Góliáté is volt mikor Dávid legyőzte... egyikőtök sem néz ki a másikból semmit, pedig lehet mindannyian jobban vezettek mint az átlag autósok 90%-a de azért ezt még ha bizonygatjátok is egymásnak akkor se hiszi el egyikőtök sem....

na ez hosszú lett, de ha kívülállóként próbáljátok nézni ezt a hosszú vitát, hát elég parttalan, és a végén már nem hozzátok illő szint ha értitek...

ui: SB-vel egyébként is nehéz vitázni :-)

peace, üdv Barti

Seca81 2009.05.30. 11:10:34

@Hrzrasn: Kesselbergstrasse, a két nem tudom milyen nevű tavacska között München alatt vhol? Németben volt munkatársam is említette h qrva jót krúzolt arrafelé.
Bükkben próbáltad már a Lillafüredre ill. Bánkútra vezető utakat? Én igen :) nem is egyszer!
Az sem gyenge...

TóthZé 2009.05.30. 11:24:22

@I\/I4R[ł: Ott még nem tudtam, hogy az indafotó legnagyobb penge_verda szpottere és a karácsonyi fenyőfotózás győztese vagy személyesen, de igen, láttam, hogy integetsz. Köszönöm a képet. És valóban érdekeltek a Morganek, mi volt ez, valami találkozó vagy Morgan túra?

TóthZé 2009.05.30. 11:28:26

@Hrzrasn: Egyenesben, talán. De főleg szerinted. Én meg szeretem a gokartokat. Nem kell, hogy egyet érts.

TóthZé 2009.05.30. 11:37:00

@Shadowbull: Nem hiszem. Egyrész a Karotta, tudod, akit majmolok és aki sokkal előrébb tart nálam tudásban és tapasztalatban, szóval ő még mindig nem unja a Corolláját, pedig nem fél éve nyüstöli.

Ha mégis kevés lenne a lóerő, akkor sem az SX irányában fejlesztenék, maradna a Corolla, motor és talán hajtáslánc cserével. A jelszó: no turbo és no kihegyezett tuningmotor. Nem szívni akarok, hanem élvezni.

ZoLion 2009.05.30. 12:19:22

Szia TóthZé!

Engem ezaz Ignis szervó beépítés érdekelne. Nekem is Toyotám van szervó nélkül, viszont nagyon kéne bele.
Hogyan és mennyiért sikerült ezt megcsinálnod?

Lowtyo 2009.05.30. 13:25:09

ha nagy leszek, én is ilyen mazdát veszek

Rocko- 2009.05.30. 16:07:24

@Shadowbull: sose lesz neked ilyened.

TóthZé 2009.05.30. 16:09:21

@ZoLion: Nagyon drágán. :) Maga a kormányoszlop, a ráépített szervómotorral 15 ezer volt egy Suzuki bontóban még tavaly, Busman beépített (ez ugye része volt az egész autó megépítésének, tehát külön erre a tételre nem tudok neked árat mondani). Ami drága volt, az a rendszer beüzemelés, az elektronika meghekkelése, tőlem egy budaörsi ember ezért 31 ezer forintot kért, de közben a Belsőség találkozón a narancs színű durvatuningos Trabantos kolléga elmondta, hogy ő akár 6000-ért is be tudta volna kötni. :( Hogy őt hol lehet utolérni, azt sajnos nem tudom, nekem addigra már működött a rendszer, nem cseréltünk telefonszámot. De talán az Autófíliás srácok tudnak segíteni.

Shadowbull 2009.05.30. 16:20:40

@Rocko-: Valoszinuleg tenyleg nem. A jobb darabokat iszonyat aron adjak, 35-40e kozott.

45e korul 5 evvel fiatalabb Porsche Turbok is vannak, 420 loval...

sb

ZoLion 2009.05.30. 21:45:22

Köszönöm az infókat. Akkor megyek a Suzuki bontóba. Aztán Darti

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.05.31. 14:10:22

Egesz jo lett ez a Daihatsu. Csak kar hogy nem szep.

Merida001 2009.06.01. 22:01:26

Ez a Corolla szép és jó is, de ennyi pénzből valóban egy jobb, erősebb és vagányabb Bömöst is lehetett volna u.erre a célra kialakítani. Ettől függetlenül használja egészséggel és sok értékes percet okozzon a gazdinak!:)))

KAWAszaki 2009.06.02. 15:13:10

TóthZé!
MaxiRespect!

Sokan kárognak, hogy így BMW, úgy E30, meg sorhat...
Igenis az ember szaladjon a saját álmai után!

A hacsi egy legenda, olyan drift-über-alles (:D), ami a bömös sosem lesz.
(és itt a lóerőről nincs szó)

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.02. 16:05:59

off:
sose ertettem, hogy miert tud minden bajorsofor vezetni hirtelen, ahogy billentyuzet kerul a keze ala...Meg azt se, hogy mindenfele kapcsololeszoritotomitesragaszto-tervezo mernok miert ert hirtelen mindenfele autokhoz a nepautos csoporton kivul. Es hogy ezek mekkora egyetertesben tudnak fikazni barmit, ha eppen egymast nem...De majd ha felnovok, nekem is lesz kettonnas eros autom, amirol majd jol azt hiszem, hogy sportkocsi, es akkor majd jol megmondom en is, nektek, mind! Es majd en is kiosztom a kocsog gazdagokat, akinek tellik tokozott hidra a Lada ala. Persze majd jol megkerekitett mondatokba suritem a "velemenyem", nehogy egy modorosan irigykedo faszkalapnak tunjek, inkabb olyan kicsit bennfentes, talan hozaaerto kodevel probalom takargatni (de nem nagyon) a felsobbrendusegerzesemet. De azt azert remelem igy gyerekfejjel, hogy nem az autotol lesz erekciom, mint a bajoroknak, meg hogy nem kell majd 400 loero, hogy felnottkoromban felalljon a cerka. Vagy ez a nem rizsraketa tulajoknal a verdaval jar? :)
on

TeZe, grat a vashoz, hasznald egeszseggel, es irj csak rola gyakran.

Shadowbull 2009.06.02. 18:17:59

@XJS: mondani is akartal valamit, vagy csak bufiztel egyet?

sb

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.03. 10:42:22

@Shadowbull:
Irjam lassabban, hogy jobban ertsd? :)

Shadowbull 2009.06.03. 12:21:56

@XJS: szó-ta-gol-va.

Tudod. A kapcsololeszoritotomitesragaszto-tervezeshez nem kell esz.

sb

KAWAszaki 2009.06.04. 08:31:22

Tudod:
Energiahordozó, négy betű:
Tar-tály-ko-csi