Trakesz, forevör

Traktormajális Bokorban

  2009. május 26. - Csikós Zsolt Címkék: traktor traktormajális bokor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Egyetlenegy olyan program van egész évben, amiből nem engedek, ha esik, ha fúj, ha Mekka összes kincsét a lábam elég terítik, ha a csodával határos módon visszahúszévesedett Brigitte Bardot meztelenül, meleg csokoládéval leöntve, zokogva szorongatja a bal lábamat, hogy maradjak vele kettesben. Bokor esetében nincs irgalom, félre Bardot, miaznekem, hogy betegség, gazdagodni ráérek még, sej.

Bokor szent. És tavaly nem volt, elmaradt. Mintha a szívemet tépték volna ki egy szem Algopyrin beadása után. Persze, lett helyette Veresegyház, majdnem pont olyan volt, mint Bokor, első rendezvénynek egészen elképesztő színvonalú, de Bokort utolérni nem tudta.

Mert Bokorba utazni kell, mert Bokor túl van Budapest vonzáskörzetén, sőt bárminek a vonzáskörén is, mert egy elcseszett, apró zsákfalu Nógrád egyik nem létező, apró redője szemölcsének az árnyékában. A világ legszebb helyén. És mert Bokort úgy rendezik, azzal a szeretettel, ahogy nagymama készíti a zsíros deszkát az unokának. Nem túl hagymásan, épp a kellő pirospaprikával, persze a legjobb mangalicazsírból.

Kisebbik fiam, Norbi ágya fölött lógók közül négyből egy, a nagyobbiknak, Bálintnak hatból két képe származik Bokorból. Születésnapjukon ugyanis mindig kiterítek eléjük egy rakás fotót az az évben lenagyítottak közül, és választhatnak, melyiket kérik. Ahány éves a gyerkőc, annyi darab a kép. A bokri fotókat tehát ők választották. Élnek-halnak a traktormajálisért. Persze én is. A feleségem, Kati még jobban, bár ő traktoroslány volt egy ideig – erről egyszer talán majd írni is fog. Bálint kábé november tájától kérdezgeti rendszeresen, mikor lesz már traktormajális, Norbinak rapszodikusan jut eszébe, de ő is. Imádják. -juk.

Idén kicsit aztán sűrű lett a program. Ezerféle veterános, modellezős rendezvény, barátok is kerti partikat akartak mind (akinek van kertje persze), motorozni egyáltalán nem is tudtunk eljutni április vége óta. Bokor is veszélybe került, mert a Puchhoz kellett volna nagy mennyiségben alkatrészt vennem a tullni (osztrák) veteránbörzén, hál’istennek e projektnek betett a recesszió, és a hozzá kapcsolódó, intenzív jövedelemcsökkenés, valamint a fényező késlekedése, aki januárra ígérte az autót, ehhez képest azóta meg se kérdezte, hogy milyen színű legyen. Mindegy, ötvenezer forintom már nála van, remélem jó hasznát vette.

Aztán Tulln mégis izgalmassá vált. Ricsi barátom faros Ikarusa rendszámot kapott, s minden klubtagnak felajánlotta, hogy kiviszi. Egy ekkora flashről lemaradni, hogy ott a klub, amit imádok, ott a busz, aminél nagyobb csoda nincs, meg Tulln, az osztrák sör, az esetlegesen olcsón felbukkanó ős-Puch index. Egy nyikkanás erejéig felvetettem otthon a témát, a busz szó hallatán gyermekeim felfigyeltek. Aztán elképzeltem a családomat, amint a festői (valójában dögunalmas) Tullnban végigunatkoznak két napot, és jött a már említett, algopyrines szívkiszaggatás önnön kéz által. Kein Tulln.

Az utolsó pillanatban Bálint még be is lázasodott, meg persze veteránautó sem volt, amivel mehettünk volna (a Bianchi épp szétesett), a francba, menjünk a Kati dögunalmas Mercijével, az legalább keveset eszik. A lényeg úgyis a traktor, meg a stabilgép.

Odafelé történtek incidensek az úton, de Bokor olyan, hogy odaérve az emberről egyszerűen lemállik minden feszültség, mint Winkler tarantulájáról vedléskor a kitinpáncél. Már a parkolóban izgulni kezd az ember, Bálint azonnal kajakra be is lázasodott megint, pedig reggel már csak hőemelkedése volt, de úrrá lett a dolgon. Még ő mondta a hosszú gatya, farmerdzseki felvétele után (32 fok volt), menjünk, menjünk.

Nem sorolok föl mindent, mert volt közel száz traktor, meg olyan stabilmotorok, hogy sírtam. Kedvencemből, a Vöcsiból (HSCS, egyhengeres kétütemű, huppogó óriásdízel) hatot számoltam össze, de néhány másik még egyfolytában bóklászott összevissza, lehet, hogy akadt tíz is. Meg a narancssárga Fiat-traktor, a Porsche, egy Porsche-rendszerű Austro-traktor, hosszú orrú Dutrákból egész hadsereg – és milyen eszméletlenül szépen voltak restaurálva, anyám!

Sajnos a büféhelyzet idén sem lett sokkal jobb, a szervezőtől megtudtam, hogy két büfés vállalja mindig a kitelepülést, évek óta próbálkozik egy harmadik odacsábításával, de sose jön senki, fél, hogy biznisz nélkül maradna. Hát, nem tudom. Egy órát álltunk sorban családostul sörért, üdítőért, gyrosért (az ott töltött nettó három órából volt ez egy, tehát nagyon fájt), azalatt jó magyar szokás szerint a sor elején állókhoz tucatjával járultak a haverok, „Marcsi, nekem is kérj két gyrost, meg valami piát, is… Sör jó lesz? Jó! Akkor még két sört, ja és még négy gyrost nekik is…” - jó, hogy meg se moccant a sor. Kultúra, na az nincs, ha sorban állásról van szó, csak a postán és a bankban, ahol gép adja a sorszámot. Meg persze a lakókocsi oldalsó ajtajánál a kávéért beszivárgók, akik miatt percekig áll a gyros-termelés – kaját jobb vinni Bokorba, mint venni. Aztán inkább kiálltunk a sorból kettővel azelőtt, hogy mi következtünk volna, mert e két kuncsaftra olyan húsz percet jósoltam még. Sör aztán lett hamar, a sörsátornál, ott aztán sörkorcsolyákkal vigasztaltuk a dühös gyomorsavakat. Hogy nem lenne biznisz a harmadik büfének… Ez vicc.

Meg a zene is először a 3+2 vonal volt, amivel engem előbb lehet kikergetni a világból, mint mustárgázzal, aztán valami kicsit jobb, kemény gitárzene jött, de a műsor nem is volt fogható a korábbi évek korhű rock-, olasz, magyar, amerikai slágerzenékhez, húszas, harmincas, ötvenes évekbeli traktoros és egyéb dalok bejátszásaihoz. Mindegy, nem zenéért jöttünk, hanem csühögésért. A Csepregi-koncert elől szerencsére sikerült elmenekülnünk, az csak délután négykor kezdődött.

Amiből volt dögivel. El nem tudtam képzelni pár évvel ezelőtt, hogy bővülni tud még a mennyiség, javulni a minőség, de az idei rendezvény pörölyként letaglózott. Amin régen hüledeztem, milyen csodálatos, milyen ritka, mennyire érdekes, amellett most közönyösen elléptem. Imádtam például a rozsdás, de teljesen működő állapotban kihozott húszas évekbeli Fordsont.

Meg volt egy srác, aki vagdalt Zsiguli-futóműből és egy stabilgépből valami házi alvázra készített trakeszt hozott el.

Nyitott szelepek kalimpáltak a vezető térdénél, poénból pedig volt rajta Koppány vég és Zsiga-dísztárcsa is. És ment, egész jól.

Meg – felüdülésképpen – egy utánfutón ott állt minden idők egyik legérdekesebb és legjópofább motorbiciklije, a cseh Böhmerland, igaz, csak két üléssel, hiszen ebből volt hármas is.

Egy úriember pedig miniatűr, tökéletesen működő, benzines stabilgépet szerkesztett, olyan kicsi volt egyik-másik alkatrésze, hogy szinte csak nagyítóval látszott. És a gép egész nap pöfögött az asztalkán.

Mellette állványon, egy parabolaantenna közepébe beszúrva Stirling-motor forgatta egykedvűen a főtengelyét. Eddig csak képet láttam ilyenről, nem is gondoltam, hogy egyszer megnézhetem a működését is.

És idén nemcsak szántóversenyt iktattak be, hanem páros gyorsasági versenyt is, időmérő fotocellás kapukkal. Ezekből a párviadalokból az volt a legszebb, amikor az óriási, 90 lóerős, összkerékhajtásos Dutrák mérték össze az erejüket, kisebb földrengés kíséretében.

A végére hagytam azonban a legérdekesebbet. Ennyire különleges traktort talán még sose láttam. Ilyen szép állapotúra restauráltat sem sokat. Ilyen furát is nagyon-nagyon keveset.

Szóban forgó jármű egy 1915-ös Hart-Parr gép. Kéthengeres, petróleum hajtja, amit a kipufogó feletti lemezre locsol magának, és az elpárolgó gőzt szívja be.

A két óriási, vízszintes henger nagyjából ott lakik benne, ahol normális traktorban a traktorista ücsörög, emiatt a kezelő sokkal hátrább, szinte a gépből kilógva csücsül hátul.

Ott, ahol a traktornak klasszikusan az eleje van, itt csak némi űr lakik, meg a petróleumtartály. Ja, és a kipufogócső, ami hátulról előrefelé megy, a gázok pedig a klasszikus kurblihelyen távoznak egy megtört csövön át. A kipufogódob óriási, öntött, csavarozott göb.

A gépészet tetején üvegtetejű doboz, alatta négy rézcsövecske, folyamatosan csöpög belőlük az olaj. Ez itt a kényszerkenéses rendszer, akkoriban olyan újdonság volt, mint ma a hibrid-dízel.

Egyszerűen oldották meg a hűtőventilátor forgatását is: a Dual (vagy bármilyen régi) lemezjátszó mintájára dörzshajtással vették le a forgatóerőt a lendkerékről.

Akad két olajzókehely is a hengerek tetején. Felettük csengőszerű kupakok, nyilván arra valók, hogy ha a gépész szakadó esőben csepegtet utána, nem juthasson víz a motorba.

A legszebb pedig a felirat rajta: „Founders of the tractor industry, Charles City, Iowa, 1836”. És állítólag tényleg, ők voltak azok, akik a gőztraktorok mellett elsőként bevezették a belsőégésű motorral hajtott mezőgazdasági gépeket. 18 lóerőnyi csoda – és ez is folyamatosan ketyegett.

Apropó gőztraktor - vajon jövőre már olyan is lesz?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr511145132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.oid 2009.05.26. 18:59:49

Really coooool. Let me ask you something Mr. Journalist? Is this somekind of war between you and Mr. Winkler? It would be very-very sad. Or I've misunderstood something when I was reading your articles and comments.

htibi 2009.05.26. 19:00:52

Stirling-motor ?! lehetne részletezni ?

Jó cikk ! Gratula

Zsomatograf 2009.05.26. 19:08:00

Keszthelyen van egy gőztraktor-páros, azok tuti működőképesek, minden évben beröffentik őket.
A Georgikon Majormúzeum illetékeseit javaslom kérdezgetni.

vasember 2009.05.26. 19:12:10

@RTK: A cikket olvastad egyáltalán? Minősíted magad,és cselekedet ezzel az egyszerű elsővel.
Más
Viszont én még nem voltam bokorban,de jövőre mindenképpen elmegyek.
Erről a Tulni rendezvényről pont ma beszéltek nekem,a Csikós még nem írt cikket?Megköszönném,ha valaki megírná milyen találkozó is ez?

pickapu 2009.05.26. 19:19:06

Én a Zsolt posztjaihoz azért nem szoktam nagyon hozzászólni, mert azok jók, oszt kész.

Steyr-Puch 2009.05.26. 19:56:09

A házi csettegőben az egy MIA-motor!
Olyan volt régen falun,mint most a briggs-motor,csak ezt még lehetett javítani
Lendkerékkel indul,szivar az ízzitása,hány ismerősnek kiverte a fogát:-))))))

mv3 2009.05.26. 20:28:07

Mindjárt kiborulok! Ha jól emlékszem tavaly elmaradt, idén semmilyen információ nem jutott el hozzám -az elmúlt két hétben egyéb programok miatt lazult a totalcar olvasói fegyelmem, erre tessék-így lemaradtam :o(

Két éve voltam, azóta is a tökéletes napok között gondolok a Traktormajálisra.
Remélem sokan eljutottak és jól érezték magukat!

Yocoo 2009.05.26. 20:29:24

erről úgy tűnik szépen csöndben lemaradtam. :(
Hajdúböszörményben van érdekes látvány minden évben ballagáskor. Okos srácok bolondballagnak az egész városon át, csak éppen nem a hagyományos módon, előkerülnek a traktorok, Csepel teherautók és egy érdekes, traktoros felvonulás kerekedik a bolond ballagásból. :)
Augusztus 20-án pedig még nagyobb a buli, amikor összegyűlik a földműves társadalom azon része akikben erősen él a versenyszellem... naná, hogy traktorhúzó verseny! :) Tavaly a "hivatásos" traktorhúzók - nem is traktort húznak, hanem traktorral a súlygépet - emelték a rendezvény értékét. Volt Allison motoros gép és volt helikopter-turbinás monstrum is. Sajnos hiányzott - nekem legalábbis - a Spitfire repülőből származó Rolls Royce motoros szörnyeteg a 3 ezer lóerejével, de így sem volt egyszerű a történet.
Volt persze tankkal való autóroncs-zúzás és nem maradhatott el a traktor a traktor elleni vetélkedő sem.
http://www.flickr.com/photos/felhasznalonev/2774285525/
www.flickr.com/photos/felhasznalonev/2774284929/

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.26. 20:43:22

Az idei traktormajálison hiányoltam a stabil motorokat. Régebben sokkal több volt :-(

A Dutrák fülkéiben csajozó 17 éves titánok kemények voltak :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.26. 20:46:21

@Steyr-Puch: Briggs-ek zsír cuccok.
Haveromnak van egy briggs-es fűnyírója, kicsit köhécselt, nem vitte rendesen, mondtuk, na nézzük, mit lehet vele csinálni.
Kis karbis kétütemű csodabogár, kis rugó van a karbin a valahol. Karbikhoz nem igazán értek, de azt láttam, hogy az a kis rugó eléggé el van már fonnyadva, alig húz. Na, lecsippentettem belőle három menetet, az utolsó tekerést kihajtottam, hogy be tudjam akasztani a helyére... utána úgy ment, mint az ördög, szecskavágónak is jó volt, mert ha rátolta a haver véletlenül a tuskóból kirakott homokozó szélére, akkor leforgácsolta a fatuskót is. Cserébe a 35 méter hosszú telken tolt vele két sort, és elfogyott a benzin. :-D

Na de jövőre mán elmegyek én is erre a traktormajálisra, annyira mondják, hogy nagy buli, meg ha ekkora, akkor felvesszük a kaccsolatot a szervezővel, aztán viszünk cateringet, kajátpiját, oszt még pézt is keresünk. :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.26. 20:47:59

A Böhmerland csak replika, de szép. A tulaj szokta futtatni versenyeken. Galgamácsán, például.

A Dutra restaurátorok előtt le a kalappal. Kisebb vagyont költhettek mindegyik hathengeresre. Úgy ragyogtak, akár az újak.

Csikós Zsolt 2009.05.26. 20:55:22

@dr.oid:
Isten őrizz, dehogy. Máshogy állunk az autókhoz, ez tény, de baromira nincs így. Nem is tudom, honnan vetted.

Nem tudod, de a Winkler nélkül azért megdöglene a TC. A háttérmunka baromira nem látszik. Nem, most nincsenek is súrlódások. Régebben volt egy hullám, pár ember lecserélődött, sajnálom is, egyik-másik nagyon hiányzik, sőt, a többség, de a mostani csapat is fasza.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.26. 21:00:09

@Csikós Zsolt: Csik, jövőre dobjál egy üzenetet egy héttel a majális előtt, mer ziher, hogy elfelejtem megin. :)

békaapu 2009.05.26. 21:03:45

A téma iránt érdeklődőknek üzenném, hogy a veresegyházi rendezvény idén augusztus 15.- én lesz.
...én már toporzékolok...

Tipo16v 2009.05.26. 21:12:39

meg kell hogy mondjam érdekes:D
eddig nem gondoltam h érdekelhetnek a traktorok...de..képek alapján elmennék egyre:D

2009.05.26. 21:35:21

Veresegyházra feltétlenül gyertek. A tavalyi is jó volt. Tényleg több stabilmotor volt, bár Bokor az Bokor, azt látni kell.
A büfék tényleg kevesen voltak de mi megoldottuk, vittünk házikoszt. Veresen ez tényleg jobban volt megoldva, ettől eltekintve az igazi traktormajális az Bokorban van, volt, lesz.

Tavalyi fotók Veresen: http://matiz.terep.hu/veresvet2008

Csikós Zsolt 2009.05.26. 21:39:56

Mondjuk Veres traktorilag alig volt rosszabb, a gyerekeknek akadt nagy játszótér, meg vonatszerű kisbusz is (hogy is hívják aztat?), rezesbanda, rövid sorok a jó büféknél, szuper parkolás. De nem olyan meghitt, mint Bokor, a hely kzel sem olyan szép, valahogy az időutazás-faktor sem olyan erős. És a programok (szántás, ügyességi verseny) sokkal látványosabbak Bokorban.

De semmi szín alatt nem mondanám rossznak, sőt, ha nem lenne Bokor, az lenne a Bokor, a kihagyhatatlan. Így is csak kicsi a különbség.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.26. 21:51:25

@Csikós Zsolt: Na, akkó veres, aug 15-öt beírtam a naptárba lyól. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.26. 22:07:35

Nabazmeg, egész kedvet kaptam... ezt figyeljétek:

http://www.hasznaltauto.hu/2821601_egyeb_landini_1967

350ezerért nem is komoly. :) Egyhengeres dízel... Hehe. :)

Sword 2009.05.26. 22:12:01

Kicsit más, de valahogy a mai napig nem értem, hogy ennyi érdekesség mellett miért nem lehet egy tv-s műsort összehozni?
Az oldal is annyi mindennel bővült, a rövidebb videók is irtó f@szán megvannak vágva, szóval lenne alapanyag és tudás is. Nem kéne show-műsor, jópofa volt, de nem az igazi, bukásra ítélt dolog. A szaros autómánia megy a hozzá nem értő bagázzsal és az idióta tv2-nek meg nem érné meg egy normális autós műsor?
Vagy ás dolgok vannak a háttérben?

Csikós Zsolt 2009.05.26. 22:22:36

@Sword:
3 órát voltunk a családdal a majálison. Ebből egyet sorban álltunk. Kettőt nézelődtünk, élveztük.

Ha stábbal megyünk, adást készíteni, akkor még három emberrel össze kell szervezkedni. A három órából hármat elvisz a fogatás. Felfodulást okozunk. Izzadunk. Most ide, most oda, túl sok a fény, hozta valaki a zeppelint (szélérzéketlen belógatós mikrofon), most indítsa be ezt traktort kérem. Mások eltolása, valódi, traktormajálisra érkezők háttérbe szorítása, mi vagyunk a tévé, baromi fontos társaság ez. Izgulás belesülés, hülyeségek felmondása. Utána még egy csomó embernek csomó munka, a vágó pl. min 1 napot dolgozik. És megnézik páran, mi meg nem látunk belőle sem pénzt, sem semmi mást.

A gyerekeim elfogadják, hogy egy újabb jónak ígérkező program apa nélkül, a gyomrom kilukad, mert nem eszem. Vagy hat órát maradunk, a Norbi megőrül, mert aludnia kéne, az eleve kicsit beteg Bálint tüdőgyulladást kap, a feleségem elválik, idegesség, rohanás. Esetleg család nélkül?...

Tizenöt éve vagyok újságíró, százával szúrtam már el hétvégéket munkával, mostanában is gőzerővel művelem ezt a sportot. Köszönöm, ha nem tartanak pisztolyt a fejemhez, nem szívatom rommá magamat.

modellező 2009.05.26. 22:31:18

Én két éve voltam először, és akkor megfogadtam, minden évben elmegyek! Tavaly
sajnos elmaradt, és az idein megint ott
voltam! Zseniális volt :-)!! Minden
elismerés azoknak, akik a letünt Magyar
és, nem Magyar müszaki értékeket, időt,
és pénzt nem sajnálva, láthatóvá teszik
az útókornak!!! Gratula mindenkinek, és
remélem, nem kell megint 2 évet várni,
erre a csodálatos napra!!!

4.0v6 2009.05.26. 22:44:10

Mint már mondtam volt, kizárólag a Csikós írásai miatt olvassák már sokan tárgyi villanymédiumot. Ismét respect a NAGY Csikós előtt, vedd úgy, hogy a teljes közösség egy emberként hajol meg az eredeti írások előtt.

Köszönjük, Gratula, Viva

De legközelebb tényleg előre szólni ám, mert a kölkök nálunk is baromira élveznék

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.26. 22:47:01

Ez a Csepregi mostanság nagyon felkapott lehet. Azt hiszem jön Dusnokra is Rácpünkösdre. Jó még a csaj? mert akkor elmegyek megnézem.

Ubul1 2009.05.26. 22:51:14

Wááá, már épp rá akartam kérdezni a Dutrára, de látom Fördős Laci, mint mindig most is kiállt az 1000-ével gépével. Az valami nagyon baba módon helyre van állítva, sokat bíbelődött vele, szerintem az országban az egyik legeredetibb és legjobb állapotú.
Zsolti, a Kati mikor volt traktoros? LOL hát ez se mindennapi, szinte tudtam h valahol régebben alaposan be lett oltva a gázolaj és a dízel technika egyvelegével, mert rajta kívül nem ismerek női egyedet aki kibékülne egy állólámpással, nemhogy még szeresse is, de neki sikerült.

modellező 2009.05.26. 22:53:31


Ilyenkor vérzik az ember szive igazán,
hogy, mára már semmink nem maradt....
egykoron fénylő iparunkból.....:-(:-(!
Nincs Darú, Csepel, Dutra, Rába, Pannónia, Ikarus, gyárunk, a régi nagy
multúakból :-(:-(:-(!!!

Ubul1 2009.05.26. 22:56:20

Na itt van is meló közben pár vidi a gépről, szerintem ilyen motorhangot utoljára a gyárból kigurított gépeken lehetett hallani

www.youtube.com/watch?v=tcz6wt-im7I

Sword 2009.05.26. 23:08:31

Bocsi, lehet, hogy picit zavarosan vagy félreérthetően fogalmaztam. Amit írsz azzal teljesen egyetértek.
Viszont amiről beszéltem azt tök általánosságban mondtam. Magyarán: Miért nincs tv műsor, amikor vannak jó témák, vannak tesztalanyok, vannak hozzáértő újságírók/szakemberek, akik ráadásul jó értelemben véve őrültek is, továbbá ami fontos: van rá igény, vagyis lenne...
De műsor az nincs.

proflex 2009.05.26. 23:35:05

Solymáron 2009.Június 28.-án lesz az 5. traktorfesztivál. Tavaly kb. 150db traki volt, programokkal, kaja, pia, veteránautók.
Minden érdeklődőt - Csikós Zsoltot külön tisztelettel - várunk!

Ratnet 2009.05.26. 23:37:57

@Sword: Nézd, Totalcar sincs pedig tízezrek (ha nem száz-) várnák/várják vissza. Valami nem stimmel a kereslet-kínálat dologgal a médiumokban.:-)

Gordini 2009.05.26. 23:54:53

" Most ide, most oda, túl sok a fény, hozta valaki a zeppelint "
És hova lógassuk fel a vasnégert ? Ez kimaradt :)
Node,kedves Zsolt,mi a búbánatért nem lehet(ett) a mobnak Bokorról többet tudnia ?
Elég lett volna egy elhintett morzsa (nem a megboldogult,persze) az oldalon és egymást tiporva mentünk volna,sokan.
Mesztegnyő jobban propagálja magát,pedig "csak" rétesfesztivált rendeznek.
Sajnálom,hogy lemaradtam :(

lacza87 (törölt) 2009.05.27. 07:49:36

@Ubul1:
Nem akarok belepofázni, főnök.:) De a Kataliné az a 190D, a Zsolti bácsié az állólámpás, már amennyire ennek ebben a családban jelentősége van.

Steyr-Puch 2009.05.27. 09:46:50

@Tie: A briggs az 4ütemű!
Amit lerövíditettél,az egy ún súlyzár,amit a szívócsődepresszió szabályoz,rúgóerő ellenében.
Azért lett eősebb,mert nagyobb lett a húzó erő.Kerti gépekben azt mondom egy király motor van :Honda!
Csak drága

Ubul1 2009.05.27. 10:01:54

@lacza87:
Jólvan most már leülhetsz baszkikám, elégtelen ;)
Olvass már utána a korábbi dolgokak is, láma.

Sword 2009.05.27. 10:03:14

@Ratnet: Hát pont erről beszélek.
Biztos, hogy lenne rá kereslet. Jó volt várni mindig az újabb szombat déli őrültségeket. És mint mondtam épp az a zavaró, hogy a konkurens csatorna fen tud tartani egy fényévekkel gyengébb műsort.
Vagy a nézők többségét inkább az érdekli, hogy a fő szakértő Gyulai Balázs megmondja, hogy a kiaszíd jó autó a lexus meg drága? Komolyan nem tudom...

lacza87 (törölt) 2009.05.27. 10:17:25

@Ubul1: Rohadtul mindig az van emlegetve h a "feleségem 190D-je", de nem fogok lesüllyedni a paraszt szintedre. Mennyire nehéz kimondani h nem voltam egyértelmű.

jenko80 2009.05.27. 13:15:13

mi van itt, ki tud többet a Csikós Családról Csetepaté?

MKati 2009.05.27. 14:24:14

@lacza87: Ne húzd fel magad, nem kell tudnod régi dolgokat, de tényleg kár "belepofázni", ha nem vagy biztos a dolgodban.
3 éve van meg a 190D, előtte 4 évig saját állólámpásom volt.
Peace :)

Autopeti 2009.05.27. 14:25:55

Az Autómánia annyira fasza műsor hogy nem is tudom leirni.
Balázs 5 éve mondja el minden adás végén,hog ha van "bármilyen bemutatásra érdemes járművük..."

Ehhez képest egyet sem mutatnak,vagyis ezek szerint MO-n csak Suzukik,Opel Astrák és Ifák vannak...

lacza87 (törölt) 2009.05.27. 14:32:31

@MKati: Tényleg annál kevésbé régen olvasom a TCt.Azt hittem olyan 2 év alatt belemásztam elégggé a dolgokba. Én tévedtem! Elnézést Ubul úr!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.05.27. 17:02:54

Anyám, az a Hart-Parr kész. Viva la ősmódszerek :)