Pókháló alól Mercibél

  2009. március 29. - Csikós Zsolt Címkék: veterán mercedes alfa romeo totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Állok a hideg udvaron, a bőrömre tapadt olajos pókhálókat csíkokká mossa össze a csordogáló verejték. Fél perce még hőgutát kaptam, most majd megfagyok, de a bőrdzsekimet nem vehetem vissza, mert tiszta kosz mindenem. Hiába gondolja máshogy a derekam, dolgozni kell tovább, már csak azért is, mert fél tizenegy felé jár az idő, és egy olyan faluban vagyunk, aminek képtelen vagyok megjegyezni a nevét.

Bogota…, nem, Bondor…, nem, Berhida (az nm itt van), Bajáta, megvan, Borota (most is a Magyarország-térképből puskázok). Csak nagyjából sejtem, hogy az ország melyik felén vagyunk, és még át kell cipelnünk a teherautónyi cuccot Balatonra, ki kell rámolnunk az ottani garázst, betömni ezt a sok törmeléket, visszapakolni, és hazamenni onnan. Másnap kedd, munka teljes gőzzel. Pistának is, nekem is. Szar ügy.

Néha az ember döbbenetes ajánlatokat kap. Csak azért mert újságíró, és nagyon szem előtt van. Ha úgy tűnik, hogy az ajánlattevő tényleg, isten bizony keresi a helyet a számára régóta útban lévő sok lomnak, és éppen a firkászban látta meg azt az idiótát, aki valamit kezdeni tud az értéktelen törmelékkel, az emberben mocorogni kezd valami. Csala Levente például a legutóbbi Era-szerelős poszt után dobott egy mélt Kunfehértóról. Egy Ducatónyi állólámpás cucc hever fönn a padlásán 1994 óta, nagyon el kellene takarítani, írta. A 280-as jó állapotban volt, de rommá tört egy kanyarban, a motorját és a váltóját azóta megkapta egy 116-os, kasznielem nem maradt. Nekem viszont ott áll a garázsban a majdnem kész, restaurált állólámpás. Egy-két tortúrán átestem vele, ez befolyásolta kissé a döntésemet.

- Khm. Khm, khm. Hm, hm. Nem, meg se hallottam. Nem szabad olvasót levágni. Hess innen a klaviatúráról, kósza kéz, csukod be azt a Mozilla Thunderbirdöt!

- Emlékszel, milyen nehéz volt ép belsőtér-világítást találni a zöld állólámpáshoz tavaly…

- Hagyod abba!

- De figyi, ajtódíszlécet is újat kellett venni, a bontott mind rossz volt, egy vagyonba került a Gálnál…

- Kuss legyen már!

- Naaaaa, jusson eszedbe, hogy nyolc fényszóróból, valamint az Edmund bontójából vett két foncsorból tudtál csak összerakni két, nagyjából patent első lámpát…


Edmund Merci-bontója Németországban. Félrevezetésként egy BMW áll a központban

- Most már elég! Nem hozhatod el, érted? NEEEEEM SZAAAABAD! Vágod?

Így viaskodott egymással skizofrén két felem, én voltam Russel Crowe a Csodálatos elméből, igaz a jókép és a hírnév nélkül. Így se utolsó flash ám. Aztán győzött a restaurálós én, mert még mindig nem találtam szép bal hátsó kapaszkodót, pedig már három komplett garnitúra belső borítást megvettem. És hiába pucoltam azt a hármat, amim volt, egyik se jött vissza korrekt pergamen színűre. Egy padlásnyi Merci-cucc… És ott hever… Levente ki fogja dobni, hiszen írta…

Az ajándék 127-es Fiatot hősiesen visszautasítottam, pedig imádom a típust, de gondoltam, valaki jobb gazdája lesz, meg egyébként is, a hörcsög csak pici, szőrösben és rajzfilmen aranyos állat, emberben csak nagy. Azóta jött egy másik 127-es felajánlás, meg egy Zsiguli is. Amit tudtunk, a Belsőségen elszórtunk. De ez a cucc nagyon izgatott.

Látva vajúdásomat, végül a Vályi Pista döntötte el a dolgot. "Lesz nálunk egy Hyundai H1-es, egy forgatásos anyaghoz kértük segédautónak, aztán a Tomék mennek vele hétvégén repülni. De a hét elején senkinek sem kell. Eljövök veled, ketten beszórjuk az egészet, hazahozzuk." – mondta.

Így is lett. A cuccok, mint már írtam, Kunfehértón, pontosabban onnan húsz kilométerre, Levente húgának a padlásán voltak. Ekkora mennyiség hirtelen nem fért el itthon a garázsban, ezért fejben megterveztem az utat. Budapest, Kunfehértó, onnan átmegyünk Balatonföldvárra, és az ottani garázs hátuljába – ahol most is Merci-alkatrészek vannak – betömjük az egészet, amíg nem sikerül Budapesten helyet csinálnom.

Délután három lett, mire a Hyundaiért (Móricz Zs. Körtér) indultunk. Előtte még valami autópályabírságos-kifizetős ügy miatt a Kiához is el kellett ugranunk (Fehérvári út), sokat ücsörögtünk hát Erában, a piros Merci kombimban. Olyan negyed öt lehetett, mire kiálltunk a H1-gyel az importőrtől, aztán mentünk Pistához Érdre, kivenni belőle az üléseket.

Ha még nem mondtam volna, a Hyundai pont olyan autót adott, mint amilyennel az imolai szuperbörzére mentünk Zirig Árpival és az autó2-s Karner Mikivel. Csak kisbusz-verziót, sok üléssel.

A Hyundai, amivel Imolát megjártuk. Ez persze már hazafelé, a kincsekkel

Érden nekiálltunk a busz szétszedésnek. Tologattuk a székeket, hajtogattuk, kallantyúkat kerestünk, karokat, füleket, nyomógombokat, bármit. Semmit nem találtunk, amivel az ülések elengedték volna a padlót. Néztük a gépkönyvet, nem lettünk okosabbak.. Mivel csavarozni nem akartunk, mert mégse a miénk a busz, és addigra elszúrtunk vagy húsz percet, feladtuk. Dög nagy a H1, így is befér majd minden – döntöttünk.

Jó negyed hat-fél hat lehetett mire elkezdtük felcsavarni az M6-ot a Hunyadi kerekei alá, aztán még meg kellett állnunk egy kútnál is, mert a gyomorkorgástól nem hallottuk egymás szavát. A Hyundaitól igen, az baromi csendes.

Kavartunk tovább néhány órát, a GPS vitt vakon, Pista betolta a woodstocki koncertet, jó vót. Az M-akárhányas hídján még világosban átszeltük a Dunát (istenkirály; kétpilléres, függesztett híd, mindenkinek érdemes megnéznie), kicsivel hét után Soltvadkerten voltunk.

Soltvadkerten megáll az utazó. A főtéren. Kötelező. Ott van ugyanis a mesebeli fagyizó. Még 1984-ben jártam ott először, amikor az Apáczai gimivel a tajói építőtáborból jöttünk haza, letódultunk a vonatról, és nyolcgombócos fagyikat zabáltunk. Mindenkinek torokgyulladása lett, de akkor egy életre megtanultam, hogy a soltvadketi fagyizó fogalom.

Azóta eltelt negyed század, jó, ha négyszer jártam ott, sose csalódtam. Fejlődés ide, olasz fagyizók oda, Soltvadkert még mindig king. A választék felfoghatatlan, az adagok másfélszeresek, az íz utánozhatatlan. És csak 100, azaz egyetlen Horngyula egy gombóc ára, lol.

Fél nyolckor indultunk tovább Leventéhez, aki Kunfehértón beszállt, és továbbvitt minket Borotára, az alkatrészekhez. Fél kilenc, mire odaértünk. Közben megtudtuk, hogy a Fiat Ducatója és Ulysse-e mellett áll egy Alfa Giulietta is a garázsában, amibe már beleborított egy kisebb vagyont, de karburátorszinkronizálással még mindig nem vergődött zöldágra.


Mindjárt megpróbál bennünket halálra szeretni

Borotán, a kapunyitást követően egy házőrzőnek felcsapott kölyök csau-csau próbált halálra szeretni bennünket érkezésünkkor, de erősek voltunk, kibírtuk. Igaz, akadt néhány kocsonyás lábú, hangosan üntyümbüntyümöző pillanat, bevallom férfiasan, de azért az első akadályon túlestünk.

Következett a padlás. Biztosan ismeri az olvasó a tipikus, hosszú, falusi házak kényelmesnek, mondható, kábé 85 fok meredekségű padlásfeljáróit, amelyeknél a lik egyben fogyókúrás eszközeként szolgált a régi magyar embernek. Ugyanis olyan szűkre méretezték, hogy a túl kövérre hízott, nem fért át a lukon a fent lógó kolbászokig. Itt kellett lehoznunk egy fél Mercedest. Ennek a gondolatára is megizzadtam.

Mindegy, bemelegítésként a kert végéből előkerül egy rozsdamentes, matt, kék csomagtérfedél. Ezek mindig rohadnak a visszaperemezéseknél, a nagy sima felület pedig tele szokott lenni apró púpokkal, a csomagtartóban hurcolt, nehéz, hentergő, sarkos tárgyaktól. Ezen nem semmi volt ilyen. Hazavisszük, naná. Meg egy fűtőszálas hátsó szélvédő is felbukott valahonnan – ennek is találnunk kell majd helyet.

A fenti cuccok a hosszú épület távolabbi végében voltak, ahová az egy szem hatvanas padlásizzó fénye már csak finom derengésként jutott el. Sebaj, ki voltunk tömve zseblámpával. Nálam akadt két mini Maglite, meg egy kételemes nagyobb, valamint egy markolgatva feltölthető, LED-es Peugeot-zseblámpa, amit még a Le Mans-i úton kaptunk. Levente pedig felhozott egy igazi tábori lámpát – eleinte annak a fényénél dolgoztunk.

Több autóra való kábelköteg (kiderült, hogy Levente apja korábban egy svájci dízel 220-ast is szétbontott, meg akadt a családban fekvőlámpás és 207D teherautó is, azoknak a cuccai is itt hevertek), mindenféle vasak dobozokban, váltóalkatrészek, féknyergek, díszlécek, kis kárpitelemek, szétbontott, és még egyben levő hátsó lámpák, kicsit odébb egy rohadt fájú 280-as műszerfal, meg egy egyszerűbb, valószínűleg a dízelé.

És műszerek, ütközők, központizár-elemek, pedálok, romos és kevésbé romos gumikormányok, két adagoló, Zenith karburátorok, kopott fékbetétek, új, bedobozolt váltócsapágyak, maszkok, fűtéskonzolok, ajtóbehúzók. Előkerült a hátsó ülés támlája és alja. Később pedig lentről, egy kis, raktárként funkcionáló házikóból pedig az első ülések is. MB-Tex, 1,5-ös szériába való, kicsit megzöldülve a kosztól, barnák. Sajnos az én zöldemben pergamenek vannak, de ha másnak nem, hát csereberélni valamire jó lesz.

Tonnányi kincs, vegyes állapotban, izgi volt. Sajnos szőnyeget csak egyet találtam, azt is barnát, nem gumit, mint ami nekem kell. Meglepő, de a vezetőé volt. Ez általában az első, ami elkopik, bal egyes lábtérbe való szőnyeget még a nagy német állólámpás-központban, Orbauban, illetve az ottani tekintélyes alkatrészbörzén sem találtam tavaly. Azaz volt méregdrágán egy komplett garnitúra, de a többiből mindből hiányzott a "Fahrerteppich". Erre itt van egy, szólóban, sehol a többi része.


Ornbauban, a hatalmas fecske/állólámpa központban sem volt vezetőoldali szőnyeg tavaly

Közben Levente elemlámpája csontig lemerült. Az én nagyobbik Maglite-omból kiégett az izzó. A kis Maglite-okból – amiket Pista tartott – kimerült az elem. Az egy szem, pumpálós Peugeot-lámpa mentette meg a helyzetet. Mindig tartsanak maguknál legalább egy ilyet.

Tervem: válogatás után lehordunk mindent az udvarra, majd kísérletet teszünk a H1 megtömésére. Valahol a hatodik fordulónál kezdett rettentően fájni a derekam, tüdővel sem bírtam már, pedig Pista volt az, aki szívta a cigiket, nem én. Hiába, a kor…

Megpihentünk a házhoz épített garázsban, régen istálló lehetett. Érdekes gépezetek kerültek elő egy pad alól. "Csonka stabilmotorok. Volt belőlük több, is, de egy csomót elajándékoztam. Az egyiket már nagyon sajnálom, rajta volt a Bosch magdinó, itt középen. Sajnos ilyen nélkül ezeket nem tudom életre kelteni, mert nincs szikrájuk" – mesélte Levente.

"Ez itt egy kicsi, fent van a karburátora, a másik a nagy" – és a pad alatt felemelt egy másik bokszer szörnyeteget – "ez hatszázas, a két hengere lentről szív, ott van rajta az őskövület porlasztó. Szépek szerintem, át is forog mind rendesen, kompresszió is van" – büszkélkedik. Aztán szóba kerül, hogy a környéken egy bácsi árul egy öreg, talán John Deere traktort, benne Mercedes személyautóból származó, nyomórudas, dízel négyhengeressel. 170 D-é, vagy Ponton 180 D-é lesz az a motor, filózok. Maga a traktor önmagában is érne valamit, a motorra meg tutira akadna vevő. Már szinte sajnálom, hogy meghallottam.

Vissza a padlásra, hétrét görnyedve, sziszegve, botladozva, zihálva lehozzuk az utolsó pár adagot. Majd álldogálunk a porladó kárpitokból és rozsdás valamikből épített Gellérthegy előtt, és nem tudjuk elképzelni, ahogy ez a sok motyó befér oda, a H1 hátuljában levő szűk helyre.

A diffi-féltengely szerelvényt alulra tesszük, mert az nehéz, és nagy területet foglal. Rája az első üléseket. Azoknak a lapjára mennek a különféle ládák, dobozok. Mögéjük a lapos cuccok, tornyozunk, türelmesen. Egy szál pólóban izzadok a három fokban.

Naná, hogy a fele kint marad, bent viszont lukakat látok. Jescse jeden pakolovaty, nekiugrunk újra. Többszöri átrámolás után Gellérthegyünk Feriheggyé apad, már csak néhány küszöbdíszléc, a csomagtérfedél, a hátsó szélvédő, meg a hátsó üléstámlák vannak hátra, az irányítótoronyban alszanak, radarjel nélkül tájoljuk az alkatrészeket Pistával. Órámra nézek – negyed tizenegy. Balatonig hosszú az út, ott is pakolni kell majd, ez meg itt egy tesztautó, amit viszont nem karcolhatunk össze, repeszthetünk ketté. Nehéz döntést hozok – a csomagtérfedél és az üveg ittmarad. Nincs több hely.

De a hátsó üléseket még sikerül rettentő melóval betuszkolni a második és a harmadik sor közé a buszban, a küszöbdíszlécek hosszában beférnek a tető alá, és még a középkonzolt is begyűrjük. Kézmosás, bemutatkozással egybekötött búcsúzás a tévéző háziaktól, hónaljszag, gyászkeretes köröm. Eddig buli vót'.

Kunfehértó felé megállítanak a rendőrök. "Mit visznek?" - recsegi Pista szlovák papírjainak megtekintése után a kettő közül a citromba harapott arcú. "Öreg Mercihez alkatrészeket" – mondja omm, szerintem elég meggyőzően. Mégsem bírnak magukkal, kinyittatják velem a hátulját. Feltárom az autó hátulját, nézem a közeg arcát. Ül rajta a színtiszta döbbenet.

"Mi ez?!" – kérdezi még mindig a gyomorsav-túltengéses. "Régi Mercedes-alkatrészek" – ismételem el omm válaszát, bár szerintem nem volt túl komplikált elsőre sem a magyarázat. Áll ott az a jó, refluxos ember az éjszakában, látom rajta, hogy kéne neki egy Rennie nagyon, de azért gondolkozik, a munkája a becsülete. Zavarja a látvány, ilyet errefelé nem szokás. Dupla tankban háromszáz liter számlamentes olajat, tonnányi, szőlőízű Tescotabletta-szállítmányt, platónyi műtrágyás zsákot a borászat teherautóján - ilyet látott már, nem egyszer. De ekkora adag pókhálós romot egy decens, új autóban…

Előkapom az egyik törött lámpát, felmutatom – "ilyen, izé, öreg Mercihez való cuccok, attól az úrtól kaptam" – mutatok vádlón a bent kucorgó Leventére, ő se maradjon már ki a buliból, hátha legalább megmotozzák. A másik rendőr, akinek egyébként szemmel láthatóan jobb az emésztése, elmosolyodik. Jelnek veszem a villanásnyi jóindulatot, lecsapom az ajtót, most tényleg nincs arra idő, hogy jópofizgassunk bele az éjszakába. Gépezet indít, elhúzunk.

Leventénél Fehértón azért még megnézzük a Giuliettát –ilyet manapság már nem lát minden sarkon az ember. A fél tizenkettőt Alfa-röfögtetéssel ünnepeljük. Olyan a hangja, mint a 75-ösömé volt, imádom. De hiába rettentő közeli rokonok, ennek még szebb a formája, a belseje pedig sokkal veteránautósabb. A félköríven futó mutatók súlyos birtoklási vágyat ébresztenek, inkább menekülök, mert még ajánlatot teszek. Nem szexuálisat, annál rosszabbat.

Még éjfél előtt nekifekszünk a Szekszárdra vezető útnak. A Merci-alkatrészek nyiszorognak, zörögnek, halkan csikorognak egymáson – jópofa vasakkal telitömött autóval utazni, egyszer érdemes kipróbálni, mintha idegen lények beszélgetnének a kocsiban. Erdőben haladunk, minimum kétszámjegyes úton, autó annyi, mint 1910-ben. Döbbenetes dolgok történnek.

Először nyulakat, majd rókákat látunk a fényszóró kévéjében. Nyugodtak, nem futnak el, nincs gyanús szagunk, a katalizált dízelfüstöt és a koreai újautószagot nem ítélik veszélynek. Továbbaraszolunk, hopp, két őz. Legelésznek az országút szélén, ránk se hederítenek. Megállunk. Veszem elő a gépemet, kapcsolnám be, erre valami megzavarja őket, befutnak a sűrűbe. Tovább araszolunk, mi vagyunk Joy Adamson. Elza és kölykei elmaradnak, de magyar szinten nagyjából azonos csoda következik, ilyet még nem láttam, csak állatkertben: vaddisznó döfködi orrával a talajt, onnan, ahol Pista ül, nincs messzebb két méternél. Teljesen szürreális élmény. Jó lenne kiszállni, hátha kitúrt valami jó nagy darab szarvasgombát, de túl nagyok az agyarai.

Gyilkosan sok vezetés után (pedig nem is én ülök a kormánynál) feltűnik a Balaton, azaz sejtjük, hogy a lejtő alján, amerre megyünk, és tényleg semmi fény nincs, az van. Kis fogadó bal szélen, iszunk egy kávét, mindenünk áporodott, dohos bagószagú, sebaj, ez kell, Roadhouse Blues.

Negyed kettőkor érünk Földvárra. A nagy döggel beterelem Pistát hátra, a garázshoz, csodával határos módon nem döntünk össze semmit. Pakolni kezdünk. Két fűnyíró. Három öreg bicikli. Egy roller. Egy pedálos gokart. Nejlonok. Vödrök, kapák, lapátok. Szegélynyírók, nagy részük rossz. Mindent kiszórunk az udvarra a tolatólámpa fénye mellett.

A H1-ben nem találjuk a tolatóradar kikapcsolóját, ezért a parkolássegítő vidám, ütemtelen csipogása-berregése közepette pakolunk. A szférák zenéje, finom gyógyír ez ilyenkor az idegeknek. Fél kettő után járunk, mire minden kint van, bent van a helyén. Garázs- és hyundaiajtók becsuk. Az M7-es innentől egy pszichedelikus álom, a földi létet csak kapisgáljuk, egy percet nem tudnék felidézni az útból, ilyenkor már Alvin Lee sem segít.

Negyed négyre Pistához érünk. Ledobom a Hyundait, 478 kilométer van a napi számlálójában. Beröffentem Erát, búcsú, holnaptalálkozunk, kihajtok. Jól eltévedek Érd alvóvárosban, húsz percet bolyongok, mire kiérek a buszpályaudvarhoz. Négy óra, mire Zuglóba érek. Még dolgom van, vár rám több mint 100 képaláírás, amit Tom, a webszerkesztő küldött át még este tízkor a Subaru XT-s cikkhez. Legyen ilyenkor az ember könnyed, frappáns, a részleteknek alaposan utánanéző… Még ötöt sem üt az óra, már ágyban vagyok.

Másnap a TC-be érve rettentően sajnálom magamat. Kérdezem azt a szerencsés Pistát, hogy ő mikor feküdt le. Háromnegyed öt után, mondja, és látom, hogy ő sem az a őszibarack-rózsaszín babaarc. Mint kiderül, a Suzuki SX4-es cikke mellé tett posztjára érkezett vagy 400 komment, azokat olvasta órákig.

A múlt hét közepén megjelent írásainkért ezúton kérek elnézést. Beszámíthatatlan állapotban készültek. Leventének pedig még egyszer köszönöm a sok motyót. Bekerül mind valamibe, idővel...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr441031690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.29. 12:44:02

98ast még Extraszuperként is hallottam

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.29. 12:47:06

a 98 as az aztán tele volt ólomal.

m.a.c.h.i.n.e. 2009.03.29. 12:56:58

egy kis off

mivel nincs külön blogpostja a cult golfnak, ezért ide offolok:
Gratulálok a fehér cult golf építőjének, gyönyörű lett az autó! imádom a cult stílust, mert megmarad az autók "gyári" szépsége, letisztult, gagyimentes, korrekt style! egy baj van, hogy csak VW konszern gépeit érinti, pedig jól mutatna a stílus más márkáknak is...nagy szenségtörés lenne egy cult honda, vagy egy szép kultikus alfa? nekem bejönne!
bocs az offért!

lacza87 (törölt) 2009.03.29. 13:23:55

Ha ilyesmire használják, akkor most az egyszer megbocsátható a Hyundai H1-nek, hogy létezik :D Legalább egyszer köze lehetett rendes autóhoz :D

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.29. 13:24:03

nincs olyan, hogy túl sok cucc, csak olyan, hogy túl kevés gev-láda. a legjobban kezelhető és legolcsóbb megoldás, kiemelkedő "bigyó / m3" értékkel.

lapanet.hu/div/kuka/gev.JPG

egy ideje már én is elrakom a ferde szeget meg a söröskupakot, de szerintem rendszer nélkül nem lehet normálisan kezelni annyi cuccot, amennyit elrakna az ember.

Csikós Zsolt 2009.03.29. 13:27:06

@lapa:
igen, naon állat, nekem is van 1, azaz 1 darab fele magas, meg a bontósok is ilyet használnak, csak nemtom, hol lehet kapni.

Nincs még nicked 2009.03.29. 13:31:34

@Leadfoot:
'valami sunyi, lapos dög, talán borz'
Ha hosszában csíkos volt, de mégsem Ford GT, akkor tényleg borz!):D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.29. 13:35:42

@Csikós Zsolt:

www.muanyag.ugp.hu/Egymasra-rakhato-zart-ladak.html

De bármelyik piacon alkudhatsz hasonló ládáskra, a zöldségesek fillérekért odaadják, ha kopottak, rondák, mert akkor nem teszik ki benne a holland csemegepaprikát:)

Attól persze még alkatrészeket tárolni jó:D

Leadfoot 2009.03.29. 14:02:58

@Nincs még nicked:
:-DD

Ahogy éjszaka elindult előttem az úton keresztbe, nem nagyon tartottunk ismerkedési estet, így a csíkjait sem tudtam szemrevételezni (ha voltak neki).

w a s d 2009.03.29. 14:21:01

@mugen:
5gen Civicekről rengeteg kép van a neten, ahol csak szolidan alakították át őket, és szépek (ültetés, elöl koptató, hátul _kis_ szárny, valami fasza felni, bent sportülés, 4pontos öv, ilyenek):

bubzphoto.zenfolio.com/img/v5/p434413080.jpg

4gen- ben:
www.curiofury.com/images/ef2/radsupportinst-1.jpg


De szerintem is jó lenne a Golf- nak egy blogposzt itt, hogy hozzá lehessen szólni.

w a s d 2009.03.29. 14:23:18

@F/: És erre belinkelek egy 6. generációst 5ös helyett.:S

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.03.29. 14:37:20

Én a múlt héten jártam hasonlóan. Kis puntómmal 2 kanyarra elhoztunk egy majdnem komplett moszkvicsot. Utasomnak is szórakoztató volt a kasznielemek zenéje, ami hátulról jött. Én már megszoktam az ilyesmit.

AtoszMester 2009.03.29. 15:00:51

Kutyát remélem beraktátok :)

Gyönyörű az a zöld állólámpás, minden képen csak csodálni tudom.

AtoszMester 2009.03.29. 15:02:39

Na de várjunk csak, mi az a szürkés autó a zöldséges mellett, hiányzó bal első sárvédővel?

Ubul1 2009.03.29. 15:09:46

@Nincs még nicked:
Hát ez tényleg ott volt :D

Ennek az éjjeli kerekerdő átszeléseknek különben tényleg valami egyedi atmoszférája van(nem csak a majdnem harapható, enyhén tehénszar aromájú levegőre gondolok) néha ilyen este 10 fele mikor az átlagnál is szarabb napon megyek haza néha kedvem lesz a főút helyett a Mosoni-Duna töltésén hazagurulni. Aztán az olyan holdnélküli éjjeleken ahol még a bőven 6V/25W-tal szerelt MZ lámpája is baromi nagy kontrasztosnak tűnik a kétoldali szuroksötétbe, néha olyan sacc 50-nél gyakran be szokott villanni egy nyúlfej, épp előttem elhúzó őzsegg, fejmagasságban elhúzó fácánfarok stb. Így az 5. év fele már komolyan utólag se gondolok bele h mi lett volna ha 0,5 mp-cel később jut eszébe átugrani, ilyen 10kg-ig nagyon alapból nem lenne akadály elnyomni, arra se vanném a fáradtságot h lerúgjam az útból, az őz azért fájna de azért másnap hajnalban tuti h visszamennék aztán ha kell a kocsi után kötve mint Hectort vonszolnám hazáig. A vadpörkölt kárpótolna ;) Vaddisznó még nem volt, az nem is kéne, akkor se enném meg ha az utolsó mozgó valami lenne a Földön, májmételyes a hazai állomány 90%-a és abból nem gyógyítanak ki a büdös életbe. Szóval ez kaland volt a javából csak épp rossz napra időzítve, egy nagyobb utánfutó, meg tetőcsom tartó Erára aztán jó hétvégi program lehetett volna belőle!
Legalább lett belőle saját közvetlen hasznod Csiki?

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.03.29. 15:21:23

A képtárban a második képen levő Csonkát P20 karbukkal tuningolták. More Pannonia, more power.

Csikós Zsolt 2009.03.29. 15:39:52

@davidson:
Tudod, Belsőség. Minden posztnál el kell magyarázni valakinek, most te vagy az.

Ha szeretsz turkálni mások magánéletében, elolvasod. Ha nem, eltévedtél. De ne azt hibáztasd, aki nem hívott ide...

Csikós Zsolt 2009.03.29. 15:41:36

@Ubul1:
Semmi, majd nyáron szortírozok, gondolom beindul valami cserebere.

M493Z0l1 2009.03.29. 16:08:15

@Csikós Zsolt: szerintem meg az ilyen cikkek miatt érdemes totalcart és belsőséget olvasni... De leginkább azok a cikkek miatt amiben majd leírod, leírjátok ezeknek a cuccoknak a sorsát részletesen :)

yeti 2009.03.29. 16:36:55

@Csikós Zsolt: Ha nem sikerül csereberélni ajánld fel valakinek aki szintén állólámpást újít fel.Nagyon fog örülni neki,és megszabadulsz a kacatoktól.

Várjunk csak,nem ez történt most veled is? :)

Riasom 2009.03.29. 16:42:28

@Csikós Zsolt: hogy valami nagyon relevánsat kérdezzek, annak a jófej kutyának tényleg ilyen színű volt a nyelve, mint a fotón?

ommm 2009.03.29. 16:42:30

Az ilyen azért jó, mert nagyon sokáig emlékszik rá az ember. Mondjuk élete végéig. Király volt Csik!

proktor 2009.03.29. 16:46:31

Hmmmm. Jó volt. Mindig örömmel olvasom ezeket az írásokat.
Viszont lenne egy jó tanácsom (itt inkább a szerzőhöz szólnék)az éjszakai utazás, vezetés, s még ki tudja mi utáni munkához. Tudom, csak ritka alkalmakkor van ilyen! Bármilyen mobilnet... Nem, nem reklámozom!!! Talán nincs nálam nagyobb ellenzője a marketingnek, s nem is vagyok technokrata, meg persze mondanám, hogy trabit bontottam, építettem, meg minden mást, ami volt... Na de nem ez a lényeg! Viszont ha már nagyon muszáj dolgozni ilyenkor is, vagyis szívás van, akkor könnyítsem már meg a dolgom. Pl a kocsiban is lehet nyomulni , bár BP-n kívül elég lassú. S tudom, hogy ilyenkor , ha van erő, megy a sztorizás. Volt pár ilyenben részem:-) Viszont negatívum lenne, hogy akkor nem biztos, hogy látna az ember éjszakai állatokat az út közepén bóklászni.
Talán ha valaki ismeri: Kecskemét - Békéscsaba közötti út (44-es Nem néztem utánna, remélem jól tudom) húsvét éjszaka baromi nagy fogfájással kerülgettem hajnal kettőkor az őzeket. Kb 100-al találkoztam, s volt amelyik nem akart alrébb menni, így kacsáztam kb 20-al. Mintha nem is vettek volna észre.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.03.29. 16:50:50

"Műgyűjtőék" ismét lecsaptak... :D

Milesz, ha egyszer valakikimondja nektek, hogy "most már elég"? (gondolok itt nőnemű értetlenkedőkre :P)

w211 2009.03.29. 16:54:19

@Riasom: A csau-csau fajta jellegzetesége a lila nyelv,hajrá Újpest!
Szerintem Csík nyisson egy színesfémtelepet,azt majd dől be a sok írrték!

pickapu 2009.03.29. 16:55:20

Alkatrésztúra éjjel, haverokkal, mikrobuszban, rockzenét hallgatva, falusi padlás lámpafénynél, hajnali kávé, fáradt elégedettség... ezek a hangulati elemek teszik mágnessé a Csikós-féle cikkeket.
Egyszerűen jó olvasni.

series_one (törölt) 2009.03.29. 16:57:03

@Riasom: itt az utcában van két csau egy kertben, hát azioknak ilyen.
lila, majdnemhogy kék.
hátulgombolós korom óta ilyen kutyái vannak az embernek, aztán régen mindig azon gondolkodtam, hogy szegény kis kutyus hogy üthette meg ennyire a nyelvét, hogy így járt?
:))))))))

Riasom 2009.03.29. 16:58:59

@w211: nahát ezt nem is tudtam, pedig volt a rokonságban ilyen kutya gyerekkoromban! Ződnyelvű kutya nincs, fradistáknak és vegetáriánusoknak?

series_one (törölt) 2009.03.29. 16:59:13

@Gee Halen:

ha eddig nem mondta a nőszemély, ez után se fogja. már rég elkésett vele, szerintem ezt tudja is.
:)))

series_one (törölt) 2009.03.29. 17:00:51

@series_one:

ja igen, valahogy ezzel kapcsoltam össze azt is, hogy nem ugat. biztos fáj neki.
:)))

Riasom 2009.03.29. 17:02:46

@series_one: én meg ezt hittem, hogy esetleg a vaku+fehéregyensúly művelte ezt szegénnyel, vagy összeevett valamit :)

@pickapu: jaja!

w211 2009.03.29. 17:07:55

@Riasom: Lehet hogy a Mester adott neki valamit!Hosszú út,álmosság,fáradtság,kell valami gyorsító:-)

Csikós Zsolt 2009.03.29. 17:08:41

@Riasom:
Persze-persze, kék. Ne vicceeeeelj, Panasonic LZ3-asom van, az nem csinál rossz képet. 18 ezerért vettem másfél éve a Vaterán... :-)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.03.29. 17:10:23

@Csikós Zsolt: ...sikerült becserélni egy 600-as Mercedes karburátorára ;)

Csikós Zsolt 2009.03.29. 17:10:35

@Riasom:
Nem vaku+fehéregyensúly, hanem vau+fehéregyensúly...

Szabi01 2009.03.29. 17:14:02

Vagy 10 éve nem vettem ilyenben részt, akkor nem volt benne semmi jó, csak így visszanézve.
Nagyon jól átjött a dolog hangulata!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.29. 17:15:02

Úgy féltem, hogy lesz benne egy Csikós-csavar( pl: Földváron vettem észre, hogy a nyaraló kulcsa Erában maradt9, de szerencsére nem volt:)

Grat a gyűjtőmunkához, Berhidán egyébként nehezen találnál vasat a padlásokon :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.03.29. 17:21:59

Nekem tuti nem lenne türelem ilyen gyűjtőmunkákhoz. Egyszerre csodálom és sajnálom az ilyen embereket, de maximális tisztelettel adózok előttük!

Maximum ha megvesznék egy bizonyos autóért, akkor merülnék bele egy hasonszőrű kutatómunkába.

Riasom 2009.03.29. 17:32:51

@Csikós Zsolt: na de a szemeit már csak nem hiszem el, hogy olyanok! :()

Egyébként azt még valahol meg tudom érteni, hogy valaki végigcsinálja a fent leírt túrát, de hogy utána még részletesen le is írja... Ahhoz már rá kellett, hogy ejtsenek egy vényóc blokkot a fejére kiskorában. Kösz!

békaapu 2009.03.29. 17:35:12

Köszi CséZsé! A mi padlásunkon kétésfél ötszázas fiat volt bestokizva - de kiléptem belőle ahelyett hogy neked ajánlottam volna...

zalkapone 2009.03.29. 17:53:29

@w211:

Ez aztán nagy ötlet! Ha egy közúti ellenőrzést is habzó szájjal kommentelsz, akkor miért akarsz szegény Csikósra rászabadítani egy egész vámkommandót? Szinesfémtelep, mi? :-)

uniflo 2009.03.29. 19:04:25

@scheerti: Így van! :D
Viszont műkő oroszlánt a kerítéseken annál többet! ;)

Rocko- 2009.03.29. 19:04:47

Csikós Zsolt 2009.03.29. 13:27:06
a képen M30-as rekesz van, alatta van az M10 meg az M20, értelemszerűen méretbeli különbséggel, ebben az irányban könnyű elindulni h hol keress.

davidson 2009.03.29. 14:25:18
kommenteltél is, de minek.

proktor 2009.03.29. 16:46:31
abban az állapotban sztem sok értelmes dolog nem sült volna ki, még ha viszi is a kis Asust. kisbuszban utazás közben dolgozni nem túl produktív dolgo imho.

series_one 2009.03.29. 16:57:03
"hátulgombolós korom óta"
:DDDD
most is az a korszak van: jobbklikk.hu/pics/szoveg/88.jpg
csak pozitív értelemben! ;)))))

Csikós Zsolt 2009.03.29. 19:31:23

@Rocko-:
Nem Asusa van a TC-nek. MSI Windje. 2,5 órát bír akkuról. 6-ot utaztunk. És nemigen voltunk szellmi képességeink teljes birtokában. Persze a 100% se túl sok, de annál az állapotnál érezhetően több.

Aldo Moro 2009.03.29. 19:35:31

A soltvadkerti fagyizóban 120 Ft. egy gombóc fagyi. Csak a pontosság kedvéért. Ugye más adat nem ilyen "pontossággal" bír?

karlmann 2009.03.29. 19:51:49

Gratulálok egy újabb remek post. Egy kérdésem van csak: az állólámpás mögött a háttérben álló lebontott elejű - szerintem Mercedes - is a tied?

Rocko- 2009.03.29. 19:57:28

Csikós Zsolt 2009.03.29. 19:31:23
bocsánat, nálam a két gép kb. egy és ugyanaz, nem értek a lovakhoz. :)
"Persze a 100% se túl sok, de annál az állapotnál érezhetően több."
igen, erre gondoltam.

ZON 2009.03.29. 20:07:45

@Aldo Moro: ők ÁFA nélkül kapták, mert van EU adószámuk,neked meg nincsen :)

pickapu 2009.03.29. 20:36:05

@karlmann: Ezt én is kérdezni akartam. Abból mi lesz?

Csikós Zsolt 2009.03.29. 20:42:38

@Aldo Moro:
Hat gombócot ettünk, ketten hármat-hármat. 600 forintot fizettem. Akárhogy is osztok-szorzok, ez 100. Bár lehet, hogy munkás-kedvezményt kaptunk.

Különben meg kurvára sok adat van ebben a posztban. Ami nem is cikk, hanem teljesen magánügy. De kösz a jóindulatot, végül is, nem kellene írogatnom ide, igazad van.

Csikós Zsolt 2009.03.29. 20:43:44

@karlmann:
Nem, nincs nekem akkora pénztárcám. Az egy W111 Fecske-kupé. Amin nem látszik, hogy Fecske, mert nincs fecskefarka. De azért Fecske az, minden alkatrészében.

tamaska 2009.03.29. 20:58:52

Remek poszt, grat Csík! Vadkerten én is mindig megállok:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.29. 21:01:54

@Csikós Zsolt:

Vagy az is lehet, hogy a kredit krancs tett be az üzletnek, azért kell olcsóbban adni.

De szezonon kívül általában olcsóbb, mint negyven fok melegben.

CSÖRR-CSI££ 2009.03.29. 21:13:24

"Még 1984-ben jártam ott először, amikor az Apáczai gimivel a tajói építőtáborból jöttünk haza,..."

Hűűű wazzeg!!! Tajó és építőtábor 1984!

Csík, lehet, hogy Te csápoltál nekem a színpad előtt gyerekkorodban? :-DDD

Mennyit gondolkodtam, hogy is hívták azt a helyet, ahol kb. abban az időben zenéltünk valami Ramones -stílusú zenekarral. (ETAP -nak hívták) Az énekesnek olyan haja volt, mint a Kóbornak a zomegából (én doboltam).
Hű, hogy vártuk azt a bulit!!!
Teherautóval vittük a cuccot, mint az igazi zenekarok...:DDDD Húsz éves voltam, forrófelyű lázadó és az a sok csaj, aki a koncert után tolongani fog autogramért... utána meg én is átélem, amiről annyian meséltek már ti., hogy mi megy egy építőtáborban villanyoltás után!!! Mi pedig nem csak a Jóskapista táborlakó fiúk, hanem "zenészek" vagyunk! Fú, hány csajt fogunk ott +dugni! Én nemcsak kanos, de már-már szerelmes is voltam, amint elképzeltem, hogy valamelyik drágakedvesszépszeműbabaarcú belém szeret, mert VELE én nem csak "AZT" akarom... akkora szerelem lesz, mint egy ház!!!
Aztán persze lóf@aszt kaptunk mi, nem csajokat, pedig őrjöngött a fiatalság a bulin (aki ismeri a Ramonest, az tuggya mennyire primitív zene, de részegen nagyot lehet rá tombolni).
Valamelyik barakkban aludtunk (ha jólemléxem külön szobában csak a két zenekar és kísérői), a tanárok, nevelők pedig qvára vigyáztak, hogy ne történjen semmi hunczutság :-(
Így aztán jól berúgtunk és hajnalig dumáltunk.
Reggel hatkor aztán, a máyus 1. -i felvonulásokról ismert tölcséres hangszórókból üvöltő ébresztő verte ki belőlünk az utolsó szikráját is annak az illúziónak, hogy egy ilyen építőtábor egy töklyó hely.

Lehet, hogy Neked is a soltvadkerti fagyizó volt benne a legnagyobb élmény? :)

Csikós Zsolt 2009.03.29. 21:50:46

@CSÖRR-CSI££:
Á, kizárt. Sok suli járt Tajóra építeni a cucilit, de mi az Apáczai voltunk. Versenyistálló. Hormonelvont agygépeknek szántak minket, a társaság harmadánál el is érték, szerencsére a többiek nem nyomorodtak meg. De a szigor ott volt, hozzánk csak a Dinnyés József jöhetett. Ramones, te jó ég, kihívták volna az URH-s autókat, ha ilyen zenét meghallanak.

Mindenesetre mi napközben megvettük a kisboltban a Kövidinkát meg a Kevertet, éjjel meg kivettük az egyik hátsó üvegablakot, és kint a focipályán, a rajzó cserebogarak között berúgtunk két héten át minden éjjel. Azért az jó volt, pláne egy ilyen iskolának a táborában. De azért a fagyizó megmaradt, pedig ott rettentő másnaposak voltunk. Egyébként utánaszámoltam, és 1983-ban voltam először Tajón, nem '84-ben. De akkor még nem mertem inni.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.03.29. 22:17:07

Az király móka lehetett!Rendesen beleéltem magam. :)) Én bizti megőrültem volna kirámolás közben félálomban,a tolatóradartól! :DD

CSÖRR-CSI££ 2009.03.29. 22:28:41

@Csikós Zsolt:

No, akkor biztosan nem a Te csapatod volt ott, mert azok csápoltak rendesen (mi is meglepődtünk :))
Egyébként csípőből reagáltam a Tajóra, mert ettől villant be sok régi emlék, de ahogy elkezdtem utánagondolni -számolni, úgy tűnik, hogy a dátum sem stimmel, mert jól emlékszem, hogy amikor a Tunyó az első P Mobil lemezen énekelte, hogy: "Nyolcvannégyben tízforin- tezadal", akkor az az ETAP formáció már rég nem volt meg, de tán már '83 -ban sem.
Azt a korszakot úgy belepte már az "idő vasfoga", hogy szinte csak töredékekre, azon belül is inkább csak a szépre emlékszem, pedig volt szívás bőven akkor is, csak másképp... :)

ommm 2009.03.29. 23:01:53

@Haddel: Bennünk is mély nyomot hagyott. Régen gyűlöltem már úgy valamit, mint akkor a sípszót :)

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.03.29. 23:09:46

@ommm: :D Nem csodálom,én attól is frászt kapok,ha csöpög a csap,pedig az nem is hangos :DD

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.29. 23:31:42

ha ezt a sok üzemanyagot, a munkaidődet, a fáradságodat, az elfoglalt helyet, meg a végén a megmaradt semmiresejó szarok eltüntetésének a költségét összeadja az ember, kijön, hogy olcsóbb bemenni a Kárpát utcába, és megrendelni azt a két db 1000 Ft-os alkatrészt, ami tényleg kell is abba az autóba (:

Rocko- 2009.03.29. 23:33:21

mert az állólámpás alkatrészek csak úgy sorakoznak a Kárpát utcában.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.30. 00:01:25

elég sok minden megrendelhető, de ha ott nem, akkor a Niemöllernél

egyébként én utoljára akkor lepődtem meg, mikor a Golf 2-höz kellett pár műanyag biszbasz, bementem az Óbudai Autójavítóba, aztán 5 perc múlva kijöttem a cuccal, mert minden volt raktáron ami kellett

fizettem 4.300 Ft-ot a 6 db alkatrészért ami az ülésbe kellett

kkn 2009.03.30. 00:41:04

Ja, ilyen fáradtan nézte az SX4-re a válaszokat? Akkor biztos ezért kerülte el a figyelmét a levelem, ( mert még most sincsen javítva ), hogy az 1.5-ös SX4 nem VVT-s.
De kárpótol, hogy ő is vidít minket ilyen buherálós írásokkal. Remélem, nem sikerül a végükre járni, mert ha nem lesz több hibájuk, miről olvasunk ezután?

gin74tonic 2009.03.30. 00:44:23

@w211: 92-es super, 98-as exrta, a 86-os volt a normal, abbol csinaltak kevereket. a 92-esnek zold volt a szine a kutoszlopon, a 98-asnak kek, a normalnak sarga es a kevereknek piros-sarga.

gin74tonic 2009.03.30. 00:50:36

ja bocsi, a kerdesig olvastam a kommenteket es egybol valaszoltam, most latom elottem mar valaszoltak sokan. mindegy, legalabb tutira tudod:)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 00:58:02

@Rocko-: "mert az állólámpás alkatrészek csak úgy sorakoznak a Kárpát utcában. "

Igen, minden modellhez tudnak rendelni. Egy szaros fogantyú nem kerül egy vagyonba (a benzinnel ellentétben), Gyuszibának tökéletesen igaza van.

trash E46 2009.03.30. 01:11:00

bizony-bizony a vadkerti cukrászda mindent visz... én bmw talikkor szokta ott lenni, minden évben nagyon várom

CSÖRR-CSI££ 2009.03.30. 01:16:23

@Hrzrasn:

Lehet, hogy lehet rendelni is, de az úgy nem "olyan"...

Csikós Zsolt 2009.03.30. 08:36:36

@Hrzrasn:
Ühüm. Vegyél nekem egy diffit. Vagy egy hátsó szélvédőt. Én sem a patentekért mentem...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 09:15:05

@Csikós Zsolt: Lámpáról volt szó. Amúgy elképzelhetetlennnek tartom, hogy a Classic Center ne tudna neked diffit adni:
parts.mercedes-benz-classic.com/parts-cc/de/start.jsp

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 09:21:06

@CSÖRR-CSI££: "Lehet, hogy lehet rendelni is, de az úgy nem "olyan"... "

Valóban nem olyan, mint a bontott, guberált hulladék, hanem vadiúj bontatlan gyári.

w211 2009.03.30. 10:14:10

@Hrzrasn: Akor rakjál össze új alktrészekből egy veteránautót,meglepődsz majd a végén!

Rocko- 2009.03.30. 10:45:07

neki ismeretlen a veterán fogalma.

Csikós Zsolt 2009.03.30. 12:36:27

@Hrzrasn:
A cikkben csak példák szerepeltek. Valószínűleg nem veteránozol, ez egy kicsit más életforma. Egy csomószor cserebere a haverokkal, még ha nem pont olyan cuccod van, mint ami neked kell, más ad helyette olyat, ami jó. 15000 forint volt az üzemanyag-költség, lett belőle azért egy nagy cserealap.

A diffi, meg ilyenek iszonyú drágák. Csinálom már egy ideje. És egy rakás dolgot himi-humi helyeken gyártanak, láttam a Classic Centernek itthon készült gumialkatrészeket, hőterelőket, stb, azt nem tenném be jó szívvel, inkább az eredeti bontottat. Nehéz ezt kívülről megítélni, hidd el, ha a Kárpát utcából építkezel, pillanatok alatt elszegényedsz. Patentet, pici dolgokat lehet onnan venni, de akkor már inkább a Gál, a szentendrei bolt, vagy a Vianno, ugyanazokat megkapod olcsóbban.

Tys 2009.03.30. 13:10:26

Kicsit megkésett reagálás a hídra:
Mint azt tanult kollégám már jelezte, ez az M8 (messzi távoli) jövőbeli autópálya hídja. Képekben:
www.nif.hu/multimedia/gallery/94
Ami inkább érdekes, az a tervezett nyomvonal:
hu.wikipedia.org/wiki/M8_(aut%C3%B3p%C3%A1lya)
Szerintem egyáltalán nem mindegy a 'Pesten élőknek, hogy milyen forgalomtól mentesítené a fővárost - ha lenne, ugye...
Tényleg, lehetne egy cikket rittyenteni a haza autópályákról (múlt, jelen, jövő) - már ha érdekel valakit.

ommm 2009.03.30. 14:10:23

@kkn: Hmmm...emlékezetem szerint kijavítottam a cikkben. Ha nem, elnézést, kimaradt.

ChPh 2009.03.30. 15:10:09

OLLÉ :)

Most van másfél állólámpás? :D

ChPh 2009.03.30. 15:12:13

@trash E46: ez az ami a kőrforgalomnál van?

kkn 2009.03.30. 17:30:02

@ommm:

Kimaradt.

Nem tesz semmit, én tudom, mi van benne, a tulajok java szintén, az ellendrukkereket meg úgysem érdekli, hehehe...

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.30. 20:40:11

minél többet nézem Erát annál jobban tetszik. eddig észre se vettem, szerintem ugyanaz a bézs belsője van, mint a trakeszomnak. valahogy olyan nemessé teszi. gazdasszonyomnak nagyon akarok egy ilyen színű kombót, csak 230/280ce kéne légzsákkal meg ottómata váltóval. de szerintem egy 300d-vel is kiegyeznék...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 21:02:24

@Csikós Zsolt: "Nehéz ezt kívülről megítélni, hidd el, ha a Kárpát utcából építkezel, pillanatok alatt elszegényedsz."

Készséggel elhiszem, csak akkor ne gyere azzal a hülyeséggel, hogy "nem lehet diffit kapni".

Mindent lehet kapni, még a G4es Mercire is gyártanak gumit, csak ára van. A veterán az egy ilyen foci.

Csikós Zsolt 2009.03.30. 21:36:31

@Hrzrasn:
Azt hiszem, nem írtam, hogy nem lehet diffit kapni, mert én sem tudtam, hogy nem lehet.

Szőnyeget írtam. De megint rosszul tudsz valamit: már a 124-eshez se lehet kapni például gyári védőszőnyeget cikkszámra, állólámpáshoz pedig egy-egy darabok vannak az alsó, hangszigeteléses igazi alapszőnyegből, esetleg egy szürke bal hátsó, meg két darab barna jobb első. A vezetőoldalik elfogytak.

Ha ilyet kérsz, azt dobja ki a gép, hogy nmlf, azaz nicht mehr lieferbar. Tehát a Kárpát utca nem játszik, ez butaság. Sokminden van, patentek, héblik, kipufogóvég, tükör, de a szőnyeg rettentő komplikált. Esetleg a Mercedes-Benz Klassik-Centerből lehet rendelni, 100 euro pro stück áron, de utoljára ott is csak az alsó hangszigeteléses részét árulták, a szövetet meg oldja meg mindenki maga. Általában megveszik boltból a hasonlót (de sajna nem pont olyat), beszegik műbőrrel, és ráragasztják. De nem lesz pont olyan, ahogy az anyagként árult tetőkárpit sem, mert abban nincsenek meg a melegen préselt műanyaghegesztések a tetőfeszítők átbújtatólyukainál.

Sárvédőt lehet venni pl. 600 euróért fecskéhez is. Szőnyegből borzalmas a variációk száma.

Nekem például iszonyatosan kéne egy, ráadásul az én autóm gumiszőnyeges, spéci mintával, olyan meg aztán égen-földön nincs, gyártani se tudsz, csak ha sütőformát készítesz. Hozzál, megveszem, tényleg, mert nagyjából ez hiányzik a zöld állólámpásomból ahhoz, hogy patent legyen. Hegyeket mozgattam meg, hogy találjak, irgalmatlan ritka felszerelés volt. W115 fussboden gummimatte, fahrerseite, Serie 1,5. Ezek a paraméterek.

Hány Mercit resturáltál porból újszerűvé? Mondjál egy számot, rászánt időt, pénzt, miket szedtél össze magad.

Tényleg hrzrasn, miért van az, hogy minden apró hibánál úgy érzem a reakcióidból, mintha a családodat irtottam volna ki. Miközben pontosan tudod, hogy megpróbálok kulturált hangot megütni mindenkivel ameddig egyáltalán lehetséges, meg még azon túl is.

Te konkrétan engem gyűlölsz, vagy az újságírókat úgy általában? Ha engem, akkor miért olvasod ezt a rakás szemetet itt a Belsőségben? Annyi jó cikk van máshol.

Rocko- 2009.03.30. 22:40:04

Zsolt, ne idegeld fel magad, felesleges. egyszerűen ez a pöcs mindenkit utál, aki nem saját maga. ami nem is lenne baj, csak hangoztatja.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.31. 00:30:03

@Csikós Zsolt: "Ha ilyet kérsz, azt dobja ki a gép, hogy nmlf, azaz nicht mehr lieferbar. Tehát a Kárpát utca nem játszik, ez butaság. Sokminden van, patentek, héblik, kipufogóvég, tükör, de a szőnyeg rettentő komplikált. Esetleg a Mercedes-Benz Klassik-Centerből lehet rendelni"

10 pontos kérdés: szerinted én mit linkeltem be? :)

"Te konkrétan engem gyűlölsz"

Kényszerképzeteid vannak, én senkit nem gyûlölök. Igaz, van 1-2 ember, akivel nem kommunkálok, de ôket sem utálom, csak egyszerûen nem pazarlom rájuk az idômet. Hibákra sem vadászok különösebben, ha azt írja a TC, hogy az adott modell tengelytávja X mm, nem fogok mérôszalaggal a szalonba rohanni, hogy aztán a fórumon verhessem a mellemet. A rosszindulat és hozzá nem értés szülte ostobaságokat javítom ki többnyire. (Például mikor valamelyik diettáns leszupermáriózza a HUD-ot, vagy arról vizionál, hogy vírusos lesz.)

"Annyi jó cikk van máshol."

Tudom. Ha autókról akarok olvasni, oda járok. Ide csak a kabaré miatt.
www.autobild.de/artikel/klassik-test-vw-kaefer-opel-kadett-a-ford-taunus-12m_821751.html

gin74tonic 2009.03.31. 07:14:30

Csikos urnak a mercedes szeretetenel csak a turelme nagyobb, ezt el kell ismerni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.31. 09:20:14

@Hrzrasn: naja, csak a kabarét itt gyakran te magad csinálod. Ha a hozzászólásaid stílusával ez a cél, jól nyomod, a dolog működik. Persze azt is el tudom képzelni, hogy egyszerűen csak nem érzed a szavaid súlyát, jelentőségét. Akkor viszont várj egy kicsit, mielőtt elküldöd a kommentet, olvasd át párszor, nézzed meg, hogy tényleg csak azt írtad-e bele, amit valóban akartál, vagy megint becsúszott egy anyázás, vagy becsületsértéssel felérő minősítés.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.31. 10:19:01

@streetsta: Sosem teszek ilyet ok nélkül.

gromek7 2009.03.31. 10:32:36

Leventét össze kéne hozni a Szamosival (alfaguru). Ő eléggé profi alfa karbiban.

zöldi 2009.03.31. 12:53:58

@Csikós Zsolt: Évezetes post volt! Lesz mega panda teszt??

MKati 2009.03.31. 13:25:06

@Hrzrasn: Zsolt elutazott, válaszolok helyette. Az idézet helyesen olyan hosszú, mint alább, és természetesen az a második rész a fontos, amit vagy nem olvastál el, vagy nem értettél. A lényege annyi, hogy lehet rendelni, DE NEM LESZ OLYAN, MINT AZ EREDETI!
"Esetleg a Mercedes-Benz Klassik-Centerből lehet rendelni, 100 euro pro stück áron, de utoljára ott is csak az alsó hangszigeteléses részét árulták, a szövetet meg oldja meg mindenki maga. Általában megveszik boltból a hasonlót (de sajna nem pont olyat), beszegik műbőrrel, és ráragasztják. De nem lesz pont olyan, ahogy az anyagként árult tetőkárpit sem, mert abban nincsenek meg a melegen préselt műanyaghegesztések a tetőfeszítők átbújtatólyukainál."
Szeretnélek megkérni, hogy válaszolj arra, hány Mercit újítottál fel, hogy ilyen magabiztosan adod a jobbnál jobb tanácsokat.
Köszi

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.31. 19:44:37

@Hrzrasn: Lehet, de ebben az esetben valamelyikünk túlzottan érzékeny. Én csak azt látom, hogy amikor úgy érzed, valaki nem azt mondta, amit szerinted kellett volna (mondjuk nincs igaza, téved, akármi), igen gyakran reagálsz úgy, ahogy haverok egymás között, vállveregetések és bazmegezések mellett minden további nélkül. Csak a különbség, hogy amikor én mondom a cimborámnak, hogy bazmeg akkora fasságokat beszélsz öreg, higgadjál már, mert tarkón csaplak, azt mindenki (különösen az érintett) tudja, hogy ez azért nem véresen komoly, sőt, lehet, hogy közben vigyorgunk egymásra, és csapkodjuk a másik hátát közben. De ez itt írott formában nem nagyon megy, különösen nem ismeretlenek között. Hiába van esetleg a hátam mögött sok év tapasztalat, mérhetetlen tudás, senkit nem fog érdekelni, ha rendszeresen lehülyézem a másikat, állítom róla, hogy faszságokat, ökörségeket, hülyeségeket beszél. Még akkor sem, ha esetleg így is van. Meggyőződésem, hogy egy kicsivel több tapintattal, kevésbé túlzónak tűnő magabiztossággal kevesebb lenne a súrlódás is. Mondjuk feltételezem, hogy az neked is jobb lenne.

B.Petike 2009.03.31. 21:09:05

Soltvadkerti fagyizóról annyit hogy apám volt hogy 13 gombócost evett de sietett elindult és megállította a rendőr de megbüntetni nem tudta:) de értékelte hogy apám 13 gombóccal tud vezetni (nem csöppent el)

29 Palms 2009.03.31. 23:08:40

Az a helyzet hogy kurva fáradt vagyok, most erre nincs jobb kifejezés. Jól értem hogy hiányzik egy kapaszkodó az állólámpáshoz? Csak mert utána belepörgettem a kommentekbe, ott valami fogantyú is szóba került, de most nincs energiám ezt kibogozni, hogy mi és milyen színű kell. Nekem viszont van némi elfekvő kapaszkodókészletem. ha van rá igény, akkor ahogy lesz időm előkaparászom őket, csinálok képeket, elküldöm, és ha valamelyik megfelelőnek tűnik, akkor bedobom a Belsőség találkozóra.

kch 2009.04.01. 11:55:19

Te Zsóti!

Milyen cikk készül? Tegnap reggel láttalak a ferihegyi repülőtéren kivonulóba. Csak nem valami követkkező restaurálásra váró példányt szemeltél ki?

üdv, grat a cikkhez:
kch

Csikós Zsolt 2009.04.01. 23:15:15

@kch:
Dehogy. Autóbemutató. Gondolod, hogy olyan gadag vagyok, hogy repülővel járok külföldre autót venni? Semmilyen autót nem veszek most...

kch 2009.04.03. 17:04:04

@Csikós Zsolt:

Hát az a kajálda a 600 forintos kólájukkal nem kis pályás, te pedig jóízűen reggeliztél. Pedig azt hittem má, hogy a mercik közé érkezik valami kuriózum is... Sokkal jobb kezek közé nem mehetne, és mi sem unatkoznánk itthon...