Kicsit más hippibusz

Jaj, kifújták az orromat - rovat (1.rész)

  2009. február 17. - ommm Címkék: volkswagen porsche t3 bus t1 kifújták

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Képzeljük csak el magunkat, amint friss, ropogós, 381 lóerős Porsche 996 GT3-unkkal kint vagyunk a világ egyik legszebb versenypályáján a belga Spa-Francorchamps-on és finoman fűzzük a kanyarokat, egyiket a másik után. Versenyzőiskolába jöttünk, megtanuljuk a szakma csínját-bínját. Végre utolérjük az előttünk induló Aston-Martint, most megtudja, milyen is az igazi sportautó. Jók vagyunk, gyönyörűen duruzsol a hathengeres boxer, a sikerélmény garantált. A célegyenesben már érezhető erőfölényünk, de kivárunk még, majd a végén, az éles jobbosban...de jaj...ott sem, hiszen beszúr mellénk egy...

...egy busz? És nem elég, hogy bejön mellénk, de valami borzasztó módon lelép minket és az Astont is, éppen csak egy kicsit fékezve az Eau-Rouge előtt. Elsőre bizony egy T1. Nem ettől nő az önbizalmunk. Teljesen addig, amíg utána nem nézünk és gyorsan rádöbbenünk, hogy ettől a busztól nem szégyen kikapni.

Habár nem ismerem személyesen Fred Bernhardot, de így ismeretlenül is földig hajlok, megemelt kalappal, hiszen aki így össze tud hozni egy T1-T3-993 Biturbo hibridet, annak kijár a minden szent őrültet megillető tisztelet. Hat évig készült, a végeredmény csodás: 500 lóerő, Bilstein futómű, profi munka. Nézzék meg a galériát, vagy ezt a kis Vox-dokumentumfilmet.

Ej, de taxiznék vele egy-két kört a Nürburgringen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr43946589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balee87 2009.02.17. 11:04:28

Akkor most a fehér teherautósok után jön a fekete teherautósok utálata is? :D

körbezártvillám 2009.02.17. 11:07:02

Rendesen megkapta a faceliftet :)

ZsZ 2009.02.17. 11:11:51

:D faja kis büntiautó, jó sok munkaóra van benne... A régi oldaluk informatívabb volt az építés tekintetében

xpeter123 2009.02.17. 11:23:57

Tetszik a gép....
De most egy hegesztet difis zsiguli kéne, vagy kettő, ha az egyik megtörne :)...

gsi 2009.02.17. 11:26:42

király nagyon jó

G.Szabolcs 2009.02.17. 11:28:38

Azért ahhoz a magas sulyponthoz ami neki van kevásnek tunik a 500 le Annak felyeben, hogy rendesen lehagyta a Az astont es a GT3-at...

Mistral1011 2009.02.17. 11:32:16

Rémlik, mintha Prost is kapott volna anno egy Espace-II-t - kicsit feltuningolva egy F1-es motorral, 20-30cm-rel szélesített sárvédővel, "apróbb" átalakításokkal...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.17. 11:37:29

Ez nagyon zsír, full respect és kalaplengetés :-DDDD

Rocko- 2009.02.17. 11:37:46

jézusom, de beteg!
de tetszik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.17. 11:42:57

Na igen, azt megnézném amikor az újgazdag pocsik mellé ezzel beállnak a piros lámpánál :D

series_one (törölt) 2009.02.17. 11:44:42

@ColT:

azért gondold végig, mibe került egy ilyen. szóval nem egy ötforintos mutatvány még azzal együtt sem, hogy a donor porsche igencsak totálkáros volt.

zalkapone 2009.02.17. 11:53:53

Amíg nincs ilyen 256-os Ikarusban, nem is érdekel! :-D

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.17. 12:01:24

Nem gyenge.
A szószoros értelemben.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.02.17. 12:11:19

hat jonak jo de azert az elso videoban a porsche meg az aston vezetoje nagyon amator modra vezetnek. nezzek csak vegig hanyszor valt fel anelkul, hogy kihuzassa a motort.

Bambano 2009.02.17. 12:13:20

@Mistral1011: Prost nem kapott ilyet, hivatalosan csináltak egy espace f1-et a francia f1 futamhoz műszaki mentőautónak. Kétségtelen, Prost tesztelte, ment is vele, mint a golyó :)

Egyébként nagyon imádom az ilyen autókat, olyan jóféle sleeper car, nem látszik rajta, mit tud.

Ati81 2009.02.17. 12:14:27

@Mistral1011: Valóban volt egy F1 Motorral feltuningolt Espace-II-t.
Ennek a feduzaztott, szoljlerekel felszerelt járműnek a kétharmada Williams-Renault FW14 F1 versenyautó. 3,5literes V10 800LE motor amelyel Alain Prost 1993-ban világbajnok lett.
Műszaki adatok:
Karoszéria: Hosszúság: 4430 mm
Széleség: 2715 mm
Magassága: 2050 mm
Has magasága: 100mm
Motor: 3,5literes V10 800LE négy felülfekvő vezérműtengeny, Hengerenként négy szelep. Max fordulatszám: 14000/perc
Erőátvitel: Összkerékhajtás, hatfokzatú félautomata TG3 váltó.
Végsebesége: 300km/h
Gyorsulás: 0-200km/h-ra 6,3mp
Karosszéria: Négyüléses teljesen szénszálas műanyag felépítmény térhálos acél vázra.
Az ötlet Jean Louis Caussin-tól a Matra gyár technikai igazgatójától származik. F1 Grand Prix versenyeken pályaautóként vagy gyorsbeavatkozó orvosi autónak szánták de az FIA-tól soha nem kapot engedélyt így soha nem volt ilyen szerpkörben


A Discovery Chennelen a bogárgondok csőstülben is építenek verseny célra át T1-es kisbuszt. Érdemes nézni szerintem jó sorozat.

min 2009.02.17. 12:22:20

A nagyapámnak is volt egy T1-ese. Király volt még a kifelényílós oldalajtókkal. Ennyire nem ment de anno Romániában egy bűvöskockáért cseréltek valamiféle tengelyt a motorban:-)) Mai felnőtt fejjel bánom, hogy el lett adva....

sufnyi 2009.02.17. 12:28:29

YEAH az autóépítés istenei ismét csodát tettek!! Íme a bizonyíték hogy a gyári mérnökök kizárólag a gazdasági igazgatóra hallgathatnak, és azért nem futkornak ilyenek az utakon. Meg aztán engedélyeztetni se volna egyszerű. De akkor is Istenkirály.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 12:37:57

Nagyon komoly ez a t1, kéne :)
Itt egy video a renault buszról:
www.youtube.com/watch?v=fEDwfk8EYR0
Beteeeeeg.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.02.17. 12:42:50

Ördög tényleg, de nem épp itt a TC-n olvashattam valami hasonló projektről, csak ott V8-as volt egy kisbusz belében, innen kis hazánkból? Azt hiszem Winkler írt róla, de lehet hogy csak álmodtam:D.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.02.17. 12:50:25

@Floyd:
Szerintem a V8-as Barkas-ra gondolsz.

Ez a T1 meg beteg! XD

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.17. 12:54:40

Nagyon beteg a gép :-)

(Viszont ha kicsit is komolyabban hajtanák a másik kettőt, esély nem sok lenne. Látható a videón is, hogy eléggé félgázos a GT3. Valamint hogy kanyarban előzzön egy ilyen magas busz két alacsony sportkocsit, na ja, vannak még mesék :-) )

Kalapemelés a munkájuk előtt :-)

ZON 2009.02.17. 12:56:41

Négy teszkós dísztárcsa rá, és ezzel
lehet parkolni az APEH előtt, mikor megyek részletfizetést kérni.:)

series_one (törölt) 2009.02.17. 12:57:31

@Floyd:

...azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ezzel a t1-el kanyarodni is lehet.
:))))

KIZS 2009.02.17. 12:59:15

Na a kocsin csodálkozzatok hanem azon, hogy _RENDSZÁMA VAN_!
Ezt el tudnátok képzelni idehaza?!

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:02:38

@Ati81:

az se teljesen új ötlet, a ford a transitra '71ben építette a supervan1-et, '84ben a supervan2-t és 95ben a supervan3-t
tessék utánatúrni.
:))))

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:04:13

@KIZS:

el. alvázszáma megmaradt, hát ennek örülünk, a többit meg tervdokumentációval lehet engedélyeztetni.
elhatározás kérdése, de nagyon el kell határoznia magát az embernek.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.02.17. 13:04:40

KPM-es meglátná,leszopná magát...

lanciabacci 2009.02.17. 13:12:46

Klassz az öreg vas, itt van mellé egy japán bajtársa is, napjaink egyik klasszikusával. Az igazsághoz tartozik, hogy ez nem átépítés, csak mezei tuning:

www.leblogauto.com/2006/06/fiat_multipla_r.html

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.02.17. 13:13:40

Magyarországon sose kapna forgalmit.
Itt olyan gyökerek vannak a KPM-nél, akik minden újitó ötletre csak annyit tudnak mondani, hogy: NEM !!!
Csak azt nem tudom, hogy akkor miért nem Jolika nénit a takarítónőt ültetik a helyükre. Annyit ő is rá tudna vágni mindenre, hogy NEM LEHET !!
Ehhez nem kell műszaki végzettség.
Ja ? Hogy valamit felelősséggel engedélyezni tudás kell és rálátás ?
Attól tényleg egyszerübb annyit mondani, hogy NEM.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:13:50

@series_one:
Elvileg igen. Gyakorlatilag mo-n fejbe lőnének, ha ilyen tervekkel beállítanál a kápéemhez.

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:17:09

@JohnyG:

azért az nkhnál se a pénztároskisasszony fogja kimondani se a nemet, se az igent.
lehet azokkal beszélni, mondom, de nagyon fel kell készülni.
nem hülyék.

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:18:34

@Maybe_:

nem hinném.
ha korrektül megtervezi valaki, ledokumentálja, elfogadják a dokumentációt és annak megfelelően megépíti, majd bemutatja az autót, kap vizsgát.
nincsen akadálya.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:19:25

@JohnyG: Pontosan. Elvileg az lenne a dolguk, hogy átnézzenek mindent, és ha valóban biztonságos az átépítés, akkor kiadják az engedélyt/új forgalmit. Egyes esetekben (főleg régebbi autóknál) nem nehéz a gyárinál sokkal biztonságosabb megoldásokat alkalmazni, de szerintük egy autó csak úgy autó, ahogy kijött a gyárból. Talán ha az ott ülő emberek értenének egy kicsit is az autókhoz, más lenne a helyzet, de így soha nem fog megváltozni. Úgyhogy marad a rettegés, meg a levelező tagozatos műszaki (amivel megint csak a saját hülyeségüket igazolják, mert így nem derülnek ki olyan dolgok a vizsgán, amik tényleg veszélyesek lehetnek, és az engedélyeztetés során kiderülnének)... Remélem érthető volt :)

Rocko- 2009.02.17. 13:19:46

series_one 2009.02.17. 13:02:38
és egy utolsó szériás, de jobb kormányos van is magyarországon, emlékeim szerint. ha nem bontották el. angol zászlóval, miegymás.

arthur877 2009.02.17. 13:24:02

De az alvázvédelmet miért nem csinálták meg?
Igen szarul néz ki így az alja...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:24:19

@series_one:
Aha. Asszem már párszor leírtam a példámat, most nem mennék bele részletesen, lényeg, hogy az autómból gyártottak 4 tárcsafékes sport változatot is, amit persze mo-ra nem hoztak be a szocialista éra alatt. Nagyon tervezni sem kell, mert csak annyi, hogy a dobot leveszed, a nyeregtartót felrakod, a tárcsát felrakod, a nyerget felrakod, és csókolom. Előre ugyanez 4 dugattyús változatban. Vannak róla régi prospektusok, néhány dokumentáció, homológ lap, stb. De nem lehet, mert ezzel embereket fogok ölni, stbstb. Kérdem én, ha gyárilag megfelelt, külföldön elfogadott dolog, ráadásul még egyedileg legyártatott alkatrészek sem kellenek hozzá, akkor ugyan mi a rák veszélyes benne? Az, hogy meg tudnék állni ott, ahol a gyári fékkel nem? Az egy dolog, hogy valószínűleg nincs benne a nyilvántartásukban, mert nem hoztak be ilyet, de arra sem voltak képesek, hogy a papírokra ránézzenek...

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:26:47

@Rocko-:

már micsoda?
transit supervan?
hol?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:27:09

@Maybe_:
Ja, másik dolog, hogy a pl. a fiat motoros trabik sincsenek benne a nyilvántartásban, mégis régebben rengeteget engedélyeztek. Ma már állítólag nehezebb az is (vagy kvázi lehetetlen), de amik anno megkapták az engedélyt, gond nélkül rohangálnak az utakon. Ha egy 10 éve épített és engedélyezett autó megfelelő és biztonságos ma is, akkor egy ma épített ugyanolyan autó miért nem?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.02.17. 13:30:12

Figyelj, én nem ma keztem az annyukat szidni.
Építettem egy HF integrale-t eredeti olasz varsenyautó volt azelőtt, itt meg csak a műkedvelő rendőrök nem csesztettek.
Volt egy triál nivám. Ha megmutattam mindenről a papírt akkor jöttek a szokásos basztatások: mikori az elsősegély ládám. Megjegyzem még nem láttam olyan embert aki az 5éves kötszerbe halt volna bele, a 2 évessel meg túléltevolna.
Aztán jött a Ladám. Beleadtam apai-anyait. Ezek meg csak ennyit tudtak: Gyárilag vót ilyen, vót ilyen, meg ilyen ???
Mondhatod ezeknek, hogy jobb lesz mint volt. Tök mindegy. A homológlapot ismerik mert muszáj nekik, de amúgy sötét a csapat.

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:35:13

@JohnyG:

ember.
nem olvastad végig, miről beszéltem.
megtervezni, elfogadtatni, megépíteni, bemutatni.
és működik.
az meg, hogy a rendőr elsősegéyládáért piszkál, szerintem messze nem egyenértékű az épített autó forgalombahelyezhetetlenségével.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:36:24

Egyébként félre ne értsen senki, büntessék is az összegányolt átépített veszélyes szarokat. Viszont akkor tényleg legyen már lehetőség igényesen, legálisan csinálni a dolgot, és aki így csinálja, az hadd élvezze már az autóját, ne rohangáljon engedélyekért fél éven át, hogy aztán visszadobják az egészet. Elvileg az (is) lenne a dolguk, hogy elbírálják, megfelelő-e az átépítés. Nem az, hogy kijelentsék, hogy tilos... Mellesleg megjegyzem, drasztikusan csökkenne a gányul átépített autók száma, ha egyszerűbb lenne az eljárás, mert akkor előbb-utóbb mindenki eljutna odáig, hogy csináljuk meg normálisan, vizsgáztassuk le, és utána nyugi van. Legalábbis ismerősi körömben ez így van...

gin74tonic 2009.02.17. 13:43:22

pizzafutart felveszek! min 500LE, nagy rakter! :D

series_one (törölt) 2009.02.17. 13:48:53

@Maybe_: olvastam.
hol a probléma?
megbasztak a szélesített lemezfelniért meg a háromcentis nyomtávszélesítésért, a szerinted húsz centis ültetésért?
mik vannak baszki, hallatlan.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.02.17. 13:48:58

Értem én, látom én.
Ezeket tényleg végig lehet vinni.
De tudod, hogy miért nem a te gépedről szól ez a cikk?
Mert ugyan a maga nemében tényleg fantasztikus munka, de mégsem lehet egy lapon említeni ezzel a VW-val és ez nem azért van mert itthon nincsenek olyan állatok akik megépítenék ezt a VW, hanem a SZERV fafejűsége miatt. Pedig az autótuning milliárdos üzlet és ugyanúgy lehetne nevük a magyar tunereknek is mint a németeknek, swédeknek vagy a yenkiknek, DE NINCS!

Passatszél 2009.02.17. 13:49:03

Végzős közlekedésmérnök vagyok, és javasolni fogom a tanáraimnak, hogy vegyük be a tananyagba ezt a szerény buszt.Le a kalappal

dr.oid 2009.02.17. 13:50:28

Wer hat's erfunden?die Schweizer? wer genau?:D 993-as az utolsó léghűtéses boxer még hengerenként 2 szeleppel, "aber diese Ventilen sind so groß vie ein Klodeckel" -idézem az akkori német sajtót. nagy királyság. ahogy gyorsul a taliga és ahogy fekszi a kanyart-beszarás. meg ahogy Inge kapaszkodik a majrévasba és a fején imbolyog a több számmal nagyobb bukó, szemében halálfélelem játszik-kiiiráály..übercoooool..überbrutál

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:54:35

@series_one:
Szövegértelmezésből ötös, stílusból nem annyira.
A lemezfelni szélesítést lehetett anno engedélyeztetni, ha okleveles hegesztő csinálta. Ma már nem lehet. Nyomtávszélesítőre lehetett engedélyt kérni még kb. 2 éve is (egyik barátomnak az utolsó pillanatban még sikerült is), most már nem lehet.
Az autó úttartása/kanyarsebessége kb. 30 százalékkal javult ezektől, ha nem többel. Szart nem rakok fel, megdögleni/másokat megölni nem akarok. Engedélyeztetni akartam, de elküldtek mindenhonnan. Innentől kezdve már nem tud érdekelni, majd ha egyszer leveszik a rendszámot, akkor így jártam... Mégsem érzem magam közellenségnek.

dr.oid 2009.02.17. 13:55:02

wie ein Klodeckel-sorry

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:56:38

@JohnyG: Ezt most nekem írtad? Tudom h nem arról szól, azért nem is akartam leírni h milyen autó, csak series one rákérdezett. Az átépítési engedélyekről beszélgetünk éppen, ami szerintem elég szorosan kapcsolódik a témához. Ha mégsem, akkor majd kimoderálnak, utólag is elnézést kérek mindenkitől.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 13:58:47

A buszra visszatérve, biztosan sokat számít a futómű meg az ültetés, de ilyen magas építésű géppel szerintem se lehetne megfogni kanyarban egy 996 GT3-at... Ettől függetlenül kéne, kéne, kéne, ide nekem azonnal :)

nevimrc 2009.02.17. 14:02:02

Ha esetleg valakinek van elég pénze lehet ilyet vásárolni előre megépítve. A cég bármelyik transporterből épít hasonlót.
www.youtube.com/watch?v=Pxr0cbvyRdY

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 14:02:51

@JohnyG:
Ja bocs, újraolvastam amit írtál, félreértettem :) csak közben felkúrták az agyam itt a háttérben pár dologgal (nem autós témában), úgyhogy elég idegesen olvastam. Még1x bocs.

Ati81 2009.02.17. 14:11:19

@Maybe_: Nemrég olvastam autóidról a Heti merítésben. Nagyon tetszik ahogy átépíteted a kocsikat. Le a kalapal.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.17. 14:21:07

Hát ez a gép nagyon rendben van. Anno, mikor Porsche buzi cimborával néztük a videót, sikítva, vonyítva röhögtünk, hogy ilyen nincs.
Series One: ha neked ilyen irányú tapasztalataid vannak, szeretnék a barátod lenni, mert eddig én is mindenhonnan csak a szívásról hallottam, meg arról, hogy persze meg lehet csinálni mindent, de a feltételrendszer gyakorlatilag teljesíthetetlen (lásd kit autó problémakör). Én az angolokon, meg az amcsikon is meg szoktam lepődni mit lehet náluk (csak úgy alvázat vágni, átalakítani, stb.), de amennyire én látom még a kockafejű németeknél is egyszerűbb egy átépítést keresztülverni, mint itt. Arról nem is beszélve, hogy ez a busz másik motort kapott, ami ha jól tudom rögvest regdíjassá varázsolta a mutatványt, tehát semmit nem csináltál, de máris jelentkezhetsz a kasszánál, hogy egy jelentősebb összeget befizess...:)

Ladaf@n 2009.02.17. 14:21:45

Nekem Ladám van.
A rendőr mindig kivesz a sorból igazoltatásra.
Ezt a típust ők is jól ismerik.
Az meg tőlük le van szarva, hogy a sötétítettablakos-maffiamobil alól 10-10 centit kilóg a kerék.
Szóval ez is a rendőrök "tudását" igazolja: csak a kisembert merik baszogatni. de azt nagyon.

Más: nem sokan viselik ám el, ha egy Lada előzi / akarja megelőzni őket. egyből visszaelőznek, illetve nem engedik magukat megelőzni. és még büszkék is erre. hát egy nagy lóf**zt a seggükbe!
hányszor van olyan, hogy percekig követem 80-al, mikor meg előzném, csak azért is gyorsít és 140-el kell befejezni a műveletet.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 14:23:44

@Ati81:
Köszi, bár nem az én érdemem, inkább a segítőkész barátoké, meg anyámé, aki már sokszor fel akart gyújtani az autóval együtt, aztán mégsem tette :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 14:28:24

@streetsta:
Ez így van. Egyébként pont a Te capridról jutott eszembe egy érdekes dolog. A képeken láttam a P rendszámot, tudom hogy nem könnyű bárkinek hozzájutni, viszont P rendszámmal akármilyen brutálisan átépített autóval közlekedhetsz forgalomban. Ez szerintem elég durva joghézag, mert ennyi erővel egy P rendszámos autó is okozhat ugyanolyan balesetet, leszakadhat róla bármi, stb. Ennyi erővel lehetne engedélyeztetni bármilyen átalakítást is.

eko 2009.02.17. 14:40:43

@Maybe_:

Miért kell egy gyári féket engedélyeztetni?!
Nem úgy van, hogy ha benne van az alkatrészben a jóváhagyási jel, akkor nem kell?

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2009.02.17. 14:42:54

pedig egy Seven replikát milyen király lenne építeni, majd persze használni is nyáron...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 14:43:22

@eko:
Ez sajnos már régen nincs így. Vagyis néhány helyen lehet, hogy még papíron így van, a gyakorlatban viszont teljesen más.

series_one (törölt) 2009.02.17. 14:45:30

@streetsta:

azért ez a busz, ha okosan csinálják, tud olyant, amit egy dobozból összeépített autó sose:
van papírja.
a t3 legyen forgalmis aztán le lehet papírozni.
mint írtam, macerás, de lehet.
más azt emlegeti, hogy nem lehet.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.17. 14:55:01

@Maybe_: Nem, ezt nem joghézagnak nevezném, hanem kivételes esetnek: a rendszám tulajdonosáról feltételezik, hogy épelméjű, mivel le van írva, hogy felel azért, hogy a gépkocsi biztonságos legyen, legyen megfelelő az állapota. Ez nagyfokú felelősségérzetet feltételez -ami jó, sajnos normál júzereket nem tekintik ennyire felnőttnek. Mert nem az a lényeg, hogy van-e plecsni a rendszámodon, hanem tényleg alkalmas-e a kocsid a forgalomban való részvételre. Hogy ezt utólag beépített Brembo fékekkel, ATS felnikkel, becsövezve, kevlár üléssel teszi-e, már más kérdés. A lényeg, hogy ne legyen másokra veszélyes.
@series_one: jajaja, elvileg mindent lehet, csak ugye a gyakorlat... És akkor megbaszhatom az elveket, ha a feltételek teljesen lehetetlenné/értelmetlenné teszik a viaskodást. De értem én amit mondasz, papírforma szerint lehet, sőt, még megkenni sem kell senkit. Papírforma szerint...

MP 2009.02.17. 14:56:14

Arra lennék kíváncsi hogy nálunk a készítési idejénél mennyivel többet kellene a vizsgáztatására fordítani. Hivatalosan persze. Ha egyáltalán kapna bármiféle engedélyt. Érdemes lenne megnézni pl. az angol egyedi járművek vizsgáztatását.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 15:11:43

@streetsta:
"a rendszám tulajdonosáról feltételezik, hogy épelméjű, mivel le van írva, hogy felel azért, hogy a gépkocsi biztonságos legyen, legyen megfelelő az állapota"
Elvileg minden embernek így kéne tennie, legalábbis az én értékrendem szerint. Na mindegy, értem én, körbejártam a P rendszámos témát is, csak kicsit hülyén jön ki a dolog. De hagyjuk is, attól nem lesz jobb, majd egyszer jól megszigorítják a P rendszám körülményeit is, aztán marad a trélerezés :(

megint 2009.02.17. 15:37:56

Hát ez kemény, látszik, hogy nehezen dolgozza fel az aston a dolgot, de aztán beletörődik

series_one (törölt) 2009.02.17. 15:51:31

@Maybe_:

van egy igenkiváló állapotú trélerem, ha esetleg érdekel.
:)))))
gyakorlatilag vadiúj, szívesen kölcsönadom.
:))))
imgfrm.index.hu/imgfrm/5/5/3/0/IMG_0005455530.jpg

SsPL71 (törölt) 2009.02.17. 16:13:34

Magyarországon még azt sem engedélyezik, ha amerikai(szimmetrikus) normásak az első vagy hátsó lámpák.

SsPL71 (törölt) 2009.02.17. 16:15:27

Ja a hátsók nem "szimmetrikusak", azok csak piros indexesek. :)

SsPL71 (törölt) 2009.02.17. 16:25:34

Egyébként ez a "hippibusz" mennyit fogyaszt? :)

Rocko- 2009.02.17. 17:11:09

series_one 2009.02.17. 13:26:47
ha jól melékszem az Árvay csárdáé volt, de már nagyon régen nem láttam, nem esküdnék meg rá, h az volt. lehet csak replika. de Transit és vagány, az biztos.

loláb 2009.02.17. 17:51:40

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"..Valamint hogy kanyarban előzzön egy ilyen magas busz két alacsony sportkocsit.."

Igen, nekem is ez volt az érzésem. Nem tudom mennyire vannak az említett autók félgázon hajtva, sajnos nem ismerem a teljes gázt ennél a kategóriánál, de az fizikai képtelenség, hogy egy ilyen busz lekanyarodja őket.

Viszont az őrültség mindig szimlatikus.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.02.17. 18:09:24

@loláb: Az ilyen vasárnapi körözgetésekben megvan az az etikett, hogy aki nagyon jön hátulról arra azért nem húzzuk rá a kormányt. 500 paci meg nagyon bír vágtatni:) Gondolom a Porschésnak sem volt kedve kalapálgatni a vasat.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.17. 18:32:17

@series_one:
Igazán köszönöm a nagylelkű ajánlatot :P

KIZS 2009.02.17. 18:50:41

Mondjuk azért hiába magas építésű a busz, a súlypontja rém alacsonyan van. Felül az ott egy súly nélküli bódé, térdmagasság felett a legnehezebb dolog a sofőr. Ez sokat számít ám! Bár tény, hogy akármilyen jó is a súlyelosztás, mindig rosszabb lesz mint egy lapos sportkocsié.
De azt se feledjük el, hogy nem profi autóversenyzők hajtották az Aston-t meg a Porsche-t. Szóval a kanyarsebességet nem a kocsi, hanem a sofőr tudása korlátozta be.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.17. 19:13:19

@JohnyG:

Az etikett rendben van, de az az 500 lóerő kanyarban nem sokat oszt-szoroz, és a másik kettő is legalább tud 400-at.

@KIZS:

Lehet, hogy rém alacsonyan van a súlypontja, de ahol a busz súlypontja összpontosul, kb. azon a szinten van a másik kettő autó teteje (!). A súlypont magassága pedig nem hazudik, lehet ott akármilyen elektronikus varászlatos futóművezérlés. Szóval nagyon nagy valószínűséggel azért ment el mellettük, mert mehetett, a többiek úgy akarták :-)

ZsZ 2009.02.17. 19:27:50

www.ratataksi.com/en_index4.html
amúgy itthon is lehet összeépíteni VERSENYAUTÓT

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.02.17. 19:29:21

volt a tv ben régebben egy svájci postás aki ferrarikat gyüjtött.

loláb 2009.02.17. 19:57:25

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"...A súlypont magassága pedig nem hazudik.."

Így van. Valamelyest konyítok a mechanikához, azért is kételkedem abban, hogy a Porchéből,az Astonból kihozták azt, amit az AUTÓ tud. A sofőr, az más tészta.

cso zsi 2009.02.17. 20:12:23

@SsPL71:
Azt nem Magyarországon, hanem Európában nem engedélyezik tartós használatra.
(nem felel meg az "E"-normának)
A szimmetrikus fényszóróban nincs meg a 15 fokos fénytörés, ami jól beállított fényszórók esetén a szembejövőt nem vakítja el, de az út szélét távolabb megvilágítja.
A piros index-féklámpa kombó Európában is zavart okoz.
Mert mit is látunk egy szabályosan jobbra-kanyarodó amerikai-lámpás autó esetében?
Kiteszi az irányjelzőt (jobb hátul villogó piros lámpa), majd fékez, kigyullad hátul két piros lámpa (esetleg középen a pótféklámpa) és a jobboldali elalszik-kigyullad-elalszik.
Volt "szerencsém" megtapasztalni orosz Zsigulival, és Zillel is, amelynek hátsó lámpája kb 6-7 cm átmérőjű volt.
Az volt a biztos, ha ilyen autót követve erős piros fényt láttál, ráléptél a fékre.
Hazai "barkács-tuning" körökben nem csak a kék helyzetjelző dívik (lekapcsolt tompított + bekapcsolt ködlámpa, hogy látszódjon a kék szar), hanem a folyamatosan világító első irányjelző (ámerikái sztájl), igaz, hogy kint külön van a menetfény és az irányjelző elhelyezve.

4TUN3 2009.02.17. 20:49:01

aki lemaradt volna róla, itt a spa-i ámokfutam a T1-böl nézve:

www.youtube.com/watch?v=SsaBYyjhHuo

8-O

Az Élő Legenda (törölt) 2009.02.17. 20:54:43

Ja, amikról azért nagy példákat ne vegyünk fénytechnikában, náluk a nyolcvanas évekig csak a kerek fényszóró volt engedélyezve, halogén nélkül. Meg azok a kretén bumszli lökhárítók a Poschekra, Ferrarikra, úgymond biztonsági okokból.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.17. 21:55:46

ez a bulli nagyon állat, bevállalnám

mindenki csak eredeti állapotra állítja vissza, ahelyett, hogy nyomnák rá a valódi tuningot (:

series_one (törölt) 2009.02.17. 22:05:30

@konti10:

nem összehasonlítható a kettő.
amikor a t1 bódét elmetélik négy felé, hogy hosszára meg széltében is kiadja a t3 vázat, aztán beletoldanak úgy, hogy szép lesz, az szerintem nem túl igénytelen.
a karbon tetőről mi a véleményed?
ebben az öszvérben egyetlen fölösleges alátét nincs, ez célszerszám, nem közúti kompromisszumautó.

KIZS 2009.02.17. 23:14:18

Csak a vicc kedvéért keressetek már rá milyen autó is az a "Porsche B32"!

Hoppá!
Tudtátok?

ekutya 2009.02.18. 03:03:29

Ez aláz :D ez mekkora. Na egy ilyen előzne az autobahnon...

SsPL71 (törölt) 2009.02.18. 12:03:27

@cso zsi: "(nem felel meg az "E"-normának)
A szimmetrikus fényszóróban nincs meg a 15 fokos fénytörés, ami jól beállított fényszórók esetén a szembejövőt nem vakítja el, de az út szélét távolabb megvilágítja."

Nem kell az a demagóg, "E" norma szöveg.
Amerikában az embereknek más fajta szemük van?

SsPL71 (törölt) 2009.02.18. 12:15:41

@Az Élő Legenda: Azért az autózás hagyománya, kultúrája, mégis régebbire nyúlik vissza, mint Európában.

Utak, mennyiségéről minőségéről nem is beszéljek.

"Meg azok a kretén bumszli lökhárítók a Poschekra, Ferrarikra, úgymond biztonsági okokból."

Nem úgymond, hanem tapasztalatokra épülő biztonsági előírások, normák, szabályok.

w a s d 2009.02.18. 14:17:08

@SsPL71: Nincs másfajta szemük, de szerintem mindenképp jó az aszimmetrikus fény, mert (nem tudom hogy van) vagy ugyanolyan messze világít a rövidebb része, mintha szimmetrikus lenne, de az út szélét messzebb megvilágítja, az ott szédelgő kivilágítatlan gyalogost- biciklist előbb észre lehet venni, ha pedig a a szimmetrikus fény ugyanolyan messze világít, mint az európainak az út jobb szélét megvilágító része, akkor kevésbé vakítja a szembejövőt (persze cserébe az út közepén ilyenkor nem látunk olyan messze, de ott talán kevesebb a látnivaló), ami akkor jó, ha mi vagyunk a szembejövő.


Az autózás hagyománya alatt meg attól függ, mit értünk. Legöregebb két autómárka európai, tömegtermelés amerikai gyökerekkel bír, így nehezen mondanám, hogy egyiknek vagy másiknak nagyobb a múltja, vagy azok a dolgok mélyebben vannak jelen, amik múlt nélkül nem létezhetnek (hagyomány, kultúra).

cso zsi 2009.02.18. 16:02:37

@SsPL71:
Ez mitől demagóg?
Az meg vicc, hogy az amerikai autózásnak régebbi hagyományai vannak, mint az európainak. A sorozatgyártásnak igen, de a biztonságnak sose volt hagyománya.

konti10 (törölt) 2009.02.18. 23:39:40

@series_one: A karbontető beázik? :)

T1: Nem szép. Nos, a csávó ért a technikához. Van fantáziája, pénze és legfőképp ideje ilyenre. Irigylem.

T5: Szép. Iparmunka.

A kettőt össze ereszteném, az lenne egy műsor.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.20. 07:57:09

Csak most gondoltam bele, milyen lehet az első kerekeken ülve, amikor ötszáz igen egészséges ló rugdos hátulról. Nem tudom elképzelni. Aki vezetett már kisbuszt, amiben a vezetőülés az első tengellyel van egy vonalban, tudja, mennyire szürreális élmény egy normál szgk-hoz képest. Kegyetlen oldalgyorsulással párosítva meg igazán földöntúli lehet.

Bata88 2009.03.10. 18:15:42

Jó kis szélárnyék lehet mögötte:D
süti beállítások módosítása