Olasz tetőfedő az osztráknak Németországból

  2009. január 17. - Csikós Zsolt Címkék: steyr puch fiat steyr puch

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hogy miért kellett nekem üvöltő indiántáncot járni egy szál nedves fürdőgatyában a zsúfolt bükfürdői büfében, meszes hátú bácsik és isiászos nénik rosszalló pillantásaitól kísérve? Megpróbálom elmondani. Egyszer már írtam róla, talán kétszer is, hogy a sok egyéb limlom mellett van egy 500-as Steyr-Puchom is. Ha valamire vágyom, hát arra, hogy végre ezzel mehessek.

A Puch-mánia csúnya betegség, csak a sír orvosolja, és általában úgy kezdődik, hogy az ember Fiat 500 helyett véletlenül Steyr-Puchot vesz, aztán rájön, hogy mesevilágba csöppent. Ilyen véletlenek úgy nagyjából tíz évvel ezelőttig előfordultak, azóta sajnos nemigen, mert a Puchok ára elszállt az egekbe.

Az első Puchom, egy 1967-es 500D

Én 1990-ben vettem az elsőt, és azóta pár évenként mindig rámtör, hogy márpedig Puchomnak lennie kell, hiszen ilyen autókkal töltöttem a legszebb autótákoló korszakomat.

Pár évenként mindig veszek egy újat. Persze egyre ócskábbakat, ahogy egyre drágábbakká válnak.

A Puchról annyit: kasznija a Fiat 500-asé, minimális módosítással, a motor-váltó saját, osztrák, a fék Ate, az elektromosság Bosch, a belső is teljesen egyedi. Csak a kormánymű és az ablaktekerő egyezik meg a Fiatéval, még a lámpák is mások.

Ma már csak keményvonalas mániások találnak Puchot, akinek pedig van, az el nem adja. Néha az utolsó szériás, értő körökben lenézett 500S Fiat-Puch hibridek (ezekben csak a motor osztrák) még itt-ott felbukkannak, de már azok sem olcsók. Talán érthető, hogy kapva kaptam az alkalmon, amikor 2002-ben Szolnokon felbukkant egy igazi ős-Puch eladásra 120 ezer forintért.

Az állapot szinte nem is számított, béreltem trélert, Simon Laci barátommal felkötöttük az alig egy hónappal korábban megvett zöld állólámpás Mercim mögé (amit azóta nagyjából már sikerült restaurálnom, arról is írtam a Belsőségben), rohantunk az autóért, fizettünk. Alig másfél hónappal a Puch vásárlása előtt fogadtam meg, hogy évekig nem veszek autót, mert mindjárt megszületik a fiam. Erre egyszer csak azon kapom magam, hogy másfél hét múlva az éppen csak átíratott, romos, restaurálandó állólámpással húzom haza a reménytelen, porrá mállott roncsot. Még szerencse, hogy a trélert nem én vettem, igaz, az volt a szerelvény egyetlen jó állapotú darabja. Gratulálok Csikós Zsolti, te tényleg hülye vagy - pillantottam meg egyszer csak magamat, rendkívüli madártávlatból. De már nem volt visszaút.

Négy réteg egymásra borított doblemezt számoltunk össze

Szóval ilyen állapotú autót nem vásárol épeszű ember, de őrült sem igen, maradjunk ennyiben. Már a MÉH se vette volna át, annyira nem volt benne fém. Négy réteg, egymásra borított sárvédő hátul, kétoldalt, szalma, üveggyapot, paszta, kitt, újságpapír, alvázvédő – ilyeneket találtunk a sokszorosan derékba tört, hátulról lerongyolt, átalakított, hiányos autó málló festése alatt. Az egyetlen értéke a 807-es alvázszám volt – értsd, ez a 807-edik Steyr-Puch, ami kigördült a grazi gyár kapuján. Ilyen régi Puchja még az osztrákoknak is csak alig pár darab maradt. ’57 októberében indult a gyártás, december végén 1200 fölött jártak, tehát az én autóm november-decemberi.

Itt még csak az alja hiányzik a B-oszlopnak, később az egészet újragyártották

Talán érthető, hogy a kecskeméti lakatos srác, aki végül hatalmas sóhajtozások közepette elvállalta, bejelentette, hogy évekig készül majd az autó, mert a semmiből kell újraalkotnia. Többek között a két komplett B-oszlopot (küszöbtől tetőig), padlót, összes merevítést, a fél motorteret újragyártotta, mindet táblalemezből.

És persze a teljes külső borítást kicserélte rajta.

Már megvételkor zavart, hogy rövid a vászonteteje. A Fiatok 1960 elejéig, a Puchok pár hónappal későbbig kabrió-limuzin karosszériával készültek, tehát a vászontetejük egészen a motortér (ami itt hátul van, mert farmotoros!) fölső éléig hátrahajtható volt, emiatt a hátsó szélvédő is hajlékony, átlátszó műanyagból készült.

Pont így kellene majd kinéznie az enyémnek is, bár az resedagrün (világoszöld) lesz

A Fiat-kasznin lévő óriási luk hátsó részére 1960-tól a gyár rácsavarozott egy üvegszélvédős, rövid fémtetőt, vászon tehát csak az első utasok feje fölött maradt.

Fiat 500D. Ugyanaz a végig lukas kaszni, de hátra rácsavartak egy kis fémtetőt ablakkal

A Puchok ennél az 1960-as váltásnál pedig nagy panorámaszélvédős, sarkos végű kemény tetőt kaptak, amit csak egyben, lecsavarozás és otthonhagyás útján lehetett kinyitni. Így az autó jobban fűthetővé vált, és az emelt tetővonal miatt hátra már valóban be lehetett ültetni két utast, ha nem is limuzini kényelemben.

 

Legelöl a korai, végig vászontetős, közelebb két, lecsavarozható tetős, kontyos Pukkk

Ezek a fura tetősek egyébként a kontyos Puchok, hogy az olvasó betekintést kapjon a steyres mikrovilág belterjébe is. Az én Puchomra valamikor az idők során ráhegesztettek(!) egy Fiat 500 D-re való (fuj!), csavaros fémtető-darabot. Ezt követően a teljes, eredeti, nyitható tetőszerkezetet elnyelte az idők háborgó óceánja.

Nem tudtam, honnan szerzek majd eredeti tetőt. Gondoltam, majd csak lesz valami régi Fiatról. Sajnos az 1960 előtti Fiat 500-asok pocsék minőségűek voltak, alulméretezettek, gyengék, szörnyűségesek. Amikor a masszívabb 500D, majd 1965-ben az előrefelé nyíló ajtós, még strapabíróbb 500F megjelent, mindenki kihajigálta az ős-500-asokat.

A 2004-es tullni (Ausztria) börzén még találtam három komplett tetőszerkezetet, de az utángyártott (közel sem pontos) darabért kért 400 euró, és a két, rozsdás, bontottra mondott 500 euró horrornak tűnt akkor. Majd lesz itthon, hirdetek, ha nem, hát hozok majd Imolából óccsóért. Aha. Persze. Naná.

Hirdettem, jártam Imolában többször, leadtam a drótot megfelelő körökben, szétbányásztam a netet – sehol semmi. No problem, láttam, hogy az autó szépen, de lassan készül Kecskeméten, nem sürgettem túlságosan. Aztán a Kubinyi Gabi – akié a restaurátorműhely – idén szeptemberben felhívott, hogy kész a Steyr. Mehet mindjárt a fényezőhöz, mondjam meg, mennyi a fölső határ, keres embert, aki megcsinálja. Pánik. Nincs tető. Rápróbálás nélkül nem lehet fényezni, hiszen negyven éve nem volt rajta eredeti tető, mi lesz, ha nem stimmel? Honnan lesz? Hirtelen ajándéknak tűnt volna a négy évvel korábbi, 500 eurós, tullni bontott. A 400 eurós utángyártott pláne. Rohangásztam kölcsöntetőért. A tavalyelőtti cikkben szereplő Steyr-Puch 650T-tulajának, Tóth Gabinak eltűnt a sajátja, pedig már évekkel ezelőtt oda akarta adni mintának. Másnál se volt szerkezet. Mi lesz, mi lesz, jajjajjaj, nagy a baj, drága jóistenkém – károgtam mint valami vénasszony.

Aztán az Ebay-on felbukkant. Nem az osztrákon, nem is az olaszon, azokon állandóan figyeltem. Hanem a németen. Teljesen véletlenül találtam rá, valaki másnak kerestem 500-as Fiat-cuccot, és egy hosszú, soproni hétvégén, félkómában pengettem az oldalakat a Solar Hotel nagyszobájában. Persze, Fiat 500 „dach”, feljött ilyen egy csomó, tudomást se vettem róluk, mint a rövid fajta, nem kell, olyan van otthon is, kettő. Aztán a sokadik oldalon feltűnt, hogy az egyik tételnél olyan régimódi színe van a bélyegképen szereplő tetőnek. „Fiat 500 dach” – nem írta, hogy ur-Fiat, nem írta, hogy Fiat 500D, vagy Nuova, azt sem írta, hogy „lang”. Csak Fiat 500 dach, röviden. Azért belekattintottam. Csak egy rövid tető, hessegettem el a felvillant reményt. Azért megnéztem a képeket. A galériában az utolsón ott volt a fotó oldalról is. EGY HOSSSSSSZÚÚÚ!!!! Üvöltöttem, majd verejtékeztem kicsit. Szerencsétlen ember szemből fotózta le a tetőt, valami tartón, felhajtva, úgy rövidnek néz ki. Csak az jött rá, mit lát, aki beleásta magát a hirdetés legbelső bugyraiba. Kevesen, nagyon kevesen.

Igazából csak néhány unott alkatrésznepperrel és talán pár kezdővel vívtam a licitben. Egy volt csak a bökkenő – másnap, a licit lejáratának idején éppen a bükfürdői termálban terveztük a hentergést a büdös zacsifőzőben. A technika mindent legyőz – a céges MSI netbook volt nálam dolgozni, mobilnetes modemmel egyetemben. Így kerültem ebay-közelbe a néniáztató büféjében, egy szem franciakrémesem mellett reszketve az izgalomtól. Az utolsó percben lassan kezdett elmászni 95 euróról a licit, fél perccel a vége előtt már 130-on állt, amikor rátettem a rejtett ajánlatot. 500 eurót. Esélye se volt a lúzereknek, plutóniumos napalmmal irtottam ki a konkurenciát. Mert nekem ez KELLETT. 166 euró lett a vége, felfoghatatlan. Nos, ekkor esett meg a fürdőnadrágos-táncolós-laptoplóbálós-üvöltős incidens a forgalmatlan nénik gyűrűjében. Szerencsére nem készült róla fénykép.

Voltak mindenféle problémáim a PayPal-lal (így fizettem, de az eladónak nem volt számlája, végül sok levelezéssel, ám baráti hangulatban megoldódott), két hét múlva megjött a tető. A Puch ekkor már Tibinél, a fényezőnél várta a leheletfinom kittrétegek felhordását. Kibontottam a csomagot, kiterítettem a tetőt az előszobában. Őrjöngtem, csodás.

Egészen minimális felületi rozsda nagyon kevés helyen, kallantyúk kopatlanul a helyükön (azok külön még kaphatók, jó drágán), keresztlécek mind szépek, szinte így, ahogy van, be lehetne építeni.

Még a vászon is szinte felhasználható, csak a leghátsó sarkain van apró szakadás, az ablak is szép, alig sárgult meg ötven év alatt. Holott én egy pőre tetőszerkezetért is megadtam volna az ár háromszorosát.

A Katinak kellett a 190D, ezért a nemrég megjavított fűtésű Pandával téptem Kecskemétre haladást nézni, tetőt rápróbálni. 2003 májusa óta van lent a Puch, 2008 decemberéig ez barátok közt is bő öt évnek minősül. Kubinyi Gabival összeszedtük a Puchból nála maradt lomokat, majd átrobogtunk Mancz Tibihez, a fényezőhöz.

Pukin már rajta volt némi alapkitt az alapozón, csiszolásnyomok, alakul. Néhány kisebb hibát megbeszéltünk a Gabival, hogy átjön majd kijavítani (a kürt helye nincs meg a homlokfalon, közben kinyomoztam, milyen formájú peremezés volt az első fényszórók alatti levegőbeömlőkön), aztán feltettük a tetőt. Dzsáráááám!!!

Tökkkkéletes. Hirtelen autó lett. Messzebb megyek – az eddigi, nehezen elképzelhető, Fiat 500-szerű fémváz ős-Puchhá vált. Ezt is megértem.

Belülről is megnéztem, a keresztlécek szépen fekszenek, rá az esőelvezető perem szélére, ahogy illik.

Hazafelé aztán kis híján megfagytam a - mint már mondtam - frissen javított fűtésű Pandában. Úgy látszik, mégsem sikerült, az új fűtéscsap, a hűtőmosás, a friss fagyálló és a légtelenítés nem volt elég. Mire Albertirsa vonalába értem, befagyott belülről az ablak, én kapucniban, térdemre terített tartalék termopulcsival, kesztyűben, karikába csavarodva, vacogva-vonyítva küzdöttem el magam Zuglóig.

De a Puch-alkatrészek hazaértek, hat, romos, libakergető ajtó, egy romos motorházfedél rajta a nélkülözhetetlen régi fajta felirattal, kerekek, rozsdás fékdobok, egy darab, kincset érő, Puchra való, domború lökhárító (a Fiaté lapos, és lassan minden Puchon az van, sajnos az első nekem is hiányzik, ezt meg lefestették feketére), biszbaszok, izébizék. A többi már rég itthon volt.

Kincset érő, csak Puchra való, domború ütköző a Panda hátuljában

Másnap a Karesztól tanult módszerrel végleg sikerült légtelenítenem a Panda hűtőrendszerét. Orral lefelé a garázslejáróra álltam, a hűtő tetején a túlfolyócsőre hosszú gumislaggal tölcsért kötöttem, amit magasan az autó fölé emeltem, és a géptető élén rögzítettem. Meglazítottam a fűtéscsapnál a csövet, beindítottam a motort, a tölcsérbe fagyállót töltöttem. Nyelte, nyelte, majd némi sziszegés után a lé folyni kezdett a meglazított csőnél, ezért azt visszatettem. Belement még egy csomó, aztán amikor már nem, visszaszereltem eredeti túlfolyócsövet is. Azóta tökéletes a fűtés, még alapjáraton is. Már amennyire ez egy Pandától telik. Középen dől a forróság. Hogy kétoldalt kicsit huzatos a kaszni, arról már nem a szellőzőegység tehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr60877269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diktatorikus kleptokrácia 2009.01.17. 13:28:59

te szent őrült :)
folytatást!

Hose 2009.01.17. 13:37:06

Csak a második lettem. :(
Amúgy mindent bele, legyen kész minél előbb a kicsi-kocsi! :)

nagy__mate 2009.01.17. 13:38:48

Ha ez is elkészül, a személyes autós Nirvánától nem leszel messze, a 200D-vel való Puch vontatás pedig ma már súlyos autópornó lenne.
A hülye helyeken ebayezést pedig kötelező tételként ajánlom mindenkinek. A hülye arckifejezés garantált akár nyersz, akár olyan magas lesz az ár amire nem nagyon számítottál.
A kettő együttállása esetén pedig valószínűleg iszol is valamit.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.01.17. 13:50:24

Hajrá, hajrá. Már látszik az alagút vége. Még pár hónap, és pöfögni fog a dupla ékszíjas.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.01.17. 14:01:59

Úgy látom volt egy kis kaszni a luk körül.... :)
Lökösre vigyázz,mert én a volt trabimon kivégeztem élő egyenes adásban a fókuszban anno a kurvaritka 3 részes csúcsos krómlökösömet.
Egyébként én is voltam a Bükfürdőbe,de táncolós,énekelős,laptopos kopasz ürgét nem láttam akkor,lehet pont elkerültük egymást....
Ajánlom Harkányfürdőt is,igaz ott kénesebb a víz,de nagyon igényesen ki van építve!

Papp Sanyi 2009.01.17. 14:07:19

Ez nekem is tetszik! Gratula hozzá, jobban bejön, mint a Merci feltámasztása. És ugye ez már nem fog elrohadni?

PepeXVI 2009.01.17. 14:08:33

Zsolt, imádom az elhivatott őrültségedet! Kitartás, sok sikert!

Apropó, a Puch dyna-starterrel indul, nem? :)

Ciao

Rocko- 2009.01.17. 14:15:54

Szombat délben Totalcar. :)

GaspiW123 2009.01.17. 14:16:50

Csík, továbbra is javíthatatlan bolond vagy (melyikünk nem az?)!
Még jó, h Pandától kisebb autót restaurálsz most, így tudod az alkatrészeket vmivel cigölni..
Amúgy gratula + kitartást!

vadparaszt 2009.01.17. 14:19:58

A kis Puch motorja és hátsó futóműve - vagyis ami jó benne -, a Tatrától eredeztethető: léghűtésés boxer, lengőtengely. Nem véletlen, az öreg Ledwinka fia tervezte, Eric. Hozzá tartozik még a Steyr-Puch Pinzgauer és a Haflinger is, ezek ráadásul csővázasak, mint a régi Tatra személyautók és a teherautók, a mai napig.

Ericnek jó ajánlólevele volt az osztrákokhoz: apját még az első világháború előtt csábították át a Steyrhez, hogy hozza létre a személyautó üzletágat. Addig főleg mezőgazdasági gépeket állítottak elő, tehát az első személyautóikat az öreg tervezte. 1918-ban aztán visszament a Tatrához, mert a Steyr vezetése nem támogatta egy népautóról szövögetett "ábrándos" elképzeléseit. (Utódja a főkonstruktőri székben Ferdinand Porsche lett.)

Ez lett a Bogár. Farmotor, léghűtéses boxer, lengőtengely, központi gerincváz, stb. Olcsó, könnyű, gazdaságos, megbízható. De erre még évtizedeket kellett várni.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.17. 14:20:04

Az milyen, hogy a Pandás postban itt röhögtek a hülyék, hogy milyen szánalmas olasz szutyokkal szívsz.
Oszt még 10-12 év, és kigördül majd egymás után a Merkádes és a Pukk, csillivillibe öltözve, és kopognak az állak a földön a környező utcákban :)

Még, még, még !

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.01.17. 14:21:00

Kurvára nem vagy normális! És ezt veheted dicséretnek.

dzsedi 2009.01.17. 14:21:11

tényleg őrült vagy, még szerencse,hogy nem közveszélyes

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.17. 14:52:56

Az 5 db sárvédő ív nem gyenege.
Én ott kaptam volna szívinfarktust.

Csubakka Junior 2009.01.17. 15:06:33

El is hiszem, hogy mekkora lehetett az öröm a leütés után. Gondolom egyből rendeltél még vagy 5 krémest. És mi a helyzet a többi alkatrész terén? A neheze, gondolom még csak most jön.

vadparaszt 2009.01.17. 15:10:47

Űberfasza ez a kis Puch, csak nekem kicsi. Igazából még a Bogárban is kényelmetlenül éreztem magam. A magas árát meg egyedül az indokolja, hogy a tehetős osztrákok jól felverték maguknak szórakozásból. Ott nem borzalmas összeg az a 10-15.000 euró hobbicélra.

Dávidkirály 2009.01.17. 15:13:39

Nagyon jó érzés hónapokig naponta kutatni a kívánt autóalkatrészt az ebayen és végül megnyerni, hogy a szíved majd kiugrik a helyéről.
Csak így tovább, remélem mindkét autót örömmel fogod vezetni...

Csikós Zsolt 2009.01.17. 15:35:05

@Papp Sanyi:
A Merci se rohad el. Most voltam lenn a garázsban, olyan a hátsó állás, mint valami autószalon. Csóró autószalon, oké, de azért autószalon. Rozsda is pont annyi van.

Csikós Zsolt 2009.01.17. 15:36:21

@GaspiW123:
Szép ám a Bogár. Még jó, hogy ilyen értékes dolgokat restaurálsz...

Persze mindenki hülye, és a hülyéknek jó.

2 hét múlva.

Csikós Zsolt 2009.01.17. 15:37:55

@PepeXVI:
Persze-persze. Ékszíjassal. Amikor épp nem akad be az ékszíj a kopott pályába, mert olyankor szívás. Meg a relé is rendszerint rossz.

hamika 2009.01.17. 15:39:26

Na az ilyen irásokból és képekböl kellene sokkal több..
Várom a folytatást.

Csikós Zsolt 2009.01.17. 15:45:41

@Csubakka Junior:
Motor: romokban
Váltó (hátsó futóművel egy egység): romokban
Fékdobok: szétrohadva
Fékrendszer: missing in action
Elektromosság: 4x átépítették ungarische sorkapcsokkal, 40 km piros vezetékkel
Kipufogó: mintának se jó (és ez más, mint a későbbi Puchoké, mert csak egydobos)
Ülések: 2 elsőt kaptam a Simon Laci barátomtól, hátsóknak a maradványai vannak meg
Ütköző: hátsó megvan, első Fiaté
Kerekek: kuka
Diagonál gumik: holdban
Kormánymű: meg se mertem még nézni
Indexek: gőzöm sincs, honnan lesznek, mert a baromi régi Fiaté csepp formájú, a Puché Bosch, és szögletesebb

Ami van:
Összes gumikéder
Ablakok
Fényszórók
Hátsó lámpák (egyik nagyon picit törött)
Kormány (Simon Laci) dudagomb még kell hozzá
Első tévéembléma (nyers homoköntvény, csiszolásra, krómozásra vár)
Egy doboz dróttal összetángálódott, kézifékköteles, málló fékcsöves, rozsdadarabos, törött műanyagos, egérszaros rettenet

Szóval lesz mit. A fényezés után valószínűleg megint parkolópályán lesz egy-két évet. Ez van, túl sok a rom. Én is beleestem a tipikus magyar veteránosi hibába, többet vettem (amikor olcsó volt), mint amennyit elbír a farkam...

no_holy_shit 2009.01.17. 15:57:05


te tenyleg hulye vagy. En is szeretem a regi autokat, de ennek ellenere sem lennek a feleseged helyeben. (szerintem erdekes lenne ha egyszer ö irna, hogy hogyan birja a dolgot)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.17. 16:06:13

nem éretem miért kellett lemezből kikalapálnio az elemeket felmész a fiat500.hu ra és mindent lehet kapni újonnan.a első sárvédők nem is lettek a legszuperebbek..még ajtót is asszem hátranyílót is.Jó kis lakatos aki egy vagyonért évekig csinálja egy ilyen meló max 3 hét új alkatrészekkel .Tudod a steyer teljes egészében fiat 500 kaszni.:-)))egy két dolgot leszámítva.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.17. 16:10:38

mondjuk a hátra nyíló ajtó egy kicsit húzós 3xor annyi mint az előre nyíló 121ezer pénz ezen meglepődtem még jó hogy lehet kapni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.17. 16:13:57

Szép meló, nagyon jó lett a kasztni :)
Hajrá hajrá :)

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.01.17. 16:18:32

Ma van Richard Burns 38.-ik születésnapja!

Rest In Peace!!
zlgergow.extra.hu/?p=54

Rocko- 2009.01.17. 16:38:04

no_holy_shit 2009.01.17. 15:57:05
a kérdésedre itt a válasz:
belsoseg.blog.hu/2008/12/30/egy_elet_skodakkal_vajon_miert

Ubul1 2009.01.17. 16:42:21

Innen szép a győzelem, ahogy a múltkori fekvőlámpásra mondtad! Komolyan érdekelne a karosszériás tel.száma, az se teljesen komplett! :D:D Előbb utóbb maszek múzeum lesz a Csikós rezidencia.

ZSOLTI BÁ' dobok emailben még 1 linket a ha.hu-ról. Komolyan ennyiért ilyen állapotút már évek óta nem láttam! Csak úgy csemegének is jó, de már várom h kiábrándíts ;) Csak nehogy elcsábuljál tőle, és megelőzz! LOL

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.17. 17:09:40

amúgy faternek anno volt egy csomó f500 asa meg steyr puchja rengeteg cucca van még mindig ,de egy csomót kidobott.
egy teljesen kilakatolt fémtetőt ol 10 éve 5000 ért adott el.500 ast egy pár éve még egyet össze tudott volna rakni,a meglevőn kívűl.Sajnos 25-30 éve kispolák cuccok kerültek bele mert az volt olcsóbb,persze a régi cuccok is megvannak.

szálka 2009.01.17. 17:15:59

először is gratula az eddigiekhez
alkarész és egyéb steyr ügyben talán nagy zsolt is tud segíteni nem tudom ismered-e ő szinte csak puchokkal foglalkozik
steyrpuch-nzs@freemail.hu
ha kell a telefonszáma írj és elküldöm de ide nem akarom kiírni sok sikert a kis puchhoz

Papp Sanyi 2009.01.17. 17:17:16

Azt felejtettem el, hogy ha van egy tetőd, akkor arról kéne vmi műszaki rajzot vagy vmit csinálni, hogy aki ilyenbe fog annak legyen mintája. Ha nem túl hülye ötlet, bár nem tudom, hogy megy ez pontosan.

Bret01 2009.01.17. 17:24:47

Én eddig azt hittem, hogy fanatikus autós vagyok de ehhez képest tényleg semmi, eztán szégyenkezve fogok autóba ülni. Le a kalappal nagy ász vagy, bár ez már nekem perverz. :-)))
Azért gratulálok a mentalitásodhoz és a kocsihoz is. Ígérem magamnak, hogy a cikkeidet olvasva soha többé nem szólok be neked a billentyűzetem fölött a Panda miatt!!!

loláb 2009.01.17. 17:43:18

Most már csak az Autobianchi-ról kell egy poszt, és abszolút képben leszünk a Csikós család projektjeivel. Várjuk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.17. 17:45:56

de ha jól látom ezen már nagy szélvédő van pedig 57 ben még kis szélvédősnek kellene lenni.Vagy csak rosszul látom.Én in csak akkor tudtam meg mikor összehasonlítottam a kettőt.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.01.17. 18:01:18

Fantasztikus ez a megszállottság!Minden tiszteletem a Tied! Én is 5 éve épitek egy autót ,de nem tudom mikor lesz kész :D

Radar53 2009.01.17. 18:19:10

Mire elkészül, lehet előröl kezdeni a műveletet a Pandával! Az már egyszerűbb lesz! Grat!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.01.17. 18:32:41

@ csikós zsolt,

valld be, hogy éjszakánként a garázsból nem a hálószobába veszed az irányt, hanem valami szado-mazo klubba.... hogy te ennyit sz.pjál ezekkel a kocsikkal..magadtól.... :D

De maxiriszpekt, tényleg.

nagy__mate 2009.01.17. 18:37:48

Radar53,

Ha igazak amiket eddig olvastunk, akkor a Pandának legkésőbb nyáron menni kell, hogy helyet adjon a következő egy évre vett autónak, amiből nagyon komoly mennyiséget tervezett magának Csikós hátralevő aktív vezetési évtizedeire..

Hiénaként várom a pillanatot...

subtotal 2009.01.17. 18:55:34

Nem értettem teljesen, de úgy tűnt, hogy csak PayPal-lel utalsz külföldre?
Van két másik lehetőség is, lehet hogy ismered de azért leírom:
1. Postán feladod a pénzt. Viszonylag jó árfolyamon váltják a zsét, 1290Ft volt nekem a transzfer díja.
2. Az én számlavezető bankomnál van arra lehetőség, IBAN és SWIFT ismeretében 0.1%, min. 500Ft-ért elutalj pezót külföldre a legkedvezőbb váltási arány mellett (deviza II).

Bringás 2009.01.17. 20:09:56

Zsolti! Neked elvonási tüneteid lennének, ha nem támasztathatnál fel halott autókat. :-) Hidd el nekem, erről semmilyen igéret után sem fogsz leszokni! Vigyázz, nehogy egyszer a kofferodat az ajtón kívül találd! :-) Engem már ilyennel viccesen megfenyegetett az asszonykám. Sajnáld meg Karesznál azt a jobb sorsra váró W115-ös Mercit is.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.17. 20:31:01

Imádom ezeket a kocsikat, értem az őrületed.

Abszolút OFF: BSA? Arról olyan szívesen olvasnék valami ilyesmit:)

Tudom, Zsolt. Tudom.

crix 2009.01.17. 20:43:47

Csikós úr!
Málységesen tiszteletem az őrületedet. Ha lenne pénzem, én is beleölném ilyenbe. De még eljön az az idő

Hrzrasn (törölt) 2009.01.17. 22:07:09

Aztán ha felvet a pénz, rendelhetsz ebbôl, innen pl összelegózhatod a komplett elektronikát:

www.puch500.at/images/kataloge/katalog_juli08.pdf

Desko 2009.01.17. 22:44:44

ismét egy remekbeszabott poszt! Csikós urat nagyon szeretheti valaki odafent, hogy megadatik neki, ami annyiunknak nem..
1602es Bömöst én is szívesen restaurálgatnék akár éveken át is.. ;)

censor013 2009.01.17. 23:13:29

Elkezdtem olvasni, kissé gyanús lett, majd megnéztem, ki írta.Hát persze. Van egy hasonló atomhülye ismerősöm, aki a VW-k szerelmese.Szerintem sokan ismerik, monogramja CS.G..A faszi gyűjti halomba a régi romokat, nem tudom, honnan, de valóban értékesek is vannak közöttük.Ebben hasonlítatok.(Mondjuk neki tizesével állnak, csak hogy el tudd képzelni az őrület eme fokát).A cikk elején vele egy polcra tettelek, mindkettő tökkelütött, összegyűjt minden sz.rt aztán az enyészeté. De benned még nagyobb őrületet látok lobogni, mert Te még a tejpéprevalót is a bontóba viszed, csak a rom ismét guruljon. Hát le a kalappal, élvezet olvasni a cikkeidet. Eszméletlen vackokat vagy képes megvenni, és üzemeltetni, viszont a másik oldalon:ki lenne kíváncsi egy olyan autós újságíróra, aki még nem szívott a régi autóival, nem bütykölte őket éjnek idején, a házasságát kockára téve? Várjuk a folytatásokat, könyörgöm, ne hagyd abba!

Trabence 2009.01.17. 23:31:28

@Ubul1: Kasznis
Neten kerestem rá és a gugli az otthoni telszámát adta csak ki KEcskeméten az Áfonya utcában, de a cég nem ott van-
Rollfox Bt. Kubinyi Gábor (76) 502-480

Kegyetlen jól dolgoznak... haverom tőle vette a Lancia Beta Coupeját, majd sajnos nemsokára csinálnijuk kellett megint...

Csikós Zsolt 2009.01.17. 23:36:57

@Gyurma73:

Pécsett, a Bodánál egy vagyon minden (és így se gazdagszik meg ezeken a cuccokon szegény, de hát a magyar forgalom kicsi), küszöböt, első sárvédőt vettem még eredetit ebayról évekkel ezelőtt, de régi fajta, nem süllyesztett padló, belső küszöb, nem leengedhető ablakos ajtóhoz javítók (tök más, mint az 1957 végétől jövő ablakszerkezetes ajtó!), B-oszlop, motortéri javító elemek, doblemez belső sarkok, karosszéria hátsó belső javítóelemek nincsenek, utóbbiak még az F-szériához sem. Az első futóműgerenda, az első doblemezek kispolákok 1 forintért, a padlólemez legelejét is tudtam használni. Nem vagyok hülye, hidd el, elég sokat túrtam. A D nagyon más, mint az F, kvázi másik autó, D-hez baromi ritka a jó alkatrész, és ez még csak nem is D, sőt, még csak nem is Nuova, hanem Standard-kaszni. A legeleje. Más.

Csikós Zsolt 2009.01.17. 23:38:37

@szálka:
Persze, 19 éve ismerem. De én a Tóth Gabival és a Simon Lacival bútoroztam össze, a két dolog meg kicsit üti egymást...

Csikós Zsolt 2009.01.17. 23:40:14

@Gyurma73:
Nem, nekem kis szélvédőm van. A tető lejjebb hajlik fönt.

Csikós Zsolt 2009.01.17. 23:44:15

@Hrzrasn:
Jézus. Ez 300 eur lesz, mire beendet. Annyit nem bírok, tényleg. Jézus. Betettem a figyelőbe.

Csikós Zsolt 2009.01.17. 23:47:39

@Trabence:
A Gabi iszony profi. Ja, a Beta, amelyik egy hétre rá összetört? Az láttam félkészen. A Kubinyi zokogott. Már a Fulviáját is eladta. Az aranyat. De a Zastava-Abarth megvan, az a lényeg. Nem tudom, hogy kellene-e annál jobban autó nekem. Ferrari Dino inkluzíve. A 250 GTO-t hagyjuk, az nem autó, hanem dísztárgy, még a rothadóan milliomosoknak is.

AtoszMester 2009.01.18. 03:01:06

Azért nem utaznék benne hosszú távon :)

diablos 2009.01.18. 07:54:37

Már bocsánat de a DILIFLEPNID meddig érvényes??
Érdekelne mibe fáj egy ilyen fél évtizedes kasznisproject?
Aha már eszembe is jutott, biztos beszámolja az ÁLLÓLÁMPÁST!!!:))
Sosem felejtem el miket műveltek ezekkel a gépekkel a 80-as évek végén a lakótelepi parkolókban rendezett ügyességi versenyeken!Puki-Trabi-Zasti,
akkor úthengernek tűnő 185-ös "gumihengereken"!

karlov 2009.01.18. 08:03:54

Hát ez kicsit olyan,mint a Donciehoteeee,,,,szélmalomharca.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.18. 08:42:54

@Csikós Zsolt:
aa tiaedben nem lehet leengedni az ablakot?
Nekünk maradt egy régi forgalmi is abban még "Gépjárómű " volt írva:-))))

littlerock 2009.01.18. 11:10:15

Nekem is tetszik ez az Old Timer-es őrület, de ezekszerint, egyszerűbb, ha a mostani Octaviamat megtartom, gondozom, aztán bő 21 év múlva megyekintézni a rendszámot... talán ennek töb az esélye, mint Bosch indexet szerezni egy Puch-ra...

A Csikós Zsolt féle fullőrülteket tisztelték az indiánok, vagy inkább tothem-oszlop tövében lassú skalpolás lett a végük, mert már ők is féltek tőlük?

Dr. Trebitsch 2009.01.18. 12:27:25

Szerintem Csikós is komp akart lenni, de nem komplett...

Maximális, ájult elismerésem.

subtotal 2009.01.18. 13:46:24

@Csikós Zsolt: tudom, nem a reklám helye, de ha Te leírtad, hogy OTP, akkor én is leírom, hogy K&H. Bár csak emiatt nem éri meg váltani, csak ha esetleg netalántán aktuális lenne.
További banki ajánlataim nincsenek...

rognork 2009.01.18. 14:24:47

@Csikós Zsolt:

Komolyan kérdem, nem gondoltál bele, hogy ezt a tetőt utángyártsad? Mert nem tűnik nagy melónak. Viszont lenne pénzed más gépekre.

Rocko- 2009.01.18. 16:24:36

ennél már megvan, egyéb esetben meg ő szerel elgé autót, h azon felüli gyártástól elmenjen a kedve. :)

zalkapone 2009.01.18. 16:42:04

@Rocko-:

Pedig milyen jól nézne ki Csikósnál a garázsban még egy sajtológép! Két kis kínai mamikával kiegészítve, akik varrják a ponyvát! :-)

Rocko- 2009.01.18. 17:25:28

én félteném.
vesz egy lemezgyártót, és sorra ontja majd a kocsikat. :)

mrtn 2009.01.18. 17:29:47

nekünk is van 2 ilyenünk. az egyik a leszedhető tetejű, hátrafelé nyíló ajtajú(ha még nem ette meg a rozsda teljesen:(), a másik meg az újabb. már 1 ideje várnak a restaurálásra szegénykéim, pedig ebben utaztam a hátsó ülésen amikor még járni sem tudtam :) :D

Csikós Zsolt 2009.01.18. 17:30:28

@Gyurma73:
Nem, nem lehet. Beleőszültem, mire találtam hozzá ajtót. Egy 1957-es komplett Fiatot vettem és szétbontottam miatta. És persze azokat az ajtókat is lakatolni kellett, csak nem voltak menthetetlenek, mint az én szalmából és papírból készültjeim. Teljesen más a vázszerkezete, belül a mélyedés a külső lemezig tart, és egyszerű kderprofil van az ablak körül, semmi dupla lemez az üvegnek. Agyrém.
És a tank alján van benzincsap is. És a motorházfedél tetején nincs 2x3 kis hasíték. És csak egy oldalról fújja be a meleg levegőt, mint a Fiat 500-ak. Mondom, ős-Puch, tök más.

Csikós Zsolt 2009.01.18. 17:32:53

@rognork:
De. És írtam is, hogy az egyetlen kölcsönvehető tetőmintám is ugrott, benne van a posztban. Most a Tóth Gabinak sincs teteje. És gyorsan kellett, nehogy elkezdődjön a fényezés. Pár hónap alatt biztosan tudtam volna találni egyet kölcsönbe.

rognork 2009.01.18. 19:04:49

@Csikós Zsolt:
Mármint azután, amit most beszereztél. Nézegettem az alkatrészeket, egyik sem tűnik olyan bonyolultnak, hogy felszerszámoztasd. Tehát a mintadarabod megvan. Sztem egy kisebb pneu préssel meg is lehet oldani. Aztán meg csak számolni kell a pénzkötegeket, és pipálgatni a beszerzendő autók listáját...

w211 2009.01.18. 19:31:08

Azt nem tudom,ha elfogynak a romok,mit fogsz csinálni? Tudok egy eladó ZIL-t,nem érdekel Zsóti?

mv3 2009.01.18. 20:06:26

Kőkemény vagy Csik!

Tételezzünk fel egy olyan pillanatot, amikor az összes mostani félkész projekt a hosszú munka gyümölcseként, egyszer csak kész lesz.
Hétvége van, süt a Nap, a Csikós család kirobog a Mercedes-szel a Traktor majálisra, majd másnap elgurulsz a cukrázdába a kis Puch társaságában sütiért a vasárnapi ebédhez. A tető természetesen nyitva:o)
Mivel nyár van, ezért a munkába motorral mész (a neve most fejből nem ugrik be, bocs).
Ez az állapot gondolom maga az autós-motoros nirvána számodra.
Na, de mi látsz ezután?? Bütykölési igényedet a szintfenntartás mondjuk elképzelhető, hogy kielégíti. De a vadászat örömét, ezen túl,hogy képzeled el? Jó, ez az állapot még sokára lesz, de elvileg ennek elérése a cél.

Csikós Zsolt 2009.01.18. 21:07:45

@w211:
Garázsméret... És sose volt szoci kocsim. Nem is lesz.

Csikós Zsolt 2009.01.18. 21:09:04

@mv3:
Ne tarts te attól, hogy nem kell majd szerelni ezeket a csili-vili romokat. Nem Suzuki egyik se. Bár tartanék már ott. Egyre kevésbé bírom derékkal, tényleg.

zalkapone 2009.01.18. 21:52:06

@Gyurma73:

Na, ez a kemény!
Csikós szaktársnak feladtad vele a leckét!
Azért kíváncsi lennék, hogy mekkora konzervnyitó kellett a plusz ajtóhoz...

Csikós Zsolt 2009.01.18. 22:22:57

@Gyurma73:

Gyurmauram, most beszartam. A 600-as Fiat négyajtós spanyol Seat-változatáról tudtam, első ajtók hátrafelé, hátsók előrefelé nyíltak (képzelheted a B-oszlopot, mit kapott). Ez volt a Seat 800.

en.wikipedia.org/wiki/SEAT_600

A Fiat 850-nek is volt négyajtósa az ottani Seat 850-ből.

www.autoretro.net/Album%20Seat%20850%204%20p.htm

Fiat (azaz Seat) 127-ből is csak a spanyoloknak volt négyajtósa (nem öt, mert hátul csak kis csomagtérfedél volt!) az első szériából, sőt, a második szériát is ők adták az olaszoknak, akik Fiat-emblémát biggyesztettek rája.

Meg persze a Renault 7, ami a Renault 5 lépcsős háttal, négy ajtóval. Persze, megvolt.

Mind a hatvanas-hetvenes évek, francói Spanyolország, szegénység, stb, ott családi autót csináltak abból, ami az olaszoknál, franciáknál másodautó volt.

De hogy a Pandából... 1980 után... Bazzzzzz, ezen elcsodálkoztam. Akkor se voltak túl gazdagok, de azért ez meglepett.

Rocko- 2009.01.18. 22:54:05

Renault 7. brrrr. szóval nem a Thaliaval kezdték.
a Fiat 850 is megérne egy mesét, hogyan sikerült eltolni a szerintem maga módján szép 650-es formáját.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2009.01.18. 23:21:34

www.partaj.cz/imgs/italove/fiat/850_coupe/fiat_850_coupe_1.jpg

ilyenje volt sógorom faterjának, Magyarországon, a 70es évek hajnalán. hja kéremszépen, orvos család. és meg van örörkítve szines videón!! digitalizáálva is lett, nagyon durva. az orvosoknak akkor elég jól ment :)

zöldi 2009.01.19. 08:55:24

@Csikós Zsolt: Úristen!! Seat 800-at akarok!!! De előbb összerakom a kosárban levő Mz-t.

Zsolt, hogy lehet, hogy a Bianchról nem volt még 1 post sem? Az MV röffent már?

oszkapiszka 2009.01.19. 10:26:54

@zöldi:
...továbbá a garázsban kuksoló, néhány fényképen a háttérben elő-előbukkanó vespa is megérne egy misét.
Az sem számít tucatjáránynak Magyarországon, igazán írhatna róla a Csiki úr.
/vagy már írt régebben és csak simán lemaradtam róla?/

zöldi 2009.01.19. 10:45:20

@oszkapiszka: Nem hiszem, szerintem én minden cikkét elolvastam, egyeseket többször is (pl Hans :DDDD)

loláb 2009.01.19. 10:59:20

@zöldi:

Hát, igen ismétlés a tudás anyja. Én a kisfityó cikket olvastam el vagy ötször.

Sopánka76 2009.01.19. 13:02:09

Steyr-Puch, az valami csoda lehet!
Kár, hogy olyan régen volt.
Könnybe lábad a szemem tőle!
Csináld csak, Csikós úr, mutasd meg nekik!!!

nagy__mate 2009.01.19. 15:51:06

Nekem a kedvenc Seatom szintén Panda, jelesül ez:

www.flickr.com/photos/flakacars/723172405/

903-as duplakarbis 60 loóerős. A felni meg a racsing csík csak had a tortán.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.19. 20:29:31

a 127 es van itthon is 4 ajtós a 600as meg a 850 es ről tudtam hogy van 4 ajtós.
a 60 lóerős változat szerintem nem 903 köbcentis hanem annak egyí felfúrt változata.A fiatnál(bocs autóbianchinál) azt felfúrták 1050 ig és 70 lóerőt hoztak ki belőle na az nem lehetett tartós.ez nem ugyanaz mint a 127 es fiat 1050 ese mert az már szíjat motor volt de szintén 70 lóerős.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.19. 20:31:21

lehet hogy a spanyoloknál steyr ből is előkerül valami 4 ajtós.

2009.01.21. 09:49:00

T. Csikós úr!

Gratulálok az új kocsihoz (MB W123) sajnálom, hogy nincs komment része a cikknek.
süti beállítások módosítása