Krómtojás aranyárban

Nissan Figaro

  2008. december 14. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény nissan

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Ezt a vonalat vajon miért nem folytatták a jappok? Miért nem bírtak legalább egy péntek délutáni műszaknyi nyomorult Figarót legyártani balkormánnyal is? Szerintem ezek direkt szívattak bennünket. És ahogy a Nissan Skyline és a Suzuki Cappuccino óta mindig, már megint az angoloknak lett végül jó.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr69822003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2008.12.14. 11:43:12

Egyszerűen zseniális ez a kocsi. Nekem nagyon tetszik, a beltér meg pláne. Azok a műszerek csodálatosak. Ha lenne belőle balkormányos, nem gondolkodnék sokat. Tuti, hogy itthon és egész Európában is egy kultuszautó lenne.

mikka 2008.12.14. 11:47:44

a szerzo teved. a kocsi nem ritkasag,csak o el egy olyan orszagban ahol nem latja ezt az autot surun...kicsit tobbet kell utazni baratom,es akor latni fogod hogy van belole boven..szoval nem igazan kuriozum.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.12.14. 11:54:20

Jobb híján ;-) ez nekem megtenné:

daihatsu.de/copen,1255.html
daihatsu.at/copen.html

Igaz, krómnak híján van, de sebaj. :-)))

Csak szerintem olyan, mint a Figaro mai kiadásban? Rengeteg dologban hasonlít. (Egyes helyeken azt írták, az Audi TT ihlette, de szerintem ez nem igaz, korántsem annyira sportos, viszont a feelingje...)

Mano Negra 2008.12.14. 12:20:28

Columbo autója ez...(1959 Peugeot convertible, Model 403.)

www.columbo-site.freeuk.com/car.htm

HASBACK 2008.12.14. 12:34:36

legalább kettő van ebből az országban,
én már egy pár éve láttam ilyet egy veteránkiállításon

img104.imagevenue.com/img.php?image=54361_DSCF0198_122_182lo.jpg

nlackoo 2008.12.14. 13:00:12

erdekes jelenseg a kocsi mindenesetre. Irorszagban nem annyira kuriozum, szepszammal lehet latni az utakon, es jonehany van is elado. ha esetleg valakit erdekel, segithetek felkutatni oket...

sowi 2008.12.14. 13:13:58

en is latok szinte minden nap egyet-egyet,csak a carzone-on van belole huszonvalamennyi 9-10e euro korul, tenyleg nagyon szep kis retro verda de en inkabb a suzuki capuccinora mennek ra ha mar valogatni is lehet :)

w a s d 2008.12.14. 13:19:29

Jópofa.
Ha már retro- autókról van szó, azt nem értem, az új 500- as miért nem farmotoros. Illetve értem, de így nem az igazi.

Szavazásnál már csak ezért is a Minire böktem.

Gomulka Béla 2008.12.14. 13:27:06

Nem a kocka-micrára épult?

korlat 2008.12.14. 13:29:43

F/ aki... 2008.12.14. 13:19:29
ezt a farmotor-orrmotor dolgot Clarkson is észrevette amikor az új 500ast tesztelte a TopGear-ben. Felnyitotta az új 500as motorháztetejét és úgy ment vele, mint régen Abarth-ék a régi 500-asnak. Mókás volt:)

mv3 2008.12.14. 13:33:41

Ízlésekről ugye kár vitatkozni, és simán elékpzelhető, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de szerintem ez az autó kívülről kicsit nyomi.
Ha látnék egy szép állapotút Columbo Peugeot-jából, az jobban kéne, mert az autószerűbb méretekkel rendelkezik, arányosabb forma -nekem.
Ha meg a kicsiségre megyünk, akkor csinosabb a Fiat 500-as.

Belül viszont lehengerlően romantikus és ízléses, már-már bűbájos.

E bőr-kérdést, viszont nem értettem. Az ülések marhabőrből készültek, de az ajtókárpitok már műbőrből, mert ha ott is igazi lenne, az nagyon megdobta volna az autó árát?! Szerintem két ajtóra való bőr nem lehet jelentősen drágító tényező, ha már úgyis bőrösek a fotelek.

A cikk megint szuper, egyszerűen nem bírom ki, hogy ne dícsérjelek Csik, élvezetes, hogy minden egyes alkalommal túlmutat az írásod a rendes iparosmunkán, és közelít a mestermunka remekéhez. Valószínűleg a ujjongás határáig tartó lelkesedésed a lényeg :o)

mv3 2008.12.14. 13:39:40

Egy csipet szomorúságom maradt sajnos, volt egy olyan megérzésem, hogy ma reggel a Zöld Mercedessel nyitom meg a totalcar.hu-t :o)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.14. 13:47:30

"Ha meg a kicsiségre megyünk, akkor csinosabb a Fiat 500-as."
Azért a két kocdsi között van majd 20 év.Az új ötszázas teljesen mai autó.
a nissan meg egy 20 éves konstrukció amely akkor egy két dologban csúcs volt a kategóriájában.Cd itt Euróban csak késöbb terjedt el a kocsikban.Nekem 90 körül csak sztali volt és az sem volt túl sürű itthon.Meg persze akkor még a nissan japán volt teljesen.Ma meg megérjük hogy a Renault a Dacia gyárban gyártatja a Nissant:-))(költségcsökkentés:-)))

Flat-6 2008.12.14. 13:54:14

Nem az esetem ez a stílus, de azt meg kell hagyni, hogy van hangulata ennek a Figarónak. Olaszországban láttam egyet-kettőt, messziről teljesen oldtimer-szerű.

Tigger82 2008.12.14. 14:03:41

Lehet szemezgetni. Olcsónak nem olcsó. De ez után a cikk után egyet mindenképp megnézek :D
www.carzone.ie/search/results?nParam=0#nParam=4294907131&sortby=Make|0

petyace 2008.12.14. 14:04:09

egyetértek anéhány előttem szólóval, minden csak nem különleges, naponta legalább hármat látok belőle csak dublinban. érdekes a formája, először én is meglepődtem azon, h '91-es, de mára már fel sem kapom a fejem a láttán. és a 9-10e eurós ár amennyiért árulják őket szerintem nevetséges egy ilyen retro utánérzésért.

kreto alak 2008.12.14. 14:09:33

Na végre!
Ez egy atomzsír verda, jó két éve Angliában csodálkoztam rá igazán először, de nem volt elérhető árban a számomra. Viszont csak tovább erősíti a hitetlenségemet mindenféle autógyártók termékpolitikáival, design- és marketingstratégiáival szemben. Szóval, hogyha így is meg lehet oldani a retrót, akkor miért csináltak annyi fröccsöntött szart százéves tapasztalattal rendelkező autóipari mamutok? Egy szép régi autó mindenkinek tetszik, a legagymosottabb cukimuki, hipertrendi überfogyasztó is lehidal és lepetéz egy E-type-tól mondjuk, mégis kevés, a Figaróhoz foghatóan hiteles múltidéző jármű van. Frankón nem értem

nlackoo 2008.12.14. 14:17:41

egyben segitsen valaki: hogy van az, hogy majd minden peldany, amit latni lehet, annyira "makulatlan" allapotban van, persze ahhoz kepest, hogy 90-91-es autokrol beszelunk? sehol egy rozsdafolt, rugyezes, semmi... en legalabbis nem lattam meg egyen sem. mintha mindet kilakatoltak volna.

mv3 2008.12.14. 14:20:53

"Szóval, hogyha így is meg lehet oldani a retrót, akkor miért csináltak annyi fröccsöntött szart százéves tapasztalattal rendelkező autóipari mamutok?"

Mert így az egyszerűbb. És olcsóbb. Sajnos ez így valószínű, hiszen amikor euro centeken spórolnak az autógyárak, akkor nem fogják megadni a módját az ilyen finomságoknak, mint figaro műszercsoport, ablakemelő kagyló...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.12.14. 14:34:32

Jobbkormányos szekeret mekkora macera Magyarországon forgalomba helyeztetni?

PistonHead 2008.12.14. 14:44:33

"Mert így az egyszerűbb. És olcsóbb."

Mindkét állítás hülyeség. Nézd meg, mibe kerül egy mai légzsákos kormány a Figaro mûanyag gagyijához képest. Egy checkcontrolos, CAN buszos mûszercsoport is nagyságrendekkel komplexebb és drágább a Figaro zsebóráinál.

A legújabb generációs, blackpaneles, MOST buszos mûszercsoportokról meg végképp kár vitát nyitni, azokhoz képest ez a Nissan egy kôbalta.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.14. 15:12:27

MV3, nem vagy egyedül. Számomra is nyominak tűnik, és nem is annyira retrós :-( Sokkal jobban tetszik a mellé tett Gutbrod. Viszont belülről tényleg igényes, és azok a "barométerek"...

TrutHurts 2008.12.14. 15:14:25

London, Mare Street, Bethnal Green :)
Itt 100 méteren belül van 3 kereskedés ami csak és kizárólag Figarokkal foglalkozik (turbós és szívó, teljes cabrio, targa és coupe, automata vagy kézi, egy biztos : autónk pasztell színű lesz...gondoljunk csak bele, hány narancssárga vagy kígyózöld autó mászkált az 50-es években ["Anyone can get their Model T in any colors, as long as they want black." azaz "Mindenki minden színben megkaphatja a T-Modellt, amíg feketét akar." / Henry Ford).

Kultusz a javából, bár angol mértékkel nem értem, sok jóval ütősebb gép van és a helyi szabályozás sokkal több mozgásteret enged (pl. kit carok, vagy strukturális átalakítás terén). Én a magam részéről előbb építenék egy Super Sevent, vagy egy Cobrát, azok is kb. ennyi használati értékkel bírnak, de legalább egy klubhétvégén a pályán is megállják a helyüket.

Gomulka Béla 2008.12.14. 15:32:04

Nem egy klasszis a Super 7-nel. Tudom hogy helytelen így fogalmazni, de ez a két-iksz-kromoszómások autója.

zöldi 2008.12.14. 15:39:18

A kocsi tetszik, nem önmagáért, inkább mert erre ritka.
Szülőfalumban kb 20 éve nyaranta béhahnapján játszottunk egy Simonidesz Csabával, aki a nagyanyjánál nyaralt...

Péter 2 2008.12.14. 15:56:39

TrutHurts: csak pontosan. "They can have any color they want, as long as it’s black."

mv3 2008.12.14. 16:07:07

PistonHead,

Nem a vita kedvért, de szerinted akkor miért van mondjuk közel az összes márka, kilencvenes évekbeli modellpalettájában (lehet német, franica vagy japán) -típustól függetlenül - ugyan az az elektromosablak kapcsoló, lámpakapcsoló, fűtáskapcsoló a legkisebb modelltől a legnagyobb modellig (mondjuk corsától az omegáig vagy fiestától a scorpioig)?!

Sőt, akár egy tulajhoz köthető több márka esestében is (ford kapcsolók a jaguarban)?

Csak a költséghatékonyság lehet az ok (akár a tervezésre, a gyártásra vagy a raktározásra gondolunk).

Nehezebb az egyediséget megtervezni és legyártani kis mennyiségben (lásd, 2000 db) és nem arról beszéltem, hogy a sima vagy a légzsákos kormány az olcsóbb.
Egyébként, ha már itt tartunk, akkor egy egyedi, kisszériás (!) légzsákmentes kormány gyártási költsége szinte biztos, hogy drágább, mint a 800 ezres széirában gyártott légzsákos egyenkormány darabára.
De lehet, hogy rosszul gondolom, nem vagyok szakember.

vikusz 2008.12.14. 16:14:33

Sokan írják, hogy a szerző téved, amikor azt ecseteli milyen ritka ez a kocsi. Én Brightonban vagyok, valóban nem ritka itt sem. De ne felejtsük már el azt, hogy Csikós Úr nem itt él és otthoni szemmel igenis kuriózum ez a gép. És aki olyan sokat lát ilyen járgányokat azok mind jobbkormányos országban élnek. Ennek ellenére szerintem azok az emberek akik minden nap látnak ilyen kocsikat (köztük én is), korábban nem olvastak erről a gépről sehol ilyen viszonylag részletes leírást. Kár baszakodni, jól sikerült.
Más:
Mi ottohnról hoztuk ki a kocsinkat, ezért nem kellett itt venni. Nem vagyok képben a biztosítással. Biztos, hogy ezt a Figaro-t otthon bárki legálisan használhatja? (ügyfelek, stb) Ilyen alapon veszek én is egy 1000 fontos gépet Tax és 1 éves MOT-vel, biztosítást kötök (vagy nem is kötök) rá és a család otthon használja. Egy év múlva meg eladom alkatrésznek. Itt 1000 fontért azért elég jó, még használható gépeket lehet venni. A4-es, S40 Volvo, Primera, Avensis. Mondeó stb. Nem tudom, hogy ezen a Figaro-n milyen biztosítás van, de nem hiszem, hogy megfelelne minden otthoni elvárásnak.

Ja és nyáron láttam itt egy Mz 250/1-t, kurva ritka (biztos ezt gondolják az angolok)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.14. 16:23:31

Vikusz. Londoni székhelyű cég autója, nem magyar magánemberé! Vagyis Angliában van a tulaj, oda jár vissza a kocsi vizsgázni, és minden illetéket oda fizet.

PistonHead 2008.12.14. 16:55:16

"Nem a vita kedvért, de szerinted akkor miért van mondjuk közel az összes márka, kilencvenes évekbeli modellpalettájában (lehet német, franica vagy japán) -típustól függetlenül - ugyan az az elektromosablak kapcsoló, lámpakapcsoló, fűtáskapcsoló a legkisebb modelltől a legnagyobb modellig (mondjuk corsától az omegáig vagy fiestától a scorpioig)?!"

Mi köze a villanykapcsolók modellpalettán belüli elterjedtségének ahhoz a tényhez, hogy a régi alkatrészeket olcsóbb volt gyártani, mert egyszerûbbek voltak? Totális káosz van a fejedben.

Szerintem nézd meg, mibe kerül egy légzsák, egy fûthetô elektrokróm behajtható visszapillantó, egy elektromosan állítható 6-7 motoros vezetôülés, vagy egy piezoelektromos injektor, és soha többet nem fogsz olyan hülyeségeket beszélni, hogy a mai autók filléres alkatrészekbôl készülnek.

KawaBazsy 2008.12.14. 17:07:40

Köszi a cikket, végre tudom mi ez a kis gyösz, sokat ilyet láttam Londonban. Viszont tényleg drága, 6000 fontért már első szériás Porsche Boxstert, vagy pl Nissan Skyline R33 v.34-et is lehet venni, akkor inkább ezek közül szemeznék, ez utóbbi is kuriózum.

ommm 2008.12.14. 17:08:55

Jóval kevesebbet vártam. Meglepő kis gyösz, tisztességes munka.

KawaBazsy 2008.12.14. 17:13:42

Vikusz! Lehet kintről autót hozni, én is gondolkoztam rajta, de a biztosítás a gond. Kint egyrészt nagyon drága, a többszöröse az itteninek, másrészt névre szól, harmadrészt meg csak Angliában érvényes. Lehet bővíteni, de akkor még sokkal drágább, de úgy meg már nagyon nem éri meg.

mv3 2008.12.14. 17:21:02

PistonHead,

Szerintem egy kapcsoló az 90-es évek elején és a végén sem volt más, sőt most sem, attől függetlenül, hogy mit vezérelnek. Egy kapcsolót fölhasználni egy halom modellben költséghatékonyabb, mint külön-külön tervezni minden egyes autóhoz másmilyet. Ezért van annyi egyforma, és ezért nincs annyi egyedi, mondjuk kagylóformájú. Rosszul látom?

Nem tudom, hogy jön ide a 6-7 motoros vezetőülés, de te biztos tudod, szerintem két malomban őrölünk.

Rocko- 2008.12.14. 17:26:49

" Járókelő: „Micsoda jó kis autó! Sokáig tartott restaurálni? Nagy meló lehetett.”

Én: „Nem, nincs restaurálva, tudja, ez egy japán belpiacos retróautó. Alig tizenöt éves, egy Nissan Micra az alapja.”

Járókelő: „Igen, igen, nagy munka ezeknek az öreg autóknak a helyreállítása. De nagyon szép lett, gratulálok!” "
:DDDDDDDDDD

egyébként ezzel a Figaroval pont eltaláltak engem. jó, maga a konkrét autó nem tetszik, de hány és hány ember van, aki venne egy régi kasznit, de új beltartalommal, nem?
kettes Golf, ezeröcsi, és így tovább. hát nem lenne ezeknek piaca?
csak nem olyan retrozás kell, mint az 500-as vagy mini, hanem egy az egyben kapják el ő régi gyártógépeket, egy részük még tuti megvan Bolíviában vagy Argentínában.

hjah, a figaro meg jól átvert. ott csapódtam, h ez most régi v retro autó. :) ügyes, határozottan.

"Bizony, van hátsó ülés is. Komolyan gondolták, akad öv is. Komolyan gondolták?"
rájöttem, h igen. tetőt lehajt, és utána ki leeht ülni a karosszériára. nyáron, ideális. hát nem erre termett?
és jó cikk volt köszönjük, már csak Sunbeam Tiger avgy Triumph tesztet várunk. :))

bonifac · vezetek.blog.hu/ 2008.12.14. 11:54:20
nekem is TT (+ Micra összegyúrása) jutott eszembe.

immortalis · immortalis.blog.hu/ 2008.12.14. 14:34:32
imho nem macerásabb, mint mást. az a baj, h mindent gáz forgalombahelyzetetni (==behozatni).

megint 2008.12.14. 17:56:48

Kílülről szerintem ronda, belül egész jó

mv3 2008.12.14. 18:09:06

PistonHead,

"Mi köze a villanykapcsolók modellpalettán belüli elterjedtségének ahhoz a tényhez, hogy a régi alkatrészeket olcsóbb volt gyártani, mert egyszerûbbek voltak? Totális káosz van a fejedben."

Itt van a kavarodás. Én ilyet nem mondtam, félreértettél. Olvass vissza, üdv.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.12.14. 18:09:40

Csikós úr ügyesen kezeli a fényképezőgépet, tetszik :)
a cikk is jó lett, élmény lehetett :)

vasember 2008.12.14. 18:32:11

Megint Csikós az aki a hét top cikkét megírta,lassan ott tartok,hogy egy tavriát is tudna tesztelni úgy,hogy szaladnák a használtautó.hu-ra,bocs az expreszre,venni bagóért.Nincs aki most alázatosabban írna bármilyen autóról a totalcar szerzői között.Megkockáztatom az alapítótagok sincsenek ilyen szinten mint Csikós.
Gratula,várom a veterános további teszteket,ja és mi van a pandával?

ChPh 2008.12.14. 18:35:25

Ah, atombrutál, nagyon szép, nagyon zsír, maxiriszpekt, kár hogy jobbkormány

yxcvbnma 2008.12.14. 19:40:28

Én is arra lennék kíváncsi, hogy mi van a Pandával.

Mammut8 2008.12.14. 19:47:26

Az uj fiat 500 nekem sehogy se áll össze normális autóvá, az eredeti formája tetszik, de az uj nekem ocsmány, nincs benne két olyan részlet amik együtt vmi egészet alkotnának.

zöldi 2008.12.14. 19:52:15

Ha Csikós Úr gazdag akar lenni, írja meg könyben kronológiai sorrendben az összes autójának történetét, hogy miket szerelt rajtuk. BEstseller lenne.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.14. 20:05:35

fotóztam egy ugyanilyet Dublinban még szeptemberben. teljesen a hatása alatt vagyok azóta is

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.14. 20:14:47

Látod csiós tudsz te jó cikket is írni ha beleéled magad...

amúgy az autó nagyon jópofa :) Anyám valószínű megveszne érte :D

bandika57 2008.12.14. 20:37:45

Ez a kis szerzet így jó ahogy van. Nekem is bejon(ne). Mindennap látok egyet, és teljesen más éloben, mint képen.

Jacopo Belbo 2008.12.14. 21:11:39

Csikós Úr, ismét egy remekbe szabott írás! A történet eleje, az üldözés a régi Benz-zel, nos, az irodalom.

A kocsi jópofa, de fura érzésem van vele kapcsolatban, mintha egy időutazó lenne: 90-ben készült ötvenéves. Nem is tudom, hogyan mondjam, fura.

loláb 2008.12.14. 21:32:42

Az egyliteres turbómotor ádáz lehet... kár, hogy automata.

misitcom 2008.12.14. 21:36:46

Van pár dolog amihez a Japánok nem értenek,de autót azt tudnak csinálni minden féle igényszerint. csak azt nem értem,hogy miért mindent autómata váltóval? Nem tudnak vezetni?

zöldi 2008.12.14. 21:57:47

Az automata váltó a világ 9. csodája. Kizárólag sportkocsiba nem tenném, minden másba igen.

Dennis01 2008.12.14. 22:04:44

Aranyos kis kocsi, klasszok azok a retrós részletek!!! Nagyon klasszul lett leírva, hogy üldözted a Figarot Bazeggel!

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:05:58

mikka:

rossz helyen tapogatózol. Öt évet éltem Japánban, 2000 és 2005 között háromszor voltam ott. És számtalanszor Angliában. De próbálok nem sznob bnnfenntes utazóként fogalmazni, mert az csak irigységez vezet és nem tartom túl kulturáltnak, hanem úgy fogalmazni, ahogy általában itthon mindenki lát a szemivel. Itt ritkaság. A jobbkormányos világban nem. Bocs

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:07:41

mv3:

zöld Mercedes privát ügyek miatt a végtelenbe tolva. Egyelőre. Bocs mindenkitől.

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:09:47

nlackoo:

Valami nagyon spéci, szupertartós fényezést használtak, akkori high-tech műanyagipar. De azért itt-ott ezen is volt már csipa. Meg irgalmatlanul korrózióvédték, mert drága volt, és nem engedhették meg, hogy ötévesen (amikor úgy számolta, még sok lesz belőle az utcán) lukas autókkal járjanak a menők. Tartós, na.

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:12:57

Mindenkinek, aki Angliából, Írországból, Skóciából, Walesből, Thaiföldről, Ausztráliából ír, hogy nem ritkaság:

olvassátok el a cikket, benne van.

A jobbkormányos területeken elterjedt, még Amerikában is ismert, a kontinensi Európában alig akad mutatóba néhány. Mert macerás. Ott van, csak Angliába eljutott a teljes Figaro-termelés 10 %-a, azaz 2000 darab. Betűk, egymás után, csak végig kell őket nézni, és szavakká összeolvasni... Tudom, hogy nehéz, de próbálkozzatok. Én is szívesebben írok, mint olvasok :-))

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:16:48

Hát fiúk, azért van benn automata váltó, mert olyan dugókat, amilyenek Tokióban vannak, mi el sem tudunk képzelni. Minden autó automata. Értsd: bőven 80 százalék fölött vannak. Különben minden japánnak nyolcvancentis combja és hetencentis vádlija lenne...

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:26:45

hetencenti = hetvencentis

sowi 2008.12.14. 22:27:15

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:09:47

ez a speci festes erdekelne, mert a Zsigulit szabalyosan felzabalja ez a sos tengeri levego, szerintem meg a csamcsogas is behallatszana a hazba ha nagyon figyel az ember, bar mindenki megnezi, hogy ez ugye valami oldtimer es honnan van...:) irorszagban sem veszik am annyian a figarot, mert azert 10e euro korul mar rendes autot is lehet venni es 8-10evesnel idosebb nem ilyen kult autoknak mar semmi ara nincs

Rocko- 2008.12.14. 23:07:29

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:16:48
"Különben minden japánnak nyolcvancentis combja és hetencentis vádlija lenne..."
és lenyomnák fociban az angolokat.
hülye japánok
japán hülyék.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.12.15. 00:55:44

Idei londoni túránk alkalmával sírva-nyüszítve álltam meg az első Figaro mellett (régi Auto Bildből ismertem ezt is, meg a Suzuki Cappuccinót, meg a Daihatsu Copent is), és azonnal körbefényképeztem. Barátnőm is megnézegette, megdícsérte milyen szép régi autó, meg hogy ez az első kocsi, amit tényleg érdemes lefényképeznem (megjegyzem, őrült ámokfutásban voltam, igyekeztem minden elém forduló Priust lefényképezni, mert egész egyszerűen nem fért a fejembe, hogy lehet Londonban ennyi Prius). Aztán felvilágosítottam az autó korát illetően, meg hogy japán -már nem is volt annyira érdekes, mert hogy ez csalás. Mondtam neki, OK, de figyelje meg a rádiót, ami CD-s, de a hullámsávokon egy mutató csúszkál végig, meg gyönyörű kormány, meg hercig dísztárcsa, meg króm kapcsolók, sőt, az egyikben még rendes hálós rakodópolc is volt lábnál, mint a régi Bogarakban. Aztán egy másik kocsi ablakában a Forszél papíron megláttam az árat, és bizony kikerekedett a szemem.
Csikósra meg irígy vagyok, mint a fene. Figarót vezetni, mekkora királyság már!
Egy kívánságom lenne az autóipartól: a japók fogják meg a régi Minit, és minimális változtatással építsék meg ők, modernebb technikával, nem Lucas elektromossággal. Az lenne az első és talán utolsó új autó, amit megvennék. Nah, ezt kellett volna az autofilia.blog.hu-ra beírnom, simán bevállaltam volna karácsonyra a Jesszustól.

zöldi 2008.12.15. 06:43:01

Csikós Zsolt 2008.12.14. 22:05:58
..."Öt évet éltem Japánban"....

Az mekkora élmény lehet egy járműbuzinak! Cserébe kibírnám a gajdzsinozást :-)

Misi 2008.12.15. 09:32:51

A 5 hónapos Defenderre is azt hitte a rend éber őre, h milyen szép veterán autó frissen felújítva.
Érdekessek tudnak lenni a Japok, van belpiacos mini hippi kis busz is, sajnos most nem találom a képét de majd elő keresem és belinkelem.

ghostdog75 2008.12.15. 10:04:05

www.gcar.co.jp/gbtrader/1stock/t530/subaru_samber_vw/

tudom tudom "csak" egy libero átöltöztetve...de aranyos.

mv3 2008.12.15. 11:56:10

Elképzelni sem tudom, hogy természetességgel vezetek egy jobbkormányos autót. Még egy fotón is furcsa a műszerfal látványa, baloldalon a nagy üres mező.
Itthon meg végképp idegen a szitu, mi van egy vidéki úton az előzésekkel -mondjuk egy kamion mögött haladva?!

Lowtyo 2008.12.15. 13:53:05

érdekesek ezek a japók
elárasztják európát rondábbnál rondább autókkal, a tutit meg nem hozzák.
újgazdag tinilányok vitték volna mint a cukrot

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.12.15. 21:39:50

Most még azt mondjátok meg, hogy miért lehetetlen ez itthon? A 10-17 éves, ezer köbcentis motorra kb. két csomag ropi ára a regadó. Ha EU-s autó (angol már a rendszáma), akkor be is lehet hozni. Lehet, hogy nem a legpraktikusabb a jobb kormányával, de egyrészt a pesti dugókban állni tök mindegy, másrészt elég sokat vezettem ahhoz balkormányos autóval a briteknél ahhoz, hogy tudjam: nem olyan horror. Automata váltóval meg főként nem lehet az. És ebből tényleg nem tizenkettő egy tucat. (Angol oldalakon 1,2 M-tól indul az ára, szóval még csak nem is horror.)
Most én számoltam / néztem valamit rosszul, vagy ti?

vikusz 2008.12.15. 22:49:50

Talán még olvassák néhányan a hétvégi cikk hozzászólásait. Egy hihetetlenül hatalmas és érdekes jármű- és egyéb ehhez kapcsolódó dolgok kiállítása Angliában. Az idén nyáron voltam itt. Valószínűleg jövőre is megyek. Mindenkinek ajánlom, aki valahogy el tud ide jutni. Nem tuning, nem újautó, hanem történelem az ami itt látható. A honlapjukat még csak most néztem meg. Sajnos semmit nem ad vissza a valóságból, de az infók miatt jó lehet. www.ardinglyvcvshow.org.uk/

Kopi3.14 2008.12.15. 22:59:06

Pistonhead: kicsit most félreértetted a kollégát, ő a haosnló retrók kamuságára hívta fel a figyelmet, ehhez képest. Lást pitikrúzer, mini(maxi) pl. És igaza van, ennek a verdának a hangulata valóban rwetró, és nem mesterkéltnek tűnik, hanem fullos időutazásnak. Ezért nagy szó.

Amit mondasz a műszerfalakról, tükrökről, ülésekről, teljesen igazad van, rohadt drágák manapság. Üolésről komplett áráról van valami fogalmam, tükröket Mosonszolnokon kell kérdezni, kapcsolókat Veszprémben, paneleket, műszerfalat, középkonzolt Érden. :)

pinasrác (törölt) 2008.12.22. 18:56:16

magyarországon nem lehet normális replikát kapni!Szobafestők meg autószerelők gyártanak igényteléen vackokat.Jó cikket olvastam a www.autoepites.eoldal.hu

lr 2010.04.13. 22:26:08

Hát, ez bizony eszméletlenül kéne.

Nem is értem, hogy hogy lehet ilyen kevésből kihozni valódi _anyagokból_ egy ennyire egyben lévő _jelenséget_, ilyen kis szériában, szóval sztem. semmiképp nem aranyár, főleg ha használtan beszerezhető 1-2 milláért.

lr 2010.04.13. 22:31:24

Tényleg az benne a brutál, amilyen magabiztossággal a giccs és az unalom közti borotvaélre lerakták, hibátlan designnal (ami általában szintén nem épp egy olcsó dolog).

Mondjuk mióta (kb. fél éve) kicsit jobban belecsöppentem a japán (autóépítési) filozófiába, ez azért már nem lep meg annyira.

nzsigu 2012.05.22. 12:30:15

Van (május 17én volt) egy zöld is belőle Bp.n, a Margit híd közelében fotóztam.
kepfeltoltes.hu/120522/20120517_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
süti beállítások módosítása