Bokszeralsót vegyenek!

  2008. november 07. - Csikós Zsolt Címkék: alfa romeo autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Jobb hátul, piros pólóban, öt és fél évesen

Mire öreg leszek, és a mostani rossz tulajdonságaim már a környezetemet felőrlő mániákká válnak, addigra nyilván kiderítik az orvosok, hogy tudathasadásban szenvedek. Autós életem – lényegében akaratomon kívül – két vonalon zajlik. Az egyik a mercedeses szál, ami gyerekkorom óta végigkísér.

Ez konkrétan az állólámpás-vonal, de tettem már kitérőt W123, W124, 190-es irányba is. Mindig visszatérek az öreg W115-höz – az volt a legjobb mind közül.

A másik a fiatos fonal, hiszen az első autóm egy 500-as volt, aztán lett 850-es, 850 Sport Coupé, 124 Sport Coupé, 128 Rallye, 127-es (három), Panda is, illetve kicsit belekóstoltam az Alfasud-Giulia-75 vonalba később. A Giuliám egészen sokáig, öt évig megvolt, de elvitte az építkezés.

A németautósok a keblükre ölelnek, ha felvetem, hogy tizennyolc éve mercizek, de azonnal krákogni kezdenek, amikor a Fiatok erényeit kezdem ecsetelgetni. Az olaszbuzik a hátamat lapogatják, amikor az Alfa kétvezértengelyeséről zengek ódákat, de a garázsomban álló Mercedes hallatán hümmögni kezdenek, a cipőjük orrát nézik, és mindenféle rosszakat gondolnak rólam. Persze próbálok középen is maradni, ebben társam a Steyr-Puch-szál is, amit ápolok. Hiszen a Steyr felerészt olasz (Fiat-kaszni), felerészt osztrák (motor, váltó, elektromosság), utóbbi meg már majdnem német. De a Puchhal kevesen tudnak mit kezdeni, a többségnek túlságosan abszurd és ismeretlen.

Mostanában Mercedesszel foglalkoztam sokat, mert nagyban készül egy projekt, ilyenkor nagyon hiányozni kezd az olaszozás. A Panda megvan, köszöni, teszi a dolgát, de azt már megszoktam, viszont egyre jobban hiányzik a keményebb italo-vonal. Ép 131-es kétajtóst találni lehetetlen, a 124 kupéjából kiábrándultam, kabriókra nincs pénzem (nem mintha most másra lenne), Alfa 75-ösöm most volt nemrég, de Alfa-bokszer – na, olyan rég nincs már az életemben.

És milyen jók voltak ezek! A régi Alfasudra konkrétan azt írta nemrég az angol Autocar, hogy minden idők legkezesebb elsőkerék-hajtásos autója. A korabeli német tesztekben (amíg ki nem derültek az iszonyatos korróziós problémák) egekbe menesztették a típust. Szuper helykihasználás, kormánymagasság-állítás 1972-ben(!), eszeveszett motor (pedig akkor még csak az 1,2-es létezett), csodás rugózás, tökéletes ülések, a futóművéhez foghatót pedig addig nem ismertek. Volt egy rom Alfasud Sprintem 1992-ben, az összes sejtje beteg volt, de minden percre földöntúli élvezetként emlékszem, amikor néhanapján, véletlenül jól érezte magát. Persze éhes ember elé bármilyen ételt oda lehet tenni, tehát objektívnek közel sem mondható a véleményem.

És milyen olcsók ezek az autók, úristen! Alfasud persze már csak kertből, seprűvel kupacba gyűjthető állapotban van, de utódja, a hasonló 33-as még itt van köztünk. Ennek már kicsit jobb volt a korrózióvédelme, így a húsz éves kor határán is akadnak még hunyorított szemmel egyben lévőnek tűnő példányok.

Például ez itten, kétszázezer forintért. Nem pénz, gondolom, százhatvan-százhetvenezer magasságában elhozható lenne, tizennyolc éves, a legjobb kor. Nőben. Meg whiskyben. Vonalban van a kaszni, kicsit csúnya a dísztárcsa, de azt azonnal ledobnám, hátul már úgysincs rajta.

De egy olyan eladó, aki azt sem tünteti fel, hány köbcentis és milyen motor van a kocsijában, ráadásul hosszú ó-val írja, hogy Romeo, nem valószínű, hogy dédelgetett kincsként óvta az autóját. És matt a fényezés, ami nem azért zavar, mert csúnya, hanem mert a matt festék telis tele van mikrorepedésekkel, ergo átereszti a vizet, tehát titkon rohad az egész.

Inkább adnék pár tízezerrel többet, és ezt a három évvel idősebb, de csinos egynégyest hoznám el. Gyári hifi, elektromos ablak, megkímélt állapot, nyamm.

De 1987… Kicsit fázom egy ilyen öreg Alfától. A 75-ösömmel mázlim volt, nem romlott el, de aki túl sokat játszik a tűzzel, megégeti magát.

Akkor már legyen öt évvel odébbról egy utolsó szériás 33-as. Ilyen volt az első tesztautó, amiben ültem, igaz, összkerekes, nagymotoros, piros, nagylyukas felnikkel. Ez is csak 299 ezer forint, nem túl sok, szalonállapotúnak írják, bár nem tudom, mikor tettek fel utoljára autószalonban Tesco-gazdaságos dísztárcsákat.

Ez is egynégyes (vagy egyhármas, szokták így is, úgy is írni), van benne ABS, meg szervo, a képek alapján rendben lévőnek tűnik, csak azokat az üléshuzatokat tudnám feledni…

És azok az illesztések ott a bal elején nem tűnnek igazán intaktnak, bár lehet, hogy a kép rossz. Viszont adnak hozzá egy PDA-s navigációt, az is megér pár tízezret.

De igazából nekem sose tetszett ez a 33-as széria, és a kor csak nem akarja megszépíteni az origami-designt.

Akkor már inkább a 145-ös. Egy formatervezési remekmű, ötszögletű hátsó szélvédővel, alaposan átdolgozott Alfasud-örökség futóművel, és még ott dobog benne a Rudolf Hruska-tervezte bokszerszív. Lüktet, dörömböl, zizzenti a mogyit, spannolja a vércukrot – kell a francnak Subaru Impreza. A későbbi Twin Sparkokra ügyet sem vetek, egyrészt azokban mindig meghal a szelepvezérlést állító tárcsa, és nem is túl olcsó a csere, másrészt közel nincs ilyen hangjuk. Oké, másfél literrel kevesebbet esznek, de hát egy Alfa Romeo nem spórolni van.

Tudják azonnal mennyiért találok egyet? 400 ezer forintért. Elismétlem – négy-száz-e-zer fo-rint. A példány alig tizenhárom éves, ráadásul a nagyobbik, 1,6-os motor morajlik benne. A dísztárcsák hiányoznak, meg mintha az első ködlámpák is homasitás cuccok lennének, de van ABS, légkondi, elektromos minden, kormányszervo.

Luxusautó ez a javából. Csak azt nem tudom, mennyire látszana meg a fényezésen, ha leszedném róla azt a rettenet sok hivalkodó matricát.

Mert az ember mégsem járkálhat úgy a városban, hogy a kocsijának a fenekén öles betűkkel hirdeti: Rómeó, miért vagy te Rómeó? Ráadásul olaszul.

Gondolatban inkább szökkenek egy százast felfele. Ugyanebből az évjáratból, nagyjából azonos extrákkal egy sokkal csinosabb példány, igaz, unalmas szürkemetálban.

Félmillió alatt az ember ne akarjon ugrálni, mondanák erre az öregek.

És persze vannak még 146-osok is. Ez a 145-ös négyajtós szedánváltozata, de annyira csapott a háta, lejtős a hátsó szélvédője, rövid a vízszintes szakasz a farán, hogy ha nem létezne a háromajtós, ezt is ferdehátúnak néznénk. Ám a magyar ember még ilyen egyértelmű esetben is, amikor a ferdehátú verzió sokkal-sokkal szebb, a lépcsőst tartja többre.

Rövid felmérésemből levonom a következtetést: a 146-os egy bő százassal drágább itthon, mint a 145. Akkor inkább már az a szürkemetál tatabányai autó. Vagy talán a ’87-es 33-as? Hmmm, nehéz döntés…

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23752636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kujoon 2008.11.07. 02:58:13

Csak azt mondja meg valaki, miért "nánia" ? El lett írva az elején?

kujoon 2008.11.07. 02:59:36

Amúgy nekem a piros Hans teccik a legjobban.

megint 2008.11.07. 03:05:30

Nem vagyok egy olasz fan, de volt egy 145QV alfám, ts motorral, azért annak sem volt rossz hangja, és nagyon ment, ha az keveset eszik(ts) akkor el sem tudom képzelni mennyit eszik a boxer társa, néha világított benne az abs, ilyenkor nem is működött , aztán magától jó lett, motor elhalálozott, szerencsére ismerős olcsón javította, 3 hónapig volt hírdetve mire megvették, azért nem volt rossz autó, csak igényli a törődést nagyon.

megint 2008.11.07. 03:07:09

Az a bordó Merci gyönyörű.

kkn 2008.11.07. 03:54:00

Hja, az ízlés.

Az ilyen megtört övvonalú autókat nem bírja bevenni a gyomrom, a 145-ös, C2-es, új Picasso ( nem mintha a régi tetszene ), stb., ezeknél még a Wagon R is jobban tetszik, mert az mondhatni tetszik, az előbbiek meg nem.
Bezzeg a 146-os egészen jól néz ki, akár a második szériás 33.
De nem a szedánokat favorizálom, a Panda is szép a maga kocka módján pl.
Mondjuk ami igazából tetszik, az más, de sokféle lehet, szép egy X-type, Rover 75, vagy egy Cadillac CTS is, mindegy a formavilág, csak harmonikus egész legyen, akár brutálisan, mint egy AR-ZS, de a 145 formaterve számomra egy darabokból összeollózott fantomképe az autónak.

kkn 2008.11.07. 04:02:27

Francba, már megint hülyéskedik a blog, először nincs fent a komment, utána ott az összes próbálkozás.
Nem lehet a plusszokat törölni?

2008.11.07. 07:10:51

kujoon, nincs az elírva, ha megnézed az alsó kis grafikát.
Autó-onánia, érted.

nagylori 2008.11.07. 07:14:48

A piros pólós nem a jobb hátsó ülésen ül /térdel/?

Ubul1 2008.11.07. 07:17:55

megint 2008.11.07. 03:07:09

Ja lehet hogy gyönyörűen néz ki, de a Merci mint tudjuk nehezen feslik el kívülről. Inkább olvasd el a hozzá tartozó cikket, ami kékkel van szedve. Asszem én a Csikós maestro helyében már felgyújtottam volna ha nem lett volna annyi pénzem benne. Ráadásul kutya faszát se érnek már ezek. Max a 500 C kivitelű 124-esek.
Az a olajzöld Alfa nagyon humoros tagé lehetett, pl én a hátsó idézeten kívül mindent leszednék, de azt nem! Csakhát ott van a kocsi környezete, kupitanya, és a kocsit se volt képes kicsit átmosni se, akkor gondolom h milyen lehet műszakilag. Mondjuk egy olasz akár mikor beadhatja a kulcsot ha kímélik ha nem. Akkor inkább már nem, addíg míg megy legyen élvezetes. És szerintem 1.6, 1.7-es motorral a legnagyobb baromság kocsit venni, a papírjai mind már a 2 literes kategóriába esnek akkor már inkább 2 literest, az ütősebb.

zöldi 2008.11.07. 07:28:01

Mikor lesz kész a zöld project? És hogy áll az Mv?

Csikós Zsolt 2008.11.07. 08:02:12

zöldi:

hamarosan, bizonytalan - ebben a sorrendben :-)

Migi 2008.11.07. 08:18:48

Ez tök jó, hogy vannak emberek, akik nem csak egy autótipusnak vannak elkötelezve(gondolok itt olyanra hogy a német a legjobb, vagy az amcsi...)Hamarosan lessz autóm, ha találok.146-at akartam de rájöttem hogy 156-ot akarnék.1.8-2.0.De alig van 600 000 környékén.Sajna még nem olcsó.De mondjuk a jogsim is jövőre lessz meg úgyhogy remélem addigra lemegy az áruk.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.11.07. 08:20:48

Alfasud 1,2 l-hez van műszerfalam, gyújtáselosztóm, vízpumpám, ha valakit érdekel dobjon levelet.

Agent Cooper 2008.11.07. 08:33:32

Teljesen hiteltelen az autonánia expressz.hu-s váltás óta. Erőletett hülyeség. A harc a monopóliumért a használt autós honlapok között már rég eldőlt.
Ilyen körülmények között nehéz elhinni, hogy tényleg szívből, autóbuzihoz méltón csináljátok a használt autós oldalakon történő böngészést.

dani740 2008.11.07. 08:34:19

Hö, nekem van egy ugyanielyen rendszámom, mint az első 115-ösön. Az is egy 200d-n volt rajta. 870 Z-7993

atesz 2008.11.07. 08:45:44

Zsolt, szívesen hallnék a merci-projektről bővebben magam is. A kép meggyőzőnek tűnik.
Amúgy meg nekem is Fiat után jött meg az eszem, s lett ilyen-olyan mercim. De azért a 127-seket is lehetett imádni.

atesz 2008.11.07. 08:46:59

úgy értem, hallanék... :)

w a s d 2008.11.07. 08:59:43

A 124 coupé miért rossz? Mert gyönyörűnek gyönyörű, azt tudom, de semmi mást (nem lehetne a cabrio meg a Seat 124 teszt mellé ilyet is írni?:D).

Adrian Mole 2008.11.07. 09:03:21

A legkomolyabb akkor is a zöld projektről készült felvétel. Arra indult be a nyálelválasztásom. Ráadásul elég egybenlévőnek tűnik (a bal hátsó környéke legalábbis), miért lenne ez bizonytalan? Nincs még meg a motor?

Kifordított kacagány 2008.11.07. 09:04:40

Migi 2008.11.07. 08:18:48
vannak ilyen hülyék, akiknek mindegy hol készült, csak guruljon és máris lehet rajongani érte. érthetetlen.

Agent Cooper 2008.11.07. 08:33:32
mit foglalkozol te ezzel? neked nem kötelező ugyanott keresgélni. az ilyen postok meg úgyis arra valók, hogy az ember előkapjon pár keresőt és hagyja vele szárnyalni a fantáziáját.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.07. 09:20:26

Ubul1,

hány Mercedes típust mondjak, ami gyönyörüen feslik?
W114/115, kései 124-esek, W210.

Ubul1 2008.11.07. 09:26:45

Inkább egyet se mondj, amúgy is feleslegesen téped a bagólesődet. Nyilván megvan a fő oka hogy ezek miért vannak leélve: nem mert kevesebb anyag van bennük mint más Mercikben, hanem mert valszeg öregebbek mint te valaha leszel, és mert a legtaplóbb magyarjai baszták szét őket. Mert ebben élték ki a cifra nyomoronc kivagyiiságukat.

Merida001 2008.11.07. 09:28:54

Azok az emberek akik különböző márkájú, de hasonlóan "idős" atókat vesznek csupán tetszés(vagy régen nem tudtam mevenni, de most igen esetekben)...szóval ezzel így alap esetben nincs is semmi baj.Ez nyílván egy "álom" beteljesülése számukra.A gáz az ami nagyon nagy, hogy általában borzasztó összegeket költenek ezekre az autókra a szerelmes tulajok és igazából mókus kerék szintjén mindig van valami ami tönkre megy bennük. Nyílván a hibák használat közben derülnek ki hiába nézte át 50 szerelő elötte és így lényegében sokan hosszabb távra nem tudnak elmenni kedvencükkel vagy sokszor kiesik a használati üzemóra mert szerelőnél van a járgány.Alkatrészek beszerzése sem egyszerű sokszor bontók stb..Ezt így most azért írta le mert több jó barátom is bele esett ebbe a szituációba, mind1, hogy japán vagy olasz autó volt ami tetszett nekik... a szitú megismétlődött! Majd a rengteget költött autótól ráfizetéssel fillérekért nehezen tudott megválni.Pénztemető ez nincs mese!Persze ettől még csinálja bárki és még egy rossz megjegyzést sem teszek erre(nincs is jogom hozzá)csak leírtam a közvetlen környezetemben látott eseteket.Személyesen is vontattam őket már haza, lehetetlen helyzetek alakultak ki!

radix 2008.11.07. 09:29:00

lassan át lehetne nevezni fellatio-ra, hiszen csak az Expressz kedvére tesztek

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.07. 09:34:05

Benézted pubi, ezek külföldön is rohadnak. Nem a magyar ájer a speciális.
Nyilván nem értesz hozzá, csak vetítesz. A kései 24-esek veled egyidösek, 15-17 évesek. A 210-esek még nálad is fiatalabbak.

yenoee 2008.11.07. 09:34:52

33-ból 1,7 kéne... :)
Azt meg már a papírmagazinban leírtátok, hogy ezek olyanok: van amelyikkel utánfutózva két saját házat felépítenek, és van, amelyik első pillanatától kezdve rossz.
És mit tesz az idő. Nekem a ráncfelvarrás előtti 33 valahogy sokkal jobban tetszik, mint az utáni. Úgy szép, ahogy a nyolcvanas évek: összességében pokoli, de részleteiben azért egész kellemes :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.07. 09:39:35

A 20-25-30 éves autókkal szenvedés arra jó, hogy miután egy új autó árát beleforgattad, cserébe bárhol megáll, bármikor.
Nem rossz, nem rossz.

GiXXXer 2008.11.07. 09:41:42

Alfa 33 1,5 boxere volt bratyómnak, sokat nyomultunk (volna) vele. 248.000 km-rel vette, és egész egyben volt. A hangja gyönyörű volt, és másfél liter - 8 szelepből 105 ló még ma is igen jó adatnak számítana. Még 16 szelepből se lenne rossz. 87-ben meg...? Legegyedibb része szerintem a 4 karburátor, a szívóhangja alapjáraton, mint egy kib*?#tt nagy macska dorombolása. És kényelmes volt, hely is volt benne, míg egy nem is túl gyors autópályázás közben az egyik hajtókarcsapágy csavarja önálló életet nem kezdett élni. Csórikám persze nem áldozott rá túl sokat, eltolta egy fakezű falusi szerelőhöz, bízván benne, mivel egy 33-as már állt az udvarában bontásra. Lehet azt is ő végezte ki? Mert tesómét igen. Azóta már szétbontották szegényt, pedig a kasztnija egy-két igen kritikus ponttól eltekintve ép volt, az illesztések rendben, belső tér egyben, hihető kilóméterszám. Persze kontakthibák akadtak, az első elektromos ablakok(!) rakoncátlankodtak leggyakrabban, meg a visszejalzők is néha rapszodikusan működtek, összességében mégis jó vétel volt 4 éve 270-ért. Piros volt, plüsszbelső, 15-ös alufelnik, igen jó megjelenésű autó volt. Emellé 105 ló, és mélyről jövő 135 Nm mindössze 900 kilóra, direkt kormányzás, sportos futómű...hmmm...szívesen vennék hobbiautónak egyet, ha nem lenne egy újautó mellett még egy törött, ujjászületésre váró autó, meg egy generálra váró motor a birtokomban. A kedves közig. bírságos csekkjeim mellett meg nem tudok spórolni rájuk, pedig hálistennek lenne miből. Bár inkább részvényeket kéne venni, és legalább tavaszig megtartani... :P

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.07. 09:42:38

AP,

az enyémek nem. Vannak jobb és vannak kevésbé jobb konstrukciók.
Vannak gondos és kevésbé gondos gazdák. Szarból persze nem lehet várat építeni.
De Csikós úr is simán fel tudna sorolni 20 modellt, amit érdemes 20-25 évesen megvenni, ha megkapta a megfelelö karbantartást.
Az persze tény, hogy költeni kell rá.

Szilma 2008.11.07. 09:58:37

Egy kis kiigazítás.... Az Alfa145-nek az az a gyári ködlámpája, nem is értem hogy lehet elnézni egy olaszfannak mondott szerzőnek!

Kifordított kacagány 2008.11.07. 09:59:54

Merida001 2008.11.07. 09:28:54
a gáz inkább az, amikor az új autóra költenek borzasztó összegeket a lelkes tulajok és az hagyja őket ott az út szélén.
a tizen-huszon éves vastól ez nem olyan borzasztó tett, mindenki tudja, hogy benne van a pakliban, még ha nem is törvényszerű.

atesz 2008.11.07. 10:12:00

Palánk
"A 20-25-30 éves autókkal szenvedés arra jó, hogy miután egy új autó árát beleforgattad, cserébe bárhol megáll, bármikor."

Húsz éves tapasztalat és hat idősödő autó alapján cáfolom a fentieket. De mondok még valamit: jó barátom 7 évesen vásárolt egy Fordot, új ára 1997-ben több, mint 10 millió volt. Ma - tízévesen - még a bontós is pénzt kér érte, eladhatatlan, és baromi sok gondja van vele.
Szerintem két féle autóból lehet gazdaságosan fenntartható és a legegyszerűbb új autó árának is töredékéből fantasztikus young- vagy oldtimert "csinálni". Viszonylag olcsó tömegtermékből, illetve már születésekor is az örökkévalóságnak építettből.

Private 2008.11.07. 10:28:23

Bocs, hogy beleszólok, de "olaszfanként" a szerző csak Fiatokat és Alfákat sorolt fel. Lancia Deltád soha nem volt? Akkor nem tudod, mit mulasztottál! Még a "polgári" változata is igen jó volt, a Turbo Integrale pedig maga az orgazmus. Érdekes módon a Delta ( 3-5 ajtós ) valami rejtélyes okból nem rohadt annyira, mint a négyajtós szedán változata, a Prisma. Én már megtaláltam álmaim autóját, és amíg szét nem esik alattam, nekem nem kell másik: Lancia Kappa 2.0i Turbo, 204 lóerő! ( 1999-es ) Úgy megy, mint az olajozott istennyila, egy mákszemnyi vakrozdsa sincs rajta, és SOHA nem volt elektromos problémája, amitől az olasz autókat útálók annyira zizegnek! De a Lancia sem lesz már olyan többé, mint előtte. A Thesis egy merő hányinger, az új Delta pedig csak egy kommersz, átcsicsázott Fiat Bravo. Sic transit gloria Mundi... :-((

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.07. 10:30:31

A Thesis nehéz eset.
Nekem simán pápamobil és ha megkérdeznének, hogy szép-e, határozott választ tudnék adni: ööööö...

Tomi1973Wien 2008.11.07. 11:07:51

itt akad egy zsoltinak valo alfa gtv 2000 (1982-es).... megirtam neki, de ide is belinkeltem :-)

www.netcar.at/index.php?language=deu&idgr=2&idug=21


udv

tomi

Recluse 2008.11.07. 11:12:06

Ubul1, pont ezért vált a mercedes azzá amit nekem jelenleg jelent, mert több cigányt látok benne mint fehér embert :)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.11.07. 11:18:51

AP

Kicsiny autóflottánk mindhárom tagja 20 éves, vagy idősebb. Ehhez képest mindegyik tökéletesen megbízható: pl legutóbb a Renaultba beugrott 3 nap alatt 1000 km erős hajtás, és minden ok volt. Ahogy korábban is. Nem az autó életkorán múlik a dolog. A karbantartás a lényeg. Ez egy olyan fogalom, amit az újautó tulajok kevésbé kell hogy ismerjenek. Szóval nem a koron múlik csak és kizárólag. Másrészt minden kopó alkatrészt, amit az újhoz is meg kell venni, feléért, harmadáért megkapom.

Nekem nem kell új autó, mellé meg az eladósodás.

Myko 2008.11.07. 11:23:55

A rokonságban volt pár 33as. Az egyik egy 1,7-es sima 105 körüli pacis volt. Szegény nem sok törődést kapott,szét is hullott rendesen :S Viszont ment mint az állat :)
A másik 33-hoz viszont már több közünk volt. Apám keresztfiának az autója egy kereskedésben állt fél évig,aztán inkább mondtuk neki,h vegye ki,így került hozzánk. De ez viszont a 33as Alfák egyik csúcsa volt,csak a 4kerekes volt már efelett. 33 1.7IE 16V " lóherés" verzió (amit nem tudok,h mit jelent). Na ez 135 pacis volt,tele extrákkal,5 gyári alufelnivel és az a hang...brrr...a ház előtt egyszer üresben járattuk a motort,hát ahogy az egy nagyobbb gáz adásra megrántotta az egész kasztnit az vmi igen jó volt :D Borsozott a hátam.
Viszont szegénynek vmi nagy baja volt,valszeg a befecskendező rendszerével volt vmi baj,meg csöpögött belőle az olaj,míg nálunk volt 2 hétig 2szer robbant le. Az egyik leállása előtt viszont Apámat kicsit elragadta a hév... "de jó lenne egy ilyen tökéletes állapotban"...mondta :D Nekem meg fülig ért a szám,ahogy 2ben nyomta neki :) Másnap bent ragadt 1-ben váltó :S Unokatesóm nagy nehezen eladta ,egy FIAT szervízben dolgozó szerelő vette meg...azóta már ő is eladta valahova

Kifordított kacagány 2008.11.07. 11:42:01

nem tudom milyen autója lett az öregednek utána, de kicsit mindig szomorú, mikor az ilyen "de jó lenne egy ilyen tökéletes állapotban" felkiáltás után valaki vesz egy megalkuvós autót.

isti77 2008.11.07. 11:45:20

A legelső kép mikor készült?

Private 2008.11.07. 11:46:08

"De ez viszont a 33as Alfák egyik csúcsa volt,csak a 4kerekes volt már efelett. 33 1.7IE 16V " lóherés" verzió..."

Alfákban nem vagyok nagy szakértő, de nem pont a "lóherés" verzió volt összkerekes? Quadrofoglio Verde, egyébként...

kockásfülűnyúl 2008.11.07. 11:47:36

Nekem határozottan tetszik a Thesis, de Lancia vonalon a Zagato Hyena az ász. A minap láttam is egyet a classiccarsforsale.co.uk-n potom 50000 Euróért, ja és elég fiatal volt, 96-os:)

ÁdidiGaga 2008.11.07. 12:11:39

Private!

a QV-Alfa nem feltétlenül öszzkerekes!
sőt lehet, hogy egyik sem az! :-)

az összekerekes 33 vagy 4x4 jelzésű volt
(ez nagyon egyszerű, a váltóra ráment egy plusz kihajtás, volt egy hátsó diffi és ennyi, karral vagy gombbal lehetett szükség esetén zárni a hajtást, 90 után még az alap 1,4-ben is létezett)
az igazi közbenső diffis négykerekes a Permanent 4 volt, ez gyakorlatilag 1.7 IE 16V a Subarutól származó hajtással.

Szerintem te a Q4-gyel kevered , a 33 kortársai mind (155, 164 ) léteztek ilyen nevű csúcsverzióban, ezek mindketten összekerekesek voltak.
(a 155 gyakorlatilag a Delta Integrale 2.0 16V Turbo motorjával és hajtásával,
a 164 ben 3.0 V6 4x4 volt a Q4)

Myko 2008.11.07. 12:12:47

Kifordított kacagány:

Egy 1,4es Fiat Tipo-nk lett utána :S

Private:
Nem tom,azt tudom,h a Quadrofolio volt a csúcs,de ezen volt egy lóhere a típusjeljés mellett,meg a használati útmutatóján is van egy lóhere :)

w a s d 2008.11.07. 12:17:56

@ Private 2008.11.07. 10:28:23
Amelyik Deltának a Prisma volt a 4 ajtósa, abból szerintem nem volt 3 ajtós, csak valami párezer (?) darab S4- es, azokat meg nem hiszem, hogy hagynák rohadni, még ha csupasz vasból lennének, akkor sem, ráadásul azok műanyaghélyak csak kb egy csővázon.:D

Jacopo Belbo 2008.11.07. 12:25:31

A zöld kecskeméti Alfa egy művészemberé, a helyi, igen kiváló bábszínházban dolgozik. Mivel a bábszínház valóban elképesztően színvonalas, profi, lelkes, emberséges, gyermekszerető és fölöttébb intelligens tagokból áll, vélhetőleg a tulaj is az. Nem ismerem, de láttam már párszor ki- és beszállni a kocsiba. A képen a tanya valszeg egy épülő ház, vélhetőleg épp az építkezés miatt kell neki a pénz.

Private 2008.11.07. 12:28:44

"Lancia vonalon a Zagato Hyena az ász. A minap láttam is egyet a classiccarsforsale.co.uk-n potom 50000 Euróért."

Az vagy csak egy Replica volt, vagy elnéztél egy nullát! 13 millió forint nem pénz a világ egyik legritkább autójáért:

"Zagato's Hyena, based on the Integrale. Only twenty four were made."

Azt a 24 darabot szerintem csak fogmosás után lehelgetik, és kizárólag szarvasbőr kesztyűben lehet hozzájuk érni... :-))

Ubul1 2008.11.07. 12:32:44

malenykij polgar 2008.11.07. 09:34:05
Már megint össze vissza pofázol baszkikám olyan hülyeségeket amin már meg se lepődöm. De seggfejekkel nem állok le vitatkozni, pláne olyannal aki jelen esetben alátámasztani se képes a marhaságát. A W115 meg kissé korosabb annál amit el tudsz képzelni, annak már "csókolom nagyit" köszönhetsz a saját alantas szintedről.

Recluse 2008.11.07. 11:12:06
Gongolod ahogy akarod, mit izgasson ez engem. Sok barom(kb az ország 80%-a) van belegabalyodva a saját szetereotíp hülyeségébe.
Nem mellesleg a tehetős kokeróknak van a sok közül a legtisztességesebben tartott Mercie mert kellőképpen megbecsüli. Persze javarésze meglehet hogy nem ilyen de azoknak meg baromira mindegy lenne hogy zsigát vagy valami mást hajt. Amiről beszéltem hogy túl sok parasztképű magyar még azoknál is lejjebb képes nyomni a színvonalat.

biker_kolee 2008.11.07. 13:10:36

Ubul bazz, megint ontod a saját hányásodat, már meg sem lepődök. Akkor az a dzsippó is karban tartja az S500-as Mergáját, aminek olyan hangja van, mint egy kávédarálónak? Meg az E-s merciét is, ami olyan "tiszta" belülről, hogy egy lovat is ki tudnék belőle szedni? Na neeee, azért ez erős volt. Dzsippótól autót soha. Mercit csak megbízható forrásból.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.07. 13:15:16

Kérd meg a némettanárodat, hogy fordítsa le, ez a legnagyobb példányszámú német autós újságban jelent meg és a w210-röl szól:

Von einer gleichmäßigen Beschichtung mit Korrosionsschutzmittel kann zumindest bei diesem Fahrzeug keine Rede sein. Teile der vorderen Längsträger triefen geradezu vor Wachs, wenige Zentimeter daneben liegt lediglich grundiertes Blech. Da mussten wir nicht lange nach Rostspuren suchen, schließlich ist auch das Bodenblech abseits der Radkästen nahezu ungeschützt. Nur eine dünne Schicht Lackgrund trennt das nackte Blech von der aggressiven Außenwelt, stellenweise ist es bereits angerostet.
Der Rost ist kein Einzelfall
Ein Einzelfall? Nein. Bei der Endoskopie einer weiteren 96er E-Klasse entdeckten wir noch schlimmere Korrosion innerhalb der Karosserie, die Bilder zeigen wir in der nächsten Woche. Außerdem untersuchten wir die Fensterbügel von rund 20 Vieraugen aller Baujahre. Bei etwa der Hälfte waren Rostspuren sichtbar, in unterschiedlichem Umfang: Teilweise war nur ein Hauch von Braun zu ahnen, ein Fensterrahmen jedoch war bereits durchgerostet.

Wichtigste Erkenntnis: Der Rost lässt sich nicht auf bestimmte Baujahre beschränken, von 96 bis 2000 war alles dabei.

Rajtad kívül az összes MB-rajongó tudja ezt.

kockásfülűnyúl 2008.11.07. 13:18:32

Private-

Nem néztem el az árat. Gyártottak volna replicát? Erről sosem hallottam.

Utánanézek:)

nabazzmeg 2008.11.07. 13:26:03

most meg minek neked ilyen új olasz rom?
vegyé' v.mi régi szart, azt legalább házilag lehet barkácsolni, amiben egy fikarcnyi elektronika is van, ahhoz otthon már hozzá sem szagolsz, vazz.
Mostanában én trabin töröm a buksim, rendes cvájtakteren, srác...pár év és aranyért fogják mérni, nem beszélve arról, milyen sirályul pimpelhető a típus és még a német (igaz osszi) vonalba is stimmelne.
Az olasz kocsi olyan, mint a cigány nő....10-12 éves korig vállalható, 20 évesen már a saját öreganyjára hajaz, az oroszlán se zabálná meg. (max a rozsda :-)))

Marvell 2008.11.07. 13:34:07

Csikós úr!

Miért is ábrándult ki a 124-res kópékból? És különben is be volt igérve egy ilyen teszt régebben,vagy lemaradtam?

29 Palms 2008.11.07. 13:47:23

Lehet hogy a kecskeméti ződalfa bábszínházas srácé, de Magyarországon autópályamatrica már igen rég nincs. Ha valaki minimum közel 1 év alatt nem jutott el odáig, hogy ezt az apró és nem túl megerőltető takaritást letudja, attól én autót nem vennék. Vagy manapság ez is +5 lóerő? :)

kockásfülűnyúl 2008.11.07. 13:47:29

No hát replica nem került képbe, de annyit megtudtam, hogy a 24-ből (ami eredetileg 75 lett volna) 1/4 azaz 6 darab kötött ki Japánban. Európában nem sok maradhatott.

Private 2008.11.07. 14:00:22

"Európában nem sok maradhatott."

Nem bizony! És vedd még hozzá az amerikai és főleg az arab autóritkaság-gyűjtőket! Arrafelé minden második buzi olajsejk egy maniac collector... :-))

msmester 2008.11.07. 14:05:56

Szép, szép kis Alfák sorakoznak... Én a 14x sorozatból egyértelműen a 146-ost venném: gyönyörű, de mégis egyszerű vonalak, városi közelekedésre is alkalmas és amennyire az ismereteim terjednek aránylag megbízható mechanikák vannak benne (fura módon annak köszönhetően, hogy néhány része a Bravo/Brava/Marea vonal rokona). Az 1.6-os 16 szelepes nagyon megbízható és kiforrott motor, száznál picivel több lóerő, több ritkán kell. És használható csomgatartó... Vedd azt és az asszony is szeretni fog :D

megint 2008.11.07. 14:09:32

QV-ból biztos nem mindegyik összkerekes, mert az enyém sem az volt, de asszem volt belőle olyan is, csak nem sok, de nem biztos.

megint 2008.11.07. 14:10:36

Ubul, attól még nagyon szép a merci

Csikós Zsolt 2008.11.07. 14:20:11

isti77:

1972, valahol Svájcban, akkor volt 2 napos az autó.

kockásfülűnyúl 2008.11.07. 14:33:23

Private-

Há, hallod, nem rajongok az arabokért, de egy gyűjtővel szívesen barátkoznék:)

loláb 2008.11.07. 14:55:55

Zsolt, vedd meg a legszakadtabb Alfasud Sprint-et, leglább lesz téma, és a felújítási költséget számoltasd el a totalcarral.

Csikós Zsolt 2008.11.07. 14:58:10

loláb:

viccelsz, ugye?

biker_kolee 2008.11.07. 15:03:14

Szerintem komolyan gondolta. :))) Tényleg, miért nem csináltok egy ilyen projectet? Vegyetek meg egy autót, és rázzátok gatyába. És ezt mind közöljétek itt. Tuti, hogy lenne rá "kereslet", és az autót is el lehetne sózni. Amolyan magyar "Autókereskedők" (ala Discovery Channel).

Marvell 2008.11.07. 15:04:21

Csikós úr!

Miért is ábrándult ki a 124-res kópékból? És különben is be volt igérve egy ilyen teszt régebben,vagy lemaradtam?

loláb 2008.11.07. 15:16:03

Persze hogy vicceltem.
Pedig nem is rossz ötlet. El lehetne húzni egy-másfél évig, át lehetne rágni egy csomó közérdekű témát (kárpitozás, okmányok intézése, stb...), még akár a bedolgozó cégeket is be lehetne szervezni, a reklámlehetőségért rendbe teszik a váltót, ujrahúzzák az üléseket, stb, stb...

Persze az autó a végén a Tied maradna:).

Kacorka 2008.11.07. 15:33:16

Kedves Zsolt!

Ez a cikk számomra igencsak aktuális, én egy 1.5-ös sprintet építgetek, amit a múlt héten hoztam haza egy teljes motorgenerálból. Nem volt különösebb baja, a 4 hengerből még 3-ban 9-12 között volt a kompresszió, ami egy 25 éves autónál szerintem nem rossz. (Az egyikben mondjuk 7) Szerintem ezek a boxermotorok nagyon masszívak, azonban az állat boxerhangot nagyon el tudja baszni a kopott veztengely miatti szelephang és társai. Úgyhogy ezeknél általában egy hengerfej felújítás minimum bejátszik, hogy élvezetes autó legyen.

A felújíott motorom még bejáratós, nem lehet taposni, de annyit mondhatok, hogy számomra döbbenetes, hogy a korábbi állapothoz képest milyen nyomaték van alacsony fordulaton is. Egyébként egy ilyen autót kb. 4-600 e között lehet venni és ha faxán meg akarod csinálni, úgy 1,5 M simán rámegy. Mondjuk utána vadállat és nem fog cserbenhagyni. Hétköznapi használatra mondjuk ezután sem ajánlott.

FIATBUZI 2008.11.07. 15:43:05

Kujoon! Azért Autonánia, mert ez a szó nem az Autómánia elferdítése, hanem az autó és az onánia szavak összevonásából van!
Gengébbek kedvéért: onanizálás=recskázás

FIATBUZI 2008.11.07. 16:03:59

Kujoon! Az Autonánia nem az Autómánia szó elferdítése, hanem az autó és onánia szavak összevonása. Gyengébbek kedvéért: onánia=recskázás

1.4IE 2008.11.07. 16:36:06

Helló! A kecskeméti "zöld alfa" tulajdonosa több mint egy éve külföldön dolgozik, és emiatt adná el az autóját amit, míg itthon volt rendesen karban tartott, ill. szervízelt. Sajnos az autópálya matricákat több ezer km-röl tényleg nem tudja lekaparni.

zalkapone 2008.11.07. 17:29:25

Egyszer majdnem vettem egy 145-öt (1,4 twinspark). Próbakör alatt kiderült, hogy nem jó a villanyablak, az ablaktörlő, és az irányjelző(!!!). Viszont elég jól ment. Aztán megálltunk a ház előtt, elbúcsúzás a tulajtól, ígéret telefonra. Ő elhúz, kocsi után ottmaradt egy kiterített papírzsepi méretű olajfolt... Kb. fél óra alatt! Aztán vettem egy cseppkadett gsi-t.

grivo 2008.11.07. 17:50:59

zalkapone: és honnan jött az olaj? mert ha csak ennyi miatt adtad el, akkor neked tényleg jobb egy opel.

zalkapone 2008.11.07. 17:57:10

Grivo
Nem adtam el, mert meg sem vettem. Amúgy nem jártam utána.

sámuel 2008.11.07. 19:34:22

Zsolt,

íródhatna egy post arról az első tesztről, és a cikket is megnéznénk, hogy honnan indultál :) Hadd ne kelljen már előtúrni a kamrából a tizenötéves Autó Piacokat...

Lóláb ötlete is megvalósult jó tíz éve... Emlékszem, amikor az Autó Piac vett egy szakadt ezerkettes Lada Combi-t, és szívtak vele hónapokon át...

Psziho 2008.11.07. 19:45:50

'matt a fényezés, ami nem azért zavar, mert csúnya, hanem mert a matt festék telis tele van mikrorepedésekkel, ergo átereszti a vizet, tehát titkon rohad az egész."

-Ha nem lenne alatta más csak a fém,még ez akkor sem lenne igaz!

US 99.5 (törölt) 2008.11.07. 20:05:32

Megint burkolt Expressz reklám. Láthatóan az most a quest, hogy hogyan próbáljuk meg népszerűsíteni az Expresszt. Az az egy gond van csak ezzel, hogy soha sem fog felnőni a hasznaltauto.hu-hoz.

grivo 2008.11.07. 21:17:03

zalkapone: jah, ok félreolvastam

Ahogy eddig olvastam, gondolom nem hosszú időre lesz az autó Csikósnak, ezért lehet hogy jobb lenne egy szebb állapotú 33-as ami valamivel olcsóbb mint a 145/6-os. De ha most nagyobb az autóra fordítható keret, akkor a 146-ost ajánlom mert sajnos elég sok 145-öst széthajtottak vagy nem törődtek velük, így jobb választás lehet a 46-os, és a család is jobban örülne neki. Nekem egy TS motoros 146-osom van, kopó alkatrészen kívül a vezérlés módosítót kellett cserélni, ami típushiba ennél a motornál ezért számítottam rá. Ezen kívül teljesen rendben van, nagyon jó vele autózni. A boxernek tényleg szebb a hangja, de ez se rossz :)

loláb 2008.11.07. 21:21:46

Sőt, tulajdonképpen már a totalcar is megcsinálta ugyenezt, a narancssárga 1200-es ladával. Hiába, nincs új a nap alatt.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.11.07. 22:30:47

@sámuel
ez az autopiacos cikksorozat megvan valahol online ?

dhrbikes 2008.11.07. 22:40:19

72-ben Mercit vett a családod Svájcban? Ezt hogy sikerült? A legdurvább az, hogy ott már akkor is jófajta autópályák voltak.

faterpolo 2008.11.07. 23:50:06

Kedves expressz miatt fanyalgó kommentelő társak!

Egy apróságot nem tartotok szem előtt: A TotalCar KERESKEDELMI sajtótermék, ami azt jelenti, hogy hirdetésekből tartja fent magát. Ha az expressz.hu úgy szab szerződési feltételeket, hogy semmilyen módon nem jelenhet meg a konkurencia a TC hasábjain, akkor Csikós Zsolt sem tehet mást, minthogy csak az expresszről tesz be linkeket. Mert ha esetleg mégis meggondolná magát, és megszegné a szerződést, a hirdető simán megbontja azt. És akkor Csikós kolléga (vagy valaki más) repül a szerkesztőségből, mert nem lesz miből fizetést adni neki. És akkor meg sírhatjuk őt vissza életünk végéig a TC-be:S.

Üdvözlettel:
egy leendő újságíró

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2008.11.08. 00:31:03

Olasz autóval első kapcsolatom 10 évesen 1998-ban volt, amikor a 2105-öst egy Prismára cseréltük. Akkor sokkal jobban örültem volna egy csepp-kadetnek, és álmodoztam Astráról, de érdeklődéssel vártam új autónkat egy akkor 14 éves 1.3-as Lancia Prismát, amit Édesapám 1-2 hónapos keresgélés és több Opel,Ford,Fiat megnézése után vett. Előtte már ültem többször egy barátunk Unojában, így az olasza autó nem volt újdonság, de a Lancia szépen lassan megfogott és egyikünknek se jutott eszébe a csere. Szerettük, jó volt, soha nem hagyott ott sehol, és az alkatrész igénye is minimális volt. 21 éves korában a karosszéria állapota, és a nagyobb hely csábítása okán, cseréltünk autót, ami nem volt kérdés, hogy egy DEDRA kombi lesz. Pár hónap keresés után találtunk, egy megfelelőnek tűnő nyyolc éves példányt, ami a szervizelési hibákat kijavítva, egy nagyon megbízható, kényelmes, élvezetes autó lett. Itt sajnos érezhető volt a korábbi szervizelési és karbantartási hiányosságok révén keletkezett hibák javítása, ami idővel jelentkezett, de ezek elhárítása az autó vételárának a 20-30%-a volt, ami szerintem elfogadható.

Idő közben megszereztem a jogosítványom, amikor már én is vezettem az autót, közben gyűjtöttem a pénzem egy sajátra. Természetesen Dedrára.

Ez az amit minden olasz autó kedvelőnek javasolni tudok.
Én egy 17 éves 2.0 benzines autót vettem, eddig 300 ezer forintban van, átírással, műszakival, szükséges alkatrészekkel, úgy, hogy most is el mernék indulni vele ( mindenféle felkészítés nélkül ), mondjuk Svájcba, Olaszországba....

Azon kívül, hogy nagyon szép, és élvezetes autó, az ára is elég alacsony, szerencsére, és kiváló minőségű bontott alkatrészeket lehet hozzá kapni, olcsón, szerencsére ritkán van rá szükség.

Sajnos ezeket az autókat nem tartják karban, így megfelelő állapotút nehéz találni én fél év után találtam, igaz szűk pénztárcával kerestem.

Amikor megvettem, természetesen voltak hibái, ennek ellenére, ráköltés nélkül elautóztam 1000km-t, mert nem volt pénzem, biztonságosan kezelhető volt és soha nem hagyott ott. Később ahogy gyűlt a pénzem, folyamatosan javítgattuk rajta amit kellett, de ez sem volt tragikus, mondom eddig nem egész 300-ból, korrekt autóm lett...

zezse 2008.11.08. 08:24:59

mondjátok meg nekem hozzáértő pasik/ csajok, hogy Svájcban miért van sok Alfa, azt mondják, olcsó, jó, megbízható stb.. nekem is onnan van egy kis 145-ös, szuper jó, tíz éves de eddig nem volt vele problémám.Tényleg nem értem, hogy itt meg ott pont az ellentétét mondják róla..

gigabursch 2008.11.08. 08:51:26

Nos igen. olaszautók!

Nekünk is az van.
Amikor keresgéltünk a nejemmel három szempont volt az ártartomány, meg az alpminőségi kérdések mellett. Benines, kombi, klímás

három hónap keresgéles a net minden zugán. Volt amiről lemaradtunk és a nejem akkor nagyon bánta (Rover 416), volt ami a mai napig álom pedig a nagy kevencem (Galant 1997 és 2002 közöttről), végül egy reggel ott virított egy frissen felrakott hírdetés egy Lanci Dedra 4.16 2.0i SW-ről.
Ára 700 eFt volt, amiben benne volt a kompklett fellnis télibumi szerelés is, a gyári tetőcsomagtartók, amúgy eltekintve az elektromos ülésállítás sé ülésfűtstől, valamint a tempomattól, tulajdonképp "fullos" volt.
Megvettük.
Sajnálatos módon hamar szembesültem azzal a ténynel, hogy csak a kocsin és konstrukción múlt az, hogy ez még ennyire egyben van. Amit azok a szarházi gané Kókány GMK-s szerelők (főleg villamsosság terén) tettek vele, azért legszívesebben koncolnék. Az elmúlt bő két év során tengernyi utólag belebaszott mocskot ástunk ki a kocsiból, és mit tesz Isten, sorra elfogytak a hülyébnél hülyébb jelenségek.
Szerencsére sokféle szakirodalom letölthető a kocsohoz és minimális műszaki érzékkel (bár nekem mondjuk van két mérnöki diplomám, de ez másik kérdés) módszeresen végig lehet menni a kocsin, és ki lehet szedni a hibákat.
Kissé felháborított a faszkalap villanyászok képessége, akik arra nem votak képesek, hogy egy 1500 Ft-os relét megkerssenek és kicseréljenek, és inkább új köröket hóztak be, de végülis túl vagyok rajta.
A 210 ekm szervíz kissé sokba volt, de nem bánom. De az amúgy is "kötelező", átfogó kávízi nygaszervíz volt.

Imádom vezetni, de imádja vezetni a feleségem is (hóban-fagyban-szakadó esé-vagy épp kánikulában). Imádja a gyerkőc is (jókat alszik benne).
Amennyibe ez került az összes eddgi ráköltéssel együtt még mindig olcsóbb, mint egy ugynezt tudó toyota-mazda-vw-stb és meniyvel kellemesebb érés vezetni. Sokkal. pl egy új első lámpatest 11.700 kereskedőnél. Ugyenez a lámpatest a FIAT SPQR-nél 68000 Ft volt. Kapják be...

Lehet engem elfogultnak tekinteni, de aki ismert régebbről, az mind megdöbbenve vette tudomásul annó, hogy olasz kocsit vettem.

A többiek meg csak szídják nyugodtan, addig is csak olcsóbb marad.

A kövekező vsz. egy Lancia Phedra egyterű lesz. Aki már ült olyanban tudja miért, aki még nem az nézze meg és megérti, hogy miért.

kockásfülűnyúl 2008.11.08. 12:54:59

gigabursch-

Ne bánd azt a 416-os Rovert! Okádék! Hiába a Civic alap, nem lett volna szabad az angolok kezébe adni. Amúgy elballag, de az összhatás...
Alig bírtam tőle megszabadulni. Azóta minden este elmondok egy imát azért a szerencsétlenért, aki végül megvette:D

kacsa! 2008.11.08. 15:21:01

Kicsit kezd már uncsi lenni a sok expressz.hu promós poszt.

A zold 145 gazdija 2008.11.09. 06:00:20

Kedves mindenki!
Hát én volnék annak a hivalkodó Alfának a tulajdonosa.Hát orulok,hogy ennyi okos embert "osszehordott a szél"!A hivalkodásról csak annyit,szerintem ha valaki valamit szeret,miért ne tehetné a szépet mégszebbé.Másrészt ezen az emblémán igazán nincs mit szégyelni.(Sokan így sem tudták,mi is ez rajta valójában.Volt,aki gyógyszer szállítónak vélt!)Az igazság,hogy tobb tervem is volt szegény kicsi Romeóval,csak sajnos az anyagiak nem tették lehetové.Aztán sajna a lelkesedés megtorpant,és csak használni tudtam az autót,és a további szépítészeti beavatkozások elmaradtak.Lehet itt persze "fikázni",és dícsérni bizonyos tipusokat,de az Alfáról és ezen belul a 145-rol semmi rosszat nem tudok elmondani,viszont az égig tudnám magasztalni.Manapság,ha sikerul haza jutni,és vezetem,még mindíg ugyan az az érzés fog el,mint az elso alkalommal.Az tuti,hogy van egy fajta feeling-je.
Azt,hogy milyen érzés látni a belso visszapillantó tukorben a mogottem megállok arcán a mosolyt,csak én tudom.Nem hiszem,hogy mindenki tudna olaszul,még is mindenki értette,és senkin nem azt láttam,milyen hivalkodo lenne ez az idézet.Szerintem mindenkeppen tobb humor van benne,mint a manapság divatos,autó dekorációra szolgálo megjegyzések,mint pl." ne dudálj,kuzdj",vagy hasonlók.
Már nem tudom,melyik jóképességu emberke írta,hogy az autópálya matricák azt árulnák el,mennyire nem volt torodve az autóval.Csak azt kérdezném,ezt mi árulja el??Te ebbol látod,milyen gyakran volt mondjuk olaj cserélve?Vagy a korulmények az autó korul.Igen,egy épulo ház mellett lett leparkolva,ugyan is nekem nincs udvarom sem,ahová be tudtam volna állni,így egy barátomnál dekkol az autó,aki éppen építkezik.Tehát mégcsak nem is azért adom el a járgányt,mert oda kéne a pénz!Ha még azt is elárulom,hogy a képeket sem én készítettem,mert ahogy "TIPO" is megjegyezte,tobb mint egy éve nem tartózkodom kicsiny hazánkban,nem volt rá lehetoségem,és az már elég nagy kérés lett volna a barátomhoz,hogy még az autót le is mossa a fotózás elott.(de Ubul1-lehet legkozelebb téged kérlek meg rá!)
Jacopo Belbo-Neked pedig koszonet a kecskeméti bábszínház nevében,hogy igy kiálltál mellettuk,és hogy ilyen jó vélemenyed van róluk.Még akkor is,ha már nem ott dolgozom,és ha ez nem tartozik igazán a témához.Mégegyszer koszi!
Koszonom a kritikusoknak az észrevételeket,a mellettem szólóknak a segítséget.A szívem szakad meg Romeoért,de azért felesleges tartogatnom,hogy egy évben max.3 hetet használjam.Abban is igazuk lehet a kritizálóknak,hogy mennyit foglalkoztam az autómmal! Sokkal tobbet kellett volna,mert tobbet érdemelt!!Az viszont biztos,ha újra auto vételre szánom magam,az újra egy Alfa lesz!!
Na ez jó hosszúra sikerult!
GEZA145 from Scotland

29 Palms 2008.11.09. 09:35:15

Tisztelt Géza. From Scotland. Azt valóban nem látom az autópálya-matricákból hogy hányszor cseréltél olajat. Azt viszont igen, hogy egy félórát nem tudtál, vagy akartál szánni az életedből arra, hogy az imádott autód egy kicsit igényesebb legyen. Amikor ragasztgattad őket sorban felfelé, sosem jutott eszedbe olyasmi, hogy "na, mostmár ha hazaérek, tényleg letakarítom innen ezeket"?

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.11.09. 12:36:32

Tényleg ötletes a felirat énis jót mosolyogtam rajta annó a pirosnál mögötte állva, kár, hogy a gazdája nem tud vele foglalkozni és valóban sokkal jobban nézett ki amikor még a gazdája gondozta, remélem valaki megveszi a környékről és újra sokszor láthatom kecsón.

Minden autó meghálálja a gondoskodást, nem tudom olvastátok e? saab tulajdonos 14év és 650000km után sem akar megválni autójától, mert soha, sehol nem hagyta cserben a karbantartás miatt, a saab pedig jutalomban részesítette svédországban.

GGG77 2008.11.09. 12:55:23

145-öst választanám. Haveromnak volt egy 1996-os, 16,6-os, öt évig használta gond nélkül.

GGG77 2008.11.09. 18:46:39

Géza, én elhiszem, hogy szeretted a kocsit, de a matricák, hidd el, ocsmányak.
Főleg az autópályások.
Meg kell értened, hogy a látvány alapján 10-ből 9 ember arra fog gondolni, hogy ezt a kocsit egy igénytelen ember használta.

NODOUBTCAR 2008.11.10. 20:08:14

"Az autómon a kígyó, az autómon a kereszt"
Szerintem aki átérzi, azt tudja mi az igazi Alfa-szerelem!
A világ egyik legdögösebb verdái.
www.kocsibabe.eoldal.hu
ENNYi

1.4IE 2008.11.11. 08:39:57

ÉLJENEK AZ OLASZ KOCSIK!!! Ha nagy leszek TIPO-ról AR 155-re váltok!

Humphrey 2008.11.11. 15:04:39

off:
Csiki, a mai trabantos cikked egyszerűen zseniális. ezt muszáj volt megírnom.
on

Autószerető 2008.11.23. 09:51:58

Tök mindegy, csak olasz legyen!

FORZA IALIA!!!