Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?

  2008. október 16. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél, simán több üzemanyag is belemegy az autóba, mert a tágulási tartályt is feltöltjük. Így ha valakinek 50 litert tankolnak valamilyen VW konszern autóba, ami nem teljesen üres, nem biztos, hogy azonnal átverésre kell gondolnia.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr18715315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2008.10.17. 13:22:52

Ezekről a csodaszerekről megoszlanak a vélemények. Valaki arra hivatkozik, hogy ha olyan jó, miért nem az autógyártók terjesztik? A másik meg az összeesküvés-elmélet gyártó, hogy pont azért, mert akkor nem romlana, kopna a motor.

w a s d 2008.10.17. 13:23:50

Ezt vártam!:D
Jön majd a hinni lehet, meg ilyenek.
Csak éppen elő van írva, hogy ólmozott benzin kell a kocsimba bele. De mivel olyan nincs, marad a pótló adalék.:D

w a s d 2008.10.17. 13:27:11

@ Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:55:30
"...
SsPL71 2008.10.17. 11:41:09
nem mondta, hogy mai motorja van. lehet, hogy tegnapival jár. "

Sőt, múlthetivel.:D (OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, alu blokk "vas" hengerfejjel)

Gábor33 2008.10.17. 13:27:19

Nekem volt egy 94-es Citroen xantiám.A betöltő nyílás mellett kívül volt egy nagy kék gomb. HA megnyomtam még jó pár litert lehetett tölteni bele. Nézett is a kuta Hegyeshalomnál a 70. Liter után. Hova folyik a benzin? Kérdezte.. :)

zalkapone 2008.10.17. 13:27:53

Nekem volt Prolong is, meg Metabond is a kocsiban. Se jobb, se rosszabb nem lett. Legalábbis az elmúlt 32e km-t már csak "simán" futotta, Castrol félszintetikussal. Olaj nem fogy belőle, nem kopog, nem füstöl. Tehát lekopogom, de baja nem lett tőle.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:28:06

rover45 2008.10.17. 13:20:23
ez a tudományos életben úgy működik, hogy aki kitalál valami szuper új dolgot, az bizonyítja is, hogy működik. de ez nincs bizonyítva és te sem tudod bizonyítani.
de még csak a haverod sem.

w a s d 2008.10.17. 13:29:31

Ja, és karburátor.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:32:55

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.17. 13:27:11
ellenben anélkül sem biztos, hogy bármi baja lesz, köszönhető a kúton tankolt benya adaléktartalmának.

zalkapone 2008.10.17. 13:27:53
nekem metabondom volt, meg tablettás benya. hozzád hasonlóan nem tapasztaltam se jót, se rosszat. legalábbis kimutatható mértékben. azóta olajat kap az autó, meg benzint.

Gábor33 2008.10.17. 13:34:11

Igaz, soha nem tudam többet menni 1 tankkal 750km-nél....

w a s d 2008.10.17. 14:07:19

@ Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:32:55

Állítólag mióta kivonták a legtöbb kútról a 98ast, nincs már benne ólompótló "gyárilag".

Stock 2008.10.17. 14:18:53

dallara: leginkább a shell-nél, illetve a kis diszkont kutaknál...! leginkább akkor figyelj oda ha a pultra számolja le a visszajárót főleg ezreseket, ilyenkor van a pénznek a tálcája és annak a mga felőli oldalára számol és az elsőt becsúsztatja a tálca alá.. ha netán észrevennéd, meg mosolyogva meglepődik, hogy "bocsi becsúszott" :)
valamint ha gyorsan számol figyelj arra, hogy tényleg lerakja e a pénzt az asztalra vagy csak a kezét..
mellesleg ha 3 napon belül mentél volna, akkor meglett volna a shopost figyelő kamera felvétele, legközelebb, ha van lehetőséged ezzel élj.. ;)

isti77 2008.10.17. 14:21:32

"A panaszkönyvet nem akarták ideadni, mondván , hogy betelt, és leadták."

Ja, bocs. :)))
És tessék mondani, hogyhogy betelt? Mi az oka?

Stock 2008.10.17. 14:22:18

Littleguy: nekem elég jelentősek a fogyasztás különbségek a különböző benzinekből, természetesen azonos körülmények között!

Rocko- 2008.10.17. 14:44:36

asszonynak is van varázspöcke, oszt bárhogy birizgálom, nem megy bele több öt liternél.

karlmann 2008.10.17. 14:47:14

Erről a pénzvisszaadás-lenyúlás dologról meg annyit, hogy egyszerűbb kártyával fizetni. Mert ott látod a kijelzőn, hogy mennyi a mennyi és a blokkon rajta van minden. Aztán, ha vki. paranoiás otthon telebankon át lehet látni mi újság. Ezért ha bármi lenyúlás van az, mind dokumentált és bizonyítékként megállja a helyét. Arról nem beszélve, hogy a kártyás fizetés nem kerül pénzbe, míg az automata használat után is lehúz a bank.

SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 15:29:08

"(OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, alu blokk "vas" hengerfejjel)"

Biztos sok autónak van 3 helyen csapágyazva a főtengelye, de én csak a p125-öt ismerem ami ilyen, bár annak nem "vas" hengerfeje van, hanem pont fordítva.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.17. 17:42:30

"Leírom, hogy másokat ne érjen hasonló kár : 2005 június elején tankoltam Szombathelyen a shell-nél. 8.000-ért 20ezressel fizettem. Nagyon kellett sietnem, ezért nem vettem észre, hogy az alacsony, kövér 20 éves kutasficsa nem 2 db 5ezrest (és egy kettest) adott vissza, hanem csak egyet, ami a Szfváron derült ki. Telefonon próbálkoztam naponta, de sem a kútvezetőt, sem a helyettest nem találtam. 10 nap múlva tudtam személyesen reklamálni, de durván elhajtottak . A panaszkönyvet nem akarták ideadni, mondván , hogy betelt, és leadták. Azóta a haverjaim sem tankolnak ott. Ezzel kb 30 "ügyfelet" veszített a szombathelyi shell . Azóta bármennyire sietek, és bármennyien állnak mögöttem, mindig megszámolom a pénzt.

És : számtalan autós barátom/ismerősöm történetei alapján kiderült : minden kútnál átvernek ! A kérdés csak az, hogy hol vernek át kevésbé, és hol durvábban !! Kössz "

Jé, ilyen velem is megesett, csak én már az autótól visszafordultam reklamálni. Mire az ajtóhoz értem, már jött is kifelé egy srác (nem a pénztáros), kezében a maradék pénzzel, sűrű bocsánatkérések közepette...

vasember 2008.10.17. 18:29:05

Sipike 78
Ne csodálkozz,a shell.-nél nincs is csak minimális fizetés,a többit lopd össze magadnak.Évek óta nem jártam shell kúton.
Viszont egy ismerősöm M3 12km pénztáros és
gyomorforgató dolgokat mesélt.
Nekem van egy 25 éves 1.-es golfom,és annak a csövét(beöntő)szoktam nyakik tölteni,és csak 150km után mozdul meg a tankműszer.Na ilyet nem tud a céges francia Renaultom,jó ha ezer kerek összegig el tudom nyomni tankoláskor.

Stock 2008.10.17. 18:58:44

vasember: én 3 éve mozogtam kutas körökben, akkoriban abszolút nem volt fizetés a Shellnél... :))

Kifordított kacagány 2008.10.17. 19:04:13

rover45 2008.10.17. 13:41:36
én is optimista vagyok. bízom abban, hogy ezek nélkül a vackok nélkül is sokáig fog üzemelni a vas.
persze már én is túl vagyok a kipróbálásokon, de győzött a bizalom, mert bízni jó dolog.

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.17. 14:07:19
azért én bízom abban, hogy a 95-ös még tartalmaz ilyent. ha nem így lenne, már nagyon sok öreg autó nem lenne autó többé.

vasember 2008.10.17. 18:29:05
a molnál is így fizetik az alkalmazottakat.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 19:06:53

hát én nemtudom, milyen kúton tankolták meg azt a fábiát, de 59l kicsit gyanús. három évig 100ezerkm-en hajtottam egy fábiát, de kiakasztva a szelepet max 55l-t tudtam bele nyomni. A cégnél a többi 30 fábiának is ekkora volt a tankja. Most egy Polot hajtok ennek is pont 55l a tankja. Én hat éve nálunk mindenki így tankolja a gépét és még semelyiknek nem volt gondja ebből.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.17. 19:59:35

a 98 ast minden kút megszüntette? mert én mintha láttam volna valamelyiknél.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 20:01:07

Hát ezt nem értem?
"hát én nemtudom, milyen kúton tankolták meg azt a fábiát, de 59l kicsit gyanús"
Mi az hogy gyanús? Mi gyanús benne? Ott van a kút hitelesítése mielőtt tankoltunk bele. Vagy úgy gondolod meg volt hekkelve a Fabia tank? Hihetetlen....

IQLight 2008.10.17. 20:05:44

A Polo-ba én is mindig 51 litert tankoltam a 45 literes tankba úgy, hogy volt még benne 6-7 liter. Szinte km-re pontosan 313 km-nél mozdult meg a mutató. A tágulással nem volt gond nyáron sem, mert Pestig (vagy hazáig) elment belőle 3 liter.

A Swiftnél nincs ilyen, ott a bevezető csőnek van dupla fala. Ha ezt akarom fullra tölteni, akkor oda is öntök, de ez csak pár deci, kár vele makkolni. A tankot vagy én, vagy az előző tulaj lekoccolta alulról, úgyhogy 1-2 lityivel kevesebb fér bele az előírtnál. :(

IQLight 2008.10.17. 20:07:58

Gyurma73 2008.10.17. 19:59:35

Csak a MOL, Shell, ÖMV. A többinél (Auchan, Tesco, GP, Agip, NK, ...) továbbra is van.

IQLight 2008.10.17. 20:13:29

Ákos!

Hogy sikerült a kútoszlop túloldalára állni? A Fabia nem japó! :)))))))

Ez a videó jutott eszembe hirtelen:
www.youtube.com/watch?v=sxIgo6nI4n0

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 20:33:11

Kedves Ákos!

Rosszul mondtam, én is tankoltam már többször 57l-t is, de az érdekes módon mindig ugyanannál MOL kútnál fordult elő.
De amit leírtam az tény, a cégünknél Fábia és Polo van kb. 60-db és mindnek 55l kiakasztva a tankja. Te meg egy autót tankoltál meg.

viktorio007 2008.10.17. 21:08:59

Az én szolgálati autóm 1.2 Fabia.
Általában 56-58 litert tankolok első perctől.
Egyébkén az autó leírásában az áll hogy 45L-es a tank +7L=52 Ehhez jön a tágulási tartály, ügy amit megtankolok így 250Km után mozdul el csak a mutató a teli tank állásból. Egyébként a saját autóm egy F Astra 1.7D 50L-es tankkal és tankoltam már bele 65L-t is persze nyáron amikor nem habzik fel a gázolaj

Szerető Jenő 2008.10.17. 21:09:25

nekem három hete 59,96 liter ment a fabia-ba. ez az abszolút csúcs a cégnél... eddig 59,74-el tartotta a rekordot a kollégám, de az már a múlté...

clubman 2008.10.17. 21:24:28

A közeli JET kútnál már elég régóta ki van írva, hogy a VW-csoport tankjai nagyobbak a leírtaknál.

eko 2008.10.17. 21:36:43

"Egyébkén az autó leírásában az áll hogy 45L-es a tank +7L=52"

Rosszul emlékszel. 45L ebböl 7L a "tartalék".
De ez a tesztböl is kiderült:
"És láss csodát, az első a pisztoly első kattanása 45 liter előtt történt, és szépen csurgatva 47,15-re toltuk fel az értéket. "

veder 2008.10.17. 22:30:06

Szóval ez nem csak benzineseknél, van, mert a gázolajnak is van tágulása, mint minden normális anyagnak. :)) Az én régi Passatom tankja papíron 70 lityó, de pöckölve 85 liter megy bele. A túratankos változatba meg majdnem 100 liter. A világból ki lehet menni, monggyuk itt már luxus teletankolni a verdát :))

veder 2008.10.17. 22:34:48

Ja, láttam már ez is felkerült, bocsi!!

gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44

zalkapone!
Lehet hogy kolégák vagyunk, én benzinkutakat javitok 15 éve.
A tartályokkal kapcsolatban:ami szelepet irsz az egy 1 collos cső ami a tartály fenekétől kb 1 cm .re ér véget ugy hivják hogy fenéküritő cső.csak néhány régebbi kagylos kuton van 1998 ota szigoruan tilos beépiteni. amiben van az le van plombálva.A tartályokban csak merevitőbordák vannak kb 10 cm-es gyürük
amik alul ki vannak vágva hogy az anyag ne maradjon a bordán tul.a tartályokat /domfedeleket/ szerelés tisztitás után a mérésügy plombázza.utólag nehéz bármilyen szivattyut beépiteni.

gyurtagyu 2008.10.17. 23:31:12

annyi lemaradt, hogy a tarályokban elektronikus szintmérő szondák vannak beépitve ami a legkisseb viz vagy egyéb szennyeződésnél jeleznek.

zalkapone 2008.10.17. 23:45:41

Gyurtagyu!
Nem, nem vagyunk kollégák. Én az ellenőrzéssel foglalkozó hatóság jeles képviselője volnék. Mi az üzemanyagok minőségét és mennyiségét szoktuk ellenőrizni, valamint a könyvelést. Gondolom ez sok mindent elárul. Általában olyan "világvégi" kutakat ellenőrzünk, ahonnan lakossági bejelentés érkezik. Nyilván a konkurencia, de ezt nem tisztünk ellenőrizni.
Amúgy a szondákat, amit említesz, nagyon sok helyen nem alkalmazzák még, pont az általam említettek miatt. Ezért (is) kell az ellenőrzés a nyakukba. Jó pár jegyzőkönyvet írtam emiatt...

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 00:11:28

zalkapone! Gyurtagyu! Látom körvonalazódik a következő üzemanyagos cikk témája, nincs kedvetek segíteni magánban?

zalkapone 2008.10.18. 00:42:56

Ákos!
Kérdezz nyugodtan, ha tudok, válaszolok!

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 09:48:42

zalkapone, kérlek dobj egy mélt, inkább privátban kérdeznék. ego.akos@totalcar.hu

Kifordított kacagány 2008.10.18. 10:21:32

wartburger 2008.10.17. 20:33:11
és gondolom mind a 60db-ot úgy tankoljátok, hogy előtte leszívjátok belőle a maradékot. lehetséges, csak kicsit hihetetlen.

gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44
én ugyan teljesen laikus vagyok a témában, de van egy ismerősöm, akinek van vagy két kútja is. nos neki valahogy mindig sikerül megoldani, hogy ő vegye le saját magának az üzemanyagot a tartályból. plomba ide, vagy oda.
mondta is egyszer, hogy ügyesnek kell lennie, mert ha nem, akkor az alkalmazottai megelőzik.

dallara 2008.10.18. 11:19:13

Kedves emberek ! Ugye, mennyivel egyszerűbb a jót leszólni, mint elismerni , és azt hinni, hogy ettől ti nagyobbak, többek lesztek ? Ugye, kedves KKacagány ?? Ha te, és a hozzád hasonló véleményt alkotók elmehetnétek METABOND raktárakba, vagy előadásokra, ahol a tesztgépekkel bemutatják a METABOND működését, hatását és hasznát, és onnantól nem kellene a hozzátok hasonló beállítottságú haverjaitok negatív véleményét szajkóznotok. Amit a kútnál tankolsz, az vagy úgy van, vagy nem, de amit a METABONDRÓL mondunk, azt a szemed előtt gépi teszteléssel bizonyítjuk !! És ami a tesztgépben úgy működik, az a te autódban is úgy fog működni. És mivel a tesztelőgépbe elég max 10 csepp, ezért azt abból a 2,5 deciliteres flakonból tesztelheted, amit hazavinnél. Úgyhogy csalás kizárva. Én 15 éve vagyok METABOND munkatársa, és mindenkinek őszintén a legjobbat akarjuk, mert az elégedett ügyfél a legjobb ügyfél !! És ilyenek 300.000 –nél többen vannak csak Magyarországon.
Te, kedves KKacagány , te mitől vagy ellenérdekelt ??

dallara 2008.10.18. 11:20:17

Ez nem reklám, csak a kérdéseitekre válaszolok. A METABONDOT a nyugatnémet Hadügyminisztériumtól vásárolta a Ferrari, majd a termék elnyerte a frankfurti Autószalon nagydíját. Szóval ez nem egy mol-adalék. A Ferrari ettől ( is ) lett nagy és soxoros világbajnok. Azóta a többi csapatok is használják, és világszerte több millió civil. Elsősorban a surlódás és kopáscsökkenés a cél, -- ezért a motor SOKKAL később kopik el -- ebből adódik a fogyasztás csökkenése is. Az üzemanyagadalék 1 000 liter üzemanyagba elég, és 5.600 forint, az olajadalék 9 400 Forint. Környezetkímélő, mert kevesebb motorolajat és kevesebb üzemanyagot fogyaszt az autó, ( és minden kezelt gép ). Ugye, hogy megéri ?? Meg tudjátok mondani, most az ólom hiányában mi keni a szelepeket, és a befecskendzőszivattút ??
( a prolong egy amerikai mese, a METABOND ROSSZUL SIKERÜLT UTÁNZATA )
Kössz

dallara 2008.10.18. 11:29:24

Stock !
Hello ! Őszintén köszönöm jótanácsaidat, két éve már én is kártyázom.

dallara 2008.10.18. 11:42:46

SsPL71 ""Hinni lehet sok mindenben.
A mai motorokba nem kell se ólom se ólompótló.
Így legalább tönkreteszed a motort, + még a környezetet is jobban szennyezed.""
Mondd, honnan neked ez a hatalmas tudás ??
Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ?? Kérdezd meg tapasztalt autószerelö barátaidat, hogy mi volt az ólom szerepe a korábbi üzemanyagokban ?? Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !! Hello

dombi7 2008.10.18. 12:24:29

Ezért van az, ha valakinek Skodája van, és abból is főleg Fabiája, az nézze, és csatlakozzon: www.skodafabiaclub.com -hoz, ahol ez a téma már régen megfejtésre került, és nagyon sok egyéb jó tanácsot is kapat!! További szép napot mindenkinek!

w a s d 2008.10.18. 12:29:38

@ dallara 2008.10.18. 11:42:46

Ami pl. jelentős különbség, hogy amíg az én ólmos kocsimban nincs szelepszár- szimmering, addig a legtöbb autóban van.

zalkapone 2008.10.18. 12:43:02

Dallara!
Én voltam ilyen bemutatón, és mint írtam is feljebb, töltöttem is az autómba. Viszont arra válaszolj kérlek, hogy miért mondják azt, hogy inkább csak 10 évnél idősebb autóba rakjál ilyet? A 10 évnél fiatalabb az nem kopik? És mint szintén írtam, nekem sem pozitív, sem negatív tapasztalatom nem volt.

w a s d 2008.10.18. 12:43:12

De lehet, keverem valamivel, és csak a szelepvezető hiányzik?

Ocvt 2008.10.18. 14:29:46

Jéé tényleg ott a pöcök... csak nekem jól el van dugva a perem mőgé, és a cső hátsó felén van. meg fekete, nem ilyen rikító :)

azért használni nem fogom, mert felborítja a fogyasztás mérésemet

szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik)

papplaci 2008.10.18. 14:36:47

Kedves tájékozatlan olvasók és írók! Ez a "varázspöcök" arra való, hogy amikor a helyére tesztitek a tanksapkát, AKKOR kinyitja a tágulási tartályhoz vezető csövet a tartályban lévő tágulási térből. NEM SZABAD tankolás közbe megnyomni, mert ha elfogy a tágulási tér, akkor a legkisebb tágulásnál is (ami hőmérséklet-növekedésnél bekövetkezik) azonnal a földre folyik ki az a drága benzin. A névleges tartálytérfogat a töltőpisztoly első kattanásáig tart! Sajnos a kutasok sem tudják ezt, és torkig töltik a tartályokat, pedig ezzel nem tesznek jót (lásd az előbbi magyarázatot) Nem véletlen, hogy az újabb modelleknél már más a megoldás, nem lehet nyomkodni a pöcköt, mert nincs.
Papp László
a volkswagen gyári oktatója

w a s d 2008.10.18. 17:06:07

@ INGYEN elvihető 2008.10.18. 14:29:46
"...
szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik) "

Akkor jól tudtam, hogy nincs a kocsimban ilyesmi.:D

IQLight 2008.10.18. 18:30:48

dallara 2008.10.18. 11:19:13

Mesélnél kérlek az Opel klub 5 autójáról is, amibe Metabondot öntöttek, aztán beállt mind az ötnek a motorja?

IQLight 2008.10.18. 18:36:53

dallara 2008.10.18. 11:42:46
"Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ??"

Bizony változott az anyagminőség is, meg a szelepek és szelepülékek geometriája is. Ha nem tudtad, akkor most szólok. Ezek után ezzel ne érvelj légyszi!

"Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !!"

Én nem aggódnék a helyedben emiatt, mert meg van oldva, különben nem szaladgálnának a benzinesek 200.000+ km-t felújítás nélkül, amennyiben megkapják a megfelelő karbantartást (leginkább az időszakos olajcserére céloztam ebben az esetben).

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 19:09:46

papplaci!
Hehe, azért vicces, hogy ezt egy hivatalos Fabia szervizben nem tudják, sőt ők javasolják a benyomását. Illetve az még súlyosabb, hogy a VW konszern évekig gyárt egy - mondjuk ki - konstrukciós hibás megoldást.
Vagy mégsem ott az igazság?

ksx 2008.10.18. 19:33:32

gyurtagyu:"a tarályokban elektronikus szintmérő szondák vannak beépitve ami a legkisseb viz vagy egyéb szennyeződésnél jeleznek."

Tévedés a tartályok dupla falúak és a két fal között fagyálló folyadék van aminek a szintjét ellenörzik a szondák. Ha kilyukad belefolyik a benzinbe, gázolajba a fagyáló és sipol a kutasnak, hogy baj van. A fagyálló kb 40 liter, a tartály fenék készlete kb 200 liter ez aza mennyiség amit a "kút" szivattyúja sohasem fog kiszívni és itt található a szennyeződés is.

ksx 2008.10.18. 19:42:58

Az érdekes 5% ami sohasem +-os. Azaz 100 literenként 5 liter egy kamion 400 és 600 litert tankol. Egy nap a " jó " kúton sok-sok kamion tankol. Kijár jól? A kis autók már nem is lényegesek. Ez mind törvényes nem kell itt csalni semmit. Nem érdemes.

Kifordított kacagány 2008.10.18. 20:54:08

dallara 2008.10.18. 11:19:13
nem vagyok ellenérdekelt. csupán nem hiszek abban amiben te. márpedig amíg független tesztek nem bizonyítják azt amit ti állítotok, addig a ti véleményetek csak kereskedelmi fogás. akármilyen tízcseppes tesztet is mutogattok. amúgy meg kipróbáltam a terméketeket(autószerelő javasolta), de semmi változást nem tapasztaltam, a hosszútávú álmok, hogy nem kopik a motor, pedig nem bizonyítható, így kisebb a kockázat ha nem teszem az autómba(főleg, hogy autószerelő körökben is megoszlik a vélemény a jóságáról).
a prolong meg régebbi "csodaszer" ha jól tudom.

gyurtagyu 2008.10.18. 21:00:30

ksx!
keverjük a szezont a fazonnal!
amit Te irsz az a a tartály lyukadásjelző rendszer és valoban nagyjábol azt teszi amit irsz.
De... az álltalam emlitett elektronikus tartályszintmérő szonda nem a kettősfal közötti folyadékba /fagyálló/ hanem az üzemanyagba merül. rendelkezik egy un.viz és egy termékuszoval és ezek magasságát méri alapon de regisztrálja a szintváltozások sebességét, hőmérsékletet. stb.
okos kis kütyük hidd el

gyurtagyu 2008.10.18. 21:10:49

Nem, nem vagyunk kollégák. Én az ellenőrzéssel foglalkozó hatóság jeles képviselője volnék. Mi az üzemanyagok minőségét és mennyiségét szoktuk ellenőrizni, valamint a könyvelést. Gondolom ez sok mindent elárul. Általában olyan "világvégi" kutakat ellenőrzünk, ahonnan lakossági bejelentés érkezik
Zalkapone!
kicsit megkavartál! mert az üzemanyagok mennyiségét és a könyvelést a VPOP ellenőrzi de nem csak a világvégi kutakon hanem rendszeresen mindenütt. Ők viszont minőséget nem ellenőriznek.
Minőséget a MOL-nál a saját laborjuk havi rendszerességgel ellenőriz, a többi un. szines multinál csak akkor van minöségellenőrzés ha reklamácio van.
Ellenőriz még a kutakon a Fogyasztóvédelmi Hatóság de ők csak a kutak álltal kimért mennyiséget és a shoptermékek szavatossági idejét ellenőrzik.A mennyiséget vagy a mi vagy a mérésügy segitségével, mivel hiteles mérőeszközzel nem rendelkeznek.
tehát akkor vámos-e vagy vagy netán fogyvédősnek tetszel lenni ? :-)

gyurtagyu 2008.10.18. 21:20:58

Kiforditott kacagány!
Attol hogy egy tartély le van plombálva még számtalan módon ki lehet az un. plusszot venni a kutbol. Általában van egy olyan üzemmód ahol a számláló nem számol de az anyag folyik.ez lehet a kutoszlop önálló üzemmódja de lehet csak egy müanyag kávéskanállal kitámasztott mágneskapcsoló is és még számos módszer.
ezzel közvetlenül a vásaárló nem károsodik csak a kut kedvező adagolása, a plusszos beszállitás, a hőtágulásbol keletkező többletet veszi ki a kutas álltalában a saját kocsijába.
jó ha tudjátok hogy a VPOP a többletért
is szigoruan büntet.

dallara 2008.10.18. 21:43:10

Hello, zalkapone, kösz, hogy ilyen értelmesen írtál!

Légyszi, írd meg, hogy az előadás hol és mikor volt –esetleg az előadó nevét is, ha emléxel rá.
Én 1995 januárban tettem METABOND Előadói vizsgát Budapesten. Azt gyanítom, ők ezt úgy értették, hogy a kicsit kopottabb motorokban előbb érzékelhetők a POZITÍV VÁLTOZÁSOK, mert ott már KICSIVEL nagyobbak a kopási hézagok. Az első a hang: a motor járása halkabb, lágyabb lesz a kisebb surlódás miatt .
Azért ajánljuk az új motor kezelését is már 1 500 - 2 000 kilométer után, mert így a motor az új állapotát őrzi meg tovább annak minden előnyével. A METABOND azért készített tesztgépet a METABOND-termékek bemutatásához, mert így fel van gyorsítva a folyamat, és ezért könnyebben érzékelhető. Ami a tesztgépen úgy működik, az a motorban is. Úgyhogy nyugodj meg, a pozitív változások 250-300 km után nálad is megvoltak!!
Kössz, és jó hétvégét Neked

Speedman 2008.10.18. 21:51:23

dallara!
Ezt a Metabondos témát nem kéne itt erőltetni. Apám haverja tett bele a Skodájába úgy 15 évvel ezelött. Fejre is állt tőle a motorja. A vége motorfelújítás lett.
Az ólompótlással sem értek egyet veled. A 406-osomba 260e km van és nem eszi az olajat. Az a "titka", hogy 10e km-enként cserélek olajat, minőségit. Az autószerelőm mondta min. 150e-t simán el mehet még. Akkor meg minek ide Metabond meg mindenféle kotyvalék még az olajba.

Az sem tetszik, hogy a konkurenciát lehúzod. Ha az övéké mese a tieteké miért nem az? Ez a nynémet hadügyes sztori mindennek a teteje. A gond csak az, hogy már akkor kereskedelmi forgalomban volt a Metabond, amikor a Ferrari még csak szendvedett az F1-ben Alesi-ékkel.
A tisztánlátás kedvéért(nehogy hülyeséget mondjak, ha kérdik). Akkor most tőletek vette a nynémet hadügy, majd tőlük vette a Ferrari, aztán jött a hírnév.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.19. 07:10:04

A fene se merne belecsorgatni valami ócser löttyöt a motorba..
Ha tényleg üzlet lenne az a fajta adalék, akkor vagy a motorolajban vagy a benzinben már benne lenne, mint ahogy rengeteg dolog benne is van.

IQLight 2008.10.19. 09:20:55

AnyádnakPalánkot 2008.10.19. 07:10:04

Nem is lenne ezzel gond, mert biztosan van olyan "ócser lötty", ami jót tenne a motornak, csak sajna a Metabond pont nem az.

Kifordított kacagány 2008.10.19. 13:16:32

gyurtagyu 2008.10.18. 21:20:58
én is azt mondtam, hogy ki lehet venni. meg bele is lehet tenni. a plomba sem jelenti a tökéletes biztonságot, meg a zárt rendszert. a hogyant nem ismerem(nem érdeklődtem, mert engem nem érint), csak tudom, hogy csinálják.

dallara 2008.10.18. 21:43:10
oké, akkor majd ha már szarrá lesz kopva a motor, akkor beleteszem. akkor már úgyis mindegy lesz neki. ha megjavítja, nem bánom, veszek a másikba is. addig viszont van még néhány km amit meg kell tennem vele.

zalkapone 2008.10.19. 16:52:06

Gyúrtagyu!
Az első verz. És igen, szoktunk venni mi is mintát, amit a saját laborunk ellenőriz. Mert a Mol-nak higgyen aki akar...

zalkapone 2008.10.19. 16:53:21

És igen, mindenhol van időszaki ellenőrzés, de a rajtaütéses vizsgálatok jobb eredményeket hoznak!

zalkapone 2008.10.19. 16:58:45

Dallara
Ennyi idő távlatából meg nem mondom, hogy ki volt, de a Magyar Autóklub szervezte a rendezvényt. Amúgy nem kötekedni akarok, egyszerűen nem láttam különbséget. Mondjuk alapból nem volt szar a motor, most utána sincs semmi baja. Tehát tartom azon véleményem, hogy ártani nem ártott.

Shadowbull 2008.10.19. 19:54:10

"Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ?? Kérdezd meg tapasztalt autószerelö barátaidat, hogy mi volt az ólom szerepe a korábbi üzemanyagokban ?? Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !! Hello"

Bakker, es meg te vagy a Metabondos szakember?????

A benzin olmozasanak betiltasa utan a motorokat teljesen atterveztek, uj anyagkokat, geometriakat, feluletkezelest alkalmaznak.

A mai motorokba NEM KELL sem olom, sem Metabond sem semmifele varazslotty.

Aki jot akar, az az uj motorjaba meg veletlenul sem ont bele semmifele szart, egyreszt mert rovidesen kellemetlen meglepetesek fogjak erni, masreszt ugrik a garancia ha kiderul....

Egy szetkopott szarba meg mar tokmindegy mit teszel.

sb

Shadowbull 2008.10.19. 20:04:24

"A METABONDOT a nyugatnémet Hadügyminisztériumtól vásárolta a Ferrari, majd a termék elnyerte a frankfurti Autószalon nagydíját. Szóval ez nem egy mol-adalék. A Ferrari ettől ( is ) lett nagy és soxoros világbajnok. Azóta a többi csapatok is használják"

Erre ha adnal egy hitelesnek tuno forrast, megkoszonnem.

sb

Csontos Szigfrid 2008.10.19. 22:02:09

Csá.

Én is használtam egy ideig Metabondot, de semmi különöset, se jót, se rosszat nem tapasztaltam. Talán simábban járt a motor aban az időben. Kevesebbet nem evett.

A Polo tankját meg simán túl lehet tölteni 10 literel is. Már én is tapasztaltam. véletelen is benyomódik az a gomb. De nem egészséges.

laller69 2008.10.20. 11:10:50

Kedves dallara!
Én nem szeretem az általánositást,ráadásul éjszakai kutas vagyok (omv kálvin tér) én is igyekszem, hogy ne vegyek minden vendéget egy kalap alá!!!Igenis vannak BECSÜLETES kutasok akik a visszajáró vendégekből akarnak megélni,az igazság az két hónapja vágtak át a palánkon egy "koléga"!A tulajok nem szeretnek fizetést adni mondván ott a jatt,de ez a dolog már sajnos nem igaz (olyan helyet is tudok ahol fizetés sincs),ezért eggyesek csalhatnak sajnos. Ne hagyd magad ilyen ügyekre való a kamera:

gnme 2008.10.20. 16:58:26

Én általában a Moby Dick gumiszoba című számát szoktam hallgatni olyan hangerőn amilyenen nagyobb tereken hallgatják óriás hangszórókból.
Hozzám nem szoktak odajönni, hogy elnézést .. úr, mennyiért rakjak bele? Elnézést, ... úr olajszint, ablakmosó folyadék szint rendben?
Így aztán nem basznak át.

Stevedoki 2008.10.20. 18:45:48

Tankolja mindenki "csurig" a polo-t és fabia-t, és amikor esetleg villágit a "sárga lámpa", akkor jusson eszébe, hogy nem az autó a rossz, hanem extra literekért cserébe ott is benzin van ahol eredetileg benzingöznek kellene csak lennie. Snassz első kattanásig tankolni?

Stevedoki 2008.10.20. 18:48:33

Konstrukció hibás, persze az autó. Én is, lehet így terveztem volna meg, mert eszembe nem jutott volna, hogy azt a pöcköt normális ember nyomogatja. Minek tenné?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.20. 21:14:04

Azt a pöcköt amit be lehet nyomni, be fogják nyomni. Ha baj lehet belőle ne legyen ott.

zalkapone 2008.10.20. 21:39:19

Utolsó mondat:
-Azt a piros gombot ne nyom.....

Csontos Szigfrid 2008.10.20. 22:59:41

Én semmiféle gombot sem nyomtam meg szándékosan, mégis belement 50 liter a 47 literes tankba, ami nem is volt teljesen üres. Az első kattanás után ugyan, az igaz.
Szóval semmit sem kell megnyomni, úgyis teli lehet tenni a tankot teljesen. Csak többször kell rátölteni.

Shadowbull 2008.10.21. 07:26:21

"Azt a pöcköt amit be lehet nyomni, be fogják nyomni. Ha baj lehet belőle ne legyen ott. "

Ha a kezifeket be lehet huzni 150-nel a palyan, abbol baj lehet.

Ha baj lehet belole ne legyen ott. A legjobb, ha az egesz auto nincsen ott, mert abbol biztosan nem lehet baj.

sb

románc cuvée 2008.10.21. 11:23:46

Shadowbull 2008.10.21. 07:26:21
Sarkos megfogalmazás, de azért jót nevettem rajtaXD

Stevedoki 2008.10.21. 17:54:12

Shadowbull :)

Szerintem, ha megnyomták a pöcköt, vehetjük tartály hekkelésnek... Egyébként meg kellene már egy cikk arról is, menyi olajat tudsz tölteni a motorba. Meg arról is, mostantól kezdve hányan töltögetik túl a kocsijukat benzinnel. Ész nélkül... De inkább mégsem, a hiba biztos bennem van.

eko 2008.10.21. 21:11:07

"menyi olajat tudsz tölteni a motorba."
Ladába 23L :-)
Volt ismerősöm, aki "kipróbálta", aztán csodálkozott, hogy az önindító nem tudja megmozdítani a motort..

lder 2008.10.22. 11:40:50

A cikkben arra történt a hivatkozás, miszerint nincs tájékoztatás arról, hogy a tank túltölthető, és ezt a kezelési útmutatóból részlegesen kimásolt képpel is illusztrálva lett. Sajnálatos módon csak ez a rész lett kiemelte, holott a kiemelés alatti szövegrészben egyértelműen le van írva:
" A töltőpisztoly betöltőcsonkba való bevezetésekor ügyeljen arra, hogy ne nyomja a szelepet a betöltőcsonkban. Különben akaratlanul feltölti azt a térfogatot, ami az üzemanyag tágulására ad lehetőséget melegben. Ez az üzemanyag kifolyásához vagy az üzemanyagtartály alkatrészeinek a sérüléséhez vezethet".
...
" Amint az előírásnak megfelelően kezelt automata töltőpisztoly először kikapcsol, a tartály tele va. Ne folytassa tovább a tankolást- különben feltölti a tágulási teret".
A fenti idézeteket csak a teljesség miatt írtam.
Sajnos a kezelési útmutatót csak nagyon kevesen olvassák el, így történhetnek meg velük a fent leírt tankolási események, amikkel a szervizben mi is többször találkozunk.
Dér László
SKODA, VW, SEAT vevőszolgálat vezető

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.22. 14:22:31

Hogy te honnan idéztél azt nem tudom. Más kezelési könyvet láthattál.

Sajnos, - ahogy a képen is látszik - az autóhoz adott kezelési könyvben nincs szó semmi pöcökről. Csupán a lefolyt üzemanyag eltávolítását javasolja.

Még az ábrán sincs pöcök. Gondolhatod, hogy ha ez bele van írva, nincs vita.

Ezzel kezdődik a legnagyobb gond, hogy nincs megfelelő tájékoztatás.
De majd a Fabiások megmondják nekik bele van e írva a kezelési könyvbe.

lder 2008.10.22. 14:59:39

Az ismertető a következő oldalakon található:
Fabia II. Kezelési Útmutató 170. oldal
Octavia II. Kezelési Útmutató 206. oldal
Roomster 172 Kezelési Útmutató 172. oldal
A Fabia I. és az Octavia Tour modelleknél kicsit másképp megfogalmazva:
Octavia Tour Kezelési Útmutató 123. oldal
Fabia I. Kezelési Útmutató 102. oldal
Azért is érdemes erre figyelni, mert a túltöltés következtében egyes berendezések meghibásodását is okozhatják, mint ahogy arra a kezelési ius felhívja a figyelmet.
Az ügyfeleinknek akik hasonló észrevétellel kerestek meg minket elmondtuk az itt leírtakat, és arra kértük, hogy amennyiben lehetséges a tankolást maguk végezzék. Visszajelzéseik alapján tankolás során megszűntek az említett plusz literes feltöltések.

Stevedoki 2008.10.22. 19:39:08

Ez érdekes. Keritek egy használati útmotatót én is.

Kifordított kacagány 2008.10.28. 21:03:07

Stevedoki 2008.10.21. 17:54:12
és még email-ben olyan is megtalált aki a gáztartály fullosra töltése után érdeklődött. hihetetlen emberek vannak.

Stevedoki 2008.10.29. 18:58:43

Megnéztem a családom tulajdonában lévő mindkét Fabia kezelési útmutatóját. A 103. oldalon szerepel, hogy a tartálytöltés az első csattanásig tart. Ekkor kb 45L üzemanyag van benne. És rögtön itt szerepel az is, hogy a pöcköt ne nyomjuk be, mert a tágulási teret töltjük fel vele. Ezek után javaslom Égő Ákosnak, legközelebb tájékozódjon alaposabban. És végig kellene gondolni, mire is, biztatjuk az embereket. Hülyeségre nem kellene. A gáztartály túltöltése meg az agyatlanság első jele. Ehhez képest benzinnel túltölteni a kocsit semmiség.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:15:33

Azért ez hihetetlen! Kedves Stevedoki és társai! Világosan leírtam, és még fotóval is illusztráltam (!!!), hogy a kezelési könyvben ilyenről szó nincs. Had ne az én hibám legyen hogy a gyártó figyelme erre nem terjed ki hogy hozzá tartozó kezelési könyvet adjon a tulajdonos kezébe.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:17:22

Ja és még egy, a tévedések elkerülése végett. Senkit nem biztatok ilyesmire, csak egy létező problémára hívtam fel a figyelmet. Oly annyira létezik, hogy van aki ezért rendőrt hív a kúthoz.

Stevedoki 2008.10.30. 17:42:46

Tisztelt Égő Ákos! Nem álmodtam, olvastam a kezelési kézikönyv 103.oldalán. Veszem a fáradságot, és lefényképezem.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.30. 23:08:01

Én elhiszem fénykép nélkül is, mert már fent is említette más is, hogy létezik ilyen kézikönyv. Csak azt nem értem ennek mi köze van a cikkhez? Ahhoz, hogy vannak autók amihez olyan könyvet adnak amiben nincs feltüntetve a jelenség. Cserébe van egy konstrukciós hiba aminek hatására túl lehet tölteni egy tankot, és erről nem tájékoztatnak egyes vásárlókat. Aki szerencsés olyan könyvet kap aki nem az csak meglepődik. Ezek után én vagyok a tájékozatlan, ez azért vicces. Imádom az ilyen megmondóembereket.

nagyharcos 2008.11.20. 13:50:39

Sziasztok,
Tudja valaki hogy hogyan lehet ledugni egy csövet a Fabia tankjába ?
Próbálkoztam vele még régebben de kb.120 centi után elakadt és benzint még nem ért pedig félig volt a tankom.

Előre is köszi

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.11.20. 14:10:53

Aki leszívta a benzint két vékony csővel dolgozott. Látszik is valamelyik képen. A Vastagabb cső valóban megakad.

Don Gó 2015.01.11. 17:23:28

" Nagy László · Kiemelt hozzászóló
A közeli kisvárosban egy ... vállalkozó meglépte tavaly, hogy nyit benzinkutat is, az egyeduralkodó MOL konkurenciájaként. Szerződött az AVIA kúthálózattal és olyan név alatt megy a tankolóállomás tavaly óta.
Elkezdtem a nyáron én is oda járni inkább, hiszen olcsóbb volt az.
A legutóbbi tankolásomkor viszont igen csak meglepődtem! Mivel jegyzem a megtett kilométert és a betankolt litereket, tudok kontrollálni és látom a fogyasztást. Azon kívül, hogy a járműnek is van fogyasztásmérője a "fedélzeti komputerecske" egyik funkciója által. (Meg a "napi számláló" is segíthet ebben, a km-óra tartozékaként.)
Na szóval. Tankoltam (én lassan engedem a benzint a töltőpisztollyal, hogy a levegő a keskeny csövön kellően vissza tudjon áramolni, ki a szabadba. Egy idő után a kocsi alá kezdtem már pislogni közben, nem-é a földre folyik talán alul? Mert amikor végre megtelt (mindig full teli nyomom) alsó hangon is 8 literrel több lett, de lehet 10 literrel kb.!
Én addig nem hittem el a mendemondákat erről a kutasról és most már nekem is gyanússá vált. Azt hiszem, vissza megyek a MOL kútra megint.
Állítólag, amióta lement az üzemanyag ára, mindkét kúton egyforma áron lehet tankolni (kb.) Mondják, én nem ellenőriztem ezt. Azt viszont, hogy az én a lassan tankolásom során esetleg(?) levegővel kevert benzint nyomjak át az AVIA-s gengszter(?) kútoszlopi számlálóján, na azt nem fogom többé megtenni neki. Hogy mitől lett a túltankolásom, nem értem máig sem. Benzint senki nem vett ki a tankból és sem lassú menet, sem terep, sem állva járatás, semmiféle túlfogyasztásra okot adható dolog nem történt nálam, nálunk! (Nem írtam pontos megnevezést a zalai kis kútról, mert még beperelne valaki...)
Válasz · · 4 · Leiratkozás · szerkesztve · január 9., 10:23

János Szederkényi · Kiemelt hozzászóló · Utolsó beosztott, Munkanélküli
A lassú tankolásoddal a tágulási helyet töltötted ki benzinnel. Típustól függően ez akár 6-10 liter is lehet. Ne nagyon csinálj ilyet, mert balesetveszélyes.
Válasz · · január 9., 13:17

Nagy László · Kiemelt hozzászóló
János Szederkényi Már, hogy az autóm tartályához tartozó csövecske ("levegőző" vagy mi) lenne 8-10 literes? És akkor én már vagy 30 valahány éve vezetek és így tankolgatok általában és csak most lett hirtelen ekkora különbség? Na ne... :) :-P Jut eszembe: Ha én előtte is "kitöltöttem a tágulási teret a lassú tankolással", akkor nem lehet, nem lehetne plusz liter, amit befogadott egyszeriben (ezúttal, most)! :D
Válasz · · 1 · szerkesztve · január 9., 13:52 "

AUTOKART 2016.07.26. 07:25:53

Dacia Logan 50 literes tankjába (+ a csőbe) 63,8 litert tankoltam úgy, hogy önerőből álltam be a kútra, igaz már nagyon a végét járta.
A kézikönyv ajánlása: "A tankolás közben bekövetkező első automatikus leállás után maximum kétszer indítsa újra a töltést, hogy maradjon egy kis tágulási térfogat."

nyitottszemmel 2016.07.26. 10:37:16

Céges Dacia Logant (1.4 MCV) rendszeresen tankolok 60-62 literrel úgy, hogy néhány km-t megyek a "tankoljmármeg" lámpával. Viszont a szintén céges Dustert nem tudom túltölteni. (egyébként ez az az autó, amit teszteltetek legelőször, mikor bejött Magyarországra a Duster...emlékeztek még a rendszámra kedves Totalcar? LRT-...)
Saját autóm egy 1.9-es dízel Zafira, azt sem tudom túltölteni.
Anyámék autója egy 86Le-s 1.4-es Cordoba, ha azt túltöltöd vészüzemmódba kapcsol. :D A szerviz azt mondta, hogy ez így jó. Első kattanásig tankoljunk. Pont.

Golf2 2016.07.26. 12:37:26

Az eggyes Octavia 55 literes papíron,47 volt a max bele eddig,vajon mennyi mehet bele pöcökkel,ha van rajta egyáltalán?