Forma 1-gyel védeni a környezetet?

„Make cars green!” kampány

  2008. október 10. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Ahogy itt élek a Földön, az úgynevezett emberiség tagjaként, újra és újra meglepődök azon, hogy mindig lehet kijjebb és kijjebb tolni a pofátlanság határát. Winkler épp most dolgozta fel, milyen érdekes paradoxon is a humánus libatömés intézménye, erre itt van nekünk a környezetbarát Forma 1.

A fent ábrázolt urak arra büszkék, hogy a világ talán legkörnyezetszennyezőbb technikai sportjában a hétvégén Japánban a Bridgestone gumikba öntött zöld csíkokkal végre elmondhatják, mennyire fontos is nekik a jövő, meg az esőerdők, meg a bálnák.

Gyönyörű kezdeményezés. Igaz, ha sikerülne belefoglalni a Formula 1-be, vagyis az első számú, legnépszerűbb, legismertebb autóverseny-sorozat technikai szabályzatába, hogy az egyszemélyes, lapos, ezerlóerős szörnyek a nagyjából százon-százas fogyasztás helyett mondjuk kénytelenek legyenek elmenni százon ötven liter üzemanyaggal, netán hogy ne is használhassanak többé kőolajszármazékot, csak alternatív üzemanyagokat, az valami lenne. (És ettől a versenyek még nem lennének kevésbé érdekesek.)

De egy ilyen zöld gumicsík a negyvenpercenként elkopó, vagyis a levegőt szennyező porrá, füstté, korommá omló hordónyi gumiabroncsok futófelületén inkább csak gusztustalan PR-fogás. Hogy ismondta Winkler? Tömjék a libát, csak ne viccelődjenek? Hát akkor a FIA is égesse a gumit, az olajat, csak ne tetszelegjen közben zöld színben. Mert visszás.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr82707179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eastbay1 2008.10.10. 15:45:22

Mér, hát a jószándék az smafu?:)

GiBR 2008.10.10. 16:02:05

Ugyan már, ne akarja nekem bemesélni senki, hogy az a 20 autó fogja tönkretenni a földet...meg hogy jobban szennyezik a levegőt mint mondjuk az a pár teherautó, aminek már 10 éve se lett volna megadni a zöldkártyát...

Ez az autósport csúcsa elvileg, arról kell szóljon, hogy minél gyorsabban menjenek, minél erősebb autókkal. Ez a motorfejlesztés befagyasztása is egy vicc...lassan ott tartunk, hogy a forma1be is csak utcai rendszámos autókkal lehet indulni. Vagy csinálnak belőle valami jó kis márkakupát...

Auto-InterCont 2008.10.10. 16:06:01

GiBR!
Szerintem ez neked most nem jott át!

Squeky 2008.10.10. 16:08:50

GiBR!
20 autó+ a hozzá szükséges logisztika...sokezer teherautó stb.stb...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2008.10.10. 16:14:36

Van valaki aki át tudja számolni esőerdőbe az F1 károsanyag-kibocsátását? Érdekelne (repüléssel, kamionnal, hajóval, meg mindennel együtt).

gatsy 2008.10.10. 16:30:49

Már a hírnél is eszembe jutottak egyébként dolgok, de ott ugye nem lehetett kommentelni.

Szóval a bullshitbingo eheti nyertese a fomra egy.
És valóigaz, hogy nem az a 20 autó meg az x futam egy évben, de a környezteért nem lehet csak azzal kiállni, hogy zöldre festjük a gumikat.
Illetve lehetett volna zöldre festett gumikkal környzetet védeni, ha a kedves PR-es apukája felhúzta volna...

hyperBOI 2008.10.10. 16:33:06

Eddig azt hittem az amerikaiak az álságosság bajnokai, de ez biztos dobogósnak tűnik....
nevetséges

murkusz 2008.10.10. 16:40:04


Sziasztok!
Bocsánat, OFF topic lesz:
Ajánlottak egy Bazsó féle 600sec "rövidfilmet", és ebben szeretnék segítséget kérni,mert nem találom.
Valaki kérem írja be linket merre van...

Elnézést az Off-ért.

Renault 25 2008.10.10. 16:58:09

Azt hiszem ha meglatnam max mosleyt az utcan en kepes lennek megolni. Ennel betegebb szabalyokat nem lehet kitalalni a f1be h motorfejlesztes befagyasztva es jovore pedig az idiota KERS hasznalata. Az autoversenyzes kiralykategoriajat szerintem egyaltalan nem kene erdekelje a kornyezetszennyezes. PS: szerintem kyotora kene a kovetkezo atombombat dobni miutan az osszes hibrid vacaksagot odahordtak. hetvegen majd zoldrefestem a hajam,hogy majd mikor levagatom asszocialodjon a termeszettel

Renault 25 2008.10.10. 17:01:35

Ha mar ugyis errol van szo akkor Bernie Eclestone arcat en szivesen bezolditenem. mert igy majd kevesebb CO2-t kibocsajtani az orra.

ommm 2008.10.10. 17:08:37

Röhej.
Poénnak jó.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.10.10. 17:16:11

Az F1 lényege ugyanaz lenne az autózásban mint a hadseregeké pl a repülésben, vagy logisztikában. Csúcstechnológia. Tehát szerintem rég elkésett ötlet a féligmeddig hibrid dolog, simán lehetne elektromos motorral, hidrogénnel amivel akarják. Nem az a 20 autó számít, de még csak nem is az a pár 10 kamion amivel a cuccokat viszik. A Hungária körúton 10 perc alatt többet számolok össze. A lényeg, hogy az autóipar legújabb fejlesztéseit "teszteljék le" kemény terhelésnek kitéve. A 100 liter százon, meg a 10 óra és kb 1000 km körüli élettartamú motor szerintem nem olyan csúcs.

murkusz 2008.10.10. 17:19:50

carlos80!

Ez az!!!

Hálásan köszönöm!

atesz77 2008.10.10. 17:26:33

Én már ott tartok,hogy nem érdekel a Forma1!
Ilyen marha szabályokat még életemben nem láttam egyetlen sorozatban sem.Miért kötelező tankolni? Miért nem használhatnak akármilyen keverékű/mennyiségű gumit? Mi a francnak a Safety Car?? Ettől az új városi pályától csak röhögni tudok! Ja,a legjobbat a végére hagytam: BEZÁRJÁK A BOXUTCÁT!!!!!! Nehogy valaki előnyt szerezzen!!! Az,hogy a SC-ral elveszik a pilóták nehezen összegyüjtött előny másodperceit,az nem baj!! De nehogy valaki előnyt szerezzen!!! Nevetséges!

atesz77 2008.10.10. 17:28:02

Nézem inkább Talmát,Pasinit meg Rossit! Az az igazi nagybetűs SPORT!

atesz77 2008.10.10. 17:29:24

Amúgy ezt a zöld dolgot már a Honda eljátszotta amikor az autókat lefújták földgömb "színűre"!

toto92 2008.10.10. 17:39:43

Alapvetően enm rossz gondolat, hogy nem kéne kicsinálnunk magunk alól a bolygót - de az ilyen mondvacsinált kampányok röhejessé teszik az egészet.

szek08 2008.10.10. 17:39:53

Ugyan már, ez az egész környezetvédelem az emberiség paródiája. Pl: Itt ez a kampány, oké, a szándék a fontos, de magával a kampánnyal is egy csomó szennyező anyagot juttattak a levegőbe (zöld festék legyártása, szórólapok), és egy rakat + terhet vertek a környezetre. Mint pl a környvéd. mininsztráriumnak a CO2-es plakátai: hány fát vágtak azért ki? Lett valami hatása? NEM!

El kéne már egy kicsit gondolkozni azon, hogy ezt nem lehet pénzért megvenni, de az sokat segítene, ha az emberek használnának más közlekesést az autón kívül, ha az ipartelepeket korszerűsítenék, ha nem használnánk el feleslegesen egy csomó energiát. És ezt nem reklámozni kéne, hanem tanítani. az iskolába.

Kifordított kacagány 2008.10.10. 18:37:12

tanítani nem üzlet, márpedig az egész környezetvédelmesdi üzlet.
most meg, hogy már a népek jól be vannak hülyítve, mindenkinek bizonygatnia kell, hogy ő aztán milyen zöld, ha labdába akar rúgni.
egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy ez a hülyeség azért látott napvilágot, hogy a sok idióta, aki teljesen belehülyült a környezetvédelembe, meg a grínpíszbe, az ne forduljon el a forma1-től csak mert ők nem tesznek ki valami zöldet, mint mindenki más.

lampaules 2008.10.10. 18:46:32

OFF: Jól látom, hogy megy a nyalás a Winklernek? Csak mert majdnem minden cikkben megemlítitek a nevét.

ON: Nem kell így ész nélkül vádaskodni, az is lehet hogy a fent említettek más területeken igenis tesznek a környezetvédelemért. Persze az is lehet hogy nem, de amíg nem tudjuk, butaság sárral dobálni őket.

Kenseth 2008.10.10. 19:09:54

atesz77: a boxutcabezárás-szabályt egyszerűen csak nem érted (persze, ez önmagában nem olyan nagy baj, az igazán szomorú az, hogy akinek amúgy a dolga lenne, a kommentátorok sem értik, miért van, és ezért inkább módszeresen fikázzák a SC minden pályára küldésekor), de ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne a szabály, sőt.

Általában meg igaz, amit leírsz, ha nincs eső, tényleg elég unalmasak a versenyek, dehát ezért találták ki a torrentet, keress magadnak izgalmasabbat.

sascha 2008.10.10. 19:11:24

Egyetértek, h védjük Földünket, de sajnos ez az egész is csak a pénzről szól. Csak PR, hogy vásárolj! :(
Plusz a SZEMÉLYAUTÓ gyártókat szorongatják, miközben a vasút helyett ezer éves koromokádó kamionok rombolják az útakat és veszélyeztetik a többi közlekedőt... :S
A F1 se maradhat ki a PR-ból, de ez a zöldcsíkos gumi tényleg egy bullshit. Inkább minden euro bevételből 1 centet fordítanának a talajerózió meggátolására.

xxlpityu 2008.10.10. 19:13:45

Szép estét
Na megint 1 jó téma...az F-1
Hát Bernie megint kitalált valami frappánsat a bridgestonennal együtt.Hiszent TI is erről beszéltek és ez a kis ország csak csepp a tengerben....
Persze,hogy baromság így "zöldíteni" a dolgokat, DE!!!!!!
Ha belegondolunk abba,hogy a világ autóhasználóinak jelentős része úgy 3-5 éve(mondjuk ki őszintén) LESZARTA a co-t és társait,mára a hétfejű sárkánnyahoz,vagy talán az ördöghöz hasonlítják a terepjárók,sportkocsikat,2000ccm feletti autókat használókat.Ok,szép dolog a környezetvédelem,de nekem ez az egész úgy hat,mint amikor a vad "greenpeace"-s csávó papol-papol pl: ne érjen körbe az M0-ás,mert a 7 pöttyös tarkalepke épp ott bas.....a meg a nőstényt max 2 napon keresztül 1 évben,de tűrjük a dugót és minden velejáró dolgait.
IGEN sikerült,megnézte a dumáját vagy 2 millió ember,erre ez a büdös patkány beül az SEL mercijébe és tovalibben vele szép csendben.
Na ilyen szerintem ma a környezetvédelem
semmi más,csak MARKETING!!!!!
amúgy jól néz ki a ZŐDcsíkos gumi.....

ZRobee 2008.10.10. 19:33:03

Egy versenyautónak a lehető leggyorsabbnak kell lennie fittyethányva a károsanyag kibocsátásra. Nevetségessé válik a F1 a motorfejlesztés befagyasztásával. Már azon felháborodtam, hogy egy motornak ki kell bírni először még csak 1, de most már 2 hétvégét. Azt mondom 1 verseny 1 motor! Aki nem bírja anyagilag száljon ki! A kamionokat viszont lehetne bioüzemanyagokkal járatni.

bgyuszi76 2008.10.10. 20:04:05

ZRobee: bioüzemanyag? Hogy még drágább legyen az a kevés élelmiszer, ami létezik. Össze kellene inkább gyűjteni a metánt a marha, sertés és embertelepeken, kiválóan ég, igaz, orrfacsaró;)))

325i 2008.10.10. 20:07:14

Felháborítónak tartom, hogy MI autósok érezzünk lelkiismeretfurdalást a CO2 miatt!
Mikor a nyolcvanasok végén-kilencvenesek elején suliba jártam, már ott szajkózták az üvegházhatást.
Akkor miért nem érdekelt SENKIT?
A gyártóknak, törvényhozóknak legyen lelkifurdalásuk, ne nekünk.
Főleg az iparnak, légiközlekedésnek(!) erőműveknek kellene elgondolkozni.
Nem, ehelyet megint velünk fizettetik meg (így globálisan).
Ez a mai világ egyik legnagyobb álságossága!

gergoke 2008.10.10. 20:09:59

A bejegyzéssel annak ellenére maximálisan egyetértek, hogy elég elvakult F1 hívő, néző vagyok.

Talán még a Bridgestonenál is van egy pofátlanabb, képmutatóbb cég a szériában: a Honda.
Akik konkrétan felfestik a földet az autóra. Egy olyan szerkezetre, ami egy verseny (300km) alatt elfogyaszt egy fél motort, egy negyed váltót (a versenyszabályzat értelmében, ideális esetben), plusz körönként 5-6 liter benzint, kenőanyagokat és 3-4 garnitúra gumit.

Mellékesen: Ilyen autóból köröz 20 db, plusz még vannak ugye a szabadedzések, időmérők és a tesztek. El lehet képzelni a mennyiségeket.

Végül ezt a felhajtást zöldnek nevezni és az autóra földet festeni, majd kiírni myearthdream.com azt hiszem a létező legnagyobb pofátlanság. A japánoknak tuti elgurult a gyógyszerük és az aktuális elmebaj most a Bridgestone mérnökeit is elérte.

Auto-InterCont 2008.10.10. 20:18:14

Védd az erdot!
Egyél hódot!!!

kunzoo 2008.10.10. 20:22:25

A metán egy teljesen szagtalan gáz! A bioüzemanyag elsősorban az itthoni túltermelést oldaná meg és annyiban környezetvédő hogy ígyis úgyis megtermeljük az eladhatatlan gabonát akkor legalább használjuk el valami értelmes dologra. A biodiesel viszont egy átverés, önbecsapás ugyanis a repce jóval kevesebbet terem mint a gabonafélék, környezetszennyező a termesztése, bizonytalan az éghajlatunkon a várható termés és kevesebb az olajtartalma mint pl. a kukorica keményítőtartalma.

csongiaparaszt 2008.10.10. 21:10:50

Leszarom a formaegyet. Ha technikai sport, akkor nascar és wrc, na meg motogp. Egy 125-ös versenyben több izgalom van, mint a komplett f1 idényben.
Ez a zöld csíkos izé meg pont olyan gusztustalan, mint bernie és max. Szánalmas.

Satellit 2008.10.10. 21:34:04

A Forma 1 az autóversenyzés csúcsa, és az is marad, remélem! Szabályok kellenek, de ésszerű, átgondolt és a fejlődést nem akadályozó "okosságok" az amire az F1-nek szüksége van!
A legnagyobb baj pedig az, ha a "vezetők" nem veszik észre, hogy az általuk meghozott szabályok nem jók!
Ami a környezetvédelmet illeti: Azt mindenki tudja, hogy az autósport nem szólt, és nem is fog soha szólni a "zöldségről"! Bár tény, hogy kislépéseket tesz az F1 is az ügyben! INKÁBB FOGJUK FEL ÚGY, HOGY BEISMERIK, HOGY SZENNYEZIK A KÖRNYEZETET, ÉS A LEHETŐSÉGEIKHEZ KÉPEST BRÓBÁLNAK TENNI ELLENE!

Leptinotarsa decemlineata 2008.10.10. 21:50:12

A következő lépés, hogy örökbe fogad a B. egy fát (de csak egyet) a Városligetben.

Külön köszönet, hogy felhívják a figyelmemet a környezettudatos gondolkodásra, melyért éppen azok a multik és gyártók tehetnének a legtöbbet, akik szponzorálják az F1-et.

Szívesen vennék pl. valami klafa hibridet, ha nem lenne olyan elérhetetlen nekem, mint a Hold.

Ennél a környezetvédelem szövegnél még az is hihetőbb lenne, hogy a Fradi kedvéért csíkozták be a gumikat.

lcsabee 2008.10.10. 21:53:19

Az oké, hogy az forma1-es autók által kibocsátott CO2 nem mérvadó, mert csak 20 gép van. DE! Világszerte hány olyan technikai sport van (legyen az a földön, a vízen vagy a levegőben, 2 keréken, 4 keréken, aszfalton, murván vagy a sivatagban), ahol keményen kőolajszármazékot égetnek el? És a versenyeken hány gép indul? Szerintem a milliós nagyságrend nem túlzás... sőt!
És mindez azért, hogy a nép szórakozhasson! Nincs ezzel gond. Egyelőre...

zalkapone 2008.10.10. 22:06:58

És mi van a sivatagi tesókkal? Amit kitermelnek, aranyáron adják, a maradékot meg az otthon tartott 50 autóval füstölik folyamatosan. Ezeknél a teveszaron nőtt zsúrpubiknál tuti több nafta fogy egy hónapban, mint a föld összes versenyén, egész évben!

Cimbi 2008.10.10. 22:13:03

gergoke!

"Talán még a Bridgestonenál is van egy pofátlanabb, képmutatóbb cég a szériában: a Honda."

Szerinted a tiz csapat kozul hanynak van olyan hattere ami nem a multat idezi hanem a jovobe mutat? Esetleg kettonek, de haromnal semmifelekeppen nem tobbnek.
Nem igazan ertem miert pont a Hondat talaltad meg megednak.
(esetleg van 1 francia autod es azert fikazod a rizsasokat?)

odb 2008.10.10. 22:44:33

Szerintem teljesen rosszul áll hozzá a cikkíró és a többség. Nyilvánvaló, hogy a Forma 1 nem a környezetvédelemről szól, viszont azt tudjuk, hogy a reklámról annál inkább. Abból van a pénz. És hogy mit reklámoznak és milyen célból, az itt mellékes. Ha Malrboro reklám van a kocsin, akkor a tizenéves rajongó Marlborot vesz. Ha Vodafone reklám, akkor Vodás lesz. Ha Azt mondják, hogy a környezetvédelem fontos, akkor figyelni fog rá. Itt most lényegtelen, hogy ez mekkora képmutatás. reklám és kész.

[] (törölt) 2008.10.10. 23:04:10

"Nézem inkább Talmát,Pasinit meg Rossit! Az az igazi nagybetűs SPORT!"

Nem öcsi, a nagybetûs sporthoz izomerô kell. A Forma1 kb annyira sport, mint a sakk.

lcsabee 2008.10.10. 23:14:11

És a több G-s gyorsulás, lassulás, meg a pár kg. fogyás egy verseny alatt smafu.

[] (törölt) 2008.10.10. 23:35:50

"És a több G-s gyorsulás, lassulás"

Hullámvasúton ülni is komoly fizikai munka, nem? :)

"meg a pár kg. fogyás egy verseny alatt smafu."

Bárhol "fogyhatsz" pár kilót, ahol folyadékot veszítesz. Az elsô csapnál "visszahízod".

Egyébként ez valóban lófasz egy olimpiai bajnok teljesítményéhez képest.

Kifordított kacagány 2008.10.10. 23:47:07

oké, de a grínpísz biztos ne fizetett lrte nekik

Kifordított kacagány 2008.10.10. 23:56:29

azért nem túl sok f1 pilótából lesz nyugdíjas korára sakkvilágbajnok. és fordítva

Csontos Szigfrid 2008.10.11. 00:04:57

Lehet, hogy nincs igazam, de az egész szabálymódosítósdi ott kezdődött, amikor Schumacherrel és a Ferrarival nem tudtak mit kezdeni. Onnantól jött a 2 verseny 1 motor, 2-szeri tankolás, 1 verseny 1 gumi, stb. Szépen le is szakadt valamelyik évben Raikönnen kocsijának kerekéről a verseny végére a gumi. Agymenés, hogy így bánnak el emberekkel és csapatokkal. De ez már végülis "rég" volt.
A környezetvédelemhez annyit, hogy valóban, 5-10 éve magasról tett mindenki a CO2-kibocsátásra. Ez egy marketingfogás. Blue-Motion, stb... Duma az egész. Ha valaki annyira akar környezetet védeni, ne járjon egyáltalán belsőégésű motoros autóval. De jobban teszi, ha másmilyennel sem, mert az elektromos kocsi akksiját avval az árammal lehet feltölteni, amit hőerőművekben termelnek. Ördögi kör. Az atomot meg utálja a Green peace, pedig ők is használnak áramot. Azt meg atomerőművekben is termelik. Valami egészen más megoldás kell ide.
Elérhetővé, megfizethetővé tenni pl. a geotermikus energiát az átlagember számára is, kifejleszteni olcsó napelemeket, stb...
De amíg egy csepp olaj, és bármilyen fosszilis energiahordozó lesz a Földön, addig ezek a fejlesztések jegelve lesznek töbnyire. Szerintem.

Mrnixon 2008.10.11. 00:59:12

Baromira nem oszt nem szoroz ez a pár autó... Ha valaki ettől félti a földet az meg ne lélegezzen mert azzal is CO2-t termel. A Greenpeace meg sztem bekaphatja, egyszerű sötétzöldek, pampognak itt mindenről de értelmes megoldást nem tudnak kitalálni semmire, csak fikázni. Ha meg nincs áram nekik otthon ugyanúgy felháborodnak, mehetnek a gúzsba a Levegő Munkacsoporttal egyetemben...

vadparaszt 2008.10.11. 01:22:06

Akkor ezt egy úgynevezett ember írta?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.10.11. 02:27:23

Na most ez a gumi akkor mivel tud többet, mint a többi?

klacus 2008.10.11. 06:25:22

Más kontxusba helyezve:

A gumi zöldrefestétse azért jó ötlet és persze környezetvédő, mert a verseny ideje akatt a sok tuluk nem ül autóba, mert a képernyőt bambulja. Szóval igenis megérdemlik mert MEGCSINÁLTÁK!

A sok környezetvédőnek, azt tanácsolom, hogy keressen egy fasza kis barlangot télire, és úgy fűtsön, hogy a károsanyag kibocsátása nulla legyen. Ha megéri a tavaszt, akkor megyek Én is.

A környezetvédelem az nagy divat. Lásd hazai példa MOL. Aszongya legzöldebb energia, meg környezetünk őre, meg egyébb marhaságok. De nem mondhatja vazz azt, hogy szarok rá, meg szarj rá te is. Attól még szarik rá és valjuk be mindenki szarik rá.

Solymika 2008.10.11. 09:33:21

Nem a részvétel, hanem a fontos!!

Rocko- 2008.10.11. 13:51:43

Edelweiss 2008.10.10. 23:04:10
totalcar.hu/tesztek/renaultf1/?full
ennyit arról, hogy nem kell izomerő. vagy hány G-t kell leküzdeni sakkozáskor?
hullámvasút? persze, ott van is 4-5G, de pár másodpercig. az F1-ben meg folyamatosan, 70 percig. utaznál a kedvünkért 75 percig hullámvasúton? hányhatsz is.

GiBR 2008.10.11. 18:07:48

Squeky

Oké, hogy vannak vonzatai, de most nem arról volt szó! Attól hogy kell hozzá sokezer teherautó mért is a versenygépeket kell környezetvédőve tenni?

Egyébként pedig igen, elismerem, ha autókról van szó nem érdekel a környezet. A szemetet nem dobálom el, lekapcsolom a villanyt, de nem fogok azért idióta villanyautókkal járkálni...

Shadowbull 2008.10.11. 20:03:17

"Egyébként ez valóban lófasz egy olimpiai bajnok teljesítményéhez képest. "

Tevedni meltoztatol.

Ezek a sracok atomkemeny sportemberek. Olyan terheles alatt autoznak tizedmasodpercre azonos koroket orakig, amit egy atlagember percekig, ha birna.

Ezek meg vezetnek, es nem is akarhogy.

sb

Shadowbull 2008.10.11. 20:04:50

Amugy meg ez az egesz egy globalis divatra valaszul adott reklamkampany.

sb

[] (törölt) 2008.10.11. 20:06:01

"utaznál a kedvünkért 75 percig hullámvasúton? "

75 percet bárki kibír az ülésbe szíjazva, legfeljebb rókázik párszor. Erre még egy Baumgartner-szintû crash test dummy is képes.

Egy Kolonicsot lenyomni az 1000m-es olimpiai távon, na arra viszont max egy tucat ember képes az egész bolygón. Na az a nagybetûs sport.

[] (törölt) 2008.10.11. 20:07:09

"Ezek a sracok atomkemeny sportemberek."

Na ezt pont te mondod, aki még kabinlifttel se vállalta be a Rotwandot ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:18:07

Az a fogalom, hogy "technikai sport" számomra nem létező jelenség. Ezt tedhnikai versenynek nevezném maximum. A legkevesebb szinte a pilótán/sofőrön/stb. múlik, ellenben aki 3 grammot le tud faragni és két tized fokot állítani egy spoileren gyártó részről, az a nyerő. Hát hol itt az igazi küzdelem? Ezt ne hasonlítsuk már egy gárfutóhoz, vagy egy kajakoshoz már. Egy majmot is be lehet idomítani a sokbetűs hülyevédelemmel ellátott, távirányítva programozott kocsik hajtására. Egy olimpiát megnyerni pedig ember feletti tűrőképességet, hosszú éveket, durva napi többórás edzést és energiát kíván, emberi energiát! Azt megbecsülöm, mert igazi, vérrel-verítékkel elért eredmény. Kis tehetséggel, sok hátszéllel bárki lehet F1 pilóta és még "bajnok" is. Olimpikon nem...

Shadowbull 2008.10.11. 20:24:29

"Na ezt pont te mondod, aki még kabinlifttel se vállalta be a Rotwandot ;)"

Azert meg mondhatom :)

sb

Shadowbull 2008.10.11. 20:26:28

"A legkevesebb szinte a pilótán/sofőrön/stb. múlik,"

Hulyeseg.

"? Ezt ne hasonlítsuk már egy gárfutóhoz, vagy egy kajakoshoz már"

Ne is. Kijafaszt erdekelnek a kajakosok meg a gatfutok?

"Egy majmot is be lehet idomítani a sokbetűs hülyevédelemmel ellátott, távirányítva programozott kocsik hajtására. "

Ez egy orbitalis faszsag.

"Kis tehetséggel, sok hátszéllel bárki lehet F1 pilóta és még "bajnok" is."

De meg tudod tetezni, ugy latom.

"Egy olimpiát megnyerni pedig ember feletti tűrőképességet, hosszú éveket, durva napi többórás edzést és energiát kíván, emberi energiát!"

Ja, meg doppingot orrba-szajba.

sb

Shadowbull 2008.10.11. 20:28:34

Csak azt nem ertem, akinek kabe annyi fogalma van az F1-rol, mint egy neandervolgyinek az atomfizikarol, az minke fikazza?

sb

Shadowbull 2008.10.11. 20:32:59

"Egy Kolonicsot lenyomni az 1000m-es olimpiai távon, na arra viszont max egy tucat ember képes az egész bolygón. Na az a nagybetûs sport."

Ja, lathatjuk hova tette szegeny Kolonicsot a nagybetus sport.

Menjetek mar, mar egy rohadt orszagos valogatot sem lehet megnyerni (mit megnyerni, bekerulni az elso tizbe) anelkul, hogy ne follyon meg az orrodon is kifele a dopping, akkor mi van az olimpian?

Elismerem, qrva sokat edzenek (nem is tartom normalisnak, sose adnam a gyerekemet hivatasos sportolonak), de hogy mindegyik ezerrel doppingol, az gyakorlatilag teny.

Ezert lelkesedjen az ember? Akkor toroljek el a doppingszabalyokat, oszt mindenki bassza szet a szervezetet azzal amivel akarja, de ne ne nezzuk mar az embereket hulyenek.

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:40:16

Az F1-ért mi ok van akkor lelkesedni, ha már egy igazi sportért sem tudsz? 90 perc unalom és körözés az miért is jó pontosan? Komolyan.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:41:29

És itt is próbálnak trükközni-csalni, ahogy párszor már kibukott, a doppingra reagálva.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:50:37

Azaz ismét rávilágítanék a lényegre, hogy sb is világosabban lássa:

Én (de eddig nem tolonganak értem) képes lennék 3-5 órát feszített tempóban autókázni (bár gecire unalmasnak tűnik valahol), némi képzéssel még akár kiváló is lehetnék (mert miért ne?), viszont azt biztosan tudom, hogy képtelen lennék napi 5 órát edzeni és megdönteni pl. a magasugrás, kalapácsvetés, síkfutás, etc. helyi rekordját is. Mert erre fizikailag szerintem nem lennék alkalmas, még doppinggal sem. Előbbire meg igen.

Shadowbull 2008.10.11. 21:02:35

"Az F1-ért mi ok van akkor lelkesedni, ha már egy igazi sportért sem tudsz? 90 perc unalom és körözés az miért is jó pontosan? Komolyan."

Nem igazan ertem mit keresel egy autos blogon...

Imadom az autokat, a motorokat, ez nalunk csaladi defektus. Apam jovore lesz hatvan, de eljar motorozgatni a 160 lovas Honda CBR 1100 XX-evel, neha meg anyam is megy vele. Meg ovodas voltam, amikor a vasarnapi program az volt, hogy autopiacra mentunk a faterral. Nem venni, csak bambulni. Neha elmentunk rallyversenyre, salakmotorversenyre, ilyesmire.

Az F1 az autoversenyzes csucsa. Ott surusodik ossze a muszaki tudas, a mernoki teljesitmeny, es a genetikailag kodolt tehetseg a pilotaknal. Ezen tenyezok, es persze a szerencse idealis kevereke adja a bajnokot. Ezek a fiuk tudnak vezetni, emberfeletti reflexeik vannak, es iszonyatos fizikai terhelesnek vannak kiteve. Nem igaz, hogy barki meg tudna csinalni, nem igaz, hogy nem jelent komoly fizikai terhelest.

Neha valoban unalmas az F1, bar mostanaban ez sem igaz. De en akkor is megnezem, mert szeretem nezni, mert erdekel, mert lelkesit.

Szeretem a motorversenyeket is, a rally-t, satobbit, de ezeket nem kovetem folyamatosan.

Viszont egy kajakverseny marhara nem erdekel. Nem erdekel a futas, az atletika, meg igazabol semmi, ami az olimpian musorszam. Persze, lelkesit ha a magyarok gyoznek, szurkolok nekik, bar nagy ivben lexarom, hany aranyat nyernek.

A csapatsportokat sem szeretem nezni, talan a focit, de abbol is csak a EB/VB-szintut.

Ha a doki megallapitana egyszer, hogy benzin folyik az ereimben, nem igazan csodalkoznek :)

Az pedig oriasi szerencse, hogy a munkam az, amit amugy is imadok :) Ha sokat nem megyek, elkezd hianyozni :)

sb

Shadowbull 2008.10.11. 21:06:19

"És itt is próbálnak trükközni-csalni, ahogy párszor már kibukott, a doppingra reagálva. "

Trukkozni, csalni.

Igen, persze, itt is elofordul.

De mondok valamit: egy verbeli F1-rajongo utalja az osszes szabalyt.

A motorbefagyasztast, az egyeb korlatokat.

Nyilvan nem lenne jo ha minden versenyen meghalna nehany pilota, a biztonsag miatt szukseg van korlatozasokra.

De miert kell meghatarozni peldaul, hogy milyennek kell lenni a motornak? Ha az egyik mernokcsapat a 12 hengeres boxert tartja idealisnak, csinaljon olyat. Ha a masik a 60 fokos V8-ast, akkor meg olyat.

Ha Mosley meg keresztulveri az egyenmotort, maris temethetjuk az egeszet.

sb

Shadowbull 2008.10.11. 21:11:02

"Én (de eddig nem tolonganak értem) képes lennék 3-5 órát feszített tempóban autókázni (bár gecire unalmasnak tűnik valahol), némi képzéssel még akár kiváló is lehetnék (mert miért ne?), viszont azt biztosan tudom, hogy képtelen lennék napi 5 órát edzeni és megdönteni pl. a magasugrás, kalapácsvetés, síkfutás, etc. helyi rekordját is. Mert erre fizikailag szerintem nem lennék alkalmas, még doppinggal sem. Előbbire meg igen."

Dehogy lennel kepes. Jo esetben, sok edzessel talan vegig birnal vezetni egy versenyt. Talan. Igaz, minduntalan leesnel a palyarol, es meg sem kozelitened a versenytempot.

Arra pedig szinte biztosan nem lennel kepes, hogy mondjuk egy otkilometeres palyan 200-as atlagsebesseggel vezess egymas utan mondjuk 3 olyan kort, amiben az idoeredmenyeid max. tizedmasodpercet szornak.

Ezek a sracok gyerekkoruktol fogva kemenyez edzenek, es hozza meg genetikailag is alkalmasak. Barmelyik rohogve lefutna egy maratont, es nem is rossz idoeredmennyel, de ez nekik csak mellekhatas.

sb

lampaules 2008.10.11. 21:17:13

végülis nem lehet nehéz a világ egyik legjobb pilótájának lenni. 20 év gyakorlás, kivételes tehetség, fizikailag a topon lenni...

megalol

Shadowbull 2008.10.11. 21:36:30

"Én (de eddig nem tolonganak értem) képes lennék 3-5 órát feszített tempóban autókázni (bár gecire unalmasnak tűnik valahol)"

Mert aztan leevezni 500 metert, vagy leuszni, vagy lefutni, az nem qrvara unalmas, mi? :))))))

Ha vezetsz, elso korben a technikaval kuzdessz, aztan ha nyertel, jon a tobbi versenyzo :)

sb

enté 2008.10.11. 22:22:09

Valahogy nem tudom összerakni az űrtechnológia és a benzinmotor kifejezéseket... Bruhaha! Áramot beléjük!

Shadowbull 2008.10.11. 22:23:40

ez csak a te korlatoltsagodat bizonyitja :)

Aramot? Oszt tudnanak menni 150 metert versenytempoban, mert nincs annyi akksi a vilagon, amennyi az autoba kene?

sb

dallara 2008.10.11. 23:10:03

Mindnyájan írtok igazságokat, remélem, én is.
A sok aljas, pénzmozgatta versenyellenes és nézőellenes szabály miatt én is kezdem lecarni az általam 38 éve imádott F-1-et, ami már sok éve csak a két főszutyok: a pénzéhes berni és a hataloméhes maxi érdekeit szolgálja. Elveszik a nézőktől a verseny izgalmát és élményét. Szerensére van még NEM-OVÁLPÁLYÁS INDYCAR, WRC, MOTOGP Talmával és Rossival !!!
De amikor a Discovery – n mutatják a hatalmas, gyárakat, erőműveket, óceánjárókat mozdonyokat, stb, --melyek óránkénti korom és CO2 kibocsájtása csak tonnákban mérhető --, és engem arra köteleznek, hogy autómban 80 ezrenként cseréltessek katalizátort, és arra biztatnak, hogy a otthon a szobámban a 40 Wattos izzót cseréljem 15 Wattosra, hát azt üzenem nekik, hogy dugják föl !!

[] (törölt) 2008.10.11. 23:21:07

"Az F1-ért mi ok van akkor lelkesedni, ha már egy igazi sportért sem tudsz? 90 perc unalom és körözés az miért is jó pontosan? Komolyan."

Ezt én se értettem soha. A sportközvetítés, mint olyan, számomra érthetetlen jelenség. Az, hogy lemész a haverjaiddal ütögetni a salakra, az oké, annak van értelme. De a TV elôtt tespedni, nézni ahogy *mások* teniszeznek? Hát a tököm se. (Nincs is TVm.)

[] (törölt) 2008.10.11. 23:26:03

Gyerekek, szerintem játsszuk azt, hogy kinézünk egy 2000m-es hegyet a Karwendel-ben, és aki a saját erejébôl felér a csúcsra, az odafenn elôadhatja a sportról vallott nézeteit ;)

Rocko- 2008.10.11. 23:37:13

Edelweiss 2008.10.11. 20:06:01
"75 percet bárki kibír az ülésbe szíjazva, legfeljebb rókázik párszor."
"Egy Kolonicsot lenyomni az 1000m-es olimpiai távon, na arra viszont max egy tucat ember képes az egész bolygón. Na az a nagybetûs sport."
választhatsz, melyikben akarsz bizonyítani.

Shadowbull 2008.10.11. 23:44:31

"Gyerekek, szerintem játsszuk azt, hogy kinézünk egy 2000m-es hegyet a Karwendel-ben, és aki a saját erejébôl felér a csúcsra, az odafenn elôadhatja a sportról vallott nézeteit ;)"

Aham. Tehat nekem 10 masodperc alatt kell futnom a szazat ahhoz, hogy elmondhassam, mennyire nem erdekel a sikfutas :)))

Hmm, te mennyi ido alatt mesz vegig a Nürburgringen? :))

sb

Shadowbull 2008.10.11. 23:51:30

Egyebkent voltal hegyet maszni? Tenyleg nagyon jo ido volt ma delutan.

sb

Shadowbull 2008.10.11. 23:53:12

Ja, amugy meg 2 dolgot szivesen nezek: a profi boxot meg a kuzdosportokat.

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 03:32:36

SB, igazából én amondó lennék (és most jön erre majd a kommentgerjesztő leugatások száza), hogy ha valóban oly kivételesek a pilóták, hogy ez nem is egy megtanulható dolog, akkor -mint a márkakupáknál- tökéletesen egyforma (pl. padon 0.5 Nm-re pontosan belőtt) versenyautókkal mutassák be mit tudnak. Aztán a következő versenyen másik verdában, hogy a random szelekció is benne lehessen :) Akkor lenne "sportszerű" az F1. Csak a pilóta számít, ki az az ember, aki a legjobban vezeti ugyanazt a technikát. Tud-e gyors lenni, a leggyorsabb, úgy, hogy ne tegye tönkre a verseny végéig az autót? (be tudja-e osztani, ami van, miközben mérlegelnie is kell ugye ebből kifolyólag)
Ne a legújabb speckó szárnyacskavég, vagy valami kis beállítási módosítás, vagy bármilyen másik trükk számítson. Érted a logikámat? Ez már közelebb állna a "sport" fogalmához, úgy vélem.

Egy másik oldalról megközelítve az efféle "sportokat", egy vad elmélet jöjjön hát:

Ha a sakk is ugyebár sportág, meg az F1 is, akkor mondjuk legyen a Call Of Duty is sportág ezen az alapon. Ha végig gondolod, ott is iszonyatos koncentráció és fizikai, valamint mentális kondíció is szükségeltetik, a reflexek és a kombinációs képességek mellett. Próbáltál már például 6 órán keresztül megfeszítetten figyelni a gép előtt? Mert végülis a szemnek, az agynak és a kéznek is elég megterhelő feladat. De a képesség számít! Olimpiára a COD-dal! :D

Az egy más kérdéskör, hogy ha valaki autóbuzi, vajon F1 buzinak is kell-e lennie egyben? Mert minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár! :)

A rally-t kedvelem, de csak élőben nézni, mert változatosabbnak tűnik. Különböző felületű (murva, hó, sár, aszfalt) szakaszok, melyek már egy-egy versenyző után is máshogyan néznek ki (kijárt kanyar, beesett kövek, ilyesmi), mindenféle műszaki meghibásodások, változatos pályák, életszerű közelségből (és nem mellesleg megfizethető jegyárral, vagy ingyen is), ez azért nem ugyanaz, ugye? Mégis van akkora terhelés, mint az F1-ben. Megkockáztatom, nagyobb is lehet akár! Mi a véleményed erről?

[] (törölt) 2008.10.12. 15:15:50

"Egyebkent voltal hegyet maszni? Tenyleg nagyon jo ido volt ma delutan."

Tegnap téligumit intéztem Straubingban, ma délelôtt meg eveztem. Jövô hétvégén regatta Passauban, úgyhogy márciusig van idôd cipôt venni ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 19:13:45

Edelweiss, Te tulajdonképpen mit is dolgozol? Valami szervizféleségben, vagy A gyárban vagy? Csak azokra a belső dokumnetumokra asszociálva, meg a szétbontott műszerfalra :)

Shadowbull 2008.10.12. 20:57:38

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.10.12. 03:32:36

Honnan veszed, hogy az F1 pilotak nem bizonyitottak korabban mas jellegu sorozatokban?

Csakhogy az F1 (szerencsere) nem csak az emberrol szol. Hanem ahogy mar irtam, a technikarol, a mernoki tudasrol. Engem qrvara nem erdekelnek az egyenautos sorozatok, mert azt is lelkesit, ahogy a csapatok egymassal kuzdenek.
Igaz ezt a kuzdelmet lassan megfojtjak a szabalyokkal, pont az egyenautos, tok unalmas versenysorozat fele tolva az F1-et.
En csapatnak is akarok szurkolni, egyutt orulni, ha a jol eltalalt autoval a pilota koronkent fel masodperccel veri a mezonyt, es egyutt sirni vele, ha szethullik alatta a technika.

Amugy nagyon nem igaz, hogy csak egy apro beallitason mulik a gyozelem. Minden pilotanak mas a stilusa, maskepp kell beallitani neki az autot. A pilotara es az adott palyara tokeletesen raszabott, amugy pedig a mezonyben is utokepes auto tud csak nyerni.
Es nincsennek agyonautomatizalva sem. Nincs kiporgesgatlo, nincs ABS, nincs ESP. Esoben sincs. 600 kilo, kabe 800 lo....

A sport fogalmarol nem kivanok vitana melyedni, mert totalisan erdektelen. Szerintem minden sport, amit az emberek azert uznek, hogy legyozzek a masikat, vagy az orat, vagy a sulyokat, vagy akarmit. Mindegy hogyan, a verseny a lenyeg, es a verseny=sport. Akar a Ki nevet a vegen is lehet sport, mert miert ne? Nem mindegy?

"Mégis van akkora terhelés, mint az F1-ben. Megkockáztatom, nagyobb is lehet akár! Mi a véleményed erről? "

A rallysokat nagyon tisztelem a vezetoi tudasuk miatt, es szivesen nezem is. Eloben mostanaban semmit sem nezek meg, mert a teveben sokkal jobban kovetheto barmilyen verseny. Meg csaladdal nehezen is mozdul az ember, csalad nelkul meg plane: )

A terheles viszont 100% hogy kozelebe sincs az F1-nek, marcsak a dinamika miatt sem. Azert a rallyutok meg sem kozelitik a 4-5g-s terheleseket, amiket az F1-esek elszenvednek, es mit elszenvednek, meg vezetnek, eloznek, versenyeznek is kozben :)

sb

Shadowbull 2008.10.12. 20:58:38

Koszi, Edelweiss, van cipom :)

Ja, M-AC 7747?

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 21:27:12

"Honnan veszed, hogy az F1 pilotak nem bizonyitottak korabban mas jellegu sorozatokban? "

Ezt speciel azért tudom, hogy némi (fogalmazzunk így) előképzés van, ami indul(hat) a gokarttól át a Forma 3000-en át a célig, az F1-ig.

"A terheles viszont 100% hogy kozelebe sincs az F1-nek, marcsak a dinamika miatt sem. Azert a rallyutok meg sem kozelitik a 4-5g-s terheleseket, amiket az F1-esek elszenvednek, es mit elszenvednek, meg vezetnek, eloznek, versenyeznek is kozben :)"

Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, de vannak átfedések, ezért mertem kis párhuzamot vonni közéjük. A rally-ban ugye nem tüköraszfalton zajlik a verseny, így a fizikai igénybevétel a folyamatos rázkódástól és a nagymértékű zajtól is növekszik, ám igaz, akkora G-knek nem igazán vannak kitéve, bár néha egy-egy ugratásnál mérnék egy terhelést, kíváncsiságból :) Meghát nincs gumifal és 30 másodpercen belül ott termő tűzoltó team és mentős csapat sem gubanc esetén, ellenben több helyen sziklafal és szakadék azért van helyette. Viszont azt hiszem, nagyobbat lehet égni egy F1 autóban, ha már parázslik :)


Hát, végülis kinek a pap, kinek a sekrestyés. Én nem fogom megszeretni az F1-et már sosem, de Te legalább szereted. Ez nem baj, csak a sport részét nem tudtuk közös nevezőre hozni :)

Szép estét!

bPetyka 2008.10.13. 13:36:21

A Forma1 idővel "kizöldül". Addig meg Széchenyi Futamra kell járni :)
süti beállítások módosítása