Saab 99-es a szeméttelepen

  2008. szeptember 09. - Égő Ákos Címkék: rendőrség saab szemét cult saab 900 klub saab 99

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Amikor a reggeli első telefonáló egy rendőrhadnagy, az általában nem a legjobb jel. A Saab 900 Klubot kereste, és egy telephely-felszámoláson talált Saab 99-esről beszélt. Először azt hittem, hogy információt szeretne az autóról.  Aztán kiderült, csupán egy rendes veteránautóssal beszélek, aki aggódik egy sorsára hagyott autó miatt. Arra kért, mentsük meg a gépet, ha tudjuk.

Megkaptam az illetékes telefonszámát az instrukciókkal, készüljünk fel lelkileg és fizikailag egy durva szeméttelepre, és ne csodálkozzunk a tulajdonoson sem. Hú, a dolog egyre érdekesebbé vált, azonnal hívtam az embert, de információt nem kaptam. Egy kedves hang tisztelettel arra kért, menjünk el megnézni az autót, jobb, ha a saját szemünkkel látjuk. Azonnal indultam volna, de csak pár napra rá tudtam összehozni a randevút.

A rákosrendezői kapu előtt egy lepusztult IFA, rajta bizonytalan holmi. Semmi cégfelirat, csak egy vaskapu, és mögötte egy végeláthatatlan szemétutca. Nem láttam a végét. Jobbra és balra hegyekben álltak a lomtalanított holmik. Vendéglátónk László, viseletes susi melegítő felsőben egy félig feltűrt, lyukas, pecsétes melegítőnadrágban, kerékpárral vár a kapuban. Megjelenése szöges ellentétben áll beszédstílusával. Sajnos kevés vagyok, hogy idézni tudjam. Lászlónál szabatosabban beszélő emberrel még nem találkoztam, csodás volt vele a társalgás.  Annával érkeztem, így László elsősorban rá koncentrált, udvariasan érdeklődött: "Hogyan szólíthatom, kisasszony vagy asszonyom?"

Az ismerkedés után, ahogy haladunk a soron, a harmadik egyes Golf csontváz mellett látom, itt a CULT-osok is megtalálnák számításukat. László kicsit meg is ütközik egyes Golf iránti rajongásomon, de szerencsére Anna eléggé lefoglalja, akárcsak a velünk haladó helyi segéderőket. "És kedves hölgyem, ha nem sértem meg, reggel mennyi ideig gondolkozott, hogy ezt a cipellőt öltse fel?" - hallom az udvarlást.

Aztán megérkezünk a Saabhoz. Láthatóan tiszteletünkre a környékéről elhordtak minden szemetet. Az autó első ránézésre valóban igazi ritkaság, ilyen korú, ilyen eredeti állapotban lévő 99-es nem sok van az országban. Sajnos a szín már nem az eredeti, a nyolcvanas években átfesthették. László csak annyit mond kommentárnak: "Látszik benne a Duna színe."

Az utolsó műszakivizsga-matrica a szélvédőn 1986-os. Belül is meglepően jó állapotú, még a kárpitok is eredetiek. A motoron sincs semmi vajákolás, gyárinak néz ki minden. Szerencsére nincs benne víz sem, így van esély, hogy nincs szétfagyva a motor. Vagy már szétfagyott, azért nincs benne víz.

Furamód nincs jelentős rozsdásodás, bár szerintem itt-ott meg volt nyomva az autó, amit akkoriban a szokásos módon, vastag kittel, papírral kitakart festéssel ki is javítottak. Mára már ezek a javítások elfáradtak, a motorháztetőn is látok hólyagokat.  A jobb hátsó ajtaján egy tenyérnyi darabon levált a gittelés. Mondom Lászlónak, hogy azért van rajta javítás, mire ő:

- Hány éves maga?

Mondom, negyven.

- Na és volt már orvosnál?

Hát igen, a kocsi 1972-es, egy szavam sem lehet.

Körbefotóztam az autót, majd az anyagi dolgokat a kapu előtt folytattuk. Pár éve egy győri garázsban találtunk egy tíz éve bakon álló 99-es turbót, amit a barátom vett át, mert én belepusztultam a párhuzamos szerelésbe, miközben az én 900-asom felújítása zajlott. Szóval van tapasztalatom, a látszat ellenére biztos vagyok benne, hogy legalább egy millát kéne beletolni, hogy valamennyire használható legyen ez a kocsi. Ez most nem nagy vágyam, de a megmentés kedvéért hajlandó vagyok áldozni egy jelképes összeget. Mondom is Lászlónak, hogy érdekel az autó, mondjon valamit.

Ekkor jön az első történet abból az időből, amikor ez az autó még a kapu előtt állt, és arra járt véletlenül Mátyás király álruhában, és 400 ezer forintért meg akarta vásárolni, de végül - már nem is tudom miért - nem jött össze a bolt. Mondtam Lászlónak, hogy ezt ne is folytassa, a 400 irreális. Érezhette ezt, de hát nem akarta kihagyni, így jött a következő mese: volt egy srác aki az AVIA-ját akarta odaadni érte, ami kb. akkor 200 ezret ért, de végül arra sem bólintottak.

És akkor végszóra megérkezett egy régi merci kisbusz. László ennek nagyon megörült, és odarendelte a sofőr fiút. Egy darabig még méltatta sportos kiállását, és hogy milyen szép barna, mert egyenesen a weekendről érkezett, majd nekiszegezte a kérdést:

- Melyik autót szeretted volna tavaly?

- Saabot - jön a válasz.

- És mit adtál volna érte?

- Az AVIA-t.

- És mennyit ért az akkoriban?

- Kb. kétszázat.

Olyan szép volt az egész mintha előre koreografálták volna. László története pillanatok alatt hitelesítve volt. Közben egy percre elakadt a beszélgetés, mert telefont kapott vendéglátóm. Csak ennyit hallottam a beszélgetésből: "Kérlek szépen, most nem tudok a kérdésedre választ adni..."

Majd, hogy ne maradjak én sem mese nélkül, elmeséltem a garázsban talált 99-es turbó esetét, ami 100 ezer forint volt. És az egy ritkább madár ráadásul. László határozottan elzárkózott. Egy új történetből kiderült, hogy nem is ő a döntéshozó, hanem egy  barátja, akit 1980 óta ismer, és a fiát is, aki ötvenévesen tavaly hunyt el. Ezért ő kegyeletből vállalta fel az értékesítést, de abban biztos, hogy a tulaj százezerért nem adja oda az autót. Na jó, gondoltam, akkor itt véget is vethetünk a kalandnak - bár nagy kedvem volt Lászlót hallgatni -, mert én 'biza még egy kilót sem adnék érte. Azért számot cserélünk, és kértem, hogy gondolják át.

László "Saab és a NŐ" néven elmentette a számomat, és barátsággal búcsúztunk.

Még másnap is jó volt visszagondolni az esetre, az egész történet abszurd volt a kezdetektől fogva. Azt bántam, hogy nem rögzítettük vendéglátóm minden mondatát. Ha én nem járok sikerrel és valaki érez elhivatottságot arra, hogy megmentse ezt az autót, miközben van 200 ezer forintja kezdésre, keressen meg, megadom a kontaktot. De csak ha komolyan gondolja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr27655129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hottentotta 2008.09.09. 12:32:37

Bocs az ünneprontásért, de Péter Anna miért kellett ehhez az egészhez?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.09. 12:36:06

amióta elment az OG van egy kis hiányérzetem, de egy ilyen projekthez nincs energiám...

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.09.09. 12:41:08

"Péter Anna miért kellett ehhez az egészhez?"

Mert a barátom és ő értékeli az ilyen kalandokat. És mint kiderült jó, hogy ott volt.

sfdrake 2008.09.09. 12:43:32

hottentotta:

lehet hogy Annát is érdekelte az autó nem ?

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.09.09. 12:50:18

Lacibá az öreg kókler.
Jó ez a sztori.
A Golfokról is készültek képek?

vadparaszt 2008.09.09. 13:05:21

Ez isteni jó írás volt öregem, köszönjük!

borla 2008.09.09. 13:09:32

Anna már egy hete leadta az anyagát, figyelhetnétek a többi autós oldalra is.

vadparaszt 2008.09.09. 13:11:20

Anna "cipellőjéről" is jó lenne azért egy kép... :)

gatsy 2008.09.09. 13:11:50

Tudok Győrben 2 db 96-ost egymás mellett. Az egyik narancssárga, a másik kékeszöld.
Ráadásul az egyik egy jubileumi sorszámozott gép. Van róluk párképem is. de mivel pénzem nincs, nem is nagyon kérdeztem utánuk, pedig nagyon fájt a szívem, amikor megláttam őket...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.09. 13:12:54

Ez annyira szürreális, hogy az elképesztő :-D Annával a minap találkoztam valahol, innen is üdvözlet, a saab meg.... nekem 200e nagy pénz valamire, amire azután még sokat rá kell költeni, szóval érdemben nem tudok hozzászólni, de tény: egy ilyen találat hosszú évekre nyúló remek sztori kezdőpontja lehet, szóval hajrá, bárkinek is!

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.09.09. 13:15:04

A cipellőt egy másik képről tudtam csak kinagyítani. Nem túl jó minőség de a teljességhez valóban szükséges:
index.hu/cikkepek/totalcar/blogok/belsoseg/2008/09/99szemettelep/.gdata/cikk/cipello.jpg

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.09.09. 13:21:35

Annyira szürreális, amennyire csak az élet lehet.
(És milyen tipikus, mint a kincset, úgy őrzik a roncsokat. Általában kert végében, gazban, "meg lesz csinálva" - de ez a telepes megoldás sem ritka, általában vastelep, beveszik, nem adják alkatrészárban, majd másnap jön a prés...)

vadparaszt 2008.09.09. 13:22:02

Ja, ez olyan szeméttelepre járós bakancs. Az orrába beleakadt valami a helyszínen? (bocs Anna!)

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.09.09. 13:24:40

" borla 2008.09.09. 13:09:32
Anna már egy hete leadta az anyagát, figyelhetnétek a többi autós oldalra is. "
??????????????,,
Borla én vagyok! Te ki vagy?

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.09.09. 13:26:46

És miért nincs egy rendes fotó Annáról?!! :)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.09. 13:28:20

Szentem 200 irreálisan sok érte.
Ránézésre 50et adnék érte. De csak mert ritkaság.

jenko80 2008.09.09. 13:29:20

kicsit olyan dácsiás ennek a saabnak a segge...
100k-ért elkelne, és szerintem adva is lesz. Még egy ilyen lehetőséget nem fog kihagyni, ha van esze (a barátjának)

ommm 2008.09.09. 13:58:12

Próbáljátok csak meg még egyszer.
Elmegy az százért is. Hejj...vagy dobjátok fel eBay-re.
Esetleg mutassátok meg Csikós kollégának :)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.09.09. 14:11:34

Én speciel hiányolom Annát is a totalcarról meg OP-t is...:))

yenoee 2008.09.09. 14:31:21

Komoly szándékkal alkudni, ha nincs egyezség, otthagyni, sajnálni, elfelejteni.
Majd jön a következő.
Saját bőrömön tanultam keservesen, hogy effélékből mindig lesz egy jobb vétel.

borla 2008.09.09. 14:33:36

borla én vagyok, te Borla vagy. Gondolom én. Így regisztráltam magam. Mi a gond?

Borla (törölt) · http://www.mohacsinfo.hu 2008.09.09. 14:42:50

Mi a gond? Az összekeverhetőség. nem a te hibád, hogy tűtő a rendszer és engedte neked, miután én mát elég rég itt vagyok. Az a gond, hogy akkor semmi akadálya annak, hogy ezen nick összes kis/nagybetűs permutációjával regeljen egy szakajtónyi borla. Ez szerintem neked legalább annyira nem jó, mint nekem.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.09.09. 14:50:33

szerintem ki van lopva belőle a légzsák (:

borla 2008.09.09. 14:55:48

Engem nem érdekel, pl. rengeteg Kovács János létezik. Ha téged zavar, válts, sajnos mást nem tudok ajánlani.

tamaska 2008.09.09. 15:13:21

borla és Borla: ne veszekeggyetek, ez így tök jól megkülönböztethető:)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.09. 15:15:24

Amúgy ez a "Volt már javítva" :D Ez mekkora duma...! Hát komolyan kurvarégiautónál már az a valami ha egyben van, nem a "volt már javítva" :D
Amúgy nem is olyan gáz, ha 86 óta nem foglalkztak vele tényleg...

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.09.09. 16:07:36

Hű...
Én vinném, még ha nem is Volvo...svéd-svéd, egykutya (majdnem)...már csak a pénz hiányzik hozzá... :)

randomuser1 2008.09.09. 16:33:56

a saab szerintem jó helyen van ott, de a pepsi-s hűtő elég jól néz ki :)

tom1034 2008.09.09. 17:09:28

szerintem első ránézésre nem olyan vészes az a kétszáz bár ha a motorja kukás...de elég egyben lévőnek tűnik 36 éves és belül megvan majdnem minden szerintem ez már el is kelt azóta:) azért jó lenne ha aki megveszi jelentkezne és olvashatnánk róla!

Bambano 2008.09.09. 18:09:36

Szemét húzás volt Annát bedobni a nyálcsorgató kóklernek árletörés céljából :)

Látod, ha Anna azt a szép rózsaszín-fehér színkombinációjú gumicsizmáját veszi fel, ingyen megkaptátok volna a szekeret:) vagy ha visz egy tálca saab emblémás szusit..

Bambano 2008.09.09. 18:12:48

Ha rendszám van rajta, nem kellene adózni utána? Ha igen, az nem jó érvelés, hogy adja olcsóbban?

volgapierre 2008.09.09. 18:39:18

100.000 vagy 200.000? Nem tök mindegy? Persze az utóbbi összeg az előbbi kétszerese, ami jelentős eltérés, de ha valaki talpra szeretné rántani az autót, bele fog annyi menni, hogy ez a száz darab ezresre rúgó különbség abszolút elhanyagolható lesz.

"a látszat ellenére biztos vagyok benne, hogy legalább egy millát kéne beletolni, hogy valamennyire használható legyen ez a kocsi"

Egy komolyabb felújítás, horribile dictu restaurálás meg ennek többszörösét viszi el. De ha az egy dokumentumos forgatókönyvnél maradunk, és a nevezett összeget hozzácsapjuk a vételárhoz, akkor 1,1, ill. 1,2 milliós összeg jön ki. Így már mindjárt látható lesz, hogy nem ezen a százason áll vagy bukik a dolog. Már csak azért sem, mert ha valakinek ez az összeg számít (félreértés ne essék, magam is ezen emberek közé tartozok), akkor fölösleges a dologba beleugrani. Ha meg nem számít...

Egyebekben nem tudom, hogy mennyit ér egy ilyen Saab.

Bambano 2008.09.09. 18:41:09

volgapierre: szerintem semennyit, de láthatólag hölgyek elalélnak tőle és ez sokat dob az eszmei értékén:)

nem járhat mindenki f430-cal :)

volgapierre 2008.09.09. 18:47:17

Az teljesen lényegtelen, hogy ki mit gondol egy ilyen-olyan állapotú régi autóról, ill. annak értékéről. Az öreg vasaknak ugyanis az ilyen egyéni álláspontoktól függetlenül van egy leginkább állapottól függő, elég jól meghatározható értéke.

DAF- os Levi 2008.09.09. 18:56:30

ismerem az öreget,ott van a telephelyünk mellettük.Hatalmas figura,és roppant inteligens,ugyanakkor nagy zsivány is :-)))
van ott még pár csemege,pl. egy majdnem teljes 2103-as Zsiguli is fel van dobva a vaskupacra

GGG77 2008.09.09. 19:21:31

"De ha az egy dokumentumos forgatókönyvnél maradunk, és a nevezett összeget hozzácsapjuk a vételárhoz, akkor 1,1, ill. 1,2 milliós összeg jön ki. Így már mindjárt látható lesz, hogy nem ezen a százason áll vagy bukik a dolog. Már csak azért sem, mert ha valakinek ez az összeg számít (félreértés ne essék, magam is ezen emberek közé tartozok), akkor fölösleges a dologba beleugrani. Ha meg nem számít...+

No, igen akinek megvan az 1-1,5 milkó az már ne azon a 100 ezren izmozzon.
Bár nekem lenne! Akkor sanszosan láthatnátok egy W126-os feltámasztását...;)

Dagiszabi 2008.09.09. 20:38:49

GGG77!

Jó választás. :)
Én a második 126nál tartok, mert közben volt egy 123is. Persze mindegyik megvan.
Én sem vagyok gazdag - még:) - de nagyjából amim van az mind ezekben fekszik.

driver38 2008.09.09. 20:47:28

én ismertem M.Lacit,az élettársa révén,aki a család barátja és fodrásza volt.:)(akkoriban én 15-16 éves voltam)jófej,nagy dumás és
nagy csajozós volt a srác,úgy tűnik,hogy a beszélőkéje még mindig megvan:))ha jó nő van a közelében,nem tudja megállni,hogy ne udvaroljon:)sajnálom,hogy így elhanyagolja magát..
egyébként sosem arról volt híres,hogy olcsón adna bármit is,szerintem ha két kilót mondott,akkor nem is nagyon adja olcsóbban..

Burkus király 2008.09.09. 21:55:02

"No, igen akinek megvan az 1-1,5 milkó az már ne azon a 100 ezren izmozzon."

Szerintem éppen azért van valakinek az az 1-1,5 milkája, mert éppen ügyet csinál a 100 vagy 200 kérdésből.

DrJusti-Ce 2008.09.09. 22:35:23

Meg az 5 ezerből is.

vadparaszt 2008.09.10. 00:58:41

Ez a faszi egy Rejtő könyvből szökött ki.

ommm 2008.09.10. 09:47:33

Mi újság Wagner úr?

Amazonos 2008.09.10. 09:49:00

Szerintem igencsak baráti az a 200.000.-
Akitől én is vettem az amazonomat mondta a történetet, hogy 2 éve megvették volna 2x annyiért, mint én, csak "valamiért" nem jött össze az üzlet...:-)
Márcsak ha azt nézi az ember, hogy ebayon mennyiért mennek, sz.tem nem sok. És az mire bejön az országba, utána OT-ztatni kell... Ezt meg az ember kicsit kipofozza, eltolja egy műszakira, átiratja és tud vele élvezkedni komolyabb restaurálás előtt.

Ettore Fieramosca 2008.09.10. 10:13:02

azon csodálkozok, hogy nem mezítláb volt Laci, mert régen még november is meztiláb nyomta amikor áttekert egy literes rumért a Finn Ker-be

Pipi 2008.09.10. 11:17:50

sztem nem arról van szó, hogy nem mindegy a talpraállításban 100ezer, de azért nem sokan szeretik ha teljesen madárnak nézik őket....

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.09.10. 11:47:59

Ha valakinek az a célja hogy egy ilyen 99-est restauráljon akkor 100 ide vagy oda az valóban nem számít.
De nekem ez nem célom ebben a pillanatban. 50-et adtam volna csak azért, hogy ne pusztuljon tovább ott.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.09.10. 13:36:19

ha felújítja az új gazda a szekeret, akkor tökmindegy, hogy száz vagy négyszáz, úgyis rá kell dobni vhol 1.2-1.4M közt a kocsira, igy tökmindegy hogy mondjuk 1.3, v 1.6 a végösszeg... Persze az szar, amikor egyben kell kiégetni a vételárat, de istenem, ez egy drága hobbi...

Csabicsucsu 2008.09.10. 14:28:37

hehe, a szomszéd utcában dolgoznak a szikiék...toljátok át...

Kifordított kacagány 2008.09.10. 15:04:37

azért 100e csak nem mind1. legfeljebb annak akinek nincs

qualitaet 2008.09.10. 23:00:54

Egy pár tízest még rendszámtáblák is érnek.

qualitaet 2008.09.10. 23:02:36

Mámrint a rajta lévő IR-es.

kacsa! 2008.09.11. 03:05:10

Megdöbbentő sztori. Ha saab őrült lennék, sírnék.

Super aGyuri 2008.09.11. 20:24:15

Gyerekek, valaki hozza már el két kilóért! Ez tényleg ritkaság!

Másik kérdés, hogy utána mit lehet vele kezdeni forgalombahelyezésileg. Gondolom végleg ki van vonva. Vagy veteránnál van valami kiskapu?

Super aGyuri 2008.09.11. 20:27:35

Immortalis: annyi hitelező cég van, mért nem vesz rá fel a vevő egy svájci frank alapú hitelt? :)))

Megnézném a merkantilos ügyintéző arcát egy ilyen felvetés után :)))

Super aGyuri 2008.09.11. 20:28:51

Integrált cascóval, természetesen :)

fosdapass 2008.09.16. 21:32:51

Mondjátok már meg, hogy mi kerülne egy misibe ezen az autón? Az ember kikalapálja-legitteli egy hétvégén, másik hétvégén rátol kompresszorral pár kiló jófajta festéket (nekem ez a szín egész bejön, még mattító adalékot is tennék a zanyagba) és kész. Ez alig több, mint 30e.
A fékeket egy tízesen belül felragasztják-felszabályozzák - ha kell egyáltalán. A sokat állt blokkba pár kanálnyi olaj kerül a gyertyanyílásokon át, akksi bele a bonci Bt-ből, benzincsövek szűrővel természetesen, szintén bontóból nézni egy garnitúra elmegy még húszezret típusú gumit, oszt mehet vizsgára. Az anyagköltség 50e körül van, meg egy hónapnyi szabadidő. Fogjuk fel kikapcsolódásnak!
A nagyon igényesek elviszik a román Misihez egy átkárpitozásra (a név nem vicc, 40e-ből bebőrkárpitozott egy sport Daciát Muczánnak) és akkor 100e körül költöttek a gépre.
Nem kell itt nagy dolgokat álmodni, a kutyát nem érdekli, hogy atomjaira szedte-e a tulaj az autót és hogy festve van-e a blokk, vagy krómozva.
Aki meg a motortérben, meg az autó alatt hasalva akar matatni, meg fikázni, azon csak röhögni kell egy jót, mert szánnivaló bolond.

fosdapass 2008.09.16. 21:42:58

Alaposabban elnézve a képeket a kárpitozásról szóló részeket visszavonom. Sőt: a fényezést is csak a géptetőre korlátoznám. A többi kap egy polírt és kész. Nem hiszem el, mennyi álproblémát kreáltok magatoknak ti técés veteránozók.
Fogjátok már fel, hogy a franc se fogja honorálni az elvesztegetett százezreket, amit felesleges munkákba öltök és tartok tőle, hogy többet árt egy ilyen "alapos" felújítás, mint amennyit használ.
Ezek az alkatrészek már összeértek, az autó jól áll, általában nem korhad, ha szétszeditek, óhatatlanul csálé lesz valami összerakás után, seggre ül, vagy orra dől, elmennek a kasztni hézagok, meghullámosodnak a lemezek, a gyári korróziógátló eljárások sérülnek és kilométerekről látszani fog, hogy alaposan megbontottátok az autót, oda a hitelesség varázsa.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.09.16. 23:52:46

fosdapass! Restaurálásról beszéltünk nem összegányolásról. Életre kelteni lehet 60-nál kevesebből is. Restaurálni nem. Maradjunk ennyiben, hidd el láttam már közelről sok 99-est, söt ha jól emlékszem van is egy :)

fosdapass 2008.09.17. 16:24:55

Szerintem még nem restaurálásérett a darab. Nem elég idős, nem elég ritka és nem elég lelakott ahhoz. Én legalábbis elbizakodottságnak gondolnék egy alapos restaurálási szándékot, ha nem épp nettó önsorsrontásnak.
Úgy ahogy van, érdemesebb konzerválni és állagmegóvni az állapotokat. Csakis a hitelesség kedvéért. Már a régi úniós korabeli rendszám új úniós korabelire cserélése is sokat le fog vonni a gép hiteléből. Hát még egy hazai "restaurálás".

flegmadogs 2008.09.26. 10:47:11

Azért én elég ritkán látok szembejönni iyet.
süti beállítások módosítása