Megvannak az új kerekek

  2008. augusztus 08. - Winkler Róbert Címkék: yamaha v8 vmax

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Kimentem Zsoltihoz. Egyrészt vittem neki jegyet a Verda napokra, másrészt épp azért vittem jegyet a Verda napokra, mert az én VMaxommal jön majd. Elvégre azt ígérte, hogy addigra lesz kész. A tuningműsorok jó szokása szerint természetesen visítva lesz kész, tehát a legjobb, ha én nem erőltetem a határidőt, viszont mivel elég alapos volt az átalakítás, a megtett 2-300 kilométer alatt legalább elvégzi a finomhangolást. Magyarul nem alattam hullik szép a motor, ha ne adj’ isten a lázas hajnali szerelés hevében valami csavar lazán maradna.

VMax Zsolt nagyon kapacitált, hogy menjek ki, nézzem meg, már bent van a kardán – a háza valami Honda, amit elfelejtettem, a kardán maga Honda VTX. A kerekek elég jól sikerültek. Az előzőekre azt mondta Balázs Viktor kolléga, hogy nem elég custom, ezek most szerintem azok. Hetekig túrtam a netet, mit marjanak majd a CNC-n, rengeteg vaskereszt, koponya, denevér, pókháló és egyéb, fémbe mart gusztustalanság fordult meg a monitoromon.

Kemény, célirányos szűkítés után jött ki ez az art deco hangulatú háromküllős. Mit mondjak, meg vagyok elégedve. Ez most custom lesz. Még előzőleg telefonon kérdezgettem VMax Zsoltot, hogy ugye azért lesz mit néznek, és az egykarúsítás nem úgy néz ki, hogy a hátsó Öhlins rugóstag helyett benyomott egy régi vimesdobozt, mert a folthatást kiadja. Ja, hát az Öhlins még sehol nincs, mondta.

De a kerekek miatt már érdemes volt kimenni. Egyszer be is indítottuk, mert az egykarúsítás miatt áthegesztette a közösítőt, és szebb lett a hangja – nem tudom, eddig is szép volt. Viszont komoly füst jött a kipufogóból, ami a flexelés porának elégéséből származik. A tükröket még nem rakta fel, majd ha leereszti a motort, az új lábtartókat sem, arra igazából rá se kérdeztem. A plexi kuplungfedél világításának rendbehozatalára ellenben rákérdeztem. Ja, hát arra nem biztos, hogy lesz idő, ami egyértelmű biztos nemet jelent.

Nem baj.

Gyerekek! Annyira könnyű az új hátsó kerék, hogy hihetetlen. A régit nemrég kivették a gumisműhelyben, majd’ beszartak a melósok, milyen nehéz, ez meg egykezesnek is elég laza. Majd mázsálunk, mennyi a különbség rugózatlan tömegben, de sok.

És akkor még lássunk egy kis bónuszt. Zsolti pont az én szarom miatt nem haladt a Galaxie-val, úgyhogy az ugyanúgy áll. Meg közben, párhuzamosan egy Harley café racert is raknak össze, este történetesen négyen barkácsoltak egyszerre lázasan Zsoltinál: lehet, hogy feltalálta az önkiszolgáló műhelyt. És akkor a bónusz:

Mi ez?! Kérdeztem a kerítés mellett állványon várakozó, láthatóan V8-as motorra bökve.

Egy Oldsmobile Toronado motorja. 425 köbhüvelyk, nagyjából hét liter, 385 ló. Igen, 385, az első kerekeken, mert a 60-as évek végén a Toronado az első olyan erős amerikai autó volt, ami elöl hajtott. A Toronado motorja épp felújításban van, azt nem is kérdeztem, mibe megy majd, csak hogy vajon milyen hamar zabálta meg a Toronado az első féltengelyeket.

Semmi baj nem volt velük, mondá Zsolti. Ha látnám azokat a féltengelyeket, nem is kérdeznék ilyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr20604870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plevente 2008.08.08. 15:59:41

Freudi elírás: "...nem alattam hullik szép a motor..."

Tibi 2008.08.08. 16:02:55

"Magyarul nem alattam hullik szép a motor"
azaz szeT a motor...

amugy a felni ott van.
Ez a VMax Zsolti meg jo arc lehet...

ommm 2008.08.08. 16:08:04

De jó, hogy nem valami ótvar OCC giccs balta-penge-pókháló-shuriken felnit csináltattál. Ez így zorall.

Ciri 2008.08.08. 16:39:06

ommm

Voltak azért közöttük szépek is.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.08. 17:19:37

Szinte csak szépek...(pedig nem szeretem a choppereket :))

ommm 2008.08.08. 17:48:04

Ciri 2008.08.08. 16:39:06


Voltak, igaz. Szubjektív. Nekem nagyon kevés tetszett. Na meg az egész OCC-féle motorépítés...
De ez szigorúan privát vélemény...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.08.08. 17:55:14

Robi, tudom, hogy botor kérdés egy hobbijármünél, de számolod még, hogy mennyit költesz rá?

@ 2008.08.08. 19:17:25

"ami a flexelés porának elégéséből származik"
és ez nem káros a motornak nemkicsit?

Sword 2008.08.08. 19:27:08

Az velük a baj, hogy túl sok munkát csinálnak a külsősök, ők szinte csak kitalálják és összeszerelik, kevés az igazi kézi munka. Kivéve persze Ricky-t :)
Elég lazán "összedobálja" a tankokat.
De az is hozzátartozik, hogy ők inkább Custom Bike-okat építenek, nem choppereket.
Lényeg az egyedi kinézet, a szokatalan megoldások, stb. Egy chopperene nem nagyon látni 300-as hátsókerekeket meg stb.
Másrészről meg az egyediség melett mégis megvan a saját stílusuk, kardok, koponyák, póklhálók, stb. Ez vagy bejön vagy nem. Ízlésen nem sok értelme van vitázni :)

Ciri 2008.08.08. 19:45:23

Ommm
Egyetértek, ez nagyon-nagyon szubjektív.

(kábé annyira, mint a német-japán vita..)

Más:
Robi bácsi !
Aztán mondjál már arról az olajról valamit, mert már egy ideje majd meg szakadtok,feszültök, annyira reklámozzátok mindenféle műsztorival !

Aszfaltbetyár 2008.08.08. 19:47:30

biztos hülye vagyok, de ennyi kendácsolás után nem lenne igény egy kicsivel nagyobb tankra a VMax-hoz, hogy ne kelljen 200 km után rettegve kutat kereseni? :)

bervas 2008.08.08. 20:33:18

Szép, szép a felni, de vajh mennyi lesz a torziós merevsége ennyi könnyítés után? Nem fognak pár 100 km után egyenként elpattanni a kimart öntvény küllőszálak a hátsó keréken?

A V8-on láttátok a torziós lengéscsillapítót? :-) A váltója a blokk mellett volt, és fogaslánc hajtotta.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2008.08.08. 20:43:20

Igen, a Torón az egyetlen gyenge pont a motort és az alatta levő váltót összekapcsoló lánc volt. Függetlenül ettől majdnem vettem egyet tavaly nyáron :)

Lally 2008.08.08. 20:48:26

Világító kuplungfedél? Nyehehehe...

[] (törölt) 2008.08.08. 20:53:01

egy Oldsmobile Toronado mar erdekesebb alany lenne. vagy Tucker Torpedo az original 9.7 literes motorral (150 LE, lol).

qualitaet 2008.08.08. 21:10:12

"vagy Tucker Torpedo az original 9.7 literes motorral (150 LE, lol)."

Ugye milyen yampi a három lámpájával meg a helikopter motorral?!

Évtizedek óta kiszúrtam már én is...:)

zon 2008.08.08. 21:12:01

Jó dolog egy ilyen könnyített kerék.Ezt talán megpörgeti az a kis blokk...:)

[] (törölt) 2008.08.08. 21:22:04

"Ugye milyen yampi a három lámpájával meg a helikopter motorral?!"

plusz 2 x 3 kipufogocso!
de.wikipedia.org/wiki/Bild:1948_Tucker_Torpedo_rear.jpg

qualitaet 2008.08.08. 21:33:10

"plusz 2 x 3 kipufogocso!"

Atomkomoly!
Na, ekkoriban Amerika tényleg minden tekintetben utolérhetelen volt.
Micsoda style! (Házak, tágyak, zenék, life, stb!)

mugen 2008.08.08. 23:56:39

az OCC sztem is ott van...

bandika57 2008.08.09. 00:15:47

Az újabb renyókról nekem mindig a Tucker jut eszembe.
Vajon miért?

zöldi 2008.08.09. 11:03:16

Ez gyönyörű! Ezekkel a kerekekkel kb magától fog kanyarodni. Lassan olyan lesz ez a Vmax, amilyennek gyárilag lennie kellett volna azzal az ördögi blokkal. Gratula!! (Azért én rátennék egy 4:4-be kéményt, de úgy, hogy ne takarja jelentősen a felnit)

Dennis 2008.08.09. 11:56:47

Jó autó lehetett volna a Tucker, évtizedekkel megelőzte a korát, kár hogy nagyon hamar leállították a gyártást a pénzügyi válság miatt, meg a váltó és a motor hibái miatt... Összesen készült 51 darab... Azért kár érte.

a Capris 2008.08.09. 14:12:55

A tuckert nem a pénzügyi válság miatt állították le, hanem, mert túl jó volt (lett volna), és az autógyártó nagyhatalmak összeesküdtek ellene, és beperelték, minden szarral, amit ugyan asszem elveszítettek, viszont Tucker bácsi kifogyott a pénzből is a perek miatt (főleg, mert addig a gyártás is állt), meg már a lelkesedése is elfogyott, mert belefáradt a perekbe. Kár érte!

[] (törölt) 2008.08.09. 16:02:01

Ciri,

nekem a fejlecben lathato bekinalos Statoil-reklamrol egy Rejto-idezet jutott eszembe:

"- Barcelonában működtem egy étterem kirakatában mint transzparens, hosszú ideig.

- Az micsoda?

- A kirakatban ültem, hurkák és lepények között, időnként bólogattam, a hasamra mutattam, és végül következett egy vigyor, amitől kigyulladt néhány villanykörte a gyomromon."

:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.09. 16:10:23

A Tatra megelozte a Tuckert.

[] (törölt) 2008.08.09. 16:23:17

"A tuckert nem a pénzügyi válság miatt állították le, hanem, mert túl jó volt (lett volna), és az autógyártó nagyhatalmak összeesküdtek ellene"

erre a hulyesegre leszel szives megjelolni egy forrast.

300.000 megrendelessel a hatadban kurvara senki nem fog megallitani, ha szallitani tudsz - Tucker papa pedig sajnos nem tudott szallitani. a 9.7 literes aluminiummotor allandoan tulmelegedett, es nehezkes volt az inditasa. ezt csereltek le egy 5.5 literes boxerre. valtot is tobbszor csereltek, mert nem birta el a 160 lovat. a premieren Tucker szemelyesen improvizalt 2 orat a szinpadon, mig a szinpad mogott javitottak a Torpedot, de igy is kezzel kellett betolni a szinpadra. ilyen technikai hatter mellett csoda, hogy ki birtak izzadni azt az 51 darabot - hogy "tul jo" lett volna, eleve hulyeseg.

pert pedig a tozsdefelugyelet inditott ellenuk, penzugyi szabalytalansagok miatt, nem az "osszeeskuvo nagyhatalmak". csalassal pedig azert vadoltak meg oket, mert nem tudtak szallitani, lassuk be, nem alaptalanul (elore arultak pl tartozekokat is egy meg nem is letezo autohoz).

csunyamalac 2008.08.09. 17:12:03

Biztos kapok érte de szerintem ezek a terpeszkedő afunkcionális amcsi kocsik nevetségesek. Nem arról van szó, hogy legyen egy autó kicsi és gyenge de ezek nem stílusosak, inkább olyan rossz giccshez hasonlítanak. Mintha egy alsós gyerek rajzolta volna. Annyi a króm, hogy már műanyagnak tűnik, meg úgy ahogy van egy gyerekes gagyi ötlet. Az európai veteránok között van szép számmal tényleg gyönyörű és azok nem tűnnek felpumpált játékautónak. Na szóval az összes fecskafarkas és/vagy 50 kiló krómmal ízléstelenül díszített amerikai gép nekem marhára nem tetszik.

Papp Sanyi 2008.08.09. 18:02:48

A világítós kuplungfedél tényleg ultrabrutálgagyi. Kb. Tokió drift magasság. Amerikai autók témában meg csak annyit, hogy vannak igenis remek darabok azok közül is, és csúnyák is. Más kérdés, hogy nem ide tervezték őket, nem nekünk. Ha valakinek futja benzinre akkor vegyen!

[] (törölt) 2008.08.09. 19:46:11

"Más kérdés, hogy nem ide tervezték őket, nem nekünk. Ha valakinek futja benzinre akkor vegyen!"

ertelemszeruen nem ezzel fog naponta boltba jarni, ugyhogy tokmindegy mennyit eszik.
süti beállítások módosítása