Újabb csodaszer: a Bödön

  2008. július 19. - Winkler Róbert Címkék: fogyasztás totalcar flotta toyota

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Nem kell félni, olvasóink a következő hetekben se maradnak fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő csodaszer nélkül. A mai nappal megkezdtem az olajleválasztó bödön tesztelését; ötezer forintos befektetés a tisztább bolygóért.

Munkaköri kötelességünk, hogy akár saját autóink tönkretétele árán is kipróbáljuk a különböző fogyasztáscsökkentő csodaszereket, hiszen ki, ha nem mi? Persze mivel a saját autóinkat tennénk vele tönkre, ész nélkül azért nem lapátolunk bármit a motorba. Az MGP Caps nevű tablettát speciel beleraktam, aztán nem csökkentette a fogyasztást. Ha csökkentette volna, akkor is annyiba került, hogy érdemi pénzmegtakarítás nem igazán keletkezett volna, de hiába, érdekelt, tudhat-e valamit egy ilyen tabletta.

Aztán már majdnem beleöntöttem a Tehénbe a Prolongot, aztán mégse, aztán a Metabondot, aztán azt se, Ákos Székesfehérvárról viszont olyasmit ajánlott, ami minden jóravaló, környezettudatos autóbuzi álma. Nevezzük az egyszerűség kedvéért Bödönnek.

Kedvcsinálónak nézzünk egy rövidebb levelet:

Újabb fejlemény szűrő ügyben.
Írtam egyik nap, hogy beszereltem a fater öreg diesel mercijébe. Most beszéltem velük. Határozottam állítják az öcsémmel együtt (ugyanis ketten hajtják), hogy halkabb lett és jobban is megy. Eddig 50-60-nál 4-ben már berángatott, meg erős hangja volt. Most lazán rángatás nélkül gyorsul. Nem kamuznak, már 100E km-t belenyomtak, most egyből észrevették a változást, és mind a ketten, pedig külön külön vezetik. Semmi pénzért ki nem vennék. Biztos a fogyasztása is kevesebb lesz, de még nem mérték.

A technikai részletekért forduljanak bizalommal az Index alacsony fogyasztás-fórumához, ott Ákos mindent részletesen elmagyaráz. A lényeg az én szintemen: veszünk egy kerti szivattyúkhoz való vízszűrőt (3500 forint), kicsit barkácsolunk rajta, majd bekötjük az autónk kartergáz-visszavezető csövébe. Barkács? Olcsó? Fogyasztáscsökkentő? Jobban megy az autó? Stb, stb? Köszönjük, kérjük.

A biztonság kedvéért megkértem Ákost, barkácsoljon már össze nekem egyet, el is mentem érte Fehérvárra. Akkor még durva kánikula volt, de kaptam pizzát micimackós tányérba, meg csokis muffint, aztán Ákos ikerlányainak társaságában lementünk a parkolóba, ahol megmutatta az installációt a saját Swiftjében. Régi Swiftekben etanollal kísérletezők is eredményesen használják: a régi Swift olajleválasztóval mindenféle előgyújtás-barkács és egyéb hókuszpók nélkül eljár fele benzin, fele etanol-keverékkel. És nem torpan, nem rángat.

Persze, a régi Swift 50% hurutos vizelettel is eljár, nem könnyű azt tönkretenni, mondhatják a csodaszer-szkeptikusok, van is valamennyi igazságuk. Úgyhogy ismét saját gördülő tesztlaboratóriumomhoz, a Tehénhez fordultam, ami tíz éves, 3,4 literes, benzines automata Toyota 4Runner. Mindennek a csodaszer-tesztelés szempontjából több előnye is van. Ekkora hengerűrtartalom és fogyasztás mellett például könnyebb észrevenni a különbségeket. És mivel a Tehén futóműve elég ostoba, könnyű mindig ugyanolyan stílusban vezetni.

Számos tuningmegoldásnál, például a direktszűrő beépítésénél az autó egyszerűen elkezd jobban menni, ezért aztán jobban is nyomjuk neki, és végeredményben nem vesszük észre, hogy valójában alacsonyabb lett a fogyasztásunk. A Tehénnél ilyen nem fordulhat elő. Tehát kivittem a Budaörsi Reálszisztémába, ahol Toyotákat és Lexusokat szervizelnek, ráadásul a szervizvezető, Csaba nem afféle agymosott droid, aki csak fődarabcserében tud gondolkodni, mert legénykorában ralicsapatnál is szerelt. Tehát beállítottam a Tehénnel és a Bödönnel.

Megvizsgálták. Oké. Ebben a méretben gumicső történetesen csak a kertész bácsi slagja formájában akadt. Mielőtt azonban beépítették volna a szűrőt, végeztek egy zöldkártya mérést, hogy lássuk a különbséget, mire a legközelebb kijövök. Persze Csaba elöljáróban elmondta, hogy ez egy nagyon jó Toyota motor, 4Runnereken kívül az amerikai Camrykbe, meg terepjárókba rakták, rengeteget bír és nem kenyere az elromlás.

És akkor bemérték a 720-as alapjáratot, aztán megnézték az emissziót, majd különféle gusztustalan fogadalmakat tettek arra az esetre, ha a Tehénnek ettől csökkenne a CO-kibocsátása. Mivel jelen pillanatban, a 180 ezredik kilométere felé nagyon lazán teljesíti alul a gyári értékeket. Oké, hogy a múltkori teljesítménymérésen nem muzsikált nagyot, de az az automata váltó miatti mérési hiba is lehetett. Most majd az emisszió, meg a fogyasztás, meg az érzés keményen megmutatja.

Hazafelé rögtön éreztem a simább járást, a nagyobb erőt, hogy 2000-helyett mintha már 1800-nál leadta volna ugyanazt a teljesítményt, de ez nyilvánvalóan csak hallucináció; ilyesmit, illetve bármit igen könnyen bebeszélek magamnak. De a következő pár hétben kiderül. Ákos szerint kell olyan 500-1000 kilométer, hogy érezhető legyen a Bödön-hatás.

Szia Robi!
Most megyek a btk kft.-hez, mert ők árulnak olajleválasztó-házat (csak házat!!!) kompresszorokhoz, ami -25-től +50 fokig bírja a hőmérséklet-változást (így télen sem fagy szét) és ebbe fogom betenni a szűrőt, amit pl. Praktikerben árulnak szivattyúkhoz (rézből van, arra találták ki, hogy ne kapja fel a szivattyú a homok-, kavicsszemeket). Ha elkészül (ennek feltétele, h megfelelő szabadidővel rendelkezzek), akkor képekkel illusztrálom és árakat is írok, aztán ha van kedved, egyedül összerakod, ha nincs, akkor segíthetek.

Ami fontos, hogy a szűrőbe én lecsupaszított rézvezetéket teszek. Ebből legjobb, ha sokszálas, sodrott vezetéket használsz, amit szétbogozol, majd összegyűrsz akkorára, hogy a szűrőben elférjen, de nem kell megtömni, mert az nem tesz jót az áramlásnak.

Vomit megcsinálta a Ladájában, ezt írta róla: "nagyon jó ötlet, köszi, hogy sikerult általad rábukkannom. Az a kár, hogy nem hallottam róla 10 évvel ezelőtt."

Én fémszivaccsal fogtam meg eddig a koszmót, mert utálom, ha osszedzsuvázza a szép tiszta porlasztót. De ez a szétválasztás egyszerűen zseniális.

Most már egyre könnyebb egyre gyorsabban menni, a hivatalos végsebességet minimális gázadással lehet tartani, és a pedált meglökve onnan úgy gyorsít, mint kevésbé szerencsés Ladák harmadikban Nyolcvanrol.

Fogyasztás: szerintem jobb, 450 km helyett 490 km 33-34 literből. De ennek még javulnia kell."

 

A Homasitás olajleválasztót én is láttam, de nem bontottam fel a dobozt, hogy mi is szolgál betétként benne. Amúgy nem túl nagy az a tartály, így elég hamar megtelik (ha normális szűrő/leválasztó van benne), ami mondjuk a tehened esetében 1.000 km-t jelent. Az ár egyébként jó, mert ha szűrőházat veszel + betétet + benzincsövet a kartergáz elvezetéshez + munkaidő, akkor ugyanennyiben van, csak hát az "bolti", amit magad csinálsz, annak meg minden porcikáját ismered és büszkén mutogathatod másoknak, hogy milyen faszacsávó voltál, mert egy ilyet összeraktál - simán elhiszik, hogy értesz hozzá! :))))

A készülék elterjedésének egyetlen gátja, hogy nem gondozásmentes. Amikor a tartály kezd megtelni, akkor bizony üríteni kell, de nem a csatornába/lefolyóba önteni, hanem összegyűjteni egy kannában és olajcserekor leadni a fáradtolajjal együtt. Ezt a plusz odafigyelést az emberek többsége nem vállalja, még ha jelentős (és főleg kimutatható) fogyasztás-csökkentést is produkál a szerkezet. Nem mellékes az sem, hogy kevesebb üzemanyag és motorolaj-gőz ég el az égéskamrában, ergo kevesebb korom képződik, így a motorolaj is kevésbé koszolódik el.

Bármily hihetetlen, a leválasztó működéséből az derül ki, hogy a leválasztott anyag elégetéséhez a motorban további üzemanyagra van szükség és mivel jellemzően hosszú szénhidrogén-láncokból áll az anyag, még lassítja is az égést, szarabbul megy az autó.

Szeretném, ha lehetne rá egy gyártót találni és jellemzően kamionokba, buszokba beépítve használni, mivel a kamionok és a buszok általában telephellyel rendelkeznek, ahol van mód az összegyűjtött anyag leeresztésére, tárolására, elszállítására. Ha elterjedne a privát szférában is, gyanítom sok autós simán lehúzná a wc-ben a leválasztott anyagot, amivel jól odab*nánk a környezetnek. A buszok és kamionok ráadásul sokkal nagyobb motorokkal rendelkeznek, még nagyobb eredményekkel lehet számolni.

Rengeteg hozzászólást, levelet kapok, mióta vomit is és én is feldobáltuk pár helyre a leválasztót:

"Én egy kiürült olajos flakonba vezettem a Lada karterszellőzőjét. Meglepően sok víz gyűlik össze benne."

"Én is használtam ilyet a Lancia Integrale-mban, valóban szinte azonnal érezhető a változás. Gyári cuccot is lehet kapni, nem is horror, emlékeim szerint 70-80 ezer Ft körül volt plusz a minimális beszerelési díj. Ez a házi megoldás is tökéletesen működhet."

"Köszönettel vettem én is a cikket az kartergáz szűrőről. Sokunk gondja ez, többen gondolkodunk ilyen szűrő beépítésén. Én egyszerűbb Mr. Szonda által készített kartergázszűrőt használok, ez egy ca. es vascső benne dörzsi szivacs darabbal. Ez is működik de korántsem jó. A motort a kartergáz fojtja, ami azt jelenti, hogy nincs megszűrve rendesen. És ha még kevesebbet is eszik illetve jobban megy, az csupa haszon."

Fontos kiemelni, hogy - a leválasztott anyag nagyon is környezetszennyező, nem a csatornában, árokparton a helye, - a téliesítés még nem megoldott - de kitalálok arra is valamit, - mindenki a saját felelősségére készítsen szűrőt, de igazából nem romolhat el semmi, csak
- ha túlságosan megtömik a szűrőt (nem ereszt át semmit, így nem szellőzik a motor),
- nem rögzítik a szűrőházat és az eltörik (ilyenkor a környezet levegőjét szívja be a motor, szűrés nélkül),
- nem ürítik ki a tartályt, ezzel elzárják a kartergáz útját

Kapcsolódó Index-fórum: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9128597&go=79974044&p=1?cmd=Article_showArticle&t=9128597&go=79974044&p=1#79974044

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr33574453

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.07.20. 01:48:56

Újabb csodaszer: a BödönNem kell félni, olvasóink a következő hetekben se maradnak fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő csodaszer nélkül. A [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yard 2008.07.20. 12:29:11

Az asszony végzett a főzéssel, mindjárt darabolom a turmixgéppel a szénhidrogéneket

SsPL71 2008.07.20. 12:36:00

yard: szintetikus olajat használok, és 10ezrenként cserélem, légszűrőt 5ezrenként vagy sűrűbben. Tudom azt is, hogy a szintetikus kevésbé sötétedik mint az ásványi olaj, de ezért nem kéne sötétednie?

SsPL71 2008.07.20. 12:37:30

javítás: de ezért... -> de azért...

Zz_ 2008.07.20. 12:41:26

Csak hogy on is legyek.
Pár éve én is próbálkoztam egy Opel c20xe motoron hasonlóval. Angol nyelvű fórumokon is divatos volt a téma bár nekik alternatíva volt a komplett motorfelújítás is :-). A lényeg hogy nekem pl nem vát be mert annyira csökkentette a visszavezetett gáz páratartalmát hogy folyton megszorult a z alapjárati szelep. Szóval egy minimális olajgőz kellett. Viszont versenyszerű, folyamatos magas rpm esetén már jó motornál is túl sok a visszavezetett gáz.

vasgyuszi 2008.07.20. 12:49:36

Hi-hi,

a Fiat Coupé 2000-es 16 szelepes turbos motorjában gyárilag van ilyen kartergáz-szuro :))) Ezt a motort már jódeje használják (asszem a 80-as évek eleje óta), elég ha a Lancia Delta Integrale-ra utalok. Szóval nem hülyeség a cucc. Bár a kocsi gépköynvében egy mukkot sem szólnal errol asz innovációcról, meg a rendszere urítésrol sem...

Pá:
vasgyuszi

volvo 2008.07.20. 12:53:49

vasgyuszi: utánaolvastam. A volvokban is van, de azért nem kell üríteni, mert alaphelyzetben vissza van vezetve a kicsapatott olaj az olajteknőbe, ahol a szemetet a szűrő majd kifogja belőle.

ellenben ha pl a volvon valamilyen okból eltömődik, akkor a motor leállásához, egyenetlen alapjárathoz vezethet, ilyenkor tisztítással (vagy a nem túl drága leválasztó cseréjével) orvosolható a probléma. Gondolom ez a többi típusnál is hasonlóan van megoldva, akik gyári leválasztóval rendelkeznek (az egy másik kérdés, hogy hány baleknak számítanak fel a márkaszervízben fél motorgenerált, miközben a valóságban csak megtisztítják a szeparátort :)) Ennek ellenére azt írják a szakik a fórumon ahol ezt találtam, hogy elég ritka esemény, hogy eltömődjön a többség sosem találkozik vele.

yard 2008.07.20. 12:57:57

Folyt. Az i30-ban még nincs sok úgyhogy nem tudom milyen lesz az olaj.Viszont pozitívan ég és föld az Astrához képest, mondjuk az nem nagy dolog. A Suzi a gyereké, de az már öreg, abban sem túl sötét, mert cserélgetjük, előírt ciklus szerint.(nem a szervíkönyv miatt)

yard 2008.07.20. 13:10:28

A szintetikusban nem az a jó, hogy nem sötétedik, hanem hidegen és melegen is kb.hasonló a viszkozitása (többek között), tehát induláskor jobban ken, nagyobb a nyomástűrése, kevésbé öregszik, üledékesedik, gyantásodik stb. /erről van egyetemi jegyzet, de szakdolgozat is/.A legtöbb mai motor már-még hidrotőkés, az pedig meghálálja a plusz költséget. Az ásványoljaban nem az a baj hogy sötétedik (hiszen gyorsan oxidálódik, attó még "tiszta"), hanem, hogy mitől sötétedik. Ez lehet a kívülről (levegő) bekerült szennyeződés, fémforgács, égéstermék (darabos).Szűrd át (mondjuk olcsó olajnál hamar kijön) és nézd meg maradnak-e "koksz-szemcsék", na azok tudnak igazán csiszolni.

Silver Ghost 2008.07.20. 13:42:55

yard:

A direktszűrő egyáltalán nem parasztvakítás, a versenysport minden területén alkalmazzák! A vezess.hu-n tesztelték is a direktszűrőt és igenis pozítivan számoltak be róla, sőt itt a totálkáron is volt (van?) egy ősrégi teszt, egy Skoda Feliciával...

volvo 2008.07.20. 13:45:30

a direktszűrőnél abszolút igaz az, hogy motorja válogatja. Például régi nagy szívó dízelekkel csodát tudott tenni, miközben a hátrányok eltörpültek (azok a motorok a sziklát is megrágták, ha az került beléjük).

A mai modern csuppa elektronyos vezérlésű, kis tűrésekkel készülő, érzékeny motorok esetén egyrészt nincs feltétlen nagy különbség, másrészt pedig sokkal érzékenyebbek a szennyeződésre is.

Silver Ghost 2008.07.20. 13:54:40

totalcar.hu/magazin/hifituning/tuning01/
Hogy házon belül maradjunk...

volvo: igazad van, a mai motorok igen érzékenyek, de a direktszűrő szűrése semmivel sem rosszabb sőt esetenként jobb mint a sima szűrőké. De egy szakember aki ezzel foglalkozik biztos megtudja oldani a modern motorok problémáit, például hozzá igazítja az elektronikát, de ehhez én már nem értek:P

AtoszMester 2008.07.20. 13:58:34

Kipróbáltam!

Azonnal tényleg nem jelentkezik a hatás, de ahogy elkezd tisztulni a befecskendező rendszer, egyre érezhetőbb a pozitív hatás! A lerakódott olajos taknyot lassan teljesen kitisztítja az injektorban keletkező benzinpára.

Seat Cordoba 1997 évjárat - 1595 ccm Benzin.

Eddig ingadozott az alapjáratom, bármit csináltam a gyújtással, vezérléssel, nem javult. Most egyre jobban normalizálódik. A fogyasztás ugyan nem csökkent számottevően, de gázfröccsökre jobban és gyorsabban reagál a motor, és érezhetően nyomatékosabb a jobb égés miatt.

Tehát lehet fikázni, de működik!

Akik az olajveszteségen gondolkodnak, azoknak érdemes kiemelni, hogy ez a tartályban lecsapódó anyag főként korommal, olajpárával szennyezett víz! Kipróbáltam, a lötyi nem éghető, nem kap lángra. :) Tehát a kipufogónak, injektornak, katalizátornak, és a tisztább égés érdekében is jobb, ha nem kerül a rendszerbe.

Ezután csináltam egy kis továbbfejlesztést. A szűrőházat belül kibéleltem alufóliával. Egy számítógépekben használt tuning neon nagyfeszültséget előállító elektronikáját (kb.
1KV) bekötöttem a következőképpen:

A szűrőház alu belseje lesz a pozitív oldal, a rézdrótos szűrő pedig a negatív. Ezáltal olcsón elérhetővé válik a katalizátor működéséhez is hasonló fordított folyamat. Ugyanis itt a kartergázban oldódott anyagokat szeretnénk minnél nagyobb hatásfokkal lötyivé alakítani. Persze a dolog nem ilyen egyszerű, mert a nagyfeszültséget előállító elektronikának a fordulatszámmal arányosan egyre nagyobb intenzitással kell működnie, tehát ajánlott az ECU-ról egy kapcsolótranzisztorral való vezérlés. Nálam a lehatásosabb negatív ionizálás érdekében 3 db ilyen vezérlő elektronika van sorba kötve, és ECU vezérlés nélkül legfeljebb több lötyi csapódik ki a bödönből, és gyakrabban kell üríteni.

Ilyen kis elektronikát neoncsővel együtt kb. 1200 Ft / db áron lehet kapni bármely számtech boltban.

yard 2008.07.20. 14:03:29

ezüst kisértet!
Nem én mondtam, az "autódoktor írta"(totálkár).
Egyébknt nekem is az van, így oldom meg a gyakori "szűrőcserét".És még garis autóban is elmegy.
Arra utaltam, hogy mást állít a kereskedő (őt még értem), és mást a Totkár szakembere.

bxbreak 2008.07.20. 14:06:40

A régi típusú 1.9-es diesel bx-nél a kartergáz a levegőszűrőbe van vezetve.Kopottabb motoroknál a SZIVACS levegőszűrő szépen magába szívja a kartergázzal feljövő olajat(tehát nem kerül vissza a motorba)..Én 10000-nel mindig kicserélem(sokan 2-3 szor inkább kimossák a szivacsot)a szűrőt.Kíváncsiságból kicsavartam kb 1-1.5 dl olaj volt benne..Ismertem olyat aki ugyanennél a típusnál a a kartercsövet közvetlen bekötötte a szívótorokba..(zavarta az elolajosodó légszűtő)Eredmény:egyszer 130 körüli tempónál a felrántotta az olajat a motorból(mint valami gedva 1-es golf)alig tudta lefojtani..Ha jól emlékszem a kuplungja szét is szakadt.. Kérdezném,hogy ennél a rendszernél érdemes beépíteni ezt a szűrőt??

nad 2008.07.20. 14:07:35

AtoszMester! Csak óvatosan az eletrolízissel, mert ha nem tudod, mit csinálsz, mit készítesz, esetleg nem teszel jót a keletkező anyagokkal: savasodás, lugosodás, esetleg a keletkező hidrogén (robbanásveszély).

Silver Ghost 2008.07.20. 14:08:25

Igen, olvastam hogy rá hivatkozol, ha magadra vetted akkor elnézést, a parasztvakításra reagáltam.

yard 2008.07.20. 14:09:05

Atosz!
(végre egy magyarázat)
Tehát, ha jól értem az olajpára bejut a motorba, a dzsuva meg a vízzel kicsapódik?

AtoszMester 2008.07.20. 14:16:51

Nem vagyok kémikus. Azt tudom, hogy a szűrő alján keletkező anyag fekete dzsuvás víz, a szűrőből kijutó "gáz" pedig nagy valószínűséggel tartalmaz éghető alkotóelemeket.

Mindenesetre a kiszűrt lötyit nem önteném bele az injektorba. :)

AtoszMester 2008.07.20. 14:22:15

Feltételezhetőnek tartom, hogy a kicsapódó lötyi visszavezetése a motorba nem túl haszos dolog. Gyári rendszereknél talán ezt a tárolási nehézségek miatt teszik. Gondolván, hogy olajcserekor úgyis kiürül a rendszerből.

Ezen túl szintén éredemes átgondolni, hogy ha ez a lötyi nem kerül vissza a motorba, valószínűleg meghosszabbodhat az olajcsere-periódus. Persze ez nem azt jelenti, hogy meg kell hosszabbítani :) Tessék csak időben cserélni az olajat, legfeljebb nem lesz annyira fekete olajjal dolgunk :)

yard 2008.07.20. 14:37:42

Kezd világos lenni.
Tehát az olajgőz, benzingőz visszamegy, ken?, és elég (nem vész kárba), a szemét pedig kiválasztódik. Mint sokan írták, típústól függően a gyárak egyrésze ezt így, vagy úgy megoldja (pl.Volvo).
Ezt én is sejtetem eddig is (típusismeretem szűkös), ezért nem értettem a "csodát".
Részemről téma lezárva.
ps.mindenki, ha van ideje fűrészeljen szét egy használt olajszűrőt!

IQLight 2008.07.20. 16:05:44

AtoszMester 2008.07.20. 13:58:34

Küldenél egy mailt? Feltenném az oldalamra a képeket, ha készítettél.

viktorrr 2008.07.20. 17:44:19

W Robi!
Az ötlet nem rossz,de csak kopott un. kartergázos motoroknál!!!
Az olajgőznek szelepkenő hatása is van,ezt talán ne felejtsük el,persze túlkenés nem szükséges :-))sőt a lerakódások miatt káros,de min. mértékben szükséges!!!(merthogy már nincs ólom a benzinben)
Ejnye! Szerinted a slagcső olajálló???
Másrészt direkt lett a Tehénbe fordítva bekötve??? (bemenet kimenet?)

[] (törölt) 2008.07.20. 17:52:54

"Azonnal tényleg nem jelentkezik a hatás, de ahogy elkezd tisztulni a befecskendező rendszer, egyre érezhetőbb a pozitív hatás! A lerakódott olajos taknyot lassan teljesen kitisztítja az injektorban keletkező benzinpára."

de nem csokken a fogyasztas es nem no a teljesitmeny, hanem a gyari ertekek allnak vissza. ezeket a lerakodott iszapokat egy motormoso folyadekkal ugyanugy kiszedheted, es meg befottesuveg sem kell hozza - tehat nem csodaszer.

"Seat Cordoba 1997 évjárat - 1595 ccm Benzin.
Eddig ingadozott az alapjáratom, bármit csináltam a gyújtással, vezérléssel, nem javult."

ennek eleg sok oka lehet egy ilyen oreg autonal, eliszaposodott csovek, eloregedett lambdaszonda, ingadozo uzemanyagnyomas, bedugult injektorok, alapjarat allito szelep, stb. ezt igazabol mind vegig kene nezni.

Silver Ghost 2008.07.20. 18:04:27

Valami szakember meg lett kérdezve? Vagy valami szakvélemény a bödönről? Hosszútávú tapasztalatok? Motoralkatrészekre gyakorolt hatása?
Bár sztem ha télleg ilyen fasza cucc lenne, minden autógyár használná.. (használja is?:D )

[] (törölt) 2008.07.20. 18:06:36

"igazad van, a mai motorok igen érzékenyek, de a direktszűrő szűrése semmivel sem rosszabb sőt esetenként jobb mint a sima szűrőké."

ennek azert fuss neki megegyszer:
totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/080331b/

"De egy szakember aki ezzel foglalkozik biztos megtudja oldani a modern motorok problémáit, például hozzá igazítja az elektronikát, de ehhez én már nem értek"

ha nem ertesz hozza, felesleges okoskodnod a temaban, mert akkor olyan hulyesegek jonnek ki belole, mint peldaul most. ha a direktszuro miatt a motor telemegy szarral, akkor nincs az az elektronika, amelyik segit rajtad.

Silver Ghost 2008.07.20. 18:14:18

Edelweiss
Érdekes a totalcar újságírója, mást gondol mint az autódoki. Egyébként is a kérdésbe sportlégszűrőt emleetnek nem direktszűrőt a kettő között van egy kicsi különbség. A direktszűrő javítja az áramlást, a könnyebb légzést, a spotszűrő, mivel totálisan gyári környezetben van csak ideális esetben tudja.
Az elektronikánál a légtömegmérőre gondoltam... Az hogy tele megy szarral a motor? Mivel, honnan?
És amennyiben értő olvasásból nem vagyunk jók ismétle magam: "ehhez én már nem értek"

Silver Ghost 2008.07.20. 18:17:48

Ja, vezzess.hu is utánajárt a dolognak...
www.vezess.hu/magazin/meg_tobb_loerot_bele/14329/
Nahát és itt is mintha pozitívan nyilatkoznának róla?
A totalcar és a vezess.hu is kipróbálta, értkelt... Mindkettő pozitvían

ottopappa 2008.07.20. 18:21:23

Srácok!

OFF, de itt tán tud valaki segíteni... Találtam egy rendszámtáblát, és szeretmém visszaadni a tulajnak... Hol találok rendszám alapján adatokat? Vagy ha valaki rendelkezik ügyfélkapu hozzáféréssel, segítene? A rendszám: JPG-425 A mail címem: ottobacsi83@yahoo.com

AtoszMester 2008.07.20. 18:37:39

Edelweiss!

Valóban az ingadozó alapjárat lehet a Te általad felsorolt problémáktól. De éppen ezeket a lerakódásokat is okozhatja akár a kartergázzal érkező sok finom fekete kosz, amit most kiszűrünk. Ergo a probléma megszűnhet.

Próbálkoztam már injektortisztító adalékkal, az eredmény nem volt hosszútávon hatásos. Ezt az üzemanyaghoz kell önteni. A te általad említett "motormosót" az olajhoz kell adni, motorolajcsere előtt, hogy a motorban lévő olajjáratokat is kipucolja.
Megjegyzem, a rendszeres légszűrőcsere híve vagyok. Sőt, szeretem időnként a szűrőt kitsztítani, amikor még nem indokolt a cseréje. De cseszhetjük a szűrőcserét, ha máshonnan beleküldjük a trutyit az injektorba :)

Egyébként az itt leírt posztok közül a citroen szivacsszűrője tetszik a legjobban, nekem ez tűnik a legésszerűbb megoldásnak.

Természetesen a tiltakozókat is meg lehet érteni, a hosszú távú negatív hatások még nem ismertek, csupán a rövid távú pozitívak.

IqLight!

Jövő héten elkérek egy céges fényképezőt, nem szeretnék telefonnal kontárkodni.


Érdekességképpen elmondom, hogy volt Renault Lagunám is, és annak is ingadozott az alapjárata. A pillangószelepet időnként tisztítani kellett, és megszűnt a probléma. Egy barátom Lagunájával is hasonló a helyzet, és nem kevés a hasonlóképp vélekedő népítélet is. Többek között ezért is adtam el az autót, nem szeretem a döcögős járást. Lehetséges, hogy egy ilyen szűrő megoldotta volna a hibajelenséget.

patuha 2008.07.20. 19:12:11

A sierrán is volt ilyen ingadozó alapjárat és a MAFcsere megoldotta a dolgot. Amúgy érdekes módon a légszűrő után lévő alkatrészek szép feketék, kormosak. Ezek pedig szerintem a visszavezetett kipuffgáz (EGR), illetve a kartergázból visszajutó olajos trutymának köszönhető. Amúgy a Sierrán is van ilyen leválasztó, mégpedig a betöltőkupakban, amit éjjel is írtam. Ma szétszedtem (sajnos, mert nem lehet összeragasztani :)) és van benne szép drótköteg, igaz nem rézbül, a felfogott olaj visszacsepeg a nyíláson a gáz meg elmegyen bele a légszűrőházba, ott még keresztülmegy a kis szivacson és úgy jön vissza a szívóba. Monjuk kiváncsi elnnék, hogy egy ilyen bödönben gyűlne-e cucc, vagy nem, elvégre ez elég meleg helyen lakik. Szóval itt inkább a nagyobb cseppeket választjuk le szerintem, a gőzök-párák eljutnak a helyükre. Namindegy.

IQLight 2008.07.20. 19:15:52

AtoszMester 2008.07.20. 18:37:39

Köszönöm, várom! :)

Aki olvasni is tud 2008.07.20. 19:29:56

Edelweiss: Elolvastad amit belinkeltél? Idézet belőle: A sportlégszűrő más elven szűr, mint a gyártók által alkalmazott száraz papírelemes szűrő, jó állapotban tartva, megfelelő rendszerességgel és megfelelő anyaggal nedvesítve a szűrési hatásfoka megközelíti, sőt meg is haladhatja a papírbetétes szűrőét. Olvasni meg kell tanulni, mert amíg nem tudsz feldughatod a seggedbe a diplomád.

Yocee 2008.07.20. 19:52:05

Szevasztok!

Több észrevételt tennék, de előbb vázolom a tényeket:
1.3-as 16 szelepes Wagon R+ al járok, általában 100% E85-el, mert megy vele rendesen, csak kicsit lomhább. Direktszűrő van az autóban, ami kicsit kompenzálja a lomhaságot, és a hangja is jó (tehát jó placebo tuning is).

Múltkor, mikor (az amúgy autóversenyző szerelőnk) meglátta a direktszűrőt, azt mondta, hogy ez így nem jó, használjak direkt betétszűrőt, úgy kap jó hideg levegőt, így nem, és NE olajozzam, mert az tuti lefogja a szívást, csak gyakran mossam!

ON: Aki tervezi a "Bödön" projectet, nézzen körül alaposan az alkatrészek ügyében, mert az Alko szűrőház sok helyen 8e, a Gardena 12e, (az 5 colos). Én ma valami olcsót találtam 6e ért, valamint a szűrőkosár is 1200.- a barkácsáruházakban.

micmic 2008.07.20. 19:57:36

Ezt az ötletet hosszú évek óta használtuk, de a jelentősége abban volt, hogy télen ne duguljon el a kartergáz-visszavezetőcső. Egy petpalackba bedugtál egy hosszabb és egy rövidebb csövet és kicsapódott a vizes olajpára a palackban - alján összegyűlt és hetente kiöntötted. Csak télen használtuk, de akkor kötelezően. Pld: Nysa, régi vw, régi opel kocsikon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.20. 20:01:06

SsPL71 2008.07.20. 12:36:00

5 ezerenként? De minek? Frankón kérdezem.

IQLight 2008.07.20. 20:13:24

Yocee 2008.07.20. 19:52:05

Barkácsáruházak messze kerülendők!!!
Helyettük az egyszerű szerelvényboltok ajánlatosak. A sokezermester áruházban pl. a szűrőkosár 700 forint, ugyanez szerelvényboltban 120. A többi "alkatrész" ára is nagyságrendekkel olcsóbb egy 70 m2-es szaküzletben.

Ákos

Yocee 2008.07.20. 21:47:48

Igen, de hétvége van, és ma volt időm erre. pech... de ha kicsit jobb lesz tőle még az E85 üzem, már megérte.

IQLight 2008.07.20. 21:52:39

Yocee 2008.07.20. 21:47:48
"de ha kicsit jobb lesz tőle még az E85 üzem, már megérte"

Olvasd el Égő Ákos etanolos blogján a kapcsolódó postot:
etanol.blog.hu/2008/07/14/olajlevalaszto_pozitiv_hatasai_az_e85_uzemre

lacika2107 2008.07.20. 22:31:54

A szénhidrogének 300 Celsius-fok körül krakkolódnak, 700-800 foknál az már pirolízis. Egyébként egy próbát megér mindenképpen, zsiguli.hu fórumon egyesek már réges régen megcsinálták házilag és baja nem lett az autónak tőle.

patuha 2008.07.20. 22:52:10

Csak nem tudom megállni, pedig nem akartam...

A ch-k 300fokon még nem krakkolódnak, esetleg katalizátor jelenlétében. Ezen a hőfokon még simán lehet desztillálni. Termikus úton 400fok körül kezdődik a dolog, katalizátorral, és nyomásemeléssel jelentősen lecsökkenthető a hőfok. Ha krakkolódik, sokféle rövidebb szénláncú ch keletkezik, illetve koksz keletkezhet.
Na ennyi :) Viszont ez nem kapcsolódik a bödönhöz, pontosabban semmi köze a dologhoz, egy félrefordítás miatt lehet a szövegben a krakkolás.

lacika2107 2008.07.20. 23:02:26

Hát nekem az olaj tanszéken azt tanították, mikor ciklohexán előállító technológiát modelleztünk, hogy 260-270 fok fölé ne nagyon menjünk, mert baj lesz, mondjuk a katalizátor természetes, ezért nem írtam. De a lényeg,hogy nem hinném hogy akár 150 fok is lenne abban az ibrikben, nem hogy 300 vagy több.

akos696 2008.07.20. 23:04:51

Érdekes az ötlet, elgondolkodtat. Holnap meg is nézem, hogy mi a helyzet a motortérben. Lusta az autó nagyon, inkább csak a városban használom rövidtávokra, másra a cégest. Évente 1x a nyaralós autópályázáskor tisztán érződik, ahogy kitisztulnak a dugulások és megjönnek az elveszett pacik. Kiváncsian várom a fejleményeket.

A szarrágó okostojások meg menjenek el innen a bús picsába, indítsanak egy veszekedő topicot és marják egymást halálra a hasonló kis buzikkal. Ez az arctalanság sok aberrált majomból kihozza a kivagyiságot, holott valószínüleg egy semmi kis szürke egér a hétköznapokban, akire mindenki nagyívben szarik ,itt pedig azt hiszi, hogy király lehet a nagyokos szövegével. Nem akarok személyeskedni, úgyis kurva okos az ilyen, csak rájön magától, hogy róla is szól eme kis mesécske. Ha mégsem, majd szépen figyelmezteti valaki. Na ennyit az offról, nem bírtam már a sok szemetet átugrálni az érdemleges hozzászólások olvasásához.

lacika2107 2008.07.20. 23:09:23

Na de amit akartam kérdezni azt el is felejtettem: ezt lehet venni így egyben, vagy a cikkben szereplő darab is házi gyártmány?

IQLight 2008.07.20. 23:12:37

lacika2107 2008.07.20. 23:09:23

Itt a teljes D.I.Y.:
www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

IQLight 2008.07.20. 23:23:02

patuha 2008.07.20. 22:52:10

"egy félrefordítás miatt lehet a szövegben a krakkolás."

Könnyen lehet. Az eredetiben "cracking" vagyis "töredez" van, a "krakkolás" pedig a kőolajfeldolgozás része lett, vagyis már nem magát a töredezést fedi a magyarban, hanem egy eljárást, ami valóban többszáz fokon, 2-4 MPa nyomáson történik.

Javítom az oldalamon, köszi az észrevételt! :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.07.20. 23:24:18

Most nezem, hogy ez eléggé elterjedt megoldás:

search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=Oil+Catch+Can&category0=

Ha tényleg működne én ilyent vennék, sokkal stílusosabb, mint a vízszűrő:

www.optionimports.com/groilcacan15.html

lacika2107 2008.07.20. 23:45:38

Mea culpa, azt valóban elfeledtem, hogy a ciklohexánt is 35 bar nyomás körül állítottuk elő (virtuálisan), szóval elnézést, csak kicsit kialvatlan vagyok. Köszi a linket, de az nem derült ki nekem belőle, hogy ezt lehet-e boltban kapni (nézd el nekem ha mégis benne van, de én nem találtam).

IQLight 2008.07.20. 23:53:15

A "saját leválasztóm" részben benne van, hogy miket vettem, hogyan csináltam, mire összeállt a dolog. Így, ebben a formában nem lehet kapni, magadnak kell összerakni, de van a postban egy olyan rész, hogy "A Homasitás olajleválasztót én is láttam", ergo lehet kapni, de nekem az túl picinek tűnt, az ára 10k huf, ha nincs kedved a kb. 20 perces szereléshez.

lacika2107 2008.07.21. 00:04:20

Yap, már látom, köszi. A szereléssel nincs bajom, így most már vágom a témát. Meglátjuk a dolgot.

patuha 2008.07.21. 02:42:38

IQLight!

A krakkolás jelentése a kőolajfeldolgozásban is töredezést takar. Pl gázolajból benzint, vagy bitumenből gázolajat csinál. A hosszú szénláncokat tördeli rövidebbé. (ilyen helyen dolgozom). Viszont esetünkben valóban nem erről van szó, ezért fura. De itt a régebbi postok között is volt olyan, hogy 7-800 fokon krakkolunk, ezért reagáltam, nem miattad :)

Shadowbull 2008.07.21. 07:49:11

Nemtom irta-e mar valaki, de ez egy normal olajlevalasztonak tunik, ami minden modern motorban benne van. Igaz szuro nelkul, de az nem is kell bele. Ugyhogy azokat en nem piszkalnam, mert csak rontani lehet rajta.

A regi vackokhoz valoban jo lehet.

sb

IQLight 2008.07.21. 08:03:49

Shadowbull 2008.07.21. 07:49:11

Esetleg gondold át még egyszer, amiket írtál, mert az ország nagyobbik részének sztem olyan autója van, amiben nincs és nem feltétlen azért, mert régi vacak, hanem azért, mert a "minden modern motorban benne van" sem igaz.

bhu 2008.07.21. 08:20:45

IQLight:
már akartam korábban reagálni, csak nem jutottam be a blogba.
Nem a fordítással volt bajom, szerintem jól összeraktad azt az ismertetőt. Csak azt fanyalogtam, hogy egy fordított szövegről mindig süt az amcsi szemlélet, schwung, amit utálok (mint sokan mások). De félreérthető voltam, bocs.
A CO-t simán javíthatja, csak előfordulhat káros hatás, mivel a motort anélkül tervezték.
A Winklerébe azért vizet várok csak, mert szerintem abban van gyárilag biztos.

Shadowbull 2008.07.21. 08:21:06

En eddig csak olyat lattam, amiben benne volt. Akkor modositok: nehany uj vacakban sincs benne :)

sb

chunter 2008.07.21. 08:31:21

Ha levesszük a kartert a szívócsővel összekötő csövet, és találunk benne lerakódást (nem olajpárát, hanem kokszosodott, saras trutyit) Akkor biztos, hogy jól jön abba a gépbe egy ilyen leválasztó.

IQLight 2008.07.21. 08:34:26

bhu 2008.07.21. 08:20:45

"mindig süt az amcsi szemlélet, schwung, amit utálok (mint sokan mások)"

Jaj! :))))
Ennek a szövegnek nincs eredetije, tehát kb. 2-300 oldalról gyűjtöttem infókat, amit a saját agykezdeményem próbált érthetően leírni. Ezek szerint vitatható a stílusom! :P

cyberspeed 2008.07.21. 10:08:05

volvo:
Azon a részen a megyerban legalábbis nincs. Altoban van pl.
Amúhy szedd le a swift szervízkönyvét, és mutasd meg, hol van. Én már szedtem szét azt a részt, de ott nincs.

Pista:
bírom, ezt a gépészmérnök, meg diploma, meg a nagycégnek dolgozom, ahol nem hülyék dolgot. És honnan vesznek egy csomó fejlesztést? Na mind1. Ezt már régebb óta alkalmazzák, ők megcsinálták úgy, hogy kis pénzből is beteheti utólag az, akinek gyárilag nincs benne.

Aki meg azt írja, hogy új motornál nincs.
Azaz pontosítok. Új motornál kevesebb.
Vmennyi lesz, mert a motor aljánál ahogy forog a "sonka", kb ventillátoros hatása is van, és légkeringés megindul a motorban. A swiften pl a légszűrőházból "szív", és a pillnagószelep után megy vissza(8szelepes). Levett szelepfedél mellett egyszer megnézném azt, aki ott áll beindításnál... Vmennyi olajpárát csinál a vezműtengely is. Na mind1...
Aki szerint jó, az használja, akinek gyárilag van, örüljön, aki szerint meg hülyeség, az hagyja.

Továbbá 0.0 CO.
Akkor elárulom, hogy katalizátorral alapban is 0.0 CO volt Zk-n. És biztos szar a gép. Most néztem meg egy 3 éves autó Zk-t(nem swift, de 1.6-os benzines), és azon is 0.0
A motor nem tudja. Azért van rajta a katalizátor.

cyberspeed 2008.07.21. 10:17:31

Edelweiss:
"apro szepseghibaja a dolognak, hogy ezek a geniuszok nem tudjak elmagyarazni, hogy mitol jobb az o talalmanyuk a gyari megoldasnal, es arrol sincs fogalmuk, hogy milyen kihatassal van a rendszer tobbi komponensere hosszu tavon.
"
Nem az ilyen emberek miatt tartunk ott, ahol tartunk. Csomó feltaláló találmányát utólag magyarázták meg, miért van úgy. Az utólag régebben simán 10 év, vagy több is lehetett.
Esetleg van, amit máig nem.

De ennek a leválsztónak köze nincs ehhez. A suzuki egy igánytelen autó. Ha nem törődsz vele 100ekm-en keresztül, csak olajcsere, akkor is elmegy.
Ezt kihagyták belőle. Miért nem tudom. Bár lehet, hogy egyes modellekben van. Na mind1. Nem csak Suzukira van, és a kitalálója utánaolvasások után adta neki ezt a formát, ezen az áron. Szvsz ez nem sok a chip, meg sportlégszűrő, stb mellett. Ez legalább nem enged be apró homokot a motorba...

Továbbá a kikötés lehet, hogy ártalmasabb. Ha már úgy nézem, milyen kárt tehet a motorban. Gondoljátok át, hogy hogyan tervezték meg, és ha kiköti vki, akkor mi lesz. Azt, hogy sokan a rossz felét kötik ki, nem kommentezném...
Legalább elolvassák ezt páran, és tisztában lesznek vele, melyik oldalt is kellene szűrni, vagy kikötni.

cyberspeed 2008.07.21. 10:28:55

Olvasós
"jó állapotban tartva, megfelelő rendszerességgel és megfelelő anyaggal nedvesítve a szűrési hatásfoka megközelíti, sőt meg is haladhatja a papírbetétes szűrőét"
Aha. Ha, meg ha, meg ha. Ezzel szemben belerakod a papírt, és ha beleraktad, szűr. Ennyi. A sportot meg nézegetheted. Én láttam szinte új sportlégszűrős házat. Egy fényképet megért volna. Ahúgy 1*ű. Olajozd be a szívőcsőnél olyan helyen, ahol törés, esetleg nagyobb tér van benne, és nézd meg 8ekm múlva, mi ragadt bele. Ha semmi, akkor te jól használod. Mennyibe kerül egy ilyen szűrő, ami normális, meg utána mennyi időnként kell rákölten mennyit?
És hegyen, poros úton inkább ne járj vele, mert hamar kell pucolni. Nekem most is van 1 papírszűrő a kocsiban. 900ft, és ha kell, cserélem. Amúgy olajcserénél csak, de ki tudja...

BeeTm 2008.07.21. 11:27:37

4t trabiban gyárilag van kartergázszűrő és azt is kell tisztitani,szóval megint feltalálták a spanyolviaszt....

IQLight 2008.07.21. 11:51:31

BeeTm 2008.07.21. 11:27:37

Hol olvastad a "feltalál" szót? Merthogy infó gyűjtésről, fordításról és hazai körülmények közötti megvalósításról van szó.

Próbáljunk kevésbé könnyedén véleményt alkotni és ítélkezni, ha lehet.

JéééMarci 2008.07.21. 12:49:16

Egyébként visszatérve kb 70 kommentel ezelőttre, a 0,00% Co emiszzió igen is lehetséges hiszen térfogatszázalékban adta meg egyébként a 0,00 után még álllhatnak ezredek, pl. az új swiftben lévő "ddis" fiat motor pl 0,001% Co kibocsátást produkál.. én mértem..
egyébként ha valaki gépészmérnök akkor annak tudnia kellene különbséget tenni g/km és % között..

LT · http://www.mann-hummel.com/industrialfilters/upload/doc/HBOTDjNfiqC.pdf 2008.07.21. 13:02:48

Egy gyári "bödön": www.mann-hummel.com/industrialfilters/upload/doc/HBOTDjNfiqC.pdf Teherautó motorokon széria alkatrész. De pl. a legelső 2.5TDI Audi motoron is volt gyárilag.

IQLight 2008.07.21. 13:23:56

LT · 2008.07.21. 13:02:48

Jajj, de jó, hogy belinkelted! Ilyen volt a Polo-n, erre írtam, hogy sajna nagyon drága (akkor volt 23.000). Meg kellett oldanom a leválasztott anyag elvezetését az alsó kis lefolyón, stb.

Köszi a linket, ha lesz időm, feldobom az oldalra.

csarlee 2008.07.21. 14:35:47

Egyebkent ebbol is latszik, hogy a bodon nem egy elveszett dolog, hiszen nem veletlenul teszik bele az olyan teherautomotorokba amik 400-500e km-t vagy meg tobbet is mennek. En is gondolkodom rajta, hogy az uj Swift-be erdemes lenne-e betenni. Semmi baja a gepnek, fogyi se rossz de egy kis nyomatek hianyzik foleg alul.

Pityke 2008.07.21. 14:54:14

Srácok, szerintem egészen egyszerűen egy ütköztetéses szűrésről (ld. labirint szűrők) szól a történet. Az, hogy milyen anyag (réz, vagy valami més fém az szerintem teljesen mindegy, az a lényeg, hogy sok irányváltása legyen a gáznak, minimális folytás mellett)
Amúgy jópofa.
Azt hiszem a motorolaj szép hosszú szénlácú ilyen-olyan molekulákat is tartalmaz:), ezek a hengerbe visszakerülve oxigént fogyasztanak, mert többé-kevésbé ezek is el fognak égni. Szóval, ha a kartergázból ezeket kiszűrjük, akkor szerintem elképzelhető, hogy csökkenni fog a CO emissziója a motornak, mert relatíve több oxigén marad az üzemanyaghoz, és tökéletesebb lesz az égés. A másik: mint minden szűrőnél, itt is lényeges dolog a tisztítás, vagy a csere. Ha gyárilag van a kocsiba szerelve, az gyanítom ritkán van takarítva, tehát előbb-utóbb romlik a hatásfoka, azaz egy idő után mégis enged el némi olajat. Szerintem jó dolog, az ötletelés, OK, egyetértek azzal, hogy sok mindent utólag magyaráznak meg, de ezeket ugye előbb-utóbb tanítani fogják.
SENKIT nem akarok megbántani, csak példának írom: nem hiszem, hogy olyanok fognak használható dolgokat feltalálni, akiknek minimális tudás hátterük van, vagy annyi sincs. Ld. gróf Spanyol László által megálmodott, 1 pohár vízzel üzemelő verda. Nevetséges.

Shadowbull 2008.07.21. 15:14:28

"A másik: mint minden szűrőnél, itt is lényeges dolog a tisztítás, vagy a csere. Ha gyárilag van a kocsiba szerelve, az gyanítom ritkán van takarítva, tehát előbb-utóbb romlik a hatásfoka,"

Az auto gyari olajlevasztojaban nincsen szuro, nem is kell takaritani.

Amugy igazad van, ez egy normal olajlevalaszto rendszer. Semmi urtechnika :)

sb

Pityke 2008.07.21. 15:24:06

OK, köszi, akkor legalább most nem lőttem nagyon mellé:) P

cyberspeed 2008.07.21. 15:57:20

csarlee:
tedd előrébb picivel az előgyújtást.
Ha nem lesz jobb, akkor vedd vissza. Figyelj, hogy ne csörögjön be a motor. Persze mindez akkor igaz, ha nem kopogásérzékelős a moci az új switben.

csarlee 2008.07.21. 16:49:37

g711:

Koszi a tippet de ehhez a Suzukihoz nem nagyon ertek (Golf II-ben barmit, foleg ha diesel...). Ez egy 2005-os 1.3-as GS modell, de abszolute nem vagom, hogy van-e kopogaserzekeloje. Ha jol sejtem a regebbieknek manualisan lehetett allitani.

IQLight 2008.07.21. 17:23:59

Sztem van benne, mivel a 2003-as, 16V Swift I-ben nekem is van, nem is tudok semmit állítani rajta.

Yoceee, 2008.07.21. 19:51:01

Jelentem elkészült az én Wagon R "bödön" öm is. Tapasztalatok: Magasabb alapjárat már az első indításnál, hallani a direkt szűrő miatt, és nincs olyan torpanás gázelvételkor. Azt, hogy jobban megy, persze csak egy kicsivel, azt betudhatjuk a placebo hatásnak, de ha a fogyaztáson változtatott valamit, azt vasárnap megírom.

off.: Minden injektoros autóban van kopogásérzékelő én úgy tudom.

IQLight 2008.07.21. 20:24:38

Küldenél képeket Yoceee? Feltenném az oldalamra!

Köszi,
Ákos

Shadowbull 2008.07.21. 20:42:01

"Magasabb alapjárat már az első indításnál"

Az nem biztos hogy pozitiv...

sb

pepe77 2008.07.21. 21:04:44

Az első generációs Ford Mondeókba gyárilag be volt építve a légszürőházba az olajleválasztó.
A puding próbája az evés, ezért ma felszereltünk vele egy 1995-ös 1.4-es F-es Astrát. Kiváncsi leszek rá nagyon.

.Walaky 2008.07.21. 21:16:49

nemtudom.. elolvastam.. és rájötem h KI KELL PRÓBÁLNOM.. :D
megcsinálom.. :P

.Walaky 2008.07.21. 21:17:50

ja.. Mazda 323 1.3 2000-es Sedan..

IQLight 2008.07.21. 21:43:10

.Walaky

Üdv a klubban! :))))))

csarlee 2008.07.21. 23:02:24

Yoceee

A Wagon Robi motorja is olyan mint az én Suzukimé, nem? 2005 Swift II nem VVT-s 1.3-as Kiváncsi lennék a tapasztalatokra nem tudom, hogy vasárnapig mennyit mész de kell hozzá vagy 500 km hogy kiderüljön...

Csarlee

atthos 2008.07.22. 00:07:14

Azt hiszem a héten bebarkácsolom anyám Marutiába

Yocee 2008.07.22. 11:09:03

Hetente megyek kb 430km-t, vasárnap tankolok újra, addigra lesz valami foganatja a dolognak szerintem, de ha nem, akkor a jövő vasárnap marad...

Küldök fotót, ha találok fényképezőnek látszó tárgyat.

Öreg Tintás Barnes 2008.07.22. 18:49:47

Na én tényleg eléggé lenéző vagyok az ilyen fogyasztás csökkentő/teljesítmény növelő szerkezetekkel szemben (próbáltam egy-kettőt).
De mivel ezt széria autókba is építik, így a dolog bogarat ültetett a fülembe. Elkezdtem nézegetni a "bödön"-höz az alkatrészeket a garázsban. Meg is építettem full 0 Ft-ból. Ezt rákötöttem az öreg karbis Unómra.
Tapasztalatok:
1.Szivatót csak indítózás közben kellett használnom
2. Az üzemmeleg alapjárat valóban kissé magasabb lett
Na ezek után megnéztem mi jön ki a kartergáz elvezető cső túlsó végén (légszűrő). Nos eddig büdös "füst" jött ki, most ez a bűz alig észrevehető.
Még egyszer mondom: öreg autó (25 éves), aminek elég olajsárosak a csövei. Lehet, hogy másnál alig lesz észrevehető a különbség.
Remélem a karbinak és a szelepeknek azért még így is jut elegendő olaj.

Köszi az ötletet IQLight!

Tintás

IQLight 2008.07.22. 19:43:51

Öreg Tintás Barnes 2008.07.22. 18:49:47

Szia!
Nem az én ötletem, én csak honosítottam! :)
Mindenkire érvényes, így természetesen Rád is: ha küldenél pár képet, akkor feltenném az oldalamra.

"Remélem a karbinak és a szelepeknek azért még így is jut elegendő olaj."
A karburátor "kenését" már kitárgyalták itt a fórumon, a szelepekről írnék egy pár sort, amivel egy tévhitet szeretnék eloszlatni:
A szelepek kenését régen a benzinhez kevert ólom-tetraetil végezte (dízelben maga a dízelolaj), soha nem a kartergázból odakerülő motorolaj. Mivel a régebbi autók szelepei még a mai napig igénylik ezt a kenést, ezért ólompótló adalékok használata kötelező számukra, de az újabb autók szelepelését -környezetvédelmi okokból- rég áttervezték, ezért mennek ólommentes benzinnel.

Más:
Karburátoros autóknál érdemes a "Bödön-hatás"-nak megfelelően visszaszabályozni a karburátort. A megemelkedett alapjáratot visszavenni, ha megjelenik teljesítményben is a "hatás", akkor a főfúvókákat kisebbre cserélni, úszószintet állítani, stb. Ha nem tesszük, akkor sincs gond, mivel egy erősebb, dinamikusabb autónk lesz, ám ha megtesszük, akkor az autó ugyanolyan lesz, mint szűrő előtt, csak kevesebbet fog fogyasztani. Kinek mi a fontos, tegyen belátása szerint.

Ecu-nál ilyennel nem kell foglalkozni, az megoldja magának.

LuGo 2008.07.23. 09:14:13

Hali!

Egyre jobban zavart a kocsim erőtlensége és ingadozó alapjárat, néha le is fulladt csak úgy. A motor benne egy 2000es évjáratú, megkopott 1.4 16V 75ló VW. Megbontogattam, és a légszűrőmet nézve elcsodálkoztam. A légszűrőház bal felső sarkán bemegy a kartergázelvezető cső, a fedélen belül egy átvezető cső van a jobboldalra, a pillangószelephez. Direktbe, üres műanyagcső. a pillangószelepház tiszta egy merő ráragadt olajos valami volt, mintha lekvárszerüséget töröltem volna ki belőle. Apám jókis alkoholos csavarlazítóját (valami LH spray, olyan mint a Berner vagy a wd40) belefújkodtam mindenhova és széttörölgettem teljesen. Csodák csodája megint megtáltosodott, az alapjárat stabil. A kertergázvisszavezető cső meg tiszta olaj ahogy törölgettem, és elég szürkés "füst" jön belőle mikor jár a motor. Szóval hamarosan ez a "szűrőrendszer" nálam is életbe lép, csak a csövezést kell megoldani:)

IQLight 2008.07.23. 09:48:29

LuGo 2008.07.23. 09:14:13

Ismerős a jelenség! :(
Engem is ez motivált az első leválasztó megépítésére, pedig a Poloban még nem is volt sok km.

csarlee 2008.07.23. 13:35:55

LuGo

A VW Poloknal ez, sajnos, 5-10e km-kent meg kell csinalni. Marmint a pillangoszelepet es kornyeket kitakaritani..

LuGo 2008.07.23. 13:52:23

csarlee:

Tudom, sajnos meg kell tenni, és kicsit idegesítő -> leszerelni a motorburkolatot, imbuszkulccsal, majd a légszűrőház tetejét 2fajta kulccsal (a kocsi valamikor felemás csavarokat kapott, a poén kedvéért torx, hogy ne legyen egyszerü). Kitakarít meg minden. Reményeim szerint ezzel a megoldással nem lesz gondom erre a műveletre. Amúgy meg kell jegyeznem, majd 10ezret kibírt most takarítás nélkül :) (2 olajcserét túlélt a szűrőháztisztítás)

LuGo 2008.07.23. 14:03:02

Amúgy miért hiszi mindenki azt hogy wv polo ;)

IQLight 2008.07.23. 14:57:28

Mer' nem mered odaírni, hogy Seat-od van! :P

Gboy 2008.08.04. 22:29:28

Üdv!
Én megcsináltam, 0 Ft-ból, csak egy befőttes üveg, és esgy szétberhelt hajkefe (az lett a szűrő) kellett hozzá. Mivel ilyen kókány módon építettem, nem nagyon bíztam benne, hogy működni fog. Nos kb 300 km után vettem észre, ammit már mások írtak, hogy alacsony fordulaton nyomatékosabb a motor, magasabb fordulaton jobban reagál a gázpedálra. Ja, Opel Astra '91 1.6 8v (C16NZ), 298.000 Km-el, benzin-gázos.
Mivel a kókányolásom működőképesnek tűnik, ezért megcsinálom tisztességes alkatrészekből is.

azt meg nem értem, hogy aki csak elmélkedik, meg mindenkit leugat, az mi a fa..nak írogat ide?? inkább tologassa otthon a matchbix-át. . .

patuha 2008.08.11. 19:53:18

Lehet már tudni, hogy a Tehén és Bödön hogyan jönnek ki egymással? Magyarul látszik, vagy érezhető a hatás?

Amazonos 2008.09.06. 20:48:30

mikor lesz valami hír az eredményekről????
Már másfél hónapja nyugtalanok az éjszakáim.-)))))
Várom a beszámolót, hogy érdemes-e mennem a B.T.K.-hoz...

IQLight 2008.09.09. 08:21:55

BTK-hoz ne menj, mert drága a tartály (10k). Nagyobb szerelvényboltokban kapsz minden hozzávalót (barkácsáruház felejtős, mert drága), a részleteket (és sok autót, tapasztalatot) megtalálod: www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

pombera 2008.09.10. 06:40:59

3800-ért vettem bödönt a Fugába.

backward 2008.09.17. 13:24:26

Mi a helyzet ezzel a bödönnel? Ér valamit? Vagy nem mered megírni, mert nem akarod látni ahogy a szerelők a gusztustalan fogadalmukat betartják?

janeck 2010.01.19. 01:07:43

Sziasztok!valaki elküldené pontosan mit kell vásárolni ehez a bödönhöz,KI PROBÁLNÁM ÉN IS.ELÖRE IS KÖSZÖNÖM!!!

Cimbi 2010.02.23. 22:28:26

Mi hir a bödönrül Robi?
Kb egy hónapra rá én is beszereltem, Accord 2,0i/133LE/1991, és mindjárt simábban lehetett kis gázon elindulni, nem volt annyira meghalva 1500 alatt. Azóta kétszer tisztitottam (kb 20e km) ki kb 2 dl gané volt a bödön alján, jó sürű.
Másvalaki?

s_bernie 2012.02.09. 23:21:19

Annyi bibi van a megoldással, hogy télen nagyon gyorsan megtelik és ha az ember nem veszi észre, a motorban keletkező túlnyomás kinyomja a szimmeringe(ke)t. Én sajnos jártam így, a kék füstre lettem figyelmes előzéskor (a túlnyomás valszeg a szelepszár-szimmeringeken keresztül az égéstérbe nyomta az olajat), egyszer autópályán pedig ledurrant a tágulási tartály teteje (én abból készítettem a saját "szűrőm", mert a vékony gumicső a hő hatására megereszkedett és meghajlott annyira, hogy elzárta a gáz útját. Sajnos csak sok 10e km múlva vezérműszíj-cserénél derült ki, hogy a kipufogó oldali vezérműtengely-szimmering kifordult a helyéről és eresztette az olajat (a borítás alatt nem látszott, csak mindig olajos volt a blokk hátul és alul). Én nem éreztem változást a teljesítményben, sőt hidegen, alapjáraton kicsit kehesebb volt (biztos hiányzott belőle a melegedő olajban gőzzé váló vízpára túlnyomása), de az is igaz, hogy a fogyasztást sose tudom decire mérni, erősen láb- és közlekedési helyzet-függő a használat és a fogyasztásom.

l.martin 2015.06.07. 18:53:16

Sziasztok!
Van egy ilyen asztali víztisztítónk:
www.viztisztitomarket.hu/kombi-asztali-viztisztito-vizszuro
Csak az asszony elhagyta a fém kifolyó részt takarítás során. Feltudnám hasznáni bödönynek, ha fejjel lefelé helyezem el a motortérben. Ugyan olyan mint egy sima szűrőház. A ki és bemenetet fel is tudnám furni nagyobb átmérőre, csak az a gond, hogy nem találok bele nagy fém rácsos szűrőt. 10"-os méret passzolna. Valaki készített már ilyen nagy vízszűrő házból lecsapatót
? És ha igen, hol vette a tartozékokat?
Előre is köszi!

Ag3ssor 2020.12.02. 09:40:04

@s_bernie: Szerintem nálad annyi történt, hogy mivel túl sok volt a rittyó a bödönödben, ezért a vákuumcső beleszürcsölt szépen a dzsuvába, és töményen égette a motor. Ezért volt a nagy füstölés, nem a szimmering miatt.
A kartertérben elvileg nem lehet túlnyomás, mert a szívócső nyomása miatt depresszió alakul ki a bödönben. Szerintem olyankor berántja max az olajat belőle.
Persze mindez akkor igaz, ha a kartergáz kivezetés nincs eltömődve a motor oldalán, és/vagy a szívócső vákuumcsöve ép.
süti beállítások módosítása