Nyolc betétből egy fékezett

  2008. július 15. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta 200d

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Amikor 2007 januárjában megvettük a Bazeget, nem volt pénzünk, az állólámpás árak meg épp elszálltak az egekbe. Ezt az egyet találtam, ami legalább egy darabban volt, megéérte a két kilót. Sajnos a papírjai nagyon nem voltak rendben, dupla átírás, vizsga, minden borzalom kinézett, végül plusz 200 ezerből lett a miénk. A kocsi a München c. filmben szerepelt, aztán hazahozták Máltáról, és a Bécsi út melletti mosó gyomjában hevert egy évet. Inkvizíció ez a fékeknek.

Birtokszerzési alap-rendbetétel, aztán használatba vettük. A fékek felengedtek, elkezdtek működni, tavaly nyár végére tűrhetőek lettek. Aztán idén februárban az autó lassításnál valamiért elkezdett húzni balra, a bécsi Chromjuwelen kiállításra már úgy mentünk Orosz doktorral.

Májusra tragikus lett a helyzet. Pedig készülünk családostul Szlovéniába - Bazeggel. Nekiálltam. "Rászánsz másfél órát, kicsit megjáratod a dugattyúkat, jó lesz!" – mondták a barátaim a klubban. Én kicsit szkeptikus voltam, szívtam már eleget fékkel. Két teljes estét felölelő szopásra készültem. Négy lett belőle.

Kezdtem a bal hátuljával, mert farral álltam be a garázsba, és este ott volt a legmelegebb. A féknyereg harminchat éves csavarjai engedtek a crovának, kezemben feküdt a beteg nyereg. Utoljára bő tíz éve szereltem állólámpás féket, akkor ezek az autók még csak huszonévesek voltak, nem harminconsokok. Nagy különbség, erre most jöttem rá.

Egy tömb rozsda, ezer pók otthona volt az egész. Legszívesebben kihajítottam volna a kukába. De egy új féknyereg 25 ezer pénz, ezért nekiálltam menteni. A betétek nem mozdultak. Próbálkoztam WD-40-nel. Féktisztítóval. Fékfolyadékkal. Csavarlazítóval. Ezek mindenféle kombinációjával. Semmi. Elővettem a gumikalapácsot, csavarhúzót, pajszert – a betétek hangosan röhögtek rajtam.

Van ám nekem tízkilós kalapácsom is! Nekirongyoltam, ütöttem, ujjamra csaptam, káromkodtam. Betettem feszítőnek egy dornit, azt még dühösebben ütöttem, folyt a vér, az izzadság, püföltem, csapkodtam, egyszer csak eltört az egyik betét. Már az őrjöngő dervis gyilkos ösztöne hajszolt, láttam a megoldást, szét kell verni az egészet. És a másik is kimállott darabokban. Banzaaaaaai!

Micsoda meglepetés – mindkét dugattyú simán mozgott benne. Ahhoz azonban, hogy be tudjam tenni az új betétet, meg kellett dolgozni a rozsdás sínt a nyeregben. Elő a nagy ráspolyt, aztán a finomabb reszelőt, majd a tűreszelőt, egész jó lett. Ha nem is gyári a felület, de kráteresen-simásan-korrektes. Be az új betétek, összepakoltam. Egy kerék készen, egy nap elment.

Másnap nekihasaltam a bal egynek. Ez az a fék, amelyik egyedül fogott, de sajnos állandóan. Így aztán mostanra majdnem vasig kopott a betét. Szerencsére a Mercedes-fékben a betét nehezen tudja megenni a tárcsát, mert fennakad a rezgésmentesítő lemezen. De mivel az elmúlt két hónapban nyomtam rendesen a pedált, ezért a dugattyú már ferdén tolta a külső szélén elakadt betétet. Sréhen elkopott rajta a ferodo.

A szemközti dugattyú pedig (ami a tárcsa túloldalát nyomná) teljesen berohadt. Sehogy nem tudtam megmozdítani. Végül trükkhöz folyamodtam. Meg kellett nyomnom a pedált, hogy belülről tudjak erővel hatni rá. Mivel viszont darabokban volt a fék, ezért erre a jó dugattyú kiugrott volna a helyéről.

Ezért stekkerfejből és két villáskulcsból építettem egy hidat, hogy a dugattyú bennmaradjon, és beültem pumpálni. Majd' megszakadtam, de végül megindult. Nyomtam hármat (nem többet, nem akartam, hogy szétjöjjön), a rossz dugattyú kijött szépen. De nem bírtam visszanyomni többé.

Azt hittem, a gumi fékcső omlott dagadt meg belül, szokott ilyen történni. Olyankor fog folyamatosan a fék. Kinyitottam hát a légtelenítő csavart, hogy kiengedjem a nyomást. Próbáltam párhuzamszorító segítségével úgy is visszanyomni a dugattyút, de semmi. Nagyon nem variálhattam, mert a fékcsövet nem akartam levenni, mindent a helyén kellett csinálnom.

Elkezdtem csavarlazítóval fújkálni. Nyomtam, kocogtattam. Itt nem szabad erőlködni, mert ha akármilyen kicsit is ferdén próbálja benyomni a dugattyút az ember, megszorul, mint egy rosszul betolt szekrényfiók. Ezért kellett a kocogtatás és nyomás együttese. Végül iszonyú kínkeservvel megindult. Háromszor pumpáltam ki, háromszor nyomtam vissza, onnan már kézzel is járt. Hurrá, ez is kész.

Kaptam Gazsi barátomtól egy garnitúra régi fekvőlámpásba való, új fékbetétet, neki nem kellett. Azt akartam beépíteni. Ám az állólámpásé két-két milliméterrel alacsonyabb, holott szemre ugyanolyannak néz ki a fékrendszer. Ez szombaton volt, Bazeget hátratoltam a garázsban a B-állásba, behoztam a Kati 190-esét, hogy mégse aludjon kétszer is kint az öreg miatt. Eddig két nap ráfordítás.

Hétfő este már W115-be való betétekkel felszerelkezve láttam munkához. Itt is megreszeltem a betétek vályúját, húsz perc alatt összeraktam az egészet, fékszerelő pasztával mindent rendesen megkentem, hogy a korrózió egy ideig ne legyen probléma.

Még aznap este a jobb elejét is szétszedtem. Könnyen kijöttek a betétek, ám a dugattyúk mindkét oldalon megálltak. Szerencsére kéznél volt a szombaton összeszedett, kisakkozott szerszámegyüttes, és ha nem is úgy, mint a karikacsapás, de két óra nyomkorászás, pumpálás, párhuzamszorítózás, kalapálgatás után kint voltak a betétek, mozogtak a dugattyúk. Új fékbetétek be, a harmadik nap is elment.

Jobb hátul aztán már a kereket sem bírtam levenni az agyról. Végül kitekertem a csavarokat, leeresztettem az autót, és meglökdöstem, mint állat, meg gumikalapáccsal püföltem. Nem ment könnyen, de lejött. Szemre ez a fék nézett ki a legjobban, valójában itt minden rossznak bizonyult. Aztán mindkét betét darabokban, szétverve jött csak ki, emellett mindkét dugattyú állt is. További egy nap ment rá erre.

A kocsi jobb oldalától, ugye, sokkal többet kell rohangászni a vezetőüléshez, amikor az ember pumpálni akar, ez is vitte az időt. És a hátsó nyergek domborúbbak is, ezért a párhuzamszorítóval nehéz fogást találni rajtuk. Megszenvedtem. Végül mind működött.

Ki az utcára, fékpróba. Eszeveszett fékhatás (aki nem vezetett rendbetett fékekkel ilyen öreg Mercit, el se hiszi, milyen jó fékek voltak rajtuk), de maradt a húzás balra, bár sokat enyhült. Így nem lehet Szlovéniába menni, pláne családdal nem. További javításoknak néztem elébe. Erről többet később.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr35569222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2008.07.15. 21:48:02

zöldi
egy Fiat 128 Panoramát láttál. Rövidebb végáttétel, keményebb hátsó telók, háromlapos rugók hátul.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.15. 21:49:32

Azért panoráma, mert akkorákat ugranak az emberek a hátsó ülésen egy úthibán, a kőfutómű miatt, hogy egészen a Szaturnuszig ellátnak? :D

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.15. 21:51:17

sipike, természetesen az isten állatkertje a taxisra vonatkozott. Csak nem fogok faragatlan módon beszélni egy druszámmal:)
Azonban attól tartok, nem voltam elég egyértelmű: a saját szememmel láttam, a kezemben tartottam a tárcsát. Nem más látta azt, aki hallott már olyanról, aki beszélt már olyannal, akinek egyszer mesélték.
hidd el, nagy az az állatkert, -prokee- barátunk is megénekelt egyet, az sem különb: prokee.blog.hu/tags/f%C3%A9kbet%C3%A9t
Aztán most, hogy hazafelé autókáztam, egyre csak a féktárcsán járt az agyam, emlékeztem, hogy volt még valami féktárcsás sztori, csak nem ugrott be, mi is volt az. Aztán előkerestem az emlegetett betétet (emlékeztetőül a rohangászós kocsim csomagtartójában tartom, meg hogy dicsekedhessek, mekkora pöcs vagyok), és beugrott: már nem tudom melyik műhelyben láttam egy valamit, amiről tudtam, hogy ismerős alkatrész, csak nem tudtam hirtelen hová tenni. Középen furatok, váll, a tárcsa egyik oldala fémesen csillog, a másik oldalán meg sugár irányú bordák, a felületük szintén csilog, de belül rozsdás-poros. Szerencsére volt pár borda, amit fényes anyaghíd kötött össze, ezért rájöttem: belső hűtésű féktárcsa, aminek az egyik oldala szinte nyom nélkül eltűnt, csak a két oldal közötti bordák maradtak. És ezt is a saját szememmel láttam ám! Valószínűleg itt is csak az egyik oldal fogott (pontosan nem emlékszem, de jóindulatúan feltételezem, hogy a belső volt a jó fele, annyira senki nem szorulhat ápolásra, hogy a külső oldalon ne vegye észre. igaz, a dísztárcsa ápol és eltakar).

omadjoe 2008.07.15. 21:52:26

trabimban is ugy akartak fékhatáson javítani, hogy kicsit bezsírozták, de egy tanulora bizták rá. és a dobmellet folyt a zsír... mondanom sem kell, hogy egy darab fékhatásom sem lett... és félnap volt kitakarítani a 4 dobot. + uj fékbetétek... :( azota inkább én csinálom senkire sem bizom...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.15. 21:56:19

Sajnos sok igazság van abban, amit Csiki mond, sok esetben, ha azt akarod, hogy tisztességesen meg legyen csinálva, magad csinálod. Ha meg elqrod, legalább tudod, hogy ki volt, nem tagadhatja le, és legalább nem fizettél a trehány munkáért:))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.15. 21:57:02

Mátmint a zsírzást? XD Jóvanna, csak viccölök :)

omadjoe 2008.07.15. 21:58:55

trabimban is ugy akartak fékhatáson javítani, hogy kicsit bezsírozták, de egy tanulora bizták rá. és a dobmellet folyt a zsír... mondanom sem kell, hogy egy darab fékhatásom sem lett... és félnap volt kitakarítani a 4 dobot. + uj fékbetétek... :( azota inkább én csinálom senkire sem bizom...

AP 2008.07.15. 22:16:05

Milyen Mazda?
Rx-7? 8?

műszaki 2008.07.15. 22:19:55

Jó a cikk, nem olvastam végig. Gyújt már a hármas henger gyertyája?

kefete 2008.07.15. 22:21:45

Inas voltam egy évig egy autószerelő műhelyben, és volt két érdekesség, ami említésre méltó:
1. Opel Astra fékbetét mögé volt hegesztve mégegy fékbetét fém része, hogy az így megnövekedett vastagság kiadja a lehetletvékony féktárcsa által okozott hézagot. Körbe is vittük a műhelybe, hogy ez überkókány!
2: Opel Vectra B kombi dízel bent volt, hogy meg akarja valaki venni, és előtte nézzük át. BOSCH műszer, hibakódolvasás, légzsák hiba: vezető légzsák gyújtókör ellenállás nem megfelelő. Szétkapjuk, a légzsák nem volt bekötve, hanem egy Szofita 5w-os izzó volt bekötve. Azzal a céllal, h így átverhetik az elektronikát, és nem fog légzsák hibát jelezni a műszerfalra... hát nem jött össze.

Jani 2008.07.15. 22:28:33

Kedves Zsolt!

Ne sértődj meg, de a cikkből (leírásból) az jött le: felelőtlen vagy! Hibás, rossz fékberendezés esetén nem közlekedünk! Továbbá a javítás szakszerűségét is kétségbe vonom, sem a célszerszámaid, sem a javítás módja, sem a felhasznált anyagok nem tükrözik egy felelősséggel történő javítás/felújítás megtörténtét. Azért a javítást végző személy felelős, hogy csak és kizárólag megfelelő anyagok legyenek szakszerűen beépítve! Ez gányolás volt! Ideiglenes megoldásnak sem fogadnám el!
Sok olyan dolog van egy kocsin, ami nagyon fontos, hogy mindíg működjön, megbízhatóan! A fék pont ilyen! Nem az ablakemelő mechanikát javítod, ez forgalombiztonsági berendezés!
Szar húszezer/nyolcvanezer ft-os nagyságrend nálad gondot okoz? A biztonság az első és ez nem pénzkérdés! Nagyságrenddel több lesz, ha megtörténik a baj. Nem egyedül közlekedsz az úton, ha nem félted a saját és a kocsidban ülők életét, testi épségét, legalább lennél felelősséggel a többi közlekedő, gyalogos, stb biztonságáért!

Neked pont azt kellett volna bemutatnod, felújítottad, kicserélted újra a féknyergeket! Példaértékű lett volna.

Tehát szakszerűségből 1-es.
Példamutatásból 1-es.
Autós témájú cikkeket mersz írni? 1-es.

Üdv: Jani

AP 2008.07.15. 22:31:39

eladás előtt ki a fene költ egy autóra 100 gurigát? mert 25 az a 20

Rocko- 2008.07.15. 22:41:07

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.07.15. 21:32:28
gondoltam, csak úgy jobban hangzik, egy kötőjel áthelyezéssel. :)

AP 2008.07.15. 22:31:39
egy tisztességes ember?

AP 2008.07.15. 22:47:30

Nemnem..
Az felhívja a vevő figyelmét az apró hiányosságra, de költeni nem költ rá. Akit te mondasz, az a hülye.

Csikós Zsolt 2008.07.15. 22:52:47

Kedves Jani!

1. Igazad van, a Kárpát utcába fogom hordabi ezentúl a Bazeget, kerül, amibe kerül.
2. Sok pénzt fogok keresni, sanyargatom a beosztottaimat, sikkasztok, és a sok pénzemből drága, új autót tartok, meg vele fenn a hietetlenül tisztességes márkaszervizes infrastruktúrát, és erről fogok írni.
3. Oké, nem írok több cikket. Talán ez a legjobb megoldás. Hál'istennek ez csak egy blogposzt volt, tehát már most sem követtem el hibát.

Megoldáscentrikus vagyok.

Üdv

buli 2008.07.15. 22:56:15

Mire jó ijen öreg sza...kal foglalkozni?
Van ölég 10 évtől újabb kocsi ami használható,és nem megy rá a havi béred a javitásra.

Csikós Zsolt 2008.07.15. 23:01:40

buli:
nem megy rá a havi bérem. a heti sem. megkockáztatom, hogy sok esetben a napi sem. a törlesztésre, a fűtésre, a kajára, az üzemanyagra, arra igen.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.07.15. 23:04:57

Jani,
ha Zsolt felelőtlen, akkor te pedig nem e világban élsz...

Jani 2008.07.15. 23:05:50

Sajnálom, hogy nem értettél meg!

Én a felelősségről, a közlekedésbiztonságról, a javításról és bizonyos fokú technológiai fegyelemről próbáltalak meggyőzni. Továbbá, ha a javítást magad végzed el, írod le, az legyen szakszerű, példamutató. És ez nem pénzkérdés!

Yani 2008.07.15. 23:07:36

üdv (Yani vagyok nem Jani... csak azért is mert látzik ö nem érti a lényeget)

Szóval jani... szerintem azért mutatta be a cikket mert müködik neki.
hiába nem célszerszámmal és egyszerübben nehezebb modszerrel, de müköik, tehát nem felelötlen, hisz mi oka lenne olyat elénk tárni ami nem müökdik, hisz arra ö sem lehetne büszke.
Példamutatásnak jo.
Föleg ha gyakorlatban is megmutatná ezeket ...
Autos ujságirást mersz kritizálni?
Elöbb alkoss jobbat mint a szerzö eddigi posztjai...

Amugy a cikk jo.
lelkesitö, és ha bejött neki másnak is bejöhet.
Engem sosem érdekeltek a Mechanikus cikkek de elolvastam. Ez Jelent valamit
köszi a cikket.
üdv: Yani (Ypszylonnal)

AP 2008.07.15. 23:11:29

ha a kritizálóknak legalább fele annyi gyakorlati érzéke lenne, mint Csikós úrnak, az összes lehúzós "márkaszervíz" becsukhatna

mex900 2008.07.15. 23:14:20

Csikos! Ez tipikus magyar mentalitas. Megsertodni azonnal. Itt arrol van szo, hogy ganyoltal es felmunkat vegeztel. Ha egyszer mar nekiallsz valaminek, akkor azt normalisan kell megcsinalni. Mindegy, hogy tobb millios autocsodarol, vagy egy roncsrol beszelunk.

Csikós Zsolt 2008.07.15. 23:19:03

mex900:
leroncsoztad a csodaautómat? Teeeee... Ezért még számolunk :-)

[] (törölt) 2008.07.15. 23:19:34

nem az volt eredetileg, hogy ebben meg volt anyag, nem kell hozzanyulni egymillio kilometerig? vagy mar atfordult az ora? :)

Rocko- 2008.07.15. 23:33:09

AP 2008.07.15. 22:47:30
de nem egyszerűbb, h az eladó megcsináltatja és a vevő meg örül, h jó kocsit kap, ahelyett, h "ajj, kapok egy szarkupacot, amin ezt is meg ezt is meg ezt ism eg kell csináltatni" szájízzel menne el?
igen, jó esetben elmondja az eladás után. rosszban nem.

Jani 2008.07.15. 22:28:33
hát a mai szak_szervízek_ többsége arra jó, h nagy pénzösszeg befizzetésével leamortizáltassa az autóját.

Csikós Zsolt 2008.07.15. 23:34:17

Edelweiss:
Ha a Kati 190D Mercije 457500-at futott (márpedig annyit) és újszerű, akkor ebben úgy bnne van a kétmillió, mint a huzat.
Én tíz évvel ezelőtt egy 220D motorral ismertem, automata váltóval, és az nem az eredetije a tábla szerint.
Később láttam fecske 200D motorral is.
Most állólámpa 200D van benne manuális váltóval. Feles szériás ülések, másfelesz szériás az autó. A W124-esek MIND túl vannak az 500 ezren nálunk (kivétel lényegében nincs, vagy olyan extrém dolog, amiről nem érdemes szólni), a fekvőlámpák a 800 ezren-1 millión, az állólámpások pedig...
Tuti átfordult volna a hatjegyű óra, de ebben még csak ötös van, az szerintem legalább tizenötször. Volt egy taxidrosztról vett állólámpásom 1992-ben, ott a tulajjal összeraktuk, hogy nagyjából 1,2 milkót futott addigra az az autó. Ezek a számok nem viccek.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.15. 23:37:19

Jani, van abban igazság, amit mondasz. Ha olyan világban élnénk, ahol minden szakember minden, a tankönyvekben, szakkönyvekben leírt technikai, technológiai lépést betartana, teljesen igazad is lehetne. De ez nem az a világ.
Aztán azt se felejtsed el, hogy ez itt nem az autószerelők legmagasabb szintű továbbképző tanfolyama. Lelkes és nem, illetve félhivatásos autóbuzik gyűjtőhelye. Akiknél bizony előfordul, hogy szaros nyolcvanezer forint számít. És megpróbálják megoldani kevesebből. Lássuk be, ha nem fog a fék féloldalasan, nem folyik a fékfolyadék a karmantyúnál, akkor sikerült is! Ha a kettő közül bármelyik fennállt volna, nem hiszem, hogy ebben a formában született volna meg a poszt.
Ami meg a szerszámok és célszerszámok minőségét illeti: ember, ez egy otthoni javítás, nem a márkaszervíz óradíjra végzett munkája. Az asztalos szorító pontosan olyan jól tolja vissza a dugattyút, mint a gyári cikkszám alapján rendelhető célszerszám -legfeljebb körülményesebb és időigényesebb használni. Meg aztán láttam én már márkaszervízben kormánygömbfejt csonkállványra mért ütéssel kiszedni -nem a gömbfejleszedővel pattintották le...
Mindenesetre, ha te egy magaddal is ennyire igényes szerelő vagy, add meg az elérhetőségeidet itt, hogy mindenki hozzád vihesse a kocsiját -egy technológiailag fegyelmezett, korrekt szerelő minden háznál jól jön:) Jó, persze elméleti szakemberekre is szükség van, aki le tudja írni, hogy hogy szabályos és szakszerű.

Csikós Zsolt 2008.07.15. 23:41:33

streesta:
haha, gömbfejleszedőm van! Már használtam is! (de azért két nagy kalapáccsal még ügyesebb vagyok) Jó pont?

:-DDD

gergo 2008.07.15. 23:47:32

Ez mien merci is tuljdonkeppen. W?

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.15. 23:52:24

az hagyján, hogy ügyesebb vagy, de gyakran gyorsabban is megy. A gyakorlott szerelő kettő ütéssel vette ki a gömbfejet. Ennyi idő alatt a szerszámot elővenni sem lehet, nemhogy beállítani, feszíteni, leszedni eltenni. Hogy mennyire a technológiai leírások szerint való megoldás, az más kérdés.
Ja, és különben is, egy ilyen vén szarhoz minek célszerszám?:) Van egy klassz "thread "az oldskoolford.co.uk-n, a föszereplő Taunus Transit hátuljára van írva: If it won't go... Force it! If it breaks... it needed fixing anyway! Már-már saját ars poeticámmá fogadtam:))

Oct 2008.07.15. 23:52:55

A cikk célja dícséretes.
Pusztuljanak a lehúzós szervízek.
A szakszerűség: azért azt a beteg dugattyút ki kellett volna tisztítani. Már csak azért is, mert így elég hamar lehet majd újra szétszedni.
Én pl. csak így láttam meg, hogy a porvédő nem volt a helyén, ezért befolyt mögé a sár. Szerencsére a dugó végén lévő gumigyűrűnél nem folyt tovább, és a betét is kopott volt, így az új betét visszanyomta a dugót a tiszta részig. De ehhez szét kellett szedni...

adler 2008.07.16. 00:04:14

Szép a merga! 95-ben majdnem vettem egy 74-es hasonlót. 200D volt rém lomha volt viszont a fékje brutálisan fogott. Fater lebeszélt így maradt a 77-es 2102 és a felicia 1.9d.
Az lehet, hogy két guriga volt a merci de a tökéletességtől még vagy másfél- kétmilla választja el. Drága a szakmunka.

Yani 2008.07.16. 00:09:15

Jok ezek a rági mercik sok km-t futottak, kár hogy az ujjak semmit nem birnak és minden szarért letilt
De a Toyoták is jol birják afrika, satöbbi tele van Hiacekkal,corollákkal,kisteherekkel.. amik szintén sokat ha nem többet futottak.
Én Japán hivö vagyok, de meghajtom a fejem egy egy ilyen Német micsodán :)
Éljen a számitogépmentes tehnika :D
Üdv Yani (ypszylonnal)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 00:25:03

AP 2008.07.15. 22:16:05

ÓÓÓÓ, de szép is lenne :) Sajnos egyelőre még nem. Egy családinak mondható középkategóriás 5-ajtós 2 literes gépszerkezet. Körülbelül a Honda évjáratáben lehet (legalábbis közel) bár nem szerettem volna lelőni teljesen a poént. :) Ezért zaklatlak, nem a fejedért kapható milliárdos pénzösszeg izgat XD

ommm 2008.07.16. 00:40:17

Ó, hol voltatok ti Mechanikai Menyországban Leledző Automotív Istenek, mikor mindezt a tudást és tapasztalatot ilyen civilizált módon megoszthattátok volna Csikóssal szemtől-szemben és nem kellett volna az álnok webfelület hálójában vergődnie szeplőtelen lelketeknek?

Mert én ott álltam mellette és nem hallottam semmi szarozást.

Akinek pedig nem inge...ugyebár.

jürgen baromartz 2008.07.16. 02:29:54

aki azt mondja erre hogy ez egy trágyadomb, az nyilvánvalóan nem azért nem venne ilyet mert egy trágyadomb, hanem azért, mert egy rakás zsetonja van. amiből nem ilyet vesz.

csak az a baj, hogy nem érti meg a tömött tárcájú az üres zsebűt és fordítva, mert egyik sem volt még a másik helyzetében.

arthur877 2008.07.16. 06:57:35

Azt hiszem, hogy itt a hozzászólok minimum fele fiatal siheder, mert fogalma sincs arról, amikor másképpen nem is lehetett autót javítani...
Egy ilyen öreg paripához stilszerű megoldás volt ez.

rognork 2008.07.16. 07:22:00

abbiza. persze könnyű a swiftet szervízbe hordani, oszt jól beleugatni. engem fékkel többször baszott át ismerős szerelő. pl hasonlóan ferdére volt kopv a jobb első, fékezéskor kb 90° kormánymozdulat kellett az egyenes megálláshoz. ha akkor tudtam volna, tuti magam csinálom.

Lowtyo 2008.07.16. 07:25:23

Szuper poszt Zsolti!
Aki azon finyákol, hogy ez kendácsolás, az valószínű, hogy a gyári szervizek, "ha valami nem működik, cseréljük, és ne javítsuk" filozófiáját valja.
Az nem autószerelés. Ez az igazi szerelés, és a lényeg, hogy megfelelően működjön.
Az azon ban picit nekem is bökte a csőrömet, hogy érezted, hogy húz a fék picit, de használtad úgy is. Fék és kormány. Ezeket a legkisebb hibajelenségnél illik javítani. A post és a barkács ettől függetlenül 5*. Még sok ilyet légyszi!!!

Jani 2008.07.16. 07:51:13

Kedves Mindnyájótoknak!

A hozzászólások elolvasása után is fenntartom a véleményem.

Szíveskedjetek figyelmesen elolvasni a cikk elején írottakat is: hány hónapig közlekedett Zsolt hibás, rossz fékberendezéssel? (felelősség) Erre nem reagált! Javítás szakszerűsége? (lásd fentebb)

Azért annak örülök, volt aki megértette! Szerintem már megérte.

Magamról: igen, értek hozzá, azért is bátorkodtam hozzászólni. (nyílván nem fogok tudni és akarni a tejipari gépek, berendezések, az apró óraszerkezetek, a helikopter-hajtómű, stb szakszerű javításához) A részemről kritizált javításnál pl nem olvastam, a szétbarmolás(!) utáni alkatrészek alapos tisztítás utáni állapotfelmérésről, esetleges karmantyúk, porvédők, dugattyúk cseréjéről (forintos, kapható alkatrészek), ha már újra nem telik. Szikikonzsírral történő vékony bevonás utáni összeszerelésről sem, (fékszerkezeteknél használatos, pár száz forintos, kapható) hogy tökéletesen működjön, ne rozsdáljon össze, stb. Fékcsövek is át lettek vizsgálva... Természetesnek veszem, az egész rendszer friss fékolajjal lett feltöltve (ezer ft, kapható)... A gondosság, a szakszerűség, a felelősség a munkánk iránt. Ja és igen, ezen a világon, itt és most élek és igényes vagyok.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.07.16. 08:04:11

Mióta a társadalom aktív tagja vagyok :), minden ilyen neszenektekgumicsontrágjátok jellegű szónoklat, cikk stb. megjelenésekor elmerengek, miért van az, hogy ugyanazt a dolgot százan százféleképpen értelmeznek.

Persze, mindenki másképp csinálja, de, hogy ennyire intoleráns legyen ez a világ az efféle másság iránt is?!

:P

Sokan ugattak már bele vagy hümmögték le ezeket a "hogyan készítsünk csattogós szárnyú toligálós pillangónkból mobil szélerőművet" jellegű posztokat. Jó dolog az otthoni szerelgetés, főleg, ha van rá az embernek pénze meg ideje.

Pár éve még váltógombot sem tudtam volna cserélni az autómon, mostanra elég sok mindent magam csinálok, de motorhoz, fékhez nem nyúlok. Egyrészt, mert csúnyán RÁFIZETHET az ember (ugye, értjük, miről van szó), másrészt meg reggel belököm a jól bejáratott szerelőmhöz, és ő este elhozza nekem a kész autót. És nem én leszek piszkos, nem én baszom szét a bőrt a kezemen, nem kell a vas alatt káromkodva egy napot elmúlatni, hanem foglalkozhatok mással, lehetek a szeretteim körében.

Ő meg keres rajta. Jól járunk mindketten.

Persze, ez az én tempóm, ki-ki úgy oldja meg, ahogyan akarja.

Én sem vagyok milliomos. A konyhámban régóta szeretnék bútort cserélni, nincs rá pénz. Az ajtók-fiókok cseréje meg majdnem anyiba fájna, mintha vennék egy újat. És akkor azon már minden fasza lenne. Szóval: vettem öntapadós fóliát, a fogantyúkat leszereltem, átfestettem, a bútorlapokat több órás pepecselés árán átfóliáztam. Kiállításra nem vinném, de nekem tetszik, és feldobódtam.

Viszont a mosogatón nem szállítom a gyerekemet, a konyhámban nem száguldoznak több tonnás vasak...

Legyen még több ilyen poszt, aláírom (jómagam is közzé szoktam tenni a kendácsolásokat). De személy szerint jobban örülnék, ha az állna utánuk befejezésként, hogy "Miután működőképes állapotba hoztam a féket/kormány/rakétakilövőt, átaraszoltam egy szervizbe, és a közlekedési és biztonságtechnikai feltételeknek teljes mértékben eleget téve rendberakattam."

oggy 2008.07.16. 08:07:53

Húha! Akko én nagyon nagyon felelőtlen voltam mikor sk. kicseréltem 5 éves autómon az első tárcsákat+betéteket és még a baloldali kerékcsapágy sem kerülhette el a javítást. Mindez ingyen volt csak az alkatrész került némi zsetonba, persze nagykeráron. S azóta mily csoda, a fék fog a csapágy nem morog :D !

Fiat 127 special 2008.07.16. 08:10:25

A háttérben feltűnt két motor is letakarva. Basszus mekkora garázsod van??
2 autó elfér egymás mellett meg motorok, szerszámok, hűtő, billiárd asztal, szauna...

Irigyellek.

iga 2008.07.16. 08:23:07

HAHÓ!
Ez ám az igazi autóbuziság....
Ezt nem pénzért csinálja az ember..
Anno én szelepet is csiszoltam a parkolóban és gyűrűt cseréltem.
Az volt a f@sza, rohangálni mindenért a másodikra. Egy nap múlva a "műhely" lent volt a kocsiban.
Ma is visszasírom (mert akkor fiatal voltam). Aúgy akkor nehezebb volt (80-as évek eleje), mert alkatrész csak gány, utángyártott volt. Emlékszem a bedagadó (fék) gumigyűrűkre. Volt olyan, hogy autópályán kelett leengednem az egyik fékkört emiatt. Rég volt, szép volt...
Elmúlt, mint a hosszú haj.
Minden tiszteletem!!!!

andras244 2008.07.16. 08:33:58

Végre egy JÓ poszt!
Szuper az állólámpás Álomautó!

Sunsertes 2008.07.16. 08:45:26

Hali!
Én a 84'-es 2102 berohadt fűtéscsapját cseréltem házilag,miután végigjártam egy nyarat vele és leadtam 5 kilót.
Szerintem az öregvasakban az a jó, hogy te is megtudod csinálni.
A mai autóknál ha izzót akarsz cserélni szakszervíz kell vagy min. nőgyógyásznak kell lenned.
Sok sikert!

macardos 2008.07.16. 08:52:47

És hol van ez a szívás ahhoz képest, amit egy Cromával értem meg: télen egy hónapig állt az udvaron, májd előszedtem és nyekerget, ciripelt a bal hátsó kerék felől: beragadt. Folyton fogott. De ugye hátsó, fékezéskor nem húzott, úgyhogy jártam vele még egy hétig, majd hétvégén nekiálltam. A dugattyú meg se nyekkent. Beültem, 3x pumpáltam, és kijött. Vissza nem ment. Csőfogó, majd feszítővas (és ebből következően: ínszalaggyulladás a bal karomban)Majd jött a szomszédtól az isteni sugallat: ez vissza kell tekerni, mint a 100-as Szivarban. Kissé bizalmatlan voltam, de hozzáfogtam egy csavarhúzóval (persze azt gondoltam, hogy ennek semmi értelme, és a legócskább áttetsző zöld nyelű csavarhúzót vettem elő). És láss csodát: visszatekertem a dugattyút.
Vagyis én tudatlanságom miatt szívtam máásfél óra helyett 3 napot. De sikerült, és ezen felbátorodva vettem egy féknyereg felújító készletet. Na, az már überszívás.
De gratulálok Zsolt, öröm az ilyen posztokat olvasni, remélem, hogy lesznek nemsokára pandás bejegyzéseid is.

Quattroman 2008.07.16. 09:12:13

Streetsta es a többiek!
Anno mikor megnyitottam a cegem az elsö hirdetes utan megjelent az ujsag fenymasolataval a közlekedesfelügyelet embere ellenörizni a szakmai felkeszültsget, technikai hattteret.
Hozza kell tennem karosszeria javitasra rendezkedtünk be! ket dolgot hianyolt a futomo beallitasahoz es a fekhatasmereshez szükseges berendezest! csak akkor nyugodott meg mikor megmutattam hogy a ket utcaval odebb levö vizsgahely vallalta ezek elvegzeset a mühelyemnek. Ti. minden ilyen javitas megbontas utan ezt el kellene vegezni!!!
szoval enyit a barkacsoloknak.
Ez a zsirozas dolog pedig egetrengetö BAROMSAG! amit nem kell az uj fektarcsakrol lemosni az egy ezust vagy szürke festekreteg es nem tul reg hasznalja az Audi, BMW, Merci.


Megegyszer mondanam ZSIRT max a kenyerre kenünk nem a fekbetetre!!!!!!!
A legnagyobb baj hogy nem csak a sajat eletevel jatszik a barkacsolo hanem lehet hogy a TE gyerekedevel.

Dávid 2008.07.16. 09:49:52

a csórók hülyeségein csak röhögni lehet :D

képesek órákon át pár ezer forint megspórolása miatt egy ilyen szarral vacakolni....szánalmas.

Aki kocsit tart, legyen már annyi félretett pénze, hogy ha fel kell újítani valamit, szakszervízbe, és új alkatrészekkel csinálja, ne suftnigánnyal.

Gera 2008.07.16. 10:07:08

Tisztelem a tulajt, hogy nekiáll otthon megjavítani az autót (ami egyébként tetszik), de osztom azoknak a véleményét, akik szerint a fék és a kormánymű/futómű rendesen kell, hogy működjön egy autóban, akkor is, ha pénzbe kerül. Kétségtelen, hogy komoly erőfeszítések lettek téve ez irányba, de azért nekem nem igazán tűnik üzembiztosnak a dolog. Konkrétan úgy látom, hogy azok a dugattyúk bármikor beszorulhatnak újra. Szóval így nem az igazi.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.07.16. 10:07:22

Respect.
MB-rajongóként már most sajnálom, hogy eladod. Igaz, hogy feltartóztathatlanul halad az enyészet felé, de azért mégiscsak egy darabka ipartörténet. Arról nem is beszélve, hogy egy 200 D (d mint dynamic) :))
Már nem emlékszem, hogy ki írta le ilyen tökéletesen a gyorsulását: mint amikor megbillented a lekváros kenyeret és megindul rajta a lekvár.
Ja, és sose feledjük a görög taxis esetét az állólámpával.

Cornucopia 2008.07.16. 10:36:36

Csikós Zsolt 2008.07.15. 21:40:08 :
Én is jártam így új autóval. Lusta voltam márkaszervízbe bevinni, mivel egy tengelyen a betétcsere kb 1 óra, de a szervízben leglább 3 :)), ezért betoltam a megyeri útra egy csupa üveg tuttifrankó helyre, ahol mint később kiderült elszaggatták a dugattyú porvédő gumiját ami külön nem kapható, ezért féknyerget kellene cserélni mindkét oldalon 40e/db!!. Na azóta nem viszem ilyen helyre, hülye egyedül is tudok lenni, és a E9 BMW és 115-ös merciken 20 évvel ezelőtt végzett fékbetétcsrénken felbuzdúlva és is inkább magam cserélem a ház előtt a gyári emelővel. Kb 1 hónapja a tárcsákat is cseréltem 90.e Km-nél, most szuper. Többet ilyen miatt biztos nem húznak le a márkaszervízek, mivel ennél a munkánál a legtöbb időt a kerekek le-fel szerelése és az emelés okozzák...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.16. 10:40:14

quattroman: nagyon helyesen jártak el, és te ezek szerint megfelelően állsz a dologhoz. Hiszen hozzád bizalmi alapon viszik a sok esetben semmit nem értő ügyfelek az autójukat. Hogy ezeket a beállításokat és ellenőrzéseket te elvégzed, azt készséggel elhiszem, mert nincs okom kételkedni a szavadban. De nem egy nagy létszámú klubnak vagy a tagja, túl sokan nem járhatnak hasonlóan el. És lehet, hogy nem is kell (valaki emlegette a KRESZ szerinti kötelezettségeket, ami ugye megmondja, milyen ellenőrzéseket kellene egyszerű gépkocsivezetőként -nem hivatásosként- minden indulás előtt elvégezni. Egy vizsgabiztos ezt joggal kéri számon, de tudjuk, hogy maga sem ellenőrzi minden reggel a világítóberendezések, gumiabroncsok, meg a satöbbi állapotát). De erről nem is akarok vitatkozni, ha valaki autószerelőként elvárja és maga is gyakorolja az igényes munkavégzést, az előtt le a kalappal.
Én azonban azért fejeztem ki egyet nem értésemet, mert azt mondtad, Csikós maradjon a szakmájánál. Szerintem ez nagyon is hozzátartozik, igenis vegyen a kezébe az autós zsurnaliszta csavarhúzót, villáskulcsot, legyen tisztában alapdolgokkal, különeben egy szavát sem szabad elhinni -maximum ha a színek harmóniájáról, a formavilágról, esetleg a hifi minőségéről beszél.
Saját példámból kiindulva igenis azt kell mondjam, hogy hobbiból javítom az autóimat -persze az is igaz, hogy ennyi autó szervizelését nem valószínű, hogy ki tudnám fizetni szakembernek. De ezért is fordulhat elő, hogy több öreg gépem is van, mert magam is karban tudom őket tartani. Tény, hogy amikor a tudásom nem elég egy-egy probléma megoldásához, magam is szerelőhöz fordulok, de nekem sokkal nagyobb öröm, megelégedés, ha egy hibát magam háríthatok el. Ráadásul -kövezzetek meg- minden cimborámat bíztatom, hogy ha maga is el tud végezni egy olajcserét, egy fékbetétcserét, légszűrő és gyertyacserét, csinálja meg maga, mert nem csak pénzt spórolhat vele, de sokat is tanulhat a dologból. Van, aki erre nem képes, vagy nem hajlandó -neki ott vannak a szervizek.

Cornucopia 2008.07.16. 10:54:30

Egyébként véleményem szerint -a levegő s, és pollenszűrő cserén kívűl- ez szinte az egyetlen amit otthon is jól meg lehet csinálni, nem kell hozzá más 1 torx (gyári csomagban van) a féktárcs leszebéséhez, kerékkulcs (szintén gyári), 13-as kulcs (mindegy milyen a betétek kiszedéséhez) és 17-es a féknyereg leszedéséhez szintén mindegy milyen (csillag, dugó előnyben)

Cornucopia 2008.07.16. 10:59:08

...ja majdnem elfelejtettem a legfontosabbat 1 KG-s kalapács a rárohadt tárcsa leveréséhez (tárcsánként kb 5 perc) és még elfelejtettem hogy -nem minden autónál, de én olyat nem veszek amelyiknél nem- az izzók kicserélése és házifeladat lehet...
Egy mai modern autónál necces lehet bármi máshoz hozzányúlni, mivel akár egy motormosás is milliós nagyságrendü kárt okozhat :(

karlmann 2008.07.16. 12:10:15

A sok zsírzás elleni tiltakozónak. Ha rendesen végigolvastátok volna amit írtam, akkor látnátok, hogy VIZSGA ELŐTT lett bezsírozva ami utána elég gyorsan lekopott, aztán a fékhatás is jó volt. Az, hogy mint kentek rá én sem tudom. D

invad3r 2008.07.16. 12:34:02

Most eszembe jut mikor apám féket szerelt a Skodánkon. Rendszeresen végigszenvedte vele az egész napot, de persze sose volt jó. Aztán el lett vive autószerelőhöz, aki folyamatos fejcsóválás és káromkodás mellett 1 óra alatt rendberaka, a végeredmény soha nem látott fékhatás lett :)
Amúgy én is a házi barkács híve vagyok, de akkor legalább ne legyen lusta az ember...

Sam8888 2008.07.16. 13:33:24

Remélem azért a kényes részeken megkented zsírral, hogy legközelebb nekelljen szenvedned...

Egyébként tuti recept berohadt féknyergekhez:
-fecskendőfel felszipolyozol egy kis fékolajat és a fékdugattyú porvédő gumija mellett befecskendezed - mi anno mindig ezt csináltuk a szervizben és mindig segített
-vegyél egy jó vízpumpafogót. pár ezer Ft, de akkor erőt képes kifejteni, hogy simán visszanyomod a dugattyút...

sinkovits 2008.07.16. 13:39:30

Jó a cikk, nem olvastam végig. Jó lett az ablaktörlő?

Sam8888 2008.07.16. 13:47:13

Jani 2008.07.15. 22:28:33

Tudod te mennyibe kerülne 4 új féknyereg? Az autó ára talán fedezné... Szakszervizekben is így javítják a berohadt nyeregeket, csak ott még pénzt is kérnek érte.

DávidG84 2008.07.16. 14:07:42

Zöldi!

A Zastavából nem készült kombi.

Az egy echte eredeti Fiat 128 Familiare volt :))

GTL 55 feeling, de a lökhárítója műanyag

DávidG84 2008.07.16. 14:19:32

Dávid!

NEM CSÓRÓK HÜLYESÉGE az otthoni autós barkácsolás.
Olyan autóhoz ami a Csikósnak van, márkaszervízben hozzá sem tudnának szagolni. Persze csupán lustaságból.
Veteránműhelyben pedig csillagászatiak az árak.

Nekem Zasztim van gyaorlatilag olyan egyszerű mint egy trabi, a volt szerelőm "felújítás" címszó alatt egy olyan fost csinált belőle, hoggy kezdő vezetőként és szerelőként megizzadtam vele. Ennyit az aranykezű mesterekről.
Én meg otthon nekiálltam, fiolyamatosan javítgattam, és elmondhatom, hogy most már AUTÓ.

Sam8888 2008.07.16. 14:33:41

Egyébként nem aranykezű mestert kell keresni, hanem lekiismeretest. Utóbbiból kevés van.

Quattroman 2008.07.16. 15:06:14

streetsta

Most mar csak nagyon csendben merem megkerdezni hogy az otthoni olajcsere utan hova teszed a faradtolajat?
ez a környezetvedöket erdekelte anno ill hogy van e szerzödesem olyannal aki rendelkezik artalmatlanitasi engedellyel.
Amugy ez az idö reszemröl mar a mult.
Az otthoni vallalkozast feladtam most Münchenben koptatom a szerszamokat, kicsit mas itt a mühelyszag:-)

e1 · http://beszoltam.hu 2008.07.16. 19:38:33

Elhiszem, hogy jó dolog barkácsolni, de a fékekkel kisérletezni, azokon spórolni és elbaszni 4 vagy több napot már diagnózis.

qualitaet 2008.07.16. 20:42:16

Fater mondta kiskoromban a bécsi úti szervízben várakozva:
1.
"Kisfiam jól jegyezd meg: Minden szerelő egyformán csirkefogó, csak a szakértelmük különbözteti meg őket!

CVÁJTE:

"A Kelet ott kezdődik ahol csak a legszügségesebbeket javítják meg"

csiky944 2008.07.16. 21:29:34

láttam múltkor hogy dolgoznak a német kollégák......hát ott is vannak kontárok

Quattroman 2008.07.16. 22:28:55

Tanusithatom!
en most itt egy W111 Cabriot restauralok, es naponta tatja valamelyik echte german a szajat.
akartok kepeket a folyamatrol?

Quattroman 2008.07.17. 00:07:50

mar csak azt kene tudni hova küldhetek ilyesmit

Sam8888 2008.07.17. 01:22:51

Quattroman 2008.07.17. 00:07:50

indafoto.hu/

beleske 2008.07.17. 01:55:28

gergo

W114

Rocko- 2008.07.17. 07:28:11

Quattroman 2008.07.17. 00:07:50
ide ^^. :D
sztem Csikós is szívesen veszi. vagy felrakod indafotora, picasawebre, mind ingyenes. :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.07.17. 09:08:11

Quattroman:
A fáradt olajat remekül átveszik egyes MOL kutak, illetve hulladékgyűjtő udvarok.
Azt meg nyugodtan bevallhatjuk, hogy az autószerelő egy szakma, szakmunkás végzettségű emberek végzik. Nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, csak ismerni a munkafolyamatokat, és gondosnak lenni. Valljuk be, utóbbi nagyon sok "hivatalos" műhelyben sem mindig van meg.

Jani 2008.07.17. 09:36:46

Kedves Zsolt!

Szükséges volna reagálnod a hozzászólásokra (már amelyik a tárgyhoz tartozik), de szerintem így is tanulságos (már akinek).

(de megpróbálom fordítva is: vállalkozó szellemű emberek, csak bátran, ideértve a cukrásztól a kőművesig, a fogorvostól a falugazdáig, traktorostól az ügyvédig, hogy senkit ki ne hagyjak... fékberendezés, kormánygép, talán még a sebességváltó javítás is sikerülhet! annak felmérése, felismerése, milyen ön és közveszélyes munkára vállalkozunk, szaktudás, felelősség a munkánk iránt, szerszámok megléte, technológiai adatok ismerete, stb mind utólagos szempontok. hiszen csak egy picivel komolyabb feladat, mint a garázsajtó meghegesztése... kalapács, hidegvágó... van. majd hozunk a bontóból, de onnan is az olcsóbbat, jó az még, úgyis csak egy évig kell. felújítani? macerás... munkánk eredményét, amely nem baj, ha nem tökéletes, műszeres bevizsgálásra vinni meg végképp felesleges pénzkidobás! ez és a hasonló írások ezt az üzenetet hordozzák, sőt a picit is bizonytalankodókat még talán bátorítja is: neki sikerült, akkor nekem is! hajrá! csak így tovább!)

nyocker 2008.07.17. 10:26:59

FULL RESPECT!!!

csancsi 2008.07.17. 10:52:03

Balesetveszélyes autóval közlekedsz főnök?

IQLight 2008.07.17. 12:16:27

Hjaj Jani!

Te hol voltál akkor
- mikor jó ha egy kőműves volt egy építkezésen azoknál a házaknál, amik még ma is állnak és korántsem olyan sz*rok, mint a lakóparkok?
- mikor a nagymama sütijét (aki mellesleg varrónő volt, tehát 0 cukrászság) zabáltuk és senki nem lett szalmonellás?
- mikor a traktoros húzta ki a szántóban rekedt Zsigát, pedig nem volt autómentős képzése?
- mikor még a parkolóban szedték szét és rakták össze a szomszédok a Dacia fékeket féléves rendszerességgel, mert a porvédők sz*rt sem értek?
- mikor a Trabant hátuljában volt egy másik Trabant "javítókészlet" gyanánt?
- mikor a kollégium parkolójában kiszedett motort ölben vittük fel a szobánkba, hogy ne a fagyban kelljen főtengelyt cserélni?
- mikor a Zsiga fékek rögzítőrúdját fél órán át ütöttük kalapáccsal, hogy megmozduljanak, mert már ABS-es volt? (bárhogy taposhattad, nem blokkolt, de kárpótlásképp a kuplung is úgy csúszott annyira, hogy a 31-es busz -tömve utasokkal- simán legyorsult).

Sorolhatnám még, de teljesen felesleges, mert Te 100% EU kompatibilis lettél és csak a szakszervízben hiszel, pedig az ott dolgozók is csak emberek, helyenként igen-igen hiányos szaktudással -tisztelet a kivételeknek- és még azt is feltételezem róluk, hogy ugyanilyen vagy közel hasonló eljárással tennék rendbe a fékeket.

Csikósnak jár egy s***berúgás, amiért nem hamarabb állt neki a féknek, viszont max elismerés a kitartásáért. Közben pedig vegyük észre, hogy nem a neonozáson, sportkipufogón vagy a dekorcsíkok felragasztásán járt az esze, hanem a fékekkel kezdte.

Quattroman 2008.07.17. 12:16:33

Mbw 108!
Valoban az autoszerelö az egy szakma! (milyen jo hogy en karosszerialakatos lettem 38eve)
De! tanulni kell megpedig sokat es meg több tapasztalatszerzes utan is csak talan jol keppzett aki kedvet leli az allando önfejlesztesben.
+felelösseg vallalassal is jar hogy adott esetben Te aki megjavittatod az autod ne törd össze magad se mast es emiatt senki ne serüljön meg.
Szoval okoskodjatok csak

Jani 2008.07.17. 12:55:38

IQLight!

Hát, a Zsiga, az ABS-es, az bizony kimaradt! Ígérem, pótolom!

Ez olyan 75-76 körül lehetett? Akkor ültem át a (saját) 408-asomból az első 412-esembe!

fischer 2008.07.17. 14:12:53

Hehe! Hehe!

EU , meg gányolás... ?

Kedves Okoskodók!

Ez itt a gányolás hazája.

Ráadásul Nekünk lassan csak ez a szabadság marad, szóval ha valaki szabadon akar gányolni, akkor ahhoz senkinek semmi köze, minden fogadatlan prókátornak kuss... :-)

Emellett úgy gondolom, hogy a telezsebűek mellett az érdektelenek, tudatlanok, lusták és ostoba fajankók luxusa a 8 - 10 - 12 ezer forintos rezsióradíjú márkaszervíz, ahol nem évtizedes márkatapasztalatokkal rendelkező autószerelő szakemberek veszik kézbe az autóitokat. A feneketeket a földbe verhetitek, ha egy - egy márkaszervízben véletlenül találtok egy olyan embert...
...és jó eséllyel nem ő foglalkozik majd az autótokkal...

...onnantól kezdve akár otthon is javíthatja csikós kolléga az autóját, semmivel sem lesz hátrányosabb helyzetű, legfeljebb nem kerül vagyonokba egy mondvacsinált szolgáltatás...

A mai, "modern" - nek kikiáltott, autónak csúfolt amorf szörnyeket, szarkupacokat már ne is emlegessük...

Akkor inkább egy lassan, de biztosan porladó öreg Mercédesz.
Az újak 30 év múlva úgyis csak képeken lesznek láthatóak...

akoshi 2008.07.17. 15:14:46

A fék egy úgy kitalált szerkezet, hogy ne is lehessen elrontani. Például a kialakításánál törekedtek az egyszerűségre és az ebből adódó megbízhatóságára (ugyebár életek múlnak rajta).
Mivel egyszerű és logikusan összerakható, nem is lehet elrontani, rosszul összerakni, inkább csak józan paraszti ész kell hozzá, ezért otthon is könnyen javítható. Pár csavar kilazításához pedig nem feltétlenül kell szakszervízbe (suckszervíz) rohangálni, ahol például az én porvédőmet becsípődve tették fel, majd az kiszakadt... Biztos sietni kellett a következő autó miatt... nem volt idő rendesen a helyére tenni a porvédőt, és leellenőrizni. Én kétszer néztem meg, hogy a helyén van-e rendesen.
A szakszarvízekről még annyit, hogy apám mondogatja mindig, hogy ő olajcserénél megvárja, míg az olaj a lehető legjobban kicsurog (persze tökéletesen nyílván nem), és nem önti rá a benne maradt szutyokra a friss olajat.
Gondosság márkaszervizben? Muhaha. Ahol "futószalagon" jönnek az autók, és nincs "utóellenőrzés" ?? :))))

akoshi 2008.07.17. 15:17:57

Kipufogóstól hazajövet leesett a kipufogóm félig, mert nem találta el a szaki, hogy melyik furatnál kell rögzíteni, pedig annyira nyílvánvaló, hogy már fáj... Eredmény: egyóra szerelés otton, azóta is a helyén van... :)

akoshi 2008.07.17. 15:20:05

Tök sokat kellett már otthon szerelnem autószerelő után, igénytelenül összerakott dolgok miatt...

Igen, tudom, biztonságilag egy kipufogó nem egyenértékű egy fékrendszerrel, de akkor is... :)

kkn 2008.07.17. 17:47:29

Kedves Jani!

Én is voltam csóró, és felelőtlen. Rossz műszaki állapotú autóval közlekedtem, és ennek megfelelően mentem vele. Nem is volt baleset ebből adódóan.
(A " mi lett vlna, ha " szóösszetétel a történelemben nem létezik, ami megtörtént, az volt, a múltban a nincs értelme a " ha " szónak. Mert új autóval is történhetne szerelési-, alakatrészhibából baleset, meg vonattal is történhet baleset, tehát járjunk akkor gyalog, mert a lovasszekér lovai is megvadulhatnak, stb... Én már csak ilyen potenciális gyilkos maradok, aki szántszándékkal veszélyeztette a többieket az úton, hogy hátha bekövetkezik az a " ha " )
Talán tudja Csikós Úr, milyen az autó alatta. Talán ennek megfeleően közlekedik.

Emellett szép számban róják az útjainkat a több millás, új csúcsjárgányok, tökéletes technikával, tökéletlen vezetőkkel, akik a fizikai határokon túllépve szállnak el autójukkal, esetleg másokat is megölve.

Nekem úgy tűnik, hozzájuk képest Csikós Úr a felelősség szobra, ha már ilyen fekete-fehér, igen-nem módban kell a világot látnunk, ahogyan Te.

IQLight 2008.07.17. 21:11:44

Jani 2008.07.17. 12:55:38

75-76???? Akkor még csak két embernek volt autója a faluban! :P Az egyik a körzeti orvos volt, a másik meg az iskola igazgatója. Ez úgy 88-89 környékén lehetett. :)

Jani 2008.07.18. 08:04:07

Akkoriban bizony még a párttitkárnak is és még sok mindenki másnak, nekem is volt autóm.

oszcilloszkop 2008.07.18. 11:02:40

Szakszerviz...ugyan már.
Csak egy példa: Láng Kft. által ajánlott szervizben a következő történt:
Bravamon hátsó kerékcsapágyat kellett cserélni. De ahhoz, hogy lejöjjön a fékdob, először vissza kellett léptetni az utánállítót egy kis csavarhúzó segítségével egy, a dobon levő lyukon keresztül. A szerelő, aki egyben a tulaj is volt szépen átszúrta vele a porvédő gumit, ami egy év után derült csak ki, mert megbukott műszaki előtti fékmérésen, ugyanis jól berohadt a dugattyú. Új munkahenger dugattyúkkal 7000 forint. Természetesen ezt már én cseréltem mert a féktől sem kell megijedni, azt is csak emberek tervezték de nyilván jó, ha az ember látott már autót szétborítva, van technikai érzéke és megfelelő szerszámai.

Tuskó Hopkins 2008.07.18. 14:17:05

Jani, mit akarsz ezzel mondani, csak nem pedáns párttitkár voltál te is?

faxom az összes szakszervizbe. tetű lehúzós banda, kivétel nélkül, mind. Még ha az egyik szerelő foglalkozna is az autóddal - ami egyébként képtelenség-, akkor majd a főnöke jól lebassza mit szöszmötöl.

VénverdaFan 2008.07.18. 15:21:17

Most nemvágom miért kell ezt gányolásnak csúfolni meg fikázza itt mindenki (a sok hozzáértő ugye) aki még azt se nézi meg hogy a műhelybe a szerelő hogyan csinálja. Most komolyn szerintetek a "szerelőmester" hogy csinálja? Hát elmondom ugyanígy! A balrahúzáshoz meg: Állítasd be a futóműved azt viszont már tényleg nem lehet otthon normálisan megoldani...

VénverdaFan 2008.07.18. 15:28:59

Ja és remélem azért új betéteket és ha már nagyon kopott volt új tárcsákat raktál be, meg a fékfolyadékot is illik lecserélni ha még nem volt ja és a fékcsöveidet se árt ha még a gyári repedezett gumicsövek vannak rajta... Amúgy meg a régi autókat inkább érdemes megmenteni mint a szar újakat mert ezek már tömegcikkek a régiek még nem azok voltak ennyi...

gnme 2008.07.19. 12:35:52

Zsolti kiváló szerelővé vált. Ezt a műveletet bármikor bárkinek megcsinálja innestől mondjuk 10e HUF-ért/óra.

Így kell gondolkodni.

A márkaszervízekben pedig:

1.) kibaszott amatőrök akiknek hiába ér seggig a kezük "megmondjukmicsinász és én csakazttudom" vagy

2.) aknek van ot esze az azt mondja: öccse van othon magán praxisom, hozd el fél hétre a kocsit, az alkatrészeket addig napközben innét onnét összeszeem

A márkaszervíz az ennyi.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.19. 20:10:32

Srácok, olvassátok már el figyelmesebben az eredeti zsigulátoros hozzászólást. Azért "ABS" mert nem volt hajlandó talpféknél se blokkolni, magyarul nem fogott a fék! :D

knajf 2008.07.22. 21:00:13

ebből látszik, minden új dolgot elsőre a legnehezebb/hosszabb megcsinálni. Én is így voltam a trabimmal, először 2.5 óra volt a hengerfejig visszabontás (esetleg azzal) de az 5. alkalommal már csak 25perc volt cakkunpakk :) (a vectrám tankcseréje is elsőre fél nap 2. jára már csak 2óra)

Dennis 2008.07.23. 15:57:36

Jó cikk, jó kis munka lehetett!!!

trakee 2008.08.08. 19:52:54

Kedves Csikós Zsolt!

Amenyniben legközelebb is ilyennel küzd, van egy ötletem, nekem-bár elsősorban motoroknál, de bevállt. Amennyiben nem jön ki a dugattyú, kénytelen az emebr leszedni a munkahengert nagynyomású levegővel belülről megfújni, és pakk ki szokta lőni.. A kompresszor kis fújókája épp bele szokott kúposan szorulni a menethez, jól is tömít! Persze csak óvatosan...

vasember 2008.09.23. 19:30:05

Kedves Csikós Zsolt úr!

Kaptál hideget,meleget rendesen a fékszervíz miatt,én viszont az összes írásod minden szavát többször "megizlelem" egyszerűen számomra felfoghatatlan,hogy egy felnőtt családos ember is lehet ennyire
jó értelembe vett elmebeteg.Minden tiszteletem,jelenleg kettő 25.-éves öreg autóm van,garázsom üres nincs,de az öreg mercit ne add el soha,vagy újabb építkezésbe kell fognom a megmentéséért.
Hihetetlen mit mehettek már ezek az autók,és ha fék jó lenne irány Szlovákia!?Én már a 95.-ös VW variant-tal is meggondolom hová induljak el.Abszurd.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.08.12. 10:51:22

Nagyon jó kis poszt, ugyanígy szoktam én is szívni a féknyergekkel.

Állandóan visszatérő problémám, h a jobb első féknyereg dugója fékezéskor kijön és soha többet nem megy vissza magától. Az eredmény forró kerék, hozzá sem lehet érni.

Többször szétszedtem már ugyanúgy ahogy te (fékcsövet nem kötöm le, lóg a nyereg, pumpálom, a henger kijön, párhuzamszorítóval vissza. Ezt 2x -3x megcsinálom, összerakom és nem jó.)

Most hétvégén az egész féknyerget dugattyústól leszedtem az autóról és áttettem egy bontottat. Lelégtelenítettem ez látszólag jó, most nem érzem, h ragadna. De mi lehet a másik baja? Hogy tudnám kiszedni belőle a dugót, hogy megnézzem mi van vele? A könyv szerint sűrített levegővel kell kinyomni, na olyat én nem tudok. Nincs vmi más módja? Pumpálással az autón kitudnám nyomni belőle, de akkor az isten is fékolajban úszna, azt meg nem akarom.

Valami bibi lehet vele, mert a megjáratás egyszer sem hozott eredményt.

Ja, nagypolskiról beszélünk.
süti beállítások módosítása