Még egy Varsó, még egy München

Nem akármilyen pickupok, házilag

  2008. június 27. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

 

Vannak ilyen mélyen gyökeredző ösztönök az emberi természetben. Ha valaki ásít, a körülötte lévők is ásítozni kezdenek: etológusok szerint erre azért volt szükség valaha, az emberi evolúció hajnalán, hogy a horda együtt álmosodjon el, együtt térjen pihenni, ne szóródjon szét a közösség, ne tudja egyesével levadászni az elbágyadt ősembereket a kardfogú.

Vagy ez a másik: ha Csikós kolléga Warszawáról és BMW-ről ír, amiket a Használtautón talált, akkor nekem is kell. Főleg, ha még épp csak a minap kerestem pickupokat egy másik ügyből kifolyólag, és élénken él a középtávú memóriámban két csudalény. Íme az első:

 

Hogy ezt a kentaurt mikből, és milyen sugallatra tákolta össze ki, ne kérdezzék. Lényeg, hogy eladó, nem is sokért. Négyszázezer forintot kér érte gazdája, hiszen rendszámos! Olvassák csak: 1970-ben egyedi épitésre lassújármű renszámot kapott , ma pirosrendszámos ! Üzemképes ! (5éves vizsga intervalum , évi tizezer forint kötelező biztositás).

 

'70-ben még alighanem jóval kevesebb gondot okozott, ha a platós Warszawa hajtója, lassú rendszám ide vagy oda, rendes országúti tempóban haladva rendőrrel találkozott, mint ami most várná a hatóság részéről. De a fene tudja, ez a meglepően jó állagúnak tűnő és teljességgel egyedi jármű talán még a piros rendszámmal, a törvény előtti traktorsággal együtt is megérdemelné, hogy ellakhasson az udvaromban, és néha hordhasson egy kis trágyát az ötven négyszögöles konyhakertembe. Mert szép. Már csak négyszázezer elb@sznivaló forint kéne.

 

Nem tetszik? De van háromszor annyi pénz a zsebükben? Nézzék meg ezt:

 

Az Ötös pickup fejlesztőit alighanem más motiválhatta, mint a Warszawát létrehozó brigádot. Nem elsősorban kerti munkára szánták a gépet: 4l-es V8-as motorral kéziváltó szinter kuplung 16-os alufelni börülések chipp tunin, gegyedi kipuff, hidraulikus kézifék. Kb 320le driftre rövid difivel hibátlan gyorsuláshoz még tapadás kell.

 

Ha kell is még az a tapadás, azért így se rossz az. Bár a platós BMW még a piros rendszámra sem valószínű, hogy aspirálhatna a közlekedésrendészetnél, elég kívánatos darab. Felteszem nem kell sok idő hozzá, hogy új tulajával kormánya mögött (néha mellett) láthassuk majd driftes tudósításokban.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr12541986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://www.prokee.hu 2008.06.27. 15:24:47

Pedig Varsó pickup létezett - igaz, a gyári nem volt ilyen szépen megcsinálva :)

laoi 2008.06.27. 15:46:57

Jól látom, hogy a Warsava 16777215 km-t futott?

laoi 2008.06.27. 15:50:19

tizenhat millió hétszázhetvenhét ezer kettőszáz tizenöt???

Zsé 2008.06.27. 15:58:20

keveset futott teszt autó;)

AP (törölt) 2008.06.27. 16:07:26

érdekes az a bimmer..
vajon miért nem hármasból készült?

オオカミ_ 2008.06.27. 16:15:18

Mindenesetre a BMW fülkéjének a hátsórésze nem túl részletesen kidolgozott.:D

pisty 2008.06.27. 16:19:11

1.5millió??hahahahahahahahaa...ez vicc(bmw)..ocsmány egy féreg,pfujj.

korzo 2008.06.27. 16:23:10

megj.:
a lassújármű max. 25-öt mehet, a traktor meg 40-et.

AP (törölt) 2008.06.27. 16:42:33

Ocsmány féreg, de nem akartam én először leírni ezt (is).

Sabc 2008.06.27. 16:52:54

Azért nem hármasból, mert abba nem könnyű belefaragni a V8-at. Még az ötösbe sem olyan könnyű ki-be rakosgatni, pedig abban volt gyárilag.
Mesélték. ;)

Jacopo Belbo 2008.06.27. 17:03:10

Megbocsássatok, drága barátaim, de Csikós Úr mai posztja után ezt olvasni mérhetetlenül kiábrándító. Tudom, akkor ne olvassam és lehetőleg ne is kommentáljam. No de, ne sétődjetek meg, ezt nem állhattam szó nélkül, hiszen a cím becsapott: többet, jóval többet ígért, mint ami végül lett.

Nem tudom, érzitek-e, amit csak érezni lehet: a különbséget a között, ha valaki úgy ír, hogy az ereiben valódi tehetség csörgedez, valóságos megszállott, őrült, menthetetlenül elragadta a régi vasak iránt érzett tisztelet és rajongás, és szegény Rácz kolléga eme műve között. Ó, jaj, hol van ebből a stílus, a csíny, a mindent felülmúló autó-őrület és a már-már írói színvonalú véna? És hol az eredetiség? Izzadtság szag van, erőltetett vigyor és középszer. Rácz kolléga egyébként másról, másutt igen jól ír: tényszerűen, logikusan, érthetően. De mint a jó cipész, maradna ő is inkább a kaptafánál. Sajnálom.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.27. 17:15:51

hmm..a warsawa nagyon kene...vajon belefer egy tatra 613 v8?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.27. 17:26:22

Sabc, azért a drifterek közt van nem egy 3-as V8-cal. lehet, hogy cipőkanál kellett hozzá, meg nehezebb, de nem lehetetlen. és tudod: kell. bele. erős!

lanciabacci 2008.06.27. 17:36:40

a platóra biztos...

kicsee 2008.06.27. 17:58:50

Az első egy rom, használhatatlan, mert lassújármű, egyébként is kinek kéne egy ilyen. Na nehogy elájuljunk már egy "trágyahordótól". Gyertek le falura mutatok én itt különbeket is 50k-ért.

Az e34- meg az 5-ösök megcsúfolása. Nem lett volna szabad megépíteni. Nekem a kettővel kisebb testvére van. A felszereltség oké, az kéne, meg a V8 is, de az egész ahogy kinéz...

Az ez előtti post is egy ipari hulladék. Mély melegséggel tölti el a szivem, hogy ennyi kidobni való pénze van a cikk írójának, de hogy ennyire perverzen vonzódjon a szar romokhoz, egyszerűen számomra felfoghatatlan.

ommm 2008.06.27. 18:31:25

Baowah.
Ha már, akkor Spartakba.
Vagy a háromajtós kombiba :)

aPró 2008.06.27. 18:34:36

B+, én láttam egy ilyen BMW-t Amsterdamban:)
Épp versenynapon voltunk ^^
Jah, és nem versenyzett. Esélye sem lett volna :)

qualitaet 2008.06.27. 19:04:30

Régi dolog ez a BMW "pick up-osítás", már '85-ben is csinált hasonlót két heilbronni madár. Ráadásul nem is egy ilyen tákolt szemétdombból , hanem egy facsaró új, E30 323i-ből.

E30 2008.06.27. 20:28:09

Üdv!
Már elég régóta olvasgatom a belsőséget, szóval van némi rálátásom a dolgokra(na nem azért mondom, mert nagy a pofám, hanem azért, hogy lássátok, nem egy mezei, ítélkező, kis hülyegyerek vagyok)
Tehát: minden cikk után, amiben legalább egyszer meg van említve a "BMW" szó, van egy-két (de inkább több) balfasz, akik mindenféle tudás nélkül irogatják a kommenteket.
Jelen esetben: "ez vicc(bmw)..ocsmány egy féreg,pfujj" "szar romok"- tudod milyen munka van egy ilyen autó mögött?! Hány és hány munkaóra?- fogalmad nincs, hogy miről szól egy ilyen autó megépítése. Akkor meg mit ítélkezel te onnan a képernyőd elől? Gondolkodj mielőtt írsz valamit.
A BMW pickup-osításnak meg itt a high endje:
www.m5ute.com/

Aerodeck 2008.06.27. 20:36:29

A '90-es évek végén a BMW is bemutatott egy gyári pickupot az első generációs M3 alapján a második generációs M3 motorjával tanulmányautóként. Az ugyan sárgában ocsmány volt, de egy komolyabb színben nagyon nyerő lett volna. Kár, hogy semmi nem lett belőle.

kicsee 2008.06.27. 22:02:29

Nem az a lényeg, hogy hány munkaóra van egy gép építésében, hanem az, hogy mi lett belőle.
Én a gyári állapot visszaállításán dolgozom az én e34-esemen. Abban is sok munka és pénz van, mégsem látszik rajta... illetve látszik, hiszen kezd úgy kinézni, ahogy Jürgen megcsinálta. De nincs bulikázós felnije, meg hekkelt V8-as motorja és egyebek.

Legalább mi bimmeresek ne baszogassuk egymást.

pipi 2008.06.27. 22:49:57

E30!Ezeknek hiába ecseteled mi az a kaszni.A küszöb meg a toronynál megáll az egész nekik (ha eljutnak idáig).A Tubit ismered?A XV kerbe van műhelye Ő is csinálgat ilyeneket.Van is egy E30 pick upja egy 25-ös vagy talán nagyobb motorral.Nagyon komoly sőt van hozzá neki egy E30-as seggéből épített utánfutó.Baromi jól nézz ki, de lehet, hogy láttad is mert elég sok helyen megfordúltt már.Azért a merevítésekre kiváncsi lennék hogy oldja meg, meg mit hogyan csinál.És ez a művészet amikor merőben más de olyan szép, hogy akár lehetne gyári is.A sok madár azt hiszi, hogy meg vesz egy kitt-et felcsavarozza és mekkorát alkotott.De amikor több száz vagy netán ezer munkaóra van benne annak nem látja az értékét.Rácz Úr tessék több ilyen és ehhez hasonló autót keresni és bemutatni.Én pont azt szeretem amikor egy szokványos autóból csinálnak valami újjat, persze igényessen és ahogy kell.De ezt lehetne ecsetelni még sokáig a sok plasztikhuszárnak.És végül akinek nem inge ne vegye magára!!!

Leegor 2008.06.27. 23:39:00

"Én a gyári állapot visszaállításán dolgozom az én e34-esemen. Abban is sok munka és pénz van, mégsem látszik rajta... illetve látszik, hiszen kezd úgy kinézni, ahogy Jürgen megcsinálta. De nincs bulikázós felnije, meg hekkelt V8-as motorja és egyebek."

Még sok ilyen embert ebbe az országba!!
Max respect!

Én annak idején próbálkoztam ezzel, de feladtam a W124 projectet, mert rommá szivatott. Majd egyszer, második autónak, nekiállok újból...

w a s d 2008.06.27. 23:48:55

Nem azért, de aki ezt a BMW- t olyannak látja, hogy akár a gyárból is kijöhetett volna, az vehetne akár régi Swiftet is prémiumautóként, mert nem látja a különbséget a normális és a gány közt.

[] (törölt) 2008.06.28. 17:19:57

"tudod milyen munka van egy ilyen autó mögött?! Hány és hány munkaóra?"

lenyegtelen, hany munkaorat feccoltek bele, a vegeredmeny akkor is egy kokanyolt fostalicska.

vilageletemben kizarolag BMWt vezettem, de az E34 pickup lattan zokogni lenne kedvem. hogy lehet valaki ennyire kifordult izlesu, igenytelen allat?

[] (törölt) 2008.06.28. 17:38:43

csak hogy legyen viszonyitasi alap: E34, ahogy azt a joisten (azaz Claus Luthe) megteremtette:
www.bmsport.com/images/gallery/bmw-gallery-17-big.jpg

qualitaet 2008.06.28. 19:26:47

Edelweiss

Ja, jóisten! Kb én is így aposztrofáltam, de már '86-ban (E32)...

Igazi fájer volt nem szarozott...
...akkor sem amikor leszúrta a drogos fiát!

Pár éve szabadult.

[] (törölt) 2008.06.28. 20:35:29

qualitaet: nem csuktak le, csak felfuggesztettet kapott. gondolom teljesen osszeomlott idegileg.

iden marcius kozepen halt meg, 25-en volt a temetes a Westfriedhofban. a legtobb ujsagnak meg egy 3 soros flekket sem ert meg ez a hir - a Totalcarnak sem.

E30 2008.06.28. 23:01:19

Üdv ismét!
"kokány fostalicska"- ja, hogy te a képről meg tudod állapítani, hogy mi a kokány, hiszen te ugyis túl vagy már legalább 5-600 autó megépítésén.
Amugy megint anélkül nyilatkozol, hogy bármit is tudnál a háttérről. Az autó gyorsulásra lett építve, ezért a pickup-osítás. Az összefüggést remélem nem kell ecsetelni. (gyengébbeknek a kulcsszó: súlycsökkentés) A versenyre meg nyilván nem kell alcantaraborítás, meg kétzónás klíma.
Azzal egyetértek, hogy az eredeti a legjobb, de nem kell egyből elítélni mindent, ami egy kicsit is más.

[] (törölt) 2008.06.28. 23:12:19

"Amugy megint anélkül nyilatkozol, hogy bármit is tudnál a háttérről."

az igenytelenul odaekecselt hatso plexik mindent elarulnak a hatterrol, meg arrol a kontar baromallatrol, aki osszeacsolta ezt a formedvenyt. ennek a munkanak a minosege engem a kettevagott Trabant hatso felebol epitett lovaskocsikra emlekeztet:
www.forum-auto.com/uploads/200603/binchou_1142455987_db_trabi_kutsche1.jpg

E30 2008.06.28. 23:17:56

Javaslom nézd meg ezt:
www.bmwpower.hu/forum/viewtopic.php?t=224

Azt elismerem, hogy az a hátsó ablak, nem egy szépség, de mondom, nem azér lett építve.

[] (törölt) 2008.06.28. 23:21:13

ha szettorni epitem, sem adok ki ilyen igenytelen bucsek munkat a kezembol.

linket inkabb kihagynam, mert a szep autok szetbaszasatol mindig sirhatnekom van.

E30 2008.06.28. 23:26:11

Tudod a 402 méteren megengedett a puritánság, de ha Neked jobb ha fikázod más munkáját, és még csak hajlandóságot sem mutatsz a másik igazának az elfogadására,(a Te véleményedben is van igazság, elismerem), akkor nem tudok érdemi vitát folytatni Veled.

w a s d 2008.06.29. 07:58:16

Csak az a baj, hogy ez nem puritán (mert az nem egyenlő a kidolgozatlan, nem túl harmonikus formával). Persze, OK, ennyi volt a pénzügyi keret, azt értem, de az nem fogja megszépíteni.

Valamint felvetődik bennem még pár kérdés:
- Milyen 1/4 mérföldes időt tud a kocsi?
- Az ennyire átalakított karosszériával nem valami hipermega- speciál, épített autók kategóriájába fogják besorolni?

pipi 2008.06.29. 13:05:53

imiteam.hu/kepek/bekes05//it_DSC_6364.JPG Akkor ez az autó is egy igénytelen foskazal?

w a s d 2008.06.29. 13:11:31

@pipi:
És akkor az előadásukat még nem is említettük!:D

qualitaet 2008.06.29. 16:32:31

Edelweiss

Bocs, kicsit olyan voltam ,mint a rengeteg
hazai "prospektus Bmw-s".
'93-körül olvashattam erről (egy Granit-met, voll 750i-ben várakozva :)) ,bevallom férfiasan ,onnantól sajnos én is lebasztam a dolgot, csak feltételeztem a sorsát.Illő lett volna utánnanézni.

Vertrauen is gut. Kontrollieren ist besser.
Ez megincsak Téged igazol.

Kb '95-99 óta Te is tudod mi folyik D-ben...
Onnatól ,hogy Reitzle emlte a kalapját, végképp gyorsult a lejtmenet.

Az ithoni "kenner"-eket meg inkább hagyjuk. Fekve szarok ha egyáltalán a nevét is ismerik , nemhogy a fahrgefühl-t
Hol élsz te?

Amúgy meg kár idegeskedned olyanokon akinek életükben nem volt egy "normális" teljesítményű ,Orig. BMW-jük.

Hogy ne hangozzék el a szokásos "német hegemónia" vád, magyar közmondásokkal búcsúzom.

"Egy tehénnel nem lehet párbajozni"

no meg a fontosabbik :

"Parasztnak nem való a május"

E30 2008.06.29. 17:09:55

Furcsa, kinai jelekkel szimbolizált nevű barátom, a kérdéseidre a linkkel jelzett oldalon rejtezik a válasz.
pipi- na ja :D

[] (törölt) 2008.06.29. 18:18:06

"bevallom férfiasan ,onnantól sajnos én is lebasztam a dolgot, csak feltételeztem a sorsát.Illő lett volna utánnanézni."

eloszor kapott valami letoltendot, de aztan kesobb kiengedtek az elozetesbol, mert idegileg teljesen kikeszult. elonyugdijba is elment azonnal. meg bejarogatott a ceghez, de az E46ot mar Bangle fejezte be - amikor meg tervezett, nem ugy, mint ma.

Reitzle temajaban szerintem nem ertunk egyet, o vasarolta be az eletkeptelen Rovert, ami 5 milliardjaba es Reitzle fejebe kerult a cegnek - o volt a BMW Schremppje, aki kisse elspekulalta magat ;-)

"Hol élsz te?"

M-mel kezdodik a varos neve ;-)

egyebkent miert erzed lejtmenetnek a marka fejlodeset a 90es evek ota? pont a 90es evek vegen volt nehany komoly valtas, Luthe kezdemenyezesere attertek a tervezesnel papirrol szamitogepre, 98ban az E46tal teljesertekuve valt a fedelzeti diagnosztikai es konfiguracios rendszer, alap lett a 6 legzsak. a joggal es sokat kritizalt biztonsag miatt alap lett a transzponderes immobiliser, javultak a torestesztek, es a mai motorok is mindennel fejlettebbek es takarekosabbak, az Efficient Dynamics-rol nem is beszelve.

mi az, ami neked hianyzik?

[] (törölt) 2008.06.29. 18:26:07

"Akkor ez az autó is egy igénytelen foskazal?"

hat annak az igenytelen allatnak, aki az athuzott muanyagveset rarakta, mindenkepp letoltendot adnek. amugy meg ugy nez ki igy pirosban, kamufelnikkel, sok szarnnyal meg szoknyaval, mint valami ciganyferrari a bucsuban.

qualitaet 2008.06.29. 21:12:23

Edelweiss

Olyan tájékozott vagy , szinte biztos, hogy jobban tudod ,de nekem meggygőződésem volt ,hogy az egész "Rover-fos"-t a Pischetsrieder erőltette ,sőt úgy tudtam ,ezért is baszták ki.

Nekem jóval felületesebbek az infóim ,inkább a műszaki jellegű vitáikat olvastam anno az AMS-ben.
Még egyszer mondom én jó ideje,(2001) kvázi "sértődöttségből" lebaszom a Petuelringi eseményeket. De erről kicsit később, a "mi az ,ami neked hiányzik" kérdéskörben szólnék...

Szóval nekem az dereng, és az én szubjektív megérzésem ,hogy pont a Reitzle volt a jó csávó.
Azt sem tudtam ,pl.,hogy lapátra tették.

Én úgy tudtam ,hogy szakmai nézetkülönbségek miatt ,no meg abbéli sértettségéből kifolyólag ment el ,mert az utolsó pillanatig úgy állt , hogy ő lesz von Kuenheim utóda.

Az is tetszett személy szerint nekem , hogy nagyon jól meg tudott válaszolni a firkászoknak.

Pl. amikor az A8 bemutatása kapcsán ,a "Space frame"-től hasravágódott firkászok kissé élcelődve felkérdezték :

"Na és mi a helyzet az alumíniummal, Herr Reitzle?"
"Természetesen mi is alkalmazzuk , ,de csak is ott ahol szükség van rá"

Majd pár mondatban utalt arra, hogy az A8
és a 740i közt pár tucat kg a különbség, és ezért a piti megtekaritásért nem biztos ,hogy okosság márkatízmilliókat kidobálni az ablakon.
A JD Power-es észlényeket is sarokba szorította nem egyszer.

Mi HIÁNYZIK???

Az ami '75-77 -ban ( 528 verg. , 633 csi , 323i ,733i,) kezdődött '88-90-ben a csúcsra ért és már '90-végén az E36-megjelenésével (ezért most kapok a fejemre ,tudom) nagyon enyhén,de alattomosan már sorvadni kezdett.

Pontosan tisztában vagyok azzal, hogy a mai világban már lehetetlen minőségi autót gyártani, rentábilisan.

A szar műanyagok gyártását nem csak a piac ,hanem atomkomoly szabályok is megkövetelik.

Én 39 éves vagyok egy csomóan, ha másért nem a koruknál fogva ( lehet ,hogy Te is ) nem érthetik.

Ami a legjobban hiányzik :

Az igazi "ledergeruch" vagyis a bőrszag, a rendes bőrből készült ülések, az egykoron olyan minőségi szövetkárpítok, a finom tapintású műanyagok , a vastag szőnyegpadló, a puha tetőkárpit.A gyönyörű műszeregység.

Az E32/ 34-ben még a legeslegutolsó csavarig tartós ,és minőségi anyagokat használtak.
Láttál E32 750il velúr csomagtérkárpitot?
Az a luxus.
(Véletlenül sem egy fanatikus múmia rajongó vagyok,egy hónappal ezelőttig 535d-m volt. (kényszerdiesel))

Az E36 -tal kezdődött de még csak piti részletekben. Undorítóan csattogó centrálzár, szarul csukódó ajtók,gyenge klima.vakuló fényszorók,szegmenshibás rádió, alaulról gyenge motor.(91-es 325i volt és '94-ben, csak a rend kedvéért!)stb.Részleteiben már olcsóbb autó benyomását keltette egy ' 84-es 323i-hez képest.
Tudom a korai széria volt csak ilyen szar, de az "egy darabból kifaragott gumiautó"-feeling már hiányzott.

Egy új vagy újszerű E32/34 ezt nyújtotta ,meg sem nyekkent a legeslegszarabb utakon sem, szó szerint olyan volt vezetni ,mintha kesztyűt húznál.
BMW-szag volt bennük , a bőr kormány bőr volt és nem műanyag.
A 750i-vel olyanokat lehetett knyarodni ,mint valami kis sportautóval. A motortérben minden le volt igényesen dobozolva az E38/39 -ben elkezdett gánynak tűnő fityegő kábelbandázsolásnak ,és a japán kisautót alulmúló géptető boritásnak nyoma sem volt.
Az E38-as 750i már nehézkesebb volt ,ha az utolsó csavarig kicserélted a futóműalkatrészeket akkor sem viselkedett már úgy az úthibákon.Kispórolt anyagok a motortérben ,filléresen csattogó centrálzár, prosztó csomagtérkárpit, motorféknél "felakadó" váltó.50000-km után rongyosodó bőrülés, harmatgyenge klíma.Olcsó, szegmenshibás klimaaut. ugyanez a km-számlálón.

Még folytatom neked holnap ,hogy kronológiailag eljussunk a mai szituhoz...

Azt BMW-feelinget meg lehetelen leírni, amikor anno 26 évvel ezelőtt apám betolatott a garázsba az 528i-vel..

Bíborvörös fények...Remegett a falak közt a levegő az alapjárattól , zizgett a benzinszivattyú, és közben suhogott a visco-ventillátor...

Nekem szabályszerűen kifolytak a könnyeim, mint az első baszás...

[] (törölt) 2008.06.30. 02:09:44


a konktret osszefuggeseket, hogy a Rover kinek az otlete volt, nem ismerem. 95tol Reitzle volt a Rover csoport igazgatoja, Pischetsrieder meg a konszerne. nem tudom, kit tettek lapatra eloszor, de mindkettonek mennie kellett. ha tippelnem kene, akkor Pischetsriedere volt a vasarlas otlete, Reitzle meg nem birta kihozni a godorbol a masszivan veszteseges Rovert.

altalanossagban a kovetkezo mondhato el:
a BMW nem keresi hulyere magat. autonkent emlekeim szerint atlag 2000 eurot keres eladott autonkent, mig pl a Porsche 17000ret. ezzel paruzamosan nonek a koltsegek (nyersanyag / berek / energia), es termeszetesen az ugyfelek igenyei is. 1995ben egy ABSert leakaszthattal 1500 markat, 1200at a legzsakert (az utasoldali extra!), es sorolhatnam. ma viszont ABS, 6 legzsak, 4 elektromos ablakemelo, klima, DSC nelkul nem vesz meg toled senki semmit, ezeket alaparban kell adnod. a korulmenyek is megvaltoztak, nem tudsz eladni egy olyan 2 literes motort, ami 8-9 litert eszik. a veges nyersanyag- es energiahordozoforrasok miatt nem fenntarthato az eddigi allapot.

aluminium:
ma is ott hasznaljak, ahol szukseges. a hengerfejek tomeget pl az aluminiumotvozet segitsegevel kevesebb, mint a felere csokkentettek.

muanyagok:
a muszerfal ma jobb anyagokbol keszul mint regen, tobbek kozt extra szivacsreteg van benne, hogy ne kopogjon es ne sertse fel az arcod karambolnal. lehet szidni a muanyagot, de fembol nem lehet olyan lokharitot kesziteni, ami 10km/h alatti koccanasokat horpadas nelkul elvisel, es visszarugja magat.

velur:
igen, tudom mi az, es azt is, hogy egy vagyonba kerul. a valodi, suru szovesu velurbol keszult apro szonyegekert majdnem 100 eurot fizettem - viszont szinte orokke tartanak. ilyen anyagokat a csomagtartoba pakolni "brotlose Kunst" - nem fizetik meg, nem izgatja az ugyfelek 99%at. marad tehat az olcsobb, preselt filc - ami meg mindig jobb es vastagabb annal, amit pl egy Peugeot-ba raknak.

kabelkorbacs:
nem lehet mar durung vastag korbacsokat gyartani, mert nem fernek el (sokkal tobb vezerloegyseg van a karosszeriaban, hely viszont ugyanannyi, mint 10 eve), es a vastag korbacsok hajtasahoz / iranyvaltasahoz mindig tobb hely kell. egy optikai kabelt meg 3 centis sugaru koron meg tudsz forditani 180 fokkal. a vekonyabb, zorgos bordazott pancelba dugott kabelek is olcsobbnak tunhetnek, viszont nem ragja meg oket a menyet (ellentetben a regi kabelekkel).

kozponti zar:
lehet hogy az elsok erosen csattogtak, nekem nem tunt fel. lehalkitani viszont biztos nem fogjak, hogy halld, hogy bezarodott-e.

hangos alapjarat:
ha a musclecar-szeru vartyogasra gondolsz, az biztosan nem lesz, ma inkabb a kulturalt futasu motorokat keresik. kulon csapat felelos egyebkent a motorok akusztikai hangolasaert, hallgasd csak meg egyszer a 640i-t.

futomu:
az biztos, hogy a regiek puhabbak voltak, viszont ennek volt egy nagy atka: a rossz kanyarsebesseg. a BMW futomuveitol inkabb sportossagot var a piac, komfortot inkabb a Daimlernel talalsz.

bor:
alcantarat asszem mar nem lehet rendelni, csak a szovetulesek eleire es az igenybevetelnek kitett helyekre (valto / kormany) rakjak mar csak. dakota / nasca / nappa van helyette, ezek tudtommal valodi borok.

szegmenshiba:
ez egy gyakori kontakthiba volt, a forrasztasok nem birtak a razkodast es a hoingadozast. ugy emlekszem azota attertek a foliakabelre/zebragumira. mintha utoljara az E39esnel lattam volna ezt a hibat.

vakulo fenyszorok:
az E36nak ez valoban problemas pontja volt, a rucskos facelift-fenyszoroknal ez mar meg lett oldva.

en nem hinnem, hogy a vilag satnyul, csak az igenyek es a korulmenyek valtoznak, es ehhez alkalmazkodnak a gyartok. mindig lesznek, akiknek ez nem tetszik, vagy akik ugy erzik, az uj rosszabb a reginel, mert szamukra fontos feature-ok eltuntek a termekbol. viszont mindig lesznek olyanok is, akiknek a valtozas tetszik - es tobbnyire ezek vannak tobben, mert a termek kifejleszteset mindig piackutatas elozi meg.

w a s d 2008.06.30. 08:56:52

@E30:
14.xxx sec? Ezért nem tudom, megérte- e szétvágni.

E30 2008.06.30. 13:07:13

"gyorsuláshoz még tapadás kell"-ezért lett eladva. Eleve az elgondolásban volt a hiba- a hajtott keréken nulla súly, az elejébe meg ott figyel a 150 kilós V8. Elismerem, ezért télleg kár volt.
Edelweiss-t, és qualitaet-et kérdezem: honnan ez a sok információ?

qalitaet 2008.06.30. 17:18:53

E 30

Először néked ,mert rövidebb.

Pofonegyszerű.Évtizedek óta használtam (tuk) őket.

Édesapámnak a '70-es évek közepétől BMW-je volt egy 520-as képében, ezt '82-ben egy E28-as 528i , ' 84 -től 323i, '87-ben 735i (ez nem csaját, egy kinti cégtől kapta egy év használatra CC-S tálával ) ' 88-ban 535i, stb. követte.

Kivétel nélkül újonnan,elég jól felszerelten vette mind az Interagnál.

Az én első autóm a tőle átvett 323i volt.

A gangsterváltás után vettem kintről hibátlan E23 -ast. meg 126-os mercit is, .Hobbi szinten eladogattam néhányat, de becsület szavamra semmi közöm az autókereskedelemhez ,pláne a nepperekhez.
'91-ben vettem az első 750i-t utánna még jónéhány követte, e36 325i, 535i ,540i 6 g, többnyire két három esztendős abszolút sértetlen "németember" állapotban. 98-tól E38 750i.
2001-ben vettem egy hazai, '98-as S8-at két évig használtam, tiszatában vagyok az előnyeivel-hátrányai val a BMW-hez képest, de ahogy mondani szokták mégsem lettünk barátok...
Vadi új 7-er-re nem lett volna pénzem anno ,de ha ingyé' adják akkor sem köllött volna.
Ezekkel az autókkal évi 80-110000 km-t tettem meg évente, hosszú esztendőkön át.
Rengeteg a tapasztalat.
2003-ban jött egy egyéves 540i 6g ismét, majd tavalyelőtt az 535d.
Mindeközben mind hazai ,mind külföldi barátaim,ismerőseim ,rokonaim tapasztalatai is közrejátszottak a megdönthetetlen véleményem kialakulásában.

A BMW háza táján történteket az Auto Motor und Sport-ban és egyéb fritz sajtóban olvastam.

qalitaet 2008.06.30. 19:44:00

Edelweiss

Reitzle elsődlegesen a BMW fejlesztés főnöke volt, Rover-ügyet csak utólag tették a nyakára ez biztos.No de picsába mindkettejükkel, az elrondulást meg az olcsósodást visszacsinálni már nem lehet.

Minekután valahol "egy oldalon" állunk nyílván nem veszed rossz néven, de tutti hogy marktinges yuppie,számítástechnikai guru vagy agilis ügyvéd/bojtár kell hogy legyél.Uram bocsá' mindhárom.:)

Csak azok tudják így megkerülni a lényeget, a kiragadott részletekből véleményt formálni vagy egész egyszerűen elengedni a fülük mellett az igazi panaszt.

Általánosságban én is írtam ,hogy bizonyos piaci és kor követelményeknek meg kell felelni.
Ezért is készül ma már minden autó nagyságrendekkel olcsóbb anyagoból.
Az általad felsorolt extrák már a '95-ös 750i-m ben is benne voltak, a szükségességükkel kapcsolatban nyitott kapukat döngetsz.

Az alumínium-témában azonos a platform, hisz a BMW nem karossszéria építésre hanem csak ott használja ahol valóban szükéges és sikerrel.
A Reitzle-poén úgy látszik nem esett le...

A kábelkorbácsoknál már kezdődik a mellébeszélés, mert én a lámpák mögött fityegő olcsó kis spagócákra gondoltam.
A bundázat hiányát sérelmezem pont.
Azon meg végképp csodálkozom ,hogy szem elől téveszted azt a tényt hogy a kábelek mennyisége pont hogy csökken. (CAN-BUS, STB).
a szerteszét fityegő kábelek meg tálcán kínálnák a vacsorát a rágcsálóknak.
Csak azért nem eszik mert gyárilag "megkeserítették". Frankón! nézz utánna...
A szemét módon felhajított papírvékony géptetőborítás is a marder családdal való kibaszás? ( E60,65,90,STB)
Vagy hogy a doblemez első hajlata a kerékjárati ívben egy filc rongydarabbal ban hellyettesítve.
És sáros időben a nullkilométeres autón a sárvédő és a lőkhárító közt kifolyik a dzsuva...

A centrálzár-kérdésben, ne sértődj meg de olyan a magyarázat, mintha azt mondanád :

Szeretem hogy böfög a csajom ,mert tudom ,hogy itthon van.

A hang kérdéssel is tisztában vagyok.Olyan csak két szeleppel, Vanos nélkül, vagy M, illetve Alpina modellekkel lehetett produkálni.

A motorok kultúráltságától már kissé kioktató a hangnemed, így egy iicike-picikét az orrodra köll, hogy koppintsak.
Nyílván csak zsenge korodnak tudható be ,hogy nem tudod ,hogy a BMW mindig is a világ legfinomabban járó motorjait gyártortta már évtizedekkel ezelőtt is.
Arról a csacsiságodról nem beszélve ,hogy a kultúrált járás meg a jó hang egy kicsit sem zárja ki egymást.(E46 330i)

Nagy valószínűséggel az elemi iskolában csücsültél (nem bántásból ,csak feltételezett korkülönbség) ,amikor én a régi tízforintost igyekeztem megállítani (sikerrel) az első 750i-m szívósor borításán, járó motornál persze.
A korábbi élményeket nem is taglom.
Csak hogy tudd van némi fogalmam a BMW motorokról.
A 6-os sportmodell,de alapjáraton annak sincs sok hangja.Ha még egy B5-ös Alpinát mondtál volna...A többinek meg semmi ,még egy 550i-nek sem.

A futómű kapcsán kapcsán meg olyan evideciát dörgölsz az ormányom alá amit minden hülye tud.
Én nem a keménység-puaságot mondtam ,hanem hogy A KORMÁNYMŰ meg a toronycsapágy LÖTYÖG-KOPOG ,baszdmeg.Hiába veszel vadonat újat.
Felüt és egy hangyányival sem keményebb mint egy korabeli sportfahrwerk.
Minden új modellnek fele annyi idő alatt szarrá megy a futóműve , gyárilag szarok a lengőkarok meg a szilentek. Össze vissza sétál a defektmentes szarok miatt.

A DB-BMW ellntétpárt futómű-kérdésben m ár 19 évvel ezelőtt tulajdonosként tapasztaltam, nem csak beszéltem róla...

Ki a fasz (már bocsánat) akar fém kökhárítót? Megint mellébeszélsz komám.

Mint ahogy a műanyag kérdésben is.
Sokkal élesebbek a műszerfal-vonalak mint korábban.Utolsó szemét kopogós, recés újrafeldolgozható, olcsó fos.A tetőkárpit is almareszelő műanyag szar.
Ugyanúgy mint a játékautó-műszerek.
A belső világítás lámpája egy homályos kínai szar még az E46-hoz képest is!

A SZŐNYEG?

Az E38-ban az utastérben még jó volt, de aztán jött ez a vékony szar. A komplett padlószőnyegről ugatok.

Nem fizetik meg? Könyörgöm, kétszeresére mentek föl az árak!
Ugyanaz euroban mint DM-ben volt.

BŐR?

Impregnált szar mind, a kormányokon meg egyértelműen műbőr.
Persze a jugó bördzseki is bőr a keletiből anno ,meg a Theo Wormland is. Válassz.
Miért nincs szaga , miért kopik ,rongyosodik egy év után? Vagy ez is az új idők szele?

Meg a szanaszét hulló váltók , a magasnyomású szivattyúk hibájától kompletten szarrá menő és cserére szoruló k üzemanyagellátó rendszer.(szivattyú ,tank,üzemnyag-vezeték,befecsksndező fúvókák)

Szegmenshibát csak az E39-ben tapasztaltál? Akkor nem láttál egy E38-at sem életedben belülről, meg az összes 90 ÉS 98 közötti BMW rádioból sem láttál egy darbot sem.
Meg az E39-nél rendre eltörő klimmaut-gombsort sem...

Az E36-nál a fényszóró vakult, oké ,megszüntették.
Aztán meg az összes műanyag lámpaborítás homályosodik, de kurvára egy év után. Két év után még csak ronda, 150000 km után meg ki lehet dobni a szemétbe.

Az is az új idők szele meg a fene nagy informatikai tudásé ,hogy 20-30 ezrenként újra kellett frissíteni a kibaszott software-t különben olyanokat ütött a váltó mint a toronyóra.

A piackutatással, a gazdasági viszonyokkal meg a többség ízlésével kapcsolatban teljesen helytálló a fejtegetésed.

De ugye azt még Te sem hiszed el ,hogy amikor ezeket a felméréseket végezték, a megkérdezettek közül bárki is kérte volna
a fenti bajok sorozatgyártását.


Amúgy meg a többi is ugyanilyen olcsó szemét, nem tudsz mit csinálni.

E30 2008.06.30. 22:34:31

Akkor új példaképem van :)

[] (törölt) 2008.07.01. 00:33:46

Qualität,

azt hiszem, egy kisse elbeszelunk egymas mellett. a konkret peldakkal azt kivantam illusztralni, hogy mi miert tortenik. az emberek szinte kizarolag a velt vagy valos hatranyokat veszik eszre, egy percet sem pazarolnak arra, hogy merlegeljek az elonyoket, hatranyokat, vagy peldaul a gyartastechnologiai es kornyezetvedelmi szempontokat. az ido raadasul mindent megszepit, a hajdani szopasokat sokan nagyvonaluan elfelejtik. ismet csak a peldakat fogok kiragadni, kicsit reszletesebb magyarazattal. nem banto, szemelyeskedo, vagy vitatkozo szandekkal, szigoruan a tenyek szintjek maradva:

sarhanyo/viz: igen, lehet, hogy nem tul szep latvany, ahogyan a resen omlik a viz. viszont itt az elsodleges szempont, hogy lefolyjon a viz, minden mas masodlagos. erdekes modon arrol nem nosztalgiazik senki, hogy milyen klassz volt szedegetni a regi BMWk esovezeto csatornaibol a sarat, leveleket, meg mocskot, mert nem folyt le rendesen a cucc. azt sem emliti meg soha senki, hogy az E90ben kiveheto kis muanyagrostelyok vannak a vizlefolyon a motorterben, es a bent ragadt mocsok egy mozdulattal tisztithato, nem kell kapirgalni. azt viszont kapasbol eszreveszik, ha nem ugy folyik le a viz, ahogyan szerintuk kellene.

defektmentes abroncsok: ujabban olyanokat olvasni egyes forumokon, hogy a defekmentes RSC gumik "szarok", dobaljuk le oket, tegyunk ra simat. olyankor nincs panasz, amikor egy RSC-defekt eseten 80nal siman tovabb lehet menni, a gyerek sem kesik el az evzarorol, es az ember sem bassza ossze az unneplo ruhajat kerekcsere kozben. egy ilyen dontes nem a gumigyartokkal valo osszeeskuves eredmenye, hanem egy win-win szituacio: a gyarto megsporolja a potkereket, az emelot es a kulcsot, az ugyfel meg a bosszusagot, az idoveszteseget, es a koszos ruhat. ha gyakran kene RSC gumikat venni az autora, az valoban penzugyi megterhelest jelentene az ugyfeleknek - de tegye fel a kezet, akinek havonta, vagy akar evente van defektje. (nekem az elmult 10 evben egyszer volt, egy gyujtogyertyaszilanktol.)

elektronikus nivopalca: ezt is divat lett fikazni, de csakis azok koreben, akiknek nincs. akiknek van, kizart, hogy megvaljanak tole: egyreszt nem kell a mocskos palcaval meg a ronggyal a kezet osszepiszkolni, meg szorakozni, hogy na most mennyit kell meg utantolteni, merjuk meg meg egyszer. a bordcomputer megmondja, pontosan mennyit, es minden olajosflakon gerincen ott az urtartalomskala.

lampa: "Aztán meg az összes műanyag lámpaborítás homályosodik, de kurvára egy év után." bocs, de nem igaz, hogy a mai muanyagok vakulnak - legalabbis nem tobbet, mint az uveg. a fizika torvenyei miatt sajnos 10 eves korara mind veszit valamit a tisztasagabol, ez ellen nincs mit tenni - idovel talan lesznek jobb anyagok, amik jobban birjak az idojaras hosszutavu hatasait. bizonyitekkent egy 5 eves E46/4 LCI:
img502.imageshack.us/img502/7816/picture36cn0.png
arrol sem nosztalgiazik senki az uvegburak kapcsan, hogy milyen ocsmany okorszemeket birtak kapni a felverodo kavicsoktol, es a muanyagburanal is valahogy elfelejtik megemliteni, hogy az bizony kirugja magat. raadasul a sulya is kisebb. sot, flexibilitasuk miatt stabilabban ulnek a helyukon, a merev anyagok mindig rosszabbul birjak a razkodast - amibol eleg sokat ki kell birnia egy autonak.

E30: elterjedt tevhit, hogy az E30 volt az utolso sportos BMW. a valosag azonban az, hogy az E30 a maga, mai szemmel nezve primitiv futomuvevel es erotlen motorjaival elverezne a mai BMWkkel szemben. az egyes generaciok kozott is eleg nagy kulonbsegek szoktak lenni, a mai *utcai* E92 kanyarsebessege az elod, az E46 M3as valtozatanak szintjen van. tobb generacionyi tavolsag pedig mar fenyeveket jelent.

centralzar: "Szeretem hogy böfög a csajom, mert tudom, hogy itthon van." akarkit megkerdezhetsz, a halk csukodas es a jol hallhato feedback kozul mindenki az utobbit fogja valasztani, ez egy ergonomiai kerdes. arrol nem beszelve, hogy ennek jogi vonzatai is lehetnek. az amerikaiak siman beperelnek, amiert nem irtad nagy piros betukkel az ajtokra, hogy "EZ A ZAR NEM KATTAN, NEZD MEG, BEZARTAD-E". az elektronikus indexnel is van jol hallhato akusztikus kattogas a rele hianya ellenere - es a TV-modul kepe sem viccbol vagy szopatasbol van letiltva kiengedett kezifeknel 4km/h felett. az ilyen kerdesekben minden gyarto defenziv poziciot vesz fel. (egyes fejlesztoeszkozok gyartoi ebben egeszen odaig mennek, hogy a szoftverben oles betukkel all, hogy az USAban tilos forgalmazni. attol tartanak, hogy valami marha bepereli oket, miutan 3 kattintassal magara robbantotta a legzsakot az allo autoban.)

szigeteles: ma mar modernebb, fejlettebb anyagok allnak rendelkezesre, nem kell fel meter vastag hangszigeteles a motorterbe. arra sem szivesen emlekszik senki, hogy a vastag szonyeges autokat napokig kellett szelloztetni a garazsban, ha kiborult bennuk valami.

kormanyzas: "Én nem a keménység-puaságot mondtam ,hanem hogy A KORMÁNYMŰ meg a toronycsapágy LÖTYÖG-KOPOG ,baszdmeg.Hiába veszel vadonat újat." bocs, de ez nem igaz, kulonosen a mai elektromos szervokra nem. a Servotronic annyit enged erezni szituaciofuggoen a kormanyzasbol, amennyit o gondol. lotyoges a kornyeken nincs.

muanyagok: "Sokkal élesebbek a műszerfal-vonalak mint korábban.Utolsó szemét kopogós, recés újrafeldolgozható, olcsó fos." akkor minimum okollel kellett verned, mert mint mondtam, szivacs van benne. a szurke cucc, az szivacs:
img65.imageshack.us/img65/6509/picture37nu3.png

"A tetőkárpit is almareszelő műanyag szar." - es pontosan ezert nem bolyhosodik, ellenben a regi generaciok filc tetokarpitjaival. es osszekoszolni is nehezebb.

egyebek: "Szegmenshibát csak az E39-ben tapasztaltál?"
nem. ott tapasztaltam *utoljara*. tehat ez szerencsere egy regen lefutott tema.

"Miért nincs szaga , miért kopik ,rongyosodik egy év után? Vagy ez is az új idők szele?" minden bor fenyesedik es tagul idovel, ez nyilvan az igenybeveteltol fugg.

"Meg a szanaszét hulló váltók" erre azert mutass egy forrast, mert errol nem tudok.

"Az is az új idők szele meg a fene nagy informatikai tudásé ,hogy 20-30 ezrenként újra kellett frissíteni a kibaszott software-t különben olyanokat ütött a váltó mint a toronyóra." ez nem igaz, a szoftveralapu vezerlesi hiba nagyon ritka. a "legdurvabb" pelda, ami hirtelen beugrik, az E90 320si WTCC volt, ahol nyugtalanul jart a motor, es sokat evett. de meg ott is csak egy egyszeri intezkedesre volt szukseg, ciklikus update-re sosem.

nem azt kerem, hogy vegyel fel egy rozsaszin szemuveget, de aki mindenhol szart akar latni, az ott is azt fogja latni, ahol esetleg nincs is.

qualitaet 2008.07.01. 16:45:12

Edelweiss

Utoljára ,"fárasztalak" ígérem.

Biztos ,hogy elbeszélünk egymás mellett, ennek fő oka, hogy Te számítástechnikai, technokrata zseniként (nem mondom ,hogy ez a rosszabb) én meg igazi "langtreckenfaherként" szemléljük a kérdést.

Igyekszem kicsit tömörebb lenni.

Nyílván komoly fejlesztések is vannak ( aktív,passzív biztonság, ökonómia,stb) ,ha en-bloc szarok leenének , én sem maradtam volna BMW-S.

Picit félreéertelmezed ismételten a mondanivalómat...

Én a felverődő mocsokról beszéltem ,nem az esővízről. Oriási különbség.
Érdekes nekem soha nem dugult el az esőcsatorna. Nyílván azért mert a dugulások és vízbefolyások túlnyomórészt az össze-visssza lakatolt "magyar" szarok sajátja.

Ha még is előfordult, akkor is az olcsóbb minőségű , 94-95 utáni modelleknél.

Nyílván ízlés dolga, de szívesebben koszolom össze a kezem, mint hogy egy esetleges külföldi útról 80-nal kelljen hazaérni a mankókerék miatt.

De ez is kutya fasza ahhoz az életveszélyes szituhoz ha szakdó hóesésben kell feltenned az Autobahnon, téli gumi helyett!!!!
Micsoda kretén állat volt aki ezt kitalálta??
10 éve nem volt defekted, igaz ez nyomós ok.

Akkor én is kiszereltetem az airbageket , hisz 12 éve nem karamboloztam...

Szép kis paripád van , top gepfl. látszik, gratulálok!

De nem az a tipikus draengler modell,és
ezeken általában tovább tartanak a lámpák ,Te is tudod.
Fura mód a géptetődön sincs semmi felverődés, max 70 ezer lehet benne. Amúgy a műanyag lámpa előnye vitathatalan , a kőfelverődéssel is sokat szívtam, ezt is profin indoklod. De mi a büdös lófaszért nem tudják kicsit kevésbé gagyi szarból csinálni a műanyag lámpákat. Miért nincs középút?
Ha meg 18-as felniken és gumikon közlekednél- ,és nem azon a gyönyörű bajor tájon ahol a csatornafedél a legkomolyabb úthiba - és nem kellett volna háromszor új gumit venned mert egy egyszerű járdához való dörzsölés, vagy egy minimális úthiba miatt azonnal felpúposodva életveszélyessé vált, másképp vélekednél...

MINDJÁRT FOLYTATOM

qualitaet 2008.07.01. 16:47:30

langstreckenfahrer. bocs csak itt szarok a billenytűk

qualitaet 2008.07.01. 20:33:41

Edelweiss

Szóval.

Az elektronikus olajpálca margójára annyit, hogy azért az bármikor bebaszhat,nem kis bajt okozva. Míg a hagyományos aligha.
Olcsóbb egy kiadós kézmosás, vagy a kutas markába ejtett apró mint az AT-motor...


Miért nem volt jó, hogy ha nagy ritkán kiírta az "Oelstand Motor"-t, beborított az ember 1 l olajat ,oszt' viszont látásra.

Kérlek ne orrolj meg rám ,de őszintén remélem, hogy a Servotronic-kal kapcsolatban kifejtett marhaságot csak hallottad valahol.

A Servotronic nem más mint egy elektromosan működö szelep, amely a kormánymű olajnyomását - ezáltal a rásegítés erősségét- szabályozza a sebesség függvényében.
Bocsánat, de mi a fasz köze van ennek a kormánymű mechanikus kopásához , és az ebből adódó zörgésnek?!

Az 5/ 7-ek kormányműve egyszerűen átgondolatlan konstrukció.
Áttértek a szar fogasléces kormányműre ,amit addig csak kis illetve középkategóriájú autókban alkalmaztak.
Egyszerűen nem bírja a nagy önsúly és a hatalmas kerekek okozta terhelést.
Csakhát olcsóbb mint az anyagigényes, korábbi globoidcsigás.

Egy mechanikus kopásból fakadó lógást , hogy a francban küszübölsz ki a rásegítés növelésével?

Te is jót röhögnél, ha azt mondanám, hogy lefagy a gépem, mert hideg van.

Természetesen én sem osztom azt ,hogy az E30-as az utolsó sportos BMW.
Pusztán annyit jegyeztem meg, hogy a korai E36-nál jobb összeszerelési minőségű.
Lassan húsz éve,hogy nincs ilyen autóm, semmi okom a sztárolására.

De ha már itt tartunk, halkan és csendben megjegyzem,hogy egy jó motorikus állapotú , ohne kat, E 30-as 325i a két szelepből fakadó rugalmasságának ,nyers erejének ,és a kíváló suly-lóerő viszonyának köszönhetően kb 130-ig (légellenállás)
szanaszét veri az E46-os 325-öst ,kivéltképp alul.
Erre pénzt mernék tenni...

Érdekes módon még senki nem perelte be mindmáig az Audit vagy Mercedest és egyéb más gyártót sem, akik megmradtak a finoman működő centrálzárnál.
Mennyé má'!

A szar szőnyegre ez ölég gyengus indok, a büdös szőnyeg is tartok tőle ,hogy magyar agyonlakatolt,beázó pudvás szarokkal esett meg. oszt' ezt tetted magadévá.

Érdekes módon én egy komplett szőnyegtisztítás is után meg tudtam könnyedén szárítani mindig.
Az általam feltalált spnyolviasz neve :
Pár óra autózás klímával, vagy egy fél nap, oder éjszaka a garázsban leengedett ablakokkal.

El kellett volna adnom ezt a világszabadalmat a BMW FIZ-nek.
Már milliomos lennék...

A minőségi tetőkárpit csak a súrolókefétől bolyhosodott, amikor valamelyik magyarországi varázs-garázs börtönviselt dolgozói nekiestek a beltérnek a biztosítási csalók menthetetlen ,lepukkant fosainak csinosítására.

Nyívlván ezt az infót is még idehaza szedted össze.
Szó se róla ,a műanyag ebben a tekintetben jobb, csak az itt bibi ,hogy a mai járművek nemigen élik meg az E32/34-ek korát.Úgyhogy erre nem sok szükség lesz... Mindennek a tetejébe igénytelen.

Lefutott téma a szegmenshiba, de 1998-ban amikor még nem tudták ezt javítani,számomra nagyon rossz érzés volt 2100 azaz(Zweitausend einshundert!)márkát kifizetni meg a BP-M-BP távot um sonst, szakadó hóesésben le750i-zni egy új klímavezérlőért és egy AT-műszeregységért.
Pár MILLIÓAN ugyanígy beszopták '94-2006 között E38,E39, X5 tulajdonosként.
Ha köztük lettél volna nem biztos ,hogy olyan könnyedén "lefut"...

A bőr kopásáról megintcsak elképesztő szubjektívitással nyilatkozol.
50000-km igénybevétel?
Úgy látszik az utobbi években csak dagadt disznók veszik a bőrös BMW-ket.
( meg a többi luxusautót. AUDI ,MERCI ,JAPÁNOK ugyanilyen szarok e tekintetben!!)
A korábbiakat mag természetesen csak anorexiás csajok használták...

A számítástechikát megszégyenítően vágod ,nézz utánna hány gyári felújított váltót adnak el az újabb típusokhoz!
Nézd meg ,milyen jól élnek a maszek automata váltó-javítók.
Menj be a Wallisba vagy M-ben valamelyik NL-ba.
Nincs software hiba? A kéziváltós E46-on biztos nem.
Elpanaszolod a váltóhibát ,meg hogy üt és majd azt mondják: " Uram ,az 535d ilyen! Ne nagyon terhelje, túl nyomatékos!
MI VAN ,baszd meg?!

Minden E38-on ,meg "elment" a rückwaerts!(bocs ,nincs a gépen umlaut)

De fura! Az E32 750i tán nem volt nyomatékos?! Majd 150000-et mentem az egyikkel,és azt sem tudtam, hogy mi az a váltó.

És én még megúsztam pár softwarefrissítéssel. Amit by the way egy magánember csinált.A szervízben símán rám teTtek volna egy AT-váltót, egy gurtniért, ha nem vagyok résen.

Nem látom mindenütt a szart, egyáltalán.
Anno az e32/e34- eket AZ egekig magasztaltam minőség,vezetési öröm , kétszelepes őserő,stb tekintetében

Az E34 540i 6 gang egy versenyautó volt relatíve piti fenntartási költségekkel, szinte ellenfél nélkül (96-98)egy svájci óra megbízhatóságával.

Üzembiztosság tekintetében az E38 750i szintén hibétlan, utazási komfortja ,ülései,nagysebességű stabilitása,csendes kiegyensúlyozott járása verhetetlen volt a korábbiakhoz képest.

Oldalakon át sorolhatnám a BMW jó tulajdonságait,hidd el.

Én csak egy objektív fogyasztó vagyok nem több ,nem kevesebb,aki végre elpanaszolhatja a minőségi kifogásait.

A rózsaszín szeműveget már körbehÚgyoztad, ( remélem érted a tréfát)
és azt már te hordod.

Végszóként javaslom menj el valameklyik NL-be , ülj be egy a Tiédhez hasonló felszereltségű ,de új 3-asba.
Majd mondjál minőségi véleményt, őszintén saját magadnak.
Kétségkívül példátlan tájékozottságod a márka történelme vonatkozásában, a tudásod,ami a computereket illeti az sem piti ,de az autók terén van némi pótlandó...

LASS DIR RATEN TRINKE SPATEN!

Remélem, nem haragszol!

[] (törölt) 2008.07.06. 01:41:40

nem haragszom, egyaltalan. viszont pont az aktualis 3ast vezetem maganemberkent. az eddigi 14.000 km alatt a motor jarasara volt csak panasz, azt orvosoltak. valodi, funkcionalitast befolyasolo hibat nem tapasztaltam.

az elozo, E46os merlege 5 ev es 100.000 km alatt: 1 db vizpumpa (70 EUR) + 1 zarlatos jobb hatso helyzetjelzocsatlakozo (2 EUR).

de a Spaten helyett az Augustinerrel jobban jarsz ;)