"Vasúti ellenőrzés! Kérem húzódjon félre, és készítse elő az iratait!"

Támadnak a szlovák kalózvonatok?

  2008. június 13. - zoldblog Címkék: nkh

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

 

Hát ilyen nincs. Már majdnem kidobtam az NKH legújabb sajtóközleményét, amikor megláttam, hogy valami vasúti dolog, de aztán csak megnyitottam a csatolmányt. Majd, miután kitöröltem a könnyeket a szememből, már jöttem is ide a Belsőség adminfelületére, mert ezt nektek is látnotok kell!

 

Sajtóközlemény

Nemzeti Közlekedési Hatóság

A Nemzeti Közlekedési Hatóság vasúti ellenőrei ma hajnalban az ipolytarnóci állomáson két, engedélyek nélkül közlekedő vonatot tartóztattak fel.

Mindkét vonat szlovák vasúti társaságok vonata volt, a mozdonyvezetők nem rendelkeztek magyarországi vonalismeretettel és vezetői engedéllyel. A vonatoknak nem volt a magyar vasúti pályahálózat használatára jogosító menetvonalengedélyük, a vasúttársaságoknak nem volt működési engedélyük és biztonsági tanúsítványuk.

Mindezek hiánya fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelent az amúgy is veszélyes vasútüzemben. A hatóság megindította az eljárását, a vonatokat üzemeltető vasúttársaságok jelentős bírságra számíthatnak.

 

És ez így hogy, kérdezné most Tornóczky Anita, és igaza lenne. A zöld mellényes rendőrök leintik a vonatot, megszondáztatják a sofőrt, megnézik, megvan-e az izzókészlet, mentődoboz? Vajon elhangzott-e a kérdés az ellenőrzés során: biztos úr, nem lehetne elintézni valahogy? És egyáltalán, hogy a fenében van az, hogy kötött pályán tilosban járjon egy VONAT???

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61518399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2008.06.13. 15:26:50

Ez kész. Ennyi erővel azt sem tudták merre mennek????

ommm 2008.06.13. 15:56:35

Hmmm...csempészett tankok nem voltak-e a kocsikon?

martong 2008.06.13. 16:02:09

mer a vonat az olyan baromi könnyen eltéved :D
- Te figyeeelj!! itt majd balra, mondom BALRAAA
- jahogy itt kellett volna lekanyarodni?

LOL

T-1000 2008.06.13. 16:06:12

Keréknyomást ellenőriztek?

biker_kolee 2008.06.13. 16:07:36

Szerintem szlovák drifterek voltak, akik szerény kis hazánkban akartak gyakorolni. :D

GRX 2008.06.13. 16:08:23

Azért azt a rendőrt mutassátok már be, aki kiáll a full menetben levő vonat elé zseblámpával körözni :) bátor ember...

ommm 2008.06.13. 16:18:54

biker_kolee 2008.06.13. 16:07:36
:D
van nekik hol, ne aggódj :)

biker_kolee 2008.06.13. 16:25:54

ommm 2008.06.13. 16:18:54


Gondoltam. ;) :D

zsombee · http://www.myspace.com 2008.06.13. 16:28:13

szeretnék én azzal a rendőrrel beszélni. csak a mi vasútüzemünket meg ne látogassák.. nem mintha ebből a szempontból érdekes lenne, csak nem kellene még ennél is több késés. nem szeretjük a vonat keresztezéseket.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.06.13. 16:36:22

Elb@sztak egy váltóállítást, azon a környéken meg minden egyforma, hegy meg zöld. A vasúthálózat állapotából kiindulva azon se lepődnék meg, ha a vonalon sehol se lenne kiírva hol is vannak éppen. Nomeg Szlovákia is Unió-tag már, határon sincs ellenőrzés. Ja és Ipolytarnóc nagyságrendileg másfél kilométerre van a határtól, nyílegyenes a pálya a határon keresztül. A vonatvezetők lehet azt sem tudták, hogy már nálunk vannak.

G. 2008.06.13. 16:39:58

Reszkess, Slota, ebből majd tanulsz, oszt befogod, vazze...

Hakaze 2008.06.13. 16:42:59

a vasúti ellenör nem egyenlő a rendőrrel szerintem,a vonatvezetők meg pontosan tudják,hogy merre járnak

Hakaze 2008.06.13. 16:48:44

Off
Dehát,hogy én mit láttam ma zalaegerszegen..a rendőrautóban az autót vezető rendőr két alkarjával a kormányra támaszkodva fényképezi egy tükörreflexes géppel az elötte haladót,majd megállította és az öv miatt megbűntette :) igazuk van,aki nem köti be magát az megérdemli...na de elég vicces látvány volt:)
on

Rocko- 2008.06.13. 16:57:22

képzelem, h eltévednek, nicns rajtuk magyar pályaszám, és egy vonatot leszorítanak, kanyarodáskor nem indexelnek. :D

Sword 2008.06.13. 17:21:02

Sőt még előzéskor sem indexelnek, ráadásul jobbról!!! az idióták, kresz-t sose tanultak? :)))

tac 2008.06.13. 17:28:51

Attól viszont nem kell félni, hogy átlépik a sebességhatárt, Nógrád megyében a legjobb állaputú sínen is max 50el tud vonat menni.

Szlovákgyerek 2008.06.13. 17:40:05

Szasztok!

Nem csak a szlovák rendszámos autókat fogják mostmár ellenőrizni, hanem a szlovák vonatokat is... VPOP... Kiváncsi lennék, hogy lehet vasúton eltévedni (bár nem értek hozzá)

OFF!!!!!!

Nomármost ha én szlovák állampolgár vagyok, megállitanak szlovák rendszámmal, szlovák lakcimmel, de a nevem magyar! (ott születtem, de minden rokonom magyar - anno kitelepitési mizériák miatt - ez hosszú..)

Akkor? Mit csinálnak? Nyomoznak utánam is? Én ezt mind hivatalos szlovák állampolgár a magyar állam (VPOP) részéről zaklatásnak vehetem???

Üdv: dm

Sword 2008.06.13. 18:05:31

Elvileg egy naptári év legalább felét szlovákiában kell leélned, minden évben.
Nah hogy ezt hogy ellenőrzik/bizonyítják be azt a jóisten se tudja :))))

prooF 2008.06.13. 18:15:07

tac: pont emiatt veszélyes, mert ha nem ismerik a magyar pályát, simán mehetnek gyorsabban is és akkor kisiklik a vonat/balesetet okoznak. meg nem tudom milyen egy vonatot elvezetni, de szerintem ha nem tudja hogy hol van állomás vagy váltó vagy lámpa, akkor nem tud idejében lassítani, és az is veszélyes lehet.
szóval én abszolut érthetőnek tartom az intézkedést, és tényleg csak valami tévedés lehetett hogy idekeveredtek hozzánk gondolom...

AntiTakács Front 2008.06.13. 19:06:17

Ez egy ún. peage vonal amit a szlovákok használnak teherezésre, Losoncra mennek az ottani erőműbe, nemzetközi egyezmény alapján. Az NKH hazudik, nem kell nekik magyar engedély külön. Évtizedek óta ott járnak. És ismerik a pályát. Az egész mögött az van, hogy ez a vonal tüske pár magyar vasútellenes díszfasz szemében akik be akarják záratni. Akkor is ha a szlovákok súlyos pénzeket fizetnek a használatért amiből nem csak hogy simán eltartja magát de komoly nyereség van rajta. Ennyi.

pipi 2008.06.13. 19:35:50

A Csömöri és a Gödöllői hévet is ellenőrizhetnék mert mindig forgalommal szembe mennek.Trafizni mikor fogják őket?Elképzeltem, hogy a fakabát leintí a vonatot és nem áll meg, sőt menekűl!Gyenge!

Nézztérképre Bakter 2008.06.13. 19:41:10

Trianonban a jó pözsószitroenrönóhonbeliek jószívű tanácsainak hála, olyan faszául vágták el a határt, hogy a Nógrádszakál-Nagykürtös vasútvonalból csak Nógrádszakál állomása maradt magyar, a többi átkerült az új cseszkloákiába. De ez ugye zsákvonal, továbbfuvarozni, átvinni a cuccost a cseszkloák hálózatba csak magyar területen, a Nógrádszakál-Ipolytarnóc közötti szakaszon lehet. Ezért 1951-ben a két ország illetékes elvtársai (akik magyar részről akkor valamilyen titoista összeesküvés fojlytán nem Koltai Robi voltak)aláírtak egy megállapodást, amely máig él, és lehetőséget nyújt arra, hogy a cseszkloák szigorúan ellenőrzött vonatok átzakatoljanak e nyúlfarknyi hun szakaszon. Ez a furmányos technika a peage nevet kapta a keresztségben. (Volt ilyen persze máshol is, pl. a Salzburg-Kufstein korridorvonatok). Szóval 1951 óta így csinálik ezt arrafelé. Eddig nem volt baj belőle, két okból. 1. A magyar hatóságok eddig nem voltak annyira hülyék, hogy basztassák a tótokat azért, mert leperkálnak nekik a vonalon kolbászoló pár bányavonatért évi ca. 60 millát, amiből a komplett Balassagyarmat-Ipolytarnóc szakaszt ki lehetne subickolni, ha nem folyna el a pénz ki tudja hová. (Meg ha a pályavasút arról adna számlát, amit meg is csinál...) 2. A tót járgányok olyan sok bajt nem okoztak, mert azt is látja még Szalacsi is, hogy az ő járműveik nincsenek annyira lerohadva, mint a mieink, meg a zokszigént is tisztíccsák. A szabál persze szabál. Bé kell tartani. Az AntiTakács Front meg tényleg fasza dolog :), viszont abban nem értek vele egyet, hogy ezeket az engedélyeket tényleg meg kell szerezni. Csakhogy: nem a kiszakadásbiztos egérszarízű koton a legnagyobb találmány, hanem az arányosság elve. Mer ugye szerintetek a tót paraszt, amelik hajtotta befelé a Dieselökrös szekerét, honnan a picsuból tudta vóna, hogy a Pesti Emberek mán megint miféle szabált keféltek össze? Vagyis: az engedélyek bekövetelése jogos, csak első körben nem bírságolni, hanem figyelmeztetni, hiánypótlásra felszólítani kellett volna. Mer' ugye ha az akciót kitervelő NKH-tábornok véletlenül 160-nal döngetne valamelyik autópályán, hogy sírna a szája, ha a most divatos speedadó helyett kommandósok fogadnák, oszt' figyelmeztetés nélkül szarrá lőnék UZI-val a verdájával együtt? Hát akkor már ugye kicsit véresen? Na, akkor neki mi a faszért kell emberkedni? Bocsássátok meg, ha cinikusra sikerült, csak már tele a tököm azzal, hogy nálunk valamelyik polgári jenő hivatalban az aktuális Matusz papa ellen nem véd. De a lényeg így is benne vót. A szarba.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.06.13. 20:22:32

Elég náci egy szervezet ez az NKH.

NKH-s robotoló 2008.06.13. 20:38:53

A náciknak mióta voltak ennyire "más" vezetőik mint az NKH-nak? Eltűrték volna?Ugyan már mentek volna a lágerbe. Házsécsét kókadt futtatta be jó pénzért. Nem csinál semmi munkaidőben csak a magánbizniszeit menedzseli közpénzen. Pl. orangeways. A tökünk tele van vele itt a hivatalban. Kirúghatnák már de sajnos kezd összejárni pár régi elvtással, jó is a mutyi együtt.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.06.13. 20:46:07

Csendes nap volt a nógrádszakáli bakterházban. A szél fújt egész nap, Bélabá' ki sem dugta az orrát a szabadba. Egyszer csak fura dologra lesz figyelmes, a bizber jelez. "Mijafránya izé, nemérteméneztet!" Legurította a maradék kóserszilvát és megtörölgette a szemét. "Ajjazúristenit, a mai két bézé már elment, HATÁRSÉRTŐ!" Gyorsan a telefon után kapott, és beszólt a központba.
A *****-i (titkos helyen van, sajnos nem árulhatom el) vaspályavédelmi objektum vasútiriadó szirénái felvisítottak, villogtak a piros lámpák, az ügyeletes járművezető bepattant a kékfényes, szirénás, felfegyverzett készenléti mozdonyba, felbőgött a többezer lóerő, a mégtöbb newtonméter szinte feltépte a sineket, és a maximálisan engedélyezett pályasebességgel robogva elindult a betolakodó elfogására, aki nagy sebességgel haladt békés kis országunk belseje irányába. Bélabá', határunk szigorúan figyelő őre nem sokkal később ismételten jelentést adott le, a betolakodó már Ipolytarnóc bejárati jelzőjénél jár. Hős járőrünk, kinek személyét nemzetbiztonsági okoból fedje homály, nevezzük egyszerűség kedvéért Józsinak, tehát Józsi a fent említett állomás délnyugati végénél járt ekkor. A betolakodó amint meglátta Józsi veszedelmes vasútvédelmi mozdonyát hirtelen a másik vágányra haladt be, majd egyenesen tovább Szécsény, veszélyről mit sem sejtő városa felé. Józsi azonban egy gyors mozdulattal lefékezte mozdonyát, átrohant a másik oldali vezetőállásba, az ismeretlen ellenség után iramodott, majd picivel Litke után látótávolságba is ért. A fénykürt, illetve a hangszórói segítségével a betolakodót megállásra, és pályaszámának igazolására szólította fel, aki azonban fittyet hányva az utasításoknak tovább robogott.
Józsi ekkor a rádió adógombja után nyúlt. "Központ, itt a 001-es vasútvédelmi mozdony. Litkét elhagyva haladok délnyugati irányban, a betolakodó előttem egy szakasznyira, a megállásra való felszólításnak nem tesz eleget, kérek engedélyt tüzet nyitni." "001-es, a Központ, engedélyt megadom!" Józsi, Bélabá' nógrádszakáli őrbódéja mellett elsuhanva, a vonat fegyverrendszerét azonnal élesítette, majd célba vette az országunkat fenyegető ellenséget. A gaz szlovák mozdony besugárzásjelzője felvisított, vezetője a tükörbe pillantva azonnal leizzadt, és egy gyors jobb fordulóval Busince irányában menekülni kezdett. Józsi az ívben egy űrszelvénybe kishíján belógó bokorcsoport miatt egy pillantra szem elől tévesztette célpontját, és mire kiértek a jobbos ívből a határsértő már ismét szlovák területen járt.
Hősünk mozdonyát lefékezte, rádión jelentést tett a veszély elhárultáról, majd elindult vissza a szolgálati helyére. Amint visszaért felettese behivatta az irodába, dícséretben részesítette, illetve a jegyzőkönyvet is megírták.
Ez az eset is bizonyítja, hogy hazánk vasútvonalait senki nem veheti igénybe illetéktelenül, országunkat veszélyeztetve, mert a törvény szigora, Bélabá' illetve Józsi azonnal könyörtelenül lesújt rá, biztosítva ezzel békés, nyugodt életünket. Köszönjük kollégák, szép munka volt!

Bowrain 2008.06.13. 20:58:28

:D ideje lekapcsolni néhány szlovák tengeralattjárót is

McMester 2008.06.13. 21:24:04

majd ha a kombínó helyett a megállóba egy skoda mozdony gurul és kérdezi merre van stúrovó, akkor ráérünk meglepődni :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.06.13. 21:36:34

SZétröhögtem magam, jól nyomjátok! :)

Különösen Nézztérképre Bakter írása volt szívmelengető és még informatív is... :)

Moszkvicsslusszkullcs 2008.06.13. 21:40:00

AntiTakács Front

Ez valami felszabadítási front?
:-)))

vaspályás 2008.06.13. 22:21:04

A vonalismeret és egyéb engedélyek azért fontosak, mert tényleges baleset veszélyt okozhatnak!Jelzők és jelzések ismerete nélkül kicsit komplikált részt venni a forgalomban. Amcsiban is jó pár európai sofőr vakargatná a fejét a közlekedési táblák előtt. Az meg tényleg kérdéses, hogy jutottak el addig is a vonatok, senkinek nem tünt fel egykóbor vonat, hát nem nagyon is kell látni a forgalomirányításnak!!Bakternek: 60 millióért kb 50 km vasutat lehet "fekszintszabályozni" -FKG -val kb 5 éjszaka munka és ez nem kisubickolás!!Nagyon nem!!Egy vasút renbetételéhez sokkal több pénz kell!

Válaszola Bakter 2008.06.13. 22:21:06

Daily Shark: Gyákujem peknye. Moszkvicsslusszkullcs: Amennyiben a Takács Front aknázott alá és robbantott fel vasútvonalakat, tán még az is lehet, hogy igen.

Válaszola Bakter 2008.06.13. 22:34:35

vaspályás: bocsi. Ha pályás vagy és érzékenységedet sértette a subick szó, a szándék nem erre irányult, sztem mellettetek (is) szóltam. Gyarmat-Tarnóc nincs 50 km, a 60 milla pedig évente értendő, vagyis mindig lehetne belőle valamit csinálni. A vonalismeret évszázados, bár folyamatosan finomuló szabályai tényleg nem elhanyagolhatóak, bár kissé túl van lihegve a kérdés. Ez olyan kicsit, mint azok a vérgőzös jóslatok, amik a zárlámpa megszűnésekor tömegszerencsétlenségek sokaságát vetítették előre. Aztán meg csak elmaradt a világvége. Ma elkezdenél bohóckodni zárlámpával? Pedig anno kurva fontos volt... Az igazi gond itt a közlemény 2. bek. 2. mondatában szereplő dolgokkal lehetett. Nem voltam ott, de erősen valószínűsítem, hogy a vonalismeret megvan, hiszen nem ma kezdtek átjárni.

AntiTakács Front 2008.06.13. 22:39:32

Moszkvics,

Jah, mi vagyunk az utolsó védvonal! Várjuk mindenki segítségét és támogatását! Sajnos szükség van rá, a vasútgyilkosoknak száz életük van!

ommm 2008.06.13. 22:46:59

Szlovákgyerek 2008.06.13. 17:40:05

szlovák állampolgárként nincs miért aggódnod. ugyanebben a helyzetben vagyok én is.

Csontos Szigfrid 2008.06.13. 23:08:27

A helyzet szerintem az, hogy akár balesetet is okazhat az olyan mozdony, amely engedély nélkül, bejelentkezés nélkül közlejedik eg ypályán. Mivan, ha szemben is közlekedik mozdony azon a szakaszon, ahol ő is megy?

Válaszola Bakter 2008.06.13. 23:21:10

Calyx: nem keversz össze dolgokat? Amiről írsz, az klasszikus szembemenesztés. Azt jelenti, hogy az operatív közlekedésszabályozást végző forgalmi szolgálattevő nem kér engedélyt a másik állomáson szolgáló kollégájától a vonat indítására. Itt vasúttársaságok működési engedélyéről, ill. a pálya használatára jogosító engedélyekről, stb. volt szó. Ezek birtokában is szükség van arra, hogy az indító forgalmi szolgálattevő a vonat indítására engedélyt kérjen a szomszédos állomástól. Ezt nem a mozdonyvezető és nem a vasúttársaság kéri, hanem a pirossapkás vasutas a másik pirossapkástól. Így leegyszerűsítve talán érthető. Más kérdés, hogy a tényleges indításra a pirossapkás elvben akkor kérhet engedélyt a szomszédos kollégájától, ha az indítás feltételei adottak. A vonat tényleges indítására vonatkozó engedély valóban nagyon fontos, és elmulasztása tényleg direkt baleseti kockázatot jelent. De abból, hogy például egy társaságnak nincs működési engedélye, még nem feltétlenül következik, hogy a vonata balesetet okoz.

Leegor 2008.06.14. 00:15:04

Az NKH emberei inkább azt a sötét színű Swiftet tartóztassák fel, amelyik Halásztelek és Csepel között 22.50 körül világítás nélkül jött szembe a töksötét országúton!!!
Nóóórmális??

Jack 2008.06.14. 00:20:02

ezek tényleg ennyire ráérnek???? A trafizás, meg a vonatleintegetés, na az megy, az idiótákat meg nem bírják kiemelni a forgalomból. Be kell szarni ezen az országon....

bucsher 2008.06.14. 08:23:42

Nézztérképre Bakter!
Luxusmoszkvicsslusszkulcs!
kösz! :))

grigorij 2008.06.14. 08:55:40

Aranyos és valóban nevetséges történet!
Persze nem a NKH tette (de mi ez?), hanem a szlovák casúttársaságé...
És persze a cikk sem arra jó, hogy megmutassa, egyszer-egyszer egy magyar hatóság(?) is elvégzi a dolgát (bár csak a rendőrség is ezt tenné!), hanem olcsó hangulatkeltésre... Van már nácizás is...
Nem lenne egyszerűbb utána nézni, hogy a közlekedés bizonyos ágaiban (repülés, hajózás, vasút) "kicsit" szigorúbb szabályok, legtöbbször nemzetközi szervezetek által felügyelt szabályok vannak - szemben a hétköznapi közúti közlekedéssel?
Vicces, nevetséges, elmarasztalható, ha valaki észrevesz és leállít egy egyébkény súlyos szabálytalanságot?

IgazMagyarakiutáljahazáját 2008.06.14. 09:12:42

Ommm te mocskos tót hogy mered a jelenléteddel szennyezni egy igazi hülyemagyar lapnak a 0 színvonalát!? És ez az vasútvédelmisek szopassátok csak a tapló tótokat, megérdemlik, takaroggyanak a tőlünk lopott hazájukba vissza!

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.14. 09:52:16

Szigorúan ellenőrzött vonatok???

Akkor ezek a rendőrök is dugni mentek, csak nem csaj volt a masiniszta, így kaptak csekket-feljelentést. Eb@szták :))))

vityaz 2008.06.14. 10:26:14

IgazMagyarakiutáljahazáját

Vályi István névvel elég nehezen színtiszta szlovák az Ommm nevezetű figura, úgyhogy pofika lapos...

zsf 2008.06.14. 11:33:18

Grigorij! Tényleg vicces milyen korrektül, és pedánsan működnek a hatóságok. Hiába na, minket irigyel egész Európa.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.14. 11:41:15

zsf!

Ja. Ide nem akar senki sem disszidálni. Még a kínai "diákok" is dobbantottak:))) :((((

volante · http://volante.blog.hu 2008.06.14. 11:48:44

Robert Fecó és Jan Slozi vasúti vonalon támad. Utóbbi úgyis tankkal akart Budapest felé indulni.

BTO11 2008.06.14. 18:07:50

jelentés.
a nagy országos kaszáló tanács üléséről.

vezér kérdése a jelenlévőkhöz:
Uraim van még a közlekedésben ahol nem utálnak annyira minket és még lehet frissen kaszálni??

részveő válasza:
igen Főnök ! az ipolytarnoci vasuton!

vezér:
nosza akkor oda 1 kommandót a kaszával!

PestiGyerekAkiVéletlenülMégisTarjáni 2008.06.15. 00:03:22

Hehe, beszarok rajtatok :) először ott akadtam ki, h Tarnóc 1,5 kmre van a határtól... Tarnóc maga a határ ;) az utolsó ház már Slotákia, az is a régi határőrbódé :D
A második fetrengés a 60 millás kérdés volt, LOL no comment :D
Harmadik a pici kémrémregény...

Amúgy lehet itt vitatkozni mindenféle érvekkel és indokokkal arról kinek, mire, mikor és hogyapicsbe volt/van/lesz engedélye, a lényeg akkor is az: valakinek szúrta a szemét a jövedelmező üzlet.

Dögöljön meg a szomszédé is, bazmeg! ;)
És ez a slotákoknál is ugyanígy van :D

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.15. 00:09:16

Már várom a következő hírt, amelyben a rnedőrök leintenek egy szlovák repülőt, amelynél kiderül, hogy a pilóta nem ismeri Magyarország légterét és ezért balesetet okozhat). :)

PestiGyerekAkiVéletlenülMégisTarjáni 2008.06.15. 00:15:15

tac: Somos - Verebély szakaszon 60-70et mennek - lefelé (oké, van közben Pálfalva, ahol nem) ;)
Verebély - Jobbágyi közt mennek átlag 40-el, Lőrincitől (igen, az már Heves) Hatvanig meg 80-at is.

A gyarmati expressz is süvít Mohora után 60-al néha (ha épp ki nem siklik :D)

Szerintem

Gyik-680 2008.06.15. 13:36:56

Enyi hülyeséget már rég olvastam itt.Amihez egy picit sem értetek ahoz miért szoltok hozzá?Az NKH-nak tökéletesen igaza volt.A ti,és családotok életét védi ezzel,hogy nem engedi meg hogy olyan emberek vezessenek Mo-on mozdonyt akiknek nincsen magyar utasitásokbol vizsgája.Ja,és talán még magyarul sem tud.Ez mondjuk elég gáz.Ahoz,hogy én a Szlovák állam területén vezessek mozdony a Szlovák utasitások tucatját kellet megtanulnom,és 2-évenkét vizsgáznom kell belölük.Erre azért van szükség mert nagyon sok dolog másként müködik ott mint itt Magyarországon.Ezek a Szlovák mozdonyvezetök semmilyen magyar vizsgával nem rendelkeztek,ami nagyon baleset veszélyes.Más,a menetvonal engedély az olyan a vasutnál mint a közuton az utvonal engedély a tulméretes(stb stb)szállitmányoknak.E nélkül vonat egy tapodtat sem tehet meg sehol a VILÁGON.Röviden ennyi.Tehát tegyük félre néha az előitéleteket,mert nem biztos hogy azért mert Hatoság mindig hülyeséget is csinál.Üdvözlettel,egy Mozdonyvezető.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2008.06.15. 13:50:12

Rácz úr: Kérdezd meg baowah-t, ő elég sokmindent mesélt a találkozón a vasútforgalmi ügyletekről és dolgokról...

Válaszola Bakter 2008.06.15. 18:05:10

Javaslom, olvassátok el ezt a cikket: index.hu/politika/belfold/tarnoc0615/

zsombee · http://www.myspace.com 2008.06.15. 23:37:26

pipi 2008.06.13. 19:35:50
A Csömöri és a Gödöllői hévet is ellenőrizhetnék mert mindig forgalommal szembe mennek.Trafizni mikor fogják őket?Elképzeltem, hogy a fakabát leintí a vonatot és nem áll meg, sőt menekűl!Gyenge!

__válasz

a szentendreit mérik, viccen kívűl. Tímár utca-i felűljáró elött van páratlan (Szentendre felé)irányban. nem a hévre van irányítva, de befogja a vontot is. és a poén, hogy mindig kiírja, hogy lassíts.

Vonalismeret. Egy adott vonalracsak akkor lehet beosztani mozdonyvezetőt, ha van vonalismereti vizsgálya. ha nincs, akkor van előjelzési távolság (tényleges féküt nagyvasúton kb: 1500 méter, kisvasúton 200 méter, enedélyezett legnagyobb sebességtől függően). ki vannak téve előjelzási táv. ban tábla. az új MÁV os F1 et nem ismerem, de a régiben így volt. a jelzőknél ugyan ez a helyzet. és írásbeli rendelkezést kell kapnia különmenetnél. Svarcban nem mehet, ert egy vágányú pálya, és a két állomás között van telefonos kapcsolat, és csak engedéllyel indíthanak vonatiot egyik állomásról a másikra.

sirT 2008.06.16. 17:09:10

1. aki szlovak jarjon magyar rendszammal
2.a vasutasok is seftelnek,berbe veszi a szlovak felsegjeu mozdonyt, hogy occsobbert fuvarozhassa a veszelyes anyagot...meg felvegye a mellekvonalon a stopposokat jo penzert, es nyugtat se adjon...
hat ezert tartunk itt, aztan majd erre repulnek at a pozsonybol becsbe tarto gepek is, azt dobajjak ki az utasokat ejtoernyovel, felaron
aaaaaaaaaaaaaaahhh

sirT 2008.06.16. 17:16:20

ja meg egy
paar eve gyekenyesen talaltak egy 5-6 kocsibol allo szerelvenyt, aminek nem volt meg a gazdaja, zahonynal bejott az orszagba, de nem tudtak hogy, hogyan kerult gyekenyesre (kb700km!!) ,mikor, se papirok semmi.atcsuszott az orszagon.
aztan kiderult, hogy szokitett olaj volt benne, par milliardos ertek, de senki nem merte elvallalni...
ennyit a vasuti biztonsagrol m.o.-on

zsombee · http://www.myspace.com 2008.06.22. 11:51:01

jesszusom. de hat vasuteknal illik elnaplozni a vonatforgalmat. akkor hogyan lehet ezt kicselezi? a cb meg hangrogzitesre megy. vagy mobilon? "hé Béla huznál 20 ezerert egy rákos G-t nekem?" vagy nem tudom elkepzelni.