Mobilunk nincs, slusszkulcs bezárva

  2008. június 06. - Csikós Zsolt Címkék: anglia fiesta caterham

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mielőtt Angliába indultunk, a Bendének állítólag már vasárnap éjfélkor sikerült lefeküdnie, én csak hétfő hajnalban, háromnegyed egykor kerültem ágyba. A taxi 4:20-kor várt bennünket a szerkesztőségnél, hogy kivigyen a reptérre. Sokat nem aludtunk hát.

Akármilyen szépen is felújították a Ferihegy I-et, és bármilyen kellemes is a Wizzair-rel a repülés (lehet, hogy venni kell a kaját, de sokkal többet és jobbat adnak, mint hasonló távon, mondjuk a Lufthansán), azért amikor Lutonban, helyi idő szerint nyolckor leszálltunk, elég nyomorodottan éreztük magunkat.

A bérautóért is tömött busszal kellett menni a reptérről, meg aztán az M1-est is felbontották, ráadásul belefutottunk egy fallal teljesen elválasztott sávba, amiben utána három órát csücsültünk a dugóban, mert valahol messze felborult egy kamion. Egyáltalán nem voltunk kipihentnek és boldognak mondhatók, amikor délután kettő felé valahogy végre leszenvedtük magunkat a pályáról, és behajtottunk St. Albansba.

Fáradozásainkért a jutalom egy mesebeli fogadó volt, pontosabban Public House, lényegében 1750 óta létezik ugyanazon a helyen. Epikus hamburger, két pint sör, hangulat, barátságosság, ebéd utánra ismét embernek éreztük magunkat. Erősen álmos embereknek. A Bende wifizni akart, mert a nálunk lévő négy mobilból valamiért egyik sem talált hálózatot, kimentünk hát az autóhoz.

Ő elővette a notebookját, én bedobtam a dzsekimet a csomagtartóba, majd lecsaptam a fedelet. Nem sikerült. Erre a Bende lecsapta rendesen. Na, végre. Zárva van.

A kulcs meg a dzsekimben.

Aznapra két komoly projektet terveztünk, így fél három felé már eleve kicsit későre járt az idő. Ott álltunk egy isten háta mögötti faluban, ezer kilométerre bármitől, nem tudtuk kinyitni az autónkat, és nem volt kommunikációs eszköz a birtokunkban. Vissza a fogadóba, krákogtam.


- Khm, elnézést, lett egy kis problémánk, bezártuk a kulcsot az autóba – mondtam a kocsmárosnak.

- Hát akkor telefonáljanak, honnan bérelték a kocsit? – kérdezte.

- Az Avistől, csak az a baj, hogy a mobiljaink valamiért reggel óta nem működnek.

- Ó, csak ennyi a gond, itt a telefon, használják.

- De, izé, szóval nem tudjuk az Avis számát se, az is benn van a kocsiban.

Ekkor már elég sokan voltak a fogadóban, mi igazából már kiestünk a reflektorfényből. A kocsmáros gondterhelt arcot vágott, majd telefonálni kezdett. Felhívta a tudakozót. Majd az Avis-központot. Majd a lutoni kirendeltséget. Megtalálta a csajt, aki kiadta nekünk az autót. Átpasszolta a telefont.

- Kezicsókolom, mi vagyunk azok, akik a fekete Fiestát elvitték önöktől pár órával ezelőtt, ugye emlékszik ránk?

- Persze, a magyarok. Mi a probléma?

- St. Albansban vagyunk, és bezártuk a kulcsot a csomagtartóba.

Csend.

- Hát, akkor ki kell mennie valakinek, aki kinyitja önöknek. Ezt a számot tárcsázzák kérem (alig hallottam amit mondott, csak remélni tudtam, hogy jól írtam le), ott mondják el a problémájukat.

Tárcsáztam, semmi. Megint tárcsáztam, megint semmi. Ajjaj, nem stimmel a szám. Próbáltam elkapni a kocsmáros tekintetét, hogy újabb segítségre bírjam, de már belemerült az esti meccs megbeszélésébe a helyiekkel, teljesen kívül kerültünk az láthatatlan energiapajzson. Nagy nehezen rájöttem, hol tárolja a hívásokat a telefon, kibogarásztam, melyik lehet a lutoni AVIS-é.

- Kezicsókolom, megint én vagyok, tudja, a magyar, valószínűleg elírtam a számot, kérem szépen ismételje el nekem utoljára.

- Pillanat, megvan - újra megkaptam a számot, kiderült, hogy az utolsó három jegyet egyáltalán nem hallottam az imént.

Újabb telefon, kicsöng, felveszik. Ismét tálalom a problémát. Hogy ezekben a régi kocsmákban mennyire nincs levegő! Már kicsit verejtékezek.

- Aha, értem, bezárták a kulcsot az autóba. Kérem a szerződésszámot.

- Öhöm, hogy is mondjam, a szerződésünk a bezárt kocsiban van.

- Semmi baj, kérem mondja meg a rendszámot.

Kirohantam, leolvastam a rendszámot, a telefon persze megszakadt. Újabb tárcsázás, már egészen profin kezeltem a kocsma telefonját. A hátamon patakokban folyt a verejték. Egy kis csermely a halántékomon is megjelent.

- Jó napot, megszakadtunk az imént, a rendszám a következő: XYZ123.

- Hol vannak?

- St. Albansban, a Black Boy Public House mellett.

- Tartsanak ki, kilencven percen belül ott lesz egy emberünk, kinyitja a kocsit.

Leültünk, wifiztünk, ittunk egy naracsot/tonikot, vártunk. Gondoltam, másfél óra múlva jön majd egy AVIS-es ember, hozza a pótkulcsot, kifizetünk egy valag pénzt, kinyitjuk a Fiestát és továbbhajtunk. Mint azonban kiderült, a második telefon már nem az AVIS-hez ment, hanem az RAC-hoz. Az a Royal Automobile Club. Nem is kellett olyan sokat bámulni az ablakot.

Kábé negyven perc múlva a ház előtt állt a narancssárga Transit.

Kiszállt egy szófukar egyén, alaposan megnézte a Fiestát, aztán kinyitotta a csodákat rejtő furgonajtót, és kivett pár primitív eszközt.

- Egy sárga, műanyag éket.

- Egy vérnyomásmérő-pumpával ellátott, szürke tejeszacskót.

- Egy vastag, hosszú drótot, valami szövetdarabbal a közepén.

Munkához látott. A fölső sarkánál kifeszítette az ékkel az ajtót, majd a keletkezett résbe becsúsztatta a tejeszacskót.


Pumpált. Kivette az éket. Ekkor az ajtókeret már elállt a kasznitól.

A keletkezett nagy hézagba betolta a drótot, a rajta lévő szövetet a fényezéshez tette, majd kalimpálni kezdett vele a kilincs körül. Kivette, görbített rajta. Megint kalimpált. Megint görbített.

Megint kalimpált, beakasztotta a belső kilincsbe, felpattintotta. Az egész a Transit leparkolásától kezdve nem tartott tovább három percnél, és nyitva volt a Fiesta-ajtó. Állítólag arra is lett volna módszere, csak nehézkesebb, ha az autón reteszelős zár van (az ilyet nem lehet belülről kinyitni kilinccsel). Meg még sokkal komplikáltabb dolgokat is meg tudott volna oldani. Ez így a lehető legegyszerűbb volt.

Kérdeztem, mennyivel tartozunk, mire üveges szemmel rám bámult. Udvarias, de kicsit hosszú kioktatás következett, miszerint ők szerződésben vannak az AVIS-szel, minden szolgáltatásuk ingyenes a bérautósok számára, dehogy kerül ez nekem pénzbe, mit képzelek. Csak annyit kért tőlem, hogy a hordozható kézi kütyüjén pipáljam végig a kérdőívet, mennyire voltam elégedett a szolgáltatással, mert az neki és a cégének is életbe vágóan fontos.

Le voltam nyűgözve. Még a használtautó-kereskedéses cikkre is maradt egy kis időnk, bár a tervezett minimum három helyett csak egy telepen szedtük össze az infókat.

És tudják miért nem volt mobiltelefonunk másfél napig? Mert Németországban valami munkagép elvágott egy telefonvezetéket. Még dróton se lehetett Magyarországra telefonálni. Ha ez nálunk történik, hogy szidtuk volna szegény melósokat…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74506989

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: beszóltam 2008.06.06. 18:55:47

UK vs. CEMegjelent ma egy jó kis bejegyzés a Belsőségen. Mielőtt folytatjátok ennek a bejegyzésnek az olvasást, olvassátok el az, címe: Mobilunk nincs, slusszkulcs bezárva. Érdekes mi? Most mindenkiképzelje el, hogy az egész sztori nálunk, Közé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agaras 2008.06.06. 18:03:26

szépek vagytok most komolyan haláli.

a kék ruhás csávó biztos nem alkalmazottként szerezte a tapasztalatát, vhogy nincs vmi stréber-feje

Illető 2008.06.06. 18:05:16

Itt is kell elsőzni?

Döbbenetes sztori, miért tud ott minden egyszerűen csak működni? :o Mintha a nyugati világ egésze Macintosh gépen futna, komolyan... :_)

ant 2008.06.06. 18:05:36

Ra kellett volna irni az auto rendszamat egy papirra, abba belecsomagolni egy felteglat, majd...

ommm 2008.06.06. 18:07:43

A szakember az szakember :)

1st 2008.06.06. 18:09:58

Profizmus az angolok részéről, balgaság a németekéről, és ejnye-bejnye a magyaroknak : ) Nekünk is van egy ilyen fiesta a csládban , és is mindig parázok, hogy mikor fogom egyszer belezárni a kulcsot a csomiba....

AP (törölt) 2008.06.06. 18:14:14

a csóka úgy néz ki, mint a játékbeli Hitman

az a minimum, hogy két perc alatt kinyit egy zárt ajtót..

bed!ke 2008.06.06. 18:18:24

na, ha megmutatom öreganyámnak, hogy mire nem jó a vérnyomásmérője... egyébként Csikósék valamiféle fedett magyarlejárató kampány keretében utaztak ki, vagy csak téllleg ennyire szerencsétlenek? :)

bogár 2008.06.06. 18:19:10

a mi fiestánkba már bezártam egyszer...

Balays 2008.06.06. 18:25:16

Nekem is így nyitotta ki az autóklubos a Balatonon.

És 60 perc alatt kijött!

bogár 2008.06.06. 18:35:39

ommm
...de midet? :)

nem, nem a nagy a bosszúállót :)

Illető 2008.06.06. 18:38:14

Nekem a fotókról nem a Hitman, hanem a Szakadt Csöves c. játék ugrott be elsőre. Bocs Bende, nyilván csak az objektív torzít... :)

Atoszmester 2008.06.06. 18:46:00

Ha volt kocsmaWifi, teló helyett nem lett volna jobb a google? :)

Stanci 2008.06.06. 18:48:05

Autó AVIS
Csikós OVIS
Ennyi NAVIS-zlát
:))

ColT 2008.06.06. 18:51:49

Én a MKIII-as Escortbe zártam be néha a kulcsot - egy volt belőle.
Na a 2-vel felettünk lakó szomnszéd ugyanolyan Escortjának a kulcsa jó volt hozzá... :D
Emberek, Fordot lponi nem nehéz :D

w a s d 2008.06.06. 18:51:50

És ez nem árt meg a kocsinak, hogy így feszegetik az ablakkeretet?

m3peti 2008.06.06. 19:05:31

Mondjuk ahogy elnézem egyszerűbb lett volna a google, esetleg kiegészítve a skype-al , ne adj Isten (ha már úgyis az Index-é ) az Indafon. A cikk viszont szuper lett és már kezdem kapisgálni miért jött haza mindenki kicsit fáradtabban a szokásosnál. A Lotus Seven viszont bármit megér...ugyebár!

Kbazsi 2008.06.06. 19:13:35

agaras, Hitman nem biztos hogy "tolvaj" volt, inkább 30 évet lehúzott az autóiparban, minden a kisujjában lehet bár ez egy egyszerű trükk csak ha az ember blamázsban van akkor nagyobb jelentőséget tulajdoníthat mindennek.A Ford távirányítójának és töketlenségemnek köszönhetően én is hasonlóképpen jártam a Szigetközben, októberben.
Céges autót hajtva fizetnem ugyan nem kellett a beavatkozásért(4980ft,Ford Móvár)ezúton is köszönöm a Szakiknak, várakoznom is csak 25 percet kellett, a technika hasonló volt csak Ők ketten jöttek, négy kézzel így vérnyomásmérő nem volt csak 2 izmos csavarhúzó plusz 2 vastag bőrdarab a dukkó és lemez megóvása érdekében a fémpálca meg hasonló. Kiszállástól kb. 1,5 perc múlva már szólt is a riasztóm jelezve, hogy nyitva a verda.Soha nem gondoltam volna...

Kivagyte??? 2008.06.06. 19:25:10

Ha hogyneztek ti ki bazze??? Ez az uj orszagimazs epites??? Nem kell csodalkozni semmin, nalatok nagyobb balfaszokat csak nagyitoval lehet talalni. Amugy gratulalok az egesz totalcarnak, mar napok ota nem jött semmi ertelmes (köpködes, parasztozas es aztan ez). Skacok ha ennyire futja akkor be lehet csukni a boltot. Ezert kaptok fizetest??? Na huzzatok bele a meloba aztan tegyetek le valamit az asztalra mert ez kezdd siralmas lenni.

Peter 2008.06.06. 19:37:44

Egyszer nekem is sikerult bezarni az auto kulcsat , raadasul epp meloztam , ugyhogy szerencsemre volt nalam ek , es egy festohenger keretevel sikerult kinyitnom az ajtot!2 ora alatt sikerult , megegyszer bezarom , tegla nyitja majd , kb 10 masodperc alatt:D
Amugy a festekhengeres sem tartana 2 oraig megegyszer .

Evil1979 2008.06.06. 19:38:55

Szerintem mikor ezt írtad akkor is álmos lehettél meg fáradt, mert "A hátamon patakokban folyt a hátamon a verejték.", de így legalább életszagú volt.
Óóó hogy Én hány fordot nyitottam ki ezzel a teknikával, régen a cégnél csak az volt, és rendszeresen bezártuk a kulcsokat, és hát nem csak a fiesta de még a transitnak is ilyen szar az ajtaja, hogy kézzel eléggé ki lehet feszíteni.

Csubakka Junior 2008.06.06. 19:39:40

Most gondoljatok bele, ha ugyanez történik mondjuk egy angol emberrel egy magyar kistelepülésen. Már annak örülhetne, ha verés nélkül megússza a kocsmában. Az első fotót ne mutogassátok gyerekeknek, mert megállnak a növésben. :)

RedRiot 2008.06.06. 19:42:51

Huh, nagy megkönnyebbülés lehetett beülni a Fiestába. :) Csikós mester nagyon átélhetően írta meg a sztorit -> nyaralásra magammal viszem a pótkulcsot is. :)

ALFAHÍM 2008.06.06. 19:55:59

Az szép, Bende Tibornak vagy egy feje bazdmeg, de azért a Macbook Pro is megvan neki. Elég életunt fejet vág az biztos. Te jó isten, van ennek a fickónak egyáltalán nyaka? :D

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.06.06. 19:58:36

Muhahaha. Mi bajotok van a Lufis sajtos szendvicsekkel? :)

povcsab 2008.06.06. 20:10:39

Eddig az összes angol-turné cikket elolvastam, és mondhatom mindegyik teli van tanulsággal ami hasznunkra lehet. A TC nem tervezi, hogy bizonyos időnként küldötteket utaztat más országokba is hasonló tapasztalatgyűjtésre? Szerintem rendkívül feldobná a "napilapot". Ja meg azon is gondolkoztam egy angol milyen autós tapasztalatokkal térhet vissza egy magyar túráról? Egy biztos: sokkal több cikket tudna írni ("psyho madnass in hungary" vagy "road to hell" címekkel).

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.06. 20:10:45

Kolléga az astrába, mittudomén melyik betu, az amit Magyarországon is gyártottak a kilencvenes évek elejéto''l, szóval bezárta a kulcsot. De a csomagtartót nem zárta be, így én benne gubózva (elfértem, cirka 175 és 65 kiló), egy vodorfulbol gorbített kampóval lenyomtam az ulésdontéshez lenyomandó gombot, és már benn is voltam. Tudom hogy az otajtosba konnyebb pakolni, de ebbe meg betorni konnyu. Az is valami.
Az ablakkeretfeszegetos módszer itt nem csak a sárgaangyal használja, az ényémen is van hajlás a bal ajtón.

Mercurius 2008.06.06. 20:14:51

Kétszer léptem be az autóklubba... egyszer Ferihegy 1 előtti parkolóban, egyszer meg Nkanizsán a csónakázó tó előtti parkolóban. a kettő eset között 3 év volt, ám már a korábbi alkalommal is ezzel a pumpálós izévek nyitották ki az ajtót... (MAK)

Balee87 2008.06.06. 20:20:32

e1 változatát is érdemes elolvasni, mert rohadtjó és tele igazsággal.

Jó kis sztori... :)

eltoro 2008.06.06. 20:50:18

Fordokat egy felbevagott teniszlabdaval is ki lehet nyitni. Videok a Youtube-on. :)
Szerintem azon nem kell nagyon meglepodni, hogy nem kellett fizetni az RAC-s embernek. Tuti, hogy a szerzodesben is benne volt kit kell hivni problema eseten. Erdemes neha elolvasni a papirokat is... Anglia nem rossz hely, csak lehetnenek kicsit normalisabbak is. Pl. ezek imadnak fingani. Kicsi sunyit es nagykepu hangosat is, fuggetlenul attol, hol vannak...

pizo 2008.06.06. 20:52:47

Seat Inca ajtaját nyitottuk négy kézzel, meg egy dróttal, amikor becsuktam a kulcsot. Az ajtó soha többbet nem lett tökéletes, bármennyit állítgattuk (1 éves volt a gép), mindig volt szálzaj az ablakkeretnél. Szóval vigyázat.

o gyerekem 2008.06.06. 21:03:13

az is lehet hogy ciganyok loptak kabelt azta leattak a mehnek azert nem vot telefon nem?

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.06. 21:03:57

Balee87 kösz. Igyekeztem a fordított helyzetet megírni, azaz angol autós Közép-Európában...

Laya 2008.06.06. 21:46:29

Nekem ugyanezt a magyar autoklub is megcsinalta ugyanezzel a pumpas modszerrel...igaz 3eft volt.

snblnd 2008.06.06. 21:47:57

... az de durva ... de úgy is néz ki az ember, hogy leverne a víz, ha ugyanabban a kerületben látnám, mint amelyikben a kocsim van.

munga 2008.06.06. 22:02:21

Jó a pulcsid csikkó!

Csikós Zsolt 2008.06.06. 22:10:33

Stanci, bedike:
ti még nem voltatok külföldön, háomórás dugó után, két óra alvással a hátatok mögött :-)

Csikós Zsolt 2008.06.06. 22:12:47

snblnd:
abszolút normális figura volt, utána csomót beszéltünk. egy igazi, szakmaszerető szakember.

munga:
szerintem te a Bende pulcsijára gondolsz. az enyém a földönfekvős fotózáshoz való kétezer forintos Cora-cucc :-)

OFF: a munga név a DKW Mungából jön? ON:

R3 2008.06.06. 22:20:16

E1, ez qrva jó!

munga 2008.06.06. 22:42:01

Igen onnan ered.
Sokszor olvasom a belsőséget de sose kommentelek,eljött az idő, hogy valami ütős nevet találjak ki!:)
Munga is ilyen
Különben,hogy ne csak úgy érezd te jártál így:
Egyszer a merzse mocsár környékére lementem motorral,bedobtam a kulcsot a bukótartóba és rá pár percre reflexből rácsuktam.Egész napos program volt...

OFF
Különben nem akarok tapintatlan lenni,deee nem úgy volt ,hogy beharangozod az új kocsidat???
ON

Botka 2008.06.06. 22:50:55

Bizony, halljuk, halljuk :)

Burns 2008.06.06. 23:10:15

A Fiesta tulajok ezek után gondolom "nyugodtan" alszanak...

Wector 2008.06.06. 23:39:00

El tudom kepzelni ahogy az AVIS-os csaj elhadarta a telefonszamokat...mind a 11et, plane ha valami borzalmas akcentussal...

zon 2008.06.06. 23:53:14

Kb. 15 évvel ezelőtt Németországban csuktam be a kulcsot az állólámpás Merci csomagtartójába, a Duna(Donau) partján.15 perc alatt találtunk egy helyi autófenomént kegyetlen pödrött (sőt! viaszolt !)bajusszal,aki miután megszemlélte az alanyt,annyit mondott:nur mit bohrmaschine... mire a haverom (akinek a bátyjáé volt a kocsi )felvonyított:a buzi ki akarja fúrni!
Úgy történt...Ezután az akkus fúrógépével mintegy 10 perc alatt szétfúrta a zárbetétet,már egy csavarhúzóval is lehetett nyitni...

bed!ke 2008.06.07. 00:20:33

Csikós mester:

de voltam. bibibi... :)

Csikós Zsolt 2008.06.07. 00:25:28

munga:

be fogom, mihelyt nem 80 ezer karaktert ütök bele a TC-be hetente. Sajnos most épp elkopott a billentőzetem... Majd jövő héten. Annyira különben tényleg nem érdekes, max nekem.

Ha lenne egy Mungád, de szívesen tesztelném baszki. Tíz éve szeretnék beülni egybe.

Csikós Zsolt 2008.06.07. 00:35:36

qualitaet:
látom, hogy rendes magyar ember vagy, és tényleg jó a humorod, elismerem, de itt a Belsőségen Európa az irány, még ha hibás is sokak szerint. Albánia és Szerbia akkor lesz a cél, ha éppen ott lesz jobb élni. A részrehajlás emberi tulajdonság, viszont addig is: Big Brother is watching you...

És nem az óriási dotmátrix nyomtatóra gondoltam. Au revoir.

Csikós Zsolt 2008.06.07. 00:38:25

bedike:
Hát akkor tényleg mi vagyunk a balfaszok. De legalább megírjuk.

Csikós Zsolt 2008.06.07. 00:41:09

zon:
ha még nem lakatolták szarrá az állólámpás csomagtérpadlóját, akkor a kipufogódob fölött van egy kerek lemezfolt, ami nincs behegesztve, csak a tömítőpaszta tartja bent. Pont ilyen esetekre találták ki. Erősen kell nyomni, beszakad, onnan elérhető a zár, kicsavarható az egész konzol. Aztán tömítőpasztával visszacsinálható. A német hozzáértők elméletileg mind ismerik a trükköt.

anti 2008.06.07. 05:21:15

Hát ez az ajtófeszegetés nem minden autón válik be az tuti.Egy Kia Picantóba zárták be a csajok a kulcsot, ekkor én nagy mellénnyel felvonultam!Hát mit mondjak meg se tudtam roncsolás nélkül hajlítani az ablakkeretet!Direkt olyan profilt szabtak neki, hogy ellenálljon a feszegetésnek.Nagyot nőtt a törpe a szememben.Egy szuzukin lazán ment volna!

Gaben 2008.06.07. 08:24:34

Még az 1750-ben épült fogadóban is van wifi? Kellemes hely lehet ez az Anglia.

Matyi 2008.06.07. 09:09:18

Ja! És azóta is működik!;)

g · http://www.nyulnyom.com 2008.06.07. 12:16:38

En csak ugy pislogtam mikor olvastam az angol forumokat a RAC ugyekrol. Az MGFhez van egy kulcs meg egy valtozokodos taviranyito (eg. blipper). Ha azt en elvesztem akkor megaszopas, es planik. Tenyleg nem tudom mivan, ugye markaszerviz mint olyan - nincs. Angol barataink meg azt irtak, hogy nekik kijon a RAC auto egy ~90 percen belul - atprogramozza az egesz rendszert, kapsz ket “blippert”….

Jaj csak ne vesszem el a kulcsot:(((

eltoro 2008.06.07. 13:20:57

Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb = MUNGA!!! :)))

karlmann 2008.06.07. 17:34:30

Máskor mindenképpen legyen nálatok a szerződés! Mert ha bemondjátok a számát, aztán a rendszámot, akkor kapcsolják a technikust, aki előszedi az átalatok bérlet kocsi távirányítós pótkulcsát és megkér, hogy menj egészen közel a kocsihoz. Aztán megnyomja a gombot és szezám tárulj. Ezt otthon is kipróbálhatja mindenki egy mobillal.

qualitaet 2008.06.07. 19:30:37

Kedves Zsolti!

Engedelmeddel, így szólítalak és nem
pedig "Csikós Úr"-nak. Bátorkodom ezt csakis és kizárólag azért, hogy a látszatát is elkerüljem annak ,hogy megsértőtdem (ki a fenét érdekelne?) volna amiatt , mert quasi "helyretettél". Nem vagyok egy kimondottan szervilis alkat - meg nyalizós sem - de gondolom ez tisztán hallatszik.
Sikerült erősítened abbéli (amúgy sziklaszilárd ) meggyőződésemet ,hogy intellektuális módon jóval célravezetőbb volt azt a bizonyos regulátort "megkocogtatnod" amely nekem kissé valóban fennakadt.

Ám abban is biztos vagyok , ha nem Te -
vagy egy másik, hasonló kvalitású szerkesztőségbéli kollégád (90%-ban ilyenek) -
teszed ezt, és nem így, bízvást letojnám.

Másodjára.

Egy-két gondolat erjéig azért még taglalnám az általad írtakat.

Eledjére.
Arra,hogy magyar vagyok nyílván nem volt nehéz rájönnöd. Arra is ,hogy esetleg rendes is vagyok az már meglep. Az viszont komoly fejtörést okoz számomra miként sikerült (ily csekély információ birtokában ,és ennyire villámgyrosan) szerény személyemet illetően azt végkövetekeztetést levonnod,hogy én egy "rendes magyar ember" vagyok.

Lehet, -sőt biztos - hogy az én képességeimmel van a baj, de hogy azt,hogy fenti jelző miként definiálható ,számomra rejtély.

Az pedig,hogy a Belsőségben Európa az irány, számomra is csak üdvözlendő tény. (Elég csak arra az örvendetes tendenciára gondolni ,hogy az utóbbi 25-30év amerikai "autógyártásának"
(ÚJ CORVETTE, MUSTANG SZIGORÚAN KIVÉTEL)
siralmas portékái nemigen kapnak helyet virtuális vagy nyomtatott oldalaitokon.

Abban tekintetben én is igyekszem az "européerek" sorába állni, hogy például eszembe sem jut (VELED ELLENTÉTBEN) egy országot - pláne kettőt - pejoratívan , az "anti európaiság " szinonímájaként konkrétan megjelölni,ezáltal az ott élő embereket megbántva ,az általánosítás rettentő nagy hibájába beleesve.
Nagy nyivánosság előtt aztán végképp nem. Ha ezt a hibámat még tetézném azzal ,hogy újságíróként követem el az inkriminált etikai vétket, sürgősen példát vennék egy Qualitaet nevü faszkalaptól.

Attól ,aki bocsánatot kér (nyilván ezt a büdös életben nem nyeri el, de hát ettől még valószínüleg nem dől össze a világ) a hibájáért egy általa kifigurázott zsurnalisztától.
A szóban fogó hibát ott vétette ,hogy egy népcsoport jellegzetes vonásaival ruházta fel .Ezzel egyidejüleg e jellegzetességek ki lettek karikírozva , ám ügyelve arra hogy sem jelző ,sem konkrét nép(ek) ,uram bocsá' országok neve dehonesztáló értelemben el ne hangozzék.(kivétel Románia , mely egy nem létező szöveges üzenet desztinációjaként került terítékre.)
Burkolt formában ugyan,de utalt bizonyos bűncselekmény fajtákra ,mellyel az olvasóban azt - a természetesen teljesen megalapozatlan,és mindenfajta realitást mellőző - vélelmet keltheti ,hogy a kifigurázott népcsoport ,netán a pellengére állított sajtómunkás és a cselekmény közt párhuzam vonható.

Ez valóban szükségtelen ,talán kissé otromba tréfa volt.

Nektek viszont cseppet sem szükségtelen azonban elgondolkodni azon sem , hogy a lap kissé "elbulvárosodott".
Boulevard quotidien -boulevard commentaire.
Nem mentség számomra ,de egyszerű pszichológia , hogy bizonyos
cikkek hatására olyan alpári viták alakulnak ki,melyek közben az ember nagyon gyorsan kontrollját vesztve asszimilálódik. Sorlhatnám az " alkalom szüli a tolvajt" ill. a "nincs női hűség, csak ingerszegény környezet" c. szösszeneteket.
Gondolom értitek mire gondolok.
Nem baj ez szerintem , ettől(is) érdekes a lap.

Kizártnak tartom ,hogy pl. a VETERÁN-ba ,vagy az AUTÓ MAGAZIN-ba ,(vagy akár a Te ,a Balázs, Bazsó, Papp Tibi,Winkler,STB.) címére érkeznének hasonló "hangvételű" kritikák.
Az úságírónak (nem csak a PÉTERVÁRI BANDITÁKBAN) felelőssége van. Az Olvasók nem kis számban példát igyekeznek venni tőletek ,hisz szaklap alkotói vagytok. Az egészséges részrehajlásnak szerintem ott a határa ,ahol pl a Winkler áll.
Szinte csak a japán autókat preferálja de semmiképp sem káros értelemben. (A sajátjai is általában a legjobb távol- keletiek.) Igyekszik olyan tanácsokat adni ,ami mindenképp autós és financiális tekintetben elgondolkodtató ,legfeljebb minőség vagy ízlés kérdésében lehet vitatkozni. Általában az árkategórián belüli legjobb vételekkel és vitán felül a müszakilag megbízhatóbb modellekre igyekszik rábeszélni.
Lásd a ridegbelű ,undormány, rikítósárga Wagon R erőszakos rámasszírozását szegény Rékára. Ronggyá égett volna ,ha a Winkler papagáj "ízlését" veszi támpontként autóvásárlásnál. Autós újságíróként viszont jól vizsgázott , hisz megbízható ,olcsón fenntartható kocsit ajánlott.
Ez a normális részrehajlás.
Ám Bende úr a pusztulat, minősíthetelen állapotú BX-ének trenkolgatásával iszonyú rossz példát mutat a kispénzű ,eseteleg tapasztalatlan autóvásárlóknak. Akiket ezáltal ösztönöz a hasonló elhasznált ,eleve megbízhatatlan, soha helyre nem hozható, sulyos összegeket örökké elnyelö , a büdös életben el nem adható ,balesetveszélyes ,környezetkárosító járművek megvásárlására.
A kispénzűeket pont azzal kéne segíteni, hogy megóvjátok őket az ehhez hasonló ostoba választástól.
Jó pl. a TC olcsó autó test.
Hasonló véleményem a közlekedési-afféros cikkről is. Biztos ,hogy felelős ő is ,ha másért nem mert visszaszólt.

Egy LANCIABACCI nevű nick ezt pszichológust megszégyenítő hozzászólásában már virtuális papírra vetette.

A végletekig lelakott, soha el nem adható,szintén pénztemető ,sokat fogyasztó ámde lassú ,csak a szó rossz értelmében japán Camryt már nem is említem.A biztonsága is nulla a méretéhez ,kategóriájához képest. Úgy tesztek mintha nem tudnátok hogy akkor készült, amikor japánban a biztonság szót legfejjebb a hadügyminisztériumban használták.Értékesíteni gyötrelem. A méretén kívül sok nem szól mellette.Hiába olcsó. Fáradt,presztízsmentes nagyautót tilos lenne ajánlani. Az olvasó a szubjektív író által ismételten befolyásoltatott...
Tehát az úságírónak felelőssége van nem is kevés , mert valahol példakép,főleg egy ennyire befolyásolható társadalomban.
A kritikát meg bírnia kell!

Épp elég szaktekintély van a szerkesztőségben,Tiborunknak lehet tőlük STÍLUST tanulni.Ha ezt szégyelli ,mert esetleg ő adja a pénzt, van egy titkos tippem. A Bazsó anyukája azért tud ezt-azt az újságírástól ,tőle talán elfogadja.

Végszóként annyi, hogy cikkeidnek régi olvasója vagyok, a TC-t inkább a tv-ből ismertem ,de tényleg kedvelem.
A commentelést meg össz.-vissz. három hete űzöm.Mit ne mondjak ,érdekes!

A BIG BROTHER meg jöhet a kloákámba, comme catalyseur! AU RÉCRIRE!

zon 2008.06.07. 19:58:55

Zsolt: ez a született német nem tudta a topszikretet,mert be sem nézett a kocsi alá.De nem a kapzsisága motiválta,mert 5 márkát kért a zárnyitásért.

Csikós Zsolt 2008.06.07. 20:07:40

qualitaet:
a TC mindig is bulvár volt, ezért is olvassák sokan, van egy egészséges egyensúly az olvasmányosság és az információszolgáltatás között, ezt próbáljuk elérni, ha ugyan nincs is dekára kiporciózva. Amennyire lehet, próbálunk nem görcsölni a dolgokon, és lehetőleg nem vesszük hűde komolyan magunkat - az maradjon az auto motor und sport reszortja.

Kösz a levelet, helyretett minden, gyere el a Belsőség-talira hétvégén, igyunk meg egy sört, ott talán lesz egy kis idő dumálni mindenkivel. Jó szokott lenni a társaság.

A szemét autókról, hát, izé. Szóval a Bende Camryje nem olyan rossz ám, nem új ugyan, de azért elég korrekt állapotban van. Nem rosszabb, mint a Winkler Tehene, a Rácz busza, vagy pláne a Gyulavitéz Integrája. És ennyi pénzünk van, ki hogy osztja be. De nagyjából az a trend, hogy legyen megbízható családi autó, szórakozós autó, aztán valahogy kirakjuk a kombinációt. De mit fogsz te szólni az én új autómhoz... jaj.

De nem baj, engem lehet szapulni, nem szoktam autón megsértődni. Azt a motoroknak tartom fenn :-)

Üdv
Csik

qualitaet 2008.06.07. 21:17:02

Kedves Csík úr!

Ne értsd félre ,valójában örömet szeretnék okozni a szerfelett idétlen megszólítással.
A fenti névről nekem a "Pogány Madonna" c. filmből, a Kállai Feri bácsi által megformált hasonló nevű disszidens csóka jutott eszembe, aki egy sága W 115 -össel szúrja. Innen,gondolom világos...

A meghívásnak szívest-örömest eleget tennék ,de irtózatosan rengeteg a munkám. ,(bármily furcsa , közben ezért tudok commentekkel hülyülni)Tán nekszt tájm.
Többek közt azért is gürizek, hogy megvehessem álmaim OT-jét, ami igen nagy falat nekem.
Nem hülyülök,halálosan komolyan írom ,hogy legkevésbé sem titkolt vágyam a szóban forgó, majdani paripámat a VETERÁN címlapján viszontlátni.
Van egy olyan sejtésem , hogy nem zavartok majd el ,hacsak valaki időközben meg nem előz.
Ebben ha majd esetleg segítenél ,államom barátságos lépésnek venné!
Az EGÉSZ TC teamnek sok sikert!

Qualitaet.

Csikós Zsolt 2008.06.07. 21:48:54

qualitaet:
Hívnak így is sokan, és volt sárga W115-ösöm, nem is túl rég...

Ne csigázz, mi az az autó? Nehogy megcsinálja addig a VAM. Vagy annyira ritka?

Csik

qualitaet 2008.06.07. 22:45:30

M 100 Elöl. Belül meg cirmos velúr simogatja majd a hátam. Csak a hydropneumatiktól fázom... Tudod arra az ING-GATYA is rámehet...Nagyon, de nagyon észnél kell lenni.

Platán Segélyszolgálat · http://www.platanautohaz.hu 2008.06.08. 20:00:30

Profi módon megoldotta a kolléga, de
hanyattesni azért nem kell.

Ez a szolgáltatás itthon is működik,
még az is lehet,hogy jobban.

Az itthoni kiszállási idő, bárhol bármikor max. 1 óra.

Nem írtátok le, valószínüleg nem is fotózta le az autót, főleg az ajtót és környékét, nyitás előtt és után.

Ja... és a végén azt is tisztázni kell,
hogy jogosan nyittattátok-e ki a kocsit.

Ezeket nem fikázásképpen mondom, hanem
mert bizony többször előfordult már bonyodalom ilyen dolgok miatt.

Szóval nem kell szégyenkeznünk, valószínüleg rólunk is írnak ilyen cikkeket angliában ... is.


Sziasztok!

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.19. 11:36:16

Minden megeshet, de az olyan tapasztaltok mint következő linkben vannak leírva valamiért gyakoribbak tájainkon, mint azok, ameleyek a fenti behegyzésben vannak. Sajnos...

www.nyulnyom.com/2008/06/mgf-abroncsok.html

Jegenye 2008.07.31. 21:32:22

Sziasztok!

Csak annyit szeretnek hozzatenni, hogy harom eve elek Angliaban es itt sincs kolbaszbol a kerites, itt sem tokeletes minden(najo azert jobb mint otthon), de a legnagyobb elony itt elni az hogy itt vegre nyugodt, boldog es stresszmentes eletet lehet elni. A hangulat, az emberek egymashoz valo viszonya sokkal nyugodtabb es kellemesebb mint odahaza. Es sajnalom hogy ezt kell hogy mondjam. Penzt keresni es a kaland miatt jottem ki, es igen haza szeretnek menni par even belul(legalabbis ez volt a terv), de kezdek egyre jobban elbizonytalanodni, hogy tenyleg akarok-e...
Es nem a penz miatt, oh nem... Aki elt mar itt kint az tudja mirol beszelek.
süti beállítások módosítása