Füstölgő gumival a Mazda 2-k felé

  2008. június 06. - RT76 Címkék: mazda repülő

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Amikor ezeket a sorokat írom, egy 737-es Boeingen ülök, és várom, hogy életemben először eljussak Svédországba. Ahol is majd jól bemutatják nekünk a háromajtós és a dízel Mazda 2-t. Legfőbb ideje, már órák óta nem írtunk semmit Mazdákról!

És van valami, ami életemben másodszor történt meg velem: megint láttam a gépem kerekét leszálláskor. Ugyanis Boeing csak a Bécs-Stockholm viszonylatra került alánk, a napot egy Budapest-Bécs hiperűrugrással kezdtük, egy turbópropelleres Bombardier Dash 400-as fedélzetén.

Ennek a gépnek pedig a törzse fölé ragasztották a szárnyát, vagyis, ha a gép kétharmadának környékére kap helyet az ember – mint most én -, a főfutó pont az arca mellett nyílik ki leszálláskor.

És ezúttal nem csak láttam a földet füstölgő csókkal köszöntő kereket, de le is fotóztam. Tök véletlen, hogy ilyen remekül sikerült a kép: bár sorozatfelvételre állítottam az apparátot, a landolás döccenése szerencsésen kilökte azt a kezemből. De közben valahogy mégis sikerült megnyomni a gombot, és mikor megtaláltam a kamerát az ülés alatt, láttam, hogy elkészült ez a tökéletes felvétel:

Rácz Tamás, Totalcar, levegőég valahol Prága fölött

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr95505919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.06.06. 10:46:19

A szó,a mit keresel Tamás: felsőszárnyas :)
De miért pont Svédországba?

Zogre 2008.06.06. 10:54:45

Ez nagyon sirály kép lett!

bed!ke 2008.06.06. 10:55:47

ideje lenne elindítani a totálfláj nevű oldalt talán, mer ezek itten annyit repkednek...

bed!ke 2008.06.06. 11:06:26

a gumidoktor meg nyilván lefordul a székről, ha ilyet lát... :)

Stanci 2008.06.06. 11:24:43

oszt nem láttál sehol egy dzsémszbondot kapaszkodni a futóműbe, vagy egy exkommandóst amint épp a családját ért atrocitásokat ment megtorolni, csak nem kapott vízumot? :)))

KPC 2008.06.06. 11:28:05

Itt nem mondták be hogy "a le- és felszállás idejére kérjük kapcsolják ki elektronikus eszközeiket"? :-)
Amúgy én is repültem már ilyennel (Austrian Airlines), én meg a pörgő propellerrel ültem gyakorlatilag egy vonalban, fura érzés volt...

Col.Maybourne 2008.06.06. 11:29:29

A BUD-VIE ugrashoz biztosan nem a SAS
gepet hasznaltad, mert ezt a szeriat
a SAS kozel egy eve kivonta a forgalombol
eppen a futomuproblemak miatt (4 balesetuk volt 2 honapon belul)
A BUD-VIE jaratot az Austrian uzemelteti...

Csubakka Junior 2008.06.06. 11:30:05

Innen nem tűnik valami masszívnak a futómű szerkezete, furcsa, hogy ilyen pálcikák tarják. Nem vagyok nagy biológus, de talán azért Svédország, mert élőben akarják nomatni a jávorszarvastesztet.

razsa 2008.06.06. 11:30:34

Szép kép, szép gép..Ha már itt úgy is volt hajóteszt, combinó teszt, egyszer szívesen olvasnék egy Boeing tesztet is.. Sztem simán meg lehetne beszélni a Malévval. Aztán lehetne írni hogy mekkora a nyomaték,mennyire csendes, belső anyagok minősége,extrák, ár , fogyasztás,menetteljesítmények:)
És a végén természetesen a " Kéne v Nem kéne" szavazás!

gondolatbetyar 2008.06.06. 11:37:40

photoshop:))

Mongi 2008.06.06. 11:37:53

Tamás!
Hasonló jó képet várunk Tőled a Mazda2-ről is! :P

Üdv:M

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.06. 11:47:27

Én meg még csináltam neki egy kis telefonszámlát, mert jól felhívtam, mielőtt még olvastam volna itt, hogy hol van.

De jelentem, hogy épségben odaért. :)))

sanyi 2008.06.06. 11:51:59

bedike, szerintem nem totálfláj hanem totalfájl kene mar ide, annyi jo kep ment mar le a belsosegen es az egesz totalcaron, de igy eleg nehezkes visszakeresni....

Egy flikr szeru totalfajl jol jonne, ahova barki feltolthetne a fotoit kulonbozo kategoriakba...

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.06. 12:02:57

Razsa, aztán nem megfeledkezni a műanyagok kopogástesztjéről, "beülök magam mögé" tesztről, futőműzaj, szélzaj, rakodásra alkamas rekeszek és csomagtartó méretének értkelése, kilátás a járműből (A oszlop, kilátás hátra tolatáskor, stb.), jávorszarvasteszt, fordulákonyság és nem utolsó sorban törésteszt figyelembevétele különös tekintettel a gyalogosvédelemre... :-)))

Szerintem a legtöbb pontot a nem lehőzható ablakokon vesztené a Boeing. :D

feketenap 2008.06.06. 12:13:06

Ezek a gumikat lassan lehet vinni futóztatni!

Érdekes, hogy a felfordított telóknak milyen rövid a rugóútja. Az ember azt gondolná, ilyen behemótnak több kell.
Szóval ezért döcögtél Tamás.

Balázs65456 2008.06.06. 12:13:10

az oroszok ezt azzal fokozzák, hogy az egyik gumin kilátszik a szövet a futófelület alól :), ja és mindezt néha a mezőre menetrendszerinti járattal (AN-24). Na az már izgi....

Lowtyo 2008.06.06. 12:16:14

Totálfláj, még csak az kéne. Jönne a sok pilóta, osz egymás torkának esne. Jönne, hogy milyen bunkók a Jumbojetes pilóták, azok meg szídnák a kisgépekkel repülőket. Lenne itt nagy hacacáré. Még jó hogy a Dacia nem gyárt repülőt...

bed!ke 2008.06.06. 12:16:28

sanyi! mondhatnám: saaaanyi! :)
az tény, hogy épeszű galéria nem ártana, de szegénykék mindenféle kompaktokkal, meg alap digitükörrefisekkel nyumulnak. meg igyekeznek is jó képeket készíteni, akár életük árán is (pl egy repülő szárnyáról lógva), de ahhoz, hogy valami színvonalas gyűjtemény jöjjön össze, meg útómunka,stb, ez talán kevés. pedig télleg érdemes lenne... én mindenesetre örülnék nekijje, mer akkor előkaparhatnám végre a 24 kockás eldobható kodakot egy nemes cél érdekében! :)

bed!ke 2008.06.06. 12:25:49

Lowtyo!
és a saab-osok hogy ellennének szállva maguktól... :)

Rocko- 2008.06.06. 12:31:55

sanyi 2008.06.06. 11:51:59
úgy hívják, h indafoto. :)

Rocko- 2008.06.06. 12:34:55

hjah, és mikor jön a Totállájf? :D

Bende Tibor 2008.06.06. 12:35:19

Sanyi!


Te nem az indafotót keresed?

t

Lowtyo 2008.06.06. 13:00:41

bedike: meg biztos talánánk még olyan márkát aminek köze van a reülőgépekhez :) Nem írom le melyikre gondolok, mert akkor többen fognak írni, mint a MÁV-os postba.

Cappyka 2008.06.06. 13:09:38

Lowtyo, csak nem a Rolls-Royce-ra gondoltál? ;-)

Csubakka Junior 2008.06.06. 13:12:06

Cappyka: béemvé

Cappyka 2008.06.06. 13:19:17

Nem mondod? :) Én speciel nem rajongtam soha a csillagmotorokért, ezért mondtam az RR-t. De akkor legyen DB (Daimler-Benz)...

ommm 2008.06.06. 13:20:43

...és így szép sorban felsoroljuk szinte az összes autógyártót :)

Cappyka 2008.06.06. 13:27:21

Mellesleg én úgy emlékszem, hogy a Dash 8 főfutó behúzómunkahenger csapja rohodt el. Túl nagy leszállás szám volt meghatározva a karbantartási utasításban amit később módosított a Bombardier. Semmi strukturális probléma nincs (volt) a futóval.

Cappyka 2008.06.06. 13:31:55

Mondjuk mi mindíg telenyomjuk a zsírzószemeket egy-egy 100 órás alkalmával... :-) Lehet, hogy a svédek meg a yenkee-k sz*rtak rá :-)

BigB 2008.06.06. 13:53:56

Meg a Honda is elkezdi gyártani saját repülőjét...

Gaben 2008.06.06. 16:06:15

Mázlid van, hogy a huppanás ütötte ki a fényképezőt a kezedből és nem a 'sztyuvi'. Veszélyeztetted a repüés biztonságát...
A kép egyébként király.

OFF
Nekem olyan nyugtalanító, amikor közlik, hogy a gép elérte a biztonságos repülési magasságot, stb. Miért, addig nem biztonságos???

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.06.06. 16:35:40

De jó! Ilyen kerékfüstölést én is megnéznék egyszer a gépből. Egyébként nyilván azért sikerült pont a megfelelő pillanatban exponálni, mert a döccenéstől nyomtad le a gombot. Akárhogy is, tényleg remek felvétel. Köszi, hogy megosztottad velünk!
Svédország pedig jó hely! Talán már ott is lecserélték már a szöges gumikat.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.06. 16:38:11

Mitsubishi, emberek, Mitsubishi! Nem csak hajtóműveket gyárt, vadászgépeket, kéremtisztelettel! Ott van a legendás Zéro a második vh-ból, de ma is ügyködnek (igaz amerikai alapokon: en.wikipedia.org/wiki/Image:F-2_Japan_Self-Defense_Forces_Fighter_001.jpg
Persze volt saját fejlesztés is: en.wikipedia.org/wiki/Image:F-1Support_fighter01.jpg
Tora!Tora!Tora!

R3 2008.06.06. 21:26:59

Bocsi, de nem nagyon értek a repülőkhöz.

Most akkor ezt a turbópropellert úgy kell érteni, hogy a normál turbó turbinakereke helyén van a propeller?

Greg36 2008.06.08. 10:27:58

R3
Nem, ezt értsd úgy, hogy a gázturbinás-propelleres szavak összevonása turbópropnak :)
Tehát az égéstérben történő égést nem hátrafelé vezetik ki, mint a sugárhajtóműben, hanem a lapátok tengelyén át egy reduktorral hajtja a légcsavart (Hm, végülis hasonló, mint a turbó :) )
Autók esetén lásd:
belsoseg.blog.hu/2007/10/15/gazturbinas_autok

KillHates 2008.06.08. 13:20:25

Érdekes, hogy a kissrác kitalálta, hogy a repülőgép kerekére kanalakat kellene szerelni és az amikor kinyílik a szárnyból forogni kezdene, tehát a gép nem álló kerekekkel landolna, így a gumikopás és a defekt esélye csökkenne. Persze a dologból nem lett semmi mert valamelyik gumigyártó megvette a szabadalmat és tojnak magas ívből a környezetvédelemre és a balesetveszély csökkentésére! Mocskos világban élünk; a pénz az Isten!
süti beállítások módosítása