Magyart vesz a magyar, lengyelt a lengyel, csehet a cseh

Sajtóközlemény rovatunkat hallják

  2008. május 30. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Nagyon érdekes levelet kaptunk a minap. Az AAA nevű cseh származású használtautó-kereskedő gólem ugyan sok olvasói levél tanúsága szerint gyakorta etikátlan, kifárasztásos felvásárlási technikával vesz meg autókat potom pénzért, hogy azután eladhassa őket drágán, de legalább küldött nekünk egy jópofa elemzést egy közvélemény-kutatás után.

A szerte Közép-Európában ténykedő kereskedőhálózat tapasztalatai szerint a kommunista múlttal rendelkező államokban (Chehország, Szlovákia, Magyarország, Románia és Lengyelország piacát vizsgálták) a rendszerváltások óta eltelt években erőteljes nemzeti öntudat fejlődött ki, legalábbis a mi a használtautó-piacokat illeti. Az eladási statisztikák első három helyén mindenütt helyi gyártású autók állnak. Íme a jelentés teljes egészében:

 

Csehországban az eladások legjelentősebb részét egyértelműen a hazai járműgyártónak számító Skoda tudhatja magáénak. A vállalat által gyártott típusok évek óta a csehországi eladások 37%-át teszik ki. A három legnagyobb számban értékesített használtautó is hosszú idő óta Skoda gyártmány: az első a Skoda Fabia, a második a Skoda Felicia, míg a harmadik a Skoda Octavia.

Hasonló a helyzet Szlovákiában is, ahol a Skoda szintén hazai gyártónak tekinthető. Az AAA AUTO által Szlovákiában értékesített gépjárművek 36%-a a cseh példához hasonlóan szintén Skoda gyártmány. A szlovák piac kapcsán Matyas Korínek, az AAA AUTO alelnöke elmondta: “ A koreai Kia vállalat a közelmúltban kezdte meg az autógyártást Szlovákiában, amelynek következtében idővel hasonlóan magas érdeklődés megjelenésére számítunk a használt Kia járművek iránt is.”

Az AAA AUTO magyarországi eladásaiban, esztergomi gyárának köszönhetően, a japán Suzuki márka rendelkezik az átlagnál magasabb részesedéssel. Az AAA AUTO magyar telephelyein értékesített gépkocsik 18%-a Suzuki modell, a legnagyobb számban eladott járművek listájának élén a Suzuki Swift, a Suzuki Ignis és a Suzuki WagonR+ áll.

Lengyelországban több összeszerelő-üzemmel is rendelkező Opel különböző típusai, az AAA AUTO értékesítésének 17%-át teszik ki. A legnagyobb számban eladott használtautók listájának első három helyén az Opel Astra, az Opel Vectra és az Opel Corsa állnak.

A fenti fogyasztói viselkedés tekintetében a román használtautó vásárlók sem kivételek, hiszen a vásárlás során legtöbbjük a hazai márkának számító Dacia modelljeit részesítette előnyben. Az AAA AUTO eladási listáinak első helyét a Dacia Logan, a másodikat a Dacia Solenza, míg a harmadikat a Dacia Supernova foglalja el. Ezek a modellek mintegy 14%-át teszik ki a Csoport romániai értékesítésének.

 „Úgy tűnik, hogy a globalizálódó autópiac vásárlói igényekre gyakorolt hatása ellenére, a használtautókat vásárló ügyfelek még mindig a hazai gyártmányú gépjárműveket részesítik előnyben. A népszerűséghez nagyban hozzájárul, hogy ezek a márkák kiterjedt értékesítési- és szervízhálózattal rendelkeznek, illetve számos esetben a hazai biztosítási kedvezmények érvényesek rájuk” – mondta Matyas Korínek.

Csehország Szlovákia Magyarország Lengyelország Románia
Skoda Fabia Skoda Fabia Suzuki Swift Opel Astra Dacia Logan
Skoda Felicia Skoda Felicia Suzuki Ignis Opel Vectra Dacia Solenza
Skoda Octavia Skoda Octavia Suzuki Wagon R Opel Corsa Dacia SuperNova
Renault Laguna Opel Astra Opel Astra Ford Focus Daewoo Matiz
Opel Astra Peugeot 206 VW Golf VW Golf Renault Symbol

Ismeretlenül is köszönjük Matyas Korínek összegzését káeurópáról, és most hadd kérdezzem meg a Totalcar olvasóit: tényleg Swiftet vennének?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr83493531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kamo 2008.05.30. 20:47:35

Még szép, hogy vennék Swift-et! Magyar embernek arra telik csak, és még annak is örül, de nagyon! A Suzuki egyre jobb autókat gyárt, nem kell már miatta szégyenkezni... Ami pedig a többi márkát illeti... Örülök ez alapján, hogy magyar vagyok! Inkább Suzukit veszek, mint Dacia-t, vagy Skoda Fabia-t...

zeroEV 2008.05.30. 20:53:44

Kamo: arra telik csak? Mikor nézted meg az árát? Mellesleg a 185 centis magasságommal be se férek már.

senki 2008.05.30. 21:06:45

Na akkor AAA Auto: Kocsicserén gondolkodtam, és felhívtam őket. Mindent végigbeszéltünk, majd attak egy ajánlatot 850-950 eft. között megvennék.
Nem aznap mentem hozzájuk, akartam gondolkodni a dolgon, közben telefonon hívogattak, hogy mikor megyek, már nagyon várnak. Három napra rá mentem. Megnézték a kocsit, elmentünk próbakörre. Hibát nem találtak. Sokat várakoztattak, majd kijött a figura az irodából, hogy 500 eft. Nem érdekelte semmi, főleg nem az, hogy telefonon milyen ajánlatot tettek.
Színjátékként bement még háromszor az irodába, majd legalább 20 perces szüneteket tartva kijött és mondott egy kicsival nagyobb árat. A végén 600-ig ment fel (2000-es évjáratú volt a kocsi, séárülésmentes, a típusát szándékosan nem írom le), mindezt 4 órás!!! várakoztatás után. Természetesen nem hagytam ott a kocsit. Itthon már ki volt nézve egy másik használt kocsi, annak az árába 800 eft-ért megvette (nem beszámította) a helyi kereskedő, aki nem AAA Autós partner.
Az AAA Autó telephelkyén töltött 4 órás várakozás alatt volt időm körülnézni. Két fickó folyamatosan járkált a telepen és a kocsitak törölgette, hogy egy porszem sem legyen rajtuk. Ahogy nézegettem a telepen levő használt autókat, agresszív módon szólítgattak le az ügynökeik és arra akartak rávenni, hogy vigyek tőlük másik autót (persze az általam választotta típusból egyetléen egy sem volt nekik). Azt eldöntöttem, hogy soha többet AAA Autó és mindenki óva intek tőlük, az átlagembert simán megvezetik.

senki 2008.05.30. 21:08:19

A kérdésre visszatérve már volt két Suzukim, most azért esett ki a listán, mert nincs elég nagy autójuk.

szg 2008.05.30. 21:20:34

senki 2008.05.30. 21:06:45

Négy órás várakozás?????
Te most viccelsz. Az 500k benyögése, és az első 20 perces forduló után úgy hátat kellett volna fordítani neki hogy...

Viszont tanulságos történet.

Secnir 2008.05.30. 22:08:03

"Ismeretlenül is köszönjük Matyas Korínek összegzését káeurópáról, és most hadd kérdezzem meg a Totalcar olvasóit: tényleg Swiftet vennének?"

soha.
1. 195 cm vgayok. hova a faszba hajtogassam magam össze? utasként már több típusban utaztam, egy kínszenvedés volt a II.-es golf után.

2. AAA autó. Ahová Autóvásárló sohA
persze márkakereskedő sem. voltam porsem5-nél, 1.4-es polo, piaci ára 1.2m 1.4m között volt.
csináltak egy állapotfelmérést, majd kijöttek és azt mondták, hát sajnos ők 800e-nél többet nem tudnak adni, értsem meg. erre azt mondtam: akkor megveszi más a héten a piacon, értsék meg. 2 nap múlva 1.3-ért vitték el.
de nem mondom azt, hogy "kötsög porse" meg ilyenek, ők is a piacból élnek, az autópiac lanyhul, többet kell fogniuk, hogy a színvonalukat fenntartsák -értsd: reklámköltségek stb- de ne az én pénzemből.
ameddig lószar van, addig veréb is van.

N 2008.05.30. 22:16:26

Az IGNISBE beférsz 190 centiméterrel! A csomagtartó tényleg nem nagy, de miért is nem veszünk más magyar autót? 1 talán azért mert évtizedekig nem lehetett Magyarországon autót gyártani 2 habár karikás tt félig magyar volt, annak is kicsi a csomagtartója 3 sajnos mind a vásárláskor mind a fenntartáskor számít az ár, és még mindig reménykedünk az olcsó és folyamatos alkatrészellátásban

Kamo: tényleg örüljünk a Magyar autónak

mugen 2008.05.30. 22:27:05

"Itthon már ki volt nézve egy másik használt kocsi, annak az árába 800 eft-ért megvette (nem beszámította) a helyi kereskedő"

Úgy érted kinéztél egy másik autót, a tiédért kifizetett a kereskedő 800ezret a markodba, majd te ezt a 800ezret azonnal visszaadtad neki a markába azért a másik autóért? Tehát nem beszámította, hanem megvette, majd azon nyomban te is vettél tőle egy másikat. Jahh, ez így valóban nem beszámítás akkor, csak nagyon vicces!

bigben 2008.05.30. 22:32:56

nem lehet, hogy egyszeűen a hazai gyártású autókból van a legtöbb a piacon minden országban?

Andor 2008.05.30. 22:41:36

Swiftem van (még, de mindjárt eladom), 182 cm vagyok, és még egy arasznyi hely van a fejem felett a mennyezetig. Kategóriájában kifejezetten tágas, nem értem, mi bajotok van vele. A csomagtartó más, abba tényleg bele lehetne kötni.
Swift III-ról van szó, természetesen. (És nem II-ről, ahogy helytelenül emlegetni szokták.)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.30. 23:39:19

na az itt felsorolt autók azok, amikhez közöm se legyen soha :D

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.30. 23:44:20

Aszittétek sok-sok hozzászólás lesz mi? Nem jött össze... :)

GiXXXer 2008.05.30. 23:45:38

Valahogy nekem a jelenlegi Suzuki kínálat nem jött be...Új Swift: hátul szűk, csomagtér 0, Ignác: nevetségesen néz ki, és esetlen, Wagyonőr: szintén, és még kisebb is, SX4: tatás, csúnya.
Ellenben régi Swift bejött, volt is, 96-os (első magyar széria legvége, ami állítólag a legjobb), és le a kalappal előtte. Jól ment, nem evett sokat, egy személlyel egész jól feküdte az utat, és rettentően megbízható volt, soha semmi komolyabb baja, még nagyon komolytalanabb se. Ha 300-am lenne egy autót venni, biztos ezt venném. Jah, és duplabukfenc után egy, azaz egy karcolással szálltam ki. Papírautónak csúfolták, pedig a vele egyidős Uno még egy 50-essel könnyebb...
Ilyen nyomós okok egy árérzékeny piacon ezt a hatást váltják ki.

M.W.F.U.B.TC.M.T 2008.05.31. 00:14:22

Egyik nap elindúltam, hogy veszek egy Suzukit. A jelenlegi vasam nagyon egyben van, de 1,5 tonna, 2,5-es motor, rozsdamentes kasztni, kényelmes, tágas beltér. Gondoltam kell a kutyának ez a szar germán, inkább egy Stift. Az öreg ér 1,5 millát már csak 1 misi és már jöhet is az új Suhuki!!
Gondoltam, még indulás előtt belenézek a Belsőségbe, és mit olvasok?? Azt, hogy AP szerint még kanyarodni sem lehet vele, egyenesen leesik az útról!! Mivel AP szavára adok (LOL), így inkább marad az öreg vas, amit nagyon szeretek, de hát azé mégsem egy Suzuki :-)))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.05.31. 00:57:32

Nekem, mint tetves románnak, van Dácsiám:) 1310TX.

Rocko- 2008.05.31. 01:22:02

Secnir 2008.05.30. 22:08:03
előre beférsz 195 centivel, nem kell hajtogatnod magad, de nem lesz egy élménytúra. :)

Kacumoto Hirocumi 2008.05.31. 09:52:57

Azt teljes nyugalommal álíthatom én is h az ignisbe és a II Swiftbe kényelmesen el lehet 185 cm-rel helyezkedni, mindkettő alacsony padlójú de belül baromi magas belmagasságú kocsi, és motorikusan veri az összes kategória társat, meg egyébként sem szokott az égvilágon semmi komolyabb gondja lenni. A másik 2 gyárról meg amit a krautok gányoltak ide Győr környékére meg nem tudok a jóízlés határain belül nyilatkozni: itt ez a beazonosíthatatlan kategóriájú luxusautónak kikiáltott felkapaszkodott senkiházi, a rigolyás motorjaival, amiben erő sincs a temérdek fogyasztásért cserébe, Mercedes és Lexus áron kínálva (basszák meg a mocskos svábok, inkább tanuljanak meg megint kocsit gyártani) meg ott van Szentgotthárdon egy középszerű alapból minden elismerést nélkülöző nem túlságosan kiforrott kocsikat gyártó kispolgári erölködés aminek a társcége a polákoknál van és ráadásul a General Motors tulajdona ősidők óta a tervezést is ők csinálják Detroitban. mert elkótyavetyéltük ezeknek a szarháziaknak az egy átlagos évben 100000 embert foglalkoztató RÁBÁ-t mert nekünk nem kell nehézgépgyár mert bürokrata zsidók országába minek az, inkább adjuk át az áruló sváboknak akiknek sikerült 2-szer leültetni minket az elmult században hogy mentsék a bőrüket (megjegyzem Japán nem érdemelt ilyen rongy szövetségest mint ők) de Esztergomban a Suzuki 100%-ig saját erőből jött be és úgy is fog kimenni innen ÉS előtte nem fenyegetődzik évente 2x hogy ha nem kapunk 150%-os adóvisszaírást holnap már alapig le lesz bontva a gyár mint itt egyes magukat luxusmárkának beképzelt gyártók... Tehát Japán nyert erkölcsileg, technológiailag, statisztikailag, minden téren, másnak itt nincs is semmi keresnivalója, velük mindig lehetett és érdemes is volt korrekt üzletet kötni!

foolproof 2008.05.31. 11:47:44

Venne a magyar paraszt Porsche-t is, de nem telik ra, nagyon nem. A qrvaannyjat az ilyen megmondo cegeknek, mint ez aaaaaa...`!Meg a multkor olvasom, valamilyen nagytudasu autos lapban, hogy a "magyarok a kis-es alsokozep-kategorias autokat kedvelik"! Hat bazzeg, kedvelhetne az a V8-as horgest is, akkor se futna egyhamar...

ny 2008.05.31. 12:30:39

Suzukim van, de olyan, ami 10 évesen is 1,6 mFt körül indul.
Ez most minek számít? :)

ommm 2008.05.31. 14:28:17

Na majd mesélek a kedves AAA Autóról, hehe...
Az megvan odaát is, hogy "eredetvizsgával" reklámoznak, mire a végén kiderül, hogy egy darab helyben, saját maguk által kiállított igazolás arról, hogy a verda nem lopott. Ehh...

w a s d 2008.05.31. 15:16:54

@ Kacumoto Hirocumi:
"Tehát Japán nyert erkölcsileg..." Mit nyertek erkölcsileg? Amikor a húdeszemét németek szövetségesei voltak, ugyanúgy felsőbbrendűnek érezték magukat, és elnyomták a környező országok lakóit. Ez erkölcsös?

Leegor 2008.05.31. 15:44:12

Kacumoto Hirocumi

Te most komolyan egy Suzukiból fikázod az Audikat? Oké oké az új Swift nem rossz autó, de azért tudjuk már hogy ki viszi a puskát...
Ja, és zsidózni a kurucinfón, kösz

Zoli 86 2008.05.31. 20:49:42

Kedves Kamo! Miért fikázod a Fabiát? Szerintenm az árához képest nagyon is tökéletes autó. Nekem is az van. Amúgy inkább 2 Fabia, mint 1 Suzuki.

BTO11 2008.06.01. 20:00:30

na akkor én nem átlag magyar vagyok.
év elején mikor mán kissé sürgösebbre fordult a gépsárkány csere akkor 1x 2x megfordult a fejembe a swift majd el is hesegettem,csomitartó az nem sok.
kia rio kombi és a daewoo kalos szedán maradt a tervbe,a kalos győzött az alkatrész árai miatt,és a paraszt elektronika miatt ,igaz a Rio is hasoló elektronikáju.
R19 lett cserélve beszámitatva.
igaz az hogy a kalos nem 1 kanyarbajnok,de már leszoktam a száguldozásról-- szép magas benzinárak--

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.07. 15:29:01

Kacumoto Hirocumi 2008.05.31. 09:52:57
Hát te nem vagy ép, ember...
süti beállítások módosítása