„Majd a verseny végén alszunk.”

Interjú Gál Babával

  2008. április 25. - Nagy_Dániel Címkék: cerally 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


A hazai rali élet egyik meghatározó szereplőjével, Gál „Baba” Istvánnal  beszélgettem. Egy korábbi posztomban fejet hajtottam azok előtt, akik minden energiájukat az autóversenyzésbe fektetik, azt hiszem Gál Baba ilyen ember.

TC: Hogy tetszik eddig a verseny?
GBI: Vegyes. Vegyes. Az eleje nagyon jól sikerült, az 59. helyről rajtolva feljöttünk a 26. helyre. Az egy eléggé jó húzás volt, az autó jól működött. Aztán Romániában ugye többször átalakították a pályát, a kamionok miatt, amik felszántották a talajt, meg a második napon lehullott eső miatt. Azon is végigmentünk, nekem nagyon tetszett, mert én iszonyatosan szeretem az extrém körülményeket. Én imádom az ilyen saras, köves pályát. Azt azért tudni kell, hogy az ilyen körülmények között nagyon sokat számít a technika. Rá kellett jöjjek, hogy az autónk fölött, amivel számos győzelmet értünk el, bizony már eljárt az idő.

TC: Mennyi idős a gép?
GBI: Bizony már tíz éves. Apró fejlesztések azért voltak.


TC: Elsősorban mi hiányzik belőle?
GBI: A pénz…


TC: Na persze, ez ebben a műfajban mindig így van. Kicsit konkrétabban?
GBI: Igazándiból a legfontosabb a hajtáslánc lenne. Egy automata váltót használunk, ami nagyon strapabíró, hiszen egy szezont végig tudunk vele csinálni, de fejleszteni kéne az áttételezésén. Túl nagyokat ejt.


TC: Milyen motorhoz csatlakozik?
GBI: Egy V8-as hatezres Chevrolet motorunk van, ami nagyon jó, 300 ló körüli, nagyon kellemes motor. Időtálló és viszonylag olcsó, mások is használják.

TC: Meg nagyon jó hangja is van...
GBI: Ennek nagyon örülök, csak az a baj, hogy ez nem hangverseny. Arra kellene a pénz, hogy egy olyan váltónk és hajtásláncunk legyen, amivel a motor 500 newtonméterét kellemesen el tudnánk osztani hat fokozatban. Nagyon sokat javítana a versenyképességünkön.


TC: Hogy álltok most?
GBI: Pechesen. Romániában nekem jött egy versenyző, mert gyorsabb volt mint én. Ugyanazt utolértem itt a lőtéren, szerettünk volna mi is mutatni valamit. Ezt a terepet nagyon ismerem, volt bennem egy kicsi, hogy most meg én fogok elmenni neki. De sajnos nem sikerült, mert az egyik emelkedőn egy gázadáskor hatalmas nagy robbanás volt, megállt a hajtáslánc. A kardántengely szakadt le, ami az osztóművet és a sebességváltót összeköti.


TC: Ma itt vagytok. Hogy sikerült megcsinálni?
GBI: Nem volt tartalékunk, egy barátommal csináltunk egy újat az éjjel. Ma reggel hatkor építettük bele.


TC: Mikor aludtál?
GBI: Hát most arra nem volt idő. Majd a verseny végén alszunk. Olyan felpörgetett állapotban vagyok, hogy kijöttünk a 150 kilométeres gyorsaságiról, és kérdeztem a Tibit, hogy „megint van egy pecsételés?” Azt hittem megyünk tovább.


TC: Hol álltok most?
GBI: Tegnap a 18. helyen voltunk, amikor kiestünk. De büntetésünk is van. Most ezen a gyorson nagyon jól mentünk, legalább 15 autót előztünk meg, és kiesettek mellett is elmentünk. Jól ment most a kocsi.


TC: Milyen terveitek vannak?
GBI: Nagy terveink vannak. Épül az új autónk, csak pénz kellene hozzá. Ebben már hat éve ugyanazok a gátlók vannak, és ilyen versenyen a futómű és a hajtáslánc nagyon sokat számít.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr10441405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomaso · http://tom.to 2008.04.25. 12:34:12

Mikor lesz vége ennek az unalom sorozatnak?

Bál 2008.04.25. 12:38:26

Milyen karosszériája van a gépnek?
Az is saját?
Oltós lehet egyébként, hogy pont amikor oda akarod tenni, -most megmutatod akkor is- leszakad a kardán... Velem is előfordult már hasonló, menősködésből, igaz az csak bringával:)
Jah, és respect!;)

ommm 2008.04.25. 12:39:50

RAV4 alap a karosszéria ha jól látom. tényleg régen nyomják már vele.
dehát a pénz, ugye.

AP (törölt) 2008.04.25. 12:42:28

térhálós csőváz, beleheftölve egy nagy motor, alatta az übermegerősített futómű, körbe meg néhány négyzetméter műanyag, hogy azért nagyon ne fújjon be rajta a szél :)

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 13:22:40

Na, ez a nem mind1, hogy ilyen technikával teszik mind azt amit tesznek, és nem szégyellik kitenni a magyar zászlót.
Megnézném kedves Hungaroring Lacikánkat mikor csinál új kardán összekötőt.

Christianus 2008.04.25. 13:23:10

Kár, hogy Magyarországon, egy-két csapatot(arcot)"nyomnak", most itt pl. Palikra gondolok, és pl. Gál-nak, nem jut már annyi szponzor és pénz. Tíz éves géppel meg nagyon szép teljesítmény!
Csak gratulálni tudok!

hottentotta 2008.04.25. 13:23:24

és akkor a következő rally / drift / gyorsulási versenyről is lesz 100 cikk naponta, úgy hogy más nem is lesz a blogon ?

jó, legyen 3-4-5 cikk naponta ( bár szerintem túlzás, akit érdekel, az úgyis utánaolvas, akit meg nem, annak állandóan erőlködnie kell, h kimazsolázza a postáradatból a neki szóló cikkeket ), de könyörgöm, LEGYEN MÁS POST IS, NE CSAK CERALLY !!!!

winkler, rácztamás, csikós, hol vagytok???

ciel 2008.04.25. 14:26:53

Vegulis lehetne heti 1 post is a versenyrol, legalabb jutna egesz evre...
Bar akkor kevesse lenne aktualis.

Jo, hogy kozvetititek a versenyt ha mar nem jutok le.

pipi 2008.04.25. 19:37:16

Elöszőr is gratulálok Babának az eredményhez.Sajnálom, hogy a Gproto1 fölött eljárt az idö.De.Megint a Palik fikázás.Mindenkinek nyitott a kapu szponzor úgyben.Ki, mit, mikor és hol talál.Ez így nézz ki.Sajnos ilyen téren Baba felett is eljárt az idő, tudom egy ember felett nem szabad ilyet mondani, de Ő még akkor kezdte a versenyzést amikor még bementél az autós boltba és megvettél bármit a Nívához, hazza vitted és átkalapáltad, hogy bírja amit kell.Ma már nem így müködik.Annó amikor össze rakta ezt az autót több tipusból rakta össze.Miután öreg tereprali medve tudta jól, hogy milyen autóba melyik alkatrész bírja a legjobban a kiképzést és így építették meg az autót.És nagyon remélem ha kész lesz az új autó, akkor majd villant még vele majd egy párszor vele.Sok sikert BABA.Hajrá!!!