Bő 15 millió Audi motor Győrből

  2008. április 21. - Winkler Róbert Címkék: sajtóközlemény audi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Hiányoztak már önnek az Audi sajtóközleményei? Ne búsuljon, inkább ünnepeljük együtt a cég magyarországi gyárának 15. évfordulóját!





A világ második legnagyobb motorgyára:

Az Audi Hungaria 15 éves jubileumot ünnepel

 

·        Az Audi 15. éve sikeres Magyarországon

·        Több mint 15 millió motor készült eddig

·        10 éves a járműgyártás

·        Audi TT a magyar rendőrségnek

 

15 éve lendületes fejlődés és nagyszerű sikerek: Az Audi Hungaria a mai napon ünnepli fennállásának 15. évfordulóját Győrben. Az AUDI AG 1993 áprilisában ezen a napon írta alá a Rába Rt. üzemcsarnokáról szóló adásvételi szerződést és  jelentette be a vállalat alapítását. A 100.000 m2-es félkész csarnok megvásárlása volt az első mérföldkő az Audi Hungaria történetében. Az gyárterület mérete ma 1,6 millió m2, a vállalat 5.800 munkatársat foglalkoztat. Közel 2 millió motor, valamint 55.000 gépjármű hagyja el évente a győri gyártócsarnokokat.

 

Az anyavállalat  kezdeti terveiben egy 800 főt foglalkoztató, napi 2.000 darab motorra kiterjedő gyártási kapacitással rendelkező vállalat szerepet. Ezzel szemben  ma a vállalat 5.800  munkatársa naponta 7.000 motort és 300 gépjárművet állít elő.

 

„Az Audi Hungaria az AUDI AG és a VW konszern fontos hídfőállása, emellett az ország egyik legnagyobb munkáltatójaként a magyar gazdaság szerves részét képezi. Az Audi Hungaria elmúlt 15 évének nagyszerű teljesítménye a vállalat elkötelezettségének, és motivált munkatársainak köszönhető“, ezekkel a szavakkal gratulált Frank Dreves, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke és az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke a magyar leányvállalat évfordulójához.

 

Az Audi Hungariánál már a vállalat alapításának évében, 1993-ban elkészültek az első négyhengeres ötszelepes Otto-motorok. A győri gyárban 1994-ben kezdődött el a sorozatgyártás napi 500 egységes kapacitással. A vállalatnál gyártott motortípusok száma az elmúlt 15 évben jelentősen növekedett. Az Audi Hungaria ma már az Audi konszern központi motorszállítója, illetve a világ második legnagyobb motorgyártója. Az 1,6 millió négyzetkilométeres győri üzemben naponta közel 7.000 négy, hat-, nyolc- és tízhengeres dízel- és Otto-motor készül.

 

A győri gyárban az Audi mellett a Volkswagen konszern többi márkája számára is szállít motorokat. A mai napig összesen 15,4 millió motor készült az Audi Hungariánál. A 15 milliomodik motort a vállalat egy Audi TT-be építette be. Az autót az Audi Hungaria a magyar rendőrség rendelkezésére bocsátja. A gépkocsi a jövőben a közlekedésbiztonság növelését segíti., amit közlekedésrendészeti feladatokra a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság rendelkezésére bocsát.

 

Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. tevékenységi köre 1998-ban  járműgyártással bővült. A vállalatnál azóta az Audi TT Coupé és TT Roadster, 2007 novemberétől már az Audi A3 Cabriolet összeszerelését  is végzik. 10 évvel ezelőtt, áprilisban kezdte meg a járműgyártás területe is a sorozatgyártást. Az elmúlt 10 esztendőben közel 400.000 gépjármű hagyta el a gyártócsarnokot.

 

A 2001-ben üzembe helyezett Motorfejlesztő Központtal a vállalat feladatköre tovább bővült. A motorfejlesztés területén jelenleg 100 munkatárs dolgozik.

 

2004-ben egy újabb projekt megvalósulásaként megnyitották az Audi Hungaria szerszámgyárát. A szerszámgyártó üzemben számos karosszériaelem készül az Audi R8 Audi RS 4 és RS 6 modellek számára.

 

„Az Audi Hungaria ma „teljes vertikumú vállalatként“ működik. Célunk, hogy a konszernen belüli versenyképességünket tovább növeljük és így a jövőben is sikeresen pályázhassunk új projektek megvalósítására. Az eddig elért sikereink és a lelkes, jól felkészült munkatársaink kiváló alapot biztosítanak ehhez“, hangsúlyozta Thomas Faustmann, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. ügyvezető igazgatója.

 

Az Audi eddigi beruházásainak mértéke a győri telephelyen meghaladja a  3,3 milliárd eurót. Ezzel az Audi az egyik legnagyobb külföldi befektető Magyarországon.

Az Audi Hungaria kivitele adja a teljes magyar export 9 %-át, ezzel a vállalat az ország második legnagyobb exportőre.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32435376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WinG · http://wing.crpl.hu 2008.04.21. 14:30:28

Melyik az első? (Mármint exportőr :D)

richard 2008.04.21. 14:33:24

"Az 1,6 millió négyzetkilométeres győri üzemben naponta közel 7.000 négy, hat-, nyolc- és tízhengeres dízel- és Otto-motor készül"

Húbazeg mekkora üzem :) 1,6 millió négyzetkilóméteres ? Az ódi sajtósa földrajzból megbukott :)

csiky944 2008.04.21. 14:45:14

melyik lenne az első? hát a pornóipar :D

csiky944 2008.04.21. 14:46:33

tényleg böszme nagy egy gyár,a sulim fő támogatója,van kölün Audi részleg is a suliba,meg persze Peugeot is,az löki a pénzt :D

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.21. 14:49:18

richard:
Audi-gyár az egész világ, és motorösszeszerelő benne minden férfi és nő.

shagy · http://sagikonyvkoteszet.tar.hu 2008.04.21. 14:49:42

off:milyen suliba jársz te?

hard 2008.04.21. 14:51:25

Egy tt már volt, az most mégegy, vagy csak újra írnak a régiről?

Jester 2008.04.21. 15:03:57

Az első a Nokia.

Lowtyo 2008.04.21. 15:09:13

Jajj Istenem, de jó nekünk. Köszönjük Audi!
Amúgy magam is Audi szerelő lennék. Nagy bánatomra mostanában egyre gyakrabban.

aPró 2008.04.21. 15:14:15

Hajrá AUDI :)
Hajrá Mo. :)

AUDI 4ever :)

Jetfighter 2008.04.21. 15:19:27

Csak jelzem, 12:12-kor megjött a korrekciós email, melyben közölték hogy a km2-t m2-nek akarták írni és elnézést kértek, valamint hogy az új adatot használja a sajtó. Ahhoz képest a post 14:00...

Péter 2008.04.21. 15:22:26

Nem baj, ha valaki belejavít, legalább egyúttal kiszedheti a pontokat is az ezresek közül a számokból... :-)

Lowtyo 2008.04.21. 15:25:11

Jetfighter: Csak nem arra akarsz utalni, hogy W. Róbert B.P.-i lakos nem szereti az Audit, meg az egész POH-át? Megdöbbentő. Ezt most hallom először. És most már rémlik is, hogy lehúzta múltkor az A4-est. Gyalázat.

Jetfighter 2008.04.21. 15:37:18

Lowtyo, csak a pontosság miatt, két tévedés, Audi:TC 1-1.
Amúgy. "Nagytudású" kollégám írt audis cikket, megemlítve, hogy V10-es dízelmotor lesz az új RS6-osban. Mondtam, javítsa ki, mire letorkolt, hogy a gyári sajtóosztály visszaküldte, rendben. Aztán, mikor ez a butaság megjelent, elvitték a Paul Ricard-ra, hogy személyesen meggyőződhessen arról, hogy az benzin V10. A cikkben, mondanom se kell, végig Paul Richard-t írt, talán korábbi filmélményei alapján. Előtte a Le Mans-beszámolóból megtudhattuk, hány plazmatévé van a piszoárban + nem győztem visszajavítani az Aston Villákat Aston Martinra. De újabban már nem szólok, ők jobban tudják... :))))

AP (törölt) 2008.04.21. 15:45:02

Ki a rosseb vesz meg napi 7000 Audi motort?

Jimmy 2008.04.21. 16:01:36

csiky944 - Lukács?

Ciri 2008.04.21. 16:04:54

Jetfighter

Ki volt az ??

Jetfighter 2008.04.21. 16:19:39

Ciri,
az lényegtelen. A jelenség az érdekes. Ahogy sok mindenben, úgy a sajtóban sem a hozzáértés az elsődleges. Semmi új, kb. ezer éve így megy.:) Az Audinál viszont 30 percen belül észrevette a mai hibát valaki, ez határozott fejlődés. És persze csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.04.21. 16:23:47

Ammég hagyján, de ki a rosszseb vesz meg annyi Suzukit???

AP (törölt) 2008.04.21. 16:39:08

Ki a rosseb vesz meg annyi Audit?

brake 2008.04.21. 17:13:49

Az első a Mol,árbevétel alapján is,a hvg szokott összesíteni a magyarországi cégekről.

Shadowbull 2008.04.21. 20:07:04

7000 motornak egy resze a konszern tobbi markajahoz kerul.

Shadowbull 2008.04.21. 20:19:15

Amugy gratula az Audinak.

HerrLevi 2008.04.21. 22:30:57

AP,

az Audi motorok nemcsak Audi-ba kerülnek, csak kb. 35-40%-ban. A többi megy a többi konszerntestvérbe, mint azt Shadowbull is írta.
Porsche Cayenne, nagyobb Passat, Superb, stb...
Egyébként az Audi-k új jelentős piaca Kína, illetve India. Iszonyat sok autót adnak el arrafelé.

Shadowbull 2008.04.21. 22:51:59

Ööö, a Porsche Cayenne nem konszerntestver, es tudtommal az AHM nem szallit motort a Porschenak.

sb

Rocko- 2008.04.21. 23:58:10

Hammer · autoskartya.blog.hu 2008.04.21. 14:49:18
:DDD

Ciri 2008.04.22. 05:06:41

Jetfighter

"Ahogy sok mindenben, úgy a sajtóban sem a hozzáértés az elsődleges. Semmi új, kb. ezer éve így megy."

Ok, értem. Erre élő példa itt a TC-n Rácz Tamás.

Más: Tudtommal az Audi nem ad motort a Porschénak.

Atti_7007 2008.04.22. 10:39:44

De bizony konszerntestvér a Porsche Caeyenne - ezt itt, a pozsonyi VW gyárban szerelik össze. Győri motorral.

ui. a Porschének kb. 30% tulajdonrészesedése van a VW-ban, és nemsokára állítólag többséget szerez.

ommm 2008.04.22. 10:57:07

Atti_7007 2008.04.22. 10:39:44

maradjunk annyiba, hogy a Porsche a FŐrészvényes és mint olyan már rendelkezik bizonyos jogokkal és emberekkel a VW igazgatótanácsában. többségi részvényes nem lehet és nem is lesz, mert bőven elég ez neki.

Shadowbull 2008.04.22. 13:51:05

Figyi, a Porsche szereperol a konszernben mar volt szo, roviden: a Porsche az egyik tulajdonosa a VW-nek, kabe masfel eve, de nem tagja a marka a VW-konszernnek.

Cayenne pedig 3 fele motorral keszul: 3,6 VR6 , 4,8 V8 szivo es biturbo. Ebbol az elso a VW-tol szarmazik (nem Audi-motor) a masik 2 sajat.

sb
süti beállítások módosítása