Megszállott barátunk az autóimport menetéről

  2008. április 16. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


A hibrid Camry-cikk kapcsán felvetődött bennem, hogy de jó lenne pontosan tudni, milyen manőverekből áll össze egy hibridautó magánimportja, és mennyibe kerül mindez a reménybeli tulajnak. Volt már egy általánosabb cikkünk a magánimporttal kapcsolatos felesleges szívásokról, de írtam egy levelet a regadó intézményének örök üldözőjéhez, a lánglelkű Vomitnak:

Hali, egész véletlenül 8-) nem tudod, mennyibe kerül, ha haza akarok hozni és rendszerbe állítani egy 5,41 millió forintos kinti árú hibrid Toyota Camryt (2,4 benzin)?

És nem késett a válasz. Nincs benne sok tényleges, konkrét összeg, de annyira hangulatos, hogy nem lehet nem közölni. Mivel Vomit elvből nem használ ékezetet, nagybetűt, és közponozni is hektikusan központoz, előemésztettem és átírtam a levelet. Ami így szól:

Hello

Attól függően, hogy honnan hozod, van vám meg minden más.

Ha hajókázni kell, akkor legtisztább Rotterdamban vagy Brémában vámolni, optimális esetben német Tageszulassunggal (egy napra teljes értékű forgalombahelyezés, megszületik egy rendes forgalmi, egy napra biztosítás, új autónál ketyegni kezd a garancia). A lényeg, hogy semmiképpen ne itthon váljon uniós áruvá, mert a vámolásnál egyrészt a kikötőből az ideszállítás árát is szépen hozzábecsülik az árhoz, megvámolják és megáfázzák, plusz rászámolnak egy 100K+ összegű környezetvédelmi díj francot.

Ha EU-n kívülről vagy belülről ide újnak számító állapotban jön, az áfát mindenképpen itt kell fizetni (ha nem jól csinálod, és pl. kereskedőnel külföldön is befizeted, eléggé megszívod). Ha nem tetszik a vámosnak a vételár, akármit kitalálhatnak áfa-alapnak, legtöbbször a kereskedő és lízingelők sápjával felfújt magyar listaár alapján vasalják be az áfát. Legtisztább, hogy ha mire ide kerül, az első (akármelyik országbeli) forgalombahelyezés óta eltelik 6 hónap, és lefut minimum hatezer km-t, akkor a magyar áfa sem merül fel.

Ha vám és áfa nem téma már, továbbra is jobb neked, ha uniós árukent jön. De még így is akár új, akár használt, 5 (egyedi regadóval 6) db vizsgálaton akarják szerepeltetni (ez mindenféle uniós direktívákba ütközik, de a jelek szerint senkit nem zavar). Ebből 3-at (szemle, műszaki, integrált vizsgálat) egy füst alatt letudhatsz kb. 40e forintért az NKH-nal. Ha nincsen szerencséd, neked kell bizonyítani, hogy pont erre a kivitelre van európai típusengedély (nem tudom, árulnak-e itt vagy mashol ilyet).

Ha van ilyenje, és tényleg neked kell megszerezni, a magyar márkaképviselet nem tagadhatja meg a nyilatkozat kiadását, de pénzikét kérhet érte, max 100 ejrót.

Ha neked kell egyedi forgalombahelyzest kérincsélned, itthon felejcsdel, vissza kettő lépéssel korábbra a német Tageszulassunghoz.

Ha az első kört letudtad az NHK-nál, elindítasz az ocsiban egy 8e körüli származásellenőrzés nevű újabb lenyúlást, utána adhatod be a vámhoz a regadó adatlapot. Ha nincsen vámazonosítód, egy napod annak a fontos létrehozásával fog telni. A regadó beadványnál a használt meg akar a nem igazán tökéletes értékű új autónál opcionálisan kérheted az egyedi regadó kivetést. Ekkor van a röpke 60 napos kitérő Békéscsabára, 45e előre lerótt díjjal, kétszeri lemenéssel, stb.

Új autó esetén már a néhány hónapos kört is megsüvegeli a fix avulási táblázat, 3 éves korig akár még jól is járhatsz az értékbecslés helyett a fix táblázat választásával.

A hibrid cuccokra új állapotban 190e forint a regadó. Ennek a fix avulási táblázat alapján félévesen 86 százalékát fizeted, egyévesen 80 százalékát, másfél évesen 76 százalékát, ahogy itt az alsó táblázatból kiolvasni.

Amikor letudtad a regadó-befizetést, és megvan onnan is a sajtpapír, csináltathatod az eredetvizsgálatot, kötheted a kötelezőt, és ha megjött a származásellenőrzés papírja is, elindulhatsz az ocsiba (ocsmányiroda). Ha a nevedre szóló adásvételit idegen nyelven csináltattad, oldalanként több ezer forintért elkuldenek lefordíttatni. akármilyen nyelvű az adásvételi, ne legyen Magyarországra dátumozva, mert átírásért (bocs, vagyonszerzési illetékért) tartják a markukat. Rossz esetben néha a külföldi adásvételi alapján is átírást akarnak szedni.

Tejelni kell a pár rendszámért (8500), 6-6e-t az új forgalmiért és törzskönyvért, de 320 forintot meg a műszaki érvényesség szaros matricájáért is. Ha a kezedben a magyar forgalmi, 15 napod van zöldkártyát csinálni, és pár hét múlva írni fog az önkormányzat, és tartja a markát az éves adó miatt.

Ha nem vitatkozol sehol, csak fizetsz, ha elismerik Európában forgalmazott típusként, ha mindenhol azonnal kapsz időpontot, ha mindent viszel, és nem kavarják el az eredeti iratokat, ha nem ütik el a kézzel papírról 3x vagy 4x át- és átmásolt számokat, akár két hét alatt is végezhetsz. Ha bajok vannak, simán lehet negyedév.

De még ez is bakfitty, nekem az angol fehér kombit majdnem 3 évembe tellett megcsinálni.

vomit

Hát ennyi. Én nem kezdenék bele semmi pénzért, maradok a hazai piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr73428099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dörmi06 2008.04.17. 16:12:27

Hát ez a bejegyzés meg honnan került ide? Vagy itt volt eddig is, csak figyelmetlen voltam?

Egyébként azt hiszem meg sem mernék próbálkozni manapság külföldről behozni autót (vagy bármit). Tuti elvéreznék út közben :S (már 2001-ben is a tököm tele volt az egésszel, pedig akkor talán nem volt ilyen bonyolult).

Rocko- 2008.04.17. 16:43:27

basznák seggbe egymást petrencés rúddal. mikor rendezi már le a magyar viszonyokat az EU?

foolproof 2008.04.17. 18:27:11

Ez a fasza, amikor az embert a sajat hazaja nem hagyja elni nyugalomban, oszt` ahelyett hogy gondolkoznanak a kedves hivatalnokok, mint langeszu magyarok, a paraszt mar csak az EU-ban bizhat, mert a magyar burokracia siman leszopatja. Szerintem mar reg rohognek rajtunk a szomszedok, mi meg csak sirunk. Nem az a baj, hogy nyakig er a szar, hanem hogy lotyogtetik.

Ma Mo-n egy 2000 cm3-is auto(roncs, taliga, akarmi), mire a vevo tulajdonaba kerul torvenyesen, kb. 100e HUF illetekkoltseget von maga utan. Ez kb. £317 mai kozeparfolyamon.Mennyi az illetek Angliaban, ahol ugye minden olyan draga!? Elarulok egy nag titkot: £0, illetve ha a paraszt nem online intezi az adatkuldest a DVLA-nak, az itteni kozlekedesi hatosagnak, akkor a a postakoltseggel kell szamolnia. Ennyit kishazankrol.

toncsi64 2008.04.17. 20:16:22

Nekem marhára tetszik, hogy a németek a hülye magyar bürökrácia miatt már kitalálták a "Tageszulassung" intézményét :-)))
Gondolom, hogy ezért van mert nekik mi szükségük lenne rá ?!

J@_nos 2008.04.18. 00:10:34

Nem egészen a bejegyzés lényegéhez szólok hozzá, de minek behozni külföldről amikor magyarországon is van annyi ugyanilyen hibrid camry mint amennyi nem is kell. Van egy a családban és azóta figyelem...van abból elég itthon a kereskedésekben...
egyébként ma Magyarországon (na jó Budapesten) 7-8 millióért adják.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.19. 15:01:21

Maradok a magyar kereskedőknél :P
süti beállítások módosítása