A gyerekek gyalogost gázolnak

  2008. április 08. - Égő Ákos Címkék: balesetmegelőzés magyar autóklub

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


Rosszul állunk a fiatalkori közlekedésbiztonsági oktatás terén. Az első komolyabb információt akkor kapja a gyerek, ha segédmotor-kerékpáros jogosítványra vágyik. Előtte viszont lelkesen kerékpározhat és természetesen közlekedhet kedvére. Az ovisok már gyalog járnak haza, sokan tizenévesen már az utcán töltik idejük nagy részét.

Izgalmas sajtótájékoztató


A legnagyobb felelősség természetesen a szülőé, de ki az a szülő, aki séróból vágja a szabályokat és kellő tapasztalattal rendelkezik az oktatáshoz. Azt hiszem, ha a gyerekeimnek matematikát kell tanulniuk, nem én leszek a legmegfelelőbb tanár, és ilyesmi a közlekedésbiztonsági oktatás is. A Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági programja segíthet, vagy legalábbis maradandó élményt nyújt a gyereknek.

Áron elrendezi a gyerekeket

Egerben voltam az országos road show első állomásán. A Tesco parkolójában állt egy kamion, mellette lezárt pályák az oktatáshoz. Nagy szerencsémre az egyik oktató régi ismerősöm, így nem aludtam el a sajtótájékoztatón. Áron - az Aron's Garage motorkerékpár szerviz mestere - haknizik a csapattal. A kirendelt gyerekek hősiesen tűrték, míg a város elöljárói és a helyi rendőrség előadta, miért is jó a biztonság.

Időpontok

Eger    2008. 03. 26 – 03. 30.
Miskolc    2008. 04. 01 – 04. 13.
Nyíregyháza    2008. 04. 15 –04. 27.
Szolnok    2008. 04. 29 – 05. 11.
Szeged    2008. 05. 13 – 05. 25.
Hódmezővásárhely    2008. 05. 27 – 06. 01.
Orosháza    2008. 06. 03 - 06. 08.
Kecskemét    2008. 06. 10 - 06. 15.
Jászberény    2008. 06. 17– 06.22.
Balassagyarmat    2008. 06. 24 – 06. 29.
Tatabánya    2008. 07. 01 – 07. 13.
Győr    2008. 07. 15 – 07. 27.
Pápa    2008. 07. 29 – 08. 03.
Sopron    2008. 08. 05 – 08. 17.
Zalaegerszeg    2008. 08. 19 – 08. 31.
Szombathely    2008. 09. 02 – 09. 14.
Körmend    2008. 09. 16 – 09. 21.
Nagykanizsa    2008. 09. 23 – 09. 28.
Veszprém    2008. 09. 30 – 10. 11.
Székesfehérvár    2008. 10. 13 – 10. 26.
Pécs    2008. 10. 28 – 11. 09.

Sokkal érdekesebb volt, amikor első körben bringával egy pályán kellett végigmenni az útvonalat tartva, kicsit ügyeskedni egy teniszlabdával. A 13-14 éves gyerekek nézik a feladatot, de vállalkozó szellemű nem akadt. Áron szigorúan kiemeli a hozzá legközelebbit és útjára ereszti. Kis szerencsétlenkedés, de a másodiknak már jobban megy a pálya. Van, aki kénytelen levenni a szöges övet és a láncokat, nehogy bekapja a kerék. Más a zselézett haj miatt adódik, nehogy lenyomja a sisak. Áron elmondása szerint rettenetes, mennyire ügyetlenek a gyerekek, van egy-két kiemelkedő, de sokan közülük képtelenek a függetlenítésre: kanyarodás közben elengedni a kormányt és közbe kivenni egy teniszlabdát a pohárból, majd egy kör után visszarakni.


Na. ezt egy kicsit eltrafáltuk

Kicsit arrébb sokkal jobb móka kezdődik. Egy preparált Swiftbe ültetik a gyereket, a jobb oldalra, ahol van egy plusz fékpedál is. A feladat: a haladó autót dudaszóra le kell fékezni egy bábu előtt. Persze senkinek sem sikerül, minden esetben óriásit csattan a bábu az autó elején. Nem is az a cél, hogy sikerüljön, inkább hogy a gyerekek érezzék, mit jelent a reakcióidő, érezzék az autó tehetetlenségét.

Ehhez kapcsolódik egy másik feladat, amikor meg kell becsülni, hogy egy adott vonalhoz képest hol fog megállni az 50 km/ó sebességgel haladó autó. Áron mesélte, hogy nincs olyan gyerek, aki jó közelítéssel felmérné a valós fékutat. Legtöbben szemrebbenés nélkül egy-két méteren belülre helyezik el a bójáikat. Amikor az autó mindent elsöpörve 8-10 métert fékezve áll meg, Áron csak mutat a gyerekekre, te meghaltál, te is, te is, te is.



Vajon ki a szponzora az eseménynek?

Az is érdekes feladat, hogy ugyanezt úgy játsszák, hogy a gyereknek futásból kell megállnia egy vonalnál, miután megbecsülte, szerinte hol fog megállni. Persze nem szabad látszani a jelölésnek, mert a gyerek akkor előbb lassít, hogy pont a jelre érkezzen. Ha nem látja, akkor viszont a futásból való megállás fékútját is sokkal rövidebbre gondolják, mint amennyi.

Ha egy ilyen programon részt vesz a gyerek, minden mesénél többet ér. A gyerekek megismerik a valós vészhelyzeteket, amikor ő maga üt el egy gyalogos-szerű izét, arra emlékezni fog.

Mi van még

1. A várandósság és a közlekedés A kismama autózásáról adnak tájékoztatást javaslatokkal és ellenjavaslatokkal, legyen utas, vezető, vagy válassza a tömegközlekedést. A témát mi is kiveséztük már a Vigyázat! Terhes nő vezet cikkben, még ha ez a program nem is ért cikkünkkel mindenben egyet.

2. A gyermekek bölcsődébe, óvodába, iskolába kísérésének tudnivalói Itt a kisebb gyerekek védelméről és közlekedéséről van szól az oktatás, gyalogosan, kerékpárral és utasként az autóban.

3. Az általános iskola felső tagozatos diákjainak tanórán kívüli oktatása Ők azok, akik már valóban közlekednek, sokszor önállóan, és a cikkben említett kerékpározás vezetéstechnikája, fékezd magad és távolságbecslés mellett multimédiás elméleti oktatásban is részesülnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89412998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2008.04.08. 11:27:08

Végre egy értelmes kezdeményezés. Nagy kár hogy csak kevés helyre és lassan jut el. Kötelező kresz órákat az iskolákba a gazdasági ismeretek mellé, akár vizsgával, illetve kötelező védőfelszerelést bringára!

Sam8888 2008.04.08. 11:28:00

Van erre valami PC-s oktatóprogram is, ahol vizsgázni kell forgalomban. Az irányítás rohadtul nem élethű, meg a grafika sem, de azért nemrossz. Ott lehet büntetlenül gyorshajtani meg gyalogosokat elütni. :D

feketenap 2008.04.08. 11:33:03

Remek ötlet ez, és reméljük folytatódni is fog, szerte az országban.
Az autósok sok esetben fittyet hánynak a gyalogosokra, mondván ők az erősebbek. Ha ők nem, hát a gyalogosoknak, kerékpárosoknak kell figyelmesebbnek lenniük.

B.Petike 2008.04.08. 11:35:07

Annyit még le tudsz írni mikor hol lesz még ilyen program mert ezt a pályát kipróbálnám énis

Rocko- 2008.04.08. 11:35:36

tegnap is láttam a posztot, legalábbis index 24 órában. kíváncsian figyeltem: hova tûnt. hát ide.
szóval jó, és örülök, h van ez az oktatás. poszt címe alapján azt hittem, h a hétvégi, Hôsök terén megejtett motoros találkozó alkalmából volt oktatás. remélem ott se maradt ez ki.

@ 2008.04.08. 11:40:13

Tök jó ez a rendezvény, és hasznos, mért nem volt ilyen mikor én voltam ennyi idős:)
Egysze ültem olyan gépben ami a biztonsági öv hasznát szimulálta. Becsatoltak minket egy ketrecben, ami egy enyhe lejtőn csúszik le, a végén ütközővel. Nem ment gyorsan, de az öv hatását jól szemléltette.
Shock: kötelező védőfelszerelés? Te kimennél biciglizni azzal a sokmindennel magadon?
Sam: Carmageddon???:D:D:D

Rize Allard 2008.04.08. 11:49:18

Szerintem is jó kezdeményezés! A mai "fiataloknak"(én se vagyok öreg:D ) gyerekeknek nincs, se mozgás kultúrájuk, se tapasztalatuk a közlekedés terén. Nem bringáznak, nem vesznek részt a közlekedésben felelősen, pedig az is sokat számítana ha csak egyszer egyszer bringával túráznának egyet. Ott még a féktávot is megtanulnák felmérni:) (mint én persze a saját káromon):)

austinpowers 2008.04.08. 11:56:59

Nagyon tetszik!
Óriási ötlet, csak jusson el minél több helyre én is vinném a gyereket!

EM 2008.04.08. 12:05:24

Tényleg jó ötlelt, reméljük minél több ilyen lesz a jövőben, de ez csak az egyik oldal. A másik oldalon ott van a sok paraszt, aki az autóból szarik a gyalogosokra és a biciklisekre.
Kíváncsi lennék milyen arányban felelnek a balesetekért az autósok illetve a gyalogos-biciklis tábor.

Sancy 2008.04.08. 12:17:10

Elő kellene venni a régi közlekedésbiztonsági oktatófilmeket, amik mostanában a Filmm****m csatornán vetítenek. Hiába 30 évesek a kópiák, mai is megállják a helyüket. Ilyet kellene a népnek adni, nem a Gy*zikét, meg a különféle talk-show-kat.

W123QP 2008.04.08. 12:55:20

Ez most egy bezzegelős történet lesz.
Németországban voltam kiküldetésben, és a gyár a város közepén volt majdnem. Természetesen sok gyalogos és tégla kerítés , aminek a tövében egy kerékpár út és mellette gyalogút ment. A kihajtáskor a belátható szakasz gyakorlatilag nulla.
Éppen araszoltam ki a kapun, amikor egy kb. 5 éves gyerek feje jelent meg a kerítés mögül, és utána Ő intett NEKEM, hogy jól van haver menjél csak. Mondom kb, 5 éves lehetett.
Nem tom nálunk, hogyan zajlott volna le egy ilyen szituáció.

Ada 2008.04.08. 13:24:52

Én még óvodás koromban vettem részt egy hasonlón, ugyanis az elvtársak korában kötelező volt résztvenni közlekedési játszótéren oktatással egybekötött tevékenységen.
Nagy buli volt, taposóautók vs bringák a "forgalomban" rendőri felügyelettel. Aki szabalytalankodott, kiállították.
A jogosítványom sem úgy szereztem, mint a mai fiatalok, hanem egy ÉVIG csakis elméleti oktatás + fél év vezetési gyakorlat, utánna vizsga...

Szóval szorgalmazom az ilyen aktivitásokat, hogy az elkövetkezendő generáció biztonságosabban közlekedjen és nem taplón, mint egyesek...

xs (törölt) 2008.04.08. 13:32:06

Nagyszerű kezdeményezés! Én is kötelezővé tenném a közlekedési alapismereteket iskolába, sok sok ember életét menthetnénk meg vele.

Félve merem megjegyezni, lehet ezért kapok, de könyörgöm, több rendőrt az utakra! Szedjék ki a veszélyes sofőröket (nem a dinamikus vezetőket!!!) és a lakóövezetben 70-vel száguldozókat.

Csak így tovább szervezők!

StationW 2008.04.08. 13:58:00

Simán elkélne egy átfogóbb társadalmi program. Valóban úgy kerül minden félnótás kocsiba, hogy egyrészt 0 térérzék, 0 távolság becslő képesség. Arra meg hogy élből zombik, és eleve már az emberi léthez is teljesen gyökér társadalomból zuhannak a forgalomba nem is ejtek szót.

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2008.04.08. 13:58:56

@ - Igen, kimennék.
1. A közút az nem egy divatház. Nem flancolni kell, hanem felöltözni úgy, hogy mindent megtegyen az illető a saját testi épségének védelme érdekében !
2. Kiváltképpen azért, hogy egy autós egy elcseszett helyzetben (tudom, a melóba minden nap vezetek én is) a visszapillantóval is belökhet a grádicsba, és egy koponyaalapi törés miatti halál nagyon könnyen ilyenkor összejöhet. De nem csak autós, hanem motoros / másik bringás / gyalogos is akár okozhat galibát. Nem védem a bringásokat, illetve a közlekedés egyéb résztvevőjét, de azt soha nem szabad elfelejteni, hogy az autós körül ott a kocsi... a bringás körül mi van? Okolható a szemét autós sokmindenért, de nehogy már az autósnak legyen lelkifurdalása, ha nem is az ő hibájából történik meg a gebasz. Szerintem.
Sancy: Én is láttam, és osztom. Sokkal értelmesebbek azok a filmek (ráadásul még humoros is néhol)

Acmee 2008.04.08. 14:14:49

Szevasztok!

Örömmel hallom ezt a kezdeményezést (bár még nincs poronty a háznál), a mostani 5-15 éves gyerekek tényleg még biciklizni sem tudnak. Mikor mi anno párszor porrá törtük az arcunkat egy-egy kemény lejtőn, megtanultuk, hogy mi a féktáv meg a jókora bukta. Ezeket a programokat tényleg az iskolákban kellene kezdeményezni, nem pedig "önszorgalmi" jelleggel. Emléxem, anno mennyire utáltuk a múzeumtúrás osztálykirándulásokat, amikor pedig valami zsír aktivitás volt, mindenki tolongott. Igenis fordítson arra zsét az állambácsi, hogy a leendő állampolgárai ne kaszabolják le egymást a járműveikkel.

Az autós jogosítványról nem is beszélve! Olyan emberek kapnak jogosítványt, akinek rollert nem adnék a lába alá!!! Küldjék el a friss jogosítványos kölköt a Hungaroringre egy vezetéstechnikai tréningre, ha apucianyuci ki tudta csengetni a 100 papírt a jogsira, akkor arra se sajnálja, hogy élve maradjon a gyerek havas úton is! Velem Apám 2 tank gázolajat autóztatott ki egy 3,5-es platóssal (ugye hátsókerék hajtás rulez, főleg rakomány nélkül) télen, hóban. egyből tudtam, mi a dörgés.
Másik, hogy a gyakorló jogsi legyen kW/kg korlátozású (mint a motoros A korlátozott), akkor se ázik el a hülyegyerek, de nem tud elütni egy buszmegállónyi embert az apuci S8-ával.

StationW 2008.04.08. 14:15:16

Shock12!

Egyetértek veled, bár én úgy gondolom egy autósnak MINDEN ESETBEN kutya kötelessége defenzív módon eljárni gyalogossal, bicajossal, motorossal szemben, mert mint említetted ezek a kollégák mind lágyhéjúak.

AP (törölt) 2008.04.08. 14:19:54

Ez tényleg jónak tűnik.
Beültetni a kocsiba, aztán nézze meg, hogy tud megállni.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.08. 14:43:58

Ha a Suzuki a sponzor miért nem Splash-el nyomultak? :D

I.I.G. 2008.04.08. 14:52:24

Amellett, hogy az akcióval meg a hsz-okkal nagyjából egyetértek, hadd jegyezzem me, hogy az a "játSSZák" az NAGYON Égő!!! :(((

Krisi 2008.04.08. 14:57:18

Szerintem is le kéne vetíteni a 70-es években készült filmeket, amiket a filmmúzeumon láttam, vagy még jobbb lenne, ha újra forgatnák azokat. Mert azóta nőtt a forgalom, meg több minden van a kocsikban, de a fizika semmit sem változott.

Az iskolába meg szintén kötelezővé kéne tenni a kreszt, de nem délutáni szabadprogram keretében, hanem kötelezően, év végén dolgozattal. Mert abból nem sokat tanul a gyerek, hogy a gyurmakutya elüti a gyurmacicát..

Gee 2008.04.08. 15:11:29

Ez egy nagyon jó ötlet.
Mellesleg a településen(nem város csak egy kis falu) most adtak át az ovodában egy komplett "úthálozatot". Jelző táblák meg ilyenek kis biciklikkel.

EVOkaa 2008.04.08. 15:13:22

Üdv!
én 15 éves leszek május végén. megvan az M-es jogsim.de egy ilyenre nagyon szivesen elmennék!ilyet kellene tanítani a suliban+alapvető életmentést!(lélegeztetést, sebellátást, stabil oldalt fekvő stb.)kárunkra nem vállna!meg egy ilyen rendezvényt jobban kéne reklámozni!Egertől 16 km-re lakom, de errőlnem is hallottam!további szépnapot!

Sam8888 2008.04.08. 15:20:38

Acmee 2008.04.08. 14:14:49

Suzukival is ellehet ütni egy buszmegállónyi embert, nemkell ahhoz 300 ló meg összkerék... Nekem meg nincs autóm, mert sosem tellett rá, viszont jogsim az már van 3 éve! A tréninges dologról annyit, hogy ahol engem tanítottak vezetni, ott elméletileg(!) volt ilyen ingyen csúszástréning, ha készvagyok a jogsival, csak sajnos az autó annyira szar állapotban volt, hogy a tesztpályán is tilos volt menni vele... (Teszem hozzá én télen bepótoltam haver kocsijával Lidl meg OBI parkolókban az elmaradást :))

@ 2008.04.08. 11:40:13

No igen az is jó, meg a GTA is, de én tényleges forgalmi helyzetről zagyválok. :) 3D Driving School a címe és 95 mega.

www.3dfahrschule.de/uk_download.htm

Innen le lehet szedni a demóját és a gyereket odaültetni mellé.

Ha meg tényleges versenyzőt akartok faragni a gyerekből, akkor: Live For Speed, GTR2, Richard Burns Rally. De ezekhez erősen ajánlott egy minőségibb kormány-pedál szett. :)

Csubakka Junior 2008.04.08. 15:22:32

Gyerekkoromban a városban volt egy KRESZ park, ahol bringával lehetett gyakorolni a közlekedési szabályokat. Egy idő után ellopták az összes KRESZ táblát, magára hagyták a területet, ám ekkor megszületett egy új műfaj. Kijelöltünk egy pályavonalat (minden alkalommal mást), és az egyik csávó nyakba akasztható stopperével mértük a köridőket. Véresen komoly volt, egyszer akkorát estem, hogy az első kerékben keletkezett nyolcas miatt a hátamon vittem haza a bringát (5 sebességes Fudzsi White Csepel).

Sam8888 2008.04.08. 15:23:55

Ja és esetleg, ha valaki nem ismerné:
www.drifting.com/Drift_Bible.php
Ebből is jó sokat lehet tanulni. :)

FisherKing 2008.04.08. 15:25:02

Sok ilyet még!
Engem apám annó (35 vagyok) még elküldött az ált. isiben közlekedési rendőrnek. Szépen álltunk kisdobos és úttörő nyakkendőben, tárcsával a kezünkben és segítettük a gyalogosokat a zebrán. Előtte persze KRESZ-tanfolyam is volt. Akkor kiröhögtek minket. Ezek után bő 10 évvel mindannyian csont nélkül szereztünk jogsit (értsd: a KRESZ vizsgán senkit nem vágtak el). Minap hallottam ismerős lányától, a kérdésre, miszerint az út szélén kivilágítatlan biciklis halad a választ: "Hát mi a faszt keres ott?!" Ja, ez pont nem volt bejelölve A, B vagy C válasznak...:) Azért ez szomorú, ahogy az is, hogy 10 emberből nyolcnak fogalma sincs, mit mutat a rendőr a kereszteződésben, amikor nem müxik a lámpa.... Néha persze a rendőr is hülye, mert nem meri megemelni a kezét.
Emellett hiányolom még a gyakorlati vezetésből azt, amikor vizes, jeges úton kell manőverezni. Sztem kurva fontos, és hiba, hogy csak önszorgalomból tanulja mag (már aki akarja). Én a sógorommal zúztam annó egy üres parkolóban télen. Sok trükköt mutatott.

Sam8888 2008.04.08. 15:26:46

Csubakka Junior 2008.04.08. 15:22:32

Csak nem délnyugat-magyarország? Az én kisvárosomban is van egy ilyen hely a lakhelyemtől kb 200m-re. :)))

Csubakka Junior 2008.04.08. 15:31:51

Sam8888 2008.04.08. 15:26:46

Nem, Oroszlány (Komárom-Esztergom Megye). De már arréb tettem a székhelyemet 120 km-rel.

I/I4R[ł 2008.04.08. 15:46:22

HÚÚ, mi sulial voltunk még általánosban!!!!
A Suzukis-gyalogosgázolós részre még ma is emlékszem! (kb. 6 éve volt) Még egy kis zöld Swift volt és nekem majdnem sikerült megállnom, csak felbillent a bólya, nem repült el! :P

Solymika 2008.04.08. 15:49:16

Nagyon jó a kezdeményezés, és kívánom hogy jusson el mindehova. De én a 17éves frissjogsis "nagyontudok-vezetni" kölyköket is elküldeném egy ilyenre, mert veszélyesebbek másfél tonnával, mint a kisgyerek a bicajával. (A félreértések elkerülése végett: a biciklis gyereknek se essen baja, de kisebb a valószinűsége, hogy ő fog egy buszmegállónyi embert elgázolni)
Főleg ha nem is tud biciklizni. Mondjuk az már gáz, mert én 5éves koromban már apám 28-as libakergető biciklijén mentem vázonalul, olyan stabilan hogy az csak na. :)

fury 2008.04.08. 15:55:15

Tegnap Gáspár"vinnyogódisznó"Evelyn(szakadna rá az Ég)élö adásban vezetgetett a faszkalap apja mellet,szarul,jogosítvány nélkül.Az meg ugatta neki,mit hogyan,mentek is-és nem magánterületen.Multkor az öv miatt+telefonálás....bízonyíték az adás maga....most ezért is megbaszhatnának.

Lacib 2008.04.08. 15:55:36

Nem rossz ötlet,mennék én is szívesen,csakhát Komárom nem egy akkora város,hogy ide eljutna ez az akció, de komáromiaknak ajánlom figyelmébe északkomáromban a vág melletti betonlapokból álló területet a töltés előtt,nagyon jól lehet gyakorolni a kuplungolást (tengelykapcsoló) ,a dombról való elindulást(töltés oldala), és a parkolást is. Nameg persze a vészfékezést,amit jómagam is csak most gyakorlok ;)
Ja és biciklisek nek ajánlom
plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

oPal 2008.04.08. 16:00:05

Drift bible :D
Végül is jó oktatóanyag, de a jó elsajátításhoz kell néhány kockásra koptatható gumi az első kézifékes gyakorlatok elsajátításához :)

@ 2008.04.08. 16:03:50

Shock:
én a gyerekekre gondoltam -ők szerepelnek a cikkben-, mikor a védőfelszerelést említettem. Hogy szerintem nem szívesen veszik fel, ezért nem lehet kötelezővé tenni. Pesti forgalmi bringásoknak persze ok.
Sam, csubakka:
Nálunk Kaposváron is volt egy ilyen park, tábláknak dettó lába kélt, pedig mi is jókat szórakoztunk ott.

Tommi 2008.04.08. 16:18:03

Ez egy nagyon jó program... Emlékszem, kisiskolás koromban nálunk is volt valami hasonló, rendre én voltam a legjobb, főleg, ha kisautó volt a főnyeremény... Akkor mindent beleadtam, hogy győzzek :D

BenTLor · http://bentlor.hu 2008.04.08. 16:30:07

Csak szeretném jelezni (részt vettem ilyen eseményen, ott, ahol a képek készültek), hogy nem is lehetséges megállni, ahol dudál a sofőr, majdnem a reakcióidőn belül van. Amikor én odamentem (még nyolcadikosan) már régen tudtam, mi a reakcióidő, hogy mennyi kell egy átlagos kocsinak a megálláshoz, és szabályosan, rúgva padlóztam a fékkel, azt hiszem, a reakcióidőm is viszonylag jó. Ez a feladat a gyerekek megfélemlítésére jó, a realitásérzék növelésére nem.

Sam8888 2008.04.08. 16:48:54

@ 2008.04.08. 16:03:50

Énis kvári vagyok és a Cseri parkra gondolsz szerintem. :) Volt ott egyszer régen vmi ilyen rendőrségi akció, hogy elektromos kisautókkal lehetett közlekedni, meg minden. Emlékszem alig bírtam magamat bepréselni az egyik kétszemélyes gépbe, mert már vénnek számítottam a sok kisgyerek közt (akkor kb 10 éves lehettem). Meg persze sokat motoroztam is (egyszer hátul a vendéglőnél vettek üldözpbe a kékek :D) a pályán meg az erdőben is. Ejj azok a szép idők! :))))

@ 2008.04.08. 17:45:34

Sam:
Bizonybizony Cseri park:D:D:D Én ilyen rendőrségi szervezésben nem voltam sajnos ott, nagypapám vitt ki minket. De már akkor is kicsit el volt hagyagolva. (Most vagyok 20) De olyan jókat tekertünk ott, az erdőben még valami kis cross pálya is volt. Meg egyszer zúgtam is egy nagyot, hiába, így tanul a gyerek:P

Sam8888 2008.04.08. 17:59:53

@ 2008.04.08. 17:45:34

Hű! Emlékszel a színpad mögötti ugratóra? bazi nagy volt és rohadt meredek. na mi oda jártunk ugratgani bringával meg motorokkal. :D

AP (törölt) 2008.04.08. 18:26:46

A friss jogosítvánnyal rendelkező sztrítrészereket is el kéne küldeni ide, legalább fékezni egy párat.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.04.08. 19:08:19

bárcsak kötelezővé tennék jogsi megszerzés előtt

a tanpálya gysem ér semmit, betenném a programba még a csúszós pályás oktatást is és azon is vizsgáztatnék

legalább kevesebb autós lenne az utakon, jobban elférnénk (:

ColT 2008.04.08. 19:24:28

Hm. Ha nem tűnt volna fel az iskolában TANÍTANAK közeledésbiztonságot/KRESZ-t. Technikaórán, már ha még tudja valaki mo az (az egyik végzettségem számítástechnika-technika szakos tanár :-) ).

Az egyik gyakorlóórám pont a passzív+aktív biztonság volt (utána jöttek a KRESZ dolgok, de azt már nem én tartottam) és azt kifejezetten élvezték, nem úgy tűnt mintha nem lennének tisztában a balesetekkel + volt aki előadta a saját "élményét" :-(

Csak hát magára a technikaoktatása sem jut lóvé, persze műszaki analfabéta is mindenki (mikor egyre több körülöttünk a gép, ez is zsír...). Ugyanígy a közlekedésbiztonság is elsikkad. :-(

Ras 2008.04.08. 20:57:03

@ 2008.04.08. 16:03:50
a gyereknek is el lehet magyarázni hogy a bukó érte van, megértik...
és igenis kötelező bukósisakot minden bringásra!

@ 2008.04.08. 21:13:52

Sam:
Színpad mögött? Emlékszem egy bazinagy dombra, azt mi is megmásztuk párszor. S te emlékszel még az orosz katonai gépekre? Azok is arrafele voltak valahol, bennem csak elég homályosan maradtak fenn.:P
Ras: meg lehet próbálni, hátha:)

Sam8888 2008.04.08. 22:13:41

De még mennyire! Amikor bontották szét őket elakartunk hozni a BMX-emen egy szem lánctalpat, de miután ketten alig bírtuk felemelni letettünk róla. :) Sőt, volt ott egy repülőgép, aminek nemvolt benne a hajtóműve és lehetett mászkálni benne. Asszem egy MIG 21-es volt. Volt ott még pár ágyú is és amikor szedték szét őket, akkor lehetett mozgatni, tekergetni meg minden. :)))) Ejj azok a régi szép idők...

nari 2008.04.12. 10:43:01

De jó lenne ha a suliban művészettörténet helyett 1 évig a rohadt kreszt nyomatnák lehet nem aludnék el és akkor még a jogsiért ugy mennék az elméletre hogy igen ezt tudom meg azt is és csak feleleveníteni kellene mert hát nemhiszem ,hogy olyan nehéz lenne megtanítani 7. es gyereket 1 év alatt!! kreszre ha 17 éveseket megtanítanak 30 óra alatt...
De ha az lenne ,hogy amikor az autót viszem forgalmira ottülhetnék egy gép elött amin van KRESZ program és megnézem mit felejtettem ugyanis sok szabály változik és aki azthiszi jol tudja aztán elrontja akkor baj van pl a 2 sávos körforgalomban már bajban van.. egy kis kresz ismétlés milyen jó lenne..
süti beállítások módosítása