UAZ régen és most

  2008. április 01. - Asztalos Angéla Címkék: terepjáró hőlégballon

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Szabadesés, zuhanás nélkül
2011-12-29 17:46:00

Tél van. Nem lehet ugrani. Illetve lehetne, de nagyon bonyolult szervezést igényel, szóval vegyük úgy, hogy nem

Trabantban a deszantosok
2011-11-11 15:30:00

Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan

Karácsonyi Hiéna: Dension csomag, senki többet harmadszor
2010-12-11 19:50:00

És íme az utolsó Dension csomag. Ha eddig nem sikerült megszerezned a pulcsit, sapit és nanotartót, itt az

Karácsonyi Hiéna: Yamaha csomag, már nincs sok hátra!
2010-12-11 19:20:00

Igen, ez már az utolsó Yamaha csomagok egyike. Úgy látszik, Rossit soha nem lehet megunni. Ha vinnél egyet a

A napokban kaptam emailen egy ismerőstől ezt a kis reklámfilmet az új Uazról. Ami tudom, hogy nem új, már legalább 2004 óta létezik a Hunter. De nekem ez a reklám új volt, és nagyon tetszett:

 

 

Bevallom, főleg azért tetszett annyira, mert nekünk is volt egy Uazunk. Egy 1988-as gyártású parancsnoki 469 B típus. Nagyon szerettük, sok kalandos élményünk fűződik hozzá. Még ma is elérzékenyülve szoktuk emlegetni, hogy: hjaj, milyen jó is volt a mi kis sárga Uazunk!

Ez volt az egyetlen olyan autó volt életemben, amihez érzelmek kötöttek. Szerettem, mert olyan vad volt: koszos, sáros, mély, dörmögő hangú, fapados és kicsit militáns. Kárpit, klíma, elektromos ablak, és még sorolhatnám mi minden nélkül. De pont ezért tetszett, meg jól is nézett ki – ugye egy nőnél ez is fontos szempont. Olyan volt, mint egy igazi vadkan.

Unikum volt az Uazok között, citromsárga színével, és piros ponyvájával. Barátaink előszeretettel hívták cirkuszos kocsinak, kinézete miatt. Eléggé feltűnő jelenség volt. Naponta 5-6-szor felhívtak az ismerősök, hogy merre láttak minket aznap. Mindig mindenhol észrevették.

96-ban vette a párom a honvédségtől - természetesen terepszínben. A sárga színt már ő találta ki neki - de nem csupán feltűnési viszketegségből és a katonákkal való legkisebb szintű azonosulás elutasítása miatt, hanem praktikai okok is vezérelték. Ugyanis mi főleg hőlégballonozáshoz használtuk, ami igazi terepjárást jelent: nem árt, ha van az embernek egy jó terepjárója, ami ha kell, képes árkon-bokron követni a ballont utánfutóval együtt – ezért kellett Uaz -, és az sem hátrány, ha könnyű észrevenni a magasból is - ezért lett sárga.

Ami saját tuning volt benne, az a kapcsolható elsőkerékhajtás, a Volga differenciálmű elöl-hátul és a gázüzemre való átépítés.

A piros ponyvatető is saját szerzemény, aminek szintén megvan a maga története: Uazunk általában egy fa alatt parkolt, amiről bogyók potyogtak a ponyvatetőre (az eredetire). Ezek a bogyók idővel kimarták a ponyvát és elgyengült az anyag. Annyira, hogy nem bírta el Kossuth Bokros Lajos nevű, fekete 40 kilós labrador kutyánkat, akinek az volt a dilije, hogy házak, autók, kerítések tetején mászkált. Felmászott mindenhova. Így esett meg, hogy egyszer K. B. Lajos éppen az Uaz tetején tartózkodott, amikor beszakadt alatta a ponyva, és beesett az utastérbe. Szegény Lajos annyira ügyes már nem volt, hogy belülről kinyissa az ajtót, így a kiút keresése közben teljesen szétrágta az üléseket, és mivel csak másnap reggel szabadítottuk ki, egy jó nagy csomó kutyagumit is ott hagyott emlékül. Ezután csináltattunk rá szép új piros ponyvatetőt, és az üléseket is cserélnünk kellett természetesen.

Sajnos csak ez a két képünk maradt róla, amiket egy lengyelországi ballonverseny alkalmával készítettem, ahol első látásra beleszerettem. Az Uazba és a ballonozásba is.

Akit érdekel, íme néhány kép a 2004-es Krosnói hőlégballonballonversenyről.

Rengeteg olyan helyen jártunk vele, ahol nem is gondoltuk, hogy el tudunk menni, és sokszor kisegített a bajból másokat is. Minden ballonos versenyen akadt egy-két versenytárs, akik olyan helyre tévedtek, ahonnan csak segítséggel tudtak kikeveredni. Például árokból vagy tehenészet trágyájából – azt ne kérdezzék, hogy kerültek oda! Húztunk már ki Mercedes G-t utánfutóval együtt (mi is utánfutóval és ők is utánfutóval voltak), Mitsubishi L300-at, Terrano-t, meg sok-sok személyautót.

És aki minket kihúzott: MTZ traktor. Mert egyszer volt, hogy mi is elakadtunk. Ez úgy történt, hogy éppen Ádánd falu környékén akartunk átkelni egy iszapos patakon, ami nem volt a legjobb ötlet. Teljesen meghasaltunk, a kipufogó elmerült, és a váltónál folyt be a víz, a motor még így is működött, de esélytelen volt, hogy önerőből ki tudjuk kászálódni onnan. Felbéreltük az éppen a közeli földeken szántó traktorost, aki már rutinos volt ilyen dolgokban: lánc az oldalsó vonószemre, és oldalirányban meghúzott minket (szemből ő sem bírta). Kijött, igaz, hogy a kipufogót széthúzta a sár, de nagyobb baja nem lett. Hát ilyen, és ehhez hasonló kalandokat éltünk meg együtt.

Aztán 8 év boldog közös élet után fájó szívvel megváltunk sárga Uazunktól. Keveset használtuk, és sokba került a fenntartása. Eladtuk egy vadászembernek, aki sajnos nem értékelte a sárga szín eredetiségét, és egyből átfestette katonai kamuflázs mintára. Egyébként az új gazdának van egy Jeep Grand Cheeroke-ja is, de azt félti, és a rázósabb helyekre az Uazt használja.

Ha kellene, ma is Uazt vennénk. Bár egy új Huntert kicsit körülményesebb beszerezni, mert nálunk nem forgalmazzák, és Oroszországból sem lehet közvetlenül behozni. De van benne 5-ös váltó, új kuplung, kormányhidraulika, tárcsafék és kárpit. A 2,7i benzines csak 315 ezer rubel, azaz 2,22 M Ft, a 2,3-as dízel pedig 2,57 M Ft-ba kerül.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5399110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.01. 14:44:03

Ez most akkor olyan kb, mint a G merci? :D

Cris 2008.04.01. 15:04:26

Ez egy-az-egyben a G-Merc reklám...hajjaj...

fury 2008.04.01. 15:12:57

Ezt a reklámot ajánlottam tegnap-nagyon jó)))Tetszik a Hunter-olyan kangép))

karlmann 2008.04.01. 15:13:36

De miért nem lehet kapni nálunk?

fury 2008.04.01. 15:15:11

UAZ HUNTER-eválucszáiszíle))))Még az a nyelv 8-D

gaben 2008.04.01. 15:23:45

OMG!
UAZ-t keresve használtauto.hu-n ebbe akadtam:
www.hasznaltauto.hu/1967793_uaz_uaz-lada_2006
mi akar ez lenni? Smallfoot?

yenoee 2008.04.01. 15:24:39

Angéla lenyomta Annát :)
Nagyon hangulatos kis írás lett!

Életemben egyszer utaztam UAZ-ban, meglehetőss rövid ideig. Egy ismerősömhöz mentem ki kismotorral az akkor még létező osztrák határ mellé. Mobiltelefon sem volt még, max az a nagyonnehézakkumulátoros fajta. Ismerős nem volt odahaza, én pedig úgy döntöttem, megvárom. Motort (táskát, iratokat) a házuk udvarán hagyva kisétáltam a mezőre, ami már tágabb értelemben véve határsáv volt.
Először kutyás határőrökkel találkoztam, aztán, mivel nem kifejezetten tudtam igazolni magam, kijött valami ügyeletes rangjelzés az őrsről. Egy ilyen vassal, amit sofőr vezetett.
Néhány keresztkérdés után végül beültettek az UAZ-ba, és összesen öten (+ kutya) bevittek az ismerősöm házához, ahol kiolvasták a papírjaimat, és otthagytak.
:)
Meglepően jól elfértünk amúgy benne, és az ülés is sokkal kényelmesebb volt, mint amire számítottam. Azt leszámítva, h nemkicsit beszarattak (voltam kb 16 éves), nagyon nagy élmény volt utazni is.

Azért egy Nivát inkább el tudnék képzelni magamnak.

ommm 2008.04.01. 15:45:24

UAZ komoly.
príma lett az írás, érezni a kedves emlékek lenyomatát a mondatokon.
kár, hogy már nincs meg.

urbid 2008.04.01. 15:46:05

Én ugyan ezt a reklámot láttam egy mercivel:D Kár h nem csináltak rendesen egy salyát reklámot

427 2008.04.01. 15:46:40

Mivel faterom katona volt, sokat utaztam Uazzal! Vezetni csak egyszer volt szerencsém akkor amikor én voltam katona! Aki nem puccoskodni akar a terepjáróval annak nagyon megteszi! Pláne Merci dízellel!:)

fury 2008.04.01. 15:46:41

A mutimeg oldalon-youtube-,épp átmegy egy tavon a Hunter,mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne..van benne valami drabális báj,eredetiség..kéne egy új.A reklámban nagyon jól mutat.

Solymika 2008.04.01. 15:50:02

Angéla nem is nyomta le Annát.
Tetszik a post, de Anna nyersebben tud írni. Itt meg sok az érzelem.
(de lehet csak azért nem jön be az érzelgősség, mert UAZ)

Czigler Zsolt 2008.04.01. 15:50:10

-urbid-!
a saját az nem salyát!
vagy salykát akartál írni?
vagy csajkát?

Czigler Zsolt 2008.04.01. 15:58:07

Szép a reklám és micsoda hang!Mint aki vodkát reggelizik almapaprikával és mellé tolja azt a finom mahorkát,amitől még a TBC baktérium is kipusztul.Az oroszos hagyományőrzés itt épp helyénvaló,nem csúnya állat az UAZ ,de Hunter helyett lehetne valami ütős orosz is,mittomén:UAZ Zákládiváju ,UAZ TOVÁR,vagy hangutánzó és jelentéssel is bíró:UAZ BAMm /gy.k.:Bajkál-Amur/

McMester 2008.04.01. 16:09:59

A Patriotnak (másik UAZ)is volt nemrég reklámja, meg még bemutató videója is. az angol nyelvű honlapjáról letölthető. én ajánlom mindenkinek, mert én nézve a videót, komolyan sajnáltam hogy errefelé nem lehet kapni :(

lanciabacci 2008.04.01. 16:27:04

a Hunter reklámot még tegnap megnéztem fury linkjén és az volt a legfeltűnőbb, hogy az ajtók és a motorháztető csapódását milyen komolyan szinkronizálták benne :) aki látott már közelről ilyet, az nehezen hiszi el ezt a pantent kluttyanást, de a cucc nagyon kellene így is... vasmacsó :)

Nekem spec. szintén nagyon rokonszenves az Angéla-féle vonal, szerintem bármiről is csak akkor van értelme írni, ha fűznek hozzá érzelmek. Legalábbis, bensőséges autóbuzériában biztosan. Én is gratulálok hozzá! Kannácska sokkal mesterkéltebb és a CX-es cikk óta kifejezetten haragszom rá.

domi0318 2008.04.01. 16:50:06

Nem szeretnék pálcát törni egyik hölgy mellett sem, mert nem tisztem, de maradjunk annyiban, hogy az írás -legalábbis ha jó- alapvetően objektív műfaj. Tudom, mert éveken keresztül tanultam, és százezerszer a fejünkbe verték, hogy az érzelmeket otthon lehet hagyni.
Gondolj bele, ha az ember csak arról tudna jól írni, amihez érzelmek kötik!... Az már külön művészet, ha valaki érzelemből tud objektívan írni! De arra leginkább születni kell!

Amúgy a CX cikk szerintem is elég sok helyen billegett, de hát ez van!

Egyébként saját UAZ élmény: nagyanyám megboldogult erdész élettársának volt egy, amivel a Pilis erdőibe járt fát vágni. (lopni:-)))
Az embert az alkohol penetráns, és konstans gőze, valamint a nikotin tartotta össze, az UAZ-t pedig a lelkesedés, és a szovjet elvtársak egykori ígérete. Ennek ellenére harminc évig kitartottak egymás mellett! R.I.P.!
Megnéznék ma egy erdészt egy up-date reggeli után a csilli-villi ML Mercibe, X5-be pattanva fáért menni :-)))))

bgy 2008.04.01. 16:54:31

Uazt vennék, motor nélkül is.

AP (törölt) 2008.04.01. 17:12:20

Nem lehetne, hogy Péter Anna helyett ezentúl Angéla írogatna ide?
Róla elhiszem, hogy tudja, mi az az elsőkerékhajtás! (Degecen születtem, tudom)

lanciabacci 2008.04.01. 17:13:43

domi, ez így is van, de ez itt nem politikai újságírás, hanem lelkes autóbuzéria és blogolás valami olyasmiről, ami eleve elfogultsággal jár. Szerintem fontos része, hogy van egy kis kötődés/töltés benne. Ugyanakkor persze nem szabad keverni a szezont a fazonnal; az objektivitást hagyjuk meg a vezércikkeknek, csak sajnos ott meg állandóan visszatérnek az előítéletek és sztereotípiák.

És pálcát én sem szeretnék törni senki felett, de van véleményem és ideírom, mert lehet :) Ez a nyilvános szereplés hátulütője manapság; van közvetlen visszacsatolás.

Az update reggeli és az X5-tel fáért vízió nagyon üt :)))

fury 2008.04.01. 17:26:59

Így feketében annyira Defenderes,szögletes..nagyon tetszik-és tényleg szép hangon csukódnak az ajtók)))Már ha igaz-de valszeg ez már komfortosabb a réginél.A világon elismert tudással-nagyon komoly TEREPjáró,és nem szerepjáró,Kookai táskás ribiknek.

gergo 2008.04.01. 17:29:50

Ha valaki még nem találta volna meg a reklám eredetijét :)

www.michaelbay.com/ads/ads/mb_crashtest.html

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.01. 17:33:19

Volt szerencsém nem keveset vezetni ezeket a találmányokat több változatban. Dobozos, platós, "parancsnoki" verziók voltak anno az ElMű-nél Óbudán (is).

- Kenyérszervós kormánymű: minnél több kenyeret ettünk annál erősebbek lettünk. A kormány tekeréséhez.

- Fékrásegítős fékrendszer: jobblábbal nyomtuk a féket, ballábbal meg rásegítettünk, hogy megálljon a verda.

- Téli hidegindítás volt maga a übermájer autóvezetés. 10 kV-os kapcsolókesztyű felhúz. Középen motorháztető felnyit (dobozos/platós változat), légszűrőház levesz, majd direktbe a karburátorba ahidegindítóspray. A kesztyű az esetleges lángoszlop miatt kellett, ne égessük le a kezünket.

:) :)

domi0318 2008.04.01. 17:36:21

fury!
Abszolút egyetértek: a kommentelés műfajának pont az a lényege, hogy mindenki szabadon véleményezhet. Ezért szoktam jókat vigyorogni azokon akiknek valaki egy ilyen fórumon beszól, aztán megsértődnek. Nevetséges!

A vezércikkekről írtakkal pedig abszolút a számból vetted ki a szót: nálam 'Gyulavitéz' legutóbbi 'Chevrolet Captiva Sport LT high 2.0D AT' cikke verte ki a biztosítékot!
A szakmaiatlan részrehajlás magasiskolája volt. Nem is értem. Az már egy ideje nyilvánvaló, hogy vannak preferált, és kárhoztatott márkák.
De az, hogy egy csupán felextrázottsága miatt drágább variánstól valaki betérdel, és még az sem érdekli, hogy így a súlya miatt lassabb, az nálam nyitja a bicskát. Illetve nem nyitja, csak elveszítem a TC hitelességébe vetett hitem. És ez baj.

Úgyhogy mostanában leginkább a Belsőség rovataiban kutakodom. Ezek a cikkek még akkor is felüdülést hoznak, ha nincsenek olyan cizelláltan megfogalmazva, mint mondjuk Karrotta írásai.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.01. 18:10:13

Ismerősömék parancsnoki UAZ-ával rengeteget mászkáltunk mindenfelé, vadászoknak kifejezetten elegáns autó, mitöbb oda is elmegy, ahova a Nivát már sajnálják!

csiky944 2008.04.01. 18:39:14

igen mert a Niva szeméyautóbb,minap egy Ssangyoung Korando-ban ültem,az sem rossz gép és ha jól tudom abba is Merga dízel ketyeg

feketenap 2008.04.01. 18:51:42

Ez a reklám nagyon állat.
Szétröhögtem magam.

Jó a cikk is.

G 2008.04.01. 18:55:12

Ennek nem sok értelem volt... Egy az egyben G-Klasse reklámfilm. Sebaj. :)

okoska · http://www.kalandrover.hu/ 2008.04.01. 19:05:28

Angéla!

A könyest így írjuk: könnyes.

Amúgy, mint gyakorló terepjárós, ha nem is cserélném le a Defendereket egy ilyenre, mindenesetre melléjük nagyon el tudnám képzelni, kizárólag valami korrekt dízelmotorral, és kétmillió alatti árcédulával.

A Hunter szerintem jó, a reklám érthető, még ha koppintás akkor is.

fury 2008.04.01. 19:08:46

gergo--->köszi a linket,én még nem láttam az eredetit-tényleg ugyanaz..de nagyon jók.Mercedesböl a G a tuti..elpusztíthatatlan kocka.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.01. 19:09:23

Na előbb írok, aztán olvasok:)

Ára 2,57, és dízel. Majdnem eltaláltam.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.01. 19:15:24

Ááh bugyjet, áhh buggyjjet, ááhhh búgyjjeeett :)))))

youtube.com/watch?v=LidnGTOFiPE

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.01. 19:18:22

Ideális városi jármű. Kis kopp, nem számít, ez nem műanyag.:))

www.youtube.com/watch?v=_KFv2CK0Uqk&NR=1

Csubakka Junior 2008.04.01. 19:41:11

Egyszer ültem UAZban, de sosem fogom elfelejteni. A nagyon májer csávó birkákat terelt vele, és mivel megszaladt neki (összejött a pénz egy MTZ-re) a végsőket rúgó autón megmutatta, hogy milyen érzés az, amikor 50 km/h-nál lök az ember egy hátramentet. A nagy darálástól azt gondoltam, hogy szétesett az egész, de a hajtásban végül is nem okozott kárt.

AP (törölt) 2008.04.01. 19:44:03

A nap főhíre (számomra): apám az unalmas szürke (ámde soha el nem romló) Civicje helyett vesz egy Alfa GTV-t..
A négylámpást, ami állandóan szétesik.
És a legjobb, hogy én ajánlottam neki, mivel mondta, hogy vágyik valamire amit szeretni lehet.
Nagyon átbasztam?

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.01. 19:47:09

AP !

A jó hír: Apád nem öregszik, hanem fiatalodik.

A rossz, hogy a GTV-t nem lehet kapni VM-Diesel Motorival, így nem tudtat kellőképpen átverni. :))))

Bál 2008.04.01. 19:52:41

bazz, kemény h még egy reklámot is így lenyúlnak az oroszok:)

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.01. 20:01:59

Bál!

Az még csak hagyján! A kínaiak a komplett HUNTERT nyúlták le. Benjing néven gyártják.

igarember 2008.04.01. 20:16:05

többen eredeti orosz reklámot hiányoltak:))
youtube.com/watch?v=Ci2Qe7oB1XQ

G 2008.04.01. 20:48:12

igarember 2008.04.01. 20:16:05

Jujj! :D Ez meredek. :S :/ :DD

lawrence 2008.04.01. 21:14:41

sz az uaz a világ ha nem is a legjobb de a top 10esben (sőtt lehet h az 5ben is) biztos h benne lévő terepjárója (amm honvédek monták h az uaz az jobb a G mercinél:P:D lol) én meg szeretnék majd 1et őrizni az utókornak és természetesen fel fúrni off roadra hehe off road a világ 1ik legjobb dolga:D!! AP nem tood te fiam h mi a jó:S:D!!!! amm a huntert nem hozák be aszem ez a legfőbb(úgy tudom) ok hogy nem felel meg az előírásoknak műszakilag és biztonságilag sajna de ez van kár érte szerintem jó üzlet lenne 2.22 milláért a vílág 1ik legjobb legstrapabíróbb igénytelenebb és férfiasabb terepjáróját megkapni no az azért nem rosz

atomgape 2008.04.01. 22:36:21

Angéla, nekem folyt a könnyem ezeket a zseniális sztorikat olvasva... :-)))))

Zsol 2008.04.01. 22:46:14

Fury: evályucijá szilyi :D

@ 2008.04.01. 23:02:15

2,2misiért? Jobban fogyna mint a logan az tuti:D
UAZ nagyon állat én sajna csak láttam őket babodon...

Galamb 2008.04.01. 23:06:50

Saját tuning csak a kapcsolható elsőkerékhajtás? Minden UAZ ilyen! Ezt most nem értem. Esetleg úgy gondolta, hogy CSAK ELSŐhajtással is lehetett használni? Mert olyant még nem láttam...

Lolalal 2008.04.01. 23:18:39

OFF:

MOst látom, hogy a túró rudival meg lehet nyerni a narancssárga ladát amit még régen tákoltattatok az eastblock-kal.... hát szép, ennyire meguntátok? na mindegy már csakk 90 óriástúrórudi és jelentkezhetek a játékra :D

aa 2008.04.01. 23:43:27

"praktikai okok"?
jézuskrisztus.

ettől eltekintve aranyos írás.

AP (törölt) 2008.04.01. 23:44:06

Majd azért kíváncsi leszek, hányszor esik szét neki a GTV. :))
Volt egyáltalán 1.8-as belőle?
Én csak a 2.0-ról és a V6-ról tudtam.

kispia 2008.04.01. 23:49:03

Galamb:saját tuning,mert ha jol tudom,az uaz is állandó összkerekes mint a niva.

Foximaxi 2008.04.02. 00:13:04

UAZ 469B! :)
Ez a Hunter se rossz, de a régi az igazi! Jó kis napos nyári délután egy kis kabriózás a közeli mezőn. :)

Lolalal: a kettő nem ugyan az a zsiguli

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2008.04.02. 08:26:21

Hm... az a sárga UAZ majdnem olyan mint a jól ismert bordó ponyvás Audi kabrió egyedi rendszámmal... csak ez a szegényebbeknek szánt verzsün. :)) ennek is lehetett volna aangel-1 a tábláján ;))

Szkotti 2008.04.02. 08:53:16

UAZ 469B. Stimmel, a seregben mentem vele közel 10000km-t. A patrancsnokhelyettesé volt, ezért szervófékes, és zsír állapotú (amit megpróbáltam megőrizni).
Egy sztori maradt meg bennem nagyon: a várpalotai lőtéren fuvaroztam holland katonákat, és mivel sietnünk kellett, pár helyen "erőltetett menetben" haladtunk Ötfa környékén. Csóron a főútra kiérve visszalassítottunk polgári tempóra, akkor a mögöttem ülő tiszt megveregette a vállam, és a hüvelykujját feltartva jelezte, hogy tetszett a móka. Kicsit később elmondta, hogy vezetett már pár típust, de magasan az orosz a legjobb terepjárásban.

Galamb 2008.04.02. 10:25:24

kispia: nem jól tudod

UAZ faék kapcsolható összkerék, középső diffi nélkül. (lásd még: Suzuki Samurai/Jimny és gyakorlatilag az összes terepes pickup)

jannesz 2008.04.02. 15:11:35

Nagypapám erdész volt, és néha elvitt magával minket dolgozni. Trabantal mentunk az erdészházig, ott átültünk egy uazba. Emlékszem mindig benzinszag volt benne, és nagyot kellet csapni az ajtóval hogy becsukodjon.Amikor esett az eső hangosan kopogott a ponyván, a kissebb nagyobb lyukakon befolyt a viz. Kár hogy akkor még nem tudatm vezetni, mert kicsi voltam.

ommm 2008.04.02. 15:54:18

AP 2008.04.01. 19:44:03

marhaság. csak az emberek hajlamosak elfeledkezni arról, hogy az Alfa is csak autó és nem VERSENYautó, törődni kell vele.
hajtani szarnak hajtják 'ztán csodálkoznak.
Kari tudna mesélni.

szodaereje 2008.04.02. 20:14:05

Jó ez a poszt. Tartalmilag az. Nem a hő, csapassunk vazze!, meg a bőő, láttam ma lamborcsínit! típusú érdektelen, parttalan kisiskolás zaj.
Kiderül belőle, hogy a terepjáró tulajdonképpen terepjárásra van kitalálva, hogy van neki egy ilyen funkciója. És hogy a teerpjárás nem azért jó, mert be lehet szaratni a mókusokat, meg a ződeket zrikálni a jelenséggel.
Ím, a példa.
Anno én is jelen voltam, amikor egy dobozos UAZ elakadt a dágványban. És nagyon látványos módon a pocakjából eklőhúzott és felpumpált hőlégballonnal meg lett emelve, így hagyta ott a vendégmarasztalót.
A terepjárót nálam csakis a Gaz 69 jelképezi, semmi más.

PostalDude 2008.04.02. 20:33:46

Szodaereje!
Sajnos azt kell mondjam, ami nálad a terepjárót jelképezi, az is UAZ, ugyanis csak 1956-ig gyártották Gorkijban a csőröst, utána 1972-ig Uljanovszkban gyártották. Ez nem kamu, ha nekem nem hiszel, akkor látogass el a www.uaz.ru oldalra.

A Hunter is létezik ponyvás kivitelben. Négyféle motorral gyártják(mindegyik sornégyes):
-2,89 literes karburátors benzines
-2,7 literes injektoros benzines
-2,4 literes előkamrás Andoria turbódízel
-2,2 literes direkbef. turbódízel - orosz

T 5 2008.04.02. 21:00:17

Akit esetleg érdekel a közösségen belüli értékesítése az kukkantson a
Baijah.de-re, az EU-ban ezidötájt igy hívják az UAZ-t. Nem is értem miért van ilyen ázsiai neve, ez nem valami szerencsés mostanában.
Ùgy tudom, hogy a németországi forgalmazás ezidötájt szünetel pedig, még az EU 4 miatt a Toyota Hiace 2,7 i-motorját is beletették utólag a németek.

AP (törölt) 2008.04.02. 21:46:20

Izé, a GTV-ről lebeszéltem.
1800-as motorral különben se lenne az igazi.
Most épp a kétliteres háromajtós 147-esek vannak porondon.

Tomeck 2008.04.02. 23:10:53

Hát ez nagyon kell ide, Uaz! Vegyél, hozzál be oroszországból, képzelem hogy mehet a dizelük, biztos valami igazi rakéta.

Kifordított kacagány 2008.04.03. 11:55:31

AP 2008.04.02. 21:46:20
miért beszélted le?

Tomeck 2008.04.02. 23:10:53
nem arról szól, hogy rakéta legyen

G-s 2008.04.03. 12:02:51

Az tény hogy a világ egyik legigénytelenebb és legjobb képességű autója az UAZ, de a G Mercinél jobb terepjáróképessége nálunk nem bizonyosodott be..eddig!

kutyavonat 2008.04.05. 22:04:48

akkor mégsem csak olyan szar, semmiről sem szóló cikkeket tudnak írni a csajok, amilyeneket péter anna szokott
szerintem ez kurvajó :)

szpsz 2009.11.05. 09:36:46

Vazzegh! Ennyiért? Milyen jó téli és esősidő-autó lehetne belőle.
süti beállítások módosítása