3585 ellenőrzött jármű két hete. Folytassuk?

"Sajtóközlemények" sorozatunk újabb tagja

  2008. március 04. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Szerkesztőségünk hetente több olyan sajtóközleményt is kap, amit gyors átfutás után örökre elfelejtünk. Importőrök, közintézmények, kereskedések, hatóságok bombáznak minket azzal, hogy Kovács János élsportoló új autót kapott a szponzorától egy évre, hogy Kovács János miniszter szignált egy új rendeletet, hogy új autószalon nyílik a Kovács János utcában, vagy hogy Szent Kovács János napján közúti ellenőrzés lesz, vagy volt valahol az országban. (Minden Kovács Jánostól elnézést kérünk, de hát nekik az ilyesmi úgyis benne van a pakliban. Köszönjék szüleiknek.)

A Nemzeti Közlekedési Hatóság nevű dolog például nagyjából havonta jelentkezik az országos közlekedés-ellenőrzési akciók eredményeivel. Hát most megtörtünk. Kedves Belsőségen csámcsogók: elnézést, de egyszer meg kellett tennünk. Itt a közlemény, a maga teljes valójában.

Kedvcsinálónak: február 19-20-21-én összesen 69 járművet köteleztek rendkívüli műszaki vizsgára a rendőrök. Nahát.

Sajtóközlemény
Nemzeti Közlekedési Hatóság

2008. március 3.

 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2008. február 19-20-21-én végzett országos összehangolt közúti ellenőrzéseinek tapasztalatai

A vizsgálati pontokon összességében 3585 jármű, illetve gépjármű, járműszerelvény vizsgálatára került sor. Az ellenőrzött járművek honosság szerinti aránya a következő:

belföldi személyszállítók 473 (13 százalék), külföldi személyszállítók 53 (1 százalék), belföldi áruszállítók 2254 (64 százalék), külföldi áruszállítók 805 (22 százalék). Összességében a vizsgálat alá vont jármű, illetve járműszerelvény honosság szerinti megoszlása: belföldi 76 százalék, külföldi 24 százalék.

Az ellenőrzési műveletek száma 7824 volt, tekintettel a vizsgálatok komplex végrehajtására.

A vizsgált menetíró korongok száma 10064 volt. A külföldi hatósági jelzésű járművek vezetőitől 36 százalék, a belföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek vezetőitől 64 százalék korong származott.

A belföldi személyszállítók korongjainak 1,8 százaléka volt szabálytalan, a külföldi személyszállítók korongjai között nem találtak szabálytalanságot az ellenőrök.

A belföldi áruszállítók korongjainak 4,2 százaléka, a külföldi áruszállítók korongjainak 2 százaléka volt szabálytalan.

Az ellenőrzött veszélyes áru szállító járművek száma 71 volt. A belföldi (ADR) járművek 9 százaléka nem felelt meg mindenben az előírásoknak, az ellenőrzött külföldi járművek körében nem találtak szabálytalanságot.

A műszaki-közlekedésbiztonsági szempontból vizsgálat alá vont tehergépkocsi és vontatmányok száma 4200 volt.

A belföldi személyszállítók 12 százalékánál, a külföldi személyszállítók 7 százalékánál, a belföldi áruszállítók 8,2 százalékánál, valamint a külföldi áruszállítók 3,35 százalékánál műszaki hiányosság volt megállapítható.

A mobil vizsgálóállomásokkal ellenőrzött járművek száma összesen 156 volt. A belföldi személyszállítók 24 százaléka, a belföldi áruszállítók 31 százaléka hibásnak mutatkozott, a külföldi áruszállítók megfeleltek az előírásoknak.

Környezetvédelmi vizsgálatnak összesen 1653 gépjárművet vetettek alá. A belföldi személyszállítók 3,1 százaléka, a belföldi áruszállítók 1,7 százaléka nem felelt meg az előírásoknak. A környezetvédelmi mérésnek alávetett külföldi személy- és áruszállító járművek között szabálytalanság nem volt mérhető.

A közúti közlekedési szolgáltatás feltételeinek vizsgálata 1744 jármű esetében történt. Az ellenőrzött belföldi személyszállítók 13 százaléka, belföldi áruszállítók 3,4 százaléka, a külföldi áruszállítók 0,9 százaléka a szabályoknak nem megfelelően végezte feladatát. A külföldi személyszállítók járművek között szabálytalanság nem volt mérhető.

Intézkedések:

  • Pihenőidő kikényszerítése 6 esetben fordult elő (belföldi személyszállító 1, belföldi áruszállító 3, külföldi áruszállító 2 eset).
  • Közigazgatási bírság kivetésére 121 esetben került sor.
  • Műszaki vizsgára összesen 69 gépjárművet rendeltek be az ellenőrök.
  • Szabálysértési eljárás kezdeményezése 105 esetben történt.
  • Szabálytalan állapot azonnali megszüntetésére 142 esetben (belföldi áruszállító 113, külföldi áruszállító 12) késztették az ellenőrök a járművezetőket.
  • Tengelysúly mérést 444 áruszállító jármű esetében végeztek a hatóságok (78 százalék belföldi, 22 százalék külföldi). Belföldi járművek közül 36 (10,4 százalék), külföldi járművek közül 2 db (2 százalék) bizonyult szabálytalannak.
  • Átrakás elrendelése 18 esetben történt belföldi hatósági jelzésű járműveknél.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr82363350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.03.04. 20:11:25

"A belföldi személyszállítók 24 százaléka, a belföldi áruszállítók 31 százaléka hibásnak mutatkozott"

üdv itthon. erről ugatok.
majd a sírban spórolhat, vagy a főnöke.

baranyp 2008.03.04. 20:11:52

Belföldi áruszállítók volt a célközönség.64%.Ott van a legnagyobb kasza.

Borisz 2008.03.04. 20:32:22

Számokkal meg statisztikákkal nem lehet elfedni a tényt, hogy a rendőrség egy pattanás a társadalom seggén.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2008.03.04. 20:32:36

Szép. Nem számoltam utána, de így saccra... Ha arányait nézzük akkor a magyarok jóval szarabbak mint a külföldiek... Lehet, hogy ha külföldön lennénk, és mi lennénk a külföliek akkor fordulna a helyzet... Aki külföldre megy talán jobban összekaparja az autóját., mint aki csaka szomszéd kocsmába gurul át...

Üdv Magyarország!

feketenap 2008.03.04. 20:36:12

Leszarom a közeg kasszáját, meg a maszek zsebét is!
Basszák meg, ne az én (és a többi szgk sofőr) életével játszanak.
Ki a fasz akar összeakadni még csak egy 7,5 tonnással is???

fury 2008.03.04. 20:47:20

Háá Biztos Úr?Maga biztos biztos Úr?Ez a Lada családi örökség...igaz,még a gyári gumik vannak rajta...oszt??higgye má el,he!Jó az még!!Mé mennék müszakira,he?Jajj,csumidázlak,áldom a családod....engedjé má el..az a gumi nem is lapos,csak alul)))ugyanmáá..itt a 27gyerekem...)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

fury 2008.03.04. 20:51:22

plusz még az"elfeledett-csudaverdák Nyugatról"...amik csak virágládának jók..de hát a Presztízs...maximum... itthon SEM!!!Lepusztult,áttolt szarok-vesszenek!Rulez minden gyári állapotú régi verda-de ne a bontószökevény tulértékelt szarok..DANGERous.

Máté 2008.03.04. 21:13:10

Üdv!
Tudom hogy tökre nem ide való ez a kérdés, de azér irom ide , mer talán ezt sokan olvassák, és olyanok is akik tudják a választ. Na szal a kérdés:
Hogy a francba lehet e-mailt irni a totalcar szerkesztőségének, vagy annak egyik tagjának? mi a címük?
- tudom hogy gyökér vagyok hogy nem találtam meg dehát ez van. Légyszi segítsetek!

manbearpig. 2008.03.04. 21:20:23

ez most egy poén itt, ugye?

manbearpig. 2008.03.04. 21:21:56

máté, amúgy click a szerk.nevére!

Béla · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=29769 2008.03.04. 21:22:55

fury: abban biztos lehetsz hogy "olyanokat" nem basztattak :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.04. 21:40:28

Na, a műszaki vizsga is úgy van, hogy kopott gumival nem megy a tag, mert ott dolgoznak mások is, akik nem hülyék. Nyilván. Tehát elég magas a lebukás veszélye, és ha valaki megbukik egy ilyennel az gáz. Tehát jön a kölcsönabroncs. A kasztni és az alváz rohadását is ki lehet bliccelni, repedt szélvédő, lámpa, index nem akadály. A gáz ha a motorszám nem stimmel, feltűnően. Sokszor van ilyen. És nem mindig nézik meg. De ne elsősorban a Ladás kisebbségiekre gondoljatok, mikor szóba kerül a soron kívüli műszaki. Van sok sufnituner hülygyerek, akik rátesznek a kocsira midnenféle hulladék fóliát és egyebeket, amelyről műbizonylatuk épp nincs. Ők is benne vannak a pakliban.

csige791 · http://www.advancedsimracing.com 2008.03.04. 22:02:03

Tiszteletem!

A problémám annyi lenne, hogy az előző munkahelyemen belföldi áruterítőként dolgoztam egy 7.5 tonnás autóval.

Sajnos ezt a munkát egy sofőr nem tudja úgy elvégezni, hogy ne legyen minden nap túlvezetése. Például aznap amikor elkérték a tachograf korongjaim közúti ellenőrzéskor épp BudaPestről tartottam Debrecenbe ahol 15 különböző címre kellet árut szállítanom, igaz ebből cak három volt olyan ami hosszabb időt vett igénybe a többi szakzsargonnal élve úgynevezett ledobós cím volt.

A rendőrök természetesen feljelentettek és arra a kérdésemre, hogy mekkora büntetésre számíthatok, Milliós (azért írom betűvel, hogy nehogy elírásnak tűnjön) tételről beszéltek.

Kérdéseim:
-Van-e maximális büntetési tétele a túlvezetésnek, ha igen mennyi?

-Rátudom-e valamilyen módon terelni a felelősséget a volt főnökömre, mivel olyan munkákat adott amit nem lehet elvégezni a szabályok megszegése nélkül, ha pedig nem csináltam volna, akkor elbocsátott volna.
Az utódom is ugyanezt csinálja gondolom addig ameddig meg nem büntetik őt is komolyabban.

Segítségüket előre is köszönöm.

Béla · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=29769 2008.03.04. 22:37:16

scheerti: a műbizonylattal sokra nem megy a tag.

ommm 2008.03.04. 22:46:43

csige: na, pontosan erről van szó. szinte biztos, hogy a 24 hibás százalék feléről nem a szerencsétlen sofőr tehetett, hanem az a genny, aki kizsákmányolja és ráülteti egy életveszélyes szarra.

szerintem írj a zugügyvédnek. valahol a blogok között megtalálod, de a bizonyítás nem lesz egyszerű.

Peti 2008.03.04. 23:11:22

Én azért egyszer szívesen megnéznék egy hasonló kimutatást a személykocsikról,meg a vezetőikről is. Szerintem szomorúbb képet mutatna. Ezzel a statisztikával egyet biztosan elérnek,mégpedig azt,hogy a kisautósok azt mondják az életükre törünk,mint ahogy azt már itt is olvastam.
Nem játszunk mások életével. Olyan szabályokat kellene hozni amelyek be is tarthatóak. Ha valaki veszi a fáradtságot és megnézi,hogy annak ellenére hogy "túlvezetünk",túlsúllyal járunk,stb. mekkora a részesedésünk az összes balesetből,akkor látni fogja hogy igen alacsony százalékot mutat,pláne ha az általunk megtett kilométerek függvényében nézzük. Persze ha baleset történik az sokkal "látványosabb",nagyobb a hírértéke,lehet vele a kamionosok ellen hangolni,meg riasztgatni.
A 76% magyar,24% külföldi megosztás sem véletlen. A külföldieket csak azért állítják meg,hogy azért olyanok is szerepeljenek az adatokban. Nagyon szóba sem tudnak velük állni nyelvismeret hiányában,és nehéz őket "levenni". Minek szenvedjenek velük,ha ott a magyar akit könnyebb és kifizetődőbb baszogatni. A KPM-es különben egy külön faj. Leginkább egy "éhes" rendőr,és egy BKV ellenőr keverékére emlékeztetnek. Ha betessékel a büfékocsiba(mobil ellenörző állomás),onnan már nemigen lehet kijönni úgy,hogy ne találna valamit.
Ez egyébként egy magyar szokás,hogy a magyar a saját fajtáját baszogatja. A többi országban a külföldieket ellenőrzik inkább,a saját nációjukat békén hagyják. Például Ausztriában engem egy négy éves autóval kivesz a labanc egy 20 centis szakadás miatt a ponyván,és hosszan ecseteli hogy az milyen rettentő balesetveszélyes,és persze megbüntet. Miközben vígan pöfékel el mellettünk egy osztrák rendszámos 30+ éves Hanomag...

peti 2008.03.04. 23:34:18

csige

A DAS-al vedd fel a kapcsolatot.

das.hu/?menu=das/kozlekedesi_jogvedelem

Most már nálunk is van olyan hogy a céget is feljelentik,nem csak a sofört. Németországban ilyenkor a tulajdonos is felel,de még a speditört is előveszik,hogy betarthatóak voltak-e a feltételek,határidők.
Viszont ha megbüntetik,ha nem, a fönököd,arra számíts hogy téged mindenképp megbüntetnek. Arra fognak hivatkozni hogy miért vállaltad el a fuvart,és nem fogja érdekelni őket a védekezésed hogy mert féltetted az állásod.
Azzal meg ne foglalkozz hogy a rendőr mivel riogat. Nekem is 150000-et mondott egy 12 tonnás súlykorlátozásra,vagy 15000-et zsebbe. Mondtam jelentsen fel,meg is tette. 5000 forintról kaptam meg a határozatot. Én úgy tudom hogy túlvezetésért 300000 a maximum.

Béla · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=29769 2008.03.04. 23:48:20

egy barátom szolgálati autója, sem nagyon menne át a rostán. erről sem ő tehet kapott a segge alá egy kocsit, ha tetszik ha nem ezzel kell dolgozni. kormánynak olyan holtjátéka van mint a sears towersnek, gátlók már kiszáradtak, fék nyista....

AP (törölt) 2008.03.05. 00:11:29

nekem is vannak érdekes megoldásaim, okosba meg is oldom mindig a műszakit drágábban, mint rendesen.. megcsókolhatja a magyar állam a valagam

AP (törölt) 2008.03.05. 00:14:25

sőt zöldkártyára csak rendszámot vittem most is..
az előzőn meg be lett írva egy másik, áttekergetett karbis kocsi adata.
méghogy megbüntetnek, mert két hete lejárt a zöldkártyám, ötezer..
apátok faszát, a személyim 2007 januárban lejárt, és kicsit se érdekel :)
a valagam és az állam viszonyáról meg már írtam.

Peti 2008.03.05. 00:23:13

Miért? Zöldkártyára nem elég csak a forgalmit vinni? A rendszámot minek szeded le? A kis matricát otthon is felragaszthatod.

Balee87 2008.03.05. 00:52:12

Ne szidjuk 100%ban a sofőröket. Vagy elvezeti azt a gépet amit a segge alá raktak, vagy kirugja a főnök. Ennyi. Úgyis azon verik el legjobban a port nálunk, akinek nincs más lehetősége...

AP (törölt) 2008.03.05. 01:53:24

Szeretem a legális megoldást, nehogymár én ragasszak matricát :))

fury 2008.03.05. 03:56:43

Lenne szíved ennek a csöppségnek a szemébe mondani-szennyezem a környezetedet?Ugye nem..Tégy úgy..mint mikor a való Életben is találkoznátok...ugye nem lenne lelked..és szíved..azt mondanod...szennyezem a környezeted..csak mert "áttolom a vizsgán a tésztaszürö,mammut-kifeküdne tölle"szekeremet -verdát rászabadítani a forgalomra--Ugye nem?Ennek a kedves gyermeknek..a szemébe tudná mondani...Szarok a légkörre?Neki egy gramm co2mínusztól is-jobb napja lessz...Tégy csodát)))))))Á'Lá Gálvölgyi.../meglepő és mulatságos 2ben...a jutúbin/)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

fury 2008.03.05. 04:14:39

ne toljunk-ha húzhatunk is)))))))Gyermekeinkért..részvényeinkért..katalizátorainkért....Ne haljunk..csak hogy haladhassunk..most olyasféle "Megölelted Ma már a Nagyit???"címzetü mondanivaló jön...Ments meg egy pár Bálnát))))))))Öleld meg a Katalizátorod)))))))))Csókold meg a Fákat))))DE..ez komoly.....adtál ma már puszit...az Almafádnak..?)))))Akkor adj!!!!))))ha nem..tolj át a vizsgán egy guruló tüdörák-keltetöt)))))Csókolj meg mindennap egy Fát...hidd el--mindenki hülyének néz majd)))))Ezt kéne-de ez baromság-mint Én)))))))..elvetélt)))Anyu-Te is inkább nyeltél volna le(idézve..M...-ból)

Ciri 2008.03.05. 06:11:06

AP

Tényleg nem szeretnék köpködós vitába belekezdeni, de a fenti hozzászólásodra ne legyél büszke !

Más:
Egyik ismerősöm nullkilométeres autóján gyári sötétített üveg van, a rendör kérte a műbizonylatot -ami nem volt- ezért megbüntette 5.000.- forintra...

zöldi 2008.03.05. 07:18:43

Én személy szerint szigort szeretnék. Pusztuljanak a rozsdás, tákolt ócsakságok, a kamu zöldkártyák, 40 éves buszok és IFA-k húzzanak a veterángyűjteménybe, és végül pusztuljanak házi sportkipufogók is!

zöldi 2008.03.05. 07:19:53

És mindenek előtt meg a túlsúlyos teherautók pusztuljanak.

Rocko- 2008.03.05. 07:43:52

asszem a mai rendszerben nem hülyeség az, amit AP csinál.
egy csomó rohadó Lada szaladgál meg fék nélküli teherek, és akkor azt büntetik meg akinek kék led van a lámpájában vagy ne adjisten százezrekért (valszeg szakszerűen) ültette a kocsit? ugyan már!
nem támogatni akarom egyik oldalt se, de azért figyelni kéne arra, h ez a műszaki csak egy pénzlehúzó bohóckodás ebben a formában.

gerhardt 2008.03.05. 07:51:45

Van egy 1-es Golfom, és sajnos az anyagi helyzetem nem engedi meg, hogy sötétítő-fóliát vegyek rá, a tescós lóerő-bánya kipuffogó-végre is csak félve tekintek, mert tudom, nekem nem lesz olyan... Talán majd belefektetek egy streetracing matricába, kell a nyomaték, de nagyon. :) De most komolyan: tegnap fizettem ki majdnem 40000 ft-ot, hogy az első futóművet és féket az utolsó csavarig újra, és biztonságosra cseréljem, következő hónapban jön a hátulja. 29 éves az autó, de attól még lehet biztonságosan közlekedni vele. Ja, hogy csak 54 lóerő? Otthagyja a swift? És???

rosszpénz 2008.03.05. 08:08:51

ommm:
ez a kizsákmányolós duma kicsit véresszájú nem gondolod?

AP:
azért tart ott ez az ország ahol, mert olyanokkal van tele mint te! És még büszke is vagy rá. :(

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.05. 09:02:38

De most komolyan, ha megteheti, miért ne tegye? Nem ő a hibás, hanem aki hagyta idáig fajulni a dolgokat.
De ami itthon megy, az egy rossz vicc. Lassan már nevetni sem lehet rajta.

darázs · http://www.blcscs.hu 2008.03.05. 09:16:44

Az a szomorú, hogy ez még mindig az az ország, ahol szinte csak ügyeskedéssel lehet valamire jutni, különben az ember a gatyáját ráfizeti a olyan dolgokar, amit 0%-ban forgatnak vissza a közlekedés javítására...

darázs · http://www.blcscs.hu 2008.03.05. 09:20:42

rosszpénz:
sztem nem véresszájú ommm kizsákmányolós véleménye! Nyilván tisztelet a kivételnek a munkaadók esetében, de ilyen munkanélküliségi ráta mellett mit tud tenni a beosztott, minthogy vállalja a rákényszerített szabálytalanságot is...

AP (törölt) 2008.03.05. 09:46:16

rosszpénz: Nézd, amikor 40 rugómba kerül egy műszaki+zöldkártya, amiért nem kapok ellenszolgáltatást, akkor ne ugasson nekem senki, hogy miattam tart ott az ország, ahol.
Nem én kúrom el rendszerváltás óta az országot jobbra-balra-jobbra-balra, stb.
Én TÖBBET fizetek ezekért a dolgokért, mint a "rendes" emberek. Nem arról van szó, hogy nekem ingyen van!
Egyébként nem szoktam másban csalni (kivéve néha a Quake-et), de nehogymár azért basszanak meg, mert költök az autóimra, hogy élvezetesebbek legyenek..
Ahogy Rocko is írta.
Amikor rozsdaboglya, valószínűleg túlterhelt, valószínűleg aligfékes szarok húztak el mellettünk sorban a főúton!, miközben épp igazoltattak, és érdeklődtek, hogy ezek a nagy tárcsák az oroszon elől miért vannak, körberöhögtem őket..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.03.05. 09:56:25

AP,

öszintén szólva tényleg nem tudom, hogy rajtad mi segítene. Az eddigi hozzászólásaid alapján mindenesetre nem férsz bele a felelösségteljes és megfelelöen szocializált emberek halmazába.
És nem azér´ mer´ szuzukis vagy ;)

Lowtyo 2008.03.05. 09:56:29

Múltkor megyek az úton és látok valami sárgát állni a sávomban. Megállok. Odajön aszongya én vagyok a sárga kis geci és adj egy szál cigit. Adtam neki és mentem tovább. Nemsokára valami piros állt az úton. Megint megállok, odajön, mondja: én vagyok a pici piros geci. Adjál valamit enni. Adtam neki és mentem tovább. Kis idő múlva látok valami kéket az úton. Megállok és kérdem: Na te kis kék geci mit akarsz. Erre Ő: forgalmit, jogosítványt, személyit.

Reaper 2008.03.05. 09:58:54

Szerintem meg jol teszi AP amit tesz. Az milyen mar, hogy a zsir uj automra 10ezer penzt kellett fizetnem zoldkartya gyanant?!?!??? Zoldkartya??? Uj autora??? Hat mi a f..szom ez ha nem egy tetves, gerinctelen mafia? Akkor voltam egy hulye f..sztalicska amikor nem szlovak rendszammal, regado, afa nelkul vettem az automat. Csak uzemanyagra 120ezret koltok havonta. Es meg hol van a biztositas, sulyado, kotelezo szerviz, anyamkinja. Persze minden sulyos afaval megfejelve. Ennek a szemetlada allamnak semmi sem eleg, hogy rohadjanak meg. Kozben az 5 honapos automat vihetem futomuallitasra mert akkora katyut fogtam, hogy azt hittem kifigyel a motorhazteton a toronycsapagy. Hat a jo ku..va anyjukat, azt

AP (törölt) 2008.03.05. 09:59:20

A nem megfelelően szocializálttal egyetértek, a felelősségteljessel a spúr gumiválasztáson kívül nem. Az tényleg faszság volt.

ommm 2008.03.05. 10:25:52

rosszpénz 2008.03.05. 08:08:51

nem, nem annak készült. kivétel erősíti a szabályt, de azért legyünk realisták és járjunk nyitott szemmel.

RT76 2008.03.05. 10:27:01

Kedeves közönség: ez a statisztika ennyire tetszett? Hát akkor ezentúl minden ilyet megmutatunk itt! Azt hittem, lesz köpködés, hogy szakadt Ifák helyett Ferrarit akarunk, meg kit érdekelnek a százalékok, de hogy ilyen mélyreható elemzés bontakozzon ki itt közös dolgainknak állapottyárúl, azt nem gondoltam volna.
Mellesleg a szlovák rendszámos témát is megkapirgáljuk egy-két héten belül!

KissZoli 2008.03.05. 11:31:18

En olyan 193 cm.,kopasz,fulbevalos,100 kg.-os ,bunozoarcu srac vagyok!
Amikor egyedul autozom ,es megallit a rendor ,akkor jon a szonda,elsosegelydoboz,haromszog..stb...
a papirokat meg fel oraig tanulmanyozzak.
Ha a ket edes kis cuki-muki kislanyom velem autozik ,akkor egeszen mas a helyzet:se haromszog,se izzokeszletszemle,gyors okmanyatnezes bemosolygas a gyerekekre ,es mar mehetek is tovabb!
Ezzel arra akartam utalni,hogy a rendorok se olyan .......!Nem kell oket bantani!
Ha valakinek nagyon gaz az autoja,szivesen viheti a lanyokat kocsikazni!!!!

Kifordított kacagány 2008.03.05. 11:43:34

Ciri 2008.03.05. 06:11:06
na az enyémhez is kérhetné a műbizonylatot, ezt a típust nem is gyártották mással.

Kifordított kacagány 2008.03.05. 11:48:54

Rácz Tamás 2008.03.05. 10:27:01
ahol a rendszert és/vagy egymást lehet szidni, azok mindig bejönnek a népnek:)

Pipi 2008.03.05. 11:54:59

az én kocsim most lesz átalakítva. elvileg nem lehetne majd műszakija, tehát okosítva lesz. Amiér tnem kaphatná meg: hátsó kilincsek le lesznek tisztítva, a felniről nem beszélek, mert az fél óra kicserélni a vizsgára. A motorhoz alig lett nyúlva (meg nem is mérik szerencsére), de ha szigorúan vesszük, azzal is csalok, mert túllépi a növekedés a 10%-ot. Ráadásul vágva van a géptető, hogy ráférjen a karbira a nyitott szűrő, gondolom abba is belekötnek majd, hiába teszem vissza a vizsgára a gyári szűrőt házzal. Ez az autó nem balesetveszélyes. Most kapott komplett fékfelújítást, a kormány holtjátéka rendben van, az övek jók, mégis belekötnének. Na ezért kell okos vizsga.
Ja, tudom a hátós kilincs az para, mert egy balesetkor nem nyitható az ajtó. Az én kocsimban ha valaki utazik hátul, az a volt barátnőm kislánya, és mindenképp bezárom az ajtót, ha ő ül ott, tehát úgyse nyílik kívülről. na lehet kövezni.
ja, a zöldkártyán gond nélkül átröppent egyébként.

Krisi 2008.03.05. 14:21:40

A magyar bürokrácia egy rossz vicc, ezt mindenki tudja. Külföldön kicseréled a motort, és egy szót se szólnak, ihhon meg 3 centit ültetsz a gépen, és két hétig járhatod a hivatalokat.

De a másik észrevétel: AP: Legyél már büszke magadra, hogy ugyanolyan korrupt vagy, mint az állam! Nem tűnik fel, hogy ugyanazt csinálod, csak kicsiben? Semmivel sem vagy jobb, mint az általad utált emberek, ha tehetnéd, akkor Te is egy lennél közülük, csak nincs rá alkalmad, ezért gyűlölöd őket, irigységből.

"méghogy megbüntetnek, mert két hete lejárt a zöldkártyám"
Hát ha képtelen vagy megnézni, hogy mikor jár le a kártya, az miért a rendőr hibája? A személyidet meg szintén újítasd meg, mielőtt még a szemét állam megbüntetne azért, mert lusta vagy sorbanállni.

És ne értsen senki félre, nem a rendszert védem, hanem. Az egészet ésszerűsíteni kéne, és akkor nem arról szólna a vizsga, hogy kinek hol vannak ismerősei és hogy ki kit fizet le egy műszakiért.

De ne legyünk már büszkék arra, hogy csalunk! Nem kéne a kormányt utánozni...

AP (törölt) 2008.03.05. 14:23:20

Pipi te is bűnöző vagy? :/

Pipi 2008.03.05. 14:48:54

bizony AP, kérjünk közös cellát és akkor elmélkedhetünk a kocsikról amíg a bűneinkért megérdemelt 10 éves fegyházbüntetésünket töltjük:D

Pipi 2008.03.05. 15:02:26

amúgy az a gáz, hogy nekem kell fizetnem azért is ami rendben van. tudok vezetni, elég sokba került megtanulni, de a jogsi kiváltásáért én fizetek. Én tudom ki vagyok, ha a rendőrt érdekli, akkor miért nekem kell fizetnem a személyiért?
Ha a kocsin minden rendben van, akkor miért kerül pénzbe a vizsga és a zöldkártya? ez is szopatás szerintem. Ha alami nem jó, akkor pengessünk, OK, de ha minden rendben, az nekem miért kerül pénzbe.
és akkor azt már meg sem említem, hogy nálunk asszem a legtöbb a benzinben az adó az egész EUban, cserébe itt az egyik legszarabb az utak állapota. Ahol tudnak lehúznak minket, ezek után az ember igyekezni fog megúszni dolgokat, igen.

Ciri 2008.03.05. 15:33:30

Pipi

Egy picit érdekesen látod a dolgokat...

Pipi 2008.03.05. 15:40:51

miért? nekem kell az a sok kurva igazolás? én tudom, hogy tudok vezetni, tudom ki vagyok, tudom, hogy rendben van a kocsim. akkor miért én fizetek?

Kifordított kacagány 2008.03.05. 15:54:39

Krisi 2008.03.05. 14:21:40
a személyi miatt kizártnak tartom, nekem négy év után simán cserélték. igaz az már régen volt.

Pipi 2008.03.05. 15:02:26
azért kiváncsi lennék, hogy alternatív javaslatként kinek kellene mindezt fizetnie?

DevisionHUN 2008.03.05. 16:06:06

Az átépítések eszetlen tiltása és ellehetetlenítése tényleg egy hányás!
Van egy régi autóm, amibe csereszabatos szélesebb futóművet (elöl hátul) teszek, az egykörös 4dobos féket 2körös szervós elöltárcsásra cserélem és esetleg olyan motort teszek bele (egy-az-egybe) amivel jobban megy/kevesebbet fogyaszt, illetve a gyári mécseseket lámpára (nem felhőpásztázó xenonra) cserélem... Ezzel miért lett veszélyesebb? Miért kellene ezek közül a felére, darabontént 10000Fts átalakítási és a másik felére egyáltalán nem kapnék?

Még szép, hogy inkább megtoldom a vizsgadíjat egy 5-10essel.

Azzal teljesen egyetértenék, hogy a műszaki/zöldkártya csak akkor kerüljön pénzbe, ha valami gebasz van. (és csak SEMMI szubjektív mérlegelési lehetőség ne legyen)

AP (törölt) 2008.03.05. 16:36:21

Az életveszélyes dolgokat valahogy ki kéne szűrni, de amikor az ember egy gyári tárcsa helyett felrak egy másik gyári tárcsát, vagy egy erősebb motort a gyári lószar helyett, az nekik nem tudom, miért fáj.
Elvégre se korlátot nem kell venniük, ha jobb a féked akkor kevesebbszer mész neki, se az adó miatt nem panaszkodhatnak: az erősebb motor többet is eszik. Hát ennyi..

Krisi 2008.03.05. 17:01:39

AP:
Ez nem ilyen eccerű. Beraksz egy erősebb motort, ahoz erősebb fék is kell, más felfüggesztés, stb stb. Szóval bizonyos mértékig érthető, hogy kötözködnek.

De az, hogy egy gyári sötétített üveg miatt baszkúrálnak, az csak nálunk van. Ezt kéne ésszerűsíteni, és nem lenne gond.

Az meg nem baj, hogy pénzbe kerül a vizsga, az a baj, hogy ilyen pofátlanul sokba. De az elgondolkodtató, hogy ha nincs semmi gond, akkor kevesebbet kéne fizetni.

AP (törölt) 2008.03.05. 18:06:57

Ja, hogy van olyan majom, aki erősebb motort rak be, a gyári cuccok mellé?
Erre nem gondoltam..

ommm 2008.03.05. 22:37:53

van. nem is kevés. sajnos

kicsi79 2008.03.06. 07:41:46

Pipi, teljesen igazad van...

Kifordított kacagány 2008.03.06. 08:38:44

viszont akkor is érthetetlen, hogy miért baj az erősebb fék

Pipi 2008.03.06. 10:24:04

Az alternatív javaslatom az állami támogatás nevű dolog. Ahogy pédául az adóbevalláshoz szükséges papírokat is ingyen kapod meg. Na ezt csak halkan mondom, mert mindjárt fizethetek azért is. szerintem a dolog megoldható lenne, csak valahove eltűnik az a rengeteg zseton, amit adó címen befizetünk, nem politizálok, egyik oldalt sem szeretem, de tény, hogy valahova eltűnik a pénz. Nálunk kiemelkedően magasak az adóterhek és semmit nem kapunk cserébe...
És ez az oka annak, hogy ahol lehet spórol a magyar ember. Meg aki nem ért az autóhoz, az addig hajtja, amíg elindul. Képzeljetek el egy 40es családapát, van egy fiatalkorában vásárolt szakadt Ladája. Megy, de rohad, mindene romlik el. Otthon valamelyest megbuherálja, mert lassan megtanul szerelni az ember, h ailyen autója van. Van 3 gyerek, nem telik neki másikra, teljes felújításra se. Aztán a vizsgán közlik, hogy bocs, ezt már nem engedjük át. Ő mit lát? megy, valamivel dolgozni kell járni, valamivel a gyereket suliba kell vinni. És jön az okos vizsga. El lehet ítélni, de mit csináljon?

Kifordított kacagány 2008.03.06. 12:11:45

járjon busszal. autót tartani felelősség is.
ha a közterhekből fizetik az összes autós dolgait, akkor az még igazságtalanabb, mintha csak az autósok fizetik ugyanezeket.
akkor már inkább azokkal fizettessenek mindent, akik nem képesek elfogadhatóan összekalapálni a vasat a vizsgára. rögtön megszűnne az okosvizsga is, mert a vizsgáztatóknak szükségszerű lenne valami épkézláb dokumentálható hibát találni és ugye pont az ilyeneken a legkönyebb.
de ugye ez se lenne jó, mert ez meg a másik oldalról adna visszaélési lehetőséget.
szóval melyik legyen, melyik a legigazságosabb?

Pipi 2008.03.06. 13:50:21

miért? nem akarok kötekedni, de rengeteg olyan dolgot támogatnak az én adómból, amihez semmi közöm. ezzel az erővel ez is mehetne közterhekből. na de mindegy, úgyse váltjuk meg a világot.

AP (törölt) 2008.03.06. 14:11:08

Az erősebb fék akkor lehet szar, ha felborul miatta a fékerő gyári elosztása.
De kötve hiszem, hogy a sok hozzánemértő papa a vizsgaállomásokon emiatt aggódna.
Inkább csak ki van nekik adva, hogy kössenek bele amibe tudnak.
Ha értenének ahhoz, amit csinálnak, nyugodtan lehetne "márkás" csővel rohangálni, sima műszakival. Nem kéne hozzá gépkönyv. Elégnek kéne lennie annak az igazolásnak, amit a cső építője ad.
De nem!

K.Géza 2008.03.06. 15:19:06

Zöldi:

Neked nem kívánom,hogy az agysejtjeid pusztuljanak nem lehet már sok.
A sok szakad Ifás nem azért jár azzal mert nem szeretne jobbat,szebbet,kényelmesebbet arra van KERET!!!

Peti:
Teljesen igazad van ez megint hangulatkeltés olyan mint a Ki..szott Demszky féle behajtási tilalom.
Német rendőr megállít leírja egy papira 100 EUR megérted!
Itthon is megtehetnék de inkább a magyart baszogatják.

Ez a züldkártya is egy vicc!Kicsit gondolkozni kellene terheletlen motor tized annyi üzemanyag forgat mint terhelve.A károsanyag kibocsájtása is ilyen arányú akkor meg miért terheletlenül mérnek???

KPM-vizsga: fék 20% kézi 30%,ennyit tudnak semmi többet.
A versenyautónkat azért buktatták meg mert a F.sz ellenőr nem tudta kitölteni a gépben az adatlapot és azt mondták lóg az egyik gömbfej!
Hihető csak a baj az,hogy mind új volt!

Lada-alufelni Jard megállít:Nem gyári a kerék!
Mondom mi a biztonságosabb 2 éves alufelni vagy a 20 éves lemez?
Na itt lefagyot a rendszer.

Magyarisztánban élünk SAJNOS!

Kifordított kacagány 2008.03.06. 16:31:12

Pipi 2008.03.06. 13:50:21
ez is igaz. meggyőztél. kár, hogy ez valóban kevés a megváltáshoz

AP 2008.03.06. 14:11:08
ott a fékpad a segge alatt, nem?
a hozzánemértés meg nem lehetne kifogás. ha én nem értek ahhoz amit csinálok, akkor egyszerűen kirúgnak és keresnek helyettem mást.

AP (törölt) 2008.03.06. 23:08:54

ez a rendőrök egyik kedvenc témája, a ladakerék..
azt baszogatják, aki százererért vesz csak felnit a sokszor nem sokkal többet érő kocsijára. a sok vasas cigányt meg a sok szétrohadt szarral nem is merik megállítani.
igaz, hogy az otthon gányolt tőcsavar nem a legnyerőbb, de eleve abból indulnak ki, hogy ők most valamiért meg akarnak téged büntetni. és lőn

Kifordított kacagány 2008.03.07. 12:37:13

okot mindig lehet találni, ha valaki nagyon akar.
süti beállítások módosítása