Halálhörgés, szidalom

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (15. rész)

  2007. december 02. - Jermann Kálmán Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter gázolajat fogyaszt a Logan Rácz kolléga dalmáciai nyaralásán, és erre azt meri írni, hogy takarékos? Természetesen kiderül, mások kétszer ilyen erős, másfélszer ilyen gyors benzines személyautóikkal, zsúfolva utasokkal és cekkerekkel, kihasználva az autó képességeit is kevesebb üzemanyagot tankolnak.

Almacsutka a Logan MCV pohártartójában

Telerakja Csikós annyi limlommal, amiből két bontót fel lehetne virágoztatni, meg se nyekken tőle a Dacia, állítja. Jön a tromf, nehogy má’ akkora kunszt legyen két veterán Mercedes-Benz összes alkatrészét belerakni. Ő a múltkor egy 100 négyzetméteres ház berendezési tárgyait, beleértve a koloniálbútort, sarokgarnitúrát, fagyasztóládát, öntöttvas kádat, zongorát, továbbá az utánfutón száz birkát, négy tehenet, két lovat és egy évre való abrakjukat szállította át egy fuvarral, hogyne, egy ennél kisebb kombival. És a hátsó ülést is csak félig hajtotta fel.

Folytathatnám napestig: jó a futóműve? Van jobb. Méretéhez és szolgáltatásaihoz viszonyítva nem drága? Van olcsóbb és sokkal jobb. Ma ebből a másik szemszögből írok a Dacia Loganról, mert addig győzködtük egymást ott a szerkesztőségben a tartóstesztre kapott autó nagyszerűségéről, hogy kell az ellentábor véleménye.

Logan MCV 5 utassal

A történet úgy indult, hogy főállásbeli munkatársaimmal kétnapos fejtágításra (közte este súlyos tivornyára) indultunk másik tucatnyi, azonos márkát forgalmazó irodatechnikai céggel együtt. Kicsit elszámoltam magam, azt hittem, hatan leszünk, így feldobtam, szerzek autót. Logan MCV lehajtott hátsó ülése Az első perctől kezdve a rosszindulat vezérelt, hisz’ tudom, ebben a körben nehezen lesz népszerű a Logan. Főleg, hogy ott az ügyvezetői Volkswagen Sharan, dízelmotorral, automata váltóval, minden földi jóval.

Még hazudtam is (valójában tréfálni akartam, csak komolyan vették), mert amikor felzúdulást észleltem a Dacia szó hallatán, azt mondtam, egy hétszemélyes terepjáróval megyünk. Aztán megérkeztem a Logannal. Egy óra nyugalom, cégvezetőnk elment vele ügyes-bajos dolgait intézni, azzal, hogy vagy visszajön, vagy nem (ez azt jelenti nála: 100%, hogy nem), de holnap reggel körbeszalad és felvesz bennünket. És visszajött. Habzó szájjal, ordítva, nem is tudom, miért nem terített le egy hatalmas ökölcsapással. „Ezzel a szarral nem megyünk sehova! Te hülye vagy, el sem férünk!” Megjegyzem, öten voltunk, inkább átlagnál kisebbek, egy napra váltóruhával. „Ennek az ülései is iszonyúak, nem Siófokig, az első sarokig nem bírja ki benne senki!”

Súlyos szócsata következett, gyaníthatóan hosszú távra megakasztva karrieremet. A Sharant csak cseregéppel kapjuk meg. A Daciát odaadhatjuk ugyan az ügyvezetőnek, de nem erre hoztam, hogy rögtön le is passzoljam. A céges Citroën Berlingót már elvittem Rácz úrnak, épp távolodik vele Budapesttől. A végső érv az volt, hogy kiküldtem az utasok azon részét a kocsihoz, akik még nem látták, mondják meg, elférünk-e benne. Úgy látták, igen. Így ezzel mentünk másnap reggel.

Egy csomó ember a Dacia Logan MCV-ben

Apró adalék, hogy éppen lenyugodtak a kedélyek, amikor felhív Rácz kolléga. Természetesen hasonló jelzőkkel minősítve a csereautót, a pár éves, 88 ezret futott Berlingót. Mindkettejüknek egyformán rossz volt, cégvezetőnknek, aki már két hónapja ezzel jár, mert megkapta a Logant, de a Daciába majdnem szerelmes újságírónak is, aki megválni kényszerült kedvesétől erre a két napra.

Logan MCV maradék csomagtartója felhajtott ülésekkel

Jelentem elfértünk, 2+2+1-es felosztásban (magam hátra húzódtam, vezeklési céllal). Csomagtartója ilyenkor nem sok marad, annak pedig nincs jelentősége, hogy le lehet hajtani az egyik leghátsó támlát, mert az üléspad közös, inkább akadály lesz a 45 fokban meredező támla. Tehát a csomagok mellettem pihentek. Már a budaörsi benzinkútnál lebuktunk, a szintén ugyanoda igyekvő másik cégbeliek duhaj megjegyzései („Mi az, ennyire rosszul megy? Összedobjunk nektek egy kis adományt? Álljatok a kocsi elé mindnyájan, hadd készítsek a csoportképet rólatok!”) csak mélyebbre szántották a sofőrséget vállaló cégvezetőnk lelkén ejtett sebet.

Logan MCV 160 km/h-t közelítő sebességgel

Innentől teljesen megvadult, padlógázzal mentünk végig az autópályán. A kíméletlen gyilkolást 7,5 literes fogyasztással büntette. Hangosnak ilyenkor sem nevezném, inkább a huzatos ajtókon süvítő hideg zavart. A hatalmas térhez nem elég elölről fűteni, ott már verejtékeztek, hátul meg vacogtunk.

Jaguar S-Type a Logan MCV előtt

Nyomasztó pillanatokat szereztünk az autóvásárlással társadalmi elhelyezkedésüket kifejezőknek, így BMW-t előztünk, egy Jaguar S-Type-ot pedig 20 kilométeren keresztül toltunk magunk előtt. Nem kétséges, elgondolkodhatott tulajdonosa azon az igazságtalanságon, hogy ő ötször annyit költött járművére, most mégis itt lihegünk a nyakába.

Logan MCV egy teremgarázs családi parkolójában

Nagy megkönnyebbülés volt megérkezni a szállodához. A kint ácsorgók mellett nagysebességgel húztunk el, így is százak fedeztek fel. A Dacia Logan MCV alkalmatlan fontos személyek rejtett szállítására, legalább annyian fordulnak utána, mint egy Rolls-Royce után. A teremgarázsban parkoltunk, balszerencsés módon a várt jótékony homály helyett erős reflektorok világítottak. A parkolóőr a nagycsaládosoknak fenntartott, extra hosszú és széles helyre terelt. A szakmai programmal és az esti mulatozással nem terhelném az olvasóközönséget. Néha még felhánytorgatták, mivel jöttünk, ekkor megkérdeztük őket, a lízingből még hány hónap van hátra, és hány másológépet kell havonta eladni csak a cégautó kedvéért?

Logan MCV egy teremgarázs családi parkolójában

Másnap magam vezettem haza, elég volt a barbár gyilkolásból. Jelentősen nem sikerült csökkenteni az átlagot, nálam nagyjából 6,7 lehetett. Mint megtudtam, 2800-as fordulat környékétől kezd el drámaian felszökni a fogyasztás, ott jelentkezik a nagy doboz káros hatása, a szerény teljesítményű, ezért túlterhelt motor küszködésével együtt. Tehát 130 fölött már mindenképpen drága lesz az utazás. Az érdi emelkedőn 120-szal tudott feljönni, a sors különös szeszélye miatt mindezt a belső sávban, mert épp ott és épp akkor csak lassabbak voltak nálunk.

A Dacia Loganból sokkal több kelne el Magyarországon, ha Renault Logannak hívnák. Igen, ennyire idióta sznobok vagyunk. A Thalia sikertörténet idehaza, pedig Törökországban (tudják, azok utódai, akik alig 400 éve magyar asszonyokat erőszakoltak nap mint nap, fiaikat janicsárnak hurcolták el, férjeiket lemészárolták) gyártják. A Škoda annak idején semmivel nem volt jobb autó, mint az összes többi szocialista jármű, mégis viszik, mint a cukrot. Ez a szerencsétlen, torz, óriás kombi praktikumával divatos és kétszer ennyibe kerülő egyterűeket ver, motorja semmivel nem rosszabb, mint azok egyhatos benzinese, mégis gyűlöljük. Pedig sokkal könnyebb lenne kifizetni, mint a nevesebb és költségesebb konkurencia termékét. Tán még üzemanyagra is maradna a hiteltörlesztés után. Hol hát az igazság?

Logan MCV úton, belülről

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Nagyjából hetente olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)
Újra látok! (2007. november 13.)
86 ló + 70 ló = 166 ló (2007. november 18.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr37249463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2007.12.05. 16:10:51

Ottopappa 2007.12.04. 19:23:19
azt kellene megérteni, hogy ha sok évre veszel autót, akkor az is lutri. a sok évre vett új autónál minden típushibát te fogsz javítani, amit esetleg egy használt autónál már kijavított az előző gazdája. ahogy öregszik a járgány, egyre inkább előjönnek a hibák és lesz közte olyan is ami pont csak a te autódnál fordul elő, a másik ugyanolyannál, amit esetleg más használtan vesz meg nem. a te új autód sok év múlva semmivel nem lesz különb, mint bármelyik másik. persze attól még lehet és adott esetben kell is új autót venni. ha mindenki használtat venne, nem lenne autógyártás. de könyörgöm ne az kardoskodjon már az új autó mellett és szólja el azt aki használtat vesz, akinek csak 2 évig lesz új autója, hanem az akinek folyamatosan új van.

robika 2007.12.04. 19:45:13
újat venni annak éri meg, aki sokat.

robika 2007.12.04. 21:43:21
aki 5 év alatt 37e-t megy, az vélhetően ritkán használja. neki még azt is érdemes meggondolni, hogy ezen alkalmakkor inkább autót bérel. aki ilyen keveset megy, annak nagyon sokba kerül egy új autó km-re vetítve.

FGGYZ 2007.12.05. 10:00:30
az élethez szerencse is kell, de dőreség csak arra hagyatkozni.
minden hasonló autó életveszély. nem is a biztonságos szerkezete miatt vásárolják. ezért vicces, mikor valaki be akarja bizonyítani, hogy milyen biztonságosak.

McJames 2007.12.05. 12:57:50
az újabbak még benne sincsenek. azok majd csak a baleseti statisztikák után.
a "kategóriájában jó" kifejezés becsapós ám és mit sem ér, ha meghalsz benne. én azokon szoktam leginkább röhögni, akik el sem olvassák a törésteszteket és a fapados, más(esetleg régebbi) típusú járgányaikban ülve verik a mellüket.

Kifordított kacagány 2007.12.05. 16:12:16

robika 2007.12.04. 19:45:13
újat venni annak éri meg, aki sokat megy.

na

maszületett 2007.12.05. 16:14:27

hi all!

Ha mindenki odaírná a kommentje mellé, hogy "szerintem", nem lenne itt semmi amin vitatkozni lehetne.

Én most végigolvastam a kommenteket és mindegyik mögé odaképzeltem. Egészen más így olvasni.
Én vettem 2005-ben egy Logant, mert szerintem megérte. Több mint 85000 km-t megtettem vele két és fél év alatt, és kibírtam, sőt szeretem. Gondolkodtam, hogy lecserélem, de nincs szívem megválni tőle. Egy MCV-re cseréltem volna, de több, mint 3 hónapot kell rá várni, mert nem győzi a gyár az igényeket kielégíteni.
Nem is értem miért a hazai Logant vásárlókat nevezetik igénytelennek, amikor idehaza egyetlenegy igényes autót sem látni az utakon. Főleg, ha a 10+ éves öreg euro 1-es környezetszennyező rozsdaboglyákra gondolok, amivel itt töben közlekednek a fikázók közül. Vicc, hogy 2007-ben egy 2007-es Dacia ciki, és igénytelenség, egy 1978-as 1200-es Lada meg mekkora szám, a 80-as audival egyetemben.
Nem mintha a mások véleménye érdekelne, de sokkal cikibb egy 2-es golfal leugrani az adriára, mint egy új Daciaval. Szerintem!

És még marha sokak szerint is! (:-))


Na sziasztok milliárdos nemsznob igényesek.

A cikkhez kapcsolódva! Asszem a párosítás Ügyvezető+Sharan volt.
Vicces, sőt groteszk...

crazy 2007.12.05. 17:03:05

Azt olvasom itt, hogy nem bírnak annyi Logant gyártani, amennyi kellene. És ezeket hova gyártják? Az oroszoknak, vagy Indiába vagy hova? Mert, hogy Magyarországon aránylag kevés van az biztos. Egy megyeszékhelyen lakom, elég sokat járok Pestre is, de Logant csak elvétve látok. Mikor pár éve bejelentették, hogy lesz újra Dácia, és a legolcsóbb autók egyike lesz magam is azt hittem, hogy ezekkel lesznek majd tele az utak. Vagy csak én érzékelem rosszul a számukat? Ti nap mint nap tizesével láttok Daciákat? Vagy ezt a típust tényleg csak az 50-60 évesek veszik, akik havonta 2 hétvégén járnak csak ki a garázsból?

Nerve 2007.12.05. 17:15:25

Kifordított kacagány: új autónál te nem javítasz semmit, hanem szépen megcsinálják neked díjmentesen garanciába. a típus hibák meg simán ki tudod kerülni, úgy hogy nem újjonan kijött elsőszériás kocsit veszel. én sosem értettem azokat az embereket akik amint kijött a várva várt kocsi másnap már meg is vették. ezzel jó várni egy fél évet legalább. persze ehez nem román szart kell venni hanem normális autót ahol a gyártó módosítja a gyártást a kijött hibák alapján.

Nerve 2007.12.05. 17:17:50

Kacagány:

"amit esetleg egy használt autónál már kijavított az előző gazdája."

ja vagy pedig azt fogod TE javítani amit az előző gazdája elcseszett. és valjuk be erre igen nagy az esély. használtkocsi lutri mert nem tudhatod hogyan használta előtted az előző tulaja.

gastro, missing in action 2007.12.05. 17:31:58

szerintem a Nagymuterom, itt tarthat egy rekordot is akár:
Pugó 106-os Kid 97-es 15200km-rel:-)

gastro, missing in action 2007.12.05. 17:36:57

egyébként EU-ban a legigénytelenebb autóvásárlók a hollandok - szerintem... ott csak alapmotorral veszik a kocsikat, anno, nekik gyártotta le a BMW az 518i-t is...muhaha

Viszont most Moszkvában élek és itt meg mindenki a legnagyobb motorral vesz kocsit, dizelt elvétve látni, tele az egyetem parkolója : Cayenne, Subaru, Mercedes S, RangeR. és egyéb csodákkal...napersze a benzin literje 140Ft:-)
Logant nem láttam egy darabot sem -- mondjuk SEAT-ot sem....

karesz2 2007.12.05. 19:20:07

Az új és a használt autó között az a különbség, hogy az enyém is használt már a 2. napon, de 15 év után is mindent biztosan tudok rajta. (Menj 1*figyelmesen az utcán, ha tudsz még gyalogolni, mit látsz?: neki a gumi a járdának, meredeken, gyorsa, máskor ferdén padkánakszorít, kuplungot csúsztat üveghangig, hetente 2* végsebesség, kézifék plafonig beránt, ajtót kib...ul becsap, 1/2 vödör vízben mos, b...k szíjat cserélni és a kedves rúgja ki az ablakot oszt mád dátumú az ablaküveg-törve volt...)
Az én bajom mennyit bukok, de új autót sok évig...és mit is kell javítani-nekem mindíg a 6-8 évesnél idősebben volt, fitatl csak szervíz (olaj-szűrők max fékbetét de még az is mindíg 50000 felett).Swift2 4 csillagos, pont mint pl GAstra, valahol volt hogy e kettő találkozott, tök egyformák, és nem a lemez számít-sok francia 5*-os műanyagsárvédős.
Mindenki azt vesz amit akar, ne bántsul 1mást már így karácsony előtt.

crazy 2007.12.05. 21:52:39

Ez az új autó - használt autó kérdés mindig örök vita lesz. Nagyon sok szempontból meg lehet közelíteni. Ha mondjuk pénzügyi oldalról nézem, akkor egyértelmű bukás az új kocsi. Sokat gondolkodtam ezen, számoltam, stb. Nézzünk pl. egy középkategóriás 1,6-os kocsit közepesen felszerelve (pl. egy Ford Focust). Új ára kb. 4,2 M Ft. Mondjuk a haverom vesz egy ilyen kocsit, és eladja 10 évesen 1,2 M Ft-ért (kb. ennyiért mennek).
Én veszek egy 5 évest 1,7 M Ft-ért, ezt 10 éves korában eladom 1,2 M Ft-ért, majd ismét veszek egy 5 éveset 1,7 M Ft-ért és ezt is eladom 10 évesen 1,2 M Ft-ért.
A havernak új kocsija volt, 10 év alatt bukott 3 milliót. Nekem 5 évig kicsit rosszabb kocsim volt, de a második 5 évben már gyakorlatilag egyforma kocsink volt. Én a 10 év alatt buktam 1 milliót. Mindenki döntse el melyik jobb neki. Nekem az a 2 millió sok egy kicsit, van akinek nem. A lényeg, hogy kb. ez a helyzet. Persze bele lehet kötni, meg biztos sántít ezer helyen a példa, meg valaki szerint lehet nem is ezek az árak, stb... Meg aztán különben is a Daciaról szól ez az oldal, úgyhogy bocs az off-ért. A lényeg, hogy új Dákó nem kéne (asszem használt sem), inkább az árán valami pár éves használt, de jobb (lehet nem is jobb, csak márkásabb).

Kifordított kacagány 2007.12.05. 21:53:26

Nerve 2007.12.05. 17:15:25
nem is az új autóról van szó, hanem arról ami egy idő után már nem lesz új autó. azokról amiket hosszú távra vesznek azért, mert új, de pár év múlva már nem lesz új. akkor már nem lesz gari, csak egy használt autó a segge alatt. ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne vegyen senki így autót. vegyen. csak ne ő méltassa az új autók nagyszerűségét, mert az a nagyszerűség nála elég rövid életű lesz.
minden autónál vannak szériahibák amik akármennyit vársz nem lesznek kijavítva. az amit te mondasz csak egy álom.

aki azt hiszi, hogy ő jobban tud vigyázni az autójára mint más és az övé jobb állapotban lesz mint másé, annak valami baj van az emeleten. főleg, ha ez ugyanaz az ember aki pl 30e km-ként cserél olajat.

autót vásárolni mindig lutri. az újak közt is van olyan ami selejt és a gazdája esetleg évekig szív vele, mert a gari ellenére nem cserélik neki. vagy éppen a gari lejárta után kerül temetőközeli állapotba. az újat is össze lehet törni(amit aztán megpróbál elpasszolni hibátlanként) és van még egy csomó egyéb kockázati tényező. egy biztos az új autó nem a tuti, mint ahogy a használt sem. a felhasználás módjától függ, hogy melyik éri meg jobban.

japánfan 2007.12.06. 08:41:57

hello maszületett,
persze, egy százéves roncshoz képest sokkal jobb egy új dácsia, ezt senki nem vitatja, de azért egy 10 évvel ezelőtti kocsi bőven lehet modernebb, jobb konstrukció mint a logan.
hogy a tömegmodelleknél maradjunk, nem kedvencem az opel, de egy g asztra klasszikot is százszor inkább megvennék pár évesen mint 1 dácsiát. ha technikailag nézzük a nem éppen motorépítési élmezőnybe tartozó opel a twinport motorral is százszor modernebb, mint a rönó 8V motoros dákó.
nem akarok turkálni a zsebedben, de ha évente 35e km-t (az évente 8-900e ftba kerül kb)mész, akkor sztem nem lenne téma egy "márkásabb" kocsi megvásárlása részedről. értékvesztést még nem lehet tudni, mert még nagyon új a gép, de van rá esély h gyengén lehet majd használtként eladni..

maszületett 2007.12.06. 09:09:42

japánfan!

Köszi a korrekt hozzászólást.
Valóban igazad van, és az eddig eltöltött 2,5 év alatt majdnem annyi pénzért tankoltam a Loganomba, amennyiért újonnan vettem. (1.8 milka volt újonnan, szalonból a full fapados 2005 nyarán és 6078,78 liter 95-öst itattam meg vele eddig, aminek nem tudom mi az értéke, mert az árkat nem írom, de közelíti az biztos.)
Szóval tök mindegy, ki mit mond, én készséggel elhiszem itt mind a 401 hozzászólónak, hogy neki nem felel meg a Logan. Ha megfelelne neki akkor azt vett volna valószínűlg, mert eddig senki nem azt írta, hogy nem engedheti meg magának, hanem azt, hogy egyéb más okból nem vesz. Szóval én örülök neki, hogy mindenkinek az itt fórumozók közül van több pénze a Logannál jobb autóra, vagy ha ez nincs, akkor mivel annyira igényes, vesz egy használt nyugatit/japánt.

Én új autót szerettem volna mindenléppen, mert évi 35.000 km-es futásteljsítmény környékén, már nem tartanék üzembiztosnak egy 10+éves autót. (Persze van ilyen de az drágább, mint a Logan újkorában, szükségem meg nincs rá valójában.)
Szóval vettem egy Logant, mert vettem egy házat is, ami 24 M volt , és még be is kell fejezni, ami további 3-4 M.

A lényeg. Nem turkáltál a zsebemben, de ezt le kellett írjam, hogy sokakban a helyére kerüljenek a dolgok. Igenis vannak olyan konfigurációk, amikor a Logannak van realitása. A blog főszereplőjének is vannak olyan tulajdonságai, amit mindenki előszeretettel figyelmen kívül hagy. (7 személyes MCV-ről szól a blog) Ezért unalmas, de rohadtul amikor valaki jöt a toyota corollával vagy a II-es golfal, vagy akár a kombi passáttal. Nem is értem...

üdv mindenkinek

egy Loganos, aki még énekelni is szokott a kocsijában, a dugóban állva, és akit lever a víz, hogy vannak olyan használtnyugatimenőverdások, akiknek nincs pénzük 2 db téligumira legalább meghajtott kerekekre...

Szerintem!!!

maszületett 2007.12.06. 09:19:15

A Loganom értékvesztésről...

Vettem 1,8 M-ért, 2,5 év és 85.000 km használat után, 1,1 M-et adtak volna érte. Ez kilóméterenként 8,2 Ft értékvesztést jelent. kb 5 éves korában fogom eladni 150.000 km-el az órájában, úgy 0,75 M környékén. Ez kereken 7 Ft / km értékvesztést jelent...

Az értem aggódóknak üzenném, hogy túl fogom élni, ha beledöglök is! (:-)))

Majd szólok, a használtautófunoknak, hogy melyik telepen áll a kocsim 1.050.000-ért, megkímélt állapotban, mindeössze 27.000 km-el az órájában, mert egy idős házaspár használta hétvégenkét a telekrejárásra. MINT MINED LOGANT ITT A FÓRUMOZÓK SZERINT! (:-)))

üdv és jó autózást mindenkinek

Nerve 2007.12.06. 09:37:31

Kifordított kacagány: persze az új autó addíg új amig ki nem hozod a szalonból, de még mindíg nem értem érvelésed. A használt autót az első pillanattól kezdve a saját pénzedből kell javíttatni. Míg az én 2-es Swiftemre 5 év (!) garancia van. 5 év után meg úgyis eladom. Beszéljünk csak az álomról is. A swift 2-esben két szériahiba is volt. Szar AC pumpa, hibás kuplung munkahenger. A 2005-ben gyártott (illetve első szériás) modellekben mindben beszart szinte. Én kivűrtam 1 évet megvettem a 2006-os kocsimat amikben már javítva van ez a hiba. Nem is kellett cserélni egyiket sem. Sőt tovább megyek, jövőre jön a ráncfelvarrott swift amiben javítják pl a néha nyikorgó, rosszul kent kuplungpedált. Vagyis miről is beszélsz? Mi az, hogy nem javítják a szériahibákat?

Nerve 2007.12.06. 09:39:30

"aki azt hiszi, hogy ő jobban tud vigyázni az autójára mint más és az övé jobb állapotban lesz mint másé, annak valami baj van az emeleten. főleg, ha ez ugyanaz az ember aki pl 30e km-ként cserél olajat."

Ezen már csak röhögni tudok... Ha te komolyan azt mondod, hogy nincs olyan, hogy az egyik ember 5000-ig pörgeti rendszeresen a motort csak azért, hogy előbb érjen a másik lámpához, míg mások nem akkor veled tényleg nincs értelme beszélgetni.

robika 2007.12.06. 10:51:20

Az új autó is használt lesz..persze..
Csakhogy annak,aki újat vett,30 ezer km után 5 évesen is egy újszerű 30 ezer km-es autója lesz,amin még fékbetétet sem cserélt soha!
Nem egy 70 ezerrel vásárolt,mostanara 100 ezer km-ese..
Sőt,ha még tovább nézed,még nagyobb a diferencia.
Ma még sokan vannak aazok,akik évi 10 ezret se mennek.
Tehát 10 évesen lenne mondjuk 100 ezer a kocsiban.
VEGYEN EGY HASZNÁLTAT,AMIBEN MÁR A VÉTELKOR TÖBB VAN?!

Örülök,hogy évi 35 ezer kilóméter mellett is valaki egy Daciát vett,de ÉN az Ő helyében azzal a kilóméterrel azért már nem szeretnék Daciát,de ő tudja..
Ha kiszámolná,35000 km alatt mi a különbség egy diesellel..meglepődne..

Kis futásteljesítmény mellett nem vennék dieselt..de 30 ezer felett csak azt.

szkunszk 2007.12.06. 12:00:31

robika:

Vásárláskor azért figyelembe kell venni a dízelmotor hátrányait is (télen nehezebben indul mint a benzines - kémia, drágább alkatrészek, javíttatás meghibásodás esetén, stb.)! Drágább is ugyebár a dízel, de fenntartani is költségesebb. Igaz ez az üzemanyagárakra nem vonatkozik. :)
Tény, hogy ha valaki rengeteget (évi 35-40e+ km-t) használja, annak kiváló befektetés!

fank 2007.12.06. 12:45:07

Nem vagyok snob! A jelenlegi autóm ára kb. harmada ennek a LOGANnak, és felhúzom az olcsó kabátot is minden szívfájdalom nélkül, HA TETSZIK!

De könyörgöm, csak azért ne húzzam már magamra mert olcsó volt, amúgy meg undorodok tőle, és nem érzem jól magam benne.

Sajnos autóknál az utóbbi időbe ez lett a tendencia, a szart is megvesszük mert megéri... ja, a kereskedőnek max. Mi meg kiadunk 3 millát olyanért amit még élvezni sem tudunk, max. beletörődni, magunkratukmálni.

..persze örök igazszág, kartonpapírral is lehet segget törölni, csak aztá :)))

fank 2007.12.06. 12:47:53

Akinek bejön és ilyet vesz, azt viszont nem kell fikázni, semmi jogunk a másik ízlésvilágát kritizálni. Ha tetszik neki, miért ne vegye meg?

bucsusduda 2007.12.06. 13:18:48

A használtautó-vásárlók mellett: ha egy 2-3 éves autót veszel 3 milláért, az újonnan 4-4.5 millió, márpedig ezt az 1-1.5 milliót biztos, hogy nem kell ráköltened, még akkor sem, ha valami baja van.

japánfan 2007.12.06. 15:02:16

maszületett: te a sok km miatt km-re vetítve kisebb értékvesztést szenvedsz el, mint aki csak 10ezret megy egy év alatt..

igen, én vállalom h vagyok olyan igényes, h inkább egy használt verdával járjak mint egy dácsiával, aminek minden alkatrészéből, darabjából árad az olcsó gyárthatóság, és az olcsó előállítás mindenekfelettisége. mondom, elhiszem az t h ezek mellett megbízhatóan üzemel a technika ami benne van. persze mélyre ható tapasztalatok még nincsenek, hisz nincsenek még 6-8-10 éves, legalább 150-200e km-t futott darabok nagy számban.-

jó témát érintettél, a csóróskodó drága autósok a legjobbak:
saját szememmel láttam, ahogy egy A3-asba 2000 ft-ért tankoltak mellettem. jót röhögtem..
a másik ilyen h teszkómulatságos gumit vesz a 4 milliós kocsira... mert spórolt rajta 15 e ft-ot.

arnew 2007.12.06. 17:20:00

Mindenki felkészült?
4 év és jön a kínai import dömping.

crazy 2007.12.06. 17:53:24

nerve és kacagány!
A 30 ezer km-es olajcsere a Renaultnál gyári előírás. Feleségemnek Clio II-ese van, épp most nézegetem a szervízkönyvét, a 2. oldalon szó szerint a következőket írja:
"A jármű koncepciójában és a magas technológiájú motorolaj felhasználásban végbement fejlődés lehetővé teszi, hogy két karbantartás között 30.000 km vagy 2 év teljen el. Az időtartam, vagy távolság közül azt kell figyelembe venni, amelyik előbb következik be."
A 4 és fél éves Clio eddig kétszer volt szervízben és az ég világon semmi gond nincs vele. Használtan vettük 2 évesen 17 e km-rel, az új árnál 1 millióval olcsóbban. Az előző tulaj(nő), kilóméterenként kb. 59 forintot bukott, úgy hogy akkor még bele sem ült a kocsiba.

Mondeo2007 2007.12.06. 18:02:51

Nevasys

teljesen ok, ha valaki konkrét dolgokkal támasztja meg a mondanivalóját - ritka az ilyen hozzászólás. Legtöbben csak a szellemi f@szlengetésig jutnak el - hiteltelen...
Ha már így belejöttél, folytatnád a hialistát a Mondeoval? Most ugyan egy 2007 modelben gondolkozom, remélhetőleg erről még nincs sok tapasztalatos :-) , de jó lenne a régebbiről is hallani valamit. Most Opelem van.

Üdv,
Gregor

janek 2007.12.06. 18:58:04

Nem azért nem vesz a magyar ember Dáciát, mert sznob, hanem azért mert nagyon fapados, csúnya, lassú és volt egy rossz hírű elődje. Röviden: azért mert olcsó azért még nem veszünk szart !!Kár ennyi cikket erről az ocsmányságról írni!

Kifordított kacagány 2007.12.06. 19:39:29

maszületett 2007.12.06. 09:09:42
én nem engedhetem meg magamnak, hogy ennyi pénzt adjak ki egy ilyen autóra. egyszerűen nekem nem ér meg annyit, de másoktól nem sajnálom. megfelel?;)
azért az is unalmas ám, mikor egyesek az ötszemélyes autójukban ülve mindent eldöntő érvként az mcv 7 személyes lehetőségeit emlegetik és ezzel védik a mundér becsületét. szerintem az autó nincs erre rászorulva.

Nerve 2007.12.06. 09:37:31
nem figyelsz. a hosszú távra vásárolt új autóról volt szó, ha eddig még nem tűnt volna fel. nem a garancia időn belül cserélt darabokról. mellesleg, ha két évesen veszed meg az autót valakitől, akkor is van még rá garancia, tehát a garancia sem az aduász.
ha valamit elolvasol, próbáld megerőltetni egy kicsit az agyadat és igyekezz helyesen értelmezni a leírtakat. VANNAK SZÉRIAHIBÁK AMIK NEM LESZNEK KIJAVÍTVA. érted? betűzzem? vannak olyanok. nem mind, csak azok amiket nem éri meg nekik, vagy túlságosan bele kellene nyúlni miatta a konstrukcióba. azt majd egy következő típuson, vagy modellen már a tervezőasztalon javítják, de az nem egy év múlva lesz. de ezt nem kell elhinned, körülnézned sem kell.

Nerve 2007.12.06. 09:39:30
van olyan ember. meg másmilyen is. ahogy azok között is akik hosszú távra(figyelsz? hahó, ez itt a kulcsszó, a hosszú távra, erről van épp szó) veszik az autójukat. pont emiatt mertem megemlíteni, hogy az ő autójuk semmivel nem lesz jobb mondjuk 10 év múlva, mint akármelyik másik 10 éves. vagy szerinted igen? merthogy a használtautók is úgy lesznek ám, hogy valaki újkorától használja őket.
persze te biztos olyan űberfasza csávó vagy, aki mindenkinél jobban kíméli az új garis autóját.
apropó gari. ma magyaroszágon a kötelező szervízre vitt autókból azt lopnak ki amit nem szégyelnek a szerelők. erről már elég sokan megemlékeztek itt is és máshol is. persze ez neked még biztosan a "sokkal jobban kímélem az autómat mint más" kategóriába tartozik, de nekem már kevésbé. emiatt is lehet az, hogy dőre módon úgy gondolom egy 6-10 éves autónál lehet, hogy egy külföldi használt jobb állapotban lehet, mint egy hasonló korú itthon "kímélt"
ez továbbra sem jelenti azt, hogy nem kell új autót venni, csak azt, hogy hosszú távra(még mindig figyelsz? még mindig itt a lényeg, nem bújt el sehová) nem érdemes ilyent vásárolni. ha valaki úgy tervezi, hogy 10-15 évig is használni akarja az autóját, annak szerintem teljesen felesleges újat venni. sokkal jobban jár egy 2-3 éves darabbal.
persze gondolom az sem tűnt fel, hogy ezt az egészet amiatt írtam, mert itt egy csomóan úgy gondolják, hogy ők ilyen sokáig akarják használni a daciajukat és ezért éri meg nekik most beruházni hitelre egy ilyen új szuperjárműbe(szerintük szuperjármű, szerintem ugyanolyan mint bármelyik másik). no de sebaj, még száz év és már meg is érted amit olvasol, csak így tovább.

japánfan 2007.12.06. 15:02:16
szerintem nem attól lesz pitiáner valaki, hogy milyen autóval jár. az ilyent mindenhol meg lehet találni. de meg kell mondjam, az "occsó autósok" közt több ilyent láttam már.

Kifordított kacagány 2007.12.06. 19:59:06

robika 2007.12.06. 10:51:20
azért egy új autó lényegesen többe kerül, mint amennyit egy használtra kell költeni arra az évi 6-7e km-re.
persze az, hogy kinek mi éri meg leginkább a pénztárca bélelésén múlik.

Fat-Air · http://Fat-Air 2007.12.06. 19:59:41

Üdv Mindenkinek!
Elolvastam majd minden kommentet. Magamról annyit, hogy újonnan vett most már 8 éves VW Polo boldog tulajdonosa vagyok. 80 E km-t mentem vele eddig, azt hiszem ez évi 10E km-el átlagos autózásnak számít. Az évenkénti szervízen kívül az égvilágon semmit sem kellett rákölteni, még a fékbetét is az eredeti. Így 8 évesen is simán elmegy 6 literrel és ha kell 170 km/h-t is tud ha kell. Ok nem egy rakéta, 1.4-es. Vezettem nemrég egy vadiúj Logan-t (rokoné) és meg kell mondjam sztem sz.r ahogy van. A kiviteli minősége mind a karosszáriát tekintve, mind a belső kialakítását tekintve messze elmarad a 8! éves polo mögött. Menetteljesítménye érzésre ugyanaz, pl. előzésnél. OK a végsebességét nem próbáltam ki, mégiscsak rokoné :-). A futóműve pedig sehol sincs a polo-éhoz. Fogyasztása kb. ugyanaz.
Persze lehet, hogy sokan nem hiszik el az itt leírtakat. Nyugodtan vegyenek ilyen és ehhez hasonló förmedvényeket, mint a Logan.

Kifordított kacagány 2007.12.06. 20:05:18

crazy 2007.12.06. 17:53:24
ebben a témában már elhangzott pár érv pro és kontra, úgyhogy kár megint belemélyedni, ezért mondjuk inkább úgy, hogy szerintem aki 30e-ként cseréli az olajat, az nem kifejezetten az autót nagyon megkímélő tulajdonosok közé tartozik. még akkor sem, ha a gyár érdekei szerint azt úgy kell.

Kifordított kacagány 2007.12.06. 20:07:06

Fat-Air · Fat-Air 2007.12.06. 19:59:41
esélyed sincs. most jön majd az, hogy "de az mcv 7 személyes, a tiéd meg nem". ezzel minden el van intézve.

Nerve 2007.12.06. 20:19:40

Kacagány: nos a nem javított szériahiba abban az autóban is megtalálható amit használtan veszel. amúgy meg érdekes módon én NEM TUDOK olyan szériahibáról a kocsimmal kapcsolatban amit nem javitottak volna. és itt visszatérünk a korábban felvetett kijelentésemhez, hogy normális gyártótól kell venni kocsit. de te nekem (meg szerintem másoknak se) nem fogod megmagyarázni, hogy új autót venni nagyobb lutri mint használtat. próbálkozhatsz, de értelmetlen baromság.

kezdem úgyérezni, hogy te burokban élsz. te mondjuk honnan a fenéből tudod megállpítani, hogy az a kocsi amit készülsz használtan megvenni hosszútávra lett véve vagy csak nem volt pénze a tulajnak lecserélni. honnan tudhatod, hogy bár hosszútávra vette mégis egy béna barom aki naponta megpadkázza parkoláskor, vagy üveghangig pörgeti a motort induláskor?

ha az én kocsimból kilopnak valamit a szerelők a kötelező szervizeknél akkor a szervízben kopperfild dávidok dolgoznak, igyanis VÉGIG nyomonkövetem (és követhetem) az eseményeket egy üvegfalon keresztül. ezen felül megint olyannal érvelsz ami egy használt autónál ugyanúgy előfordul ha szervizbe viszed. mert ugye azt nem képzeled, hogy az használtautó tulajok mint otthon cserélik az olajat.
és itt nem az a fő kérdés, hogy 10 év múlva kinek lesz jobb a kocsija agyas barátom, hanem az a kérdés, hogy kinek nagyobb a kockázata a szar autó megvásárlására. ha jól tudom idáig arról beszéltünk, hogy használt vagy új autó-e a nagyobb lutri így most nem értem miért írsz olyanokról, hogy mi lesz 10 év múlva. a külföldi autóról meg annyit, hogy vegyél használtautót az olaszoktól. legyen benne sok örömöd!

végezetül, annak aki hosszútávra tervez MINDENKÉP érdemesebb új autót választani amit ő járatott be, és az első napoktól ő használ. így biztos kimélni fogja, mert tudja, hogy 10 év múlva is abban akar ülni. viszont aki eladja a 2 éves kocsiját az vagy már előre tudta és úgy gondolkozik mint én, hogy leszarom mi lesz 5 év múlva a kocsival úgyse lesz már nálam, vagy pedig azért adja el 2 évesen mert szar. ha 3-4 évente cseréled a kocsidat akkor nem éri meg, hogy bukj rajta 05,-1 millát vásárlás után de ha 10 évig ezt akarod használni akkor jobbanjársz ha elviseled.

Kifordított kacagány 2007.12.06. 20:29:36

Nerve 2007.12.06. 20:19:40
nem jól tudod, nem arról beszéltünk. legfeljebb te. így nem is csodálkozom azon, hogy nem értesz valamit.
igyekeztem felhívni rá a figyelmedet, hogy próbáld megérteni amit olvasol. kár volt a fáradságért.

Zsanreno 2007.12.06. 20:44:32

Janek, te gyökér! Má megint itt vagy? Minek olvasol az ocsmányságról, mi a szarért vagy akkor állandóan itt. Német-japán buzik mit keresnek itt tömegével?

Fat-Air!
Nem akarlak elkeseríteni, de a mi céges VW Poloróinkról pont az ellenkezője a véleményem, szerintem ritka ótvar autó. Hogy mered ennek fényezni a belsejét, mikor egy okádék? A futómű egy pusztulat
az 1.2 es váltója förmedvény, egyedül a motor jó, de csak 100-ig. Van 1.4-es Fabia is 100 lóval, zúg mint az istennyila, de nem megy.

Jöhet a fika!

Viva Renault!

robika 2007.12.06. 21:08:54

Volkswagen Polo az MCV ellen..:D
Vicc..
Kategóriájában az egyik legszarabb autó,de 80.000Km-t kibírt..
Remek.Ez ám a kocsi..
Miért nem mindjárt egy robogóval hasonlítottad össze?
Mi köze a két autónak egymáshoz?!
Akkora belül ,mint egy teáscsécse,ellenben a csomagtere még kisebb.Ugyanolyan kopasz az alapfelszereltsége,mint egy Daciának,viszont ugyanolyan gusztusatalan kopogós műanyag a belseje..
Egyetlen előnye,hogy puritánsága miatt viszonylag robosztus,és megbízható..
Lehet,hogy megy 170-et az a 60 Lovas rüszü..de amíg eléri..
Kategóriájában egy Punto II agyonveri minden szinten..azonos ár,nagyobb utastér,hasonló csomagtér,SOKKAL ERŐSEBB motor,sokkal több extra..JAA.. és 3-szor olyan jó vezetni..ezeket összehasonlíthatod..EGY KATEGÓRIA!
De egy szandált a csizmához?!
Hát hogyan?
Az egyik egyvalamire jó,a másik meg egy teljesen más valamire..
Remélem valaki egy KRAZZAL is összehasonlítja majd..
Különben is utálom azokat a sztereotípiákat,miszerint a német autó jó,az olasz meg szar,és a többi..
Tévedés.Van jó Volkswagen pl a köztes TDI Passat,ami ugyan nem volt a legszebb,ellenben egy olcsón üzemeltethető kurva jó kocsi,és van a körlámpás Poló,ami a bontósok álma,egyetlen autóhoz sem keresnek annyian váltót,mint ahoz..
És ugyanez igaz más márkákra is..Croma egy klozet,ellenben a punto,seicento elég jó.
Vagy a Citroennél a xsara elég jó(márkához képest) Berlingo kifejezetten jó,ellenben a Xantia,vagy az XM kifejezetten xar..
Stb,

Senkitől nem olvastam a legnyilvánvalóbb tényt az új autó mellett..egy új autón nem fordulhat elö,hogy 3 hónap múlva kijön a hajtókar a blokk oldalán,amit magadnak kell megcsináltatnod(sokkszor millióért),ismerve a magyar használtautó piacot azonban igenis nagy esélyed van rá,hogy egy kukáratört,vagy éppen sokszázezret futott szart vesz valaki "occsón megkíméten"..

Kifordított kacagány 2007.12.06. 21:49:31

robika 2007.12.06. 21:08:54
no de az már nem dácsija, egész más a fílingje, nem?:)

újban csak olyant kaphatsz ami nem indul hidegben;)

homar.blog.hu/2007/10/25/a_vw_polo_melegebb_eghajlatra_vagyik

vagy aminek olyan hibája van ami úgymond nem tartozik a garanciális hibákhoz

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=63962

vagy amelyinek rögtön a motorját kell cserélni

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=57336

:)

viccet félretéve, tény, hogy egy használt autó rizikósabb, de ez még nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg jobban a pénzét, mint egy új. egyébként már van ahol a használt autóra is adnak néhány hónap garanciát és van lehetőség biztosítást is kötni rá, ami fedezi az ilyenkor felmerülő költségeket.

Fat-Air · http://Fat-Air 2007.12.06. 22:33:45

Tisztelt mindenki!
Köszönök minden hozzászólást ami az én beírásomat illeti :-). Talán nem voltam elég "egyenes", "egyértelmű". Nem a VW-t akarom fényezni, mint inkább vele ellentétben véleményezni a Logan-t. Hogy szar a VW belseje vagy sem az szubjektív. Azonban az, hogy egy 8 éves autó belseje egy vadi újjal szembeállítva nem csak az én véleményem szerint jobb, úgy gondolom elfogadhatatlan. Mégegyszer hangsúlyozom sem én sem a baráti társaságom nem VW rajongó.
Az összehasonlításom alapját nem a fenti cikkben szereplő 7személyes példány szolgáltatta! Mindkét autó 1.4-es. JÓ Logan csomagtartója nagyobb aláírom. Azonban a helykínálat az utasok számára semivel sem jobb egyik autónál sem.
Puszi mindenkinek!
Vegyetek csak Logan-t!

crazy 2007.12.06. 22:45:57

Itt tényleg nem lesz egy vélemény soha. Mindenkinek mások a szempontjai. Van aki azt mondja, hogy "nekünk mindig új kocsink volt, az volt a pupos Varszava is, meg az MB 1000-es Skoda is, nekünk most is csak új kőőőő". Van akinek az számít, hogy a szomszéd lássa, hogy új autója van.
Mi meg - mint már írtam - vettünk egy 2 éves Cliot 17 ezer km-rel (komolyan mondom még új szaga volt) 1 millióval olcsóbban mint az új ára volt. Már 2 és fél éve nálunk van, semmi gond nem volt vele, ez véglegesen és tökéletesen meggyőzőtt, hogy új autót soha (na jó lottó 5-ös az más eset). Az előző tulajdonosa havonta bukott rajt 42 ezret. És ez egy kis kategóriás viszonylag olcsó kocsi. Ha belegondolok, hogy ez a Dacia 3,5 millió, és tudom, hogy ezért nagyon jó 2-3 éves Vectrát, Zafirát, Mondeot, Mazda 6-ost, stb. stb. lehet venni :)

szkunszk 2007.12.07. 00:17:02

Kifordított kacagány 2007.12.06. 19:39:29

"ha valaki úgy tervezi, hogy 10-15 évig is használni akarja az autóját, annak szerintem teljesen felesleges újat venni. sokkal jobban jár egy 2-3 éves darabbal."

DEAR kacakány!

Olvasgattam kicsit a népítéletek között és erre a "gyöngyszemre" bukkantam:

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=68576

Remélem, mondatról-mondatra elolvastad!

Tegyük fel, hogy ezt a "bajos" Polo-t a Porsche Hungária -javítás után- használtautókén fogja értékesíteni. Vagy pl.: ha a tulaj srác a sokadik hiba után az autó eladása mellett dönt (így a hibát már csak a köv. tulaj érzékeli hónapok múlva)! Mert ugyebár nem mindenki cseréli le jólétéből kifolyólag az autóját, SOKSZOR az elégedetlenség is az oka!!!

Mi is volt a véleményed a használt autókról feljebb...? Kíváncsi lennék MOST a véleményedre! ;)

szkunszk

szkunszk 2007.12.07. 00:41:12

Ja, és kacagány!

Szerinted azembereknek melyik alternatíva a szimpatikusabb?

a., ÚJ autó: drágább, de 90-10% az esély a megbízhatóságra!

b., HASZNÁLT autó: olcsóbb, de -> 50-50% (max. 60-40)

Még így is a használt a jobb?

Nerve 2007.12.07. 08:35:25

"viszont ugyanolyan gusztusatalan kopogós műanyag a belseje.."

ez a halálom... kopógós muanyag. akkor ne kopogtasd baszki...

bár nekem se dácsiám se polo-m de már ránézésre is látszik a dácsia igénytelen gagyisága a polóval szemben. és ismétlem nem kéne itt teljesítményről meg gyorsulásról beszélni a dácsiát védve...

Nerve 2007.12.07. 08:36:08

Kacagány: "kár volt a fáradságért."

jaja, ebben egyetértünk.

Nerve 2007.12.07. 10:37:53

szkunszk: teljesen fölösleges. egyszerűen nem fogja fel, csak a baromságait szajkózza.

Nerve 2007.12.07. 12:19:46

Kacagány: ja amúgy az átalad beidézett poló folytatását már miért nem idézed be? amiben leírja, hogy kapott egy újat. használtautó vásárlásánál is kapnál újat mondd?

crazy 2007.12.07. 12:53:04

szkunksz !

Ez a népítélet egy kiragadott a sok közül. Ilyen 10 ezerből egyszer fordul elő. Ez kb. olyan, mint amikor azt bizonygatják, hogy nem jó dolog a védőoltás, mert 100 ezer kisiskolásból 3 lázas lett, sőt egyik kórházba is került. Én is leírhatnám, hogy két kollégámnak is van Poloja 1,4 16V újjonan vették, most 3 és 5 évesek, és az égvilágon semmi gond nem volt velük.
Volt olyan ismerősöm is, akinek a kocsiján a garancia lejárta után 1 hónappal történt egy hiba, javítás 370 ezer Ft. Mindenre lehet példákat írni.

szkunszk 2007.12.07. 13:39:38

crazy!

Én nem a Polo-k ill. az újautó vásárlók ellen vagyok!

Épp ellenkezőleg!

Amit írtam az azt bizonyítja, hogy mekkora nagy lutri egy használt autó megvásárlása! LEHET ott is kifogni jót, meg hibátlant, de alapjában az új mindig jobb! (a Polo-s példa is ezt igazolta, mert az ilyen az ezerből kb 1-szer v 2-szer fordul elő újautónál, a használtautó piacon ellenben az arány ezerből 30-35 kb.!)

szkunszk 2007.12.07. 13:52:14

Meg ami még óriási nagy baromság:

Kif.kacagány 2007.12.06. 19:39:29
"van olyan ember. meg másmilyen is. ahogy azok között is akik hosszú távra veszik az autójukat. pont emiatt mertem megemlíteni, hogy az ő autójuk semmivel nem lesz jobb mondjuk 10 év múlva, mint akármelyik másik 10 éves. vagy szerinted igen? merthogy a használtautók is úgy lesznek ám, hogy valaki újkorától használja őket."

Igen, de NEM mindegy, hogy hogyan! Ha pl vesz vki egy ÚJ autót, használja 10 évig, akkor -általában- tudja, hogy az évek során hányszor volt balesete, hányszor javította (melyet nem mindig lehet észrevenni ill. megvizsgálni), milyen kisebb (pl. elektronikai) ill. nagyobb hibák vannak/voltak rajta.

Ki az a MARHA, aki úgy adná el az autóját, hogy világgá kürtöli annak hibáit??? Senki. Naugye...

És még egy NAGYON fontos érv az új mellett:

MIÉRT CSERÉLI LE AZ EMBER AZ AUTÓJÁT?

Mert NINCS megelégedve vele!!! Gondolj bele! Ha kiváló lenne műszakilag és még a külcsíny varázsa sem múlna el az évek során, akkor miért adnák el az autót??? (1-2 kivételtől eltekintve...)

szkunszk 2007.12.07. 15:15:25

És itt van még 1 kincs az egyik rokon blogtól:

"Kangörény_ 2007.10.26. 10:56:34

Nejemnek volt egy peugeot 1007-je. Vicces városi kisautó, robotváltóval. Ami rendszeresen felmondta a szolgálatot, az autó megállt és nem ment tovább. Jött a peugeot assistant, csereautó, javítás. A hiba kb 2 havonta jelentkezett, állítólag szoftverhiba miatt. A szerviz szerint nem kéne városban használni az autót :)
Mivel a garancia lejárta után kicsit húzós lett volna fizetni az autómentőt, javítást, esetleg vidékről éjszaka hazajutni is problémás lett volna, az ötödik alkalom után eladtuk az autót, szívjon vele más."

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.12.07. 17:33:57

maszületett 2007.12.05. 16:14:27

"a párosítás Ügyvezető+Sharan volt.
Vicces, sőt groteszk..." - már miért is? 3 gyerek, két szülő, alkalomszerűen nagyszülők. Mit vegyen, ha egy autót akar (egy autóval beéri)? Elvárás a dízel és az automata váltó, meg persze a 7 hely. Nem feltétlenül 7 személy utazik benne, de 5 kényelmesen.

Kifordított kacagány 2007.12.07. 18:11:08

szkunszk 2007.12.07. 00:41:12
még így is a használt a jobb, mert a használt még egy biztosítás fizetése mellett is olcsóbb, mint az új. és természetesen még mindig arról beszélünk, hogy valaki 10e km alatt megy évente.
hogy a másik kérdésedre is válaszoljak, egy ilyen használt autót kifogni pont annyi az esélye, mint egy ugyanilyen újat.
egyébként a százalékaidat honnan vetted? mert ha nincs semmi alapjuk, akkor.........


Nerve 2007.12.07. 10:37:53
a felfogásból eddig te vizsgáztál rosszul

Nerve 2007.12.07. 12:19:46
azért nem, mert csak azért kapott újat, mert publicitást kapott az eset. ráadásul attól függetlenül, hogy újat kapott, a kereskedő nem volt korrekt. szerinted hányan lehetnek akik nem kaptak újat? volt ott másik link is, ahol simán elintézték azzal, hogy az nem garanciális hiba.
a felfogásoddal meg megint gond van(és még te beszélsz). látom elkerülte a figyelmedet a biztosítás lehetősége a használt autóknál. vagy csak te pont az a fajta vagy, aki az ilyesmire sajnálja a pénzt.


szkunszk 2007.12.07. 13:39:38
csak éppen azt nem tűnik fel neked sem, hogy a használt autóknál is kiragadott példák azok amiknél hasonlóképpen jár a vásárló. rengetegen vannak akik emellett örömmel és gond nélkül használják a használt autóikat. ha pedig az a kérdés, hogy úri passzióból mennyit költsön valaki egy autóra amit alig használ, miközben a segge kint van a gatyából, igenis jobb választás lehet a használt. félreértés ne essék, én nem vagyok az új autó ellen. szerintem akinek nem okoz komoly anyagi megterhelést(hogy évekre eladósodjon), vagy arra kell neki az autó, hogy termeljen vele, pénzt keressen, az nem engedheti meg magának a használtat, annak jobb az új. itt viszont az új logan mellett érvelők nagy része csak vasárnaponként használ egy 3-4 milliós autót, aminek a megszerzéséhez aláírt 10 évre egy hitelkonstrukciót, amibe bármikor belebukhat. én csak azt mondom, ne ezek az emberek zengjék az új autók dicshimnuszát, hanem azok akiknek tényleg reális érveik és anyagi hátterük van az új autó vásárlása mellett.
próbáltam rá felhívni a figyelmet, hogy elég szűklátókörű szemlélet az, hogy az új autó jó, a használt meg szar(főleg, ha az újat túl sokáig használják), de itt úgy látom kevés a.....hmmm képzelőereje egyeseknek ennek a megértéséhez.

szkunszk 2007.12.07. 13:52:14
teljesen mindegy. nekem van egy 11 éves autóm, amire vigyáztam, megadtam neki mindent, mert tisztában voltam vele, hogy a házépítés mellett nemigen fogom lecserélni. ettől függetlenül semmivel nincs jobb állapotban, mint akármelyik átlagos hasonló. van természetese rosszabb állapotban lévő is, de számos jobb is akad. kifogtam vele olyan hibákat amilyenek mindegyiknél előfordultak és olyant is, ami csak az enyémmel. ilyenek az autók, a használattól elromlanak.
mellesleg én bármikor adtam el autót elmondtam, hogy mi a baja. én szerettem az autóimat és azt szeretném, ha a következő tulajonosa is így érezne.
és ez itt a másik dolog. az emberek nagy része nem azért adja el az autóját mert nincs megelégedve vele, hanem mert jobbra, szebbre, újabbra vágyik.

maszületett 2007.12.07. 19:07:50

Jermann Kálmán!

Elnézést, de!

A cikk egy alkalmi tesztpilótáról szólt, aki ügyvezető, és ezért Sharannal jár.
A cikk egyértelműen ezt sugallta. Én ezt az ügyvezető+sharan párosítást éreztem és érzem ma is groteszknek.
Ha arról írt volna, hogy egy 3 gyermekes családapa vette át volánt, mert ő maga is egy 7 személyes Sharannal jár, (akinek egyébként a főnöke, mivel a cág ügyvezetője), egészen más mondandót közölt volna cikkével SZÁMOMRA! Lehet, hogy rajtam kiívül mindenki azt mondta magában, hogy "igen egy ügyvezető járjon legalább egy Sharannal", de nekem ez vicces.
Minálunk és remélem, több helyen a céges autó a cég imázsához tartozik, a magánautó meg mindenkinek a magánügye.

Én egy Logant használok magáncélra, céges utazásaimat a céges autóval bonyolítom, aminek márkája indifferens,mert nem ebben a minőségemben, hanem magánemberként írok ide is.

Az ön helyében választottam volna:
Vagy arról írok, hogy egy Sharanosnak gagyi a Logan, vagy arról, hogy
egy ügyvezetőnek gagyi a Logan.

Élőszóban jobban ki tudnám fejteni, így írásban nehézkes, mert lassú, és 5 naponta nézek be.

üdvözlettel

maszületett

egy Loganos külkereskedelmi ügyintéző, férj, apa és még egy csomó mindent ideírhatnk én is, de marhára nem illik ide

SZERINTEM

karesz2 2007.12.07. 19:27:23

Az új-nem új unalmas, de még egyszer, utoljára: nálunk a használt autó nem őszinte (ha muszály ismerőstől vennék használtat, mindennap látom mit művel vele, néha elvisz, látom hogy nyomja, stb,)minden nepper ezen akar keresni, az én újam másnap már nem új, de 10 évesen is tudom mi van vele és nem hiszem hogy a 3-5-7 év gari lejárta utáni napon sz@rna be. Mellesleg a Cee'd-nél azt kifogásolták a barmok, hogy az a 7 év..., nos akkor hagyja el a garit az ember, amikor csak akarja. Savanyú a szőlő.
Csak mint kis hazánkban a sok baromnak státusszimbólum, sokunkat k-ra nem érdekli a szaros ódibömösmerdzsófócvagenpdtdpcsipuning- überfasza stb gép.

Talán a feleslegesnél nem kéne nagyobb, drágább, extrább ótó, és tellne újra, de nem mint kollégámnak pl a régi kisautót elég volt fenntartani, de kellett neki új, és nem autó az autó metál nélkül, ócska rádióért, kp zárért, riasztóért fizetett, ezeket ajándékba szokták adni, motoros ablak nélkül nem élet az élet, jók ezek, persze, de zsíroskenyéren élés mellett nem luxus?
Ez itt a baj és nem a dákó, ami full fapad 2 milláért nem olyan olcsó.És más ország büszke saját termékére, nézzük pl. az index Fiesta fórumot Suzuki sutyok, aztán csak ömlik a panasz milyen hibák dőlnek csak dőlnek , de nem sutyuki Áááááá.
Az új-nem új kérdés pénzügyi kérdés, a többi meg szívás lehet nagyon könnyen.
És az autó máshol csak 1 használati tárgy, mit egy TV, hajszárító, nyomtató , bútor v bármi. A-ból B-be, aki szerint nem így van, annak valami nagyon hiányzik az életéből. Nem lesz senkinek hosszabb a pöcse, csak úgy érzi, ha pl teretpjáróba ül, röhelyes, visszaélni vele meg bunkóság.Saját magát veri át ha erre bukva csajozik be.

BTO 2007.12.07. 21:27:21

kacagánynak van némi igazsága ,nem is kevés!
monjuk koreai 1.2-1.5 milláért 3 évesen,vagy 2-300 ezres eldibható.aki keveset fut az má számolja ki az értékvesztést + a kamatokat!nos mekkorát bukot???? bazi nagyot!
a mai autók majdnem oanok mint a TV-k mosogépek és egyébb müszaki dolgok,5 év és beszarás.30ekm-s oil csere???marketing fogás csibéim,csak nem látjátok.gratulálok minden müszaki antitalemtumnak aki bedől a mai marketinges férgeknek.
azonkivül ujj autó csillaggarázsba???
okosak vagytok!
csak a baleset veszélyes konstrukció hibát javitják ki garba ,szavatosságba ha rámenős vagy.igaz hogy a keveset futott 3 éves autón is előjöhetnek gyári hibák,és az nem garba lesz javitva,de nem sok az esélye.
használból is ugynevezett tömegautót kell venni aminek alacsony az alkatrészára vagy már bontóba is kapható alkatrész fele áron mint a gyári,ez viszont az eldobható konstrukcióra vonatkozik pl: "F" astra.
további jó vitatkozást és ésszerü számolgatást,latolgatást mindenkinek.akinek meg degesz a pénztárcája az ne jöjjön ide észt osztani,menjen a gauózdag haveri körébe okositani.

crazy 2007.12.07. 22:53:15

szkunszk !
Én az új autó ellen vagyok, vagyis én soha nem fogok venni. Bukja el más az első 1-2 milliót. De emellett elismerem, hogy az új autó a jó ez egyértelmű (ezt már az öreg Ford is megmondta).
Csak nekem nem ér meg annyit, én isnkább veszek egy 2 éveset 1-2 millióval olcsóbban. Az is tévedés, hogy az új (1-3 éves) kocsit csak azért adják el, mert valami gond van vele. A legegyszerűbb, ha erre is alkalmazod az ismert mondást: "Keresd a nőt!" Millió példa van: másik szin tetszik, a barátnőmék újat vettek, megjelent egy sokkal aranyosabb kiskocsi, tavaly még tetszett, de már nem, stb. soroljam még? :) Nem mondom, hogy mindig így van, de ha jól belegondolsz, biztos nagy az aránya ennek is.
Vagy pl. van 3,5 milliód új kocsit kell venned, veszel egy Xsara Picassot (most már jól felszereltet kapsz ennyiért raktárról), meg veszel egy ilyen Dacia MCV-t, egymás mellé állítod őket, odahívsz 100 nőt, hogy válasszanak. Asszem a 101. is a Picassot választaná. Tök mindegy melyikban milyen motor van, viszont a színek fontosak :) Megy a ruhámhoz?

szkunszk 2007.12.07. 23:50:34

Kifordított kacagány 2007.12.07. 18:11:08
"én bármikor adtam el autót elmondtam, hogy mi a baja. én szerettem az autóimat és azt szeretném, ha a következő tulajonosa is így érezne."

Én nem is állítottam ennek az ellenkezőjét. Sőt! Ha mindenki így gondolkodna, mint te, akkor én is használt autót vásárolnék!

De sajnos az "élet nem habostorta", így autóvásárláskor a továbbiakban is az új mellett teszem le a voksom. :)

BTO 2007.12.08. 07:14:47

szkunszk!
vegyél 3-4 évente ujat !
bukj rajta !
majd mi akik másképp gondoljuk +vesszük a te nézeteidet osztók használt autóját.egyébként a használautó vásárlók nélkül mi lenne veletek???
még kevesebbet érne a használt "szarotok"!
nem???

bigpond 2007.12.08. 07:53:44

Irok en is par sort,hatha lassan elerjuk az 500 kommentet.

En szemely szerint az oreg hasznaltak mellet vagyok, amikben a gyutason kivul
semmi elektronika nincsen.

Sajna az elektronikanal nem lehet elore megmondani mennyit fog kibirni,nem olyan mint egy kerekcsapagy, ami ha nem csesztek el sokszazezret kibirhat.Az elektronikai alkatreszek elettartama 1 naptol 50 evig barmi lehet.Alt 50 ev ,de mindig van olyan ami elobb adja fel a kuzdelmet es mivel az uj kocsiban/motorvezerlo szamitogep/ mar sok ezer ilyen alkatresz van /+ ezer szenzor van rajuk aggatva/ ezert matematikailag nagyon megno az eselye annak ,hogy valamelyik elszall. A szoftver hibakat elohozni meg mar nem is akarom.
Szaz szonak is egy a vege,nem ereznem jol magam egy uj masinaban. Szerencsere olyan helyen lakom ahol nem ciki egy 15 eves autoval jarni,nem a bizonyitvanyom magyarazom mert siman vehetnek egy logant kp-ert vagy barmit.
Mielott barki kitepne a hajat, a fent emlitettek csak egy plusz ervkent szerepelnek nalam ami miatt a hasznaltat(oreg autot) preferalom.

Amugy en vegig olvastam az osszes kommentet,nagyon tanulsagos volt.
Mindenkinek szep napot!

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.12.08. 11:30:30

maszületett 2007.12.07. 19:07:50

Lehet, hogy túlságosan bonyolult lett a bevezető, de az autót vezető nem a sharanos ügyvezető, hanem a most a Berlingóval járó cégvezető. Tehát ő volt elégedetlen a Daciával. Ez azért különös, mert szegény Berlingo tényleg elég vacak állapotban van, megdöbbentően erőtlen a benzinmotorja.
És ehhez képest Rácz kolléga, akivel elcseréltük az autót, ugyanúgy szidta a Berlingót, mint a berlingós cégvezető a Logant. Mindkettő a "magáét" szereti.

szkunszk 2007.12.08. 12:59:27

BTO 2007.12.08. 07:14:47
"vegyél 3-4 évente ujat !
bukj rajta !
majd mi akik másképp gondoljuk +vesszük a te nézeteidet osztók használt autóját.egyébként a használautó vásárlók nélkül mi lenne veletek???
még kevesebbet érne a használt "szarotok"!"

Kedves barátom!

Több ponton is sántít a kommented. Ki mondta, h 3-4 év alatt lecserélem??? Új autót épp hogy hosszabb időre vesz az ember (nálam kb. 7-8 év).
Ja, és hogy a használtautó vásárlók nélkül mi lenne velünk!? Hát kérlek boldogabban hajtanánk fejünket álomra esténként, tudván, hogy egy megbízható és biztonságos autóban utaznak embertársaink, nem egy, a törésteszten fél csillagot elérő, tisztázatlan előéletű és a gyermekeink ill. saját biztonságunkra törő régi gépben.

Nerve 2007.12.08. 16:59:22

kacagány: "a felfogásból eddig te vizsgáztál rosszul"


tegyük hozzá, szerinted.

"a felfogásoddal meg megint gond van(és még te beszélsz). látom elkerülte a figyelmedet a biztosítás lehetősége a használt autóknál. vagy csak te pont az a fajta vagy, aki az ilyesmire sajnálja a pénzt."

nos egyrészt nem tudom miből szürted le, hogy én sajnálom a garanciát a használt autóhoz mikor idági azt fejtegettem, hogy én használt autót nem vennék.... tudod felfogás... másrészt barátom apja külön extra, kiemelt garanciát vett a citroenjéhez mikor megvette a kocsiját használtan a citroen márkakereskedőtől. azóta már 300k-t költött a kocsira, mert hogy-hogy nem minden hiba "nemgaranciális" volt és most épp a kereskedővel pereskedik emiatt. szóval a vásárolt garanciádat feldughatod a seggedbe. megint olyan példát hoztál fel az új kocsi ellen ami egy használtnál hatványozottan fennáll.

Nerve 2007.12.08. 17:03:51

BTO: "a mai autók majdnem oanok mint a TV-k mosogépek és egyébb müszaki dolgok,5 év és beszarás.30ekm-s oil csere???marketing fogás csibéim,csak nem"

baszki fejtegeted, hogy mindenki vegyen 2-3 éves kocsit aztán meg leírod, hogy az 5 éves kocsik már beszarnak? hát igen tényleg megéri olyan kocsit venni amit 2 évig használhatsz.

Nerve 2007.12.08. 17:07:31

BTO: "vegyél 3-4 évente ujat ! bukj rajta !"

minden kocsin buksz barátom. csak egy degenerált barom az aki nem fogja fel, hogy a kocsivásárlás pénzvesztéssel jár. aki nem akar bukni rajta az fektesse a pénzét értékpapírokba a kocsi nem üzleti befektetés

crazy 2007.12.09. 11:16:53

Az igaz, hogy minden kocsin buksz, de nem mindegy, hogy mennyit? Vettem egy 8 éves kocsit 1,1 millióért, 4 év múlva eladtam 600 ezerért, buktam 500 ezret négy év alatt, az évi 125 ezer. Egy új kocsi esetében 1-2 év alatt minimum 1 millió a veszteség, lehet, hogy egy Dacia esetében még több is, nem hiszem, hogy nagyon tartaná az árát.

Nerve 2007.12.09. 11:52:06

Crazy: ez tény és igazad is van. én azt nem vitatom, hogy az új kocsin többet bukik az ember. tisztába vagyok vele, hogy amint beülok az új kocsimba és kigurulok vele a szalonból már is buktam 20%-ot. én csak annyit szerettem volna közölni, hogy aki befektetésnek fogja fel a kocsivásárlást pofára esik. és a vita arról szólt, hogy ha 10 évre tervezel egy kocsit venni akkor használtat vagy újat érdemes-e venni. Amúgy azokkal amiket írsz általánosságban egyetértek. Kacagánnyal vannak vitáim

Sheme 2007.12.09. 14:48:39

Tisztelt Jermann Kálmán Úr!

Bármit írhatsz a Dacia-ról, többnyire azok jönnek ide leszólni, akiknek téves beidegződéseik vannak. Bizony igaz, a régi Dacia tényleg rohadt - nekem 2 is volt, ahogy átvettem élből alváz- és üregvédelmet kapott, így legfeljebb csak a festéke pattogott itt-ott.

Vezettem Volvo-t is, meg Mondeo-t is, de a szívemnek akkor is a Dacia a kedvenc - talán dacból, de úgy érzem, mindig az a kedvenc, akit a legjobban gyűlölnek.

Nem értem egyébként: tesztelhetnétek AMG63-at, vajon ahhoz mit szólnának? Most azért mondom ezt, mert ugye ott is van pár milla értékvesztés, ha elvesztette, az nem kéne valakinek? Mármint az az autó? Mennyiért is? Ki tudja köhögni az illető? Gondolom igen, nem baj, majd a fiának esténként zsíros deszkát ad pirospaprikával, de odalent, hogy mindenki lássa a panelből, egy áemgé figyel... a törlesztőrészleten megy dörzsöli a kezét a bank.

Tetszik, hogy mind AMG-vel, mind Dacia-val ugyan úgy áll a pesti forgalomban, a KRESZ-t betartva ugyan úgy max 130 a sztrádán, de legalább "felnéznek rá", mert neki...

Ennyi pszicholófiai esetet tényleg csak egy Dacia cikk tud idehozni...
:-D

istvn 2007.12.09. 17:19:49

Ezen a héten egy nekem címzett boritékot találtam a postaládában, a Renault Hungaria küldte.

Kibontom, egy reklámszórólapot tartalmaz, melynek első lapján ez áll:

DACIA
A RÉGI NÉV

Hát..ismerve a régit...
Lehetett volna jobb szöveggel is reklámozni az autót, pl.: igen, megcsináltuk. Azért is megcsináltuk. Nagyon is!

És elb*sztuk!
:)

Forest 2007.12.09. 19:46:48

Na, majd én megmondom a tutit, figyeljetek! :)
Kőműves meséli, a haverja vett egy új 7-es BMW-t (megszaladt). Múltkor ült benne, a srác ballag a városban 50-el. Kőműves fészkelődik a J1-en, mert mindenki "lenyomja" őket a másik sávon. Szóvá is teszi. Mondja a BMW-s tulaj: Van ebben annyi ló, hogy a Hungárián kb mindenkit le tudna nyomni. De mivel ezt tudja is (és a többiek is tudják ránézésre) őt egyfajta sztoikus nyugalommal tölti el a tudat. Nem nyomja.
Ez kb annak a természetes inverze, amikor kicsi motoros autó megy a 21-es úton 120-al. Jön a Pathfinder hátul, és szó nélkül elmegy mellette 140-el. Jön a lakott terület, Pathfinder visszavesz legalább 70-re. Kicsi motoros autó beéri, és lakott területen is tartva a 120-at villogva visszaelőzi.
Az egész az elnyomás/uralkodás pszichológiája.
Na, hogy a témához is szóljak. elhiszem én hogy kurva jó ár/érték arányban nyomják a Logan-t, de magyar ember miért vegyen Logant? Van itt Suzuki ha már ott tartunk hogy kevés pénzért kevésbé szart, ráadásul tartós is, igénytelen, fillérekból cascozik és szervizel. Kettő: Ki szereti Magyarországon a Románokat?
És a Franciákat?
Tovább élezve ki támogatná a Román/Francia gazdasági tengelyt egy Logannyi pénzzel? Ha egy milla lenne, akkor sem. Ugye, a történelmi villongások veszteségek.
És ha ez még nem is lenne, vannak ám itt autós beidegződések:
Hogy a japán a tutti megbízható, a német überfasza az olasz rohadós szar, a francia megbízhatatlan, a Román szétesős.
Sokan fújják, sokan hiszik, mert ugye egymillió hangya nem tévedhet.
Leszarva hogy globalizáció van, hogy a lengyel/török gyárak már jobb minőséget produkálnak mint az anyaországiak, hogy minden autóban van egy rakás alkatrész az ellen autóstábor nemzetétől.
Leginkább most már egyre inkább Kínából.
Logannak itt esélye nincs.
Kár is rá szót vesztegetni.
És azért azt is be kell látnunk hogy hiába fér bele nyolc ember. A mai magyar családmodellben ez meglehetősen ritka, melósokat szállítani meg a duplafülkés használt kisteher praktikusabb, főleg ha a Jocónak is olyan tipus van, és már tudja melyik bonto/szervíz lát el olcsón.
De még ha nem is erről közelítjük a kérdést, magyar ember 100-szor szívesebben vesz egy "igénytelen szar" suzukit mint egy "igénytelen szar" Logant.
Kár is erőltetni. Működnek itt még zsigerből a beidegződések és az indulatok.

maszületett 2007.12.10. 08:50:36

Hello Forest!

Tényleg megmondtad a tutit.
Csak azt nem tudom eldönteni, hogy akkor én most mi vagyok? Mert magyar az nem, rájöttem, hála Neked!
Mondjuk az állampolgárságom az magyar, ezt be akard elvitani, mert itt születtem, még útlevelem is van. Ja, akkor biztosan nemzetiségi vagyok, merthogy nemcsak romániában élnek ám nemzetiségek. Tudtommal magyarországon él pár százezer nemzetiségi állampolgár. Biztosan ők veszik a Loganokat, nem a magyarok, úghogy ezen nem kell izgulnod. Mivel neked biztosan igazad van, igazi magyar soha nem venne 7 személyes MCV-t. Venne inkább 2 db suzuki swiftet, hogy elférjen a család.

Egyébként meg minden kőművesbrigád idegenszívű, aki nem CSEPELlel jár.
Reggel Néztem a távolsági buszmegállóban álló embereket a szar román kocsimból. Beállt egy VOLVO busz. Megvártam mi történik. 30 emberből csak 3 volt igazi magyar, mert nem szálltak fel rá. (Gondolom megvárták amíg jön egy IKARUS!)

Forest, ne hidd, hogy mot viccelek. Az ilyenek, mint Te tudom, hogy azt hiszik, hogy ez a normális, és ez viszi előbbre az országot. Ezért írtam Neked ezeket a példákat, hogy tudd. Nem vagy egyedül ősmagyar!!! Az a három ember, meg Te, az már négy. Hozzájön az összes suzukis, az meg már sok. Reménykedjetek, hogy nemcsak sok, de elég is.

üdv,

egy magyarszemélyis nem tudom mi, még majd kitalálom. Ha nem sikerül, veszek egy suzukit és leszek magyar. Igazi. Ős!

erdélyi magyar 2007.12.10. 13:30:45

Sok helyen olvastam, hogy az emberek nem értik miért árulják Magyarországon és más európai országokban Dacia és nem Renault márkanév alatt a Logant. A válasz egyszerű: a románokban van hazafias tudat és nagyon büszkék arra, hogy \"saját\" márkájuk van, ami ráadásul állítólagos hajdani országuk nevét viseli. Ezért amikor eladták a Renault-nak a Craiova-i gyárat és egyben a Dacia autómárkát, akkor a szerződésben szerepelt egy kitétel, mely szerint az itt gyártott autókat továbbra is csak Dacia néven lehet forgalmazni Európában (nem tudom minden európai országra vonatkozik-e vagy van kivétel). Ehhez vegyétek hozzá azt is, hogy pl. Romániában sokkal-sokkal több Logant adnak el Dacia név alatt, mint amennyit Renault név alatt tudnának...
5 év múlva meg a Skodához hasonlóan valószínűleg a Dacia név is jól fog hangzani, ha az emberek elfelejtik a korábbi Daciák miatt kialakult előítéleteiket.

ui: Logan kiejtése francia és román nyelven is \'logán\', senki ne mondja neki, hogy \'logen\', mert a márkának és a névnek semmi köze nincs az angol nyelvhez!

japánfan 2007.12.10. 13:31:37

Maszületett te itthon szokásos módon kifordítod a dolgokat...
csak annyit mondok Forest igazához:
a románok nem vennék meg ha lenne egy igazi magyar autó, az biztos!!
nem hiszem, h a suzukit is nagy számban veszik odaát..

bírom h a dácsiapártiak mindig azzal kontráznak, mer az 7 személyes, és az több ember szállítására alkalmas, meg milyen jó,
de a 7 személyes verzió csak a kombi esetén felárért kapható, nem az a standard darab..
lényeg az h ritka ocsmány egy autó.
egyébként ez egy újabb vitát megérne, h milyen okból alkalmaznak különböző elveket az autógyárak az alapmodelleknél.
a germán eredetűek kevés pénzért gyengén motorizálják a kocsikat, lásd 1,4 75 le fosvágen konszern
a koreaiak, esetleg japánok lóerővel nem, inkább a felszereltséggel spórolnak
erre jött a rönó, és azt mondta h kevés pénzért nem jár szép kocsi, csak ronda...:-))

szkunszk 2007.12.10. 14:07:30

Dear fórumozó társaim!

Kíváncsi leszek most, hogy - a mai hír szerint - a Renault vette meg az AvtoVAZ(Lada) részvénycsomagjának 25%-át, előjön-e a rönó egy újabb logannal lada bőrbe bújtatva!?

Vajon a minőség rovására megy a frank befolyás az oroszoknál?

Mindenesetre én személy szerint jobban örültem volna, ha a FIAT-tal társulnak, mert ugyebár a régi klasszikus zsigulik (1200, 1300) is ebből a konszernből kerültek ki...

bucsus 2007.12.10. 14:53:34

"A Renault...; ;...segítséget nyújt a legnagyobb orosz autógyártó kínálatának gyors továbbfejlesztéséhez, részben műszaki megoldások - padlólemezek, motorok, és egyéb főegységek - szállításával, részben a Lada márkanév népszerűsítésével."

Na fasza.
motor -> idő előtt gallyra...
"egyéb főegységek" -> nem tudom ez mit takarhat, de a rönóból kiindulva nem sok jót...

Szegény Lada! :(

japánfan 2007.12.10. 15:00:48

jaja, eddig GM fennhatóság alatt volt a LADA, most meg rönó...
erre mondják, h szarból a fosba...

sajnálom a ladát, h így végezte, kár h nem sikerült megkapaszkodnia európa ezen felén egy sikeres típussal a 90-es évek óta.

Sheme 2007.12.10. 17:46:27

Balfaszok vagytok... román-francia-Erdély...

Japán? Kínai mészárlások? Hm?
Német: gázkamrázások?
Török: ~150 évnyi uralom? Végigbaszták az országot, üknagyanyáinkban török fasz forgott... :-DDDD

USA: Hirosima? Nagaszaki?

Osztrák: Haynau?

Francia: KF, NF, NFVSZNy? 3-a-none? :-DDDD

Orosz megszállás? '56? Pfúj Lada! :-DDD

Menjetek már a suvernyákos sunyi picsába.

BTO 2007.12.10. 18:59:12

Nerve !
végig olvastál de nem érted amit irok!
valaki más is leirta az elektronika fog beszarni.mint ahogy be is zsarik 1 csomo autón,+ aztán a Buzi elektronika miatt viheted állandóan szervizbe kiirtatni a hibakodokat akkor is ha ne ott javittatod.
irtam a 2-300 ezres autórol is,amit eldobhatónak neveztem.
persze vagyen mindenki ujat 10-éves futamidőre.
Te nem vagy véletlen hitelkihelyező???
10 év alatt ha csak 10e km-t futsz vagy kevesebbet akkor megéri ujat venni???
na ez a baromság! számolgass 1 kicsit.

BTO 2007.12.10. 19:03:32

szkunszk!
az uj autót azt hosszabb távra veszik???7-8 év????akko mé lehet venni sok 1-2-34 éves autót???
a te Hsz-d sántit. szerintem.

maszületett 2007.12.10. 20:08:37

japánfan! (:-)))

Felnyitottad a szemem! (:-))
A Logan egy rétegmodell. Azoknak akiknek kicsit más az ízlésviláguk, mint a nagyközönségnek.
(Ma egy új skoda fóbiát suzukinak néztem. A Yarist rendszeresen annak nézem!)
Szóval vannak az egyenautók 2-3, milláért, és van a Logan! Lehe választani!

A 7 személyes témához azért ragaszkodom, mert őróla szól a blog. Mindenki azzal, jön, hogyha vona 3,7 milliója, mást venne. Jó, ne beszéljünk a 7 személyes verzióról, csak a Loganról. De akkor ne beszéljünk a 3.7 millióról sem. Jó, az enyém 5 személyes, beszéljünk arról. De akkor ennek is az újárát vegyük alapul, és ismét felteszem a kérdést, tisztán újautókat figyelembe véve!!!

1,7 M-et fizettem érte. Vonóhoroggal, sebváltózárral volt 1,8 M Huf, teljesen újonnan. A Suzukiból az ALTO került pont ennyibe 1.0-ás motorral. mérete akkora, hogy befér a Logan csomagtartójába.
Loganra 3 év vagy 100.000 km-ig volt gari akkor. (Most 5 év v. 100.000 km)

Ne azal gyertek, hogy ti mit vetetek volna, mert ez engem nem érdekel. Úgy ahogyan azt is nehéz elképzelnem, hogy mást érdekeljen. hogy én miért vettem Logant.
Nem kellene nektek jobban tudnotok, hogy nekem mi ajó. Én sem akarom jobban tudni, hogy kinek mire van szüksége, lehetősége. De annyit kérnék, ha megy itt a vita, akkor korrektül hasonlítgassunk össze autókat, különben nem csak engem illet vád, hogy elferdítek tényket!

üdv,

maszületett

crazy 2007.12.10. 21:59:49

Aki azt mondja, hogy az a legnagyobb magyar, aki Suzukit vesz, azt azért elküldeném dolgozni pár napra vagy pár hétre Esztergomba. Ahogy hallani a japcsik robotnak nézik a dolgozót, a szakszervezetist azonnal kirúgták, aki aztán pert is nyert ellenük. Asszem én vagyok a "legnagyobb magyar" az F Astrával. Vazze, hogy ez eddig nem jutott eszembe, de most rádöbbentettetek :))))))))))))))))
Másrészt nem azért nem vennék Daciát, mert román, meg francia, meg nem tom még mi, hanem azért, mert egyszerűen nem tetszik. Ha most adna valaki pénzt egy MCV-re, akkor átfutnék egy Citroen kereskedésbe, és kigurulnék egy Xsara Picassoval. Jó tudom nem 7 személyes.......

maszületett 2007.12.11. 09:56:55

crazy, igazad van!

Aki magyar nem vesz Suzukit, főleg nem Hankook gumikkal! (;-)

Ha én kapnék pénzt egy MCV-re, nem kellene eladnom szeretett Loganomat, hogy vehessek egyet, így két Loganom lehetne! EWgy sedan és egy kombi...
Nem én lennék az első! (:-))

Nerve 2007.12.11. 10:18:07

BTO: \"valaki más is leirta az elektronika fog beszarni\"

egyrészt erre azért ne fogadj másrészt meg ezzel még mindíg nem magyaráztad meg amit kérdeztem. A kocsi 5 év múlva kuka, de azért vegyen az ember 2-3 éveset? amúgy az elektronika tipikus francia betegség. na emiatt se vegyetek dákót.

\"persze vagyen mindenki ujat 10-éves futamidőre.\"

hol írtam én ilyet? amúgy szerinted a dácsiát a nagy többség kp-re veszi?

\"10 év alatt ha csak 10e km-t futsz vagy kevesebbet akkor megéri ujat venni???\"

ebben az esetben kocsit sem érdemes venni.

ottopappa 2007.12.11. 11:01:19

Én imádom a Ladát, de ha a Renault belenyúl... Jajjj!!! :((

crazy 2007.12.11. 11:52:15

Ez az elektronika kérdés érdekes. Nekem az Astrán nem mondom, hogy nem voltak elektronikai problémák, de minimálisak, pl. ventillátorkapcsoló (asszem 2 ezer Ft), más talán nem is volt.
Viszont az elektromos bal első ablakom elromlott. Képzeljétek szétment bent a mechanika :) Valahogy elhajoltak benn a lemezek. Bolti ára 22 ezer volt, bontóban kaptam 5 ezerért, és ezen rajt hagyta a srác az elektronikát is, mert szegecselve volt és nem volt kedve lefúrni :) Komplett belerakták, és azóta is jó.

maszületett!
Azért két Dacia durva :)))))))))))))))))
Vagy a flottakezdvezményre hajtassz????? :))))))))

bucsusduda 2007.12.11. 13:44:36

Az ám a nem semmi! Dákót flottakedvezménnyel! ;) Így kb. 1-1,2 millából új kocsid van...

maszületett 2007.12.11. 16:12:10

crazy! (:-))

Vicen kívül azért nemcseréltem le a Logant MCV-re, mert nem volna szívem megvállni tőle. Az együtt eltöltött 85.000 km minden egyes méterét élveztem. + Ez az első kocsim. A másik ok amiért nem váltottam, hogy 4 hónapot kell várni az MCV-re. A kereskedő szerint ez az amiért sokan elpártolnak a Dáciától. Suzukit 2-3 nap alatt átadnak, Chevi Aveót is lényegesebben rövidebb idő alatt a kaszkadőröknek! (:-)) (1 csillagos törésteszt!)

Szóval ez lenne asszonyé, a kombival meg én közlekednék...

üdv,

egy Loganos, aki átlagosan havonta több mint 2800 km-t teker bele, és nem érzi szenvedésnek...

maszületett 2007.12.11. 16:14:25

bocsi, pontosítanék:
az első új autó, ami tényleg az én nevemen van...

Nerve 2007.12.11. 18:46:37

"bocsi, pontosítanék:
az első új autó, ami tényleg az én nevemen van."

de kár, pedig már épp írni készültem, hogy hóhó akkor itt van a kutya elásva:)

Nerve 2007.12.11. 18:49:24

"Suzukit 2-3 nap alatt átadnak.."

Ez mondjuk nem teljesen igaz. Csak akkor kapod meg 1 hét alatt (nem 2-3 nap) ha bemész a szalonba és kiválasztasz egyet azok közül amik ott vannak. Viszont esetek többségében az ember más felszereltséget szint stb szeretne és ilyenkor papíron várhat 1 hónapot, valóságban pedig kéthónapot. Három ismerősöm is vett új stiftet onnan tudom.

bucsusduda 2007.12.11. 23:34:56

Nerve 2007.12.11. 18:49:24
"Ez mondjuk nem teljesen igaz. Csak akkor kapod meg 1 hét alatt (nem 2-3 nap) ha bemész a szalonba és kiválasztasz egyet azok közül amik ott vannak."

vagy ha jó spanod a tulaj... ;)

bucsusduda 2007.12.11. 23:38:00

500! (de nem fiat...)

JUBILEUM! GRATULA MINDEN KEDVES HOZZÁSZÓLÓNAK, FÓRUMOZÓ TÁRSAIMNAK!!! :D

Nerve 2007.12.12. 08:53:01

bucsusduda: "vagy ha jó spanod a tulaj... ;)"

hát akármilyen jó spanod nem hiszem, hogy saját gyártósora van és legyárt neked egy olyat ami nincs náluk:)

szkunszk 2007.12.12. 13:12:28

Így igaz, Nerve!

Max. annyit tehet, h felcsörög pár "márkatárs-kereskedőnek" h van e náluk ilyen meg olyan.

Ez van. Sprite. :)

Nerve 2007.12.12. 15:10:38

Minden bizonnyal örömmel segíti ki a konkurenciát és küldi hozzájuk a vásárlót...:)

szkunszk 2007.12.12. 15:50:51

Nem úgy, Nerve.

Sok azonos cég csinálja, hogy elcserélnek időnként pár kocsit - a jó kapcsolat ápolását ill. a vevők megtartását szolgálva. ;)

SizeNine 2007.12.13. 00:37:08

Skunszk:elolvastam a Polo-s népítélet, megdöbbentő-viszont egy érdekes dologra bukkantam. Kaptam egy csere fábiát, idézem:"1.2-es Fabia, Wartburg hanggal, gyenge fékkel, de valami bájjal mégis)"

Apának 1.2es Fábiája van 3hengeres, a wartburg és varrógép hangnak mégcsak szikráját se érzékelem,hébe-hóba én is vezetem, kitűnően gyorsul. De mirőől beszélünk?A skoda is az Audi csoport tagja a VW-vel, Seattal.A Poloban is ugyan az a 1.2es motor van, mint a fabiában, seatban.Abban wartburg hang van?

Aki ilyeneket állít az nem normális.

szkunszk 2007.12.13. 14:54:50

SizeNine!

Meg fogsz lepődni: az én szüleimnek egy 1.2 -es (2004-es) Polo-ja van, a 65 lovas. :) Rengeteget mentem már én is vele: jó a fogyasztása, az ősöknek (2 személynek) bőven elég - meg elég ritkán is használják...

Tudod mi a helyzet a cikk írójánál!? Nagyon hozzászoktak a "jóhoz" (1.4-eshez), és a kisebb motort könnyebb fikázni, mert nem úgy megy. Csoda??? Valakinek az is megfelel (lásd én ill. a Te szüleid).

Minden autó (1.2-es, 1.4-es, 1.6-os motor) lehet jó, megfelelő más más ember számára! ;)

japánfan 2007.12.20. 14:05:39

Sheme

eszembe jutott soraid olvasása közben, h a török és egyéb végigba.. nyilvánvalóan sok genetikai hulladékot eredményezett..

renesis 2007.12.24. 18:39:15

Én azért veszek új autót és hitelre,mert:
1. nincs pénzem használtra,hogy egy összegben kifizessem- viszont most 3,99 thm-es hitelem van
2. ha elromlana, nem tudnám megcsinálni és 120.000km-ig nem annyival drágább a márkaszervíz, hogy ne érje meg (persze vannak amatörök akiket meg lehet vezetni)
3. nem vagyok hajlandó egy szutyokba beülni
4. dolgoztam használt autó kereskedésben- nincs külföldi autó 200ezer km alatt.
5 a hitelt úgy fogom fel, hogy bérlem az autót és így nem fáj
6 nem fogom megvárni, hogy 60 évesen érjek révbe, most akarom élvezni az életet nem 20-30 év múlva (meg se érem a statisztikák szerint)

Ui: számomra is csalódás volt a cikk

Cápa 2008.01.27. 22:10:13

A Logan -val, -vel toldalékkal helyesen: Logannal.