Elmebeteg forgalom, ólálkodó kecskék

Előzetes: Opel Astra szedán bemutatón Antalya tartományban

  2007. október 10. - Jermann Kálmán Címkék: előzetes törökország opel úton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Tevék és az új Astra

Törökország történelmünkből nem túl dicső részt hasított ki magának. A 150 év nyomai még mindig megvannak: a mohácsi vésszel indult hódítás száz évekre megbélyegezte az oszmán birodalom lakóit. De ezek az idők elmúltak. Az egykori dicsőség szertefoszlott, jó darabig Törökország Európa (ide sorolom, bár területének apró része tartozik kontinensünkhöz) legszegényebb országai közé süllyedt. Elszigeteltségüket a demokratizálódás mellett az idegenforgalmi potenciáljuk oldja. Magam is régóta tervezgetem az első látogatást, így kapóra jött a négyajtós Astra szedán bemutatója a tengermelléki Antalya tartományban.

Fóliasátrak Antalya közelében

A környékének nevet adó városhoz a levegőből közeledve először az üvegházas és fóliasátras zöldségtermesztés hatalmas telepeit látjuk. A Földközi-tenger, és a partvonalával párhuzamos magas hegység kedvező klímát teremt, ennek okán messze földön híresek a helyi mezőgazdaság termékei. Ugyanezért nevezik Török Riviérának a környéket, homokos és sziklás partjánál langyosan hullámzik a kék tenger.

A város felülről igazán elborzasztó látványt nyújt. Az iparosodás korának taszító terméként sivár 5–10 emeletes lakótelepek, ameddig a szem ellát. Úristen, ide jöttünk, amikor az Avas panelrengetege vagy Békásmegyer különb, és mennyivel közelebb van! Azért nem ilyen tragikus a helyzet, a tengerpartot a sűrűn beépült tartományi székhely határán kívül a közelmúltban felhúzott szállodasor szegélyezi. A késő őszig meleg időjárás hosszúra nyújtja a szezont, ismert hotelláncok nem haboztak horribilis összegeket beruházni. A stílus keleties, annak is a giccsesebb fajtája, de le akarják nyűgözni a külföldi turistát.

Tengerparti kilátás Antalyában

Felénk sem ismeretlen Antalya, ám legfőképp a gazdagabb oroszok, ukránok kapták föl. Olyannyira, hogy török, angol, német nyelvű feliratok mellett mindenhol ott ékeskednek a cirill betűk is. Konkrétan láttam helyi rendszámú kirándulóbuszt, amin öles ВАЛАМИ ТУР matrica hirdette, hogy ők elsősorban szlávok kiszolgálására szakosodtak. A rendkívül drága, €250/éj szobaártól induló Kempinski Hotel The Domeban is gyanúsan sok szőke, a jellegzetes vonásaikról könnyen felismerhető turista tartózkodott.

Egy Tofaş a forgalomban

A város közelről sem szebb. Iszonyat forgalom, a rogyadozó tragacstól az új Fiat Lineákig (rengeteg van, ott gyártják) minden. A kedvencek vitathatatlanul a helyi gyártású autók, a Tofaş mindent visz a virító sárga taxikkal, a Fiat 131-es késői utánérzésével. Dacia sem ritka, szeretik a Mégane limuzint is. Egyáltalán, az összes négyajtóst. Amiből nincs ilyen karosszériaváltozat, az gyakorlatilag elásta magát Törökországban. A kombi sem kevés, de csapott hátút nem érdemes keresni. Minek, ha kisebb, csúnyább, és bőven van hely közlekedni és parkolni? Vezetni meg tudnak.

Tesztautó-Astra a szerpentinen

Mármint tessék odatenni egy jó nagy szmájlit az előbbi állítás után. Hajtanak, mint a vadbarom, a lakott területet jelző táblának csak a távolról érkező balfácánokra van hatása. Próbáltam én felvenni a forgalom ritmusát, de 90-nel az ugribugri gyalogosok között? És még így is letolnak, meg a parkolósávban előznek. Még félelmetesebb a kanyargós hegyi utakon a buszsofőrök tempója. Szeretik és használják az ideális ívet, attól függetlenül, jön-e szembe valaki. Pihent idegzet kell egy nagyobb szerpentines túrához. Egyidejűleg előzékenyek is, ha látja, hogy meg tudom előzni, indexszel jelez. Csak pont fordítva, mint nálunk szokás: a balt teszi ki. A köszönetnyilvánítást elvárja és visszaigazolja. Igen, láttam rommá tört autót. Az lenne hihetetlen, ha nem.

Macskák kövön

Azért sem értem a nagy rohanást, mivel bármikor és bárhonnan felbukkanhat egy kóbor kutya, kóbor kecske, kóbor kisgyerek, kóbor rőzsehordó asszony. A falvakban a háziállatok keresztül-kasul futkosnak az úton, a lelkesen integető kölkök majd’ elénk esnek, egy kecskét elütni meg duplán veszélyes: csúnyán megsérül az autó, és a jószág gazdájának haragját is kivívjuk vele. Ja, természetesen itt még van úton terelt állatfalka, úgy, mint a régi filmeken. Lakott területek közelében feltűnően sok a macska, gondolom, nem tejjel táplálják őket, hanem a rágcsálók ellen hasznosítják.

Az aszpendoszi amfiteátrum

A tengerpart és az októberi 31 fok még kevés lenne ahhoz, hogy pont ide csődüljenek a külföldi turisták, akik mehetnének más délszaki országba is. A törökök szerencséjére eltűnt népek, letűnt korok voltak szívesek hátrahagyni némi örökséget, amit az élelmes maiak ügyesen kihasználnak. Itt van például órás autóútra a tán legépebb állapotban fennmaradt római kori amfiteátrum, Aszpendosz. Lenyűgöző, hogy 18 évszázad szinte nyomtalanul repült el fölötte. Fénykorában 20 ezer néző ünnepelte a fellépőket, akusztikája ma is hibátlan, köveit a milliónyi turista sem tudja elkoptatni. 1500 forintnyi török líra a belépő, csoportokat összegyűjtve rövid bemutatást is kapunk.

A kissé hiányos török történelemoktatás okán továbbra is testvéri szeretettel fogadnak (nem tudják, hány mondóka és átok őrzi 150 éves ittlétüket), sőt, ahogy hallottam a lelkes fiatal idegenvezetőtől, mi is törökök vagyunk, csak északról kerültük a Fekete-tengert, ők pedig délről. A legendás barátságosság tényleg igaz, a jóindulatuk szinte kézzelfogható, bárhová álltam a képekért, sehol nem voltunk útban. Az árusok persze tolakodók, a szolgáltatást kínálók erőszakosak, de istenem, ebből élnek.

Étterem menüje

Az árak, legalábbis Antalyában, meghökkentően magasak. Mármint az aprócska belvárosban, a kikötő fölötti bazárnegyed éttermeiben. Ha másban nincs is összehasonlítási alapom, de azt látom, hogy a helytől függően 250–1800 forintos italárak és az 1300–6000 forintos ételárak megállnak a helyüket egy felkapott olasz turistaparadicsomban. A másik a benzin, egy török líra 150 ft, egy liter benzin 2,87 líra, az annyi, mint 430 ft! A gázolaj is 350 ft, egyedül autógázzal érdemes arrafelé közlekedni: 234 ft. Ehhez képest a fixáras taxi nem is drága:

Fixáras taxi ártáblája

Nyilván az őslakos nem falatozik a sznob külföldieknek fenntartott helyeken, illetve a magas benzinár is csak egy tényező a szállítási/utazási költségben. Ha kicsi a fizetés, olcsó az autó, akkor elfogadható az üzemanyag adóterhe. Egyébként errefelé vonat egyáltalán nem jár, busz viszont millió, ahogy feljebb már bepanaszoltam őket. Ha viszont valaki olcsón és gyorsan akar haladni, arra ott a motorkerékpár. 1–4 fővel láttunk szóló járművet, bukósisak vagy szemüveg minden századikon. Gondolom a török emberélet még nem elég drága e kiegészítők kötelezővé tételéhez, mert a rendőrön is csak hercig sildes sapka volt.

Rendőr bézbólsapkában

Akár autóbuzi, akár csak utazó, Törökországot látni kell. Az ordító ellentétet a szemetes, romos falvak és a fényes kirakatú Volvo-szalon között. A ronda tízemeletestől 50 kilométerre az 1800 éves színházat. A városszéli sitt- és szeméthalmokat a pazar kanyon mellett. Program, mint égen a csillag, raftingolhattunk, hajózhattunk, kvadozhattunk, golfozhattunk, langymeleg tengerben úszhattunk volna. Helyette inkább új Opel Astra szedánokat vezettünk.

Az új Opel Astra szedán

Cikk róluk holnap a Totalcaron.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr43192808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.10.10. 22:20:50

és ahogy a képeket elnéztem van rá esély, hogy nem döglünk bele a rondaságba.
jó beszámoló Kálmán, gratula!

sámuel 2007.10.10. 22:34:34

Én a nyár elején jártam Isztambulban. Elezdtem írni a memót, de valahogy abbamaradt. Arra az esetre, ha sosem készülne el, álljon itt az, ami eddig megvan belőle:

Az első város, ahol én is azt mondtam, ide nem jönnék saját autóval: Isztambul.

More...

Jó, az is hozzátartozik a képhez, hogy nem jártam még ennyire keleten. Ázsia kapujában. De ha azt mondom, Róma ehhez képest vasárnapi kreszpark, az már jelent valamit.

Ottlétem öt napja alatt egyetlen közlekedési szabályt találtam, amely tiszteletnek örvendett az autósok körében: a piros lámpánál való megállás. Látszólag ezen túl mindent szabad.

Például nincsenek sávok. Mármint, felfestve épp vannak többnyire, de azok maximum iránymutatásként jöhetnek szóba. Az még a kisebbik gubanc, hogy a valós sávok száma hektikusan változik - ha valaki úgy ítéli, van elegendő távolság két meglévő sáv között, hát gondol egyet, és közéjük megy, és nyit még egyet. A legdurvább mégis az, amikor a háromsávos úton a középső sáv iránya változik, ad-hoc jelleggel. Igen, ez azt jelenti, hogy egyszerre két irányba közlekednek benne. Amelyik irányba épp kisebb a forgalom, az az autós fog lehúzodni, ha épp szembe jön a másik öngyilkosjelölt. Mindezt egy taxi hátsó üléséről, a jámbor budapesti forgalomhoz szokva megélni, hát elég sokkoló volt.

Taxi, igen. Nos, a városban közlekedő autók úgy 60%-a taxi. Ez főként azzal magyarázható, hogy a tizenkétmilliós városban gyakorlatilag lehetetlen parkolni. A taxi-járműpark igencsak homogén. A szabály: lépcsőshátú, török gyártású kisautó. Azaz Thalia, Albea és Accent. Megérteni sosem fogom, hogy az miként van, hogy 400 Ft feletti (!) benzinár mellett a taxi hogy a lehet mégis olcsóbb, mint Budapesten. Igaz, a színvonal is lejjebb van néhány grádiccsal. Vegyük azt, hogy nem hogy nemdohányzó taxi nincs, de pont a sofőr a láncdohányos (javára írandó, hogy minden rágyújtás alkalmával minket, utasokat is körbekínált...). Aki még nem látta, nem tudja elképzelni, miféle barnás ragacsos lepedék tud rakódni egy kétéves Albea tetőkárpitjára meg az ajtókeretére a napi 12 órányi cigifüst, a negyven celsius meg a sópárás tengerparti levegő elegyeképpen.

Még egy kép erejéig vissza az autópályához: döbbenetes szélességű sztráda öleli körbe a várost, négy-öt sávval. Mármint hogy ennyi van felfestve, de a helyiek ilyen adottságok mellett ennél többre jóval is képesek. Függetlenül a ténytől, hogy elszánt gagyiárusok kínálják a sávok között a szivargyújtós mobiltelefon-töltőt meg a Sikoly-álarcot. Mondom, így. Mintha a százforintos bogyiszlóit a M1-M7 bevezetőn szórná az örsvezéri kofanép.


folyt. köv. tán...

tibi · http://www.kartalikutyaiskola.fw.hu 2007.10.10. 22:41:20

Tehát a benzinárat még van hova fejleszteni :(

Tommi 2007.10.10. 22:47:16

Ez durva lehet... Sajnos külföldön életemben, eddig csak szerencsésebb helyzetű országokban voltam, és ott sem sokat...

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.10. 23:04:47

ommm 2007.10.10. 22:20:50
Köszi. Tényleg fura egy ország, van kedvem visszamenni.

sámuel 2007.10.10. 22:34:34
Látom, másból is elővarázsolja Törökország az útikönyírót. :-)

A budapesti látnok 2007.10.10. 23:10:42

\"Egyáltalán, az összes négyajtóst. Amiből nincs ilyen karosszériaváltozat, az gyakorlatilag elásta magát Törökországban. A kombi sem kevés, de csapott hátút nem érdemes keresni. Minek, ha kisebb, csúnyább, és bőven van hely közlekedni és parkolni?\"

régóta érdekel az a tény, hogy egy tisztességes négyajtós helyett miért veszi valaki ugyanannak a típusnak a csapott hátú véltozatát?
egy autónak van eleje, közepe és vége
érdekes, ezt az amik, japánok tudják
csak európában divat ez a szutyok ferdehátú karosszéria
miért?
pl az itt bemutatott astra is sokkal jobban néz ki, mint bármelyik másik karosszériaváltozat, ez tény

sámuel 2007.10.10. 23:12:00

Én sokkal faszább Tofas taxit lőttem:)))

kepfeltoltes.hu/071010/P7020353_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ja, és Kálmán: egy életen át sajnáld, hogy nem vettél bogazkere és öküzgözü szőlőfajtákból készült száraz vöröset, mert az valami beszarás, hogy milyen zseniális. Az árának fényében meg aztán végképp. Asszem pont Antalya vidékéről származik. A legközelebbi lépcsőshátú press conference alkalmával tessék pótolni.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.10. 23:19:25

sámuel 2007.10.10. 23:12:00
Jó kép, mindent megmutat a helyi jellegzetességekből.
Sajnos, szabad mozgásra nem volt lehetőség, így az ettük és ittuk, amit elénk tettek. Kivéve a horganyzott kannából kínált ivóvizet, annak láttán a legádázabb buborékgyűlölő is szénsavas ásványvizet kért. :-)
Remélem, nem kell kivárnom a következő szedánbemutatót (praktikusan a C4 jönne), lehet, hogy jövőre körülnézünk privátilag arrafelé. Kedvet csinált a fenti leírás hozzá. :-)

ommm 2007.10.10. 23:50:53

aztán nem ám arany nélkül hazajönni!!!
:))

csinnadratta 2007.10.11. 01:51:29

Nem kell Törökországig menni az úton flangáló állatcsordáig: pár éve Erdély legbelebb belében, Csík (Ciuc) környék minden második falujában, ahol átvezetett az út, ott meg kellett várni, míg a tehén szépen hazatalál. A főúton. Ha kék illusztrációs kép, akkor írok URL-t.
Lásd még a mondás eredetét: bámul, mint borjú az új kapura.
Zeteváralján (itt laktunk, Csíkszeredától nem messze) reggel kolompra gyűltek a tehénpásztor csapatához, és délután kolompolva tértek haza. Az egyik nem hallgatott a pásztorra, és úgy kellett elhajszolni a sátraink körül zöldellő, fenemód fincsi legelnivalóktól... :p
Faluvilág. :)

bigpond 2007.10.11. 05:23:38

A pesti latnoknak:
Hiaba van egy szedannak tobb100 literes csomagtartoja,sokszor nem hasznalhato ki maradektalanul.
Pl. nem tudtam begyomoszolni 2 nagy borondot egy regi (asszem F) Astra sedanba,ugyanez vidaman befert egy szutyok csapotthatu Poloba ,igaz a kalaptartot ki kellet hajitani belole,ugyanis ki lehetett,szedanbol csak flexel lehetne.Ha pedig eloredontom a hatso ulest akar mosogep is belefer.TV szerelo voltam es megbolondultam volna egy szedannal.Mamar csak alkalomszeruen hasznalom "teherszallitasra" a gepet,de akkor sem vennek semmi penzert sedant,mivel szamomra tobb hatranya van mint elonye.
Hat ezert vesznek egyesek ilyen rondasagokat. Az ,hogy lemaradt a hatulja az autonak engem abszolut nem zavar,akit igen az valaszthat mast ,szerencsere van mibol.

bigpond · http://bigpond 2007.10.11. 05:26:37

A pesti latnoknak:
Hiaba van egy szedannak tobb100 literes csomagtartoja,sokszor nem hasznalhato ki maradektalanul.
Pl. nem tudtam begyomoszolni 2 nagy borondot egy regi (asszem F) Astra sedanba,ugyanez vidaman befert egy szutyok csapotthatu Poloba ,igaz a kalaptartot ki kellet hajitani belole,ugyanis ki lehetett,szedanbol csak flexel lehetne.Ha pedig eloredontom a hatso ulest akar mosogep is belefer.TV szerelo voltam es megbolondultam volna egy szedannal.Mamar csak alkalomszeruen hasznalom \"teherszallitasra\" a gepet,de akkor sem vennek semmi penzert sedant,mivel szamomra tobb hatranya van mint elonye.
Hat ezert vesznek egyesek ilyen rondasagokat. Az ,hogy lemaradt a hatulja az autonak engem abszolut nem zavar,akit igen az valaszthat mast ,szerencsere van mibol.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2007.10.11. 07:43:18

"Ja, természetesen itt még van úton terelt állatfalka, úgy, mint a régi filmeken."

"Nem kell Törökországig menni az úton flangáló állatcsordáig: pár éve Erdély legbelebb belében, Csík (Ciuc) környék minden második falujában, ahol átvezetett az út, ott meg kellett várni, míg a tehén szépen hazatalál."

Iftenem-iftenem, a városi népek... Én szabolcsban lakom, a reggel-este közúton hömpölygő juhnyáj itt mindennapos bizonyos részeken. De tehenek is szoktak imbolyogni.

Ismerd meg hazádat mozgalom rulez!!!

Soha nem értettem, világot látni miért mászkál valaki külföldre, mikor még azt sem tudja, mi van a szomszéd településen vagy megyében.

Csordizoli · http://www.csordizoli.extra.hu 2007.10.11. 08:32:11

Sámuelnek:

Az is eredmény, hogy legalább a piros lámpát figyelembe veszik. Kairóban a piros lámpa csak figyelmeztető jellegű, de nem arra utal, hogy netán lassítani kéne, hanem arra, hogy a dudát erőteljesebben kell nyomni, mint általában. A jelenséget ellensúlyozandó, minden kereszteződésben rendőr is irányít a lámpától függetlenül, mindaddig, amíg nem érzi túl melegnek az időt, mert akkor elmegy teázni az árnyékba. Olyat is láttam, amikor egy hatalmas kereszteződésben két rendőr irányított egyszerre, csak éppen elfelejtették összehangolni a tevékenységüket (egymással is, a lámpával meg végképp). A taxiban (Peugeot 504) csak azért nem rettegtem, mert sűrűn kellett megállni a hátsó lökhárító visszadrótozása céljából, így mindig volt némi idő megnyugodni.

mugen 2007.10.11. 08:37:58

Alsóközépben nekem többségében nem jönnek be a szedánok. Néhány kivétel akad persze, úgymint: BMW 3, Audi A4, új Merci C hozzáteszem, nem vagyok germán fanatikus, de egyszerűen ezek a szép "kis" limuzinok nahh! Említek azért egy neves németet kivételként, az új Jetta nagyon gáz szerintem a maga erőltetett "úrizáló" kispassatos megoldásaival, ami számomra inkább olyan vakujjparasztos csicsakavalkád, tipikusan többnek szeretne látszani, mint ami...
Nálam a szedán a felsőbb kategóriáknál kezdődik, azoknak jól áll a "lépcső". Az un. golf kategóriában sokkal formásabbnak és praktikusabbnak találom a csapotthátú kasztnikat, de a "kivétel erősíti a szabályt" alapon azt kell mondjam, hogy a szedán astra nagyon pofásra sikerült és jobban bejön mint a ferde seggű változat! Talán mert ő nem akar többnek látszani, mint ami? Nem csak emiatt! A formaterv nagyon el lett találva és szinte hihetetlen, hogy nem tervezték a gyártását a kombi és az 5 ajtós mellett, hanem 2 évvel később varrtak rá hipp-hopp egy puttonyt.

zon 2007.10.11. 11:11:23

A török sofőr nem közlekedik,hanem versenyez,küzd,aláz... A bácsi Sprinterrel vitte a reptérre a csalá-
dot hajnalban.Ha egyedül indult a
zöldre:finoman,spórolósan gyorsított.
Beállt mellénk a következő lámpánál
egy Connect,vagy egy Doblo: padló,
üvegig húzatás,elégedett vigyor...
Aki ott udvarias, vagy betartja a szabályt, az nem is férfi.

Laccmacc 2007.10.11. 12:39:53

Elvileg a Jetta a Golf sedan. Az utóbbinál (ami után jött a Vento) jött ki nagyon a kettes Golfra hasinlítás hosszú seggel.
A mostani Jetta nekem tetszik. Viszont nem tudom megkülönböztetni másnapos állapotban a Passattól.

Gubo77 · http://www.sierracorner.net/forum/viewtopic.php?t=1828 2007.10.11. 13:07:26

Köszi a kellemes leírást, Jack ;)
A nyári élménybeszámolómmal sok pontban egyezik is. (Ide túl hosszú, de akit esetleg érdekel, betettem a linkjét.)

Személyesen neked - mint ex-márkatársnak - azért álljon itt egy részlet:
"A motorizáltságra jellemző, hogy az egy szem általam látott Saab 9000 a felső 1-2%-ot képviselte. Ja igen, utcán Volvót nem is láttam, ellenben egy új szalont Antalya-ban igen (1 milliós város, itt volt a reptér)."

Gubo77 2007.10.11. 13:21:57

Érdekes, a link elsőre nem, csak mindig második próbálkozásra engedi megnyitni direktben a sierrás fórum adott (Utazás - élménybeszámolók) topikját. Hmmm.

Homie 2007.10.11. 15:06:44

Érdekes,hogy mindenki ferde,csapott hátúnak nevezi a golfhoz hasonló alakú,kompakt kocsikat,holott egyáltalán nem azok.Nézzetek meg egy Golfot,ha 40 centivel hosszabb lenne a hátsó túlnyúlás,kombinak is simán elmenne.A Mazda3 ast és audi a3 sportbacket rendszeresen kombinak nézem,és nem alaptalanul.Egy 2-vel vagy netán 3-mal ezelőtti Corolla,na az FERDE hátú.A mai kompaktok közül egyedül a Focus érdemli meg a ferdehátú elnevezést,a többinek elcseszett formája van.

szaki 2007.10.11. 15:58:33

:) A piros lampat is csak akkor veszik figyelembe Isztambulban, ha jon masik iranybol forgalom. Tavaly nyaron volt szerencsem sajat autoval Isztambulban kozlekedni... Elmeny :) de tenyleg :) A duda sokkal fontosabb es tobbet hasznalt resze az autonak, mint a fek. Es ez komoly. Ha valaki akar valamit, dudal. Az autok kozotti atlagos oldaltavolsag menet kozben 10 cm (belvarosban). Amelyik villamos sinen azt akarjak, hogy ne menjen auto, azt levedik sorompoval. kulonben az is ut :) Ja es ugy parkolnak pl egyiranyu kis utcaikban, hogy a forgalom oldalan behajtjak a tukroket. Igy sokhelyen annyi hely marad, hogy ha a halado autos is behajtja a tukret, akkor el is fer a 2 parkolo auto kozott. Iden Sziciliaban jartunk, szerintem Szicilia rosszabb. Isztambulban sztem egesz jol vigyaznak egymasra. Iden Sziciliaban tobbszor megkerdeztek mogulem a hatso ulesrol, hogy behajtsak e a tukreimet :) (menet kozben) Az biztos, Sziciliaba (es egesz del Olaszba) es Isztambulba csak az menjen autoval, aki igen jol tud vezetni, jok a reflexei, es hihetetlen jol tud centizni, es ismeri az autojat. (ha vezetesi szempontbol nezem, akkor legkozelebb Svedbe mennek nyaralni :) )

d 2007.10.11. 22:30:55

Isztambul: nekem az tetszett nagyon, mikor egy kis utcában a busz nem tudott bekanyarodni egy parkoló autótól, erre elkezdett dudálni. Miután ez nem vezetett eredményre, az idegenvezető kiszállt, megrugdosta az akadályt képző autót, a riasztó bekapcsolt, megjelent a tulaj, és arrébb állt :)

A másik, amikor a taxik versenyeznek, és csak azért sem engedik be egymást elfogyó sávoknál. Én meg csak kapaszkodom.

A város amúgy tényleg iszonyat nagy, az ismert tempóban a Fekete-tenger környéki részről 3/4 óra taxival a reptér, és közben nem mész ki a városból. Az ázsiai rész pedig még nagyobb.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.11. 23:01:27

Gubo77 2007.10.11. 13:07:26

A szalont én is észleltem, itt is van a galériában. Te szerencsésebb voltál, én még Volvót sem láttam, nemhogy Saabot. Igaz, Merciből is egy vén 190-est, BMW-ből meg egy 5 év körüli 3-ast. Az is tény, hogy inkább a várostól keletre mozogtunk.

szaki 2007.10.12. 08:35:08

A Volvorol jut eszembe:
mi a bolgar tengerpart felol valami kis vilagvegi hatarallomason mentunk be, (nemzetkozi foutnak volt jelolve, de bolgar oldalon inkabb kis koves mellekut volt...) es nem ismerte a szgepes rendszeruk a volvot. 2 volvoval voltunk, es VOLGA-nak regisztraltak az autokat... van egy papirusz, amin beregisztraljak az autot, es csak azzal lehet kilepni az orszagbol. Felviszik ra az auto es a sofor minden adatat. Nalam talan csak a rendszam es az alvazszam stimmelt, meg a nevem se. Es mint mondtam az auto VOLGA lett :) . Ezek utan azt hittuk, itt a jo eg tudja milyen autok lesznek, es Isztambul fele a palyan annyi nagy volvo ment el mellettunk (S60, S80), hogy azt hittem svedeknel jarok :) Isztambulban (EU-reszen) meg az a csomo jo (uj) auto... a hataron meg nem tudtak a volvot... mondjuk a szgepeiket eleg muzealisnak neztem.

Gubo77 2007.10.12. 09:33:12

"A szalont én is észleltem, itt is van a galériában. Te szerencsésebb voltál, én még Volvót sem láttam, nemhogy Saabot."

Igen, egyik kiváltója az idézetnek a galériád volt, a másik meg a 9k ;)

szaki:
Gyerekként, családilag '90-ben már jártunk kint - Wartburggal! :))) A török határőr - számítógépes rendszer híján - betűről-betűre másolta be a hátulján lévő feliratot. Mikor végzett, kedvesen, de mégis szemrehányóan mutogatni kezdte a kipufogó végén éktelenkedő szurkot. Apu csak széttárta a kezét: "Ez ilyen." :)

Doki 2007.10.12. 10:17:01

Egy évet éltem Isztambulban és majdnem minden nap taxiztam. Na ezeknek a piros lámpa sem volt mindig gond.
Valóban, ahogy egy előző kommentben olvastam, ezek tényleg versenyeznek induláskor. A cigarettával pedig megkínálnak, de ha valami a torokban összegyűlik, akkor azt nagysebesség ki is küldik az ablakon és ha szerencsés vagy, akkor nem jön vissza a hátsó ablakon.
Azért van ott normális taxis is, csak ritka.
Ott kint nyugtatja az ember magát, hogy biztos jól vezetnek ha már mennek mint az állat, de rommá törött autót bőven, meg nem nyomott szalagkorlátot ritkán láttam.
Én a következő nyéhány évben biztos nem vágyom még egy ilyen retkes Tofaş hátsó ülésére.
Kalandvágyok hajrá!

GGG77 2007.10.13. 16:56:56

És ebből akarnak EU-tagországot csinálni...

Ha most belehúznak 2080 körül beleférhet...

hdgy 2007.10.15. 19:48:06

Ha valaki Törökországban szedántól eltérő autóformát akar látni (ők is veszik dögivel), az menjen Izmirbe, ott van bőven, meg luxuskocsi is. Antaliya nem igazán reprezentatív minta.
süti beállítások módosítása