NSU zen

  2007. szeptember 27. - Csikós Zsolt Címkék: veterán önök küldték nsu

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

NSU motor légszűrője. Fotó: Baowah

1000 köbcenti, láttam már Kugelfischer befecskendezővel 130 lóerősre tuningolt kivitelt is belőle. Alapban, ha jól emlékszem, 40 lóerős volt, aztán lett belőle mindenféle TT, meg TTS, gyárilag azok már a dupla Solexekkel a 65-öt meg a 70-et súrolták. Persze versenyre már jóval efölé mentek, hiszen egy tisztességes TTS-motoron minimum két ikerkarburátor van, mint ezen itt. A kisebb NSU-motor, a Prinz IV kéthengerese belül érdekesebb volt, mert ott egyedi, tolattyús vezérlést alkalmaztak, meg a váltót is egybeépítették a motoral, közös volt az olajozás, meg minden.

NSU motor tankja. Fotó: Baowah

Ez itten már egyszerűbb, külön a váltó a motortól, meg sima nyomórudas a vezérlés, tehát bent semmi különös, csak a precizitás, meg a hosszú élet, no meg a léghűtés, ami ilyen teljesítménynél már meglehetősen merész vállalkozás. A legtöbb TTS-nek ezért ki is szokták billenteni a motorházfedelét, ami valamelyest javít a hűtésen. Nota bene: ha jól tudom, egyedül az NSU csinált ilyen egyenként külön szelepfedeles megoldást. Meg a japán motorkerékpár-gyártók, de azoknál csavaros a fedél, itt meg szorítókeret feszíti le.

Baowah fotózta Győrben, a 2007-es Hungária Classicon, lehet hozzá menni gyönyörködni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr42178340

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: relojes lotus mujer el corte ingles 2017.10.06. 06:06:55

Tippek konyhai tároláshoz - a Blikk Nők szakértője voltam - Konyhasziget

Trackback: relojes lotus mujer el corte ingles 2017.10.06. 06:06:52

Tippek konyhai tároláshoz - a Blikk Nők szakértője voltam - Konyhasziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 12:58:48

azert gyorsan szolnek, hogy a piros ize, az egy NSU MOTORKEREKPAR benzintartalya, ami szinten ott volt, gyonyoru fatestu oldalkocsival, meg a haboru elottrol.

ommm 2007.09.27. 13:13:24

hmmm...ha jól emlékszem már a TTS-hez lehetett duplatorkú webert rendelni gyárilag (de a versenysportban a Solex volt elterjedve, ki tudja miért?). nem tudom, hogy csak az 1200-hoz vagy a kisebbekhez is.
az 1200-es esetében pedig a súlyelosztás a farmotorhoz képest igen jó 45/55 volt, amit akkor még a Porsche sem tudott, ja és a motort 35 perc alatt lehetett komplett kicserélni.

members.aol.com/redbat01/web/rear_engine_nsu_racer.jpg

itt minden gyönyörűen látszik:
www.foltyn.cz/car/nsutts.htm

ommm 2007.09.27. 13:16:19

és a 620-630 kilóhoz a Kugelfischer által doppingolt 135-147 ló igencsak érdekes volt.
ja, a motor kibírta az időnkénti 10 000-es fordulatra túlpörgetést is. köszönhetően az NSU motorkerékpár gyökereinek.

klarky 2007.09.27. 13:19:21

Javaslok egy polárszűrőt beszerezni és bőszen tekergetni, hátha kevesebb lesz a becsillanó idegen rész a fényezésen...

Try It!

Kent Brockman 2007.09.27. 13:20:59

A Roburnak is külön volt mind a 4 szelepfedele, a tetején kempingbicikliről ismerős tekerővel lehetett állítani a szelephézagon. Akkoriban még ráadásul szelephimbaháznak hívták :)

Csikós Zsolt 2007.09.27. 13:27:04

Az NSU-tank csak blogdekoráció. Mindenki menjn szépen baowah blogjára, ott az eredetije az autónak, az NSU-001. Annak a zöld pécsi NSU-nak egyébként egy trükkös kis hidraulika nyitja a hátulját bentről. Láttam, amikor még Budapesten lakott.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 13:43:37

klarky 2007.09.27. 13:19:21

egy kodak z 650 ultrazoomossal fotozom, amire nem lehet tenni szurot. meg amugy is. minimalista vagyok. a kovetkezo gepemen zoom sem lesz, csak egy fix optika. csak mar kezdjek arulni a sigma dp1-et.

amugy olyan fenyek voltak aznap, hogy iso 80 1/1000 ido es teljesen zart rekesz sem segitett. a gepem hatarertein fotoztam, es pl a fehet porschera az sem volt eleg. szoval szeptember vegen az szeeeep. marmint ilyen napocska.

az iylen polarszuro, csereoptika, bla bla bla dolgokat meghagyom azoknak, akik ugymond fosok. igaz sokat fotoztam filmes tukorreflexre, de mar akkor is jobban szerettem a regi minolta hi-maticomat. ha nagyobb gepem lenne sosem vinnem magammal. ez a lustasagi tenyezo. valahogy nekem a magsabb kategoriaval jaro nyug nem eri meg a minosegi javulast. ugyis csak ugyanazt fotzom le. esetleg igy sokkal tobb mindent.

no en mar csak ilyen vagyok.

kswturbo 2007.09.27. 13:45:18

Az "Ármány" előtt az Audi parkolójában voltak. Meg egy-két Spyker, X-Bow, Lambo Superleggera kiállítva, ez utóbbit és az Audikat már nem is fotóztam, de blogom sajnos nincs.:( És kiváló családi program volt, profi szervezéssel, pedig eredetileg csak az autók miatt mentünk ki: thx Audi&Chronoswiss!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.27. 13:50:50

Az NSU-k bámulatosak voltak,és tulajdonképpen ma is azok. Én is így vagyok a fényképezéssel,az egy külön dolog,egyeseknek már-már művészet,én meghagyom azoknak akik értenek hozzá..

tatrafan 2007.09.27. 13:54:49

Léghűtésben a Tatra a király, mai napig ilyenek a teherautói - euro4! - és az én T613-as személyautómon is külön szelepdeklik vannak. 16, merhogy vényóc.

De amiben az NSU szerintem valóban egyetlen és űberfasza, az a KERESZTBEN elhelyezett farmotor. Na ilyet még én sem tudok másikat! Valaki?

NSU rulez!

klarky 2007.09.27. 14:06:41

Nem ismerem a gépedet, de hidd el a polárszűrő nem butaság. Csillogásokat, visszaverődéseket eltüntet, üvegen, vizen át lehet vele fotózni, kiemeli az ég kékjét, a fű zöldjét, szóval jó dolog. Lehet kapni csak lencséket is, nem is drága (egy sigma d=55mm-es 6800 körül van), nem kell rögtön gép és objektívcserére gondolni.

Ezt meg nem is értem: "az iylen polarszuro, csereoptika, bla bla bla dolgokat meghagyom azoknak, akik ugymond fosok." Remélem csak elírás.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 14:22:51

klarky 2007.09.27. 14:06:41

"Ezt meg nem is értem: "az iylen polarszuro, csereoptika, bla bla bla dolgokat meghagyom azoknak, akik ugymond fosok." Remélem csak elírás."

eliras. ugymond foTOsok :)

www.xiangji.net/UpLoadFile/Products/kodak_Z650-L.jpg

szerintem erre nincs elotetlencse. de tudom miylen hatasa van, hasznaltam anno a filems yashicamon. de minden elonye ellenere is feleslegesnek tartom. beszeljen a kep.

anyamban sem azt szeretem, hogy fotomodell, hanem hogy az anyam. a lenyeget. a kep lenyege nem valtozik meg.

de aztan lehet hogy en vagyok a bolond :)

vakuszuroket viszont hasznalok.
lasd pl a Hannafestes postomat a blogon, ott a portrek azzal vannak.

ommm 2007.09.27. 14:27:07

tatrafan: jó helyre csöppentél asszem...mi baowah?

klarky 2007.09.27. 14:43:48

baowah: A javítás után már értem, minden ok! 8-)

Nekem is vannak veteránautós képeim, megkeresem a tárat és belinkelem.

Igaz ott még nem volt szűrőm, volt viszont egy rakás tátra, skoda, stb.

Nektek bizti fog tetszeni...

Csikós Zsolt 2007.09.27. 14:51:52

Tatrafan:
keresztben farmotoros volt asszem a Suzuki Cervo is. 70-es 80-as évek fordulóján kutakodj.

hali
Csik

apamacko 2007.09.27. 14:58:24

A léghűtés jó dolog egy Tatra még jobB !

A fotózáshoz nem értek.

Az NSU-001 elején azért van egy kis olajhűtő :-)

Ennél a teljesítménynél persze OK.

Farmotor kereszben ?
Egy driftelő skodában esetleg :-)

tatrafan 2007.09.27. 15:00:20

ommm, baowah!

tessék elolvasni, ha ugyan még nem: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=49966

ez az autókám

de még egy NSU 1200 is nagyon jó lenne... :(

ommm 2007.09.27. 15:12:06

olvastam, többször is, vártam, hogy frissíted:))
legközelebbi találkozóra kötelezően ezzel gyere. és megismered Hege Mestert.
gratula. volt, majd lesz még.
Tatra 4 life!

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 15:30:26

kivalo kis iras!

emlekszem mi mar egyszer beszeltunk telefonon is, anno, amikor meg amagyar tatra importor marketingese voltam. H ajol emlekszem, akkor be is tettelek a Hirmagazin cimbazisaba.

sok sikert a kocsihoz!

Tommi 2007.09.27. 15:57:58

NSU... jaj de gyönyörűek...

tatrafan 2007.09.27. 16:00:52

Az sajna nem én voltam!

De miért nem te vagy már az importőr marketingese?

És miért nem én vagyok???

Ezek azok, amiket nem értek...

Rocko- 2007.09.27. 16:10:53

OFF:
az megvan, h google maps elzárta a Ráckevei/Soroksári Duna-ágat? href.hu/x/3lif

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 16:14:48

biztosan nem?

nem a tied a tatrafanos gyujtemeny a veteranszervizes ceg hatterkonyvtaraiban?

azert nem dolgozom ott, mert hiaba imadom a tatrakat, az is csak egy biznisz ott. a cegvezetovel nem akartam egyutt dolgozni.

tatrafan 2007.09.27. 16:36:38

De, a fotók enyimek, de csak barátságból tehettem oda, a cég meg a honlap nem az enyém, szerintem te vele beszélhettél.

A tátrás főnököt csak a Hírmagazin vezércikkeiből ismerem, elég erős személyiségnek tűnik.

Te arrafelé laksz? Ha nem lenne olyan picsa messze, istenbizony odaszegődnék bárminek. A 4ever TATRA jegyében! :)

Azért ha tudol tátrás céget t(p)estközelben aki gkv-t keres, csaxólj!

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 16:49:18

jajj emnnyit kellett azokat a vezercikekket javitgatni.
eros ember. at is gazol akin lehet. pont mint egy s84.

tatrafan 2007.09.27. 17:24:52

baowah:

Eccer nem is bírtam ki, hogy ne írjak be neki, hogy nem kéne egy marketinges kiadványban politikázni, meg "nemzetben gondolkodni", ha ezzel egyidőben épp a szlovák meg a román terjeszkedést erőltetjük. Nagyon-nagyon óvatosan fogalmaztam, de nem kaptam visszajelzést, remélem meg se kapták, de már tényleg nem bírtam, kezdett durva lenni. Nem beszélve a terabájtos csúsztatásokról, hogy a csehek dübörögnek és épp most vesznek fel x ezer munkást, nem úgy mint itt, a magyar hígfosban, mindörökké ámen, hullahoppkarika a komenistákra, mindezt egy céges reklámkiadványban. Miközben én tudom, hogy abban a negyedévben x ezres leépítés volt már megint a gyárban, mert nem sokat adnak el, azt is a saját hadseregüknek, tender nélkül, mire fel az EU háborog, azt kiderül, hogy a sereg gyakorlatilag fizetésképtelen, inkább visszamondaná a rendelését is, szóval, hogy ott se tátrából van a kerítés. Akkor nem sírt, mikor a gennyes autópályaépítés miatt úgy vitték a 8x8-at, mint a savanyúcukorkát. Csak nekem nem jutott egy se... :(

baowah te mit végeztél, mit jelent marketingesnek lenni, én pontagyú sofőr vagyok, kösz

Bocs hossz.

apamacko 2007.09.27. 17:36:19

tatrafan !

hol lehet nézni a tatrafotókat ?

linkel be légyszíííí

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 17:46:50

az en vegzettsegem mediamarketing kommunikator. tobbek kozott en csinaltam addig az ujsagot, meg a hirdeteseket. sajnos a kinezezete nem az en izlesemhez igazodott, ebben folyamatos harcok voltak, de hat atatranak sincs semmiylen corporate identityje-egyseges arculata.

raadasul a 8x8 katonai az egy renault kerax atdsignolva. letravaz, merev tengely, vizhutes. fuck'em all.

a politizalas a cegben allando volt, ezt avgy megszokta az ember, vagy nem figyelt ra, vagy elment.

tatrafan 2007.09.27. 17:57:29

Eztet nézzétek, ezen a képen minden autó V8 léghűtés farmoci, én csinyátam eztet a hollandusoknál, mielőtt ellopták a Pajtást rakodás közben:

www.classiccar.hu/Tatra_tali_Lekkerkerk/IMG_2017.JPG

az az autó kb 1936-os évjárat...

ez csak egy ilyen bénácska honlap pár képpel, de beugrik róla a TATRA fórum is: www.classiccar.hu/tatrafan/

tatrafan 2007.09.27. 18:13:49

"a 8x8 katonai az egy renault kerax atdesignolva"

No nem, csővázas 8x8 van csak nekik, semmi Kerax. A katonain van egy erős segédváz újabban, arra támaszkodnak a légrugók, mert mostmár minden tengely légrugós. De civilben még sajnos csak hátul.

Renault motor meg fülke a létravázas Praga-ra ment, és megmaradtak alatta a régi portálhidak. Az viszont 6x6-os. És nem is sikerült beindítani a gyártást minőségi problémák miatt, miután áthelyezték a portálhidak gyártását Koprivnicébe. Szóval ez LEÓ. (jégkrém, szopás)

Úgy tűnik vége lett a Praga-nak, pedig az is Tatra termék, a motorja egy elfelezett Tatra V12 volt, léghűtéses sorhat dízel.

jogépkocsi

tatrafan 2007.09.27. 18:17:32

Azt ilyen egy dupla NSU motorja :)

aircooled.cz/renovace/613.1.1979/motor.jpg

T613

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.27. 18:36:16

ja igen, a 6x6ra gondoltam, bocs.

tatrafan 2007.09.27. 18:58:39

akkor nem ijedtem meg :)

különben az egy Midlum fülke

ommm 2007.09.27. 19:51:40

baowah, tatrafan: úgy érzem le kéne ülni egy jófajta vörösborra, Hege mesterrel egyetemben. mit csináltok hétvégén? igen nosztalgiáznék már egyet egy 613-mal.
na azt kéne a TC-s srácoknak lecsekkolni.
imádom.

ommm 2007.09.27. 19:52:41

ja tatrafan: dobj egy emilt ha érdekel 613 szervízkönyv (ha még nem lenne meg) eredeti cseh kiadás az archívumomból.

tatrafan 2007.09.28. 03:32:11

omm: T613 Törökbálinton parkol, műszaki lejárt, lakatolni kell majd ha lesz pénzem. Kösz a felajánlást, van olyanom, de ha nagyon nem kell akkor persze tudok neki helyet szorítani :)

Sajnos nem iszom alkoholt, de ez nem lehet akadálya a jókedvnek.

Karotta csekkolta a vasat, amikor a 603-ast forgatták ott voltam. Egy kicsit még vezette is. Volt rá szándék, de az autó már akkor se volt topzustand, úgyhogy én nem akartam lejáratni a márkát, mondom, majd ha fel lett újítva. Azóta se lett.

De van ott tér, ki lehet próbálni, csak az igazi fícsört nem lehet megtapasztalni most vele műszaki nélkül: az autópályázást.

tatrafan index.hu

tatrafan 2007.09.28. 03:50:00

omm = ommm (medvebocs)

baowah egyébként hónapok óta nincs Hírmagazin. Nem volt egy nagy szám a kiadvány a külalakját tekintve, de nekem KELLETT! :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.28. 08:34:02

aaz eurotrade.hu-rol le lehet tolteni.

tomnemtom 2007.09.28. 09:21:33

köszönet mindenkinek, szereztetek tegnap másfél óra nyálcsorgatós, mostazonnalkellegyilyenes, művelődős Tatra-NSU után internetenböngészős kikapcsolódást !!!
kb. tíz éve, régi lakhelyemen volt egy mélybordó 613, két-három évszak óta egy helyben állt, gumijai eresztődtek, koszolódott, nagyon bánom, nem raktam rá egy cetlit a tulajnak, hogy hívjon fel...

ommm 2007.09.28. 09:22:36

tatrafan: okos döntés volt, hogy tip-top nélkül nem forgatták. anno jártunk Ferihegyre (taxi) a családi 613-mal, sztráda rulez.

ommm 2007.09.28. 09:25:10

tomnemtom: mélybordó volt a miénk is. MK I-es, krómdíszben. az a legszebb. ha tudod, próbáld ki egyszer. tolod a 4-et 60-nál és elveszed a gázt kilónyolcvannál.
közben semmihez nem hasonlítható léghűtéses V8 mechanikus szimfónia.
oáááááá

tatrafan 2007.09.28. 09:48:04

bakker ommm nektek volt bordó(!) 613-ommm??? Mesélj!

Tbányán hallottam egyet - már átfestették feketére, projekt közben halt meg aki csinálta, gondolom azóta áll az ügy - meg mintha az enyém előző gazdája mondta volna, hogy volt egy olyan is neki, de ő, mikor kiszolgált neki egy-egy (három is volt neki) lebiztosítózta őket... :(

tatrafan 2007.09.28. 09:57:30

tomnemtom ez az, fogékonynak kell lenni! :)

baowah írmagja sincs a Hírmagnak. Neten se.

tomnemtom 2007.09.28. 10:11:55

háromszor volt szerencsém 613-ban ülni, ha jól emlékszem ( kb. tíz éves lehettem ), első generációs volt. és igen, ommm, a V8 hangja fogott meg, le is tekertem a hátsó ablakot ( asszem nem volt egyszerű, mert a fotel elég messze van a tekerőtől, főleg gyereknek ) és rossz volt, mikor kiértünk a belvárosból, mert megszűnt a házak keltette reflexió, elhalkult a moraj. és emiatt imádtam átlógni a betongyárba, mert a csőrös-bogárcsápos betonkeverő Tatraknak hasonló orgánuma volt. és hagyták, hogy ott lófráljak közöttük és vigyáztak rám, mint az autóikra, melyeken ez látszott.
áh, gyerek akarok lenni sok pénzzel, hogy vehessek nullkilométeres 613-ast !!!!!
áááh !!!
:)

ommm 2007.09.28. 10:37:02

tatrafan: nem nagy a sztori. nagybácsi taxizott, ő vette a helyi TSZ-től 3 működő hengerrel. rendbe lett rakva, kapott A csoportos rallye dobokat (mivel csak az volt olyan méretben kéznél) majd miután a fél falu szörnyethalt a hangjától még sok-sok éveig szolgálz távolsági taxiként. az idén, mikor arra jártam már nem állt az udvaron, valahol pedig biztosan meglesz. 4 sebességes mélybordó MK I volt, természetesen minden machanikus volt rajta és ÖRÖK. ja, szervóról szó sem volt (értelemszerűen) úgyhogy álló helyzetben karizomra lehetett gyúrni rendesen. az üléseken fehér huzat volt és rettenet kényelem.
nekem volt anno egy darabig, de tárolási-idő-és pénzhiány miatt továbbadtam.
de lesz ég bizonyosan, mert az egy nagyon-nagy érzés.

mikor kicsik voltunk is mindig azt mondtuk: megyünk Tatrázni. (pedig akkoriban volt még a famíliában Austin Allegro és R8 Gordini is, de a T az T maradt mindig is)

apamacko 2007.09.28. 10:40:09

Lebiztosítozni egy TATRA-t !

Az ilyet kilógatnám a tizedikről !!

Gyerekkoromban egy ismerősnek 603-sa volt. Csodálatos fekete !

A 613-ról ( lehet h. már 700-s volt )csak annyi amlékem van, hogy a 2001-s Budapesti autószalonom kint a parkolóban pont láttam a cseh gyári komákat érkezni.
Sötétzöldmetál, vaj(bőr?) belső !
Kikunyeráltam egy kis nyitott motortezes zenehalgatást !
Oh mennyei volt !

tatrafan 2007.09.28. 10:45:00

Hihetetlen milyen palik vannak itt, Tátrában töltötték a gyermekkorukat, míg én a Lienerre hokiztam...

apamacko 2007.09.28. 10:49:57

tatrafan !

Te jártál a hollandusoknál azon a találkozón ???

Asszem mind irigylünk érte !

A Veteránban volt róla cikk :
a legszomorúbb mondata az volt, hogy bizony egy kompon elfér európa egyik legrégebbi autógyárának szinte összes még meglevő veteránja !
( - a roncsok )

Szomorúúúú

Ha lehet én inkább 0. km-es 603 kérek :-)

apamacko 2007.09.28. 10:53:42

Lienerre nem hokizunk mer összeragad a lapja és az nekünk fáj majd később :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.09.28. 11:00:30

most kaptam az infot, hogy 4 honapja nem volt hirmagazin. majd elvileg lesz.

menjunk mar a gyarba!!!!!

tatrafan 2007.09.28. 11:56:15

Ja, a holland csatornák között suhantam, mindenhol Tátrák, el se hiszem. Valamit a Retromobilba is írtam hevenyészve. Ősz papa dajcsból jött az autópályán T87-el, a másik (idén halt meg szegény, Isten nyugosztalja!) Brünnből egy bordó T613 utánfutón T11, meg háromlámpás 603-as, meg hétszázasok, azt a hétszázát de jó volt :(

ommm 2007.09.28. 11:58:26

baowah: az időpont ki van tűzve. most várni kell, aztán TÁMADÁÁÁÁÁÁS!!!
de addig jó lenne még leülni tényleg egy borra ta upppíííír!!!

apamacko 2007.09.28. 12:46:00

ommm !

A borozásra v. gyárlátogatásra v. egy Tatra találkozóra tűztél ki időpontot ?

NSUfun 2008.01.22. 23:50:28

Hello!

www.nsuteam.hu ezen az oldalon van még pár foto NSU-ról.
Gyűjteményünkből egyedűl a Wankel Spider hiányzik.
Jó nézelődést!
süti beállítások módosítása