Pezsgés a Dacia körül

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (2. rész)

  2007. július 27. - RT76 Címkék: olvasói levél dacia kombi logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Drámai bejelentésem, miszerint januárig egy Dacia Logan kombi szolgálja ki családi mobilizációs igényeinket, számos olvasói visszajelzést indukált. A három legérdekesebb reakciót megosztom önökkel: valakin segítettem, valaki segített rajtam, valakikkel pedig a jövőben akár még kölcsönösen is segíthetünk egymáson.

A klímaszerviz

A nevem Mr. Freeze, és a Magadan Klímaszerviznél dolgozom. Pár nappal ezelőtt betért hozzánk egy ügyfelünk azzal a tervvel, hogy klímamentes Dacia Logan 1,5 dCi autójába szeretne klímát. A márkaszervízben állítólag 1 milló forint feletti összeget mondtak neki a beépítésre anyaggal, munkadíjjal. Mi elvállanánk olcsóbban, de szükségünk lenne néhány fotóra a motortérről. Elsősorban a klímakompresszor elhelyezkedéséről, illetve a kormányszervó pumpájának elhelyezkedéséről szeretnénk néhány fotót. Nagyon megköszönnénk, ha tudnátok nekünk segíteni ezeknek a fotóknak az elkészítésében.

„Már hogyne segítenék” – rikkantottam fel, és legközelebbi arrajártamkor begurultam a budai klímaszervizbe. A szakik körülállták az autót, lelkesen fotózgatták a motorteret, röhögtek a beltér iszonyú műanyagain, álmélkodtak a sok kényelmes ülőhelyen, és közben elmondták a teljes sztorit.

Vidám szakik a Dacia motortere körül

Egy – és ide most semmilyen jelzőt nem írok – ember vett valaha egy Logan dízelt, szedánt, az elsők egyikét. Amibe még nem lehetett klímát kérni. És most melege van. A márkaszerviz 1,1 millió forintért légkondicionálná utólag az autót, ami nonszensz, így hát a tulaj új megoldás után nézett. Az új megoldás a mi klímaszervizünk.

Itt az emberségtől vezérelt, saját hasznukkal mit sem törődő szerelők azonnal azt tanácsolták, hogy adja el a kocsit, vegyen egy klímásat helyette, sokkal jobban jön ki, mintha nekiáll kókányoltatni. De nem, vannak ilyen nyakas emberek: a tulajnak az ő autója kell, és abba a klíma.

A gond, hogy a klímátlan Logan hidraulikus kormányszervója pont ott van, ahová a klímások – különben a Thaliáéval teljesen megegyező – kompresszorának kéne kerülnie. Így hát az átalakításhoz kell rendelni egy elektrohidraulikus szervót, komplett új kormányművet is a klímakompresszor és az egyéb apróságok mellé. Hét kiló alatt nem fog megállni.

Nézzük csak: egy új dízel Logan klíma nélkül 2,68 millió, légkondival 2,88. Hát, kedves tulajdonos, gratulálok a megalapozott döntéshez, kellemes, hűvös dácsiázást kívánok még 120 évig!

Az éttermi kapcsolat

Ha nem jön le a Logan MCV-ről a vízkő, és jársz a többiekkel a Váci úti étterembe, akkor hívj fel és ott tudok adni egy spéci tisztítószert, amivel szerintem le tudod szedni. A számom: 0680LOL. Ja, amúgy meg ajánlom a Logan Klub Magyarország oldalt olvasgatásra! Üdv: egy márkatárs

(Aki nem emlékszik: a tesztautót rászáradt kosz fedi, ami a Gerhard Berger tanpályán került rá, alighanem az aszfaltra spriccelt síkosító zselé, hehe, megkövült maradványai. A Renault Hungária nem tudta leszedni.)

Megkövesedett síkosító a Logan krómfelületeinNem kosz, megkövesedett síkosító

Köszönöm! Bár megfigyelésem szerint a 20%-os ecet is oldja az anyagot, inkább nem állok neki egy kölcsönkapott autót végigönteni savval, hanem jövő héten beugrom – tényleg ott ebédelünk hétfőnként –, és kipróbálom a csodaszert.

A klub

Örömmel olvastam a Belsőségben, hogy fél évre te is Logan felhasználó lettél. Fél év már elég idő rá, hogy fél tulajdonosnak tekintsünk téget, ha van kedved, nézz be hozzánk a klubba. Kíváncsian várjuk a tartósteszt eredményét, nálunk már bizonyított.

Hát, ezt is köszönöm szépen. Szó se róla, hátborzongató, torokszorító, idegzsibbasztó érzés, hogy egyszerre ilyen közel kerültem e legendás márkához. Mindenesetre a meghívás mindenképp kedves gesztus, már készülök is – megfelelő tisztes eszmei távolságtartással – a következő típustalálkozóra, a szemfüles klubelnökhöz és -nek pedig gratulálok, remek képveselője az újkori dácsiások egyletének.

Régi Daciák egy parkolóbanA múlt, aminek még nem voltam részese

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az első rész:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9125025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balage85 2007.07.27. 08:46:12

Okos csávó az a légkondis... :) ENnyi erővel eladhatná a Daciat és vehetne egy sokkal jobb légkondis használt autót, mint hogy 700-ért beépít egy utólagosat, ami általában kicsit más mint ha eredeti lenne... :)

komisch · http://www.souldc.hu 2007.07.27. 08:58:23

sztem valaki mondja el neki mégeccer hátha...

JMC 2007.07.27. 09:18:30

Elképzelhetőnek tartom, hogy még mindig olcsóbb beszereltetni a 700 ezres alkatrészeket, mint eladni és vásárolni egy újat. Ilyen árak mellett használtautóként kötve hiszem, hogy nagyon tartaná az árát pláne klíma nélkül. Mellesleg ha más baja nincs meg tudom érteni, hogy nem szívesen válik meg tőle, nemcsak a használt, de az újautó vásárlás is zsákbamacska.

Az Dacia üzletpolitikáját viszont nem értem. Gyakorlatilag az összes statisztika azt hangoztatja, hogy a vásárlók nagy része extraként metálfényt, rádiót, ködlámpát, elektromos ablakot meg tükröt és KLÍMÁt vásárol. Egy kvázi-csúcsmodell esetében még csak nem is rendelhető a klíma? Igaz javítottak azóta, nade ez a 21. század b@ssza+!

ommm 2007.07.27. 09:23:19

Tamás.
Az autóról nem írtál egy szót sem. Na?

Theo 2007.07.27. 09:25:50

Nekem egy alfa 155 klíma nélküli verziom volt. A digitális klímát - igaz bontott állapotút - a cakk-pakk 80 ezerért betették volna, csak azelőtt én eladtam egy dizel kappáért...

RoDacia1310 2007.07.27. 10:17:42

Nekünk egy 1310 l Daciank van,légkondi nélkül.Szerintem fölösleges a légkondi,sőt használata nagyobb fogyasztást eredményez.Bátyámnak laureát logánja van és ö is tapasztalt ilyen.

RoDacia1310 2007.07.27. 10:18:42

Nekünk egy 1310 l Daciank van,légkondi nélkül.Szerintem fölösleges a légkondi,sőt használata nagyobb fogyasztást eredményez.Bátyámnak laureát logánja van és ö is tapasztalt ilyen.

GiXXXer 2007.07.27. 10:18:59

700 egy klímáért??? És van ember, aki annyiért képes beszereltetni? Inkább rakasson bele izmos nagy generátort, meg egy villanymotort, és azzal hajtsa a klímát... :)
Ha úgy vesszük, 700-ért két évre lebontva, napi kétezret keresne csak azzal, hogy pár órát melege van. Más dolgozik ennyiért, a tűző napon, fóliában stb. Plusz, ha nem is használja minden nap... Eszetlenség! Komplett klímás Suzukit kapni ezért a pénzért, és szvsz egy 10 éves Suzi is megbízható!

JMC 2007.07.27. 10:28:20

Nemcsak klíma, szervó és kormánymű is jár annyi pénzért :)

Klímával pedig lehet nagyobb a fogyasztás, de inkább egyen 7 helyett 8 litert az autóm mint 50 fokos utastérben utazzak. Pláne ha öltönyös mulatságra kell menni, csúnyán mutat a háton és a hónaljnál átütött izzadságfolt. Menet közben még csakcsak lehet lehúzott ablakkal meg feltekert ventivel fújatni a levegőt, de az akkor is meleg levegő marad. Nembeszélve arról, hogy állítólag a menet közben lehúzott ablak is növeli a fogyasztást, igaz nem annyival mint a klíma. Az igazi előny a városi araszolásnál jön elő: csordogálásnál hiába húzod le az ablakot csak a benzingőzt szívod. Klímával akkor is lehet hűteni :)

ommm 2007.07.27. 10:34:30

eleinte nagy klímaellenző voltam, sőt, be is gyulladt a fülem tőle ha huzamosabb ideig ptóbáltam használni, de ebben a rohadt melegben bizony jól esik a hűvös autóba beülni.
ettől függetleneül ha nem muszáj, nem kapcsolom be.

feketenap 2007.07.27. 10:58:16

A tulaj kocsimegtartó indokait nem ismerjük alaposan, ha akarja, hát akarja. Azt viszont biztosra veszem, hogy egy nagyobb képzelőerővel megáldott/vállalkozó szellemű szervíz a felsorolt árak töredékéért beépíti a klímát a kocsijába. Ez nem SL, vagy A8, hogy fehér kesztyűben kéne hozzányúlni. Faragjanak, csiszoljanak, mindent meg lehet oldani!

mohaa 2007.07.27. 11:27:14

Muhaha! Emberünk így járt. Lehet, hogy nem Daciát kellett volna venni újonnan, hanem 1-2 éves Autót használtan.
De az is alap, hogy ha már új autót vesz valaki, nem az első példányok egyikét. Első évben még gyerekbetegségek vannak, nincs úgy összerakva, stb. Ez mondjuk használtra is igaz. Első modelléves autót nem veszünk.

tnz 2007.07.27. 11:50:38

Én eladtam a 6 éves klíma nélküli Fabiamat 1 M 200 ezerért, hozzátettem 400 ezer Ft-ot, és vettem egy 3 éves klímásat.

nickita 2007.07.27. 11:58:55

életemben nem volt még klímás verdám, pedig már 20 éve közlekedem. nekem nem is hiányzik. az izzadságfolt szexuális vonzerejéről sokat tudnék mesélni. és ha fel van húzva az ablak, akkor sokkal halkabb kint az üvöltő zene és nem tudják, hogy milyen fasza gyerek vagyok. 700 rugóért inkább körbeneonoznám a verdát. még hogy klíma...

wwy 2007.07.27. 12:00:37

Nekem Logan Laureate felszereltségű 1,5 éves Daciam van- gyári klímával, amely a múlt heti 40 fokban kitűnően működött. Magával az autóval semmi baj sincs, ha Renault felirattal áruknák már sokkal többet eladtak volna belőle.

TDM 2007.07.27. 12:04:58

A Váci úti étteremben szerintem colát fognak adni,szuper tisztítószer!

gerbazs 2007.07.27. 12:14:00

Hát ebbe a pokoli melegbe, ami mostanában van, sztem nem lehet kibírni klímás autó nélkül. De a végletet énis utálom, amikor vki 38 fokban is 23-24 fokot akar tartani a kocsiában, na az már az egészségre is káros!

Mi még a legnagyobb melegbe is arra törekszünk, hogy ne legyen 6 foknál kevesebb a kocsiba, mint odakint. Csak hát a klímánk nem tud többet 30 foknál és ezek a mostani kánikulák... :D

dhrbikes 2007.07.27. 12:36:07

Én voltam az ajnlat tevője, és nem megtréfálni akarom, hanem tényleg kíváncsi vagyok, hogy lejön-e. (És nem az étteremben dolgozok, hanem én is oda járok kajálni. Hopp, megyek is... :) )
Amúgy nem teljesen értem, mert mindegyikhez volt már a kezdetektől klíma, viszont a dCi valóban a legnagyobb szívás, mivel a klímásokban elektromos a szervó, a klímátlanban hidraulikus, tehát komplett kormánymű csere is jár vele. Nekem sincs bele klíma, de már megbántam, hogy nem vártam meg, mindegy, 200-ért lesz majd benne bontott, az enyémbe csak bele kell szerelni, nem kell kicserélni semmit. (benzines)

R.E.N. 2007.07.27. 12:59:06

Az én kocsimba is nem Dacia! (audi) utólag beszerelt klíma van. És nem az igazi! Bár észre nem lehetett venni vételkor hogy eredeti-e, csak 1 évvel később a klimaszerelő mondta gázfeltöltéskor, hogy ez bizony nem eredeti. Akitől vettem az autót, annak elég pénze lehetett az ilyesmire (középkonzolt stb kicserélni mintha gyári lenne), de ha választani lehetne, inkább nem kéne! csak gyári azzal nem lenne ennyi gond. Másik autóimba gyári volt, tisztításon kívül mást nem költöttem azokra, sőt általában nem is tisztíttam. De ez? Állandóan gondok vannak vele. Inkább nem használom, sokmindent írhatnék róla miért. ( pl: állandóan eresztette a gázt hol itt hol ott ez havonta változott mindig máshol romlott el, szarul is szerelhették be, mivel ha bekapcsolom 900-as alapjáratról (dízel) lemegy 700-ra a fordulatszám, menet közben rángat stb. stb.) Inkább legközelebb autóvásárlásnál figyelmesebb leszek, bár ehhez is volt szervizköny, használati könyv stb. ezt nem vettem észre, hogy gyárilag nem volt benne klima. Egy szónak is száz a vége: az enyémbe nem jó az utólag beépített klíma, lehet hogy azért mert szarul építették be, vagy mert inkább jobb a gyári ezt nem tudom. Lényeg a lényeg inkább nem használom.

kiskami 2007.07.27. 15:04:14

Nekem a mostani autóm klímás, a korábbiak nem voltak azok, és soha többet nem lesz klímanélküli autóm.

A klíma nem csak arról szól, hogy nem izzadsz a verdában nagy melegben, hanem arról is, hogy mivel kellemes hőmérsékletben vezetsz, képességeid teljes birtokában teheted, és nem a kánikulától letaglózva. Télen meg nem kell félig lekapart, félig fagyott és párás szélvédővel és ablakokkal indulni.

JMC 2007.07.27. 15:24:50

Nembeszélve az esős, párás időről, amikor a hátsó szélvédőre lecsapódik a pára: nem kell vesződni a lefűtéssel, klíma be egy percre és volt-nincs pára. Nem kell bámulni a csíkokat a visszapillantóban. Azt a pár deci benzint megéri a biztonság.

tamtam 2007.07.27. 15:32:32

aki szerint felesleges a klíma, annak még nem volt klímás autója az biztos, én már utaztam klíma nélküli autóban az Adriára, 40 fokban, szörnyűűűűűű volt, tavaly légkondissal, hát ég és föld

Nores 2007.07.27. 15:41:30

mohaa 2007.07.27. 11:27:14

"De az is alap, hogy ha már új autót vesz valaki, nem az első példányok egyikét. Első évben még gyerekbetegségek vannak, nincs úgy összerakva, stb"

Pedig jó érzés, hogy olyan autóból még alig van az utakon. A 307-est is megbámulták még 2001-ben. Nyílt napon megrendeltük, két hónapon belül átvettük. Azóta is megvan, probléma nem volt még vele.
Lehet, hogy csak mázli?

kiskami 2007.07.27. 16:43:12

Az szerintem egyáltalán nem természetes (én nem tudom elfogadni), hogy nekem kelljen "letesztelni" egy autógyártó "új" "fejlesztéseit" egy friss modellen. Azért vannak gyártók, akik képesek normális minőségű autókat készíteni elsőre is (szinte mindíg).

Vargapál (törölt) 2007.07.27. 17:00:50

Tamás vazzeg, az autóról írjál már valamit. Ki nem tolja le hogy vízköves az oldala. Használjad, aztán írjad le milyen, ezért kaptad:)Na.

Lali_ 2007.07.27. 17:22:51

Mondjuk ezt tervezéskor csinálhatták volnt máshogyan is az okos franciák...Nem tudja valaki, hogy mi a helyzet az új Swiftekkel az utólagos légkondi beépítés terén?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.07.27. 19:36:12

Nem bírom ezt az autót,továbbra sem.

BoLex · http://www.songfest.tk 2007.07.27. 20:29:56

Hát gyerekek, Daciát sose. Akármilyen olcsó, először is a Reanult gyártja, másodszor meg amugy is egy szar román. Ennyi pénzért meg hogy nincs benne a klima, az szégyen és gyalázat. A klima ma már biztonsági felszerelésé nőtte ki magát, már nem csak egy divatcikk az extralistáról. Ha én lennék az NCAP, nem is engednék olyan autót gyártani, amiben nincsen klima. Nyáron meglehet halni egy klimátlan kocsiban. A klimásban pedig ébber maradsz, akár 1000 kmen keresztül is. Egy szóval: Daciát SOHA! Klimát pedig MINDIG!!!!!!!!!

George 2007.07.27. 21:16:34

Én nem tudom, mit vagytok úgy oda a klímáért, közel 100 évet kibírtak az autótulajdonosok klíma nélkül...
Rendszeresen utazok klímás autóban, és büdös (tudom, nem takarítják). Sajnos plusz egy dolog, amit karban kell tartani, ami elromolhat...
Buszokban is rühellem, azok is büdösek...

George 2007.07.27. 21:20:37

Én nem tudom, mit vagytok úgy oda a klímáért, közel 100 évet kibírtak az autótulajdonosok klíma nélkül...
Rendszeresen utazok klímás autóban, és büdös (tudom, nem takarítják). Sajnos plusz egy dolog, amit karban kell tartani, ami elromolhat...
Buszokban is rühellem, azok is büdösek...

George 2007.07.27. 21:23:14

Bocs a duplázásért, Bill bácsi nem szeret...

axsrml 2007.07.27. 21:23:27

Én is olvasnék az autóról.
Főleg arról, hogy valaki belenyomott-e már egy ilyenbe 150-200e kilométert?

Mert akkor végre hallanánk valamit a megbízhatóságról is...
A sok 10-20ekm-es tulaj ujjongása nem érdekel, sem a negatív előítéletek.

Klíma:
Soha nem vennék többet autót nélküle.

makmarci 2007.07.27. 21:58:47

Egy a lényeg a klímába, akinek baja lesz tőle, az nem tudja használni. A másik hasonlóan jó élmény, mikor rájövünk, hogy a digit klíma még százszor jobb, és kíméletesebb is, mert nem hűt túl, és nem kell állandóan a ventillátornál matatni.

dermedt · http://www.prestigealarm.hu 2007.07.27. 22:22:07

feketenap!

Egy 1 éves, 10000Km-t futott autóba nem illik fúrni, faragni, csiszolni.
Ez nem egy 1310TLX, ez egy Renault Thalia álruhában.
Bármilyen furcsa is , ez a kocsi tele van méregdrága alkatrészekkel.
Tehát szerencsés dolog ha akad az ember zsebében egy pár fehér kesztyű is.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.28. 01:09:26

A mai autó tervezés sajátsága, hogy az üvegfelületek nagysága és kialakítása során számolnak vele: majd lesz klíma is az autóban. Egyéb szellőzés lehetőségeit, légáramlást (ablakok körül) stb. is ennek a figyelembevételével gondolják végig. Aztán egy egy autót mégiscsak eladnak klíma nélkül is, és kész a baj.

Korábban nem ez volt a helyzet, korábban nem volt ilyen fontos az autózás, kevesebbe állt az ember a dugóban, jobban hűsített a szél, jobban el lehetett kerülni a napon ácsorgást, stb.

dhrbikes 2007.07.28. 08:24:51

Amerikában csak 50 évet bírtak ki klíma nélkül :)

Ras 2007.07.28. 11:32:47

A kóla is sav... tele van foszforsavval (erősebb az 20% ecetnél szerintem) kb 3-as pH

Kujáni Gábor 2007.07.28. 11:46:52

Kedves BoLex !
Miért nem vennél?
Mert nincs minden felszereltségbe Klíma, vagy mert "Renaullt". Nekünk az van KLÍMÁS!
Aki oly botor, hogy vételkor sajnálja az autó kb 10%-át az meg érdemli a megsülést.
Amúgy meg ha annyival rosszabb is lenne mint ahogy te gondolod, az ár külömbség bőven pótolna egypár komoly javítást. Én láttam egypár VW, ami elromlott.

renegade 2007.07.28. 16:35:03

BoLex!

"Akármilyen olcsó, először is a Reanult gyártja, másodszor meg amugy is egy szar román."

Ezt így nem tudom értelmezni. Nekem szeptemberben lesz 2 éves a Loganom, semmi baja. Ez még lehetne szerencse, de nem az: általában a többiekkel sincs gond, ezért tavaly visszamenőleg (!!) a garanciát 2 évről 3 évre emelték. Szar román, mi? Alig vagyunk előítéletesek, ugye!

Az enyémben egyébként van légkondi. Ma már nem szabad nélküle kocsit venni. Ezt azok a klubtársak is tudják, akik nem áldoztak rá annak idején. Sokan írták azóta a klubfórumon, hogy megbánták, a következőbe már vesznek.

Ennek a kocsinak két baja van összesen. Az egyik az ajtóborítás -- egyszerűen baromi ronda, nyilván szándékosan. A másik a neve: ahol a szocialista időkben árultak Daciát, ott csak Renault néven szabadna most forgalomba hozni.

BoLex · http://www.songfest.tk 2007.07.28. 20:27:31

Kedves Renegade!

Akkor Neked nagyon nagy szerencséd van a Logannal, hogy nem lett még baja. Én már hallottan egy pár sztorit vele kapcsolatban.
Amugy igen, van egy enyhe előítélet bennem ezzel a névvel kapcsolatban: Dacia. Ha Reanult lenne és egy kicsit igényesebben lenne összerakva, talán meggondolnám. Talán. De valószínüleg akkor is NEM lenne a döntésem.

Amúgy még sokszázezer gondtalan km-t kivánok Neked!

renegade 2007.07.29. 14:57:13

Szerintem itt a szerencsének abszolúte nincs szerepe. Én tagja vagyok a klubnak, élénk figyelemmel kísérjük a fórumon, kinek támad gondja. Az autónak nincs komoly típushibája, ezért is emelték meg egy évvel a garanciaidőt. Nem tudom, milyen sztorikat hallottál róla, de ha lehet, ne a Népítélet rovatból tájékozódj, mert ott gondos kezek elhelyeztek néhány hazugsággyűjteményt az autóról, ezekre azóta ugyancsak gondosan és gyakran rámentenek, hogy mindig elöl legyenek. (A Totalcar ezt az eljárást -- én csalásnak nevezném -- eltűri, ami szerintem elég baj.)

Javaslom, hogy inkább a Logan Klub fórumait olvasgasd. Oda olyan emberek írnak, akik nap mint nap ilyen autóval járnak. Szerintem jóval megbízhatóbb ítéletet mondanak a kocsiról.

Azt sem tudom, mit értesz az alatt, hogy "igényesen összerakva". A Logan nem az 1310, nem kell elvinni sehová a szalonból kigurulva, hogy újra összerakják. A döntő többség évente egyszer látja a szervizt, a kötelező átvizsgáláskor. Ez nem érdem, ez így természetes, de annál inkább bosszantó olyanokat olvasni, hogy "igényesebben összerakni". Ennél igényesebben? Hiszen így se kell szervizbe vinni, akkor hogyan lehetne még igényesebben?

No és "ha Renault lenne"... Elárulom, hogy ennek az autónak minden porcikája Renault. A fenéklemeze hosszított Renault Modus/Nissan Micra, a hátsó futóműve szintúgy. Az első futómű Clio, a motor és a sebességváltó a Renaultokban is szerepel vagy szerepelt korábban. Ugyanígy a fékek, a kormányszerkezet, a műszerek. Még az ajtókilincs is Clio. A Renault-okban mitől jobbak ezek az alkatrészek, mint a Daciákban? Csak azért, mert más postacímet írtak rá a beszállítónál?

Mellesleg például Oroszországban ugyanezt a kocsit Renault Logan néven árulják (a hűtőmaszk is a Renault mostani modellsorozatára jellemző), Dél-Amerikában pedig Nissan Logan néven. A Nissan névvel kapcsolatban is van enyhe előítéleted?

Karesz 2007.07.29. 20:17:59

Én a "múlt" részese vagyok. 18. életéve felé haladó TLX a partner benne, azon kevesek egyike, akik még mindig nagyon egyben vannak. Nem anyagi okok miatt tartottuk meg, rég járhatnánk számítógépvezérelt 1300 kilós tankkal is. Apám azért szereti, mert ha gáz van, ő maga meg tudja csinálni, nem kell másra hagyatkoznia. Én meg ebben nőttem fel. Megy rendesen, van benne hely, (szerintem szép is,) de amit egyre többre értékelek benne, az a közvetlensége. Hogy ez még autó. Nehéz lesz lemondani erről az érzésről.

specko 2007.07.30. 09:38:47

Régen is kibírták az emberek klíma nélkül, ma is kibírnák.
Csak túl kényelmesek vagyunk.
Ez is egy olyan luxuscikk, mint régen a szervókormány volt.

Hidegkúti Frost Béla ( pincehűvösi lakos) 2007.07.30. 14:15:27

"Régen is kibirták az emberek klima nélkül, ma is kibírnák."

Régen is kibirták az emberek kocsi nélkül, ma is kibírnák.
Régen is kibirták az emberek áram nélkül, ma is kibírnák.
Régen is kibirták az emberek vezetékes víz nélkül, ma is kibírnák.
Régen is kibirták az emberek totalcar nélkül, ma is kibírnák.
Nem ez utóbbi biztos nem igaz ...:P

Loganfan 2007.07.30. 14:30:14

Szeretnék annyit hozzáfűzni a blogbejegyzéshez, hogy az összes dCi Loganhoz a forgalmazás kezdetekor elérhető volt a klímaberendezés, kiviteltől függetlenül! Tehát az úr megrendelhette volna a légkondit, ha akarta volna...

SzVoBi 2007.07.31. 14:43:17

AZ ECET IS SAV!!!

kerittés 2008.01.27. 21:50:32

Nálunk Romániában sok a Logan , és tényleg senki nem panaszkodik rá , de a régi dákot mégis egy igazi Nissanra fogom lecserélni , eleget jártam már Daciával , többet nem akarok.
süti beállítások módosítása