Befogadtam egy románt

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (1. rész)

  2007. július 19. - RT76 Címkék: dacia kombi logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Történelmi nap ez a mai: a Totalcar első tartóstesztjének kezdete! Lakva ismerszik meg az ember, mondja a köz, és igaz ez az autókra is. Egy hét, pár nap alatt nehéz biztos alapokon nyugvó ítéletet mondani egy olyan tartós fogyasztási cikkről, amelynek sokévi használatban, kíméletlen nyúzásban is helyt kell állnia. No de hat hónap már távlat a javából, ennyi idő alatt sok minden kiderülhet.

Hűsölő Dacia a vértesboglári templom árnyékábanHűsölő Dacia a vértesboglári templom árnyékában

Kaptunk fél évre egy Dacia Logan kombit, dízelt, klímásat, ezüstszürkét, hétülésest. Pontosabban kaptam, én. Miért pont én? Elmondom.

(Papírújságunk, az Expresszel közösen kiadott magazin legutóbbi számunk olvasói már tudják, milyen viszontagságokkal jár, ha egy nem túl jómódú családapa nagy, olcsó, megbízható autót keres megszaporodott családjának. Ők felmentést kapnak, bátran átugorhatják a következő bekezdéseket!)

Budapesttől ötven kilométerre élek egy fejér megyei faluban, Vértesbogláron. Van egy feleségem, és március óta már két gyermekem. A nagyszülők Debrecenben élnek, tehát eleve sokat autózunk. Viszont nincs normális autónk. Az öreg BMW inkább az én játékom, mint családi jármű. A kis Twingót, ami két gyerekhez már maga a négykerekű nonszensz, eladtuk, és zsebünkben a vételárnak a bankhitel visszafizetése után megmaradt részével új, haha, értik, ÚJ autó után néztünk.

A képen két anyuka és öt gyermek látható; beférnénekA képen két anyuka és öt gyermek látható; beférnének

Legyen tágas, megbízható, maximum tízéves, klímás, dízel, jöjjön ki 1,7 millióból. Nem kellett sok idő, hogy belássam, ilyen autó nagyjából annyira létezik, mint Süsü, vagy Hófehérke. Például a Passat kombik: kiült ülések, porhanyóssá rothadt kormányok, lógó ajtók, és a típusszöveg: „magamnak hoztam be pár éve, nem adnám el, annyira jó, de hát cégautót kaptam”.

Vagy a teherautóból készített kis puttonyosok: Berlingo, Partner, Kangoo. Zajosak, zörgősek, túl ipariak, minden róluk szóló pozitív kicsengésű mondatot úgy kell kezdeni, hogy „ahhoz képest, hogy teherautó, …”. A PSA-modellekről ráadásul az új közös nyomócsöves motorokkal kapcsolatban horrorisztikus javítási költségekről számol be számos tulaj a Népítéletben úgy 150 ezer km körül. Mennyi van a legtöbb eladásra kínált autóban? 140 ezer.

68 lóerő nem sok, de elég a legális csúcshoz68 lóerő nem sok, de elég a legális csúcshoz

Első szériás Sharan, Galaxy, Alhambra. Remek autók, meg is néztem vagy húszat. Egyik szétültebb, elhasználtabb volt, mint a másik, az eladó mindig az első magyarországi tulajdonos. Tipikus szöveg volt a „ha nem megy el, jövő héten beszámítják a kereskedésben az újba xxx-ért, ennél olcsóbban nem adom oda”. Aha. És két héttel a köszönöm, nem után már a mondott összeg alatt kínálták őket a használtautón. Világos: behozta magának öt éve, elhasználta, döglődik, eladná. Adja, de nekem ne.

És a favorit: a Chrysler Voyager. Fórumokat olvastam, utánanéztem minden típushibának, megtudtam, hogy a gömbölyű, ’95-től ’01-ig gyártott modellből csak a ’98-ast, vagy későbbit szabad megvenni, mert a koraiak láncos vezérlése bármikor beadhatja a kulcsot – míg az újabbak már fogaskerekesek. Ráleltem a magyarországi Voyager-gurura, meg is egyeztünk másfélben egy kocsiért, ami bár ’96-os, de motorcserés, és egy ’98-as blokk került bele, már csak apró simítások vannak hátra a műtét után, és vihetem.

Beég? Beválik? Fél év alatt elválikBeég? Beválik? Fél év alatt elválik

Csak nem lett kész soha. A következő hétre se, a rákövetkezőre se, meg azután se. Aztán adtam egy ultimátumot: vagy a jövő héten, vagy inkább nem. Hát, most sincs Voyagerem.

És akkor jött a deus ex machina. A Renault Hungária felkínált nekünk fél éves tartóstesztre egy Logan kombit. Ami most itt áll az udvaromban.

Találkoztunk már, a Dacia Logan MCV nemzetközi sajtóbemutatóján, dél-Olaszországban. Akkor hosszan fejtegettem, hogy miért is nem veszem meg; dióhéjban: mert az én nevemen ne legyen már egy Dacia.

Hazafelé már ki is használtam a méreteit, a Platformban vett háromméteres cső simán befértHazafelé már ki is használtam a méreteit, a Platformban vett háromméteres cső simán befért

Most nincs, és mégis használhatom fél évig. A Nagy Kérdés: meggyőz-e annyira, hogy esetleg januárban akár őt magát, akár egy új klónját a nevemre vegyem. Vagy visszasüppedek a magyar használtpiac bűzölgő posványába, hogy tovább kutassak egy alig olcsóbb, ellenben tízéves, garancia nélküli, de márkásabb kocsi után. Meglátjuk.

Az átvétel

Nem vágtam se piros-fehér-zöld, se kék-sárga-piros, se kék-fehér-piros szalagot. Nem fogtam kezet igazgatókkal. Nem volt tortából kiugró meztelen nő, sem tűzijáték. Fanfárok se szóltak. Géza, a PR-es hátravitt a parkolóba, beindította a kocsit, bekapcsolta a klímát a 38 fokos meleg enyhítésére, és ideadta a forgalmit. Aztán hosszan szabadkozott.

Simán rácsuktam az ajtótSimán rácsuktam az ajtót

A kocsiban most 11 ezer kilométer van, tehát a Renault Hungária tesztflottájának tagjaként látott már egyet, s mást. Legutóbb a Hungaroringen volt fellépése, vezetéstechnikai tréningen csúszkáltak vele ügyfelek. A Gerhard Bergerről elnevezett tanpályán nem tiszta vízzel, hanem valami fura vegyszerrel locsolták az utat és a kocsikat. Száradás után aztán kiderült, az összes autót bevonta valami vízkőszerű trutyi, ami nem jön le a legádázabb kefélésre sem.

Megbeszéltük, hogy ha a Renault jön rá hamarabb a megoldásra, szól, és visszamegyek lepucoltatni az autót, ha én, akkor én szólok. Én nyertem! Ecet. Kell vele dörgölni a foltokat hosszasan, de lejön.

Vízkőszerű bevonat lepi az autót. Ecettel lejön.Vízkőszerű bevonat lepi az autót. Ecettel lejön.

Ez az ecetes savanyítás volt az első kalandom a Daciával. Ígérem, a többiről is beszámolok majd, tervezek családi nyaralást, Piteştibe való megtérést, téli túrát és persze sok-sok unalmas rutinkilométert az autóval. Hetente, kéthetente jelentkezem itt a Belsőségen, és elmondom, most éppen mit gondolok, vegyen-e mindenki azonnal Daciát, vagy esetleg inkább a halál. Egyelőre úgy néz ki, nem rossz választás magyar csóróviszonylatban.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

Mától (2007. július 16.) decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben.

Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr44120260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tistedur 2007.07.20. 12:31:21

a tata terepjárójához volt szerencsém 2000-ben:17 méteres volt a fordulóköre és állandó volt benne a por..lehet,hogy nem én vagyok a te embered,de ezek után minden autójuktól elment a kedvem..

Secnir 2007.07.20. 12:54:14

melyikhez? telocline cab, safari, etc.

Zolo 2007.07.20. 13:01:46

Dákesz, terepjárókat már simán lehet kapni két milláért, normális állapotúakat. Lásd Toyota Landcruiser, Mitsubishi Pajero, sportkocsi alatt - mint írtam is - természetesen nem egy Ferrrarit értek, de egy szép Mazda Mx5-öst simán be lehet újítani ennyiből kintről.8-)

zoli 2007.07.20. 13:15:20

még nem láttál vezetni az örs környékén hírhedt vagyok, a hondát csak példaként mondtam,volt sok más is, a80% nem tud vezetni főleg a kölyök gólyák,azért van ennyi törött honda ami egyébként egy jó auto,gondolom nem vezettél még berligot egyik ismerősöm szlalomversenyt nyert vele, amióta az eszemet tudom autokkal foglalkozom,most is egy szervízt vezetek.

Valki a tanyárúl · http://www.kuruc.info 2007.07.20. 13:51:19

Szasztok!
Csak még egy adalék a használt/új autó vitához.
Azt mindenki elfelejti hogy pl átlagban egy új autó 4 éves korára az új értékének 45-60% elveszti.(alacsony inflációt nézve; devizahitelnél az sem számít; ami a legtöbb) És manapság igen sok ember veszi 10 évre hitelre az autót, beszámíttatná egy másik újba, de se nem fizette ki az autó felét, sem az egész kamatot, úgyhogy még ő tartozik ha leadja az autóját.
Itt vidéken falun ezért vagyunk jól el tizenéves III diesel passatokkal; meg a huszonéves II passatokkal; amit ráadásul egy tanyasi öreg autószerelő mester is hozzá mer kezdeni!

AP (törölt) 2007.07.20. 14:00:27

zoli a felsorolásban bennevolt az is, hogy beszari aki a hondákat vezette..
én elhiszem hogy úgy odakened szegény berlingonak hogy majd szétesik, de ahhoz, hogy lehagyj vele egy akármilyen hondát, ahhoz a hondásnak nem szabad kennie. na.:)

Atka 2007.07.20. 14:05:41

Nna! Okoskodom bocs! Lehet hogy teljesen triviális de leírom. Akár új akár használt kocsit vesztek, nézzetek utána, hogy a gyártási ciklus hányadik évében készült a verda! Persze sok kivétel is van, de az a tapasztalatom, hogy annál megbizhatóbb a technológia, minnél régebben gyártják már. A gyártók rendre tesztelik a már piacra dobott modelleket is, és figyelik a szervízek visszajelzésit, médiavisszhangot, baleseti statisztikát. Csiszolgatnak, visszahívnak, faceliftelnek. Az új Dacia-ban, Skodában az a jó, hogy régebbi, kipróbált, esetleg már levetett megoldásokat, sokszázezerszám legyártott alkatrészeket örökölnek az anyakonszernektől. Ezek az autók nem az innovatív megoldásokról hiresek, és a vevőkör sem igényli ezeket. Egy VW-t Renault-t ciki lenne manapság ezekkel piacra dobni, illetve nem lenne mit fennhangon hírdetni róluk, nem keltenének figyelmet. Meg lehet figyelni, hogy a felgyorsult fejlesztési ciklus, a jelenlegi piaci verseny diktálta folyamatos újitás-, fejlesztéskényszer jelentősen háttérbeszorította a megbízhatóság szempontját még patinás, híresen megbízható gyártók esetében is. Sztem jó példa az aktuális Merci E-osztály, ami fantasztikus kocsi, de sokan szívnak vele, mert nagyon lassan érik be a technológia úgy, hogy azt le is tudják gyártani tisztességgel. Gondoljunk vissza azokra az időkre, amikor a W-124-es E-merdzsóhoz feláras extra volt a jobb oldali tükör, meg az ötsebességes váltő (persze az alapmotorhoz (meg a 2.3-ashoz is asszem), ami porlasztós volt és kétezer köbcentiből jó 100 ló körül hozott ki. Döbbenet hogy milyen masszív járgányok voltak azok, nem kevés még most is rendesen jó állapotban van. Akkoriban a német gyártók általában kullogtak innováció terén a japánok mögött. Sztem, akit nem izgat a presztízs, és a dögösség, viszont fontos, hogy keveset szívjon nyugodtan vegyen Logant, Skodát. Ezeknél kevésbé fontos (de meggondolandó) a kivárás, hogy már kb. három éve gyártásban legyen, mert régi technikák sora van bennük. Bár az új Oktavia (már nem új) sorra megkapott egy pár friss dolgot (golf V platform, Tfsi 200 lovas motor az RS-ben stb). Egyéb márkáknál javaslom, hogy új esetében legyünk türelmesek. Tapasztalatom szerint megéri. Használt autónál is nézzünk utána. Aki türelmetlen az meg legyen szerencsés, mert erre van leginkább szüksége mkindenkinek, aki autót szeretne. Ja és pár évig vígasztalja a garancia.

Dákesz 2007.07.20. 14:22:13

Zolo, ezzel vitatkoznék veled, hogy : "terepjárókat már simán lehet kapni két milláért, normális állapotúakat." Lerántottam a www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1364747&command=ugras&screenwidth=1280 listát és ez az egy volt ami egyáltalán 2-vel kezdődött. És te bevállalnál egy 267.500 + "megamennyimégbennevan" autót?! Ha meg külfödről hozod akkor meg regadó meg mittudoménmi. Ha lenne normális SUV vagy terepjáró 2mft körül, sokkal többen vennének, köztük én is különösen ide a balkáni utakra. Az MX5 meg sztm nem sportkocsi, hanem legfeljebb "élmény autó", bár ez tényleg megítélés kérdése.

Zolo 2007.07.20. 14:23:36

Fiat 500-as, 500000km garancia...
8-))))))))))))))))))))))))))))

Rf 2007.07.20. 14:35:55

Én ebben a témában tényleg csak azt az egyet nem értem, hogy manapság minek kell 2 gyerekhez 7 személyes autó... mi hárman vagyunk testvérek, és mindig elfért a család (rengeteget mentünk kirándulni, nyaralni, sokszor sátorral is), pedig a kocsik sorban a következők voltak: 353W Wartburg, Skoda 105S, végül Mitsubishi Tredia (Kb. Astra méretű lépcsőshátú cucc)
És hogy a használtautó szívás lenne... hát jól kell választani... nekünk sose volt új, de nagyrészt pozitívak a tapasztalatok: Warnyú, Skoda: olcsó, igénytelen, sose hagyott ott minket sehol, Misubishi egy igazi csoda, 23 éves korában ment a bontóba, 10 volt már amikor megvettük is (húgyér fingér adták), költeni szinte alig kellett rá, karbantartva meg sose volt, mert apám igazából tojt rá. Én meg 3 éve vettem egy F Astrát (most 15 éves), eddig szervízre költöttem össz. cirka 40000 Ft-ot tokkal vonóval. Előtte volt kocka Ibizám az volt a családban az egyetlen kocsi amivel szívás volt, azelőtt meg nálam is Skoda 105 amit 45000-ért vettem és 2 évig kiszolgált, utána ment a bontóba, közben nemigen költöttem rá.

zoli 2007.07.20. 14:39:52

anyádnakpalánkot,végre érted mire gondoltam,olyanok beszélnek vezetési élményről akiknél ez csak a kanyarig tart,nem vagyok ámokfutó olyan helyen szoktam "csapatni" ahol nem nyírnék ki senkit,az örs"környéke meg a nyikorgos good year miatt"hírhedt". arra akartam célozni,hogy az autótesztekben a vezetési élményt már lassan a csuklós busztól is elvárják sőt elsődleges szempont,a vészhelyzetek megoldása általában nem az autón mulik bár az esp azért segít.

holadna 2007.07.20. 14:42:15

Nos, nekem eddig mindig csak használt autóm volt, de az hogy nem igen költünk rá már önmagában vicc. A családban volt Fiat Uno, W124 Merci, VW Jetta II, Golf I-II, Ford Escort, Mondeo, de hogy nem igen költünk rá, hát? Persze a családunk nem ért hozzá hiszen csak két autószerelő + gépészek használják az autókat. :-)))

Zolo 2007.07.20. 16:11:13

Dákesz, számodra mi a sportkocsi? Mi a lényege? Az élményautó nem sportkocsi?
8-)))

AP (törölt) 2007.07.20. 16:22:50

Ne hülyéskedj zoli, értelek..
Nekem a vezetési élmény a kanyarban kezdődik..:)
És nem azt jelenti, hogy hűt a klíma, meg jól szól a zene. Csak én ilyenkor a hegyekbe járok fel, és ott kenem. Éjszaka..
Amíg nem jön nekem, addig tőlem a ház előtt is jaszkarizhat mindenki, nehogy elkezdj magyarázkodni. Én maximálisan amellett vagyok, hogy tanuljon meg mindenki úgy vezetni, hogy akkor se álljon meg a tudomány, ha esetleg meg találna csúszni.

RedRiot 2007.07.20. 18:35:24

Nem vagyok sznob, de szerintem új Dákót több okból nem érdemes venni.

Legjobb vétel szerintem egy kevés kilométeres 2-4éves autó.Már jelentősen olcsóbb az újtól, de még ilyen korúban még jóeséllyel lehet megkímélt autót találni.

Dacia: szerintem még a Dacia tulajok 90%-a is szarul érzi magát kicsit az autójában. Azért csak rányom az emberre egy alap negatív hangulatot a Dacia logo a kormányon és az egy darabból fröccsöntött belső. Hiába ismételgetném mint egy mantrát hogy "nem is ronda, nem is gagyi, keveset fogyaszt, ennyipénzér más újat nem kaptam volna"- csak szarul érezném magam benne! Ha nem is mindig, de néha, és ennyi pénzért már lehet sok minden mást is választani!

Az én ajánlatom:

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1245476&command=ugras&screenwidth=1280

A Hyundai jó minőségű,megbízható kocsikat gyárt, az utóbbi években nagyon sokat javult a márka. (Olvasson pár népítéletet aki nem hiszi!) Inkább egy bizonyított koreai márka, mint egy román lutri. A Matrix ha nem is 7 személyes, de öt ember nagyon kényelmesen elfér benne csomagostól, és létezik dízelváltozatban is.

A belinkelt autó úgy másfél millával olcsóbb az új Logantól. Én csak akkor választanám a Dákót, ha minden nap kihasználnám a hét ülést!

A maradék másfél millából még jutna egy 3-4 éves Hyundai Get-re is pénz az asszonynak! :)

maszületett 2007.07.20. 20:31:57

Redriot!

Akit zavar a DACIA felirat akocsi elején, az nem vesz DACIAT. Ebből kifolyólag egyik DACIA tulaj sem érzi rosszul magát a kocsijában. Próbáltam egyszerűen fogalmazni, remélem sikerül megértened amit írtam...

üdvözlettel

1 Loganos

u.i Előző kommentekben volt róla, szó, hogy valakinek a kollégáj eladta végül a Loganját, mert cikizték a kollgák miatta és elkezdte szégyellni magát. Na, ha ilyen van, akkor a kollégái is szégyelhetik magukat, őt meg csak sajnálni tudom, hogy nem magának vesz autót, hanem a kollégáinak.
Gyanítom, hogy a legmagasabb iskolai végzettség közöttük a középiskola 2. osztálya... max.

wejni 2007.07.20. 20:44:26

Sziasztok!
Az a helyzet hogy eddig csak német autóim voltak alsó közép és felső kategória, ez alapján azt kell mondjan a paasát a világ legjobb autója de csak ha újan, vagy a faterodtól veszed meg egyébként lutri.
Az opel még a szívem csücske, most is az van , de sajnos már az sem az a minőség mint az ára
Ez a logan hát nem tudom nem szép nem márkás de praktikus és jó én sem hallottam komoly gondokról még ha feszítik is, az 1.5 dci meg nem rossz motor, szóval két gyerekkel, ütni, vágni szerintem jó vétel, de egyenlőre én sem tudom rászánni magam.

pimi 2007.07.20. 21:02:54

Szerintem egy kozel alapfelszereltsegu ,gazdasagosan fenntarthato, esszeru reszletre vett Dacia(vagy hasonlo) lehet a "szegeny ember" autoja.A "fullos" Dacia olyan mint a gumicsizma cilinderrel(talan meg emlekszik valaki 1 regi AUTO 2 cikk cime volt).Na de aki 2 millaert vesz hasznaltat az ne menozzon az elott akinek 2 millas Daciaja van.Meg ,hogy sznobizmus! Teccene 10 millas AUDI vagy BMW roadstert venni!Akkor igen!:-)

MONGOOSE 2007.07.20. 21:30:12

Sziasztok!Ennyi hozzászólást én még nem láttam egy ily lehordott autó miatt!
Szerintem mindenki nézzen a saját autójára,és tegye fel a kezét akinek olyan autója van amire mindig is vágyott!
Hm...Nem sok kezet látok!
Miért? Talán azért mert az eladások használt autónál döntően 1-2 milla között,újnál pedig 2,5-4milla körül alakulnak.
Legyetek magatokhoz őszinték!
Ennyi pénzért nem lehet x5-öt venni!
Akkor meg miért nem lehet megérteni hogy a Dacia is lehet valakinek jó autó!
Tapasztalatból mondom hogy egy átlag családnak hosszú távon(6-10 év)a legjobb választás egy Új autó!
Ha kétévente autót cserélsz ne vegyél újat!-tehát biztos nem lesz Daciád! De ha szereted a kiszámítható dolgokat akkor jó választás egy akármilyen új autó(márkától függetlenül)!!!
Aki két évesen lecserél egy autót az meg ne sírjon hogy értékvesztés meg egyebek!
Aki sír, attól el kell venni!
Más: a Dacia Logan MCV induló ára 2,349,000,-ft
Nem hallom! Milyen és mekkora Új autót veszel eggyi pénzért?
JA HOGY CSAK DACIÁT! AKKOR MEG MIRŐL BESZÉLÜNK?
A Dacia nem a használt bömbi ellenfele!Csak szegény népwagen tulaj akarja a kissebségi komplexumát levetkőzni a Dacia fikázásával!Azt tudom hogy az alap Loganben nem sok minden van de mivel van több ennyi pénzért bármelyik új autóban!
Az újautó vétel hosszútávú döntés!
De a hosszútávú dolgok a legkifizetődőbbek!
Más .Fenntartási költségek:
Márkaszervíz tulajdonos mondta "Hogyha a Dacia szervizeléséből kell megélnünk becsukhatjuk a boltot!" Ennyit a megbízhatóságról!Persze ellenpéldát mindenki tud mondani(ismerősömtől hallottam,szomszéd rokana öccse járt úgy,mondták a rádióban,régen volt Daciánk az is szar volt,romániában szellemi fogyatékos mindenki stb...)
NEKÜNK BIZONYÍTÉK KELL NEM IGÉRET!!!
JA HOGY AKÁR 5 ÉV GARANCIA? BIZTOS A RENAULTNÁL HŰLYÉK VANNAK HOGY EGY ROMÁN AUTÓRA ADNAK ILYET! (PERSZE X Y PRESZTIZSMÁRKA AD KÉT ÉV GARANCIÁT! JA A GARANCIA ÚGY IS CsAK ÁTBASZÁS!
BOCS HA VALAKIT MEGBÁNTOTTAM DE HŐGUTÁT KAPTAM!
SZERINTEM ELŐBB UTÓBB MEGFOGJÁTOK ÉRTENI:
NEM VAGYOK HÜLYE VETTEM!!!

Sanya 2007.07.20. 21:31:29

Szia MASZÜLETETT!
Én írtam a kollégámról.
A figyelmedet az elkerülte, hogy állandóan baja is volt az autójának.
Szakmánk miatt évente sokat autózunk, ezért a megbízhatóság alapfeltétel egy autó vásárlásánál. Van más gond is. Az emberek sznobok. Sokkal hamarabb fizetnek ki egy soknullás végződésű munkadíjat azoknak a szerelőknek, akik egy "AUTÓVAL" jelennek meg. Mert látják, hogy komoly szakemberrel van dolguk. Olyannal, aki nem csak hulladékot tud megvásárolni. Ismerős a képlet. Jó autó - jó szakember, rossz autó - rossz szakember. Így vélik.
Volt olyan majom, aki a kollégát be sem engedte a kapun, mert egy öreg, szakadt régi Suzukival ment dolgozni.
Szerény véleményem szerint is a német és a japán autók az "AUTÓK".
Nem véletlen, hogy használtként is ezek tartják leginkább az értéküket.
Szia TILDY!
Az emberek nem csak rosszindulatból, hanem poénkodásból is cukkolják egymást. És ha tudják azt, hogy valaki lazán megvásárolhatna pl egy új Tourant, de smucigoskodásból Daciát vesz, amivel csak baja van, akkor jön a poénkodás.....
És nincs okom szégyellni magam érte. A kollégámnak pár napra az én feleségem Mondeóját adtuk kölcsön az autókeresgéléshez. Bele is szeretett. Mondeót vett. 1.8 TD-t. Azóta áldja azt a percet, amikor látóterébe került ez a modell, mert csak szuperlatívuszokban képes emlegetni.
Tény, a feleségem is jobban szereti a Mondeóját, mint az új VW Caddy-met.
Üdv.

gnme 2007.07.20. 21:39:32

Hátt.. így most a FIAT fosgané egyik "szegény az eklézsia" szervízének vezetőjeként azt mondom: találtál egy autót vazze.

Örülj neki és el ne add!

MONGOOSE 2007.07.20. 22:00:51

Nagyo sok autót be lehet még linkelni, de legalább egyet szeretnék látni ami:új,garanciális,5000 ft a cascója,olyan színű amilyet akarok,olyan motor van benne ami nekem jó stb...
Ja és 2,349e ft!

Sanya 2007.07.20. 22:29:18

Szia GNME!
Az őszinte véleményér kár megsértődni. :)
Örülj annak, hogy vannak olyanok, akik az olasz autókért rajonganak.
Csak kevesen… :P (a Ferrárit kár említeni, az nem az átlagember tucatautója)
Tudod, kinek a pap, kinek a papné.
Üdv.

Sanya 2007.07.20. 22:34:03

Szia MONGOOSE!
Nem látunk a fejedbe, így nem tudhatjuk, hogy mire vágysz TE!
De ha a Loganra, akkor szaladj, vegyed, használd. S viseld........, oszt ne lepődj meg a reakciókon. :)
Üdv.

Bagoly 2007.07.20. 22:52:51

Szerintem a Logan szemböl egszerűen ronda, hátulról elmegy, sőt még oldalról is elfogadható. De én újat tuti nem vennék , két év alatt nézd meg mit buknak a hasonló kategóriás fabiák, thaliák. A felét érik és gyengén felszereltek. Új autót az vegyen aki lusta egy jó állapotú használtat keresni (az öreg autóbeszámítós taták). Én is sokat gondolkodtam és egy Zafirát vettem 3,5 évesen bő két éve. Fullos elegance felszereltség (1,8 125 Le), az akkori ára 2,6 milka volt azóta semmi bajom vele. 30 ezret mentem vele. És még most is kb 2,2 milka körül ilyen állapotban és felszereltséggel el lehet adni. Ez is 7 személyes ám, és néz is ki valahogy! Erre senki se mondta hogy csúnya. Praktikus kocsi csak kicsit sivár a belseje. Igaz ezek új ára is 5 milla körül volt, de én majd max 50 éves koromban veszek egy új autót mondván "ez lesz az utolsó". Na egyszóval inkább egy fullos 3-4 éves Zafira mint egy új kopasz Logan, és az áruk kb ugyanannyi. Szerintem a legtöbben 3-4-5 évente cserélünk autót (20-40 év közt)és nagyon is számít, hogy addig mibe ülsz (kinézet, biztonság, motor, felszereltség) meg mennyit buksz rajta. Na ha valakinek tényleg teccik akkor is min két év múlva vegye meg minimum egy millával olcsóbban. Addigra úgyis kiszeretsz belőle mert annyi lesz mint a nyüh!

pimi 2007.07.20. 22:58:26

Megmondom oszinten engem nem lep meg a sok komment (en meg pl.eletemben nem irtam ennyit autorol) ugyanis lassan,de biztosan ,romanellenes ,nemzetisegi kerdest is csinalunk egy szar autobol.Ha a Dacia marokkoi lenne akkor a faxomat se erdekelne.Olcso ,hasznalhato oszt jovan.Az nem az auto hibaja ,hogy a roman az szitokszo 1000eves tortenelmi hazankban,(csak lasd a cikk cimet)de a nyugateuropaiak szemevel a ket orszag(Mo es ro) presztizse kozotti kulonbseg olyan mintha a Tata versenyezne a Daciaval vagy forditva.Egyebkent ma az angol lapok azzal foglalkoztak,hogy egy indiai ceg meg akarja venni a a Jaguart , a (doglodo)Lotust meg mar evek ota a malajziai Proton birtokolja.Ezek eleg patinas markak? (a faxom se irja nagybetuvel az r-t):-)

MONGOOSE 2007.07.20. 23:04:49

SANYA! ÉN SOHA NEM CSINÁLOK SEMMIT MÁS VÉLEMÉNYE ALAPJÁN.
A TANÁCSOT MEGHALLGATOM ,AZ ÉSZÉRVEKET ELFOGADOM A MÁS HÜLYESÉGE MEG NEM ÉRDEKEL!
Hidd el én sem Loganra vágyok de az én helyzetemet én tudom, és eldöntöm mi a jó nekem :Még nincs Loganom de nem zárkózok el tőle, persze mástól sem,pedig volt CARISMÁM ,ASTRÁM ,LANCEREM,
SKODÁM STB!

mondeo 2007.07.21. 00:33:20

Dacia LÓGANÉ! Benne van a nevében! :)
Megnézném 320 000 km után.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.07.21. 06:39:53

Kurva érdekes ,hogy ha vesz valaki egy új autót 10 év hitelre,kollégák,barátok,ismerősök sógorok,szomszéd ismerősének keresztlánya is azt tanácsolja,hogy cserélje le max 3 éves korában mert egyébként sokat fog bukni. Hát ez nem így működik. Pont az első három évben bukik az ember a legtöbbet az autóján,aztán mikor kinézi magának az újat nagyon-nagyon bután néz mikor az EUROTAX kidob egy olyan árat ami 1-1,5 milával kevesebb mint amennyit kifizet érte. Tehát én azt mondom,hogy használtat érdemes venni,főleg olyat amiről tudni lehet,hogy nem gyilkolták,egyszerű családi verda volt. Bátran állíthatom,hogy hibátlan használtautó NINCS. Egyszerűen minden kocsin van valami hiba. Ezért HASZNÁLTAUTÓ! A hitellel kurvára le lehet húzni mindenkit aki nem lát bele a dolgokba. Mo-n hajlamos mindenki 1-2 kategóriával nagyobb autót venni mint amit megengedhet magának. A bank meg nem fog ám szarozni urak! 3 hónap alatt felbasz a BAR listára aztán a kurva életbe se kapsz hitelt se lakásra se autóra. Ezt érdemes figyelembe venni. Minl jobban ismeri az ember a hiteleket annál jobban ragaszkodik a kp-s vásárláshoz. Ja,hogy nincs rá elég kess? Akkor tessék olcsóbbat választani...

licsa 2007.07.21. 07:08:49

Úgy látszik itt mindenki szakértő autó témában...ennyi baromságot még nem olvastam egy helyen. Hogy lehet egy új autót a használthoz, Daciát (pl.) a BMW-hez mérni. Aki nem vette még észre, annak elárulom: EZEK KÜLÖN KATEGÓRIÁK!
Azok közül akik NEM-et mondanak a Logan-ra, hányan ültek már benne, hányan vezették? Ha pedig (eleve) nem tetszik valami, akkor miért foglalkozom vele. Autót eddig még mindig magamnak (nem a szomszédnak, nem a kollégáknak, nem a rokonságnak) vettem. Ami NEKEM tetszik az jöhet, a többiek véleményét pedig lesz.rom. Majd ha bejön a lottó (az eszem pedig elmegy), akkor veszek ajándék autókat. Majd akkor megkérdezem a "megcélzott" személy véleményét. Érdekelne, hogy aki a kollégák (stb.) véleménye alapján nem mer Daciát venni, az hogy választott társat (feleséget, férjet, barátnőt, barátot) magának. (Ha nem modell, vagy filmsztár a feleségem, akkor ne menjek vele az utcára? Vagy inkább válasszak ebből a két kategóriából egy húsz évvel öregebb, használtat?) Az izlésemet, az érzelmeimet nem a kollégák befolyásolják, az van és kész.

U.i.: Egyébként Daciám van és jól érzem benne magam. Mielőtt környezetem tudomást szerzett volna arról, hogy Logant veszek, már tudtam, hogy kik azok akik hülyének fognak nézni, és kik azok akik szerint jó döntést hoztam. Az előző csoport az én értékítéletem szerint inkább negatív (pl. külsőség mindenek felett, emberi kapcsolatok: nulla), az utóbbi inkább pozitív jegyekkel rendelkező csoport. Néhány kivétellel feltevésem beigazolódott.

MONGOOSE 2007.07.21. 08:15:27

Jóreggelt mindenkinek!
Örömmel látom hogy az éjszakát nem a Dacia kérdéssel töltöttétek!
Mondeo:spanyolban a Pajero fa..verőt jelent ezért ott az autót Monteró néven forgalmazzák,de láttak már olyat amin Pajero felirat van és szerintem ez senkit nem izgat(hanem az hogy ki nyeri jővőre a dakart)
Ha a Dacia Logan Nissan Aprio,Renault xy lenne akkor az lenne a baj hogy románok rakják össze(persze marokkóban,braziliában,indiában,pakisztánba,oroszországban mert ott is vannak románok).
Viccet féretéve nagyon sok embernek nem a Dacia a baja,hanem az hogy lehet kevés pénzért nagy és új autót venni,neki meg egy használ valamilye van ugyan ennyiért 320,000 km-rel ami sokkal biztonságosabb,mert k..va nagy. Az hogy egy 8-10 éves Ford szarrá van rohadva az nem baj mert ingyen karosszériázok,festetek meg el se kell vinni műszakira csak a forgalmit mert kemények vagyunk,és a rohadt autó biztonságosabb mint az új!
Ja a Renultnál nem tudják hogy mi az a töréstesz,csak véletlen öt csillagos a legtöbb autó.Persze tudom hogy a Dacia csak 3,de ti már rengeteget láttatok szarrá törve amiben meghalt a román család!
Feljött a Lada minőség!
Mennyivel jobb állapotú egy 20 éves Lada mint egy 20 éves Dacia?
Szerintem hadjuk ezt a témát!Inkább azt nézzük hogy ma hány új Ladát és Daciát adnak el!Pedig ha jól emlékszem láttunk egy pár új tervezésű Ladát!Lehet azt is fikázni de kiváncsi vagyok hányan vezetek ilyen autót!
Persze mindenki hülye aki Daciát vesz.
Ja és saját szememmel láttam 2,5 éves dákóban 190.000 km-t,tudom elnéztem egy nullát!
És tudod mi a vicc? 48,000 km-esnek adták el két hónapja ! Persze minden Móndeóban hiteles a 320,000 km.
Linkesek!Szeretnék egy olyan autó linket látni ami :új,garanciális,5000 ft a cascója,olyan színű amilyet akarok,olyan motor van benne ami nekem jó,190 centimmel öten elférünk stb...
Ja és 2,349e ft!

AP (törölt) 2007.07.21. 10:16:03

Annyira vicces, ahogy a dácsiatulajok felhúzzák magukat az írásokon..
:)

AP (törölt) 2007.07.21. 10:20:31

Feljött a lada, mert felhoztam.. Ár/élmény arányban verhetetlen, alkatrészárban verhetetlen, ráadásul az enyém tökéletes. 20 éves korára.. Na innentől pont leszarom, hogy milyen román műanyagcsodát lehet venni 12x annyi pénzért.:)
(igaz, abban huszonöten elférnek kalapban, tudom)

AP (törölt) 2007.07.21. 10:21:24

Ja, és nem "hadjuk", hanem hagyjuk, kedves tanulatlan barátom.

Dákesz 2007.07.21. 11:07:53

Zolo:"Dákesz, számodra mi a sportkocsi? Mi a lényege? Az élményautó nem sportkocsi?
8-)))" -Nem, mert ennyi erővel a VW Buggy lehet hogy nagyobb élménnyel kecsegtet, és mégsem sportkocsi.Nem aljazom am MX5 kategóriát,mert legenda és tényleg nagyon jó autó. De a sportautó lényege a nevében van. Minden sportkocsi nyújthat élményt, de nem minden élményautó sport is egyben. Egy 160le-s kabrió nem sport szerintem, legfeljebb sportos.Ennyi erővel egy erősebb diesel BMW compakt is lehetne sportkocsi... de ez csak az én véleményem.

licsa 2007.07.21. 11:09:29

Úgy látszik a magyar ember bármely témában képes a politika szintjére süllyedni, és a másik torkának esni mert nem osztja az Ő (szent) véleményét.

bagoly 2007.07.21. 11:22:04

Látom a sok dákós vérbe forgó szemét! Maguk se merik bevallani, hogy ronda. Az lehet hogy praktikus, de hitelre egy ilyet, aztán a végére 3,5 milió az ára, mire kifizeted. Az lesz mint a Thaliákkal, az veszi aki fél használtat venni (pl. anyósomék de ők már 60-on túl vannak és nekik tényleg ez az utolsó azt megértem),de megjegyzem az első szériák ára már egy milla fölött mozog nemsokkal. Ne mondja senki, hogy ezt az autót húsz évre veszi! Az hazudik! És ha eladod, mer úgy is eladod egyszer olyan sokkal kell megpótolni, hogy rossz rágondolni. És az mit fog venni? Na mit? Vagy újbol dákót vagy occsó suzukit, skodát megint hitelből ha a bank addig vissza nem veszi, mer van ám olyan bőven! Azzal nincs baj hogy mindenki egy kicsit jobbat szeretne vagy újat, de baszki ne hitelből! Arra is kell gondolni sajnos hogy a talicskát egyszer el is kell adni! Tényleg az vegye akinek nincs semmi műszaki és szép érzéke. Nem is azzal van baj hogy dacia ,csak a sok kisember elhisz mindent és szerintem még ennyi is sok érete! Ha az új ára kettő alatt lenne akkor megértem, hogy sokan veszik, de egy klíma meg egy -két plussz oszt három millió azért az sokkk! Csak arra jutok, hogy inkább egy használt családi kombi vagy egyterű! De mindegy, mert mindenki a saját autóját dícséri úgy is! Ez ez én véleményem és nem az autóval van bajom, hanem ahogy azt az emberek elvakultan megveszik!

lechó 2007.07.21. 11:38:55

jaj, csak a rönyó öt csillagot nee...
egyébként meg pont arról van szó, hogy ugyanennyi pénzért (2,38M) egy kis utána járással igenis lehet venni nem túl öreg, jó állapotú, színvonalasabb AUTÓT, ment ez, ezt kéne megérteni végre tépont nagyérdemű!
Ja és még valami: ugye azt mondják hogy az ember hosszútávra vesz új autót, mer úgy éri meg, amivel maximálisan egyetértek, és pont ezért nem venném meg, mert nehogy már 5-6 évig keljen néznem azt a rusnyaságot, úgy kívülről, mint belülről!!!

licsa 2007.07.21. 12:27:31

De ki mondta, hogy vegyél Daciát ha nem tetszik? A lényeg csak annyi, hogy ne nézd hülyének azt, akinek bejön a Dacia! (Vagy nézd, de akkor ne várd el tőle, hogy ő ne gondoljon hasonló szépeket rólad.)

MONGOOSE 2007.07.21. 13:18:10

Kedves AnyádnakPalánkot! Elhiszem hogy mindenhez értesz,lehet hogy zseni vagy!
De !
Ezért még nem kell másokat basztatni!
Találgathatok én is hogy egy húsz éves lada mellé milyen diploma jár!
Na mindegy. Egy ilyen fórum nem a mások,vagy autójuk fikázásáról hanem érvekről és ellenérvekről szó.
Szerintem egyik Dacia Logan tulajdonos sem 20 éves Ladával hasonlítja össze az aztóját(remélem)! Egyébként most nincsen autóm(szociális problémák miatt)de nem mondom hogy Dacia Logan soha nem lesz a nevemen, mert soha sem mondom hogy soha.
Naponta átlag 5-10 különböző tipusú autót vezetek!
Hidd el hogy átlehet ülni a 730D-ből egy Loganba és nem halok bele.
És ami alegfontosabb: nem akarom őket összehasonlítani őket!(persze egy 1500s-el se)
Kiváncsi vagyok észérvekre és ellenérvekre!

nick 2007.07.21. 13:35:25

A Daciarol nem tudok véleményt mondani, de az biztos, hogy nekem nem lesz, mert nem tetszik. Az autós újságíró elég hülyén állt neki autót vásárolni 1,7 millióból. 2 gyerekhez minek 7 üléses? Elég egy középkategóriás kombi, vagy egy egyterű. Én a dízelhez sem ragaszkodnék annyira. Amit hoz a fogyasztáson, az elmegy az egyéb költségekre. 1,7-ből lehet venni jó kombikat (Opela Astra, Renault Megane I, Ford Focus), benzinesben akár 4-5 évest adnak ennyiért, de 3 éves is kifogható néha 100 ezernél kevesebb kilométerrel. De dízel kombi is kapható 1999-2000-res évjáratú. Egyterűben is kapni ennyiért Picassot, és Megane Scenicet is (dízelt is). Az autós újságírónak nem tetszik a kiült űlés, az elhasznált kormány, de ugyanakkor megvenne egy motorcserés, ki tudja milyen sufniban össze(?)dobott Chrysler Voyagert. Nemááááá
A cikk bevezetője szerintem csak kitalált körítés, és elég gyengére sikerült.

zolee59 · http://dmpartner.hu 2007.07.21. 13:48:03

Ma beugrottam az egyik "vegyes" autókereskedésbe egy ismerősömhöz, és beszélgetés közben megakadt a szemem egy autón: Na átdolgozták a Logant? -gondoltam magamban, majd kisvártatva rá is kérdeztem... Nem - mondta a kollega - az egy Nissan Tiida négyajtósban. Majd odanéz, eltünődik: Te ez tényleg hasonlít! Négy millától indul! - mondta nevetve. Kiváncsi vagyok ezt is annyian fogják é szapulni?! -DDDDDDDDDDDDDDD

MONGOOSE 2007.07.21. 13:57:22

Végre valaki(nick) nem írt hülyeségeket.Az ilyen hozzászólást meglehet érteni.
Az én véleményem:
Az alacsonyabb árú új autó helyett lehet jó választás egy jó állapotú,fiatal,reális árú használt autó(bármilyen márka)!
Csak azt ne felejtsétek el hogy nem mindenki autószerelő,autónepper,fényező,és lehet hogy nem is ismer senkit akire számíthat használtautó vételnél!
Egyébként lehet venni Daciát használtan(tudom,még újat se!),de 2-3 éves autó kevés kilóméterrel 1,2-1,6 milla körül szerintem igen reális a mai használt árakat figyelve!

mondeo 2007.07.21. 22:34:29

Az enyémben tényleg 320 000 van.
Ha lecserélem azt is Mondeonak fogják híni.
Ez az én márkám, nekem bejött.
Daciások ne húzzák fel azon magukat, hogy nekem nem kell.
Itt ki is léptem ebből a témából.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2007.07.22. 00:02:03

Sziasztok!

Nem a legjobb keresők közé tartozom(havi 100 nettó),trabi után bevállaltam egy 97-es F astra 1.7td kombit(214 eKm-rel,de sztem több,végsebességre még tudja a 160-170-et,nem kormoz kékeset,nem is füstöl mint gyárkémény,kasztni csak a hátsó ajtónyitó gombjánál rohad) hitelre (havi húszas),egy évig kuporgatott nyaraláspénzünkböl az asszonnyal ma jöttünk (07.21. 18.00 óra fele) meg Zadarból két személy+full csomag+tetön két db bicikli 6.5l/100km 120-as tempó autópályán.Igaz, nincs régóta nálam (kb. 4 hónapja) vételkor cseréltem egy kuplungszettet(31.000ft) mert full lent fogott,meg lecseréltem a szervószijat/olajat,mert sikitott az ékszíj végállásban,autót átnézettem indulás elött.Eddig teljesen meg vagyok vele elégedve.

Valaki Dezso 2007.07.22. 00:21:42

Na, ugyanez az auto tolunk joval keletre mar NISSAN neven, NISSAN emblemava, NISSAN garanciaval fut.
Ismetlem megegyszer, UGYANEZ !!!!

raffayhun · http://qwerty.blog.hu 2007.07.22. 01:03:31

izgi a semmin vitatkozni uraim?
mindenki csináljon, amit akar és ne itélje el a másikat azért, mert ő mást csinál :/

true 2007.07.22. 08:30:54

Nekem szimpatikus az autó. Én sem ítélek el mást mert pl. még mindig trabanttal jár. Szerintem mindenki annak megfelelően válasszon mire szeretné használni és ne fikázzon mást azért mert más a véleménye.
Monjuk arra kíváncsi lennék hol árulják ezt az autót nissan néven mert én ilyet nem találtam.

voiture 2007.07.22. 11:05:06

Én trueval értek egyet.
Szerintem egy remek autó a Logan.
Mexikóban forgalmazzák Nissan Aprio néven.
Október folyamán érkezik az MCV-böl kialakitot VAN változat és az erősebb 85LE-s dízel motor. Kiváncsian várom.

SKODA 2007.07.22. 12:19:04

Hát nem is tudom nekem a Logan egyáltalán nem tetszik. És hát a Renault sem egy meggyőző márkanév az én számomra ákár a társai a PSA konszern (van vele tapasztalat), illetve az olasz rémálmok. Jó egy biztos akinek erre van pénze én is azt mondon, hogy inkább egy garanciás új autót vegyen mint egy régi kiélt 10 éves Passatot, vagy egyéb ocskavasat. Amúgy ha aki megtheti én is az Octaviát ajánlom. Igényes szép belsőtér megbízható, jó összeszerelés. 3,8-ért akciós modell van most ami nagyon jól felszerelt. Valaki említette a M. Lancer, meglehet hogy jó motorikusan az az autó, de a kinézet, és a belső kopogós műanyagok. Kérem ez azért már nem az a kategória ami ezt megengetheti magának. Meglehet nézni hogy mennyi adnak el belőle és a Skodából.

true 2007.07.22. 13:57:45

A sima logen nekem sem tetszik de az mcv már igen. Részemről a thalia is elég érdekes de több ismerősömnek meg tetszik. Nem vagyunk egyformák.
Megnéztem a mexikói honlapot és tényleg.

Valaki Dezso 2007.07.22. 15:26:12

True !

Itt nezd meg:

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.07.16.&320526

Nem is bonyolult megtalalni, eleg a google-ba beutni nissan dacia es egybol kiadja :):):)

true 2007.07.22. 16:36:37

Köszi a linket. Akkor már csak azt lenne érdekes tudni, hogy aki nissan (dacia)-t vesz azt is leszolják a többikek vagy pedig gratulálnak neki az új autóhoz?

whatthisno 2007.07.22. 17:47:58

Én nem kívánok pálcát törni egyik tábor mellett sem a pro ill. kontra érveket biztos lehetne naphosszat sorolni, ezért is örülök ennek a tesztnek. Elég sokat olvasok autós újságokat, illetve a neten is sok időt töltök autós cikkek nézegetésével és az a tapasztalatom(sajnos), hogy egyre kevesebb az ilyen jellegű tartós teszt, ami szerintem pedig a legjobban szimulálja a valós, mindennapi körülményeket(mivel ez maga teszt is).
Manapság 1-2 nap, vagy pár óra mond egy muksó véleményt autókról, ami nem túlzottan segíti elő az objektivitást, míg egy ilyen tesztben különféle körülmények, szituációk, több tesztelő, de itt lagalábbis utasok véleménye is fog lecsapódni, valamint az autó "elhasználódásáról" is képet lehet kapni.

zöldi 2007.07.23. 08:13:49

Sziasztok!

Fél éve van lépcsőshátú Daciánk, 2 évesen vettük. Szerintem jó vétel volt full extrával, vonóhoroggal 1.5 millióért. 40ezer km van benne, eddig egy kiégett izzó volt az összes műszaki probléma. Megbecsülése 0, ha valakit nagyritkán megelőzök, az tutira visszaelőz:)))) Aki beleül, az ámuldozik, milyen nagy, milyen kényelmes, meg milyen ronda belül. Apósom Renault szervízben dolgozott pár évig. Ő javasolta, hogy vegyük fontolóra, mert Daciát csak a kötelezőn láttak. Úgy érzem jó döntés volt. Az 1.4-es motor megfelelő nyugalmat kíván, az előzéseket át kell gondolni, dehát mindent nem lehet...cserébe 6.3-6.5öt fogyaszt kombinált üzemmódban.
Jó ötlet ez a teszt, nagyon kíváncsi vagyok.
Engem egyébként nem nagyon izgat, milyen autóban ülök. Ha tehetem, motorozok.

ooz 2007.07.23. 11:42:22

olyan érzésem van ezzel az új daciaval, hogy titokban mindenki venne magának ilyet, mert nemsok rosszat lehet olvasni, tapasztalni róla, de mindenki be van szarva hogy mit szólnak majd mások, h ő daciaval jár.
olyan ez mint ahogy a győzikét sem nézte senki, persze mégis mindenki tisztában volt a legapróbb részletekkel.
képmutatóak és sznobok vagyunk mi magyarok. mmint a többség. és mindenki többnek akarja mutatni magát mint ami

Zolo 2007.07.23. 13:51:56

Tehát akkor Dákesz értelmezésében az élményautó nem sportkocsi, de a sportkocsi lehet élményautó. Ezekszerint egy Lotus Elise ls egy Caterham sem lehet sportkocsi, hiszen élményautók. Dákesz, mondj már egy példát a sportkocsira, hogy mindenki értse Te mit értesz ez alatt... 8-)

HPG 2007.07.23. 16:53:00

Annyira igazad van ooz :) Erdekes egy fajta vagyunk mi. 3-4 millas kocsikrol megy itt az eszosztas ami legtobbunknek tobb cca 2 eves tiszta bere. Jomagam is regota filozok milyen kocsit vegyek es bar szerintem netto 400al talan mar tul is vagyok a magyar atlagon megse gondolom, hogy megengedhetek magamnak egy egy kocsit 3-4 milkaert.
Azt mondja mar meg nekem valaki mirol (nem) kell lemondani ahhoz, hogy feszits egy kuul kocsiba netto 200bol???

specko 2007.07.23. 23:40:00

HPG:
Szerintem ezzel majdnem muindegyikönk utálatát kivívtad:)

Hát sztem a következöröl kell lemondani:
- Lehetöség egy szép nagy házra/lakásra.

Szerintem egyetlen nagy dolog van a kocsi mellett, ami hasonlóan sokba kerül és az a lakás/ház.

És sztem a legtöbb embernek fontosabb, hogy olyan házban/lakásban lakjon, amiben a családja elfér, mint hogy 300 lóerö legyen a kocsijában, ill. más kocsibuzik megbámulják.

tamaska 2007.07.24. 07:34:15

Egyszer olvastam egy nagyon jó gondolatot, amely valahogy úgy hangzott, hogy autó és autó között sokkal kisebb a különbség mint a VAN autó és a NINCS autó között.
Én is nagyjából ezt az álláspontot vallom. Ettől függetlenül persze nem ülnék bele szívesen egy Daciába, de az biztos, hogy egy adott felszereltség árkategóriájában a legracionálisabb döntés. Azt meg sajna nem mindenki engedheti meg magának, hogy érzelmek alapján vegyen autót...
Meg abba gondoljatok bele, hogy ki ült volna bele 6-8 éve egy KIA-ba, és ki ülne most bele mondjuk egy CEED-be. Szerintem többen lettünk. Igaza volt valakinek az elején, hogy majd az autó idővel bizonyítani fog, és ledolgozza a neve által okozott hátrányát. Csak az a kérdés, hogy ez mennyi idő...

Dákesz 2007.07.24. 08:22:10

Zolo: ha figyelmesebben elolvasod amit írtam: " Minden sportkocsi nyújthat élményt, de NEM MINDEN élményautó sport is egyben" szemben az Általad írt idézettel ami "az élményautó nem sportkocsi". Nem azt írtam hogy az élményautó és a sportautó kizárja egymást, csak hogy nem feltétlen esik egybe pl: MX5. De a dácsia biztos nem fér egyik kategóriába sem... :DDDD
De mind1,a kommentem lényege továbbra is az, hogy 2mft sem normális terepjárót, sem sportkocsit nem lehet venni. Ismétlem: NORMÁLISAT.

Dirk 2007.07.24. 14:17:56

Francia autók önmagukban fostaligák, pláne ha még a románok is izélnek benn,,, szóval nemá.

Chrysler Grand voyager · http://www.nethirlap.hu 2007.07.24. 21:19:50

Ebből a hatalmas Dácia dicséretből hiányoltam a biztonságot.
Persze gondolom ajándék lónak ne nézd a fogát ezért csak a szépet szabadott írni hisz mégis csak valahol reklám ez az egész.
De azért ha szembe menne egymással úgy 40-50 km/h val a Dáciád és egy Chrysler Grand voyager te melyikbe érneznéd jobban magad????
Azért egyszer ha tudsz próbálj ki egy voyit is, majd ülj vissza a kedves Daciádba mert a Voyi az más világ.

stinger 2007.07.25. 07:19:05

Lehet, hogy a Voyi az más világ, de amikor egy taxi Voyi vitt ki Bécsbe a reptérre és a pályán 130-nál megállt a motor, majd a srác ráindított és ment tovább, rámnézett, vigyorgott és közölte, hogy ez van, akkor azért elgondolkodtam. Aztán az eset után egy-két évvel az egykori holland főnököm Voyi-ja is megadta magát, hengerfejes lett, továbbá Ő is küzdött hasonló problémákkal, mint az előbb említett taxis. Most ha jól tudom KIA Sorento-ja van, amit használtan vett, és már kellett bent vmi nagyobb motor-alkatrészt cserélni. Szóval: kényelmes, meg nagy a Voyi, de annak is megvannak a dolgai/problémái, mint minden autónak. Az meg teljesen természetes, hogy mindenki azt favorizálja, amiben Ő eddig nem csalódott és ez így van rendjén.

Trash 2007.07.25. 07:46:03

Ez az autó szerepel az RTL biztoságtechnikai tanácsadó filmjében.

BuXY 2007.07.25. 17:17:46

Lehet, hogy DAcia, vagy nem, de mindeképp praktikus és nagy!
Ennyi pénzért ekkora autó nem drága, pl Skoda Roomster tényleg annyira nappali, hogy hátul összeér a vállunk öcsémmel, a próbaút során. Tényleg baromi nagy.
DCI-kel csak az a baj, hogy gyengék, de nagyon. EGy KIA CEED alapból 115 lovas, nem 70 majd ugyanabból a köbcentiből reklám nélkül.
Ettől függetlenül Dacia lesz itthon, a 86 lovas DCI, nem szeretnék csalódni benne, engem végülis nem zavar, hogy Dacia, nem villogni akar az ember a szomszéd előtt. Legalábbis én lebarnázom, hogy mit gondol, nagy legyen és megbizható és olcsó. Ebből kettő már megvan, remélem az utsó is meglesz!

CSak belülről annyira ronda szegény!

szocreál 2007.07.27. 21:39:05

nem értek az autóhoz. (tulajdonképpen egyikhez sem)
viszont azt hiszem: félév, egy év, 28 év után is úgy mész a parkoló autók között a tiedhez, hogy az utolsó pillanatban, amikor nyomod a távirányítót, arra gondolsz: de kibaszott ronda ez az én daciám. aztán beülsz és elhajtasz azzal a kis savanyú szájízzel. ami az első saroknál elmúlik.

UFO74 2007.07.27. 23:21:17

A kedves töréstesztes válaszolóknak szeretném folytatni:
Nem sokra tartom az EURONCAP-ot, mert egyrészt marha kevés olyan eset van, hogy 30-l megyek és szemben 33 kmh-val előznek szabálytalanul, másrészt baromságnak tartom azt, hogy matricákért adnak csillagokat. Az egyetlen amire jó, hogy megnézi az ember a KÉPET. (az amcsincap sokkal reálisabb, pl. pontozzák a súlyt is...)
A Logannál az első kerék a pedálok helyén, az A oszlop sz.rrá törve, az első ajtó gyűródve, talán még a C oszlop is hajlott.. (Persze ennek ellenére nem egy lapon említhető a régi swifttel, mert itt már van valamennyi esélyed)
Érdemes megnézni egy hasonló ócsó árkategóriájú autó képét, mondjuk az új focusét (tehát nem Merci vagy passat).
Ég & föld.

(persze őszintén kívánom minden kedves Logan tulajdonosnak, hogy sohase győződjön meg az igazamról)

UFO74 2007.07.27. 23:25:05

Ja és a szidott Lajosnál sokkal zöldebbek a bábuk, mint a Logannál, nem véletlen. Mielőtt lepapírautóz valamit az ember, nézze meg a súlyát.

enakivagyok 2007.07.28. 01:40:15

Én is növelem egy hozzászólással.
1. Valaki regélt a KHR-ről (na jó, köznyelven BAR-lista). Azért lássunk tisztán, a bank nem 3 hónap alatt "basz fel", hanem:
1996. évi CXII. törvény a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról
130/C. § (1)
2. Viszonylag sok autó volt a legszűkebb családban, ebből négy Pug. 1 kivételével mindnek volt olyan elektronikai hibája, amire százezreket lehetett volna költeni, ha nincs garancia vagy szavatosság. Legdurvább a saját első 206-om a vezérlő computer cserével (anyagdíj 250e HUF). Tehát van haszna az új autónak.
3. Habár nem nőttem ki a francia autókból, de jelenleg egy Nissant hajtok. Fél éves, de 5 ezer a Cascoja (meg kell találni a jó konstrukciót).
4. Autót CSAK hitelre! Betéti kamat 7-8%, betét EHM kb ugyanennyi, hitel THM 4-5%. Ha megvan cash-ben az autó ára, akkor 2 milliós hitellel évi 40-80e HUF-ot nyerek = ingyen kötelező + Casco. És az első 60-80 ezer km-en csak olajcsere van, téligumi vásárlás nagy kiadásként, meg ablakmosó folyadék. Gáz esetén ingyen javítás, nagy gáz esetén csereautó. És 3 év után, amikor lejár a hitel, vagy cserélem újra, vagy ha épp szarul állok, még mindig egy csak 3 éves autóm van.
5. Habár egyszer már leírtam, de újból: csak új autó. És az ára? Én mindig azt mondom, hogy az éves bruttónak megfelelő árú autó 40% befizetve - 30% hitel 3 évre - 30% maradványérték konstrukcióban . Annyiból azért már lehet venni ezt-azt.

Kujáni Gábor 2007.07.28. 11:13:27

Én egy pár hozzászólást olvastam, de sok nem tetszik amelyik fikázza a DACI-át.
Mi igen csak alsó mégcsak nem is közép osztályhoz tatozunk. Nagy nehézségek árán sikerült venni egy LOGANT. Ezt megelőzően egy 19-éves Samaránk volt.Tele volt a bugyrom, az állandó kis hibákkal. Gondolkodtunk a használt atón is, de mivan ha kifogom a rosszat? Ez egy lutri! 5-en vagyunk a családba és nevetnek rajta, de úgy mentünk körülnézni, hogy hátra kényelmesen beférjen 3 gyerek ülés, keveset fogyasszon, olcsón lehessen fenntartani.
Sokat megnéztünk elhihetik. Nagyon sokba még az Oktáviába is szűkösen fért el a gyerek ülés. Az árakról már nem is beszélek. Egy hasonló felszerelésű, diesel minimum kb.500-e ft-al mint a Logan diesel. Ha ezt az összeget beteszem "bankba" akkor is jobban járok, és a kis családom is kényelmesen ül hátul.Már csak annyit, hogy pont a héten volt az 1 éves vizsgálaton 7800km-rel és a vizsgálati díj 9900 ft. Ha előbb jött volna a 7 személyes biztos azt választom, csak az idő sürgetett mert a ladára jött a műszaki ami kb150-e ft lett volna. Én nem bántam meg csak az fáj, hogy az emberek leszólják, lenézik más autóját. Biztos, hogy nem ez a legjobb autó, de hogy 3 gyerekkel ez a leg olcsóbb, és legkényelmesebb az is.

arpad · http://Velorex 2007.07.28. 13:30:46

Nagyon erdekes volt olvasni a kommenteket,nehany gondolatot en is hozzafuzneek ha szabad.
RONDA a Dacia.Ezzel en is egyet ertek azzal az eszrevetellel ,hogy ennel sokkal rondabbak leteznek garmadaval (Daihatsu Sirion SSangyong osszes tipusa,rengeteg Toyota, Ford stb) .Megis kit erdekel!Persze ebbol kifolyolag "csajozni" sem lehet vele.De konyorgom milyen csaj az aki auto utan valaszt maganak krapekot? Ezen kivul autot nem azert kene venni,hogy azutan gyonyorkodhessunk benne,nem ezert talaltak fel,nem erre valo,ezt mar a marketing es a reklamok vestek a tudatunkba.Gyonyorkodjunk inkabb a szomszedeban ha mar olyan hulye volt ,hogy beleugrott egy heteves reszletbe es zsiroskenyer evesbe azert hogy az elvarasoknak megfeleljen,szep autoja legyen stb.
SZAR MERT FRANCIAK TERVEZTEK. Nezzuk mar meg az elmult 5 evben milyen megbizhatatlan autok kerultek ki az europai gyarakbol,legyen az nemet francia vagy akarmilyen.Nekem is volt 12 evig egy 80-as evekbeli Peugeotom szoval van osszehasonlitasi alapom. De ha egy Golfban megy tonkre a vizpumpa ,5 evente lengescsillapito kell bele stb az nem baj! Attol az meg jo auto marad,ha ugyanezt megcsinalja egy francia az mar azert van mert ok csak szarokat kepesek gyartani! Azt hiszem nem kene ennyire altalanositani es bedolni a kozhiedelemnek. A valosagban a minoseg fugg a tipustol ( nem a szarmazasi helytol!!), azon belul sokszor az evjarattol is ,meg az eppen aktualis beszallitotol (aki mellesleg beszallitoja lehet mindket felekezetnek beleertve a dacia romaniai gyarat is ),a szerencset,penteken es kommunista szombaton keszitett autokat mar nem is emlitem.Javaslom mindenkinek a vasarlas elott olvassa el a vonatkozo nepiteleteket.De ne az olyanokat hogy "fostalicska" mert letort az ajtokilincs es kopog a muanyag muszerfal mert ezektol falnak megyek.Azt alairom ugyan,hogy az ilyen hibak 3milka vetelar kicsengetese utan eleg bosszantoak lehetnek.Probaljuk kiszurni a markaszervizek altal elbarmolt autokat(apro hibaval megyunk be es vegelathatalan szervizbe latogatas lesz az eredmeny) is mivel ezek sem adnak realis iteletet.
Szerintem a magyar nep elerkezett arra a pontra amikor mar szalonbol vasarolhat maganak es nem Svajcbol behozott ,ugyancsak nem hibatlan taligakon kell kozlekedjen.Szoval most tokeletes autora szamitunk mivel szalonbol kapjuk ,holott ilyen soha nem volt,nincs, es nem is fog letezni!Epp ellenkezoleg ,ott sporolnak a gyartok ahol tudnak es foleg a szerkezeti elemeken.Azert a pohartarton nem szoktak sporolni mivel ez semmibe nem kerul,viszont a hianyatol a marketingesek kifogynak az ervekbol, az ujsagirok pedig nagyon zokon tudjak venni a hianyat es emiatt lehuzzak az tesztjarmuvet.
Egyetertek az elottem szoloval,mindegy mi van a segged alatt, a lenyeg az hogy legyen valami,varni a buszt -10 fokban es szelben az a nagyon kellemetlen.Abol Bebe eljutashoz pedig eleg valami, aminek jo fekei,motorja valtoja,rozsdamentes kasznija van es nem fogyaszt 10 litert (ill ez se szamit evi 5-10e km hasznalatnal)
Ja es igen ,ha valaki nagyon Daciat akar venni mert annyira megbizik benne tegye de az legyen 4-5 eves ezeknek mar realisabb az ara es ha tenyleg olyan fasza minoseg, akkor az jo marad 5 eves korara is.
Koszonom ,hogy elolvastak.
Szep napot!

mondeo 2007.07.29. 11:46:10

Aki egy éves szervizre 7800 km-el viszi az autóját, annak mindegy mi van a segge alatt.Soha nem lesz rá panasz.Nekem a múlt héten belement 5660 km, mert munkaeszköz.
Erre a Logant nem merném befogni.

krronoszinklasztikus infundibulum 2007.07.29. 23:25:01

A Loganből alig bírnak annyit gyártani, amennyit el tudnak adni. Szerintetek mennyire érdekli őket, hogy a sznob tízmilliós Magyarországon, ahol 200 forintos folyékony virslit zabálnak, de közben tíz éves részletre vásárolnak fullfapad egynégyes oktáviákat négymillióért, amelyeket egy év múlva fizetésképtelenség miatt visszaadnak, szóval mennyire érdekli őket, hogy hány darabot adnak el nálunk?
Minden jel arra mutat, elsősorban nem a magyar piacra szánták ezt az autót a románok (és a Renault), bármennyire is hisszök azt, hogy mi vagyunk a világ közepe; amit viszont ide is szántak gyártói, azt Daewoo Matiznak nevezték el, és vették is nálunk rendesen, pedig azt is Románföldön szerelték...

TISTV 2007.07.30. 12:58:00

Volt szerencsém a múlt héten a Cote d'Azur-on bámészkodni és annyi Logan MCV egész Mo-n nincs, mint ott a tengerparton (Juan, Antibes, Cagnes, Nice). Mind F rendszámú és szemmel láthatóan veszik a csaladosok, mert nem hulye sznobok és minden belefér egy tengerparti nyaralashoz

Loganfan 2007.07.30. 14:35:22

Egy kis hozzáfűznivaló: téves az az állítás, hogy a klíma nem volt rendelhető a dízel (benzines) Loganokhoz! A klímaberendezés a forgalmazás kezdete óta rendelhető volt a dCi Loganhoz, az úr maximum sajnálta rá a pénzt, vagy olyan modellt választott, amiben nem volt...

EURONCAP · http://www.euroncap.com 2007.07.30. 15:00:11

Kedves Chrysler Grand voyager! Pont ezzel az autóval nem példálóznék a helyedben, hiszen rendkívűl gyatra eredményt produkált, mindössze 1 csillagra futotta, ami rendkívűl gyatra eredmény! :( Az EURONCAP pedig iparági szabvánnyá nőtte ki magát, az ütköztetést nem 30, hanem 64 km/h-ás sebességgel végzik, deformálódó acélborítású tömb ellenében.

Sanyo 2007.07.31. 08:38:08

Kedves kommentálók!!!
Az a baj, hogy mindenki(tisztelet a kivétel) rosszul áll a témához. Az a gond hogy rossz körben hasonlitgatjuk a Logant a többi autóhóz. Elösször is a saját korosztályába tartozo autokhoz kellene hasonlitani!!!Minden megvetés alaptalan, amit egyesek fent összehordtak! A logan a maga kategoriajaban jo(kivalo)auto. Nem a dusgazdagok autoja, az igaz. És én Logan 1,4-es tulajdonosaként semmi rosszat sem mondhatok rola.Nem annak talaltak fel hogy autoversenyekre jarjanak vele és 250-el repesszenek vele. És hogy az 1,4-es motor gyenge? az bizony nem igaz. Nem szabad leócsárolni! Bizony bizony a magyarorszagi és meg a romániai utviszonyokhoz bőven elegendő.(az mas tál teszta hogy egy RS4 után vagy egy M3 as után ulunk bele)Nem kell elitelni én meg 2005 ota semmit sem kellett csereljek rajta. A klimas mese sem igaz ugyanis amiota forgalmazzak a logant, azota van rendelheto legkondi.Az illeto maximum fapadost valasztott amibe nem szerelnek. A valamenyem az hogy hogy valojaban jo auto, nem kell megvetni a neveért. Akinek nem tetszik, probaljon jobb autot épiteni ilyen (vagy kisebb )áron, ennyi pénzért. Kivancsi vagyok tud e??

Zolo 2007.07.31. 13:06:47

Dákesz, mondj már nekem egy olyan autót, ami szerinted sportkocsi és nem élményautó! Lehet olyan is amit Mo-n nem forgalmaznak! Bármi lehet, ami átlag ember számára elérhető - ne 30-60milliós csodákban gondolkodj!
A Mazda MX5 ről pedig annyit, hogy bármelyik szériája elismerten nagy vezetési élményt nyújt, sok esetben erősebb autókat meghazudtoló módon. Amennyiben kívánod, ellátlak az idevágó bibliográfiával is. Amúgy pedig csak írd be a goggle-ba hogy "Mazda MX5 vezetési élmény" (persze idézőjel nélkül) és böngészgess.
Ízelítőnek parancsolj: www.vezess.hu/teszt/vezettuk_mazda_mx5_/7569/

és ajánlom figyelmedbe ezt is, ahol - több más forrással egyetemben - sportkocsiként említik a Mazda Mx5-öst

www.automagazin.hu/szamok/2005/08/cikk080.html

Petman 2007.08.03. 09:44:00

Én Daciat nem vennék, elvi okok miatt!Francia autót meg pláne nem!

Akkor már inkább egy használt mercsát, vagy audit!Egy 4-5éves A3-ast már lehet kapni új Logan árban, és azért minőség terén is ég és föld, a menettulajdonságokat meg már nem is említem:)

hpepe 2007.08.03. 10:25:59

Ha esetleg nem elégít ki a teljesítménye, és van rá 80 EFt-od, csak szólj bátran, ezekből a dízelekből jó dolgokat lehet kihozni.....

peregrin · http://www.peregrin.hu 2007.08.03. 17:08:10

Mindenekelőtt... nem vagyok autóbuzi, számomra az autó az a gép, ami elvisz A pontból, B pontba, az se baj, ha kényelmes és az se, ha keveset fogyaszt.
A márkák hidegen hagynak, viszont most születnek meg az iker lányaim, már van két skacom, tehát leszünk 6-an tehát számunkra ez a járgány igen frankónak tűnik.
El tudnám képzelni ABS nélkül, klímával (vhogy nem tudom megszokni az ABS-t, öreg vagyok hozzá, de nekem egy autó ne szóljon bele a fékezésembe).

Bogus 2007.08.03. 22:03:30

peregrin
>(vhogy nem tudom megszokni az ABS-t, öreg vagyok hozzá, de nekem egy autó ne szóljon bele a fékezésembe).

Ezt az egy elektronikus kütyüt megéri megszokni. Tudom hogy tudod ;)

Laca 2007.08.05. 08:07:06

Nekem egy életre elegem lett a Dácsiából,mikor anno 17 éve megvettem!Nem a neve miatt,hanem a románok trehány mócsingolása miatt,ami egy életre elvette a bizalmamat a terméküktől akkor is,ha netán valaha Lexusokat fognak olcsó pénzzé gyártani!!A jó magyar káromkodásra is megtanított az a szartalicska, az állandó és kifogyhatatlan hibáival! Ja,5 éve van japán autóm és egyszerűen nem akar elromlani,csak megy és megy! Szóval akinek kell a román árú vegye,de később ne sírjon a szája ha nem tudja eladni csak bagóért,vagy úgy kb.65 ezer km után jönnek a bajok.

Lui 2007.08.06. 12:09:39

Gyerekek, ez az autó kevesebbet eszik mint a suzukik, akkor meg miről beszélünk? (és kétszer akkora)

Végre egy kis fenntartású autó, amit eltaláltak, aki meg audihoz vagy hasonlóhoz hasonlítja az bocs, de hülye. (a legkisebb szervizdíj is szorzóval megy)


Sok ember előítéletek miatt megy csődbe , bizony :)
A visszavett autók ritkábban kis fenntartású autók.
Bár ajánlom használtan ezt is beszerezni, mert nagyot veszít az új értékéből, nem hinném hogy széthajtanák nagyon pár évesen.

Suzy44 2007.08.06. 17:56:04

Csá!
Attól függ melyik suzuki-ról beszélsz.
Ha a régiről Swift-ről és ráadásul 1.0-ról akkor nem igaz, hogy kevesebbet eszik. Ha az újról (Swift SX4)akkor igaz de abba jóval erősebb motor van.
Egyébként szvsz nagyon gáz egy ilyen kocsi. Én semmi pénzért nem járnék vele. A multkor láttam egyett egy parkolóban. Pakoltak éppen a csomijába. Hát a rúgós csomitartótetőn ami már most úgy nyikorgott mint a nagymuterék budiajtaja még most is röhögök.

Keri · http://www.kericars.com 2007.08.12. 11:30:17

Elmondom neked, hogy anyám hajt egy 1,3-as swiftet, és adalék anyaggal, amitől tényleg semmi baja nincsen, sőt jobban is megy. Na térjünk rá a fogyasztásra. 5,5. A legnagyobb átlag fogyasztása 6,5 volt. Sokan modnják, hogy fogyaszt az új swift 8-9 litert klímával. Hát nekünk állandóan bevan kapcsolva, és semmi baja. Igaz saját használatra, én sem tom, hogy vennék e suzukit. Inkább 3,5 milióért akkkor már egy 320d vagy vmi másabb családi kombi. /használtan:(/

suzy44 2007.08.13. 13:52:36

Nekem ne mond mert nekem is új Swiftem van. Nekem átlagba 7-7,5 eszik de én autópályán nem megyek 140 alatt. És nekem is 90%-ba megy a klíma. Én használt autót nem vezsek az tuti főleg nem BMW-t. Nekem amire kell arra a Suzi tökéletesen megfelel.

hafez 2007.08.17. 21:19:18

A kommentek egy részét átfutva egyre nyugtalanítóbbá válik arra gondolnom, hogy magyar vagyok.

A "nem sok bizodalmam lenne egy francia-román valamiben" és ehhez hasonló beszólások sajnos lassan egyre több külföldi számára mintegy jellemzik és minősítik a magyar embert: beszűkült mentalitású, látens idegenygyűlölő meghasonlott embereknek gondolnak, kimondatlanul is. A "vendégszerető, vidám, nyílt és kedves" jelzőket tessék lassan kitörölni a fejekből...

Persze ez is csak ostoba sztereotípia, ami nagyon-nagyon sok magyarra nem vonatkozik. Mint ahogy nagyon-nagyon sok román vagy francia dologra sem vonatkozik az, hogy kötelező módon kétes minőségű...

Kedves büszke honfitársaim, azon már elgondolkodtatok, hogy nekünk még egy nyomorult sajátgyártású autómárkánk sincs??? (nehogy valaki a Suzukit kezdje emlegetni) Meg úgy egyáltalán, egyre kevesebb dologgal büszkélkedhetünk a világban - az oltári nagy magabiztosságunkat leszámítva.

oTo 2007.08.23. 01:14:07

:-DDDDDD
Szimplán én most már csak röhögök azokon, akik sokezer évre megvették a 4-5millás autóikat csak azért, hogy mások le ne szólják, nehogy csúnyán nézzenek rájuk!
Azokon is röhögök, sőt, a földön fetrengek, akik a sznobizmus ködjétől az orruk hegyéig sem látnak! :-DDDDD
Emberek, több, mint 1 éves a Loganom (15ezer km-el), amivel a versenyenduro motoromat húzkodom össze-vissza az országban (mert versenyzem ügye), vígan, kényelmesen, klimatizálva, a majdnem 2méteres magasságomal együtt 2milláért. Eddig csak az első kötelező évenkénti Assistance miatt voltam szervizben, ahol úgy adták vissza, hogy "uram, mint ha gyári lenne".

Iszok egy jó pofa sört, és röhögök! :-DDD
Ilyen népet, mint a miénk, ki kéne találni...
Tudjátok mi kellene? Mindenkinek a kezében egy talicska, aminek nyikorog a kereke... aztán meg majd arról megy a vita, hogy kié nyikorog hangosabban, és nézi le a másikat! :-D

Mindenki azt vegye, amire futja! Aki e miatt lenézi a másikat, az lesz csak igazán lelki szegény!!!

Példának okáért... az MCV-t úgy viszik a nálunk jóval gazdagabb országokban, mint a cukrot. Na igen, ők lehet, hogy egy olyan szemléletet tesznek prioritásban előre, hogy "praktikusság"?! Pfff...
Még ilyet?

Gecko 2007.08.25. 00:01:03

Pimi! Angolban (Nagy-Brittaniában) én is láttam több Ladát és régi Skodát. Pl. az egyik Samarának a riasztóját mutogatta a tulaj éppen a kollégáinak, amikor ott voltam. Kicsit csodálkoztam is, ki akarná ott azt ellopni? :DDD Valóban, a használt kocsik ott roppant olcsók, de általában ez igaz egész Nyugat-Európára. Persze, igyekeznek itt is mesterséges hiányt teremteni, pl. Afrikába hajózzák a 6-8 éves és öregebb kocsikat , ezért csak többezer Eurós kocsik vannak nagyrészt a kereskedések kínálatában. Néha magánembertől lehet venni öreg de jó kocsit 300-500-1000 Eurért plusz vizsgadíjért. :((( Számomra ez azért szomorú, mert alig használom a kocsit, szinte csak a hétvégi bevásárláshoz, azért pedig nem akarok sokezres autót venni, hogy a ház előtt álljon.

kovacs peter 2007.09.16. 12:50:10

A ti autotokat kell venni akkor,marmint....suzukit(ami igazabol nem is magyar,hmmm.. nincs is magyar auto marka) ha az autó egyáltalán,nem kell lenezni mert roman.

lala31 2007.10.03. 22:45:41

Vettem a bátorságot hog logan MCV tulajként én is írjak ide.Mondhattok sokfélét fikázhatjátok a dáciákat én attól még nem fogom sem rosszul érezni magam sem mások véleményére adva eladni az autómat mert másoknak nem tetszik.Ha annak alapján vennék esetleg kocsit hogy ki mit mond akkor nem lenne semmilyen sem,mert olyanra úgysem telne ami mindenkinek tetszik.Nekem tök megfelel ez az autó.Hónap közepén lesz 2 hónapos eddig mentünk vele 3370 km-t és semmi gond vele.Mondjuk a mienk 1.6 105le-s úgyhogy az előzéssel nincs gondom.Szóval nekem bejön....

gazsi 2007.10.07. 21:40:42

szvsz ez a szegeny ember uj autoja, mint a suzuki. Falun, ahol az auto csak egy kozlkedesi eszkoz bevalhat, raadasul tagas es lehet utni-vagni. Presztizse viszont zero, egy kezen meg tudom szamolni hany logant lattam a budapesti utakon. Ezzel nem lehet pl ugyfelekhez jarni. Tetszik vagy nem, a magyaroknal a presztizs (nagyon) fontos szempont, majdnem mindenki eggyel nagyobb autoban ul mint igazabol megengedhetne maganak. Szoval varosban sztem inkabb egy hasznalt csaladi auto ezert az arert aminek az ertkvesztese mar kicsi. tovabbi szep napot.

veta 2007.10.07. 22:08:28

Hát igen. Tőlünk nyugatabbra (nem elírás és nem is hiányos földrajzi ismereteimnek köszönhető a tájolás), valószínűleg Mucsán a sok tahó érthetetlenül raccsoló mucsai hivatalnok, meg más ilyen aljanépség képzeld el, olyat is csinál, hogy többen, akik egy hivatalba járnak, egy autóval mennek dolgozni. Na, ezeken a tájakon valószínű, hogy ugyanezen sudriparasztok az autót nem státusszimbólumnak tartják, hanem járműnek, ami leginkább a benne ülőt kell érdekelje, hogy milyen. Még az ügyfelet se kell, hogy érdekelje. Rendben van-e tartva? Mert azt még értem, hogy minősíti a viselője figyelmességét, szociális voltát, stb. az, hogy trotli-e és mocskos, horpadt kocsival jár v. nem, de ez a márkabuzulat... nem vagyunk hozzászokva ezekhez a dolgokhoz! Kicsit olyan nyolvanasévek-szaga van a dolognak - akkor számított kincsnek az a ma már jeelntését vesztett, szemre vacak cucc, ami nyugatról volt. Na ez van a márkákkal is. Statisztikusok. kérdés! Mikor fogjuk már ezt kinőni a fenébe??

hopofo 2007.10.11. 19:23:56

Én csak annyit mondok, hogy mint megfontolt családapa ezen autó mellett döntöttem lassan 2 éve (2006. febr. 1-én vettem át). Most több mint 30 ezer van már benne. Úton nem hagyott, a Magyarországon engedélyezett sebességhatárokat tudja kényelmesen. A rossz utakat jól viseli és így még a fogyasztása is jó. Nekem, nekünk (család) megfelel. Eddigi költségeim csak a kötelező szervíz, meg ami vele jár (olajcsere, stb). Ma sem döntenék másképpen, csak lehet dízel lenne nem benzin, no meg nagy a család ha hazamegyünk, így jobb lenne a 7 személyes MCV. Amúgy klubtag is vagyok és jól érzem magam benne, mert ezt az autón is hirdetem. Remélem tavasszal még többen jövünk össze és sokan maradnak, mi mindenképpen. Amúgy meg ítélkezni akár az autóról vagy a klubról csak utána illik ha már próbálta bárki.

Üdvözlettel mindenkinek, jó egészséget és sok balesetmentes kilómétert kívánok.

Babaloo 2007.10.16. 23:58:18

hello
segítsetek
féléve 1gyerekesből 3gyerekes családdá váltunk, és kábé félévünk van arra, hogy találjunk egy olyan autót, amibe befér egymás mellé három becsületes gyerekülés, csomagtartóba ikerbkocsi + 3 évesnek motor/bicikli/kisvonat, na meg esetleg a nagyi, aki jön hozzánk idegbajt kapni.
amit ne ajánljatok, mert már túl vagyunk rajta: kispolszki (na az tényleg igénytelen), ford sierra (2literes 120le automata)- imádtam, de 15 évesen kámpecdoloresz
most egy 7 éves corolla sedanunk van, mondhatnám, hogy elégedett vagyok vele, mert nem vagyok hülye, hogy egy nem túl jó döntést elismerjek (még hogy nem kell javíttatni - kuplungcsere+elektromos probléma 100ezer és még mindig világít a kijelzőn a motorikon, hogy rám hozza a frászt)
japánautó-rajongó vagyok, egy previát bármikor hazavinnék, de még hétévesen is több, mint három millába kerül, amiért gondolom már magától beparkol bárhová.
az újabb autó legyen olcsó, ne kelljen rá költeni, ne hagyjon az úton, bírja a bébipapit, a sáros cipőket, a koszos kis kezeket úgy öt évig.
nem vagyok nagy igényű, túl vagyok már a mindenkit lenyomok az útról, mert én vagyok a király korszakon, de azért egy suzuki stiftet-ignist-wagonR-t le bírjak nyomni vele.
ha a dacia logan mcv erre képes, már érdekel...
mindent fikázó-megmondó véglények hozzászólásaikkal kíméljenek!

Figyelem!!! 2007.11.23. 12:55:13

Mindenki olvassa el legalább 1x az összes hozzászólást! Helyenként nagyon muris! Jobb, mint egy kabaré! Hát emberek!? ekkora ügyet csinálni egy Dacia márkájú autóból… Micsoda sérelmek és fricskázások! Hol a jóindulat és a megértés? Áh értem szólás szabadsága gondolkozás nélkül.
„És mond: Honfi, mit ér epedő kebel eklektikus Dacia láttán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
Messze jövendővel komolyan vess összve jelenkort;
Hass, alkoss, gyarapíts: s a Dacia fényre derűl!”
(K.F. – Huszt / régi szövegzet, újító gondolatokkal).
-Hatás: irományok olvasásakor nevetéstől könnyező szemek ;D
-Alkotás: értelmes hozzászólások talán csak a Dacia tulajdonosok tollából fakadt (Ez itt az ellenlábasok köpködési lehetősége………… Remélem jól esett :)
-Gyarapíts: bármit ami boldogsággal és büszkeséggel tölt el!!!
Üdv.: egy Dacia-s Fun, s közben meg Ariel atomom van, értik ezt? (az is egy autó!)
Ui.: remélem mindenki a szellemességet látja az idézetben!!! Talán+1 gondolat még: a Skoda is „hasonlóan” kezdte nem? És lőn mára?! A márka sikere „nagyközönség” döntő többségnél a folyamatos K+F-ek és az alattomos marketing eredményességen múlik.

sega 2008.03.14. 21:01:07

Daciát????????
Ti betegek vagytok????
Erről beszélgettek?
Románolnak sem kell!!!!!!!!!!!!!!!!!

icsek 2008.05.01. 17:00:51

Jokat rohogtem a "hozzaszolasokon", lefogadom, hogy aki ide irt annak nincs,nem vezetett, sot meg nem is latott ilyen autot ....
Nekem van egy belole ... jo Romaniaban elek ... volt alkalmam vezetni 1,4/1,6 MPI-t,1,5 dci-t, servosat, nem servosat, klimasat, nem klimasat ....

De egy dolgot nem ertek ... itt pozitivumok/negativumok kellene szerepeljenek ... TENYEK ... emberek !!!

Pozitivumok >
1. Nagy utaster
2. Nagy csomagter
3. Klima
4. Jo fenyek
5. Nagy hasmagassag

Negativumok >
1. Kis nyomatek
2. Csomagter nem varialhato ill. az a ket belogo zsaner ...
3. Nagy fogyasztas (a benzineseknel)
4. A tukrok hatalmasat csalnak!
5. Rengeteg a "holt pont"

Szemelyes velemenyem a sajat 1.4 MPI - (LOGAN) - mrol .....kicsi a motor az autohoz, elozni vele ... ketszer gondold meg ..... , fogyasztas .... hosszuban 6,75....7,25 varosban 8,2....11,2, de az atlagom 12000 km alatt 7,12 l/100 km.

Vegkovetkeztetes ... kompromisszumauto, viszont ezt a penzt megeri .... es nem szeretnem az Opel Zafirahoz hasonlitani ... mert nem egy kategoria ...
Aki megis ilyent szeretne ajanlanam az 1.5 dci -t, vagy az 1.6 16V -t (nagyot megy (a tobbihez kepest!)

sziasztok!
süti beállítások módosítása