Egy hűtlen szemét

  2007. július 05. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes mazda totalcar flotta 626gt ezeréves sólyom

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Csikós Mazda 626 GT-je elölről

Mármint nem az autó. Hanem én. Van ugye ez az öreg Mazdám, a TUFA (Tuti Filléres Autó, és a rövidítés egyébként így lenne helyes: TuFA), kedvesebb nickjén az Ezeréves Sólyom. Szeretem, a lelkemet megmelengeti, ahogy rágondolok. Csak elfordítom a kulcsot, felkattan a centrálzár, egy csavarintás a gyújtáskapcsolón és már megy is. Mínusz negyvenben, plusz ötvenben, két hét állás után. Csakhogy azt vettem észre: ez a műveletsor egy ideje már csak a képzeletemben létezik.

Vettem ugyanis egy borzalmas állólámpás Mercit februárban, azt tényleg a halál torkából húztam ki. Lyukas, úgy füstöl, mint kommunikációs csatornák egy indián világháborúban, szorul a kormánya, a kipufogó belever a hossztartóba, a hátsó lökhárítója leesett, mert nincs lemez, amihez oda lehetne csavarni. És lassú, mint a tetű, nem csoda, öreg dízel állólámpa nem rakéta. De ez már nem is autó, mármint ha a dinamikáját nézzük. A gyorsulása olyan, mint a kissé lejtős asztalra tett, vastagon megkent kenyérről lassan lecsusszanó lekvár. Persze ezt a kenyeret senki sem látja, mert a már említett füsttakaró mindent beborít.

Mégis, amióta megvan, bele se ülök a Mazdába. Igen, tudom, mindenki megmondta előre, unni fogom a problémamentes életet, a célszerű, japán ergonómiát. Én barom, meg azt hittem, hogy negyvenévesen benőtt a fejem lágya, értékelni tudom majd a nyugalmat. De nem, inkább egy ólomlábú sárkánygyíkkal mozgok. Meleg időben pedig alapvetően motorral, ami ezerszer élvezetesebb és praktikusabb, mint bármilyen autó.

Csikós Mazda 626 GT-jének motorházteteje

Szegény Sólyom, alias TUFA nem tehet semmiről. Bár bő háromezer kilométeres, közel egyéves, tehát rövid-középtávúnak mondható viszonyunkat olykor beárnyékolta egy falsot engedő szívócső, két benzinszivattyú-csere (ami valószínűleg felesleges volt, mert csak a tankból kellett volna kiüríteni a vizet), de ezek filléres, gyorsan orvosolható problémák voltak. És megy is, már toltam neki sokszor 160-at, és egyszer 185-öt, akkor is bírta volna még (persze mindezt, amikor elugrottam Baden-Badenbe tíz deka parizerért). A kiiktatott aktív futóművet és az egyik oldalon leszakadt, de több helyen is meglehetősen avíttas kalaptartót leszámítva minden működik rajta. Zörög persze, mint a rossebb, itt-ott vannak rohadások, a gyalázatosan lefestett (pontosabban a nap kitartó munkája nyomán ma már lefényezettnek egyáltalán nem mondható) motorházfedél látványa miatt pedig lánygimnáziumok és katolikus templomok környékén nem is merek parkolni vele. De nem ez a baja.

Csikós Mazda 626 GT-je belülről

Hanem, ismétlem: magamtól már bele se ülök. Ami helyette jön, az sokkal megbízhatatlanabb, silányabb, viszonyunk már a bimbózó szerelem korai pillanataiban is súlyos konfliktusokat ígér. Viszont izgat, olyat akartam akkor is, amikor a 626 GT hozzám került, csak nem találtam használhatót.

Ne haragudjanak rám, ez a negyvenéves kor rosszabb, mint a pubertás. Még dögunalmas a kiszámítható megbízhatóság, de már gyilkos indulatokat ébreszt minden lerohadás. Mellesleg az ember dereka egyre rosszabbul viseli a fetrengést a háromfokos betonon az autó alatt. Ezt az elkövetkező húsz évet át kellene aludni, aztán felébredni tisztességes öregemberként, nyújtózni egyet, és beülni egy Volvo V70-be, vagy egy Toyota Aurisba. Húszéves korukra azok is elérhető közelségbe kerülnek.

Csikós Mazda 626 GT-jének utastere

De most még próbálkozom egy utolsót (lehet, hogy jön még utána kilenc, az Európa Kiadónak is volt ennyi búcsú-búcsúkoncertje), megyek szívni.

Cikk jön arról is, addig meg: viszlát.

Csikós Mazda 626 GT-je hátulról

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77112045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JMC 2007.07.05. 10:39:59

Erre mondaná egy kedves ismerősöm, hogy ha az embernek nincs problémája, akkor csinál magának. Viszont egy 20onéves japán autóra már igen sokat kell költeni, ha használni is akarja az ember. A motorra nem, de ami vasból van az felnőtt korára rohadni kezd sajna. Tapasztalat.

A mergára viszont rá lehet költeni egy mostani alsóközepes új autó árát is akár. És akkor még mindig csak egy csili-vili körben-csillagos ám irgalmatlanul tohonya autónk van. 20 év körüli autókkal nem éri már meg foglalkozni, valószínűleg ezentúl már nem is fogja soha. Többe kerül a fenntartása mint egy 8-12 évesnek (amiből kis szerencsével lehet kifogni még hibátlan állapotút, igaz nem 100-150.000-es áron.

Némi utánaszámolás után mindig az az álláspont marad, hogy párezer forintért még mindig a BKV a legjobb ár/érték arányú közlekedési forma. Viszonylag sok soklóerős járművet adnak sofőrrel együtt :)

JMC 2007.07.05. 10:42:25

Hm. Így visszaolvasva kezdem érteni, miért kaptam anno hármast magyar érettségin :)

Tie 2007.07.05. 11:01:13

Ki vagyok váncsi, hogy hányan fognak jelentkezni a bejegyzésre, hogy megvennék a piros mazdacsótányt. :-D

Pepti 2007.07.05. 11:05:44

JMC nem feltetlenul ertek egyet veled. Nejem elozo autoja egy huszoneves Nissna Micra volt. Igaz, az elozo ket tulaj gyonyoruen karbantartotta, hibatlan allapotban vettuk. Vegeredmenyben arra kellett, hogy a varosban illetve a kornyeken asszony elmaszkaljon vele, de arra eleg is volt. Ugyan ette az olajat, de neha utantoltottuk es kesz. Egyszer kolcsonadtuk egy ismerosnek, aki ezt nem tudta, es szepen megetette az olajat, es nekiallt csorogni, zorogni. Nulla olajat engedtunk le belole (kb fel decit), ennyivel ment az auto szamitsaim szerint kb 300 km-et. Feltoltottuk olajjal es onnantol szepen tette a dolgat. Semmi extrat rakolteni nem kellett. Mikor eladtuk, akkor a srac aki megvette, kirpobalta, es helybol kifizettea kert arat.

reaper 2007.07.05. 11:26:56

Jelenleg egy 24 eves VW Passat-ot hajtok. 1.6-os diesel, 5 fokozatu valto. Mara az 5.-et csak izombol lehet tolni de 10-bol 8x elsore beletalalok. Mult heten csinaltattam meg a kipufogot mert egyszeruen elrohadt es kettetort a leomlo utan kicsivel. Durva hangja volt  Szoval kipufogo javitas plusz kukaztam hozza egy hasznalt gumit mert a bal elson mar latszott a szovet. Mindez 5ezer penzbe kerult. Elmult hetvegen masfel nap alatt beleraktam 1000km-t. Kicsit raz az eleje, itt ott rozsdas, ket porlasztocsucsnal folyik a gazolaj amiota belebabralt egy hozzaerto „szerelo”, a szelvedo kisse karcos es este ha szembe vilagitanak nem sokat latok ( meg eredeti ), futes az nincs, nyikorog mindene, radio szol, kazetta mar nem, 120-at kenyelmesen, 150-et mar kisse nehezen de megy, reggel izzitozas utan poccre indul es fogyaszt ugy 5,5 – 6,0 litert. Soxor nyitva hagyom ha parkolok mert ezt meg ha fizetnek sem lopnak el / tornek fel. Nem felek, hogy ranyitjak az ajtot a parkoloban. Gyakorlatilag nincs erteke az autonak, igy ha valakinek egy babszemnyi agya is van az nem szemetkedik vele az utakon. Az auto kolcsonben van nalam, miutan visszaadom majd, egyenesen a bontoba viszik vagy a MEH-be. Mindenki hulyenek nez de megszerettem ezt az oreg disznot. Sajnalni fogom ha visszaadom, jo auto. Ha megelem, 24 ev mulva mutassatok egy mai tejesdobozt ami HETKOZNAPI HASZNALATRA meg alkalmas.

Eunos 100 2007.07.05. 11:30:10

Inkább vennél egy izgalmas japánt. Persze azokban nem az az izgalmas, h lefulladnak meg állandóan szerelni kell őket, de akár még, ha ez a szenvedélyed ilyet is vehetsz:) Pedig nekem még a formája is bejön ennek a GC 626-osnak és nem vok oda a 80-as évek formavilágáért, mint Winkler, de ez jól néz ki...sztem.

Tamás 2007.07.05. 11:34:34

Amikor öreg autókról szóló (lelkendező) cikket olvasok, mindig megállapítom, hogy mennyire különbözőek vagyunk. Érdeklődve olvasom és nem értem. A hideg kirázna, ha a "problémamentes" autómban benzinszivattyút kéne cseréltetni és valszeg többet nem vennék olyan kocsit, mondván megbízhatatlan. :-)
Nekem az az alap, hogy egy kocsi működjön. Az olaj-, légszűrő- és gyertyacserén kívül ne kelljen hozzányúlni, egy fékbetétcsere már nagyjavítás legyen. Hogy mennyire élvezetes vezetni, hogy hogy veszi a kanyart, milyen a motorja, meg úgy általában minden más ez után jön.

Persze, mondhatjátok, hogy ez pénzkérdés és valamennyire az is, de nem csak erről van szó. Nekem egyértelmű, hogy egy új, pici Toyota Yarist vennék, egy 10 éves M3-as BMW helyett, pedig kb. ugyanannyiba kerülnek. A jegyzőkönyv kedvéért: 32 éves vagyok és szeretem az autókat. :-)

Különbözőek vagyunk, na. Nincs ezzel semmi baj, csak ezeket a cikkeket nem értem, de azt hiszem nem is nekem szólnak. Egyszer írhatnátok egy cikket arról, hogy miért éri meg mégis a sok szívás ezekkel a kocsikkal. :-)

Jamieson 2007.07.05. 11:37:36

Ma is gyártanak olyan autót ami 24 év múlva simán működik, ez a Land Rover Defender - a G Merci is ilyen volt, de ma már tele van elektronikával

feketenap 2007.07.05. 11:38:28

Egy 28 éves GTI-be ülök, ha egyedül vagyok, egy 3 éves japánba, ha családdal megyek. A GTI-re egy év alatt rámegy 100000.-, a japóra semmi. Mégis, előbbiben szélesebb a szám.

bgy 2007.07.05. 11:41:23

Én egy Jaguar XJ6-ra vágyom, (de jöhet W124-es Merci, Nissan Patrol GR, UAZ is). Ehhez képest új VW Jetta-val járok.

arcfia 2007.07.05. 11:56:22

12 éves saabnál nincs jobb móka a világon :D

AP (törölt) 2007.07.05. 11:57:05

Én nálam egy évvel fiatalabb zsigulival közlekedem, két ülés és kormány van benne, teli tankkal 900 kiló, pattog zörög ordít, és mégis imádom.
Ja, hibátlan.

Az ezeréves sólyomot meg megvenném, utcainak mégis jobb lenne.

AP (törölt) 2007.07.05. 11:58:34

Nem viccelek, komolyan megvenném, mennyi?

kekegsm 2007.07.05. 12:10:40

Tamas, mint ahogy a cikkben benne van, a benzinszivattyu a szuper magyar benzintol romlott el, ami minden kocsinal elojohet egy ido utan. Apamnak a fel eves Ignisen doglott meg rossz minosegu benzintol.

A falslevegoszivas az nagyobb baj, mi az hogy egy 2x eves japan autoban eloregszik a gumi? Majd ha 4x lesz, akkor oke...

JMC 2007.07.05. 12:19:39

Pepti én is hallottam már olyat, hogy egy 20 éves japán autó gyári fényezést megközelítő állapotban volt, de az világ életében fűtött garázsban állt, esőt, havat is csak ablakon keresztül látott. A gazdája ha huzamosabb ideig nem használta bakokra emelte, hogy kímélje a felfüggesztést (aztán mikor eladta egy fiatal srácnak az agyonvágta másfél hónap múlva - such is life). Ez viszont a ritka kivétel, az autók nagy része csillaggarázsban alszik, télen se nagyon mosatják az alvázát és 15-20 év alatt a só csodákra képes ha hagyják dolgozni. Felül lehet nem látszik semmi de érdekes benézni a kerékjárati ívekbe, megnézni az alvázat. Slusszpoén ha törve is volt, ismerve az aranykezű hazai lakatosok munkáját csoda ha nem törik ketté az autó. Tartósabb használatra 5 évesnél idősebb autót nem nagyon szabad már venni ésszerű megfontolásból (más dolog a szerelem), azt is csak fenntartásokkal. Újon meg rengeteg a bukta. Céges autót mindenkinek! :)

joseph 2007.07.05. 12:24:24

Az öreg autóknak lelke van és ha vigyázunk rájuk ők is vigyáznak ránk

tildy 2007.07.05. 12:25:05

14 éves koreai kocsim van, és sajna már azt is eszi hátul a rozsda, msot fogom megcsináltatni.
Tavaly vettem 250ért, de már vagy 150et biztos beletoltam, javításokra. Szerencsére még sosem hagyott sehol cserben, ez amolyan megelőző gondoskodás .
Msot épp a féket kell. Lesz vagy 50 ezer + még a rozsdás sárvédőív cseréje. Viszont ha abból indulok ki, hogy faternak 1984es corrolája mikor rendbe lett szedve (arra amúgysem kellett sokat költeni ), utána már nem igényelt különösebb szervízt, akkor azt mondom, oké ez az év még legyen meg, és utána (remélhetőleg)minimum 3 évig hawaii:)

str 2007.07.05. 12:30:54

Anyádnak Palánkot: Tibikém, a Csikós 190-es Mergás dünnyögésénél (hogy az mennyire egyben van, meg minden)a kommentek között belinkelte valaki: www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1339349&command=ugras&screenwidth=1280
Nna, ott az ár, meg minden, Tibikém, csak meg kell venni, és itt később folyamatosan beszámolni, mi is van vele. Nagy királyság lenne, ha Belsőség-fan körön belül maradna. Még a géptetőt is segítenék felpolírozni! A Gébicsben meg elfogyaszthatunk a TUFA tiszteletére egy Bimbó Tejtáblát. Nyeld nyállal!

Stefano 2007.07.05. 12:31:38

én kb fél éve szereztem be egy 24 éves Ford Sierrát, 2 literes, semmi baja, imádom, és tudjátok mit? Tök jó hétköznapi használatra. :D Ez nem szerelem. Csak gondoljatok bele. 70 pénzért van egy jól használható közlekedésieszközöm.Simán tudja ugyanazt mint egy új autó, és ha néha rá kell költeni pár tizest, hát istenem. De mégsem adok ki 3-4 millát egy kocsira... Ja, és nekem is van céges kocsim is.:D

joseph 2007.07.05. 12:32:06

nekem is volt egy ilyen diesel 1986-os 626-som és szóta is sokszor eszembe jut és sajnálom h eladtam, 3 év alatt semmi baja nem volt, soha ott nem hagyott, pedig megjártam vele olaszországtól erdély szép bércéig mindent.
Régi autók is ugyanolyan megbízhatók tudnak lenni, sőt lehet hogy jobbak mint sok mai. Lehet nem gyorsulnak úgy de mennek és biztonsággal elvisznek ábólbébe, ...ezeknek a mazdáknak lelke van (ugyanúgy a wartburgoknak, merciknek, passatoknak, hondáknak, ...)...és persze az foglalkozzon autóval aki tudja hogy kb miből épül fel egy autó.

korzo 2007.07.05. 12:37:49

Huszonéves saab 900 rulez. Nekem is van vagy három (c:

AP (törölt) 2007.07.05. 12:43:06

Azért azok a kétliteres injektoros Sierrák mennek úgy, mint egy 1.2 HTP..:))

str: E! Megbírom azt.

Stefano 2007.07.05. 13:07:27

24éves injektoros? Viccelsz? Ez még karbis :D 1 tonna az egész, szal elég jól mozog. Mondjuk jobban mint egy 1.4 es octavia. :D

bgy 2007.07.05. 13:14:10

> Mondjuk jobban mint egy 1.4 es octavia

Attól nem nehéz jobban menni.

Csikós Zsolt 2007.07.05. 13:27:04

Fiúk, a géptetőt NEM lehet felpolírozni. A kocsi elejét összetörte egyszer az előző tulaj, és valszeg valami Neoluxszal javították ki. Én már háromszor átpolíroztam, egyszer meg egy haverom is titokban (aki nem tudta, hogy nem lehet), de semmi. Egyszerűen nincs benne pigment.
Különben most olvastam nemrég a kilencvenes évek eleji festékekről, azoknál az volt a baj, hogy hirtelen kivonták az ólmot az anyagból, és napsütés hatására egyszerűen kifakultak. Később rájöttek, hogyan lehet ólom nélkül is tartósabbá tenni őket, de ez a Sólymon még valsz a régi/újfajta festék.

Stefano 2007.07.05. 13:37:18

bgy: Tudom, azért írtam azt , mert nem akartam senkit megsérteni. :D

Cpt. Flint 2007.07.05. 13:37:54

Az biztos, hogy festékhiba. Az én 91-es 626 GLX-em tökugyanilyen színű és fénytelenségű. És egy-két helyen, ahol lepattant, látni alatta az eredetit. Úgyhogy erre is vmi szarral ráfestettek, aztán a természet megtette a magáét. És én is hiába próbáltam waxolni.
Egyébként eladó az enyém is, mert kinőttük. (Amúgy nem adnám.)

Csikós Zsolt 2007.07.05. 13:54:29

Nem, nem festékhiba, javítási hiba, magyarul: tanyatuning. A Sólyomnak minden más elemén a gyári fény van (persze javítgatva, de akkor is, még a matricacsíkok is eredetik), és ott egyáltalán nem vészesen matt. Sőt, hátulról, háromnegyedben nézve kifejezetten jól néz ki a dög. Az eleje meg borzalmas. Látszik, ahogy a régi és az új festék összeveszett, és emiatt közelről olyan, mint a cserzett elefántbőr. Le kell csiszolni, újrafényezni, máshogy nem megy. Vagy mattfeketét neki, a hetvenes évek ralistílusában :-D Azon egyébként gondolkoztam, csak kéne hozzá Cibié, vagy Marchal lámpasor is az elejére...

rognork 2007.07.05. 14:10:27

csikós bááázzzzmeeeeeeg! én is ilyen voltam a nagypolákkal de szerencsére nem bírta a tárcám. mi lenne, ha végre valami nagy presztízsű szart vennél, és szépen restaurálnád? pl austin-healey. gondolom a nejed elég türelmes lehet, jó választás volt.

Cpt. Flint 2007.07.05. 14:25:25

Már úgy értettem, hogy az utólag használt festék hibája.
Mivel a hátsó sárvédőíveket cserélnem kell, ott én is gondolkozom a mattfekete csíkon... mivel az egészet újrafényeztetni nemigen bírnám anyagilag, ezt a fénytelen fakult színt meg úgysem tudják produkálni.

zenith 2007.07.05. 14:27:36

Na, Csikós, megjött az eszed. Korom, vasoxid, legenda nélkül nem élet az élet!
...

Csikós Zsolt 2007.07.05. 14:35:48

Szerintem elment az eszem. De jó érzés. Sírni ráérek később.

ommm 2007.07.05. 14:36:25

Anyádnak: ha ráhajtasz esetleg tudok mazdatémában segíteni, meg ismerek még egy-két ügyes gyereket.

csiki: még tartom a pofám, de szerintem iygekezz azzal a cikkel. már negm is feszít:)))

Csikós Zsolt 2007.07.05. 14:43:04

Kedden, akkor minden kiderül...

ndr 2007.07.05. 16:06:32

Puff neki! Mégegy alvás! Én is szakadt szarokkal járok, és szeretem őket! Valahogy mindíg megsajnálom őket... Az új autó is jó, csak máshogy, az nem nő az ember szívéhez, csak hozza-viszi. Volt egy Golf II-esem. Mondtam, hogy soha semmi baja nem volt, erre a haverjaim egyből dobálták az alkatrészeket amiket cseréltem rajta! :) És igazuk volt, de végülis kb 50-ból megállt egy teljes évi szervíz.

Gekkó 2007.07.05. 19:39:54

24 éves 2.0 E30-as BMW-vel járok. Semmi gagyi, kókány tuning nincs rajta, ezért egy szép kupé és egyszerűen szeretem. Én restaurálva és felújítva vettem egy éve, ezért nekem semmi gondom nincs. (rugót cserélek hátul mert elfáradt, 5ft volt a pár)Inkább járok vele, mint hogy valami hitelbe vágjam magam...

DavidMolnar · http://www.Ford-klub.hu 2007.07.05. 21:11:17

Őszintén szólva nem is olyan rossz az öreg autó...
Én max 600e-re voltam elengedve, abból '93 Escort lett, majd beleszerettem egy '78as Escortba, azt meg 160ért. Most vagyok ott, hogy adom el a fiatabbat és veszek egy szintén MK2 Escort kupét, 500e-ért meg full kilakatoltatom és telibefényeztetem mindkettőt, összerakom és lesz két szép, "ritka" autóm, amiket nagyon szeretek. És sajnos azt kell mondanom, hogy nem fogok hiányt szenvedni semmiben, mert 80óta csak szarabbakat gyártanak. Persze akinek a klíma, gps és a műkróm/fabetét kell és van legalább 2millája, az csinálja úgy.

laci kalaszrol 2007.08.02. 12:16:56

Hej Csikó, eladtad a kocsidat..soxor láttam kalászon.. kellett már az izgalom, mi? állólámpa...persze
jómagam is egy 18 éves corolla tulaj vagyok, télen alpokba, nyáron adriára járok vele. én nem adom el soha fillérekért. jó lesz a gyerekeimnek.

bandita 2007.08.03. 00:31:16

Jók azok az öreg autók.
18 éves ford escort 1.6 D, egyetlen egy vezérműszíj van benne, ez 2 ezer BOSCH, olajcserés légszűrős műsor 7 ezer, és mehetek megint tizezer kilométert ami 100 kilométerenként kb. 1300. egyszerű mint a faék, a legkomolyabb motorhoz kapcsolódó elektronika az izzító relé ami figyeli hogy tél vagy nyár van e kinnt, nem eszi az olajat, mindíg elindul és a múltkor főztem az m7 végén(ugye magyarország??) vagy 20 percig dugóban(lecsuszott a venti saruja) mire szóltak, viz bele és tovább, kutya baja 110-120 al hajtva örökös. Igaz lusta meg semmi presztizse meg a sok tukónak durran szét a feje hogy már megint itt egy szar amit le kell előzni az új űrhajóval, de ezt a tényezőt megpróbálom leszarni a mindennapokban.
A régi autókba anyagminőség került, sok mechanikus ill. elektromechanikus szabályozó kör volt bennük, a maiakba olcsó műanyag, és mindent kompenzáló számítógép a nyerő,na meg minden egyes alkatrészükbe ott figyel a beletervezett élettartam.Persze aki megteheti vegyen ujat,ha máshogy nem megy vegyen fel hitelt. de mindenféleképp uj legyen az a .... autó mert az dukál a büszke magyarnak. hahaha

gibbons 2007.08.23. 09:54:52

én a 7 éves s40 volvo mellé vettem most egy 626 GC coupét. az egyik autó praktikus és megbízható, a másik meg izgalmas, és csak széles vigyorral vezethető. igen, tudom, nem a vételár volt a legnagyobb összeg, de kell egy autó, amit igazán élvez az ember :)