Mariachera!

Előzetes: 1972 Ford LTD Coupe Brougham

  2007. július 03. - Péter Anna Címkék: előzetes veterán ford

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

(emberem a képernyőmre nézve)

– Te, ez egy LTD?
– Mintha már mondtam volna, igen, ez az.
– Nahát, ez volt otthon a mariachera! (neki Mexikó az otthon)
– ??????
– Ilyennel jártak a mariachik
– ?????
Anna és a mariachik – 1975-78 között Mexikóban is értékesítették az LTD-t, de elõtte is rengeteg került át Gringolandból az USA-ból. Olcsó volt, mint a benzin, hatalmas és nagyon megbízható, elpusztíthatatlan szerkezet, így vált a mariachik elsődleges szállítóeszközévé. A kisbuszok, mint a Ford Econoline még ritka madarak és drágák voltak, de az LTD-be is gond nélkül befért a 6 személyes banda, akár kalapban is. A csomagtartó pedig simán benyelte a hangszereket, általában le se csukták, bátran nekiindulhattak vele a sivatagnak. Más nem is nagyon használta az LTD-ket, nem sokra tartottuk õket, apunak akkoriban egy Jaguar-ja volt.
– Aha, engem meg egy 1200-es Lada ringatott hazafelé a panelba…

Ford LTD reklám. Forrás: Christopher McKitterick oldala

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr21110246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.07.03. 13:22:06

van benne valami szó se róla www.dannywhitfield.com/images/ITEM_8_B_2_1969_FORD_LTD__RED_.jpg

a mariachiknak (az igaziaknak) pedig nagy respect, imádom a zenét...(nem ám Banderasra gondolni!)

AP (törölt) 2007.07.03. 13:36:38

éljen az 1970-es évekbeli amerikai autóipar

ommm 2007.07.03. 13:44:41

volt bennük stílus, ilyen-olyan, de volt. most már csak a retróból élnek sajna. legalábbis nekem úgy tűnik.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.07.03. 15:41:41

nem élnek azok semmiből, vegetálnak a kipusztulás szélén, foggal-körömmel kapaszkodva a retróba...pedig a 70es évek végéig milyen nagyszerűek voltak...csak aztán olajválság alázott és nem tudtak valahogy visszatérni és felállni mert addigra megjelentek a japánok, az európaiak is feljöttek, esélyük nem volt, mint ahogy az amerikai kontinensen kívül most sincs sehol...

AP (törölt) 2007.07.03. 16:08:49

ez a pazarló életvitel az autóikon is látszik, az egyetlen ami jó bennük, az a hatalmas motor, igaz, ehhez hatalmas fogyasztás is társul..
plusz nehezek, ez nálam már főbűn.

azé' egy lottónál egy originát charger majd előugrik hirtelen..:)

bgy 2007.07.03. 16:15:23

> azé' egy lottónál egy originát charger majd előugrik hirtelen..:)

Helyesen: ...lottónál egy Charger _is_ előugrik, több más autóval együtt...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.07.03. 16:24:19

jah, lottónál mennyi mindent beszereznék hirtelen, feltünés nélkül a saját versenypálya mélygarázsába... azt hiszem én nem a Chargert válsztanám, inkább egy Mustang Mach I-et...meg még sok egyéb...

asil 2007.07.03. 16:30:18

Testvéremnek volt egy Caprice Classic Station Wagon-je 86-os évjárat, mikor kintdolgozott néhány évet. Nos, az 5,7-es v8 nem is evett olyan vészasen, most komolyan. 12-14 literes átlagot produkált vegyesben.

GiBR 2007.07.03. 16:58:02

Én nagyon csúnya dilemmába kerülnék, ha választanom kellene...vagy egy Challanger, vagy egy Cuda kellene...szigorúan '70es, vagy '71es...
Dehát a lottóban az a szép, hogy nem is kellene választani... :D

camell 2007.07.03. 18:05:28

Gyerekek, és egy Charger Daytona senkinek sem jutott eszébe? Jó, oké, nem olcsó (505 darab készült összesen), de az überel nálam mindent...
Itt van, nézzétek meg:
www.autogaleria.pl/tapety/img/dodge/dodge_charger_daytona_1969_01_m.jpg

AP (törölt) 2007.07.03. 19:36:20

A Charger csak a Ferrarik, a szénnéhúzott STI, az A-s Integrale és a hatmilliós VFTS mellé kerülne, természetesen.:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.07.03. 20:28:04

Nekem kéne a Charger is. Egy hörrenés a V8-tól és a Civic Typer R visszabújik a garázsba:) Persze kanyarodni nem tud de nem is arra találták ki:)

AP (törölt) 2007.07.03. 21:32:08

újabban a civic se olyan nagyon tud kanyarodni..

ommm 2007.07.03. 22:30:48

ja, a downgrade-elt csatolt lengőkaros hátsóval és a hízásnak indult belsőségeivel nem annyira.

csiky944 2007.07.03. 23:46:53

na de a hatmilliós VFTS kanyarodni is tud és ahangja is kísérteties

GiXXXer 2007.07.04. 00:09:58

Azért egy üres csövön át ordító, 2,5 lityós boxerhangtól a Charger is gondolkodóba esne, főleg gázelvételkor, mikor is a plusz 2-3 bar töltőnyomás a BOV-on keresztül hajókürtnyi hanggal távozik... És az még kanyarodni is tud! Tyúning WRX SüTI odab@asz!
De szvsz egy 2,6 lityós biturbó sorhatos 9000 feletti üvöltése is elbizonytalanítaná a legtöbb jenki gőzgépet... :D Talán a Vipert nem, de büszke lehet az a tervező, aki 8 lityóból kihoz akkora teljesítményt, amit más 2-ből... :D

Az amcsi-japó sportautóharc hasonlít ahhoz, mint ahogy az orrszarvú harcol a szúnyoggal! :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.07.04. 00:29:16

www.youtube.com/watch?v=cA8ouFf_NVI és akkor ehhez a sor5ös állathoz mit szólnának az amcsik?

ommm 2007.07.04. 00:46:25

no replacement for displacement.
azért ne nézd le az amerikai motorokat.
nyomaték, nyomaték...

Sopánka76 2007.07.04. 11:04:11

bizony. Én szeretem mindkettőt. A japókat jobban tisztelem, komolyabb, precízebb mérnöki munka kell hozzá. De mennyire jó lehet egy nyomatékos V8-cal járni! Nem kell visszaváltani szinte soha! Borzasztó kényelmes!

GiXXXer 2007.07.04. 12:07:03

Ha nem akarsz visszaváltani, vegyél automata váltós kocsit. Nekem valahogy az is a kényelemhez tartozik, hogy ritkásan kell megálljak tankolni, bár az is biztos kényelmes, hogy minden tankolás után jócskán könnyebb lesz a pénztárcája a tulajnak... :D Meg, ha már nyomatékról beszélünk, egy jóval kisebb HDI-ben is van majdnem akkora nyomaték, 1/3-ad üzemanyagból. Szépek, tekintélyesek az amcsi verdák, de a pazarló tervezés, azaz inkább a tervezés hiánya, és a 0 környezettudatosság miatt nem szimpatikusak. Egy jó kis turbó-benzines rizsrakéta bár nem olyan tekintélyes, de nyomatékos, mellette pörgős, és fele üzemanyaggal beéri. Ja, és még parkolóhelyet is találni neki.

leaf 2007.07.04. 13:01:03

Szeretnék 1 képet Péter Annáról!
Leszámítva amikor tükröződik az LTD-n :)

Béla 2007.07.04. 13:28:02

Hát, a WRX STi-nek, meg a VFTS Ladának is biztosan nagyon szép hangja van...

www.youtube.com/watch?v=rn-Uz1tZoP8

Azért egy ilyen alapjárat kéne. :)

ommm 2007.07.04. 13:50:09

leaf: ne húzz újjat a mexikóiakkal...

Béla: kevés állatabb dolog van, mint egy jó Rat Rod...hehe...

leaf 2007.07.04. 15:23:04

ommm: nem szándékom :)
only kiváncsiság...

winkler 2007.07.04. 21:50:29

Leaf: ez a felső kép nem jó?
(annyit segítek, hogy nem a két mariachi a Péter Anna)

Sopánka76 2007.07.04. 22:43:37

GiXXXer: na jah :D
Az élmény, csakis a nyers erő élménye miatt mondom, hogy az amerikaiakban is van valami. Valami olyan arcátlanul vad ez az egész V8-kultusz, hogy pont ez tetszik benne. Férfias, szenvedélyes, laza. Fütyülök a többiekre, fütyülök a környezetre, V8, mert akarom, punktum. Igen ez elsősorban visszataszító, de azért egy csipetnyit irigylem is! Bár én lennék a helyükben! ;)
Amúgy meg ha nyomaték van, minden van, csak jó széles fordulatszám-tartományban meglegyen! :D

leaf 2007.07.04. 23:57:12

winkler: jó! és kösz a segítséget ;):D