Nyugdíjasbérlet helyett Toyotát!

  2007. május 17. - Csikós Zsolt Címkék: toyota corolla

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

A képen Csikós Tibor (75), egyébiránt az apám, meg az ő Toyota Corollája (bal oldalon, a szürke folt). Az autó 1996. decemberi, most van benne 75 ezer kilométer. A karcolásokat leszámítva új. Az a Corolla-széria, amivel soha nem történik semmi, tényleg. 2000-ben vette egy gyerekkori, de akkor már szintén nyugdíjas barátjától, akkor még csak 38 ezer volt benne. Az a barát azóta a harmadik Corolláját nyűvi, az ez utánit rettenetesen szűknek tartotta, az annál újabb nem tetszik neki. Ezt szerette a legjobban.

Kopó alkatrész persze fogyott, egyszer ki kellett cserélni a kuplungtárcsát, ami a japán autóknál általában együtt jár egy új kuplungszerkezettel és egy új kinyomócsapággyal is, így kicsivel több, mint 100 ezer forintba került. Meg többször előfordult, hogy nem akart beindulni, abban viszont a gyanús, itthon beszerelt indításgátló volt a ludas. Meg a hátsó ajtón is lakatoltak egy parányi foltot a Mayernél, igaz, ott egyszer régebben valaki a fémig felsértette kulccsal a lemezt, és évekig pőrén rozsdásodott. Ahhoz képet pedig csak pörsenésnyi volt a hiba. Egyébként mindenről lista és számla van.

A fentiek nem tételek. Ezen egy izzó ki nem ég. A japánautó-horror, a háromévenként tönkremenő kipufogó réme sem kísért. Ezen eredeti - és tökéletes - a rendszer. Egy nyikkanás nincs soha. Egy repedés sehol. Egy gyanús futóműzörej, felfeslett kárpit, nyávogó magnó, félrehúzó kormány, kicsit nyikorgó ablakemelő, eltömődő spricnifúvóka, fényesedő kormány - semmi. Mondom, teljesen új autó, most mentem vele a hétvégén. Zsenge firkászkoromban vezettem ilyet tesztautóként (még az Emil Frey importálta), pont ilyen volt. Pedig a szüleim ötkilométeres menetekre használják, a várost soha el nem hagyják vele. A leggyilkosabb autótartási módszer. Meg is látszik az ütködők sarkán a tízezer parkolás nyoma, meg a tízliteres átlagfogyasztáson. Hogyne, hiszen a motornak alig van alkalma bemelegedni.

Lomha (az alapbenzines 1,3-as a Corollában mindig is az volt), a jellegénél messze kifinomultabb, sőt tágas is (amit az utódja nem tudott azonos méretek mellett). Imádnivaló, nyilván. Igaz, ez az az autó, amit soha nem tudok felidézni emlékezetből. Amikor véletlenül meglátom az öregeméket a forgalomban, mindig a rendszámról ismerem meg az autót, és csak utána veszem észre, hogy egy Corollát látok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2277292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.17. 15:47:08

Szerintem nagyon jó kis autó.

ommm 2007.05.17. 15:57:13

nagy arc az öreg Csikós, gratula neki, hogy 75 évesen még nyomja a pedált.

a szomszéd gyerek 28, neki ugyanez van. másban még sosem ült és ódákat zeng róla.
annak sincs baja.

MURRAY 2007.05.17. 16:00:57

nekem E9 van. ez az E10es még fiatal, még szinte Csikó! :-) majd 10 év + 200e km múlva is nyisd ki a hamutálcát és nicsak! világit az izzó! elpusztithatatlan...

klarky 2007.05.17. 16:16:26

Egy ilyen bordóban és...

Már a kulcs elfordításakor elaludnék az unalomtól.

Nem én vagyok a célközönség, az biztos.

Kent Brockman 2007.05.17. 16:36:03

Régi, de aktuális:
The power of Toyota :)
youtube.com/watch?v=QzMOxaqyyoE

dhrbikes 2007.05.17. 16:37:58

De ebben nem is történik az emberrel semmi kellemetlen meglepetés. Annak aki csak azt akarja, hogy az autó elvigye a környékbeli kisboltba(,stb), annak tökéletes. És ezt bármikor meg is teszi.

csiky944 2007.05.17. 16:48:37

Számomra tökéletes lenne egy ilyen autó,pedig én még igen csak fiatalabb vagyok mint megszaLott.Természetesen nem lenne egy élmény autó,de egy tökéletes,helyváltoztatásra alkalmatos négy keréken guruló motorizált eszköz lenne számomra:)

Semmi Cicó 2007.05.17. 17:49:58

Gyerekek ! Nemtom micsinálnak a totalcar-nál, de hogy erről egy sort sem írnak ?! Ma érkezett a városba egy Ferrari túra, tele a város Ferrarikkal! www.italiaspeed.hu/hir.php?id=690 Én a Krisztina krt. futottam össze velük. sc.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.05.17. 18:05:34

A nagynénémnek van ugyanilyen, csak 3 ajtós és kék... 1,4 90 ló, szóval azért lehet vele csapatni... :)

Slavedriver 2007.05.17. 18:57:15

a szüleimnek is ilyen volt, asszem \'96-os, 1.3 16V EFI, jah és liftback, qrva jól nézett ki. Még mindig a VII. Corollák néztek ki a legjobban. Mikor meg lett a jogsim 2 hónapra rá eladtuk, pedig már kezdtem bejáratni, sztem jól ment..aztán következett egy ráncfelvarott békalámpás, na az horror volt, mindig volt baja, most pedig a, ha jól tudom IX. gen. corolla van, de semmi baja, már 4 éve......sőt, én is gondolkoztam 3 éve, hogy veszek egy Liftbackot, de akkor még drága volt nekem.

nad 2007.05.17. 19:08:55

Fateromnak cégesben volt egy pont ilyen. Nem írtam be a Népitéletbe, mert csak néhányszor vezettem (nem baj, ha megtudja már a cég, nem számít :)). Nem volt rossz, meglepő módon a váltója és a kuplungja nem volt annyira bejövős, érdekes módon Opel Asztma tüneteket produkálva: kényelmetlenül magasan fogó kuplung és fakanál a lekvárban váltó. Igaz, a Toyotáé sebességben megszünt ilyen lenni, az Opelé sebességben is olyan (persze lehet, hogy nem volt tökéletes a váltó behúzórugója - vagy hogy a manóba hívják). Ment, mint a gömbvillám, kötelező szervizen és benzinen kívül nem kért kenyeret. Jó volt.

ywo 2007.05.17. 19:36:35

Mikor lesz eladó? Megyek!

Field · http://petrany.freeblog.hu 2007.05.17. 19:46:54

Toyota Corolla?Zullunk,zullunk..
Toyota hetrol jut eszembe,itt MINDENUTT agyonpimpelt Suprak suvitenek.

GGG77 2007.05.17. 20:01:42

Még csak 30 vagyok, kövezzenek meg, de nekem kéne. Bár egy volt kollégám 95-ös Carinaját is bármikor megvenném.

Viktor · http://www.vikiszava.blogspot.com 2007.05.17. 20:25:33

25 éves vagyok. Ezelőtt egy 20 éves dízel Corollával jártam. Nagyon kéne. Nem eladó? Nagyon kéne.

Viktor · http://www.vikiszava.blogspot.com 2007.05.17. 20:27:27

Ja és nézzetek butának, de nekem ez a Corolla nagyon tetszik. Bár az ötajtós sokkal szebb. Emellett a másik legjobban kinéző autó az első generációs Nissan Almera. Kívül-belül egyaránt.

rognork 2007.05.17. 21:18:51

amugy a lxi sztem kifejezetten túlélő forma ötajtósban. ez baszta meg amerikát na, és ennek én örülök valamilyen szinten. a lomhaságról meg annyit, hogy nekem alap 1,4es sima civicem volt 90 lóval, de azzal is faszául gyorsultam. most meg 68 lovas swiftem van, én ha nagyon pörgetem, az is megy

AP (törölt) 2007.05.17. 22:41:46

Na látjátok feleim, ő az a tipikus ember, akiről mindig beszélek, akinek arra kell az autó hogy a-ból b-be elvigye.
Szerencsére belőlük van több, nem az önjelölt sztrítracserekből, ámen.

nyeteg 2007.05.17. 22:45:43

Ahaaa, akkor ezért volt anno ez a Corolla az Autó Piacban... :)

murci 2007.05.17. 22:46:38

én meg annyi vok, amennyi és nem kéne, talán majd sokévesen, de akor meg már nem lesz benya,
aki nem az élvezetet keresi a vezetésben annak tökéletes, megbízható, olcsó, és elmegy a világ végéig, de aki élvezni is szertené a dolgot az mást válasszon, csak ne SUV ot, azokkal egy ütősebb kanyar és még legalacsonyabb állásba állított futóművel is lepörög életed filmje (az X5 egy bólogatós kutya, sajnos tudom)
persze ha frissa jogsi, vagy nincs viszonyítási alap akkor semmi gond, állatnak érződik, de azért nem árt kipróbálni egy TS corolla-t vagy VTi Civic et és utána mondani, hogy nagyon megy
a régi autónk egy 323GT volt, na ahoz képest ... (sajnos sikerült totálkárra zúzni pedig nagyon szerettem)

amúgy fain autó, a célnak minden szempontból megfelel

nyeteg 2007.05.17. 23:19:42

Egyébként szerencsére a vezetést lehet anélkül is élvezni, hogy vki versenypályának nézné az utakat, és nyomná, mint süket a csengőt, vmivel csak simán menni is nagy feeling, pl régebbi vasakkal.

Gaborchi 2007.05.17. 23:51:32

Nekem egy hasonló generációs Carina E van. 15e km-el vettem, most 220e-nél tart. Eddigi hibák: 80000: egy bilincs leesett a kipufogóról. 180000: klímakompresszor szétesett. 190000: kilóméteróra spirál szétesett. Ennyi. Csak megy és megy és megy. Talán sose fogom eladni.

Viktor · http://www.vikiszava.blogspot.com 2007.05.18. 08:34:25

Nekem a 20 éves Corolla tökéletesen megfelelt közlekedésre. Még szerettem is a praktikussága meg a tetőablak miatt. Sőt, nekem ezzel is élmény volt közlekedni, mert szeretek vezetni. Ha egy sportautóból ültem volna át, nyilván nem tudtam volna annyira értékelni, de ha vezetési élményre és izgalmakra vágyok, akkor elmegyek gokartozni. Azt az érzést úgysem nyújtja egy autó sem. Legalábbis olyan, ami számomra elérhető.

yenoee 2007.05.18. 13:28:17

Vagy ez, vagy Carina E lett volna nekem is, ha 0-ról kell autót választani. Csak közbejött egy Mondeo. Maradunk is családilag ennél, az újabb toycsyk már nem gyönnek be.
Bár... második használható autónak egy ilyet... hümm-hümm. Tán még 10 év múlva is.

Homie 2007.05.21. 17:28:45

Ugyanilyen generációs Corollánk van,csak ferdehátú,3 ajtós,és 1.6 os 114 lovas motor hajtja na és gyönyörűszép metálfekete.El lehet képzelni,hogyan viszi a motor az alig egy tonnás kocsit.Az autó túl van a 200 ezredik kilométerén,és ugye mondanom sem kell,hogy semmilyen meghibásodás nem történt vele.Ez úgy tűnhet,mint valami Toyota reklám,de ez a színtiszta valóság.
Már többször is írtam a szerkesztőségnek,hogy szívesen felajánlom a Corollát tesztre,de ezek szerint jobban érdekli az embereket a 6.fajta Opel Vectra bemutatása.

Pitta 2007.12.18. 23:21:22

Ilyen Corollám van nekem is, csak 5 ajtós és 1,6-os 114 lovas. Szívesen látnék egy tesztet én is, vagy akár egy korabeli cikket az autóról. Amúgy tökéletes. No Comment. Ezek még AUTÓK.

Hjano 2008.01.24. 12:43:46

"Lomha (az alapbenzines 1,3-as a Corollában mindig is az volt)"

Egy kicsi kiegészítés, a 92-95 között gyártott E10-es Corollákban ugyanez az 1332ccm-es 4E-FE blok 88Le-s volt, 96-tól forgalmazták csak azzal a gyöngébb 75 Le-re korlátozott (bár kisebb károsanyag-kibocsátással rendelékező) "Ecotronic" verzióval. Sőt, japánban 97 Le volt az 1332ccm-es moci.

Nekem egy 1992-es sedánom van és azért nem megy olyan rosszul. Nem egy sport kocsi de azért lehet vele sietni is. Igaz alul nagyon nyomatékszegény, de pörgetve nem rossz. :) Fogyó, kopó cuccokon kívűl nekem sem volt vele semmi bajom. Talán az egyetlen hátránya hogy gyárilag marha alacsony, így nem egy telekre kijáró autónak való.

Gyári adatok szerint:
- 96-97, 75 Le, 1005 Kg, 12.8s-->100
- 92-95, 88Le, 1005 Kg, 11,5s-->100
pl. egy Golf 1.6 V-gen
- 102Le, 1208Kg, 11,4s-->100 (+200kg -1 tized különbség)

Fogyasztás városban (ha nem taposom ki a szemét) átlag 6,7 vegyesben 6,2.

Az viszont igaz hogy egy kicsit jellegtelen, amíg nem volt ilyen autóm a forgalmoban tényleg nem szúrt szemet, csak most, hogy már nekem is ilyen van tünt fel hogy Egerben is mennyien járnak ilyennel. De különben egész szép kis autó. Én javaslom bártan bárkinek, nem csak nyugdíjasoknak. Én 32 évesen nem bántam meg. ;)